Bedoelt die positief, held.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Bennerd krijgt er hoofdpijn van....
http://www.musicmeter.nl/album/458895/info/0#4700626
Kun je ook aan hiphop-leken uitleggen waarom die plaat zo goed isquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Bedoelt die positief, held.
De nieuwste?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:44 schreef Moody het volgende:
[..]
Kun je ook aan hiphop-leken uitleggen waarom die plaat zo goed is
Dit helptquote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
De nieuwste?
Nou Black Milk is iemand die niet bekend staat als een rapper die allemaal tong twisters uitvoert en allemaal topklasse rijm enzo, maar hij is een van de beste, zo niet dé beste producer op het moment. De sound van hem groeit ook steeds meer met elk project dat hij uitbrengt, Elke beat van hem heeft een heerlijk ritme dat blijft hangen, vaak ook een bijzonder ritme gemaakt met live instrumentatie dat alles net even wat authentieker maakt. Verder zitten er heel veel subtiele trucjes en foefjes in elk nummer die alles net even wat strakker laten klinken, een beetje wat Kanye ook deed op My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Een verschil daarin is dat Black Milk veel dichter bij zijn roots blijft.
Waarom Black Milk mijns inziens zo boven de rest uit steekt is dat vrijwel al zijn instrumentalen bestaan uit origineel materiaal. Dit geeft alles een originele en zoals ik al eerder zei een authentieke sound. Het klinkt echt anders van andere Hip-Hop. Ook een kenmerk van hem is dat hij zelf de drums live opneemt, dit klinkt altijd lekkerder dan zo'n computer bas achtig ding, zoals bij vele Hip-Hop albums. De combinatie van al deze factoren en de raps van Black Milk die nooit echt fenomenaal zijn, maar geen gekke dingen doen. Black Milk doet geen dingen die hij niet kan, wat hij wel kan is met vocalen het allerbeste uit zijn instrumentatie halen en een soort extra dimensie toevoegen, zoals veel goede bands doen met zang over instrumentalen. Het is gewoon allemaal ontzettend strak, solide en sterk, tegelijkertijd is veel van zijn muziek ook rustgevend. Het ligt gewoon ontzettend fijn in het gehoor, misschien wel het fijnste album om naar te luisteren dit jaar. Heb er echt moeite mee om te bepalen welk album het beste dit jaar is. Piñata heeft dan betere raps, maar ondanks dat Madlib een muzikaal genie is, denk ik dat Black Milk hem voorbijgestreefd is.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:52 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
De nieuwste?
Nou Black Milk is iemand die niet bekend staat als een rapper die allemaal tong twisters uitvoert en allemaal topklasse rijm enzo, maar hij is een van de beste, zo niet dé beste producer op het moment. De sound van hem groeit ook steeds meer met elk project dat hij uitbrengt, Elke beat van hem heeft een heerlijk ritme dat blijft hangen, vaak ook een bijzonder ritme gemaakt met live instrumentatie dat alles net even wat authentieker maakt. Verder zitten er heel veel subtiele trucjes en foefjes in elk nummer die alles net even wat strakker laten klinken, een beetje wat Kanye ook deed op My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Een verschil daarin is dat Black Milk veel dichter bij zijn roots blijft.
Waarom Black Milk mijns inziens zo boven de rest uit steekt is dat vrijwel al zijn instrumentalen bestaan uit origineel materiaal. Dit geeft alles een originele en zoals ik al eerder zei een authentieke sound. Het klinkt echt anders van andere Hip-Hop. Ook een kenmerk van hem is dat hij zelf de drums live opneemt, dit klinkt altijd lekkerder dan zo'n computer bas achtig ding, zoals bij vele Hip-Hop albums. De combinatie van al deze factoren en de raps van Black Milk die nooit echt fenomenaal zijn, maar geen gekke dingen doen. Black Milk doet geen dingen die hij niet kan, wat hij wel kan is met vocalen het allerbeste uit zijn instrumentatie halen en een soort extra dimensie toevoegen, zoals veel goede bands doen met zang over instrumentalen. Het is gewoon allemaal ontzettend strak, solide en sterk, tegelijkertijd is veel van zijn muziek ook rustgevend. Het ligt gewoon ontzettend fijn in het gehoor, misschien wel het fijnste album om naar te luisteren dit jaar. Heb er echt moeite mee om te bepalen welk album het beste dit jaar is. Piñata heeft dan betere raps, maar ondanks dat Madlib een muzikaal genie is, denk ik dat Black Milk hem voorbijgestreefd is.
Sodeju, die ziet er echt ongelooflijk beroerd uit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Het gaat niet goed met onze hipsterteef jongens, wil iemand haar wat eten geven?
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Het gaat niet goed met onze hipsterteef jongens, wil iemand haar wat eten geven?
wat de fak manquote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Wtfquote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:27 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ben verslaafdquote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:26 schreef Norrage het volgende:
Die Lucrecia Dalt is echt goed zeg. Tchocky, alle albums heb ik nu geluisterd en allemaal heerlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What Would Goku Do
Prima track inderdaad.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:51 schreef Arn0 het volgende:
Nieuwe Panda Bear track, album komt in januari uit. Ik was een tijdje geleden afgehaakt moet ik bekennen maar dit vind ik weer wel een prima song:
Klinkt wel indie. Met hoeveel andere mensen keek je dit?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:13 schreef Felagund het volgende:
Net terug van de film 20.000 days, een film over een fictieve dag in het leven van Nick Cave. Aanrader voor de fans, hoewel het soms wat gekunsteld over komt. Met grappige anekdotes over o.a. Nina Simone.
Was via Meetup, een stuk of 10 mensen waren er. Mijn collega's/vrienden hadden er waarschijnlijk toch niet heen gewild.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Klinkt wel indie. Met hoeveel andere mensen keek je dit?
Ja, via internet afspreken met random mensen, die toevallig zelfde interesse hebben. Dat is best indiequote:
http://www.meetup.comquote:
Is ook gewoon een geniaal album. Eén van mijn favorieten. Verder gewoon alle albums van Blurquote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:48 schreef Vatta het volgende:
Ben me gaan verdiepen in wat oudere britpop albums. Ben nu helemaal gek op Different Class van Pulp. Nog meer liefhebbers van dat plaatje of wat oudere britpop? En misschien nog tips?
Ben ik dan weer niet zo kapot van op een paar singles na. Heb persoonlijk meer met Gorillazquote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is ook gewoon een geniaal album. Eén van mijn favorieten. Verder gewoon alle albums van Blur
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:51 schreef Felagund het volgende:
En morgen ga ik met collega's naar een paar lokale jazzbands, zondag naar de film "Days of Heaven" van Terrence Malick. Scoor genoeg indiepunten dus deze week.
Fijne plaatquote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:45 schreef BoerBert het volgende:
Ik zit nu 10 seconde in de nieuwe Ariel Pink en vind het nu alweer leuk.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:47 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Pavement EP'tje aan het luisteren -> Hipstercredits++
Mee eens.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Fijne plaatCrimineel onderschat.
Ik heb de 12" hiervan ingelijst aan de muur hangen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:47 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Pavement EP'tje aan het luisteren -> Hipstercredits++
En deze hangt er naast:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb de 12" hiervan ingelijst aan de muur hangen.
Something For Nothing is beter, maar misschien moet ik het een paar keer meer luisteren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:06 schreef richolio het volgende:
Wat vinden jullie van de Nieuwe Foo Fighters?
Verrek ja, was jij datquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb de 12" hiervan ingelijst aan de muur hangen.
Heb die hoes ook ooit al user icon gehad hier op Fok.
Welke is dit?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En deze hangt er naast:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
blegh wat een irritant nummer zegquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:06 schreef richolio het volgende:
Wat vinden jullie van de Nieuwe Foo Fighters?
Dit is de eerste keer ooit dat ik een Foo Fighters nummer zelf luister. En het is vervelend.quote:
Ik heb het al vaker geprobeerd, veel uit mijn vriendengroep vinden ze geweldig.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer ooit dat ik een Foo Fighters nummer zelf luister. En het is vervelend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |