Hoe gaan dit soort dingen juridisch gezien in z'n werk? Ik las dat de restanten van zijn bolide direct na de race bij de FIA zijn gestald, maar het is dus de Japanse politie die ze daar weer op kan komen eisen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:11 schreef heywoodu het volgende:
twitter:tgruener twitterde op zondag 05-10-2014 om 12:16:59#F1 Japanese police is at the track. Confiscating whats left from Bianchis car. No news about his condition yet. #JapaneseGP reageer retweet
En bij Schumacher waren de eerste berichten volgens mij veel minder ernstig, maar dat verslechterde ook behoorlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij Massa's kopactie waren de eerste berichten volgens mij niet veel beter, maar die is ook hersteld.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dat gaat met dit soort ongevallen nog meer op dan met speculeren op de beurs denk ik.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij Massa's kopactie waren de eerste berichten volgens mij niet veel beter, maar die is ook hersteld.
twitter:former_f1doc twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:20:20The rapidity of the helicopter evac is extremely worrying. About as worried as i can be about what the hospital is going to announce. reageer retweet
twitter:former_f1doc twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:21:27Only reasons to evac this fast are isolated severe head injury, severe hemorrhagic shock, or need for ongoing CPR. reageer retweet
twitter:Mattzel89 twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:47:48"I've received infos, but I don't want to go into details. It's very, very serious" Rosberg talking to Kai Ebel reageer retweet
twitter:Formula1extra twitterde op zondag 05-10-2014 om 12:45:43#F1 French TV station had a call with Jules's dad. Head trauma, being operated, 24h wait. (via @MaxPap10 ) #F1extra reageer retweet
twitter:tgruener twitterde op zondag 05-10-2014 om 12:16:59#F1 Japanese police is at the track. Confiscating whats left from Bianchis car. No news about his condition yet. #JapaneseGP reageer retweet
twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:10:02Update from #SSNHQ: French media reporting that Bianchi's father says the condition of his son is 'critical'. #SkyF1 http://t.co/NCYF5M820G reageer retweet
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:19:16The FIA says Bianchi has suffered 'severe' head injury. Due to be moved to intensive care after surgery. reageer retweet
Het "hoort" bij de sport in die zin dat je weet dat het kan gebeuren. Roepen dat er maar niet meer geracet moet worden is inderdaad totaal zinloos, want alsnog lijkt me duidelijk dat de F1 honderdduizend keer veiliger is dan gewoon op de snelweg rijden, om eens wat te noemen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef Toekito het volgende:
En roepen dat dit bij de sport hoort en er maar niet meer geracet moet worden met regen is ook zinloos lijkt me.
Dat klopt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef JohnB52 het volgende:
http://www1.skysports.com/f1/live/#pod-hub
Volgens mij post SkyF1 hier het laatste nieuws?
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef Toekito het volgende:
En roepen dat dit bij de sport hoort en er maar niet meer geracet moet worden met regen is ook zinloos lijkt me.
Aan de andere kant, zwaaien met dubbel geel betekent gewoon dat een coureur klaar moet zijn om te stoppen als dat nodig is. Dan kan het toch nooit zo zijn dat je dusdanig hard rijdt dat je richting bandenstapel glijdt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
Dus dat......maar nu eerst hopen dat JB er snel bovenop komt. Al zal het gezien de berichten wel einde seizoen voor hem zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
Dat klopt, ik wil alleen maar aangeven dat het ook allemaal goed kan komen hoewel het nu ernstig en kritiek is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dat gaat met dit soort ongevallen nog meer op dan met speculeren op de beurs denk ik.
Als dat alles is mag je het gerust een wonder noemen ben ik bang..quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:34 schreef Toekito het volgende:
[..]
Dus dat......maar nu eerst hopen dat JB er snel bovenop komt. Al zal het gezien de berichten wel einde seizoen voor hem zijn.
twitter:Formula1extra twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:27:56#F1 It is believed that, after surgery and move to ICU, The Mie Hospital will make a statement on Jules. #ForzaJules #F1extra reageer retweet
Je bedoeld denk ik Nurburgring 2007, Liuzzi miste toen de kraanwagen op het nippertje dankzij de grindbak. Maar op dat moment was de SC al na buiten, die overigens ook maar net gemist werd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
Is het niet handiger om er een kraan neer te zetten zoals men doet bij Monaco?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
Sutil aquaplaneerde er vanaf op dat punt. Jules waarschijnlijk ook. Met welke snelheid weten we niet, maar ik mag aannemen dat hij wel wist dat daar met dubbel geel gevlagd werd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aan de andere kant, zwaaien met dubbel geel betekent gewoon dat een coureur klaar moet zijn om te stoppen als dat nodig is. Dan kan het toch nooit zo zijn dat je dusdanig hard rijdt dat je richting bandenstapel glijdt?
Dan krijg je dus 10x zoveel Safety Cars want bij elk wissewasje wordt die dan dus op de baan gestuurd. Dit is gewoon een freak incident, dat eens in de 10 jaar voorkomt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:36 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Je bedoeld denk ik Nurburgring 2007, Liuzzi miste toen de kraanwagen op het nippertje dankzij de grindbak. Maar op dat moment was de SC al na buiten, die overigens ook maar net gemist werd.
Vanaf 1.20
Helemaal vergeten dat RTL toen zelfs gewoon een pitreporter had in Allard Kalffquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:36 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Je bedoeld denk ik Nurburgring 2007, Liuzzi miste toen de kraanwagen op het nippertje dankzij de grindbak. Maar op dat moment was de SC al na buiten, die overigens ook maar net gemist werd.
Vanaf 1.20
Is wel waar, maar dat wilt nog steeds zeggen dat er mensen nodig zijn om de wagen in te haken en dat die dus ook nog buiten de omheining staan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is het niet handiger om er een kraan neer te zetten zoals men doet bij Monaco?
Die kan veilig vanachter de omheining ingezet worden om wrakken veilig weg te takelen.
Monaco is wel compact he. Van die grote kranen gaan echt niet overal werken hoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
Is het niet handiger om er een kraan neer te zetten zoals men doet bij Monaco?
Ik verwacht de komende 24 uur weinig nieuws eigenlijk, of het moet het statement van het ziekenhuis zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:41 schreef Geralt het volgende:
Potver, ik moet zo werken en dan kan ik pas vanavond lezen of er nog nieuws is.
Is ook zo, maar een persoon is sneller weg dan een vrachtwagen. Daarbij gaat het aanhaken een stuk sneller dan het eerst goed zien te krijgen van de wagen op de lorrie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is wel waar, maar dat wilt nog steeds zeggen dat er mensen nodig zijn om de wagen in te haken en dat die dus ook nog buiten de omheining staan.
Dat is zo, maar ik vermoed dat het in die bocht wel zou werken. Ze kunnen daar natuurlijk wel plek voor maken. Niet zeggend dat ze meteen die bocht moeten aanpassen, maar ze kunnen achter de omheining wel wat veranderen zodat er een hijskraan past. Hoeft geen grote te zijn, maar groot genoeg om snel dat gewicht weg te kunnen halen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Monaco is wel compact he. Van die grote kranen gaan echt niet overal werken hoor.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:44 schreef heywoodu het volgende:
"Mie General Hospital will issue an update"
Dat is altijd zo vaag, hoe doen ze dat dan en waar is zoiets te vinden? Of sturen ze een foto van een A4'tje naar een paar journalisten?
Update zal plaats vinden in de nabijheid van het ziekenhuis, al dan niet er in.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:44 schreef heywoodu het volgende:
"Mie General Hospital will issue an update"
Dat is altijd zo vaag, hoe doen ze dat dan en waar is zoiets te vinden? Of sturen ze een foto van een A4'tje naar een paar journalisten?
Ik denk dat er gewoon journalisten ter plekke zijn en dat die door een van de behandelende artsen op de hoogte gebracht worden mbt eventueel nieuws/updates. Of door een woordvoerder.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Update zal plaats vinden in de nabijheid van het ziekenhuis, al dan niet er in.
Denk dat ze deze berichten naar alle grote partijen sturen.
Want? Mij klinkt het allemaal behoorlijk ernstig in de oren en ik lees nergens berichten waarbij ik denk nou met een beetje mazzel valt het misschien wel mee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
Eigenlijk begin ik wel een klein beetje vertrouwen in een goede afloop te krijgen...
Ik neem aan dat Japanse artsen ook een beroepsgeheim hebben?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon journalisten ter plekke zijn en dat die door een van de behandelende artsen op de hoogte gebracht worden mbt eventueel nieuws/updates. Of door een woordvoerder.
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Chill ... binnen een paar minuten weet jij het dan ook, waarschijnlijk.
Lijkt me dat de grote persbureaus en media daar wel aanwezig zijn en dat elke update vrijwel direct bekend wordt gemaakt aan de rest van de wereld. We leven in 2014 hè.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:44 schreef heywoodu het volgende:
"Mie General Hospital will issue an update"
Dat is altijd zo vaag, hoe doen ze dat dan en waar is zoiets te vinden? Of sturen ze een foto van een A4'tje naar een paar journalisten?
Zeker, maar als iemand dood is of in coma is geraakt of weet ik het wat dan wordt dat gewoon bekend gemaakt. Zelfde zag je met Schumacher ook he. Zijn toch een beetje publiekelijke figuren; F1 coureurs.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Japanse artsen ook een beroepsgeheim hebben?
Ik neem aan dat de artsen de directe familie (Of een proxy) inlichten, en die verder mogen beslissen wat er met die info gebeurt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, maar als iemand dood is of in coma is geraakt of weet ik het wat dan wordt dat gewoon bekend gemaakt. Zelfde zag je met Schumacher ook he. Zijn toch een beetje publiekelijke figuren; F1 coureurs.
Omdat ik in eerste instantie dacht dat hij direct bij het ongeluk al dood was. Nu hebben ze het al over operaties en IC.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Want? Mij klinkt het allemaal behoorlijk ernstig in de oren en ik lees nergens berichten waarbij ik denk nou met een beetje mazzel valt het misschien wel mee.
Vermoed dat elk groot persbureau een berichtje krijgt dat er een persco gehouden gaat worden op een nader te bepalen tijd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc.
Qua details zeker, maar hoe het met hem globaal gaat dat gaat gewoon bekend gemaakt worden hoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de artsen de directe familie (Of een proxy) inlichten, en die verder mogen beslissen wat er met die info gebeurt.
Ik denk een persoonlijk gesprek naar Marussia, de familie en een gegadigde van de FIA. De laatste zal het dan via een pers-conferentie doen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc.
Dat klinkt wel plausibel inderdaadquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vermoed dat elk groot persbureau een berichtje krijgt dat er een persco gehouden gaat worden op een nader te bepalen tijd.
En als er een tijd bekend is volgt er een nieuw bericht met de update.
Is niet spannender dat dit vermoed ik.
Achter de safetycar ging Ericson er ook af... En die gleed ook behoorlijk door.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aan de andere kant, zwaaien met dubbel geel betekent gewoon dat een coureur klaar moet zijn om te stoppen als dat nodig is. Dan kan het toch nooit zo zijn dat je dusdanig hard rijdt dat je richting bandenstapel glijdt?
Het gaat wel degelijk om de snelheid.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Achter de safetycar ging Ericson er ook af... En die gleed ook behoorlijk door.
Het gaat niet om de snelheid. Het gaat om het geen waar hij tegen aan reed. Als hij in de banden terecht was gekomen was er waarschijnlijk weinig aan de hand.
Het was geen SC dus het ging waarschijnlijk harder dan 80 km/h. Dan doe je he-le-maal niets als je gaat aquaplanen met zulke sloffen onder je wagen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het gaat wel degelijk om de snelheid.
Als hij met 10km/h tegen dat ding was aangereden had hij er niks van gemerkt.
En dat gaat aquaplaining tegen? Vergeet niet pitlimiter is 80 a 100 KM/Hquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan moet de FIA maar gaan werken met safety-zones. De sector waar een wagen getakeld moet worden (waar dus een manitou en marshalls op de baan of uitloopzone zijn) volledig op slot zetten met dubbel geel, en de pit-limiter erop gedurende de hele zone.
Zelfs bij een klasse zo laag als autocross komen er pas bergingsvoertuigen op de baan als alle autos in competitie stilstaan...quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
80km/h op gewone circuits, en 60km/h op Monaco. En ja, dat is veel langzamer dan even liften zoals ze nu doen.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:04 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
En dat gaat aquaplaining tegen? Vergeet niet pitlimiter is 80 a 100 KM/H
Singapore was toch ook 60?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
80km/h op gewone circuits, en 60km/h op Monaco. En ja, dat is veel langzamer dan even liften zoals ze nu doen.....
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:04 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
En dat gaat aquaplaining tegen? Vergeet niet pitlimiter is 80 a 100 KM/H
Kan, dan was ik daar niet van op de hoogtequote:
Op zo een kort stuk niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm?
Die hebben juist de airflow nodig om te kunnen koelen.
Het zou dan maar om 1 of hooguit 2 bochten gaan he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm?
Die hebben juist de airflow nodig om te kunnen koelen.
Die airflow blijft er toch bij het rijden? In de pit rijden ze ook op die snelheid + staan ze nog even stil. Duurt ongeveer even lang als een sector op de pitlimiter rijden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm?
Die hebben juist de airflow nodig om te kunnen koelen.
Zo doen ze dat op Le Mans ook. Werkt prima.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou dan maar om 1 of hooguit 2 bochten gaan he.
Nee, zo willen ze dat doen op Le Mans. Heb het ze geen enkele keer zien doen afgelopen editie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo doen ze dat op Le Mans ook. Werkt prima.
Met wat wil je dat dan doen in de gravel? Een pallet-wagen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:12 schreef Googolplexian het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat er zulk zwaar materiaal ingezet moet worden om 660 kilo op te tillen.
Ik kan het me herinneren dat het gebeurde. Of ben ik nou gek geworden?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, zo willen ze dat doen op Le Mans. Heb het ze geen enkele keer zien doen afgelopen editie.
Beetje aangepaste kooiaap, ja.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Met wat wil je dat dan doen in de gravel? Een pallet-wagen?
Perskamer is gewoon tot de nok toe gevuld met journalisten. Bij minder groot nieuws (99 van de 100 keer) komt er een briefje in de bak met persberichten aan de wand. Bij iets groter nieuws krijgt iedereen een briefje voor zijn neus. En bij echt groot nieuws gilt er iemand van de organisatie door de perskamer heen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc.
Zijn er meer van dat soort races geweestquote:
Ik weet dat er in de aanloop naar de 24h veel over gezegd is geworden, en dat dat veel onnodige situaties zou oplossen. Maar we hebben er ook regelmatig in de topics om gelachen (of ons aan geïrriteerd) dat ze het juist niet hebben toegepastquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan het me herinneren dat het gebeurde. Of ben ik nou gek geworden?
Ik bedoelde eigenlijk al lachend om zo'n dingquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje aangepaste kooiaap, ja.
Gaat miljarden om in die sport, he.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk al lachend om zo'n ding![]()
[ afbeelding ]
http://www.24h-lemans.com(...)_2_2_1746_15583.htmlquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik weet dat er in de aanloop naar de 24h veel over gezegd is geworden, en dat dat veel onnodige situaties zou oplossen. Maar we hebben er ook regelmatig in de topics om gelachen (of ons aan geïrriteerd) dat ze het juist niet hebben toegepast
Heel mooiquote:
Is toch nooit stabiel genoeg? Je hebt wel even een F1 auto aan je lepels/kraan hangen... Hij moet ook niet teveel gaan schommelen etc.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk al lachend om zo'n ding![]()
[ afbeelding ]
Maar idd, in zo'n kooiaap ding zou gaan ja...
Ik denk dat het grote probleem is dat de FIA dan een idee van de ACO over moet gaan nemen en daar zijn ze waarschijnlijk iets te arrogant voor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heel mooiDan was ik dat totaal vergeten
![]()
![]()
Maar dit bedoel ik idd, in het soort weersomstandigheden zoals Suzuka vind ik dat dit soort slow-zones toegepast mag worden
FIA werkt tegenwoordig wel intensief samen met de ACO dmv het WEC en de 24H een onderdeel is ervanquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat het grote probleem is dat de FIA dan een idee van de ACO over moet gaan nemen en daar zijn ze waarschijnlijk iets te arrogant voor.
Ja.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zijn er meer van dat soort races geweest
O ja, dat was ik dan weer even vergeten...quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
FIA werkt tegenwoordig wel intensief samen met de ACO dmv het WEC en de 24H een onderdeel is ervan
Uit mijn hoofd kom ik op Japan 1994 en Brazilië 1993. En in de jaren 80 waren er nog twee bizarre regenraces in Adelaide, jaartallen weet ik zo niet meer.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja.
Start in Spa 1998 (?) was ook zoiets.
donington 92quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd kom ik op Japan 1994 en Brazilië 1993. En in de jaren 80 waren er nog twee bizarre regenraces in Adelaide, jaartallen weet ik zo niet meer.
Maar hoe dan? Want waar blijft dan je zicht?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
Want? De monocoque ziet er nog goed uit wat dat betreft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbrekenquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Juist. Dat en waarschijnlijk ook nog wel iets aan de zijkanten, waardoor het hoofd nog iets beter beschermd blijft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Je kan veel voorkomen, maar een freak accident als dit kun je moeilijk voorzien.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Daarbij, is de rollbar een intergraal onderdeel van de monocoque?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Twieki het volgende:
[..]
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.
Mensen lijken te vergeten dat een directe klap tegen een paar ton zwaar wegend voertuig zwaarder is, dan een klap die redelijk geabsorbeerd wordt door bandenstapels of vangrail.
Die zijn al sterk sinds het ongeluk van diniz in 1999 meen ik uit m'n hoofd. Door zo'n impact kan de rollbar ook niet tegen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Wel toch?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, is de rollbar een intergraal onderdeel van de monocoque?
Handig ook als zo'n ding in de fik vliegt en de bovenkant kan er niet meer vanaf wegens een crash....quote:
En van die Nederlander op de nurburgring die nu verlamd is, maar volgens mij word er getest met een impact van boven, niet van voren of achter zoals bij Bianchi het geval was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:45 schreef WEST het volgende:
[..]
Die zijn al sterk sinds het ongeluk van diniz in 1999 meen ik uit m'n hoofd. Door zo'n impact kan de rollbar ook niet tegen.
Klopt, maar toch moet er naar gekeken worden. Evenals naar de veiligheidsregels, maar echt voorkomen kun je zulke ongevallen nietquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Twieki het volgende:
[..]
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.
Mensen lijken te vergeten dat een directe klap tegen een paar ton zwaar wegend voertuig zwaarder is, dan een klap die redelijk geabsorbeerd wordt door bandenstapels of vangrail.
Niet door technische snufjes, nee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar toch moet er naar gekeken worden. Evenals naar de veiligheidsregels, maar echt voorkomen kun je zulke ongevallen niet
De rollbar niet, de luchtinlaat is wel een onderdeel zie ik op internet.quote:
Nou, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dat één geheel was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De rollbar niet, de luchtinlaat is wel een onderdeel zie ik op internet.
ow fuck..quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De grotere versie:
[ afbeelding ]
http://www.formula1-dictionary.net/monocoque.htmlquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dat één geheel was.
Dan kun je evengoed met LMP1 wagens gaan racenquote:
Van die zijhekken, die opleggers van vrachtwagens ook hebben? Goed idee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien is het nog wel het handigst om die tractors van bumpers te voorzien zodat een wagen er in ieder geval niet onder kan komen.
Nee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zijn er eigenlijk beelden van? Kan nergens een filmpje vinden ervan
Nee zijn geen beelden van op TV geweestquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zijn er eigenlijk beelden van? Kan nergens een filmpje vinden ervan
Ongetwijfeld, maar niet vrijgegeven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zijn er eigenlijk beelden van? Kan nergens een filmpje vinden ervan
Oh gek want VET RIC en SUT en GUT zaten net nog in de trein naar Tokioquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef franklop het volgende:
Op radio zeggen ze dat alle coureurs in het ziekenhuis zijn om Bianchi te steunen
De coureurs ook af en toe. Als ik zie hoe ze tegenwoordig de kans ook krijgen met die asfaltuitloopstroken. Een foutje is vergefelijk tegenwoordig, dat hoort niet in de F1. Dat werkt door en zo gaat men meer risico nemen. Maar terug naar de '60s hoeft ook weer niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
Je kon erop wachten. Het moest er weer eens van komen. We vergeten wel eens dat het echt een levensgevaarlijke sport blijft.
Barichello, Ratzenberger, Lehto en Senna. De ene zieke crash na de andere. Formule1 magazin (dat ding uit de '90 en '00) schreef er vaak over en had ooit een goed artikel van een pagina of 10 waarin het hele weekend van minuut tot minuut werd uitgeschreven. Samen met de beelden van de trainingen, kwalificaties en race merk je wel hoe de sfeer was toen. Bizar...quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Rubens is datzelfde weekend ook door het oog van de naald gekropen; dat weet ik nog wel.
Dat was echt een freaky weekend
Die had het ongeluk dat hij gewoon verkeerd terecht kwam.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:08 schreef Smoofie het volgende:
.... Schumi heeft een mindere klap gehad met zn val.
Thafuck...quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De grotere versie:
[ afbeelding ]
Hoeft ook niet om het gehele circuit, maar kan wel werken op dit soort locaties.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:14 schreef JohnB52 het volgende:
Die kraanwagens gaat echt niet werken om over heel het circuit te reiken.
Jammer genoeg moet het eerst flink fout gaan voordat hierover nagedacht gaat worden.
miss dat ze allemaal zijn geweest dan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Oh gek want VET RIC en SUT en GUT zaten net nog in de trein naar Tokio
Hoorde ook al eerder van een vriendin dat alle coureurs daar waren. Eventueel inmiddels niet meer. Of alleen ff naar hotel om zaken te regelen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:16 schreef franklop het volgende:
[..]
miss dat ze allemaal zijn geweest dan.
geen idee. lijkt wel wat op een oudere helm van Senna.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wie is die kerel in het zwart met die Senna-achtige helm?
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:28 schreef Toekito het volgende:
Ja Sutil staat erbij, die is helemaal naar de klote zo te zien. Begrijpelijk.
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 05-10-2014 om 15:39:02L'equipe collegas in Japan zeggen dat de operatie van Bianchi voorbij is en dat hij zelf ademt.Nu wachten op bericht van Z'huis Yoccaichi reageer retweet
Hope so,serieusquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:41 schreef WEST het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 05-10-2014 om 15:39:02L'equipe collegas in Japan zeggen dat de operatie van Bianchi voorbij is en dat hij zelf ademt.Nu wachten op bericht van Z'huis Yoccaichi reageer retweet
opname van de LT-app, die app kan je opnieuw laten afspelen na de race. Zal wel kloppen dan....quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet niet precies of dit echt is, maar hij zou met 200 van de baan zijn geraakt?
Het is iig een hogesnelheidsbocht, dat wel.
Bianchi telemetry
Goed nieuws!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:41 schreef WEST het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 05-10-2014 om 15:39:02L'equipe collegas in Japan zeggen dat de operatie van Bianchi voorbij is en dat hij zelf ademt.Nu wachten op bericht van Z'huis Yoccaichi reageer retweet
Video van net erna:quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dit zou het moment zijn geweest dat hij van de baan gleed. Er zou ook al een video in omloop zijn.
[ afbeelding ]
Olav Mol had ook even nodig volgens mij, Bianchi stond al een tijdje OUT in de timing.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Ben het einde van de race nog eens aan het bekijken in de samenvatting op de Beeb. Maar ongelofelijk eigenlijk hoelang Edwards en DC er over gedaan hebben dat er iets met Bianchi![]()
Ja absoluut maar vergeet niet dat hun ook niets zien behalve live timing hequote:Op zondag 5 oktober 2014 16:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Ben het einde van de race nog eens aan het bekijken in de samenvatting op de Beeb. Maar ongelofelijk eigenlijk hoelang Edwards en DC er over gedaan hebben dat er iets met Bianchi![]()
Bij sky duurde dat ook even.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Ben het einde van de race nog eens aan het bekijken in de samenvatting op de Beeb. Maar ongelofelijk eigenlijk hoelang Edwards en DC er over gedaan hebben dat er iets met Bianchi![]()
Nadat het bericht is gegeven dat de race niet verder gaat denkt Edwards nog dat er iets aan de hand is met Sutil, DC heeft dan wel zijn vermoedens......
Die hebben toch ook Twitter. In het voorgaand topic werd het ook al vlak erna vermeld via een Twitter bericht. Bijna direct eigenlijk....quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:05 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ja absoluut maar vergeet niet dat hun ook niets zien behalve live timing he
Was ook pas even nadat de race voorbij was hoor. Denk toch wel 4/5 minuten nadat de medical car werd genoemd dat de eerste berichten kwamen dat het voor Bianchi was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die hebben toch ook Twitter. In het voorgaand topic werd het ook al vlak erna vermeld via een Twitter bericht. Bijna direct eigenlijk....
Karstman kwam er anders vrij vlot mee....quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was ook pas even nadat de race voorbij was hoor. Denk toch wel 4/5 minuten nadat de medical car werd genoemd dat de eerste berichten kwamen dat het voor Bianchi was.
Ja dat ie stuk was had ik ook wel door, de ernst van het ongeluk was wat andersquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Karstman kwam er anders vrij vlot mee....
SPT / 2014 Formula 1 GP's #55 Japanse Grand Prix
Ik dacht toen ook nog dat de SC voor de regen kwam zoals je in de post eronder ziet. Dat was foutquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Karstman kwam er anders vrij vlot mee....
SPT / 2014 Formula 1 GP's #55 Japanse Grand Prix
terwijl al een x de naam van Bianchi onderin stond bij een shot van de wagen van Sutil.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:07 schreef THEFXR het volgende:
het kwam echt onduidelijk naar voren op de bbc
en een aangeslagen Greame Lowdon die vlot ervandoor ging + een pitcrew wat heel bezorggelijk keek....quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:13 schreef Toekito het volgende:
[..]
terwijl al een x de naam van Bianchi onderin stond bij een shot van de wagen van Sutil.
Dat had ook een fout kunnen zijn, dat dacht ik eigenlijk eerstquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:13 schreef Toekito het volgende:
[..]
terwijl al een x de naam van Bianchi onderin stond bij een shot van de wagen van Sutil.
Ja en ik zat Bianchi te zoeken in de rij wagens achter de SC en was hem kwijt maar dacht dat die wellicht gepit was. Ik begon btw pas te zoeken toen zijn naam in beeld verscheen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en een aangeslagen Greame Lowdon die vlot ervandoor ging + een pitcrew wat heel bezorggelijk keek....
Ik dacht dat heel even tot ik hem in beeld miste.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat had ook een fout kunnen zijn, dat dacht ik eigenlijk eerst
Massa/Schumacher/Sennaquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:14 schreef THEFXR het volgende:
hij gaat iig niet meer racen, krijg de Senna kriebels hier.
Het feit dat hij is geopereerd en niet wordt beademd, is een goed teken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:14 schreef THEFXR het volgende:
hij gaat iig niet meer racen, krijg de Senna kriebels hier.
Hij zou in theorie ook in 3 weken fit kunnen zijn, maar dat zou wel een heel positief geval zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het feit dat hij is geopereerd en niet wordt beademd, is een goed teken.
Verder zou hij een kasplantje kunnen worden, of volgend seizoen weer kunnen racen. En alles wat daar tussen zit.
Hier vroegen we ons nog af waarom ze in vredesnaam die vent met een wat plofferig hoofd van Marussia lieten zien, "want Sutil rijdt daar toch helemaal nietquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en een aangeslagen Greame Lowdon die vlot ervandoor ging + een pitcrew wat heel bezorggelijk keek....
Nee ... Na zwaar letsel aan het hoofd waardoor een operatie onmiddelijk nodig is, kan dat niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij zou in theorie ook in 3 weken fit kunnen zijn, maar dat zou wel een heel positief geval zijn.
De zon scheen vandaag niet zo hard.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig, hier is de airbox en de rollbar nog compleet intact? En slicks?
Of is dit een foto van een andere crash?
[ afbeelding ]
Vorig jaar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig, hier is de airbox en de rollbar nog compleet intact? En slicks?
Of is dit een foto van een andere crash?
[ afbeelding ]
Zonneschijn?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig, hier is de airbox en de rollbar nog compleet intact? En slicks?
Of is dit een foto van een andere crash?
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze hem dit seizoen dan niet laten rijden. Tis wel hoofdletsel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij zou in theorie ook in 3 weken fit kunnen zijn, maar dat zou wel een heel positief geval zijn.
In theorie wel, maar het is zo onwaarschijnlijk dat daar maar niet vanuit moet worden gegaan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ... Na zwaar letsel aan het hoofd waardoor een operatie onmiddelijk nodig is, kan dat niet.
twitter:Gamer__Guy twitterde op zondag 05-10-2014 om 16:15:21#F1 2014 Japan Suzuka, Jules Bianchi crash. Notice the slicks? in the rain?? C'mon Marussia, what are you thinking? http://t.co/tk9yNunMvj reageer retweet
ze hebben vandaag niet op slicks gereden dus een oude fotoquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig, hier is de airbox en de rollbar nog compleet intact? En slicks?
Of is dit een foto van een andere crash?
[ afbeelding ]
no way, dat hij volgend seizoen weer aan het racen zit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het feit dat hij is geopereerd en niet wordt beademd, is een goed teken.
Verder zou hij een kasplantje kunnen worden, of volgend seizoen weer kunnen racen. En alles wat daar tussen zit.
Ja inderdaadquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:20 schreef Smoofie het volgende:
Kreeg een beetje t gevoel zoals bij simoncelli destijds. Daar liep t minder goed af.
Dat zeiden ze ook van Lauda in 1976, al had die geen hoofdletsel anders dan brandwonden. Vier weken later reed hij weer mee en werd nog bijna wereldkampioen ook.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
no way, dat hij volgend seizoen weer aan het racen zit.
kubica rijd ook weer mee, ik geef aan wat ik denk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van Lauda in 1976, al had die geen hoofdletsel anders dan brandwonden. Vier weken later reed hij weer mee en werd nog bijna wereldkampioen ook.
En zo zijn er nog meer voorbeelden.
Feit is dat we gewoon niet weten hoe erg hij er aan toe is en wat er precies beschadigd is. Dus het blijft hier gewoon speculeren.
I know. Ik zeg alleen maar dat alles wat jij en ik roepen, een pure gok is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kubica rijd ook weer mee, ik geef aan wat ik denk.
Krijg weer kippenvel nu ik er aan terug denk. Je kon toen ook zien dat Rossi meteen door had dat er iets goed mis was, want hij heeft geen enkele keer omgekeken. Dat wil je op zo'n moment ook niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja inderdaad
Dat was ook vrij snel duidelijk eigenlijk
Je zag toen ook "gewoon" live dat z'n helm eraf gereden werd en dat hij stil op het asfalt lag
Goh bij jou zijn ze nog redelijk mild zeg, met t plaatsen van commentaar...quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Grappig, hier is de airbox en de rollbar nog compleet intact? En slicks?
Of is dit een foto van een andere crash?
[ afbeelding ]
bij jou waren idd veel feller.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:31 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Goh bij jou zijn ze nog redelijk mild zeg, met t plaatsen van commentaar...
Wellicht waren de dames toen een beetje over hun toeren ;-)
Dat was verschrikkelijk om te zien.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja inderdaad
Dat was ook vrij snel duidelijk eigenlijk
Je zag toen ook "gewoon" live dat z'n helm eraf gereden werd en dat hij stil op het asfalt lag
quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:31 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Goh bij jou zijn ze nog redelijk mild zeg, met t plaatsen van commentaar...
Wellicht waren de dames toen een beetje over hun toeren ;-)
Zeiden ze dat ook niet van Massa?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
no way, dat hij volgend seizoen weer aan het racen zit.
Diegene die dat YT filmpje in elkaar gedraaid heeft is ook knettergek.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Andere crash dus. Op andere foto's had hij namelijk intermediates.
Damn you, Twitter!twitter:Gamer__Guy twitterde op zondag 05-10-2014 om 16:15:21#F1 2014 Japan Suzuka, Jules Bianchi crash. Notice the slicks? in the rain?? C'mon Marussia, what are you thinking? http://t.co/tk9yNunMvj reageer retweet
Grote kans dat dat Alexander Rossi of Will Stevens gaat zijn. Zijn beide onlangs (Stevens zelfs donderdagavond pas) bekend gemaakt als test- en reserverijders.quote:
Welke?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Diegene die dat YT filmpje in elkaar gedraaid heeft is ook knettergek.
Ik zit bovenop het nieuws!quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Karstman kwam er anders vrij vlot mee....
SPT / 2014 Formula 1 GP's #55 Japanse Grand Prix
quote:
quote:
Ziggy vind ik ook een prutser hoor met deze foto, misschien nog wel meer dan jou want op deze foto is het nog duidelijker dat die bak op slicks staat, dat het zonnig weer is en het gras kurkdroog... En het is al weer een paar uur na de race en minder "in het heetst van de strijd om het nieuwe nieuws te brengen"quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:31 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Goh bij jou zijn ze nog redelijk mild zeg, met t plaatsen van commentaar...
Wellicht waren de dames toen een beetje over hun toeren ;-)
Ik wil bijna boos op je worden voor het plaatsen hiervan.quote:
Don't shoot the messenger.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:45 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik wil bijna boos op je worden voor het plaatsen hiervan.
Ben ik ook, ik zat gewoon niet goed op te letten. Ik zit op het werk, vandaar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:42 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ziggy vind ik ook een prutser hoor met deze foto, misschien nog wel meer dan jou want op deze foto is het nog duidelijker dat die bak op slicks staat, dat het zonnig weer is en het gras kurkdroog... En het is al weer een paar uur na de race en minder "in het heetst van de strijd om het nieuwe nieuws te brengen"
Dat weet ik. Daarom poste ik 'm ook niet zoals je wellicht hebt kunnen lezen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:04 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Dit is geen crash van dit seizoen. Zoals je weet was het nat tijdens de race.
Precies dat laatste...acuut aan je hoofd geopereerd moeten worden na een ernstig hoofdtrauma (ws een craniëctomie) is nóóit een goed teken...quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het feit dat hij is geopereerd en niet wordt beademd, is een goed teken.
Verder zou hij een kasplantje kunnen worden, of volgend seizoen weer kunnen racen. En alles wat daar tussen zit.
Eens, maar liever had ik gehoord dat een OK níet nodig was...dat was pas goed nieuws.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:10 schreef heywoodu het volgende:
Wat dat betreft kunnen we het beste wachten op een statement vanuit het ziekenhuis wat waarschijnlijk morgen komt. Die hebben er toch het meest verstand van.
14:36 belde...quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:16 schreef Kanjer het volgende:
Hier een foto van de crash.
https://twitter.com/w_brito/status/518779628551680000
had hem al ergens gezien, weet niet meer waar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:39 schreef Twieki het volgende:
http://video.repubblica.i(...)lle-tv/179201/177975
Die al voorbijgekomen?
Die lieten de beelden van sutil zien, met (zoals tijdens de uitzending) onderschrift bianchi.quote:
Zo krijgen ze hem aangeleverd. De impact van Jules is nergens te zien. Dus moet je verhaal er omheen kloppen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die lieten de beelden van sutil zien, met (zoals tijdens de uitzending) onderschrift bianchi.
Ze zeiden wel dat hij eraf ging op dezelfde plek als een auto er eerder af ging toen ze Sutil lieten zien.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die lieten de beelden van sutil zien, met (zoals tijdens de uitzending) onderschrift bianchi.
is hij tegen die trekker aan gecrasht?quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:16 schreef Kanjer het volgende:
Hier een foto van de crash.
https://twitter.com/w_brito/status/518779628551680000
Jup. En zo te zien aan de foto eronderdoor geschoten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is hij tegen die trekker aan gecrasht?
zo'n trekker is puur staalquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jup. En zo te zien aan de foto eronderdoor geschoten.
Zou verklaren waarom de luchttunnel voor de motor er vanaf gescheurd is.
Jup.quote:
Dat is de kracht van bovenaf... Benieuwd of dat ook geldt vanaf de voorkant op de lucht tunnelquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jup.
"Interessant" weetje: die luchttunnel word getest met een kracht van 9 ton...
[ afbeelding ]
True.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:40 schreef jeffrey83 het volgende:
[..]
Dat is de kracht van bovenaf... Benieuwd of dat ook geldt vanaf de voorkant op de lucht tunnel
Want?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
NOS meldt net dat ie buiten levensgevaar is. Maar ik neem de NOS niet serieus.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
NOS meldt net dat ie buiten levensgevaar is. Maar ik neem de NOS niet serieus.
En dat lijkt allemaal volledig gebaseerd te zijn op het bevestigde "hij ademt zelf". NOS bedanktquote:De Franse Formule 1-coureur Jules Bianchi ademt weer zelf. De rijder van Marussia werd na een crash bij de grand prix van Japan buiten bewustzijn afgevoerd in een ambulance, maar zijn toestand is niet meer kritiek.
Bianchi is inmiddels geopereerd en ligt niet meer aan de kunstmatige beademing. Hij heeft ernstig hoofdletsel overgehouden aan de crash. Hoe kritiek zijn situatie precies is, is niet bekend.
Als ze bij de NOS melden dat oud-wielrenner Tyler Hamilton de GP van Japan heeft gewonnen neem ik ze wat F1 betreft nog minder serieus dan ik al deedquote:
Melden ze dat?quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ze bij de NOS melden dat oud-wielrenner Tyler Hamilton de GP van Japan heeft gewonnen neem ik ze wat F1 betreft nog minder serieus dan ik al deed
Dat deed hij "al" toen bij naar het ziekenhuis werd getransporteerd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[..]
En dat lijkt allemaal volledig gebaseerd te zijn op het bevestigde "hij ademt zelf". NOS bedankt
Over dat zelf ademen heeft Gary Hartstein trouwens net een artikel online gezet:quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat deed hij "al" toen bij naar het ziekenhuis werd getransporteerd.
De enige goede coureur die ook hard kan fietsen is Zannardiquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Melden ze dat?![]()
Overigens vind ik het wel knap dat Chris Horner naast het wielrennen ook nog RBR leidt
Alain Prost kan ook aardig fietsen. Iig tot voor een paar jaar terug.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De enige goede coureur die ook hard kan fietsen is Zannardi
quote:
Gelukkig staat er nog niet bij dat het de ex-wielrenner is.quote:
quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig staat er nog niet bij dat het de ex-wielrenner is.
Is er vanavond niet ook darten? En dan toevallig een match Lewis-Hamilton. Gaan ze bij de NOS helemaal denken dat het een druk baasje is.
quote:
Je weet dat ik niet serieus was he?quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's dus de darter.![]()
Je kunt zo bij de NOS gaan werken.
Hij schrijft geen artikelen over dingen waar hij de ballen verstand van heeftquote:Op zondag 5 oktober 2014 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's dus de darter.![]()
Je kunt zo bij de NOS gaan werken.
Bij darten gebruiken ze toch geen ballenquote:Op zondag 5 oktober 2014 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij schrijft geen artikelen over dingen waar hij de ballen verstand van heeft
Wel goed dat ze zinnen zo af en toe zonder hoofdletter beginnen; anders is het ook niet echt spannend meer, he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig staat er nog niet bij dat het de ex-wielrenner is.
Is er vanavond niet ook darten? En dan toevallig een match Lewis-Hamilton. Gaan ze bij de NOS helemaal denken dat het een druk baasje is.
2003 ...quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:09 schreef Raraweth het volgende:
Ben benieuwd of dit dan de definitieve aanleiding wordt voor verbetering van veiligheid van marshals (en natuurlijk de coureurs) op een crash site maar ik verwacht er weinig van. Er zijn al vaker gevaarlijke situaties ontstaan. Ik herinner me nog de race in Brazilie waar vijf of zes in dezelfde bocht eraf schoten. Ook waarbij marshals en takelwagens in de weg stonden. En dat is alweer een paar jaar terug. Het moet altijd weer ernstig fout gaan...
nee, wel een hontquote:
Dat soort kolderiek domme fouten overkomt de sportredactie van de NOS te vaak maar dat maakt de NOS bij groot nieuws geen onbetrouwbaar mediumquote:Op zondag 5 oktober 2014 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ze bij de NOS melden dat oud-wielrenner Tyler Hamilton de GP van Japan heeft gewonnen neem ik ze wat F1 betreft nog minder serieus dan ik al deed
in Canada vorig jaar is er nog 'n marshall dood gebleven nadat er een takelwagen met f1-wagen ingehaakt over hem heen reedquote:Op zondag 5 oktober 2014 19:09 schreef Raraweth het volgende:
Ben benieuwd of dit dan de definitieve aanleiding wordt voor verbetering van veiligheid van marshals (en natuurlijk de coureurs) op een crash site maar ik verwacht er weinig van. Er zijn al vaker gevaarlijke situaties ontstaan. Ik herinner me nog de race in Brazilie waar vijf of zes in dezelfde bocht eraf schoten. Ook waarbij marshals en takelwagens in de weg stonden. En dat is alweer een paar jaar terug. Het moet altijd weer ernstig fout gaan...
het gros daarvan praat elkaar na nadat een of andere mongole troll ermee begonnen is....quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:34 schreef Toekito het volgende:
Ik zie steeds meer mensen op FB en twitter zeggen dat Bianchi sowieso overleefd. Sorry maar ik 'juich' pas bij een medici die dat zegt.
Precies. Van hetzelfde niveau als @jantjepietje25 die roept dat hij is overleden en dat dat bevestigd is, waarna alles en iedereen elkaar gaat retweeten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
het gros daarvan praat elkaar na nadat een of andere mongole troll ermee begonnen is....
er is zelfs een RIP Jules FB met paar 100 likes.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Van hetzelfde niveau als @jantjepietje25 die roept dat hij is overleden en dat dat bevestigd is, waarna alles en iedereen elkaar gaat retweeten.
quote:Op basis van deze foto zou ik zeggen dat hij met de achterkant (linksachter) eerst die tractor met hoge snelheid heeft geraakt en toen doorgedraaid waarbij hij met de voorwielen vervolgens tegen de bandenstapel komt. Dat laatste verklaard dan weer de schade vooraan. Het ziet er iig uit als sowieso een zware crash, denk dat het zelfs zonder tractor niet heel goed was afgelopen... Uiteraard wel beter
Vreemd genoeg lees ik nergens anders dit nieuws. Lijkt me niet te kloppen dus.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:16 schreef DenS het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)m-bloeden-te-stoppen
Not good..
ik ken dat radio station niet als vaste F1 bron. Zie het nergens terug nog.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:16 schreef DenS het volgende:
http://www.f1today.net/nl(...)m-bloeden-te-stoppen
Not good..
Was toch een officiële verklaring dat hij zelfstandig ademde? Dan klopt dat artikel sowieso niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vreemd genoeg lees ik nergens anders dit nieuws. Lijkt me niet te kloppen dus.
De situatie kan altijd verslechteren natuurlijk...quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Was toch een officiële verklaring dat hij zelfstandig ademde? Dan klopt dat artikel sowieso niet.
En in de tijd dat ik nog voor FOK!sport schreef, stond F1today ook op onze zwarte lijst van bronnen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:25 schreef Toekito het volgende:
[..]
ik ken dat radio station niet als vaste F1 bron. Zie het nergens terug nog.....
Dat RMC kwam ook steeds naar voren in de berichtgeving rond Schumacher kan ik me herinneren, maar ik weet niet of ze toen met feiten kwamen of dat dingen niet bleken te kloppen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:25 schreef Toekito het volgende:
[..]
ik ken dat radio station niet als vaste F1 bron. Zie het nergens terug nog.....
RMC schijnt al een jaar of zeventig te bestaan, lees ik nu. En is blijkbaar een grote jongen in Italië en omstreken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat RMC kwam ook steeds naar voren in de berichtgeving rond Schumacher kan ik me herinneren, maar ik weet niet of ze toen met feiten kwamen of dat dingen niet bleken te kloppen.
Ik dacht even dat je Alex De Angelis bedoeldequote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En De Cesaris...Toch wel een beetje een held, of anti-held. Vreselijk veel races gereden en er vooral de bijnaam De Crasheris aan overgehouden.
Qua naam misschien, als coureur (en ook daarbuiten) verschilden ze nogal.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:58 schreef Zorro het volgende:
Ik dacht dat de Cesaris al lang dood was. Maar dat was de Angelis...
Lijkt ook zo op elkaar
Ja dus? Anders kom je even met oud nieuws langs. Dit gaat gewoon over zijn eerste operatie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:10 schreef Vaas3 het volgende:
De Franse Formule 1-coureur Jules Bianchi heeft zondagavond in het ziekenhuis van Suzuka een spoedoperatie ondergaan. De piloot uit de renstal van Marussia was met zwaar hoofdletsel opgenomen na zijn crash eerder op de dag in de Grote Prijs van Japan. Volgens de BBC was Bianchi na de ingreep bij bewustzijn en kon hij op eigen kracht ademhalen.
Ja dat wel, het was ook de naam die me parten speelde.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Qua naam misschien, als coureur (en ook daarbuiten) verschilden ze nogal.
Morgen begint weer een toernooi, maar Lewis-Hamilton staat voorlopig nog niet op het programmaquote:Op zondag 5 oktober 2014 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig staat er nog niet bij dat het de ex-wielrenner is.
Is er vanavond niet ook darten? En dan toevallig een match Lewis-Hamilton. Gaan ze bij de NOS helemaal denken dat het een druk baasje is.
Ik heb ze nergens gezien. Dat kan komen doordat ze niet zijn gemaakt of doordat ze niet zijn vrijgegeven. Als het tweede het geval is kunnen die beelden misschien nog komen, afhankelijk van de situatie van Bianchiquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:15 schreef Coelho het volgende:
Zijn er nou van die hele crash van Bianchi geen beelden gemaakt? Ik had de race niet gezien maar kreeg breaking news alerts over de crash en dus net de laatste ronden teruggekeken. Olav zit volledig mis, maar volgens mij niet gek omdat er niks voorbij is gekomen.
Hoorde het net op de radio, dus misschien toch wel?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Vreemd genoeg lees ik nergens anders dit nieuws. Lijkt me niet te kloppen dus.
De eerste en enige hint van de regie was die overlay (waar ik toen nog grote vraagtekens bij had).quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:15 schreef Coelho het volgende:
Zijn er nou van die hele crash van Bianchi geen beelden gemaakt? Ik had de race niet gezien maar kreeg breaking news alerts over de crash en dus net de laatste ronden teruggekeken. Olav zit volledig mis, maar volgens mij niet gek omdat er niks voorbij is gekomen.
Niet alleen Olav, ook de BBC wist een kwartier lang niet dat het om Bianchi ging. Dachten eerst dat de medische wagen er voor Sutil was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:15 schreef Coelho het volgende:
Zijn er nou van die hele crash van Bianchi geen beelden gemaakt? Ik had de race niet gezien maar kreeg breaking news alerts over de crash en dus net de laatste ronden teruggekeken. Olav zit volledig mis, maar volgens mij niet gek omdat er niks voorbij is gekomen.
De kans dat er geen beelden zijn is klein, al is het een onboard.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb ze nergens gezien. Dat kan komen doordat ze niet zijn gemaakt of doordat ze niet zijn vrijgegeven. Als het tweede het geval is kunnen die beelden misschien nog komen, afhankelijk van de situatie van Bianchi
Niet elke auto heeft een onboardcamera, dus er moet er dan net een in de buurt gereden hebben die het wel had. Dat er helemaal geen beelden van zijn lijkt mij ook onwaarschijnlijk: de crash van Sutil is namelijk iets om in de gaten te houden en inhaalacties mochten daar niet, dus er was ook niet iets anders om de lens op te richtenquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat er geen beelden zijn is klein, al is het een onboard.
Dat is nog een beste schade aan zo'n tank....quote:Op maandag 6 oktober 2014 01:00 schreef twiFight het volgende:
- ik heb de foto nog niet eerder voorbij zien komen. Ik heb gecheckt (echt), maar excuses als hij dubbel is
- schaamteloos gejat van tweakers
[ afbeelding ]
quote:
twitter:dvdobrie twitterde op zaterdag 04-10-2014 om 10:12:31Andy Hamilton leaves the Mrs for some 20 year old . Dumps her by text - very modern reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |