Maar hoe dan? Want waar blijft dan je zicht?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque.
Want? De monocoque ziet er nog goed uit wat dat betreft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbrekenquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:40 schreef Jigzoz het volgende:
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Juist. Dat en waarschijnlijk ook nog wel iets aan de zijkanten, waardoor het hoofd nog iets beter beschermd blijft.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kan veel voorkomen, maar een freak accident als dit kun je moeilijk voorzien.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarbij, is de rollbar een intergraal onderdeel van de monocoque?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Twieki het volgende:
[..]
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.
Mensen lijken te vergeten dat een directe klap tegen een paar ton zwaar wegend voertuig zwaarder is, dan een klap die redelijk geabsorbeerd wordt door bandenstapels of vangrail.
Die zijn al sterk sinds het ongeluk van diniz in 1999 meen ik uit m'n hoofd. Door zo'n impact kan de rollbar ook niet tegen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wel toch?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, is de rollbar een intergraal onderdeel van de monocoque?
Handig ook als zo'n ding in de fik vliegt en de bovenkant kan er niet meer vanaf wegens een crash....quote:
En van die Nederlander op de nurburgring die nu verlamd is, maar volgens mij word er getest met een impact van boven, niet van voren of achter zoals bij Bianchi het geval was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:45 schreef WEST het volgende:
[..]
Die zijn al sterk sinds het ongeluk van diniz in 1999 meen ik uit m'n hoofd. Door zo'n impact kan de rollbar ook niet tegen.
Klopt, maar toch moet er naar gekeken worden. Evenals naar de veiligheidsregels, maar echt voorkomen kun je zulke ongevallen nietquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Twieki het volgende:
[..]
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.
Mensen lijken te vergeten dat een directe klap tegen een paar ton zwaar wegend voertuig zwaarder is, dan een klap die redelijk geabsorbeerd wordt door bandenstapels of vangrail.
Niet door technische snufjes, nee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar toch moet er naar gekeken worden. Evenals naar de veiligheidsregels, maar echt voorkomen kun je zulke ongevallen niet
De rollbar niet, de luchtinlaat is wel een onderdeel zie ik op internet.quote:
Nou, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dat één geheel was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De rollbar niet, de luchtinlaat is wel een onderdeel zie ik op internet.
ow fuck..quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De grotere versie:
[ afbeelding ]
http://www.formula1-dictionary.net/monocoque.htmlquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dat één geheel was.
Dan kun je evengoed met LMP1 wagens gaan racenquote:
Van die zijhekken, die opleggers van vrachtwagens ook hebben? Goed idee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien is het nog wel het handigst om die tractors van bumpers te voorzien zodat een wagen er in ieder geval niet onder kan komen.
Nee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zijn er eigenlijk beelden van? Kan nergens een filmpje vinden ervan
Nee zijn geen beelden van op TV geweestquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ongetwijfeld, maar niet vrijgegeven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |