abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145016248
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer foto's!
pi_145017004
Toch een scheurtje in mijn radius.
1.5 week drukverband met mitella.

Wel de telefoonnummer van die kerel gevraagd mocht er iets met mijn fiets zijn.
Dat was niet het geval, maar heb hem wel gebeld om zijn WA-verzekering in te schakelen van de eigen risico van het ziekenhuis van 360-, euro die ik als kosten gemaakt heb.
pi_145017872
quote:
99s.gif Op maandag 29 september 2014 13:32 schreef So_Surreal het volgende:
heb hem wel gebeld om zijn WA-verzekering in te schakelen van de eigen risico van het ziekenhuis van 360-, euro die ik als kosten gemaakt heb.
Balen :(
Afgezien van jouw ¤ 360: jouw zorgverzekeraar zal wrs sowieso proberen de schade bij de tegenpartij te verhalen (als ze het de moeite waard vinden)
pi_145019863
Beterschap So Surreal!

Ik ben weer terug van vakantie en de eerste kilometers zijn al gemaakt!
Haters gonna hate.
pi_145022063
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 12:47 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

http://www.strava.com/activities/200353667
Kun je zien waar 'ie gereden heeft :s)

En lopen op de Eyserbos, sjezus :D :')
Ik heb mensen zien lopen op de Kruisberg :')
pi_145022889
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 15:54 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb mensen zien lopen op de Kruisberg :')
Zelfs op de Amerongseberg. En de grebbeberg. No kidding.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 29 september 2014 @ 16:21:18 #8
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145023089
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zelfs op de Amerongseberg. En de grebbeberg. No kidding.
Amerongsberg nog nooit gefietst, maar die kan niet echt steil zijn toch?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_145023241
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Amerongsberg nog nooit gefietst, maar die kan niet echt steil zijn toch?
Wel zo steil dat kanovinnie nog altijd Patroon en mij achter zich weet te houden, ondanks onze dappere poging gisteren...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 29 september 2014 @ 16:28:01 #10
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145023341
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wel zo steil dat kanovinnie nog altijd Patroon en mij achter zich weet te houden, ondanks onze dappere poging gisteren...
Strava-segmentje?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_145023349
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

eentwee _O_
pi_145023364
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Strava-segmentje?
Zijn er een stuk of 40-45
  maandag 29 september 2014 @ 16:30:29 #13
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145023435
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zijn er een stuk of 40-45
Ah chill! Moet mijn VeloViewer score nog omhoog gooien ;)
pi_145023580
Dan moet je wel erg hard omhoog rijden. (of een hele lage score hebben nu)
  maandag 29 september 2014 @ 16:37:40 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145023687
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:35 schreef ddx het volgende:
Dan moet je wel erg hard omhoog rijden. (of een hele lage score hebben nu)
Dat laatste ;)
  maandag 29 september 2014 @ 16:39:06 #16
545 dop
:copyright: dop
pi_145023739
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Strava-segmentje?
http://www.strava.com/segments/1924603

niet steil dus , en niet voor klimmers maar meer voor sprinters
is een ander segment dat langer is , daar zullen de klimmers iets meer kans hebben. maar volgens mij nog steeds meer voor de mannen met power
zelfs een oude man als ik maakt op dit soort segmentjes nog een redelijke kans op een goede tijd.
zeker als je dit met een groepje zou aanvallen

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 29-09-2014 16:47:36 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_145024377
Stijf onderaan de ranglijst op die heuvel :')

Ik en omhoog fietsen :')
Ik en fietsen :')
Ik :')
pi_145024892
Staan nog 10 andere fokkers onder je hoor ;)
(Zelfs Dave die allemaal klimmetjes in z'n achtertuin heeft)
pi_145024921
Moet maar weer es die kant op.
pi_145024990
Ik was er zaterdag maar zie dat ik op het laatste stuk gewoon secondes heb laten liggen...
pi_145025246
Laten we eens een fok klimtijdrit organiseren op de amerongseberg, of nog beter drielandenpunt klim.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_145025267
Wel een fok segment aanmaken dan 8-)
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2014 @ 17:38:20 #23
145146 Andyy
pi_145025467
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 12:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Degene die hij bespreekt en dan laat zien... rond de 1:30
Ledig erf inderdaad, is een leuke bocht, met de auto drift ik 'm vaak omdat de uitgang twee banen heeft :P
Is altijd leuk om dan mensen verbaasd te zien kijken omdat het relatief druk is
pi_145025550
quote:
6s.gif Op maandag 29 september 2014 17:38 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ledig erf inderdaad, is een leuke bocht, met de auto drift ik 'm vaak omdat de uitgang twee banen heeft :P
Is altijd leuk om dan mensen verbaasd te zien kijken omdat het relatief druk is
:')
  FOK!fotograaf maandag 29 september 2014 @ 17:48:18 #25
145146 Andyy
pi_145025760
quote:
13s.gif Op maandag 29 september 2014 17:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:')
Met alles sportief rijden :6
  maandag 29 september 2014 @ 18:13:26 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_145026408
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 16:39 schreef dop het volgende:

[..]

http://www.strava.com/segments/1924603

niet steil dus , en niet voor klimmers maar meer voor sprinters
is een ander segment dat langer is , daar zullen de klimmers iets meer kans hebben. maar volgens mij nog steeds meer voor de mannen met power
zelfs een oude man als ik maakt op dit soort segmentjes nog een redelijke kans op een goede tijd.
zeker als je dit met een groepje zou aanvallen
Als ik een keer vanaf omgeving Utrecht vertrek fiets ik er wel heen. Vanaf Enschede is me net wat te guitig
pi_145027295
Ik ben daar 1 seconde sneller dan muzas ^O^ . Doe eigenlijk te weinig m'n best om een leuke notering op Strava te halen. Laatst wel op het Kopje een poging gedaan en een mooie 76/5204e plek genoteerd (http://www.strava.com/segments/1454591).

Ga in oktober de fiets proberen een maandje te laten staan. Ik herstel al tijden slecht van m'n ritjes, krijg de hartslag niet meer goed omhoog en ben de eeuwige zelfde saaie rondjes gewoon even zat. Deze winter wat meer op de mtb, hardlopen en krachttraining doen. Ben wel toe aan even wat anders. :)
pi_145028002
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:30 schreef Patroon het volgende:
Laten we eens een fok klimtijdrit organiseren op de amerongseberg, of nog beter drielandenpunt klim.
Drielandenpunt is prima. Gisteren een PR gereden maar ik ben niet tot het uiterste gegaan. :)
pi_145029320
@Kees; voor het kopje is dit het segment om te vergelijken :

http://www.strava.com/segments/647270

Die van jou is alleen eerste gedeelte ;)
pi_145029356
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 17:15 schreef ddx het volgende:
Staan nog 10 andere fokkers onder je hoor ;)
(Zelfs Dave die allemaal klimmetjes in z'n achtertuin heeft)
[indekker]
Dat is wel een heel slechte tijd inderdaad. :@
Maar ik heb toen met iemand mee gefietst van wie ik een reservebandje gekregen had.
[/indekker]
pi_145029777
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:36 schreef ddx het volgende:
@Kees; voor het kopje is dit het segment om te vergelijken :

http://www.strava.com/segments/647270

Die van jou is alleen eerste gedeelte ;)
Ik vind het onverantwoord om in dat tussenstuk met 40 per uur gas te geven. Meerdere keren net op tijd in de remmen kunnen knijpen omdat er een auto vol gas door de binnenbocht kwam aanscheuren. Geen zin om de volgende te zijn die zo op Youtube belandt:

pi_145029891
Klopt voor echte topnotering moet je in stukje afdaling echt als een gek naar beneden gaan.
En op dit moment ligt er teveel troep ook.

Wat dat betreft is die Amerongse berg veel veiliger/eerlijker vergelijk.
Maarja ligt weer zo uit de buurt.
pi_145029980
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:47 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Ik vind het onverantwoord om in dat tussenstuk met 40 per uur gas te geven. Meerdere keren net op tijd in de remmen kunnen knijpen omdat er een auto vol gas door de binnenbocht kwam aanscheuren. Geen zin om de volgende te zijn die zo op Youtube belandt:

Dat ziet er wel uit als een heel gevaarlijk stuk ja. Daar zou ik, zeker niet met mijn onervaren stuurkunsten, nooit volgas naar beneden rijden :o

Zijn er hier (veel) mensen die TrainingPeaks gebruiken? Ik ben gisteren begonnen aan het boek The cyclist's training bible van Joe Friel. Daar wordt regelmatig gesproken over TrainingPeaks, in combinatie met een vermogensmeter. Maar, zijn er in TrainingPeaks ook andere voordelen voor gebruikers zonder vermogensmeter? Of is het wat dat betreft vergelijkbaar met Strava?
pi_145030030
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:47 schreef keesfietst het volgende:
Ik vind het onverantwoord om in dat tussenstuk met 40 per uur gas te geven
Dit. Die weg wordt door meer mensen gebruikt.

Afdaling kopje zuid is beter geschikt als je ff hard wil. Breed, asfalt, en overzichtelijk.
pi_145030120
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:53 schreef Levitas het volgende:

[..]

Dat ziet er wel uit als een heel gevaarlijk stuk ja. Daar zou ik, zeker niet met mijn onervaren stuurkunsten, nooit volgas naar beneden rijden :o

Zijn er hier (veel) mensen die TrainingPeaks gebruiken? Ik ben gisteren begonnen aan het boek The cyclist's training bible van Joe Friel. Daar wordt regelmatig gesproken over TrainingPeaks, in combinatie met een vermogensmeter. Maar, zijn er in TrainingPeaks ook andere voordelen voor gebruikers zonder vermogensmeter? Of is het wat dat betreft vergelijkbaar met Strava?
Ik gebruik het. Eigenlijk hetzelfde als garmin connect. Je hebt met de betaalde versie nog extra nuttige mogelijkheden, de grootste daarvan is dat je makkelijk kan communiceren en trainingen/resultaten kunt uitwisselen met je trainert.
pi_145030137
Bovendien vind ik het op zn zachts gezegd redelijk oncomfortabel om op dat tussenstuk zo hard over die scheve klinkers te gaan :') Stuiterstraal zowat van mn fiets af :')
pi_145030145
In dat tussenstuk laat ik gewoon (veilig) tijd liggen, daarom staat Frank boven me zullen we maar zeggen ;) (en ja hij gaat ook omhoog harder...)

Mochten mensen nog de Gabba 1 korte mouw versie willen, bij hopmans 90 euro.
pi_145030230
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 18:44 schreef keesfietst het volgende:
Laatst wel op het Kopje een poging gedaan en een mooie 76/5204e plek genoteerd (http://www.strava.com/segments/1454591).
Beetje scheef segment wel... Door de behoorlijke gps afwijking staat echt 50% van mijn ritten over het kopje er niet tussen.

Dan is deze netter: http://app.strava.com/segments/1179278?filter=overall

Zelfde stuk (klinkers noord)
pi_145030297
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 19:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik gebruik het. Eigenlijk hetzelfde als garmin connect. Je hebt met de betaalde versie nog extra nuttige mogelijkheden, de grootste daarvan is dat je makkelijk kan communiceren en trainingen/resultaten kunt uitwisselen met je trainert.
Kun je wat andere voorbeelden geven? Misschien een ietwat domme vraag, omdat ik echt geen idee hoe Garmin Connect in elkaar steekt, maar verschilt dát dan zoveel van Strava (even de segmenten buiten beschouwing gelaten).

Ik heb TrainingPeaks al wel sinds ik mijn gps horloge heb (Timex, dus dat upload 'ie automatisch naar TrainingPeaks), maar nooit wat mee gedaan eigenlijk. Altijd Endomondo gebruikt voor hardlopen en Strava voor het fietsen. Maar, omdat er in dat boek zo vaak over handige dingetjes in TP wordt gesproken, leek het me ook wel interessant. Maar dan moeten er wel leuke functionaliteiten in zitten voor fietsers zonder PM :p
  maandag 29 september 2014 @ 20:09:02 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145030488
Ik vind dat jullie een fokmeet moeten organiseren met Rollapaluza. Das tenminste eerlijk voor renners die helemaal niet kunnen sturen.

pi_145030666
:D
  maandag 29 september 2014 @ 20:21:33 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145030917
Best lache hoor. Ik was hierbij. EK foetskieroeren 2010 Budapest sub-onderdeel goldsprints. Niet in de finale maar gewoon als toeschouwer. Niks voor mij. 20 seconden rammen.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 29-09-2014 20:29:56 ]
pi_145031933
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:03 schreef Levitas het volgende:

[..]

Kun je wat andere voorbeelden geven? Misschien een ietwat domme vraag, omdat ik echt geen idee hoe Garmin Connect in elkaar steekt, maar verschilt dát dan zoveel van Strava (even de segmenten buiten beschouwing gelaten).

Ik heb TrainingPeaks al wel sinds ik mijn gps horloge heb (Timex, dus dat upload 'ie automatisch naar TrainingPeaks), maar nooit wat mee gedaan eigenlijk. Altijd Endomondo gebruikt voor hardlopen en Strava voor het fietsen. Maar, omdat er in dat boek zo vaak over handige dingetjes in TP wordt gesproken, leek het me ook wel interessant. Maar dan moeten er wel leuke functionaliteiten in zitten voor fietsers zonder PM :p
Grootste voordelen:

-Zonder PM krijg je hrTSS (Heartrate Training Stress Score) hiermee krijgt je training een getal (formule van tijd+intensiteit) hiermee kan je trainingen onderling vergelijken. Per week kan je ook het totaal van al die waardes zien. Hiermee kan je monitoren dat je bijvoorbeeld in een rustige periode niet teveel/te weinig doet. De intensiteit is gebaseerd op de hartslagzones zoals jij die hebt ingesteld in je Trainingpeaks.

-Met PM is dat TSS (Training Stress Score). Zelfde idee als hrTSS maar meer nauwkeurig.

Betaalde versie:
-Trainert heeft altijd toegang tot je logboek, dus hoef je niet wekelijks wat op te sturen etc.
-Trainetr kan bij elke rit etc opmerkingen plaatsen.
-Trainert kan trainingen uploaden naar mijn TrainingPeaks waarna ik het weer op mijn Garmin kan zetten, of op een briefje kan schrijven..net wat je handig vind.

-Performance Manager: Hiermee krijg je in een grafiek te zien met wat je arbeid in verschillende weken is geweest. Wanneer je in bezit bent van een PM krijg je ook perfect in beeld wat je vorm op dat moment is. Daarnaast kan je hiermee ook perfect taperen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 29-09-2014 21:31:38 ]
  maandag 29 september 2014 @ 20:50:14 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_145032078
snap der nix van man
pi_145032196
Kijk, voor jou even een mooi verhaaltje voor je moestuin
pi_145032393
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Grootste voordelen:

-Zonder PM krijg je hrTSS (Heartrate Training Stress Score) hiermee krijgt je training een getal (formule van tijd+intensiteit) hiermee kan je trainingen onderling vergelijken. Per week kan je ook het totaal van al die waardes zien. Hiermee kan je monitoren dat je bijvoorbeeld in een rustige periode niet teveel/te weinig doet. De intensiteit is gebaseerd op de hartslagzones zoals jij die hebt ingesteld in je Trainingpeaks.

-Met PM is dat TSS (Training Stress Score). Zelfde idee als hrTSS maar meer nauwkeurig.

Betaalde versie:
-Trainert heeft altijd toegang tot je logboek, dus hoef je niet wekelijks wat op te sturen etc.
-Trainetr kan bij elke rit etc opmerkingen plaatsen.
-Trainert kan trainingen uploaden naar mijn TrainingPeaks waarna ik het weer op mijn Garmin kan zetten, of op een briefje kan schrijven..net wat je handig vind.

-Performance Manager: Hiermee krijg je in een grafiek heel mooi in beeld, wat je arbeid in verschillende weken is geweest. Wanneer je in bezit bent van een PM krijg je ook perfect in beeld wat je vorm op dat moment is. Daarnaast kan je hiermee ook perfect taperen.
Duidelijk! Had die TSS inderdaad al gevonden. Handig om je trainingen (of workload dus) te kunnen kwantificeren en zo in de gaten te houden wat je aan het doen bent.

Verder is dus een trainer en/of PM nodig :p Niet aan de orde voor mij; maar kan me voorstellen dat het super fijn werkt. Die performance Manager zag er wel echt effectief uit in t boek ja!
pi_145032464
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 20:56 schreef Levitas het volgende:

[..]

Duidelijk! Had die TSS inderdaad al gevonden. Handig om je trainingen (of workload dus) te kunnen kwantificeren en zo in de gaten te houden wat je aan het doen bent.

Verder is dus een trainer en/of PM nodig :p Niet aan de orde voor mij; maar kan me voorstellen dat het super fijn werkt. Die performance Manager zag er wel echt effectief uit in t boek ja!
Goed boek heb je uitgekozen om te lezen! Veel plezier ermee!
pi_145033354
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Goed boek heb je uitgekozen om te lezen! Veel plezier ermee!
Het gaat misschien wat te ver voor mij qua materie, het is zeker niet oninteressant. Zal er in ieder geval niet dommer op worden :)
  maandag 29 september 2014 @ 21:43:22 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145034513
Ik zou gewoon gaan fietsen ipv lezen. En dat rollending, is dat wat we op die fietsbeurs gedaan hadden? En over die fietsbeurs gesproken, gaan we dat dit jaar ook weer doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_145034585
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou gewoon gaan fietsen ipv lezen.
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')