als we de tijdlijnen v e r d e l e n in belangrijkheid, kunnen we ze later misschien makkelijker aan elkaar plakken..quote:Op zondag 12 oktober 2014 01:52 schreef jackie12 het volgende:
Dit is de oude tijdlijn:
1 april 2014
• ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro - verkeerde trail opgelopen (Sendero Alto Lino)
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo Gonzalez - herkenning niet volledig
Plak daar nog Plinio tussen ronde de middag (hij weet t echter niet zeker) en taxichauffeur Leonardo Mastinu om 13.30.
(massagesalon en apotheek vergeet ik dan voor t gemak even)
Toen werd echter opeens bekend dat Lisanne haar foto gemaakt was om 13 uur op de mirador.
MAW alle getuigenissen zaten dus verkeerd.
Nieuwe tijdlijn:
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:45(?) - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 11:05(?) - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 13:00 - Ze komen aan op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen ze het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames kunnen langs de tweede quebrada zijn gekomen maar er zijn op de camera geen normale fotos meer aangetroffen van na de eerste quebrada.
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder
De oude tijdlijn stond in de OP en iedereen geloofde die.
Tot de foto van Lisanne
De nieuwe tijdlijn staat ook in de OP maar waar de informatie vandaan wordt gehaald dat er om 10 uur geen gids beschikbaar was maar nog belangrijker, waar de informatie vandaan wordt gehaald dat ze om 10.45 met de taxi zijn gehaald..?
Wie het weet mag mij het zeggen !!!
Hoe kun je nou van verdwalen uitgaan als je niet eens weet wat ze hebben gedaan tussen 10 en 13 ?
quote:Op zondag 12 oktober 2014 03:23 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
als we de tijdlijnen v e r d e l e n in belangrijkheid, kunnen we ze later misschien makkelijker aan elkaar plakken..
1. De tijdlijn vanaf 14.00 u tot en met de afronding van alles, is het allerbelangrijkste, omdat die
antwoorden bevat, van hun overlijden, plus eventuele daders
eens
2. De tijdlijn van de ochtend, bij het wakker worden, tot aan 14.00 uur is belangrijk, omdat we dan antwoorden krijgen, of er al daders in beeld waren ? of juist, toen nog niet ?
eens
3. De tijdlijn van 31 maart ....waren er toen al mogelijke daders in beeld ? Wat hebben ze die dag precies gedaan ? En wie hebben ze gesproken ?
eens
4. De tijdlijn : aankomst Boquete tot en met 30 maart....waren er toen al daders in beeld ? Wat hebben zij in die dagen precies gedaan ( of was de aankomst op 30 maart ? ) En wie hebben zij toen eventueel gesproken, gezien, of ontmoet ? Zijn er mensen die daar iets van verteld hebben ?
Eens
5. De tijdlijn van VOOR da aankomst in Boquete ( dus de aankomst in Panama, tot aan tijdlijn 4. dat ze in Boquete aankwamen...Wat hebben zij toen allemaal gedaan, wie hebben zij toen gesproken, of ontmoet...Waren er t o e n misschien al mogelijke daders in beeld ? Vanwege het feit, dat er ook onderzoek is gedaan tot zelfs in Costa Rica, ..dat zullen ze toch ook niet voor de `flauwekul ` gedaan hebben ? Een en ander was misschien veel beter georganiseerd, dan men zich hier realiseert ?
Daders kunnen al veel eerder in beeld zijn geweest, ZONDER dat K&L dat in de gaten hadden,
ook dat kan nog dus... Op 1 april kunnen ze ook nog gevolgd, op hun wandeling, vanaf een bepaald moment.
Het is ook handig om te weten of er zich bijzonderheden hebben voorgedaan voordat ze in Boquete aankwamen maar met name vanaf dag 1, 30 maart moet er een schema gemaakt worden, voor zover mogelijk, om op die manier er misschien achter te kunnen komen wat er mogelijk is gebeurd.
Je schrijft over "daders" en persoonlijk geloof ik volledig in een misdrijf maar een juiste tijdlijn maken zou met de juiste bewijzen/feiten ook verdwalen sterker kunnen maken.
telefoongegevens en foto `s van de camera, zijn belangrijk in alle tijdlijnen, maar voor ons hier, hebben wij bitter weinig...vrijwel bijna niks, hebben ze vrijgegeven, waar wij mee verder kunnenquote:Op zondag 12 oktober 2014 03:23 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
als we de tijdlijnen v e r d e l e n in belangrijkheid, kunnen we ze later misschien makkelijker aan elkaar plakken..
1. De tijdlijn vanaf 14.00 u tot en met de afronding van alles, is het allerbelangrijkste, omdat die
antwoorden bevat, van hun overlijden, plus eventuele daders
2. De tijdlijn van de ochtend, bij het wakker worden, tot aan 14.00 uur is belangrijk, omdat we dan antwoorden krijgen, of er al daders in beeld waren ? of juist, toen nog niet ?
3. De tijdlijn van 31 maart ....waren er toen al mogelijke daders in beeld ? Wat hebben ze die dag precies gedaan ? En wie hebben ze gesproken ?
4. De tijdlijn : aankomst Boquete tot en met 30 maart....waren er toen al daders in beeld ? Wat hebben zij in die dagen precies gedaan ( of was de aankomst op 30 maart ? ) En wie hebben zij toen eventueel gesproken, gezien, of ontmoet ? Zijn er mensen die daar iets van verteld hebben ?
5. De tijdlijn van VOOR da aankomst in Boquete ( dus de aankomst in Panama, tot aan tijdlijn 4. dat ze in Boquete aankwamen...Wat hebben zij toen allemaal gedaan, wie hebben zij toen gesproken, of ontmoet...Waren er t o e n misschien al mogelijke daders in beeld ? Vanwege het feit, dat er ook onderzoek is gedaan tot zelfs in Costa Rica, ..dat zullen ze toch ook niet voor de `flauwekul ` gedaan hebben ? Een en ander was misschien veel beter georganiseerd, dan men zich hier realiseert ?
Daders kunnen al veel eerder in beeld zijn geweest, ZONDER dat K&L dat in de gaten hadden,
ook dat kan nog dus... Op 1 april kunnen ze ook nog gevolgd, op hun wandeling, vanaf een bepaald moment.
verdwalen KAN uiteraard op zeker moment, maar die verspreiding van die restenquote:
Ik heb ze niet gepost, maar heb zelf even een foto overzicht gemaakt:quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:21 schreef ToniB het volgende:
Perico heb je wat foto's op een rij van die 5 oversteken voor de top?
En ook die van die kabelbruggen 1 t/m 4?
Ik geloof dat jij ze al eens gepost heb maar ben niet zeker.
Hmmm, dat kan wel de 'verkeerde' getuigenverklaringen verklaren. Als er nog meer meiden alla K en L rond de zelfde datum in Boquete rondliepen.quote:Op zondag 12 oktober 2014 00:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
K&L kwamen op 29 maart vanuit Bocas aan in Boquete.
De Nederlandse vrouwen die met die gids op 29 maart de Pianista kwamen aflopen moeten dus normaal gesproken anderen geweest zijn dan K&L.
Ja, dat zegt die gids ook.
Wel verwarrend.
Op 1 april dan.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:37 schreef Geruisloos het volgende:
Het is dus uitgesloten dat ze die dag tussen 12:00 en 14:00 gezien zijn in Boquete.
5 en 6 is inderdaad dezelfde quebrada VOOR de Mirador. Enin de video van "answers for Kris" kan je dat donkere gat links zien. Daar zegt men dat de quebrada NA de Mirador is??quote:Op zondag 12 oktober 2014 04:30 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gepost, maar heb zelf even een foto overzicht gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben niet echt thuis in dit topic, maar deze post viel me op.. Om dat te kunnen stellen moet het toch al duidelijk zijn dat de meisjes ontvoerd, vermoord en dat hun organen gejat zijn. Is dat zo?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 16:14 schreef suddenintuition het volgende:
Dan : ..en NU gaan we n o g verder ( maar dit is alleen voor de lezers, die hier enig verstand
of wetenschap over hebben, het overgrote deel van dit forum zal dit waarschijnlijk n i e t, of nog niet, kunnen bevatten, dat is helemaal niet erg, ieder heeft in het leven zijn eigen `levens-proces `)
Bijvoorbeeld : wat veel mensen niet beseffen, is dat, en nou neem ik het voorbeeld van de
TRANSPLANTATIES, de `overledenen ` n i e t d o o d zijn....immers, het lichaam moet nog voldoende `levend ` zijn, om er een orgaan uit te halen, wat geplaatst gaat worden, in een ander lichaam. Bij donaties, tengevolge van verkeersongevallen of andere overlijdens-oorzaken,
is er voor de diverse organen, maar een bepaald aantal uren beschikbaar, om actie te ondernemen.
Bij nieren bijvoorbeeld is dat, ik meen 6 uren...bij de andere organen gelden andere uren.
Inmiddels is het wetenschappelijk aangetoond dat bij transplantatie van organen, het DNA van de
`overleden persoon ` DOORLEEFT ! Ook zijn er spirituele aanwijzingen dat `de ziel ` geen afscheid kan nemen, en deze `aardbol ` niet goed kan verlaten. H i e r op dit punt, komen dan ook de `tegenstanders ` van het donor-codicil om de hoek kijken, die zeggen : dit willen wij niet !
NU komen we op een `interessant ` punt namelijk ( voor mij en een hoop anderen, die `wakker ` zijn ) ..op een zeker moment ergens in de voorbije interviews ( weet niet meer wanneer, misschien kan iemand het zich herinneren, nog niet zo lang geleden en er waren toen al resten gevonden ! )
..vertelde Roelie Kremers, dat zij nog steeds niet het gevoel had, dat haar dochter `dood `was.
dat kan door bovenstaand, veroorzaakt worden, zij is zeer waarschijnlijk spiritueel begaafd en voelt dit `haarfijn `aan. ( zonder dat zij zich dit bewust is , misschien ? ik ken haar niet persoonlijk )
Dat is de reden, dat de familie Kremers op onderzoek verder wil, en volhouden naar het h o e en
w a a r o m ...Niet omdat zij `eigenwijs ` zijn, en de `dood ` van hun dochter niet willen accepteren
maar omdat zij niet het `gevoel ` hebben dat Kris dood is....
En daar kan zij wel eens gelijk in hebben ! Want door wat Roelie zei, werd ik als het ware `geactiveerd ` om aan O H te denken....zo zit dat.
( Nogmaals, dit is zware stof, en niet voor starters, waarschijnlijk komen er nu een heleboel `flauwe `reacties, maar dat is niet erg...ga gerust je gang, misschien zijn ze zo flauw en dom, dat ik er nog de slappe lach van krijg, en dan hebben we nog een leuke middag ! )
Niets van dat zijn aanwijzingen voor, laat staan dat het is vastgesteld. Die post slaat dan ook nergens op.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben niet echt thuis in dit topic, maar deze post viel me op.. Om dat te kunnen stellen moet het toch al duidelijk zijn dat de meisjes ontvoerd, vermoord en dat hun organen gejat zijn. Is dat zo?
Naja de ouders van de vermiste Alex denken dat hun zoon slachtoffer is geworden van orgaanhandel. Ik geloof er zelf ook niet zo in, maar vind het wel bijzonder dat die ouders in die hoek denken.quote:Op zondag 12 oktober 2014 11:10 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Niets van dat zijn aanwijzingen voor, laat staan dat het is vastgesteld. Die post slaat dan ook nergens op.
Behalve een paar theorieën met geen of zéér dubieuze onderbouwing in voornamelijk onleesbare posts, welke feiten/bewijzen heb je toegevoegd aan deze reeks? Kan zijn dat ik iets gemist heb hoor.quote:Op zondag 12 oktober 2014 04:09 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ik heb talenten voor een rechercheur.
Van oversteek 5 (en 6) wordt niet expliciet gezegd dat dit voor de mirador is. Het is onderdeel van een compilatie van quebrada's uit dit filmpje: .quote:Op zondag 12 oktober 2014 10:46 schreef Poolbal het volgende:
[..]
5 en 6 is inderdaad dezelfde quebrada VOOR de Mirador. Enin de video van "answers for Kris" kan je dat donkere gat links zien. Daar zegt men dat de quebrada NA de Mirador is??
Edit: nu ietsje duidelijker...
Oversteek 5 = 2e VOOR de Mirador
Oversteek 6 = 3e VOOR de Mirador
Oversteek 8 = 1e quebrada NA de Mirador
Maar je ziet op alledrie de plaatjes dat donkere gat aan de linker-overkant van de quebrada. Dus ergens klopt iets niet.
Verder puike posts, Perico en ook die van Geruisloos
foto's 5 6 7 zijn allen na de Mirador.quote:Op zondag 12 oktober 2014 04:30 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gepost, maar heb zelf even een foto overzicht gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga er nu vanuit dat de schaduwlijnen kloppen en dat het tijdstip van de foto van Kris bij de quebrada klopt.quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:37 schreef Geruisloos het volgende:
De tijdlijn van 12:00 t/m 14:00 is helemaal duidelijk. Om 12:00 uur waren ze hier, en om 14:00 waren ze hier.
De cameradata geeft dit namelijk aan en het schaduwprofiel bevestigt dit. Als ze eerder (rond 13:00 uur) bij de quebrada waren, dan zou de schaduw met 22 cm veel korter moeten zijn geweest, en als ze later (rond 15:00 uur) daar waren aangekomen dan zou de schaduw met 123 cm veel langer moeten zijn geweest.
[ afbeelding ]
Het is dus uitgesloten dat ze die dag tussen 12:00 en 14:00 gezien zijn in Boquete.
Kun je mij uitleggen hoe je het perspectief zo nauwkeurig kan berekenen, aangezien de foto van Kris van schuin boven af is genomen. Als je dan de lengte van Kris, 165 cm. neemt als uitgangspunt voor de lijn van een meter die je op de foto gemaakt hebt, heb je dan ook rekening gehouden met de afstand en hoogte waar vandaan de foto genomen is. En hoe dat het lengtebeeld van Kris vertekend. Mij lukt het niet maar misschien zie ik iets verkeerd of over het hoofd?quote:Op zondag 12 oktober 2014 09:37 schreef Geruisloos het volgende:
De tijdlijn van 12:00 t/m 14:00 is helemaal duidelijk. Om 12:00 uur waren ze hier, en om 14:00 waren ze hier.
De cameradata geeft dit namelijk aan en het schaduwprofiel bevestigt dit. Als ze eerder (rond 13:00 uur) bij de quebrada waren, dan zou de schaduw met 22 cm veel korter moeten zijn geweest, en als ze later (rond 15:00 uur) daar waren aangekomen dan zou de schaduw met 123 cm veel langer moeten zijn geweest.
[ afbeelding ]
De 100 cm lijn is een schatting op basis van de schoen. Het zal wat afkijken met de realiteit, maar meer dan 10% zal dit niet zijn. Daarnaast loopt de ondergrond niet recht en zal de cameralens een afwijking veroorzaken, dus zul je daar eigenlijk ook rekening mee moeten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 12:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Kun je mij uitleggen hoe je het perspectief zo nauwkeurig kan berekenen, aangezien de foto van Kris van schuin boven af is genomen. Als je dan de lengte van Kris, 165 cm. neemt als uitgangspunt voor de lijn van een meter die je op de foto gemaakt hebt, heb je dan ook rekening gehouden met de afstand en hoogte waar vandaan de foto genomen is. En hoe dat het lengtebeeld van Kris vertekend. Mij lukt het niet maar misschien zie ik iets verkeerd of over het hoofd?
dat zal me een lekker zooitje wordenquote:Op zondag 12 oktober 2014 11:56 schreef TheStranger1158 het volgende:
Kunnen jullie niet gewoon allemaal bij de FBI gaan?
Ik heb de indruk dat deze fotoquote:Op zondag 12 oktober 2014 11:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wel is het dus heel belangrijk om te kijken waar deze foto is gemaakt. Deze moet qua locatie dus precies een uur voor de mirador gemaakt zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |