geruisloos zou je die berekening kunnen loslaten op de steen die in water ligt bij 1e q. Deze heeft een duidelijke schaduwlijn. Kris is moeilijk te zien waar de schaduw eindigt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:47 schreef Geruisloos het volgende:
Ik heb de vermenigvuldigingsfactoren voor schaduwen aan de tijdlijn toegevoegd. Hiermee kunnen schaduwen op foto's eventueel vergeleken worden om de tijd van de foto bij benadering te bepalen.
Als voorbeeld: Een object van 1 meter heeft op 1 april om 10:00 een schaduw van 79,7 cm.
[ afbeelding ]
Mijn idee is dat dit tevens de reden is dat er geen kadaverhonden ingezet worden. Niemand zit nu nog te wachten op ontdekking van mogelijk verontrustende sporen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:31 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn idee is, dat als team K opnieuw gericht in 2 gebieden zou kunnen (laten) zoeken met een kadaverhond, wellicht ook andere lichaamsresten van K en L teruggevonden zouden kunnen worden.
De hoogte van de steen is lastig te bepalen, maar wellicht dat iemand een poging kan wagen idd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:55 schreef ToniB het volgende:
[..]
geruisloos zou je die berekening kunnen loslaten op de steen die in water ligt bij 1e q. Deze heeft een duidelijke schaduwlijn. Kris is moeilijk te zien waar de schaduw eindigt.
dank je. Ik zal straks even goed kijken ben nu werken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:42 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De hoogte van de steen is lastig te bepalen, maar wellicht dat iemand een poging kan wagen idd.
Ik heb zelf onderstaande foto genomen met als uitgangspunt de schaduw van Kris. De 100 cm lijn is een zo goed mogelijke schatting.
De schaduw van Kris zou om 13:00 uur rond de 22 cm moeten zijn. Om 14:00 uur rond de 65 cm en om 15:00 uur rond de 123 cm.
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat de schaduw eindigt rond het 14:00 uur punt, maar de exacte plek is lastig te zeggen. In ieder geval is de schaduw te lang voor 13:00 uur en te kort voor 15:00 uur.
Nogmaals, het is allemaal bij benadering en geen wetenschap. Maar het lijkt wel te kloppen met de tijdlijn van 13:55 bij de quebrada.
Ik vind het fantastisch speurwerk en het heeft mij in elk geval overtuigd van de juistheid (met een vrij kleine marge) van de fototijden, 1 uur Mirador, 2 uur quebrada.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 10:42 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Nogmaals, het is allemaal bij benadering en geen wetenschap. Maar het lijkt wel te kloppen met de tijdlijn van 13:55 bij de quebrada.
Hier zie je zelf de honden aan het werk in Spanje:quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:36 schreef gynaika het volgende:
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni
"Daarnaast hebben we uit respect voor de familie van Lisanne en Kris bepaalde onderwerpen en/of bevindingen niet genoteerd."
Herinner mij dit ook weer. Het zou misschien heel wat duidelijkheid kunnen geven wanneer we dit zouden weten.
En daarna de allesomvattende vraag : Sigrid,Martina,Casa Pedro,Leonardo Mastinu,Oliva de Kam,Lorenzo G.?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:14 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vind het fantastisch speurwerk en het heeft mij in elk geval overtuigd van de juistheid (met een vrij kleine marge) van de fototijden, 1 uur Mirador, 2 uur quebrada.
ik vind dat ook, hulde!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:14 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vind het fantastisch speurwerk en het heeft mij in elk geval overtuigd van de juistheid (met een vrij kleine marge) van de fototijden, 1 uur Mirador, 2 uur quebrada.
quote:Time: Approximately 3 hours (1.5-2 hours up; 1.25 hours-1.5 hours down)
Ik ben wel benieuwd wat dat dan is geweest.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:36 schreef gynaika het volgende:
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni
"Daarnaast hebben we uit respect voor de familie van Lisanne en Kris bepaalde onderwerpen en/of bevindingen niet genoteerd."
Herinner mij dit ook weer. Het zou misschien heel wat duidelijkheid kunnen geven wanneer we dit zouden weten.
En niet alleen die van K&L, ik denk dat ze heel wat meer lijken of delen daarvan vinden, als je die 51 vermissingen telt, min 2 terug, min 7 overleden, dat is 42 mensen die daar dan zouden moeten liggen. : dat is, om het maar even met iets meer b e s e f , neer te zetten :quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:22 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Mijn idee is dat dit tevens de reden is dat er geen kadaverhonden ingezet worden. Niemand zit nu nog te wachten op ontdekking van mogelijk verontrustende sporen.
En zo worden de misverstanden en broodjes aap eindeloos rondgepompt. Van die 51 zijn er nog 3 in inderzoek, onder wie K & L.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:28 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
... die 51 vermissingen ...
L toch niet meer?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:34 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En zo worden de misverstanden en broodjes aap eindeloos rondgepompt. Van die 51 zijn er nog 3 in inderzoek, onder wie K & L.
Ja.......je hebt gelijk die 3 tellen we dan n i e t mee, sorry, mijn excuses voor deze fout.....quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:34 schreef Gorraay het volgende:
[..]
En zo worden de misverstanden en broodjes aap eindeloos rondgepompt. Van die 51 zijn er nog 3 in inderzoek, onder wie K & L.
Als je had geschreven: die 48 tellen we dan niet mee, had je gelijk gehad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:42 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Ja.......je hebt gelijk die 3 tellen we dan n i e t mee, sorry, mijn excuses voor deze fout.....
Dan tellen we dus nog : 8 1 5 1 BROODJE - AAP botten
en daar gaan we maar gewoon n i e t eindeloos naar zoeken, want dat is immers toch maar flauwekul....?
Ik vind dat ook hoogst opmerkelijk. Het zijn twee wandelaarsters, die niet geoefend zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 12:25 schreef Poekje01 het volgende:
Als de meiden om 11:00u het hostel verlieten, hoe konden ze dan al om 13:00u op de mirador zijn, fris en monter? Het is minstens met af en toe pauze, 2,5 uur lopen, vanaf het begin van het P pad naar boven nr de mirador.
In een kwartiertje ben je wel met de auto bij de start van het pad.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:18 schreef Domnivoor het volgende:
Ze verlieten Boquete om 10:45 en begonnen aan de wandeling rond 11:00. Dat is gebleken uit het NFI-onderzoek van de camera en telefoons. Ze zullen wel een foto bij het begin gemaakt hebben.
Op o.a. http://www.boquetegardeninn.com staat dat de wandelroute ongeveer 3 uur duurt:
[..]
Als ze Boquete om 1045 verlieten dan moeten ze dus op wat voor manier dan ook bij het begin van Pianista terecht zijn gekomen. Hadden ze dat lopend gedaan dan hadden ze om uiterlijk 9.45 al moeten vertrekken vanaf het hostel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:18 schreef Domnivoor het volgende:
Ze verlieten Boquete om 10:45 en begonnen aan de wandeling rond 11:00. Dat is gebleken uit het NFI-onderzoek van de camera en telefoons. Ze zullen wel een foto bij het begin gemaakt hebben.
Op o.a. http://www.boquetegardeninn.com staat dat de wandelroute ongeveer 3 uur duurt:
[..]
snip.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:23 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
In een kwartiertje ben je wel met de auto bij de start van het pad.
5 1 vermissingen, waarvan 2 levend zijn terug zijn gekomen, en 7 zeker overledenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Als je had geschreven: die 48 tellen we dan niet mee, had je gelijk gehad.
nee, die info klopt niet. Van die 42 vermissingen is bijna iedereen terecht, de meeste waren van huis weggelopen teenagers. Als je dit post moet je er m.i. betrouwbare bronnen bij vermelden, zoals misdaadstatistieken en rapportages van de overheid van Panama en de lokale overheid. van de provincie Chiriqui. No source..it didn't happen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:34 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
5 1 vermissingen, waarvan 2 levend zijn terug zijn gekomen, en 7 zeker overleden
dat maakt 42 mensen die SPOORLOOS zijn verdwenen en waarvan nooit iets terug is
gevonden. Indien, zoals JIJ zegt, ik er 3 af moet tellen ( doe ik gewoon, geen punt )
dan blijven er nog MINIMAAL 39 mensen over, waarvan geen enkel spoor is vernomen
en dan hebben we het alleen over 2014, en dit jaar is slechts 10 maanden oud,
bovendien is dit nieuws van enkele weken geleden....
Ik kan wel tellen ? Jij ook ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |