Hoe gaan dit soort dingen juridisch gezien in z'n werk? Ik las dat de restanten van zijn bolide direct na de race bij de FIA zijn gestald, maar het is dus de Japanse politie die ze daar weer op kan komen eisen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:11 schreef heywoodu het volgende:
twitter:tgruener twitterde op zondag 05-10-2014 om 12:16:59#F1 Japanese police is at the track. Confiscating whats left from Bianchis car. No news about his condition yet. #JapaneseGP reageer retweet
En bij Schumacher waren de eerste berichten volgens mij veel minder ernstig, maar dat verslechterde ook behoorlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij Massa's kopactie waren de eerste berichten volgens mij niet veel beter, maar die is ook hersteld.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dat gaat met dit soort ongevallen nog meer op dan met speculeren op de beurs denk ik.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij Massa's kopactie waren de eerste berichten volgens mij niet veel beter, maar die is ook hersteld.
twitter:former_f1doc twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:20:20The rapidity of the helicopter evac is extremely worrying. About as worried as i can be about what the hospital is going to announce. reageer retweet
twitter:former_f1doc twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:21:27Only reasons to evac this fast are isolated severe head injury, severe hemorrhagic shock, or need for ongoing CPR. reageer retweet
twitter:Mattzel89 twitterde op zondag 05-10-2014 om 10:47:48"I've received infos, but I don't want to go into details. It's very, very serious" Rosberg talking to Kai Ebel reageer retweet
twitter:Formula1extra twitterde op zondag 05-10-2014 om 12:45:43#F1 French TV station had a call with Jules's dad. Head trauma, being operated, 24h wait. (via @MaxPap10 ) #F1extra reageer retweet
twitter:tgruener twitterde op zondag 05-10-2014 om 12:16:59#F1 Japanese police is at the track. Confiscating whats left from Bianchis car. No news about his condition yet. #JapaneseGP reageer retweet
twitter:SkySportsF1 twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:10:02Update from #SSNHQ: French media reporting that Bianchi's father says the condition of his son is 'critical'. #SkyF1 http://t.co/NCYF5M820G reageer retweet
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:19:16The FIA says Bianchi has suffered 'severe' head injury. Due to be moved to intensive care after surgery. reageer retweet
Het "hoort" bij de sport in die zin dat je weet dat het kan gebeuren. Roepen dat er maar niet meer geracet moet worden is inderdaad totaal zinloos, want alsnog lijkt me duidelijk dat de F1 honderdduizend keer veiliger is dan gewoon op de snelweg rijden, om eens wat te noemen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef Toekito het volgende:
En roepen dat dit bij de sport hoort en er maar niet meer geracet moet worden met regen is ook zinloos lijkt me.
Dat klopt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef JohnB52 het volgende:
http://www1.skysports.com/f1/live/#pod-hub
Volgens mij post SkyF1 hier het laatste nieuws?
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:30 schreef Toekito het volgende:
En roepen dat dit bij de sport hoort en er maar niet meer geracet moet worden met regen is ook zinloos lijkt me.
Aan de andere kant, zwaaien met dubbel geel betekent gewoon dat een coureur klaar moet zijn om te stoppen als dat nodig is. Dan kan het toch nooit zo zijn dat je dusdanig hard rijdt dat je richting bandenstapel glijdt?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
Dus dat......maar nu eerst hopen dat JB er snel bovenop komt. Al zal het gezien de berichten wel einde seizoen voor hem zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
Dat klopt, ik wil alleen maar aangeven dat het ook allemaal goed kan komen hoewel het nu ernstig en kritiek is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dat gaat met dit soort ongevallen nog meer op dan met speculeren op de beurs denk ik.
Als dat alles is mag je het gerust een wonder noemen ben ik bang..quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:34 schreef Toekito het volgende:
[..]
Dus dat......maar nu eerst hopen dat JB er snel bovenop komt. Al zal het gezien de berichten wel einde seizoen voor hem zijn.
twitter:Formula1extra twitterde op zondag 05-10-2014 om 13:27:56#F1 It is believed that, after surgery and move to ICU, The Mie Hospital will make a statement on Jules. #ForzaJules #F1extra reageer retweet
Je bedoeld denk ik Nurburgring 2007, Liuzzi miste toen de kraanwagen op het nippertje dankzij de grindbak. Maar op dat moment was de SC al na buiten, die overigens ook maar net gemist werd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
Is het niet handiger om er een kraan neer te zetten zoals men doet bij Monaco?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
Sutil aquaplaneerde er vanaf op dat punt. Jules waarschijnlijk ook. Met welke snelheid weten we niet, maar ik mag aannemen dat hij wel wist dat daar met dubbel geel gevlagd werd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aan de andere kant, zwaaien met dubbel geel betekent gewoon dat een coureur klaar moet zijn om te stoppen als dat nodig is. Dan kan het toch nooit zo zijn dat je dusdanig hard rijdt dat je richting bandenstapel glijdt?
Dan krijg je dus 10x zoveel Safety Cars want bij elk wissewasje wordt die dan dus op de baan gestuurd. Dit is gewoon een freak incident, dat eens in de 10 jaar voorkomt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:36 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Je bedoeld denk ik Nurburgring 2007, Liuzzi miste toen de kraanwagen op het nippertje dankzij de grindbak. Maar op dat moment was de SC al na buiten, die overigens ook maar net gemist werd.
Vanaf 1.20
Helemaal vergeten dat RTL toen zelfs gewoon een pitreporter had in Allard Kalffquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:36 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Je bedoeld denk ik Nurburgring 2007, Liuzzi miste toen de kraanwagen op het nippertje dankzij de grindbak. Maar op dat moment was de SC al na buiten, die overigens ook maar net gemist werd.
Vanaf 1.20
Is wel waar, maar dat wilt nog steeds zeggen dat er mensen nodig zijn om de wagen in te haken en dat die dus ook nog buiten de omheining staan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is het niet handiger om er een kraan neer te zetten zoals men doet bij Monaco?
Die kan veilig vanachter de omheining ingezet worden om wrakken veilig weg te takelen.
Monaco is wel compact he. Van die grote kranen gaan echt niet overal werken hoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
Is het niet handiger om er een kraan neer te zetten zoals men doet bij Monaco?
Ik verwacht de komende 24 uur weinig nieuws eigenlijk, of het moet het statement van het ziekenhuis zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:41 schreef Geralt het volgende:
Potver, ik moet zo werken en dan kan ik pas vanavond lezen of er nog nieuws is.
Is ook zo, maar een persoon is sneller weg dan een vrachtwagen. Daarbij gaat het aanhaken een stuk sneller dan het eerst goed zien te krijgen van de wagen op de lorrie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is wel waar, maar dat wilt nog steeds zeggen dat er mensen nodig zijn om de wagen in te haken en dat die dus ook nog buiten de omheining staan.
Dat is zo, maar ik vermoed dat het in die bocht wel zou werken. Ze kunnen daar natuurlijk wel plek voor maken. Niet zeggend dat ze meteen die bocht moeten aanpassen, maar ze kunnen achter de omheining wel wat veranderen zodat er een hijskraan past. Hoeft geen grote te zijn, maar groot genoeg om snel dat gewicht weg te kunnen halen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Monaco is wel compact he. Van die grote kranen gaan echt niet overal werken hoor.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:44 schreef heywoodu het volgende:
"Mie General Hospital will issue an update"
Dat is altijd zo vaag, hoe doen ze dat dan en waar is zoiets te vinden? Of sturen ze een foto van een A4'tje naar een paar journalisten?
Update zal plaats vinden in de nabijheid van het ziekenhuis, al dan niet er in.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:44 schreef heywoodu het volgende:
"Mie General Hospital will issue an update"
Dat is altijd zo vaag, hoe doen ze dat dan en waar is zoiets te vinden? Of sturen ze een foto van een A4'tje naar een paar journalisten?
Ik denk dat er gewoon journalisten ter plekke zijn en dat die door een van de behandelende artsen op de hoogte gebracht worden mbt eventueel nieuws/updates. Of door een woordvoerder.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Update zal plaats vinden in de nabijheid van het ziekenhuis, al dan niet er in.
Denk dat ze deze berichten naar alle grote partijen sturen.
Want? Mij klinkt het allemaal behoorlijk ernstig in de oren en ik lees nergens berichten waarbij ik denk nou met een beetje mazzel valt het misschien wel mee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
Eigenlijk begin ik wel een klein beetje vertrouwen in een goede afloop te krijgen...
Ik neem aan dat Japanse artsen ook een beroepsgeheim hebben?quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon journalisten ter plekke zijn en dat die door een van de behandelende artsen op de hoogte gebracht worden mbt eventueel nieuws/updates. Of door een woordvoerder.
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Chill ... binnen een paar minuten weet jij het dan ook, waarschijnlijk.
Lijkt me dat de grote persbureaus en media daar wel aanwezig zijn en dat elke update vrijwel direct bekend wordt gemaakt aan de rest van de wereld. We leven in 2014 hè.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:44 schreef heywoodu het volgende:
"Mie General Hospital will issue an update"
Dat is altijd zo vaag, hoe doen ze dat dan en waar is zoiets te vinden? Of sturen ze een foto van een A4'tje naar een paar journalisten?
Zeker, maar als iemand dood is of in coma is geraakt of weet ik het wat dan wordt dat gewoon bekend gemaakt. Zelfde zag je met Schumacher ook he. Zijn toch een beetje publiekelijke figuren; F1 coureurs.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Japanse artsen ook een beroepsgeheim hebben?
Ik neem aan dat de artsen de directe familie (Of een proxy) inlichten, en die verder mogen beslissen wat er met die info gebeurt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, maar als iemand dood is of in coma is geraakt of weet ik het wat dan wordt dat gewoon bekend gemaakt. Zelfde zag je met Schumacher ook he. Zijn toch een beetje publiekelijke figuren; F1 coureurs.
Omdat ik in eerste instantie dacht dat hij direct bij het ongeluk al dood was. Nu hebben ze het al over operaties en IC.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Want? Mij klinkt het allemaal behoorlijk ernstig in de oren en ik lees nergens berichten waarbij ik denk nou met een beetje mazzel valt het misschien wel mee.
Vermoed dat elk groot persbureau een berichtje krijgt dat er een persco gehouden gaat worden op een nader te bepalen tijd.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc.
Qua details zeker, maar hoe het met hem globaal gaat dat gaat gewoon bekend gemaakt worden hoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de artsen de directe familie (Of een proxy) inlichten, en die verder mogen beslissen wat er met die info gebeurt.
Ik denk een persoonlijk gesprek naar Marussia, de familie en een gegadigde van de FIA. De laatste zal het dan via een pers-conferentie doen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc.
Dat klinkt wel plausibel inderdaadquote:Op zondag 5 oktober 2014 13:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vermoed dat elk groot persbureau een berichtje krijgt dat er een persco gehouden gaat worden op een nader te bepalen tijd.
En als er een tijd bekend is volgt er een nieuw bericht met de update.
Is niet spannender dat dit vermoed ik.
Achter de safetycar ging Ericson er ook af... En die gleed ook behoorlijk door.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Aan de andere kant, zwaaien met dubbel geel betekent gewoon dat een coureur klaar moet zijn om te stoppen als dat nodig is. Dan kan het toch nooit zo zijn dat je dusdanig hard rijdt dat je richting bandenstapel glijdt?
Het gaat wel degelijk om de snelheid.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:57 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Achter de safetycar ging Ericson er ook af... En die gleed ook behoorlijk door.
Het gaat niet om de snelheid. Het gaat om het geen waar hij tegen aan reed. Als hij in de banden terecht was gekomen was er waarschijnlijk weinig aan de hand.
Het was geen SC dus het ging waarschijnlijk harder dan 80 km/h. Dan doe je he-le-maal niets als je gaat aquaplanen met zulke sloffen onder je wagen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het gaat wel degelijk om de snelheid.
Als hij met 10km/h tegen dat ding was aangereden had hij er niks van gemerkt.
En dat gaat aquaplaining tegen? Vergeet niet pitlimiter is 80 a 100 KM/Hquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan moet de FIA maar gaan werken met safety-zones. De sector waar een wagen getakeld moet worden (waar dus een manitou en marshalls op de baan of uitloopzone zijn) volledig op slot zetten met dubbel geel, en de pit-limiter erop gedurende de hele zone.
Zelfs bij een klasse zo laag als autocross komen er pas bergingsvoertuigen op de baan als alle autos in competitie stilstaan...quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten.
Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug.
80km/h op gewone circuits, en 60km/h op Monaco. En ja, dat is veel langzamer dan even liften zoals ze nu doen.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:04 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
En dat gaat aquaplaining tegen? Vergeet niet pitlimiter is 80 a 100 KM/H
Singapore was toch ook 60?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
80km/h op gewone circuits, en 60km/h op Monaco. En ja, dat is veel langzamer dan even liften zoals ze nu doen.....
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:04 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
En dat gaat aquaplaining tegen? Vergeet niet pitlimiter is 80 a 100 KM/H
Kan, dan was ik daar niet van op de hoogtequote:
Op zo een kort stuk niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm?
Die hebben juist de airflow nodig om te kunnen koelen.
Het zou dan maar om 1 of hooguit 2 bochten gaan he.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm?
Die hebben juist de airflow nodig om te kunnen koelen.
Die airflow blijft er toch bij het rijden? In de pit rijden ze ook op die snelheid + staan ze nog even stil. Duurt ongeveer even lang als een sector op de pitlimiter rijden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm?
Die hebben juist de airflow nodig om te kunnen koelen.
Zo doen ze dat op Le Mans ook. Werkt prima.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou dan maar om 1 of hooguit 2 bochten gaan he.
Nee, zo willen ze dat doen op Le Mans. Heb het ze geen enkele keer zien doen afgelopen editie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo doen ze dat op Le Mans ook. Werkt prima.
Met wat wil je dat dan doen in de gravel? Een pallet-wagen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:12 schreef Googolplexian het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat er zulk zwaar materiaal ingezet moet worden om 660 kilo op te tillen.
Ik kan het me herinneren dat het gebeurde. Of ben ik nou gek geworden?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, zo willen ze dat doen op Le Mans. Heb het ze geen enkele keer zien doen afgelopen editie.
Beetje aangepaste kooiaap, ja.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Met wat wil je dat dan doen in de gravel? Een pallet-wagen?
Perskamer is gewoon tot de nok toe gevuld met journalisten. Bij minder groot nieuws (99 van de 100 keer) komt er een briefje in de bak met persberichten aan de wand. Bij iets groter nieuws krijgt iedereen een briefje voor zijn neus. En bij echt groot nieuws gilt er iemand van de organisatie door de perskamer heen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc.
Zijn er meer van dat soort races geweestquote:
Ik weet dat er in de aanloop naar de 24h veel over gezegd is geworden, en dat dat veel onnodige situaties zou oplossen. Maar we hebben er ook regelmatig in de topics om gelachen (of ons aan geïrriteerd) dat ze het juist niet hebben toegepastquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan het me herinneren dat het gebeurde. Of ben ik nou gek geworden?
Ik bedoelde eigenlijk al lachend om zo'n dingquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje aangepaste kooiaap, ja.
Gaat miljarden om in die sport, he.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk al lachend om zo'n ding![]()
[ afbeelding ]
http://www.24h-lemans.com(...)_2_2_1746_15583.htmlquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik weet dat er in de aanloop naar de 24h veel over gezegd is geworden, en dat dat veel onnodige situaties zou oplossen. Maar we hebben er ook regelmatig in de topics om gelachen (of ons aan geïrriteerd) dat ze het juist niet hebben toegepast
Heel mooiquote:
Is toch nooit stabiel genoeg? Je hebt wel even een F1 auto aan je lepels/kraan hangen... Hij moet ook niet teveel gaan schommelen etc.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk al lachend om zo'n ding![]()
[ afbeelding ]
Maar idd, in zo'n kooiaap ding zou gaan ja...
Ik denk dat het grote probleem is dat de FIA dan een idee van de ACO over moet gaan nemen en daar zijn ze waarschijnlijk iets te arrogant voor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heel mooiDan was ik dat totaal vergeten
![]()
![]()
Maar dit bedoel ik idd, in het soort weersomstandigheden zoals Suzuka vind ik dat dit soort slow-zones toegepast mag worden
FIA werkt tegenwoordig wel intensief samen met de ACO dmv het WEC en de 24H een onderdeel is ervanquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat het grote probleem is dat de FIA dan een idee van de ACO over moet gaan nemen en daar zijn ze waarschijnlijk iets te arrogant voor.
Ja.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:14 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zijn er meer van dat soort races geweest
O ja, dat was ik dan weer even vergeten...quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
FIA werkt tegenwoordig wel intensief samen met de ACO dmv het WEC en de 24H een onderdeel is ervan
Uit mijn hoofd kom ik op Japan 1994 en Brazilië 1993. En in de jaren 80 waren er nog twee bizarre regenraces in Adelaide, jaartallen weet ik zo niet meer.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja.
Start in Spa 1998 (?) was ook zoiets.
donington 92quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd kom ik op Japan 1994 en Brazilië 1993. En in de jaren 80 waren er nog twee bizarre regenraces in Adelaide, jaartallen weet ik zo niet meer.
Maar hoe dan? Want waar blijft dan je zicht?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
Want? De monocoque ziet er nog goed uit wat dat betreft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbrekenquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Juist. Dat en waarschijnlijk ook nog wel iets aan de zijkanten, waardoor het hoofd nog iets beter beschermd blijft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Je kan veel voorkomen, maar een freak accident als dit kun je moeilijk voorzien.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |