SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekacties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Niet "van boven". Wel vanaf een (ietwat) punt hoger dan ze zelf staat idd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:59 schreef JustinCase het volgende:
Kris is schuin van bovenaf gefotografeerd. Haar hoogte kan dus niet kloppen.
En voor je gaat steigeren: onder "van boven" versta ik "van een hoogte aanzienlijk hoger dan het onderwerp. Dus bijv. va een kerktoren als het onderwerp op de grond staat. Of va een bergtop. Of vanuit een vliegtuig(je). Dat soort hoogtes
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
En Agter heeft volgens mij ook gelijk. Dan lijkt ze op de foto (iets) kleiner dan dat ze is."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Gokje: graad of 20. Zoals wel degelijk vanaf een kerktoren, maar dan van verafquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet "van boven". Wel vanaf een (ietwat) punt hoger dan ze zelf staat idd.
En voor je gaat steigeren: onder "van boven" versta ik "van een hoogte aanzienlijk hoger dan het onderwerp. Dus bijv. va een kerktoren als het onderwerp op de grond staat. Of va een bergtop. Of vanuit een vliegtuig(je). Dat soort hoogtes
En vanaf een keukenstoel kan ik jou fotograferen zodat je de helft korter lijkt.![]()
![]()
Welnee, degene die de foto maakt staat op de oever. Die kan best steil aflopen, maar zo hoog als een kerktoren écht nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Gokje: graad of 20. Zoals wel degelijk vanaf een kerktoren, maar dan van veraf
Bovendien zou Kris er dan ook heel anders uitzien. Je zou een kleiner deel van haar zien."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Of van heeeeeeeel veraf va een kerktoren wellicht jaquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef JustinCase het volgende:
[..]
En vanaf een keukenstoel kan ik jou fotograferen zodat je de helft korter lijkt.
Als je je best doet. Dit is een vakantiekiekjequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef JustinCase het volgende:
[..]
En vanaf een keukenstoel kan ik jou fotograferen zodat je de helft korter lijkt.
FF serieus: de lens, hoeveel hoger is die, vlgs jouw schatting, dan Kris?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je je best doet. Dit is een vakantiekiekje![]()
![]()
Heeft iedereen - heel verstandig - besloten dat het einde va een topic bedtijd is? (iedereen behalve JIC en ik dan)
Owh, dan moet ik 1 de foto weer ff zien en 2 schatten al een leek.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
FF serieus: de lens, hoeveel hoger is die, vlgs jouw schatting, dan Kris?
Maar ik gok ui men hoofd niet meer dan 2 a 3 meter. Minder kan ook."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De rest zit te DM'en. Roddels over jou en mij. Vooral over jou.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heet iedereen - heel verstandig - besloten dat het einde va een topic bedtijd is? (iedereen behalve JIC en ik)
![]()
![]()
Maar we weten dat ze 1,75 meter is. En dat ze iets kleiner lijkt op de foto ivm de vertekening.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Agter heeft volgens mij ook gelijk. Dan lijkt ze op de foto (iets) kleiner dan dat ze is.
Dat is interessant om mee te nemen in je inschatting van de schaduw. Dus de foto is eerder eerder dan later gemaakt.Make my day!![]()
Owh, dan moet jij maar met mij gaan DM-en. Als infiltrant ofzoquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:13 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De rest zit te DM'en. Roddels over jou en mij. Vooral over jou.
Dacht ik ook. Afstand is met de beeldhoek redelijk goed te berekenen (geen zoomlens).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, dan moet ik 1 de foto weer ff zien en 2 schatten al een leek.
Maar ik gok ui men hoofd niet meer dan 2 a 3 meter. Minder kan ook.![]()
Sorry, snothoofd. Iets meer uitleg graag! Dank alvastquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:14 schreef agter het volgende:
[..]
Maar we weten dat ze 1,75 meter is. En dat ze iets kleiner lijkt op de foto ivm de vertekening.
Dat is interessant om mee te nemen in je inschatting van de schaduw. Dus de foto is eerder eerder dan later gemaakt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:15 schreef agter het volgende:
Wil iemand die foto hier nog even neerzetten, met die lijn?![]()
![]()
Ik blijf bij max 3 meter. Als leek.quote:"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De afstand is korter dan het lijkt. Telefoons hebben allemaal groothoeklenzen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik blijf bij max 3 meter. Als leek.![]()
Volgend deze calculator heeft de schaduw van een object op die locatie om 13:55 een lengte van 38% van de lengte van het object.
Om 13:00 is dit 14%.
Om 15:00 is dit 74%.![]()
MAX schrijf ik. Onderstreept ook nog eens. En welbewust, want ik zocht een maximale hoogtequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:19 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De afstand is korter dan het lijkt. Telefoons hebben allemaal groothoeklenzen.Geen minimale
Zullen de ouders de tijdlijn niet gewoon zeker weten nav de eerdere foto's gemaakt in Bocas del Torro met deze camera?
Indien ze een foto maakten van een zonsondergang terwijl het 4 uur s 'middags was op de camera (Panamese tijd, teruggerekend vanuit NL tijd), dan weten ze toch genoeg.![]()
Dan klopt dat gezanik over de hoogte van de zon nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:19 schreef Geruisloos het volgende:
Volgend deze calculator heeft de schaduw van een object op die locatie om 13:55 een lengte van 38% van de lengte van het object.
Om 15:00 is dit 74%.Te groot verschil in 1 uur en nog urn verwijderd van zonsondergang. Of je hebt iets verkeerd ingevoerd.
Natuurlijk weten ze dat inmiddels zeker. Maar da mag je niet zeggenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:22 schreef Za het volgende:
Zullen de ouders de tijdlijn niet gewoon zeker weten nav de eerdere foto's gemaakt in Bocas del Torro met deze camera?
Indien ze een foto maakten van een zonsondergang terwijl het 4 uur s 'middags was op de camera (Panamese tijd, teruggerekend vanuit NL tijd), dan weten ze toch genoeg.
EDIT en dat schreef ik ook eerder vandaag: nachtfoto's op dagtijden en vv zeggen genoeg."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:22 schreef Za het volgende:
Indien ze een foto maakten van een zonsondergang terwijl het 4 uur s 'middags was op de camera (Panamese tijd, teruggerekend vanuit NL tijd), dan weten ze toch genoeg.![]()
Wel gezanik? En wat was daar de onderbouwing?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan klopt dat gezanik over de hoogte van de zon nietTe groot verschil in 1 uur en nog urn verwijderd van zonsondergang. Of je hebt iets verkeerd ingevoerd.
![]()
Dat de zon van 1 tot 4 (oid) ong op dezelfde hoogte staat (oid, ziek, snothoofd, niet scherp). Dat kan niet als de schaduw tussen 14:00 en 15:00 stukken langer wordt (bijna verdubbeld).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:24 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Wel gezanik? En wat was daar de onderbouwing?
Of jij doet iets fout dus
Dus wat klopt er niet Geruisluis?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
En hoe is dat gemeten die hoogte? Was daar data bij betrokken?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat de zon van 1 tot 4 (oid) ong op dezelfde hoogte staat (oid, ziek, snothoofd, niet scherp). Dat kan niet als de schaduw tussen 14:00 en 15:00 stukken langer wordt (bijna verdubbeld).
Hier een schaduwprofiel voor 175 cm voor die locatie op 1 april 2014.
Het lijkt misschien dat de zon langere tijd op dezelfde hoogte staat, maar er is wel degelijk verschil.![]()
Weet ik veel. Gaat om de lengtegraad (dicht bij de evenaar, zon lang hoog, zakt plotseling/snel). Is het verhaal. Al maanden. En er zit wel wat in ook.. Zegt mijn snothoofd. Dus zoek ik een verkalring voor die (schijnbare) discrepantie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:30 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
En hoe is dat gemeten die hoogte? Was daar data bij betrokken?
Hier een schaduwprofiel voor 175 cm voor die locatie op 1 april 2014.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt misschien dat de zon langere tijd op dezelfde hoogte staat, maar er is wel degelijk verschil."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Owh, en als wat jij post klopt (lengtes v schaduwen, grafiek), wordt de kritiek van GM dus onderuit gehaald ("schaduw te lang")."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Of zeker weten van niet. En denken: laat die lui op FOK! maar lekker aanmodderen...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:22 schreef Za het volgende:
Ik zou het ook doen. Of erger. Maar dat vertel ik niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laat ze dit eerst maar eens goed onderbouwen dan. Want met "hoog" en "zakt snel" kun je vrij weinig. Ik kom met bovenstaande data. Geen idee of die calculator accuraat genoeg is, maar als dit niet zou kloppen, dan zou iemand op z'n minst andere data moeten laten zien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet ik veel. Gaat om de lengtegraad (dicht bij de evenaar, zon lang hoog, zakt plotseling/snel). Is het verhaal. Al maanden. En er zit wel wat in ook.. Zegt mijn snothoofd. Dus zoek ik een verkalring voor die (schijnbare) discrepantie.![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:35 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Of zeker weten van niet. En denken: laat die lui op FOK! maar lekker aanmodderen...
Ik zou het ook doen. Of erger. Maar dat vertel ik niet.Waarom geef ik je eigenlijk ooit een serieus antwoord??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou ook beter moeten weten
Ikquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:36 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Laat ze dit eerst maar eens goed onderbouwen dan. Want met "hoog" en "zakt snel" kun je vrij weinig. Ik kom met bovenstaande data. Geen idee of die calculator accuraat genoeg is, maar als dit niet zou kloppen, dan zou iemand op z'n minst andere data moeten laten zien.mensen die rationeel (willen) denken en met onderbouwingen komen. Al had ik je onderbouwing wel zelf moeten checken
Ik geef toe, dat ik me even liet gaan. Maar van het 1e stuk ben ik redelijk overtuigd. Publiciteit, prima, denken ze, maar op FOK! zitten ze recherche te spelen, zoals tijdens het WK hele café's vol zitten met bondscoaches.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom geef ik je eigenlijk ooit een serieus antwoord??
Ik zou ook beter moeten weten
En, zeg nou zelf...![]()
Ik zeg gewoon eens niet wat ik denkquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik geef toe, dat ik me even liet gaan. Maar van het 1e stuk ben ik redelijk overtuigd. Publiciteit, prima, denken ze, maar op FOK! zitten ze recherche te spelen, zoals tijdens het WK hele café's vol zitten met bondscoaches.
En, zeg nou zelf...
Proefje: lamp en wijnCola-fles (toevallig in de buurt). Lamp bewegen in een kwart cirkel, beginnen recht boven de kurk dop. Schaduw van bijna nul, verandert eerst naar 1, dan naar een paar centimeter, als je de lamp beweegt. Maar later is die schaduw al even lang als de wijnSpa-fles, dan doe je die lamp nog wat verder, en hoppa! twee keer zo lang.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Weet ik veel. Gaat om de lengtegraad (dicht bij de evenaar, zon lang hoog, zakt plotseling/snel). Is het verhaal. Al maanden. En er zit wel wat in ook.. Zegt mijn snothoofd. Dus zoek ik een verkalring voor die (schijnbare) discrepantie.
FOUT! Recht boven is daar niet. Je moet dus de lamp wel zo'n boog bewegen, maar een beetje opzij. Boven een lijn die een stukje naast de fles loopt. Dan klopt wordt de schaduw inderdaad een tijd nauwelijks langer. Maar draait vooral van richting.
[ Bericht 8% gewijzigd door JustinCase op 10-10-2014 02:03:15 ]![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:53 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Proefje: lamp en wijnCola-fles (toevallig in de buurt). Lamp bewegen in een kwart cirkel, beginnen recht boven de kurk dop. Schaduw van bijna nul, verandert eerst naar 1, dan naar een paar centimeter, als je de lamp beweegt. Maar later is die schaduw al even lang als de wijnSpa-fles, dan doe je die lamp nog wat verder, en hoppa! twee keer zo lang.Probeer je te verbergen dat je wijn drinkt nu?
Ik heb geen losse lamp nu. noch een lege fles (van wat voor drankje dan ook), maar ik snap het principe wel hoor, desondanks dank.
Mental note* zsm nieuw toetsenbord kopen*"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Met een volle fles zal het ook wel lukken. Maar zolang er nog iets in zit, ga je toch niet met een lamp klooien?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]Probeer je te verbergen dat je wijn drinkt nu?
Ik heb geen losse lamp nu. noch een lege fles (van wat voor drankje dan ook), maar ik snap het principe wel hoor, desondanks dank.
Mental note* zsm nieuw toetsenbord kopen*![]()
Ja ik ben druk bezig, welke tijdzone heb jij ingevoerd, volgens mij moet dat 5 zijn?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:36 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Laat ze dit eerst maar eens goed onderbouwen dan. Want met "hoog" en "zakt snel" kun je vrij weinig. Ik kom met bovenstaande data. Geen idee of die calculator accuraat genoeg is, maar als dit niet zou kloppen, dan zou iemand op z'n minst andere data moeten laten zien.
en deze coördinaten http://www.horlogeparlant(...)anadian-3713860.html
[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 10-10-2014 02:17:31 ]![]()
Ook geen volle fles. Heb een kop thee (met honing)quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:04 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Met een volle fles zal het ook wel lukken. Maar zolang er iets in zit, ga je toch niet met een lamp klooien?en geen losse lamp
Maar zoals ik zei: ik snap het principe/de theorie."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Gut, nou je het zegt. Ik ook niet. Stevig aan het plafond. Maar het leek verdomde echt, dat wil je niet weten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook geen volle fles. Heb een kop thee (met honing)en geen losse lamp
Maar zoals ik zei: ik snap het principe/de theorie.![]()
![]()
Jij kennelijk wel? En ja, ik bedoel het ook zo terugquote:
beterschapquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sorry, snothoofd. Iets meer uitleg graag! Dank alvast![]()
![]()
Volgens mij iszj hhdt met dde Zon net zjoo.. dadt ddie ook sjtil stdaadt!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij kennelijk wel? En ja, ik bedoel het ook zo terug![]()
![]()
Ben je dronken ofzo? Je praat zo raar...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:12 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Volgens mij iszj hhdt met dde Zon net zjoo.. dadt ddie ook sjtil stdaadt!Of ben je ziek?
Hee! en ik dan? Ik ben ook ziek hoor. Nu niet, maar morgenochtend wel.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 10-10-2014 02:25:30 ]![]()
Ja(1) en nee(2).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben je dronken ofzo? Je praat zo raar...Of ben je ziek?
1 nu
2 morgen![]()
Beterschap alvastquote:
Overigens is het nu al morgenOf ben je zaterdag pas ziek?
Weet ik niet. Ik word altijd zondag pas wakker.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beterschap alvast
Overigens is het nu al morgenOf ben je zaterdag pas ziek?
![]()
![]()
Korte weken heb je danquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:19 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik word altijd zondag pas wakker.
Yep. Scheelt enorm bij het opstellen van tijdlijnen.quote:
OK dit kan dus niet. CHatten over Gallileo en Dronken Galal enzo. Off tonic!. Ik ga slapen.
Welterusten.![]()
Het is allemaal niet zo moeilijk.
De foto is gemaakt om 13 uur op de mirador.
De meiden zijn na de 1e quebrada weer omgekeerd en rond 1630 zijn de mensen met wie ze waren of die ze tegen zijn gekomen vervelend geworden omdat ze die lange benen in die korte broekjes niet konden handelen.
logisch toch![]()
Geruisloos hoe kom jij aan die coördinaten, volgen mij moet het dit zijn:
8-45-00 N en 82-26-00 W
Dan kom ik uit in jouw tool op 1 april 2014 om 15.00 uur tijdzone 5 op 0 dus geen schaduw.
Zon boven je hoofd pas na 16.00 geeft hij schaduw aan op het schema??
http://www.geographic.org(...)58&fid=4808&c=panama
http://planetcalc.com/1875/
[ Bericht 9% gewijzigd door Grijzemassa op 10-10-2014 03:08:57 ]![]()
Ik ben net toe aan blz 6 vorige topic, maar over dat mmsje, er was toch geen telefoonverkeer, whatsapp verstuurd na 31 maart, of heb ik dat verkeerd begrepen. Ik zit mobiel, zoekt ff lastig.![]()
`met wie ze waren ` ..ja, zou kunnen kloppen, als die taxichauffeur ze om 13.40 u afgezet heeft, en ze hadden om 14.00 u een afspraak ( maar met wie dan ? )quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef jackie12 het volgende:
De meiden zijn na de 1e quebrada weer omgekeerd en rond 1630 zijn de mensen met wie ze waren of die ze tegen zijn gekomen vervelend geworden omdat ze die lange benen in die korte broekjes niet konden handelen.
logisch toch
maar ja, als ze echt om 13.00 u op de mirador waren, dan valt dit weer in duigen, tenzij je 1 uur verder rekent, waar zouden ze dan afgesproken kunnen hebben 1 uur NA de mirador ?
foto van kris was om 14.00 u toch ? Zouden ze dan afgesproken hebben DAAR, bij dat bergbeekje ? Dus dan is er vlak NA 14.00 u iets gebeurd, omdat 14.00 u de laatste foto was ? Maar WIE komt er dan in aanmerking, of komen, om met hun een afspraak te hebben, zijn er al mensen in beeld geweest ? en dan pas om 16.39 u die noodoproep, wat is er in die tussentijd gebeurd ? en was dat met mensen van die afspraak of toch anderen....raadselachtig..
tenzij ze een afspraak hadden met iemand die daar vlakbij WOONT en daar op weg naar toe waren, iemand die ze kenden...Maar wie WOONT daar dan vlakbij ?
Vandaar af, is het dus fout gelopen...Wie woont vlakbij dat bergbeekje waar hun dan MISSCHIEN op visite konden gaan ?? iemand ?
[ Bericht 4% gewijzigd door suddenintuition op 10-10-2014 03:43:56 ]![]()
Nee, het is juist heel makkelijk. Zo makkelijk, dat je bijna zo zeggen: lekker makkelijk!quote:Juist wèl! Of nou, nee.. het ging toch beter zonder die broekjes.quote:De foto is gemaakt om 13 uur op de mirador.
En die benen staken natuurlijk juist uit hun korte broekjes. God man, jij begrijpt het tenminste.Nee natuurlijk, maar het het zou zomaar kunnen. En is nog spannend ook, maar dit terzijde. Uiteraard zelfs.quote:logisch toch
Easy Recept hapklaar misdrijf-scenario:
• Men neme een verdwaal/verongeluk-recept, dat klopt met locaties en beltijden, maar niet heel glad is.
• Voeg toe: één of meer criminelen, die een handje helpen bij het verdwalen.
• Spot de momenten waarop iets gedaan is wat je niet zomaar snapt, en zet daar je criminelen aan het werk.
• Zeg bij de eerste nachtfoto, dat de drugscriminelen voor pampus lagen, en dat de meiden toen ontsnapt zijn.
• Volg vanaf daar het scenario met verkommeren, noodweer, en eventueel verongelukken.
• Opdienen met een dedainsaus van latino-gespuis, en een corrupt-incompetent toetje.
Eet smakelijk!
Natuurlijk is zo'n easy-recept wel wat al te makkelijk. Ze kloppen altijd, en ogen, ruiken en smaken goed. Terwijl er nooit meer dan één gerecht het originele kan zijn. Maar uw gasten zullen ervan smullen, en u een culinair genie noemen.
[ Bericht 5% gewijzigd door JustinCase op 10-10-2014 03:49:17 ]![]()
Ontsnappen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:56 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nee, het is juist heel makkelijk. Zo makkelijk, dat je bijna zo zeggen: lekker makkelijk!
[..]
Juist wèl! Of nou, nee.. het ging toch beter zonder die broekjes.
(en die benen staken natuurlijk juist uit hun korte broekjes. God man, jij begrijpt het tenminste.
[..]
Nee natuurlijk, maar het het zou zomaar kunnen. En is nog spannend ook, maar dit terzijde. Uiteraard zelfs.
Easy Recept hapklaar misdrijf-scenario:
• Men neme een verdwaal/verongeluk-scenario, dat klopt met locaties en beltijden, maar niet heel glad is.
• Voeg toe: één of meer criminelen, die een handje helpen bij het verdwalen.
• Spot de momenten waarop iets gedaan is wat je niet zomaar snapt, en zet daar de crimineel aan het werk.
• Zeg bij de eerste nachtfoto, dat de criminelen voor pampus lagen, en dat de meiden toen ontsnapt zijn.
• Volg vanaf daar het scenario met verkommeren, noodweer, en eventueel verongelukken.
• Opdienen met een dedainsaus latino-gespuis, en een corrupt-incompetent toetje.
Eet smakelijk!
Natuurlijk is zo'n easy-recept wel wat al te makkelijk. Ze kloppen altijd, en ogen, ruiken en smaken goed. Terwijl er nooit meer dan één gerecht het originele kan zijn. Maar uw gasten zullen ervan smullen, en u een culinair genie noemen.
Dedainsaus? (is dat lekker? ik ga standaard altijd voor de pepersaus, het liefst extra pittig.Hoe heter hoe beter)
Waarom allemaal zo moeilijk? Logisch denken.
Waarschijnlijk heb je m gemist dus hier is ie nog een keer
Een stukje van mij over "logische dingen"
Gewoon in Jip en Janneke taal
Nathalee H. was samen met Joran vd S op het strand. Hij was (waarschijnlijk) de laatste die haar heeft gezien.
Daarna is niks meer van haar vernomen. Weg, van de aardbodem verdwenen.
Joran vd S werd daarna ondervraagd en hij zei dat hij haar had achtergelaten op het strand.
Joran loog echter een aantal keren en gaf ook tegengestelde verklaringen.
Algemeen wordt aangenomen dat Joran iets te maken heeft met Nathalee haar verdwijning.
Feitelijk gezien kan ze ook een stukje zijn gaan zwemmen en verdronken zijn of opgegeten zijn door een haai.
Feitelijk gezien kan ze nog leven en ervandoor zijn gegaan met een anonieme lover en omdat ze zo'n hekel had aan haar familie een nieuw leven hebben opgebouwd in Verwegnistan.
Feitelijk gezien kan ze gedwongen als prostituee werken in Venezuela.
Logischer is echter zoals we hier denk ik allemaal wel denken dat Nathalee niet meer leeft en Joran iets met haar verdwijning te maken heeft.
Ik noemde gisteren al een aantal dingen op die in de afgelopen maanden voorbij zijn gekomen waarvan ik vind dat ze niet logisch zijn.
1- Voor de allereerste hike in je leven geen gids nemen
2- Het niet vertellen tegen je ouders/vriendje dat je gaat hiken terwijl je verder wel alles deelt
3- Niemand die in 3 uur tijd van het hostel tot de mirador zeker weet hen gezien te hebben
4- Wel dagenlang noodoproepen doen maar niet 1 keer naar huis proberen te bellen
5- Geen 1 sms proberen te versturen in de hoop dat als je ergens wel bereik hebt hij m toch verzend
6- Geen bericht achterlaten voor de achterblijvers terwijl je wel een dagboek bijhoudt
7- Wel 90 foto's maken snachts maar nooit 1 overdag
9- De pincode niet geven aan je vriendin maar wel zelf in staat bent dat goed te doen 4 dagen lang
10- Een dichtgeknoopt spijkerbroekje
11- Aan iets doodgaan al na 4 dagen van 1 van de meiden maar wel heel veel km hebben kunnen lopen en rivieren hebben kunnen oversteken
12- Niet gevonden zijn terwijl Sinaporc en de gidsen in precies het gebied zochten waar de resten uiteindelijk gevonden zijn
13- Van het pad zijn geraakt maar wel bij de rivier komen en bij de juiste kabelbruggen
14- Zelf de bewoonde wereld niet hebben kunnen vinden in 11 dagen
15- Een rugzak waarvan de inhoud, na meegesleurd te zijn door een rivier ,helemaal intact is
enz.
Zomaar 15 dingen die "onlogisch" zijn
Ik weet t, voor al deze onlogische dingen zijn in de afgelopen maanden al antwoorden gevonden.
Maar het gaat er ook niet om of 1 van die antwoorden wel of niet kan kloppen.
Ook niet of er 2, 3,4 of 5 kunnen kloppen
Het gaat om de hoeveelheid die allemaal stuk voor stuk dan niet gebeurd moeten zijn.
En niet dit, en niet dat ,en niet zus en niet zo.
Tis gewoon te veel
Het voelt alsof je in het casino je geld op rood zet maar 15 keer achter elkaar t balletje op zwart komt.
Feitelijk kan het maar echt logisch is t niet.
Dit gerecht heeft niet eens een extra sausje nodig. Is prima te pruimen zonder.![]()
Ook N H is naar mijn mening de O H in verdwenen, en dan klopt het ook dat J S altijd zei :quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 03:15 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ontsnappen?
Dedainsaus? (is dat lekker? ik ga standaard altijd voor de pepersaus, het liefst extra pittig.Hoe heter hoe beter)
Waarom allemaal zo moeilijk? Logisch denken.
Waarschijnlijk heb je m gemist dus hier is ie nog een keer
Een stukje van mij over "logische dingen"
Gewoon in Jip en Janneke taal
Nathalee H. was samen met Joran vd S op het strand. Hij was (waarschijnlijk) de laatste die haar heeft gezien.
Daarna is niks meer van haar vernomen. Weg, van de aardbodem verdwenen.
Joran vd S werd daarna ondervraagd en hij zei dat hij haar had achtergelaten op het strand.
Joran loog echter een aantal keren en gaf ook tegengestelde verklaringen.
Algemeen wordt aangenomen dat Joran iets te maken heeft met Nathalee haar verdwijning.
Feitelijk gezien kan ze ook een stukje zijn gaan zwemmen en verdronken zijn of opgegeten zijn door een haai.
Feitelijk gezien kan ze nog leven en ervandoor zijn gegaan met een anonieme lover en omdat ze zo'n hekel had aan haar familie een nieuw leven hebben opgebouwd in Verwegnistan.
Feitelijk gezien kan ze gedwongen als prostituee werken in Venezuela.
Logischer is echter zoals we hier denk ik allemaal wel denken dat Nathalee niet meer leeft en Joran iets met haar verdwijning te maken heeft.
Ik noemde gisteren al een aantal dingen op die in de afgelopen maanden voorbij zijn gekomen waarvan ik vind dat ze niet logisch zijn.
2- Het niet vertellen tegen je ouders/vriendje dat je gaat hiken terwijl je verder wel alles deelt
3- Niemand die in 3 uur tijd van het hostel tot de mirador zeker weet hen gezien te hebben
4- Wel dagenlang noodoproepen doen maar niet 1 keer naar huis proberen te bellen
5- Geen 1 sms proberen te versturen in de hoop dat als je ergens wel bereik hebt hij m toch verzend
6- Geen bericht achterlaten voor de achterblijvers terwijl je wel een dagboek bijhoudt
9- De pincode niet geven aan je vriendin maar wel zelf in staat bent dat goed te doen 4 dagen lang
11- Aan iets doodgaan al na 4 dagen van 1 van de meiden maar wel heel veel km hebben kunnen lopen en rivieren hebben kunnen oversteken
12- Niet gevonden zijn terwijl Sinaporc en de gidsen in precies het gebied zochten waar de resten uiteindelijk gevonden zijn
13- Van het pad zijn geraakt maar wel bij de rivier komen en bij de juiste kabelbruggen
15- Een rugzak waarvan de inhoud, na meegesleurd te zijn door een rivier ,helemaal intact is
enz.
Zomaar 15 dingen die "onlogisch" zijn
Ik weet t, voor al deze onlogische dingen zijn in de afgelopen maanden al antwoorden gevonden.
Maar het gaat er ook niet om of 1 van die antwoorden wel of niet kan kloppen.
Ook niet of er 2, 3,4 of 5 kunnen kloppen
Het gaat om de hoeveelheid die allemaal stuk voor stuk dan niet gebeurd moeten zijn.
En niet dit, en niet dat ,en niet zus en niet zo.
Tis gewoon te veel
Het voelt alsof je in het casino je geld op rood zet maar 15 keer achter elkaar t balletje op zwart komt.
Feitelijk kan het maar echt logisch is t niet.
Dit gerecht heeft niet eens een extra sausje nodig. Is prima te pruimen zonder.
( veeele malen ) ..` jullie zullen haar nooit vinden, noooit ... `
en dan klopt het ook ...dat er op een bepaald moment iemand ( die naam ken ik niet meer, J S heeft zijn naam wel genoemd ) ..met een bootje daar vanaf de zee, misschien haar wel opgepikt heeft...
en vervolgens niet de prostitutie in, wat ons altijd werd voorgekauwd ( tv ..pffff ) maar misschien wel vandaaruit de O H in.......Dan zou J S inderdaad kunnen blijven volhouden, tot op de dag van vandaag, dat HIJ haar n i e t heeft vermoord, maar dan is hij daar wel bij betrokken...........
( van O H was ons t o e n nog niet zoveel bekend, bij het publiek, dus de tv-kijkers, dachten daar toen niet aan )....Misschien loopt er ook wel een O H - lijntje van A naar C R, wie zal het zeggen ?? en J S zat in die schimmige gok-wereld, net zo schimmig als die O H - wereld !
( dit was even off topic als antwoord op Jackie12 )
[ Bericht 0% gewijzigd door suddenintuition op 10-10-2014 03:40:45 ]![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucia_de_Berkquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 03:15 schreef jackie12 het volgende:
Tis gewoon te helaas best veel
Het voelt is alsof je in het casino je geld op rood zet maar 15 een paar keer achter elkaar t balletje op zwart komt.
Feitelijk kan het maar echt logisch goed te verteren is t niet, dat shit happens.
[ Bericht 6% gewijzigd door JustinCase op 10-10-2014 03:53:23 ]![]()
Het is mijn onbescheiden mening na empirisch onderzoek om geen rotsvast belang te hechten aan de tijdlijn die is gebaseerd op cameratijden van de Canon Powershot.
Er zijn namelijk twee tijden van metadata met elkaar in conflict, namelijk die van EXIF (Exchangeable Image File Format) tijden en XMP (Extensible Metadata Platform).
Ik heb de screenshots van de waarden in het volgende beeld geplakt:
Het zou onverstandig danwel arrogant zijn om te stellen: "nou, dan geef ik de voorkeur aan EXIF"... want het ene veld is niet meer waard dan het andere.
Beiden interpreteren ze de data van de Canon Powershot anders. Mocht je je afvragen, wat de Z achter de tijd doet in de XMP velden: dat slaat op Coordinated Universal Time, de primaire tijdstandaard die wereldwijd is afgesproken (Greenwich tijd min of meer).
Verder wil ik er nogmaals op wijzen dat alle metadata ook geen thumbnail informatie bevatten, wat een 100% zekerheid normaliter is, dat die zijn gedefinieerd na het schieten van de foto.
Dat is ook niet afhankelijk van, of je door de foto's bladert op de camera of niet.
Samengevat heb je dus te maken met verkleiningen van het origineel, waaruit thumbnail data missen, waarvan de helft een bewerkingsdatum kent van 17 juni (Panama), en waarvan de creatiedatum en tijden met elkaar in conflict zijn. EXIF zegt dit, XMP schuift de waarden vijf uur op.
Ook staat het jaartal op 2013 en is het echt de vraag of die tijd accurate Nederlandse winter of zomertijd is en als die dan al klopt, hoeveel uur je er dan gaat aftellen.
Als je dan stelt van: nou, ik heb vertrouwen in het NFI, die zullen toch wel alwetend alles beoordeeld, gezien, vergeleken en beredeneerd hebben, qua zonnestanden, tijdstippen van eerdere foto's en wat dan ook. Dat mag uiteraard.
Ik betwijfel echter of zij die afgeleide ietwat verscholen waarde kennen waaraan je kunt zien of de originele 7 megapixel foto vers van de geheugenkaart uit de camera komt, of niet, om ook met een onbescheiden mening af te sluiten.![]()
Ok en concreet houdt dat in dat als je de tijd aanhoudt van
• nfi/exif, dat het 13.00 uur mirador is.
• Hou je die andere tijd (XMP) aan dan is het 18.00 op de miradorfoto? En dan dus kijken of je er nog een uur afhaalt? Kom je uit of 17.00.
Begrijp ik het goed?![]()
Tijdzone -5.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja ik ben druk bezig, welke tijdzone heb jij ingevoerd, volgens mij moet dat 5 zijn?
en deze coördinaten http://www.horlogeparlant(...)anadian-3713860.html
Bij +5 klopt het schaduwprofiel niet. En als je de tijd veranderd naar de avond of de nacht, krijg je ineens wel schaduw. Dat kan niet kloppen.
Bij (GMT) -5 klopt het profiel exact met de zonsopkomst en ondergang van die dag.
[ Bericht 5% gewijzigd door Geruisloos op 10-10-2014 08:42:57 ]![]()
Het enige wat het NFI hoeft te doen om de tijdlijn te bepalen is de EXIF data van de iPhone te checken, punt, en voor de volledigheid te crosschecken met de camera tijden. En daarbij eventueel een timestamp controleren van een berichtje naar een familielid als onduidelijk is of de iPhone goed stond ingesteld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 04:22 schreef Perico het volgende:
Als je dan stelt van: nou, ik heb vertrouwen in het NFI, die zullen toch wel alwetend alles beoordeeld, gezien, vergeleken en beredeneerd hebben, qua zonnestanden, tijdstippen van eerdere foto's en wat dan ook. Dat mag uiteraard.
Of sterker nog, de NFI hoeft dit niet eens te doen. Wat ze eigenlijk alleen maar hoeven te doen is de memory card van de iPhone en die van de camera aan hun tool hangen, op de knop drukken om alla data en metadata te downloaden. En het rapport opsturen naar iemand die hier iets over wil zeggen.
Het NFI hoeft dus niet bewust bezig te zijn met tijden of iets dergelijks. Hun tools zullen dit automatisch naar boven halen en opslaan in rapporten van honderden pagina's lang. Ze zullen niet per foto gaan beoordelen of ze de EXIF data gaan lezen. Dit gebeurd hoogstwaarschijnlijk met datadumps. Op hun site is meer te lezen over de tools die ze hiervoor gebruiken.
Wie vervolgens de datadumps tot z'n beschikking heeft (wellicht een andere afdeling van NFI of andere onderzoekers etc). kan dan zelf conclusies trekken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 10-10-2014 08:46:36 ]![]()
Ik heb te weinig verstand van camera's en standen van de zon.
Omdat geruisloos zijn kaartje over de schaduwlengte zo duidelijk is ben ik wel geneigd die te geloven.
Maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd.
Wat er nu gelukkig wel gebeurt is dat we het dus eigenlijk hebben over de juiste tijdlijn.
En je kunt er nooooit achter komen wat er met de meiden is gebeurd als we de juiste tijdlijn niet hebben.
Je kunt niet beginnen vanaf de mirador en dan je fantasie er maar op los laten wat er gebeurd zou kunnen zijn.
Je moet beginnen minimaal op 30 maart toen ze aankwamen in Boquete.
Wie hebben ze ontmoet, waar zijn ze geweest, wat hebben ze gedaan, hoe hebben ze de excursies geboekt. enz
Bij de kant die denkt dat de fotocamera verkeerd stond dan zouden een aantal getuigenissen van die dag opeens aardig goed kunnen kloppen.
Bij de kant die denkt dat de camera wel goed stond zijn dus alle getuigenissen niet goed.
Misschien maar eens een mailtje naar mevr van Passel ?
Want dit is natuurlijk wel een heel cruciaal iets![]()
Is dit schema in meter, feet, inch? En waar komt het vandaan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:23 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Tijdzone -5.
Bij +5 klopt het schaduwprofiel niet. En als je de tijd veranderd naar de avond of de nacht, krijg je ineens wel schaduw. Dat kan niet kloppen.
Bij (GMT) -5 klopt het profiel exact met de zonsopkomst en ondergang van die dag.
[ afbeelding ]
[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 10-10-2014 11:11:32 ]![]()
Jim Stone is talking about the embedded exif data in the alleged photo taken by Phillip Wood.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 04:22 schreef Perico het volgende:
Het is mijn onbescheiden mening na empirisch onderzoek om geen rotsvast belang te hechten aan de tijdlijn die is gebaseerd op cameratijden van de Canon Powershot.
Er zijn namelijk twee tijden van metadata met elkaar in conflict, namelijk die van EXIF (Exchangeable Image File Format) tijden en XMP (Extensible Metadata Platform).
Ik heb de screenshots van de waarden in het volgende beeld geplakt:
[ afbeelding ]
Het zou onverstandig danwel arrogant zijn om te stellen: "nou, dan geef ik de voorkeur aan EXIF"... want het ene veld is niet meer waard dan het andere.
Beiden interpreteren ze de data van de Canon Powershot anders. Mocht je je afvragen, wat de Z achter de tijd doet in de XMP velden: dat slaat op Coordinated Universal Time, de primaire tijdstandaard die wereldwijd is afgesproken (Greenwich tijd min of meer).
Verder wil ik er nogmaals op wijzen dat alle metadata ook geen thumbnail informatie bevatten, wat een 100% zekerheid normaliter is, dat die zijn gedefinieerd na het schieten van de foto.
Dat is ook niet afhankelijk van, of je door de foto's bladert op de camera of niet.
Samengevat heb je dus te maken met verkleiningen van het origineel, waaruit thumbnail data missen, waarvan de helft een bewerkingsdatum kent van 17 juni (Panama), en waarvan de creatiedatum en tijden met elkaar in conflict zijn. EXIF zegt dit, XMP schuift de waarden vijf uur op.
Ook staat het jaartal op 2013 en is het echt de vraag of die tijd accurate Nederlandse winter of zomertijd is en als die dan al klopt, hoeveel uur je er dan gaat aftellen.
Ik betwijfel echter of zij die afgeleide ietwat verscholen waarde kennen waaraan je kunt zien of de originele 7 megapixel foto vers van de geheugenkaart uit de camera komt, of niet, om ook met een onbescheiden mening af te sluiten.
What is Exif Data?
Exif is a set of data embedded within a photograph and it is comprised of a range of settings such as location were photo was taken, ISO speed, shutter speed, aperture, white balance, camera model and make, date and time, lens type, focal length, etc.
Jim seems to be under the impression that it is not an easy task to edit exif data without leaving a trace, and that one must be in “the CIA or a really good hacker”. This simply isn’t true. I happen to be an Adobe Certified Photoshop Expert, and can attest that one can simply and easily modify exif data from within Photoshop, but it’s actually easier to do from within Lightroom. While it is true that some software programs will leave a trace and you can tell if the image’s exif has been modified, other programs will not. There are a myriad of exif editors available, and one can even change the exif data with a simple hex editor, or even from a command line.
http://www.theeventchroni(...)y-comments-included/
[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 10-10-2014 12:38:11 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Die link klopt niets van, heb je gezien wat hij bij 18.00 uur voor schaduw aangeeft met de gegevens die ik gaf en tijdzone -5, schaduw 1107.34quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:23 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Tijdzone -5.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Aannemelijk dat er "verwarde" personen bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef jackie12 het volgende:
logisch toch![]()
en dan verdwijnen de tumbnails...?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:07 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Jim Stone is talking about the embedded exif data in the alleged photo taken by Phillip Wood.
What is Exif Data?
Exif is a set of data embedded within a photograph and it is comprised of a range of settings such as location were photo was taken, ISO speed, shutter speed, aperture, white balance, camera model and make, date and time, lens type, focal length, etc.
Jim seems to be under the impression that it is not an easy task to edit exif data without leaving a trace, and that one must be in “the CIA or a really good hacker”. This simply isn’t true. I happen to be an Adobe Certified Photoshop Expert, and can attest that one can simply and easily modify exif data from within Photoshop, but it’s actually easier to do from within Lightroom. While it is true that some software programs will leave a trace and you can tell if the image’s exif has been modified, other programs will not. There are a myriad of exif editors available, and one can even change the exif data with a simple hex editor, or even from a command line.
http://www.theeventchroni(...)y-comments-included/![]()
Ben gisteren in slaap gevallen dus vandaar dat het stil bleef aan deze kant.
Als ik kijk naar de schaduw van de steen die in het water ligt, op de voorgrond, heeft die steen een lange schaduw. De schaduw van K is niet goed/ volledig te zien.
Ben nog niet overtuigd dat ze dus om 13.00 uur op de top waren en 13.58 1e Q. Denk nog steeds dat het later was ongeveer 15.00 uur top en 16.00 uur 1e Q.
Ik heb jarenlang in het Caribisch gebied gewoond en weet dat de zon urenlang hoog staat en de schaduwen dan erg kort zijn.![]()
klopt inderdaad geen bal vanquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die link klopt niets van, heb je gezien wat hij bij 18.00 uur voor schaduw aangeeft met de gegevens die ik gaf en tijdzone -5, schaduw 1107.34![]()
Ja, de meeste mensen zouden na de top inderdaad zijn teruggekeerd, een tocht van 1.5 a 2 uur,quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:22 schreef Perico het volgende:
Dat gaat dan wel uit van de gedachte dat je een dag ten volle moet benutten. Het was toen 13:00 uur, met afdaling erbij en de tocht terug naar huis, is het toch al gauw 16:30 of 17:00 eer je terug bent in het hostel... Moet je dan echt tot de schemering actief zijn, rond 18:00 en in het donker pas weer door Boquete reizen? De dag was toen ook al mooi besteed, met de terugtocht nog voor de boeg.
dan zouden ze wel al rond 14:30/15:00 beneden zijn en rond 15:00/15:30 in Boquete.
In ieder geval zouden ze echt na de 1e quebrada terug hebben moeten keren, dan zouden ze
inderdaad pas rond 17:00/17:30 terug in Boquete zijn geweest.
We kunnen er dan dus wel vanuit gaan dat wanneer ze zijn doorgelopen, ze ervan overtuigd
waren dat het pad met een boog terug naar Boquete zou gaan. Dat ze per ongeluk aan de
verkeerde kant van de berg zijn afgedaald, denkend dat dit dezelfde weg was als de heenweg,
lijkt mij trouwens toch erg sterk, die 1e quebrada was voor hen duidelijk nieuw (anders hadden
ze er geen foto van gemaakt) en ze zullen zeker hebben doorgehad dat ze daar nog niet
waren geweest.Ze zullen ook zeker niet bewust het bos ingegaan zijn, maar wanneer het donker wordt/is,quote:Ik vind het juist uiterst merkwaardig dat iedereen die het scenario aanhangt: de noodoproep is gedaan toen het besef ontstond dat ze niet voor de duisternis uit het tropisch bos zouden geraken.. dat iedereen hen dan het bos in laat duiken om de nacht door te brengen.
In een paddock of op het pad, met zijn diepe geulen, is veiliger en minder stressvol. Maar nee, laat hen dan maar het duistere bos in trekken... omdat ze dachten dat Boquete dichtbij was? Ik begrijp die redenatie niet.
zie je het verschil tussen het pad en lopen door het bos niet of nauwelijks meer.
Wellicht zijn ze iets gaan volgen waarvan ze dachten dat het het pad was. We weten dat het
niet een heel dichtbegroeide jungle is (op sommige plaatsen wellicht wel), er zijn dus open
plekken in het regenwoud en open ruimtes tussen de bomen die lijken op paden.
[/quote]![]()
Takken en stenen kunnen ook op het pad liggen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:30 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Niet dat ik mezelf een grote tegenstander van het verdwaalscenario noem; hier mijn antwoord:
Als je in het donker door blijft lopen op iets wat je niet goed meer ziet en daardoor van dat pad afloopt, loop je je vast in de begroeiing, struikel je over een tak,steen.
Wellicht zijn er toch ook wel zanderige/modderige delen in het bos die aan een pad
doen denken. Natuurlijk zullen ze op een gegeven moment wel door zijn gaan krijgen
dat ze niet meer op het pad liepen, maar toen konden ze het pad niet meer terugvinden.![]()
Aangezien ze al 3 x een noodnummer hadden gebeld en toen door hadden dat ze geen bereikquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:21 schreef jackie12 het volgende:
1- Als ze om 16.39 uur in paniek waren omdat ze wisten dat ze verkeerd liepen en niet voor het donker terug zouden zijn dan konden ze nog wel 2 uur doorlopen/terug lopen totdat het donker was.
Echter op die plek waar ze om 18.40 waren (zon ging onder) hebben ze niet geprobeerd om 112 te bellen.
hadden, zullen ze rond 18:00/18:40 ook geconstateerd hebben dat ze nog steeds geen bereik
hadden en daarom niet geprobeerd hebben om te bellen. Ik denk dat ze rond die tijd nog steeds
aan het lopen waren en hoopten terug te komen op het pad.Die rivier vonden ze wellicht pas na 7 dagen (zie nachtfoto's). We weten niet of ze de rivier zijnquote:2- als ze in het donker wel van het pad zijn geraakt dan zijn ze de volgende dag niet terug gekeerd maar de rivier overgestoken. En als ze de rivier waren overgestoken dan zaten ze dus wel weer op het pad.
overgestoken of dat ze überhaupt ooit bij de kabelbrug geweest zijn (al lijken er kabels zichtbaar
op een van de nachtfoto's, we weten het niet 100% zeker) en dus ook niet of ze ooit het pad
hebben teruggevonden.Ja, maar dan zouden hun telefoons dus weer contact gemaakt moeten hebben makenquote:Ik denk nogmaals dat ze zijn teruggekeerd na de 1e quebrada.
Zou ook het meest logisch zijn qua tijd en de niet gemaakte foto's daarna
met het netwerk (15 minuten na de laatste foto) en dat is niet meer gebeurd.
En het lijkt me sterk dat ze precies na de 1e quebrada hun telefoons uit hebben gezet.![]()
Dit is precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 03:32 schreef JustinCase het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucia_de_Berk
Ik noem uit de losse pols 15 onlogische dingen op die de meiden niet gedaan zouden hebben en dan maak jij een vergelijking met Lucia de B dat het wel mogelijk is.
En dat klopt als een bus, feitelijk is dat mogelijk.
Maar waarom MOET als de dingen niet logisch zijn het dan onlogisch zijn?
Is het dan niet logischer dat het WEL logisch is?![]()
nou, 16:00 lijkt mij qua schaduwlengte ook logischer, misschien kunnen we op blogs foto's opzoeken van andere toeristen daar in dat gebied, met een tijd er bij...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:19 schreef ToniB het volgende:
Ben gisteren in slaap gevallen dus vandaar dat het stil bleef aan deze kant.
Als ik kijk naar de schaduw van de steen die in het water ligt, op de voorgrond, heeft die steen een lange schaduw. De schaduw van K is niet goed/ volledig te zien.
Ben nog niet overtuigd dat ze dus om 13.00 uur op de top waren en 13.58 1e Q. Denk nog steeds dat het later was ongeveer 15.00 uur top en 16.00 uur 1e Q.
Ik heb jarenlang in het Caribisch gebied gewoond en weet dat de zon urenlang hoog staat en de schaduwen dan erg kort zijn.![]()
Ad 1. Ach, het woord "hike" maakt het wat interessanter dan het is. Gewoon een wandeling, in een wat ruiger gebied. Maar ook niet al te ruig. Ze zullen wel meer gewandeld hebben. En zoals we weten: vele wandelaars hebben dat traject gelopen zonder gids. Zo bijzonder is dat dus niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 03:15 schreef jackie12 het volgende:
Ad 2. Of ze alles vertelden aan hun vriendjes weten we niet. Misschien hadden ze nog wel meer privé dingetjes. En zo'n wandeling is nu ook weer niet zo boeiend. Misschien wisten ze vooraf ook niet wat ze precies gingen doen.
Ad 3. Mensen daar hebben wel wat beters te doen dan de hele dag koekeloeren naar twee bakvissen die daar aan het struinen zijn. Er waren daar allerlei toeristen.
Ad 4. Misschien was hun telefoonabonnement daarvoor niet geschikt. Anderzijds - het heeft ook weinig nut om vanuit Panama te bellen naar Nederland als je geen bereik hebt.
Ad 5. Dat was inderdaad dom. Maar mensen doen nu eenmaal domme dingen. Elke dag. Ik ook.
Ad 6. Tja, zo'n dagboek is natuurlijk voor de "leuke" dingen. En dit was allemaal niet zo leuk. Ze waren druk bezig om te overleven. Dan ga je geen dagboekje schrijven.
Ad 7. Ze hebben na hun noodtoestand überhaupt geen foto's meer gemaakt. Logisch, ze hadden wel wat anders aan hun hoofd. Die 90 zogenaamde nachtfoto's waren geen doelbewuste foto's, maar slechts het product van hun poging de flits van de camera te benutten om wat te kunnen zien 's nachts. Daarbij is per ongeluk de foto van een rots met een tak gemaakt, waarover hier maandenlang is geouwehoerd.
Ad 8. Daar ben ik het dan wel mee eens.
Ad 9. Mijn pincode weet ook niemand, zelfs mijn eigen man niet.
Ad 10. Ja, zo'n dichtgeknoopt spijkerbroekje is verrekte handig om je handen te beschermen als je een kabelbrug moet oversteken.
Ad 11. Ja, een gifttige slang en het is gauw gebeurd met je.
Ad 12. Toch niet zo goed gezocht blijkbaar. Er viel ook niet veel mee te verdienen voor hun.
Ad 13. Dat kan. Eerst compleet de weg kwijtraken en die dagen later bij toeval weer terugvinden.
Ad 14. Nee, maar het is een nogal groot en uitgestrekt gebied daar. Ze waren aan het eind nog wel ver gekomen trouwens. Maar net niet ver genoeg, helaas.
Ad 15. We weten niet hoe die rugzak daar precies terecht is gekomen en in hoeverre de inhoud wel of niet geschonden was. We hebben alleen wat vage foto's en wat vage verklaringen.
Samenvattend: er is geen mysterie.![]()
Zo jammer dan, dat ze in die 6 dagen niet gevonden zijn en ook de (veel later gevonden) 'resten' niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:26 schreef danyoromijn het volgende:
[quote]Die rivier vonden ze wellicht pas na 7 dagen (zie nachtfoto's). We weten niet of ze de rivier zijn
overgestoken of dat ze überhaupt ooit bij de kabelbrug geweest zijn (al lijken er kabels zichtbaar
op een van de nachtfoto's, we weten het niet 100% zeker) en dus ook niet of ze ooit het pad
hebben teruggevonden.Misschien op het moment van vertrek al wel uitgezet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:26 schreef danyoromijn het volgende:
Ja, maar dan zouden hun telefoons dus weer contact gemaakt moeten hebben maken
met het netwerk (15 minuten na de laatste foto) en dat is niet meer gebeurd.
En het lijkt me sterk dat ze precies na de 1e quebrada hun telefoons uit hebben gezet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lutalo op 10-10-2014 18:43:06 ]Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
De andere nachten was dat niet nodig?quote:Die 90 zogenaamde nachtfoto's waren geen doelbewuste foto's, maar slechts het product van hun poging de flits van de camera te benutten om wat te kunnen zien 's nachtsHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Wat zouden de argumenten van Panamese kant geweest zijn om te denken aan een evt misdrijf en ook richting Costa Rica te gaan zoeken? Was dat puur het feit dat er niets was gevonden?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
de O H loopt naar C R , vandaar...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:55 schreef Lutalo het volgende:
Wat zouden de argumenten van Panamese kant geweest zijn om te denken aan een evt misdrijf en ook richting Costa Rica te gaan zoeken? Was dat puur het feit dat er niets was gevonden?
het waren ook niet a l l e e n maar geruchten, want anders gingen ze daar geen
kostbaar onderzoek doen..![]()
Telefoonabonnement niet geschikt om naar huis te bellen, broekje gebruiken om de kabels over te steken(maar daarna lekker uit laten) pincode niet afgeven omdat je die perse geheim wilt houden,dagboek? gewoon een berichtje schrijven in je telefoon, het pad kwijt raken maar wel weer terug vinden en tot slot komt er ook nog eens een giftige slang om de hoek kijken?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ad 1. Ach, het woord "hike" maakt het wat interessanter dan het is. Gewoon een wandeling, in een wat ruiger gebied. Maar ook niet al te ruig. Ze zullen wel meer gewandeld hebben. En zoals we weten: vele wandelaars hebben dat traject gelopen zonder gids. Zo bijzonder is dat dus niet.
Ad 2. Of ze alles vertelden aan hun vriendjes weten we niet. Misschien hadden ze nog wel meer privé dingetjes. En zo'n wandeling is nu ook weer niet zo boeiend. Misschien wisten ze vooraf ook niet wat ze precies gingen doen.
Ad 3. Mensen daar hebben wel wat beters te doen dan de hele dag koekeloeren naar twee bakvissen die daar aan het struinen zijn. Er waren daar allerlei toeristen.
Ad 4. Misschien was hun telefoonabonnement daarvoor niet geschikt. Anderzijds - het heeft ook weinig nut om vanuit Panama te bellen naar Nederland als je geen bereik hebt.
Ad 5. Dat was inderdaad dom. Maar mensen doen nu eenmaal domme dingen. Elke dag. Ik ook.
Ad 6. Tja, zo'n dagboek is natuurlijk voor de "leuke" dingen. En dit was allemaal niet zo leuk. Ze waren druk bezig om te overleven. Dan ga je geen dagboekje schrijven.
Ad 7. Ze hebben na hun noodtoestand überhaupt geen foto's meer gemaakt. Logisch, ze hadden wel wat anders aan hun hoofd. Die 90 zogenaamde nachtfoto's waren geen doelbewuste foto's, maar slechts het product van hun poging de flits van de camera te benutten om wat te kunnen zien 's nachts. Daarbij is per ongeluk de foto van een rots met een tak gemaakt, waarover hier maandenlang is geouwehoerd.
Ad 8. Daar ben ik het dan wel mee eens.
Ad 9. Mijn pincode weet ook niemand, zelfs mijn eigen man niet.
Ad 10. Ja, zo'n dichtgeknoopt spijkerbroekje is verrekte handig om je handen te beschermen als je een kabelbrug moet oversteken.
Ad 11. Ja, een gifttige slang en het is gauw gebeurd met je.
Ad 12. Toch niet zo goed gezocht blijkbaar. Er viel ook niet veel mee te verdienen voor hun.
Ad 13. Dat kan. Eerst compleet de weg kwijtraken en die dagen later bij toeval weer terugvinden.
Ad 14. Nee, maar het is een nogal groot en uitgestrekt gebied daar. Ze waren aan het eind nog wel ver gekomen trouwens. Maar net niet ver genoeg, helaas.
Ad 15. We weten niet hoe die rugzak daar precies terecht is gekomen en in hoeverre de inhoud wel of niet geschonden was. We hebben alleen wat vage foto's en wat vage verklaringen.
Samenvattend: er is geen mysterie.
Enz.
Jij mag dat allemaal heel logisch vinden.
Ik vind het veel logischer dat ze veel dingen niet hebben gedaan omdat ze niet meer leefden.
Je zei gister dat er aanwijzingen zijn dat ze verdwaald waren.
Ik vind de dingen die ik noem die de meiden hebben nagelaten sterke aanwijzingen dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden
Ieder zn eigen maar hier borduur ik op verder![]()
![]()
De eenheid maakt niet uit. Dat mag van alles zijn want het heeft geen invloed op het antwoord.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is dit schema in meter, feet, inch? En waar komt het vandaan?
De calculator maakt gebruik van de formule L = h / tan(α), waar h = hoogte object en α = de hoek van de zon ten opzichte van de horizon. Als je een betere methode weet die de schaduw kan bepalen, dan hoor ik het graag.De lengte van een schaduw kan zeer lang zijn als de zon laag staat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die link klopt niets van, heb je gezien wat hij bij 18.00 uur voor schaduw aangeeft met de gegevens die ik gaf en tijdzone -5, schaduw 1107.34
Als je beweert dat het onmogelijk is dat iemand met een lengte van 175 cm op die locatie om 18:00 een schaduw kan hebben van 11 meter, kun je dan beter onderbouwen waarom daar niets van klopt?
[ Bericht 7% gewijzigd door Geruisloos op 10-10-2014 14:39:37 ]![]()
Of ze volgden de online gevonden praktische routebeschrijving die bij mij de eerste hit is was met de zoektermen Boquete Pianista Route en die speciaal gemaakt was voor wandelaars zonder gids. Deze pagina lijkt nu sinds een paar dagen offline gehaald maar jullie weten vast nog wel dat er stond dat de trail op de mirador rechtdoor naar beneden verder gaat. http://www.boquetegardeninn.com/archives/1797quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ad 1. Ach, het woord "hike" maakt het wat interessanter dan het is. Gewoon een wandeling, in een wat ruiger gebied. Maar ook niet al te ruig. Ze zullen wel meer gewandeld hebben. En zoals we weten: vele wandelaars hebben dat traject gelopen zonder gids. Zo bijzonder is dat dus niet.
Maar ze hadden ongetwijfeld ook de zin van Lonely Planet in hun achterhoofd, dat het pad diep het regenwoud in gaat maar dat je op ieder moment om kunt keren. Er moet haast wel een moment geweest zijn dat ze zich realiseerden dat ze door de eerste routebeschrijving te volgen op dat pad beland waren.
[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 10-10-2014 14:45:19 ]![]()
kijk ...niet elke `aanname ` is zomaar een aanname, dit gaat als volgt in de praktijk :
a. je hebt `kletspraat ` ( hierbij ontstaat geen actie )
b. dan heb je een `roddel ` ( bij een goed rechercheur krijgt dit al een klein plekje )
c. dan heb je een `gerucht ` ( het brein van de rechercheur is geactiveerd )
d. je zoekt een `aanknopingspunt ` ( als je die vindt, dan kun je v e r d e r )
e. je vindt `bewijs ` ( maar....krijg je dat ook rond ? Is het haalbaar ? )
f. je vindt `echt goed bewijs ` ( dan kan de zaak richting `afronding ` )
Indien je als recherche-team ergens blijft steken tussen d. en e. of e. en f.
dan blijft zo `n onderzoek of zaak, vaak een tijd of zelfs lange tijd hangen, en voor het publiek komt
er dan logischerwijs geen informatie, maar dan wil dat n i e t zeggen
DAT HET EEN EN ANDER NIET WAAR IS....er is dan slechts, nog geen afronding van een zaak
mogelijk, door diverse oorzaken. Met name die zaken, zorgen voor oponthoud, en hindernissen
die te maken hebben, met regels en wetten, documenten, dossiers, papieren
vergunningen, andere overheden van andere landen, enz. enz. Je hebt als recherche-team
w e l medewerking nodig, van diverse partijen, anders kom je noooooit bij punt f.
Zeer veel zaken , komen nooit bij punt f. Bij deze zaak is m i j n i n t u i t i e dat het nooit bij punt f. zal komen, maar wie ben ik, niemand, maar ik HOOP natuurlijk van harte dat het w e l tot een afronding komt !!
Als er iets `uitlekt ` naar het publiek vanaf punt d. of e. dan kun je er donder op zeggen, dat het wel w a a r is, want anders gaan ze geen `onderzoek ` doen, en zeker tegenwoordig niet
met weinig budget en zuinigheid, en dan heeft een goed verstaander maar een half woord nodig
( maar geen TV ! )
[ Bericht 2% gewijzigd door suddenintuition op 10-10-2014 15:01:45 ]![]()
Ad 1, misschien vonden zij het niet zo bijzonder om zonder gids die wandeling te maken, maar als je dat de expats van boquete vraagt dan zijn zij het daar vast niet mee eens.
Ad 2, aan de vriendjes geen idee. Maar aan het eigen gezin wel. Weet even niet meer of het kris was of lisanne, waravan de broer vertelde dat hij zoveel details te horen kreeg over wat de plannen waren en waar ze wilde lopen, dat hij dacht 'moet ik dat allemaal weten'.
Ad 5 afdoen als dom vind ik wat makkelijk.
Ad 6, iedereen houdt misschien op een andere manier een dagboek bij, maar wat mij betreft is dat echt niet alleen voor de leuke dingen, ik zou eigenlijk zeggen: bij uitstek geschikt voor ook de minder leuke dingen. Zeker als je verder weinig om je heen hebt kan het een houvast bieden, of een uitlaatklep. En ik geloof best dat ze druk waren met overleven, maar ze zullen (uitgaande van verdwaling) ook echt wel momenten hebben gehad dat ze even moesten uitrusten en zaten te niksen. Energie opdoen. Telefoon checken. Prima moment om even een paar regels zieleroerselen te tikken.
12, dat ze niet gevonden zijn in een gebied waar wel is gezocht kan ook wat anders betekenen als 'blijkbaar niet goed gezocht'. Lichamen kunnen daar bv later zijn neergelegd.![]()
Tenzij je doodziek bent of crepeert van de pijn. Beide heel goed mogelijk. En als je aan het overleven bent is contact zoeken met buitenwereld prio 1, dus batterij gebruiken om een dagboek bij te houden lijkt me minder essentieel. Dat dit achteraf gezien het onderzoek naar hun dood heel erg had kunnen helpen hadden ze niet kunnen weten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 14:44 schreef Marrije het volgende:
Ad 6, iedereen houdt misschien op een andere manier een dagboek bij, maar wat mij betreft is dat echt niet alleen voor de leuke dingen, ik zou eigenlijk zeggen: bij uitstek geschikt voor ook de minder leuke dingen. Zeker als je verder weinig om je heen hebt kan het een houvast bieden, of een uitlaatklep. En ik geloof best dat ze druk waren met overleven, maar ze zullen (uitgaande van verdwaling) ook echt wel momenten hebben gehad dat ze even moesten uitrusten en zaten te niksen. Energie opdoen. Telefoon checken. Prima moment om even een paar regels zieleroerselen te tikken.
Maar hoe dan ook, het ontbreken van een dagboek betekent zeker niet dat ze er niet tot in staat waren er een bij te houden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Geruisloos op 10-10-2014 15:41:35 ]![]()
Dat vind ik zo'n raar argument, die batterij sparen, alsof het zoveel kost om wat regels te tikken. Dat is iets anders als een dagboek bijhouden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:35 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Tenzij je doodziek bent of crepeert van de pijn. Beide heel goed mogelijk. En als je aan het overleven bent is contact zoeken met buitenwereld prio 1, dus batterij gebruiken om een dagboek bij te houden lijkt me minder essentieel. Dat dit achteraf gezien het onderzoek naar hun dood heel erg had kunnen helpen hadden ze niet kunnen weten.
Maar hoe dan ook, het ontbreken van een dagboek betekent zeker niet dat ze er niet tot in staat waren er een bij te houden.
Dus ik zou eerder zeggen, het ontbreken van een paar regels voor geliefden cq het thuisfront is toch wel opmerkelijk te noemen.![]()
Het is opvallend. Maar het sluit niets uit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n raar argument, die batterij sparen, alsof het zoveel kost om wat regels te tikken. Dat is iets anders als een dagboek bijhouden.
Dus ik zou eerder zeggen, het ontbreken van een paar regels voor geliefden cq het thuisfront is toch wel opmerkelijk te noemen.![]()
Denk dat een touchscreen na een paar dagen vocht wel eens niet meer zou kunnen werken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:49 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n raar argument, die batterij sparen, alsof het zoveel kost om wat regels te tikken. Dat is iets anders als een dagboek bijhouden.
Dus ik zou eerder zeggen, het ontbreken van een paar regels voor geliefden cq het thuisfront is toch wel opmerkelijk te noemen.Make my day!![]()
oh maar dat zei ik ook niet, ik reageerde op wat argumenten waarom ze het niet gedaan zouden hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:59 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het is opvallend. Maar het sluit niets uit.![]()
Ok.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
oh maar dat zei ik ook niet, ik reageerde op wat argumenten waarom ze het niet gedaan zouden hebben.![]()
zou heel goed kunnen, maar zolang de goede code intikken nog kon, hadden ze wat dat betreft ook nog wel twee regels kunnen tikken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 15:59 schreef agter het volgende:
[..]
Denk dat een touchscreen na een paar dagen vocht wel eens niet meer zou kunnen werken.![]()
Maar wel sterk en knap dat ondanks het vocht, de verzwakking enz. er op 11 april nog 1 keer geprobeerd is een pin is in te voeren en ook binnen het tijdschema (tussen 10 en 11 uur).Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
zo vind ik doodziek en creperen van de pijn wel redelijke argumenten, niet heel sterk, maar zou kunnen. Ik verwacht alleen niet dat iemand in die staat wel nog tot aan de rivier komt met wandelen maar dat een berichtje er dan niet af zou kunnen.quote:![]()
Dan : ..en NU gaan we n o g verder ( maar dit is alleen voor de lezers, die hier enig verstand
of wetenschap over hebben, het overgrote deel van dit forum zal dit waarschijnlijk n i e t, of nog niet, kunnen bevatten, dat is helemaal niet erg, ieder heeft in het leven zijn eigen `levens-proces `)
Bijvoorbeeld : wat veel mensen niet beseffen, is dat, en nou neem ik het voorbeeld van de
TRANSPLANTATIES, de `overledenen ` n i e t d o o d zijn....immers, het lichaam moet nog voldoende `levend ` zijn, om er een orgaan uit te halen, wat geplaatst gaat worden, in een ander lichaam. Bij donaties, tengevolge van verkeersongevallen of andere overlijdens-oorzaken,
is er voor de diverse organen, maar een bepaald aantal uren beschikbaar, om actie te ondernemen.
Bij nieren bijvoorbeeld is dat, ik meen 6 uren...bij de andere organen gelden andere uren.
Inmiddels is het wetenschappelijk aangetoond dat bij transplantatie van organen, het DNA van de
`overleden persoon ` DOORLEEFT ! Ook zijn er spirituele aanwijzingen dat `de ziel ` geen afscheid kan nemen, en deze `aardbol ` niet goed kan verlaten. H i e r op dit punt, komen dan ook de `tegenstanders ` van het donor-codicil om de hoek kijken, die zeggen : dit willen wij niet !
NU komen we op een `interessant ` punt namelijk ( voor mij en een hoop anderen, die `wakker ` zijn ) ..op een zeker moment ergens in de voorbije interviews ( weet niet meer wanneer, misschien kan iemand het zich herinneren, nog niet zo lang geleden en er waren toen al resten gevonden ! )
..vertelde Roelie Kremers, dat zij nog steeds niet het gevoel had, dat haar dochter `dood `was.
dat kan door bovenstaand, veroorzaakt worden, zij is zeer waarschijnlijk spiritueel begaafd en voelt dit `haarfijn `aan. ( zonder dat zij zich dit bewust is , misschien ? ik ken haar niet persoonlijk )
Dat is de reden, dat de familie Kremers op onderzoek verder wil, en volhouden naar het h o e en
w a a r o m ...Niet omdat zij `eigenwijs ` zijn, en de `dood ` van hun dochter niet willen accepteren
maar omdat zij niet het `gevoel ` hebben dat Kris dood is....
En daar kan zij wel eens gelijk in hebben ! Want door wat Roelie zei, werd ik als het ware `geactiveerd ` om aan O H te denken....zo zit dat.
( Nogmaals, dit is zware stof, en niet voor starters, waarschijnlijk komen er nu een heleboel `flauwe `reacties, maar dat is niet erg...ga gerust je gang, misschien zijn ze zo flauw en dom, dat ik er nog de slappe lach van krijg, en dan hebben we nog een leuke middag ! )![]()
Hier nog een tweede bron trouwens:quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die link klopt niets van, heb je gezien wat hij bij 18.00 uur voor schaduw aangeeft met de gegevens die ik gaf en tijdzone -5, schaduw 1107.34
Met de multiplyer kun je de lengte berekenen. Dus voor 18:00 is dat 175 * 6,197 = 1084 cm.
Dit wijkt ongeveer 2% af met de eerste bron, dus de berekeningen komen aardig overeen.![]()
Voor de volledigheid wijs ik erop dat Kris volgens haar paspoort 167 cm lang was (bron: foto in OP).
Dat geeft dan voor 18:00 uur geloof ik een verschil van 50 cm (1034 cm), maar het rekenwerk laat ik graag aan jou/anderen over.![]()
Mogelijk, maar het verschil in landscape en portrait van de 2 bekende nachtfoto's geeft toch te denken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die 90 zogenaamde nachtfoto's waren geen doelbewuste foto's, maar slechts het product van hun poging de flits van de camera te benutten om wat te kunnen zien 's nachts. Daarbij is per ongeluk de foto van een rots met een tak gemaakt, waarover hier maandenlang is geouwehoerd.
[ Bericht 1% gewijzigd door BijDePinken op 10-10-2014 16:44:23 ]![]()
Goed gezien. Op een van de posters van de vermissing stond 175, vandaar de verwarring.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:30 schreef BijDePinken het volgende:
Voor de volledigheid wijs ik erop dat Kris volgens haar paspoort 167 cm lang was (bron: foto in OP).
Dat geeft dan voor 18:00 uur geloof ik een verschil van 50 cm (1034 cm), maar het rekenwerk laat ik graag aan jou/anderen over.
De schaduw van Kris zou dan om 13:55 dus ongeveer 62 cm geweest zijn, in plaats het eerder berekende 66 cm.![]()
Wat is precies het doel van deze berekeningen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:36 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Goed gezien. Op een van de posters van de vermissing stond 175, vandaar de verwarring.
De schaduw van Kris zou dan om 13:55 dus ongeveer 62 cm geweest zijn, in plaats het eerder berekende 66 cm.![]()
mogelijke tijdsbepaling van de fotoquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat is precies het doel van deze berekeningen?![]()
Lijkt me niet echt betrouwbaar gezien de foto. Je kan uit de foto iniedergeval niet de werkelijke lengte van de schaduw nauwkeurig genoeg bepalen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
mogelijke tijdsbepaling van de foto![]()
Toch nog even een paar vragen die ik al eerder stelde maar geloof ik nog geen antwoord op gegeven is
1- Is het bekend met welke zendmast de telefoon van Lisanne op 2 april contact maakte?
2- Kunnen de telefoons van K en L uit hebben gestaan op 1 april tot het moment van de noodoproep?
3-Is het bekend tot wanneer precies de laatste keer de juiste pincode is ingetoetst?
4- Op welk moment van de dag op 1 april waren de telefoons halfvol? Bij de noodoproep of bij het begin van de dag?![]()
Anderhalf uur verder en nog steeds geen reactie! Gek hé?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:14 schreef suddenintuition het volgende:
Dan : ..en NU gaan we n o g verder ( maar dit is alleen voor de lezers, die hier enig verstand
of wetenschap over hebben, het overgrote deel van dit forum zal dit waarschijnlijk n i e t, of nog niet, kunnen bevatten, dat is helemaal niet erg, ieder heeft in het leven zijn eigen `levens-proces `)
Bijvoorbeeld : wat veel mensen niet beseffen, is dat, en nou neem ik het voorbeeld van de
TRANSPLANTATIES, de `overledenen ` n i e t d o o d zijn....immers, het lichaam moet nog voldoende `levend ` zijn, om er een orgaan uit te halen, wat geplaatst gaat worden, in een ander lichaam. Bij donaties, tengevolge van verkeersongevallen of andere overlijdens-oorzaken,
is er voor de diverse organen, maar een bepaald aantal uren beschikbaar, om actie te ondernemen.
Bij nieren bijvoorbeeld is dat, ik meen 6 uren...bij de andere organen gelden andere uren.
Inmiddels is het wetenschappelijk aangetoond dat bij transplantatie van organen, het DNA van de
`overleden persoon ` DOORLEEFT ! Ook zijn er spirituele aanwijzingen dat `de ziel ` geen afscheid kan nemen, en deze `aardbol ` niet goed kan verlaten. H i e r op dit punt, komen dan ook de `tegenstanders ` van het donor-codicil om de hoek kijken, die zeggen : dit willen wij niet !
NU komen we op een `interessant ` punt namelijk ( voor mij en een hoop anderen, die `wakker ` zijn ) ..op een zeker moment ergens in de voorbije interviews ( weet niet meer wanneer, misschien kan iemand het zich herinneren, nog niet zo lang geleden en er waren toen al resten gevonden ! )
..vertelde Roelie Kremers, dat zij nog steeds niet het gevoel had, dat haar dochter `dood `was.
dat kan door bovenstaand, veroorzaakt worden, zij is zeer waarschijnlijk spiritueel begaafd en voelt dit `haarfijn `aan. ( zonder dat zij zich dit bewust is , misschien ? ik ken haar niet persoonlijk )
Dat is de reden, dat de familie Kremers op onderzoek verder wil, en volhouden naar het h o e en
w a a r o m ...Niet omdat zij `eigenwijs ` zijn, en de `dood ` van hun dochter niet willen accepteren
En daar kan zij wel eens gelijk in hebben ! Want door wat Roelie zei, werd ik als het ware `geactiveerd ` om aan O H te denken....zo zit dat.
( Nogmaals, dit is zware stof, en niet voor starters, waarschijnlijk komen er nu een heleboel `flauwe `reacties, maar dat is niet erg...ga gerust je gang, misschien zijn ze zo flauw en dom, dat ik er nog de slappe lach van krijg, en dan hebben we nog een leuke middag ! )![]()
![]()
Niet nodigquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:58 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Anderhalf uur verder en nog steeds geen reactie! Gek hé?![]()
was dat niet tot en met woensdagochtend?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:55 schreef jackie12 het volgende:
Toch nog even een paar vragen die ik al eerder stelde maar geloof ik nog geen antwoord op gegeven is
3-Is het bekend tot wanneer precies de laatste keer de juiste pincode is ingetoetst?![]()
was ook n i e t de bedoeling, tegen bovenstaande is g e e n reactie te geven ! Men reageert doorgaans alleen op `twijfel ` en ` mogelijke onwaarheden ` ....niet op de waarheidquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:58 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Anderhalf uur verder en nog steeds geen reactie! Gek hé?
en daar hebben de meeste mensen moeite mee, dat is altijd al zo,
alleen i k behoor niet tot die groep, ik zoek de waarheid uit, v e r d e r als de bodem
en niet t o t aan de bodem. Dat is het verschil. Er is hier bovendien tegenwoordig
zeer veel over te lezen, en degenen die juist n i e t reageren zijn interessant.
Diep in hun hart, weten zij dat ik gelijk heb, maar hebben net niet genoeg moed
om hier achter mij te gaan staan....Zij reageren ook niet, op dit topic `publiekelijk `
maar schrijven elkaar wel PM `s .......
Had jij niet in de gaten dan, dat ik daar d w a r s door heen kijk ???
Zoveel mensenkennis heb je toch wel, of ook niet ??
En dacht jij dat ik die `medestanders ` nodig had ?? Toch niet, he ?![]()
Het is goed mogelijk dat ze uit stonden. Het is niet duidelijk wanneer de telefoons de eerste maal zijn uitgezet, wel dat ze op 2 april zijn aangezet. Als mijn telefoon samsung half vol is om 11 uur 's morgens dan heeft hij 's avonds infuus nodig. Met een halfvolle batterij zal ik het niet tot de volgende morgen 6.30 uur redden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:55 schreef jackie12 het volgende:
1- Is het bekend met welke zendmast de telefoon van Lisanne op 2 april contact maakte?
2- Kunnen de telefoons van K en L uit hebben gestaan op 1 april tot het moment van de noodoproep?
3-Is het bekend tot wanneer precies de laatste keer de juiste pincode is ingetoetst?
4- Op welk moment van de dag op 1 april waren de telefoons halfvol? Bij de noodoproep of bij het begin van de dag?
Er stond vertrokken met halfvolle batterij.
[ Bericht 4% gewijzigd door ToniB op 10-10-2014 18:31:04 ]![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door Lutalo op 10-10-2014 18:42:36 ]Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Weet je nog waar dat stond? Telegraaf?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:23 schreef ToniB het volgende:
[..]
Het is goed mogelijk dat ze uit stonden. Het is niet duidelijk wanneer de telefoons de eerste maal zijn uitgezet, wel dat ze op 2 april zijn aangezet.
Er stond vertrokken met halfvolle batterij.
Is dat artikel van de Telegraaf hier eigenlijk wel gepost?
Of werd dat alleen gezegd bij RTL Late Night?![]()
Geruisloos zei De eenheid maakt niet uit. Dat mag van alles zijn want het heeft geen invloed op het antwoord
Dat was me bekend maar is geen antwoord op mijn vraag.
Ik vroeg welke maat jij in dit geval had ingevoerd zodat ik een beeld te krijgen van je schema, wat de verticale getallen inhouden was me niet duidelijk![]()
Centimeters.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef Grijzemassa het volgende:
Geruisloos zei De eenheid maakt niet uit. Dat mag van alles zijn want het heeft geen invloed op het antwoord
Dat was me bekend maar is geen antwoord op mijn vraag.
Ik vroeg welke maat jij in dit geval had ingevoerd zodat ik een beeld te krijgen van je schema, wat de verticale getallen inhouden was me niet duidelijk![]()
in de telegraaf staat over de telefoons; 1 aprilquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 18:59 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Weet je nog waar dat stond? Telegraaf?
Is dat artikel van de Telegraaf hier eigenlijk wel gepost?
Of werd dat alleen gezegd bij RTL Late Night?
11.05 uur 50,91% batterij 13.04 uur voor het laatst contact met gsm netwerk.
Er was nog ergens een artikel dat allebei de telefoons maar half vol waren. Ga ik even zoeken voor je.![]()
Oke thanx!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:08 schreef ToniB het volgende:
[..]
in de telegraaf staat over de telefoons; 1 april
11.05 uur 50,91% batterij 13.04 uur voor het laatst contact met gsm netwerk.
Er was nog ergens een artikel dat allebei de telefoons maar half vol waren. Ga ik even zoeken voor je.
Is misschien handig dat het schemakaartje van de telefoons van Geruisloos aangepast wordt.
Omdat na de noodoproep staat in het schema "battery half ffull" dacht ik dat op dat moment en niet 's ochtends al.![]()
het maakt voor de batterij vulling duur zeker uit of je WiFi aan hebt staan of niet. Als je WiFi aan hebt staan loopt de batterij sneller leeg. Ik neem aan dat als de dames alleen WiFi gebruikten voor dataverkeer, ze dit bij verlaten van een WiFi netwerkbereik (lees: vh. hostel) steeds uitschakelden. Hoewel ik me aan de andere kant weer afvraag of ze daar echt bij stilstonden. Wat zeker niet ingeschakeld kan zijn geweest is de dataverkeersbundel / GSM modus. Dat zou een extra verklaring kunnen zijn voor het gebrek aan data/GSM verkeergegevens na 1 april. En waarom ze dus ook geen Whatsappje konden versturen/verstuurd hebben op de mirador.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Oke thanx!
Is misschien handig dat het schemakaartje van de telefoons van Geruisloos aangepast wordt.
Omdat na de noodoproep staat in het schema "battery half ffull" dacht ik dat op dat moment en niet 's ochtends al.![]()
volgens mij betekent " het laatst contact met gsm netwerk geweest" dat er toen gebeld is of een bericht verstuurd is?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:30 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
het maakt voor de batterij vulling duur zeker uit of ja WiFi aan hebt staan of niet. Als je WiFi aan hebt staan loopt de batterij sneller leeg. Ik neem aan dat als de dames alleen WiFi gebruikten voor dataverkeer, ze dit bij verlaten van een WiFi netwerkbereik (lees: vh. hostel) steeds uitschakelden. Hoewel ik me aan de andere kant weer afvraag of ze daar echt bij stilstonden. Wat zeker niet ingeschakeld kan zijn geweest is de dataverkeersbundel / GSM modus. Dat zou een extra verklaring kunnen zijn voor het gebrek aan data/GSM verkeergegevens na 1 april. En waarom ze dus ook geen Whatsappje konden versturen/verstuurd hebben op de mirador.![]()
Als Hans K. nog tot 45 minuten na de mirador contact had met het netwerk dan zijn de telefoons van K en L dus op de mirador meteen na het maken van de foto's al handmatig uitgezet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:08 schreef ToniB het volgende:
[..]
in de telegraaf staat over de telefoons; 1 april
11.05 uur 50,91% batterij 13.04 uur voor het laatst contact met gsm netwerk.![]()
wat ik verder buitengewoon eigenaardig vind te noemen is dat er gidsen zijn die specialist vh Pianista Duran Coffee trail pad genoemd worden (bv. PM). Ik kan me niet voorstellen dat die de hele trail lopen (ca. 4x per jaar ongeveer zei hij ergens) en dat dan zonder kaart. Daar geloof ik niks van. Onthoud je alles qua pad ed. als het 4 dagen lopen is? Als je van het pad kan afdwalen, moeten ze toch weten waar, dan hadden ze daar m.i. ook kunnen zoeken nr K en L. ...Of die kaarten kunnen delen met Sinaproc, Sena enz.
Verder snap ik niet goed dat de honden blijkbaar nergens geursporen aantroffen van een plek van overnachting, plassen, uitwerpselen enz. Die primaire lichaamsfuncties en lichamelijke behoeften + indrukken op de natuur, die tot dat soort sporen leiden en ergens hebben moeten achterblijven, werken bij leven en welzijn wel gewoon door toch?
Ik heb eens een grot lokatie gepost, aan de zuid-oost kant van Boquete id buurt van de Chiriquicito rivier.
Een bijna onvindbare oude Indiaanse heilige plaats, id buurt van waar die Osman is gevonden. Een tamelijk afgelegen plek zonder huizen/pottekijkers...bijna niemand is vd plek op de hoogte...
Waarom kunnen de dames daar ev. niet tegen hun wil zijn vastgehouden? Het zou vr. mij een verklaring zijn waarom de honden nergens duidelijk wat roken, en de Changuinola rivier loopt daar ook, maw. je kan daar net zo goed 2 lijken in het water kieperen.....![]()
door.....?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:44 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als Hans K. nog tot 45 minuten na de mirador contact had met het netwerk dan zijn de telefoons van K en L dus op de mirador meteen na het maken van de foto's al handmatig uitgezet.![]()
kun je die foto nog eens posten?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:45 schreef Poekje01 het volgende:
wat ik verder buitengewoon eigenaardig vind te noemen is dat er gidsen zijn die specialist vh Pianista Duran Coffee trail pad genoemd worden (bv. PM). Ik kan me niet voorstellen dat die de hele trail lopen (ca. 4x per jaar ongeveer zei hij ergens) en dat dan zonder kaart. Daar geloof ik niks van. Onthoud je alles qua pad ed. als het 4 dagen lopen is? Als je van het pad kan afdwalen, moeten ze toch weten waar, dan hadden ze daar m.i. ook kunnen zoeken nr K en L. ...Of die kaarten kunnen delen met Sinaproc, Sena enz.
Verder snap ik niet goed dat de honden blijkbaar nergens geursporen aantroffen van een plek van overnachting, plassen, uitwerpselen enz. Die primaire lichaamsfuncties en lichamelijke behoeften + indrukken op de natuur, die tot dat soort sporen leiden en ergens hebben moeten achterblijven, werken bij leven en welzijn wel gewoon door toch?
Ik heb eens een grot lokatie gepost, aan de zuid-oost kant van Boquete id buurt van de Chiriquicito rivier.
Een bijna onvindbare oude Indiaanse heilige plaats, id buurt van waar die Osman is gevonden. Een tamelijk afgelegen plek zonder huizen/pottekijkers...bijna niemand is vd plek op de hoogte...
Waarom kunnen de dames daar ev. niet tegen hun wil zijn vastgehouden? Het zou vr. mij een verklaring zijn waarom de honden nergens duidelijk wat roken, en de Changuinola rivier loopt daar ook, maw. je kan daar net zo goed 2 lijken in het water kieperen.....![]()
ik denk, "laatste keer dat mast aanstralingscontact maakte"...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:34 schreef ToniB het volgende:
[..]
volgens mij betekent " het laatst contact met gsm netwerk geweest" dat er toen gebeld is of een bericht verstuurd is?![]()
Volgens Hans K. in de video Antwoorden voor Kris verloor de iPhone rond 13:39 contact met het netwerk.![]()
van mijn post op WS ergens in juni:
Could this be the place where Kris and Lisanne might have been taken to, and held prisoner? Was that perhaps the reason nobody could find them?
Name: Casita de Piedra
Site type: cave/rockshelter
This rockshelter site is located less than 1 km upstream from Trapiche rockshelter on the west side of the Rio Chiriqui 17 km outside of Boquete
http://www.megalithic.co.uk/modules....pic&pid=102564
http://www.stri.si.edu/sites/publica...Panama_AAS.pdf
see page 7, red rock, branches?
And might that be the reason that this 21 yr young Boquete gangmember disappeared April 4 & ended up dead April 4 in the Rio Chiriqui? Because as a material witness he had seen too much?![]()
die linken doen het nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:55 schreef Poekje01 het volgende:
van mijn post op WS ergens in juni:
Could this be the place where Kris and Lisanne might have been taken to, and held prisoner? Was that perhaps the reason nobody could find them?
Name: Casita de Piedra
Site type: cave/rockshelter
This rockshelter site is located less than 1 km upstream from Trapiche rockshelter on the west side of the Rio Chiriqui 17 km outside of Boquete
http://www.megalithic.co.uk/modules....pic&pid=102564
http://www.stri.si.edu/sites/publica...Panama_AAS.pdf
see page 7, red rock, branches?
And might that be the reason that this 21 yr young Boquete gangmember disappeared April 4 & ended up dead April 4 in the Rio Chiriqui? Because as a material witness he had seen too much?![]()
linkjes werken niet, wacht, ik zoek ze weer ff terug...:
grot:
http://www.megalithic.co.(...)o=showpic&pid=102564
donkere wand, fig. 6, blz. 7
http://www.stri.si.edu/si(...)iedra_Panama_AAS.pdf
[ Bericht 40% gewijzigd door Poekje01 op 10-10-2014 20:07:11 ]![]()
nee denk niet dat dit hem gaat worden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 19:57 schreef Poekje01 het volgende:
linkjes werken niet, wacht, ik zoek ze weer ff terug...:
grot:
http://www.megalithic.co.(...)o=showpic&pid=102564
donkere wand, fig. 6, blz. 7
http://www.stri.si.edu/si(...)iedra_Panama_AAS.pdf
We blijven zoeken want er zijn nog steeds geen AnswersforKris.....en L.![]()
ik snap niet precies wat je aangeeft? In dit scenario zaten de dames hier vast, en hebben nooit die 90 foto's zelf gemaakt op die meet-en-greet steen bij de rivier... ze zijn daar naar toe gebracht met die rode auto/pickup truck...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die link zie ik echt niet met deze grot / shaman steen.
ik kan me voorstellen dat je in je jeugd speelt op dit soort locaties ....er komt bijna nooit iemand....![]()
Er staat "see page 7, red rock, branches?" Iemand legt blijkbaar een link tussen de nachtfoto en de 'grot'.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:21 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik snap niet precies wat je aangeeft? In dit scenario zaten de dames hier vast, en hebben nooit die 90 foto's zelf gemaakt op die meet-en-greet steen bij de rivier... ze zijn daar naar toe gebracht met die rode auto/pickup truck...![]()
als je het pdf document download, kun je scrollen nr pagina 7, figuur 6, die iemand was ik 😜quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Er staat "see page 7, red rock, branches?" Iemand legt blijkbaar een link tussen de nachtfoto en de 'grot'.
dan zie je een donkere wand IN de grot![]()
Er staat niets op p.7 dat in verband gebracht kan worden met de nachtfoto's. Ook op alle andere pagina's niet trouwens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
als je het pdf document download, kun je scrollen nr pagina 7, figuur 6, die iemand was ik 😜![]()
![]()
dat hoeft btw toch ook niet? Wie zegt dat K en of L die nachtfoto's nam?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Er staat niets op p.7 dat in verband gebracht kan worden met de nachtfoto's. Ook op alle andere pagina's niet trouwens.![]()
snap wat je bedoeld. Ja we weten het niet hè. Pas als we kunnen aantonen dat ze zijn teruggekeerd naar Boquete site,......dat die rode auto erbij betrokken was,....pas daarna kunnen we locaties gaan bedenken waar ze eventueel zijn vastgehouden/verstopt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:21 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik snap niet precies wat je aangeeft? In dit scenario zaten de dames hier vast, en hebben nooit die 90 foto's zelf gemaakt op die meet-en-greet steen bij de rivier... ze zijn daar naar toe gebracht met die rode auto/pickup truck...
ik kan me voorstellen dat je in je jeugd speelt op dit soort locaties ....er komt bijna nooit iemand....![]()
ja, het is vergezocht, maar dat van die honden zit me dwars...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:29 schreef ToniB het volgende:
[..]
snap wat je bedoeld. Ja we weten het niet hè. Pas als we kunnen aantonen dat ze zijn teruggekeerd naar Boquete site,......dat die rode auto erbij betrokken was,....pas daarna kunnen we locaties gaan bedenken waar ze eventueel zijn vastgehouden/verstopt.
ik zit straks bij Oudaen in een eenzaam hoekje denk ik .. haha![]()
aah op die manier.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:31 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, het is vergezocht, maar dat van die honden zit me dwars...![]()
Maakt toch niet uit wie de foto's nam? Het gaat om de lokaties. Die zijn totaal verschillend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:29 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dat hoeft btw toch ook niet? Wie zegt dat K en of L die nachtfoto's nam?![]()
ja, dat snap ik, maar de camera kan vervoerd zijn toch, toen K en L al dood waren?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit wie de foto's nam? Het gaat om de lokaties. Die zijn totaal verschillend.
dus: geen foto van die Sjamaan grot, wel van de rivier steen naderhand...
hoezo sloegen daar de honden trouwens niet aan, bij die steen??![]()
Dacht dat je bedoelde dat die rode steen van de grot te maken had met de nachtfoto met branches.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:37 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, dat snap ik, maar de camera kan vervoerd zijn toch, toen K en L al dood waren?
dus: geen foto van die Sjamaan grot, wel van de rivier steen naderhand...![]()
dat dacht ik in juni, maar nu niet meer, hoezo sloegen de honden trouwens niet aan bij die steen als 1 van de 2 daar die foto's zou hebben geschoten?? 'ruiken' honden ook rubber zool schoenafdrukken?? of alleen lichamen op steen 'afdrukken' wie weet dat?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:41 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dacht dat je bedoelde dat die rode steen van de grot te maken had met de nachtfoto met branches.![]()
De honden sloegen nergens aan, ook niet op de mirador (als ze daar met honden geweest zijn).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:43 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dat dacht ik in juni, maar nu niet meer, hoezo sloegen de honden trouwens niet aan bij die steen als 1 van de 2 daar die foto's zou hebben geschoten?? 'ruiken' honden ook rubber zool schoenafdrukken?? of alleen lichamen op steen 'afdrukken' wie weet dat?![]()
jawel, toch wel, op een paar plaatsen, heb ik laatst over gepost, maar precies waar maken ze niet bekend, wel hebben ze de NL honden 4 gebieden toegewezen voor een vermoedelijk 2e check, tijdje terug over gepost, staat in de OP, zie bij zoekacties, links Poekje01 voor de MSM bronnenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De honden sloegen nergens aan, ook niet op de mirador (als ze daar met honden geweest zijn).
Sabuesos marcaron cuatro puntos
Los perros traídos de Holanda iniciaron ayer su tarea. Tras seis horas de recorrido en la montaña, Rafael Guerrero, jefe de la Unidad de Casos Complejos del Ministerio Público,
informó que los perros habían marcado cuatro puntos en las laderas de las montañas próximas al sendero El Pianista, en cuya entrada fueron vistas las jóvenes por el última vez el pasado 1 de abril.
En la búsqueda participaron ayer unidades del SINAPROC, Policía Nacional, SENAFRONT, el Ministerio Público y voluntarios. (Panamá América)
[ Bericht 15% gewijzigd door Poekje01 op 10-10-2014 21:26:39 ]![]()
Jawel, er is op die plekken echter niks gevonden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 20:55 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De honden sloegen nergens aan, ook niet op de mirador (als ze daar met honden geweest zijn)."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Kan (van de meiden dan). Kan ook een vergissing zijn, die honden zijn niet onfeilbaar.En volgens mij waren de regens toen al begonnen én zijn de honden pas weken/maanden later ingezet..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:36 schreef Poekje01 het volgende:
nee, maar ze sloegen wel aan, reukspoor dus?
vaag
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni
Of vergis ik me? Iemand die een overzicht heeft van de (álle) data van de inzet van honden? Zowel NLse als Panamese honden?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Om maar te beginnen met jouw link: dat was dus zo'n 2 maanden (!!!) na de vermissing. Niet gek dat ze niks vonden en ook niet gek als ze zich vergisten. Erg lang na datoquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:36 schreef Poekje01 het volgende:
vaag
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
zie de OP, zoekacties, staat mijn overzicht in, met bronnen, ook van Panamesequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan (van de meiden dan). Kan ook een vergissing zijn, die honden zijn niet onfeilbaar.En volgens mij waren de regens toen al begonnen én zijn de honden pas weken/maanden later ingezet..
Of vergis ik me? Iemand die een overzicht heeft van de (álle) data van de inzet van honden? Zowel NLse als Panamese honden?
voor lijkenhonden maakt dat niet veel uit...![]()
Dankquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:50 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zie de OP, zoekacties, staat mijn overzicht in, met bronnen, ook van Panamese
Uit de OP, zoekacties, Poekje01, eerste 2 weken:
Hier in dit artikel van 28/5 staat over de Panamese honden zoekactie van april te lezen:
http://www.panamaamerica.(...)-en-primer-recorrido
Panamese honden sloegen op 4 punten aan:
- Bajo Mono,
- Lazarus,
- The Pianist en
- Piedra de Philo
het lijkt er op dat Sinaproc de NL honden gebruikt heeft in die gebieden om de eigen bevindingen nog eens na te lopen, maar het wordt niet helemaal duidelijk wat de uitkomsten zijn, anders dan dat het NL team
[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 10-10-2014 22:03:50 ]![]()
deze snap ik niet, vlgns. mij meer hier niet:
geen Whatsapp berichtjes meer na maandag 31/3, zegt pa Kremers.
Toegevoegd:
De vriend van Kris ontvangt er nog 1 op 1 april.
http://nos.nl/video/63243(...)ermiste-vrouwen.html
Ook stuurt Lisanne nog een Whatsappje naar
E.C.http://www.rtvutrecht.nl/(...)lisanne-en-kris.html
??![]()
Je linkjes kloppen nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:00 schreef Poekje01 het volgende:
Toegevoegd:
??
in de OP nog wel...zie Zoektochten eerste 2 weken..., staan de complete link URL's nog
...krijg ze niet ingekopieerd, maar goed, op 1 april stuurde L toch nog een Whatsappje naar E Cornelissen? En de vriend van Kris ontving een berichtje van Kris?
[ Bericht 80% gewijzigd door Poekje01 op 10-10-2014 22:49:21 ]![]()
Ik heb de vermenigvuldigingsfactoren voor schaduwen aan de tijdlijn toegevoegd. Hiermee kunnen schaduwen op foto's eventueel vergeleken worden om de tijd van de foto bij benadering te bepalen.
Als voorbeeld: Een object van 1 meter heeft op 1 april om 10:00 een schaduw van 79,7 cm.
[ Bericht 3% gewijzigd door Geruisloos op 11-10-2014 00:36:40 ]![]()
Ze zullen toch wel ergens gepoept hebben?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Om maar te beginnen met jouw link: dat was dus zo'n 2 maanden (!!!) na de vermissing. Niet gek dat ze niks vonden en ook niet gek als ze zich vergisten. Erg lang na dato![]()
Koppelt een speurhond de poepgeur aan de (bijbehorende) mensengeur ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ze zullen toch wel ergens gepoept hebben?![]()
Niet 134,40 cm?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:47 schreef Geruisloos het volgende:
Ik heb de vermenigvuldigingsfactoren voor schaduwen aan de tijdlijn toegevoegd. Hiermee kunnen schaduwen op foto's eventueel vergeleken worden om de tijd van de foto bij benadering te bepalen.
Als voorbeeld: Een object van 1 meter heeft op 1 april om 9:00 een schaduw van 79,7 cm.![]()
Je hebt daar speciale poephonden voor, maar ik weet niet of ze die meegenomen hadden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:11 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Koppelt een speurhond de poepgeur aan de (bijbehorende) mensengeur ?![]()
Het was een serieuze vraag.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Je hebt daar speciale poephonden voor, maar ik weet niet of ze die meegenomen hadden.![]()
![]()
De ouders van Lisanne kwamen weinig in beeld,misschien vonden zij het te onbelangrijk om dit te vermelden(maar het ging wel over E.C en een brand in een hotel waar hij verbleef)quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:00 schreef Poekje01 het volgende:
Toegevoegd:
??![]()
Kaartje ziet er prima uit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:47 schreef Geruisloos het volgende:
Als voorbeeld: Een object van 1 meter heeft op 1 april om 10:00 een schaduw van 79,7 cm.
[ afbeelding ]
Jammer dat de NFI reslultaten nog niet bekend zijn gemaakt en die er in verwerkt kunnen worden.
Wel een aanmerking.
1 april 11 uur begin Pianista.
Dit zou zo zijn als ze idd lopend zijn gegaan.
Ik vind de getuigenissen daarin te onbetrouwbaar.
Voor hetzelfde geld zijn ze wel met een 4x4 een stuk omhoog gereden.
Ik begreep dat de Telegraaf er wel vanuit ging start 11 uur Pianista (waarom eigenlijk?)
[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 11-10-2014 04:02:30 ]![]()
hoeft niet perse, als ze na de bergbeek terug gelopen zijn en een lift hebben gekregen vanaf het punt dat het kan, is het best mogelijk dat ze niet gepoept hebben op die trail.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 23:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze zullen toch wel ergens gepoept hebben?![]()
hele goede link ! heb alles nauwkeurig gelezen..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:36 schreef Poekje01 het volgende:
vaag
1 opmerking, wanneer je tot bijna de helft naar beneden scrollt....naar de alinea die begint met
DE DAGELIJKSE STUKJES DIE WE HEBBEN GESCHREVEN........dan staat daar, als laatste zin .`` Daarnaast hebben we uit respect voor de families van K&L bepaalde onderwerpen en / of bevindingen niet genoteerd ``
Hoezo ? Waarom ? Over wat ? Waar ? Wanneer ? Maar ze hadden toch niks gevonden ?
Begint het bij meer mensen dan te kriebelen ? Of ben ik weer de enige, die van zo `n zin
vreselijke `jeuk ` krijgt ?????
onderzoek gestart / / / / / //eerst die bodem zoeken, en dan er doorheen......
( ooohh jeee, wordt morgen weer friet-tent....)
[ Bericht 0% gewijzigd door suddenintuition op 11-10-2014 05:21:25 ]![]()
In het begin is dat ook wel opgemerkt, ik heb het zelf later ook nog wel eens genoemd.
Ik ben ook nog steeds erg nieuwsgierig wat ze precies bedoelen.![]()
Dat verslag is van eind mei. Op dat moment was nog niet duidelijk of de meisjes nog in leven waren en waar ze zich eventueel zouden kunnen bevinden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 05:11 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
hele goede link ! heb alles nauwkeurig gelezen..
1 opmerking, wanneer je tot bijna de helft naar beneden scrollt....naar de alinea die begint met
DE DAGELIJKSE STUKJES DIE WE HEBBEN GESCHREVEN........dan staat daar, als laatste zin .`` Daarnaast hebben we uit respect voor de families van K&L bepaalde onderwerpen en / of bevindingen niet genoteerd ``
Hoezo ? Waarom ? Over wat ? Waar ? Wanneer ? Maar ze hadden toch niks gevonden ?
Begint het bij meer mensen dan te kriebelen ? Of ben ik weer de enige, die van zo `n zin
vreselijke `jeuk ` krijgt ?????
onderzoek gestart / / / / / //eerst die bodem zoeken, en dan er doorheen......
( ooohh jeee, wordt morgen weer friet-tent....)
Een bevinding die je dan voor de familie liever niet wilt publiceren zou bijvoorbeeld kunnen zijn: "Enorm ruig gebied, onmogelijk om hier als mens te overleven."
Maar niettemin, het zou nuttig kunnen zijn om die verborgen bevindingen van destijds alsnog te weten.![]()
Hoe je lijkenhonden niet voor de gek kunt houden, en wat voor een impact dat hoort te hebben op een case
bewijst bijgaande filmpje van een Engelse politieman. De case is denk ik bij iedereen wel bekend:
wie gelooft, na je goed ingelezen te hebben over de gebruikte hond, nu nog de ouders?
Mijn idee is, dat als team K opnieuw gericht in 2 gebieden zou kunnen (laten) zoeken met een kadaverhond, wellicht ook andere lichaamsresten van K en L teruggevonden zouden kunnen worden.![]()
geruisloos zou je die berekening kunnen loslaten op de steen die in water ligt bij 1e q. Deze heeft een duidelijke schaduwlijn. Kris is moeilijk te zien waar de schaduw eindigt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:47 schreef Geruisloos het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Mijn idee is dat dit tevens de reden is dat er geen kadaverhonden ingezet worden. Niemand zit nu nog te wachten op ontdekking van mogelijk verontrustende sporen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:31 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn idee is, dat als team K opnieuw gericht in 2 gebieden zou kunnen (laten) zoeken met een kadaverhond, wellicht ook andere lichaamsresten van K en L teruggevonden zouden kunnen worden.![]()
"Daarnaast hebben we uit respect voor de familie van Lisanne en Kris bepaalde onderwerpen en/of bevindingen niet genoteerd."
Herinner mij dit ook weer. Het zou misschien heel wat duidelijkheid kunnen geven wanneer we dit zouden weten.![]()
De hoogte van de steen is lastig te bepalen, maar wellicht dat iemand een poging kan wagen idd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:55 schreef ToniB het volgende:
[..]
geruisloos zou je die berekening kunnen loslaten op de steen die in water ligt bij 1e q. Deze heeft een duidelijke schaduwlijn. Kris is moeilijk te zien waar de schaduw eindigt.
Ik heb zelf onderstaande foto genomen met als uitgangspunt de schaduw van Kris. De 100 cm lijn is een zo goed mogelijke schatting.
De schaduw van Kris (Kris is volgens haar paspoort 167 cm lang) zou om 13:00 uur rond de 22 cm moeten zijn. Om 14:00 uur rond de 65 cm en om 15:00 uur rond de 123 cm.
Het lijkt erop dat de schaduw eindigt rond het 14:00 uur punt, maar de exacte plek is lastig te zeggen. In ieder geval is de schaduw te lang voor 13:00 uur en te kort voor 15:00 uur.
Nogmaals, het is allemaal bij benadering en geen wetenschap. Maar het lijkt wel te kloppen met de tijdlijn van 13:55 bij de quebrada.
[ Bericht 2% gewijzigd door Geruisloos op 11-10-2014 13:02:55 ]![]()
dank je. Ik zal straks even goed kijken ben nu werken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:42 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De hoogte van de steen is lastig te bepalen, maar wellicht dat iemand een poging kan wagen idd.
Ik heb zelf onderstaande foto genomen met als uitgangspunt de schaduw van Kris. De 100 cm lijn is een zo goed mogelijke schatting.
De schaduw van Kris zou om 13:00 uur rond de 22 cm moeten zijn. Om 14:00 uur rond de 65 cm en om 15:00 uur rond de 123 cm.
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat de schaduw eindigt rond het 14:00 uur punt, maar de exacte plek is lastig te zeggen. In ieder geval is de schaduw te lang voor 13:00 uur en te kort voor 15:00 uur.
Nogmaals, het is allemaal bij benadering en geen wetenschap. Maar het lijkt wel te kloppen met de tijdlijn van 13:55 bij de quebrada.![]()
Ik vind het fantastisch speurwerk en het heeft mij in elk geval overtuigd van de juistheid (met een vrij kleine marge) van de fototijden, 1 uur Mirador, 2 uur quebrada.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:42 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Nogmaals, het is allemaal bij benadering en geen wetenschap. Maar het lijkt wel te kloppen met de tijdlijn van 13:55 bij de quebrada.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Hier zie je zelf de honden aan het werk in Spanje:quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:36 schreef gynaika het volgende:
"Daarnaast hebben we uit respect voor de familie van Lisanne en Kris bepaalde onderwerpen en/of bevindingen niet genoteerd."
Herinner mij dit ook weer. Het zou misschien heel wat duidelijkheid kunnen geven wanneer we dit zouden weten.
![]()
En daarna de allesomvattende vraag : Sigrid,Martina,Casa Pedro,Leonardo Mastinu,Oliva de Kam,Lorenzo G.?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:14 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vind het fantastisch speurwerk en het heeft mij in elk geval overtuigd van de juistheid (met een vrij kleine marge) van de fototijden, 1 uur Mirador, 2 uur quebrada.
Die zaten dan niet een uurtje fout maar uuuuren.![]()
ik vind dat ook, hulde!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:14 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vind het fantastisch speurwerk en het heeft mij in elk geval overtuigd van de juistheid (met een vrij kleine marge) van de fototijden, 1 uur Mirador, 2 uur quebrada.
Tevens sterkt mij dat echter opnieuw in het gevoel dat er iets niet klopt.
Als de meiden om 11:00u het hostel verlieten, hoe konden ze dan al om 13:00u op de mirador zijn, fris en monter? Het is minstens met af en toe pauze, 2,5 uur lopen, vanaf het begin van het P pad naar boven nr de mirador. Plus dat ze vlgns getuigen eerst nog de verkeerde trail opgingen, de Alto Lino, daarvandaan terugkeerden, en dan volgens deze getuigenissen, dus toen nog eens eerst naar het juiste begin van de Pianista trail moesten lopen??
Die schaduw en tijd kan dan als feiten beoordeeld worden, reistijd die gemiddeld nodig is om een pad omhoog te lopen, is dat net zo goed. Misschien moeten we de voetstappen van K (de kleinste met 1.67mtr) eens langs dat pad houden op een kaart, vanaf begin Pianista pad omhoog nr de mirador, met zo'n kartelwiel voetstapmetertje van de ANWB. Volgens mij deden de ouders van K er 2,5 uur over, maar... vanaf het begin van het pad, niet gerekend vanaf het hostel, en niet gerekend vanaf Casa di Pedro, toch?![]()
Ze verlieten Boquete om 10:45 en begonnen aan de wandeling rond 11:00. Dat is gebleken uit het NFI-onderzoek van de camera en telefoons. Ze zullen wel een foto bij het begin gemaakt hebben.
Op o.a. http://www.boquetegardeninn.com staat dat de wandelroute ongeveer 3 uur duurt:quote:Time: Approximately 3 hours (1.5-2 hours up; 1.25 hours-1.5 hours down)![]()
Ik ben wel benieuwd wat dat dan is geweest.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:36 schreef gynaika het volgende:
Herinner mij dit ook weer. Het zou misschien heel wat duidelijkheid kunnen geven wanneer we dit zouden weten.![]()
En niet alleen die van K&L, ik denk dat ze heel wat meer lijken of delen daarvan vinden, als je die 51 vermissingen telt, min 2 terug, min 7 overleden, dat is 42 mensen die daar dan zouden moeten liggen. : dat is, om het maar even met iets meer b e s e f , neer te zetten :quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:22 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Mijn idee is dat dit tevens de reden is dat er geen kadaverhonden ingezet worden. Niemand zit nu nog te wachten op ontdekking van mogelijk verontrustende sporen.
( zonder dat we daar bij denken aan O H , waarbij veelal de resten, door hunzelf, verwerkt worden )
Dan moeten daar dus liggen :
84 armen,
84 dijbenen,
84 onderbenen,
84 voeten,
42 thoraxen,
42 schedels....
Als we die onderdelen bij elkaar optellen, komen we op :
4 2 0 onderdelen van het menselijk lichaam,
die daar zouden moeten liggen !!
Als we de losse botten tellen, kunnen we dus uitgaan van 42 x 209 botten, dan komen we op :
8 7 7 8 botten, die daar zouden kunnen liggen !!
HOEVEEL van die `kadaver-honden ` zouden ze dan nodig hebben, dan ??
EN : zijn er wel genoeg van die `kadaver-honden ` op de wereld, die hier speciaal voor getraind zijn ??
............(...om te sturen naar het PRACHTIGE, IDYLLISCHE, Panama / Boquete....
waar heel weinig criminaliteit voorkomt, en volgens de autoriteiten bijna niks gebeurd.....)
In bovenstaande getallen is geen rekening gehouden met `buitenaardse-ontvoeringen ` en / of
mensen die door hun zogenaamde ` vermissing ` , zich een andere identiteit aan hebben kunnen meten....
oooh jaaa.....dit was alleen van 2014, he ??![]()
En zo worden de misverstanden en broodjes aap eindeloos rondgepompt. Van die 51 zijn er nog 3 in inderzoek, onder wie K & L.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:28 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
... die 51 vermissingen ...Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
L toch niet meer?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:34 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En zo worden de misverstanden en broodjes aap eindeloos rondgepompt. Van die 51 zijn er nog 3 in inderzoek, onder wie K & L.![]()
Ja.......je hebt gelijk die 3 tellen we dan n i e t mee, sorry, mijn excuses voor deze fout.....quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:34 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En zo worden de misverstanden en broodjes aap eindeloos rondgepompt. Van die 51 zijn er nog 3 in inderzoek, onder wie K & L.
Dan tellen we dus nog : 8 1 5 1 BROODJE - AAP botten
en daar gaan we maar gewoon n i e t eindeloos naar zoeken, want dat is immers toch maar flauwekul....?![]()
http://boquete.ning.com/f(...)arches-for-tomorrow-
"Update: 5 april
SINAPROC will make their own announcement but I can share this information. There is now credible evidence from Alto al Crimen and other sources that the women were at the Spanish by the River School in Palmira at 1pm April 1. They discussed going to hike on the Il Pianista trail. They took a taxi to the area of the trail. They were sighted by people about 1:30 PM at the trail.
The trail has been searched all the way the continental divide. SINAPROC has people searching from the Bocas side. Tomorrow people will be searching on the flanks of the trail. A group of experienced guides from the local guide companies will be meeting at 7:30 AM at the office of Boquete Outdoor Adventures in Plaza Los Establos.
If and only if you have experience in jungle search and rescue you are welcome to join them. They are concerned about loosing other people in the search."
Oke dit waren dus mensen die nauw betrokken waren bij de zoektochten. Op 5 april was er credible evidence dat de meiden om 13.00 uur bij de school waren en rond 13.30 bij de Pianista trail. Vanaf beide kanten van de P. Trail is er toen gezocht. Hoe is het toch mogelijk dat die meiden niet gevonden zijn toen? Niemand dat broekje tegengekomen?
Waarom kloppen die tijden niet!!!?
[ Bericht 0% gewijzigd door ToniB op 11-10-2014 14:06:12 ]![]()
Als je had geschreven: die 48 tellen we dan niet mee, had je gelijk gehad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:42 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Ja.......je hebt gelijk die 3 tellen we dan n i e t mee, sorry, mijn excuses voor deze fout.....
Dan tellen we dus nog : 8 1 5 1 BROODJE - AAP botten
en daar gaan we maar gewoon n i e t eindeloos naar zoeken, want dat is immers toch maar flauwekul....?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik vind dat ook hoogst opmerkelijk. Het zijn twee wandelaarsters, die niet geoefend zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:25 schreef Poekje01 het volgende:
Als de meiden om 11:00u het hostel verlieten, hoe konden ze dan al om 13:00u op de mirador zijn, fris en monter? Het is minstens met af en toe pauze, 2,5 uur lopen, vanaf het begin van het P pad naar boven nr de mirador.
Je gaat binnen 4 kilometer van 1200 naar 1900 meter hoogte, dat is een stijgingspercentage van 17,5% gemiddeld en dat is echt enorm steil, zeker als dat voortduurt.
Dan moet je voor de top vijf keer water oversteken en zul je vast ongetraind ook wat last van de ijlere lucht krijgen bij zo'n inspanning.
Je hebt ook nog eens te maken met de hoge luchtvochtigheid. En dan toch zo monter en snel op de top staan, 350 hoogtemeters per uur overwinnend, door modder en diepe geulen voor stadsmensen, waarvan één met een scheenbeenkwetsuur.
Op zijn zachtst opmerkelijk.![]()
Perico heb je wat foto's op een rij van die 5 oversteken voor de top?
En ook die van die kabelbruggen 1 t/m 4?
Ik geloof dat jij ze al eens gepost heb maar ben niet zeker.![]()
In een kwartiertje ben je wel met de auto bij de start van het pad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:18 schreef Domnivoor het volgende:
Ze verlieten Boquete om 10:45 en begonnen aan de wandeling rond 11:00. Dat is gebleken uit het NFI-onderzoek van de camera en telefoons. Ze zullen wel een foto bij het begin gemaakt hebben.
Op o.a. http://www.boquetegardeninn.com staat dat de wandelroute ongeveer 3 uur duurt:
[..]![]()
Als ze Boquete om 1045 verlieten dan moeten ze dus op wat voor manier dan ook bij het begin van Pianista terecht zijn gekomen. Hadden ze dat lopend gedaan dan hadden ze om uiterlijk 9.45 al moeten vertrekken vanaf het hostel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:18 schreef Domnivoor het volgende:
Op o.a. http://www.boquetegardeninn.com staat dat de wandelroute ongeveer 3 uur duurt:
[..]
Je gaat nu dus uit van het NFI rapport dat daaruit gebleken is dat na onderzoek van de telefoons en camera ze om 1100 uur bij het het begin vd Pianista waren.
Prima ,als dat straks waar blijkt te zijn.
Maar dat neemt nog steeds de vraag niet weg "hoe kwamen ze bij de Panista" ?
Er is geen taxichauffeur die zegt ze gehaald te hebben op dat tijdstio. En zoveel taxi's zullen erin Boquete toch niet rondrijden met zn 19.000 inwoners.
Dus wat zou dan heel logisch kunnen zijn....
Dat bedoel ik.![]()
snip.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:23 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
In een kwartiertje ben je wel met de auto bij de start van het pad.![]()
5 1 vermissingen, waarvan 2 levend zijn terug zijn gekomen, en 7 zeker overledenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Als je had geschreven: die 48 tellen we dan niet mee, had je gelijk gehad.
dat maakt 42 mensen die SPOORLOOS zijn verdwenen en waarvan nooit iets terug is
gevonden. Indien, zoals JIJ zegt, ik er 3 af moet tellen ( doe ik gewoon, geen punt )
dan blijven er nog MINIMAAL 39 mensen over, waarvan geen enkel spoor is vernomen
en dan hebben we het alleen over 2014, en dit jaar is slechts 10 maanden oud,
bovendien is dit nieuws van enkele weken geleden....
Ik kan wel tellen ? Jij ook ?![]()
nee, die info klopt niet. Van die 42 vermissingen is bijna iedereen terecht, de meeste waren van huis weggelopen teenagers. Als je dit post moet je er m.i. betrouwbare bronnen bij vermelden, zoals misdaadstatistieken en rapportages van de overheid van Panama en de lokale overheid. van de provincie Chiriqui. No source..it didn't happen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:34 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
5 1 vermissingen, waarvan 2 levend zijn terug zijn gekomen, en 7 zeker overleden
dat maakt 42 mensen die SPOORLOOS zijn verdwenen en waarvan nooit iets terug is
gevonden. Indien, zoals JIJ zegt, ik er 3 af moet tellen ( doe ik gewoon, geen punt )
dan blijven er nog MINIMAAL 39 mensen over, waarvan geen enkel spoor is vernomen
en dan hebben we het alleen over 2014, en dit jaar is slechts 10 maanden oud,
bovendien is dit nieuws van enkele weken geleden....
Ik kan wel tellen ? Jij ook ?![]()
ja, alleen zegt een getuige dat ze eerst een stukje van een andere trail hebben gelopen, dat duurde 20 min of een half uur ofzo toch?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:23 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
In een kwartiertje ben je wel met de auto bij de start van het pad.
dus 10.45 vertrek hostel
11.00 uur begin van die andere trail
11.30 begonnen aan pianista
dan duurt het minimaal 1,5 uur tot aan de mirador, 13.00 uur top mirador.
Rond 13.45 bij de eerste bergbeek.
Stel dat was niet zo boeiend dus maar terug, die terugweg is minimaal 1,25, daar komt het stuk van mirador naar bergbeek bij dus dan kom je op 1,25 plus 45 is 2 uur,
Is 15.30 terug bij het begin van de trail. Met de max terugloop tijd zou het 15.45 zijn.![]()
oooh sorry, ik had het hier op het forum gelezen, gelukkig !quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:38 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nee, die info klopt niet. Van die 42 vermissingen is bijna iedereen terecht, de meeste waren van huis weggelopen teenagers. Als je dit post moet je er m.i. betrouwbare bronnen bij vermelden, zoals misdaadstatistieken en rapportages van de overheid van Panama en de lokale overheid. van de provincie Chiriqui. No source..it didn't happen.
Dan valt het nog mee...eigenlijk...![]()
Heeft niks met logica te maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel.
Ik noem uit de losse pols 15 onlogische dingen op die de meiden niet gedaan zouden hebben en dan maak jij een vergelijking met Lucia de B dat het wel mogelijk is.
En dat klopt als een bus, feitelijk is dat mogelijk.
Maar waarom MOET als de dingen niet logisch zijn het dan onlogisch zijn?
Is het dan niet logischer dat het WEL logisch is?![]()
Inzoomen op taxi's in Boquete dan maar??, let op de post van Panama Jim van 24/4/2014 en Gilberto van 3/10/2013
http://bestplacesinthewor(...)iqui-province-panama
waarom heeft niemand behalve de ondervraagde Mastino zich gemeld?
ik ga zoeken op carrera..
Het schoolgebouw van SbytheR is 180 meter van de bushalte vandaan iig.
[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 15:02:56 ]![]()
Kom maar door dan met de source voor al die weggelopen en levend wedergekeerde tieners.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:38 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nee, die info klopt niet. Van die 42 vermissingen is bijna iedereen terecht, de meeste waren van huis weggelopen teenagers. Als je dit post moet je er m.i. betrouwbare bronnen bij vermelden, zoals misdaadstatistieken en rapportages van de overheid van Panama en de lokale overheid. van de provincie Chiriqui. No source..it didn't happen.![]()
Je kunt met de auto nog wel een stuk verder komen ook. Tot hoe dicht bij de mirador?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:23 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
In een kwartiertje ben je wel met de auto bij de start van het pad.![]()
Let op : ...er gaan nu spannende posts komen, volgens mij.....
ik zeg `t maar even ...voor `t geval dat....
[ Bericht 28% gewijzigd door suddenintuition op 11-10-2014 15:15:21 ]![]()
ok, wel een beetje vreemd dat ik iemand anders zijn beweringen moet gaan staven hier! maar goed, voor deze keer dan. Aangezien ik een tijdje terug ook die aantallen hoorde, ben ik op zoek geweest naar vastgelegde cases in de Panamese MSM, in de afgelopen jaren, waar wat over te vinden was (moord oia.). Ik zet ze hieronder neer:quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Kom maar door dan met de source voor al die weggelopen en levend wedergekeerde tieners.
Panama has about 40 missing persons each year:
http://www.vermist.nl/nie(...)rmissingen-per-jaar/
In and around Chirigui, David, Boquete:
Alex Humphrey 14/08/2009
http://mensual.prensa.com(...)2009082514010951.asp
profesor Nicolás Batista Sánchez de 28 años, 28/08/2012
http://www.critica.com.pa(...)r-crimen-de-profesor
http://www.elinformedavid(...)ocente-desaparecido/
José De Obaldía de 13 años 5/10/201(murdered)
http://www.elinformedavid(...)ocente-desaparecido/
José Cruz Coba, de 78 años, Edward Beitía, de 27 años, 11/7/2013
http://www.diaadia.com.pa(...)a-semana-en-chiriqui
José Bolívar Espinosa Carrasco, de 21 años, 13/08/2013
http://www.midiario.com/2(...)saparece-en-chiriqui
Aira Guerra de 18 años, disappeared 30/11/2013: murdered
http://www.prensa.com/uho(...)anama-samudio/148740
Verónica Arcia Cerceño, de 33 años, 30/09/2013
http://www.critica.com.pa(...)parecida-en-chiriqui
Luz Clarita Domínguez Ramos, de 14 años, 23/04/2014
http://elsiglo.com/cronic(...)o/23452018/foto/8962
Alexander Nadel Méndez, de 9 años, 01/6/2014
http://www.nexpanama.com/(...)no-desaparecido-4614
http://www.critica.com.pa(...)parecido-en-chiriqui
Jorge Daniel Camarena de 19 años, 17/7/2014
http://fullpasspanama.net/desaparecido-en-chiriqui/
Kris Kremers and Lisanne Froon 01/04/2014
http://usahispanicpress.c(...)saparecidas/?lang=nl
[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 16:00:46 ]![]()
Dit was de reactie daarop, na het posten van die gegevens op WS, van een andere poster:
http://www.critica.com.pa(...)saparecidas-chiriqui
51 people have been reported missing in Chiriqui
The Public Prosecutor in Chiriqui province, has received so far in the year, the Prosecutor's Office 51 persons reported missing. Officers located the majority. Photo José Vásquez Correspondent
Jose Vasquez / Chiriqui
The Public Prosecutor in Chiriqui province, has received so far in the year, the Prosecutor's Office 51 persons reported missing. It was reported that of these, only one remains missing: the child Alexander Mendez, 9. Little one disappeared on May 29.
Within the report is that of the Dutch and Lisanne Froon Kris Kremers, who entered the path The Pianist, in × Boquete district in April. In June some traces month confirmed his death in the province × Bocas del Toro were found. Other complaints received treatment and cases were filed to locate missing persons.
Many of them were confirmed to be minor problems with defiance and women who left their partners on the other. Of all reports, 31 were women and 20 men, of which are entirely minors.
Geen enkele aanwijzingen voor de beweringen van Sudden... wat mij betreft debunked dus
[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 19:40:31 ]![]()
Hoe laat zag die gids ze bij de school? Was dat rond half tien?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, alleen zegt een getuige dat ze eerst een stukje van een andere trail hebben gelopen, dat duurde 20 min of een half uur ofzo toch?
dus 10.45 vertrek hostel
11.00 uur begin van die andere trail
11.30 begonnen aan pianista
dan duurt het minimaal 1,5 uur tot aan de mirador, 13.00 uur top mirador.
Rond 13.45 bij de eerste bergbeek.
Stel dat was niet zo boeiend dus maar terug, die terugweg is minimaal 1,25, daar komt het stuk van mirador naar bergbeek bij dus dan kom je op 1,25 plus 45 is 2 uur,
Is 15.30 terug bij het begin van de trail. Met de max terugloop tijd zou het 15.45 zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien wilde de dames na terugkeer nog even lekker gaan zwemmen, vandaar die bikini's, let op bij deze beschrijving, van wat ze daarbij nodig hebben:
http://www.armandorosaspanama.com/2012/06/lost-waterfalls.html
WHAT TO BRING:
- Warm clothing, fleece and/or rainjacket
- Comfortable shoes for hiking (rainboots)
- Sun block
- Water bottle
- Camera
warme kleding hoefde natuurlijk niet... welke mirador achtige views heb je dan?
..we can pick you up in your hotel or tell us in a specific place...
foto 6 op die pagina, waar is dat, kan dat die van die takjes zijn, of is die al besproken hier?
Alles lijkt op elkaar, ik verdwaal in mijn dbase, haha.
[ Bericht 17% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 19:40:51 ]![]()
jaaa....in die link, zie je de titel, bovenaan : The lost waterfallsquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:30 schreef Poekje01 het volgende:
Misschien wilde dames na terugkeer nog even lekker gaan zwemmen, vandaar die bikini's, let op bij deze beschrijving, van wat ze daarbij nodig hebben:
http://www.armandorosaspanama.com/2012/06/lost-waterfalls.html
WHAT TO BRING:
- Warm clothing, fleece and/or rainjacket
- Comfortable shoes for hiking (rainboots)
- Sun block
- Water bottle
- Camera
warme kleding hoefde natuurlijk niet... welke mirador achtige views heb je dan?
..we can pick you up in your hotel or tell us in a specific place...
foto 6 op die pagina, waar is dat, kan dat die van die takjes zijn, of is die al besproken hier?
Alles lijkt op elkaar, ik verdwaal in mijn dbase, haha.
de laatste regel van dat stukje, daar staat :
en behind it, there is a cave..........oftewel : daarachter, is een grot....![]()
Ik denk dat die ene nacht foto geen rotswand is. Dit is een soortgelijk plateau. Er zijn meer van dit soort foto's te vinden met allen dezelfde gelijkenis. Het moet tevens dicht in de buurt van een rivier zijn ivm die andere foto waarop een stroompje/ rivier te zien is.
(en de man met petje zou in verhouding wel passen denk ik.)![]()
ik vind op het internet verder alleen dit over taxi bedrijven in Boquete, en concludeer daaruit
taxis genoeg, maar
1) ik kijk niet goed, of
2) gaat het dan volgens mij allemaal om niet geregistreerde bedrijfjes/bestuurders?
http://www.boquetegardeninn.com/faq
14. How much are taxis in Boquete?
A taxi costs $2-$3 within Boquete–drivers will sometimes increase the rate later at night. During office hours, we would be happy to call a taxi for you—just ask!
Boquete Garden Inn also provides guests with a list of Boquete taxi drivers’ phone numbers for use after hours
wel telefoonnummers, maar de namen van de bedrijven kan ik nergens vinden ...my best guess zou dan zijn dat de dames misschien een taxi vonden na het boodschappen doen op het plein in Boquete.
maar goed, aangezien die Mastino een getuigenis gaf..en hij zei dat hij ze dacht meegenomen te hebben, en hen afzette bij het begin vd Pianista (dus niet bij Casa di Piedro...)..
[ Bericht 8% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 16:07:37 ]![]()
stel nou, dat die foto met rode zakjes aan die takken, op die steen , en ik denk dat al heel lang
( ik heb het ook al eerder gepost vele # # geleden ) dat daar 1 van de 2 meiden gevallen is daar, naar beneden, ik weet niet vanaf hoe hoog dat zou kunnen zijn dan, gewond, zelfs misschien wel zwaar gewond of erger, vervolgens noodoproepen, geen bereik, plaatsje gezocht, in een grot misschien ?? Vervolgens `nep-hulp ` gehad, bleken mensen te zijn, die van deze situatie misbruik gemaakt hebben, en vanuit die grot meegenomen naar een finca, daar in de buurt.
Kan dat ?![]()
het kan nog alle kanten uit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:06 schreef suddenintuition het volgende:
stel nou, dat die foto met rode zakjes aan die takken, op die steen , en ik denk dat al heel lang
( ik heb het ook al eerder gepost vele # # geleden ) dat daar 1 van de 2 meiden gevallen is daar, naar beneden, ik weet niet vanaf hoe hoog dat zou kunnen zijn dan, gewond, zelfs misschien wel zwaar gewond of erger, vervolgens noodoproepen, geen bereik, plaatsje gezocht, in een grot misschien ?? Vervolgens `nep-hulp ` gehad, bleken mensen te zijn, die van deze situatie misbruik gemaakt hebben, en vanuit die grot meegenomen naar een finca, daar in de buurt.
Kan dat ?
[ Bericht 0% gewijzigd door ToniB op 11-10-2014 16:22:12 ]![]()
30-50 cm schat ik.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:06 schreef suddenintuition het volgende:
( ik heb het ook al eerder gepost vele # # geleden ) dat daar 1 van de 2 meiden gevallen is daar, naar beneden, ik weet niet vanaf hoe hoog dat zou kunnen zijn dan,![]()
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:16 schreef ToniB het volgende:
[..]
Hoe laat zag die gids ze bij de school? Was dat rond half tien?ja, die ene jonge knappe gids ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gidsen hebben ook vaak "hulpjes" bij zich...quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:31 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, die ene jonge knappe gids ..![]()
ik zit bij zijn foto's te kijken van rond de 2 mei, vlgns mij zie je daar van die geulen, die de P trail ook kent, en denk dat die van zijn tocht zijn met die Emily K, je ziet een van die 2 meiden ook een kabelbrug over steken..met op voorgrond een steen..mwah.. alles lijkt op elkaar daarquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:57 schreef ToniB het volgende:
Pm heeft nieuwe foto's geplaatst fb op de top.![]()
heeft die emily ook meer foto's misschien fb? Weet haar achternaam niet. Het lijkt mij zelfde trail overigens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:06 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik zit bij zijn foto's te kijken van rond de 2 mei, vlgns mij zie je daar van die geulen, die de P trail ook kent, en denk dat die van zijn tocht zijn met die Emily K, je ziet een van die 2 meiden ook een kabelbrug over steken..met op voorgrond een steen..mwah.. alles lijkt op elkaar daar![]()
Dan denk ik, dat de steen met de rodezak-takken, de plaats markeert, w a a r o p
1 van de meiden is gevallen ( ik denk Kris, ik weet niet waarom ) dat betekent, dat als je die steen zou kunnen vinden...en je zou ACHTER je omhoog kijken, dat je dan ziet, vanaf welke hoogte, zij is gevallen. Ook dat roestbruine plekje links op die bewuste foto, zou dan bloed kunnen zijn.
( h o e is zij dan gevallen : ..als zij NA de laatste foto van Kris om 14.00 u bij dat bergbeekje,
die grot hebben gevonden, waar zich `mogelijk ` drug-dealers of iets op dat moment hebben bevonden, ....dan gaat dat de eerste minuten wel goed, maar vervolgens, voelden die lui zich bedreigt ( in de zin van : die gaan kletsen in het dorp over ons...) ..er ontstaat eerst een handgemeen
met wat heen en weer geduw....1 van de meiden weet op dat moment te ontsnappen, ( hard lopen, kan daar eigenlijk niet ) ....en een eindje verder, struikelt zij, en valt naar beneden OP DIE PLATTE STEEN, waar later ter markering die rodezak-takken zijn neergelegd....
( hier ergens tussen, zien ze kans om het noodnummer te bellen )
dit is even een tussen-stukje, hoe dat gedaan kan zijn, daar bij die steen...
1 van die meiden ligt daar zwaargewond ( of erger ! ) ....vervolgens die lui ( hoeveel ? )
daar FLINK in paniek ( want deze situatie kwam onverwacht en niet bedoeld door dat de meiden die grot vonden ) ....en ze besluiten
allebei de meiden mee te nemen, naar een finca daar in de buurt, ( en dan denk ik dat degene van de meiden die gevallen is, wie weet, meteen of vlak daarop, is overleden ) toen nog grotere paniek bij die lui, .want WAT moesten ze doen ? Als dit uit zou komen, dan kwam het niet alleen aan het licht van die drugshandel daar, maar ook nog 1 meisje dood door hun schuld !
( telefoons worden hier ergens afgepakt )
Ze besluiten het andere meisje ook te vermoorden, en verderop bij de rivier worden ze neergelegd, ( de roddel ! ) vervolgens weer snel daar weggehaald, bleek geen goed idee
Vervolgens gaat een van die lui, wel even een `kennis ` bellen.....om DIT zaakje PROFFESSIONEEL op te lossen........( en zo in de O H terecht gekomen..eventueel ) later de resten verspreidt, vanwege de media-hype, om het op een verdwaling te laten lijken. Mogelijk is alleen het laatste meisje nog bruikbaar geweest voor de O H, de eerste als die al dood was, waarschijnlijk niet, voor die lui maakt dat niks uit, 1 is ook goed, een paar ton kan hier aan verdiend zijn, en bovendien gingen ze ook nog eens vrij uit i.v.m. de drugs EN de valpartij
Zou het zooo gegaan kunnen zijn dan ? 1 meisje heeft misschien dus dagen langer geleefd
want er moest uiteraard vanalles ` georganiseerd ` worden ( door die `kennis ` die in paniek gebeld werd door 1 van die lui : Luister eens, we hebben een PROBLEEM ! )
op- of aanmerkingen gewenst, serieuze dan wel te verstaan....( ook die rode auto die van de berg afkwam, past hier wel ergens tussen maar hoeft niet persee misschien )
[ Bericht 2% gewijzigd door suddenintuition op 11-10-2014 18:49:55 ]![]()
zonder enige creativiteit, zal het niet lukken, om bij de waarheid te komen...helaasquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:25 schreef liedetector het volgende:
Je moet een boek gaan schrijven, fantasie te over!
maar je had mijn een na laatste zin niet goed gelezen![]()
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:53 schreef suddenintuition het volgende:
Dan denk ik, dat de steen met de rodezak-takken, de plaats markeert, w a a r o p
1 van de meiden is gevallen ( ik denk Kris, ik weet niet waarom ) dat betekent, dat als je die steen zou kunnen vinden...en je zou ACHTER je omhoog kijken, dat je dan ziet, vanaf welke hoogte, zij is gevallen. Ook dat roestbruine plekje links op die bewuste foto, zou dan bloed kunnen zijn.
( h o e is zij dan gevallen : ..als zij NA de laatste foto van Kris om 14.00 u bij dat bergbeekje,
die grot hebben gevonden, waar zich `mogelijk ` drug-dealers of iets op dat moment hebben bevonden, ....dan gaat dat de eerste minuten wel goed, maar vervolgens, voelden die lui zich bedreigt ( in de zin van : die gaan kletsen in het dorp over ons...) ..er ontstaat eerst een handgemeen
met wat heen en weer geduw....1 van de meiden weet op dat moment te ontsnappen, ( hard lopen, kan daar eigenlijk niet ) ....en een eindje verder, struikelt zij, en valt naar beneden OP DIE PLATTE STEEN, waar later ter markering die rodezak-takken zijn neergelegd....
( hier ergens tussen, zien ze kans om het noodnummer te bellen )
dit is even een tussen-stukje, hoe dat gedaan kan zijn, daar bij die steen...
1 van die meiden ligt daar zwaargewond ( of erger ! ) ....vervolgens die lui ( hoeveel ? )
daar FLINK in paniek ( want deze situatie kwam onverwacht en niet bedoeld door dat de meiden die grot vonden ) ....en ze besluiten
allebei de meiden mee te nemen, naar een finca daar in de buurt, ( en dan denk ik dat degene van de meiden die gevallen is, wie weet, meteen of vlak daarop, is overleden ) toen nog grotere paniek bij die lui, .want WAT moesten ze doen ? Als dit uit zou komen, dan kwam het niet alleen aan het licht van die drugshandel daar, maar ook nog 1 meisje dood door hun schuld !
( telefoons worden hier ergens afgepakt )
Ze besluiten het andere meisje ook te vermoorden, en verderop bij de rivier worden ze neergelegd, ( de roddel ! ) vervolgens weer snel daar weggehaald, bleek geen goed idee
Vervolgens gaat een van die lui, wel even een `kennis ` bellen.....om DIT zaakje PROFFESSIONEEL op te lossen........( en zo in de O H terecht gekomen..eventueel ) later de resten verspreidt, vanwege de media-hype, om het op een verdwaling te laten lijken. Mogelijk is alleen het laatste meisje nog bruikbaar geweest voor de O H, de eerste als die al dood was, waarschijnlijk niet, voor die lui maakt dat niks uit, 1 is ook goed, een paar ton kan hier aan verdiend zijn, en bovendien gingen ze ook nog eens vrij uit i.v.m. de drugs EN de valpartij
Zou het zooo gegaan kunnen zijn dan ? 1 meisje heeft misschien dus dagen langer geleefd
want er moest uiteraard vanalles ` georganiseerd ` worden ( door die `kennis ` die in paniek gebeld werd door 1 van die lui : Luister eens, we hebben een PROBLEEM ! )
op- of aanmerkingen gewenst, serieuze dan wel te verstaan....( ook die rode auto die van de berg afkwam, past hier wel ergens tussen maar hoeft niet persee misschien )![]()
![]()
![]()
we kunnen toch s e r i e u s proberen, alle warrigheden, onduidelijke en duidelijke roddels, foto `s en exxsiffdaaataa in te passen hier....vindt je niet ? of kan het hele verhaal van de baan ?quote:
wel even motivatie, erbij dan....
vergeet ik iets ??? dan kunnen we aanvinken of schrappen
jammer dat we geen KLEUREN hebben hier....of hebben we dat wel ?
En ik heb zelfs NOG i e t s wat hier in zou passen, maar dat kan ik hier niet opschrijven, want dan ben je weer bezig met een persoon te verdenken.....pfffff
hoe doe ik dat dan ?
TELEPATHIE ?? of TELEPORTATIE ??
[ Bericht 8% gewijzigd door suddenintuition op 11-10-2014 19:11:09 ]![]()
* Marrije zegt, geen probleem, onder de smileys op /me klikken, alleen rood weliswaarquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:13 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
huhh ?? had jij je kleurtjes bij je ?? kan ik ze effe lene ??![]()
Nee, doe maar geen namen. Je maakt het zo al spannend genoeg.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:04 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
we kunnen toch s e r i e u s proberen, alle warrigheden, onduidelijke en duidelijke roddels, foto `s en exxsiffdaaataa in te passen hier....vindt je niet ? of kan het hele verhaal van de baan ?
wel even motivatie, erbij dan....
vergeet ik iets ??? dan kunnen we aanvinken of schrappen
jammer dat we geen KLEUREN hebben hier....of hebben we dat wel ?
En ik heb zelfs NOG i e t s wat hier in zou passen, maar dat kan ik hier niet opschrijven, want dan ben je weer bezig met een persoon te verdenken.....pfffff
hoe doe ik dat dan ?
TELEPATHIE ?? of TELEPORTATIE ??![]()
uiteraard niet ! ..de meesten snappen toch wel waar a en b in zouden passenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, doe maar geen namen. Je maakt het zo al spannend genoeg.![]()
Kinskey, staat niks op over de P trailquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 17:19 schreef ToniB het volgende:
[..]
heeft die emily ook meer foto's misschien fb? Weet haar achternaam niet. Het lijkt mij zelfde trail overigens.
[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 19:30:29 ]![]()
Nee wel meer niet moet ik je bekennenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 18:30 schreef suddenintuition het volgende:
maar je had mijn een na laatste zin niet goed gelezen![]()
Kan iemand uit het belschema opmaken wat de langste tijd is geweest dat 1 van de telefoons is aan geweest?
Of is t iedere keer aan en direct weer uitzetten? (behalve die van 11 april)![]()
This disappearance and tragic outcome struck me that much more because we went hiking on El Pianista on the 29th of March and actually met the guide who discovered them missing with two other Dutch women and the Husky from the restaurant. They came down towards Boquete, we went up. One of the ladies asked me if we were going all the way to Bocas and we said no, perhaps another day.
At first I thought that they might have been the same ladies, but the guide confirmed via email to me a few days later that they were others.
http://boquete.ning.com/f(...)9467&page=2#comments
Dus er waren nog 2 Nederlandse meiden die op K&L leken in Boquete eind maart
[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 11-10-2014 22:37:52 ]![]()
Het vertrek van 11:00 vanuit het hostel is geen feit maar een gerucht. De onderzoekers gaan volgens de laatste mediaberichten uit van een vertrek rond 11:00 op het Pianistapad. Dit is een correctie van het eerder veronderstelde 10:45 en we mogen denk ik aannemen dat ze goede reden hebben voor die correctie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:07 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik vind dat ook hoogst opmerkelijk. Het zijn twee wandelaarsters, die niet geoefend zijn.
Je gaat binnen 4 kilometer van 1200 naar 1900 meter hoogte, dat is een stijgingspercentage van 17,5% gemiddeld en dat is echt enorm steil, zeker als dat voortduurt.
Dan moet je voor de top vijf keer water oversteken en zul je vast ongetraind ook wat last van de ijlere lucht krijgen bij zo'n inspanning.
Je hebt ook nog eens te maken met de hoge luchtvochtigheid. En dan toch zo monter en snel op de top staan, 350 hoogtemeters per uur overwinnend, door modder en diepe geulen voor stadsmensen, waarvan één met een scheenbeenkwetsuur.
Op zijn zachtst opmerkelijk.
De Pianista trail is ongeveer 4500 meter lang van begin tot aan top. Van 1270 meter tot ongeveer 1890 meter is dit een hoogteverschil van 620 meter en een gemiddeld stijgingspercentage van 13,8%. Ze hebben als ze om 11:00 uur zijn begonnen met een gemiddelde snelheid van 2,25 km/uur gelopen.
Ter vergelijking, de ouders van Kris liepen hetzelfde pad in 2 uur en 15 minuten. Dit is een gemiddelde snelheid van 2 km/uur. Kris en Lisanne zouden dus 12,5% sneller hebben gelopen dan de ouders van Kris. Dit lijkt me niet echt opmerkelijk te noemen maar geeft eerder aan dat het heel goed mogelijk is voor twee jonge meiden om in 2 uur naar de mirador te lopen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 11-10-2014 23:29:18 ]![]()
vanaf waar gerekend? Hoe laat zijn de meiden dan vertrokken vanaf de hostel? Half elf met taxi en lopend half tien? Klopt dat?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:17 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het vertrek van 11:00 vanuit het hostel is geen feit maar een gerucht. De onderzoekers gaan volgens de laatste mediaberichten uit van een vertrek rond 11:00 op het Pianistapad. Dit is een correctie van het eerder veronderstelde 10:45 en we mogen denk ik aannemen dat ze goede reden hebben voor die correctie.
De Pianista trail is ongeveer 4500 meter lang van begin tot aan top. Van 1270 meter tot ongeveer 1890 meter is dit een hoogteverschil van 620 meter en een gemiddeld stijgingspercentage van 13,8%. Ze hebben als ze om 11:00 uur zijn begonnen met een gemiddelde snelheid van 2,25 km/uur gelopen.
Ter vergelijking, de ouders van Kris liepen hetzelfde pad in 2 uur en 15 minuten. Dit is een gemiddelde snelheid van 2 km/uur. Kris en Lisanne zouden dus 12,5% sneller hebben gelopen dan de ouders van Kris. Dit lijkt me niet echt opmerkelijk te noemen maar geeft eerder aan dat het heel goed mogelijk is voor twee jonge meiden om in 2 uur naar de mirador te lopen.![]()
Waar is dat hostel precies?
Vanaf de Spanish by the River taalschool is het 9 km tot aan het begin van de Pianista. Een taxi doet daar niet langer dan 15 minuten over (beetje afhankelijk van de weg). Lopend zou dat ongeveer twee uur duren.
Vanaf Bajo Boquete is het ongeveer 4,5 km. Dat is ongeveer een uur lopen naar de Pianista, of 7,5 minuut met een taxi.
Als ze een taxi hebben genomen vanaf Alto Boquete (bij de taalschool), dan zouden ze daar rond 10:45 kunnen zijn weggegaan, mogelijk zelfs om 10:50. Een ooggetuige zou dit overigens best als ongeveer 11:00 uur kunnen herinneren. Dus dat ze rond 11:00 gezien zijn is misschien niet eens zo vreemd.
Als ze lopend vanaf de taalschool zijn gegaan, dan zouden ze daar rond 9:00 moeten zijn weggegaan om om 11:00 uur bij de Pianista te komen. Al ze goed zijn doorgelopen zou dat misschien 9:30 kunnen zijn geweest.
Daarnaast zouden ze de bus hebben kunnen nemen. Maar het is mij niet bekend hoe snel die zijn en waar ze precies stoppen. Maar ze rijden daar in ieder geval genoeg:quote:Arco Iris / El Bajo, minibus, 7 days a week, until 8 PM, approximately every half hour, $.70 to $1. The loop starts in El Bajo, heads north past Café Ruiz, just before the baseball stadium it takes the Arco Iris right branch, winds up the hill and around past Il Pianista and Princesa Janca, past the Boquete Garden Inn, past the Rock, past the Feria, and right over the bridge back into Boquete downtown. Full loop about 30 minutes.
Bajo Mono/ El Bajo, minibus, 7 days a week, heads North out of town past Café Ruis and past the baseball stadium to Bajo Mono and then back. Approximately every 30 minutes. Runs ‘til 6 PM.
Alto Quiel / El Bajo, minibus, 7 days a week, $2.00 each way, approximately every 30 minutes. Goes north out of town up past Finca Lerida, down to the Pipeline trailhead, and then back.
Horqueta / El Bajo, minibus, 7 days a week, $2.00 each way, approximately every 30 minutes. Goes north out of town, past the baseball stadium, and up to the end of Horqueta, and back downtown. Runs ‘til 6 PM.
Volcancito/El Bajo, minibus, 7 days a week, runs from downtown in a loop around Volcancito Rd., approx. every 30 min., ’til 6pm, costs $3.00 all the way around, and less, of course, partway.
The Volcancito/El Salto/El Bajo, minibus, does the same route, etc., but runs in the opposite direction.
Palmira / Boquete, minibus, 7 days, Palmira Central to downtown Boquete (park) is $1.00, every 15 to 20 minutes. To take the bus back to Palmira, catch it in front of Mandarin grocery store, across from the park.
Alto Jaramillo / El Bajo, small modern bus, 7 days, runs from downtown in a loop up and around Jaramillo, back downtown, $1.00.
Cantera/El Bajo, also known as the Seminario Bus, serves Alto Boquete as far as Valle La Oriana where it turns around (legally). It serves the new Policlinica and the Fundacion Pro Intagracion Para Personas Con Discapecidad (the Handicap Foundation.) Others may ride.
La Estrella / Boquete, small modern bus, runs to the small town of La Estrella several times a day. 7 days, $1.75 each way.
Caldera / El Bajo, small modern bus, heads South out of town to Alto Boquete, on out to Caldera and back downtown. 7 days, several times a day from 7am. $1.50 each way.
[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 12-10-2014 00:09:20 ]![]()
K&L kwamen op 29 maart vanuit Bocas aan in Boquete.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 21:50 schreef Grijzemassa het volgende:
This disappearance and tragic outcome struck me that much more because we went hiking on El Pianista on the 29th of March and actually met the guide who discovered them missing with two other Dutch women and the Husky from the restaurant. They came down towards Boquete, we went up. One of the ladies asked me if we were going all the way to Bocas and we said no, perhaps another day.
At first I thought that they might have been the same ladies, but the guide confirmed via email to me a few days later that they were others.
http://boquete.ning.com/f(...)9467&page=2#comments
Dus er waren nog 2 Nederlandse meiden die op K&L leken in Boquete eind maart
De Nederlandse vrouwen die met die gids op 29 maart de Pianista kwamen aflopen moeten dus normaal gesproken anderen geweest zijn dan K&L.
Ja, dat zegt die gids ook.
Wel verwarrend.![]()
heb nog eens nagedacht over Domnivoor en zijn theorie over malariamuggen, maar ik kan niets vinden over muggen op lokale blogs zoals deze:
http://www.boquetenatureh(...)les/category/insects
ook niet op de 'Hike101' tiplijst what to take..in de agendakolom rechts
je zou toch iets specifieks verwachten mbt. waarschuwingen hiertegen lijkt mij..
..zie het niet..![]()
Die gids was F, Ik zat te denken dat de getuigen deze meiden mss gezien hadden maar wel vreemd als die 3 dagen later weer het Pianista pad gaan lopenquote:Op zondag 12 oktober 2014 00:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
K&L kwamen op 29 maart vanuit Bocas aan in Boquete.
De Nederlandse vrouwen die met die gids op 29 maart de Pianista kwamen aflopen moeten dus normaal gesproken anderen geweest zijn dan K&L.
Wel verwarrend.![]()
Ik dacht op dezelfde manier. De getuigen zouden dan vergissingen hebben gemaakt i.v.m. deze vier meiden. Heel verwarrend moet ik zeggen maar toch iets om over na te denken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die gids was F, Ik zat te denken dat de getuigen deze meiden mss gezien hadden maar wel vreemd als die 3 dagen later weer het Pianista pad gaan lopen![]()
De laatste waarvan we zeker weten die hen heeft gezien en die klopt met het tijdstip is Feliciano G. (en misschien Plinio later op de Pianista alhoewel hij daar niks in de reportage over zegt)quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 23:56 schreef Geruisloos het volgende:
Waar is dat hostel precies?
Vanaf de Spanish by the River taalschool is het 9 km tot aan het begin van de Pianista. Een taxi doet daar niet langer dan 15 minuten over (beetje afhankelijk van de weg). Lopend zou dat ongeveer twee uur duren.
Vanaf Bajo Boquete is het ongeveer 4,5 km. Dat is ongeveer een uur lopen naar de Pianista, of 7,5 minuut met een taxi.
Als ze een taxi hebben genomen vanaf Alto Boquete (bij de taalschool), dan zouden ze daar rond 10:45 kunnen zijn weggegaan, mogelijk zelfs om 10:50.
Uit welke bron blijkt dat ze om 10.50 een taxi hebben genomen vanaf de taalschool
(Mastinu had het over 14 uur)
Een ooggetuige zou dit overigens best als ongeveer 11:00 uur kunnen herinneren. Dus dat ze rond 11:00 gezien zijn is misschien niet eens zo vreemd.
Uit welke bron blijkt dat iemand hen om 11 uur op 1 april heeft gezien?
Die persoon is dan nieuw voor mij
Als ze lopend vanaf de taalschool zijn gegaan, dan zouden ze daar rond 9:00 moeten zijn weggegaan om om 11:00 uur bij de Pianista te komen. Al ze goed zijn doorgelopen zou dat misschien 9:30 kunnen zijn geweest.
Daarnaast zouden ze de bus hebben kunnen nemen. Maar het is mij niet bekend hoe snel die zijn en waar ze precies stoppen. Maar ze rijden daar in ieder geval genoeg:
Als ze een bus hadden genomen dan hadden nog veel meer mensen hen moeten hebben gezien.
Dan niet alleen de buschauffeur maar ook de mede-passagiers.
[..]
[ Bericht 3% gewijzigd door jackie12 op 12-10-2014 02:17:14 ]![]()
http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-panama/quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:08 schreef Poekje01 het volgende:
heb nog eens nagedacht over Domnivoor en zijn theorie over malariamuggen, maar ik kan niets vinden over muggen op lokale blogs zoals deze:
http://www.boquetenatureh(...)les/category/insects
ook niet op de 'Hike101' tiplijst what to take..in de agendakolom rechts
je zou toch iets specifieks verwachten mbt. waarschuwingen hiertegen lijkt mij..
..zie het niet..![]()
Is het ook bekend welk type, dwz plasmodium falciparum (tropica) of een minder gevaarlijke variant?quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:34 schreef vronie het volgende:
[..]
http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-panama/![]()
Dit is de oude tijdlijn:
1 april 2014
• ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro - verkeerde trail opgelopen (Sendero Alto Lino)
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo Gonzalez - herkenning niet volledig
Plak daar nog Plinio tussen ronde de middag (hij weet t echter niet zeker) en taxichauffeur Leonardo Mastinu om 13.30.
(massagesalon en apotheek vergeet ik dan voor t gemak even)
Toen werd echter opeens bekend dat Lisanne haar foto gemaakt was om 13 uur op de mirador.
MAW alle getuigenissen zaten dus verkeerd.
Nieuwe tijdlijn:
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:45(?) - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 11:05(?) - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 13:00 - Ze komen aan op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen ze het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames kunnen langs de tweede quebrada zijn gekomen maar er zijn op de camera geen normale fotos meer aangetroffen van na de eerste quebrada.
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder
De oude tijdlijn stond in de OP en iedereen geloofde die.
Tot de foto van Lisanne
De nieuwe tijdlijn staat ook in de OP maar waar de informatie vandaan wordt gehaald dat er om 10 uur geen gids beschikbaar was maar nog belangrijker, waar de informatie vandaan wordt gehaald dat ze om 10.45 met de taxi zijn gehaald..?
Wie het weet mag mij het zeggen !!!
Hoe kun je nou van verdwalen uitgaan als je niet eens weet wat ze hebben gedaan tussen 10 en 13 ?![]()
lees het even door in de provincie Chiriqui is een anti muggenspray voldoendenquote:Op zondag 12 oktober 2014 01:33 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Is het ook bekend welk type, dwz plasmodium falciparum (tropica) of een minder gevaarlijke variant?![]()
als we de tijdlijnen v e r d e l e n in belangrijkheid, kunnen we ze later misschien makkelijker aan elkaar plakken..quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:52 schreef jackie12 het volgende:
Dit is de oude tijdlijn:
1 april 2014
• ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro - verkeerde trail opgelopen (Sendero Alto Lino)
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo Gonzalez - herkenning niet volledig
Plak daar nog Plinio tussen ronde de middag (hij weet t echter niet zeker) en taxichauffeur Leonardo Mastinu om 13.30.
(massagesalon en apotheek vergeet ik dan voor t gemak even)
Toen werd echter opeens bekend dat Lisanne haar foto gemaakt was om 13 uur op de mirador.
MAW alle getuigenissen zaten dus verkeerd.
Nieuwe tijdlijn:
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:45(?) - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 11:05(?) - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 13:00 - Ze komen aan op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen ze het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames kunnen langs de tweede quebrada zijn gekomen maar er zijn op de camera geen normale fotos meer aangetroffen van na de eerste quebrada.
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder
De oude tijdlijn stond in de OP en iedereen geloofde die.
Tot de foto van Lisanne
De nieuwe tijdlijn staat ook in de OP maar waar de informatie vandaan wordt gehaald dat er om 10 uur geen gids beschikbaar was maar nog belangrijker, waar de informatie vandaan wordt gehaald dat ze om 10.45 met de taxi zijn gehaald..?
Wie het weet mag mij het zeggen !!!
Hoe kun je nou van verdwalen uitgaan als je niet eens weet wat ze hebben gedaan tussen 10 en 13 ?
1. De tijdlijn vanaf 14.00 u tot en met de afronding van alles, is het allerbelangrijkste, omdat die
antwoorden bevat, van hun overlijden, plus eventuele daders
2. De tijdlijn van de ochtend, bij het wakker worden, tot aan 14.00 uur is belangrijk, omdat we dan antwoorden krijgen, of er al daders in beeld waren ? of juist, toen nog niet ?
3. De tijdlijn van 31 maart ....waren er toen al mogelijke daders in beeld ? Wat hebben ze die dag precies gedaan ? En wie hebben ze gesproken ?
4. De tijdlijn : aankomst Boquete tot en met 30 maart....waren er toen al daders in beeld ? Wat hebben zij in die dagen precies gedaan ( of was de aankomst op 30 maart ? ) En wie hebben zij toen eventueel gesproken, gezien, of ontmoet ? Zijn er mensen die daar iets van verteld hebben ?
5. De tijdlijn van VOOR da aankomst in Boquete ( dus de aankomst in Panama, tot aan tijdlijn 4. dat ze in Boquete aankwamen...Wat hebben zij toen allemaal gedaan, wie hebben zij toen gesproken, of ontmoet...Waren er t o e n misschien al mogelijke daders in beeld ? Vanwege het feit, dat er ook onderzoek is gedaan tot zelfs in Costa Rica, ..dat zullen ze toch ook niet voor de `flauwekul ` gedaan hebben ? Een en ander was misschien veel beter georganiseerd, dan men zich hier realiseert ?
Daders kunnen al veel eerder in beeld zijn geweest, ZONDER dat K&L dat in de gaten hadden,
ook dat kan nog dus... Op 1 april kunnen ze ook nog gevolgd, op hun wandeling, vanaf een bepaald moment.![]()
quote:Op zondag 12 oktober 2014 03:23 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
als we de tijdlijnen v e r d e l e n in belangrijkheid, kunnen we ze later misschien makkelijker aan elkaar plakken..
1. De tijdlijn vanaf 14.00 u tot en met de afronding van alles, is het allerbelangrijkste, omdat die
eens
2. De tijdlijn van de ochtend, bij het wakker worden, tot aan 14.00 uur is belangrijk, omdat we dan antwoorden krijgen, of er al daders in beeld waren ? of juist, toen nog niet ?
eens
3. De tijdlijn van 31 maart ....waren er toen al mogelijke daders in beeld ? Wat hebben ze die dag precies gedaan ? En wie hebben ze gesproken ?
eens
4. De tijdlijn : aankomst Boquete tot en met 30 maart....waren er toen al daders in beeld ? Wat hebben zij in die dagen precies gedaan ( of was de aankomst op 30 maart ? ) En wie hebben zij toen eventueel gesproken, gezien, of ontmoet ? Zijn er mensen die daar iets van verteld hebben ?
Eens
5. De tijdlijn van VOOR da aankomst in Boquete ( dus de aankomst in Panama, tot aan tijdlijn 4. dat ze in Boquete aankwamen...Wat hebben zij toen allemaal gedaan, wie hebben zij toen gesproken, of ontmoet...Waren er t o e n misschien al mogelijke daders in beeld ? Vanwege het feit, dat er ook onderzoek is gedaan tot zelfs in Costa Rica, ..dat zullen ze toch ook niet voor de `flauwekul ` gedaan hebben ? Een en ander was misschien veel beter georganiseerd, dan men zich hier realiseert ?
Daders kunnen al veel eerder in beeld zijn geweest, ZONDER dat K&L dat in de gaten hadden,
ook dat kan nog dus... Op 1 april kunnen ze ook nog gevolgd, op hun wandeling, vanaf een bepaald moment.
Het is ook handig om te weten of er zich bijzonderheden hebben voorgedaan voordat ze in Boquete aankwamen maar met name vanaf dag 1, 30 maart moet er een schema gemaakt worden, voor zover mogelijk, om op die manier er misschien achter te kunnen komen wat er mogelijk is gebeurd.
Je schrijft over "daders" en persoonlijk geloof ik volledig in een misdrijf maar een juiste tijdlijn maken zou met de juiste bewijzen/feiten ook verdwalen sterker kunnen maken.![]()
telefoongegevens en foto `s van de camera, zijn belangrijk in alle tijdlijnen, maar voor ons hier, hebben wij bitter weinig...vrijwel bijna niks, hebben ze vrijgegeven, waar wij mee verder kunnenquote:Op zondag 12 oktober 2014 03:23 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
als we de tijdlijnen v e r d e l e n in belangrijkheid, kunnen we ze later misschien makkelijker aan elkaar plakken..
ook dat kan nog dus... Op 1 april kunnen ze ook nog gevolgd, op hun wandeling, vanaf een bepaald moment.
en dan kan het ook nog zijn, dat volgordes en tijden verkeerd zijn...![]()
verdwalen KAN uiteraard op zeker moment, maar die verspreiding van die restenquote:
is geenszins het gevolg van verdwalen
Ontvoering KAN ook, wanneer ze meegenomen zijn, naar een finca in de buurt, maar de verspreiding van de resten, is niet het gevolg van ontvoeren
Gevallen of een ongeluk KAN ook, maar de verspreiding van de resten, is niet het gevolg van een ongeval
We zitten met VERSPREIDDE RESTEN, die op een on-logische manier, TE WEINIG RESTEN
bevatten, we missen nog teveel onderdelen
In geval van de `meesleep-rivier-theorie `...hadden we zelfs ( bijna ) hele lichamen moeten vinden.
In geval van de `wilde-dieren-theorie ` ..hadden we BIJTSPOREN en KADAVERS van de lichamen moeten vinden...
Wat we kwijt zijn, zijn TOEVALLIG wel de organen en de hoornvliezen, tis lullig gezegd, maar laten we onszelf nou geen rad voor ogen draaien...hoe het ook zij, we zoeken daders uiteindelijk,
DADERS ! Wie zijn ze ? Hoe heten ze ? Waar wonen ze ? En WAT hebben ze exact wel of niet gedaan ? Wie waren er nog meer bij betrokken ? We praten waarschijnlijk niet eens over 2 daders, maar iedereen meegerekend, kan het wel eens om 10, en misschien wel 20 `beesten `gaan
en wat mij betreft verdienen ze maar 1 ding.....en dan hebben ze nog vreselijk geluk, dat ik niet de beul ben....
ik heb talenten voor een rechercheur, maar ik zou een slechte rechter zijn.. die rechtszaak mochten ze voor mijn part overslaan ! Heb jij kinderen ?
En om een antwoord te geven op de stelling `verdwaling ` , maar dan als doodsoorzaak
is 100% uitgesloten. Dat ben ik met de ouders, de afvocaat en de oud-rechercheurs EENS
[ Bericht 2% gewijzigd door suddenintuition op 12-10-2014 04:43:27 ]![]()
Ik heb ze niet gepost, maar heb zelf even een foto overzicht gemaakt:quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:21 schreef ToniB het volgende:
Perico heb je wat foto's op een rij van die 5 oversteken voor de top?
En ook die van die kabelbruggen 1 t/m 4?
Ik geloof dat jij ze al eens gepost heb maar ben niet zeker.
![]()
Hmmm, dat kan wel de 'verkeerde' getuigenverklaringen verklaren. Als er nog meer meiden alla K en L rond de zelfde datum in Boquete rondliepen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
K&L kwamen op 29 maart vanuit Bocas aan in Boquete.
Wel verwarrend.
[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 12-10-2014 06:30:57 ]Make my day!![]()
De tijdlijn van 12:00 t/m 14:00 is helemaal duidelijk. Om 12:00 uur waren ze hier, en om 14:00 waren ze hier.
De cameradata geeft dit namelijk aan en het schaduwprofiel bevestigt dit. Als ze eerder (rond 13:00 uur) bij de quebrada waren, dan zou de schaduw met 22 cm veel korter moeten zijn geweest, en als ze later (rond 15:00 uur) daar waren aangekomen dan zou de schaduw met 123 cm veel langer moeten zijn geweest.
Het is dus uitgesloten dat ze die dag tussen 12:00 en 14:00 gezien zijn in Boquete.
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 12-10-2014 09:47:09 ]![]()
Op 1 april dan.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:37 schreef Geruisloos het volgende:
Het is dus uitgesloten dat ze die dag tussen 12:00 en 14:00 gezien zijn in Boquete.![]()
5 en 6 is inderdaad dezelfde quebrada VOOR de Mirador. Enin de video van "answers for Kris" kan je dat donkere gat links zien. Daar zegt men dat de quebrada NA de Mirador is??quote:Op zondag 12 oktober 2014 04:30 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gepost, maar heb zelf even een foto overzicht gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: nu ietsje duidelijker...
Oversteek 5 = 2e VOOR de Mirador
Oversteek 6 = 3e VOOR de Mirador
Oversteek 8 = 1e quebrada NA de Mirador
Maar je ziet op alledrie de plaatjes dat donkere gat aan de linker-overkant van de quebrada. Dus ergens klopt iets niet.
Verder puike posts, Perico en ook die van Geruisloos
[ Bericht 10% gewijzigd door Poolbal op 12-10-2014 10:58:08 ]![]()
Ik ben niet echt thuis in dit topic, maar deze post viel me op.. Om dat te kunnen stellen moet het toch al duidelijk zijn dat de meisjes ontvoerd, vermoord en dat hun organen gejat zijn. Is dat zo?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:14 schreef suddenintuition het volgende:
Niets van dat zijn aanwijzingen voor, laat staan dat het is vastgesteld. Die post slaat dan ook nergens op.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben niet echt thuis in dit topic, maar deze post viel me op.. Om dat te kunnen stellen moet het toch al duidelijk zijn dat de meisjes ontvoerd, vermoord en dat hun organen gejat zijn. Is dat zo?![]()
Naja de ouders van de vermiste Alex denken dat hun zoon slachtoffer is geworden van orgaanhandel. Ik geloof er zelf ook niet zo in, maar vind het wel bijzonder dat die ouders in die hoek denken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:10 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Niets van dat zijn aanwijzingen voor, laat staan dat het is vastgesteld. Die post slaat dan ook nergens op.
Voor de rest: mooie info mbt de schaduwen!![]()
Behalve een paar theorieën met geen of zéér dubieuze onderbouwing in voornamelijk onleesbare posts, welke feiten/bewijzen heb je toegevoegd aan deze reeks? Kan zijn dat ik iets gemist heb hoor.quote:Op zondag 12 oktober 2014 04:09 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik heb talenten voor een rechercheur.You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself![]()
Van oversteek 5 (en 6) wordt niet expliciet gezegd dat dit voor de mirador is. Het is onderdeel van een compilatie van quebrada's uit dit filmpje: .quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:46 schreef Poolbal het volgende:
[..]
5 en 6 is inderdaad dezelfde quebrada VOOR de Mirador. Enin de video van "answers for Kris" kan je dat donkere gat links zien. Daar zegt men dat de quebrada NA de Mirador is??
Edit: nu ietsje duidelijker...
Oversteek 5 = 2e VOOR de Mirador
Oversteek 6 = 3e VOOR de Mirador
Oversteek 8 = 1e quebrada NA de Mirador
Maar je ziet op alledrie de plaatjes dat donkere gat aan de linker-overkant van de quebrada. Dus ergens klopt iets niet.
Verder puike posts, Perico en ook die van Geruisloos
Daarbij wordt gezegd:
"No hay que caminar mucho para encontrar la primera quebrada. Se cruzan unas cinco [quebradas], antes y después la cordillera."
Vrij vertaald als: "Je hoeft niet ver te lopen om bij de eerste quebrada te komen. Je komt er ongeveer vijf tegen voor en na de top."
Ze zeggen dus niet, dit is de 1e, dit is de 2e etc. In de videomontage kan dit in willekeurige volgorde zijn gezet, want het doel van die compilatie is om wat verschillende stroompjes te laten zien.
Ik denk overigens dat ze bedoelen dat het er vijf in totaal zijn. En niet vijf voor de top en vijf na top. In de ticker onderaan de video staat dan ook: "En la ruta se cruzan unas 5 quebradas", wat betekend: "Op de route kom je ongeveer 5 quebrada's tegen". En aangezien deze journalist veel verder gaat dan de alleen de Pianista (en ook Kris en Lisanne verder zijn gegaan), zou je kunnen zeggen dit inclusief de route is na de mirador.
Ze arriveren in het filmpje trouwens 2 uur na de start op de top. Dit is dezelfde snelheid als Kris en Lisanne als ze om 11:00 zouden zijn vertrokken.
Overigens zeggen ze dat de mirador voorbij de top is. De mirador is dus blijkbaar niet het hoogste punt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 12-10-2014 12:17:06 ]![]()
foto's 5 6 7 zijn allen na de Mirador.quote:Op zondag 12 oktober 2014 04:30 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gepost, maar heb zelf even een foto overzicht gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Ik ga er nu vanuit dat de schaduwlijnen kloppen en dat het tijdstip van de foto van Kris bij de quebrada klopt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:37 schreef Geruisloos het volgende:
De tijdlijn van 12:00 t/m 14:00 is helemaal duidelijk. Om 12:00 uur waren ze hier, en om 14:00 waren ze hier.
De cameradata geeft dit namelijk aan en het schaduwprofiel bevestigt dit. Als ze eerder (rond 13:00 uur) bij de quebrada waren, dan zou de schaduw met 22 cm veel korter moeten zijn geweest, en als ze later (rond 15:00 uur) daar waren aangekomen dan zou de schaduw met 123 cm veel langer moeten zijn geweest.
[ afbeelding ]
Het is dus uitgesloten dat ze die dag tussen 12:00 en 14:00 gezien zijn in Boquete.
Wel is het dus heel belangrijk om te kijken waar deze foto van 12.03 is gemaakt. Deze moet qua locatie dus precies een uur voor de mirador gemaakt zijn.
Stel dat deze locatie echter 5 min voor de mirador of nog gekker anderhalf uur voor de mirador is gemaakt?
Als deze echter wel een uur voor de mirador is gemaakt dan kunnen we er iig vanuit gaan dat ze het laatste uur gelopen hebben
(Ik las trouwens dat je tot zelfs 20 min lopen voor de mirador met een 4x4 kunt komen)
Als de getuigenissen dus tussen 12 en 14 allemaal niet kunnen kloppen dan ook die van daarna ook niet.
[ Bericht 12% gewijzigd door jackie12 op 12-10-2014 12:28:32 ]![]()
Kun je mij uitleggen hoe je het perspectief zo nauwkeurig kan berekenen, aangezien de foto van Kris van schuin boven af is genomen. Als je dan de lengte van Kris, 165 cm. neemt als uitgangspunt voor de lijn van een meter die je op de foto gemaakt hebt, heb je dan ook rekening gehouden met de afstand en hoogte waar vandaan de foto genomen is. En hoe dat het lengtebeeld van Kris vertekend. Mij lukt het niet maar misschien zie ik iets verkeerd of over het hoofd?quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:37 schreef Geruisloos het volgende:
[ afbeelding ]
Het is dus uitgesloten dat ze die dag tussen 12:00 en 14:00 gezien zijn in Boquete.![]()
De 100 cm lijn is een schatting op basis van de schoen. Het zal wat afkijken met de realiteit, maar meer dan 10% zal dit niet zijn. Daarnaast loopt de ondergrond niet recht en zal de cameralens een afwijking veroorzaken, dus zul je daar eigenlijk ook rekening mee moeten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen hoe je het perspectief zo nauwkeurig kan berekenen, aangezien de foto van Kris van schuin boven af is genomen. Als je dan de lengte van Kris, 165 cm. neemt als uitgangspunt voor de lijn van een meter die je op de foto gemaakt hebt, heb je dan ook rekening gehouden met de afstand en hoogte waar vandaan de foto genomen is. En hoe dat het lengtebeeld van Kris vertekend. Mij lukt het niet maar misschien zie ik iets verkeerd of over het hoofd?
Maar al deze factoren meegerekend maken de schaduw niet twee of drie keer zo lang of zo kort, het gaat dan om enkele centimeters afwijking, ruim binnen de foutmarges dus.
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 12-10-2014 13:17:14 ]![]()
dat zal me een lekker zooitje wordenquote:Op zondag 12 oktober 2014 11:56 schreef TheStranger1158 het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon allemaal bij de FBI gaan?
...![]()
Ik heb de indruk dat deze fotoquote:Op zondag 12 oktober 2014 11:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wel is het dus heel belangrijk om te kijken waar deze foto is gemaakt. Deze moet qua locatie dus precies een uur voor de mirador gemaakt zijn.
en
deze plek in de reportage
dezelfde locatie betreffen.
Ik weet dus niet of het inderdaad dezelfde plek is, maar de plek in de reportage ligt in ieder geval eerder op de route dan ... een plek waar met touwen naar beneden is gegaan om te zoeken, en ook eerder op de route dan het huis van de man die K. en L. had zien langskomen.
Misschien kan iemand anders dit nog specificeren, of verwerpen.![]()
Aan de vorm van de lichte steen die voor de stam ligt en de wortels?takken? die een paar meter verder over het pad liggen te zien heb je gelijk.quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:09 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat deze foto
[ afbeelding ]
en
deze plek in de reportage
[ afbeelding ]
dezelfde locatie betreffen.![]()
die foto is om 12 uur gemaakt, om 13 uur stonden ze op de mirador, dus een uurtje voor de mirador is die locatie.quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:09 schreef BijDePinken het volgende:
Ik weet dus niet of het inderdaad dezelfde plek is, maar de plek in de reportage ligt in ieder geval eerder op de route dan ... een plek waar met touwen naar beneden is gegaan om te zoeken, en ook eerder op de route dan het huis van de man die K. en L. had zien langskomen.
Misschien kan iemand anders dit nog specificeren, of verwerpen.![]()
Ik ben erg benieuwd naar een nauwkeurige GPS route van het pad na de Mirador. Mocht iemand die gaan lopen, probeer dan ook locaties van quebrada's en overgangen te locaten... Uit de informatie die er nu is moet het imo mogelijk zijn om nauwkeurig te schatten waar het fout ging. Dat moet bijna wel nog op het pad geweest zijn, of iets erbuiten. Maar geen 100en meters..
En dat zal dus ongeveer 1-2km na de laatste foto zijn.![]()
Dat zou dan in de buurt van de plek zijn waar ze zouden zijn geweest ten tijde van de noodoproep als ze wel in de buurt van de eerste quebrada/laatste foto zijn omgekeerd. Antwoorden voor Kris 23:10.quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
die foto is om 12 uur gemaakt, om 13 uur stonden ze op de mirador, dus een uurtje voor de mirador is die locatie.![]()
Gut het is weer zondag - dan hebben we hier altijd wel een paar dominee's die ons te lezen komen lezen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 13:07 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad meer een stelletje padvinders in dit topic![]()
JA ! Dat is zo....de geruchten daar over zijn zeer hardnekkig, en anders zou ik het hier niet neer durven schrijven, daar zijn dingen over te vinden op internet...daar worden zelfs namen bij genoemd, en dat is ook de reden dat ze al MAANDEN geleden, richting Costa Rica onderzoek deden, daarom schreef ik ook een # geleden al....dat het met dergelike onderzoeken, n i e t gemakkelijk is om tot afronding van een zaak te komen. Het moge duidelijk zijn, dat we niet te maken hebben, met `zomaar een bende ` ....Deze O H syndicaten, zijn er blijkbaar over de hele wereld, als je op google intoetst ORGAANHANDEL , dan kom je wel 10 landen tegen ( die mogelijk ook nog eens verbonden zijn met ELKAAR ! wat ook logisch is, want als jij naar een bakker gaat, en ze hebben jouw spelt-brood niet, ga je ook naar de bakker op de ANDERE hoek ? 1 en 1 is 2, he ? ) Dus d u i d e l i j k is het wel....maar ga hier nou eens een vinger achter krijgen, ook dat is duidelijk, dat dat nooooit gaat gebeuren, WIE ga je daar voor oppakken ? De ontvoerder, de moordenaar of de slager ?quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben niet echt thuis in dit topic, maar deze post viel me op.. Om dat te kunnen stellen moet het toch al duidelijk zijn dat de meisjes ontvoerd, vermoord en dat hun organen gejat zijn. Is dat zo?
1 persoon of desnoods 2 oppakken, heeft geen eens nut, want daarmee stopt de O H niet....dat is met drugs toch precies hetzelfde ? 100 % zeker, zal dit ook nooit aantoonbaar zijn, dus die advocaat heeft hier nog jaaaren werk aan. Ik schat op een schaal van 0 tot 10...dat we op een dikke 8 punten zitten, maar die 100 % gaat niet komen. En de tv houdt ons wel zoet
maar dit is m i j n mening , he ? De meeste anderen hier, gaan hier niet in mee, en wie hierin
wel mee gaan, zullen ze veelal niet zeggen, en .dat mag ook.
[ Bericht 2% gewijzigd door suddenintuition op 12-10-2014 14:42:03 ]![]()
de aanwijzingen wel, maar de bewijzen niet...en die gaan ook niet komen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:10 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Niets van dat zijn aanwijzingen voor, laat staan dat het is vastgesteld. Die post slaat dan ook nergens op.![]()
Welk feit uit het onderzoek geeft volgens jou dan expliciet aan dat er een relatie moet zijn met orgaanhandel?quote:Op zondag 12 oktober 2014 14:49 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
de aanwijzingen wel, maar de bewijzen niet...en die gaan ook niet komen.![]()
tja, en de ouders van kris ook, plus de advocaat, plus de oud-rechercheurs, en dan nog dat onderzoek richting Costa Rica....en die crimininoloog Calderon, die zei al dat er vanalles niet klopte...hoeveel aanwijzingen moet je dan nog hebben ?quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:23 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Naja de ouders van de vermiste Alex denken dat hun zoon slachtoffer is geworden van orgaanhandel. Ik geloof er zelf ook niet zo in, maar vind het wel bijzonder dat die ouders in die hoek denken.
Voor de rest: mooie info mbt de schaduwen!
En nou zeg jij ook al, van die ouders van Alex....( wist ik niet eens )
dus ja....![]()
Wat iemand denkt of dat we dingen in deze zaak niet snappen zegt niets als daar geen feiten tegenover staan. Dus nogmaals, welk feit legt de relatie tussen deze vermissing en orgaanhandel?quote:Op zondag 12 oktober 2014 14:58 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
tja, en de ouders van kris ook, plus de advocaat, plus de oud-rechercheurs, en dan nog dat onderzoek richting Costa Rica....en die crimininoloog Calderon, die zei al dat er vanalles niet klopte...hoeveel aanwijzingen moet je dan nog hebben ?
En nou zeg jij ook al, van die ouders van Alex....( wist ik niet eens )
dus ja....![]()
er zijn dus geen feiten, want dat zijn vast staande dingen, er zijn veel aanwijzingen die in die richting wijzen, maar dit gaan nooit feiten worden, want dan zou het bewezen moeten wordenquote:Op zondag 12 oktober 2014 14:55 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Welk feit uit het onderzoek geeft volgens jou dan expliciet aan dat er een relatie moet zijn met orgaanhandel?
en dat gaat niet gebeuren....dit jaar niet en volgend jaar niet....en ook niet over een paar jaar....![]()
Er zijn feiten die ons doen verwarren. We weten dus niet goed wat er is gebeurd. Maar een link tussen de vermissing en orgaanhandel is nergens uit af te leiden.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:02 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
er zijn dus geen feiten, want dat zijn vast staande dingen, er zijn veel aanwijzingen die in die richting wijzen, maar dit gaan nooit feiten worden, want dan zou het bewezen moeten worden
en dat gaat niet gebeuren....dit jaar niet en volgend jaar niet....en ook niet over een paar jaar....![]()
Die zijn er, behoudens jouw wilde fantasieën, ook niet.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:02 schreef suddenintuition het volgende:
er zijn dus geen feiten, want dat zijn vast staande dingen, er zijn veel aanwijzingen die in die richting wijzen, maar dit gaan nooit feiten worden, want dan zou het bewezen moeten worden
![]()
je kunt in het leven nou eenmaal niet leven met alleen maar `feiten `quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:04 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Er zijn feiten die ons doen verwarren. We weten dus niet goed wat er is gebeurd. Maar een link tussen de vermissing en orgaanhandel is nergens uit af te leiden.
Het woord `feiten ` is niet HEILIG !
Als jij KAAS koopt bij de kaashandelaar, denk jij toch ook dat je kaas koopt ?
Maar het is geen `feit ` , want jij bent er toch niet bij geweest toen die kaas gemaakt werd ?
Hoe weet je dan dat je kaas koopt ?
Toch neemt iedereen maar voetstoots aan dat ze kaas kopen, iedereen gelooft dat !
( Maar als ik jou NU vertel, dat 80% van de kaas, GEEN kaas meer is
dan geloof je me weer niet !.....maar dan heb ik toch gelijk ! )
Bovendien wat VANDAAG een `fantasie `is, kan morgen een `feit ` zijn
en wat VANDAAG een `feit ` is, kan morgen niet waar blijken te zijn..
wat is dus een `feit ` ? een `feit ` blijkt schijt !
[ Bericht 4% gewijzigd door suddenintuition op 12-10-2014 15:19:19 ]![]()
Een feit, aanname, etc......allemaal bullshit want er valt helemaal niets vast te stellen! (zonder bewijs)quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:13 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
je kunt in het leven nou eenmaal niet leven met alleen maar `feiten `
Het woord `feiten ` is niet HEILIG !
Als jij KAAS koopt bij de kaashandelaar, denk jij toch ook dat je kaas koopt ?
Maar het is geen `feit ` , want jij bent er toch niet bij geweest toen die kaas gemaakt werd ?
Hoe weet je dan dat je kaas koopt ?
Toch neemt iedereen maar voetstoots aan dat ze kaas kopen, iedereen gelooft dat !
( Maar als ik jou NU vertel, dat 80% van de kaas, GEEN kaas meer is
dan geloof je me weer niet !.....maar dan heb ik toch gelijk ! )
Bovendien wat VANDAAG een `fantasie `is, kan morgen een `feit ` zijn
en wat VANDAAG een `feit ` is, kan morgen niet waar blijken te zijn..
wat is dus een `feit ` ? een `feit ` blijkt schijt !![]()
Er zijn geen bewijzen voor verdwalen.
Er zijn geen bewijzen voor een misdrijf.
In principe is dus nog van alles nog mogelijk.
Van dat ze nog leven tot aan orgaanhandel en alles daartussen.
Persoonlijk geloof ik niet in orgaanhandel. Maar dat is een mening![]()
klopt ! uiteraard ! 100% zekerheid, krijg je nooit in dit soort zaken, onmogelijkquote:Op zondag 12 oktober 2014 15:23 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Een feit, aanname, etc......allemaal bullshit want er valt helemaal niets vast te stellen! (zonder bewijs)
maar er schijnen nog steeds mensen te zijn hier, die denken dat het alleen maar om 2, 3 daders gaat hier, maar dat is dus niet het geval, het zou hier dan gaan om dader-tussenpersonen
en die kun je dan wel trachten te straffen, maar die worden dan weer opgevuld door andere tussenpersonen, want zo gaat dat![]()
nog een leuk voorbeeld :
Jij verstuurt een email naar iemand.....jij weet zeker dat je `m verstuurd hebt
maar die andere persoon ontvangt `m niet...
Jij w e e t dat je `m verstuurd hebt.....voor jou is dat een bewijs
want hij staat in de outbox
maar die andere persoon heeft alleen maar een `aanwijzing ` omdat jij `m
gevraagd hebt : Heb jij mijn email al ontvangen ? Nee, zegt hij, en het blijkt
dat hij `m nooit ontvangt.
Hij heeft dus geen `bewijs ` dat jij `m verstuurd hebt
en misschien gelooft ie jou dan niet, want hij heeft `m niet ontvangen
Hij heeft alleen maar een `aanwijzing `
Maar die email is wel verstuurd ! Het `bewijs ` is er ! De outbox !
Is die verstuurde email nou een `bewijs ` ??
Of blijft die verstuurde email een `aanwijzing ` ??
( trouwens, w a a r blijven zulke emails ? Blijven die in de lucht hangen ?
In de kosmos ? Dan zal het druk zijn daarboven....)
maar dat is slechts een `aanwijzing ` ...![]()
Alle organen zijn nog steeds vermist. .... D u s ....quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:04 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Maar een link tussen de vermissing en orgaanhandel is nergens uit af te leiden.![]()
Maar!....dat zegt niets.. over handel.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Alle organen zijn nog steeds vermist. .... D u s ....![]()
Inderdaad. Ze kunnen ze ook vrijwillig afgestaan hebben.quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar!....dat zegt niets.. over handel.![]()
Als de lichamen nog in de bush bush hadden gelegen nu, waren het tochquote:Op zondag 12 oktober 2014 15:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Alle organen zijn nog steeds vermist. .... D u s ....
skeletten geweest, maar we missen teveel, schedels was heel mooi geweest
dan hadden we `bewijs `gehad. Kadaverhonden zou een goed idee zijn
dan zou het misschien nog wat opleveren, en dan vinden ze waarschijnlijk ook onderdelen
van andere personen.![]()
vrijwillig ? Hoe bedoel je ?quote:Op zondag 12 oktober 2014 15:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze kunnen ze ook vrijwillig afgestaan hebben.
oooh das een grapje....
Forum Opties Forumhop: Hop naar: