abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 september 2014 @ 21:39:32 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144906117
Welkom in het enige echte F&L SC-topic!

Hier geen geneuzel over wie wie wel of niet begrijpt, geen gedoe over of God subjectief is, maar wel extreem toffe mensen die extreem toffe dingen bespreken, zoals bier, mooie vrouwen en huisdieren.

Nu met extra OP:

Filosofische quote van de dag het topic:
quote:
For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer.

- Ahnold
  donderdag 25 september 2014 @ 21:40:01 #2
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144906142
Kut, het was mijn beurt om een nieuw topic te openen. Godverdomme.
pi_144908864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Kut, het was mijn beurt om een nieuw topic te openen. Godverdomme.
Vind je dat zo zwaar?
  vrijdag 26 september 2014 @ 16:12:00 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144927189
quote:
9s.gif Op donderdag 25 september 2014 22:40 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Vind je dat zo zwaar?
Nee, ik was het gewoon vergeten. Je mag best even kwaad zijn (op jezelf) als je een fout maakt. :)
pi_144928477
JA! Weekend! Geen nakijkwerk en zondag naar de DTM met zoonlief!
  vrijdag 26 september 2014 @ 17:53:39 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144930265
quote:
Dat is wel typisch christelijk. Honderden, zo niet duizenden kinderen verkrachten: huisarrest. Een Jezusbeeld molesteren: twee jaar cel.
pi_144930306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 17:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is wel typisch christelijk. Honderden, zo niet duizenden kinderen verkrachten: huisarrest. Een Jezusbeeld molesteren: twee jaar cel.
De ranzige restjes christendom die nog vastgekoekt zitten aan het strafrecht.
pi_144931014
quote:
Nou ja, ook wel logisch. Als je je niet aan de regels houdt, dan kun je ook geen aanspraak maken op de regels.
pi_144931159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:53 schreef Jigzoz het volgende:
JA! Weekend! Geen nakijkwerk en zondag naar de DTM met zoonlief!
Gezellig! :)
pi_144950866
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Gezellig! :)
Zeker. Zonnetje erbij, komt helemaal goed.
pi_144953942
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:53 schreef Jigzoz het volgende:
JA! Weekend! Geen nakijkwerk en zondag naar de DTM met zoonlief!
Wat gaaf. Lijkt me ook leuk om een keer naar toe te gaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144953972
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:52 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat gaaf. Lijkt me ook leuk om een keer naar toe te gaan.
Nou, dan ga je toch?
pi_144953997
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, dan ga je toch?
Ik zit er wel serieus over na te denken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144954004
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:55 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik zit er wel serieus over na te denken.
17 euro pp geloof ik.
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:59:01 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144954082
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:55 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik zit er wel serieus over na te denken.
Gewoon doen. Af en toe moet je het analytische deel van je hoofd uitschakelen.
pi_144954242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

17 euro pp geloof ik.
Oh, dat valt wel mee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gewoon doen. Af en toe moet je het analytische deel van je hoofd uitschakelen.
Waarom zou er hierover analytisch moeten nadenken. Het is meer of je er wel of geen zin in hebt.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 27 september 2014 @ 14:06:19 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144954251
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Oh, dat valt wel mee.

[..]

Waarom zou er hierover analytisch moeten nadenken. Het is meer of je er wel of geen zin in hebt.
Nou, heb je er zin in?
pi_144954394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:05 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Oh, dat valt wel mee.

[..]

Waarom zou er hierover analytisch moeten nadenken. Het is meer of je er wel of geen zin in hebt.
Nou, als je zin hebt: wij zitten bij de Tarzanbocht, waarschijnlijk ter hoogte van die lijn die het rempunt aangeeft.
pi_144954409
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 14:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, heb je er zin in?
Geen idee of ik morgen zin heb. Normaal gesproken plan ik dat soort dingen niet van te voren. Dan kijk ik gewoon op de zondag ochtend wat er allemaal te doen is en dan ga ik naar datgene wat mij het meest aanspreekt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144954602
Zo kwalificatie hier.
  zaterdag 27 september 2014 @ 16:57:35 #23
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144958082
quote:
Even uit het artikel geplukt:

De paus antwoordde dat een persoon die getrouwd is in de Kerk en die vervolgens gescheiden is en opnieuw een burgerlijk huwelijk is aangegaan, geen toegang heeft tot de sacramenten. Hij zei dat de paus dit niet kan veranderen", aldus Fernández.


Voor niet katholieken mag het raar overkomen waarom er zo moeilijk over wordt gedaan, maar ik kan me de reden wel bedenken.

Een belangrijk principe binnen de katholieke kerk is dat wat God verbonden heeft, de mens niet mag scheiden. Theoretisch gezien zou je met iemand getrouwd zijn, tot de dood je scheidt. De praktijk is uiteraard een ander verhaal, maar het toestaan om iemand opnieuw te laten trouwen voor de kerk zou tegen dat principe ingaan, waarmee je ook de regels zou moeten gaan veranderen. De kerk kan tot op een zekere hoogte flexibel zijn en met de tijd meegaan, maar een fundamenteel principe veranderen gaat niet.
  zaterdag 27 september 2014 @ 17:05:45 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144958242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 16:57 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Even uit het artikel geplukt:

De paus antwoordde dat een persoon die getrouwd is in de Kerk en die vervolgens gescheiden is en opnieuw een burgerlijk huwelijk is aangegaan, geen toegang heeft tot de sacramenten. Hij zei dat de paus dit niet kan veranderen", aldus Fernández.


Voor niet katholieken mag het raar overkomen waarom er zo moeilijk over wordt gedaan, maar ik kan me de reden wel bedenken.

Een belangrijk principe binnen de katholieke kerk is dat wat God verbonden heeft, de mens niet mag scheiden. Theoretisch gezien zou je met iemand getrouwd zijn, tot de dood je scheidt. De praktijk is uiteraard een ander verhaal, maar het toestaan om iemand opnieuw te laten trouwen voor de kerk zou tegen dat principe ingaan, waarmee je ook de regels zou moeten gaan veranderen. De kerk kan tot op een zekere hoogte flexibel zijn en met de tijd meegaan, maar een fundamenteel principe veranderen gaat niet.
"Wat God verbonden heeft, mag een mens niet scheiden."

Behalve als het over excommunicatie gaat. Of 'onjuiste' huwelijken (tussen naaste verwanten) of niet-geconsumeerde huwelijken.

Het is gewoon een poging om mensen in bedwang te houden.
  zaterdag 27 september 2014 @ 17:55:59 #25
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144959745
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

"Wat God verbonden heeft, mag een mens niet scheiden."

Behalve als het over excommunicatie gaat. Of 'onjuiste' huwelijken (tussen naaste verwanten) of niet-geconsumeerde huwelijken.

Het is gewoon een poging om mensen in bedwang te houden.
Excommunicatie wordt volgens mij allang niet meer aan gedaan. Het zal nog wel in schriften van het Vaticaan terug te vinden zijn, maar in de praktijk heb ik nog niet zoiets meegemaakt.

Voor niet-geconsumeerde huwelijken geldt eigenlijk hetzelfde. Dat was iets wat vroeger bedacht was om zoveel mogelijk kinderen op de wereld te zetten (gaat heen en vermenigvuldigt u), maar dat beeld is wel bijgesteld geworden naar de huidige tijd. De katholieke kerk vindt kinderen krijgen wel nog steeds een belangrijk onderdeel van het huwelijk, maar het is niet zo dat een huwelijk zonder kinderen als ongeldig binnen de kerk wordt verklaard.

Onjuiste huwelijken zijn nog steeds een tricky onderwerp en punt van discussie. Bij homohuwelijken bestaat er biologisch gesproken geen kans dat uit dat huwelijk kinderen kunnen voortkomen. Daarom wordt het nog steeds door vele als een 'onjuist' huwelijk gezien (daar ben ik het trouwens niet mee eens).
pi_144959952
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 17:55 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Onjuiste huwelijken zijn nog steeds een tricky onderwerp en punt van discussie. Bij homohuwelijken bestaat er biologisch gesproken geen kans dat uit dat huwelijk kinderen kunnen voortkomen. Daarom wordt het nog steeds door vele als een 'onjuist' huwelijk gezien (daar ben ik het trouwens niet mee eens).
Ik kan mij nog een debat op youtube herinneren dat hierover ging, waarin op een gegeven moment een man in het publiek opstond en verontwaardigd vroeg: "Mijn vrouw hier is onvruchtbaar. Is ons huwelijk daarom 'onjuist'?"

Helaas niet zo bij de hand, maar ik kan me de verontwaardiging die dat argument oproept helemaal voorstellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 27 september 2014 @ 18:25:47 #27
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144960400
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan mij nog een debat op youtube herinneren dat hierover ging, waarin op een gegeven moment een man in het publiek opstond en verontwaardigd vroeg: "Mijn vrouw hier is onvruchtbaar. Is ons huwelijk daarom 'onjuist'?"

Helaas niet zo bij de hand, maar ik kan me de verontwaardiging die dat argument oproept helemaal voorstellen.
Hoe krom beredeneert ook door de kerk, daar kan dan weer een uitzondering op worden gemaakt, omdat het normaal gesproken tussen man en vrouw mogelijk is om kinderen te krijgen. Omdat de kans in theorie aanwezig is, is het geen 'onjuist' huwelijk en dat van een homohuwelijk daarom weer wel.
pi_144960652
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:25 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Hoe krom beredeneert ook door de kerk, daar kan dan weer een uitzondering op worden gemaakt, omdat het normaal gesproken tussen man en vrouw mogelijk is om kinderen te krijgen. Omdat de kans in theorie aanwezig is, is het geen 'onjuist' huwelijk en dat van een homohuwelijk daarom weer wel.
Zoals vaak met religies begint het met de conclusie, en probeert men dat daarna te rationaliseren. In sommige gevallen met pijnlijk slechte argumenten, zoals hier. Want je maakt mij niet wijs dat het omgekeerde ook gebeurt: dat iemand op basis van dit argument tot die conclusie komt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144960685
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:25 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Hoe krom beredeneert ook door de kerk, daar kan dan weer een uitzondering op worden gemaakt, omdat het normaal gesproken tussen man en vrouw mogelijk is om kinderen te krijgen. Omdat de kans in theorie aanwezig is, is het geen 'onjuist' huwelijk en dat van een homohuwelijk daarom weer wel.
Het punt alleen al dat een religieuze gemeenschap zich bemoeit met je privéleven... Onvoorstelbaar.

Daarom vind ik het altijd zo extreem hypocriet als de katholieke kerk weer eens wat te janken heeft over hoe sommige mensen over ze praten of schrijven. Moet je zien hoe ze zelf over mensen praten.
pi_144960784
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het punt alleen al dat een religieuze gemeenschap zich bemoeit met je privéleven... Onvoorstelbaar.

Daarom vind ik het altijd zo extreem hypocriet als de katholieke kerk weer eens wat te janken heeft over hoe sommige mensen over ze praten of schrijven. Moet je zien hoe ze zelf over mensen praten.
Och, je zou wellicht morele filosofen hetzelfde verwijt kunnen maken. Het grote bezwaar is wat mij betreft niet dat men tracht antwoorden te geven op morele vraagstukken. Het bezwaar is dat men dat doet op basis van onbesproken religieuze autoriteit, en niet - zoals morele filosofen - op basis van inhoudelijke argumenten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144960847
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Och, je zou wellicht morele filosofen hetzelfde verwijt kunnen maken. Het grote bezwaar is wat mij betreft niet dat men tracht antwoorden te geven op morele vraagstukken. Het bezwaar is dat men dat doet op basis van onbesproken religieuze autoriteit, en niet - zoals morele filosofen - op basis van inhoudelijke argumenten.
Het grote bezwaar is dat ze een moreel vraagstuk maken waar geen moreel vraagstuk is.
pi_144960933
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het grote bezwaar is dat ze een moreel vraagstuk maken waar geen moreel vraagstuk is.
Alles dat je kunt vatten onder de noemer 'gedragsregels' zou je kunnen zien als morele vraagstukken. Dat is inclusief de vraag of homoseksuelen zouden mogen trouwen.

Maar ik ben met je eens dat het nogal idioot is om die vraag überhaupt te stellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144960952
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alles dat je kunt vatten onder de noemer 'gedragsregels' zou je kunnen zien als morele vraagstukken. Dat is inclusief de vraag of homoseksuelen zouden mogen trouwen.

Maar ik ben met je eens dat het nogal idioot is om die vraag überhaupt te stellen.
Maar zodra je de kerk als moreel vraagstuk presenteert, dan zijn ze ineens beledigd.
pi_144960997
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar zodra je de kerk als moreel vraagstuk presenteert, dan zijn ze ineens beledigd.
Yep. Zoals gezegd... daar zit het probleem: onbesproken religieuze autoriteit.

Ze mogen zich wat mij betreft best mengen in het debat over moraliteit, maar door hun religieuze basis onbespreekbaar te verklaren diskwalificeren ze zichzelf als volwaardige discussiepartners. Het kan niet zo zijn dat zij wel mogen bekritiseren, maar niet bekritiseerd mogen worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 27 september 2014 @ 19:25:27 #35
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144961993
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:35 schreef Molurus het volgende:

Zoals vaak met religies begint het met de conclusie, en probeert men dat daarna te rationaliseren. In sommige gevallen met pijnlijk slechte argumenten, zoals hier. Want je maakt mij niet wijs dat het omgekeerde ook gebeurt: dat iemand op basis van dit argument tot die conclusie komt.
Volgens mij zijn er maar weinige, op een paar fanatiekelingen na, die beweren dat er geen gaten te vinden zijn op bepaalde punten in de kerkelijke leer. Ik in ieder geval niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 18:36 schreef Jigzoz het volgende:

Het punt alleen al dat een religieuze gemeenschap zich bemoeit met je privéleven... Onvoorstelbaar.

Daarom vind ik het altijd zo extreem hypocriet als de katholieke kerk weer eens wat te janken heeft over hoe sommige mensen over ze praten of schrijven. Moet je zien hoe ze zelf over mensen praten.
Hoe mensen hun privéleven verder inrichten bemoeit de kerk zich niet mee, maar als het op een zaak aankomt waar de kerk direct bij betrokken is zoals trouwen, en zij daar de zegen over moeten geven, zijn er bepaalde voorwaarden. Commentaar over de inrichting van iemand zijn leven wordt nooit gedaan, ook niet door de paus.
pi_144962065
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:25 schreef schrijfveer het volgende:

Hoe mensen hun privéleven verder inrichten bemoeit de kerk zich niet mee, maar als het op een zaak aankomt waar de kerk direct bij betrokken is zoals trouwen, en zij daar de zegen over moeten geven, zijn er bepaalde voorwaarden. Commentaar over de inrichting van iemand zijn leven wordt nooit gedaan, ook niet door de paus.
De katholieke kerk heeft zich nooit uitgelaten over zaken als homoseksualiteit of anticonceptie?
  zaterdag 27 september 2014 @ 19:42:45 #37
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144962541
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De katholieke kerk heeft zich nooit uitgelaten over zaken als homoseksualiteit of anticonceptie?
Als het op trouwen en kinderen binnen een huwelijk aankomt heeft de katholieke kerk een bepaald standpunt over homoseksualiteit en anticonceptie. Wat je met die boodschap doet hangt van jezelf af. Ieder geloof heeft zijn bepaalde visies, net als iedere politieke partij. Je kunt het aanhangen, maar je hoeft het niet met alle punten eens te zijn. Dat houdt een religie en politieke stroming ook wel levendig vind ik. Iets wat je bij de extreme uitspuisels van religies en politieke stromingen dan weer niet ziet.
pi_144962699
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:42 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Als het op trouwen en kinderen binnen een huwelijk aankomt heeft de katholieke kerk een bepaald standpunt over homoseksualiteit en anticonceptie. Wat je met die boodschap doet hangt van jezelf af. Ieder geloof heeft zijn bepaalde visies, net als iedere politieke partij. Je kunt het aanhangen, maar je hoeft het niet met alle punten eens te zijn. Dat houdt een religie en politieke stroming ook wel levendig vind ik. Iets wat je bij de extreme uitspuisels van religies en politieke stromingen dan weer niet ziet.
Oordelen over anderen op basis van zelf veroorzaakte morele dilemma's houdt een religie of politieke stroming levendig? Dat klinkt wel heel erg eufemistisch.

Of parafraseer ik nu verkeerd?
  zaterdag 27 september 2014 @ 19:55:16 #39
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144962899
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oordelen over anderen op basis van zelf veroorzaakte morele dilemma's houdt een religie of politieke stroming levendig? Dat klinkt wel heel erg eufemistisch.

Of parafraseer ik nu verkeerd?
Nee, de discussie over morele dilemma's an sich. Bij extremistische uitspuisels van religies en politieke partijen zul je nooit over morele zaken kunnen discussiëren. Sterker nog je zult er voor bestraft worden ook.
pi_144962943
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:55 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Nee, de discussie over morele dilemma's an sich. Bij extremistische uitspuisels van religies en uitspuisels zul je nooit over morele zaken kunnen discussiëren. Sterker nog je zult er voor bestraft worden ook.
Toch weet ik vrij zeker dat katholieken het niet zo leuk zullen vinden als er een 'morele discussie' losbarst over de vraag of katholieken zich nog zouden mogen voortplanten, om maar even een voorbeeldje te bedenken.

En wat de extremisten betreft: bij sektes moet je sowieso wegblijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2014 19:57:22 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:02:13 #41
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144963170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 19:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Toch weet ik vrij zeker dat katholieken het niet zo leuk zullen vinden als er een 'morele discussie' losbarst over de vraag of katholieken zich nog zouden mogen voortplanten, om maar even een voorbeeldje te bedenken.

En wat de extremisten betreft: bij sektes moet je sowieso wegblijven.
Als ik onder een atheïstische groep zou lopen verkondigen dat atheïsten afvalligen zijn, dan zal ik ook boze blikken krijgen. Niet meer dan logisch lijkt me, want dan doe je een groep af als minderwaardig.

Zeker, dat is indoctrinatie pur sang.
pi_144963305
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:02 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Als ik onder een atheïstische groep zou lopen verkondigen dat atheïsten afvalligen zijn, dan zal ik ook boze blikken krijgen. Niet meer dan logisch lijkt me, want dan doe je een groep af als minderwaardig.

Zeker, dat is indoctrinatie pur sang.
Dat zijn we het eens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2014 20:05:27 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 20:22:44 #43
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144964070
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zijn we het eens.

Het valt me gewoon op dat er over bepaalde standpunten van de katholieke kerk zo hard over wordt gevallen, terwijl er in werkelijkheid nauwelijks gelovigen zijn die zo zwart-wit denken over hoe iemand zijn leven zou moeten inrichten, laat staan veroordelen, of niet voor een discussie open staan. Dat is ook wat ik met bovenstaande posts wou zeggen, omdat ik het idee krijg dat door de negatieve berichtgeving in het nieuws, die indruk wel eens wordt gegeven.
pi_144965800
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:22 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Het valt me gewoon op dat er over bepaalde standpunten van de katholieke kerk zo hard over wordt gevallen, terwijl er in werkelijkheid nauwelijks gelovigen zijn die zo zwart-wit denken over hoe iemand zijn leven zou moeten inrichten, laat staan veroordelen, of niet voor een discussie open staan. Dat is ook wat ik met bovenstaande posts wou zeggen, omdat ik het idee krijg dat door de negatieve berichtgeving in het nieuws, die indruk wel eens wordt gegeven.
Als de katholieke kerk de macht had, dan zouden we binnen een jaar weer in de middeleeuwen zitten. Vandaar de afkeer.
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:33:36 #45
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144967200
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als de katholieke kerk de macht had, dan zouden we binnen een jaar weer in de middeleeuwen zitten. Vandaar de afkeer.
Eigenlijk zijn dat ook onderbuikgevoelens :+ Niemand in het westen wil nog eens terug naar een model waar kerk en staat met elkaar verbonden zijn. Daarnaast heeft het Vaticaan de politieke en militaire middelen niet om dat überhaupt voor elkaar te krijgen en tegen de tijd dat ze dat zouden hebben, is er allang actie tegen ondernomen. Ik maak me eerder zorgen om ISIS.
pi_144967276
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:33 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn dat ook onderbuikgevoelens :P Niemand in het westen wil nog eens terug naar een model waar kerk en staat met elkaar verbonden zijn.
Vergis je niet!
quote:
Daarnaast heeft het Vaticaan de politieke en militaire middelen niet om dat überhaupt voor elkaar te krijgen en tegen de tijd dat ze dat zouden hebben, is er allang actie tegen ondernomen. Ik maak me eerder zorgen om ISIS.
Nee, ISIS is zo vreselijk radicaal dat het nooit een wereldwijd succes kan worden. Zelfs extremistische moslims vinden ISIS te extreem.
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:43:36 #47
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144967598
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:35 schreef Jigzoz het volgende:

Nee, ISIS is zo vreselijk radicaal dat het nooit een wereldwijd succes kan worden. Zelfs extremistische moslims vinden ISIS te extreem.
ISIS krijgt weliswaar geen steun, maar ze hebben een goede inkomstenbron (ze verkopen olie), hebben sterke wapens, waardoor ze de bevolking kunnen onderdrukken en hebben als voordeel dat ze uit verschillende nationaliteiten bestaan. Ik denk dat ISIS nog wel eens onderschat wordt.
pi_144967685
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:43 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

ISIS krijgt weliswaar geen steun, maar ze hebben een goede inkomstenbron (ze verkopen olie), hebben sterke wapens, waardoor ze de bevolking kunnen onderdrukken en hebben als voordeel dat ze uit verschillende nationaliteiten bestaan. Ik denk dat ISIS nog wel eens onderschat wordt.
Ik heb meer vertrouwen in de F22's van de VS dan in het nazisme van ISIS.

Maar het is wel met afstand de meest gruwelijke organisatie van de afgelopen eeuw. Zelfs de nazi's hadden nog wel iets sympathieks vergeleken met die totale moordzuchtige waanzin van ISIS.
  zaterdag 27 september 2014 @ 21:57:53 #49
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144968175
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb meer vertrouwen in de F22's van de VS dan in het nazisme van ISIS.

Maar het is wel met afstand de meest gruwelijke organisatie van de afgelopen eeuw. Zelfs de nazi's hadden nog wel iets sympathieks vergeleken met die totale moordzuchtige waanzin van ISIS.
Wat ik beangstigend vind aan de ISIS is de netwerken die ze in het Westen hebben. Vanuit de netwerken zouden ze hier aanslagen kunnen plegen als reactie op de droneoorlog van de VS

Dat kun je wel zeggen, ze doen erg hun best om dat te overtreffen :{
pi_144968367
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 21:57 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Wat ik beangstigend vind aan de ISIS is de netwerken die ze in het Westen hebben. Vanuit de netwerken zouden ze hier aanslagen kunnen plegen als de VS een droneoorlog tegen ze begint.

Ik zie het er niet van komen. Gebeurt het wel, dan krijgen we een ongekend hevige reactie vanuit de burgerbevolking op alles wat islamitisch is. Daar zit niemand behalve de PVV-tokkies op te wachten.

Maar goed, dit is een SC. Hier moet het over luchtige zaken gaan zoals bier, wijn, knap eten, huisdieren, enzovoort. De dingen die het leven leuk maken. Niet over die moordfreaks van ISIS.
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:04:41 #51
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144968529
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zie het er niet van komen. Gebeurt het wel, dan krijgen we een ongekend hevige reactie vanuit de burgerbevolking op alles wat islamitisch is. Daar zit niemand behalve de PVV-tokkies op te wachten.

Maar goed, dit is een SC. Hier moet het over luchtige zaken gaan zoals bier, wijn, knap eten, huisdieren, enzovoort. De dingen die het leven leuk maken. Niet over die moordfreaks van ISIS.
Ik heb het idee dat dat de ISIS weinig kan schelen, zolang ze maar koste wat kost hun kalifaat bereiken. Over na iets luchtigers, het is tenslotte weekend.
pi_144968564
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:04 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dat de ISIS weinig kan schelen, zolang ze maar koste wat kost hun kalifaat bereiken. Maar goed, over na iets luchtigers, het is tenslotte weekend.
Precies! Nog lekker gegeten vanavond? Sushi en sashimi hier. Echt fantastisch lekker (zeker de sashimi).
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:07:11 #53
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144968635
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Precies! Nog lekker gegeten vanavond? Sushi en sashimi hier. Echt fantastisch lekker (zeker de sashimi).
Klinkt goed. Maak je dat zelf ?

En of. Grattin, brocollie en een lekker stuk vlees gegeten. :9
pi_144968719
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:07 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Klinkt goed. Maak je dat zelf ?
Nee, besteld bij de Japanner. Zelf kan ik dat niet.

quote:
En of. Grattin, brocollie en een lekker stuk vlees gegeten. :9
Ook niks mis mee.

Deze SC is trouwens best rustig. In FP ramden we zo'n topic in een uur of twee vol.
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:12:13 #55
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144968846
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:09 schreef Jigzoz het volgende:

Nee, besteld bij de Japanner. Zelf kan ik dat niet.

De zalmsushi's vind ik altijd de lekkerste. Hier in de buurt zitten twee goede.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:09 schreef Jigzoz het volgende:

Deze SC is trouwens best rustig. In FP ramden we zo'n topic in een uur of twee vol.
Zaterdag is toch de grote uitgaansavond, misschien dat er daarom weinig leven op de chat is. Door de week heb ik het idee dat het drukker is.
pi_144968953
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:12 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

De zalmsushi's vind ik altijd de lekkerste. Hier in de buurt zitten twee goede.

Japans eten vind ik ongelofelijk lekker. Zonde dat het zo duur is.
quote:
Zaterdag is toch de grote uitgaansavond, misschien dat er daarom weinig leven op de chat is. Door de week heb ik het idee dat het drukker is.
Zou kunnen. Doordeweeks moet ik vroeg naar bed, dus ik maak niet echt veel avonddrukte mee dan.
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:18:07 #57
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144969073
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:15 schreef Jigzoz het volgende:

Japans eten vind ik ongelofelijk lekker. Zonde dat het zo duur is.
Duur maar lekker. Bij de Sushi-restaurants hier in de buurt betaal je toch al gauw iets van 20 euro voor een klein suschi pakketje.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:15 schreef Jigzoz het volgende:

Zou kunnen. Doordeweeks moet ik vroeg naar bed, dus ik maak niet echt veel avonddrukte mee dan.
Ik kom er soms op door de week, maar dan zie ik de SC vaak bovenaan staan.
pi_144969247
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:18 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Duur maar lekker. Bij de Sushi-restaurants hier in de buurt betaal je toch al gauw iets van 20 euro voor een klein suschi pakketje.
Hier heb je een tweepersoons menu voor een euro of dertig. Gaat net.

quote:
Ik kom er soms op door de week, maar dan zie ik de SC vaak bovenaan staan.
Zou kunnen hoor. Geen idee. Ik lees het niet allemaal.

Wel leuk dat de SC blijkbaar toch werkt in F&L.
  zaterdag 27 september 2014 @ 22:31:12 #59
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144969571
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:22 schreef Jigzoz het volgende:

Hier heb je een tweepersoons menu voor een euro of dertig. Gaat net.

Dat valt nog mee. Bij dat restaurant heb je een systeem dat je per gerecht (zoals bij tapas) iets van 4 euro betaalt, maar alles bij elkaar opgeteld ga je al snel over de 20 euro.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:22 schreef Jigzoz het volgende:

Zou kunnen hoor. Geen idee. Ik lees het niet allemaal.

Wel leuk dat de SC blijkbaar toch werkt in F&L.
Die was hier eerst niet ?
pi_144974891
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:31 schreef schrijfveer het volgende:

Die was hier eerst niet ?
Eerste deel is pas een paar weken geleden geopend.
  zondag 28 september 2014 @ 09:49:40 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144975545
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:31 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Dat valt nog mee. Bij dat restaurant heb je een systeem dat je per gerecht (zoals bij tapas) iets van 4 euro betaalt, maar alles bij elkaar opgeteld ga je al snel over de 20 euro.
Ik ben een tijd geleden in een restaurant geweest waar je voor (ik geloof) 20 euro 5x5 gerechten kunt bestellen. Wel allemaal kleine gerechten, maar geloof me: halverwege de 3e of 4e ronde zit je al goed vol.
  zondag 28 september 2014 @ 13:02:13 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144979094
http://www.dailydot.com/p(...)drens-coloring-book/



LOL, geniaal. Jigzoz, wanneer ben je jarig? Dan krijg je er een van me.
  zondag 28 september 2014 @ 20:22:34 #63
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144994932
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 09:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben een tijd geleden in een restaurant geweest waar je voor (ik geloof) 20 euro 5x5 gerechten kunt bestellen. Wel allemaal kleine gerechten, maar geloof me: halverwege de 3e of 4e ronde zit je al goed vol.
Klinkt als een goede deal bij dat restaurant.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:33:42 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145070934
Het is vandaag trouwens Internationale Dag van de Blasfemie.
pi_145071058
quote:
Godverdomme!!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:36:57 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145071094
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Godverdomme!!
Waarom krijgen God-haters wel een eigen dag, maar God niet? :'( :'( :(
pi_145074131
Ik noemde dat woord hier:
F&L / de Bijbel achteraf geschreven? Bij deze bijna magnetische afbeelding hierover.

En bedoelde dit als citaat



Ik zag het net nog voor het plaatsen, maar dacht het nog te bewerken en had ook het idee dat meteen te doen. Ik had niet gezien dat het de 300ste post was = automatisch sluiten. Ik denk dat dit per ongeluk geselecteerd stond.
Dat soort dingen overkomen mij wel vaker trouwens. Zaken als ,,het idee'' en dergelijken moeten eerst concreet en bruikbaar gemaakt worden voor er iets mee kan. Omdat zaken kloppen met wat ik bedoelde zal er in ieder geval geen negatief oordeel zijn wat God betreft. Maar gaat het over wat ik wil.

Dit soort dingen hebben van doen met de Heilige Naam. Iets waar ik een groot voorstander van ben. (de Heilige Naam)

Bewerkt:
Selectie is het toch niet? Net postte ik hier (:ook buiten mijn ''richting'') F&L / Wat is geloven en het probleem daaromtrent.
En selectie van dat woord was niet in het citaat zonder dat ik iets deed.

[ Bericht 7% gewijzigd door 00ll0l0l op 30-09-2014 23:00:05 ]
pi_145075660
quote:
Jammer. Niets mee gedaan.
pi_145096876
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom krijgen God-haters wel een eigen dag, maar God niet? :'( :'( :(
God heeft onwijs veel eigen dagen. Kerst, Pinksteren, Hemelvaart, Goede Vrijdag, noem maar op.

O, en ook nog eens elke week een hele zondag.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2014 17:14:44 ]
pi_145097396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

God heeft onwijs veel eigen dagen. Kerst, Pinksteren, Hemelvaart, Goede Vrijdag, noem maar op.

O, en ook nog eens elke week een hele zondag.
En dan heeft elke dag nog 1 of vaak meerdere heiligen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heiligenkalender
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145097482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dan heeft elke dag nog 1 of vaak meerdere heiligen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Heiligenkalender
Hoe dan ook: god heeft weinig recht van klagen. Maar goed, hij heeft dan ook al minstens 2000 jaar niks meer van zich laten horen, dus dikke kans dat ie het zelf ook allemaal zo wel prima vindt.
pi_145097579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe dan ook: god heeft weinig recht van klagen. Maar goed, hij heeft dan ook al minstens 2000 jaar niks meer van zich laten horen, dus dikke kans dat ie het zelf ook allemaal zo wel prima vindt.
God heeft wel degelijk recht van klagen... mensen hebben namelijk een totaal verkeerd beeld van hem. Hij is geen machtswellusteling die zijn zoon aan een kruis heeft laten spijkeren en die 2000 jaar niets van zich heeft laten horen.

Hij is een pan spaghetti. Maar er is niemand die dat wil zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145097616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

God heeft wel degelijk recht van klagen... mensen hebben namelijk een totaal verkeerd beeld van hem. Hij is geen machtswellusteling die zijn zoon aan een kruis heeft laten spijkeren en die 2000 jaar niets van zich heeft laten horen.

Hij is een pan spaghetti. Maar er is niemand die dat wil zien.
Dan moet die pan spaghetti dat even laten weten.
pi_145097653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan moet die pan spaghetti dat even laten weten.
Heb jij ooit naar de pan spaghetti, zijne heilige al-dente, geluisterd dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145097707
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb jij ooit naar de pan spaghetti, zijne heilige al-dente, geluisterd dan?
Ja, natuurlijk. Hij articuleert echt klote. Ik verstond er geen hol van.
pi_145098060
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk.
Jij bent gek. :+
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145098085
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij bent gek. :+
Niet. De rest is gek.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:14:43 #78
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145099031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij bent gek. :+
Mijn pan spaghetti bevestigt dat.
pi_145102612
Wat is blasfemie? Klinkt urologisch :P
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:00:53 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145117262
Het is vandaag Kapparot!

Joden zwaaien drie keer een haan rond hun hoofd, waarna de haan hun zonden heeft overgenomen en geslacht wordt. Want in de Torah staat het Hebreeuwse woordje 'gever', wat zowel 'man' als 'haan' kan betekenen, dus YHWH moet het accepteren als een haan sterft voor de zonden van een man. Had Hij maar duidelijker moeten zijn, nietwaar?

Religie, veel rationeler wordt het niet!
pi_145118835
Elke cultuur heeft wel zijn eigenaardig hede waarin dieren de pineut zijn. Nog niet eens religieus gerelateerd. Zo worden vleermuizen aan de muren gehangen in Frankrijk. In Frankrijk dragen ze ook 2 konijnen poten aan hun centuur ja nog altijd. Zie je nu minder maar tot jaren 70s zeker. De Fransen jagen nog altijd op dieren en wanneer de jacht klaar is wordt de grootste dier (meestal een hert) opgeofferd aan de honden en de hele dorp kijkt hoe het opgevreten wordt. Dit doet men als beloning voor de honden zodat ze gestimuleerd worden om achter de prooi te gaan. En vaak in dorpen aan de voorgang of tegenover de gemeente of de markt wordt het dode dier neergelegd en worden honden losgelaten en iedereen kijkt juichend toe en wordt er met trompetten geblazen. Je moet er maar van houden haha

Elke winter wordt de dorp van mijn pa een varken geslacht. Ze kiezen dan de dikste varken , laten hem door de straten lopen zodat iedereen hem kan zien. Dan wordt ie geslacht (de burgemeester zelf doet ook mee met de slacht in kleine dorpen) en daarna wordt ie verdeeld. Volgens mij op 11 november net voor de winter.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:10:08 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145120003
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:22 schreef Shokirbek85 het volgende:
Elke cultuur heeft wel zijn eigenaardig hede waarin dieren de pineut zijn. Nog niet eens religieus gerelateerd. Zo worden vleermuizen aan de muren gehangen in Frankrijk. In Frankrijk dragen ze ook 2 konijnen poten aan hun centuur ja nog altijd. Zie je nu minder maar tot jaren 70s zeker. De Fransen jagen nog altijd op dieren en wanneer de jacht klaar is wordt de grootste dier (meestal een hert) opgeofferd aan de honden en de hele dorp kijkt hoe het opgevreten wordt. Dit doet men als beloning voor de honden zodat ze gestimuleerd worden om achter de prooi te gaan. En vaak in dorpen aan de voorgang of tegenover de gemeente of de markt wordt het dode dier neergelegd en worden honden losgelaten en iedereen kijkt juichend toe en wordt er met trompetten geblazen. Je moet er maar van houden haha

Elke winter wordt de dorp van mijn pa een varken geslacht. Ze kiezen dan de dikste varken , laten hem door de straten lopen zodat iedereen hem kan zien. Dan wordt ie geslacht (de burgemeester zelf doet ook mee met de slacht in kleine dorpen) en daarna wordt ie verdeeld. Volgens mij op 11 november net voor de winter.
Ja, dat is ook achterlijk. Maar niet zo achterlijk als denken God beet te kunnen nemen omdat hij een homoniem heeft gebruikt.

Denk je nou werkelijk dat Hij zich momenteel in de hemel voor het hoofd slaat en zegt: "Mijverdomme, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Nou ja, dan hebben ze deze keer geluk."? Of gaat het meer als: "Dwazen, jullie weten best wat ik bedoel. Zulks semantisch gezever levert je slechts een enkeltje hel op."?
pi_145128047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat is ook achterlijk. Maar niet zo achterlijk als denken God beet te kunnen nemen omdat hij een homoniem heeft gebruikt.

Denk je nou werkelijk dat Hij zich momenteel in de hemel voor het hoofd slaat en zegt: "Mijverdomme, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Nou ja, dan hebben ze deze keer geluk."? Of gaat het meer als: "Dwazen, jullie weten best wat ik bedoel. Zulks semantisch gezever levert je slechts een enkeltje hel op."?
Tuurlijk denk ik niet dat het zwaaien met de haan helpt! Eveneens vasten niet , of zoals sommige christenen zichzelf pijnigen. Volgens mij is dat ook helemaal niet wat een God wil maarja

Volgens mij doen alleen orthodoxen dit want geld geven is toch voor inplaats gekomen?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:48:19 #84
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145128080
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:46 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Tuurlijk denk ik niet dat het zwaaien met de haan helpt! Eveneens vasten niet , of zoals sommige christenen zichzelf pijnigen. Volgens mij is dat ook helemaal niet wat een God wil maarja

Volgens mij doen alleen orthodoxen dit want geld geven is toch voor inplaats gekomen?
Allemaal mooi en aardig, maar het is nog steeds vreselijk achterlijk. Mensen die zoiets doen, zijn gewoon niet goed bij hun hoofd.
pi_145129697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Allemaal mooi en aardig, maar het is nog steeds vreselijk achterlijk. Mensen die zoiets doen, zijn gewoon niet goed bij hun hoofd.
Ach wat voor de een achterlijk is kan voor de ander heel normaal zijn. Zolang de dieren maar niet onnodig lijden en andere mensen geen last van ondervinden vind ik het best. Als mensen deze handelingen belangrijk vinden moeten ze het vooral lekker doen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:58:39 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145130184
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:43 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ach wat voor de een achterlijk is kan voor de ander heel normaal zijn. Zolang de dieren maar niet onnodig lijden en andere mensen geen last van ondervinden vind ik het best. Als mensen deze handelingen belangrijk vinden moeten ze het vooral lekker doen.
Die dieren lijden dus wel onnodig. Daarnaast blijft het achterlijk om drie keer met een kip rond je kop te zwaaien om God in de maling te nemen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:43:55 #87
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_145133597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die dieren lijden dus wel onnodig. Daarnaast blijft het achterlijk om drie keer met een kip rond je kop te zwaaien om God in de maling te nemen.
Als de kip op humane wijze was gedood voor het gebeurde, kun je niet meer van dierenleed spreken. Bij Ganzenrekken doen ze het op die manier, maar het blijft nog steeds een bizar iets.
pi_145139455
Even een complimentje aan mezelf: ik heb al een week niet meer op trolls of zwakzinnigen gereageerd. Best knap, al zeg ik het zelf.
pi_145140038
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die dieren lijden dus wel onnodig. Daarnaast blijft het achterlijk om drie keer met een kip rond je kop te zwaaien om God in de maling te nemen.
Het is een haan dat geslacht wordt toch? Niet dat het iets uitmaakt. Maar hij wordt op joodse manier geslacht en dat is echt diervriendelijk. De regels van shechita zijn streng. De voorschriften moeten nauwkeurig door de shochet (de slachter die verantwoordelijk is voor het bereiden van het vlees) worden gevolgd. Sowieso moet de shochet de regels bestuderen en is een deskundige op het gebied van slachten. Zijn handen mogen niet trillen
- het mes moet regelmatig worden gecontroleerd. De scherpte van de mes moet worden getest door langs een draad of vingernagel te halen
-het mes moet schoon zijn. Het mag niet gebogen of een knik in zitten.
-het mes moet minstens 2x de lengte van de nek van het dier hebben.
- het slachten gebeurd door de keel horizontaal door te snijden , waardoor de luchtpijp en de slokdarm worden doorgesneden. Het mes moet snel heen en weer getrokken worden dus zonder shechi'ha (een pauze) , drasa (duwen), hachlada (drukken) , hagrama (uitsnijden) of agira (uitscheuren)
- De shochet moet het bloed van de dier op de grond (of stof) uitgieten.

Hier worden de haantjes aan wijslijntje met 1 dag jaar oud gehangen en versnipperd, vergast en verbrand. Welke is diervriendelijker??
pi_145140242
Nou ja, om het even een beetje te relativeren: dieren doodmaken is natuurlijk sowieso niet echt diervriendelijk. Neemt niet weg dat dieren in de natuur doorgaans op veel ellendigere manieren aan hun einde komen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:52:24 #91
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_145140838
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:22 schreef Jigzoz het volgende:
Even een complimentje aan mezelf: ik heb al een week niet meer op trolls of zwakzinnigen gereageerd. Best knap, al zeg ik het zelf.
Och, dat weet je maar nooit (Poe's Law) ;)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_145142229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:39 schreef Jigzoz het volgende:
Nou ja, om het even een beetje te relativeren: dieren doodmaken is natuurlijk sowieso niet echt diervriendelijk. Neemt niet weg dat dieren in de natuur doorgaans op veel ellendigere manieren aan hun einde komen.
Ja maar ik ben het wel beetje eens met Ser, die ritueel vind ik ook belachelijk. Het slaat , in mijn ogen , nergens op. Beetje gaan zwaaien met een haan voor wie? God? :P
pi_145143591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die dieren lijden dus wel onnodig. Daarnaast blijft het achterlijk om drie keer met een kip rond je kop te zwaaien om God in de maling te nemen.
_O-
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 07:10:42 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145179055
quote:
Niet echt nieuws. Het is al héél lang bekend dat de enige contemporaine buiten-Bijbelse verwijzing naar Jezus in Josephus staat. En de echtheid van die passage wordt inderdaad al héél lang betwist.
pi_145180274
De vraag is wat je moet verwachten qua temporaire berichtgeving omtrent een figuur als Jezus. Ik zou zeggen: niet zo veel. En dan kun je de conclusie uit het artikel al niet meer trekken. Daarbij, paulus noemt wel degelijk historische aspecten van Jezus.

Dit is een discussie die al veel langer bestaat, idd. Geen nieuwe feiten of interpretaties.
-
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 09:51:10 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180392
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:42 schreef Haushofer het volgende:
De vraag is wat je moet verwachten qua temporaire berichtgeving omtrent een figuur als Jezus. Ik zou zeggen: niet zo veel. En dan kun je de conclusie uit het artikel al niet meer trekken. Daarbij, paulus noemt wel degelijk historische aspecten van Jezus.

Dit is een discussie die al veel langer bestaat, idd. Geen nieuwe feiten of interpretaties.
Van een figuur als de Bijbelse Jezus zou je toch een hoop verslagen verwachten. Je zou denken dat een man als Josephus het wel interessant vindt dat om zo'n wonderdoener te vermelden. Wat de historische Jezus betreft, dat is een heel ander verhaal.

Ik zal jou niet hoeven overtuigen dat die twee niet hetzelfde zijn, maar voor Bijbel-literalisten is het toch een vraag die ze zich zouden kunnen/moeten stellen. :P
pi_145180448
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Van een figuur als de Bijbelse Jezus zou je toch een hoop verslagen verwachten. Je zou denken dat een man als Josephus het wel interessant vindt dat om zo'n wonderdoener te vermelden. Wat de historische Jezus betreft, dat is een heel ander verhaal.

Ik zal jou niet hoeven overtuigen dat die twee niet hetzelfde zijn, maar voor Bijbel-literalisten is het toch een vraag die ze zich zouden kunnen/moeten stellen. :P
Nee hoor. Het maakt voor gelovers niet uit of er bewijs is.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:01:11 #99
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180519
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Het maakt voor gelovers niet uit of er bewijs is.
Sommige gelovigen niet. Er zijn er ook die wél in staat zijn tot eerlijke en rationele reflectie. Maar meestal worden die al snel atheïstisch.
pi_145180531
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sommige gelovigen niet. Er zijn er ook die wél in staat zijn tot eerlijke en rationele reflectie. Maar meestal worden die al snel atheïstisch.
Als ze voor god geen bewijs nodig hebben, waarom dan wel voor Jezus?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:04:37 #101
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180560
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ze voor god geen bewijs nodig hebben, waarom dan wel voor Jezus?
Het mooie aan religie is dat als je één poot van het verhaal onderuitschopt, het hele kaartenhuis instort. Als iemand altijd heeft geloofd dat wat de Bijbel schrijft helemaal letterlijk waar is en er ontstaat een zaadje van twijfel daarover, komt zijn hele geloof op losse schroeven te staan.

Sommigen gaan daar slecht mee om, door gewoon de twijfel weg te bidden. Anderen gaan oprecht opzoek naar een rationele verklaring en zullen hun conclusies trekken als ze die niet vinden.
pi_145180617
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het mooie aan religie is dat als je één poot van het verhaal onderuitschopt, het hele kaartenhuis instort. Als iemand altijd heeft geloofd dat wat de Bijbel schrijft helemaal letterlijk waar is en er ontstaat een zaadje van twijfel daarover, komt zijn hele geloof op losse schroeven te staan.

Sommigen gaan daar slecht mee om, door gewoon de twijfel weg te bidden. Anderen gaan oprecht opzoek naar een rationele verklaring en zullen hun conclusies trekken als ze die niet vinden.
Er zijn zat Bijbelse zaken ontkracht en nog steeds zijn er christenen. 'Geen bewijs voor Jezus' maakt vrij weinig uit, vermoed ik.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:08:56 #103
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180637
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er zijn zat Bijbelse zaken ontkracht en nog steeds zijn er christenen. 'Geen bewijs voor Jezus' maakt vrij weinig uit, vermoed ik.
Hoeveel van die fundi's krijgen die ontkrachtingen te horen? Weinig, waarschijnlijk, want zulks volk is er erg goed in om zulke dingen buiten de deur te houden.
pi_145180663
Jezus leeft. Weer geen begrip van geestelijkheid. Het leven is een tragedie en Jezus
een actor van grootheid.
het geestelijke is in gevaar ... TRU / Gevaar: het geestelijke
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:15:34 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180709
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:11 schreef 10011001subjectivisme het volgende:
Jezus leeft. Weer geen begrip van geestelijkheid. Het leven is een tragedie en Jezus
een actor van grootheid.
Jezus was het eerste aidsslachtoffer. Hij is immers gestorven aan het kruis.
pi_145180783
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jezus was het eerste aidsslachtoffer. Hij is immers gestorven aan het kruis.
Niet. Overdosis viagra.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:22:51 #107
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet. Overdosis viagra.
LOL, in 30 n.C. was er nog helemaal geen viagra. :D
pi_145180815
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

LOL, in 30 n.C. was er nog helemaal geen viagra. :D
29 nC nog wel, maar toen heeft Jezus er zoveel van gevreten dat het de 2000 jaar daarna op was.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:25:40 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

29 nC nog wel, maar toen heeft Jezus er zoveel van gevreten dat het de 2000 jaar daarna op was.
Oh, dat verklaart wel een en ander. Bijvoorbeeld ook waarom Allah zo'n grote lul heeft. Dat is een priapisme van teveel viagra.
pi_145180872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, dat verklaart wel een en ander. Bijvoorbeeld ook waarom Allah zo'n grote lul heeft. Dat is een priapisme van teveel viagra.
Juist. En daar hangt Jezus dus aan.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:29:36 #111
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180892
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Juist. En daar hangt Jezus dus aan.
En katholieken nemen op hun beurt iedere week Jezus gulzig in hun mond. Pay it forward.
pi_145180909
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En katholieken nemen op hun beurt iedere week Jezus gulzig in hun mond. Pay it forward.
Een hosti is opgedroogde allahcum.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:31:50 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145180920
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een hosti is opgedroogde allahcum.
Nee, een hosti is letterlijk het lichaam van Christus.

Die Christus moet trouwens wel een vreselijke vetzak geweest zijn, dat ze al zo'n 2000 jaar van z'n lichaam kunnen eten.
pi_145180933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, een hosti is letterlijk het lichaam van Christus.

Die Christus moet trouwens wel een vreselijke vetzak geweest zijn, dat ze al zo'n 2000 jaar van z'n lichaam kunnen eten.
Jezus is ook gemaakt van opgedroogde allahcum.
pi_145180990
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145180999
Oh, en good morning allemaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:37:34 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145181017
quote:
Interessant stuk wel, zij het een beetje specialistisch.
pi_145181056
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Interessant stuk wel, zij het een beetje specialistisch.
Meestal vind ik bijbel-inhoudelijke discussies niet bijster interessant, omdat ik toch al geen reden heb om te veronderstellen dat de bijbel iets interessants heeft te melden.

Maar dit was wel lekker luchtig op de vroege morgen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145181083
Ik vond 't ook wel geinig.

Best wel een kater, overigens...
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:43:30 #120
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145181105
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Meestal vind ik bijbel-inhoudelijke discussies niet bijster interessant, omdat ik toch al geen reden heb om te veronderstellen dat de bijbel iets interessants heeft te melden.

Maar dit was wel lekker luchtig op de vroege morgen.
'Vroege morgen' om 10u. Ik ben al vier uur aan het werk brah. :D
pi_145181131
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

'Vroege morgen' om 10u. Ik ben al vier uur aan het werk brah. :D
Tss, beetje F&L slowchatten in de tijd van de baas.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145181140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:41 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vond 't ook wel geinig.

Best wel een kater, overigens...
1 van die 26 biertjes was over de datum zeker? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145181156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

1 van die 26 biertjes was over de datum zeker? :P
Nee. Te veel wijn gedronken na die 26 biertjes.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:50:42 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145181221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Te veel wijn gedronken na die 26 biertjes.
Flink moeten kotsen dan?
pi_145181242
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Flink moeten kotsen dan?
Nee. Wel in slaap gevallen op de bank. Nu pijn in mijn nek en in mijn kop. Voor de rest is het wel een sympathiek katertje.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:52:40 #126
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145181247
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Wel in slaap gevallen op de bank. Nu pijn in mijn nek en in mijn kop. Voor de rest is het wel een sympathiek katertje.
Moest je niet neuken?
pi_145181289
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Moest je niet neuken?
Nee, want ik sliep dus.

Maar goed, dat haal ik vandaag wel weer in.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:56:02 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145181298
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, want ik sliep dus.

Maar goed, dat haal ik vandaag wel weer in.
Oh, ik zie nu pas dat ik een sms'je van je vrouw heb. Kennelijk had zij wel zin.
pi_145246417
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Van een figuur als de Bijbelse Jezus zou je toch een hoop verslagen verwachten. Je zou denken dat een man als Josephus het wel interessant vindt dat om zo'n wonderdoener te vermelden. Wat de historische Jezus betreft, dat is een heel ander verhaal.

Ik zal jou niet hoeven overtuigen dat die twee niet hetzelfde zijn, maar voor Bijbel-literalisten is het toch een vraag die ze zich zouden kunnen/moeten stellen. :P
Er zijn talloze wonderdoeners geweest rond die tijd, en meerdere apocalyptische bewegingen. Daarbij was Judea een uithoek van het Romeinse rijk. Jezus werd pas opmerkbaar na zijn dood. Zo opmerkelijk was Hij niet tijdens zijn leven. Ik denk dus dat je weinig verslagen zou moeten verwachten. :)

De noodzaak voor historische vermeldingen door Paulus was er ook niet, omdat hij meende dat de eindtijd er aan kwam. Die noodzaak kwam pas toen de eerste generatie Christenen 'uitstierf' en die eindtijd uitbleef.

Ik heb die zucht naar temporaire Jezusvermelding eigenlijk nooit goed begrepen.
-
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:14:04 #130
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145246659
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:04 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb die zucht naar temporaire Jezusvermelding eigenlijk nooit goed begrepen.
Omdat wat de bijbel aan gebeurtenissen beschrijft zeker wel documentatie zou veroorzaken. Vooral dat gedeelte met die 500 (???) ooggetuigen die Jezus na zijn dood ervaren?

Jezus komt ook tijdens zijn leven volgens het NT veel mensen en dingen tegen. Het is niet onredelijk om te verwachten dat er even iets over wordt opgeschreven ergens.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:46:43 #131
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145247387
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:04 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Er zijn talloze wonderdoeners geweest rond die tijd, en meerdere apocalyptische bewegingen. Daarbij was Judea een uithoek van het Romeinse rijk. Jezus werd pas opmerkbaar na zijn dood. Zo opmerkelijk was Hij niet tijdens zijn leven. Ik denk dus dat je weinig verslagen zou moeten verwachten. :)

De noodzaak voor historische vermeldingen door Paulus was er ook niet, omdat hij meende dat de eindtijd er aan kwam. Die noodzaak kwam pas toen de eerste generatie Christenen 'uitstierf' en die eindtijd uitbleef.

Ik heb die zucht naar temporaire Jezusvermelding eigenlijk nooit goed begrepen.
De wonderen van Jezus waren niet zomaar trucjes voor een select publiek. Volgens de Matteüs stonden de doden in Jeruzalem op uit hun graf en was er een aardbeving toen Jezus stierf. Dat zijn dingen die je toch in seculiere annalen ook verwacht te lezen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:23:24 #132
434349 likdoorn
om te likken
pi_145249767
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De wonderen van Jezus waren niet zomaar trucjes voor een select publiek. Volgens de Matteüs stonden de doden in Jeruzalem op uit hun graf en was er een aardbeving toen Jezus stierf. Dat zijn dingen die je toch in seculiere annalen ook verwacht te lezen.
Ik denk dat het een zonsverduistering was ipv een aardbeving, alleszinds een zonsverduistering maar die aardbeving ben ik niet zeker maar Jezus' bloed droop zeker in de aarde.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:43:46 #133
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145250323
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:23 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Ik denk dat het een zonsverduistering was ipv een aardbeving, alleszinds een zonsverduistering maar die aardbeving ben ik niet zeker maar Jezus' bloed droop zeker in de aarde.
Matteüs 28:2
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:47:16 #134
434349 likdoorn
om te likken
pi_145250404
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Matteüs 28:2
Mattheus 28;2 En ziet, er geschiedde een grote aardbeving; want een engel des Heeren, nederdalende uit den hemel, kwam toe, en wentelde den steen af van de deur, en zat op denzelven.

Dat was dus toen de steen van voor zijn graf rolde, bij de verrijzenis van Jezus dus zo ongeveer. Toch compleet iets anders dan toen hij stierf aan het kruis/de paal drie dagen voorheen. Toen hij stierf was er een zonsverduistering.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:49:42 #135
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145250470
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:47 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Mattheus 28;2 En ziet, er geschiedde een grote aardbeving; want een engel des Heeren, nederdalende uit den hemel, kwam toe, en wentelde den steen af van de deur, en zat op denzelven.

Dat was dus toen de steen van voor zijn graf rolde, bij de verrijzenis van Jezus dus zo ongeveer. Toch compleet iets anders dan toen hij stierf aan het kruis/de paal.
Oh nee, ben jij een Jehova?

Maar goed, ik zat ernaast: de aardbeving was toen Jezus al begraven was. Dan is het nog steeds iets dat de contemporaine historiografen vermeld zouden hebben.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:50:12 #136
434349 likdoorn
om te likken
pi_145250479
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]


Maar goed, ik zat ernaast: de aardbeving was toen Jezus al begraven was. Dan is het nog steeds iets dat de contemporaine historiografen vermeld zouden hebben.
Juist ja.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:55:36 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145250632
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:50 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Juist ja.
Maar ben je nou een Jehova of niet?
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:04:11 #138
434349 likdoorn
om te likken
pi_145250922
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar ben je nou een Jehova of niet?
Ik ben een kind van God.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:04:57 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145250944
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:04 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Ik ben een kind van God.
Is dat een ja of nee? Ben je een Jehova?
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:06:15 #140
434349 likdoorn
om te likken
pi_145250990
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat een ja of nee? Ben je een Jehova?
"Een jehova?", ik begrijp je niet. Wees wat specifieker aub.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:08:16 #141
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145251081
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:06 schreef likdoorn het volgende:

[..]

"Een jehova?", ik begrijp je niet. Wees wat specifieker aub.
Een Jehovah's getuige.
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:21:26 #142
434349 likdoorn
om te likken
pi_145251486
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een Jehovah's getuige.
In openbaring staat dat er twee getuigen zullen komen. Ik ben naar eigen denken geen van hen.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:27:24 #143
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145251638
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:21 schreef likdoorn het volgende:

[..]

In openbaring staat dat er twee getuigen zullen komen. Ik ben naar eigen denken geen van hen.
Tot welke denominatie behoor je dan wel?
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:27:27 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145251640
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:21 schreef likdoorn het volgende:

[..]

In openbaring staat dat er twee getuigen zullen komen. Ik ben naar eigen denken geen van hen.
Heb je nou werkelijk nog nooit van deze beweging gehoord?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jehova's_getuigen

(Zo nee, vraag dan wat hij bedoelt. Dat scheelt weer 10 posts.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:58:26 #145
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145252534
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heb je nou werkelijk nog nooit van deze beweging gehoord?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jehova's_getuigen

(Zo nee, vraag dan wat hij bedoelt. Dat scheelt weer 10 posts.)
Ofwel zit hij te trollen (alweer) ofwel is hij zo'n figuur dat eist dat iedereen z'n titel perfect uitspreekt. Ik gok op het eerste.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:06:05 #146
434349 likdoorn
om te likken
pi_145254856
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

(Zo nee, vraag dan wat hij bedoelt. Dat scheelt weer 10 posts.)
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:06 schreef likdoorn het volgende:

[..]

"Een jehova?", ik begrijp je niet. Wees wat specifieker aub.
En ik heb al gezegd dat ik een kind van God ben, dus geen jehova of hoe die bepaalde mensen ook maar willen hoe ze genoemd worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door likdoorn op 06-10-2014 15:28:01 ]
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:06:28 #147
434349 likdoorn
om te likken
pi_145254870
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ofwel zit hij te trollen (alweer) ofwel is hij zo'n figuur dat eist dat iedereen z'n titel perfect uitspreekt. Ik gok op het eerste.
Waar zit jij je mee te moeien. Al wat jij hier doet is moeien.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:28:33 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145255678
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:25 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe ze mensen als jij niet bannen.
Insgelijks.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:29:06 #149
434349 likdoorn
om te likken
pi_145255703
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Insgelijks.
Voor jou is er wel een reden :N
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:36:15 #150
434349 likdoorn
om te likken
pi_145256009
weg

[ Bericht 97% gewijzigd door Molurus op 06-10-2014 16:55:12 ]
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_145258585
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:04 schreef Haushofer het volgende:


De noodzaak voor historische vermeldingen door Paulus was er ook niet, omdat hij meende dat de eindtijd er aan kwam. Die noodzaak kwam pas toen de eerste generatie Christenen 'uitstierf' en die eindtijd uitbleef.

Ik heb die zucht naar temporaire Jezusvermelding eigenlijk nooit goed begrepen.
Daarvoor kwam de 'eindtijd'en de noodzaak al opzetten. Halve wegen de 3e eeuw vdj deden schrijvers al verslagen. Want er kwam een botsing met het hellenisme en daaruit kwamen de apocalyptische literatuur voort. Deze literatuur bloeide aan het begin van 2e eeuw vdj en duurde tot de 2e eeuw van de gangbare jaartelling. En in deze literatuur drukte het de joodse verlangen uit van de profetie aan het einde ter tijden. Men geloofde dat er een verschikkelijke oorlog zouden komen met kosmische krachten. En dat er een bovenmenselijk wezen dan de devinitieve overwinning van het goed over het kwade zal maken. Boeken van Daniel is zo'n voorbeeld.

Apocalyptische literatuur was eigenlijk een weerspiegeling van het eeuwen van lijden , bloedvergieten. En de wanhoop van mensen om dat lijden te willen beindigen. En daaruit is een absoluut geloof in een wonderbaarlijke en verlossende tussenkomst van God gekomen. Maar ook de proto type van 'Uitverkorene' , de Messias die dan op de laatste dag, de dag des oordeels, alle stervelingen zouden berechten.

Deze litaire stroming ( een schepping van joden die werden geconfronteerd met het hellenisme en later met Rome ) zou later rechtstreeks invloed hebben op de wereldbeschouwing van de apocalyptische farizeeen, die dan op een dag wat we kennen als het Christendom, zouden scheppen.
pi_145283844
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De wonderen van Jezus waren niet zomaar trucjes voor een select publiek. Volgens de Matteüs stonden de doden in Jeruzalem op uit hun graf en was er een aardbeving toen Jezus stierf. Dat zijn dingen die je toch in seculiere annalen ook verwacht te lezen.
Een historicus zal dat al gauw afdoen als mythische toevoegingen. Ik sprak over wat historici vaak opvatten als 'de historische Jezus', een gestripte persoon zoals het Jesus seminar deze bv beschrijft. :)
-
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:49:48 #153
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145284492
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:56 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Een historicus zal dat al gauw afdoen als mythische toevoegingen. Ik sprak over wat historici vaak opvatten als 'de historische Jezus', een gestripte persoon zoals het Jesus seminar deze bv beschrijft. :)
Daarom zei ik ook dat het een goede vraag is voor Bijbelliteralisten. Mensen met iets meer realiteitszin zullen inderdaad inzien dat het om opsmuk en propaganda gaat. ;)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 08:30:46 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145320910
Voor wie zich zit te vervelen: de Jehovah's Getuigen hebben hun eigen TV-zender gelanceerd, ook te bekijken via internet.

http://www.patheos.com/bl(...)-its-creepy-as-hell/
pi_145320989
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:43 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Daarvoor kwam de 'eindtijd'en de noodzaak al opzetten. Halve wegen de 3e eeuw vdj deden schrijvers al verslagen. Want er kwam een botsing met het hellenisme en daaruit kwamen de apocalyptische literatuur voort. Deze literatuur bloeide aan het begin van 2e eeuw vdj en duurde tot de 2e eeuw van de gangbare jaartelling. En in deze literatuur drukte het de joodse verlangen uit van de profetie aan het einde ter tijden. Men geloofde dat er een verschikkelijke oorlog zouden komen met kosmische krachten. En dat er een bovenmenselijk wezen dan de devinitieve overwinning van het goed over het kwade zal maken. Boeken van Daniel is zo'n voorbeeld.

Apocalyptische literatuur was eigenlijk een weerspiegeling van het eeuwen van lijden , bloedvergieten. En de wanhoop van mensen om dat lijden te willen beindigen. En daaruit is een absoluut geloof in een wonderbaarlijke en verlossende tussenkomst van God gekomen. Maar ook de proto type van 'Uitverkorene' , de Messias die dan op de laatste dag, de dag des oordeels, alle stervelingen zouden berechten.

Deze litaire stroming ( een schepping van joden die werden geconfronteerd met het hellenisme en later met Rome ) zou later rechtstreeks invloed hebben op de wereldbeschouwing van de apocalyptische farizeeen, die dan op een dag wat we kennen als het Christendom, zouden scheppen.
:)

Pagels heeft nog es 'the origin of satan' geschreven, over hoe het duale beeld van goed en kwaad in het christendom hieruit is ontstaan.
-
pi_145333616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 08:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Voor wie zich zit te vervelen: de Jehovah's Getuigen hebben hun eigen TV-zender gelanceerd, ook te bekijken via internet.

http://www.patheos.com/bl(...)-its-creepy-as-hell/
:'(
pi_145510248
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145510487
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ok :P kreeg hem via via gelinkt, nooit eerder van die website gehoord
pi_145510743
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:50 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ok :P kreeg hem via via gelinkt, nooit eerder van die website gehoord
Ik heb even verder gezocht, liep toen hier tegenaan:

http://www.inquisitr.com/(...)velleius-paterculus/

quote:
This article literally doubled in Facebook likes in the last 15 minutes and is causing controversy all over social media. Unfortunately, it’s also completely false. The World News Daily Report happens to be a website that parodies real news, and might have even been written in response to the real controversy over the Jesus myth concept.
Als je kijkt op de hoofdindex van die site kijkt is dat ook wel duidelijk:

http://worldnewsdailyreport.com/

Had er zelf ook nog niet van gehoord. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145511255
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb even verder gezocht, liep toen hier tegenaan:
http://www.inquisitr.com/(...)velleius-paterculus/
[..]
Als je kijkt op de hoofdindex van die site kijkt is dat ook wel duidelijk:
http://worldnewsdailyreport.com/
Had er zelf ook nog niet van gehoord. :)
klopt, keek niet verder dan m'n neus lang is :+ die eerste link verklaart een hoop inderdaad :)
pi_145548543
Mooi.

Biertje, iemand?
pi_145575158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:52 schreef Jigzoz het volgende:
Mooi.
Biertje, iemand?
Beetje late reactie, maar is er nog bier over?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145575403
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar is er nog bier over?
Ja, er is net nieuw bier bezorgd.

Astu.
pi_145575440
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, er is net nieuw bier bezorgd.
Astu.
Proost! :9
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145575598
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Proost! :9
Maar om nog even over slangetjes door te gaan: ik denk erover om er binnenkort zo eentje aan te schaffen:

pi_145575611
Image url klopt niet niet. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145575644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:17 schreef Molurus het volgende:
Image url klopt niet niet. :P
Hm. Hier na refresh ook niet meer.
pi_145575669
pi_145575679
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Hier na refresh ook niet meer.
Ik denk 1 of ander trucje voor het bestrijden van image embedding. Session-gebonden image url.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145575702
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk 1 of ander trucje voor het bestrijden van image embedding. Session-gebonden image url.
Stom internet...
pi_145575703
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:19 schreef Jigzoz het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, dat is wel een bekende. Mooi beestje!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145575738
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ah, dat is wel een bekende. Mooi beestje!
Mooiste pythonsoort die ik ken.

Punt is alleen dat ze een beetje lastig zijn in het onderhoud. Eerst dus maar weer eens een paar maanden lezen en overdenken.
pi_145575760
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Punt is alleen dat ze een beetje lastig zijn in het onderhoud. Eerst dus maar weer eens een paar maanden lezen en overdenken.
Ik zat net te denken... er is vast een goede reden dat je andere pythonsoorten vaker ziet als huisdier.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145575902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zat net te denken... er is vast een goede reden dat je andere pythonsoorten vaker ziet als huisdier.
Deze hebben nogal de neiging happerig te zijn. Bovendien doen ze dat nogal snel en hebben ze een vrij grote reikwijdte. Ze schieten binnen no time even een kleine meter naar voren en dan is je neus vrij snel geperforeerd. Daar komt nog eens de extreem hoge luchtvochtigheid die ze nodig hebben bij...

Nou ja, genoeg om nog even over na te denken. Ik heb alleen niet zo heel veel ruimte meer over, dus het wordt of een morelia viridis (deze dus), of een roodstaartboa.
pi_145767073
Krijgen we nu eindelijk herfst?

Ik was wel een beetje klaar met dat mooie weer eigenlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145769209
:Y *O*
-
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:59:30 #179
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145770241
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:04 schreef Molurus het volgende:
Krijgen we nu eindelijk herfst?

Ik was wel een beetje klaar met dat mooie weer eigenlijk.
Slecht nieuws voor alle Jehovah's die sowieso al een hekel hebben aan langs de deuren gaan. Nu moeten ze door wind en regen kwade mensen te woord staan.
pi_145782439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Hele dagen hier al vuurwerk. Mijn kat raakt er onrustig van. Vroeg me af , reageren slangen ook op vuurwerk?

Mijn nicht had ooit cavia's en die reageerden totaal niet op het geknal. En een slang?
pi_145782654
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:47 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Hele dagen hier al vuurwerk. Mijn kat raakt er onrustig van. Vroeg me af , reageren slangen ook op vuurwerk?

Mijn nicht had ooit cavia's en die reageerden totaal niet op het geknal. En een slang?
Reptielen reageren vooral op bewegende dingen volgens mij, maar dat weet jigz vast beter dan ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145782876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Reptielen reageren vooral op bewegende dingen volgens mij, maar dat weet jigz vast beter dan ik.
Of veranderde luchtvochtigheid? Hoe doe jij met je honden tijdens jaarwisseling? Mijn kat gaat op de vreemdste plekken zitten.

Is mij verteld geen aandacht aan haar te schenken want dan wordt haar angst gevoed.
pi_145782961
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:00 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Of veranderde luchtvochtigheid? Hoe doe jij met je honden tijdens jaarwisseling? Mijn kat gaat op de vreemdste plekken zitten.
Onze hond heeft er gelukkig niet zoveel last van. Binnenhouden is prima. Ik ken wel iemand die haar hond echt kalmeringsmiddelen geeft rond de jaarwisseling. Het wisselt.

Hoe dan ook: huisdieren *altijd* binnenhouden rond de jaarwisseling.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:00 schreef Shokirbek85 het volgende:

Is mij verteld geen aandacht aan haar te schenken want dan wordt haar angst gevoed.
Dat klopt wel denk ik, ja. Maar dat verschilt ook van dier tot dier. Sommigen komen dan bij je schuilen op de bank, dan zou ik ze niet wegduwen ofzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145785365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Onze hond heeft er gelukkig niet zoveel last van. Binnenhouden is prima. Ik ken wel iemand die haar hond echt kalmeringsmiddelen geeft rond de jaarwisseling. Het wisselt.

Hoe dan ook: huisdieren *altijd* binnenhouden rond de jaarwisseling.

[..]

Dat klopt wel denk ik, ja. Maar dat verschilt ook van dier tot dier. Sommigen komen dan bij je schuilen op de bank, dan zou ik ze niet wegduwen ofzo.
Ja tuurlijk dieren binnen houden! Maar mijn kat zit nooit naast me (nu wel vanwege de storm want het waait hier behoorlijk) maar tijdens oud en nieuw gaat ze bvb onder de wc pot zitten. De dierenarts zei dat ik haar angst niet mocht 'voeden' door bijvoorbeeld extra eten te geven. Of door haar heel veel te aaien. Ik moet 'gewoon' doen.

Volgens mij geraken honden ook flink in de stress. Maar onze kat valt wel mee vind ik. Ze kan goed met de situatie omgaan. Maar ze houdt ook niet van bezoek e.d dus speelt ook een rol. Pillen vind ik niet nodig voor haar. Ik laat haar op mijn kamer (is ze ook gewend rond dat uur)

Sommige mensen geraken nog meer in de stress van het geknal dan hun huisdieren :P
pi_145785541
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:10 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk dieren binnen houden! Maar mijn kat zit nooit naast me (nu wel vanwege de storm want het waait hier behoorlijk) maar tijdens oud en nieuw gaat ze bvb onder de wc pot zitten. De dierenarts zei dat ik haar angst niet mocht 'voeden' door bijvoorbeeld extra eten te geven. Of door haar heel veel te aaien. Ik moet 'gewoon' doen.
Met katten heb ik minder ervaring, maar met honden is dit helemaal waar. Honden zijn heel erg gevoelig voor lichaamstaal en stemmingen bij mensen. Vaak lijkt het alsof ze gedachten kunnen lezen. (Wat niet werkelijk zo is natuurlijk.)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:10 schreef Shokirbek85 het volgende:

Volgens mij geraken honden ook flink in de stress. Maar onze kat valt wel mee vind ik. Ze kan goed met de situatie omgaan. Maar ze houdt ook niet van bezoek e.d dus speelt ook een rol. Pillen vind ik niet nodig voor haar. Ik laat haar op mijn kamer (is ze ook gewend rond dat uur)
Pillen zou ik zeker niet geven als het niet echt noodzakelijk is. ;) Klinkt alsof het verder wel ok gaat. Natuurlijk geen fijne dag voor huisdieren, maar ze redden het wel. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:10 schreef Shokirbek85 het volgende:

Sommige mensen geraken nog meer in de stress van het geknal dan hun huisdieren :P
In sommige gevallen wel ja. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145792843
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:47 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Hele dagen hier al vuurwerk. Mijn kat raakt er onrustig van. Vroeg me af , reageren slangen ook op vuurwerk?

Mijn nicht had ooit cavia's en die reageerden totaal niet op het geknal. En een slang?
Nee hoor. Helemaal niks.
pi_145792956
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:00 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Of veranderde luchtvochtigheid? Hoe doe jij met je honden tijdens jaarwisseling? Mijn kat gaat op de vreemdste plekken zitten.

Is mij verteld geen aandacht aan haar te schenken want dan wordt haar angst gevoed.
Mijn kat vond het helemaal niks. Die kroop onder een bed en als het weer stil werd kwam ie weer te voorschijn.
pi_145796936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met katten heb ik minder ervaring, maar met honden is dit helemaal waar. Honden zijn heel erg gevoelig voor lichaamstaal en stemmingen bij mensen. Vaak lijkt het alsof ze gedachten kunnen lezen. (Wat niet werkelijk zo is natuurlijk.)
Dat is het leuke aan honden vind ik. Echt een band. Je maatje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:13 schreef Molurus het volgende:

Pillen zou ik zeker niet geven als het niet echt noodzakelijk is. ;) Klinkt alsof het verder wel ok gaat. Natuurlijk geen fijne dag voor huisdieren, maar ze redden het wel. :)
Uiteraard. Dit geldt ook voor de vogels. Hoeveel zie je ze niet angstig wegvliegen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:13 schreef Molurus het volgende:

In sommige gevallen wel ja. :D
Ik ben niet zo'n fan van die knallen. Vind het wel mooi maar het hoeft voor mij niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Helemaal niks.
Geen kind aan :D
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:44:11 #189
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145930851
http://www.cracked.com/bl(...)-switching-to-satan/

Speciaal voor Jigzoz (en eventueel andere satanisten hier).
pi_145958825
*; *; *;
*O* *O* *O*
O+ O+ Satan is lief! O+ O+
*O* *O* *O*
*; *; *;
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:10:56 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145959178
quote:
17s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:01 schreef Jigzoz het volgende:
*; *; *;
*O* *O* *O*
O+ O+ Satan is lief! O+ O+
*O* *O* *O*
*; *; *;
Sinds hij Saddam heeft gedumpt, gaat het inderdaad beter met hem.
pi_145959234
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sinds hij Saddam heeft gedumpt, gaat het inderdaad beter met hem.
Er was trouwens deze week geen nieuwe South Park. Echt kut.
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:14:16 #193
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145959295
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er was trouwens deze week geen nieuwe South Park. Echt kut.
Gelukkig is er een nieuwe doctor who. *O*
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145959333
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gelukkig is er een nieuwe doctor who. *O*
Gelukkig is er nog een nieuwe Keuringsdienst van Waarde. Tofste programma van de Nederlandse tv.
  zondag 26 oktober 2014 @ 15:17:25 #195
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_145959412
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er was trouwens deze week geen nieuwe South Park. Echt kut.
Klopt, dat was redelijk balen. Er waren ook geen nieuwe afleveringen van The Daily Show. Moest ik uit het niets een uur zien te vullen. :'(
pi_146005070
Had dit weekend een zak pinda's opgehangen op mijn balkon, 'leuk voor de koolmeesjes' dacht ik.

In plaats daarvan is het een trekpleister geworden voor halsbandparkieten en vlaamse gaaien. In 1 dag de helft van die zak weg. _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146006243
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:12 schreef Molurus het volgende:
Had dit weekend een zak pinda's opgehangen op mijn balkon, 'leuk voor de koolmeesjes' dacht ik.

In plaats daarvan is het een trekpleister geworden voor halsbandparkieten en vlaamse gaaien. In 1 dag de helft van die zak weg. _O-
Ach, die zijn ook leuk.
pi_146181613
Er is verse koffie!

c_/
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146314760
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 9 november 2014 @ 15:43:03 #200
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465247
Vogeltje op mijn balkon:



O+
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146465309
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:43 schreef Molurus het volgende:
Vogeltje op mijn balkon:

[ afbeelding ]

O+
Prima vogeltje. Niks meer aan doen.

Wat staat er trouwens in je UI?
  zondag 9 november 2014 @ 15:45:53 #202
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465321
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Prima vogeltje. Niks meer aan doen.

Wat staat er trouwens in je UI?
In mijn avatar bedoel je?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146465361
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

In mijn avatar bedoel je?
Ja.
  zondag 9 november 2014 @ 15:47:58 #204
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146465389
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:43 schreef Molurus het volgende:
Vogeltje op mijn balkon:

[ afbeelding ]

O+
Ben jij toevallig James T. Kirk? Die had ook een ding voor green birds.
  zondag 9 november 2014 @ 15:48:20 #205
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465404
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja.
Dat is 1 of ander anti-piet logo.

Niet dat ik een heel uitgesproken mening heb over zwarte piet, maar ik heb er geen problemen mee om met andere kleuren te gaan werken.

Min of meer een reactie op die banner hierboven. (Ik deel het 'formele fok standpunt' wat dat betreft niet.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146465433
Hebbes:

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 15:49:36 ]
pi_146465458
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is 1 of ander anti-piet logo.

Niet dat ik een heel uitgesproken mening heb over zwarte piet, maar ik heb er geen problemen mee om met andere kleuren te gaan werken.

Min of meer een reactie op die banner hierboven. (Ik deel het 'formele fok standpunt' wat dat betreft niet.)
O, wauw. Mag dat?
  zondag 9 november 2014 @ 15:50:10 #208
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146465460
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is 1 of ander anti-piet logo.

Niet dat ik een heel uitgesproken mening heb over zwarte piet, maar ik heb er geen problemen mee om met andere kleuren te gaan werken.

Min of meer een reactie op die banner hierboven. (Ik deel het 'formele fok standpunt' wat dat betreft niet.)
Pas maar op, dat je geen -10 op je avatar krijgt.
  zondag 9 november 2014 @ 15:50:53 #209
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465492
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wauw. Mag dat?
Ik zou niet weten waarom niet. :) Vrijheid van mening(suiting) enzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 9 november 2014 @ 15:51:21 #210
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465507
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Pas maar op, dat je geen -10 op je avatar krijgt.
Dat overspannen gedoe rondom zwarte piet ben ik echt helemaal klaar mee. Dan krijg ik maar -10.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146465512
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. :) Vrijheid van mening(suiting) enzo.
Op FOK!?

Nee.
  zondag 9 november 2014 @ 15:54:53 #212
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146465613
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat overspannen gedoe rondom zwarte piet ben ik echt helemaal klaar mee. Dan krijg ik maar -10.
Het is een beetje jammer dat iedere discussie meteen uiteenvalt in 'racisten!'-roepers en 'kutnegers!'-roepers.
  zondag 9 november 2014 @ 15:56:23 #213
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465676
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is een beetje jammer dat iedere discussie meteen uiteenvalt in 'racisten!'-roepers en 'kutnegers!'-roepers.
Dat is dus precies wat ik bedoel inderdaad. Soms lijkt het alsof een genuanceerde discussie over dit onderwerp eenvoudig niet meer mogelijk is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146465679
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is een beetje jammer dat iedere discussie meteen uiteenvalt in 'racisten!'-roepers en 'kutnegers!'-roepers.
Dat is geen discussie. Dat is zwakzinnig FP-geschreeuw.
  zondag 9 november 2014 @ 15:57:17 #215
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465704
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is geen discussie. Dat is zwakzinnig FP-geschreeuw.
Dat is wat op de FP voor 'discussie' moet doorgaan. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146465711
Sowieso... Volwassen mensen die zich serieus druk maken over de kleur van een element in een kinderfeestje... Wat voor tokkie ben je dan?
  zondag 9 november 2014 @ 15:58:03 #217
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465726
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
Sowieso... Volwassen mensen die zich serieus druk maken over de kleur van een element in een kinderfeestje... Wat voor tokkie ben je dan?
Er zijn er veel van op Fok. Kennelijk en helaas.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 9 november 2014 @ 15:58:16 #218
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146465731
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik bedoel inderdaad. Soms lijkt het alsof een genuanceerde discussie over dit onderwerp eenvoudig niet meer mogelijk is.
Dat is het ook niet, zeker niet op FOK!. Om de een of andere reden verhit het direct de gemoederen. Ik heb geen idee waarom, want zo'n halszaak is het niet...
pi_146465735
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is wat op de FP voor 'discussie' moet doorgaan. :D
Vertel mij wat.
  zondag 9 november 2014 @ 16:01:06 #220
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146465805
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
Sowieso... Volwassen mensen die zich serieus druk maken over de kleur van een element in een kinderfeestje... Wat voor tokkie ben je dan?
Dat zijn dezelfde mensen die bewijzen dat ze niet racistisch zijn door een hoop racistische onzin te zeggen.
  zondag 9 november 2014 @ 16:01:37 #221
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_146465823
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, zeker niet op FOK!. Om de een of andere reden verhit het direct de gemoederen. Ik heb geen idee waarom, want zo'n halszaak is het niet...
Zoals Hans Teeuwen zo treffend zei: als je iets niet meer belachelijk kunt maken dan krijg je enge toestanden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146466154
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
Sowieso... Volwassen mensen die zich serieus druk maken over de kleur van een element in een kinderfeestje... Wat voor tokkie ben je dan?
^O^ Dannny dus :'( Oeps, mag ik dit zeggen> Ja, dat mag ik zeggen O-)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 9 november 2014 @ 16:13:45 #223
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146466160
Voor de fans: Gunther D. gaat op StuBru kennelijk een uurtje oude soul- en funkhits draaien. Zojuist 'Shout' van de Isley Brothers, daarna 'Beggin'' van The Four Seasons en nu 'Move On Up' van Curtis Mayfield.
pi_146466186
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

^O^ Dannny dus :'( Oeps, mag ik dit zeggen> Ja, dat mag ik zeggen O-)
Daar kom je vanzelf achter.
  zondag 9 november 2014 @ 16:15:12 #225
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146466220
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:13 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

^O^ Dannny dus :'( Oeps, mag ik dit zeggen> Ja, dat mag ik zeggen O-)
Ik ruik een ban aankomen. Minstens drie maanden. :X
pi_146466240
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ruik een ban aankomen. Minstens drie maanden. :X
Ik denk dat je dit niet mag zeggen.
  zondag 9 november 2014 @ 16:16:16 #227
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146466255
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit niet mag zeggen.
Ook een ban voor jou wegens banaanvraag.
pi_146466273
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Daar kom je vanzelf achter.
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ruik een ban aankomen. Minstens drie maanden. :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 9 november 2014 @ 16:20:00 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146466393
Oh wacht, nu draait hij Vanessa Paradis. Wat is deze?
pi_146466434
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Oh wacht, nu draait hij Vanessa Paradis. Wat is deze?
Eh... Wie? Wat?
  zondag 9 november 2014 @ 16:21:58 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146466474
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Wie? Wat?
Gunther D. op StuBru. En nu de Everly Brothers.
pi_146466496
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gunther D. op StuBru.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
  zondag 9 november 2014 @ 16:23:23 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146466526
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
Gunther D. is een dj op Studio Brussel. Hij was net funkmuziek uit de '70ies aan het draaien, maar hij is Everly Brothers aan het draaien.
pi_146466558
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gunther D. is een dj op Studio Brussel. Hij was net funkmuziek uit de '70ies aan het draaien, maar hij is Everly Brothers aan het draaien.
Ah...
  zondag 9 november 2014 @ 16:26:20 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146466636
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah...
Nu gaat het over aan vrouwenborsten zitten.
  zondag 9 november 2014 @ 16:29:31 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146466744
Oh god, De Kreuners. ;(
pi_146466794
Jongetje Verstappen op Sport1.
  zondag 9 november 2014 @ 16:37:24 #238
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146467022
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:30 schreef Jigzoz het volgende:
Jongetje Verstappen op Sport1.
Zingt die ook al?
pi_146467044
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zingt die ook al?
Nee, die is van het autorijden.
  zondag 9 november 2014 @ 16:39:20 #240
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146467111
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, die is van het autorijden.
Beetje gay wel.
pi_146508784
Zo, twee nieuwe seizoenen Futurama binnen. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146580598


:+
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146587358
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 15:43 schreef Molurus het volgende:
Vogeltje op mijn balkon:

[ afbeelding ]

O+
Halsbandparkiet
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_146587409
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ook een ban voor jou wegens banaanvraag.
Sinds wanneer zijn banaan-vragen taboe op fok?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_146587894
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:54 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Halsbandparkiet
Correct! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 12 november 2014 @ 21:30:23 #246
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146589252
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn banaan-vragen taboe op fok?
Vanwege alle atheïsten hier. Die schijnen er regelmatig slecht van te slapen. Een banaan is namelijk de nachtmerrie voor iedere atheïst!
pi_146589566
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vanwege alle atheïsten hier. Die schijnen er regelmatig slecht van te slapen. Een banaan is namelijk de nachtmerrie voor iedere atheïst!
Owja
Sorry.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  woensdag 12 november 2014 @ 21:38:20 #248
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146589647
quote:
NEEEEEIIIN! MEIN LEBEN!
pi_146590273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

NEEEEEIIIN! MEIN LEBEN!
Kendejedienogniedan?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  woensdag 12 november 2014 @ 21:50:00 #250
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146590335
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:48 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Kendejedienogniedan?
Jawel, maar als athiest sta ik meteen schaakmat als Ray begint te praten.
  zaterdag 15 november 2014 @ 23:01:53 #251
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_146695794
yeeh, bijna mijn stageplaats binnen *O*
pi_146704606
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:01 schreef schrijfveer het volgende:
yeeh, bijna mijn stageplaats binnen *O*
Als wat?
  zondag 16 november 2014 @ 13:16:59 #253
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_146707727
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als wat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146707794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 23:01 schreef schrijfveer het volgende:
yeeh, bijna mijn stageplaats binnen *O*
Nice, succes!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 16 november 2014 @ 13:24:46 #255
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_146707844
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 13:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nice, succes!
Dankje, ik heb er echt geluk mee gehad. Of mijn schietgebedje heeft geholpen :+ :P
pi_146707865
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:24 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Dankje, ik heb er echt geluk mee gehad. Of mijn schietgebedje heeft geholpen :+ :P
Niet zo bescheiden. ;) In principe je eigen verdienste.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 16 november 2014 @ 13:27:50 #257
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146707906
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:16 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk consulaat?

Ik heb trouwens gehoord dat je serieus goede connecties moet hebben om bij de Nederlandse diplomatieke dienst te kunnen werken. Is dat zo?
pi_146707965
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welk consulaat?

Ik heb trouwens gehoord dat je serieus goede connecties moet hebben om bij de Nederlandse diplomatieke dienst te kunnen werken. Is dat zo?
Er zal ongetwijfeld een grondige background check worden gedaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 16 november 2014 @ 13:34:48 #259
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_146708061
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welk consulaat?

Ik heb trouwens gehoord dat je serieus goede connecties moet hebben om bij de Nederlandse diplomatieke dienst te kunnen werken. Is dat zo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou ik niet weten. Ik heb geen connecties in ieder geval. Ze vonden mijn cv er goed uitzien en hebben me toen voor een gesprek uitgenodigd. Na het gesprek hebben ze meteen een vervolg afspraak met me gemaakt om nog de details van de plek die ik ga krijgen te bespreken.
pi_146712837
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 13:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er zal ongetwijfeld een grondige background check worden gedaan.
ja bijvoorbeeld of je je ondiplomatiek uitlaat op internetfora :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 16 november 2014 @ 16:56:08 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146712958
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:51 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

ja bijvoorbeeld of je je ondiplomatiek uitlaat op internetfora :P
Precies. Als je niet minstens drie keer per week Zwarte Piet verdedigt, de PVV promoot en kopschoppers met de dood bedreigt, ben je geen Echte Hardwerkende Nederlandertm en word je niet alleen niet aangenomen, maar verlies je ook nog eens je baan.
pi_146840158
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_146840398


You are the #brainchild of

Vincent van Voltaire

You have an insatiable curiosity and drive, and the energy to relentlessly pursue your imaginative ideas and concepts. You get these traits from both Vincent van Gogh, the influential Post-Impressionist painter, and Voltaire, the witty world-famous writer, philosopher and historian.

Your intense emotions and openness to new ideas come from Van Gogh, which means you get a lot of ideas and believe in every one of them enough to see them through, realistic or not. You're also an optimist with a strong moral compass; you get these traits from Voltaire.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_146847686
Wel veel vragen over feestjes. :P

YOU ARE THE #BRAINCHILD OF

Vincent van Beethoven



You get your introverted side from both Vincent van Gogh and Ludwig van Beethoven, which proves successful artists and entertainers can be introverts too.

Your energy comes from Ludwig van Beethoven, the prodigious German composer and pianist whose influence on music is immeasurable.

You get your perfectionist, moody side from Vincent van Gogh, the influential Post-Impressionist painter whose eye for even the smallest detail made him one of the most successful artists in the world.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 20 november 2014 @ 22:22:14 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146855446
Matige quiz. Regelmatig stond mijn antwoord er niet bij. Ik kon niet éénmaal kiezen voor moord of mayhem.
  donderdag 20 november 2014 @ 22:23:08 #266
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146855486
Ik ben trouwens Romeo Hercules. Ladies... ;)
  maandag 24 november 2014 @ 18:12:51 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146961514
Check deze:

http://www.cracked.com/ar(...)-arent-parodies.html

Over gestoorde gristenfilms. Vooral nummer 5 (hersenspoelen) en 2 (kindermoord) zijn erg gênant.
  maandag 24 november 2014 @ 21:42:30 #268
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_146970605
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:19 schreef Molurus het volgende:
Wel veel vragen over feestjes. :P

YOU ARE THE #BRAINCHILD OF

Vincent van Beethoven

[ afbeelding ]

You get your introverted side from both Vincent van Gogh and Ludwig van Beethoven, which proves successful artists and entertainers can be introverts too.

Your energy comes from Ludwig van Beethoven, the prodigious German composer and pianist whose influence on music is immeasurable.

You get your perfectionist, moody side from Vincent van Gogh, the influential Post-Impressionist painter whose eye for even the smallest detail made him one of the most successful artists in the world.
Dito
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_147018460
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147025393
quote:
Da's wel een extreem softe versie van de Bijbel. Ik mis toch wel redelijk veel goddelijke moord en genocide.
pi_147030366
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's wel een extreem softe versie van de Bijbel. Ik mis toch wel redelijk veel goddelijke moord en genocide.
Inderdaad, het enige leuke aan de bijbel zijn de moorden en hoerenverhalen. Dat softe jezus-gelul wordt snel saai...
pi_147031729
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:59 schreef Libertarisch het volgende:
Dat softe jezus-gelul wordt snel saai...
Bovendien zijn dat voornamelijk open deuren en flauwekul.

Misschien wel een aardige uitdaging: iemand die een echt goed Jezus-verhaal weet?
  zondag 30 november 2014 @ 19:59:44 #273
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147158934
Nog wat religie-gekkigheid voor de liefhebbers: vrouw wil van man scheiden nadat hij haar sluier oplichtte - in bed, terwijl zij sliep.

http://www.alarabiya.net/articles/2007/10/08/40103.html
pi_147223211
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 19:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nog wat religie-gekkigheid voor de liefhebbers: vrouw wil van man scheiden nadat hij haar sluier oplichtte - in bed, terwijl zij sliep.

http://www.alarabiya.net/articles/2007/10/08/40103.html
Eh... Ik snap 'm niet. Het hele idee van al dat bedekken is toch de exclusiviteit? Als die exclusiviteit wegvalt, dan eh... Nou?
  dinsdag 2 december 2014 @ 17:58:13 #275
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147223646
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Ik snap 'm niet. Het hele idee van al dat bedekken is toch de exclusiviteit? Als die exclusiviteit wegvalt, dan eh... Nou?
Het is een mooi voorbeeld van het gevreesde full retard. Je bent een retard als je een tafelkleed over je kop gooit om exclusief te blijven voor je partner. Je gaat full retard als je dat tafelkleed zelfs bij je partner nog om houdt.
pi_147223660
Maar nu we het toch over vrouwen hebben:

Kijk, cadeautje van mijn vrouw voor mijn verjaardag:



Ze zegt dat ze 'm een keer gaat lenen om op 'hoerenjacht' te gaan.
pi_147223714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 17:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is een mooi voorbeeld van het gevreesde full retard. Je bent een retard als je een tafelkleed over je kop gooit om exclusief te blijven voor je partner. Je gaat full retard als je dat tafelkleed zelfs bij je partner nog om houdt.
Double full retard? Da's wel heel religieus.
  dinsdag 2 december 2014 @ 18:00:50 #278
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_147223717
Niet vergeten een munt te geven aan je vrouw, he.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_147223738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:00 schreef GrumpyFish het volgende:
Niet vergeten een munt te geven aan je vrouw, he.
Je wil niet weten hoeveel munten ik mijn vrouw elke maand geef.
  dinsdag 2 december 2014 @ 18:08:05 #280
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_147223901
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel munten ik mijn vrouw elke maand geef.
_O- Nice one
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 2 december 2014 @ 18:16:59 #281
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147224133
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Double full retard? Da's wel heel religieus.
Ja, zulke dingen gebeuren wel vaker. Zo waren er laatst wat Canadezen in het nieuws die het lijk van hun overleden naaste een half jaar op zolder bewaard hebben in de hoop dat hij uit de dood zou opstaan.
pi_147224339
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, zulke dingen gebeuren wel vaker. Zo waren er laatst wat Canadezen in het nieuws die het lijk van hun overleden naaste een half jaar op zolder bewaard hebben in de hoop dat hij uit de dood zou opstaan.
Da's slechts single full retard.
  dinsdag 2 december 2014 @ 18:32:56 #283
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147224567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's slechts single full retard.
Is dat zo? Het lijkt me toch behoorlijk extreem retard.
  dinsdag 2 december 2014 @ 18:33:45 #284
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147224592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Da's slechts single full retard.
Gaat jouw vrouw dat trouwens na je dood ook bij jou proberen? Dan niet zo'n christelijke wederopstanding natuurlijk, maar een gezellige ouderwetse necromantie.
pi_147224663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is dat zo? Het lijkt me toch behoorlijk extreem retard.
Zeker. Maar het is enkelvoudig. Het zou double full retard worden als ze 'm na dat halfjaar aan het stroomnet aangesloten hadden omdat ie niet vanzelf meer ging leven. Triple full retard als ze daarna het elektriciteitsbedrijf aangeklaagd zouden hebben omdat het niet werkte.
pi_147224706
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Gaat jouw vrouw dat trouwens na je dood ook bij jou proberen? Dan niet zo'n christelijke wederopstanding natuurlijk, maar een gezellige ouderwetse necromantie.
Ik wil dat mijn huid na mijn dood gebruikt wordt om toffe boeken van een mensenleren kaft te voorzien en mijn vlees moet opgegeten worden. De organen die nog niet stukgeleefd zijn mogen ze voor andere mensen gebruiken.

Maar ja, behalve dat laatste mag het allemaal niet hè...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2014 18:38:05 ]
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:17:16 #287
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_147416221
Rechten atheïsten staan in hele wereld onder druk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel op VK.nl rept over rapport dat vandaag uitkomt, maar volgens mij is het rapport al uit 2013?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_147417425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:17 schreef GrumpyFish het volgende:
Rechten atheïsten staan in hele wereld onder druk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel op VK.nl rept over rapport dat vandaag uitkomt, maar volgens mij is het rapport al uit 2013?
Bizar. Misschien wordt het gewoon wat laat naar buiten gebracht?

Overigens had papierversnipperaar het ook al hier gepost:

F&L / [CENTRAAL] Atheïsme, deel IV
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:22:34 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147417466
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:17 schreef GrumpyFish het volgende:
Rechten atheïsten staan in hele wereld onder druk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel op VK.nl rept over rapport dat vandaag uitkomt, maar volgens mij is het rapport al uit 2013?
Waarschijnlijk een jaarlijks terugkerend rapport.
  dinsdag 9 december 2014 @ 12:41:01 #290
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_147419038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 11:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een jaarlijks terugkerend rapport.
Je hebt gelijk. Ik had even snel gezocht (zit in de baas z'n tijd) en kwam alleen maar die uit 2013 tegen. Zag nu de 2014 versie ergens voorbij komen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:00:56 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147884968
Dan maar even hier, waar het wel slowchat is:

Zou 0110101010 net zoiets zijn als dat Deepak Chopra-figuur dat hier wel eens gespamd heeft? Eentje die een random word generator heeft gevonden en dat hier neer plempt? Daar lijkt het wel vaak op...
pi_147885708
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan maar even hier, waar het wel slowchat is:

Zou 0110101010 net zoiets zijn als dat Deepak Chopra-figuur dat hier wel eens gespamd heeft? Eentje die een random word generator heeft gevonden en dat hier neer plempt? Daar lijkt het wel vaak op...
Soms leidt het wel eens tot iets geinigs. Dit bijvoorbeeld:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:26 schreef 01110010 het volgende:
Het is net alsof het gaat om een belang te verdedigen. Maar hoe ook bekeken het omgedraaide is waar. Dus zo is er een houding van het verdedigen van iets, maar het resultaat is echt omgedraaid.
Laten we die eens stap voor stap doornemen.

quote:
Het is net alsof het gaat om een belang te verdedigen.
Het gaat dus om het verdedigen van een belang, maar niet echt, maar net alsof. Het belang blijft abstract.

quote:
Maar hoe ook bekeken het omgedraaide is waar.
Hoe je het ook wendt of keert: het omgekeerde is waar. Dus het belang lijkt daardoor juist niet verdedigd te worden en dat is op alle mogelijke manieren het geval.

quote:
Dus zo is er een houding van het verdedigen van iets, maar het resultaat is echt omgedraaid.
Dus het lijkt alsof er een abstract belang verdedigd wordt, maar daardoor wordt dat belang juist niet verdedigd. Dus er wordt maar gedaan alsof het eerder genoemde abstracte belang verdedigd wordt, maar eigenlijk is dat niet waar.

Kortom: niks aan de hand.
pi_147887220
Samengevat: duh!
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_147889564
Posts van 01110010 semantisch ontleden... je moet het maar leuk vinden. ;(
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:29:31 #295
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147889736
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Soms leidt het wel eens tot iets geinigs. Dit bijvoorbeeld:

[..]

Laten we die eens stap voor stap doornemen.

[..]

Het gaat dus om het verdedigen van een belang, maar niet echt, maar net alsof. Het belang blijft abstract.

[..]

Hoe je het ook wendt of keert: het omgekeerde is waar. Dus het belang lijkt daardoor juist niet verdedigd te worden en dat is op alle mogelijke manieren het geval.

[..]

Dus het lijkt alsof er een abstract belang verdedigd wordt, maar daardoor wordt dat belang juist niet verdedigd. Dus er wordt maar gedaan alsof het eerder genoemde abstracte belang verdedigd wordt, maar eigenlijk is dat niet waar.

Kortom: niks aan de hand.
Het is wel prachtig hoe hij eerst zegt dat het op A lijkt, maar dat het dan van alle kanten bekeken toch feitelijk op B lijkt. Hoe moet je er dan in godsnaam naar kijken zodat het op A lijkt?

Wat voor unieke perspectieven heeft 10001010 ons te bieden? Nu ben ik toch wel benieuwd. Misschien is hij wel zo'n uniek genie dat wij allemaal te dom zijn om te begrijpen hoe we er nog naar kunnen kijken behalve 'van alle kanten'.

Wij zijn de mieren onder het vergrootglas van 010100010's intellect.
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:30:26 #296
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147889771
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:25 schreef Molurus het volgende:
Posts van 01110010 semantisch ontleden... je moet het maar leuk vinden. ;(
Ik ken enkele professoren die dat nog bijzonder interessant zouden vinden.

Niet taalkundigen overigens, maar psychologen.
pi_147889810
Te veel religie, te weinig filosofie. :(
pi_147889835
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef laforest het volgende:
Te veel religie, te weinig filosofie. :(
QFT!

Open anders ff een topic over communitarisme, hoef ik het niet te doen. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:43:10 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_147890222
quote:
16s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef laforest het volgende:
Te veel religie, te weinig filosofie. :(
Ik heb al ooit een topic geopend over Stoïcisme, toch wel de koning der filosofische stromingen, maar zelfs dat is een stille dood gestorven... ;(
pi_147890447
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb al ooit een topic geopend over Stoïcisme, toch wel de koning der filosofische stromingen, maar zelfs dat is een stille dood gestorven... ;(
Moest wel ff zoeken... deze denk ik?

F&L / Brieven aan FOK!: een inleiding tot de Stoa

Heeft inderdaad wel erg weinig posts gekregen. :{ Te ingewikkeld voor veel mensen misschien?

Ik moet die OP ook nog eens goed lezen. Wellicht dat ik hem er ergens in de kerstdagen nog even bump. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_147902569
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ken enkele professoren die dat nog bijzonder interessant zouden vinden.

Niet taalkundigen overigens, maar psychologen.
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')