abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145016248
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer foto's!
pi_145017004
Toch een scheurtje in mijn radius.
1.5 week drukverband met mitella.

Wel de telefoonnummer van die kerel gevraagd mocht er iets met mijn fiets zijn.
Dat was niet het geval, maar heb hem wel gebeld om zijn WA-verzekering in te schakelen van de eigen risico van het ziekenhuis van 360-, euro die ik als kosten gemaakt heb.
pi_145017872
quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 13:32 schreef So_Surreal het volgende:
heb hem wel gebeld om zijn WA-verzekering in te schakelen van de eigen risico van het ziekenhuis van 360-, euro die ik als kosten gemaakt heb.
Balen :(
Afgezien van jouw ¤ 360: jouw zorgverzekeraar zal wrs sowieso proberen de schade bij de tegenpartij te verhalen (als ze het de moeite waard vinden)
pi_145019863
Beterschap So Surreal!

Ik ben weer terug van vakantie en de eerste kilometers zijn al gemaakt!
Haters gonna hate.
pi_145022063
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 12:47 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

http://www.strava.com/activities/200353667
Kun je zien waar 'ie gereden heeft :s)

En lopen op de Eyserbos, sjezus :D :')
Ik heb mensen zien lopen op de Kruisberg :')
pi_145022889
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:54 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb mensen zien lopen op de Kruisberg :')
Zelfs op de Amerongseberg. En de grebbeberg. No kidding.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 29 september 2014 @ 16:21:18 #8
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145023089
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zelfs op de Amerongseberg. En de grebbeberg. No kidding.
Amerongsberg nog nooit gefietst, maar die kan niet echt steil zijn toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_145023241
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Amerongsberg nog nooit gefietst, maar die kan niet echt steil zijn toch?
Wel zo steil dat kanovinnie nog altijd Patroon en mij achter zich weet te houden, ondanks onze dappere poging gisteren...
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 29 september 2014 @ 16:28:01 #10
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145023341
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wel zo steil dat kanovinnie nog altijd Patroon en mij achter zich weet te houden, ondanks onze dappere poging gisteren...
Strava-segmentje?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_145023349
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

eentwee _O_
pi_145023364
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Strava-segmentje?
Zijn er een stuk of 40-45
  maandag 29 september 2014 @ 16:30:29 #13
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145023435
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zijn er een stuk of 40-45
Ah chill! Moet mijn VeloViewer score nog omhoog gooien ;)
pi_145023580
Dan moet je wel erg hard omhoog rijden. (of een hele lage score hebben nu)
  maandag 29 september 2014 @ 16:37:40 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145023687
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:35 schreef ddx het volgende:
Dan moet je wel erg hard omhoog rijden. (of een hele lage score hebben nu)
Dat laatste ;)
  maandag 29 september 2014 @ 16:39:06 #16
545 dop
:copyright: dop
pi_145023739
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Strava-segmentje?
http://www.strava.com/segments/1924603

niet steil dus , en niet voor klimmers maar meer voor sprinters
is een ander segment dat langer is , daar zullen de klimmers iets meer kans hebben. maar volgens mij nog steeds meer voor de mannen met power
zelfs een oude man als ik maakt op dit soort segmentjes nog een redelijke kans op een goede tijd.
zeker als je dit met een groepje zou aanvallen

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 29-09-2014 16:47:36 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_145024377
Stijf onderaan de ranglijst op die heuvel :')

Ik en omhoog fietsen :')
Ik en fietsen :')
Ik :')
pi_145024892
Staan nog 10 andere fokkers onder je hoor ;)
(Zelfs Dave die allemaal klimmetjes in z'n achtertuin heeft)
pi_145024921
Moet maar weer es die kant op.
pi_145024990
Ik was er zaterdag maar zie dat ik op het laatste stuk gewoon secondes heb laten liggen...
pi_145025246
Laten we eens een fok klimtijdrit organiseren op de amerongseberg, of nog beter drielandenpunt klim.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_145025267
Wel een fok segment aanmaken dan 8-)
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2014 @ 17:38:20 #23
145146 Andyy
pi_145025467
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Degene die hij bespreekt en dan laat zien... rond de 1:30
Ledig erf inderdaad, is een leuke bocht, met de auto drift ik 'm vaak omdat de uitgang twee banen heeft :P
Is altijd leuk om dan mensen verbaasd te zien kijken omdat het relatief druk is
pi_145025550
quote:
6s.gif Op maandag 29 september 2014 17:38 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ledig erf inderdaad, is een leuke bocht, met de auto drift ik 'm vaak omdat de uitgang twee banen heeft :P
Is altijd leuk om dan mensen verbaasd te zien kijken omdat het relatief druk is
:')
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2014 @ 17:48:18 #25
145146 Andyy
pi_145025760
quote:
13s.gif Op maandag 29 september 2014 17:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Met alles sportief rijden :6
  maandag 29 september 2014 @ 18:13:26 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145026408
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:39 schreef dop het volgende:

[..]

http://www.strava.com/segments/1924603

niet steil dus , en niet voor klimmers maar meer voor sprinters
is een ander segment dat langer is , daar zullen de klimmers iets meer kans hebben. maar volgens mij nog steeds meer voor de mannen met power
zelfs een oude man als ik maakt op dit soort segmentjes nog een redelijke kans op een goede tijd.
zeker als je dit met een groepje zou aanvallen
Als ik een keer vanaf omgeving Utrecht vertrek fiets ik er wel heen. Vanaf Enschede is me net wat te guitig
pi_145027295
Ik ben daar 1 seconde sneller dan muzas ^O^ . Doe eigenlijk te weinig m'n best om een leuke notering op Strava te halen. Laatst wel op het Kopje een poging gedaan en een mooie 76/5204e plek genoteerd (http://www.strava.com/segments/1454591).

Ga in oktober de fiets proberen een maandje te laten staan. Ik herstel al tijden slecht van m'n ritjes, krijg de hartslag niet meer goed omhoog en ben de eeuwige zelfde saaie rondjes gewoon even zat. Deze winter wat meer op de mtb, hardlopen en krachttraining doen. Ben wel toe aan even wat anders. :)
pi_145028002
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:30 schreef Patroon het volgende:
Laten we eens een fok klimtijdrit organiseren op de amerongseberg, of nog beter drielandenpunt klim.
Drielandenpunt is prima. Gisteren een PR gereden maar ik ben niet tot het uiterste gegaan. :)
pi_145029320
@Kees; voor het kopje is dit het segment om te vergelijken :

http://www.strava.com/segments/647270

Die van jou is alleen eerste gedeelte ;)
pi_145029356
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:15 schreef ddx het volgende:
Staan nog 10 andere fokkers onder je hoor ;)
(Zelfs Dave die allemaal klimmetjes in z'n achtertuin heeft)
[indekker]
Dat is wel een heel slechte tijd inderdaad. :@
Maar ik heb toen met iemand mee gefietst van wie ik een reservebandje gekregen had.
[/indekker]
pi_145029777
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:36 schreef ddx het volgende:
@Kees; voor het kopje is dit het segment om te vergelijken :

http://www.strava.com/segments/647270

Die van jou is alleen eerste gedeelte ;)
Ik vind het onverantwoord om in dat tussenstuk met 40 per uur gas te geven. Meerdere keren net op tijd in de remmen kunnen knijpen omdat er een auto vol gas door de binnenbocht kwam aanscheuren. Geen zin om de volgende te zijn die zo op Youtube belandt:

pi_145029891
Klopt voor echte topnotering moet je in stukje afdaling echt als een gek naar beneden gaan.
En op dit moment ligt er teveel troep ook.

Wat dat betreft is die Amerongse berg veel veiliger/eerlijker vergelijk.
Maarja ligt weer zo uit de buurt.
pi_145029980
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:47 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Ik vind het onverantwoord om in dat tussenstuk met 40 per uur gas te geven. Meerdere keren net op tijd in de remmen kunnen knijpen omdat er een auto vol gas door de binnenbocht kwam aanscheuren. Geen zin om de volgende te zijn die zo op Youtube belandt:

Dat ziet er wel uit als een heel gevaarlijk stuk ja. Daar zou ik, zeker niet met mijn onervaren stuurkunsten, nooit volgas naar beneden rijden :o

Zijn er hier (veel) mensen die TrainingPeaks gebruiken? Ik ben gisteren begonnen aan het boek The cyclist's training bible van Joe Friel. Daar wordt regelmatig gesproken over TrainingPeaks, in combinatie met een vermogensmeter. Maar, zijn er in TrainingPeaks ook andere voordelen voor gebruikers zonder vermogensmeter? Of is het wat dat betreft vergelijkbaar met Strava?
pi_145030030
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:47 schreef keesfietst het volgende:
Ik vind het onverantwoord om in dat tussenstuk met 40 per uur gas te geven
Dit. Die weg wordt door meer mensen gebruikt.

Afdaling kopje zuid is beter geschikt als je ff hard wil. Breed, asfalt, en overzichtelijk.
pi_145030120
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:53 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat ziet er wel uit als een heel gevaarlijk stuk ja. Daar zou ik, zeker niet met mijn onervaren stuurkunsten, nooit volgas naar beneden rijden :o

Zijn er hier (veel) mensen die TrainingPeaks gebruiken? Ik ben gisteren begonnen aan het boek The cyclist's training bible van Joe Friel. Daar wordt regelmatig gesproken over TrainingPeaks, in combinatie met een vermogensmeter. Maar, zijn er in TrainingPeaks ook andere voordelen voor gebruikers zonder vermogensmeter? Of is het wat dat betreft vergelijkbaar met Strava?
Ik gebruik het. Eigenlijk hetzelfde als garmin connect. Je hebt met de betaalde versie nog extra nuttige mogelijkheden, de grootste daarvan is dat je makkelijk kan communiceren en trainingen/resultaten kunt uitwisselen met je trainert.
pi_145030137
Bovendien vind ik het op zn zachts gezegd redelijk oncomfortabel om op dat tussenstuk zo hard over die scheve klinkers te gaan :') Stuiterstraal zowat van mn fiets af :')
pi_145030145
In dat tussenstuk laat ik gewoon (veilig) tijd liggen, daarom staat Frank boven me zullen we maar zeggen ;) (en ja hij gaat ook omhoog harder...)

Mochten mensen nog de Gabba 1 korte mouw versie willen, bij hopmans 90 euro.
pi_145030230
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 18:44 schreef keesfietst het volgende:
Laatst wel op het Kopje een poging gedaan en een mooie 76/5204e plek genoteerd (http://www.strava.com/segments/1454591).
Beetje scheef segment wel... Door de behoorlijke gps afwijking staat echt 50% van mijn ritten over het kopje er niet tussen.

Dan is deze netter: http://app.strava.com/segments/1179278?filter=overall

Zelfde stuk (klinkers noord)
pi_145030297
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 19:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik gebruik het. Eigenlijk hetzelfde als garmin connect. Je hebt met de betaalde versie nog extra nuttige mogelijkheden, de grootste daarvan is dat je makkelijk kan communiceren en trainingen/resultaten kunt uitwisselen met je trainert.
Kun je wat andere voorbeelden geven? Misschien een ietwat domme vraag, omdat ik echt geen idee hoe Garmin Connect in elkaar steekt, maar verschilt dát dan zoveel van Strava (even de segmenten buiten beschouwing gelaten).

Ik heb TrainingPeaks al wel sinds ik mijn gps horloge heb (Timex, dus dat upload 'ie automatisch naar TrainingPeaks), maar nooit wat mee gedaan eigenlijk. Altijd Endomondo gebruikt voor hardlopen en Strava voor het fietsen. Maar, omdat er in dat boek zo vaak over handige dingetjes in TP wordt gesproken, leek het me ook wel interessant. Maar dan moeten er wel leuke functionaliteiten in zitten voor fietsers zonder PM :p
  maandag 29 september 2014 @ 20:09:02 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145030488
Ik vind dat jullie een fokmeet moeten organiseren met Rollapaluza. Das tenminste eerlijk voor renners die helemaal niet kunnen sturen.

pi_145030666
:D
  maandag 29 september 2014 @ 20:21:33 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145030917
Best lache hoor. Ik was hierbij. EK foetskieroeren 2010 Budapest sub-onderdeel goldsprints. Niet in de finale maar gewoon als toeschouwer. Niks voor mij. 20 seconden rammen.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 29-09-2014 20:29:56 ]
pi_145031933
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:03 schreef Levitas het volgende:

[..]

Kun je wat andere voorbeelden geven? Misschien een ietwat domme vraag, omdat ik echt geen idee hoe Garmin Connect in elkaar steekt, maar verschilt dát dan zoveel van Strava (even de segmenten buiten beschouwing gelaten).

Ik heb TrainingPeaks al wel sinds ik mijn gps horloge heb (Timex, dus dat upload 'ie automatisch naar TrainingPeaks), maar nooit wat mee gedaan eigenlijk. Altijd Endomondo gebruikt voor hardlopen en Strava voor het fietsen. Maar, omdat er in dat boek zo vaak over handige dingetjes in TP wordt gesproken, leek het me ook wel interessant. Maar dan moeten er wel leuke functionaliteiten in zitten voor fietsers zonder PM :p
Grootste voordelen:

-Zonder PM krijg je hrTSS (Heartrate Training Stress Score) hiermee krijgt je training een getal (formule van tijd+intensiteit) hiermee kan je trainingen onderling vergelijken. Per week kan je ook het totaal van al die waardes zien. Hiermee kan je monitoren dat je bijvoorbeeld in een rustige periode niet teveel/te weinig doet. De intensiteit is gebaseerd op de hartslagzones zoals jij die hebt ingesteld in je Trainingpeaks.

-Met PM is dat TSS (Training Stress Score). Zelfde idee als hrTSS maar meer nauwkeurig.

Betaalde versie:
-Trainert heeft altijd toegang tot je logboek, dus hoef je niet wekelijks wat op te sturen etc.
-Trainetr kan bij elke rit etc opmerkingen plaatsen.
-Trainert kan trainingen uploaden naar mijn TrainingPeaks waarna ik het weer op mijn Garmin kan zetten, of op een briefje kan schrijven..net wat je handig vind.

-Performance Manager: Hiermee krijg je in een grafiek te zien met wat je arbeid in verschillende weken is geweest. Wanneer je in bezit bent van een PM krijg je ook perfect in beeld wat je vorm op dat moment is. Daarnaast kan je hiermee ook perfect taperen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 29-09-2014 21:31:38 ]
  maandag 29 september 2014 @ 20:50:14 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145032078
snap der nix van man
pi_145032196
Kijk, voor jou even een mooi verhaaltje voor je moestuin
pi_145032393
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Grootste voordelen:

-Zonder PM krijg je hrTSS (Heartrate Training Stress Score) hiermee krijgt je training een getal (formule van tijd+intensiteit) hiermee kan je trainingen onderling vergelijken. Per week kan je ook het totaal van al die waardes zien. Hiermee kan je monitoren dat je bijvoorbeeld in een rustige periode niet teveel/te weinig doet. De intensiteit is gebaseerd op de hartslagzones zoals jij die hebt ingesteld in je Trainingpeaks.

-Met PM is dat TSS (Training Stress Score). Zelfde idee als hrTSS maar meer nauwkeurig.

Betaalde versie:
-Trainert heeft altijd toegang tot je logboek, dus hoef je niet wekelijks wat op te sturen etc.
-Trainetr kan bij elke rit etc opmerkingen plaatsen.
-Trainert kan trainingen uploaden naar mijn TrainingPeaks waarna ik het weer op mijn Garmin kan zetten, of op een briefje kan schrijven..net wat je handig vind.

-Performance Manager: Hiermee krijg je in een grafiek heel mooi in beeld, wat je arbeid in verschillende weken is geweest. Wanneer je in bezit bent van een PM krijg je ook perfect in beeld wat je vorm op dat moment is. Daarnaast kan je hiermee ook perfect taperen.
Duidelijk! Had die TSS inderdaad al gevonden. Handig om je trainingen (of workload dus) te kunnen kwantificeren en zo in de gaten te houden wat je aan het doen bent.

Verder is dus een trainer en/of PM nodig :p Niet aan de orde voor mij; maar kan me voorstellen dat het super fijn werkt. Die performance Manager zag er wel echt effectief uit in t boek ja!
pi_145032464
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 20:56 schreef Levitas het volgende:

[..]

Duidelijk! Had die TSS inderdaad al gevonden. Handig om je trainingen (of workload dus) te kunnen kwantificeren en zo in de gaten te houden wat je aan het doen bent.

Verder is dus een trainer en/of PM nodig :p Niet aan de orde voor mij; maar kan me voorstellen dat het super fijn werkt. Die performance Manager zag er wel echt effectief uit in t boek ja!
Goed boek heb je uitgekozen om te lezen! Veel plezier ermee!
pi_145033354
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Goed boek heb je uitgekozen om te lezen! Veel plezier ermee!
Het gaat misschien wat te ver voor mij qua materie, het is zeker niet oninteressant. Zal er in ieder geval niet dommer op worden :)
  maandag 29 september 2014 @ 21:43:22 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145034513
Ik zou gewoon gaan fietsen ipv lezen. En dat rollending, is dat wat we op die fietsbeurs gedaan hadden? En over die fietsbeurs gesproken, gaan we dat dit jaar ook weer doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_145034585
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou gewoon gaan fietsen ipv lezen.
_O_
pi_145034599
Welke beurs? Bikemooooootion?
pi_145034989
46kmh gemiddeld over 122km wat de fuck :o
pi_145035083
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou gewoon gaan fietsen ipv lezen.
Deze gaat diep
pi_145035228
Morgen laatste keer fietsen voor de winterstop/vakantie. Het was een mooi seizoen.

* pinkt traantje weg.
  maandag 29 september 2014 @ 22:10:28 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145035729
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:45 schreef Tommeke het volgende:
Welke beurs? Bikemooooootion?
was in belgie. En daarna kasteelcross #kaasopz'nmooiestappers #neverforget
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:54 schreef gerwinner het volgende:
46kmh gemiddeld over 122km wat de fuck :o
gewoon beetje doorfietsen :)
pi_145035871
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Zie je veel fietsers daar?
  maandag 29 september 2014 @ 22:14:41 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145035928
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Deze gaat diep
waarom zou je allerlei boeken gaan lezen als je nog geen 1000 km hebt gefietst? Beetje achtergrondkennis is belangrijk maar je kan het imo ook te gek doen.
pi_145035964
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

waarom zou je allerlei boeken gaan lezen als je nog geen 1000 km hebt gefietst? Beetje achtergrondkennis is belangrijk maar je kan het imo ook te gek doen.
Helemaal mee eens vriend kano.
  maandag 29 september 2014 @ 22:17:20 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145036040
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zie je veel fietsers daar?
stuk ov 20 wielrenners. Stuk of 100 mensen die effe naar de supermarkt fietsen enzo. Valt tegen.

Kwam op mijn monstertocht wel nog een groepje tegen, maar ik kon helaas niet aanhaken.
pi_145036860
quote:

[..]

Opzich ben ik het daar wel mee eens, Eigenlijk heb je ook ervaring nodig om het te begrijpen, maar als iemand het intressant vindt om er over te lezen is het een mooie aanvulling op het fietsen. Hij zal iig niet de beginnersfout maken om altijd zo hard mogelijk te fietsen.

Dat is het mooie van deze sport he. De ene wil alleen fietsen, de ander is fietskleding verkopert en fietst af en toe om niet tijdens de neutralisatie al te moeten lossen en weer een ander vind het leuk om meer over trainen te weten. Wat is het ook een veelzijdige sport ;)
pi_145036893
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Ohja! Liekt mie ook mooi!
pi_145036935
Ik ga niet happen Patty :D
pi_145037001
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:37 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga niet happen Patty :D
Dan ben je vandaag toch weer een jaartje ouder en volwassener geworde! Van harte!
pi_145037140
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dan ben je vandaag toch weer een jaartje ouder en volwassener geworde! Van harte!
Dankjewel makker :s)
  maandag 29 september 2014 @ 22:43:44 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145037198
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Opzich ben ik het daar wel mee eens, Eigenlijk heb je ook ervaring nodig om het te begrijpen, maar als iemand het intressant vindt om er over te lezen is het een mooie aanvulling op het fietsen. Hij zal iig niet de beginnersfout maken om altijd zo hard mogelijk te fietsen.

Dat is het mooie van deze sport he. De ene wil alleen fietsen, de ander is fietskleding verkopert en fietst af en toe om niet tijdens de neutralisatie al te moeten lossen en weer een ander vind het leuk om meer over trainen te weten. Wat is het ook een veelzijdige sport ;)
altijd zo hard mogelijk fietsen is geen fout toch, volgens je eigen verhaal? ;)

Ik vind het zelf onzin om na 300 km op een racefiets al aan hartslagzones enzovoorts te denken. Maar je hebt gelijk hoor, ieder moet doen wat hij zelf leuk vind.
  maandag 29 september 2014 @ 22:45:20 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145037262
Wat dat aangaat ben ik meer van de wijsheden van kaas. Niet lullen maar rijden met je kutje.
pi_145037626
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
Wat dat aangaat ben ik meer van de wijsheden van kaas. Niet lullen maar rijden met je kutje.
Vergeet niet dat kaas dat wel kan doen door jaren ervaring, hij weet precies wat zijn lichaam wel/niet kan.

Natuurlijk word je van gewoon fietsen ook beter, maar wil je tijdens een seizoen in bepaalde periode pieken(veel beter zijn dan normaal), zal je toch echt moeten plannen. En dan kan je tijdens de trainingen en wedstrijden wel rije met je kutje
pi_145037646
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het zelf onzin om na 300 km op een racefiets al aan hartslagzones enzovoorts te denken. Maar je hebt gelijk hoor, ieder moet doen wat hij zelf leuk vind.
Dan moet je toch denken aan de 30km/u die je minimaal moet halen ?
  maandag 29 september 2014 @ 22:55:37 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145037713
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vergeet niet dat kaas dat wel kan doen door jaren ervaring, hij weet precies wat zijn lichaam wel/niet kan.

Natuurlijk word je van gewoon fietsen ook beter, maar wil je tijdens een seizoen in bepaalde periode pieken(veel beter zijn dan normaal), zal je toch echt moeten plannen. En dan kan je tijdens de trainingen en wedstrijden wel rije met je kutje
klopt maar dat hoeft levitas nog niet denk ik.
  maandag 29 september 2014 @ 22:56:06 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145037741
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:54 schreef ddx het volgende:

[..]

Dan moet je toch denken aan de 30km/u die je minimaal moet halen ?
als je dat niet weet kan je beter op dammen gaan...
pi_145037826
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

klopt maar dat hoeft levitas nog niet denk ik.
Kennis is nooit verkeerd. Maar het moet je plezier niet vergallen, doordat je te moeilijk gaat denken.

Welterusten
pi_145037955
Wat een beest die Grasman.

http://home.trainingpeaks(...)6EMSDWQT7IZXS5CG4ZVE

Gigantisch stabiel, zo weinig verval per ronde...
  maandag 29 september 2014 @ 23:02:27 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145038001
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kennis is nooit verkeerd. Maar het moet je plezier niet vergallen, doordat je te moeilijk gaat denken.

Welterusten
precies! Trusten :P
pi_145042635
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 23:01 schreef Patroon het volgende:
Wat een beest die Grasman.

http://home.trainingpeaks(...)6EMSDWQT7IZXS5CG4ZVE

Gigantisch stabiel, zo weinig verval per ronde...
Dat is wel heel indrukwekkend. Toch blijf ik hem maar een rare kwibus vinden. Geen werk maar wel het beste materiaal hebben.
pi_145043458
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:58 schreef muzas het volgende:
Bovendien vind ik het op zn zachts gezegd redelijk oncomfortabel om op dat tussenstuk zo hard over die scheve klinkers te gaan :') Stuiterstraal zowat van mn fiets af :')
Hoe slechter het wegdek, hoe harder je moet fietsen. Dat is namelijk comfortabeler.
pi_145043966
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 08:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe slechter het wegdek, hoe harder je moet fietsen. Dat is namelijk comfortabeler.
Bijkomend voordeel is dat je er ook sneller vanaf ben :P
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_145045189
quote:

[..]

Tering man, er moet ook altijd wel ergens op gezeken worden hè? Wat is er nou weer mis met je verdiepen in een sport, trainingsmethoden, etc. omdat je ergens interesse in hebt? :')

Het is nou ook weer niet zo dat ik nu meteen een PM ga aanschaffen, volledig ga trainen met een schema volgens dit boek, of wat dan ook. Het is puur uit interesse, om wat meer te weten te komen over de sport, en er een paar dingetjes uit te pikken die eventueel handig zouden kunnen zijn.

Wie zegt dat ik me "fixeer" op hartslagzones? Ja ik fiets nu al altijd met hartslagmeter, dat komt omdat ik die gewoonte uit het hardlopen heb meegenomen. Ik gebruik die vooral als begrenzer, dat heb ik ook al eerder gezegd, omdat ik anders dus "te hard" zou gaan. Dat is geloof ik waar hier altijd om gehamerd wordt bij beginners.

[ Bericht 12% gewijzigd door Levitas op 30-09-2014 10:02:17 ]
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:59:03 #78
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145045250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:56 schreef Levitas het volgende:

[..]

Tering man, er moet ook altijd wel ergens op gezeken worden hè? Wat is er nou weer mis met je verdiepen in een sport, trainingsmethoden, etc. omdat je ergens interesse in hebt? :')

Het is nou ook weer niet zo dat ik nu meteen een PM ga aanschaffen, volledig ga trainen met een schema volgens dit boek, of wat dan ook. Het is puur uit interesse, om wat meer te weten te komen over de sport, en er een paar dingetjes uit te pikken die eventueel handig zouden kunnen zijn.
Niks van aantrekken, gewoon doen en hem eruit fietsen over 1-2 jaar ;)
pi_145045634
Nieuwe rel _O_
pi_145045681
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:56 schreef Levitas het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik me "fixeer" op hartslagzones? Ja ik fiets nu al altijd met hartslagmeter, dat komt omdat ik die gewoonte uit het hardlopen heb meegenomen. Ik gebruik die vooral als begrenzer, dat heb ik ook al eerder gezegd, omdat ik anders dus "te hard" zou gaan. Dat is geloof ik waar hier altijd om gehamerd wordt bij beginners.
Kano vind het eng als iemand het anders doet dan hem, omdat hij er zelf niks van begrijpt. Enige wat ie kan roepen is "rije met je kutje" en kindertjes over de bol aaien op scouting ;)
pi_145045697
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Niks van aantrekken, gewoon doen en hem eruit fietsen over 1-2 jaar ;)
Ik wil me best iets aantrekken van de meer ervaren gasten hier, graag zelfs als het nuttige dingen zijn. Maar ik vind t een beetje overdreven, belachelijk dat ik mezelf moet "verdedigen" dat ik een half uurtje voordat ik ga slapen een boek over een sport lees omdat ik het leuk vind.

Aan racen denk ik niet. Beter worden dan iemand van hier, of "iemand eruit rijden", is ook niet wat ik wil. Ik fiets nu omdat ik het leuk vind om te doen. Inclusief (het bijhouden van) de progressie. En dat is alles wat ik erover ga zeggen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:19:15 #82
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145045770
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:16 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik wil me best iets aantrekken van de meer ervaren gasten hier, graag zelfs als het nuttige dingen zijn. Maar ik vind t een beetje overdreven, belachelijk dat ik mezelf moet "verdedigen" dat ik een half uurtje voordat ik ga slapen een boek over een sport lees omdat ik het leuk vind.

Aan racen denk ik niet. Beter worden, of "iemand eruit rijden", dan iemand van hier is ook niet wat ik wil. Ik fiets nu omdat ik het leuk vind om te doen. Inclusief (het bijhouden van) de progressie. En dat is alles wat ik erover ga zeggen.
Ik bedoel te zeggen dat iedereen om zijn eigen redenen het leuk vind om te fietsen. En als jij een boek leest om je training beter aan te pakken moet je dat toch gewoon doen.

Persoonlijk vind ik het wel leuk om me te meten aan anderen of mijn vrienden klop proberen te geven.
pi_145046543
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:16 schreef Levitas het volgende:

[..]

Aan racen denk ik niet. Beter worden dan iemand van hier, of "iemand eruit rijden", is ook niet wat ik wil. Ik fiets nu omdat ik het leuk vind om te doen. Inclusief (het bijhouden van) de progressie. En dat is alles wat ik erover ga zeggen.
Als ik een PM koop is dat niet omdat ik denk daar harder door te rijden, maar omdat ik het leuk vind om op deze manier te trainen en het beter monitoren/analyseren van mijn inspanning de funfactor voor mij verhoogt.
pi_145046675
Ik snap kano wel. Levitas lijkt soms meer bezig te zijn met Castelli _O_ zadeltasje :r Hartslag _O_ niet-geschoren benen :r dan het fietsen zelf. Komt een beetje obsessief over.

[ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 30-09-2014 10:58:44 ]
  dinsdag 30 september 2014 @ 10:59:31 #85
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145046921
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap kano wel. Levitas lijkt soms meer bezig te zijn met Castelli _O_ zadeltasje :r Hartslag _O_ geschoren benen :r dan het fietsen zelf. Komt een beetje obsessief over.
Komt gewoon doordat dat veel besproken wordt hier denk ik. Als je een nieuwe sport gaat beoefenen en je hier inleest word je natuurlijk doodgegooid met vishengelapparatuur-dit, Campa-dat, soignee-zus, zadeltasjes zo.

Als je als beginner dan veel spullen nog moet kopen is het niet gek dat je het hier veel over hebt en door de bomen het bos niet kan zien in dit grote boekwerk der persoonlijke meningen.
pi_145046948
Al dat gezeur omdat ie een boekie leest :P

Die jongen komt net kijken in de wielersporten vindt het maar wat leuk en interessant. Juist goed toch? Beter dan Frits en Inneke die samen dezelfde cube kopen en 'm na de gerrie kneteman 45k in de schuur donderen en weer frikandellen gaan deeptroathen op een met mayonaise bevlekt zonnebedje aan de rand van een of ander salmonellazwembad in een turks 2-sterren red-mijn-vakantie appartement.
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:01:16 #87
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145046973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:00 schreef muzas het volgende:

Die jongen komt net kijken in de wielersporten vindt het maar wat leuk en interessant. Juist goed toch? Beter dan Frits en Inneke die samen dezelfde cube kopen en 'm na de gerrie kneteman 45k in de schuur donderen en weer frikandellen gaat deeptroathen op een met mayonaise bevlekt zonnebedje aan de rand van een of ander salmonellazwembad in een turks 2-sterren red-mijn-vakantie appartement.
_O_ _O_ _O_ _O_ Beste zin die ik hier in tijden gelezen heb!
pi_145046985
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Komt gewoon doordat dat veel besproken wordt hier denk ik. Als je een nieuwe sport gaat beoefenen en je hier inleest word je natuurlijk doodgegooid met vishengelapparatuur-dit, Campa-dat, soignee-zus, zadeltasjes zo.

Als je als beginner dan veel spullen nog moet kopen is het niet gek dat je het hier veel over hebt en door de bomen het bos niet kan zien in dit grote boekwerk der persoonlijke meningen.
Ik zie liever mensen met een eigen mening of als dat niet mogelijk is kies dan iig de verstandige weg en doe mij na.
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:04:48 #89
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145047089
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik zie liever mensen met een eigen mening of als dat niet mogelijk is kies dan iig de verstandige weg en doe mij na.
;)

Ik heb je vanwege je voorliefde voor whisky hoog zitten hoor, maar je blind nadoen lijkt me wat teveel van het goede. Zo'n eigen mening moet ook gebouwd worden met de loop der tijd. Als beginner weet je onmogelijk of een Castelli echt chill is bijvoorbeeld, dan ga je toch wel deels op de meningen hier af. Althans, ik wel.

Behalve als die belachelijke soigneursregels, die mogen wat mij betreft gelijk op de dichtstbijzijnde brandstapel.
pi_145047622
Grappige is dat kano heel nonchalant zegt rije met je kutje, maar ondertussen het boek met de 563rules uit zijn hoofd kent :')
pi_145047654
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Weet ik ook hoe je over mij denkt. Dacht dat we vriendjes waren :'(
pi_145047689
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Weet ik ook hoe je over mij denkt. Dacht dat we vriendjes waren :'(
Als er iemand een eigen mening heeft ben jij het wel :')

Al waait ie soms alle kanten op, zou buzz zeggen, maar soit, dat zie ik door mijn spaken.
pi_145047692
Ah joh, ik lees ook best veel van die boeken en ik smul bij die biografieën van bijv. Laurens ten Dame en Chris Froome. So be it.
Haters gonna hate.
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:25:17 #94
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145047780
Het enige dat je als wielrenner hoort te lezen zijn de leuzen op de weg :(

SPOILER
pi_145047887
Lezen, sinds wanneer kunnen wielrenners lezen? Die snappen niet eens hoe verkeersborden en verkeerlichten werken... :{w

Kut wielrenners. :r
pi_145048202
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:00 schreef muzas het volgende: Frits en Inneke die samen dezelfde cube kopen en 'm na de gerrie kneteman 45k in de schuur donderen en weer frikandellen gaan deeptroathen op een met mayonaise bevlekt zonnebedje aan de rand van een of ander salmonellazwembad in een turks 2-sterren red-mijn-vakantie appartement.
_O_ goeie volzin!

Een vriend van me zit deze week met vrouwlief in zo'n resort, en ik zie dus alleen maar foto's op de groeps whatsapp voorbij komen van die mayobevlekte strandstoelen waarop ze liggen te garen in de nazomerzon. Zitten ze all-in, om het kwartier komt er een koelie met een dienblad cocktails en frikandellen langs, en dan heeft ie nog een bus pringles naast zich staan :')
Mijn foto's op Flickr!
pi_145048257
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

_O_ goeie volzin!

Een vriend van me zit deze week met vrouwlief in zo'n resort, en ik zie dus alleen maar foto's op de groeps whatsapp voorbij komen van die mayobevlekte strandstoelen waarop ze liggen te garen in de nazomerzon. Zitten ze all-in, om het kwartier komt er een koelie met een dienblad cocktails en frikandellen langs, en dan heeft ie nog een bus pringles naast zich staan :')
:r

#viesdik
pi_145048311
quote:

[..]

_O_ goeie volzin!

Maak je kippenborstje maar nat voor Mallorca
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:43:34 #99
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145048343
quote:

[..]

_O_ goeie volzin!

Snap dat niet.... Huisgenoot ook, met zijn vriendin op vakantie, resort alleen af gegaan voor de transfer naar het vliegveld. Als je dan vraagt wat hij gedaan heeft was het: "ze hadden eieren met spek bij het ontbijt, dat haalde ik elke dag twee keer","Om 4 uur was er een pannekoekenbuffet" etc.

Daarom boeken met Jiba, nooit meer dan 75 kamers per hotel en nooit all-inclusive ^O^
pi_145048520
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:43 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Snap dat niet.... Huisgenoot ook, met zijn vriendin op vakantie, resort alleen af gegaan voor de transfer naar het vliegveld. Als je dan vraagt wat hij gedaan heeft was het: "ze hadden eieren met spek bij het ontbijt, dat haalde ik elke dag twee keer","Om 4 uur was er een pannekoekenbuffet" etc.

Daarom boeken met Jiba, nooit meer dan 75 kamers per hotel en nooit all-inclusive ^O^
Daarom gewoon alleen vliegtickets boeken. Als je Nederlanders hoort snel doorrijden.
pi_145048529
Boeken :')

Tent in je auto flikkeren en rijen met je kutje :D
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:49:29 #102
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145048541
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Daarom gewoon alleen vliegtickets boeken. Als je Nederlanders hoort snel doorrijden.
Nog beter idee, tenzij je zonder huurauto gaat natuurlijk.
pi_145048568
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:49 schreef muzas het volgende:
Boeken :')

Tent in je auto flikkeren en rijen met je kutje :D
Tent :')

Auto :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nog beter idee, tenzij je zonder huurauto gaat natuurlijk.
Ik ga niet zelf rijden hoor :{
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:50:44 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145048579
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:13 schreef Leonos het volgende:
Nieuwe rel _O_
dit een rel noemen :')

Dat is het enige wat ik erover heb te zeggen.
pi_145048588
Nog 2.5 dag mensen. Lekker naar de sooooon jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

3 weken niet fietsen :{w
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:51:09 #106
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145048592
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

[..]

Niet zo hautain he?
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:52:36 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145048636
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog 2.5 dag mensen. Lekker naar de sooooon jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

3 weken niet fietsen :{w
veel plezier poepie!
pi_145048640
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

[..]

Lekker man. Koelbox met goeiekope cola en broodjes pindakaas, bert en ernie CD in de radio en de ACSI gids op schoot _O_
pi_145048648
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

veel plezier poepie!
Bedankt lieverd
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:53:14 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145048651
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef muzas het volgende:

[..]

Lekker man. Koelbox met goeiekope cola en broodjes pindakaas, bert en ernie CD in de radio en de ACSI gids op schoot _O_
geen ruzie in de auto _O_
pi_145048673
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:52 schreef muzas het volgende:

[..]

De kans dat ik Nederlanders tegen kom vind ik te groot in Europa.
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:54:19 #112
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145048695
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

geen ruzie in de auto _O_
Panne, Panne, Panne... Pech, pech, pech! Als we niet geholpen worden, komen we hier nooit meer weg _O_
pi_145048709
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De kans dat ik Nederlanders tegen kom vind ik te groot in Europa.
Daarom ben je zeker in rotterdam gaan wonen? ):O
pi_145048712
Tevens. Cola :')

De fuk muzas
pi_145048719
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:54 schreef muzas het volgende:

[..]

Daarom ben je zeker in rotterdam gaan wonen? ):O
:D :')
pi_145048754
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
3 weken niet fietsen
  dinsdag 30 september 2014 @ 11:56:26 #117
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145048772
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:55 schreef muzas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_145048783
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:55 schreef muzas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ga denk ik maar hardlopen.

Hardlopen :{w :N ;( :r
pi_145049000
Even een boek over hardlopen zoeken.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:05:27 #120
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145049071
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Even een boek over hardlopen zoeken.
Voor de soigneursregels der loopsport ;)
http://running.about.com/(...)rsrulebookreview.htm
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:39:16 #121
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145050360
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:00 schreef muzas het volgende:

Die jongen komt net kijken in de wielersporten vindt het maar wat leuk en interessant. Juist goed toch? Beter dan Frits en Inneke die samen dezelfde cube kopen en 'm na de gerrie kneteman 45k in de schuur donderen en weer frikandellen gaan deeptroathen op een met mayonaise bevlekt zonnebedje aan de rand van een of ander salmonellazwembad in een turks 2-sterren red-mijn-vakantie appartement.
pi_145050693
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik snap kano wel. Levitas lijkt soms meer bezig te zijn met Castelli _O_ zadeltasje :r Hartslag _O_ niet-geschoren benen :r dan het fietsen zelf. Komt een beetje obsessief over.
Die voorbeelden die je nu opnoemt haal ik juist altijd aan met een dikke knipoog. Het kan me echt 0,0 interesseren of iemand een merkloos shirtje van van de Lidl draagt of een Castelli van weet ik hoeveel euro. Of iemand nou met een zadeltasje of niet fietst, boeiend.. Maar de voorbeelden die jij nu geeft is wel hetgeen waar hier (wellicht met een knipoog hoor) maar aangehaald wordt.
Iemand post een foto van z`n fiets. "hahahah, fietsbel, zadeltasje, ventieldopjes", om maar ff wat te noemen. Dus het enige wat ik met zulke opmerkingen doe, is meedoen met de rest hier. Ik meen er geen zak van, want ik rij zelf met Shimano onderdelen op m`n fiets, ventieldopjes, twee verschillende bidons (niet alleen kleur, maar ook nog eens de grootte!), ongeschoren benen, fitness handschoentjes, een fietsbroekje van ¤30, een Belkin shirt omdat die in de aanbieding was en ik de rest te duur vond, een goedkoop jack wat ik tijdens het hardlopen droeg... Moet ik nog ff doorgaan?

Ik kan me best voorstellen dat het als obsessief overkomt, als het verkeerd geïnterpreteerd wordt. Ik wilde er geen woorden meer aan vuil maken, maar dit is dan écht het laatste wat ik erover kwijt wil.
Ik heb iets meer dan 2 maanden geleden een tweedehands fiets gekocht, om te kijken of ik het fietsen leuk vind. Ik vind het heerlijk om te doen, maar mijn interesse gaat misschien wat dieper dan andere beginners. Als ik van m`n fiets afstap vind ik het ook leuk om achteraf te kijken wat ik nou heb gedaan en hoe dit is vergeleken met bijvoorbeeld een maand geleden, maar ook om over de sport te lezen in bijvoorbeeld tijdschriften, boeken of websites.

Misschien ben ik ook wat serieuzer, prestatiegerichter of leergieriger dan menig beginner, hoewel ik niet de drang heb om dat te meten met anderen in koersen ofzo. Dat ik het leuk vind om ergens serieus mee bezig te zijn hoeft natuurlijk ook niet te betekenen dat ik mezelf goed vind, of dat ik denk dat ik prof kan gaan worden of whatever.
Ik vind niet dat ik obsessief bezig ben met deze sport, maar mijn interesse gaat gewoon verder dan alleen het fietsen zelf. Naast dat ik het leuk vind, leer ik er ook wat van.

Dat er dan zo`n hele rel/ discussie moet ontstaan omdat ik een boekje lees, vind ik dan een beetje belachelijk. "Eerst moet ik 1000 km gefietst hebben, dan mag ik me gaan verdiepen in de sport". Waarom? Waarom zou ik me niet nu al "mogen" verdiepen en daarvan leren als beginner. Ik heb altijd geleerd dat je dingen beter vanaf het begin goed kunt (aan)leren, dan ergens op de langere termijn moeten corrigeren. En het is idd al eerder gezegd, iedereen vind iets leuk op zijn eigen manier. Bij de één is dat "fietsen met je kutje", bij de ander gaat het iets dieper. Daar is niks mis mee IMO, maar laat iedereen in zijn waarde.

En nu weer over tot de orde van de dag.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:49:41 #123
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145050733
Levitas is btw wel met een andere achtergrond begonnen met wielrennen dan de gemiddelde toerdert he? Die is door het hollen al gewend aan trainen en zal op een ander niveau instromen dan een bierzuipende en voetballende knut de oftopicbeer.

Verder moet em zich niks aantrekken van zeikende internetnerds hier die geen leven hebben en niks te doen opt werk bovendien.
pi_145050750
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:48 schreef Levitas het volgende:

[..]

Die voorbeelden die je nu opnoemt haal ik juist altijd aan met een dikke knipoog. Het kan me echt 0,0 interesseren of iemand een merkloos shirtje van van de Lidl draagt of een Castelli van weet ik hoeveel euro. Of iemand nou met een zadeltasje of niet fietst, boeiend.. Maar de voorbeelden die jij nu geeft is wel hetgeen waar hier (wellicht met een knipoog hoor) maar aangehaald wordt.
Iemand post een foto van z`n fiets. "hahahah, fietsbel, zadeltasje, ventieldopjes", om maar ff wat te noemen. Dus het enige wat ik met zulke opmerkingen doe, is meedoen met de rest hier. Ik meen er geen zak van, want ik rij zelf met Shimano onderdelen op m`n fiets, ventieldopjes, twee verschillende bidons (niet alleen kleur, maar ook nog eens de grootte!), ongeschoren benen, fitness handschoentjes, een fietsbroekje van ¤30, een Belkin shirt omdat die in de aanbieding was en ik de rest te duur vond, een goedkoop jack wat ik tijdens het hardlopen droeg... Moet ik nog ff doorgaan?

Ik kan me best voorstellen dat het als obsessief overkomt, als het verkeerd geïnterpreteerd wordt. Ik wilde er geen woorden meer aan vuil maken, maar dit is dan écht het laatste wat ik erover kwijt wil.
Ik heb iets meer dan 2 maanden geleden een tweedehands fiets gekocht, om te kijken of ik het fietsen leuk vind. Ik vind het heerlijk om te doen, maar mijn interesse gaat misschien wat dieper dan andere beginners. Als ik van m`n fiets afstap vind ik het ook leuk om achteraf te kijken wat ik nou heb gedaan en hoe dit is vergeleken met bijvoorbeeld een maand geleden, maar ook om over de sport te lezen in bijvoorbeeld tijdschriften, boeken of websites.

Misschien ben ik ook wat serieuzer, prestatiegerichter of leergieriger dan menig beginner, hoewel ik niet de drang heb om dat te meten met anderen in koersen ofzo. Dat ik het leuk vind om ergens serieus mee bezig te zijn hoeft natuurlijk ook niet te betekenen dat ik mezelf goed vind, of dat ik denk dat ik prof kan gaan worden of whatever.
Ik vind niet dat ik obsessief bezig ben met deze sport, maar mijn interesse gaat gewoon verder dan alleen het fietsen zelf. Naast dat ik het leuk vind, leer ik er ook wat van.

Dat er dan zo`n hele rel/ discussie moet ontstaan omdat ik een boekje lees, vind ik dan een beetje belachelijk. "Eerst moet ik 1000 km gefietst hebben, dan mag ik me gaan verdiepen in de sport". Waarom? Waarom zou ik me niet nu al "mogen" verdiepen en daarvan leren als beginner. Ik heb altijd geleerd dat je dingen beter vanaf het begin goed kunt (aan)leren, dan ergens op de langere termijn moeten corrigeren. En het is idd al eerder gezegd, iedereen vind iets leuk op zijn eigen manier. Bij de één is dat "fietsen met je kutje", bij de ander gaat het iets dieper. Daar is niks mis mee IMO, maar laat iedereen in zijn waarde.

En nu weer over tot de orde van de dag.
Niks mis met een Belkin shirt anders. :(
De rest niet meer gelezen. TLDR...
pi_145050800
quote:
p vind ik het ook leuk om achteraf te kijken wat ik nou heb gedaan en hoe dit is vergeleken met bijvoorbeeld een maand geleden, maar ook om over de sport te lezen in bijvoorbeeld tijdschriften, boeken of websites.

dinsdag 30 september 2014 @ 12:52:47 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145050830
Je laat je wel flink op de kast jagen zeg :')
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:54:50 #127
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145050904
quote:
Iemand post een foto van z`n fiets. "hahahah, fietsbel, zadeltasje, ventieldopjes", om maar ff wat te noemen. Dus het enige wat ik met zulke opmerkingen doe, is meedoen met de rest hier. Ik meen er geen zak van
quote:

Dat er dan zo`n hele rel/ discussie moet ontstaan omdat ik een boekje lees, vind ik dan een beetje belachelijk. "Eerst moet ik 1000 km gefietst hebben, dan mag ik me gaan verdiepen in de sport". Waarom? Waarom zou ik me niet nu al "mogen" verdiepen en daarvan leren als beginner
Volgens mij doet Kano gewoon hetzelfde, iedereen zoekt online iets meer het randje op. That's all.
pi_145051103
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:52 schreef kanovinnie het volgende:
Je laat je wel flink op de kast jagen zeg :')
He ouwe relnicht, ga jij nu maar ff lekker vakantie vieren met je slowchat gelul. Je zit op de mooiste plek op aarde en je bent triest genoeg even veel op fok als normaal. :')
pi_145051169
Ja. Ga eens werken. ;)
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:15:01 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145051510
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

He ouwe relnicht, ga jij nu maar ff lekker vakantie vieren met je slowchat gelul. Je zit op de mooiste plek op aarde en je bent triest genoeg even veel op fok als normaal. :')
:P
pi_145052177
haha prachtige discussies hier...

btw nog prachtig fietsweertje he...kom helaas al wel veel kastanje meuk tegen op de fietspaden :(
it's better to burn out than to fade away...
  dinsdag 30 september 2014 @ 13:38:10 #132
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145052224
Vanmiddag uurtje eerder weg hier om nog even 2 uur te kunnen fietsen :D.
pi_145052346
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:36 schreef lammegiraf het volgende:
haha prachtige discussies hier...

btw nog prachtig fietsweertje he...kom helaas al wel veel kastanje meuk tegen op de fietspaden :(
Ik heb deze gemonteerd op m'n voorvork, nergens last van.

Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf dinsdag 30 september 2014 @ 13:45:18 #134
73911 ultra_ivo
pi_145052442
quote:

[..]

quote:

[..]

Dat dus. Heb momenteel een retourtje Moskou liggen, visum is gisteren aangekomen. De kans dat ik Nederlanders tegenkom in Rusland is klein. En mij herkennen ze amper dus ontwijken gaat prima.
pi_145052452
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb deze gemonteerd op m'n voorvork, nergens last van.

[ afbeelding ]
fraai...met motor? :)
pi_145053009
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:45 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

fraai...met motor? :)
Tuurlijk nie, gewoon zelf trappen. Doordat mn voorwiel vooruit draait, en de bezem ertegenaan gedrukt zit, draait die laatstgenoemde achterwaarts, en bezemt op die manier de weg schoon. Wel wat meer rolweerstand natuurlijk, maar je moet wat als je in de herfst wilt rijden.
Mijn foto's op Flickr!
pi_145053104
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:49 schreef kaasplankje het volgende:knut de oftopicbeer.

_O-
pi_145053123
Hey kano! Hebbie al een paar lekkere Thai geneukt? :D
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:10:33 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145053171
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:08 schreef Tommeke het volgende:
:') nee. Zie ik ook niet gebeuren gelukkig :D
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:11:47 #140
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145053211
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:08 schreef Tommeke het volgende:
"Hebben" en "worden door" liggen dicht bij elkaar bij Thai, ach ja, wie niet waagt...
pi_145053279
Ik zou dat risico ook niet nemen :')
pi_145053874
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:13 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou dat risico ook niet nemen :')
Lekker diepzeevissen man niks mis mee
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:37:56 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145054098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Lekker diepzeevissen man niks mis mee
Ik moet nu denken aan zo'n monsterlijke vis die continu een slurfje op z'n lippen heeft hangen :r
pi_145054912
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:') nee. Zie ik ook niet gebeuren gelukkig :D
Ook gewoon binnen 2 min reageren he. Vakantieman
pi_145056391
Ik ga straks weer een rondje van 2 uur. Afgelopen zaterdag weer voor het eerst sinds 4 weken op de fiets gezeten.

Moet zeggen dat het niet slecht ging na alle burgers, patat en nacho's in de USA. Was zelfs nog een kilo afgevallen.

Nu weer wat toeren. Het is goed weer hier.
Haters gonna hate.
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:11:10 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145061366
The United states from de verenigde staten van Ameriko. Daar wil ik ook nog es heen, alleen zonder fiets. Fietse lijkt me niks daar.
pi_145061579
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:11 schreef kaasplankje het volgende:
The United states from de verenigde staten van Ameriko. Daar wil ik ook nog es heen, alleen zonder fiets. Fietse lijkt me niks daar.
Waarom niet? Mooi man
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:26:41 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145061795
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarom niet? Mooi man
Wel mooi alleen veel te uitgestrekt. En fietsvakantie vind ik zwz niks. Ik vind een rondje toeren op vakantie wel okay maar met die rotzooi sleuren elke dag langs 's Heeren wegen is niet voor mij. Ga je naar Ameriko dan ist altijd vliegtuig en dan is een fiets meenemen voor een toerritje beetje onzin.

Ik zou wel eens Noord Amerika willen doorkruisen in de herfst, voor de herfstkleuren in de bossen. Ook heb ik een eikenboek, en daar staan foto's in van eiken in Amerika van meer dan 1000 jaar oud. Die staan daar volop. Hier is zoiets ondenkbaar. En die redwoods met de Sequoiadendron giganteum, die wil ik ook zien. Maar fietse lijkt me niks dan, gewoon lekker auto huren of kopen en cruisen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:34:01 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:36:53 #151
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145062142
_O- _O- _O-
pi_145064981
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:37 schreef muzas het volgende:
_O- _O- _O-
Vind ie mooi hoor
pi_145065478
Ruim 4.000 km/h gemiddeld. _O_
pi_145065799
Zeker achter de scooter gehangen?! Dan ga ik `m flaggen hoor!!11
pi_145066041
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:57 schreef Levitas het volgende:
Zeker achter de scooter gehangen?! Dan ga ik `m flaggen hoor!!11
Eerder achter een SR-71 Blackbird. :P
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:09:05 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145066279
Is het een vogel?
Is het een vliegtuig?

Nee het is kaasplank.
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:12:41 #158
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_145066460
Stelletje kletskutten zijn jullie...ga fietsen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_145066611
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Stelletje kletskutten zijn jullie...ga fietsen.
Ik heb 95km gefietst vandaag. ;(
pi_145067337
Strava nieuwe layout
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:31:34 #161
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145067356
Castelli shirtje na een maand al een kapotte rits, wil je me dat nooit meer aanraden Levitas?
pi_145067516
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:31 schreef Fretwork het volgende:
Castelli shirtje na een maand al een kapotte rits, wil je me dat nooit meer aanraden Levitas?
Terug brengen ook al is support van Castelli zelf best ruk. Maar misschien wil de winkel wel wat voor je betekenen.

Voor mij in ieder geval nooit meer Castelli. Buiten dat het spul gemaakt is voor Biafranen is het zeker zijn geld niet waard.
pi_145067624
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:31 schreef Fretwork het volgende:
Dat kan helemaal niet. Vast zo`n chinese Castelli? In m`n boek stond dat Castelli echt goede kwaliteit was en niet kapot te krijgen was ;) ;)
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:40:26 #164
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145067787
Hij hep gewoon een te kleine maat gekocht.
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:54:14 #165
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145068525
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:40 schreef kaasplankje het volgende:
Hij hep gewoon een te kleine maat gekocht.
Lama, waarschijnlijk dronken/endorfinehigh. Snapte niet meer hoe het shirt in elkaar zat :'). Lekker Balotelli momentje...

Hoe de fuck ga ik ooit afstuderen..
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:59:24 #166
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145068806
Maat is trouwens goed hoor, ben echt de Hulk in de Castelli pasvorm. Die dingen zijn nog getailleerder dan damesshirts.
pi_145071614
Pics Riderman

3e klim van de 2e etappe, precies op het steilste stuk

Wel leuk met die motor ervoor, lijkt net alsof ik op kop van de groep rijd, maar er reden nog iets van 150 voor me. Dit was ook de klim waar het peloton volledig uit elkaar sloeg.

Aanremmen voor een bocht in de afdaling daarna:

Halverwege die bocht:

(ziet er een beetje verkrampt uit, maar volgens mij dacht ik op dat moment "oh, dit is wel heel erg hard voor deze bocht", en een tel later "dat had dus écht niet sneller gekund", want ik had nog precies genoeg weg over (oftewel: geen, want reed precies langs het randje)).

Finish van de 3e etappe, wat doe je dan, juist, je zet je tellertje stil:
pi_145072439
Mooie foto's Wombcat!
pi_145073446
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:34 schreef Ericr het volgende:

[..]

Terug brengen ook al is support van Castelli zelf best ruk. Maar misschien wil de winkel wel wat voor je betekenen.

Voor mij in ieder geval nooit meer Castelli. Buiten dat het spul gemaakt is voor Biafranen is het zeker zijn geld niet waard.
De service van Castelli, of beter gezegd de importeur, is juist TOP! Ritsje of stiksel kapot? Geen twijfel, je krijgt een nieuwe.
pi_145073505
En je hebt het goeie pakje aan, niet die ouwe grijs gewassen van De Mol! ;)

Ziet er gaaf uit hoor, goeie foto's inderdaad.
Mijn foto's op Flickr!
pi_145073640
Mooie platen idd :Y

@käse; M'n vriendin heeft een tijdje in California gewoond en is ook in yosemite national park geweest. Super mooi is dat! En idd vooral in de herfst dan :Y

Haar nichtje gaat komende maand trouwen en we waren uitgenodigd. Helaas geen pieken voor een vliegticket ;(
pi_145074099
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

De service van Castelli, of beter gezegd de importeur, is juist TOP! Ritsje of stiksel kapot? Geen twijfel, je krijgt een nieuwe.
UK niet in ieder geval. Had ik maar niet in de UK moeten kopen waarschijnlijk maar afhandeling garantie was gewoon zwaar ruk.
pi_145075057
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:24 schreef Ericr het volgende:

[..]

UK niet in ieder geval. Had ik maar niet in de UK moeten kopen waarschijnlijk maar afhandeling garantie was gewoon zwaar ruk.
Zonde. Als ik een klant heb met zo'n geval hoef ik niet eens te overleggen en alleen maar het kapotte shirt op te sturen en de klant meteen een nieuwe geven.
pi_145075405
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zonde. Als ik een klant heb met zo'n geval hoef ik niet eens te overleggen en alleen maar het kapotte shirt op te sturen en de klant meteen een nieuwe geven.
service bij Tommeke is idd top ja. Ik kreeg ook zo eens nieuw broekje bij hem!
pi_145075727
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:39 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Lag ook wel aan de webshop die eigenlijk gelijk dwars ging liggen. Dacht heel even dat Castelli het zelf dan wel zou op pikken maar die gooide het ook op andere oorzaken dan razendsnelle slijtage. Nog nooit zulke troep meegemaakt in bijna 25 jaar fietsen. Zal best genoeg Castelli-spul zijn van hoge kwaliteit maar ga mijn geld er niet meer aan wagen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:54:49 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145075872
Tommeke zat bij mij ook zo in m'n broekje ;(
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:55:31 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145075906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:51 schreef Ericr het volgende:

[..]

Lag ook wel aan de webshop die eigenlijk gelijk dwars ging liggen. Dacht heel even dat Castelli het zelf dan wel zou op pikken maar die gooide het ook op andere oorzaken dan razendsnelle slijtage. Nog nooit zulke troep meegemaakt in bijna 25 jaar fietsen. Zal best genoeg Castelli-spul zijn van hoge kwaliteit maar ga mijn geld er niet meer aan wagen.
wat had je dan en wat is er gebeurd?
pi_145076070
Hadden we niet afgesproken dat jij van je vakantie zou gaan genieten en een beetje aanrommelen met een hete Australische ?
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 30 september 2014 @ 23:01:52 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145076147
Doe ik ook hoor. Vroeg wakker omdat er iemand snurkt en ik godsgruwlijke last van m'n onderrug heb door al die hostelmatrasjes. Over 5 dagen staat er een massage op de planning :9

Vanmiddag aanmonsteren op een maxi zeiljacht voor een trip van 2 dagen/nachten :)
pi_145076316
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

wat had je dan en wat is er gebeurd?
Al een keer eerder gemeld hier. Suit van Castelli die na iets meer dan 1 1/2 maand al versleten was en nee dat ligt er niet aan dat het een aerosuit is zoals jij aangaf in een eerder topic. Dat suit is ook bestemd voor dagelijks gebruik maar gewoon rommel. Slijtageplekken, losse naaisteken bij de zeem. Ding desintegreerde in no time. Broeken die ouder zijn die ik veel vaker gebruik vertonen totaal geen slijtage. Ligt dus niet aan zadel, contact met zadeltas of wat dan ook. Maar volgens Castelli en webshop wel.

Castelli/Garmin omschrijft het suit zelf als:

quote:
For 2014, we're very excited to offer the team's San Remo speedsuit that was widely used by our pro riders throughout 2012 and 2013. In 2014, the San Remo suit has been widely adopted by our pro riders as the go to race wear if you're serious about going on the attack. The San Remo speedsuit pairs Castelli's legendary bodypaint bib shorts with a modified aero jersey to give you the performance benefits of a full time trial skin suit, with the convenience of a full length zipper and rear jersey pockets. This is an amazing one piece, do it all riding speedsuit that you can use year round.
Ik geloof niet dat al die suits rommel zijn maar het suit dat ik kocht is echt een maandagochtendgeval.
pi_145080837

Vet
pi_145081141
Lekker mistig weer vanochtend.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 07:59:56 #184
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145081245
quote:
Ziet er gaaf uit!
pi_145082058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:17 schreef Tommeke het volgende:
Mooie platen idd :Y

@käse; M'n vriendin heeft een tijdje in California gewoond en is ook in yosemite national park geweest. Super mooi is dat! En idd vooral in de herfst dan :Y

Haar nichtje gaat komende maand trouwen en we waren uitgenodigd. Helaas geen pieken voor een vliegticket ;(
Ik ben net terug uit California. Yosemite is echt heel mooi. Seqouia is ook de moeite waard en Joshua Tree ook. Neem wel voldoende water mee.
Haters gonna hate.
pi_145082101
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wel mooi alleen veel te uitgestrekt. En fietsvakantie vind ik zwz niks. Ik vind een rondje toeren op vakantie wel okay maar met die rotzooi sleuren elke dag langs 's Heeren wegen is niet voor mij. Ga je naar Ameriko dan ist altijd vliegtuig en dan is een fiets meenemen voor een toerritje beetje onzin.

Ik zou wel eens Noord Amerika willen doorkruisen in de herfst, voor de herfstkleuren in de bossen. Ook heb ik een eikenboek, en daar staan foto's in van eiken in Amerika van meer dan 1000 jaar oud. Die staan daar volop. Hier is zoiets ondenkbaar. En die redwoods met de Sequoiadendron giganteum, die wil ik ook zien. Maar fietse lijkt me niks dan, gewoon lekker auto huren of kopen en cruisen.
Zijn wel een aantal gave meerdaagse cyclo's zoals ronde van oregon.
pi_145082416
quote:
wat is dat?
pi_145082475
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

wat is dat?
Massive Multiplayer Online game voor fietsers. Bedoeling is dat er een wereld komt met honderdduizenden mensen met wedstrijden,fietsclubs, profs, strava integratie, etc etc

En dan niet op dat houtje touwtje niveau van tacx maar serieuze game developers die er aan meewerken.

http://www.dcrainmaker.com/2014/09/ultra-graphics-trainer.html

Werkt hetzelfde als trainerroad dus met iedere hometrainer als je maar minstens cadans/snelheidsmeter hebt met ANT+ connectie
pi_145082494
quote:
99s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:02 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik ben net terug uit California. Yosemite is echt heel mooi. Seqouia is ook de moeite waard en Joshua Tree ook. Neem wel voldoende water mee.
In het vliegtuig? Want dat spul hebben ze niet in de US of A?
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:49:44 #190
153506 Captain_Fabulous
pi_145082967
Bikemotion heeft een ladies night met korting op entree voor dames, gratis goodiebags...en mannen mogen die avond ook naar binnen. Maar dan wel voor de volle prijs, en zonder goodiebag. Discrimintaie zeg ik!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:09:25 #191
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145083395
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bikemotion heeft een ladies night met korting op entree voor dames, gratis goodiebags...en mannen mogen die avond ook naar binnen. Maar dan wel voor de volle prijs, en zonder goodiebag. Discrimintaie zeg ik!
Stennis schoppen dan! Gebodypaint buiten staan met fakkels zeg ik.

Verder goed punt wel, discriminatie werkt twee kanten op. Ik ben laatst geweigerd voor een homokroeg (enige die nog open was) omdat ik te hetero was ;)
pi_145083428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Massive Multiplayer Online game voor fietsers. Bedoeling is dat er een wereld komt met honderdduizenden mensen met wedstrijden,fietsclubs, profs, strava integratie, etc etc

En dan niet op dat houtje touwtje niveau van tacx maar serieuze game developers die er aan meewerken.

Werkt hetzelfde als trainerroad dus met iedere hometrainer als je maar minstens cadans/snelheidsmeter hebt met ANT+ connectie
Haha en als je goed bent krijg je "aimbot, cheater, autoaimcheater" naar je hoofd :D
pi_145085218
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:09 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Stennis schoppen dan! Gebodypaint buiten staan met fakkels zeg ik.

Verder goed punt wel, discriminatie werkt twee kanten op. Ik ben laatst geweigerd voor een homokroeg (enige die nog open was) omdat ik te hetero was ;)
Haha echt? :') Liet je toen je geschoren poten zien? :D
pi_145085239
Ik was laatst ook in een homokroeg. Meisjes die met elkaar zoenen :9
pi_145085267
Zonder grappen, was nog best gezellig daar! #nohommo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:25:35 #196
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145085287
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Haha echt? :') Liet je toen je geschoren poten zien? :D
Heb geen geschoren poten, en mijn wielerbroekje lag thuis. Ben resprectvol zonder stampij weggelopen om ons thuis aan de whisky te zetten.

Leuke verwoording wel, geschoren poten.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:26:31 #197
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145085322
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:24 schreef Tommeke het volgende:
Zonder grappen, was nog best gezellig daar! #nohommo
Dat is het kennelijk altijd, leek mij ook een uitermate gezellige plek om mijn alcoholroes om te zetten in vrolijke danspasjes, maar a la...
pi_145085395
Hey die woordgrap was onbewust _O-
pi_145085405
Ik heb een leuk dilemma :)

Ik zat dit weekend al even met Patroon te prakkizeren, en gisteravond ook weer: de laatste 2 weken rij ik ineens met enorm hoge hartslagen rond.

In de vakantie veel geklommen, gefietst en gedaan, een paar dagen ziek geweest en bij thuiskomst was ik 2 kg lichter. Dus heb wel een jasje uitgedaan. De hele week na de vakantie heb ik geen fiets aangeraakt, had er weinig goesting in.

Zondag met Patroon een ritje, maar zelfs op 2 uur rustig peddelen had ik een hoge gemiddelde hartslag, gem 157 terwijl ik normaal bij dat soort snelheden heel wat rustiger HF heb.

Gisteravond nog even direct bij thuiskomst op de fiets gesprongen, zodat ik nog mooi kon fietsen voor het donker. Wel met een lege maag op de fiets dus. Ook weer hoog gemiddelde, 158, maar heb daarbij wel een stuk van 5 km volle bak gereden en een eindsprintje gereden. Ik zag zelfs een max HF van 208 voorbij komen, maar zo hoog heb ik nog nooit gehad, misschien een afleesfout.

Ik voel me niet topfit de laatste week, beetje verkouden ook dus daar kan het ook nog door komen. Maar wat zouden de andere scenario's kunnen zijn?

1.Ik train al het hele jaar verkeerd, was daardoor telkens vermoeid en dus lagere hartslagen, zodat het alleen maar leek of ik heel goed in conditie was. Na deze week complete rust ben ik weer opgepept, en kan mn hart nu ineens voluit. Als ik een rit die voor mn gevoel lekker gaat nu ineens met een HF 157 rij, terwijl dat normaal 145 gemiddeld is, dan voelt het alleen voor je gevoel als een matige prestatie. Maar misschien ben ik wel super uitgerust :)

2. Ik ben na 3 weken roofbouw en 1 week rust compleet onttraind, en kan weer van voren af aan beginnen met het opbouwen van de tempo-duur conditie.

3. Er is iets anders mis, je hebt hartklachten en moet stoppen met sporten.
4. Er is niks mis, t is een tijdelijk dipje en je moet niet zeiken maar rije met je kutje

Wat mij betreft ook niks zorgelijks hoor, dit. Het seizoen is bijna ten einde, en vanaf nu is het weer gewoon lekker peddelen, op conditie en gewicht blijven in de winter en af en toe een MTB tochtje.
Maar toch intrigeert het me wel. iemand een idee?

Oh ja, hij springt ook alle kanten op, fluctueert veel meer dan normaal. Effe aanzetten na een bochtje, bam, meteen 15 slagen hoger.
Mijn foto's op Flickr!
pi_145085759
Kun je voor de zekerheid niet een andere hartslagmeter proberen? Weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt. Denk dat het belangrijkste is hoe je je voelt. Als je niet uitgeput thuiskomt en je herstel verder niet beïnvloed wordt is er niks aan de hand lijkt me.

Een van de redenen dat ik nu zelf een tijdje niet ga fietsen is dat ik al maanden met een in mijn ogen te lage hartslag rijd en m'n herstel steeds trager gaat. Zag dat m'n laatste rustweek van vorig jaar maart dateerde dus het is ook wel weer even tijd.

Denk dat je gewoon lekker uitgerust bent nu.
  FOK!fotograaf woensdag 1 oktober 2014 @ 11:42:11 #201
73911 ultra_ivo
pi_145085815
Gripper, dat klinkt als een perfect gepland seizoen. Op precies aan het eind van het seizoen. Helemaal niks mis mee. Gewoon tot de kerst met de handjes op het stuur rustig peddelen, daarna je volgend seizoen opbouwen. Ik ken dat verschijnsel, had ik bijvoorbeeld aan het eind van 2012 nadat ik 2x een 1200 had gedaan. Soms roept je lichaam gewoon stop. Dat signaal niet negeren maar het ff rustig aandoen.
pi_145085992
Zou best kunnen inderdaad Ivo. Ik voelde me ook echt niet uitgerust na de vakantie, want ook daarin zat amper een rustdag. En alpine beklimmingen zijn qua intensiteit ook een marmotte op zich, qua duur, uitputting en gebrek aan slaap :D

Rustig peddelen en af en toe lekker raggen in het bos lijkt me een prima vooruitzicht voor de komende 3 maanden :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_145086069
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Haha das wel vet. Moet je wel ruimte in je huis hebben voor zo'n hometrainer+PC. Heb ik nu absoluut niet :{

Eerst maar eens horen hoe het bevalt, de plaatjes zeggen niets natuurlijk. De interaktie tussen je virtuele fietser en de trainer moet wel heel snel up to date zijn, anders wordt het een farce...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_145086313
Theorie 1 lijkt mij onwaarschijnlijk. Zo gek heb jij het dit jaar niet gedaan om steeds vermoeid te zijn. Vermoeidheid zorgt wel voor lagere hf, maar uitgerust is je hf niet opeens 18 slagen hoger. Bij vermoeidheid ook niet zomaar 18 lager, tenzij einde van een cyclo van 200km, dat je spieren niet meer het hoge vermogen vragen van je hart.

Denk vooral door de vakantie. Viel mij idd al op. Normaal zijn onze hf ongeveer gelijk. Ik reed zaterdag gem rond 140, waar jij tegen de 160 zat, terwijl we piano piano reden.
pi_145086943
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:24 schreef Tommeke het volgende:
Ik was laatst ook in een homokroeg. Meisjes die met elkaar zoenen :9
Trots zijn op het krijgen van stijfje bij het zien van 2 zoenende travestieten :')
pi_145088959
En nog een foto van de tijdrit van Vrijdag

(Nee, ik ben niet Froome aan het imiteren, met het hoofd naar beneden is aerodynamischer, dus ik heb zoveel mogelijk zo gereden).
pi_145089290
Toffe foto('s) Wombcat. Omgeving ziet er goed uit.
pi_145090565
@Gripper; Verkoudheid kan een rol spelen, toen ik tijdje geleden aan het snotteren was ging m'n hartslag ook snel naar de 160 op momenten dat ik rond de 120 had verwacht.
pi_145092381
Pfff zat niet lekker op de fiets. Was afzien.
lang geleden dat ik zo 'leeg' op de fiets zat. Terwijl het helemaal niet zo'n boeiend rondje was. Ook wel weer eens lekker, nou jah bij thuiskomst dan :P

Nieuwe route geprobeerd, maar dat was geen succes. Ben geen fan van wassenaar e.o.
pi_145094221
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Trots zijn op het krijgen van stijfje bij het zien van 2 zoenende travestieten :')
Boertje uit 058 is weer eens niets gewend :')
Waren prima chick. PM me maar voor foto's ;)
pi_145094253
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

PM
pi_145094291
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:15 schreef Wombcat het volgende:
[ link | afbeelding ]

(Nee, ik ben niet Froome aan het imiteren, met het hoofd naar beneden is aerodynamischer, dus ik heb zoveel mogelijk zo gereden).
overschoentjes.. andere wieltjes gestoken dan in de klimetappe's.. profi! :)
Leuk zulke jedermanwedstrijden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_145094989
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:00 schreef the_critic het volgende:

[..]

overschoentjes.. andere wieltjes gestoken dan in de klimetappe's.. profi! :)
Leuk zulke jedermanwedstrijden..
Alle beetjes helpen :P

De tijdrit reed ik met Zonda's van eind jaren 90 (hoge aluminium velg, de goedkope variant van de eerste Shamals). Die wielen heb ik ooit (2002 of zo) op de kop getikt voor ¤100 oid, inclusief cassette, ze waren toen in de uitverkoop bij Salden, was toen al overjarig spul. Eigenlijk gebruik ik ze nooit meer, ze zijn namelijk nogal zwaar. Afgelopen winter wilde ik ze verkopen, maar ik dacht "ach, misschien kan ik de tijdrit van de Riderman er nog mee rijden."

Voor de tijdrit zou een setje wielen met hoge velg nog wel een aanschaf zijn. Die ik heb zijn namelijk 'maar' 4 centimeter hoog. En moderne hoge wielen zou ook een stuk lichter zijn, want vooral het achterwiel is loeizwaar. Ik heb ze van te voren nog gewogen en het set is ongeveer 500 gram zwaarder dan m'n setje neutrons.

Overigens staan er echt veel aan de start met een tijdritfiets.
pi_145095173
ook lekker aerodynamisch dat startnummer
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:30:56 #215
545 dop
:copyright: dop
pi_145095365
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:47 schreef Gripper het volgende:
Zou best kunnen inderdaad Ivo. Ik voelde me ook echt niet uitgerust na de vakantie, want ook daarin zat amper een rustdag. En alpine beklimmingen zijn qua intensiteit ook een marmotte op zich, qua duur, uitputting en gebrek aan slaap :D

Rustig peddelen en af en toe lekker raggen in het bos lijkt me een prima vooruitzicht voor de komende 3 maanden :)
Ik zou even naar de drogist gaan voor deze

SPOILER
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_145097005
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Alle beetjes helpen :P

De tijdrit reed ik met Zonda's van eind jaren 90 (hoge aluminium velg, de goedkope variant van de eerste Shamals). Die wielen heb ik ooit (2002 of zo) op de kop getikt voor ¤100 oid, inclusief cassette, ze waren toen in de uitverkoop bij Salden, was toen al overjarig spul. Eigenlijk gebruik ik ze nooit meer, ze zijn namelijk nogal zwaar. Afgelopen winter wilde ik ze verkopen, maar ik dacht "ach, misschien kan ik de tijdrit van de Riderman er nog mee rijden."

Voor de tijdrit zou een setje wielen met hoge velg nog wel een aanschaf zijn. Die ik heb zijn namelijk 'maar' 4 centimeter hoog. En moderne hoge wielen zou ook een stuk lichter zijn, want vooral het achterwiel is loeizwaar. Ik heb ze van te voren nog gewogen en het set is ongeveer 500 gram zwaarder dan m'n setje neutrons.

Overigens staan er echt veel aan de start met een tijdritfiets.
Hoelang was die tijdrit
pi_145097023
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:57 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik ben idd maar een preuts boertje :'(
pi_145097067
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hoelang was die tijdrit
16 km, met 200 hm.
pi_145102619
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:30 schreef dop het volgende:

[..]

Ik zou even naar de drogist gaan voor deze

SPOILER
Oh die hebben we altijd wel in huis liggen hier, m'n vriendin doet preventief elke 2 maanden een testje om niet voor onaangename verassingen te staan.

Maarre, vanavond naar huis (met een MTB-ende collega die z'n eerste tweedehands racefiets heeft) ging weer best goed, mooi rustige hartslag en geen slap gevoel.
Mijn foto's op Flickr!
pi_145108121
Iemand ervaring met deze?
70 euro aan gratis spullen? :o

https://www.futurumshop.n(...)ampaign=surprise-box
pi_145108546
Waarschijnlijk krijg je dan allemaal kleding in maten die vrijwel niemand heeft en die daarom overblijven.
pi_145108678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:05 schreef Wombcat het volgende:
Waarschijnlijk krijg je dan allemaal kleding in maten die vrijwel niemand heeft en die daarom overblijven.
Daarom moet je dus bij bestellen een maat opgeven ;)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:12:29 #223
40566 Ericr
Livewrong
pi_145108952
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:57 schreef Leonos het volgende:
Iemand ervaring met deze?
70 euro aan gratis spullen? :o

https://www.futurumshop.n(...)ampaign=surprise-box
70% korting op zijn best maar dan wel van adviesprijzen die je er normaal gesproken ook niet voor zal betalen. Meeste van dit soort boxen vallen vies tegen maar je kan het natuurlijk op wagen voor 30 euro.
pi_145108993
quote:
12s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:07 schreef muzas het volgende:

[..]

Daarom moet je dus bij bestellen een maat opgeven ;)
Oh, daar had ik overheen gekeken.

Blijft wel gokken natuurlijk.
pi_145109423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Oh, daar had ik overheen gekeken.

Blijft wel gokken natuurlijk.
Handig als je 1,70 bent en 65 kilo weegt maar wel maat 45 en handen als kolenschoppen hebt ;)
Mijn foto's op Flickr!
pi_145110912
Heb hem besteld, ben benieuwd :P
pi_145111465
Kleding in de opruiming hadden ze soms ook al 60% korting en nu moet je maar zien wat je krijgt.
Leuke manier voor futurumshop om van hun overgebleven spullen af te komen ;)
pi_145112463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:15 schreef Wombcat het volgende:
[ link | afbeelding ]

Hoe heet zo'n ligding voor op je stuur?
Lijkt me ook wel chill om er op te zetten. Is zulks duur?
En zitten daar ook versnellinghendels op?
People assume too much.
  FOK!fotograaf woensdag 1 oktober 2014 @ 23:19:39 #229
145146 Andyy
pi_145112530
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:18 schreef very het volgende:

[..]

aerobars. En alleen op TT fietsen zitten er versnellingshendels/knopjes (als je electrisch kan schakelen) op.
Maar doe maar niet op je normale racefiets, als je er geen tijdritten mee rijdt, rijdt je compleet voor lul :')
pi_145112768
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:18 schreef very het volgende:

[..]

Opzetstuurtje, was ongeveer ¤65. Nee, daar zitten niet de versnellingshendels op. Dat kan wel, maar is onhandig op een gewone racefiets.
pi_145112973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:57 schreef ddx het volgende:
Kleding in de opruiming hadden ze soms ook al 60% korting en nu moet je maar zien wat je krijgt.
Leuke manier voor futurumshop om van hun overgebleven spullen af te komen ;)
Hoop ook nog wel andere dingen als kleding te krijgen.
Beginnende fietser, dus heb nog weinig spullen, zie wel :P
  FOK!fotograaf woensdag 1 oktober 2014 @ 23:40:08 #232
145146 Andyy
pi_145113524
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:46 schreef Leonos het volgende:
Heb hem besteld, ben benieuwd :P
Ik ook, hou wel van een gokje zo nu en dan :P
pi_145114887
En dan als echte nederlander natuurlijk terugsturen als het niet bevalt ? ;)
pi_145116457
Klinkt als de fukubukuro in Japan ^O^ Je koopt blind een doos en het enige wat je weet is dat de inhoud (veel) meer waard is dan wat je betaald. Vorig jaar kocht ik er van Fred Perry, Levi's en whiskywinkel ( :') )

Je hebt er dan ook van apple waar soms macbooks inzitten voor 300 euro ofzo.

Einde nutteloos japan feitje.
pi_145116802
quote:
6s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:19 schreef Andyy het volgende:

[..]

aerobars. En alleen op TT fietsen zitten er versnellingshendels/knopjes (als je electrisch kan schakelen) op.
Maar doe maar niet op je normale racefiets, als je er geen tijdritten mee rijdt, rijdt je compleet voor lul :')
Fiets het ook niet gewoon lekker dan?
People assume too much.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 08:41:52 #236
153506 Captain_Fabulous
pi_145116954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:29 schreef Gripper het volgende:
2. Ik ben na 3 weken roofbouw en 1 week rust compleet onttraind, en kan weer van voren af aan beginnen met het opbouwen van de tempo-duur conditie.
Bedoel je dat je 3 weken lang telkens weer ging sporten terwijl je in de bodem van de curve bent? Sloopt dat niet meer de spiermasa, dan de duur conditie?
quote:
3. Er is iets anders mis, je hebt hartklachten en moet stoppen met sporten.
Ik dacht dat ik de huis-hypochonder van het topic was?
quote:
4. Er is niks mis, t is een tijdelijk dipje en je moet niet zeiken maar rije met je kutje
Dat ook altijd natuulijk.
quote:
Oh ja, hij springt ook alle kanten op, fluctueert veel meer dan normaal. Effe aanzetten na een bochtje, bam, meteen 15 slagen hoger.
Zoals eerder gezegd, is je meter niet gaar?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:01:20 #237
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145117269
quote:
6s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:19 schreef Andyy het volgende:

[..]

Zag laatsts een mountainbiker op de weg met zo'n stuurtje, leek me allemaal nogal tegenstrijdig. Ik bedoel, koop dan andere banden...
pi_145117286
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zag laatsts een mountainbiker op de weg met zo'n stuurtje, leek me allemaal nogal tegenstrijdig. Ik bedoel, koop dan andere banden...
Ik zag een keer een koga beachracer met mountainbikepedalen, ligstuur en fietstassen _O_
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:03:25 #239
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145117311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik zag een keer een koga beachracer met mountainbikepedalen, ligstuur en fietstassen _O_
Ja ja, Knut heeft het allemaal weleens wilder gezien. :{w
pi_145117326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:03 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ja ja, Knut heeft het allemaal weleens wilder gezien. :{w
Gelijk een foto gemaakt voor in mn collectie
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:05:13 #241
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145117341
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Gelijk een foto gemaakt voor in mn collectie
Met de fietser erop? Daar ben ik dan namelijk benieuwd naar.
pi_145117438
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Met de fietser erop? Daar ben ik dan namelijk benieuwd naar.
Ik zal je over 3 weken een kopie sturen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:11:37 #243
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145117453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik zal je over 3 weken een kopie sturen.
Je mag ook faxen of desnoods een telegram versturen! Leonos wilde toch nog een lange tocht fietsen, misschien kan hij koerieren...
pi_145117501
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je mag ook faxen of desnoods een telegram versturen! Leonos wilde toch nog een lange tocht fietsen, misschien kan hij koerieren...
Ik ben op vakantie vriend, maar als Leonos langs wil komen lijkt me dat wel gezellig :)

Mits hij zn joden-ui thuis laat.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:17:16 #245
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145117540
quote:
6s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ben op vakantie vriend, maar als Leonos langs wil komen lijkt me dat wel gezellig :)

Mits hij zn joden-ui thuis laat.
Veel plezier! Leonos lijkt me een beetje stil, maar dat kan ook liggen omdat ik hem aan Arena-publiek link...
pi_145117578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Veel plezier! Leonos lijkt me een beetje stil, maar dat kan ook liggen omdat ik hem aan Arena-publiek link...
Hihi
pi_145117605

Graag weer ontopic nu
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:27:34 #248
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145117734
Tour volgens jaar door België, finish in Huy *O*

Hopelijk gaan ze ook over de Citadel van Namurs :D.
pi_145117876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef Fretwork het volgende:
Tour volgens jaar door België, finish in Huy *O*
[ afbeelding ]

Hopelijk gaan ze ook over de Citadel van Namurs :D.
Volderke rijdt ze allemaal kapot _O_
pi_145117885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Had vroeger (bijna 25 jaar terug) een wazig Scott aerostuur op mijn MTB. Wel slicks er onder en op den duur een 56 voorblad. Als Strava toen had bestaan hadden een aantal KOM's hier in de duinen nog steeds gestaan. Was altijd wel leuk om langs racefietsers te vliegen terwijl je op een MTB zat. Alleen niet heel comfortabel rijden, aerostuur lag je gewoon met je armen op het stuur zelf. Geen opzetstukken waar je wat comfortabeler in kon liggen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:40:41 #251
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145117980
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:35 schreef Ericr het volgende:

[..]

Had vroeger (bijna 25 jaar terug) een wazig Scott aerostuur op mijn MTB. Wel slicks er onder en op den duur een 56 voorblad. Als Strava toen had bestaan hadden een aantal KOM's hier in de duinen nog steeds gestaan. Was altijd wel leuk om langs racefietsers te vliegen terwijl je op een MTB zat. Alleen niet heel comfortabel rijden, aerostuur lag je gewoon met je armen op het stuur zelf. Geen opzetstukken waar je wat comfortabeler in kon liggen.
Nice! Maar deze reed gewoon op dikke tractorbanden.
pi_145118000
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:35 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Volderke rijdt ze allemaal kapot _O_

Volderkeindevulta.youtube
pi_145118047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nice! Maar deze reed gewoon op dikke tractorbanden.
Niet echt nuttig dan maar je ziet die stuurtjes ook terug op stadsfietsen soms. Bij de snelheden die de meesten halen op zo'n fiets heb je er niet veel. Op een MTB lijkt het me onzinnig als je er ook mee in het terrein rijdt, zo'n stuurtje is een gevaar voor jezelf mocht je in het terrein crashen. I.p.v. over je stuur heen knal je dan als eerste tegen zo'n opzetstuur aan als het tegen zit.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:47:24 #254
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145118100
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

Niet echt nuttig dan maar je ziet die stuurtjes ook terug op stadsfietsen soms. Bij de snelheden die de meesten halen op zo'n fiets heb je er niet veel. Op een MTB lijkt het me onzinnig als je er ook mee in het terrein rijdt, zo'n stuurtje is een gevaar voor jezelf mocht je in het terrein crashen. I.p.v. over je stuur heen knal je dan als eerste tegen zo'n opzetstuur aan als het tegen zit.
Lijkt me inderdaad ook dat ze met een beetje pech stukjes stuur uit je buikholte kunnen verwijderen als je valt. Ik verbaas me soms ook over stadsfietsen met zo'n stuurtje. Vooral als je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan stellen dat ze maximaal 10km fietsen. Zelfde geld overigens voor fitte 30ers op een e-bike die in standje zwanenbootje rond peddelen en 25km/uur halen.
pi_145118693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]

donderdag 2 oktober 2014 @ 10:38:16 #256
153506 Captain_Fabulous
pi_145119158
Jumbo wordt kennelijk ook sponsor van het team Lotto NL...leuk voor de gevulde recreative rijder, een shirt met JUMBO om je dikke pens :X
Vanavond ga ik naar de intake van het afvalprogramma in de sportschool, eens horen wat ze zeggen. Is kennelijk iets met shakes enzo, horen of ik het zie zitten.Ik probeer het nu al lang zelf, maar misschien heb ik gewoon hulp nodig om eens een normaal figuur te krijgen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:47:49 #257
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145119424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jumbo wordt kennelijk ook sponsor van het team Lotto NL...leuk voor de gevulde recreative rijder, een shirt met JUMBO om je dikke pens :X

Ach ja, Twente-fans hebben ook met een patémerk op hun pens gelopen ;).

Goed bezig hoor, kan altijd zijn dat je nieuwe inzichten krijgt, en voeding aanpassen op een ander sportief schema kan best nuttig zijn.
pi_145119426
Hoe kom ik er achter welke stuur-dikte ik heb, ?
Meet ik dat met een meetlint eromheen? Of gaat het om de doorsnede? En zo ja, hoe meet je die nauwkeurig?

/noob
People assume too much.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:52:08 #259
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145119536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:47 schreef very het volgende:
Hoe kom ik er achter welke stuur-dikte ik heb, ?
Meet ik dat met een meetlint eromheen? Of gaat het om de doorsnede? En zo ja, hoe meet je die nauwkeurig?

/noob
omtrek=2*pi*radius(halve doorsnede). Dus pi*doorsnede=omtrek

Omtrek/pi=doorsnede.

Als je nauwkeurig meet zou je alles moeten kunnen omrekenen met een simpele rekenmachine.
pi_145119759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]

omtrek=2*pi*radius(halve doorsnede). Dus pi*doorsnede=omtrek

Omtrek/pi=doorsnede.

Als je nauwkeurig meet zou je alles moeten kunnen omrekenen met een simpele rekenmachine.
Thanks ^O^
En als men het over stuurdikte heeft, dan heeft men het over de doorsnede?

[ Bericht 7% gewijzigd door very op 02-10-2014 11:20:13 ]
People assume too much.
pi_145119959
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 09:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

In het vliegtuig? Want dat spul hebben ze niet in de US of A?
Nee als je een park in gaat natuurlijk :D
Haters gonna hate.
pi_145120044
Ik heb een mooi regenjack gekocht bij Mantel. Was een goede prijs en ik ben er blij mee. Ik heb een zwarte gekocht de Craft Performance Bike Featherlight.

Ik had een witte van Campagnolo maar die werd op een gegeven moment vies grijs.
Haters gonna hate.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:12:56 #263
153506 Captain_Fabulous
pi_145120073
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:47 schreef Fretwork het volgende:
Goed bezig hoor, kan altijd zijn dat je nieuwe inzichten krijgt, en voeding aanpassen op een ander sportief schema kan best nuttig zijn.
Ze beloven 6 kilo per maand afvallen, en een dieet dat de vetverbranding stimuleert...dus geen echt crash dieet, dat lijkt me niet gezond, maar een kilo of 15 eraf, zou zoveel schelen in hoe ik me voel, en zal sporten een stuk makkelijker / leuker maken! Dan kan ik daarna wel denk ik zelfstandig helemaal tot een goed gewicht komen, maar het is nu teveel om zelf te handelen.
pi_145120099
Je kunt wat recepten van Rens Kroes gebruiken. Mijn moeder valt er van af.
Haters gonna hate.
pi_145120266
Zijn ze zo smerig dan? :P
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:20:13 #266
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145120281
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:00 schreef very het volgende:

[..]

En als men het over stuurdikte heeft, dan heeft men het over de doorsnede?
Denk het, meet je stuur eens op... zit een factor 3,14 verschil in doorsnede en omtrek dus als het goed is kan je het wel inschatten na meten.
pi_145120330
Of gewoon een schuifmaat pakken.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:26:38 #268
153506 Captain_Fabulous
pi_145120443
schuifmaat? is dat een danspartner in een homokroeg ofzo?
pi_145120509
Daar weet Tommeke schijnbaar meer van.
pi_145120760
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:19 schreef muzas het volgende:
Zijn ze zo smerig dan? :P
Nee tis super lekker.
Haters gonna hate.
pi_145120878
quote:
12s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:28 schreef muzas het volgende:
Daar weet Tommeke schijnbaar meer van.
_O-
pi_145120928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
schuifmaat? is dat een danspartner in een homokroeg ofzo?
_O-

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:20 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Denk het, meet je stuur eens op... zit een factor 3,14 verschil in doorsnede en omtrek dus als het goed is kan je het wel inschatten na meten.
Ga ik doen ergens vandaag denk :Y
^O^
People assume too much.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:00:16 #273
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145121492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ze beloven 6 kilo per maand afvallen, en een dieet dat de vetverbranding stimuleert...dus geen echt crash dieet, dat lijkt me niet gezond, maar een kilo of 15 eraf, zou zoveel schelen in hoe ik me voel, en zal sporten een stuk makkelijker / leuker maken! Dan kan ik daarna wel denk ik zelfstandig helemaal tot een goed gewicht komen, maar het is nu teveel om zelf te handelen.
6 kilo per maand is gewoon een crashdieet hoor. Een halve kilo per week is goed vol te houden.
En shakes zijn echt niet nodig om af te vallen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:01:54 #274
153506 Captain_Fabulous
pi_145121541
We horen het wel vanavond, misschien is het wel wat crasherig, goed opletten maar.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:05:55 #275
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145121673
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

6 kilo per maand is gewoon een crashdieet hoor. Een halve kilo per week is goed vol te houden.
Shakes kunnen natuurlijk wel helpen in het goed aansturen van je voedingsstoffeninname.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:17:26 #276
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145122076
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:05 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Shakes kunnen natuurlijk wel helpen in het goed aansturen van je voedingsstoffeninname.
Het zullen wel eiwit-shakes zijn. Je benodigde hoeveelheid eiwitten kan je ook wel uit normaal eten halen. Daar ben je geen shakes voor nodig.

En het zullen wel dure shakes zijn.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:19:49 #277
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145122155
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Het zullen wel eiwit-shakes zijn. Je benodigde hoeveelheid eiwitten kan je ook wel uit normaal eten halen. Daar ben je geen shakes voor nodig.

En het zullen wel dure shakes zijn.
Als het alleen eiwit is zou ik het inderdaad ook anders aanpakken, maar dat is een vrije keuze.

:9~
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:30:44 #278
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_145122499
Een glas volle melk is goedkoper dan die gehypte eiwitshakes van ¤5 en doet hetzelfde.
pi_145122605
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:30 schreef jsprbcn het volgende:
Een glas volle melk is goedkoper dan die gehypte eiwitshakes van ¤5 en doet hetzelfde.
In magere melk zitten meer eiwitten :P
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:34:46 #280
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145122622
quote:
Een glas melk heeft 30 gram eiwit?

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In magere melk zitten meer eiwitten :P
Gewoon rauwe melk drinken. :7
pi_145122702
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

0,5kg per week is een beetje de richtlijn, maar dan kun je best 6kg in de eerste maand verliezen ;) De eerste paar weken gaan meestal wel iets sneller.

Ik verwacht(!) dat je eiwit shakes gaat pakken om de koolhydraten uit voedsel deels te vervangen. Zelfde kcal per gr eiwit/koolhydraten. (1gr eiwit/khd = 4kcal).
Dus je gaat waarschijnlijk minder kcal binnen krijgen door het dieet én wat koolhydraat armer, dus i.p.v een bepaald aantal gram koolhydraten op een dag, ga je dat deels vervangen door eiwitten (uit shakes).
quote:
Maar zit ook meer vetten in.
pi_145122819
Je kan ook gewoon minder in je muil steken.
pi_145122838
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:40 schreef muzas het volgende:
Je kan ook gewoon minder in je muil steken.
icm met geen/weinig alcohol ^O^
pi_145122884
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

icm met geen/weinig alcohol ^O^
Je kan ook te ver gaan
pi_145122981
Oh ja, dus gisteren een proeflesje spinning mee gedaan. Wist niet zo goed wat ik moest verwachten, behalve dat ik aanvankelijk als enige gedachte had "HA GAAAAAAY"..
Na het afstellen van de "fiets" en een hele korte uitleg over hoe het programma eruit zag, begonnen we.

7 blokken - Eerst opwarmen, daarna wat sprintjes, daarna wat klimmetjes simuleren en de laatste paar blokken waren sprinten én klimmetjes afgewisseld. Met een variatie in tempo, duur en weerstand.
Toch wel echt een paar keer diep gegaan hoor en de benen zaten echt goed vol na afloop. Ik denk niet dat ik dit elke week wil/ moet doen, maar om de twee weken lijkt me echt een prima toevoeging op het 'normale' fietsen.

[klb] Klacht: Geen milfjes [/klb]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:03:15 #286
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145123475
Ga gewoon je eten bijhouden in de myfitnesspall-app, zet daarin als doel dat je een halve kilo per week wilt afvallen, koppel het aan strava zodat hij je calorieën van het fietsen direct meeneemt en vul gewoon netjes je andere trainingen en wat je eet in. Kind kan de was doen.
pi_145123597
Kan iemand me een goed navigatiesysteem aanraden voor de iphone?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:40:30 #288
153506 Captain_Fabulous
pi_145124602
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:42 schreef muzas het volgende:

[..]

Je kan ook te ver gaan
Jij ook vriend, o|O
Heb alleen nog maar beschaafde volkorenbammetjes en thee in m'n muil gehad vandaag. En een bakje yohurt vanochtend als ontbijt.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:48:33 #289
153506 Captain_Fabulous
pi_145124831
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:03 schreef BORRREETJEEE het volgende:
. Kind kan de was doen.
Okee, dit kind heeft een account aangeaakt bij die sekte, maar hoe koppel ik Strava???
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:50:29 #290
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145124892
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Okee, dit kind heeft een account aangeaakt bij die sekte, maar hoe koppel ik Strava???
Heb je allebei de app's op je telefoon (strava/myfitnesspall)? Dan ergens bij instellingen van myfitnesspall de koppeling opzoeken, aanzetten, en dan in de strava-app permissie geven.

Zit by myfitnesspal onder apps en toestellen.
pi_145125007
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jij ook vriend,
Haha ja, maar het is eigenlijk, beetje bot gezegd, wel het enige wat werkt. Al die schema's en vervangende dure meuk is leuk, maar daar ben ik veuls te lui en ongedisciplineerd voor. Die shakes zijn ook echt deathtrap nummer 1. Mijn zwager had ooit een shitload van die modifast lunchshakes gekocht. Die zoop ie dan op NAAST zn gewone lunch. Ja koekoek.

Ik besloot maar gewoon wat minder te eten. En nieteens zo zeer te letten op wát maar puur de hoeveelheid.

En 'onzin' laten staan. Je weet wel, van die dingen die je eet terwijl je helemaal geen honger hebt. Even een plakje worst terwijl je je boterhammen smeert, of ff snel een koekje voor je de deur uit gaat.

En fietsen heeft uiteraard ook enorm geholpen. Ook mentaal met het hele eetgebeuren. Want als ik dan gefietst had, mocht ik na een tochtje wel een boterham eten. En ik ben gek op brood. Op den duur ging ik dus fietsen, omdat ik een extra boterham wilde eten :P

Als eenmaal de eerste 'echte' resultaten binnendruppelen, zoals een gaatje kleiner op de broekriem, of een overhemd wat gewoon echt niet meer staat, gaat het hard. Resultaat motiveert. Het begin is kut.

Maar ja, dat is allemaal erg persoonlijk. Afvallen is ook een mentaal dingetje en dat werkt bij iedereen net ff anders. Wat voor mij werkt hoeft niet voor een ander dé oplossing te zijn. Maar zoek iets wat motiveert. Dat is de strekking.

[ Bericht 5% gewijzigd door muzas op 02-10-2014 14:00:04 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:02:02 #292
153506 Captain_Fabulous
pi_145125247
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:50 schreef BORRREETJEEE het volgende:
n dan in de strava-app permissie geven.
Yeeh, gelukt. Ik stop m'n sportschool dingen ook in Strava, dus eens zien hoe dat werkt...
pi_145125350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vanavond ga ik naar de intake van het afvalprogramma in de sportschool, eens horen wat ze zeggen. Is kennelijk iets met shakes enzo, horen of ik het zie zitten.Ik probeer het nu al lang zelf, maar misschien heb ik gewoon hulp nodig om eens een normaal figuur te krijgen.
"Of ik het zie zitten"

Als je jezelf zoveel vrijblijvendheid toestaat dan wordt het bij voorbaat al niks natuurlijk.
Je wilt toch gewoon gezond 90 of 100 worden, en niet nog 50 jaar met krakende knieën rond zwoegen? Jij hebt geen dure shakes nodig, alleen maar discipline!

En een voedseldeskundige die je uitlegt wat je per dag kan eten en wat er in moet om met een regelmatig trainingsprogramma op een verantwoorde manier af te vallen.

En je houden aan die inname.
Mijn foto's op Flickr!
pi_145125625

pi_145125674
Of voor echte dikzakken:

donderdag 2 oktober 2014 @ 14:20:31 #297
153506 Captain_Fabulous
pi_145125742
Muzas, vuile sadist...
pi_145126079
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:17 schreef muzas het volgende:
Of voor echte dikzakken:

[ afbeelding ]
Haha die was wel groot ja. Moest de hele avond met m'n riem los op de bank zitten, zo vol zat ik.

Maar t was vooral veel brood hoor, een hele bol van 300 gram gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Verder 250 gram doorregen rundergehakt, Lekker vet! En de overige garnituur, kleddertje mayo, BBQ saus, 2 tomaten, 1 ui en wat kaas en sla. Denk dat ie 800 gram woog ofzo.

Pffff
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:43:25 #299
153506 Captain_Fabulous
pi_145126365
Op een meet volgend jaar neem ik gewoon een paar zakken zand mee, en dan mogen jullie elk een zak voor je buik binden, en dan gaan we even een sessie buikspieren doen. En fietsen. Kan ik ook eens lachen ~O>
pi_145126692
Voor CF wil ik graag dit mooie lied voordragen en ik denk dat het wel toepasselijk is.

Hand in hand kameraden, hand in hand voor Feyenoord 1
Geen woorden, maar daden, leve Feyenoord 1
Hand in hand kameraden, hand in hand voor Feyenoord 1
Geen woorden, maar daden, leve Feyenoord 1

Bedankt
pi_145126731
Ik laat jou niet het topic sluiten Knut!
Om te voorkomen dat je er weer een of andere mallotige voetbal-TT van maakt :P
Mijn foto's op Flickr!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')