SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Ik heb veel terug gelezen. Er zijn dus resten gevonden van Lisanne. Linker femur, deel linkerenkel.
Waren Lisanne en Kris toch niet zo dichtbij elkaar op moment van hun overlijden?
Ik word soms zo triest als ik er te lang bij stil sta. Ongeacht wat het uiteindelijke scenario zal blijken te zijn.
Dank voor de updates allen.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Uhh, de laatste resten zijn dichtbij de eerste gevonden he?quote:Op zondag 7 september 2014 02:05 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik heb veel terug gelezen. Er zijn dus resten gevonden van Lisanne. Linker femur, deel linkerenkel.
Waren Lisanne en Kris toch niet zo dichtbij elkaar op moment van hun overlijden?
Ik word soms zo triest als ik er te lang bij stil sta. Ongeacht wat het uiteindelijke scenario zal blijken te zijn.
Dank voor de updates allen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Die van Kris, het weinige dat gevonden is van haar waren toch "in de buurt", maar onbekend hoever vanaf de gevonden resten van Lisanne?quote:Op zondag 7 september 2014 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, de laatste resten zijn dichtbij de eerste gevonden he?
Of ben ik nu zo abuis?
En van Kris is weinig gevonden.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ga lekker naar KLB of ONZquote:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Nee, die was Kris was 1 relatief "dichtbij" (bekkenbot) en 1 ver weg (rib).quote:Op zondag 7 september 2014 02:07 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Die van Kris, het weinige dat gevonden is van haar waren toch "in de buurt", maar onbekend hoever vanaf de gevonden resten van Lisanne?
Of ben ik nu zo abuis?
En van Kris is weinig gevonden.
Maar Lisannes resten zijn dus "dicht" bij elkaar gevonden"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Vast. Net zoals uitspraken over de MH17 zeker? Daar heb ik verdorie nog een ban van een week voor gekregen. Op Fok! mag je ook niks...quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Als er modder had gestaan dan was het een ongepaste uitspraak geweest.Dat dus. Vind het een beetje respectloos.quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef GGMM het volgende:
Is deze hobby voor sommigen hier niet een beetje uit de hand gelopen?Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...![]()
Dan was ik mss onduidelijk, maar bedoelen we hetzelfde.quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die was Kris was 1 relatief "dichtbij" (bekkenbot) en 1 ver weg (rib).
Maar Lisannes resten zijn dus "dicht" bij elkaar gevonden
Van Lisanne is meer gevonden dichtbij elkaar.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ligt er aan wie je bedoelt. Er was vandaag nieuws.quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef GGMM het volgende:
Is deze hobby voor sommigen hier niet een beetje uit de hand gelopen?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik begrijp je opmerking ten volle, alleen het bestempelen als 'hobby' is ook weer niet helemaal waar, het is geen hobby van iedereen, het is gewoonweg die éne vraag die iedereen blijft bezig houden: hoe zit het nou écht? Maar ben het ermee eens dat het dan weleens een obsessie-achtige kant opgaat waaraan geen eind komt. Of een wie-heeft-gelijk-spel word, af en toe afstand doen is voor iedereen goed!quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef GGMM het volgende: Is deze hobby voor sommigen hier niet een beetje uit de hand gelopen?
![]()
Ze zijn gewoon vermoord. Dat is toch wel duidelijk?Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...![]()
Denk ik ook helaas. Alleen de zaak zal niet opgelost zijn tot er écht bewijzen voor worden gevonden.quote:Op zondag 7 september 2014 02:15 schreef Hoplahopla het volgende: Ze zijn gewoon vermoord. Dat is toch wel duidelijk?
![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 02:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Ze zijn gewoon vermoord. Dat is toch wel duidelijk?
Gaat niet gebeuren in zo'n mooi oerwoud.quote:Op zondag 7 september 2014 02:16 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Denk ik ook helaas. Alleen de zaak zal niet opgelost zijn tot er écht duidelijkheid komt/bewijzen ervoor worden gevonden.Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...![]()
Lavenderr, zoek je nog een collega-mod? Ik kom je wel helpen
Ik vind dat niet zo duidelijk. Maar hopelijk komt er ooit een antwoord.quote:Op zondag 7 september 2014 02:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Ze zijn gewoon vermoord. Dat is toch wel duidelijk?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ik zie het je doen.quote:Op zondag 7 september 2014 02:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lavenderr, zoek je nog een collega-mod? Ik kom je wel helpen
Tuurlijk wel, als er nog verdachte sporen of bewijsstukken worden aangefroffen. Of getuigen gaan praten. Etc. De enige zaak die helaas vrijwel zeker nooit zal worden opgelost is die van Natelee Holloway.quote:Op zondag 7 september 2014 02:17 schreef Hoplahopla het volgende: Gaat niet gebeuren in zo'n mooi oerwoud.
![]()
Ik zie echt nog steeds geen concrete aanwijzing voor een misdrijfquote:Op zondag 7 september 2014 02:20 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als er sporen worden aangefroffen. Of getuigen gaan praten. Etc.
Maar misschien ben ik ongedacht een struisvogel?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik denk dat een misdaad in dit geval alleen opgelost wordt als er idd iemand gaat praten. Misschien onder druk van de aanhoudende aandacht voor de zaak.quote:Op zondag 7 september 2014 02:20 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als er sporen worden aangefroffen. Of getuigen gaan praten. Etc. De enige zaak die helaas vrijwel zeker nooit zal worden opgelost is die van Natelee Holloway.![]()
Ik geloof nog steeds niet in een misdaadquote:Op zondag 7 september 2014 02:23 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik denk dat een misdaad in dit geval alleen opgelost wordt als er idd iemand gaat praten. Misschien onder druk van de aanhoudende aandacht voor de zaak.Niet met de "gegevens" die we nu hebben..
quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef GGMM het volgende:
Is deze hobby voor sommigen hier niet een beetje uit de hand gelopen?ik vroeg me laatst al af of ik niet in een vreselijk zwart gat val als deze zaak wordt opgelost
![]()
![]()
Serieus?quote:Op zondag 7 september 2014 02:28 schreef Marrije het volgende:
[..]ik vroeg me laatst al af of ik niet in een vreselijk zwart gat val als deze zaak wordt opgelost
Wat maakt het uit. Ze zijn dood.quote:Op zondag 7 september 2014 02:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds niet in een misdaadNiet met de "gegevens" die we nu hebben..
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...![]()
ik dacht dat mn smilies wel duidelijk waren :-) Ik schreef laatst ook, nadat iemand opperde om ook op ws mee te lezen, dat ik daar geen tijd voor heb. Soms is het al lastig tijd te vinden om dit allemaal bij te lezen. Kost me zo'n 20 minuten per pagina.quote:![]()
Iemand zei dat er van lisanne 2x (ja die tweede keer moet nog blijken) weefsel is gevonden, of zij later is overleden.
Het lijkt erop dat ze toch door de rivier zijn meegenomen, dat zou dan wel toevallig zijn.![]()
Ja. Of Lisanne heeft langer geleefd. Maar dat broekje van Kris valt dan niet direct te verklaren voor mij. Dichtgeknoopt. Maar mss is er wel een simpele verklaring.quote:Op zondag 7 september 2014 02:46 schreef Marrije het volgende:
Iemand zei dat er van lisanne 2x (ja die tweede keer moet nog blijken) weefsel is gevonden, of zij later is overleden.
Het lijkt erop dat ze toch door de rivier zijn meegenomen, dat zou dan wel toevallig zijn.
Achteraf. Vrees van niet trouwens. Vraag me af of de ouders ooit alle antwoorden zullen weten.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Inderdaadquote:Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ahh de foto is aangepast in de OP. Nu klopt het wel."The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Als het aan mij lag niet. Met je gedram
Maandag meer nieuws.
Hmm, er gaat wat buiten mij om.
Ik zie die aanwijzing ook niet. Als je ervan uitgaat (en dat doe ik) dat de meiden vrijwillig en zonder het gezelschap van derden verder liepen dan de Mirador, dan geloof ik niet meer in rovers, verkrachters en/of moordenaars uit Boquete en omgeving. Als er misdaad in het spel is, dan zoek ik de dader(s) onder de (weinig talrijke) plaatselijke bevolking, en dan denk ik eerder aan verkrachting dan aan roofmoord, en eerder aan een "spontane" misdaad dan een geplande. Maar zoals gezegd, ik zie geen aanwijzing voor een misdaad. Feliciano's hypothese, verdrinking na een val bij het oversteken van een rivier, lijkt me waarschijnlijker. Rivieren spelen een belangrijke rol in de toedracht, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zondag 7 september 2014 02:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie echt nog steeds geen concrete aanwijzing voor een misdrijf
Maar misschien ben ik ongedacht een struisvogel?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik hoop het (maar zoals ik al eerder vermeldde: laten we ons maar niet erop verheugen, de aankondiging was namelijk niet erg expliciet, ik vatte het eerder op dat het NFI dan eindelijk de onderzoeksresultaten zal overdragen aan Panama maar of ze het daarmee ook gelijk naar buiten brengen, is een tweede.quote:![]()
We gaan het zien. We hebben het er maar mee te doen. Hoe dan ook, het is nieuws. En als ik zie hoe mensen zich vastbijten in deze zaak, stil zal dit topic niet zijn. Ieder nieuws is nieuws.quote:Op zondag 7 september 2014 03:16 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ik hoop het (maar zoals ik al eerder vermeldde: laten we ons maar niet erop verheugen, de aankondiging was namelijk niet erg expliciet, ik vatte het eerder op dat het NFI dan eindelijk de onderzoeksresultaten zal overdragen aan Panama maar of ze het daarmee ook gelijk naar buiten brengen, is een tweede.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Mwah, de aandacht en animo voor dit topic is wel langzaam afgenomen, eerst waren er soms 5# reeksen van dit topic per dag, nu doet 1# reeks er meestal een paar dagen over. Ook logisch uiteraard, er kwamen geen nieuwe aanwijzingen meer, en dan herhalen de oude conclusies, discussies en nieuwsberichten zich. Vandaar dat ik ook hoop dat er Maandag echt eens wat nieuwe info komt waar we echt iets mee kunnen/echt mee aan de slag kunnen.quote:Op zondag 7 september 2014 03:39 schreef LaCatastrophe het volgende: We gaan het zien. We hebben het er maar mee te doen. Hoe dan ook, het is nieuws. En als ik zie hoe mensen zich vastbijten in deze zaak, stil zal dit topic niet zijn. Ieder nieuws is nieuws.
![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 03:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als het aan mij lag niet. Met je gedram
daar ben je nu dan mooi vanaf![]()
Ik heb rudimentair nog wat afstanden in kaart gebracht. Het tropische bos is op het smalste punt maar 13 km. breed, vanaf het begin van het Pianista pad. Als je het pad afloopt naar de eerste kabelbrug en dan naar 'rechts' loopt, naar de rand van de jungle ben je 17,8 km. onderweg.
De verste vondst is gedaan zo'n 22-25 km. vanaf het begin van het pad... maar als ze niet verder zijn gekomen dan de tweede kabelbrug speelt alles zich zo tussen 10 en 12 km. van het begin van het pad af, tussen 1 en 8 april
![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 04:01 schreef Perico het volgende:
Ik heb rudimentair nog wat afstanden in kaart gebracht. Het tropische bos is op het smalste punt maar 13 km. breed, vanaf het begin van het Pianista pad. Als je het pad afloopt naar de eerste kabelbrug en dan naar 'rechts' loopt, naar de rand van de jungle ben je 17,8 km. onderweg.
De verste vondst is gedaan zo'n 22-25 km. vanaf het begin van het pad... maar als ze niet verder zijn gekomen dan de tweede kabelbrug speelt alles zich zo tussen 10 en 12 km. van het begin van het pad af, tussen 1 en 8 april
[ afbeelding ]![]()
F heeft meerdere hypotheses benoemd.quote:Op zondag 7 september 2014 03:15 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik zie die aanwijzing ook niet. Als je ervan uitgaat (en dat doe ik) dat de meiden vrijwillig en zonder het gezelschap van derden verder liepen dan de Mirador, dan geloof ik niet meer in rovers, verkrachters en/of moordenaars uit Boquete en omgeving. Als er misdaad in het spel is, dan zoek ik de dader(s) onder de (weinig talrijke) plaatselijke bevolking, en dan denk ik eerder aan verkrachting dan aan roofmoord, en eerder aan een "spontane" misdaad dan een geplande. Maar zoals gezegd, ik zie geen aanwijzing voor een misdaad. Feliciano's hypothese, verdrinking na een val bij het oversteken van een rivier, lijkt me waarschijnlijker. Rivieren spelen een belangrijke rol in de toedracht, zoveel is wel duidelijk.
Ik denk dat PSV kampioen wordt
..of Ajax, Feyenoord,Twente,Vitesse,AZ,Groningen,Heerneveen,Zwolle.......![]()
Hebben jullie verder geen leven ofzo? Denk je nou echt dat je vanachter je computer "het grote mysterie" kan oplossen. Please.quote:Op zondag 7 september 2014 03:42 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Mwah, de aandacht en animo voor dit topic is wel langzaam afgenomen, eerst waren er soms 5# reeksen van dit topic per dag, nu doet 1# reeks er meestal een paar dagen over. Ook logisch uiteraard, er kwamen geen nieuwe aanwijzingen meer, en dan herhalen de oude conclusies, discussies en nieuwsberichten zich. Vandaar dat ik ook hoop dat er Maandag echt eens wat nieuwe info komt waar we echt iets mee kunnen/echt mee aan de slag kunnen.
Best wel triest dat twee dode meisjes voor het vermaak in jouw leven moeten zorgen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2014 07:56:01 ]![]()
Huilenquote:Op zondag 7 september 2014 05:53 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb keurig netjes mijn bevindingen in spoiler gezet.
Vooraf aangekondigd dat de mensen die het willen lezen het kunnen lezen.
Wat er vandaag gebeurd is heb ik nog niet eerder gezien, COMPLEET VERWIJDERD.
FOK...fuck jou!!"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
en 12 gedeeld door 1,2 is wat, pak ze beet, ca. 8 uur lopen, toch?quote:Op zondag 7 september 2014 04:01 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Sven Goedbloed over de verdwijning van zijn zus in Costa Rica:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml![]()
Aan de slag kunnen?quote:Op zondag 7 september 2014 03:42 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Mwah, de aandacht en animo voor dit topic is wel langzaam afgenomen, eerst waren er soms 5# reeksen van dit topic per dag, nu doet 1# reeks er meestal een paar dagen over. Ook logisch uiteraard, er kwamen geen nieuwe aanwijzingen meer, en dan herhalen de oude conclusies, discussies en nieuwsberichten zich. Vandaar dat ik ook hoop dat er Maandag echt eens wat nieuwe info komt waar we echt iets mee kunnen/echt mee aan de slag kunnen.![]()
Het is hier al weet ik niet hoe vaak besproken, de app-tijdlijn van de telefoon, toch een vraag.
Als ik een app ontvang om bijvoorbeeld 14:15 uur, dan staat er in het appbericht van de verzender altijd een uur eerder, dus 13:15 uur. Lees ik het appje gelijk, dan weet ik dat het verzonden tijdstip niet klopt, want het is op dat moment 14:15 uur.
Ik met de buren de telefoons vergeleken, allebei staan onze tijden op GMT+1+1.
Het komt er op neer, dat ik altijd een uur op moet tellen bij een verzonden app.
Hoe kan dat? Of stel ik een domme vraag?![]()
Over info terugvinden op een handy, dit is een artikel uit 2009:
http://www.argusoog.org/2(...)bieltje-je-verraden/
Whatsapp berichten:
http://www.whatsappen.nl/whatsapp-help/
Helaas (alhoewel, misschien wel fijn), WhatsApp slaat geen gespreksgeschiedenissen op servers op. In de meeste gevallen kun je verwijderde berichten dus helaas niet herstellen. Alleen bij iPhone (indien gesynchroniseerd met iTunes, iCloud) of Android telefoons is er een mogelijkheid dat je je verloren berichten kunt terughalen.
[ Bericht 51% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 10:59:29 ]![]()
Had een van de 2 een ongeluk, zijn ze verdwaald, of kwamen ze derden tegen en voorvoelden, dit gaat helemaal fout? Over de kracht van intuitie:
http://www.argusoog.org/2(...)en-lang-haar-hebben/![]()
mm.. goeie vraag, geen idee, ik zoek met je mee, deze is mischien alvast handigquote:Op zondag 7 september 2014 10:15 schreef A_Fortiori het volgende:
Het is hier al weet ik niet hoe vaak besproken, de app-tijdlijn van de telefoon, toch een vraag.
Als ik een app ontvang om bijvoorbeeld 14:15 uur, dan staat er in het appbericht van de verzender altijd een uur eerder, dus 13:15 uur. Lees ik het appje gelijk, dan weet ik dat het verzonden tijdstip niet klopt, want het is op dat moment 14:15 uur.
Ik met de buren de telefoons vergeleken, allebei staan onze tijden op GMT+1+1.
Het komt er op neer, dat ik altijd een uur op moet tellen bij een verzonden app.
Hoe kan dat? Of stel ik een domme vraag?
http://www.hoewerktwhatsapp.nl/wat-is-het/![]()
..Whatsapp will sync with its servers:
http://www.wired.com/2014/04/hide-timestamp-in-whatsapp/
antwoord is hier te vinden:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/general/21555253
Om dit op te lossen adviseren we dat je de datum en tijd instelt op "Automatisch" of "Voorzien door netwerk". Met deze instelling stelt je mobiele aanbieder de juiste tijd op je telefoon in. Als de tijd zelfs met deze instelling onjuist wordt weergegeven, is er een probleem met je netwerk. Neem contact op met je mobiele aanbieder om het probleem te verhelpen.![]()
is intuitie wetenschappelijk bewezen ja of nee?quote:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intuïtie
[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 11:08:21 ]![]()
Mijn vriend opperde net (al het nieuws lezende) "hmm, die meiden in Panama zijn toch wel ontvoerd ofzo hoor". *tsja, hoe kun je dan dagelijks in de gelegenheid zijn om het alarmnummer te bellen?" *misschien door een stel indianen die niet echt het besef hadden van mobiele telefoons..."
Had er al iemand een scenario uitgedacht met een indiaan als dader? :p![]()
antwoord is hier te vinden:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/general/21555253
[/quote]
Met de buren hebben we beiden onze Android tegelijkertijd via dezelfde instellingen de tijd gelijk gezet.
Maar nog zie ik in hun verzonden bericht een uur eerder staan.
Dus wij komen er niet uit, maar bedankt voor de links.![]()
Zelfde provider?quote:Op zondag 7 september 2014 10:49 schreef A_Fortiori het volgende:
Met de buren hebben we beiden onze Android tegelijkertijd via dezelfde instellingen de tijd gelijk gezet.
Maar nog zie ik in hun verzonden bericht een uur eerder staan.
Dus wij komen er niet uit, maar bedankt voor de links.![]()
Als er sprake is van een dader.quote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend opperde net (al het nieuws lezende) "hmm, die meiden in Panama zijn toch wel ontvoerd ofzo hoor". *tsja, hoe kun je dan dagelijks in de gelegenheid zijn om het alarmnummer te bellen?" *misschien door een stel indianen die niet echt het besef hadden van mobiele telefoons..."
En nog eens wat info over SIM kaarten...hoe werken ze, wat is een IMSI nr, wat is een HLR, wat heeft het met deze zaak te maken, nou, hoe een SMS en filmpjes worden opgeslagen bv, enz
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=39
http://www.goeievraag.nl/(...)iele-telefoon.372379
[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 11:09:24 ]![]()
Ga ik tjekken, we hebben wel beiden prepaid. Als ik een app verstuur naar hun en ik kijk in hun scherm, dan klopt mijn verzonden app wel qua verzonden tijdstip.quote:
Van de andere contacten die mij apps sturen (dus, verschillende providers), krijg ik ook een uur eerder te zien in het verzonden appje.
Vandaar dat ik dacht, dat het eerst aan mijn toestel lag, maar mijn app die verzonden wordt, toont wel de juiste tijd.![]()
De tijd en datum van mijn digitale camera staat nu op 2014 9-4- 9.28 pm en het is nu 7 sept. 10.52 uur
Ik heb de camera 6 jaar geleden gekocht en de tijd/datum nooit aangepast
Volgens mij kun je dus alleen blind gaan op de data van de camera als je ook foto's van de mobiel hebt met data. Dan kun je de tijdstippen van waar ze waren op een bepaald moment naast elkaar leggen.
De stand van de zon boven Panama is tussen 13.00 en 16.00 praktisch gelijk dus daar kun je ook niet echt veel uit opmaken.![]()
Helaas denk ook ik aan menselijke roofdieren...quote:Op zondag 7 september 2014 02:16 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Denk ik ook helaas. Alleen de zaak zal niet opgelost zijn tot er écht bewijzen voor worden gevonden.![]()
Indianen zijn gewoon net als jij en ik met de tijd meegegaan hoor. Of denk je dat ze nog steeds op paarden met tomahawks over de heuvels komen om mensen te scalperen?quote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Om je een realistischer beeld te geven van de indianen in dat gebied, dit is al een wat oudere foto overigensquote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Had er al iemand een scenario uitgedacht met een indiaan als dader? :p
http://oi61.tinypic.com/1z2jeya.jpg![]()
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.quote:Op zondag 7 september 2014 10:59 schreef Grijzemassa het volgende:
De tijd en datum van mijn digitale camera staat nu op 2014 9-4- 9.28 pm en het is nu 7 sept. 10.52 uur
Ik heb de camera 6 jaar geleden gekocht en de tijd/datum nooit aangepast
Volgens mij kun je dus alleen blind gaan op de data van de camera als je ook foto's van de mobiel hebt met data. Dan kun je de tijdstippen van waar ze waren op een bepaald moment naast elkaar leggen.
De stand van de zon boven Panama is tussen 13.00 en 16.00 praktisch gelijk dus daar kun je ook niet echt veel uit opmaken.
Dat ze tijdstippen naast elkaar kunnen leggen.
Ik doel specifiek op het appje wat Kris verzonden heeft vanaf de Mirador (?) naar haar vriend, wat volgens de vader om 14:00 uur plaatselijke tijd was. Als die vriend in zijn scherm 14:00 ziet staan, kan het dus ook een uur eerder zijn geweest, plaatselijke tijd?![]()
O ik refereerde ook helemaal niet aan de deskundigen, meer naar de tijdlijn hier.quote:Op zondag 7 september 2014 11:12 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.
Ik doel specifiek op het appje wat Kris verzonden heeft vanaf de Mirador (?) naar haar vriend, wat volgens de vader om 14:00 uur plaatselijke tijd was. Als die vriend in zijn scherm 14:00 ziet staan, kan het dus ook een uur eerder zijn geweest, plaatselijke tijd?![]()
Oh sorry, ik bedoel dus een uur later, nl om 15:00 uur verzondenquote:Op zondag 7 september 2014 11:12 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.
Ja maar daar ging mijn post dus helemaal niet overquote:Op zondag 7 september 2014 11:17 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Oh sorry, ik bedoel dus een uur later, nl om 15:00 uur verzonden![]()
![]()
WhatsApp in het buitenland of vanuit het buitenland met iemand in Nederland.
WhatsApp maakt gebruik van dezelfde mobiele dataverbinding die je gebruikt voor het internet en e-mail.
bron: http://www.whatsappen.nl/(...)p-in-het-buitenland/
gaat hier m.i om de internet TMG mail server replicatie dus, en die werken met clocktijden van het internet![]()
Ik schreef gister ook al dat het kaartje met de tijdlijn niet klopt. De afstand van de mirador tot aan de laatste foto, wat 1 uur lopen is, is op het kaartje langer dan de afstand van de laatste foto tot aan de eerste noodoproep, wat 2 tot 2,5 uur lopen is.
Ik denk dat dat komt omdat er op een gegeven moment gezegd werd dat de eerste noodoproep om 15.00 uur gedaan was. Later is de tijd dan weer op 16.30 gezet maar de afstand niet aangepast.
zo krijg je geen goed beeld van hoever ze kunnen zijn doorgelopen voor de eerste noodoproep, moet nl verder zijn dan dit kaartje aangeeft
Misschien kan iemand de afstanden in km. er ook op zetten?
[ Bericht 8% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 11:37:42 ]![]()
Klopt. Ik refereer dat.quote:Op zondag 7 september 2014 11:16 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O ik refereerde ook helemaal niet aan de deskundigen, meer naar de tijdlijn hier.![]()
Thanks! Mooi dat je het visueel in kaart hebt gebracht.quote:Op zondag 7 september 2014 04:01 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]
Stel: we gaan ervan uit dat dit hele gebied grondig is onderzocht door de autoriteiten. Speurhonden, helikopter, SYNAPROC, politie, Nederlandse/Panameze autoriteiten; alles wat we hebben door gekregen via de media.
Hoe kan het dan dat een indiaan een week geleden die laatste vondsten van Lisanne Froon heeft gevonden? Hoe kan het dat in dat gebied dat jij in kaart bracht ook andere resten van mensen zijn gevonden?
Ik snap niet dat alle vondsten door locals/Indianen worden gedaan, terwijl er net een zoektocht was gehouden door autoriteiten en die keer op keer aangeven dat er geen spoor was gevonden en aangeven alles te hebben onderzocht.![]()
juist, volgens mij ook liggen al die botten verzameld in zo'n cenote put, waar ze af en toe wat uithalen...quote:Op zondag 7 september 2014 11:24 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Thanks! Mooi dat je het visueel in kaart hebt gebracht.
Stel: we gaan ervan uit dat dit hele gebied grondig is onderzocht door de autoriteiten. Speurhonden, helikopter, SYNAPROC, politie, Nederlandse/Panameze autoriteiten; alles wat we hebben door gekregen via de media.
Hoe kan het dan dat een indiaan een week geleden die laatste vondsten van Lisanne Froon heeft gevonden? Hoe kan het dat in dat gebied dat jij in kaart bracht ook andere resten van mensen zijn gevonden?
Ik snap niet dat alle vondsten door locals/Indianen worden gedaan, terwijl er net een zoektocht was gehouden door autoriteiten en die keer op keer aangeven dat er geen spoor was gevonden en aangeven alles te hebben onderzocht.![]()
Maar dat klinkt toch ook weer te gek voor woorden?quote:Op zondag 7 september 2014 11:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
juist, volgens mij ook liggen al die botten verzameld in zo'n ceynote put, waar ze af en toe wat uithalen...![]()
idd., vind ik zelf ook wel, er wordt ook wel geschreven dat alleen als je er woont, je kleine verschillen in en tussen de vegetatie (kunnen) opvallen, maw dat daarom de indianen dat opmerken, en het water transporteert van alles...quote:Op zondag 7 september 2014 11:29 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Maar dat klinkt toch ook weer te gek voor woorden?
aan de andere kant had ik laatst na heeeel lang zoeken een kaartje gevonden, waar alle Cenotes in Panama opstonden, van een of ander overheidsorgaan, archeologie ed., ik ga t teugzoeken...![]()
In het NOS filmpje (en ik zag het ook ergens anders) wordt er door een gids gezegd dat de rivier vanaf de Mirador 8 uur lopen is. Om 13:00 waren ze op de mirador, om 16:30 deden ze de noodoproep; dat is dus 3 1/2 uur na de mirador en minimaal 4 1/2 uur van de rivier.quote:Op zondag 7 september 2014 11:22 schreef Grijzemassa het volgende:
zo krijg je geen goed beeld van hoever ze kunnen zijn doorgelopen voor de eerste noodoproep, moet nl verder zijn dan dit kaartje aangeeft
Het is dus onmogelijk dat ze die noodoproep bij de rivier gedaan hebben.![]()
Ja, dat had ik gedaan ergens in het begin 60 van deze reeks.quote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Is er een manier om alleen op je eigen posts terug te zoeken? Een tijdje geleden had ik namelijk een link gepost naar een onderzoek over de effecten van rivieren op botten. Maar ik kan het nu uiteraard niet meer terug vinden...
Anyway, daar stond in dat de botten er erg schoon en wit uitkomen, door het schuren van zandkorrels op de oppervlakte van de botten. Lijkt me wel nuttige info om te achterhalen of de botten van deze vrouwen ook daadwerkelijk in de rivier gelegen hebben.![]()
In een corrupt land kun je ook geen eerlijk onderzoek verwachten.quote:Op zondag 7 september 2014 11:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
juist, volgens mij ook liggen al die botten verzameld in zo'n cenote put, waar ze af en toe wat uithalen...![]()
Niet het artikel dat ik bedoelde, maar toch ook interessant: http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false![]()
Als je de eerste keer lang moest zoeken had dat maar opgeslagenquote:Op zondag 7 september 2014 11:39 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
idd., vind ik zelf ook wel, er wordt ook wel geschreven dat alleen als je er woont, je kleine verschillen in en tussen de vegetatie (kunnen) opvallen, maw dat daarom de indianen dat opmerken, en het water transporteert van alles...
aan de andere kant had ik laatst na heeeel lang zoeken een kaartje gevonden, waar alle Cenotes in Panama opstonden, van een of ander overheidsorgaan, archeologie ed., ik ga t teugzoeken...![]()
Oke henkquote:Op zondag 7 september 2014 11:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
In een corrupt land kun je ook geen eerlijk onderzoek verwachten."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Precies! Dat geloof ik graag en zou raar zijn als er zo'n cenote bij betrokken is, maar ik sta open voor allesquote:Op zondag 7 september 2014 11:39 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
idd., vind ik zelf ook wel, er wordt ook wel geschreven dat alleen als je er woont, je kleine verschillen in en tussen de vegetatie (kunnen) opvallen, maw dat daarom de indianen dat opmerken, en het water transporteert van alles...
aan de andere kant had ik laatst na heeeel lang zoeken een kaartje gevonden, waar alle Cenotes in Panama opstonden, van een of ander overheidsorgaan, archeologie ed., ik ga t teugzoeken...Als je kaartje vindt, hoor ik het graag!
![]()
Gisterenavond zag ik een discussie voorbij komen over botbreuken en wel of niet immobiel zijn na een botbreuk. Ik denk dat ik hier maar wat meer duidelijkheid in ga brengen:
Een botbreuk is een verstoring van de normale samenhang van het botweefsel. Voorbeelden van botbreuken: Het volledig breken van een bot waardoor het bot in twee stukken wordt gebroken, verbrijzeling waarbij het bot in meerdere stukken wordt gebroken, een splinter die van het bot los komt, een (haar)scheurtje in het bot waarbij het bot nog wel uit één bot blijft bestaan, een verbuiging van een bot (komt vooral voor bij jonge kinderen), een deuk in een bot.
Alleen bij een botbreuk waarbij het bot in twee of meer delen wordt gebroken en verbuiging is het gebruik van dat lichaamsdeel altijd volledig onmogelijk. In alle andere gevallen komt het voor dat mensen het lichaamsdeel, zij het met pijn/klachten, 'gewoon' gebruiken en belasten.
Mocht het nu gevonden dijbeen echt in twee of meer stukken zijn gebroken én dat zou bij leven zijn gebeurd, dan was L echt volledig immobiel. Zelfs gedragen of gesleept worden is dan door de pijn onmogelijk.
De kans echter dat een dijbeen van een gezond en jong persoon in de jungle/tropisch bos, breekt is nihil. Het is een enorm sterk bot dat alleen breekt bij ongevallen meteen extreem hoge energetische waarde, denk aan motorongevallen, aanrijdingen e.d. Bij ouderen en mensen met botstructuur problemen komen breuken van het dijbeen wel regelmatig voor (dat wordt dan een gebroken heup genoemd).
Dan de vraag over roofdieren en grote aaseters; Daar moeten dan sporen van te vinden zijn op de botten. Heeft een poema bv post mortem dat bot in tweeën gebroken dan moeten er tandsporen en/of klauwsporen op het bot aanwezig zijn.![]()
goede post, dank. Nou precies, maar dan moeten ze die sporen toch zien, net als bij dat bekken van Kris, het is gehalveerd nb.! Dat doet een Jaquar ook niet, die kan wel een gat in een schedel knauwen.quote:Op zondag 7 september 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:
Gisterenavond zag ik een discussie voorbij komen over botbreuken en wel of niet immobiel zijn na een botbreuk. Ik denk dat ik hier maar wat meer duidelijkheid in ga brengen:
Een botbreuk is een verstoring van de normale samenhang van het botweefsel. Voorbeelden van botbreuken: Het volledig breken van een bot waardoor het bot in twee stukken wordt gebroken, verbrijzeling waarbij het bot in meerdere stukken wordt gebroken, een splinter die van het bot los komt, een (haar)scheurtje in het bot waarbij het bot nog wel uit één bot blijft bestaan, een verbuiging van een bot (komt vooral voor bij jonge kinderen), een deuk in een bot.
Alleen bij een botbreuk waarbij het bot in twee of meer delen wordt gebroken en verbuiging is het gebruik van dat lichaamsdeel altijd volledig onmogelijk. In alle andere gevallen komt het voor dat mensen het lichaamsdeel, zij het met pijn/klachten, 'gewoon' gebruiken en belasten.
Mocht het nu gevonden dijbeen echt in twee of meer stukken zijn gebroken én dat zou bij leven zijn gebeurd, dan was L echt volledig immobiel. Zelfs gedragen of gesleept worden is dan door de pijn onmogelijk.
De kans echter dat een dijbeen van een gezond en jong persoon in de jungle/tropisch bos, breekt is nihil. Het is een enorm sterk bot dat alleen breekt bij ongevallen meteen extreem hoge energetische waarde, denk aan motorongevallen, aanrijdingen e.d. Bij ouderen en mensen met botstructuur problemen komen breuken van het dijbeen wel regelmatig voor (dat wordt dan een gebroken heup genoemd).
Dan de vraag over roofdieren en grote aaseters; Daar moeten dan sporen van te vinden zijn op de botten. Heeft een poema bv post mortem dat bot in tweeën gebroken dan moeten er tandsporen en/of klauwsporen op het bot aanwezig zijn.![]()
heb em al weer, ik had die Indiaanse heilige plaats opgezocht, die grot, vlak bij de rivier Chiriquicito, waar ze die Osman vonden op 5 april. Veel gebied in Panama kende vroeger andere Indianenstammen en gebruiken, dus dat maakt het diffuus:quote:Op zondag 7 september 2014 11:51 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als je de eerste keer lang moest zoeken had dat maar opgeslagen
http://www.mayamap.org
moet nog even de naam zoeken, die ik er in opzocht, maar in het gebied rondom Boquete zijn er raakvlakken met de kaart: Casita de Piedra en ik dacht Cierra de Punta
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130114153522.htm
hier iets over het gebruik van Cenotes
http://exploreyucatan.blogspot.nl/
[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 12:41:00 ]![]()
Het bekkenbot is níet gehalveerd, dat bestaat bij leven uit al meerdere delen en wordt bij elkaar gehouden door skeletspieren en ander weefsel. Het deel dat gevonden is bestaat weliswaar uit meerdere botten, maar die zijn met elkaar vergroeid.![]()
wat moeten we hiermee ?quote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
heb em al weer, ik had die Indiaanse heilige plaats opgezocht, die grot, vlak bij de rivier Chiriquicito, waar ze die Osman vonden op 5 april. Veel gebied in Panama kende vroeger andere Indianenstammen en gebruiken, dus dat maakt het diffuus:
moet nog even de naam zoeken, die ik er in opzocht, maar in het gebied rondom Boquete zijn er raakvlakken met de kaart, ik dacht Ciera da punto
http://exploreyucatan.blogspot.nl/"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
kloptquote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef MeloD het volgende:
Het bekkenbot is níet gehalveerd, dat bestaat bij leven uit al meerdere delen en wordt bij elkaar gehouden door skeletspieren en ander weefsel. Het deel dat gevonden is bestaat weliswaar uit meerdere botten, maar die zijn met elkaar vergroeid.
Het bekken bestaat uit vier botten: heiligbeen, staartbeen en het linker en rechter heupbeen. Het linker en rechter heupbeen is opgebouwd uit drie onderling in de puberteit vergroeide botten: het darmbeen, het zitbeen en het schaambeen. Deze drie botten vormen samen het heupbeen en de heupkom."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
In dit artikel staat dat de rugtas gevonden is op 8 uur lopen van Boquete.Maar de rugtas is een stuk verder weg gevonden dan de eerste kabelbrug. Daar is de korte broek van Kris wel gevonden, de afstand van de mirador tot die plek is 6.3 km. Kijk maar in de op, er staat bij dat dat 3 uur lopen is maar ik denk dat het wel wat langer lopen is dan 3 uur. Zo'n 4 a 5 uur lopen tot de eerste kabelbrug dus. Hoe dan ook, de tijdlijn zo als die er nu staat geeft geen goed beeld.quote:Op zondag 7 september 2014 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In het NOS filmpje (en ik zag het ook ergens anders) wordt er door een gids gezegd dat de rivier vanaf de Mirador 8 uur lopen is. Om 13:00 waren ze op de mirador, om 16:30 deden ze de noodoproep; dat is dus 3 1/2 uur na de mirador en minimaal 4 1/2 uur van de rivier.
Het is dus onmogelijk dat ze die noodoproep bij de rivier gedaan hebben.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)anama-gevonden.dhtml![]()
Als het idd een deel van het dijbeen is, dan lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat dit post mortem is gebroken. En dan denk ikzelf aan de rivier. Een rivier breekt geen lichamen in stukken maar kan wel botbreuken veroorzaken, zeker als het een woeste rivier is met keien.quote:Op zondag 7 september 2014 12:12 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
goede post, dank. Nou precies, maar dan moeten ze die sporen toch zien, net als bij dat bekken van Kris, het is gehalveerd nb.! Dat doet een Jaquar ook niet, die kan wel een gat in een schedel knauwen.
Bij een ongeval (val bv) in de jungle/tropisch bos zou ik allerhande botbreuken verwachten maar niet van het dijbeen of het bekken. Het sleutelbeen zou mijn eerste gok zijn.
Maar ik zie ook voorbij komen dat het niet om een dijbeen maar om het scheenbeen zou gaan.![]()
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=falsequote:Op zondag 7 september 2014 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een rivier breekt geen lichamen in stukken maar kan wel botbreuken veroorzaken, zeker als het een woeste rivier is met keien.
Volgens dit boek wel, zie pagina 210![]()
Dat gaat over ontbinding en als een lichaam ontbindt houd je idd botten over. Er staat ook letterlijk:quote:Op zondag 7 september 2014 12:33 schreef MeloD het volgende:
[..]
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
Volgens dit boek wel, zie pagina 210De rivier breekt het lichaam niet in stukken, het valt uit elkaar door ontbinding.quote:In order of increasing tissue and bodypart loss.
Overigens zie je ook hier dat het bekken niet snel uit elkaar valt. De volledige ontbinding vind ik nog steeds vreemd.![]()
De rivier verplaatst in de regentijd ook rotsblokken. Als er een rotsblok op het dijbeen is gesmeten, dan zou het wel kunnen breken denk ik zoquote:Op zondag 7 september 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat gaat over ontbinding en als een lichaam ontbindt houd je idd botten over. Er staat ook letterlijk:
[..]
De rivier breekt het lichaam niet in stukken, het valt uit elkaar door ontbinding.![]()
-edit, nee-quote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
heb em al weer, ik had die Indiaanse heilige plaats opgezocht, die grot, vlak bij de rivier Chiriquicito, waar ze die Osman vonden op 5 april. Veel gebied in Panama kende vroeger andere Indianenstammen en gebruiken, dus dat maakt het diffuus:
moet nog even de naam zoeken, die ik er in opzocht, maar in het gebied rondom Boquete zijn er raakvlakken met de kaart: Casita de Piedra en ik dacht Cierra de Punta
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130114153522.htm
http://exploreyucatan.blogspot.nl/
[ Bericht 11% gewijzigd door Lavenderr op 07-09-2014 13:17:27 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
ja, en? het darmbeen was losgescheurd van het heiligbeen volgens de foto toch?quote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt
Het bekken bestaat uit vier botten: heiligbeen, staartbeen en het linker en rechter heupbeen. Het linker en rechter heupbeen is opgebouwd uit drie onderling in de puberteit vergroeide botten: het darmbeen, het zitbeen en het schaambeen. Deze drie botten vormen samen het heupbeen en de heupkom.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bekken_(anatomie)
[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 12:56:26 ]![]()
Ja. Ik denk datje me niet begrijpt. Ik zeg: Een rivier breekt geen lichamen in stukken (volledige arm incl. intact weefsel als spieren, banden en huid los van de rest van het lichaam) maar breekt wel botten, zeker als het gaat om een wild stromende rivier met keien.quote:Op zondag 7 september 2014 12:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De rivier verplaatst in de regentijd ook rotsblokken. Als er een rotsblok op het dijbeen is gesmeten, dan zou het wel kunnen breken denk ik zo
Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan maken. Denk aan een ongeval waarbij iemand een been breekt; dan zit het been nog wel vast aan het lichaam.
Pas bij ontbinding (wat de rivier zelf niet doet) laten lichaamsdelen los van elkaar.![]()
Dat snap ik wel, maar na maanden heb je toch te maken met een combinatie van elementen die de resten beïnvloeden. Het breken van botten al dan niet in de rivier, aangespoeld aan de oever en dan het ontbindingsproces waarbij weefsel vergaat en botten blijven liggenquote:Op zondag 7 september 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Ik denk datje me niet begrijpt. Ik zeg: Een rivier breekt geen lichamen in stukken (volledige arm incl. intact weefsel als spieren, banden en huid los van de rest van het lichaam) maar breekt wel botten, zeker als het gaat om een wild stromende rivier met keien.
Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan maken. Denk aan een ongeval waarbij iemand een been breekt; dan zit het been nog wel vast aan het lichaam.
Pas bij ontbinding (wat de rivier zelf niet doet) laten lichaamsdelen los van elkaar.![]()
oh, sarcastisch bedoeld door deze poster? Nou, ik moet zijn/haar eerste goede post hier zeker nog voorbij zien komen?
Kijk dat ze dood zijn, dat weten we. En dat je mooie kaartjes van de vindplaatsen kan maken, (ja, en daarom zijn ze dus verdwaald) en uren kan ouwehoeren over botgedeelte zus en onderdeel zo (ja, daarom zijn ze dus verdwaald he) en dat gieren zogenaamd een eigen pretpark rondom Boquete hebben, daar zijn we nu ook wel achter, blijkbaar.
En kom je daar hier dan verder mee qua ontrafelen van het waarom? en hoe? hoe reeel is dat je als bot na 5 maanden in een tropisch bos gelegen te hebben nog wat zinnigs gaat laten zien anders dan, ik ben half vergaan?![]()
Waarom qoute je niet even, nu kan ik je iig niet volgen, over welke post(er) gaat dit?quote:Op zondag 7 september 2014 13:04 schreef Poekje01 het volgende:
oh, sarcastisch bedoeld door deze poster? Nou, ik moet zijn/haar eerste goede post hier zeker nog voorbij zien komen?
Kijk dat ze dood zijn, dat weten we. En dat je mooie kaartjes van de vindplaatsen kan maken, (ja, en daarom zijn ze dus verdwaald) en uren kan ouwehoeren over botgedeelte zus en onderdeel zo (ja, daarom zijn ze dus verdwaald he) en dat gieren zogenaamd een eigen pretpark rondom Boquete hebben, daar zijn we nu ook wel achter, blijkbaar.
En kom je daar hier dan verder mee qua ontrafelen van het waarom? en hoe? hoe reeel is dat je als bot na 5 maanden in een tropisch bos gelegen te hebben nog wat zinnigs gaat laten zien anders dan, ik ben half vergaan?![]()
kunnen jullie ff gaan dm en ? dan hebben wij er geen last vanquote:Op zondag 7 september 2014 13:04 schreef Poekje01 het volgende:
En kom je daar hier dan verder mee qua ontrafelen van het waarom? en hoe? hoe reeel is dat je als bot na 5 maanden in een tropisch bos gelegen te hebben nog wat zinnigs gaat laten zien anders dan, ik ben half vergaan?TIA
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ah, goeie voor als jij en Whiskers009 volgende keer de hele nacht aan de gang zijn in deze thread, thnx. voor de tip.quote:Op zondag 7 september 2014 13:09 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kunnen jullie ff gaan dm en ? dan hebben wij er geen last vanTIA
![]()
Ik heb gelachennu kom ik in de hel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Ohquote:Nou ja, nu slaat m'n post op dirk.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Nuttige verwijzing!quote:Op zondag 7 september 2014 12:33 schreef MeloD het volgende:
[..]
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
Volgens dit boek wel, zie pagina 210
Op p. 208: Initial disappearance of soft tissue, exposing underlying bones, occurred in areas thinly covered by soft tissue beginning with the head, hands, and anterior lower legs. For this small sample (11 individuals) disappearance of body parts followed a general sequence: bones of the hands and wrists, bones of the feet and ankles, and mandible and cranium. The lower legs, forearms, and upper arms are the next units to separate from the body.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Het is een même heurquote:
Yvonne je mag Lavenderr wel opslag geven, die draait overurenquote:
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Kom op he, grapje moet kunnen. Nu zit je alles weg te editen omdat een paar overgevoelige huismoeders op de TR-knop hebben geramd, terwijl de grootste shit gewoon in dit topic blijft staan.quote:<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Dat is niet waar. Ik haal genoeg shit weg. Zoals je kunt zien als je hier meeleest.quote:Op zondag 7 september 2014 13:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Kom op he, grapje moet kunnen. Nu zit je alles weg te editen omdat een paar overgevoelige huismoeders op de TR-knop hebben geramd, terwijl de grootste shit gewoon in dit topic blijft staan.![]()
Wat er daadwerkelijk gebeurd is is niet afhankelijk van wat je gelooft. Ik krijg eerder het gevoel dat je geloift wat je zelf wil geloven, onverhinderd door enige feitenkennis.quote:Op zondag 7 september 2014 02:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds niet in een misdaadNiet met de "gegevens" die we nu hebben..
![]()
In die volgorde zouden dan alle resten bij elkaar liggen.quote:Op zondag 7 september 2014 13:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar na maanden heb je toch te maken met een combinatie van elementen die de resten beïnvloeden. Het breken van botten al dan niet in de rivier, aangespoeld aan de oever en dan het ontbindingsproces waarbij weefsel vergaat en botten blijven liggen![]()
Gevonden botten (niet resten van botten want daar hebben we het niet over) kunnen heel veel vertellen. Om te beginnen over het tijdstip van overlijden. Ook over waar ze overleden zijn; hier lijkt alles er op te wijzen dat ze in of bij de rivier zijn overleden. Of ze op dezelfde lek zijn overleden. Of er dieren aan het lichaam hebben gezeten, welke dieren en of dieren ze hebben verplaatst. Ook kunnen botten aanwijzingen geven over hoe iemand is overleden door bv breuken op bepaalde plekken waarvan een goed patholoog soms ook kan zien of dat post mortem was of niet. Als lichamen zijn bewerkt met chemische stoffen (zuur bv) dan is dat op de botten te zien. Als een lichaam in stukken is gehakt of gesneden dan is dat vrijwel altijd aan de botten te zien. enz enzquote:Op zondag 7 september 2014 13:04 schreef Poekje01 het volgende:
Ook skeletdelen kunnen weer verspreid zijn door waterstroming en dieren. We weten ook nog niet of de nieuwe vondsten langs de oever of iets meer landinwaarts gevonden zijn. En in hoe verre de afstanden tussen de vondsten op zo'n manier verklaard kunnen worden. We weten gewoon te weinig om er een conclusie uit te trekken. Maar het roept zeker vragen opquote:Op zondag 7 september 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In die volgorde zouden dan alle resten bij elkaar liggen.![]()
Laat het verspreid langs de rivier liggen bij mij nu de minste vragen oproepen bij deze hele zaak..quote:Op zondag 7 september 2014 13:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ook skeletdelen kunnen weer verspreid zijn door waterstroming en dieren. We weten ook nog niet of de nieuwe vondsten langs de oever of iets meer landinwaarts gevonden zijn. En in hoe verre de afstanden tussen de vondsten op zo'n manier verklaard kunnen worden. We weten gewoon te weinig om er een conclusie uit te trekken. Maar het roept zeker vragen op![]()
Dat tijdstip van overlijden is overigens met hooguit een precies van +/- 14 dagen. Niet echt nuttig bij dit soort zaken.quote:Op zondag 7 september 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gevonden botten (niet resten van botten want daar hebben we het niet over) kunnen heel veel vertellen. Om te beginnen over het tijdstip van overlijden. Ook over waar ze overleden zijn; hier lijkt alles er op te wijzen dat ze in of bij de rivier zijn overleden. Of ze op dezelfde lek zijn overleden. Of er dieren aan het lichaam hebben gezeten, welke dieren en of dieren ze hebben verplaatst. Ook kunnen botten aanwijzingen geven over hoe iemand is overleden door bv breuken op bepaalde plekken waarvan een goed patholoog soms ook kan zien of dat post mortem was of niet. Als lichamen zijn bewerkt met chemische stoffen (zuur bv) dan is dat op de botten te zien. Als een lichaam in stukken is gehakt of gesneden dan is dat vrijwel altijd aan de botten te zien. enz enz
Daarom is het altijd beter om lichasmsweefsel te treffen.![]()
Wat ik wel apart vind is dat men tr's stuurt om foto's van 1 van de meisjes omdat dat respectloos zou zijn maar wel uitgebreid over ontbinding van de stoffelijke resten gaat babbelen. Ik weet niet wat respectlozer is.![]()
o fijn nu lijkt het net alsof dat degenen zijn die de tr's gestuurd hebben.quote:Op zondag 7 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat men tr's stuurt om foto's van 1 van de meisjes omdat dat respectloos zou zijn maar wel uitgebreid over ontbinding van de stoffelijke resten gaat babbelen. Ik weet niet wat respectlozer is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 13:57:57 ]![]()
Wat ik wel apart vind is dat een mod discussies over het moderaten niet op FB doet waar dat hoort.quote:Op zondag 7 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat men tr's stuurt om foto's van 1 van de meisjes omdat dat respectloos zou zijn maar wel uitgebreid over ontbinding van de stoffelijke resten gaat babbelen. Ik weet niet wat respectlozer is.![]()
![]()
Die verspreiding is meestal een proces van.jaren. Wat betreft de rivierstromingen en erosie vooral maar ook de dieren. Dat baseer ik op enig geologisch inzicht. De rivier gaat echt niet met een dusdanige hoge frequentie opzwellen en uitdrogen dat dat meermaals per seizoen is.quote:Op zondag 7 september 2014 13:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ook skeletdelen kunnen weer verspreid zijn door waterstroming en dieren. We weten ook nog niet of de nieuwe vondsten langs de oever of iets meer landinwaarts gevonden zijn. En in hoe verre de afstanden tussen de vondsten op zo'n manier verklaard kunnen worden. We weten gewoon te weinig om er een conclusie uit te trekken. Maar het roept zeker vragen op
Ook dieren zullen niet direct alles afvoeren.![]()
Je weet de FB te vinden?quote:Op zondag 7 september 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat ik wel apart vind is dat een mod discussies over het moderaten niet op FB doet waar dat hoort.![]()
Zwijgen is toestemmen. Dan moet je ook een TR sturen over die ranzige kletspraat in het belang van eerlijkheid.quote:Op zondag 7 september 2014 13:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
o fijn nu lijkt het net alsof dat degenen zijn die de trl's gestuurd hebben.![]()
Als je vindt dat het te ver gaat, knip je toch gewoon. We hebben het hier over omdat er botten gevonden zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb nog nooit een tr gestuurd en ga dat ook niet doen. Bedankt Lavender echt professioneel zo.quote:Op zondag 7 september 2014 13:46 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zwijgen is toestemmen. Dan moet je ook een TR sturen over die ranzige kletspraat in het belang van eerlijkheid.
[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 13:58:22 ]![]()
Je past en trekt nu zelf de kous aan hoorquote:Op zondag 7 september 2014 13:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een tr gestuurd en ga dat ook niet doen. Bedankt Lavender echt professioneel zo.
Klachten in FB van BNWYvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
ja snap ik maar de opmerking kwam precies midden in mijn discussie met ouder1 over de ontbinding.quote:Op zondag 7 september 2014 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je past en trekt nu zelf de kous aan hoor
Klachten in FB van BNW
Ik vind het gewoon idioot dat een mod zulke berichten plaatst![]()
Dat mag je vindenquote:Op zondag 7 september 2014 14:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja snap ik maar de opmerking kwam precies midden in mijn discussie met ouder1 over de ontbinding.
Ik vind het gewoon idioot dat een mod zulke berichten plaatst
Kun je nu verder gaan in fb ajb?Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
wat moet ik in fb? Waar slaat dat op, leg eens uitquote:Op zondag 7 september 2014 14:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat mag je vinden
Kun je nu verder gaan in fb ajb?![]()
FB staat voor Feedback en is een topic in BNW waar je de discussie over hoe een topic verloopt of over hoe er gemodereerd wordt kunt bespreken.quote:Op zondag 7 september 2014 14:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
wat moet ik in fb? Waar slaat dat op, leg eens uit
Aangezien Lavender klachten heeft over TR's en de manier waarop de discussie over de botten gevoerd wordt zou ze dat in FB moeten doen. De vraag om daar te gaan discussiëren wordt dus bij de verkeerden gelegd.![]()
O dank je voor de uitleg, ik snapte er al geen hol vanquote:Op zondag 7 september 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
FB staat voor Feedback en is een topic in BNW waar je de discussie over hoe een topic verloopt of over hoe er gemodereerd wordt kunt bespreken.
Aangezien Lavender klachten heeft over TR's en de manier waarop de discussie over de botten gevoerd wordt zou ze dat in FB moeten doen. De vraag om daar te gaan discussiëren wordt dus bij de verkeerden gelegd.![]()
![]()
Gelukkig ben jij er om alles in goede banen te leidenquote:Op zondag 7 september 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
FB staat voor Feedback en is een topic in BNW waar je de discussie over hoe een topic verloopt of over hoe er gemodereerd wordt kunt bespreken.
![]()
Maar dan is het toch ook raar dat ze nu 3 bij elkaar horende botten vinden. Daar is al gezocht, deze botten niet gevonden. Dan is het toch wel heel toevallig dat de rivier deze 3 botten bij elkaar heeft gehouden en dat ze met dezelfde golf zijn aangespoeld.quote:Op zondag 7 september 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat gaat over ontbinding en als een lichaam ontbindt houd je idd botten over. Er staat ook letterlijk:
[..]
De rivier breekt het lichaam niet in stukken, het valt uit elkaar door ontbinding.
Overigens zie je ook hier dat het bekken niet snel uit elkaar valt. De volledige ontbinding vind ik nog steeds vreemd.
Iets logischer zou zijn dat ze dan nog met elkaar verbonden zousen zijn, maar water ontbindt snel, en recent gevonden. Terwijl een voet al enige weken geleden is gevonden.![]()
nou lekker al die denigrerende berichten van de mods en admin naar de users hier, een paar dagen geleden waren sommigen hier ook al domme telegraaflezers die je niet serieus moest nemen volgens een mod. Elitair kliekje lijkt welquote:Op zondag 7 september 2014 14:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij er om alles in goede banen te leiden![]()
![]()
Je maakt hier wat grove denkfouten. Ik had niet je hele reactie gelezen. Excuus.quote:Op zondag 7 september 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gevonden botten (niet resten van botten want daar hebben we het niet over) kunnen heel veel vertellen. Om te beginnen over het tijdstip van overlijden. Ook over waar ze overleden zijn; hier lijkt alles er op te wijzen dat ze in of bij de rivier zijn overleden. Of ze op dezelfde lek zijn overleden. Of er dieren aan het lichaam hebben gezeten, welke dieren en of dieren ze hebben verplaatst. Ook kunnen botten aanwijzingen geven over hoe iemand is overleden door bv breuken op bepaalde plekken waarvan een goed patholoog soms ook kan zien of dat post mortem was of niet. Als lichamen zijn bewerkt met chemische stoffen (zuur bv) dan is dat op de botten te zien. Als een lichaam in stukken is gehakt of gesneden dan is dat vrijwel altijd aan de botten te zien. enz enz
Bottenanalyse kan lang niet het soort uitsluitsel geven wat he hier poneert.
Waar ze overleden zijn - nee, gewoon niet. De botten kunnen zijn gedumpt of zoals men hier pleegt te zeggen - door de natuur meegevoerd.
Je kan alleen aan botten zien of er dieren aan hebben gezeten als ze in het botweefsel zelf hebben ingebeten. Dat is ook niet altijd zo, vooral wanneer een dikke laag vlees eraan kleeft. Ook moet het desbetreffende bot zelf worden teruggevonden natuurlijk.
Hoe iemand is overleden - lang niet altijd. Er zijn talloze manieren om te sterven waarbij je botten geen schade oplopen. Er is niet altijd sprake van breuken.
Chemicaliën - als het zwaar bijtende of zurige stoffen zijn lost het bot gewoon op. Niks aan te zien of terugvinden. Ook sommige soorten giffen komen in het bot niet terecht.
Gehakt of gesneden - alleen als het bot zelf wordt getroffen. Je kan iemands halsader snijden (waar ze aan doodgaan) zonder het bot te geraken bijv.
Een patholoog is geen tovenaar. Hij roeit met de riemen die hij hebt.![]()
Je vergeet het hele belangrijke woordje KUNNEN. Het KAN dus maar is niet altijd zo.quote:Op zondag 7 september 2014 14:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je maakt hier wat grove fouten. Ik had niet je hele reactie gelezen.
Waar ze overleden zijn - nee, gewoon niet. De botten kunnen zijn gedumpt of zoals men hier pleegt te zeggen - door de natuur meegevoerd.
Je kan alleen aan botten zien of er dieren aan hebben gezeten als ze in het botweefsel zelf hebben ingebeten. Dat is ook niet altijd zo, vooral wanneer een dikke laag vlees eraan kleeft. Ook moet het desbetreffende bot zelf worden teruggevonden natuurlijk.
Hoe iemand is overleden - lang niet altijd. Er zijn talloze manieren om te sterven waarbij je botten geen schade oplopen. Er is niet altijd sprake van breuken.
Chemicaliën - als het zwaar bijtende of zurige stoffen zijn lost het bot gewoon op. Niks aan te zien of terugvinden. Ook sommige soorten giffen komen in het bot niet terecht.
Gehakt of gesneden - alleen als het bot zelf wordt getroffen. Je kan iemands halsader snijden (waar ze aan doodgaan) zonder het bot te geraken bijv.
Een patholoog is geen tovenaar. Hij roeit met de riemen die hij hebt.
Bij rivieren en stromingen kan je aardig afleiden waar een lichaam of bot vandaan komt als je meerdere factoren kent zoals de tijd dat het in het water ligt, de kracht van de stroming, de verschillende waterstanden in die tijd e.d.![]()
Denk jij dat zware botten door een rivier meegesleurd (dragged) kunnen worden ?quote:Op zondag 7 september 2014 14:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je maakt hier wat grove fouten. Ik had niet je hele reactie gelezen.
Een patholoog is geen tovenaar. Hij roeit met de riemen die hij hebt.
Volgens mij zinkt een bot naar de bodem en blijft dan achter een rots o.i.d. hangen.
En als een bot meegesleurd zou kunnen worden,hoe komt het dan weer op de kant terecht ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Die persoon van het Filmpje pagina terug heeft zijn lichaam afgestaan aan de wetenschap!quote:Op zondag 7 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat men tr's stuurt om foto's van 1 van de meisjes omdat dat respectloos zou zijn maar wel uitgebreid over ontbinding van de stoffelijke resten gaat babbelen. Ik weet niet wat respectlozer is.
En tja ontbinding van een lichaam is een natuurlijk proces en is verschillend voor Mens of dier, dus snap de relevantie met dit topic dan wel!
misschien spoileren ook niet verstandig met bepaalde foto's sommige mensen willen sommige foto's niet zien, als je een spoiler maakt is hij alsnog als miniatuur bovenaan de pagina zichtbaar, misschien is het dan handiger om alleen de link van de pagina waar het plaatje op staat te maken!
Alleen als je denkt dat het best wel eens schokkend kan zijn.
Is maar een idee hoor
Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Er wordt hoogstwaarschijnlijk gesjoemeld met het onderzoek.quote:Op zondag 7 september 2014 14:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar dan is het toch ook raar dat ze nu 3 bij elkaar horende botten vinden. Daar is al gezocht, deze botten niet gevonden. Dan is het toch wel heel toevallig dat de rivier deze 3 botten bij elkaar heeft gehouden en dat ze met dezelfde golf zijn aangespoeld.
Iets logischer zou zijn dat ze dan nog met elkaar verbonden zousen zijn, maar water ontbindt snel, en recent gevonden. Terwijl een voet al enige weken geleden is gevonden.![]()
Dat heb ik niet gezegd .quote:Op zondag 7 september 2014 14:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
nou lekker al die denigrerende berichten van de mods en admin naar de users hier, een paar dagen geleden waren sommigen hier ook al domme telegraaflezers die je niet serieus moest nemen volgens een mod. Elitair kliekje lijkt wel
En verder lees die post van mij waar jij zo over valt nu nog eens rustig, dan zie je dat ik geen enkele user bij naam noem.![]()
ik hoef dat soort fotos echt niet te zien, dan slaap ik niet meer.quote:Op zondag 7 september 2014 14:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Die persoon van het Filmpje pagina terug heeft zijn lichaam afgestaan aan de wetenschap!
En tja ontbinding van een lichaam is een natuurlijk proces en is verschillend voor Mens of dier, dus snap de relevantie met dit topic dan wel!
misschien spoileren ook niet verstandig met bepaalde foto's sommige mensen willen sommige foto's niet zien, als je een spoiler maakt is hij alsnog als miniatuur bovenaan de pagina zichtbaar, misschien is het dan handiger om alleen de link van de pagina waar het plaatje op staat te maken!
Alleen als je denkt dat het best wel eens schokkend kan zijn.
Is maar een idee hoor
Maar ik heb die fotobalk bovenin dus ook niet![]()
![]()
*Ik neem mijn statement terug. Bot heeft een dichtheid (1,75 g/cm3) wat hoger is dan water (1 g/cm3). Dus het zal ZINKEN. Al kan er variatie zijn tussen vers gestorven botten en lang dood zijnde botten.quote:Op zondag 7 september 2014 14:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Denk jij dat zware botten door een rivier meegesleurd (dragged) kunnen worden ?
Volgens mij zinkt een bot naar de bodem en blijft dan achter een rots o.i.d. hangen.
En als een bot meegesleurd zou kunnen worden,hoe komt het dan weer op de kant terecht ?
Maar ik geloof zelf in de dumptheorie (oba moord).
[ Bericht 7% gewijzigd door mig72 op 07-09-2014 14:39:14 ]![]()
Hoelang duurt het voordat een menselijk lichaam helemaal vergaan is ?
Door het ontbreken van de vitale functies wordt de toevoer van energie naar de cellen stopgezet. Zonder toevoer van energie blijven deze nog korte tijd leven, van enkele minuten voor zenuwcellen tot enkele dagen bij sommige bindweefselcellen. Daarna gaan de cellen dood: de cellulaire dood, waarna het ontbindingsproces begint.
Verrotting van het dode lichaam of dierlijke materiaal wordt veroorzaakt door twee factoren: autolyse, het verteren van weefsels door de eigen interne chemische processen en enzymen in het lichaam; en de aantasting van weefsels door micro-organismen o.a. bacteriën.
Veel bacteriën zitten in het spijsverteringskanaal, die vrij spel krijgen als het afweersysteem wegvalt. De dode cellen worden voedsel voor deze bacteriën, waarbij gassen als CO2, H2S, NH3 en CH4 vrijkomen. De snelheid van het ontbindingsproces hangt sterk af van de omgevingsomstandigheden: hoe warmer en vochtiger, des te sneller. De huid verkleurt in de dagen na overlijden eerst tot groen en na ongeveer 2 weken wordt de huid zwart. De tijd die hiervoor nodig is hangt sterk af van de omgevingstemperatuur. De lichaamstemperatuur, die na het overlijden gedaald was tot de omgevingstemperatuur, begint na enige tijd weer te stijgen door de warmte die bij de afbraakprocessen vrijkomt. Door de geproduceerde gassen zet het lichaam op en kan een waterlijk gaan drijven. De verschillende gassen zorgen tevens voor de typische lijkenlucht.
De haren laten na 5 tot 8 dagen los. Na een week begint het lichaam op te zwellen door de gassen en vorming van het rottingsvocht. Na 2 weken ontstaan de rottingsblaren. De nagels laten 10 dagen na overlijden los.
Uiteindelijk zijn, na enkele weken, de weke delen (organen, huid, ...) verteerd en omgezet in gassen en vloeistoffen en blijft het skelet over. In voor bacteriën ongunstige omstandigheden kan het lichaam mummificeren.
De mate en snelheid waarin en de manier waarop een organisme na de dood verrot, wordt sterk beïnvloed door een aantal factoren, zoals:
blootstelling aan micro-organismen zoals bacteriën, waarbij de
temperatuur en de
vochtigheid een belangrijke rol spelen.
blootstelling aan insecten
blootstelling aan carnivoren
blootstelling aan knaagdieren
grootte en gewicht van het lichaam
balseming (al dan niet)
diepgevroren
bewaring in vloeibare stikstof: cryopreservati
Bronnen:
nl.wikipedia.org/wiki/Verrotting
http://www.goeievraag.be/(...)-duurt-voordat.57323"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Waarom lees je zelf niet eens goed, ik schrijf een mod je doet nu hetzelfde als waar ik van beschuldigd word, nl de schoen zelf aantrekken. Het voelt niet fijn he, als iemand iets schrijft dat een bepaalde suggestie lijkt te zijn, ook al is het niet zo bedoeld.quote:Op zondag 7 september 2014 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd .
En verder lees die post van mij waar jij zo over valt nu nog eens rustig, dan zie je dat ik geen enkele user bij naam noem.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 14:58:05 ]![]()
volgens mij zinken botten welquote:Op zondag 7 september 2014 14:24 schreef mig72 het volgende:
[..]
Aangezien botten een lagere dichtheid hebben dan water zinken ze niet. Ze drijven. Vooral in een stroming.
Maar ik geloof zelf in de dumptheorie (oba moord).
hoe komt dit skelet dan op de zeebodem terecht ?
a human skeleton lies uncovered on the sea floor.
Zie mijn edit. Ik was bezig bij te werken toen mijn klote programma crashte.quote:Op zondag 7 september 2014 14:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
volgens mij zinken botten wel
hoe komt dit skelet dan op de zeebodem terecht ?
a human skeleton lies uncovered on the sea floor.
[ afbeelding ]![]()
ok dank je !quote:Op zondag 7 september 2014 14:37 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zie mijn edit. Ik was bezig bij te werken toen mijn klote programma crashte."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Het ligt voornamelijk aan de dichtheidswaardes (dat moest ik ook ff opzoeken) maar vergeet een ding niet:quote:
In een rivierstroming kunnen zware objecten (die dichter zijn dan water) vlotten omdat de stroming een soort van onderkracht levert die de boel omhoogduwt (denk aan vliegtuigvleugels).
Ligt eraan hoe sterk de stroming is.![]()
Lavje is DE MOD van BNW waar dit topic staat logisch dat ze zich aangesproken voelt.quote:Op zondag 7 september 2014 14:33 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Waarom lees je zelf niet eens goed, ik schrijf een mod je doet nu hetzelfde als waar ik van beschuldigd wordt, nl de schoen zelf aantrekken. Het voelt niet fijn he, als iemand iets schrijft dat een bepaalde suggestie lijkt te zijn, ook al is het niet zo bedoeld.quote:Op zondag 7 september 2014 14:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik hoef dat soort fotos echt niet te zien, dan slaap ik niet meer.
Maar ik heb die fotobalk bovenin dus ook nietDaarom was maar een idee, en hmm kan je dat ook uitschakelen ergens?
ik zie altijd bovenaan een pagina mini foto's staan gespoilerd of niet.
appart
Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
ja en ik ben een user en voel me ook aangesproken als er iets in het algemeen wordt gezegd over de users hier. Lood om oud ijzer volgens mij.quote:Op zondag 7 september 2014 14:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lavje is DE MOD van BNW waar dit topic staat logisch dat ze zich aangesproken voelt.
[..]Daarom was maar een idee, en hmm kan je dat ook uitschakelen ergens?
appart![]()
Nou mooi, dan is dat onderwerp weer klaar.quote:Op zondag 7 september 2014 15:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja en ik ben een user en voel me ook aangesproken als er iets in het algemeen wordt gezegd over de users hier. Lood om oud ijzer volgens mij.![]()
Welke aardbeving?quote:Op zondag 7 september 2014 15:00 schreef Poekje01 het volgende:
Er was een aardbeving op 1 april, horen we niets meer van?![]()
volgens mij kun je verschillende lay outs kiezen, weet zo niet welke ik heb (zit nu mobiel), maar ik dacht een oudere. Zonder die hippe extra's.quote:Op zondag 7 september 2014 14:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lavje is DE MOD van BNW waar dit topic staat logisch dat ze zich aangesproken voelt.
[..]Daarom was maar een idee, en hmm kan je dat ook uitschakelen ergens?
appart![]()
of het wordt gesaboteerd, kan ook nog...quote:Op zondag 7 september 2014 14:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Er wordt hoogstwaarschijnlijk gesjoemeld met het onderzoek.![]()
Als de resten verspreid zijn, kun je juist niet verwachten dat ze allemaal tegelijk worden gevonden.quote:Op zondag 7 september 2014 14:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Er wordt hoogstwaarschijnlijk gesjoemeld met het onderzoek.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
En toch.. als de laatst gevonden botten vlakbij het bekken lagen, vind ik het bijzonder dat ze niet eerder gevonden zijn.. al is het natuurlijk niet uit te sluiten dat de rivier ze pas later daar heeft afgezet.quote:Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Als de resten verspreid zijn, kun je juist niet verwachten dat ze allemaal tegelijk worden gevonden.![]()
Zo snel raken ze niet verspreid in een dichte bos.quote:Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Als de resten verspreid zijn, kun je juist niet verwachten dat ze allemaal tegelijk worden gevonden.![]()
Op de twee foto's in de "op" waar Kris dus op die stenen staat houdt ze wat vast in haar hand. Omdat haar vingers gesloten zijn denk ik dat ze wat vast heeft anders zijn je vingers uit elkaar omdat je probeert je evenwicht te bewaren. Is dit een camera of wat anders.![]()
In het ieder geval niet de camera want daar is de foto meegemaakt.quote:Op zondag 7 september 2014 16:08 schreef schuschuho het volgende:
Op de twee foto's in de "op" waar Kris dus op die stenen staat houdt ze wat vast in haar hand. Omdat haar vingers gesloten zijn denk ik dat ze wat vast heeft anders zijn je vingers uit elkaar omdat je probeert je evenwicht te bewaren. Is dit een camera of wat anders.![]()
Hier zegt Jildou van Opzeeland in het Radio fragment
De meisjes zijn bij lange na niet tot aan de rivier gekomen. 02.00
http://www.eenvandaag.nl/(...)_verdwijning_panama_"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Als ze meerdere dagen langs een rivier hebben geslenterd of gezeten dan moeten ze wel een helikopter langs hebben zien vliegen.
Je gaat met zo'n heli toch het eerst daar langs alle minder beboste rivierbeddingen zoeken.
Hoe frustrerend moet dat geweest zijn voor K&LEen pond moed is meer waard dan een ton geluk![]()
Even een vraag (en even voor de duidelijkheid: dit gáát niet over het delen van m'n dromen over deze zaak, moet puur en alleen even weten wat het woord 'badavidas' inhoudt) droomde namelijk dat Lisanne zei 'I want to rest in badavidas' en heb zelf al even Gegoogled, kwam op één of andere Zweedse site over herten en hoge bomen terecht, maar kan me niet voorstellen dat dat ermee bedoeld word. Weet iemand hier toevallig wat 'Badavidas' inhoudt?
En serieuze antwoorden a.u.b... for god's sake!![]()
Ik vroeg me iets af. Hoe waarschijnlijk is het, dat als ze 's nachts, gaan liggen slapen in de begroeing, dat een wurgslang hen opmerkt en besluit hen tot zijn prooi te maken? Dat kan de dood van ene verklaren (ze kan niet meer schreeuwen als ze gewurgd wordt) en ook de ander (hoorde niks alarm).
Komen daar pythons voor?![]()
dit is de dromen afdeling van FOKquote:Op zondag 7 september 2014 16:34 schreef Jezus9 het volgende:
Even een vraag (en even voor de duidelijkheid: dit gáát niet over het delen van m'n dromen over deze zaak, moet puur en alleen even weten wat het woord 'badavidas' inhoudt) droomde namelijk dat Lisanne zei 'I want to rest in badavidas' en heb zelf al even Gegoogled, kwam op één of andere Zweedse site over herten en hoge bomen terecht, maar kan me niet voorstellen dat dat ermee bedoeld word. Weet iemand hier toevallig wat 'Badavidas' inhoudt?
En serieuze antwoorden a.u.b... for god's sake!
The Truth is in Here..."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Bade vida is een vervallen kasteel/grot in het oerwoud.quote:Op zondag 7 september 2014 16:41 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is de dromen afdeling van FOK
The Truth is in Here...![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 16:49 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Bada vida is een vervallen kasteel/grot in het oerwoud.![]()
Serieus? Kan namelijk niets erover vinden op Google. Maar freaky shit als dat daadwerkelijk klopt.quote:Op zondag 7 september 2014 16:49 schreef schuschuho het volgende: Bade vida is een vervallen kasteel/grot in het oerwoud.
![]()
Google spreekt je tegen: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=Bade+vidaquote:Op zondag 7 september 2014 16:49 schreef schuschuho het volgende: Bade vida is een vervallen kasteel/grot in het oerwoud.
![]()
![]()
http://www.google.com/m?q(...)-android&channel=newquote:Op zondag 7 september 2014 16:53 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Serieus? Kan namelijk niets erover vinden op Google. Maar freaky shit als dat daadwerkelijk klopt.
Het heet Baba Vida en blijkbaar is het een kasteel in Bulgarije.
Nu ff weer ontopic.![]()
![]()
Ik ga even kijken! Thanks schuschuho en mig72, top!quote:Op zondag 7 september 2014 17:00 schreef mig72 het volgende: http://www.google.com/m?q(...)-android&channel=new Het heet Baba Vida en blijkbaar is het een kasteel in Bulgarije. Nu ff weer ontopic.
![]()
![]()
Heb het gevonden: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Baba_Vida_Klearchos_1.jpg maar snap dan alsnog niet wat de betekenis van de tekst in die droom in godsnaam inhoudt... "I want to rest in badavidas" dus ze willen rusten in een kasteel!? In de droom werd de tekst trouwens gezongen.![]()
Badavidas zijn onderaardse hutten waarin de Qiqi wonen. De Qiqi zijn doopsgezinde kabouters die in de oerwouden van Panama en Costa Rica wonen en die zich in leven houden met postelein en marsepein.quote:Op zondag 7 september 2014 16:34 schreef Jezus9 het volgende:
En serieuze antwoorden a.u.b... for god's sake!Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik neem aan dat dit niet serieus is héquote:Op zondag 7 september 2014 17:13 schreef Gorraay het volgende: Badavidas zijn onderaardse hutten waarin de Qiqi wonen. De Qiqi zijn doopsgezinde kabouters die in de oerwouden van Panama en Costa Rica wonen en die zich in leven houden met postelein en marsepein.
![]()
![]()
![]()
Hiermee heb ik ook erg nare ervaringen gehad maar omdat de wonden nog relatief vers zijn laat ik me hier liever niet publiekelijk over uit. Oprecht geinteresseerden mogen zich melden in de pm/dm.quote:Op zondag 7 september 2014 17:13 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Badavidas zijn onderaardse hutten waarin de Qiqi wonen. De Qiqi zijn doopsgezinde kabouters die in de oerwouden van Panama en Costa Rica wonen en die zich in leven houden met postelein en marsepein.
Je suis Charlie Sheen![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 17:13 schreef Gorraay het volgende: Badavidas zijn onderaardse hutten waarin de Qiqi wonen. De Qiqi zijn doopsgezinde kabouters die in de oerwouden van Panama en Costa Rica wonen en die zich in leven houden met postelein en marsepein.
quote:Op zondag 7 september 2014 17:20 schreef NotYou het volgende: Hiermee heb ik ook erg nare ervaringen gehad maar omdat de wonden nog relatief vers zijn laat ik me hier liever niet publiekelijk over uit. Oprecht geinteresseerden mogen zich melden in de pm/dm.
Het begint nu wel een hele rare wending te nemenquote:Op zondag 7 september 2014 17:24 schreef StaceySinger het volgende: Er is er ooit een ontsnapt las ik ergens (in 1967) en die is toen gaan wonen op de Barker Ranch & had zich aangesloten bij de sekte van Manson.
![]()
![]()
![]()
deze:quote:
http://nl.earthquake-repo(...)ama-on-april-2-2014/
http://comcat.cr.usgs.gov(...)e/usc000p11f#summary
was op 2 april trouwens, vroeg me af wat dat met de dieren had gedaan, die voelen vaak zoiets van te voren aankomen, en vluchten naar andere gebieden waar ze normaal niet komen, en met de waterhuishouding.
Ook ben ik benieuwd of er misschien stroomstoringen (denk aan niet ontvangen 911 oproep) kunnen zijn geweest in het gebied rondom Boquete en Alto Romero. Het was meen ik een 6.2 op de schaal van Richter, in de Pacific, 54 km buiten David, plaatselijke tijd 11:13 AM Pan.
iedereen doet er laconiek over, zal dus wel geen effect hebben verder, maar ja.. dieren praten niet, wat nou als Jaguars wel op stap zijn gegaan?
[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 17:38:58 ]![]()
Er is er ooit één ontsnapt las ik ergens (in 1967) en die is toen op de Barker Ranch gaan wonen & had zich aangesloten bij de sekte van Manson.quote:Op zondag 7 september 2014 17:13 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Badavidas zijn onderaardse hutten waarin de Qiqi wonen. De Qiqi zijn doopsgezinde kabouters die in de oerwouden van Panama en Costa Rica wonen en die zich in leven houden met postelein en marsepein.
[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 07-09-2014 17:34:49 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Lijkt me niet van groot impact te zijn geweest. Als het onder de oceaan plaatsvond heb je eerder een tsunami.quote:Op zondag 7 september 2014 17:21 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
deze:
http://nl.earthquake-repo(...)ama-on-april-2-2014/
was op 2 april trouwens, vroeg me af wat dat met de dieren had gedaan, die voelen vaak zoiets van te voren aankomen, en vluchten naar andere gebieden waar ze normaal niet komen, en met de waterhuishouding.
Ook ben ik benieuwd of er misschien stroomstoringen (denk aan niet ontvangen 911 oproep) kunnen zijn geweest in het gebied rondom Boquete en Alto Romero. Het was meen ik een 6.2 op de schaal van Richter, in de Pacific, 60 km buiten David, plaatselijke tijd 11:13 AM Pan.![]()
Misschien een apart topic opzetten voor de speurtocht naar de daadwerkelijke betekenis van 'badavidas'?quote:Op zondag 7 september 2014 17:35 schreef Domnivoor het volgende: Dit is een badavida: http://iconosquare.com/tag/badavida Zien jullie het al?
![]()
was in zeequote:Op zondag 7 september 2014 17:34 schreef mig72 het volgende:
[..]
Lijkt me niet van groot impact te zijn geweest. Als het onder de oceaan plaatsvond heb je eerder een tsunami.
http://www.disclose.tv/ac(...)PANAMA_SolarWatcher/"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Een aardbeving gebeurt op aarde oftewel onder de zee, een zeebeving is een tsunami.quote:Op zondag 7 september 2014 17:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
was in zee
http://www.disclose.tv/ac(...)PANAMA_SolarWatcher/![]()
hier is trouwens sprake van een tijd van GMT / UTC 16:13 PM Pan, komt wel in de buurt van die eerste 911 oproep toch? In David was sprake van "light and moderate shaking" scholen en huizen waren ontruimdquote:Op zondag 7 september 2014 17:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
was in zee
http://www.disclose.tv/ac(...)PANAMA_SolarWatcher/
http://af.reuters.com/art(...)dAFL1N0MU1F820140402![]()
dit staat er ook bij >> no report of damagequote:Op zondag 7 september 2014 17:42 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
hier is trouwens sprake van een tijd van GMT / UTC 16:13 PM Pan, komt wel in de buurt van die eerste 911 oproep toch? In David was sprake van "light and moderate shaking" scholen en huizen waren ontruimd
http://af.reuters.com/art(...)dAFL1N0MU1F820140402"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dus hoe komen de gevonden resten/spullen dan Wel bij de rivier terecht ?quote:Op zondag 7 september 2014 16:33 schreef StaceySinger het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/(...)_verdwijning_panama_"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dat is dus precies het punt wat ik al maanden probeer te maken, de tas en resten kunnen niet door de rivier zijn meegesleurd want de eerste noodoproepen werden ten eerste vér gedaan voor de rivier (wat aantoont dat er vér voor de rivier iets misging, en ze dus i.i.g niet gevallen zijn o.i.d in de rivier) en ten tweede werden de resten (de schoen met resten althans) was gevonden onder/naast een boomstam, in het gebied nabij een rivier en niet IN de rivier of rivierbedding. Het kan dus niet zijn meegesleept door de rivier, snap niet dat mensen daar zo aan blijven vasthouden. Ik denk dat mensen gewoon naar verklaringen zoeken om de verspreide resten maar te kunnen verklaren en daar dan oneindig aan vasthouden 'om het maar te kunnen verklaren' terwijl de rivier-meesleep-theorie allang ontkracht is.quote:Op zondag 7 september 2014 17:52 schreef StaceySinger het volgende: Dus hoe komen de gevonden resten/spullen dan Wel bij de rivier terecht ?
Het moet daar wel gedumpt zijn ter dwaalspoor.![]()
ik weet dat El Valle buiten Panama City ligt, maar als je kijkt in deze video
en doorscrollt naar tijdmoment 1.29, zie je een brug en kabels ed., waardoor het, door die elementen,
toch op mij overkomt of dat die foto van Kris ergens bij een vergelijkbare lokatie dicht bij Boquete kan zijn genomen??![]()
ik ben het daar mee eens...quote:Op zondag 7 september 2014 18:01 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat is dus precies het punt wat ik al maanden probeer te maken, de tas en resten kunnen niet door de rivier zijn meegesleurd want de eerste noodoproepen werden ten eerste vér gedaan voor de rivier (wat aantoont dat er vér voor de rivier iets misging, en ze dus i.i.g niet gevallen zijn o.i.d in de rivier) en ten tweede werden de resten (de schoen met resten althans) was gevonden onder/naast een boomstam, in het gebied nabij een rivier en niet IN de rivier of rivierbedding. Het kan dus niet zijn meegesleept door de rivier, snap niet dat mensen daar zo aan blijven vasthouden. Ik denk dat mensen gewoon naar verklaringen zoeken om de verspreide resten maar te kunnen verklaren en daar dan oneindig aan vasthouden 'om het maar te kunnen verklaren' terwijl de rivier-meesleep-theorie allang ontkracht is.
Het moet daar wel gedumpt zijn ter dwaalspoor.![]()
Ik dacht precies hetzelfde toen ik de video keek. Daarnaast hoeft een val niet te betekenen dat er geen misdrijf in spel is, er zijn gevallen dat slachtoffers ergens vanaf geduwd werden.quote:Op zondag 7 september 2014 18:07 schreef Poekje01 het volgende: Ik weet dat El Valle buiten Panama City ligt, maar als je kijkt in deze video: en doorscrolt naar tijdmoment 1.29, zie je een brug en kabels ed., waardoor het, door die elementen,
toch op mij overkomt of dat die foto van Kris ergens bij een vergelijkbare lokatie dicht bij Boquete kan zijn genomen?![]()
Dus alle berichten over van bruggetjes vallen en van kabelbaantjes naar beneden storten & bij oversteekjes verongelukken klopt niks van .quote:
De resten/spullen moeten dan moedwillig door iemand naar de rivier gebracht zijn. jmo"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef StaceySinger het volgende: De resten/spullen moeten dan moedwillig door iemand naar de rivier gebracht zijn.
![]()
![]()
Gedumpt. Dat verklaart ook de vrij nette toestand van een rugzak die 2-3 maanden in de jungle had moeten liggen en normaalgesproken vies, en waterschade had moeten krijgen.quote:Op zondag 7 september 2014 17:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dus hoe komen de gevonden resten/spullen dan Wel bij de rivier terecht ?![]()
Ze kunnen natuurlijk heel goed op 2 of 3 april bij een rivier zijn gekomen. En volgens mij weten we helemaal niet hoe ver van het water de resten zijn gevonden.quote:Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dus alle berichten over van bruggetjes vallen en van kabelbaantjes naar beneden storten & bij oversteekjes verongelukken klopt niks van .
De resten/spullen moeten dan moedwillig door iemand naar de rivier gebracht zijn. jmoAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Wie gebruikt een kabelbrug bij een droogstaande rivier of eentje waar je door heen kan waden?quote:Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dus alle berichten over van bruggetjes vallen en van kabelbaantjes naar beneden storten & bij oversteekjes verongelukken klopt niks van .
De resten/spullen moeten dan moedwillig door iemand naar de rivier gebracht zijn. jmo![]()
Maar hoe dan ook ging iets mis vóór de rivier, dat staat vast. En in dat gebied (waar die eerste noodoproep is gedaan) is het niet heel gevaarlijk dus een ongeluk lijkt me onlogisch (en zowiezo: allebei verongelukt is al hélémáál onlogisch) een verdwaling lijkt me ook onlogisch, in het gebied waar de eerste noodoproepen werden gedaan is namelijk nog nooit iemand verdwaalt. Wat dan overblijft is betrokkenheid van derden/een misdrijf.quote:Op zondag 7 september 2014 18:19 schreef Gorraay het volgende: Ze kunnen natuurlijk heel goed op 2 of 3 april bij een rivier zijn gekomen.
![]()
nou, in ieder geval kan het, DAT is aangetoond, want je kan er komen tot aan de rivier splitsing Changuinola / Culubre terwijl dat eerst heftig werd ontkend en weggelachen, totdat die blogpagina van die Panamezen wel even anders aantoonden (die gingen kanooen, en die kano's over land naar de Culubre sleepten, heb em ff niet nu, maar wel op mijn PC staan ergens) en je kan op de Culubre met gemotoriseerde kano's varenquote:Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De resten/spullen moeten dan moedwillig door iemand naar de rivier gebracht zijn. jmo
[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 18:33:15 ]![]()
Het zijn toch geen rollator duwende diabetes patienten met ademhalingsklachten? Zelfs met een beetje ongeluk staan ze weer op de been in no time.quote:Op zondag 7 september 2014 18:21 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook ging iets mis vóór de rivier, dat staat vast. En in dat gebied (waar die eerste noodoproep is gedaan) is het niet heel gevaarlijk dus een ongeluk lijkt me onlogisch (en zowiezo: allebei verongelukt is al hélémáál onlogisch) een verdwaling lijkt me ook onlogisch, in het gebied waar de eerste noodoproepen werden gedaan is nog nooit iemand verdwaalt.![]()
Dat bedoel ik juist, je leest niet goed. Ik bedoelde dat het dus vrij aannemelijk is dat ze mannen zijn tegengekomen waarbij het gigantisch is misgegaan.quote:Op zondag 7 september 2014 18:25 schreef mig72 het volgende: Het zijn toch geen rollator duwende diabetes patienten met ademhalingsklachten? Zelfs met een beetje ongeluk staan ze weer op de been in no time.
![]()
Ik wil graag weten, hoe de Indianen precies zouden passen in de theorie van Jackie. Waarom zouden ze buiten alle verdenking moeten vallen?quote:Op zondag 7 september 2014 18:26 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, je leest niet goed. Ik bedoelde dat het dus vrij aannemelijk is dat ze mannen zijn tegengekomen waarbij het gigantisch is misgegaan.![]()
Dat moet je aan onze knapperd Jackie vragenquote:Op zondag 7 september 2014 18:28 schreef mig72 het volgende: Ik wil graag weten, hoe de Indianen precies zouden passen in de theorie van Jackie. Waarom zouden ze buiten alle verdenking moeten vallen?
![]()
![]()
dat denk ik nou dus ook, kan een scenario zijn he, drugrunners, die van Volcan Baru over dat pad Quetzal via Boquete afbuigend naar Bocas Del Toro, onderweg waren naar de kust, en de politie patrouilles rondom de wegen bij David en Bocas wilden vermijden. Als de meiden die zagen, was het einde verhaal, criminelen maken getuigen altijd af. Het is voor hen de meest simpele oplossing.quote:Op zondag 7 september 2014 18:26 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist, je leest niet goed. Ik bedoelde dat het dus vrij aannemelijk is dat ze mannen zijn tegengekomen waarbij het gigantisch is misgegaan.![]()
Ik postte het hier zodat als hij later komt teruglezen hij er op in mag gaan.quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dat denk ik nou dus ook, kan een scenario zijn he, drugrunners, die van Volcan Baru over dat pad Quetzal via Boquete afbuigend naar Bocas Del Toro, onderweg waren naar de kust, en de politie patrouilles rondom de wegen bij David en Bocas wilden vermijden. Als de meiden die zagen, was het einde verhaal, criminelen maken getuigen altijd af. Het is voor hen de meest simpele oplossing..
![]()
Het motief laat ik (vooralsnog) in het midden, maar dat er sprake is van een misdrijf is voor mij allang evident. Misschien een wat onsmakelijke vraag maar kan wel van enorm belang zijn: als de meiden trouwens nog enkele dagen geleefd hebben, neem ik aan dat er ook sprake was van ontlasting, dit kan relevant zijn om de plek waar ze gestorven zijn te kunnen achterhalen. Maargoed, dat is allang vergaan neem ik aan.quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef Poekje01 het volgende: Het is voor hen de meest simpele oplossing.
![]()
dit zei een van m'n contacten uit Boquete erover :
.Als er foul play in het spel is,dan is de betrokkene ook dicht bij Boquete te zoeken. Zoals bijvoorbeeld die gids. Gaat naar het huis,ziet de meiden niet en concludeerd dat ze verdwaald zijn omdat ze die nacht daar zgn niet geslapen zouden hebben. hoe weet hij dat die meiden niet netjes hun bed opgemaakt hebben alvorens te vertrekken? Daarna gaat ie naar de taalschool en een duitse troel zegt dat men in Duitsland pas na 48 uur aangifte kan doen van vermissing. Hij kent Panamese wet,die duitse niet,waarom gelooft hij haar dan en verklaard dat zo? Die mensen kennen elkaar daar allemaal dus een mogelijke dader wist dat ze het pad opgingen. Kan een dronken indiaan zijn geweest waarvoor ze bang waren en van het pad afweken,maar kan ook iemand zijn die het pad kent en achter de meiden aan is gegaan."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Hmmm, zoiets heb ik me ook geprobeerd voor te stellen. Maar hoe verklaar je dan de telefoon&cameragegevens na 1 april?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dat denk ik nou dus ook, kan een scenario zijn he, drugrunners, die van Volcan Baru over dat pad Quetzal via Boquete afbuigend naar Bocas Del Toro, onderweg waren naar de kust, en de politie patrouilles rondom de wegen bij David en Bocas wilden vermijden. Als de meiden die zagen, was het einde verhaal, criminelen maken getuigen altijd af. Het is voor hen de meest simpele oplossing.![]()
Misschien moeten we op zoek gaan naar kogels/patroonhulzen in dat gebied alhoewel ik bij die lui eerder de indruk krijg dat ze met messen en speren vermoorden. Zou ergens een spat bloed op een boom oid achtergebleven kunnen zijn?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
dat denk ik nou dus ook, kan een scenario zijn he, drugrunners, die van Volcan Baru over dat pad Quetzal via Boquete afbuigend naar Bocas Del Toro, onderweg waren naar de kust, en de politie patrouilles rondom de wegen bij David en Bocas wilden vermijden. Als de meiden die zagen, was het einde verhaal, criminelen maken getuigen altijd af. Het is voor hen de meest simpele oplossing.![]()
Aha, jou 'contact uit Boquete' is dus Baru!quote:Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef StaceySinger het volgende: Dit zei een van m'n contacten uit Boquete erover: Daarna gaat ie naar de taalschool en een duitse troel zegt dat men in Duitsland pas na 48 uur aangifte kan doen van vermissing. Hij kent Panamese wet,die duitse niet,waarom gelooft hij haar dan en verklaard dat zo? Die mensen kennen elkaar daar allemaal dus een mogelijke dader wist dat ze het pad opgingen.
Dat vergaat natuurlijk direct door eventuele regen, wel zou er een kogelgat in kunnen zitten maar denk niet dat daar sprake van is, dan zou de dader hen al doelbewust opgewacht hebben, anders zou die geen wapen in bezit hebben. Dus dan moet er al sprake zijn van een mes of verwurging o.i.d. Bewijsstukken speen.quote:Op zondag 7 september 2014 18:37 schreef mig72 het volgende: Zou ergens een spat bloed op een boom oid achtergebleven kunnen zijn?
Hoe dan ook denk ik dat het misdrijf zich per toeval heeft voorgedaan en het niet vooropgezet was.![]()
Alleen ontbindt ontlasting vele malen sneller dan een mensenlijk. Die roofdieren en aasdieren waar onze schat ouder1 het altijd over heeft, die slaan dan juist massaal toe. Het is voor hen voedsel. Waaronder insecten.quote:Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Het motief laat ik (vooralsnog) in het midden, maar dat er sprake is van een misdrijf is voor mij allang evident. Misschien een wat onsmakelijke vraag maar kan wel van enorm belang zijn: als de meiden trouwens nog enkele dagen geleefd hebben, neem ik aan dat er ook sprake was van ontlasting, dit kan relevant zijn om de plek waar ze gestorven zijn te kunnen achterhalen. Maargoed, dat is allang vergaan neem ik aan.![]()
nee hoor en voorzover ik weet woont die Baru in Duitsland momenteelquote:Op zondag 7 september 2014 18:40 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Aha, jou 'contact uit Boquete' is dus Baru!"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Iemand rommelen met de boel die er weinig verstand van had.quote:Op zondag 7 september 2014 18:37 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Hmmm, zoiets heb ik me ook geprobeerd voor te stellen. Maar hoe verklaar je dan de telefoon&cameragegevens na 1 april?![]()
Mijn intuïtie, het zesde zintuig, is het daarmee eens. Derden, misdrijf, de weinige kleding en botten gedumpt.quote:Op zondag 7 september 2014 18:21 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook ging iets mis vóór de rivier, dat staat vast. En in dat gebied (waar die eerste noodoproep is gedaan) is het niet heel gevaarlijk dus een ongeluk lijkt me onlogisch (en zowiezo: allebei verongelukt is al hélémáál onlogisch) een verdwaling lijkt me ook onlogisch, in het gebied waar de eerste noodoproepen werden gedaan is namelijk nog nooit iemand verdwaalt. Wat dan overblijft is betrokkenheid van derden/een misdrijf.![]()
De uiterlijke zichtbaarheid van het bloed verdwijnt door water dat geef ik toe maar er bestaan bepaalde deeltjes over die dmv een Luminol test (zo heet het in de forensische wetenschappen) opgespoord kan worden.quote:Op zondag 7 september 2014 18:40 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Aha, jou 'contact uit Boquete' is dus Baru!
[..]
Dat vergaat natuurlijk direct door eventuele regen, wel zou er een kogelgat in kunnen zitten maar denk niet dat daar sprake van is, dan zou de dader hen al doelbewust opgewacht hebben, anders zou die geen wapen in bezit hebben. Dus dan moet er al sprake zijn van een mes of verwurging o.i.d. Bewijsstukken speen.
Je maakt bloedsporen voor de luminoltest onmerkbaar door bleekmiddel eroverheen te kieperen.
Weet alleen niet of er andere dingen in de natuur kunnen zitten die dat uitwissen. Die onzichtbare deeltjes dus.![]()
Maar we weten niet eens waar we moeten zoeken naar zoiets. Het is de spreekwoordelijke speld in de hooiberg. Alleen is het geen berg maar een hooizee. Kogels zoeken of patroonhulzen of bloedspatten in een uitzonderlijk onmeetbaar groot oerwoed is haast niet te doen.![]()
Link?quote:Op zondag 7 september 2014 18:01 schreef Jezus9 het volgende:
terwijl de rivier-meesleep-theorie allang ontkracht is.![]()
Gaat hier niet werken. Luminol bindt aan Fe3+ ionen en die vindt je in dergelijke gebieden meestal in gewoon in de aarde.quote:Op zondag 7 september 2014 18:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
De uiterlijke zichtbaarheid van het bloed verdwijnt door water dat geef ik toe maar er bestaan bepaalde deeltjes over die dmv een Luminol test (zo heet het in de forensische wetenschappen) opgespoord kan worden.
Je maakt bloedsporen voor de luminoltest onmerkbaar door bleekmiddel eroverheen te kieperen.
Weet alleen niet of er andere dingen in de natuur kunnen zitten die dat uitwissen. Die onzichtbare deeltjes dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luminol![]()
A) De rivier stond niet droogquote:Op zondag 7 september 2014 18:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Wie gebruikt een kabelbrug bij een droogstaande rivier of eentje waar je door heen kan waden?
B) Je kunt ver niet doorheen waden door een te sterke stroming, je wordt onmiddellijk onderuit getrokken.
Wat zou kunnen, eventueel, bij laagwater is om van steen op steen te stappen/springen.![]()
waar ze de noodoproep deden, is helemaal geen rivierquote:Op zondag 7 september 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
A) De rivier stond niet droog
B) Je kunt ver niet doorheen waden door een te sterke stroming, je wordt onmiddellijk onderuit getrokken.
Wat zou kunnen, eventueel, bij laagwater is om van steen op steen te stappen/springen."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dan heb je niet begregen dat Fe3+ een katalysator is voor de reactie maar niet de reagens.quote:Op zondag 7 september 2014 18:59 schreef Rubella het volgende:
[..]
Gaat hier niet werken. Luminol bindt aan Fe3+ ionen en die vindt je in dergelijke gebieden meestal in gewoon in de aarde.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luminol![]()
Deze katalysator wordt uit het bloed gehaald (hemoglobine) en dit zet de eigenlijke reactie in gang. Door middel van de katalysator wordt de aanwezigheid van bloed aangetoond.quote:Op zondag 7 september 2014 19:03 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan heb je niet begregen dat Fe3+ een katalysator is voor de reactie maar niet de reagens.![]()
Ik heb dit topic niet zo heel erg gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist... maar hoe kom je eigenlijk tot deze conclusie?quote:Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Het motief laat ik (vooralsnog) in het midden, maar dat er sprake is van een misdrijf is voor mij allang evident.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Dit zijn zo'n beetje de zaken waarop luminol positief reageert:
Micro-organismen (denk hierbij aan schimmels en bacteriën) Geoxideerde metalen Jodide- en hypochlorietionen,bijvoorbeeld in schoonmaakmiddelen Formaline (ook wel 'sterk water' genaamd) Enzymen (meer bepaald peroxidasen) aanwezig in planten, met name in citrusvruchten,bananen, watermeloen en talloze groentesoorten Een groot aantal verfsoorten.
Geen van allen in een jungle.
Maar goed, lijkt me best irrelevant en nutteloos om luminol toe te passen als we de plaats delict niet eens hebben vastgesteld. Dus ik last dat stuk vieren.![]()
Een aparte manier van spreken voor iemand die zegt in Boquete te wonen.. "Wij kennen elkaar hier allemaal" is veel logischer dan.quote:Op zondag 7 september 2014 18:36 schreef StaceySinger het volgende:
dit zei een van m'n contacten uit Boquete erover :
.Als er foul play in het spel is,dan is de betrokkene ook dicht bij Boquete te zoeken. Zoals bijvoorbeeld die gids. Gaat naar het huis,ziet de meiden niet en concludeerd dat ze verdwaald zijn omdat ze die nacht daar zgn niet geslapen zouden hebben. hoe weet hij dat die meiden niet netjes hun bed opgemaakt hebben alvorens te vertrekken? Daarna gaat ie naar de taalschool en een duitse troel zegt dat men in Duitsland pas na 48 uur aangifte kan doen van vermissing. Hij kent Panamese wet,die duitse niet,waarom gelooft hij haar dan en verklaard dat zo? Die mensen kennen elkaar daar allemaal dus een mogelijke dader wist dat ze het pad opgingen. Kan een dronken indiaan zijn geweest waarvoor ze bang waren en van het pad afweken,maar kan ook iemand zijn die het pad kent en achter de meiden aan is gegaan.
Daarnaast zou Eileen meegaan met de toer en zijn F en Eileen samen naar de kamer van de meiden gegaan. Ze waren ook samen op ze aan het wachten.![]()
Waadbaar water is dan ook tot aan hoogstens je kuiten. De rivier stond droog op 2 april, het regende op pas 7/8? apr meen ik me te herinneren, na maanden verzuim.quote:Op zondag 7 september 2014 18:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
A) De rivier stond niet droog
Wat zou kunnen, eventueel, bij laagwater is om van steen op steen te stappen/springen.![]()
Heb je er een bron voor? Dat hij de reactie start?quote:Op zondag 7 september 2014 19:05 schreef Rubella het volgende:
[..]
Deze katalysator wordt uit het bloed gehaald (hemoglobine) en dit zet de eigenlijke reactie in gang. Door middel van de katalysator wordt de aanwezigheid van bloed aangetoond.![]()
Ja. Ahum. Impliceer je hier nu dat dat hele tropische bos nu maar aan een Luminol test onderworpen moet worden?quote:Op zondag 7 september 2014 18:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
De uiterlijke zichtbaarheid van het bloed verdwijnt door water dat geef ik toe maar er bestaan bepaalde deeltjes over die dmv een Luminol test (zo heet het in de forensische wetenschappen) opgespoord kan worden.
Weet alleen niet of er andere dingen in de natuur kunnen zitten die dat uitwissen. Die onzichtbare deeltjes dus.![]()
![]()
Het staat heel netjes uitgelegd in de laatste revisie van de theorie van Jackie vind ik.quote:Op zondag 7 september 2014 19:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb dit topic niet zo heel erg gevolgd, dus wellicht heb ik iets gemist... maar hoe kom je eigenlijk tot deze conclusie?
Iemand een link naar die reactie?![]()
Zie de wiki link. Hij start overigens niet de reaktie, maar katalyseert deze.quote:Op zondag 7 september 2014 19:09 schreef mig72 het volgende:
[..]
Heb je er een bron voor? Dat hij de reactie start?![]()
Zeg ik dat dan? Lees even waar ik op reageer, wat ik quote. Daar komt het woord 'noodoproep' niet in voor.quote:Op zondag 7 september 2014 19:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar ze de noodoproep deden, is helemaal geen rivier![]()
nee ,gaat over mensen uit het wandel,gidsen,taalschool circuitje.quote:Op zondag 7 september 2014 19:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een aparte manier van spreken voor iemand die zegt in Boquete te wonen.. "Wij kennen elkaar hier allemaal" is veel logischer dan.
Daarnaast zou Eileen meegaan met de toer en zijn F en Eileen samen naar de kamer van de meiden gegaan. Ze waren ook samen op ze aan het wachten.
staat er ook> dus een mogelijke dader wist dat ze het pad opgingen"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Maar even iets heel anders, is nu al bij benadering bekend wat de locatie is van de eerste noodoproep?![]()
Nee, want:quote:Op zondag 7 september 2014 19:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Ahum. Impliceer je hier nu dat dat hele tropische bos nu maar aan een Luminol test onderworpen moet worden?quote:Op zondag 7 september 2014 19:05 schreef mig72 het volgende:
Dit zijn zo'n beetje de zaken waarop luminol positief reageert:
Micro-organismen (denk hierbij aan schimmels en bacteriën) Geoxideerde metalen Jodide- en hypochlorietionen,bijvoorbeeld in schoonmaakmiddelen Formaline (ook wel 'sterk water' genaamd) Enzymen (meer bepaald peroxidasen) aanwezig in planten, met name in citrusvruchten,bananen, watermeloen en talloze groentesoorten Een groot aantal verfsoorten.
Geen van allen in een jungle.
Maar goed, lijkt me best irrelevant en nutteloos om luminol toe te passen als we de plaats delict niet eens hebben vastgesteld. Dus ik last dat stuk vieren.![]()
Klopt. Dat zei ik ook. Er moet dus alsnog de reagens (reactiestarter - het bloed) aanwezig zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 19:11 schreef Rubella het volgende:
[..]
Zie de wiki link. Hij start overigens niet de reaktie, maar katalyseert deze.![]()
Allang. Bekijk kaartje van eenvandaag die ik eerder postte in dit topic, daar zie je de exacte locatie (i.i.g ver vóór de rivier)quote:Op zondag 7 september 2014 19:13 schreef Rubella het volgende: Maar even iets heel anders, is nu al bij benadering bekend wat de locatie is van de eerste noodoproep?
![]()
Ik heb nergens gelezen dat de rivier droog stond. Alleen dat het laagwater was. En neem maar van mij aan dat als je in een sterk stromende rivier van enkel diep staat, het al erg gevaarlijk is omdat je ook dan gewoon onderuit getrokken wordt. Onderschat de kracht van water niet. En de bodem is doorgaans spekglad uitgesleten door het water.quote:Op zondag 7 september 2014 19:07 schreef mig72 het volgende:
[..]
Waadbaar water is dan ook tot aan hoogstens je kuiten. De rivier stond droog op 2 april, het regende op pas 7/8? apr meen ik me te herinneren, na maanden verzuim.![]()
Fe3+ versnelt de reactie maar hij start hem niet. Ik heb het over de samenstelling die zich aan de linkerkant van de chemische forumule bevindt, net voor de pijl. Fe3+ zou bovenop de pijl zich morten bevinden geloof ik.![]()
ze zijn nooit tot aan de rivier gekomenquote:Op zondag 7 september 2014 19:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat de rivier droog stond. Alleen dat het laagwater was. En neem maar van mij aan dat als je in een sterk stromende rivier van enkel diep staat, het al erg gevaarlijk is omdat je ook dan gewoon onderuit getrokken wordt. Onderschat de kracht van water niet. En de bodem is doorgaans spekglad uitgesleten door het water.
bovendien was het al weken extreem droog
dus er de rivier was leeg"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Er wordt ook gewaarschuwd voor de de rivier mbt de ondergrondse stroming. En inderdaad zijn de stenen en bodem in een rivier erg glad. Je ligt zo onderuit.quote:Op zondag 7 september 2014 19:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat de rivier droog stond. Alleen dat het laagwater was. En neem maar van mij aan dat als je in een sterk stromende rivier van enkel diep staat, het al erg gevaarlijk is omdat je ook dan gewoon onderuit getrokken wordt. Onderschat de kracht van water niet. En de bodem is doorgaans spekglad uitgesleten door het water.![]()
Lijkt me sterk dat er daar een tamtam is die de plannen en de lokaties van alle toeristen aan elkaar doorgeeft. Elkaar kennen is niet dagelijks met elkaar contact hebben om alle toeristen even door te spreken.quote:Op zondag 7 september 2014 19:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee ,gaat over mensen uit het wandel,gidsen,taalschool circuitje.
staat er ook> dus een mogelijke dader wist dat ze het pad opgingen![]()
In een straal van 2,5 uur lopen rond het bergbeekje en op een plek zonder bereik.quote:Op zondag 7 september 2014 19:13 schreef Rubella het volgende:
Maar even iets heel anders, is nu al bij benadering bekend wat de locatie is van de eerste noodoproep?![]()
Dat bent ik met je eens, aangezien de katalysator niet verbruikt wordt. Maar deze kan nog wel meedoen met de reactie en er hetzelfde uitkomen. Maar de reactie verloopt zonder katalysator veel trager.quote:Op zondag 7 september 2014 19:17 schreef mig72 het volgende:
Fe3+ versnelt de reactie maar hij start hem niet. Ik heb het over de samenstelling die zich aan de linkerkant van de chemische forumule bevindt, net voor de pijl. Fe3+ zou bovenop de pijl zich morten bevinden geloof ik.![]()
Aannamequote:Op zondag 7 september 2014 19:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze zijn nooit tot aan de rivier gekomenAannamequote:bovendien was het al weken extreem droog
dus er de rivier was leeg![]()
Het was alleen erg weinig water begin april die eerste week.quote:Op zondag 7 september 2014 19:17 schreef Rubella het volgende:
[..]
Er wordt ook gewaarschuwd voor de de rivier mbt de ondergrondse stroming. En inderdaad zijn de stenen en bodem in een rivier erg glad. Je ligt zo onderuit.![]()
Neemt niet weg dat de stenen erg glad zijn. Er blijft, hoe weinig ook, water in de rivier staan.quote:Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het was alleen erg weinig water begin april die eerste week.![]()
Dan ben je niet bekende met de Latijnse cultuur van roddelen en geruchten verspreiden.quote:Op zondag 7 september 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat er daar een tamtam is die de plannen en de lokaties van alle toeristen aan elkaar doorgeeft. Elkaar kennen is niet dagelijks met elkaar contact hebben om alle toeristen even door te spreken.![]()
als je goed leest staat er : Als er foul play in het spel isquote:Op zondag 7 september 2014 19:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat er daar een tamtam is die de plannen en de lokaties van alle toeristen aan elkaar doorgeeft. Elkaar kennen is niet dagelijks met elkaar contact hebben om alle toeristen even door te spreken.
ALS"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Als de meiden jouw gedachtegang volgden hebben ze zichzelf ernstig kunnen verwonden, dat is zeker. Maar als je er staat, het water ziet en probeert met één voet grip te krijgen op de bodem dan weet je wel beter.quote:Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het was alleen erg weinig water begin april die eerste week.![]()
Theorie van Jackie.... wie is Jackie, en waar is de theorie op gebaseerd?quote:Op zondag 7 september 2014 19:10 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het staat heel netjes uitgelegd in de laatste revisie van de theorie van Jackie vind ik.
Iemand een link naar die reactie?
Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Aanname op basis va. feiten oftewel waarschijnlijke conclusie.quote:
Herinner je je onze conversatie veel eerder over waarschijnlijkheid en mogelijkheid? Lees dat maar eens terug.![]()
nu even ditquote:
Ik vind het ook niet zonder meer een vaststaand feit dat als er een misdaad in het spel is dat de dader dan uit dat wereldje moet komen. Iedereen die bekend is in meer of mindere mate met het gebied achter de Mirador is dan verdacht.quote:Op zondag 7 september 2014 19:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als je goed leest staat er : Als er foul play in het spel is
ALS![]()
Wil je minder vijandelijk doen? Je hoeft het niet eens te zijn met het standpunt maar laten we het over de feiten hebben.quote:Op zondag 7 september 2014 19:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als de meiden jouw gedachtegang volgden hebben ze zichzelf ernstig kunnen verwonden, dat is zeker. Maar als je er staat, het water ziet en probeert met één voet grip te krijgen op de bodem dan weet je wel beter.![]()
nou, misschien hebben ze dames eerst een tijdje opgesloten in een cabino, er konden ze zich los maken, of een van hen, of misschien is Chiano geconfronteerd (door radeloze bergbewoners) met 2 lijken, en is gevraagd of hij iets kon bedenken om het op n verdwaling te laten lijken, of de lijken weg te werken,quote:Op zondag 7 september 2014 18:37 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Hmmm, zoiets heb ik me ook geprobeerd voor te stellen. Maar hoe verklaar je dan de telefoon&cameragegevens na 1 april?
of was .. betrokken, en vermoedt hij dat er iets zodanig speelde, en nou maakt hij zich al 5 maanden druk omdat hij bang is dat er een misdrijf in het spel was, en dat misschien.. misschien.. erbij betrokken was, wat hij als vader vreselijk zou vinden...hij is erg betrokken, daar is op zich natuurlijk niks mis mee, beter als 'totaal ongeinteresseerd' houding![]()
Ja en? Wat bewijst dat en waar baseert hij dat op? Alleen op de eerste noodoproep?quote:Op zondag 7 september 2014 19:24 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nu even dit
http://www.eenvandaag.nl/(...)_verdwijning_panama_
Als je je wilt baseren op feiten: De resten zijn verspreid langs de rivier gevonden. Dat is een FEIT. Het is dus zeer aannemelijk dat ze wel bij de rivier zijn gekomen.
Geef jij nu maar eens een goed onderbouwde inhoudelijke reactie waarom dat niet aannemelijk zou zijn.![]()
omdat ze meer info hebben dan wij hebben - Très Simplequote:Op zondag 7 september 2014 19:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja en? Wat bewijst dat en waar baseert hij dat op? Alleen op de eerste noodoproep?
Als je je wilt baseren op feiten: De resten zijn verspreid langs de rivier gevonden. Dat is een FEIT. Het is dus zeer aannemelijk dat ze wel bij de rivier zijn gekomen.
Geef jij nu maar eens een goed onderbouwde inhoudelijke reactie waarom dat niet aannemelijk zou zijn."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Over feiten gesproken. In die uitzending destijds van Eenvandaag, werd er gesproken over noodoproepen, de laatste op 11 april toch? Daarnaast werd er vermeldt dat er naast 911 ook het Nederlandse noodnummer 112 werd gebeld. Hoe is dat te verklaren? Als er al een dader geweest zou zijn (wat ik niet geloof), dan moet het een Nederlander zijn? Of heeft die opgezocht wat het Nederlandse noodnummer was om een dwaalspoor te creërenquote:Op zondag 7 september 2014 19:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja en? Wat bewijst dat en waar baseert hij dat op? Alleen op de eerste noodoproep?
Geef jij nu maar eens een goed onderbouwde inhoudelijke reactie waarom dat niet aannemelijk zou zijn.![]()
![]()
Welke info zou dat dan kunnen zijn?quote:Op zondag 7 september 2014 19:30 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
omdat ze meer info hebben dan wij hebben - Très Simple![]()
Elke keer als we ergens mee vooruitkomen waarom werp je altijd tegenargumenten op om ons tegen te houden?quote:Op zondag 7 september 2014 19:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
meer foto's,gsm gegevensquote:Op zondag 7 september 2014 19:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welke info zou dat dan kunnen zijn?
ze zeggen dat niet zomaar"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
112 werd gebeld toen ze nog leefden. Ergens in de uren na de happyfoto op de mirador. Later werd mee gerommeld (na hun dood) door iemand met weinig verstand van mobielen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:31 schreef Max23 het volgende:
[..]
Over feiten gesproken. In die uitzending destijds van Eenvandaag, werd er gesproken over noodoproepen, de laatste op 11 april toch? Daarnaast werd er vermeldt dat er naast 911 ook het Nederlandse noodnummer 112 werd gebeld. Hoe is dat te verklaren? Als er al een dader geweest zou zijn (wat ik niet geloof), dan moet het een Nederlander zijn? Of heeft die opgezocht wat het Nederlandse noodnummer was om een dwaalspoor te creëren![]()
Van wanneer is je link? Want de link verwijst niet naar een audiofragment over de meiden.quote:Op zondag 7 september 2014 19:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
meer foto's,gsm gegevens
ze zeggen dat niet zomaar
Gsm gegevens zijn nog niet of maar net bekend in Panama. In Nederland mochten ze niet vrijgegeven worden..![]()
Vooruitkomen? Is je doel werkelijk dat je een eensgezinde mening krijgt en alle andere meningen én alle tegenwerpingen/bezwaren tegen die mening overboord kiepert? Is dat productief? Of wil je dan graag kokervormig gaan denken?quote:Op zondag 7 september 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
[..]
Elke keer als we ergens mee vooruitkomen waarom werp je altijd tegenargumenten op om ons tegen te houden?
Is het kritisch zijn en dingen van alle kanten bekijken niet veel productiever?![]()
ze hebben ook nog met die ziener gezocht in het gebied, hij had het over een slecht van boven zichtbaar ravijn, daar kan 1 van de dames in gevallen zijn, en zwaargewond zijn geraakt. Van onderaf naar boven is het pad te zien, andersom niet. Vandaar dat ik ook wel aan zo'n (oude verborgen) cenote dacht. Een ravijn wat niemand meer kan vinden blijkbaar, want er is een hele ervaren gids meegeweest met de ziener, maar ze konden de locatie niet vinden, helaas...![]()
staat onder het filmpjequote:Op zondag 7 september 2014 19:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Van wanneer is je link? Want de link verwijst niet naar een audiofragment over de meiden.
Gsm gegevens zijn nog niet of maar net bekend in Panama. In Nederland mochten ze niet vrijgegeven worden..
audio
Radio EenVandaag: gesprek verslaggever Jildou van Opzeeland
wie is die Ziener dan ?quote:Op zondag 7 september 2014 19:40 schreef Poekje01 het volgende:
ze hebben ook nog met die ziener gezocht in het gebied, hij had het over een slecht van boven zichtbaar ravijn, daar kan 1 van de dames in gevallen zijn, en zwaargewond zijn geraakt. Van onderaf naar boven is het pad te zien, andersom niet. Vandaar dat ik ook wel aan zo'n (oude verborgen) cenote dacht. Een ravijn wat niemand meer kan vinden blijkbaar, want er is een hele ervaren gids meegeweest met de ziener, maar ze konden de locatie niet vinden, helaas..."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dus op 4 augustus had deze man de gsm gegevens al?quote:Op zondag 7 september 2014 19:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
staat onder het filmpje
audio
Radio EenVandaag: gesprek verslaggever Jildou van Opzeeland
http://www.eenvandaag.nl/(...)_verdwijning_panama_![]()
Je houdt je blind vast aan bepaalde standpunten zelfs wanneer die niet meer kunnen kloppen. Dat noem ik een bevooroordeelde kijk. Dat is contraproductief voor de voortgang van een discussie.quote:Op zondag 7 september 2014 19:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vooruitkomen? Is je doel werkelijk dat je een eensgezinde mening krijgt en alle andere meningen én alle tegenwerpingen/bezwaren tegen die mening overboord kiepert? Is dat productief? Of wil je dan graag kokervormig gaan denken?
Is het kritisch zijn en dingen van alle kanten bekijken niet veel productiever?
Je brgrijpt niet of nauwelijks het verschil tussen waarschijnlijkheid en mogelijkheid. Het ontbreekt je ook aan specifieke kennis van bepaalde vakgebieden waar je ook bepaalde feiten niet wilt accepteren, wat ook hinder veroorzaakt .
dat is het in een notendop. Ik heb het zo inhoudelijk mogelijk proberen te beschrijven.![]()
Die uitspraak "ze zijn niet tot aan de rivier gekomen" gaat waarschijnlijk wel op voor de eerste dag, 1 april. Na de noodoproep van 4 uur zullen ze, bij invallend duister, niet verder zijn gelopen. Maar ik zie niet in waarom ze na 1 april niet bij een rivier zijn beland. Het is precies wat Ouder1 zegt: alle resten zijn in of bij een rivier gevonden. Het gaat dan nogal ver om op hoge toon te beweren dat ze niet naar een rivier zijn gelopen.quote:Op zondag 7 september 2014 19:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Geef jij nu maar eens een goed onderbouwde inhoudelijke reactie waarom dat niet aannemelijk zou zijn.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Maar hoe komt het dat de rugzak daar werd gedumpt dan, maanden na hun dood?quote:Op zondag 7 september 2014 19:44 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Die uitspraak "ze zijn niet tot aan de rivier gekomen" gaat waarschijnlijk wel op voor de eerste dag, 1 april. Na de noodoproep van 4 uur zullen ze, bij invallend duister, niet verder zijn gelopen. Maar ik zie niet in waarom ze na 1 april niet bij een rivier zijn beland. Het is precies wat Ouder1 zegt: alle resten zijn in of bij een rivier gevonden. Het gaat dan nogal ver om op hoge toon te beweren dat ze niet naar een rivier zijn gelopen.![]()
Best bizar want ik droomde steeds dat een man (mannen) ze duwde, dat er nog iets van lichaamsresten ergens begraven ligt, en dat er nog iets staat op rotsen/in een grot ergens (dat iets erop geschreven of getekend is) er zat een touw vast met boven.quote:Op zondag 7 september 2014 19:40 schreef Poekje01 het volgende: Ze hebben ook nog met die ziener gezocht in het gebied, hij had het over een slecht van boven zichtbaar ravijn, daar kan 1 van de dames in gevallen zijn, en zwaargewond zijn geraakt. Van onderaf naar boven is het pad te zien, andersom niet. Vandaar dat ik ook wel aan zo'n (oude verborgen) cenote dacht. Een ravijn wat niemand meer kan vinden blijkbaar, want er is een hele ervaren gids meegeweest met de ziener, maar ze konden de locatie niet vinden, helaas...
![]()
Jildou van Opzeeland is een vrouw - ik denk dat ze die gegevens of een deel ervan al hadden jaquote:Op zondag 7 september 2014 19:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus op 4 augustus had deze man de gsm gegevens al?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik ben het niet met je eens. Eerder het tegenovergestelde. Wat ik hier zie gebeuren is dat men feiten vergeet, feiten verzint en uitspraken van anonieme derden als harde waarheid aanneemt.quote:Op zondag 7 september 2014 19:44 schreef mig72 het volgende:
Je houdt je blind vast aan bepaalde standpunten zelfs wanneer die niet meer kunnen kloppen. Dat noem ik een bevooroordeelde kijk. Dat is contraproductief voor de voortgang van een discussie.
Als ik vraag om inhoudelijke argumentatie dan blijft die uit, net als wanneer ik vraag om een link.
Zo roept er iemand dat het allang bewezen is dat de rivier de resten niet heeft verspreid. Onderbouwd wordt het niet. Het is niet bewezen, op geen enkele manier. Dat er hier een aantal de theorie aanhangen dat de resten door de dader(s) zijn gepland wil niet zeggen dat dat een feit is of dat de rivier ze niet kan hebben meegevoerd.
Ik begrijp dat het vervelend voor je is als ik daar op wijs.. maar denk eens na of het zinvol is om eigen aannames als feiten te gaan gebruiken.
De rest van je rant mag je bij je houden.![]()
Is dat een feit dan?quote:Op zondag 7 september 2014 19:48 schreef mig72 het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dat de rugzak daar werd gedumpt dan, maanden na hun dood?![]()
Dat kaartje van eenvandaag heb ik al 10x gepost, daarnaast heb ik de beargumentatie ook al 10x uitgediept uitgelegd dus je punt klopt gewoonweg al niet helemaal. In eenvandaag werd getoond dat de eerste noodoproepen vér voor de rivier werden gedaan plús de schoen met resten werden onder een boomstam gevonden dus alle aanwijzingen wijzen gewoonweg niet in de rivier zelf (zowel het kaartje van de eerste noodoproepen als de foto van die boomstam heb ik al 10x in diverse topics gepost, die links heb ik al zovaak geplaatst, ik blijf niet bezig, kun je zelf opzoeken) oneindig dezelfde argumenten, links, bronnen en posts moeten herhalen is niet de bedoeling.quote:Op zondag 7 september 2014 19:50 schreef Ouder1 het volgende: Als ik vraag om inhoudelijke argumentatie dan blijft die uit, net als wanneer ik vraag om een link.
![]()
Hoe kan de rivier hun botresten verspreiden op een plek waar de rivier nooit komt?quote:Op zondag 7 september 2014 19:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Eerder het tegenovergestelde. Wat ik hier zie gebeuren is dat men feiten vergeet, feiten verzint en uitspraken van anonieme derden als harde waarheid aanneemt.
Als ik vraag om inhoudelijke argumentatie dan blijft die uit, net als wanneer ik vraag om een link.
Zo roept er iemand dat het allang bewezen is dat de rivier de resten niet heeft verspreid. Onderbouwd wordt het niet. Het is niet bewezen, op geen enkele manier. Dat er hier een aantal de theorie aanhangen dat de resten door de dader(s) zijn gepland wil niet zeggen dat dat een feit is of dat de rivier ze niet kan hebben meegevoerd.
Ik begrijp dat het vervelend voor je is als ik daar op wijs.. maar denk eens na of het zinvol is om eigen aannames als feiten te gaan gebruiken.
De rest van je rant mag je bij je houden.
Hoeveel meter vanaf de bank was het alweer, Stacey?![]()
Nu trek je wel een te gemakkelijke conclusie die niet betrouwbaar is.quote:Op zondag 7 september 2014 18:01 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat is dus precies het punt wat ik al maanden probeer te maken, de tas en resten kunnen niet door de rivier zijn meegesleurd want de eerste noodoproepen werden ten eerste vér gedaan voor de rivier (wat aantoont dat er vér voor de rivier iets misging, en ze dus i.i.g niet gevallen zijn o.i.d in de rivier) en ten tweede werden de resten (de schoen met resten althans) was gevonden onder/naast een boomstam, in het gebied nabij een rivier en niet IN de rivier of rivierbedding. Het kan dus niet zijn meegesleept door de rivier, snap niet dat mensen daar zo aan blijven vasthouden. Ik denk dat mensen gewoon naar verklaringen zoeken om de verspreide resten maar te kunnen verklaren en daar dan oneindig aan vasthouden 'om het maar te kunnen verklaren' terwijl de rivier-meesleep-theorie allang ontkracht is.
Het moet daar wel gedumpt zijn ter dwaalspoor.
De 1e noodoproep hoeft toch helemaal niet dezelfde reden te hebben dan het uiteindelijke eventuele overlijden (om welke reden dan ook) bij de rivier?![]()
Nee dat is de enige kloppende conclusie.quote:
Hoe verklaar je de nette toestand alweer?
Waarom krijg ik het gevoel dat we in jouw aanwezigheid steeds dezelfde punten moeten herhalen? Dat is toch niet de bedoeling?![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 19:56 schreef mig72 het volgende: Waarom krijg ik het gevoel dat we in jouw aanwezigheid steeds dezelfde punten moeten herhalen? Dat is toch niet de bedoeling?
![]()
Volgens mij zijn ze ook aan de rivier gekomen. Dat de eerste noodoproep ver voor de rivier werd gedaan, maakt daarbij niet uit. Het kan best zijn dat de eerste noodoproep is gedaan omdat ze in de problemen zijn geraakt (bv. dat ze beseften dat ze niet meer voor het donker uit de jungle zouden geraken), maar dat ze vervolgens zijn doorgelopen naar de rivier.
Het hoeft ook niet zo te zijn dat ze (beiden) zijn omgekomen in de rivier. Ze kunnen best ergens anders aan gestorven zijn. Het kan zijn dat hun resten niet alleen zijn verspreid door de rivier, maar ook (of alleen) door wilde dieren.
Natuurlijk kan je hier niet zeker van zijn, maar je kan ook niet zeker zijn dat ze NIET aan de rivier zijn geraakt, zoals sommigen hier zo stellig beweren.![]()
Ik denk dat het vanaf het punt waar de noodoproep is gedaan tot aan de oorsprong v/d rivier nog een uur of 7 à 8 lopen isquote:Op zondag 7 september 2014 19:54 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hoe kan de rivier hun botresten verspreiden op een plek waar de rivier nooit komt?
Hoeveel meter vanaf de bank was het alweer, Stacey?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik heb het hier al verschillende keren gepost, maar nog nooit een antwoord op gehad, dus nog maar eens.quote:Op zondag 7 september 2014 19:56 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee dat is de enige kloppende conclusie.
Hoe verklaar je de nette toestand alweer?
Waarom krijg ik het gevoel dat we in jouw aanwezigheid steeds dezelfde punten moeten herhalen? Dat is toch niet de bedoeling?
Misschien is de rugzak schoongemaakt door de persoon die hem gevonden heeft. Je weet niet zeker of hij in die toestand (dus zo schoon) was op het moment van de vondst.![]()
Het gaat even helemaal niet om die eerste noodoproepen. Het gaat nu om de vraag of ze überhaupt bij de rivier zijn geweest. Jij zegt stellig van niet, ik ben verre van overtuigd.quote:Op zondag 7 september 2014 19:53 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat kaartje van eenvandaag heb ik al 10x gepost, daarnaast heb ik de beargumentatie ook al 10x uitgediept uitgelegd dus je punt klopt gewoonweg niet helemaal. In eenvandaag werd getoond dat de eerste noodoproepen vér voor de rivier werden gedaan plús de schoen met resten werden onder een boomstam gevonden (zowel het kaartje van de eerste noodoproepen als de foto van die boomstam heb ik al 10x in diverse topics gepost, kun je zelf opzoeken) dus alle aanwijzingen wijzen gewoonweg niet in de rivier zelf.
De schoen werd áchter een boomstam gevonden, wat niet zo heel gek is als het water bij die boomstam is geweest of zelfs die boomstam daar neer heeft gelegd.
Ik zie daarin dus geen aanwijzing dat de rivier er niets mee te maken heeft. In het feit dat wat gevonden is langs de rivier gevonden is, zie ik wel een aanwijzing dat de rivier een belangrijke rol speelt.![]()
Jildou van Opzeeland zegt in het Radio fragmentquote:Op zondag 7 september 2014 19:57 schreef Saarah het volgende:
Volgens mij zijn ze ook aan de rivier gekomen. Dat de eerste noodoproep ver voor de rivier werd gedaan, maakt daarbij niet uit. Het kan best zijn dat de eerste noodoproep is gedaan omdat ze in de problemen zijn geraakt (bv. dat ze beseften dat ze niet meer voor het donker uit de jungle zouden geraken), maar dat ze vervolgens zijn doorgelopen naar de rivier.
Het hoeft ook niet zo te zijn dat ze (beiden) zijn omgekomen in de rivier. Ze kunnen best ergens anders aan gestorven zijn. Het kan zijn dat hun resten niet alleen zijn verspreid door de rivier, maar ook (of alleen) door wilde dieren.
Natuurlijk kan je hier niet zeker van zijn, maar je kan ook niet zeker zijn dat ze NIET aan de rivier zijn geraakt, zoals sommigen hier zo stellig beweren.
De meisjes zijn bij lange na niet tot aan de rivier gekomen
die info komt van de ouders
en waarom doet iemand een Nood oproep ?
dan is er echt iets aan de hand ,lijkt me"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
De info komt niet van de ouders, althans niet in oorsprong, de info komt uit het nagaan van de I-phone, door het berekenen van de tijd, zoek de uitzending van eenvandaag op, daarin word het letterlijk gezegd.![]()
De ouders kunnen dat imo ook niet zeker weten.quote:Op zondag 7 september 2014 20:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Jildou van Opzeeland zegt in het Radio fragment
De meisjes zijn bij lange na niet tot aan de rivier gekomen
die info komt van de ouders
Zo lijkt de vader er ook vast van overtuigd te zijn dat de laatste donkere foto's in een grot zijn genomen, maar daar twijfel ik ook aan.![]()
De info komt niet van de ouders, althans niet in oorsprong, de info komt uit het nagaan van de I-phone, door het berekenen van de tijd, zoek de uitzending van eenvandaag op, daarin word het letterlijk gezegd.quote:Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Saarah het volgende: De ouders kunnen dat imo ook niet zeker weten.
![]()
oh waar heeft hij dat gezegd dan ?quote:Op zondag 7 september 2014 20:01 schreef Saarah het volgende:
[..]
De ouders kunnen dat imo ook niet zeker weten.
Zo lijkt de vader er ook vast van overtuigd te zijn dat de laatste donkere foto's in een grot zijn genomen, maar daar twijfel ik ook aan."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: