abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:39:03 #201
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145427844
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:23 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
In een kwartiertje ben je wel met de auto bij de start van het pad.
ja, alleen zegt een getuige dat ze eerst een stukje van een andere trail hebben gelopen, dat duurde 20 min of een half uur ofzo toch?

dus 10.45 vertrek hostel
11.00 uur begin van die andere trail
11.30 begonnen aan pianista
dan duurt het minimaal 1,5 uur tot aan de mirador, 13.00 uur top mirador.
Rond 13.45 bij de eerste bergbeek.

Stel dat was niet zo boeiend dus maar terug, die terugweg is minimaal 1,25, daar komt het stuk van mirador naar bergbeek bij dus dan kom je op 1,25 plus 45 is 2 uur,
Is 15.30 terug bij het begin van de trail. Met de max terugloop tijd zou het 15.45 zijn.
pi_145427894
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:38 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nee, die info klopt niet. Van die 42 vermissingen is bijna iedereen terecht, de meeste waren van huis weggelopen teenagers. Als je dit post moet je er m.i. betrouwbare bronnen bij vermelden, zoals misdaadstatistieken en rapportages van de overheid van Panama en de lokale overheid. van de provincie Chiriqui. No source..it didn't happen.
oooh sorry, ik had het hier op het forum gelezen, gelukkig !
Dan valt het nog mee...eigenlijk...
pi_145428032
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel.
Ik noem uit de losse pols 15 onlogische dingen op die de meiden niet gedaan zouden hebben en dan maak jij een vergelijking met Lucia de B dat het wel mogelijk is.
En dat klopt als een bus, feitelijk is dat mogelijk.
Maar waarom MOET als de dingen niet logisch zijn het dan onlogisch zijn?
Is het dan niet logischer dat het WEL logisch is?
Heeft niks met logica te maken.
pi_145428170
Inzoomen op taxi's in Boquete dan maar??, let op de post van Panama Jim van 24/4/2014 en Gilberto van 3/10/2013

http://bestplacesinthewor(...)iqui-province-panama

waarom heeft niemand behalve de ondervraagde Mastino zich gemeld?

ik ga zoeken op carrera..

Het schoolgebouw van SbytheR is 180 meter van de bushalte vandaan iig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 15:02:56 ]
pi_145428193
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:38 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
nee, die info klopt niet. Van die 42 vermissingen is bijna iedereen terecht, de meeste waren van huis weggelopen teenagers. Als je dit post moet je er m.i. betrouwbare bronnen bij vermelden, zoals misdaadstatistieken en rapportages van de overheid van Panama en de lokale overheid. van de provincie Chiriqui. No source..it didn't happen.
Kom maar door dan met de source voor al die weggelopen en levend wedergekeerde tieners.
pi_145428271
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:23 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
In een kwartiertje ben je wel met de auto bij de start van het pad.
Je kunt met de auto nog wel een stuk verder komen ook. Tot hoe dicht bij de mirador?
pi_145428575
Let op : ...er gaan nu spannende posts komen, volgens mij.....
ik zeg `t maar even ...voor `t geval dat....

[ Bericht 28% gewijzigd door suddenintuition op 11-10-2014 15:15:21 ]
pi_145428660
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Kom maar door dan met de source voor al die weggelopen en levend wedergekeerde tieners.
ok, wel een beetje vreemd dat ik iemand anders zijn beweringen moet gaan staven hier! maar goed, voor deze keer dan. Aangezien ik een tijdje terug ook die aantallen hoorde, ben ik op zoek geweest naar vastgelegde cases in de Panamese MSM, in de afgelopen jaren, waar wat over te vinden was (moord oia.). Ik zet ze hieronder neer:

Panama has about 40 missing persons each year:

http://www.vermist.nl/nie(...)rmissingen-per-jaar/

In and around Chirigui, David, Boquete:

Alex Humphrey 14/08/2009
http://mensual.prensa.com(...)2009082514010951.asp

profesor Nicolás Batista Sánchez de 28 años, 28/08/2012
http://www.critica.com.pa(...)r-crimen-de-profesor
http://www.elinformedavid(...)ocente-desaparecido/

José De Obaldía de 13 años 5/10/201(murdered)
http://www.elinformedavid(...)ocente-desaparecido/

José Cruz Coba, de 78 años, Edward Beitía, de 27 años, 11/7/2013
http://www.diaadia.com.pa(...)a-semana-en-chiriqui
José Bolívar Espinosa Carrasco, de 21 años, 13/08/2013
http://www.midiario.com/2(...)saparece-en-chiriqui
Aira Guerra de 18 años, disappeared 30/11/2013: murdered
http://www.prensa.com/uho(...)anama-samudio/148740
Verónica Arcia Cerceño, de 33 años, 30/09/2013
http://www.critica.com.pa(...)parecida-en-chiriqui

Luz Clarita Domínguez Ramos, de 14 años, 23/04/2014
http://elsiglo.com/cronic(...)o/23452018/foto/8962

Alexander Nadel Méndez, de 9 años, 01/6/2014
http://www.nexpanama.com/(...)no-desaparecido-4614

http://www.critica.com.pa(...)parecido-en-chiriqui
Jorge Daniel Camarena de 19 años, 17/7/2014
http://fullpasspanama.net/desaparecido-en-chiriqui/
Kris Kremers and Lisanne Froon 01/04/2014
http://usahispanicpress.c(...)saparecidas/?lang=nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 16:00:46 ]
pi_145428816
Dit was de reactie daarop, na het posten van die gegevens op WS, van een andere poster:

http://www.critica.com.pa(...)saparecidas-chiriqui

51 people have been reported missing in Chiriqui
The Public Prosecutor in Chiriqui province, has received so far in the year, the Prosecutor's Office 51 persons reported missing. Officers located the majority. Photo José Vásquez Correspondent
Jose Vasquez / Chiriqui

The Public Prosecutor in Chiriqui province, has received so far in the year, the Prosecutor's Office 51 persons reported missing. It was reported that of these, only one remains missing: the child Alexander Mendez, 9. Little one disappeared on May 29.

Within the report is that of the Dutch and Lisanne Froon Kris Kremers, who entered the path The Pianist, in × Boquete district in April. In June some traces month confirmed his death in the province × Bocas del Toro were found. Other complaints received treatment and cases were filed to locate missing persons.
Many of them were confirmed to be minor problems with defiance and women who left their partners on the other. Of all reports, 31 were women and 20 men, of which are entirely minors.

Geen enkele aanwijzingen voor de beweringen van Sudden... wat mij betreft debunked dus

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 19:40:31 ]
pi_145428832
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, alleen zegt een getuige dat ze eerst een stukje van een andere trail hebben gelopen, dat duurde 20 min of een half uur ofzo toch?
dus 10.45 vertrek hostel
11.00 uur begin van die andere trail
11.30 begonnen aan pianista
dan duurt het minimaal 1,5 uur tot aan de mirador, 13.00 uur top mirador.
Rond 13.45 bij de eerste bergbeek.
Stel dat was niet zo boeiend dus maar terug, die terugweg is minimaal 1,25, daar komt het stuk van mirador naar bergbeek bij dus dan kom je op 1,25 plus 45 is 2 uur,
Is 15.30 terug bij het begin van de trail. Met de max terugloop tijd zou het 15.45 zijn.
Hoe laat zag die gids ze bij de school? Was dat rond half tien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145429172
Misschien wilde de dames na terugkeer nog even lekker gaan zwemmen, vandaar die bikini's, let op bij deze beschrijving, van wat ze daarbij nodig hebben:

http://www.armandorosaspanama.com/2012/06/lost-waterfalls.html

WHAT TO BRING:
- Warm clothing, fleece and/or rainjacket
- Comfortable shoes for hiking (rainboots)
- Sun block
- Water bottle
- Camera

warme kleding hoefde natuurlijk niet... welke mirador achtige views heb je dan?
..we can pick you up in your hotel or tell us in a specific place...

foto 6 op die pagina, waar is dat, kan dat die van die takjes zijn, of is die al besproken hier?
Alles lijkt op elkaar, ik verdwaal in mijn dbase, haha.

[ Bericht 17% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 19:40:51 ]
pi_145429580
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 15:30 schreef Poekje01 het volgende:
Misschien wilde dames na terugkeer nog even lekker gaan zwemmen, vandaar die bikini's, let op bij deze beschrijving, van wat ze daarbij nodig hebben:
http://www.armandorosaspanama.com/2012/06/lost-waterfalls.html
WHAT TO BRING:
- Warm clothing, fleece and/or rainjacket
- Comfortable shoes for hiking (rainboots)
- Sun block
- Water bottle
- Camera
warme kleding hoefde natuurlijk niet... welke mirador achtige views heb je dan?
..we can pick you up in your hotel or tell us in a specific place...
foto 6 op die pagina, waar is dat, kan dat die van die takjes zijn, of is die al besproken hier?
Alles lijkt op elkaar, ik verdwaal in mijn dbase, haha.
jaaa....in die link, zie je de titel, bovenaan : The lost waterfalls
de laatste regel van dat stukje, daar staat :
en behind it, there is a cave..........oftewel : daarachter, is een grot....
pi_145429706
Ik denk dat die ene nacht foto geen rotswand is. Dit is een soortgelijk plateau. Er zijn meer van dit soort foto's te vinden met allen dezelfde gelijkenis. Het moet tevens dicht in de buurt van een rivier zijn ivm die andere foto waarop een stroompje/ rivier te zien is.

(en de man met petje zou in verhouding wel passen denk ik.)
pi_145429886
ik vind op het internet verder alleen dit over taxi bedrijven in Boquete, en concludeer daaruit
taxis genoeg, maar

1) ik kijk niet goed, of
2) gaat het dan volgens mij allemaal om niet geregistreerde bedrijfjes/bestuurders?

http://www.boquetegardeninn.com/faq

14. How much are taxis in Boquete?
A taxi costs $2-$3 within Boquete–drivers will sometimes increase the rate later at night. During office hours, we would be happy to call a taxi for you—just ask!

Boquete Garden Inn also provides guests with a list of Boquete taxi drivers’ phone numbers for use after hours

wel telefoonnummers, maar de namen van de bedrijven kan ik nergens vinden ...my best guess zou dan zijn dat de dames misschien een taxi vonden na het boodschappen doen op het plein in Boquete.

maar goed, aangezien die Mastino een getuigenis gaf..en hij zei dat hij ze dacht meegenomen te hebben, en hen afzette bij het begin vd Pianista (dus niet bij Casa di Piedro...)..

[ Bericht 8% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 16:07:37 ]
pi_145430194
stel nou, dat die foto met rode zakjes aan die takken, op die steen , en ik denk dat al heel lang
( ik heb het ook al eerder gepost vele # # geleden ) dat daar 1 van de 2 meiden gevallen is daar, naar beneden, ik weet niet vanaf hoe hoog dat zou kunnen zijn dan, gewond, zelfs misschien wel zwaar gewond of erger, vervolgens noodoproepen, geen bereik, plaatsje gezocht, in een grot misschien ?? Vervolgens `nep-hulp ` gehad, bleken mensen te zijn, die van deze situatie misbruik gemaakt hebben, en vanuit die grot meegenomen naar een finca, daar in de buurt.
Kan dat ?
pi_145430274
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:06 schreef suddenintuition het volgende:
stel nou, dat die foto met rode zakjes aan die takken, op die steen , en ik denk dat al heel lang
( ik heb het ook al eerder gepost vele # # geleden ) dat daar 1 van de 2 meiden gevallen is daar, naar beneden, ik weet niet vanaf hoe hoog dat zou kunnen zijn dan, gewond, zelfs misschien wel zwaar gewond of erger, vervolgens noodoproepen, geen bereik, plaatsje gezocht, in een grot misschien ?? Vervolgens `nep-hulp ` gehad, bleken mensen te zijn, die van deze situatie misbruik gemaakt hebben, en vanuit die grot meegenomen naar een finca, daar in de buurt.
Kan dat ?
het kan nog alle kanten uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door ToniB op 11-10-2014 16:22:12 ]
pi_145430348
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:06 schreef suddenintuition het volgende:
( ik heb het ook al eerder gepost vele # # geleden ) dat daar 1 van de 2 meiden gevallen is daar, naar beneden, ik weet niet vanaf hoe hoog dat zou kunnen zijn dan,
30-50 cm schat ik.
pi_145430417
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
30-50 cm schat ik.
echt ? niet hoger ?
pi_145430526
Nee ik denk dat je nog beter je enkel kunt verzwikken vanaf die andere.
pi_145430804
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 15:16 schreef ToniB het volgende:

[..]

Hoe laat zag die gids ze bij de school? Was dat rond half tien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, die ene jonge knappe gids ..
pi_145431240
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:31 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, die ene jonge knappe gids ..
gidsen hebben ook vaak "hulpjes" bij zich...
pi_145431488
Pm heeft nieuwe foto's geplaatst fb op de top.
pi_145431597
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:57 schreef ToniB het volgende:
Pm heeft nieuwe foto's geplaatst fb op de top.
ik zit bij zijn foto's te kijken van rond de 2 mei, vlgns mij zie je daar van die geulen, die de P trail ook kent, en denk dat die van zijn tocht zijn met die Emily K, je ziet een van die 2 meiden ook een kabelbrug over steken..met op voorgrond een steen..mwah.. alles lijkt op elkaar daar
pi_145431887
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:06 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik zit bij zijn foto's te kijken van rond de 2 mei, vlgns mij zie je daar van die geulen, die de P trail ook kent, en denk dat die van zijn tocht zijn met die Emily K, je ziet een van die 2 meiden ook een kabelbrug over steken..met op voorgrond een steen..mwah.. alles lijkt op elkaar daar
heeft die emily ook meer foto's misschien fb? Weet haar achternaam niet. Het lijkt mij zelfde trail overigens.
pi_145432549
Dan denk ik, dat de steen met de rodezak-takken, de plaats markeert, w a a r o p
1 van de meiden is gevallen ( ik denk Kris, ik weet niet waarom ) dat betekent, dat als je die steen zou kunnen vinden...en je zou ACHTER je omhoog kijken, dat je dan ziet, vanaf welke hoogte, zij is gevallen. Ook dat roestbruine plekje links op die bewuste foto, zou dan bloed kunnen zijn.

( h o e is zij dan gevallen : ..als zij NA de laatste foto van Kris om 14.00 u bij dat bergbeekje,
die grot hebben gevonden, waar zich `mogelijk ` drug-dealers of iets op dat moment hebben bevonden, ....dan gaat dat de eerste minuten wel goed, maar vervolgens, voelden die lui zich bedreigt ( in de zin van : die gaan kletsen in het dorp over ons...) ..er ontstaat eerst een handgemeen
met wat heen en weer geduw....1 van de meiden weet op dat moment te ontsnappen, ( hard lopen, kan daar eigenlijk niet ) ....en een eindje verder, struikelt zij, en valt naar beneden OP DIE PLATTE STEEN, waar later ter markering die rodezak-takken zijn neergelegd....
( hier ergens tussen, zien ze kans om het noodnummer te bellen )

dit is even een tussen-stukje, hoe dat gedaan kan zijn, daar bij die steen...

1 van die meiden ligt daar zwaargewond ( of erger ! ) ....vervolgens die lui ( hoeveel ? )
daar FLINK in paniek ( want deze situatie kwam onverwacht en niet bedoeld door dat de meiden die grot vonden ) ....en ze besluiten
allebei de meiden mee te nemen, naar een finca daar in de buurt, ( en dan denk ik dat degene van de meiden die gevallen is, wie weet, meteen of vlak daarop, is overleden ) toen nog grotere paniek bij die lui, .want WAT moesten ze doen ? Als dit uit zou komen, dan kwam het niet alleen aan het licht van die drugshandel daar, maar ook nog 1 meisje dood door hun schuld !
( telefoons worden hier ergens afgepakt )
Ze besluiten het andere meisje ook te vermoorden, en verderop bij de rivier worden ze neergelegd, ( de roddel ! ) vervolgens weer snel daar weggehaald, bleek geen goed idee
Vervolgens gaat een van die lui, wel even een `kennis ` bellen.....om DIT zaakje PROFFESSIONEEL op te lossen........( en zo in de O H terecht gekomen..eventueel ) later de resten verspreidt, vanwege de media-hype, om het op een verdwaling te laten lijken. Mogelijk is alleen het laatste meisje nog bruikbaar geweest voor de O H, de eerste als die al dood was, waarschijnlijk niet, voor die lui maakt dat niks uit, 1 is ook goed, een paar ton kan hier aan verdiend zijn, en bovendien gingen ze ook nog eens vrij uit i.v.m. de drugs EN de valpartij

Zou het zooo gegaan kunnen zijn dan ? 1 meisje heeft misschien dus dagen langer geleefd
want er moest uiteraard vanalles ` georganiseerd ` worden ( door die `kennis ` die in paniek gebeld werd door 1 van die lui : Luister eens, we hebben een PROBLEEM ! )

op- of aanmerkingen gewenst, serieuze dan wel te verstaan....( ook die rode auto die van de berg afkwam, past hier wel ergens tussen maar hoeft niet persee misschien )

[ Bericht 2% gewijzigd door suddenintuition op 11-10-2014 18:49:55 ]
pi_145433198
Je moet een boek gaan schrijven, fantasie te over!
pi_145433285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:25 schreef liedetector het volgende:
Je moet een boek gaan schrijven, fantasie te over!
zonder enige creativiteit, zal het niet lukken, om bij de waarheid te komen...helaas
maar je had mijn een na laatste zin niet goed gelezen
pi_145433906
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:53 schreef suddenintuition het volgende:
Dan denk ik, dat de steen met de rodezak-takken, de plaats markeert, w a a r o p
1 van de meiden is gevallen ( ik denk Kris, ik weet niet waarom ) dat betekent, dat als je die steen zou kunnen vinden...en je zou ACHTER je omhoog kijken, dat je dan ziet, vanaf welke hoogte, zij is gevallen. Ook dat roestbruine plekje links op die bewuste foto, zou dan bloed kunnen zijn.
( h o e is zij dan gevallen : ..als zij NA de laatste foto van Kris om 14.00 u bij dat bergbeekje,
die grot hebben gevonden, waar zich `mogelijk ` drug-dealers of iets op dat moment hebben bevonden, ....dan gaat dat de eerste minuten wel goed, maar vervolgens, voelden die lui zich bedreigt ( in de zin van : die gaan kletsen in het dorp over ons...) ..er ontstaat eerst een handgemeen
met wat heen en weer geduw....1 van de meiden weet op dat moment te ontsnappen, ( hard lopen, kan daar eigenlijk niet ) ....en een eindje verder, struikelt zij, en valt naar beneden OP DIE PLATTE STEEN, waar later ter markering die rodezak-takken zijn neergelegd....
( hier ergens tussen, zien ze kans om het noodnummer te bellen )
dit is even een tussen-stukje, hoe dat gedaan kan zijn, daar bij die steen...
1 van die meiden ligt daar zwaargewond ( of erger ! ) ....vervolgens die lui ( hoeveel ? )
daar FLINK in paniek ( want deze situatie kwam onverwacht en niet bedoeld door dat de meiden die grot vonden ) ....en ze besluiten
allebei de meiden mee te nemen, naar een finca daar in de buurt, ( en dan denk ik dat degene van de meiden die gevallen is, wie weet, meteen of vlak daarop, is overleden ) toen nog grotere paniek bij die lui, .want WAT moesten ze doen ? Als dit uit zou komen, dan kwam het niet alleen aan het licht van die drugshandel daar, maar ook nog 1 meisje dood door hun schuld !
( telefoons worden hier ergens afgepakt )
Ze besluiten het andere meisje ook te vermoorden, en verderop bij de rivier worden ze neergelegd, ( de roddel ! ) vervolgens weer snel daar weggehaald, bleek geen goed idee
Vervolgens gaat een van die lui, wel even een `kennis ` bellen.....om DIT zaakje PROFFESSIONEEL op te lossen........( en zo in de O H terecht gekomen..eventueel ) later de resten verspreidt, vanwege de media-hype, om het op een verdwaling te laten lijken. Mogelijk is alleen het laatste meisje nog bruikbaar geweest voor de O H, de eerste als die al dood was, waarschijnlijk niet, voor die lui maakt dat niks uit, 1 is ook goed, een paar ton kan hier aan verdiend zijn, en bovendien gingen ze ook nog eens vrij uit i.v.m. de drugs EN de valpartij
Zou het zooo gegaan kunnen zijn dan ? 1 meisje heeft misschien dus dagen langer geleefd
want er moest uiteraard vanalles ` georganiseerd ` worden ( door die `kennis ` die in paniek gebeld werd door 1 van die lui : Luister eens, we hebben een PROBLEEM ! )
op- of aanmerkingen gewenst, serieuze dan wel te verstaan....( ook die rode auto die van de berg afkwam, past hier wel ergens tussen maar hoeft niet persee misschien )
:O :W
pi_145434086
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:57 schreef schuschuho het volgende:
[..]
:O :W
we kunnen toch s e r i e u s proberen, alle warrigheden, onduidelijke en duidelijke roddels, foto `s en exxsiffdaaataa in te passen hier....vindt je niet ? of kan het hele verhaal van de baan ?
wel even motivatie, erbij dan....

vergeet ik iets ??? dan kunnen we aanvinken of schrappen
jammer dat we geen KLEUREN hebben hier....of hebben we dat wel ?

En ik heb zelfs NOG i e t s wat hier in zou passen, maar dat kan ik hier niet opschrijven, want dan ben je weer bezig met een persoon te verdenken.....pfffff
hoe doe ik dat dan ?

TELEPATHIE ?? of TELEPORTATIE ??

[ Bericht 8% gewijzigd door suddenintuition op 11-10-2014 19:11:09 ]
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:11:01 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145434227
* Marrije kijkt eens om zich heen
pi_145434281
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:11 schreef Marrije het volgende:
* Marrije kijkt eens om zich heen
huhh ?? had jij je kleurtjes bij je ?? kan ik ze effe lene ??
hoedoedegijdameitje ??
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:15:15 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145434329
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:13 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
huhh ?? had jij je kleurtjes bij je ?? kan ik ze effe lene ??
* Marrije zegt, geen probleem, onder de smileys op /me klikken, alleen rood weliswaar
pi_145434347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:04 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
we kunnen toch s e r i e u s proberen, alle warrigheden, onduidelijke en duidelijke roddels, foto `s en exxsiffdaaataa in te passen hier....vindt je niet ? of kan het hele verhaal van de baan ?
wel even motivatie, erbij dan....
vergeet ik iets ??? dan kunnen we aanvinken of schrappen
jammer dat we geen KLEUREN hebben hier....of hebben we dat wel ?
En ik heb zelfs NOG i e t s wat hier in zou passen, maar dat kan ik hier niet opschrijven, want dan ben je weer bezig met een persoon te verdenken.....pfffff
hoe doe ik dat dan ?
TELEPATHIE ?? of TELEPORTATIE ??
Nee, doe maar geen namen. Je maakt het zo al spannend genoeg.
pi_145434391
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, doe maar geen namen. Je maakt het zo al spannend genoeg.
uiteraard niet ! ..de meesten snappen toch wel waar a en b in zouden passen
pi_145434409
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:19 schreef ToniB het volgende:

[..]

heeft die emily ook meer foto's misschien fb? Weet haar achternaam niet. Het lijkt mij zelfde trail overigens.
Kinskey, staat niks op over de P trail

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 11-10-2014 19:30:29 ]
pi_145434899
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 18:30 schreef suddenintuition het volgende:
maar je had mijn een na laatste zin niet goed gelezen
Nee wel meer niet moet ik je bekennen
pi_145435860
Kan iemand uit het belschema opmaken wat de langste tijd is geweest dat 1 van de telefoons is aan geweest?
Of is t iedere keer aan en direct weer uitzetten? (behalve die van 11 april)
pi_145438969
This disappearance and tragic outcome struck me that much more because we went hiking on El Pianista on the 29th of March and actually met the guide who discovered them missing with two other Dutch women and the Husky from the restaurant. They came down towards Boquete, we went up. One of the ladies asked me if we were going all the way to Bocas and we said no, perhaps another day.
At first I thought that they might have been the same ladies, but the guide confirmed via email to me a few days later that they were others.
http://boquete.ning.com/f(...)9467&page=2#comments

Dus er waren nog 2 Nederlandse meiden die op K&L leken in Boquete eind maart

[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 11-10-2014 22:37:52 ]
pi_145441957
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 14:07 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik vind dat ook hoogst opmerkelijk. Het zijn twee wandelaarsters, die niet geoefend zijn.
Je gaat binnen 4 kilometer van 1200 naar 1900 meter hoogte, dat is een stijgingspercentage van 17,5% gemiddeld en dat is echt enorm steil, zeker als dat voortduurt.
Dan moet je voor de top vijf keer water oversteken en zul je vast ongetraind ook wat last van de ijlere lucht krijgen bij zo'n inspanning.
Je hebt ook nog eens te maken met de hoge luchtvochtigheid. En dan toch zo monter en snel op de top staan, 350 hoogtemeters per uur overwinnend, door modder en diepe geulen voor stadsmensen, waarvan één met een scheenbeenkwetsuur.
Op zijn zachtst opmerkelijk.
Het vertrek van 11:00 vanuit het hostel is geen feit maar een gerucht. De onderzoekers gaan volgens de laatste mediaberichten uit van een vertrek rond 11:00 op het Pianistapad. Dit is een correctie van het eerder veronderstelde 10:45 en we mogen denk ik aannemen dat ze goede reden hebben voor die correctie.

De Pianista trail is ongeveer 4500 meter lang van begin tot aan top. Van 1270 meter tot ongeveer 1890 meter is dit een hoogteverschil van 620 meter en een gemiddeld stijgingspercentage van 13,8%. Ze hebben als ze om 11:00 uur zijn begonnen met een gemiddelde snelheid van 2,25 km/uur gelopen.

Ter vergelijking, de ouders van Kris liepen hetzelfde pad in 2 uur en 15 minuten. Dit is een gemiddelde snelheid van 2 km/uur. Kris en Lisanne zouden dus 12,5% sneller hebben gelopen dan de ouders van Kris. Dit lijkt me niet echt opmerkelijk te noemen maar geeft eerder aan dat het heel goed mogelijk is voor twee jonge meiden om in 2 uur naar de mirador te lopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 11-10-2014 23:29:18 ]
pi_145443090
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:17 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het vertrek van 11:00 vanuit het hostel is geen feit maar een gerucht. De onderzoekers gaan volgens de laatste mediaberichten uit van een vertrek rond 11:00 op het Pianistapad. Dit is een correctie van het eerder veronderstelde 10:45 en we mogen denk ik aannemen dat ze goede reden hebben voor die correctie.

De Pianista trail is ongeveer 4500 meter lang van begin tot aan top. Van 1270 meter tot ongeveer 1890 meter is dit een hoogteverschil van 620 meter en een gemiddeld stijgingspercentage van 13,8%. Ze hebben als ze om 11:00 uur zijn begonnen met een gemiddelde snelheid van 2,25 km/uur gelopen.

Ter vergelijking, de ouders van Kris liepen hetzelfde pad in 2 uur en 15 minuten. Dit is een gemiddelde snelheid van 2 km/uur. Kris en Lisanne zouden dus 12,5% sneller hebben gelopen dan de ouders van Kris. Dit lijkt me niet echt opmerkelijk te noemen maar geeft eerder aan dat het heel goed mogelijk is voor twee jonge meiden om in 2 uur naar de mirador te lopen.
vanaf waar gerekend? Hoe laat zijn de meiden dan vertrokken vanaf de hostel? Half elf met taxi en lopend half tien? Klopt dat?
pi_145443403
Waar is dat hostel precies?

Vanaf de Spanish by the River taalschool is het 9 km tot aan het begin van de Pianista. Een taxi doet daar niet langer dan 15 minuten over (beetje afhankelijk van de weg). Lopend zou dat ongeveer twee uur duren.

Vanaf Bajo Boquete is het ongeveer 4,5 km. Dat is ongeveer een uur lopen naar de Pianista, of 7,5 minuut met een taxi.

Als ze een taxi hebben genomen vanaf Alto Boquete (bij de taalschool), dan zouden ze daar rond 10:45 kunnen zijn weggegaan, mogelijk zelfs om 10:50. Een ooggetuige zou dit overigens best als ongeveer 11:00 uur kunnen herinneren. Dus dat ze rond 11:00 gezien zijn is misschien niet eens zo vreemd.

Als ze lopend vanaf de taalschool zijn gegaan, dan zouden ze daar rond 9:00 moeten zijn weggegaan om om 11:00 uur bij de Pianista te komen. Al ze goed zijn doorgelopen zou dat misschien 9:30 kunnen zijn geweest.

Daarnaast zouden ze de bus hebben kunnen nemen. Maar het is mij niet bekend hoe snel die zijn en waar ze precies stoppen. Maar ze rijden daar in ieder geval genoeg:

quote:
Arco Iris / El Bajo, minibus, 7 days a week, until 8 PM, approximately every half hour, $.70 to $1. The loop starts in El Bajo, heads north past Café Ruiz, just before the baseball stadium it takes the Arco Iris right branch, winds up the hill and around past Il Pianista and Princesa Janca, past the Boquete Garden Inn, past the Rock, past the Feria, and right over the bridge back into Boquete downtown. Full loop about 30 minutes.

Bajo Mono/ El Bajo, minibus, 7 days a week, heads North out of town past Café Ruis and past the baseball stadium to Bajo Mono and then back. Approximately every 30 minutes. Runs ‘til 6 PM.

Alto Quiel / El Bajo, minibus, 7 days a week, $2.00 each way, approximately every 30 minutes. Goes north out of town up past Finca Lerida, down to the Pipeline trailhead, and then back.

Horqueta / El Bajo, minibus, 7 days a week, $2.00 each way, approximately every 30 minutes. Goes north out of town, past the baseball stadium, and up to the end of Horqueta, and back downtown. Runs ‘til 6 PM.

Volcancito/El Bajo, minibus, 7 days a week, runs from downtown in a loop around Volcancito Rd., approx. every 30 min., ’til 6pm, costs $3.00 all the way around, and less, of course, partway.

The Volcancito/El Salto/El Bajo, minibus, does the same route, etc., but runs in the opposite direction.

Palmira / Boquete, minibus, 7 days, Palmira Central to downtown Boquete (park) is $1.00, every 15 to 20 minutes. To take the bus back to Palmira, catch it in front of Mandarin grocery store, across from the park.

Alto Jaramillo / El Bajo, small modern bus, 7 days, runs from downtown in a loop up and around Jaramillo, back downtown, $1.00.

Cantera/El Bajo, also known as the Seminario Bus, serves Alto Boquete as far as Valle La Oriana where it turns around (legally). It serves the new Policlinica and the Fundacion Pro Intagracion Para Personas Con Discapecidad (the Handicap Foundation.) Others may ride.

La Estrella / Boquete, small modern bus, runs to the small town of La Estrella several times a day. 7 days, $1.75 each way.

Caldera / El Bajo, small modern bus, heads South out of town to Alto Boquete, on out to Caldera and back downtown. 7 days, several times a day from 7am. $1.50 each way.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 12-10-2014 00:09:20 ]
pi_145443723
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 21:50 schreef Grijzemassa het volgende:
This disappearance and tragic outcome struck me that much more because we went hiking on El Pianista on the 29th of March and actually met the guide who discovered them missing with two other Dutch women and the Husky from the restaurant. They came down towards Boquete, we went up. One of the ladies asked me if we were going all the way to Bocas and we said no, perhaps another day.
At first I thought that they might have been the same ladies, but the guide confirmed via email to me a few days later that they were others.
http://boquete.ning.com/f(...)9467&page=2#comments
Dus er waren nog 2 Nederlandse meiden die op K&L leken in Boquete eind maart
K&L kwamen op 29 maart vanuit Bocas aan in Boquete.

De Nederlandse vrouwen die met die gids op 29 maart de Pianista kwamen aflopen moeten dus normaal gesproken anderen geweest zijn dan K&L.

Ja, dat zegt die gids ook.

Wel verwarrend.
pi_145443789
heb nog eens nagedacht over Domnivoor en zijn theorie over malariamuggen, maar ik kan niets vinden over muggen op lokale blogs zoals deze:

http://www.boquetenatureh(...)les/category/insects

ook niet op de 'Hike101' tiplijst what to take..in de agendakolom rechts
je zou toch iets specifieks verwachten mbt. waarschuwingen hiertegen lijkt mij..
..zie het niet..
pi_145443882
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 00:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
K&L kwamen op 29 maart vanuit Bocas aan in Boquete.
De Nederlandse vrouwen die met die gids op 29 maart de Pianista kwamen aflopen moeten dus normaal gesproken anderen geweest zijn dan K&L.
Ja, dat zegt die gids ook.
Wel verwarrend.
Die gids was F, Ik zat te denken dat de getuigen deze meiden mss gezien hadden maar wel vreemd als die 3 dagen later weer het Pianista pad gaan lopen
pi_145444056
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 00:12 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die gids was F, Ik zat te denken dat de getuigen deze meiden mss gezien hadden maar wel vreemd als die 3 dagen later weer het Pianista pad gaan lopen
Ik dacht op dezelfde manier. De getuigen zouden dan vergissingen hebben gemaakt i.v.m. deze vier meiden. Heel verwarrend moet ik zeggen maar toch iets om over na te denken.
pi_145444395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 23:56 schreef Geruisloos het volgende:
Waar is dat hostel precies?
Vanaf de Spanish by the River taalschool is het 9 km tot aan het begin van de Pianista. Een taxi doet daar niet langer dan 15 minuten over (beetje afhankelijk van de weg). Lopend zou dat ongeveer twee uur duren.
Vanaf Bajo Boquete is het ongeveer 4,5 km. Dat is ongeveer een uur lopen naar de Pianista, of 7,5 minuut met een taxi.
Als ze een taxi hebben genomen vanaf Alto Boquete (bij de taalschool), dan zouden ze daar rond 10:45 kunnen zijn weggegaan, mogelijk zelfs om 10:50.

Uit welke bron blijkt dat ze om 10.50 een taxi hebben genomen vanaf de taalschool
(Mastinu had het over 14 uur)

Een ooggetuige zou dit overigens best als ongeveer 11:00 uur kunnen herinneren. Dus dat ze rond 11:00 gezien zijn is misschien niet eens zo vreemd.

Uit welke bron blijkt dat iemand hen om 11 uur op 1 april heeft gezien?
Die persoon is dan nieuw voor mij

Als ze lopend vanaf de taalschool zijn gegaan, dan zouden ze daar rond 9:00 moeten zijn weggegaan om om 11:00 uur bij de Pianista te komen. Al ze goed zijn doorgelopen zou dat misschien 9:30 kunnen zijn geweest.
Daarnaast zouden ze de bus hebben kunnen nemen. Maar het is mij niet bekend hoe snel die zijn en waar ze precies stoppen. Maar ze rijden daar in ieder geval genoeg:

Als ze een bus hadden genomen dan hadden nog veel meer mensen hen moeten hebben gezien.
Dan niet alleen de buschauffeur maar ook de mede-passagiers.

[..]
De laatste waarvan we zeker weten die hen heeft gezien en die klopt met het tijdstip is Feliciano G. (en misschien Plinio later op de Pianista alhoewel hij daar niks in de reportage over zegt)

[ Bericht 3% gewijzigd door jackie12 op 12-10-2014 02:17:14 ]
pi_145444468
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 00:08 schreef Poekje01 het volgende:
heb nog eens nagedacht over Domnivoor en zijn theorie over malariamuggen, maar ik kan niets vinden over muggen op lokale blogs zoals deze:
http://www.boquetenatureh(...)les/category/insects
ook niet op de 'Hike101' tiplijst what to take..in de agendakolom rechts
je zou toch iets specifieks verwachten mbt. waarschuwingen hiertegen lijkt mij..
..zie het niet..
http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-panama/
pi_145445834
quote:
Is het ook bekend welk type, dwz plasmodium falciparum (tropica) of een minder gevaarlijke variant?
pi_145446202
Dit is de oude tijdlijn:

1 april 2014
• ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro - verkeerde trail opgelopen (Sendero Alto Lino)
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo Gonzalez - herkenning niet volledig

Plak daar nog Plinio tussen ronde de middag (hij weet t echter niet zeker) en taxichauffeur Leonardo Mastinu om 13.30.
(massagesalon en apotheek vergeet ik dan voor t gemak even)

Toen werd echter opeens bekend dat Lisanne haar foto gemaakt was om 13 uur op de mirador.
MAW alle getuigenissen zaten dus verkeerd.

Nieuwe tijdlijn:

dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:45(?) - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 11:05(?) - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 13:00 - Ze komen aan op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen ze het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames kunnen langs de tweede quebrada zijn gekomen maar er zijn op de camera geen normale fotos meer aangetroffen van na de eerste quebrada.
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder

De oude tijdlijn stond in de OP en iedereen geloofde die.

Tot de foto van Lisanne

De nieuwe tijdlijn staat ook in de OP maar waar de informatie vandaan wordt gehaald dat er om 10 uur geen gids beschikbaar was maar nog belangrijker, waar de informatie vandaan wordt gehaald dat ze om 10.45 met de taxi zijn gehaald..?

Wie het weet mag mij het zeggen !!!

Hoe kun je nou van verdwalen uitgaan als je niet eens weet wat ze hebben gedaan tussen 10 en 13 ?
pi_145446250
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 01:33 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Is het ook bekend welk type, dwz plasmodium falciparum (tropica) of een minder gevaarlijke variant?
lees het even door in de provincie Chiriqui is een anti muggenspray voldoenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')