Daarbij, is de rollbar een intergraal onderdeel van de monocoque?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Twieki het volgende:
[..]
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.
Mensen lijken te vergeten dat een directe klap tegen een paar ton zwaar wegend voertuig zwaarder is, dan een klap die redelijk geabsorbeerd wordt door bandenstapels of vangrail.
Die zijn al sterk sinds het ongeluk van diniz in 1999 meen ik uit m'n hoofd. Door zo'n impact kan de rollbar ook niet tegen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken
Wel toch?quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarbij, is de rollbar een intergraal onderdeel van de monocoque?
Handig ook als zo'n ding in de fik vliegt en de bovenkant kan er niet meer vanaf wegens een crash....quote:
En van die Nederlander op de nurburgring die nu verlamd is, maar volgens mij word er getest met een impact van boven, niet van voren of achter zoals bij Bianchi het geval was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:45 schreef WEST het volgende:
[..]
Die zijn al sterk sinds het ongeluk van diniz in 1999 meen ik uit m'n hoofd. Door zo'n impact kan de rollbar ook niet tegen.
Klopt, maar toch moet er naar gekeken worden. Evenals naar de veiligheidsregels, maar echt voorkomen kun je zulke ongevallen nietquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:44 schreef Twieki het volgende:
[..]
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt.
Mensen lijken te vergeten dat een directe klap tegen een paar ton zwaar wegend voertuig zwaarder is, dan een klap die redelijk geabsorbeerd wordt door bandenstapels of vangrail.
Niet door technische snufjes, nee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar toch moet er naar gekeken worden. Evenals naar de veiligheidsregels, maar echt voorkomen kun je zulke ongevallen niet
De rollbar niet, de luchtinlaat is wel een onderdeel zie ik op internet.quote:
Nou, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dat één geheel was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De rollbar niet, de luchtinlaat is wel een onderdeel zie ik op internet.
ow fuck..quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De grotere versie:
[ afbeelding ]
http://www.formula1-dictionary.net/monocoque.htmlquote:Op zondag 5 oktober 2014 14:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dat één geheel was.
Dan kun je evengoed met LMP1 wagens gaan racenquote:
Van die zijhekken, die opleggers van vrachtwagens ook hebben? Goed idee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien is het nog wel het handigst om die tractors van bumpers te voorzien zodat een wagen er in ieder geval niet onder kan komen.
Nee.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zijn er eigenlijk beelden van? Kan nergens een filmpje vinden ervan
Nee zijn geen beelden van op TV geweestquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ongetwijfeld, maar niet vrijgegeven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oh gek want VET RIC en SUT en GUT zaten net nog in de trein naar Tokioquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:01 schreef franklop het volgende:
Op radio zeggen ze dat alle coureurs in het ziekenhuis zijn om Bianchi te steunen
De coureurs ook af en toe. Als ik zie hoe ze tegenwoordig de kans ook krijgen met die asfaltuitloopstroken. Een foutje is vergefelijk tegenwoordig, dat hoort niet in de F1. Dat werkt door en zo gaat men meer risico nemen. Maar terug naar de '60s hoeft ook weer niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
Je kon erop wachten. Het moest er weer eens van komen. We vergeten wel eens dat het echt een levensgevaarlijke sport blijft.
Barichello, Ratzenberger, Lehto en Senna. De ene zieke crash na de andere. Formule1 magazin (dat ding uit de '90 en '00) schreef er vaak over en had ooit een goed artikel van een pagina of 10 waarin het hele weekend van minuut tot minuut werd uitgeschreven. Samen met de beelden van de trainingen, kwalificaties en race merk je wel hoe de sfeer was toen. Bizar...quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Rubens is datzelfde weekend ook door het oog van de naald gekropen; dat weet ik nog wel.
Dat was echt een freaky weekend
Die had het ongeluk dat hij gewoon verkeerd terecht kwam.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:08 schreef Smoofie het volgende:
.... Schumi heeft een mindere klap gehad met zn val.
Thafuck...quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De grotere versie:
[ afbeelding ]
Hoeft ook niet om het gehele circuit, maar kan wel werken op dit soort locaties.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:14 schreef JohnB52 het volgende:
Die kraanwagens gaat echt niet werken om over heel het circuit te reiken.
Jammer genoeg moet het eerst flink fout gaan voordat hierover nagedacht gaat worden.
miss dat ze allemaal zijn geweest dan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Oh gek want VET RIC en SUT en GUT zaten net nog in de trein naar Tokio
Hoorde ook al eerder van een vriendin dat alle coureurs daar waren. Eventueel inmiddels niet meer. Of alleen ff naar hotel om zaken te regelen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:16 schreef franklop het volgende:
[..]
miss dat ze allemaal zijn geweest dan.
geen idee. lijkt wel wat op een oudere helm van Senna.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wie is die kerel in het zwart met die Senna-achtige helm?
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:28 schreef Toekito het volgende:
Ja Sutil staat erbij, die is helemaal naar de klote zo te zien. Begrijpelijk.
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 05-10-2014 om 15:39:02L'equipe collegas in Japan zeggen dat de operatie van Bianchi voorbij is en dat hij zelf ademt.Nu wachten op bericht van Z'huis Yoccaichi reageer retweet
Hope so,serieusquote:Op zondag 5 oktober 2014 15:41 schreef WEST het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op zondag 05-10-2014 om 15:39:02L'equipe collegas in Japan zeggen dat de operatie van Bianchi voorbij is en dat hij zelf ademt.Nu wachten op bericht van Z'huis Yoccaichi reageer retweet
opname van de LT-app, die app kan je opnieuw laten afspelen na de race. Zal wel kloppen dan....quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik weet niet precies of dit echt is, maar hij zou met 200 van de baan zijn geraakt?
Het is iig een hogesnelheidsbocht, dat wel.
Bianchi telemetry
Goed nieuws!quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:41 schreef WEST het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |