Deel 1: NWS / Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Pietquote:Piet blijft bijna overal zwart
Zwarte Piet blijft zwart in veel plaatsen. NRC Handelsblad maakte een rondgang langs de vier grootste gemeenten van iedere provincie en sprak met sinterklaascomités.
Daaruit blijkt dat de intochten niet veranderen en dat Piet donker blijft met gestifte lippen en een pruik. Veel gemeenten vinden het zwartepietdebat een Amsterdamse discussie, "aangeblazen door de media".
Geen gemieter
De voorzitter van de sinterklaasintocht in Assen zegt dat de intocht dit jaar in zijn meest oorspronkelijke vorm is en groter dan ooit. "Met 400 Zwarte Pieten en 9 praalwagens. We willen laten zien dat wij niet willen buigen voor protest. We zijn niet doof voor de geluiden en hebben begrip voor iedereen, maar dat moet ook wederzijds zijn. Het gemieter over de kleur van Zwarte Piet kennen wij niet."
Een woordvoerder van de gemeente Utrecht laat weten dat er "een brede dialoog" wordt georganiseerd. "Daarbij houden we rekening met gevoeligheden, zonder het traditionele karakter van de intocht drastisch of versneld te veranderen."
Verschillende plaatsen laten het karakter van de intocht afhangen van het oordeel van Raad van State. Die buigt zich volgende maand in hoger beroep over de vraag of Zwarte Piet discriminerend is.
http://nos.nl/artikel/701774-piet-blijft-bijna-overal-zwart.html
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtmlquote:Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.
De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.
HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.
Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.
Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.
Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'
Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-nieuwe-sintliedjesquote:'Kom maar binnen met je Piet': de nieuwe sintliedjes
Uitgeverij Ploegsma gooit de knuppel in het hoenderhok door een aantal sinterklaasliedjes te laten vertalen naar nieuw Nederlands. Daarin vervult Zwarte Piet niet langer de rol van knecht.
Sinterklaasje, kom maar binnen met je Piet, want we zingen allemaal blij een lied.
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)et-piet-zwart-houdenquote:Wilders: Nieuwe wet moet Piet zwart houden
De PVV komt binnenkort met een 'zwartepietenwet'. Die moet volgens partijleider Geert Wilders 'gemeenten die iets doen met de intocht van Sinterklaas verplichten er voor te zorgen dat Zwarte Piet ook echt zwart is'.
Gemeenten mogen volgens het plan van Wilders de sinterklaasliedjes ook niet veranderen. PVV-leider Geert Wilders kondigde het wetsvoorstel aan in het televisieprogramma Vandaag de dag van WNL. Zijn Kamerlid Martin Bosma had er volgens Wilders het hele weekend aan zitten schrijven.
Wilders zei dat hij 'zo boos' kan worden over de discussie om Zwarte Piet aan te passen. De wet is bedoeld om 'onze cultuur te beschermen', aldus Wilders. "Het is een kinderfeest. Ik hoor linkse partijen: laat 'm maar groen worden die Zwarte Piet. Ik vind dat hij zwart moet zijn. Geen kind, niemand in Nederland die Zwarte Piet koppelt aan racisme. Dit is te gek voor woorden."
Zo denigrerend ook dat bijzinnetje op de kaft van dat boek ("Sinterklaasliedjes van NU"). Er staat nog net niet op "Nederlanders zijn dom".quote:Op dinsdag 23 september 2014 20:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nieuwste ontwikkelingen
[ afbeelding ]
[..]
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)e-nieuwe-sintliedjes
Dat heeft Ceberut erin gezet. Ik ga niet de hele OP veranderen anders wordt de discussie dmv de OP gevoerd ipv de posts van users.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zo denigrerend ook dat bijzinnetje op de kaft van dat boek ("Sinterklaasliedjes van NU"). Er staat nog net niet op "Nederlanders zijn dom".
Het staat er niet omdat het niet het onderwerp is van het boekje. Logisch toh?quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zo denigrerend ook dat bijzinnetje op de kaft van dat boek ("Sinterklaasliedjes van NU"). Er staat nog net niet op "Nederlanders zijn dom".
quote:
Als je slecht wil verkopen moet je dat vooral doen. Tenzij je slinks via de PC politici een verplichte verkoop aan schooltjes regelt natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Graag gedaan.quote:
Ik wacht nog steeds op een antwoord van jou. Wij autochtone Nederlanders hebben slaven in de familie, vaak ook maar 5 generaties geleden. Ons hoor je hier niet over. Of denk jij dat het prettig was om voor een hongerloon de vruchtbare grond van een ander te bewerken of met 5 kinderen in een fabriek te werken zodat je net genoeg had om van te leven: geen opleiding en geen mogelijkheid op een ander leven. Goed, wij werden niet geboeid en naar de andere kant van de wereld verplaatst met een boot maar het komt aardig dicht in de buurt van slavernij.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het staat er niet omdat het niet het onderwerp is van het boekje. Logisch toh?
Het is jouw fantasie.
Het enige wat boeit aan dat boekje is de vraag hoelang het kan branden.quote:Op dinsdag 23 september 2014 21:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Beetje zoals de slavernij-mythe rond Sinterklaas/Zwarte Piet dus eigenlijk, eveneens fantasie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is jouw fantasie.
Nee.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Mooi, de bevolking is het er niet mee eens, gemeentes trekken zich niets aan van het gezeik. Kan dit hoofdstuk eindelijk gesloten worden?
Want?quote:
Hoezo hebben Nederlanders in het algemeen slaven in de familie. Daar weet ik niks van .quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een antwoord van jou. Wij autochtone Nederlanders hebben slaven in de familie, vaak ook maar 5 generaties geleden. Ons hoor je hier niet over. Of denk jij dat het prettig was om voor een hongerloon de vruchtbare grond van een ander te bewerken of met 5 kinderen in een fabriek te werken zodat je net genoeg had om van te leven: geen opleiding en geen mogelijkheid op een ander leven. Goed, wij werden niet geboeid en naar de andere kant van de wereld verplaatst met een boot maar het komt aardig dicht in de buurt van slavernij.
Als de staatstelevisie zich er nou ook niets van aantrekt wel.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Mooi, de bevolking is het er niet mee eens, gemeentes trekken zich niets aan van het gezeik. Kan dit hoofdstuk eindelijk gesloten worden?
Graag!quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Het kan soms een bewuste keuze zijn van media om iemand anders te kiezen voor een vacature dan de mainstreampersonages.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Graag gedaan.
Het begon al met mevrouw Havertong die in Sesamstraat werd geplaatst om aan multicultureel verantwoorde opvoeding te doen. Zonder erover te oordelen kan je dat vaststellen.
Yep, het is zwaar opgeklopt en je ziet het vooral in linkse programma's. Dit zeg ik als linkse burger die lid is van een linkse partij. Met het multiculturele deel van die linkse partijen ben ik het echter niet zo eens, een mens moet nu eenmaal compromissen sluiten.quote:Op dinsdag 23 september 2014 14:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik had in Metro een artikel gelezen waarbij in een onderzoek werd gevraagde of men de Roet Piet of Zwarte Piet wilde. 96% koos voor Zwarte Piet, andere onderzoeken laten ook een overgrote meerderheid voor Zwarte Piet zien. En ook allochtone Nederlanders zijn in meerderheid voor Zwarte Piet.
Ik heb het idee dat deze hele hype vooral een links mediadingetje is. DWDD, Pauw (en Witteman), Humberto, ze doen het lijken alsof er een tweestrijd is. Die er in de praktijk gewoon niet is.
Wat ik bedoel is dat het zinnetje dat wel op het boek staat heel denigrerend is. Of 'beledigend' als ik dat woord mag gebruiken.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is jouw fantasie.
quote:Zo zullen leerlingen van de Willem van Oranje-school in Rotterdam een Piet aantreffen zonder de gebruikelijke grote oorringen. In plaats daarvan zullen de Pieten kleurtjes en speldjes in de pruiken dragen.
quote:In Amsterdam ontvangen de leerlingen van de Kleine Reus bij de Sinterklaasviering alleen nog pepernoten van Pieten met een fel kleurtje: de schoolleiding heeft aangegeven de zwarte variant in de ban te doen nadat vorig jaar al een mengvorm werd gebruikt.
Yeaahh baby!!quote:Een school in Enschede kiest voor een andere aanpak: om rumoer te voorkomen is op De Zevenster besloten Piet geheel achterwege te laten. "We verzinnen wel een nieuw verhaal rond de komst van Sinterklaas."
Hehe, nu je grotendeels verloren hebt, met je queeste tegen de Nederlandse cultuur, ga je het zo spelen in de hoop nog wat leuke reacties uit te lokken. Laag.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:35 schreef Ceberut het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)SrZniw!z5MmcwnAOODg/
Piet verdwijnt op sommige scholen!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
[..]
[..]
Yeaahh baby!!![]()
![]()
![]()
![]()
Pyrrhus-overwinning dus.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:35 schreef Ceberut het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
[..]
[..]
Yeaahh baby!!![]()
![]()
![]()
![]()
Ach je moet ze ook iets gunnen. Ze zullen er niet minder racistisch om worden maar nu worden ze misschien wel iets rustigerquote:
Racisme hoort niet bij de Nederlandse cultuur. Tenminste, dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hehe, nu je grotendeels verloren hebt, met je queeste tegen de Nederlandse cultuur, ga je het zo spelen in de hoop nog wat leuke reacties uit te lokken. Laag.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ze zullen er niet minder racistisch om worden
Wat heeft dat met Zwarte Piet te maken?quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Racisme hoort niet bij de Nederlandse cultuur. Tenminste, dat is mijn mening.
Toch lijkt het alsof je dat wel wil, zodat je een slachtoffer kan zijn. Erg jammer hoor, zo'n kijk op de wereld.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Racisme hoort niet bij de Nederlandse cultuur. Tenminste, dat is mijn mening.
FFTYquote:Op dinsdag 23 september 2014 22:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat heeft dat niet met Zwarte Piet te maken?
Wat is er beledigend aan dat zinnetje 'de sinterklaasliedjes van nu ' ?quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het zinnetje dat wel op het boek staat heel denigrerend is. Of 'beledigend' als ik dat woord mag gebruiken.
Dat heeft nog niemand fatsoenlijk uit kunnen leggen in de afgelopen 16 delen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Zwarte Piet te maken?
Precies zoals ik het zeg.quote:
Helemaal niets. ZP is verleden tijd. Piet is nu.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is er beledigend aan dat zinnetje
[ afbeelding ]
Ach ja, wat maakt het ook uit. De strijd is gestreden, het leed is geleden. De Zeurpieten kunnen nu hun gevallen kameraden opknappen voor de volgende kruistocht: het racistische carnaval.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat heeft nog niemand fatsoenlijk uit kunnen leggen in de afgelopen 16 delen.
Nee hoor. ZP is nog niet overal in NL verbannen. Er is nog niets over, het begint pas.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ach ja, wat maakt het ook uit. De strijd is gestreden, het leed is geleden. De Zeurpieten kunnen nu hun gevallen kameraden opknappen voor de volgende kruistocht: het racistische carnaval.
Degene die de Nederlandse cultuur vakkundig willen slopen door middel van een schijnstrijd te creëren tussen blank en zwart, een strijd die er hier niet is (i.t.t. Zimbabwe en dergelijke landen) en waarvan het niet wenselijk is dat die strijd er komt. Maar blijkbaar komt het voor sommige mensen wel goed uit, en wel zo dat ze er een kinderfeestje om willen verpesten en er zelf een leuke historie bij verzinnen. Geen argumenten maar onderbuik. Lees de discussie eens, het is werkelijk waar om te janken. Ze willen gediscrimineerd worden zodat ze weer samen slachtoffer kunnen spelen. Fijn zeg.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:41 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Wie is er racistisch en waarom?
Aangepast.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:41 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Helemaal niets. ZP is wat mij betreft verleden tijd. Piet is volgens mij nu.
Op bijna alle scholen blijft hij gewoon zwart. Op sommige (zwarte) scholen krijgt hij een ander kleurtje.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:35 schreef Ceberut het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Yeaahh baby!!![]()
![]()
![]()
![]()
De suggestie is dat de oude liedjes "van vroeger" zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is er beledigend aan dat zinnetje 'de sinterklaasliedjes van nu ' ?
[ afbeelding ]
ISIS is waar het begint, voor mensen als jij. Ik houd mijn hart vast dat je het niet zo ver laat komen en je eerder tot tien leert tellen. Ik ben oprecht bang voor mensen als jij.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:42 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee hoor. ZP is nog niet overal in NL verbannen. Er is nog niets over, het begint pas.
Haha, wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Degene die de Nederlandse cultuur vakkundig willen slopen door middel van een schijnstrijd te creëren tussen blank en zwart, een strijd die er hier niet is (i.t.t. Zimbabwe en dergelijke landen) en waarvan het niet wenselijk is dat die strijd er komt. Maar blijkbaar komt het voor sommige mensen wel goed uit, en wel zo dat ze er een kinderfeestje om willen verpesten en er zelf een leuke historie bij verzinnen. Geen argumenten maar onderbuik. Lees de discussie eens, het is werkelijk waar om te janken. Ze willen gediscrimineerd worden zodat ze weer samen slachtoffer kunnen spelen. Fijn zeg.
Het tij keert. Dit was 5 jaar geleden nog ondenkbaar. Over 5 jaar is ZP nergens meer te bekennen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op bijna alle scholen blijft hij gewoon zwart. Op sommige (zwarte) scholen krijgt hij een ander kleurtje.
Dat geeft de verhoudingen anti zwarte piet vs pro zwarte piet beter weer, dan wat het anti kamp zou willen. Ga jij maar juichen om je 3 schooltjes.
Dat zegt men ook al dertig jaar of zo.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het tij keert. Dit was 5 jaar geleden nog ondenkbaar. Over 5 jaar is ZP nergens meer te bekennen.
De slinkse kerk en de policor. Je wordt nog wel een goede PVVer.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als je slecht wil verkopen moet je dat vooral doen. Tenzij je slinks via de PC politici een verplichte verkoop aan schooltjes regelt natuurlijk.
Goede argumenten heb je.quote:
Als jij gelijk krijgt ga ik me over 5 jaar bekeren tot moslim, beloofd.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het tij keert. Dit was 5 jaar geleden nog ondenkbaar. Over 5 jaar is ZP nergens meer te bekennen.
Hij heeft nog geen 'weg met ons' gezegd.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:46 schreef speknek het volgende:
[..]
De slinkse kerk en de policor. Je wordt nog wel een goede PVVer.
Wtf? ISIS? Gaat het wel goed met je?quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ISIS is waar het begint, voor mensen als jij. Ik houd mijn hart vast dat je het niet zo ver laat komen en je eerder tot tien leert tellen. Ik ben oprecht bang voor mensen als jij.
Slaap lekker.
Letterlijk genomen zijn een aantal teksten van nu . En kun je met wat overdrijven het 'liedjes van nu 'quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
De suggestie is dat de oude liedjes "van vroeger" zijn.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ISIS is waar het begint, voor mensen als jij. Ik houd mijn hart vast dat je het niet zo ver laat komen en je eerder tot tien leert tellen. Ik ben oprecht bang voor mensen als jij.
Slaap lekker.
Je kunt je ook nu tot moslim bekeren. Maar waarom zou je dat doen?quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Goede argumenten heb je.
[..]
Als jij gelijk krijgt ga ik me over 5 jaar bekeren tot moslim, beloofd.
Slaap lekker, nu echt. Droom maar fijn
Dertig jaar geleden was Zwarte Piet nog Zwarte Piet. Vandaag de dag spreken bedrijven als Hema van Piet in plaats van Zwarte Piet. Liedjes worden herschreven. Scholen verbannen het zwarte aan Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat zegt men ook al dertig jaar of zo.
Zwarte Piet was een moor. Moren waren moslims. 1+1=3quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kunt je ook nu tot moslim bekeren. Maar waarom zou je dat doen?
Een paar scholen ja, en de Hema komt er ook wel op terug als ze klanten verliezen. Dan wordt het of Zwarte Piet of failliet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dertig jaar geleden was Zwarte Piet nog Zwarte Piet. Vandaag de dag spreken bedrijven als Hema van Piet in plaats van Zwarte Piet. Liedjes worden herschreven. Scholen verbannen het zwarte aan Zwarte Piet.
Er is een wezenlijk verschil.
Denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een paar scholen ja, en de Hema komt er ook wel op terug als ze klanten verliezen. Dan wordt het of Zwarte Piet of failliet.
Als 94 procent van Nederland Zwarte Piet gewoon consequent Zwarte Piet blijft noemen moeten ze wel meegaan.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:52 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Denk niet dat dat gaat gebeuren.
Bij Metro weten ze ook wel hoe ze views moeten genereren. Zwarte Piet is ongeëvenaard populair dus dit soort relartikelen trekken wel lezers. Ondertussen haalt normaal Nederland haar schouders op en viert gewoon Sinterklaas als vanouds. Met Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:35 schreef Ceberut het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
[..]
[..]
Yeaahh baby!!![]()
![]()
![]()
![]()
De Hema gaat vanzelf overstag. De Anti-Pieten beweging is vleugellam.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als 94 procent van Nederland Zwarte Piet gewoon consequent Zwarte Piet blijft noemen moeten ze wel meegaan.
Want iedereen weet dat de meerderheid gelijk heeft.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:50 schreef Scorpie het volgende:
Zo, de Anti-Pietjes hebben toch wel een erg gevoelige nederlaag geleden nu blijkt dat werkelijk geen enkele gemeente er ook maar over piekert om iets aan te passen omdat ze vinden dat het een opgeklopte hetze is. Ben benieuwd met welke terreurtactieken ze nu aan gaan komen om te proberen hun zin door te drijven. Niet voor niets heeft 94% van Nederland aangegeven dat de Anti Pietjes uit hun nek kletsen en zich aanstellen. De macht van de Anti Pietjes is slinkende, voor zover die er al was, allemaal door toedoen van Quinsy.
quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:35 schreef Ceberut het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
[..]
[..]
Yeaahh baby!!![]()
![]()
![]()
![]()
Raar stukje trouwens, feitelijk onjuist.quote:Na meer dan honderdvijftig jaar een vanzelfsprekend onderdeel van de Nederlandse Sinterklaastraditie geweest te zijn is het bestaan van Zwarte Piet opeens onderwerp van discussie.
Sensatiezoekers.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:57 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[..]
Rare stukje trouwens, feitelijk onjuist.
Inderdaad. Als 90% van het land het over iets eens is dan staat datgene feitelijk niet ter discussie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:57 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Raar stukje trouwens, feitelijk onjuist.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Inderdaad. Als 90% van het land het over iets eens is dan staat datgene feitelijk niet ter discussie.
Dat klinkt wel raar als je aan Quinsy met zijn vliegtuigjeskunst denktquote:Op dinsdag 23 september 2014 22:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Hema gaat vanzelf overstag. De Anti-Pieten beweging is vleugellam.
Nou nee. In Nederland bestaan allerlei meningen over allerhande dingen, maar dat betekend niet dat al die dingen meteen "ter discussie" staan. Helemaal als zoveel mensen het over dat onderwerp het met elkaar eens zijn.quote:
Oké. Maar dit staat wel ter discussie. Het is in veel programma's geweest, HEMA is overstag, de rechter heeft gezegd dat zwarte piet een kwetsend stereotype is, we hebben er bijna 16 topics over vol gepost, sommige scholen en de gemeente Amsterdam zijn overstag etc.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nou nee. In Nederland bestaan allerlei meningen over allerhande dingen, maar dat betekend niet dat al die dingen meteen "ter discussie" staan. Helemaal als zoveel mensen het over dat onderwerp het met elkaar eens zijn.
Wat een onzin, HEMA heeft een persbericht verzonden waarin ze letterlijk zeggen zwarte piet juist niet in de ban te doen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:11 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Oké. Maar dit staat wel ter discussie. Het is in veel programma's geweest, HEMA is overstag...
En het feit dat hij ze ziet vliegen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat klinkt wel raar als je aan Quinsy met zijn vliegtuigjeskunst denkt
Dit jaar nog niet idd.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een onzin, HEMA heeft een persbericht verzonden waarin ze letterlijk zeggen zwarte piet juist niet in de ban te doen.
En over volgend jaar is er nog niets beslist, dus jij loopt te verzinnen dat de HEMA zp in de ban heeft gedaan.quote:
quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En over volgend jaar is er nog niets beslist, dus jij loopt te verzinnen dat de HEMA zp in de ban heeft gedaan.
Geeft al aan in wat voor wanhoop het anti kamp zich bevind.
Het is een druppel op een gloeiende plaat. Er waren allang scholen die al jaren geen zwarte Piet meer hebben dus dat is totaal niet bijzonder. De rechter heeft vermeden om er een al te harde uitspraak over te doen (geen verbod maar enkel een opdracht richting de gemeente Amsterdam om opnieuw de beschikking te motiveren). De gemeente Amsterdam is trouwens niet "overstag" want ze zijn in beroep gegaan tegen de rechtersuitspraak. Wat de HEMA gaat doen hangt nog steeds in de lucht en er worden enkel wat onbetekenende speelgoedjes niet meer gemaakt (waarbij andere partijen ongetwijfeld met alternatieven zullen komen). Op het grotere geheel stelt dat allemaal weinig voor.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:11 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Oké. Maar dit staat wel ter discussie. Het is in veel programma's geweest, HEMA is overstag, de rechter heeft gezegd dat zwarte piet een kwetsend stereotype is, we hebben er bijna 16 topics over vol gepost, sommige scholen en de gemeente Amsterdam zijn overstag etc.
De Gemeente Amsterdam heeft al aangegeven dat zet het uiterlijk van Zwarte Piet gaan veranderen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is een druppel op een gloeiende plaat. Er waren allang scholen die al jaren geen zwarte Piet meer hebben dus dat is totaal niet bijzonder. De rechter heeft vermeden om er een al te harde uitspraak over te doen (geen verbod maar enkel een opdracht richting de gemeente Amsterdam om opnieuw de beschikking te motiveren). De gemeente Amsterdam is trouwens niet "overstag" want ze zijn in beroep gegaan tegen de rechtersuitspraak. Wat de HEMA gaat doen hangt nog steeds in de lucht en er worden enkel wat onbetekenende speelgoedjes niet meer gemaakt (waarbij andere partijen ongetwijfeld met alternatieven zullen komen). Op het grotere geheel stelt dat allemaal weinig voor.
Komt 'ie dan:quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:23 schreef Gramulanion het volgende:
[..]Verder negeer je voor het gemak even de rest van mijn post.
In dat persbericht, spreekt de HEMA daar over Piet of over Zwarte Piet?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat een onzin, HEMA heeft een persbericht verzonden waarin ze letterlijk zeggen zwarte piet juist niet in de ban te doen.
Maar er is dus wel een discussie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Komt 'ie dan:
Er is 1 rechter geweest die heeft gezegd dat zp discriminerende elementen heeft. Daar loopt nog een beroep in en die heeft zeker niet gezegd dat hij een kwetsende stereotype is. De gemeente is ook niet 'overstag' zoals jij zegt. Zij zijn wel bereid enige concessies te doen. In tegenstelling tot zo'n beetje alle andere gemeentes in Nederland. En ja, er zijn 3 scholen die het uiterlijk van zwarte piet aanpassen.
Drie. Op een scholenbestand van vele honderden. Nou nou.
En dat we al 16 deeltjes hebben gehad, zegt helemaal niets over de afkeer van zp. Het spreekt eerder in het voordeel van degene die hem niet aangepast willen hebben. Net zoals die 2,1 miljoen
mensen die hebben aangegeven hem niet aangepast willen zien worden.
quote:Het anti kamp verliest dus op alle fronten terrein.
Gramulation zei dat HEMA zp in de ban heeft gedaan. Dat is pertinent onwaar. Dit jaar hebben ze gewoon producten met zwarte pieten erop en niemand weet of, en zo ja wat, ze volgend jaar iets aan gaan passen. Aangezien HEMA gewoon een bedrijf is zal dat van de publieke opinie omtrent zp afhangen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In dat persbericht, spreekt de HEMA daar over Piet of over Zwarte Piet?
Kleine nuance, groot belang.
HEMA neemt ZP niet eens in de mond meer, dat noem ik ZP in de ban doen:quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gramulation zei dat HEMA zp in de ban heeft gedaan. Dat is pertinent onwaar. Dit jaar hebben ze gewoon producten met zwarte pieten erop en niemand weet of, en zo ja wat, ze volgend jaar iets aan gaan passen. Aangezien HEMA gewoon een bedrijf is zal dat van de publieke opinie omtrent zp afhangen.
En die werkt nu niet bepaald in het voordeel van het anti zwarte pieten kamp momenteel.
quote:“HEMA doet Piet niet in de ban. Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment. We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen.”
Als jij een stel malloten die overal discriminatie over roepen en 2 miljoen mensen die zich daar actief tegen opstellen een discussie noemt ja, dan is dit een discussie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:34 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Maar er is dus wel een discussie.
Al noemen ze hem Henk, Mohammad of Rene van Rijswijk. Zolang ze gewoon zwarte pieten in hun etalages en op hun producten hebben, heeft het anti pietenkamp niks om over te juichen.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
HEMA neemt ZP niet eens in de mond meer, dat noem ik ZP in de ban doen:
[..]
Oké, malloot.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij een stel malloten die overal discriminatie over roepen en 2 miljoen mensen die zich daar actief tegen opstellen een discussie noemt ja, dan is dit een discussie.
Een heel erg eenzijdige discussie dan.
En zo'n smiley als enige tegenargument staat niet erg sterk.
Ach, die troll heeft ook zijn roeping gevonden. Laat hem lekker gaan die nutteloze.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gramulation zei dat HEMA zp in de ban heeft gedaan. Dat is pertinent onwaar. Dit jaar hebben ze gewoon producten met zwarte pieten erop en niemand weet of, en zo ja wat, ze volgend jaar iets aan gaan passen. Aangezien HEMA gewoon een bedrijf is zal dat van de publieke opinie omtrent zp afhangen.
En die werkt nu niet bepaald in het voordeel van het anti zwarte pieten kamp momenteel.
Waarom komt die naam altijd weer terug onder voetballiefhebbers..quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al noemen ze hem Henk, Mohammad of Rene van Rijswijk. Zolang ze gewoon zwarte pieten in hun etalages en op hun producten hebben, heeft het anti pietenkamp niks om over te juichen.
Hij mag zeggen wat hij wil, ik geef alleen aan dat hij onzin post.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, die troll heeft ook zijn roeping gevonden. Laat hem lekker gaan die nutteloze.
Sterk argument weer.quote:
Omdat het een held isquote:Op dinsdag 23 september 2014 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom komt die naam altijd weer terug onder voetballiefhebbers..
Absolute cult inderdaad.quote:
Doet hij ook. Alleen heeft hij dat zelf niet door. Maargoed, je kunt niet van iedereen verwachten dat ze een zelfreflecterend vermogen hebben, toch?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij mag zeggen wat hij wil, ik geef alleen aan dat hij onzin post.
[..]
Natuurlijk is de benaming wel van belang. Natuurlijk had je liever dat het over Zwarte Piet ging dan over Piet. Het is een blijk van verlies en daarom wil je het niet toegeven.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al noemen ze hem Henk, Mohammad of Rene van Rijswijk. Zolang ze gewoon zwarte pieten in hun etalages en op hun producten hebben, heeft het anti pietenkamp niks om over te juichen.
Feilloze argumentatie. Wat een goed betoog. Zeer overtuigend.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doet hij ook. Alleen heeft hij dat zelf niet door. Maargoed, je kunt niet van iedereen verwachten dat ze een zelfreflecterend vermogen hebben, toch?
Waar zijn jou argumenten dan, zwart potje?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:49 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Feilloze argumentatie. Wat een goed betoog. Zeer overtuigend.
Een kwalijke zaak dat zwart met slecht wordt geassocieerd. Discriminatie zit weer in de lift in Nederland blijkbaar.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dertig jaar geleden was Zwarte Piet nog Zwarte Piet. Vandaag de dag spreken bedrijven als Hema van Piet in plaats van Zwarte Piet. Liedjes worden herschreven. Scholen verbannen het zwarte aan Zwarte Piet.
Er is een wezenlijk verschil.
Je vergeet er bij te zeggen dat je verder absoluut geen racist bent.quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zijn jou argumenten dan, zwart potje?
En die schreeuwnegerts uit de bijlmer gaat het echt niet voor elkaar krijgen dat zwarte piet wordt aangepast, als de overgrote hoeveelheid NL'ers weigert. En terecht overigens.
Alle argumenten die worden aangedragen door dat volk, is gewoon niets waard. Tevens terug te herleiden tot een bepaald feit, dat zij een instelling hebben, die niet hoort in een vrije samenleving.
Jouw tegenargumenten zijn zo goed dat ik het me niet voor kan stellen dat je niemand kan overtuigen.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te zeggen dat je verder absoluut geen racist bent.
Ja bang zijn voor mensen die tegen zwarte piet zijn omdat ze wel eens isis-strijders zouden kunnen worden is logisch.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jouw tegenargumenten zijn zo goed dat ik het me niet voor kan stellen dat je niemand kan overtuigen.
Dat was lache hequote:Op woensdag 24 september 2014 00:37 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ja bang zijn voor mensen die tegen zwarte piet zijn omdat ze wel eens isis-strijders zouden kunnen worden is logisch.
Mag hopen dat de rest van je posts ook zo bedoeld waren.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat was lache heIk ga alleen maar mee in zijn gang van argumentatie
Duh. Alsof serieus reageren in dit soort topics nog zin heeft.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:43 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Mag hopen dat de rest van je posts ook zo bedoeld waren.
Hoe doen ze dat dan? Racisme uitlokken?quote:Op woensdag 24 september 2014 00:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Duh. Alsof serieus reageren in dit soort topics nog zin heeft.
Overigens ben ik nog steeds van mening dat juist de Zeurpieten racisme uitlokken.
Dat heb ik eerder uitgelegd, kan je zo terugvinden. Het is nu kinderbedtijd dus ik sluit af. Tabeequote:Op woensdag 24 september 2014 00:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat dan? Racisme uitlokken?
Oh je was dus wel serieus in dit topic.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder uitgelegd, kan je zo terugvinden. Het is nu kinderbedtijd dus ik sluit af. Tabee
Ik ben voor zwarte piet en beargumenteer waarom de tegenstanders van ZP hypocriet zijn en ik ben een racist?quote:Op woensdag 24 september 2014 00:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Deels, ja. So what?quote:Op woensdag 24 september 2014 01:01 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Oh je was dus wel serieus in dit topic.
Heeft denk ik meer te maken met het feit dat het ook getweet werd en dus zo kort mogelijk moest?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
HEMA neemt ZP niet eens in de mond meer, dat noem ik ZP in de ban doen:
[..]
Lekkere dooddoener weer.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Omdat het dit jaar de hele zomer door ging.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef sp3c het volgende:
voor mijn gevoel was er in voorgaande jaren veel meer heiso om rond deze tijd
nu doen de praatprogramma's en wilders zo nog wel hun best maar verder hoor je er op een verdwaald grapje na eigenlijk niemand meer over voor mijn gevoel
Jouw mening. .quote:Op zondag 21 september 2014 00:53 schreef luxerobots het volgende:
@Xaobotnik
Je komt in je stukjes tekst niet verder dan wat meninkjes en je maakt nauwelijks een helder punt
Het gaat altijd om compromis. Ik vind zelf een groene piet sowieso lelijk en ben voor gewoon een ander concept. Dat het racisme zou zijn... Ook oneens. Ik hoef toch niet perse volledig aan die 'zwarte piet niet-petitie' kant te staan? Ik geef puur en alleen mijn eigen idee in deze.quote:Is gewoon niet waar, stel Piet wordt morgen groen, rood of blauw. Dan blijft het toch een 'neger' met een andere kleur. Dan is het probleem echt niet opgelost.
Het is geen kwestie van een meerderheid vs een minderheid. Als je de meerderheid beleid zou laten maken, zou het een teringzooi worden. Niet in de laatste plaats omdat een meerderheid totaal niet in staat is om beleid te maken of rekening te houden met een zwakkere groep.quote:Ik las in de Metro (18 september) dat bij een onderzoek is gevraagd of men Zwarte Piet wil of Roet Piet. 96% van de Nederlanders wil dat Piet blijft zoals hij is. Bij de allochtonen koos ook de overgrote meerderheid voor Zwarte Piet in plaats van Roet Piet.
Kijk naar het verschil in toon hier:quote:Jij hebt het over een groeiend aantal mensen dat tegen Zwarte Piet is. Maar je bewijst niets. Dat de media (DWDD, Pauw (en Witteman) etc) veel tegenstanders aan het woord laten. Betekent niet dat het in de samenleving om-en-om is. De media willen een programma met kijkcijfers, ophef zorgt voor betere kijkcijfers dan een show waar iedereen het met het elkaar eens is.
Ik heb het niet over de verhoudingen gehad. Wel over de reach.quote:Het aantal BN'ers dat tegen Zwarte Piet is bewijst ook niets over hoe de verhoudingen liggen.
Ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar dat heeft wel een andere werking. Je zag vanaf het begin die pro-Piet reacties racistische vormen aannemen, bijv. op die Pietitie. De over-emotionele reacties van de anti-Pieten kwamen daarna.quote:Dat de reacties van de voorstanders van Zwarte Piet zorgen voor meer tegenstanders, lijkt me sterk. We hebben ook gezien dat de tegenstanders zich erg agressief en emotioneel gedragen.
Overal moet over gepraat kunnen worden met argumenten. Maar je moet geen zaken door elkaar gooien. Een discussie over dat kruis gaat over iets heel anders en is veel minder concreet qua symbool dan de beledigende weergave van een neger.quote:Naar mijn mening hebben mensen altijd wat te zeiken. Stel we schaffen Zwarte Piet morgen af. Dan gaan mensen weer over andere dingen zeuren. Kerstbomen of het kruis op de mijter van de Sint. Mensen merken dat er iets te halen valt, en the story continuous.
Ik reageer op andere mensen en noem zaken die relevant zijn. Dat jij het voorbij jouw scope van interesse en consentratie of misschien zelf bevattingsvermogen gaat, kan ik ook niets aan doen. Wanneer iemand wijst op het bischoppelijke aspect, is die opmerking over ontwikkelingshulp relevant, hoewel een verdere uitwerking niet. Dit geef ik dan ook aan. Wilders' opmerking was ook relevant vanuit het licht dat er gedaan werd dat dit een stel buitenlanders zijn die 'de Nederlander' iets op wil leggen.quote:Ik reageer verder niet meer op je betoog, het gaat niet over mijn post, je wijst naar andere users, Wilders, ontwikkelingshulp en nog meer. En dit alles erg hak op de tak.
Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef HeatWave het volgende:
En ja hoor, ipv het op praten en proberen tot compromis te komen houden ga je gewoon lekker rellen tussen de kindjes, zo wek je wel sympathie op voor je zaak en loop je echt niet het risico echt volkomen naar de tering te worden gerost, maar dat is dan wel weer racisme, logisch....
https://www.facebook.com/events/286828144856035/?ref=22
Dom, dom volk.
Idd, ME erbij, wegvagen. Prima dat je je standpunt hebt, mag allemaal. Maar fysiek gaan dreigen waar kindjes komen om gezellig sinterklaas te vieren is idd extremisme.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.
Het wachten is op de weg-met-ons-blanke-Nederlander die uit schuldgevoel gaat sympathiseren met dit soort lui.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ME erbij, wegvagen. Prima dat je je standpunt hebt, mag allemaal. Maar fysiek gaan dreigen waar kindjes komen om gezellig sinterklaas te vieren is idd extremisme.
Gaat goed jongens, zo doorgaan en Wilders hoeft niet eens meer op TV te komen om een absolute meerderheid te krijgen, en dat is dan weer "mijn" schuld natuurlijk.
Dat hoop ik toch niet, als het bij demostraties bleef, weg van de kinderen, en discussies in de politiek en op TV/internet vind ik het allemaal prima wat ze vinden.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het wachten is op de weg-met-ons-blanke-Nederlander die uit schuldgevoel gaat sympathiseren met dit soort lui.
Toen waren er ook nog niet zoveel mensen met een bepaalde huidskleur die Piet niet zo leuk vinden maar gek zijn op het sociale stelsel van Nederland.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
Vroeger, toen wij nog met:
[ afbeelding ]
Betaalden, maakten wij ons (nog) niet druk om Zwarte Piet.
Mwoah, toen woonden er toch ook al aardig wat Mederlanders in Nederland met een bepaalde huidskleur hoor.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toen waren er ook nog niet zoveel mensen met een bepaalde huidskleur die Piet niet zo leuk vinden maar gek zijn op het sociale stelsel van Nederland.
Ja, die generatie jankt ook niet zo omdat ze niets beters te doen hebben. Mijn surinaamse collega's, ,40+, vinden het hele gejank eromheen ook pure bullshit en roepen ook om het hardst dat ze nu JUIST als Piet gaan.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Mwoah, toen woonden er toch ook al aardig wat Mederlanders in Nederland met een bepaalde huidskleur hoor.
quote:Op woensdag 24 september 2014 16:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, die generatie jankt ook niet zo omdat ze niets beters te doen hebben. Mijn surinaamse collega's, ,40+, vinden het hele gejank eromheen ook pure bullshit en roepen ook om het hardst dat ze nu JUIST als Piet gaan.
Het is de verwende kutgeneratie die sowieso altijd alles al voor elkaar kreeg door te janken die nu zo lekker denkt meer rechten te hebben dan anderen.
Gewoon een paar nachtjes in de cel. zullen ze wel gewend zijn maar goed.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.
Hier zeg je dat je het geen kleine minderheid vindt. Je hebt het over het aantal bekende mensen en aandacht in de media. Ook heb je het erover dat de support groeit omdat er zulke felle reacties zijn van voorstanders. Ik toon d.m.v. cijfers aan dat de meerderheid van de autochtonen en allochtonen voor Zwarte Piet is. Een paar bekende mensen zegt natuurlijk niets over de verhoudingen in de maatschappij.quote:Op zaterdag 20 september 2014 23:49 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Verder vind ik het geen kleine minderheid. Als het een kleine minderheid was, hadden ze niet de stemmen van zo veel bekende mensen weten te krijgen en niet deze aandacht in de media. Verder groeit de support, hoewel ik het idee heb dat dit te maken heeft met de anti-reacties (de anti-anti-piet mensen zegmaar) op deze groep mensen waardoor feitelijk een flink deel van de niet-westerse allochtonen toch de kant van de anti-pieten gekozen hebben.
Vervolgens zeg je dat het niet belangrijk is dat de meerderheid Zwarte Piet wil behouden. Een mooie draai. Eerst vond je de minderheid niet klein en zelfs groeiende. Nu zeg je dat het niet belangrijk is.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van een meerderheid vs een minderheid. Als je de meerderheid beleid zou laten maken, zou het een teringzooi worden. Niet in de laatste plaats omdat een meerderheid totaal niet in staat is om beleid te maken of rekening te houden met een zwakkere groep.
Hier zeg je dat je het niet eens over de verhoudingen hebt gehad. Je hebt het woord reach of bereik niet eens gebruikt. Maar je had het wel over de groeiende minderheid...quote:Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik heb het niet over de verhoudingen gehad. Wel over de reach.
Als je eerlijk bent zeg je dat beide kanten rotte appels hebben. Of ben je soms die Surinaamse maatschappijleraar vergeten die geweld tegen Zwarte Piet wel gepast vond?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar dat heeft wel een andere werking. Je zag vanaf het begin die pro-Piet reacties racistische vormen aannemen, bijv. op die Pietitie. De over-emotionele reacties van de anti-Pieten kwamen daarna.
Dit is wel een hele goedkope. Het is altijd makkelijk om te insinueren dat een ander het niet kan bevatten. Jouw rommelige inconsistente betoog is ook niet om naar huis te schrijven.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik reageer op andere mensen en noem zaken die relevant zijn. Dat jij het voorbij jouw scope van interesse en consentratie of misschien zelf bevattingsvermogen gaat, kan ik ook niets aan doen.
Ach nee hequote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef HeatWave het volgende:
En ja hoor, ipv het op praten en proberen tot compromis te komen houden ga je gewoon lekker rellen tussen de kindjes, zo wek je wel sympathie op voor je zaak en loop je echt niet het risico echt volkomen naar de tering te worden gerost, maar dat is dan wel weer racisme, logisch....
https://www.facebook.com/events/286828144856035/?ref=22
Dom, dom volk.
Gezellige foto ook, met een K.O op de hoofden van de Pieten.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach nee he![]()
En de kinderen dan? Daar denken ze even niet aan?
Daar zal het juist om moeten gaan. Kinderen hebben recht op de waarheid.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach nee he![]()
En de kinderen dan? Daar denken ze even niet aan?
Symbolisch.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gezellige foto ook, met een K.O op de hoofden van de Pieten.
Zielig .quote:Op woensdag 24 september 2014 18:44 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daar zal het juist om moeten gaan. Kinderen hebben recht op de waarheid.
Fantastisch initiatief. Zou in elke stad moeten plaatsvinden.
Rare hobby heb je.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Binnenkort weer lekker negers uitschelden voor Zwarte Piet.
Altijd mooi, de winter.
Geindoctrineerd nog welquote:Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, voorkomen dat een volgende generatie kinderen geïndoctrineerd wordt. Een goed doel.
Door geweld te gebruiken en democratische grondbeginselen te negeren, gekke gedachtegang hou je er op na.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, voorkomen dat een volgende generatie kinderen geïndoctrineerd wordt. Een goed doel.
Waar blijkt dat "precies" uit?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewelddadig, precies zoals die groep is.
Wie gebruikt geweld en welke grondbeginselen worden genegeerd?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door geweld te gebruiken en democratische grondbeginselen te negeren, gekke gedachtegang hou je er op na.
Piet met een knock-out teken, hoe duidelijk wil je het hebben? Deze groep roept op tot geweld jegens zwarte piet en dient aangepakt te worden.quote:
De anti piet groep en het feit dat je voor demonstratie doeleinden een vergunning dient te hebben. Die vergunning is er niet.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wie gebruikt geweld en welke grondbeginselen worden genegeerd?
Daar doe geen negers aan mij. Dan valt er ook niemand uit te schelden voor ZP.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Rare hobby heb je.
Is schaatsen niks voor je?
Rare hobby heb je koos.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar doe geen negers aan mij. Dan valt er ook niemand uit te schelden voor ZP.
Het is een karikatuur. Een symbolisch teken van verzet.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Piet met een knock-out teken, hoe duidelijk wil je het hebben? Deze groep roept op tot geweld jegens zwarte piet en dient aangepakt te worden.
Ieder z'n ding, toch?quote:
Is het een democratisch grondbeginsel dat je voor demonstraties een vergunning nodig hebt? Dat stel je nu namelijk. Ik vind het eerder een beperking van een democratisch grondbeginsel (demonstreren).quote:Op woensdag 24 september 2014 18:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De anti piet groep en het feit dat je voor demonstratie doeleinden een vergunning dient te hebben. Die vergunning is er niet.
Heerlijk toch he, dat trollenquote:Op woensdag 24 september 2014 18:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is een karikatuur. Een symbolisch teken van verzet.
Jij zei "precies" zoals de groep. Waar blijkt nog meer uit dan dat er geweld gepleegd wordt?
Sluit je ogen maar. Die kick out demonstratie is ook een troll zeker?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heerlijk toch he, dat trollen
Trololol. Leuke poging, maar niemand die je gelooft.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is een karikatuur. Een symbolisch teken van verzet.
Jij zei "precies" zoals de groep. Waar blijkt nog meer uit dan dat er geweld gepleegd wordt?
Ja.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Is het een democratisch grondbeginsel dat je voor demonstraties een vergunning nodig hebt?
Wat jij zegt gaat toch niet tegen wat ik zeg in? Het zijn verschillende zaken die prima beiden kunnen spelen. Verder moeten we niet doen alsof de meerderheid gelijk heeft. Dat is een veel te simpel uitgangspunt.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier zeg je dat je het geen kleine minderheid vindt. Je hebt het over het aantal bekende mensen en aandacht in de media. Ook heb je het erover dat de support groeit omdat er zulke felle reacties zijn van voorstanders. Ik toon d.m.v. cijfers aan dat de meerderheid van de autochtonen en allochtonen voor Zwarte Piet is. Een paar bekende mensen zegt natuurlijk niets over de verhoudingen in de maatschappij.
Het gaat om het de legitimiteit van het argument. Er wordt vaak gesteld dat het maar een kleine groep mensen is en dat er dus niet naar geluisterd hoeft te worden. Welnu, zo klein is die groep dus niet.quote:Vervolgens zeg je dat het niet belangrijk is dat de meerderheid Zwarte Piet wil behouden. Een mooie draai. Eerst vond je de minderheid niet klein en zelfs groeiende. Nu zeg je dat het niet belangrijk is.
Dat ik een woord niet gebruik maakt dat ik iets dergelijks niet kan bedoelen? Ik had het over de aandacht, dus dat gaat over het bereik. Is dat zo lastig om te begrijpen?quote:Hier zeg je dat je het niet eens over de verhoudingen hebt gehad. Je hebt het woord reach of bereik niet eens gebruikt. Maar je had het wel over de groeiende minderheid...
Gekken heb je overal. Ik heb dat nooit ontkend. Ik zeg alleen dat de discussie verhard is door hoe er in het begin geageerd werd tegen dat anti-Piet idee. Dit is geen reden om terug te schreeuwen met onzin, maar wel een reactie waar je op kan wachten.quote:Als je eerlijk bent zeg je dat beide kanten rotte appels hebben. Of ben je soms die Surinaamse maatschappijleraar vergeten die geweld tegen Zwarte Piet wel gepast vond?
Ik vind het juist goedkoop om iets rommelig te noemen terwijl er duidelijk op meerdere mensen gereageerd wordt vanuit verschillende opzichten. Het is nu eenmaal niet zo simpel als roepen 'ik ben voor zwarte piet alle andere geluiden overdrijven' of 'ik ben tegen zwarte piet, iedereen die daar voor is, is racistisch', plus allerlei superlatieven.quote:Dit is wel een hele goedkope. Het is altijd makkelijk om te insinueren dat een ander het niet kan bevatten. Jouw rommelige inconsistente betoog is ook niet om naar huis te schrijven.
Jij noemt de grond om beledigd te zijn dubieus. Ik noem het uiterlijk van zwarte piet dubieus.quote:Mijn mening is dat Zwarte Piet moet blijven, alles zal altijd kritiek opleveren, er zullen altijd mensen zijn die het niet willen vieren. Maar dat een kleine minderheid op dubieuze grond beledigd is en we daarom Piet moeten schrappen. Ik vind het te treurig voor woorden.
Maar ja, het gaat niet om zure volwassenen. Het gaat om kinderen.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:53 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het absurd dat er op die manier een protest is.
Dar kan vriendelijker en leuker maar ik kan mij dus echt niet druk maken om het verliezen van zwarte piet.
Sowieso mogen ze van mij dit hele feest stopzetten.
Stress? Wat leer je ze dan, dat ze opgegeten worden ofzo?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:57 schreef Moppert het volgende:
Ik zie niet in wat dit zo leuk maakt voor kinderen.![]()
Als ik kijk naar mijn omgeving en eigen kinderen is het een maand lang dikke stress om het hele gebeuren en is dat vaak nog extra aangedikt door het sinterklaasjournaal en de drama die er altijd bij komt kijken.
ligt er maar net aan hoe je de kinderen opvoedquote:Op woensdag 24 september 2014 18:57 schreef Moppert het volgende:
Ik zie niet in wat dit zo leuk maakt voor kinderen.![]()
Als ik kijk naar mijn omgeving en eigen kinderen is het een maand lang dikke stress om het hele gebeuren en is dat vaak nog extra aangedikt door het sinterklaasjournaal en de drama die er altijd bij komt kijken.
Rare omgeving woon je in, hier is het 1 groot feest. Zal wel aan de opvoeding liggen.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:01 schreef Moppert het volgende:
Als ik kijk naar de kinderen om mij heen is het bakken vol met stress om wat ze krijgen, en dan al het sinterklaasjournaal gedoe (de boot die het niet meer doet, de pakjes die kwijt zijn de verkeerde staf. het kreupele paard.)
Laten we dan eerst alle religies verbieden.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dan heb je dus echt oogkleppen op. Dit gaat al heel lang niet meer over kinderen. Het gaat over zure pro ZP'ers die ten koste van alles het negatieve stereotypering willen vieren en daarvoor hun kinderen misbruiken in de discussie.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, het gaat niet om zure volwassenen. Het gaat om kinderen.
Dus daarom maar een intocht voor kinderen verstieren als anti pietquote:Op woensdag 24 september 2014 19:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dan heb je dus echt oogkleppen op. Dit gaat al heel lang niet meer over kinderen. Het gaat over zure pro ZP'ers die ten koste van alles het negatieve stereotypering willen vieren en daarvoor hun kinderen misbruiken in de discussie.
Schaam je.
quote:Op woensdag 24 september 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Piet met een knock-out teken, hoe duidelijk wil je het hebben? Deze groep roept op tot geweld jegens zwarte piet en dient aangepakt te worden.
quote:Op woensdag 24 september 2014 19:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dan heb je dus echt oogkleppen op. Dit gaat al heel lang niet meer over kinderen. Het gaat over zure pro ZP'ers die ten koste van alles het negatieve stereotypering willen vieren en daarvoor hun kinderen misbruiken in de discussie.
Schaam je.
Verstieren? Die kinderen worden verrijkt door al zo vroeg kennis te maken met de ware aard van ZP.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus daarom maar een intocht voor kinderen verstieren als anti pietklinkt logisch.
Ik zie een overeenkomst met IS leden die hun activiteiten verdedigen met min of meer dezelfde woorden.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Verstieren? Die kinderen worden verrijkt door al zo vroeg kennis te maken met de ware aard van ZP.
Sinterklaas Al Bagdadi met zijn in het zwart geklede terroristen (ZP) die verderf (racisme) brengen. Spot-on.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie een overeenkomst met IS leden die hun activiteiten verdedigen met min of meer dezelfde woorden.
Jouw haat richting onze zwarte medemens is walgelijk.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Verstieren? Die kinderen worden verrijkt door al zo vroeg kennis te maken met de ware aard van ZP.
Jou of jouw?quote:Op woensdag 24 september 2014 19:36 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Jou haat richting onze zwarte medemens is walgelijk.
Wij blanken zullen anders doen om jullie minderwaardige Zeurpieten het leven zuur te maken, om de slavernij opnieuw in te voeren en om zeep te maken uit jullie lichaamsvet. Ja, dan zullen wij, Blanken, de wereld opnieuw overheersen en er zal een bloeiperiode voor de Blanken zijn, alsook een bloedperiode voor de zwarten. Klatsch, roept de zweep dan, klatsch. Dit alles proberen wij te bereiken met het in stand houden van Zwarte Piet, de minderwaardige nikkerslaaf.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Schaam je.
Dan heb je sp3c nog nooit zien schaatsen.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet zo dat de meerderheid per definitie gelijk heeft. Sinterklaas is een traditie en een kinderfeest, Zwarte Piet een sprookjesfiguur die cadeautjes en snoepgoed komt brengen. Vind je de argumenten van de anti-pieten nu echt sterk? Er is geen recht om niet beledigd te worden, omdat het gewoon uitermate subjectief is. Wanneer was jij beledigd door iemand die niet eens de intentie had om je te beledigen?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:55 schreef Xaobotnik het volgende:
Wat jij zegt gaat toch niet tegen wat ik zeg in? Het zijn verschillende zaken die prima beiden kunnen spelen. Verder moeten we niet doen alsof de meerderheid gelijk heeft. Dat is een veel te simpel uitgangspunt.
Dat 'bereik' heb je ook later pas geïntroduceerd. Het is makkelijk om te doen alsof anderen het niet begrijpen.quote:Dat ik een woord niet gebruik maakt dat ik iets dergelijks niet kan bedoelen? Ik had het over de aandacht, dus dat gaat over het bereik. Is dat zo lastig om te begrijpen?
Quinsy Gario is deze hele discussie begonnen. 'Zwarte Piet is Racisme', is dat opbouwend? Dan insinueer je dat miljoenen mensen die Sinterklaas vieren racisten zijn.quote:Gekken heb je overal. Ik heb dat nooit ontkend. Ik zeg alleen dat de discussie verhard is door hoe er in het begin geageerd werd tegen dat anti-Piet idee. Dit is geen reden om terug te schreeuwen met onzin, maar wel een reactie waar je op kan wachten.
Ben je Shani Davis vergeten?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 september 2014 11:48 schreef sp3c het volgende:
ik vind het niet kunnen, wie start de paartitie?
quote:Op donderdag 25 september 2014 12:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
niet?
jij zeikt toch over het paard ?
De kans dat een paard over jou heen zeikt is groter hoor.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
niet?
jij zeikt toch over het paard ?
quote:De Goudse Suzanne Meyster-Morra (68) van het pro-Pietenkamp is bang dat de aanwezigheid van veel Zwarte Pieten in het publiek bij de tegenpartij kan werken als een rode lap op een stier. 'Het laatste wat we willen is escalatie. Daarom heb ik de Goudse burgemeester via een mail gevraagd of hij vindt dat we onze actie moeten afblazen of dat we kunnen doorgaan. Ik heb nog geen reactie ontvangen.'
Zij gebruiken hun gezonde verstand en gaan geen kinderfeest versjteren. Kunnen de anti-ZP-ers dat ook?quote:Op donderdag 25 september 2014 21:04 schreef Ceberut het volgende:
Het werkt!
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kt-aan-opgeven.dhtml
[..]![]()
![]()
Wat denk jequote:Op donderdag 25 september 2014 21:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zij gebruiken hun gezonde verstand en gaan geen kinderfeest versjteren. Kunnen de anti-ZP-ers dat ook?
Als ze geen kinderfeest willen verstieren, moeten ze eerst afrekenen met het negatieve stereotype van ZP.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zij gebruiken hun gezonde verstand en gaan geen kinderfeest versjteren. Kunnen de anti-ZP-ers dat ook?
Je beantwoord wijselijk (en begrijpelijk) mijn vraag niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als ze geen kinderfeest willen verstieren, moeten ze eerst afrekenen met het negatieve stereotype van ZP.
Ik ben het niet eens met je vraagstelling, dat begrijp je toch wel aan mijn reactie? Jij beweert dat de pro-pieters het feestje niet verstieren. Daar ben ik het mee oneens. Het feestje wordt verpest door ZP mee te laten doen.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je beantwoord wijselijk (en begrijpelijk) mijn vraag niet.
Het is bijna alsof ik de gedachtenkronkels van een IS-aanhanger aan het lezen ben. Die lui vinden vast ook dat ze "een nobel doel" aan het dienen zijn.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met je vraagstelling, dat begrijp je toch wel aan mijn reactie? Jij beweert dat de pro-pieters het feestje niet verstieren. Daar ben ik het mee oneens. Het feestje wordt verpest door ZP mee te laten doen.
De KO ZP-brigade probeert het kinderfeest mooier te maken door middel van hun acties. Een nobel doel.
quote:Op donderdag 25 september 2014 21:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is bijna alsof ik de gedachtenkronkels van een IS-aanhanger aan het lezen ben. Die lui vinden vast ook dat ze "een nobel doel" aan het dienen zijn.
Het feestje is verpest omdat mensen maar van 1 kant tolereren.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:36 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met je vraagstelling, dat begrijp je toch wel aan mijn reactie? Jij beweert dat de pro-pieters het feestje niet verstieren. Daar ben ik het mee oneens. Het feestje wordt verpest door ZP mee te laten doen.
De KO ZP-brigade probeert het kinderfeest mooier te maken door middel van hun acties. Een nobel doel.
ZP is te lang getolereerd. Ben ik met je eens. Tijd om afscheid te nemen van ZP.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het feestje is verpest omdat mensen maar van 1 kant tolereren.
zwarte piet blijft gewoon, zit er nu eenmaal ingebakken, dat krijg je er echt niet zomaar uitquote:Op donderdag 25 september 2014 21:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
ZP is te lang getolereerd. Ben ik met je eens. Tijd om afscheid te nemen van ZP.
ZP was wellicht bespreekbaar geweest als er niet was begonnen met dreigen en eisenquote:Op donderdag 25 september 2014 21:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
ZP is te lang getolereerd. Ben ik met je eens. Tijd om afscheid te nemen van ZP.
Nah zag deze reactie eerder van de Pro Pieten.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ZP was wellicht bespreekbaar geweest als er niet was begonnen met dreigen en eisen.
Als ik aan jou vraag of je misschien dit en dat wil doen ga je er misschien over nadenken iig, als ik naar je toekom met :
HEY RACIST NOK EENS MET WAT JE AAN HET DOEN BENT, ANDERS ZORG IK ER WEL VOOR.
Hoe reageer je dan?
Met andere woorden: die antifiguren zullen dus nogal losse handjes hebben en van pure armoe zelf maar zullen gaan meppen omdat de pro-Pieten het immers te druk hebben met het vermaken van de kinderen en dus geen aandacht hebben voor de Quinsidioten...quote:Op donderdag 25 september 2014 21:04 schreef Ceberut het volgende:
Het werkt!
[..]![]()
![]()
Ik niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah zag deze reactie eerder van de Pro Pieten.
Ze waren uitgeluldquote:Op donderdag 25 september 2014 22:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Schurken. We zitten nog in het ISIS-topic door te discussiëren. Gaan jullie hier verder
Oh aangezien het voornamelijk door de grote bek komt dat het lijikt alsof Antipiet wint, maar in werkelijkheid denk ik zo'n 80% van de mensen propiet is of iig neutraal maar 100% tegen gewelddadig protest om je gelijk te halen, kan ik de anti-mensen garanderen dat ze helemaal en dan ook helemaal naar de kanjer geramd gaan worden als ze daadwerkelijk beginnen met geweld. En ook echt niet als een waarschuwing, maar je krijgt te maken met mensen die je tot op het bot tergt door voor de neus van hun kinderen geweld te plegen. Reken echt op een slachting als ouders de rode waas krijgen om hun kroost te beschermen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Met andere woorden: die antifiguren zullen dus nogal losse handjes hebben en van pure armoe zelf maar zullen gaan meppen omdat de pro-Pieten het immers te druk hebben met het vermaken van de kinderen en dus geen aandacht hebben voor de Quinsidioten...
Bovendien lijkt het me niet erg fris om te denken dat het okee is om met (het dreigen met) geweld je zin te krijgen, zeker niet bij zoiets als een volksfeest. Maar jou is kennelijk een andere mening toegedaan.
Hoera, De anti pieten krijgen hun zin doordat ze dreigen met geweldquote:Op donderdag 25 september 2014 21:04 schreef Ceberut het volgende:
Het werkt!
[..]![]()
![]()
Is dat geweld? Nee, dat is logica.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh ... de eindeloze; ga dan maar het land uit is je ontgaan ?
De reactie ga maar het land uit is logica ?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is dat geweld? Nee, dat is logica.
Wij hebben een traditie, jij komt hier wonen omdat we zo rijk zijn en daarna wil jij ons land aanpassen, dat geeft 100% terecht een tegenreactie.
Een echte vreedzame booslimquote:Op donderdag 25 september 2014 22:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoera, De anti pieten krijgen hun zin doordat ze dreigen met gewelden jij juicht geweld toe
Mens, het boeide me sinds ik kind ben niets, ik heb geen kinderen en deed er niets aan. En bij een normaal vriendelijk "hey, zullen we er samen eens uitkomen?" had ik gewoon gezegd, prima man, als jij het naar vindt, maken we er samen een feestje van!quote:Op donderdag 25 september 2014 22:24 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb het idee dat Zwarte Piet geliefder is dan ooit
Beter vertrekken dan kinderen willen slaan.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De reactie ga maar het land uit is logica ?
Ik heb het al vaker geroepen: als je puur naar de cijfers van zo'n beetje elke peiling van de laatste paar jaar kijkt dan kun je alleen maar concluderen dat Zwarte Piet feitelijk niet ter discussie staat. De stennis van het kleine groepje ten spijt.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:24 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb het idee dat Zwarte Piet geliefder is dan ooit
Het is een emotionele reactie, op iemand die dreigt en scheldt.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De reactie ga maar het land uit is logica ?
In geval van geweld van de anti-pieten zou de politie met scherp moeten schieten eigenlijk.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoera, De anti pieten krijgen hun zin doordat ze dreigen met gewelden jij juicht geweld toe
Of Surinamequote:Op donderdag 25 september 2014 22:28 schreef Mylene het volgende:
We kunnen altijd naar Curaçao, daar heeft men geen problemen met zwarte piet.
dit lijkt me idd een supergoed planquote:Op donderdag 25 september 2014 22:29 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In geval van geweld van de anti-pieten zou de politie met scherp moeten schieten eigenlijk.
Suriname zijn ze gekleurd bij mijn wetenquote:
Ik heb het natuurlijk nu niet over de anti pieten die schelden en dreigen. Maar over de anti pieten die vinden dat Zwarte Piet best wat kan veranderen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is een emotionele reactie, op iemand die dreigt en scheldt.
Ja, dan is het heel logisch, net als ik bij jou thuis komwonen omdat ik dakloos ben en klaag dat je echt een lelijk kuthuis hebt en dat je NU een poster van Justin Bieber van je muur moet halen,. anders zwaait er wat!!
Wat zullen jouw woorden zijn, MIJN HUIS UIT!!!
Nou, ja, logica dus.
Ik moet wel zeggen dat zo voor ons lijkt. Maar er zijn wel degelijk eerst via andere kanalen (oa klachten) vragen geweest over zwarte piet. Oa mensen die aangaven (Gerda Havertong) dat ze het niet echt ok vinden. Toen dat niet lukte zijn ze met een shirt bij de intocht gaan staan en de rest is geschiedenis. Blijf het ook jammer vinden dat ze zo zijn aangepakt. Je had ze ook kunnen laten staan en dan was het misschien veeeeel minder opgemerkt. Tsja wel vervelend voor de 30 mensen er om heen, maar ja...quote:Op donderdag 25 september 2014 22:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ZP was wellicht bespreekbaar geweest als er niet was begonnen met dreigen en eisen.
Als ik aan jou vraag of je misschien dit en dat wil doen ga je er misschien over nadenken iig, als ik naar je toekom met :
HEY RACIST NOK EENS MET WAT JE AAN HET DOEN BENT, ANDERS ZORG IK ER WEL VOOR.
Hoe reageer je dan?
Zij vinden dus dat Nederland door hun kolonisatie en slavenhandel deze mensen hebben binnengehaald. Persoonlijk denk ik dat een zeer zeer aanzienlijk deel hier uit economische redenen is komen wonen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is dat geweld? Nee, dat is logica.
Wij hebben een traditie, jij komt hier wonen omdat we zo rijk zijn en daarna wil jij ons land aanpassen, dat geeft 100% terecht een tegenreactie.
Begrijpelijk. Zo denk ik er ook over.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mens, het boeide me sinds ik kind ben niets, ik heb geen kinderen en deed er niets aan. En bij een normaal vriendelijk "hey, zullen we er samen eens uitkomen?" had ik gewoon gezegd, prima man, als jij het naar vindt, maken we er samen een feestje van!
Maar als iemand zonder aanleiding mij begint uit te maken voor racist en meteen iets eist kan ie letterlijk en figuurlijk ebola krijgen, wie het ook is en waar het ook over gaat.
Dat mag toch? Die mening hebben we nu al uit den treure gehoord.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom mag niet iedere inwoner van Nederland een mening hebben over een traditie? Uiteraard als deze zonder gescheld en bedreigingen worden geuit.
They can always go back home, where the monkeys and the baboons roamquote:Op donderdag 25 september 2014 22:32 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Zij vinden dus dat Nederland door hun kolonisatie en slavenhandel deze mensen hebben binnengehaald. Persoonlijk denk ik dat een zeer zeer aanzienlijk deel hier uit economische redenen is komen wonen.
Dat mag wel hoor schat.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom mag niet iedere inwoner van Nederland een mening hebben over een traditie? Uiteraard als deze zonder gescheld en bedreigingen worden geuit.
Nja omdat HeatWave zei dat het een logische reactie is om te gaan roepen dat je dan maar het land uit moet.quote:
Alleen begrijpen sommige mensen niet dat vrijheid van meningsuiting en je helemaal schikken naar de tegenpartij twee compleet verschillende zaken zijn.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat mag toch? Die mening hebben we nu al uit den treure gehoord.
Dat zeg ik dus, dat mag prima.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Nah heb die reactie van beide kanten gehoord.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus, dat mag prima.
En ik snap ze zelfs wel, ik ga ook niet eens echt argumenten pro piet verzinnen, het boeit me niet zoveel. Het boeit me alleen wel als er mensen midden in een overgangsfase, een periode waarin 16 miljoen mensen wellicht eens de tijd willen om na te denken wat ze er van vinden gedreigd wordt met geweld.
Dan houdt het nadenken op en kickt de reactie in, terecht in mijn ogen.
roepen is maar roepenquote:Op donderdag 25 september 2014 22:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja omdat HeatWave zei dat het een logische reactie is om te gaan roepen dat je dan maar het land uit moet.
Danny buigt niet voor rellers iig.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:39 schreef Specularium het volgende:
Kan niet wachten op de nieuwe header.
Terecht.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Danny buigt niet voor rellers iig.
Hoezo noem je het vragen ? Ik snap dat 'recht' niet zo wat mensen menen te hebben op deze traditie ?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
roepen is maar roepen.
Het is gewoon wat ik zeg, als het je niet bevalt rot je maar op (*), iets dat heel natuurlijk is als je gastheren voor de schenen schopt zonder eerst eens netjes te vragen of iets misschien iets anders kan.
* niet mjn persoonlijke mening.
Eeehmm. omdat dat de mensen zijn die hier wonen, het land opgebouwd hebben en de welvaart hebben gecreerd waar de anti mensen als vliegen op zijn afgekomen misschien?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo noem je het vragen ? Ik snap dat 'recht' niet zo wat mensen menen te hebben op deze traditie ?
Dus iedereen die anti piet is is maar pas in Nederland ?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeehmm. omdat dat de mensen zijn die hier wonen, het land opgebouwd hebben en de welvaart hebben gecreerd waar de anti mensen als vliegen op zijn afgekomen misschien?
Want 1 ding is zeker ze zijn hier niet heengekomen om Sinterklaas te vieren.
Nah vind gastheren echt ongepast.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:45 schreef sp3c het volgende:
sowieso kun je niet echt van gastheren spreken want buitenlanders houden zich niet echt bezig met de discussie
Zonder gerel van anti was er niemand mee bezig geweest en was 5 dec gewoon gezellig geweest, net als decennia ervoor.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:45 schreef sp3c het volgende:
sowieso kun je niet echt van gastheren spreken want buitenlanders houden zich niet echt bezig met de discussie
Er is sowieso niemand die ze dwingt naar die intocht te kijken. Ze hebben ook een keuze. Laat ze daar blij mee zijn en niet de pro-Pieten de keuze die ze zelf nu wél hebben te ontnemen door ZP verboden te krijgen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus iedereen die anti piet is is maar pas in Nederland ?
Als zij de Nederlandse nationaliteit hebben mogen zij ook een mening over Zwarte Piet hebben. Als blijkt wat nu ook het geval is dat de meerderheid voor deze traditie is hebben ze pech maar ze hoeven het niet te vragen?
Als de Pro's niet zo verschrikkelijk overdreven hadden gereageerd had je er ook niemand meer over gehoord.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zonder gerel van anti was er niemand mee bezig geweest en was 5 dec gewoon gezellig geweest, net als decennia ervoor.
Tuurlijk hebben ze de keuze maar vind het raar dat er word gezegd dat ze het maar moeten vragen. Ieder mag zijn mening uiten over een traditie in dit land. En dat is niet omdat je toevallig het geluk heb gehad hier geboren te worden.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er is sowieso niemand die ze dwingt naar die intocht te kijken. Ze hebben ook een keuze. Laat ze daar blij mee zijn en niet de pro-Pieten de keuze die ze zelf nu wél hebben te ontnemen door ZP verboden te krijgen.
Nazi dat ik ben.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah vind gastheren echt ongepast.
Uhh het begon met Quinsy he. Niet met de Pro Pieten.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als de Pro's niet zo verschrikkelijk overdreven hadden gereageerd had je er ook niemand meer over gehoord.
dat heeft totaal niets met wat ik zei te makenquote:Op donderdag 25 september 2014 22:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zonder gerel van anti was er niemand mee bezig geweest en was 5 dec gewoon gezellig geweest, net als decennia ervoor.
Omdraaien van de schuld, niet echt netjes.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als de Pro's niet zo verschrikkelijk overdreven hadden gereageerd had je er ook niemand meer over gehoord.
Ik zou niet eens de gastheer analogie aanhouden. Mensen die hier zijn geboren hebben natuurlijk even veel te roepen als de roomblanke jongens en meisjes.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeehmm. omdat dat de mensen zijn die hier wonen, het land opgebouwd hebben en de welvaart hebben gecreerd waar de anti mensen als vliegen op zijn afgekomen misschien?
Ik zeg ook 'gereageerd'quote:Op donderdag 25 september 2014 22:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Uhh het begon met Quinsy he. Niet met de Pro Pieten.
quote:Op donderdag 25 september 2014 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heeft totaal niets met wat ik zei te maken
en ik gok dat het 5 december ook gewoon weer gezellig is net als decennia ervoor, misschien dat er een paar negers in de boeien worden geslagen maar das altijd op dit soort grote evenementen
"gereageerd' en 'ook' staat er.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdraaien van de schuld, niet echt netjes.
Gewoon negeren dus in het vervolg. Krijgen we daar weer gezeik overquote:Op donderdag 25 september 2014 22:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar ik vroeg in de vorige reeksen ook waar die anti pieten nou zijn. Ik zie namelijk alleen pro pietenquote:Op donderdag 25 september 2014 22:52 schreef Tem het volgende:
[..]
Gewoon negeren dus in het vervolg. Krijgen we daar weer gezeik over
Vragen? Wat moeten ze pecies vragen dan? Of ze bij die intocht weg mogen blijven? We zitten hier niet in een land waar je verplicht wordt om naar optochten te kijken. Wil je het niet zien, dan ga je er gewoon niet heen. En hun mening geven ze toch ook ongevraagd?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben ze de keuze maar vind het raar dat er word gezegd dat ze het maar moeten vragen. Ieder mag zijn mening uiten over een traditie in dit land. En dat is niet omdat je toevallig het geluk heb gehad hier geboren te worden.
HeatWave zei dat ze het moesten vragen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vragen? Wat moeten ze pecies vragen dan? Of ze bij die intocht weg mogen blijven? We zitten hier niet in een land waar je verplicht wordt om naar optochten te kijken. Wil je het niet zien, dan ga je er gewoon niet heen. En hun mening geven ze toch ook ongevraagd?
klagen over een term is velen malen meer slachtofferrol, kan je prima overheen lezen, ongepast is een aantijging op mijn persoon.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En kap met die slachtofferrol die jezelf elke keer aanmeet.
Hoe bizar het klinkt zou dat al 10x gezonder zijn dan wat er nu aan de hand is.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:53 schreef sp3c het volgende:
gewoon een keer afronden
zeg gewoon 'zwarte piet is een nikker, punt uit'
en daarna gewoon klaar met deze discussie, boek dicht, blijf maar lekker binnen
Ja ff serieus. Je reageert wel vaker zo. Of je bent een racist of je bent een nazi.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
klagen over een term is velen malen meer slachtofferrol, kan je prima overheen lezen, ongepast is een aantijging op mijn persoon.
Pot, ketel, dus kap jij maar even.
ja, als je iets wil moet je het vragen, niet als vanzelfsprekend opeisen, en idd, ga lekker niet naar de optocht. Ik heb ook een teringhekel aan Frans Bauer, ga niet naar zijn concert om te eisen of ie zijn bek wil houden.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
HeatWave zei dat ze het moesten vragen.
en hem je kindjes in zijn zak laten stoppen lijkt me ook niet zo'n goed ideequote:Op donderdag 25 september 2014 22:56 schreef Tem het volgende:
Net of je een slaaf een roe zou geven. Ja, met de roe, dat kan wel.
Aan wie moeten ze het dan vragen ? Aan jou de gastheer ?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, als je iets wil moet je het vragen, niet als vanzelfsprekend opeisen, en idd, ga lekker niet naar de optocht. Ik heb ook een teringhekel aan Frans Bauer, ga niet naar zijn concert om te eisen of ie zijn bek wil houden.
Precies, geen slaaf dus. Gewoon een agressieve neger.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
en hem je kindjes in zijn zak laten stoppen lijkt me ook niet zo'n goed idee
Kies maar, HeatWave.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ff serieus. Je reageert wel vaker zo. Of je bent een racist of je bent een nazi.
dit zou iemand een keer moeten doenquote:Op donderdag 25 september 2014 22:56 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb ook een teringhekel aan Frans Bauer, ga niet naar zijn concert om te eisen of ie zijn bek wil houden.
Hou dat op met verwijten en JANKEN over een term. Gastheer, idd echt iets dat aanleiding kan geven tot de 2de holocaust, hoe DURF ik de term te gebruiken zeg!quote:Op donderdag 25 september 2014 22:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ff serieus. Je reageert wel vaker zo. Of je bent een racist of je bent een nazi.
Doe je het weer. Je gaat zelf elke keer helemaal los hoorquote:Op donderdag 25 september 2014 22:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hou dat op met verwijten en JANKEN over een term. Gastheer, idd echt iets dat aanleiding kan geven tot de 2de holocaust, hoe DURF ik de term te gebruiken zeg!
standaardquote:Op donderdag 25 september 2014 22:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, geen slaaf dus. Gewoon een agressieve neger.
FOK!meet doen?quote:Op donderdag 25 september 2014 22:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit zou iemand een keer moeten doen
Sigaret geven als 'ie op het terras erom komt vragen.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
standaard
gewoon je hand op je portomonnee houden en vooral niet aankijken
zou wel supergrappig zijnquote:
Sorry, maar het is JOUW bord voor je kop, je valt aan, iemand verdedigt en die gaat dan in de slachtofferrol? nee, dat is jouw interpretatie, maar die klopt toch echt niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doe je het weer. Je gaat zelf elke keer helemaal los hoor
precies, dat soort dingen moet je maar net wetenquote:Op donderdag 25 september 2014 22:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Sigaret geven als 'ie op het terras erom komt vragen.
Als reactie op iets totaal onschuldigs dat jij onterecht ongepast noemde.quote:
je noemt jezelf zo terwijl niemand je nog zo genoemd heeftquote:Op donderdag 25 september 2014 23:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry, maar het is JOUW bord voor je kop, je valt aan, iemand verdedigt en die gaat dan in de slachtofferrol? nee, dat is jouw interpretatie, maar die klopt toch echt niet.
Als jij iemand iets noemt intieer jij het conflict.
Dat bedoel ik idd en hij doet het vaker. Tis super irritant.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
je noemt jezelf zo terwijl niemand je nog zo genoemd heeft
dat bedoelt ze met slachtofferrol
ik zou een plaatje van Calimero gepost hebben
Zie je goed. Dat noemen van "gastheer" komt voort uit een (onterecht) gevoel van superioriteit en is een uiting van xenofobie. De liefde voor het negatieve stereotype ZP is voor een deel ook te verklaren vanuit dat beeld.quote:Op donderdag 25 september 2014 22:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doe je het weer. Je gaat zelf elke keer helemaal los hoor
klets niet zo raar manquote:Op donderdag 25 september 2014 23:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zie je goed. Dat noemen van "gastheer" komt voort uit een (onterecht) gevoel van superioriteit en is een uiting van xenofobie. De liefde voor het negatieve stereotype ZP is voor een deel ook te verklaren vanuit dat beeld.
Met je laatste punt ben ik het niet eens. Ik denk dat de meeste Nederlander niks slechts ziet in Zwarte Piet omdat ze zo zijn opgegroeid.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zie je goed. Dat noemen van "gastheer" komt voort uit een (onterecht) gevoel van superioriteit en is een uiting van xenofobie. De liefde voor het negatieve stereotype ZP is voor een deel ook te verklaren vanuit dat beeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |