Ja bang zijn voor mensen die tegen zwarte piet zijn omdat ze wel eens isis-strijders zouden kunnen worden is logisch.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jouw tegenargumenten zijn zo goed dat ik het me niet voor kan stellen dat je niemand kan overtuigen.
Dat was lache hequote:Op woensdag 24 september 2014 00:37 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Ja bang zijn voor mensen die tegen zwarte piet zijn omdat ze wel eens isis-strijders zouden kunnen worden is logisch.
Mag hopen dat de rest van je posts ook zo bedoeld waren.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat was lache heIk ga alleen maar mee in zijn gang van argumentatie
Duh. Alsof serieus reageren in dit soort topics nog zin heeft.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:43 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Mag hopen dat de rest van je posts ook zo bedoeld waren.
Hoe doen ze dat dan? Racisme uitlokken?quote:Op woensdag 24 september 2014 00:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Duh. Alsof serieus reageren in dit soort topics nog zin heeft.
Overigens ben ik nog steeds van mening dat juist de Zeurpieten racisme uitlokken.
Dat heb ik eerder uitgelegd, kan je zo terugvinden. Het is nu kinderbedtijd dus ik sluit af. Tabeequote:Op woensdag 24 september 2014 00:54 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat dan? Racisme uitlokken?
Oh je was dus wel serieus in dit topic.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder uitgelegd, kan je zo terugvinden. Het is nu kinderbedtijd dus ik sluit af. Tabee
Ik ben voor zwarte piet en beargumenteer waarom de tegenstanders van ZP hypocriet zijn en ik ben een racist?quote:Op woensdag 24 september 2014 00:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te zeggen dat je verder absoluut geen racist bent.
Deels, ja. So what?quote:Op woensdag 24 september 2014 01:01 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Oh je was dus wel serieus in dit topic.
Heeft denk ik meer te maken met het feit dat het ook getweet werd en dus zo kort mogelijk moest?quote:Op dinsdag 23 september 2014 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
HEMA neemt ZP niet eens in de mond meer, dat noem ik ZP in de ban doen:
[..]
Lekkere dooddoener weer.quote:Op woensdag 24 september 2014 00:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je vergeet er bij te zeggen dat je verder absoluut geen racist bent.
Omdat het dit jaar de hele zomer door ging.quote:Op woensdag 24 september 2014 13:30 schreef sp3c het volgende:
voor mijn gevoel was er in voorgaande jaren veel meer heiso om rond deze tijd
nu doen de praatprogramma's en wilders zo nog wel hun best maar verder hoor je er op een verdwaald grapje na eigenlijk niemand meer over voor mijn gevoel
Jouw mening. .quote:Op zondag 21 september 2014 00:53 schreef luxerobots het volgende:
@Xaobotnik
Je komt in je stukjes tekst niet verder dan wat meninkjes en je maakt nauwelijks een helder punt
Het gaat altijd om compromis. Ik vind zelf een groene piet sowieso lelijk en ben voor gewoon een ander concept. Dat het racisme zou zijn... Ook oneens. Ik hoef toch niet perse volledig aan die 'zwarte piet niet-petitie' kant te staan? Ik geef puur en alleen mijn eigen idee in deze.quote:Is gewoon niet waar, stel Piet wordt morgen groen, rood of blauw. Dan blijft het toch een 'neger' met een andere kleur. Dan is het probleem echt niet opgelost.
Het is geen kwestie van een meerderheid vs een minderheid. Als je de meerderheid beleid zou laten maken, zou het een teringzooi worden. Niet in de laatste plaats omdat een meerderheid totaal niet in staat is om beleid te maken of rekening te houden met een zwakkere groep.quote:Ik las in de Metro (18 september) dat bij een onderzoek is gevraagd of men Zwarte Piet wil of Roet Piet. 96% van de Nederlanders wil dat Piet blijft zoals hij is. Bij de allochtonen koos ook de overgrote meerderheid voor Zwarte Piet in plaats van Roet Piet.
Kijk naar het verschil in toon hier:quote:Jij hebt het over een groeiend aantal mensen dat tegen Zwarte Piet is. Maar je bewijst niets. Dat de media (DWDD, Pauw (en Witteman) etc) veel tegenstanders aan het woord laten. Betekent niet dat het in de samenleving om-en-om is. De media willen een programma met kijkcijfers, ophef zorgt voor betere kijkcijfers dan een show waar iedereen het met het elkaar eens is.
Ik heb het niet over de verhoudingen gehad. Wel over de reach.quote:Het aantal BN'ers dat tegen Zwarte Piet is bewijst ook niets over hoe de verhoudingen liggen.
Ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar dat heeft wel een andere werking. Je zag vanaf het begin die pro-Piet reacties racistische vormen aannemen, bijv. op die Pietitie. De over-emotionele reacties van de anti-Pieten kwamen daarna.quote:Dat de reacties van de voorstanders van Zwarte Piet zorgen voor meer tegenstanders, lijkt me sterk. We hebben ook gezien dat de tegenstanders zich erg agressief en emotioneel gedragen.
Overal moet over gepraat kunnen worden met argumenten. Maar je moet geen zaken door elkaar gooien. Een discussie over dat kruis gaat over iets heel anders en is veel minder concreet qua symbool dan de beledigende weergave van een neger.quote:Naar mijn mening hebben mensen altijd wat te zeiken. Stel we schaffen Zwarte Piet morgen af. Dan gaan mensen weer over andere dingen zeuren. Kerstbomen of het kruis op de mijter van de Sint. Mensen merken dat er iets te halen valt, en the story continuous.
Ik reageer op andere mensen en noem zaken die relevant zijn. Dat jij het voorbij jouw scope van interesse en consentratie of misschien zelf bevattingsvermogen gaat, kan ik ook niets aan doen. Wanneer iemand wijst op het bischoppelijke aspect, is die opmerking over ontwikkelingshulp relevant, hoewel een verdere uitwerking niet. Dit geef ik dan ook aan. Wilders' opmerking was ook relevant vanuit het licht dat er gedaan werd dat dit een stel buitenlanders zijn die 'de Nederlander' iets op wil leggen.quote:Ik reageer verder niet meer op je betoog, het gaat niet over mijn post, je wijst naar andere users, Wilders, ontwikkelingshulp en nog meer. En dit alles erg hak op de tak.
Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef HeatWave het volgende:
En ja hoor, ipv het op praten en proberen tot compromis te komen houden ga je gewoon lekker rellen tussen de kindjes, zo wek je wel sympathie op voor je zaak en loop je echt niet het risico echt volkomen naar de tering te worden gerost, maar dat is dan wel weer racisme, logisch....
https://www.facebook.com/events/286828144856035/?ref=22
Dom, dom volk.
Idd, ME erbij, wegvagen. Prima dat je je standpunt hebt, mag allemaal. Maar fysiek gaan dreigen waar kindjes komen om gezellig sinterklaas te vieren is idd extremisme.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.
Het wachten is op de weg-met-ons-blanke-Nederlander die uit schuldgevoel gaat sympathiseren met dit soort lui.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ME erbij, wegvagen. Prima dat je je standpunt hebt, mag allemaal. Maar fysiek gaan dreigen waar kindjes komen om gezellig sinterklaas te vieren is idd extremisme.
Gaat goed jongens, zo doorgaan en Wilders hoeft niet eens meer op TV te komen om een absolute meerderheid te krijgen, en dat is dan weer "mijn" schuld natuurlijk.
Dat hoop ik toch niet, als het bij demostraties bleef, weg van de kinderen, en discussies in de politiek en op TV/internet vind ik het allemaal prima wat ze vinden.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het wachten is op de weg-met-ons-blanke-Nederlander die uit schuldgevoel gaat sympathiseren met dit soort lui.
Toen waren er ook nog niet zoveel mensen met een bepaalde huidskleur die Piet niet zo leuk vinden maar gek zijn op het sociale stelsel van Nederland.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
Vroeger, toen wij nog met:
[ afbeelding ]
Betaalden, maakten wij ons (nog) niet druk om Zwarte Piet.
Mwoah, toen woonden er toch ook al aardig wat Mederlanders in Nederland met een bepaalde huidskleur hoor.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Toen waren er ook nog niet zoveel mensen met een bepaalde huidskleur die Piet niet zo leuk vinden maar gek zijn op het sociale stelsel van Nederland.
Ja, die generatie jankt ook niet zo omdat ze niets beters te doen hebben. Mijn surinaamse collega's, ,40+, vinden het hele gejank eromheen ook pure bullshit en roepen ook om het hardst dat ze nu JUIST als Piet gaan.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Mwoah, toen woonden er toch ook al aardig wat Mederlanders in Nederland met een bepaalde huidskleur hoor.
quote:Op woensdag 24 september 2014 16:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, die generatie jankt ook niet zo omdat ze niets beters te doen hebben. Mijn surinaamse collega's, ,40+, vinden het hele gejank eromheen ook pure bullshit en roepen ook om het hardst dat ze nu JUIST als Piet gaan.
Het is de verwende kutgeneratie die sowieso altijd alles al voor elkaar kreeg door te janken die nu zo lekker denkt meer rechten te hebben dan anderen.
Gewoon een paar nachtjes in de cel. zullen ze wel gewend zijn maar goed.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Extremisten zijn het. Wat mij betreft geen genade en keihard de knuppel eroverheen.
Hier zeg je dat je het geen kleine minderheid vindt. Je hebt het over het aantal bekende mensen en aandacht in de media. Ook heb je het erover dat de support groeit omdat er zulke felle reacties zijn van voorstanders. Ik toon d.m.v. cijfers aan dat de meerderheid van de autochtonen en allochtonen voor Zwarte Piet is. Een paar bekende mensen zegt natuurlijk niets over de verhoudingen in de maatschappij.quote:Op zaterdag 20 september 2014 23:49 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Verder vind ik het geen kleine minderheid. Als het een kleine minderheid was, hadden ze niet de stemmen van zo veel bekende mensen weten te krijgen en niet deze aandacht in de media. Verder groeit de support, hoewel ik het idee heb dat dit te maken heeft met de anti-reacties (de anti-anti-piet mensen zegmaar) op deze groep mensen waardoor feitelijk een flink deel van de niet-westerse allochtonen toch de kant van de anti-pieten gekozen hebben.
Vervolgens zeg je dat het niet belangrijk is dat de meerderheid Zwarte Piet wil behouden. Een mooie draai. Eerst vond je de minderheid niet klein en zelfs groeiende. Nu zeg je dat het niet belangrijk is.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van een meerderheid vs een minderheid. Als je de meerderheid beleid zou laten maken, zou het een teringzooi worden. Niet in de laatste plaats omdat een meerderheid totaal niet in staat is om beleid te maken of rekening te houden met een zwakkere groep.
Hier zeg je dat je het niet eens over de verhoudingen hebt gehad. Je hebt het woord reach of bereik niet eens gebruikt. Maar je had het wel over de groeiende minderheid...quote:Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik heb het niet over de verhoudingen gehad. Wel over de reach.
Als je eerlijk bent zeg je dat beide kanten rotte appels hebben. Of ben je soms die Surinaamse maatschappijleraar vergeten die geweld tegen Zwarte Piet wel gepast vond?quote:Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar dat heeft wel een andere werking. Je zag vanaf het begin die pro-Piet reacties racistische vormen aannemen, bijv. op die Pietitie. De over-emotionele reacties van de anti-Pieten kwamen daarna.
Dit is wel een hele goedkope. Het is altijd makkelijk om te insinueren dat een ander het niet kan bevatten. Jouw rommelige inconsistente betoog is ook niet om naar huis te schrijven.quote:Op woensdag 24 september 2014 15:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik reageer op andere mensen en noem zaken die relevant zijn. Dat jij het voorbij jouw scope van interesse en consentratie of misschien zelf bevattingsvermogen gaat, kan ik ook niets aan doen.
Ach nee hequote:Op woensdag 24 september 2014 16:21 schreef HeatWave het volgende:
En ja hoor, ipv het op praten en proberen tot compromis te komen houden ga je gewoon lekker rellen tussen de kindjes, zo wek je wel sympathie op voor je zaak en loop je echt niet het risico echt volkomen naar de tering te worden gerost, maar dat is dan wel weer racisme, logisch....
https://www.facebook.com/events/286828144856035/?ref=22
Dom, dom volk.
Gezellige foto ook, met een K.O op de hoofden van de Pieten.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach nee he![]()
En de kinderen dan? Daar denken ze even niet aan?
Daar zal het juist om moeten gaan. Kinderen hebben recht op de waarheid.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach nee he![]()
En de kinderen dan? Daar denken ze even niet aan?
Symbolisch.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gezellige foto ook, met een K.O op de hoofden van de Pieten.
Zielig .quote:Op woensdag 24 september 2014 18:44 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daar zal het juist om moeten gaan. Kinderen hebben recht op de waarheid.
Fantastisch initiatief. Zou in elke stad moeten plaatsvinden.
Rare hobby heb je.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Binnenkort weer lekker negers uitschelden voor Zwarte Piet.
Altijd mooi, de winter.
Geindoctrineerd nog welquote:Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, voorkomen dat een volgende generatie kinderen geïndoctrineerd wordt. Een goed doel.
Door geweld te gebruiken en democratische grondbeginselen te negeren, gekke gedachtegang hou je er op na.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, voorkomen dat een volgende generatie kinderen geïndoctrineerd wordt. Een goed doel.
Waar blijkt dat "precies" uit?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewelddadig, precies zoals die groep is.
Wie gebruikt geweld en welke grondbeginselen worden genegeerd?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Door geweld te gebruiken en democratische grondbeginselen te negeren, gekke gedachtegang hou je er op na.
Piet met een knock-out teken, hoe duidelijk wil je het hebben? Deze groep roept op tot geweld jegens zwarte piet en dient aangepakt te worden.quote:
De anti piet groep en het feit dat je voor demonstratie doeleinden een vergunning dient te hebben. Die vergunning is er niet.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wie gebruikt geweld en welke grondbeginselen worden genegeerd?
Daar doe geen negers aan mij. Dan valt er ook niemand uit te schelden voor ZP.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Rare hobby heb je.
Is schaatsen niks voor je?
Rare hobby heb je koos.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar doe geen negers aan mij. Dan valt er ook niemand uit te schelden voor ZP.
Het is een karikatuur. Een symbolisch teken van verzet.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Piet met een knock-out teken, hoe duidelijk wil je het hebben? Deze groep roept op tot geweld jegens zwarte piet en dient aangepakt te worden.
Ieder z'n ding, toch?quote:
Is het een democratisch grondbeginsel dat je voor demonstraties een vergunning nodig hebt? Dat stel je nu namelijk. Ik vind het eerder een beperking van een democratisch grondbeginsel (demonstreren).quote:Op woensdag 24 september 2014 18:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De anti piet groep en het feit dat je voor demonstratie doeleinden een vergunning dient te hebben. Die vergunning is er niet.
Heerlijk toch he, dat trollenquote:Op woensdag 24 september 2014 18:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is een karikatuur. Een symbolisch teken van verzet.
Jij zei "precies" zoals de groep. Waar blijkt nog meer uit dan dat er geweld gepleegd wordt?
Sluit je ogen maar. Die kick out demonstratie is ook een troll zeker?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heerlijk toch he, dat trollen
Trololol. Leuke poging, maar niemand die je gelooft.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het is een karikatuur. Een symbolisch teken van verzet.
Jij zei "precies" zoals de groep. Waar blijkt nog meer uit dan dat er geweld gepleegd wordt?
Ja.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Is het een democratisch grondbeginsel dat je voor demonstraties een vergunning nodig hebt?
Wat jij zegt gaat toch niet tegen wat ik zeg in? Het zijn verschillende zaken die prima beiden kunnen spelen. Verder moeten we niet doen alsof de meerderheid gelijk heeft. Dat is een veel te simpel uitgangspunt.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hier zeg je dat je het geen kleine minderheid vindt. Je hebt het over het aantal bekende mensen en aandacht in de media. Ook heb je het erover dat de support groeit omdat er zulke felle reacties zijn van voorstanders. Ik toon d.m.v. cijfers aan dat de meerderheid van de autochtonen en allochtonen voor Zwarte Piet is. Een paar bekende mensen zegt natuurlijk niets over de verhoudingen in de maatschappij.
Het gaat om het de legitimiteit van het argument. Er wordt vaak gesteld dat het maar een kleine groep mensen is en dat er dus niet naar geluisterd hoeft te worden. Welnu, zo klein is die groep dus niet.quote:Vervolgens zeg je dat het niet belangrijk is dat de meerderheid Zwarte Piet wil behouden. Een mooie draai. Eerst vond je de minderheid niet klein en zelfs groeiende. Nu zeg je dat het niet belangrijk is.
Dat ik een woord niet gebruik maakt dat ik iets dergelijks niet kan bedoelen? Ik had het over de aandacht, dus dat gaat over het bereik. Is dat zo lastig om te begrijpen?quote:Hier zeg je dat je het niet eens over de verhoudingen hebt gehad. Je hebt het woord reach of bereik niet eens gebruikt. Maar je had het wel over de groeiende minderheid...
Gekken heb je overal. Ik heb dat nooit ontkend. Ik zeg alleen dat de discussie verhard is door hoe er in het begin geageerd werd tegen dat anti-Piet idee. Dit is geen reden om terug te schreeuwen met onzin, maar wel een reactie waar je op kan wachten.quote:Als je eerlijk bent zeg je dat beide kanten rotte appels hebben. Of ben je soms die Surinaamse maatschappijleraar vergeten die geweld tegen Zwarte Piet wel gepast vond?
Ik vind het juist goedkoop om iets rommelig te noemen terwijl er duidelijk op meerdere mensen gereageerd wordt vanuit verschillende opzichten. Het is nu eenmaal niet zo simpel als roepen 'ik ben voor zwarte piet alle andere geluiden overdrijven' of 'ik ben tegen zwarte piet, iedereen die daar voor is, is racistisch', plus allerlei superlatieven.quote:Dit is wel een hele goedkope. Het is altijd makkelijk om te insinueren dat een ander het niet kan bevatten. Jouw rommelige inconsistente betoog is ook niet om naar huis te schrijven.
Jij noemt de grond om beledigd te zijn dubieus. Ik noem het uiterlijk van zwarte piet dubieus.quote:Mijn mening is dat Zwarte Piet moet blijven, alles zal altijd kritiek opleveren, er zullen altijd mensen zijn die het niet willen vieren. Maar dat een kleine minderheid op dubieuze grond beledigd is en we daarom Piet moeten schrappen. Ik vind het te treurig voor woorden.
Maar ja, het gaat niet om zure volwassenen. Het gaat om kinderen.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:53 schreef Moppert het volgende:
Ik vind het absurd dat er op die manier een protest is.
Dar kan vriendelijker en leuker maar ik kan mij dus echt niet druk maken om het verliezen van zwarte piet.
Sowieso mogen ze van mij dit hele feest stopzetten.
Stress? Wat leer je ze dan, dat ze opgegeten worden ofzo?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:57 schreef Moppert het volgende:
Ik zie niet in wat dit zo leuk maakt voor kinderen.![]()
Als ik kijk naar mijn omgeving en eigen kinderen is het een maand lang dikke stress om het hele gebeuren en is dat vaak nog extra aangedikt door het sinterklaasjournaal en de drama die er altijd bij komt kijken.
ligt er maar net aan hoe je de kinderen opvoedquote:Op woensdag 24 september 2014 18:57 schreef Moppert het volgende:
Ik zie niet in wat dit zo leuk maakt voor kinderen.![]()
Als ik kijk naar mijn omgeving en eigen kinderen is het een maand lang dikke stress om het hele gebeuren en is dat vaak nog extra aangedikt door het sinterklaasjournaal en de drama die er altijd bij komt kijken.
Rare omgeving woon je in, hier is het 1 groot feest. Zal wel aan de opvoeding liggen.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:01 schreef Moppert het volgende:
Als ik kijk naar de kinderen om mij heen is het bakken vol met stress om wat ze krijgen, en dan al het sinterklaasjournaal gedoe (de boot die het niet meer doet, de pakjes die kwijt zijn de verkeerde staf. het kreupele paard.)
Laten we dan eerst alle religies verbieden.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dan heb je dus echt oogkleppen op. Dit gaat al heel lang niet meer over kinderen. Het gaat over zure pro ZP'ers die ten koste van alles het negatieve stereotypering willen vieren en daarvoor hun kinderen misbruiken in de discussie.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ja, het gaat niet om zure volwassenen. Het gaat om kinderen.
Dus daarom maar een intocht voor kinderen verstieren als anti pietquote:Op woensdag 24 september 2014 19:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dan heb je dus echt oogkleppen op. Dit gaat al heel lang niet meer over kinderen. Het gaat over zure pro ZP'ers die ten koste van alles het negatieve stereotypering willen vieren en daarvoor hun kinderen misbruiken in de discussie.
Schaam je.
quote:Op woensdag 24 september 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Piet met een knock-out teken, hoe duidelijk wil je het hebben? Deze groep roept op tot geweld jegens zwarte piet en dient aangepakt te worden.
quote:Op woensdag 24 september 2014 19:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dan heb je dus echt oogkleppen op. Dit gaat al heel lang niet meer over kinderen. Het gaat over zure pro ZP'ers die ten koste van alles het negatieve stereotypering willen vieren en daarvoor hun kinderen misbruiken in de discussie.
Schaam je.
Verstieren? Die kinderen worden verrijkt door al zo vroeg kennis te maken met de ware aard van ZP.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus daarom maar een intocht voor kinderen verstieren als anti pietklinkt logisch.
Ik zie een overeenkomst met IS leden die hun activiteiten verdedigen met min of meer dezelfde woorden.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Verstieren? Die kinderen worden verrijkt door al zo vroeg kennis te maken met de ware aard van ZP.
Sinterklaas Al Bagdadi met zijn in het zwart geklede terroristen (ZP) die verderf (racisme) brengen. Spot-on.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie een overeenkomst met IS leden die hun activiteiten verdedigen met min of meer dezelfde woorden.
Jouw haat richting onze zwarte medemens is walgelijk.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:16 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Verstieren? Die kinderen worden verrijkt door al zo vroeg kennis te maken met de ware aard van ZP.
Jou of jouw?quote:Op woensdag 24 september 2014 19:36 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Jou haat richting onze zwarte medemens is walgelijk.
Wij blanken zullen anders doen om jullie minderwaardige Zeurpieten het leven zuur te maken, om de slavernij opnieuw in te voeren en om zeep te maken uit jullie lichaamsvet. Ja, dan zullen wij, Blanken, de wereld opnieuw overheersen en er zal een bloeiperiode voor de Blanken zijn, alsook een bloedperiode voor de zwarten. Klatsch, roept de zweep dan, klatsch. Dit alles proberen wij te bereiken met het in stand houden van Zwarte Piet, de minderwaardige nikkerslaaf.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Schaam je.
Dan heb je sp3c nog nooit zien schaatsen.quote:Op woensdag 24 september 2014 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet zo dat de meerderheid per definitie gelijk heeft. Sinterklaas is een traditie en een kinderfeest, Zwarte Piet een sprookjesfiguur die cadeautjes en snoepgoed komt brengen. Vind je de argumenten van de anti-pieten nu echt sterk? Er is geen recht om niet beledigd te worden, omdat het gewoon uitermate subjectief is. Wanneer was jij beledigd door iemand die niet eens de intentie had om je te beledigen?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:55 schreef Xaobotnik het volgende:
Wat jij zegt gaat toch niet tegen wat ik zeg in? Het zijn verschillende zaken die prima beiden kunnen spelen. Verder moeten we niet doen alsof de meerderheid gelijk heeft. Dat is een veel te simpel uitgangspunt.
Dat 'bereik' heb je ook later pas geïntroduceerd. Het is makkelijk om te doen alsof anderen het niet begrijpen.quote:Dat ik een woord niet gebruik maakt dat ik iets dergelijks niet kan bedoelen? Ik had het over de aandacht, dus dat gaat over het bereik. Is dat zo lastig om te begrijpen?
Quinsy Gario is deze hele discussie begonnen. 'Zwarte Piet is Racisme', is dat opbouwend? Dan insinueer je dat miljoenen mensen die Sinterklaas vieren racisten zijn.quote:Gekken heb je overal. Ik heb dat nooit ontkend. Ik zeg alleen dat de discussie verhard is door hoe er in het begin geageerd werd tegen dat anti-Piet idee. Dit is geen reden om terug te schreeuwen met onzin, maar wel een reactie waar je op kan wachten.
Ben je Shani Davis vergeten?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 september 2014 11:48 schreef sp3c het volgende:
ik vind het niet kunnen, wie start de paartitie?
quote:Op donderdag 25 september 2014 12:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
niet?
jij zeikt toch over het paard ?
De kans dat een paard over jou heen zeikt is groter hoor.quote:Op donderdag 25 september 2014 12:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
niet?
jij zeikt toch over het paard ?
quote:De Goudse Suzanne Meyster-Morra (68) van het pro-Pietenkamp is bang dat de aanwezigheid van veel Zwarte Pieten in het publiek bij de tegenpartij kan werken als een rode lap op een stier. 'Het laatste wat we willen is escalatie. Daarom heb ik de Goudse burgemeester via een mail gevraagd of hij vindt dat we onze actie moeten afblazen of dat we kunnen doorgaan. Ik heb nog geen reactie ontvangen.'
Zij gebruiken hun gezonde verstand en gaan geen kinderfeest versjteren. Kunnen de anti-ZP-ers dat ook?quote:Op donderdag 25 september 2014 21:04 schreef Ceberut het volgende:
Het werkt!
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kt-aan-opgeven.dhtml
[..]![]()
![]()
Wat denk jequote:Op donderdag 25 september 2014 21:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zij gebruiken hun gezonde verstand en gaan geen kinderfeest versjteren. Kunnen de anti-ZP-ers dat ook?
Als ze geen kinderfeest willen verstieren, moeten ze eerst afrekenen met het negatieve stereotype van ZP.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zij gebruiken hun gezonde verstand en gaan geen kinderfeest versjteren. Kunnen de anti-ZP-ers dat ook?
Je beantwoord wijselijk (en begrijpelijk) mijn vraag niet.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als ze geen kinderfeest willen verstieren, moeten ze eerst afrekenen met het negatieve stereotype van ZP.
Ik ben het niet eens met je vraagstelling, dat begrijp je toch wel aan mijn reactie? Jij beweert dat de pro-pieters het feestje niet verstieren. Daar ben ik het mee oneens. Het feestje wordt verpest door ZP mee te laten doen.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je beantwoord wijselijk (en begrijpelijk) mijn vraag niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |