Is al uitgezocht of Mario in Panama is geweest in april?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat ging om een rode pick-up truck met buitenmaatse banden. Een zg. monster truck, die niet bekend was bij de bewoners van het pad. Een vreemde auto dus wrs dan niet van een local.
1- Als ze om 16.39 uur in paniek waren omdat ze wisten dat ze verkeerd liepen en niet voor het donker terug zouden zijn dan konden ze nog wel 2 uur doorlopen/terug lopen totdat het donker was.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:10 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Optie 3 dat ze wel degelijk bewust nog een stuk verder gelopen zijn is naar mijn idee
ook nog steeds een reële optie. Zoals de vader van K. stelt: "Het is pas 13:00 uur, waarom
niet nog een kleine stukje doorlopen?". Wanner hij zo denkt, is er best een grote kans dat
zijn dochter ook zo gedacht heeft (nieuwsgierig).
En wie weet hoeveel verder ze nog gelopen zijn zonder de tijd goed in de gaten te houden.
In ieder geval kunnen alle drie deze opties hetzelfde resultaat hebben:
dat ze rond 16:30 nog steeds aan de verkeerde kant van de mirador rondliepen
en ze zich zorgen begonnen te maken (en zich wellicht zelfs al realiseerden
dat ze niet voor het donker terug zouden zijn).
En graag zou ik eindelijk eens een goed tegenargument willen horen van de grote
tegenstanders van het verdwaalscenario betreft de mogelijkheid dat de dames
bij schemering / in het donker van het pad zijn afgeraakt.
Wanneer je dat ene
duidelijke pad niet of nauwelijks meer ziet, is de kans lijkt mij behoorlijk
aanwezig dat je ineens niet meer op dat pad loopt. Probeer in ieder geval eens
te bedenken wat het resultaat kan zijn ALS dat werkelijk gebeurd is (en ze
het pad niet meer konden terugvinden)....
Dat gaat dan wel uit van de gedachte dat je een dag ten volle moet benutten. Het was toen 13:00 uur, met afdaling erbij en de tocht terug naar huis, is het toch al gauw 16:30 of 17:00 eer je terug bent in het hostel... Moet je dan echt tot de schemering actief zijn, rond 18:00 en in het donker pas weer door Boquete reizen? De dag was toen ook al mooi besteed, met de terugtocht nog voor de boeg.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:10 schreef danyoromijn het volgende:
Optie 3 dat ze wel degelijk bewust nog een stuk verder gelopen zijn is naar mijn idee
ook nog steeds een reële optie. Zoals de vader van K. stelt: "Het is pas 13:00 uur, waarom
niet nog een kleine stukje doorlopen?". Wanner hij zo denkt, is er best een grote kans dat
zijn dochter ook zo gedacht heeft (nieuwsgierig).
Ik vind het juist uiterst merkwaardig dat iedereen die het scenario aanhangt: de noodoproep is gedaan toen het besef ontstond dat ze niet voor de duisternis uit het tropisch bos zouden geraken.. dat iedereen hen dan het bos in laat duiken om de nacht door te brengen.quote:En graag zou ik eindelijk eens een goed tegenargument willen horen van de grote
bij schemering / in het donker van het pad zijn afgeraakt.
heb je daar een link van, dat het een truck met buitenmaatse banden was? Volgens mij een rode auto.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat ging om een rode pick-up truck . Een zg. monster truck, die niet bekend was bij de bewoners van het pad. Een vreemde auto dus wrs dan niet van een local.
Haha, was te verwachtenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Is al uitgezocht of Mario in Panama is geweest in april?
Niet dat ik mezelf een grote tegenstander van het verdwaalscenario noem; hier mijn antwoord:quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:10 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
En graag zou ik eindelijk eens een goed tegenargument willen horen van de grote
bij schemering / in het donker van het pad zijn afgeraakt. Wanneer je dat ene
duidelijke pad niet of nauwelijks meer ziet, is de kans lijkt mij behoorlijk
aanwezig dat je ineens niet meer op dat pad loopt. Probeer in ieder geval eens
te bedenken wat het resultaat kan zijn ALS dat werkelijk gebeurd is (en ze
het pad niet meer konden terugvinden)....
Het is zo goed als uitgesloten dat dat Kris en Lisanne waren. Omstreeks 14:00 uur hebben ze een foto gemaakt aan de andere kant van de Mirador/CD.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:35 schreef Lutalo het volgende:
De vraag is op welke dag die rode auto is gezien, maar de eigenaar had zich wel eens kunnen melden.
Tenzij hij echt geen flauw idee heeft dat íe gezocht wordt (en weer terug is naar eigen land).
Omwonenden zagen de twee meiden omstreeks half drie passeren. Ze liepen in de richting van de Pianista-trail. Niemand heeft hen zien teruglopen maar later die middag zagen de bewoners wel een rode auto het pad afrijden, zo verklaarden ze tegenover de politie.'
bewoners met S dus meerdere mensen hebben die auto gezien.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:35 schreef Lutalo het volgende:
De vraag is op welke dag die rode auto is gezien, maar de eigenaar had zich wel eens kunnen melden.
Tenzij hij echt geen flauw idee heeft dat íe gezocht wordt (en weer terug is naar eigen land).
Omwonenden zagen de twee meiden omstreeks half drie passeren. Ze liepen in de richting van de Pianista-trail. Niemand heeft hen zien teruglopen maar later die middag zagen de bewoners wel een rode auto het pad afrijden, zo verklaarden ze tegenover de politie.'
Half drie waren ze in de buurt van de quabrada; die verklaring klopt dus niet. Tenzij het om een andere dag ging zoals eerder door Mata voorgesteld.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:35 schreef Lutalo het volgende:
niet als je net als ik denk dat de camera tijden niet kloppen! Ik denk nl dat de camera 2 a 2 en half uur achter liep.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is zo goed als uitgesloten dat dat Kris en Lisanne waren. Omstreeks 14:00 uur hebben ze een foto gemaakt aan de andere kant van de Mirador/CD.
Maar die camera is naderhand toch gevonden; dus die tijden hebben ze kunnen controleren.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:41 schreef ToniB het volgende:
[..]
niet als je net als ik denk dat de camera tijden niet kloppen!
Ik geloof er werkelijk niks van dat ze dezelfde beklimming 2x zouden doenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Half drie waren ze in de buurt van de quabrada; die verklaring klopt dus niet. Tenzij het om een andere dag ging zoals eerder door Mata voorgesteld.
Er kunnen natuurlijk vele redenen zijn voor de eigenaar van de rode auto om zich niet te melden, zonder dat dit ook maar iets met K. en L. te maken heeft.
En hoe zouden die niet kunnen kloppen? Alle onderzoekers zijn onbekwaam?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:41 schreef ToniB het volgende:
[..]
niet als je net als ik denk dat de camera tijden niet kloppen!
Als ik de tijden verander (en dat kan al in zoiets laagdrempeligs als Windows Verkenner), hoef je dat niet terug te vinden in de metadata.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
En hoe zouden die niet kunnen kloppen? Alle onderzoekers zijn onbekwaam?
Niet twee keer; de eerste keer hebben ze alleen even gekeken; een kwartier ofzo, toen waren ze moe en zijn langs de kant van de weg gaan zitten volgens Pedro van Casa Pedro.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof er werkelijk niks van dat ze dezelfde beklimming 2x zouden doen
Maar het kan niet uitgesloten worden.
aan de hand van wat? Van alle foto's die ze in Panama hebben gemaakt? Hebben ze tijden geverifieerd met mensen die ten tijde van het nemen van foto's aanwezig waren? De enige tijd die voor mij vaststaat is van de eerste noodoproep.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Maar die camera is naderhand toch gevonden; dus die tijden hebben ze kunnen controleren.
Waarom niet eigenlijk? In mijn vakantie heb ik in een week 3x dezelfde wandeling door de duinen gemaakt en diezelfde wandeling doe ik al zo'n 20 jaar als ik tijd heb en zin in natuur (en speciaalbiertje/visje achterafquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof er werkelijk niks van dat ze dezelfde beklimming 2x zouden doen
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:50 schreef ToniB het volgende:
[..]
aan de hand van wat? Van alle foto's die ze in Panama hebben gemaakt? Hebben ze tijden geverifieerd met mensen die ten tijde van het nemen van foto's aanwezig waren? De enige tijd die voor mij vaststaat is van de eerste noodoproep.
Dan is er niet zoveel sprake van: "We zijn op de top, het is nog vroeg, het is mooi weer, we lopen nog een stukje verder voor we weer terug gaan".quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:41 schreef ToniB het volgende:
[..]
niet als je net als ik denk dat de camera tijden niet kloppen! Ik denk nl dat de camera 2 a 2 en half uur achter liep.
Ja, ik ging ervan uit dat de batterijen van de camera nog niet helemaal leeg waren, zodat de klok nog gewoon liep. Maar waarschijnlijk waren die batterijen wel leeg door het maken van de 90 foto's met flits. Dat zou betekenen dat de klok van de camera is gestopt.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:50 schreef ToniB het volgende:
[..]
aan de hand van wat? Van alle foto's die ze in Panama hebben gemaakt? Hebben ze tijden geverifieerd met mensen die ten tijde van het nemen van foto's aanwezig waren? De enige tijd die voor mij vaststaat is van de eerste noodoproep.
Dat weet ik allemaal wel, dat wijzigen kan. Dat wil nog niet zeggen dat het gebeurd is.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:46 schreef Perico het volgende:
[..]
Als ik de tijden verander (en dat kan al in zoiets laagdrempeligs als Windows Verkenner), hoef je dat niet terug te vinden in de metadata.
Tenzij je de ene variabele opmerkt die geknoei bewijst, waarvan ik niet weet of het NFI daar ook toevallig van op de hoogte is, want die is specifiek voor Canon.
Nee, dan was het eerder: "We zijn al laat, maar het is nog mooi weer, we lopen nog een stukje verder en we worden straks toch opgehaald door Rafael en Mario met de rode truck."quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan is er niet zoveel sprake van: "We zijn op de top, het is nog vroeg, het is mooi weer, we lopen nog een stukje verder voor we weer terug gaan".
Nee idd, dat zei de vader maar er kan ook iets heel anders gebeurd zijn. Dat ze op of vlak na de mirador personen tegengekomen zijn. Het punt is dat als ze wel in de namiddag op het pad waren de kans groter is dat ze verkeerde personen tegen konden komen. Aangezien er dan meestal geen toeristen meer zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:55 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dan is er niet zoveel sprake van: "We zijn op de top, het is nog vroeg, het is mooi weer, we lopen nog een stukje verder voor we weer terug gaan".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |