SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Ik heb veel terug gelezen. Er zijn dus resten gevonden van Lisanne. Linker femur, deel linkerenkel.
Waren Lisanne en Kris toch niet zo dichtbij elkaar op moment van hun overlijden?
Ik word soms zo triest als ik er te lang bij stil sta. Ongeacht wat het uiteindelijke scenario zal blijken te zijn.
Dank voor de updates allen.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Uhh, de laatste resten zijn dichtbij de eerste gevonden he?quote:Op zondag 7 september 2014 02:05 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik heb veel terug gelezen. Er zijn dus resten gevonden van Lisanne. Linker femur, deel linkerenkel.
Waren Lisanne en Kris toch niet zo dichtbij elkaar op moment van hun overlijden?
Ik word soms zo triest als ik er te lang bij stil sta. Ongeacht wat het uiteindelijke scenario zal blijken te zijn.
Dank voor de updates allen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Die van Kris, het weinige dat gevonden is van haar waren toch "in de buurt", maar onbekend hoever vanaf de gevonden resten van Lisanne?quote:Op zondag 7 september 2014 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhh, de laatste resten zijn dichtbij de eerste gevonden he?
Of ben ik nu zo abuis?
En van Kris is weinig gevonden.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ga lekker naar KLB of ONZquote:
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Nee, die was Kris was 1 relatief "dichtbij" (bekkenbot) en 1 ver weg (rib).quote:Op zondag 7 september 2014 02:07 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Die van Kris, het weinige dat gevonden is van haar waren toch "in de buurt", maar onbekend hoever vanaf de gevonden resten van Lisanne?
Of ben ik nu zo abuis?
En van Kris is weinig gevonden.
Maar Lisannes resten zijn dus "dicht" bij elkaar gevonden"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Vast. Net zoals uitspraken over de MH17 zeker? Daar heb ik verdorie nog een ban van een week voor gekregen. Op Fok! mag je ook niks...quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Als er modder had gestaan dan was het een ongepaste uitspraak geweest.Dat dus. Vind het een beetje respectloos.quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef GGMM het volgende:
Is deze hobby voor sommigen hier niet een beetje uit de hand gelopen?Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...![]()
Dan was ik mss onduidelijk, maar bedoelen we hetzelfde.quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, die was Kris was 1 relatief "dichtbij" (bekkenbot) en 1 ver weg (rib).
Maar Lisannes resten zijn dus "dicht" bij elkaar gevonden
Van Lisanne is meer gevonden dichtbij elkaar.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ligt er aan wie je bedoelt. Er was vandaag nieuws.quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef GGMM het volgende:
Is deze hobby voor sommigen hier niet een beetje uit de hand gelopen?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik begrijp je opmerking ten volle, alleen het bestempelen als 'hobby' is ook weer niet helemaal waar, het is geen hobby van iedereen, het is gewoonweg die éne vraag die iedereen blijft bezig houden: hoe zit het nou écht? Maar ben het ermee eens dat het dan weleens een obsessie-achtige kant opgaat waaraan geen eind komt. Of een wie-heeft-gelijk-spel word, af en toe afstand doen is voor iedereen goed!quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef GGMM het volgende: Is deze hobby voor sommigen hier niet een beetje uit de hand gelopen?
![]()
Ze zijn gewoon vermoord. Dat is toch wel duidelijk?Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...![]()
Denk ik ook helaas. Alleen de zaak zal niet opgelost zijn tot er écht bewijzen voor worden gevonden.quote:Op zondag 7 september 2014 02:15 schreef Hoplahopla het volgende: Ze zijn gewoon vermoord. Dat is toch wel duidelijk?
![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 02:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Ze zijn gewoon vermoord. Dat is toch wel duidelijk?
Gaat niet gebeuren in zo'n mooi oerwoud.quote:Op zondag 7 september 2014 02:16 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Denk ik ook helaas. Alleen de zaak zal niet opgelost zijn tot er écht duidelijkheid komt/bewijzen ervoor worden gevonden.Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...![]()
Lavenderr, zoek je nog een collega-mod? Ik kom je wel helpen
Ik vind dat niet zo duidelijk. Maar hopelijk komt er ooit een antwoord.quote:Op zondag 7 september 2014 02:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Ze zijn gewoon vermoord. Dat is toch wel duidelijk?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ik zie het je doen.quote:Op zondag 7 september 2014 02:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Lavenderr, zoek je nog een collega-mod? Ik kom je wel helpen
Tuurlijk wel, als er nog verdachte sporen of bewijsstukken worden aangefroffen. Of getuigen gaan praten. Etc. De enige zaak die helaas vrijwel zeker nooit zal worden opgelost is die van Natelee Holloway.quote:Op zondag 7 september 2014 02:17 schreef Hoplahopla het volgende: Gaat niet gebeuren in zo'n mooi oerwoud.
![]()
Ik zie echt nog steeds geen concrete aanwijzing voor een misdrijfquote:Op zondag 7 september 2014 02:20 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als er sporen worden aangefroffen. Of getuigen gaan praten. Etc.
Maar misschien ben ik ongedacht een struisvogel?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik denk dat een misdaad in dit geval alleen opgelost wordt als er idd iemand gaat praten. Misschien onder druk van de aanhoudende aandacht voor de zaak.quote:Op zondag 7 september 2014 02:20 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als er sporen worden aangefroffen. Of getuigen gaan praten. Etc. De enige zaak die helaas vrijwel zeker nooit zal worden opgelost is die van Natelee Holloway.![]()
Ik geloof nog steeds niet in een misdaadquote:Op zondag 7 september 2014 02:23 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik denk dat een misdaad in dit geval alleen opgelost wordt als er idd iemand gaat praten. Misschien onder druk van de aanhoudende aandacht voor de zaak.Niet met de "gegevens" die we nu hebben..
quote:Op zondag 7 september 2014 02:10 schreef GGMM het volgende:
Is deze hobby voor sommigen hier niet een beetje uit de hand gelopen?ik vroeg me laatst al af of ik niet in een vreselijk zwart gat val als deze zaak wordt opgelost
![]()
![]()
Serieus?quote:Op zondag 7 september 2014 02:28 schreef Marrije het volgende:
[..]ik vroeg me laatst al af of ik niet in een vreselijk zwart gat val als deze zaak wordt opgelost
Wat maakt het uit. Ze zijn dood.quote:Op zondag 7 september 2014 02:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds niet in een misdaadNiet met de "gegevens" die we nu hebben..
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...![]()
ik dacht dat mn smilies wel duidelijk waren :-) Ik schreef laatst ook, nadat iemand opperde om ook op ws mee te lezen, dat ik daar geen tijd voor heb. Soms is het al lastig tijd te vinden om dit allemaal bij te lezen. Kost me zo'n 20 minuten per pagina.quote:![]()
Iemand zei dat er van lisanne 2x (ja die tweede keer moet nog blijken) weefsel is gevonden, of zij later is overleden.
Het lijkt erop dat ze toch door de rivier zijn meegenomen, dat zou dan wel toevallig zijn.![]()
Ja. Of Lisanne heeft langer geleefd. Maar dat broekje van Kris valt dan niet direct te verklaren voor mij. Dichtgeknoopt. Maar mss is er wel een simpele verklaring.quote:Op zondag 7 september 2014 02:46 schreef Marrije het volgende:
Iemand zei dat er van lisanne 2x (ja die tweede keer moet nog blijken) weefsel is gevonden, of zij later is overleden.
Het lijkt erop dat ze toch door de rivier zijn meegenomen, dat zou dan wel toevallig zijn.
Achteraf. Vrees van niet trouwens. Vraag me af of de ouders ooit alle antwoorden zullen weten.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Inderdaadquote:Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ahh de foto is aangepast in de OP. Nu klopt het wel."The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"![]()
Als het aan mij lag niet. Met je gedram
Maandag meer nieuws.
Hmm, er gaat wat buiten mij om.
Ik zie die aanwijzing ook niet. Als je ervan uitgaat (en dat doe ik) dat de meiden vrijwillig en zonder het gezelschap van derden verder liepen dan de Mirador, dan geloof ik niet meer in rovers, verkrachters en/of moordenaars uit Boquete en omgeving. Als er misdaad in het spel is, dan zoek ik de dader(s) onder de (weinig talrijke) plaatselijke bevolking, en dan denk ik eerder aan verkrachting dan aan roofmoord, en eerder aan een "spontane" misdaad dan een geplande. Maar zoals gezegd, ik zie geen aanwijzing voor een misdaad. Feliciano's hypothese, verdrinking na een val bij het oversteken van een rivier, lijkt me waarschijnlijker. Rivieren spelen een belangrijke rol in de toedracht, zoveel is wel duidelijk.quote:Op zondag 7 september 2014 02:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie echt nog steeds geen concrete aanwijzing voor een misdrijf
Maar misschien ben ik ongedacht een struisvogel?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik hoop het (maar zoals ik al eerder vermeldde: laten we ons maar niet erop verheugen, de aankondiging was namelijk niet erg expliciet, ik vatte het eerder op dat het NFI dan eindelijk de onderzoeksresultaten zal overdragen aan Panama maar of ze het daarmee ook gelijk naar buiten brengen, is een tweede.quote:![]()
We gaan het zien. We hebben het er maar mee te doen. Hoe dan ook, het is nieuws. En als ik zie hoe mensen zich vastbijten in deze zaak, stil zal dit topic niet zijn. Ieder nieuws is nieuws.quote:Op zondag 7 september 2014 03:16 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ik hoop het (maar zoals ik al eerder vermeldde: laten we ons maar niet erop verheugen, de aankondiging was namelijk niet erg expliciet, ik vatte het eerder op dat het NFI dan eindelijk de onderzoeksresultaten zal overdragen aan Panama maar of ze het daarmee ook gelijk naar buiten brengen, is een tweede.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Mwah, de aandacht en animo voor dit topic is wel langzaam afgenomen, eerst waren er soms 5# reeksen van dit topic per dag, nu doet 1# reeks er meestal een paar dagen over. Ook logisch uiteraard, er kwamen geen nieuwe aanwijzingen meer, en dan herhalen de oude conclusies, discussies en nieuwsberichten zich. Vandaar dat ik ook hoop dat er Maandag echt eens wat nieuwe info komt waar we echt iets mee kunnen/echt mee aan de slag kunnen.quote:Op zondag 7 september 2014 03:39 schreef LaCatastrophe het volgende: We gaan het zien. We hebben het er maar mee te doen. Hoe dan ook, het is nieuws. En als ik zie hoe mensen zich vastbijten in deze zaak, stil zal dit topic niet zijn. Ieder nieuws is nieuws.
![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 03:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als het aan mij lag niet. Met je gedram
daar ben je nu dan mooi vanaf![]()
Ik heb rudimentair nog wat afstanden in kaart gebracht. Het tropische bos is op het smalste punt maar 13 km. breed, vanaf het begin van het Pianista pad. Als je het pad afloopt naar de eerste kabelbrug en dan naar 'rechts' loopt, naar de rand van de jungle ben je 17,8 km. onderweg.
De verste vondst is gedaan zo'n 22-25 km. vanaf het begin van het pad... maar als ze niet verder zijn gekomen dan de tweede kabelbrug speelt alles zich zo tussen 10 en 12 km. van het begin van het pad af, tussen 1 en 8 april
![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 04:01 schreef Perico het volgende:
Ik heb rudimentair nog wat afstanden in kaart gebracht. Het tropische bos is op het smalste punt maar 13 km. breed, vanaf het begin van het Pianista pad. Als je het pad afloopt naar de eerste kabelbrug en dan naar 'rechts' loopt, naar de rand van de jungle ben je 17,8 km. onderweg.
De verste vondst is gedaan zo'n 22-25 km. vanaf het begin van het pad... maar als ze niet verder zijn gekomen dan de tweede kabelbrug speelt alles zich zo tussen 10 en 12 km. van het begin van het pad af, tussen 1 en 8 april
[ afbeelding ]![]()
F heeft meerdere hypotheses benoemd.quote:Op zondag 7 september 2014 03:15 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik zie die aanwijzing ook niet. Als je ervan uitgaat (en dat doe ik) dat de meiden vrijwillig en zonder het gezelschap van derden verder liepen dan de Mirador, dan geloof ik niet meer in rovers, verkrachters en/of moordenaars uit Boquete en omgeving. Als er misdaad in het spel is, dan zoek ik de dader(s) onder de (weinig talrijke) plaatselijke bevolking, en dan denk ik eerder aan verkrachting dan aan roofmoord, en eerder aan een "spontane" misdaad dan een geplande. Maar zoals gezegd, ik zie geen aanwijzing voor een misdaad. Feliciano's hypothese, verdrinking na een val bij het oversteken van een rivier, lijkt me waarschijnlijker. Rivieren spelen een belangrijke rol in de toedracht, zoveel is wel duidelijk.
Ik denk dat PSV kampioen wordt
..of Ajax, Feyenoord,Twente,Vitesse,AZ,Groningen,Heerneveen,Zwolle.......![]()
Hebben jullie verder geen leven ofzo? Denk je nou echt dat je vanachter je computer "het grote mysterie" kan oplossen. Please.quote:Op zondag 7 september 2014 03:42 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Mwah, de aandacht en animo voor dit topic is wel langzaam afgenomen, eerst waren er soms 5# reeksen van dit topic per dag, nu doet 1# reeks er meestal een paar dagen over. Ook logisch uiteraard, er kwamen geen nieuwe aanwijzingen meer, en dan herhalen de oude conclusies, discussies en nieuwsberichten zich. Vandaar dat ik ook hoop dat er Maandag echt eens wat nieuwe info komt waar we echt iets mee kunnen/echt mee aan de slag kunnen.
Best wel triest dat twee dode meisjes voor het vermaak in jouw leven moeten zorgen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2014 07:56:01 ]![]()
Huilenquote:Op zondag 7 september 2014 05:53 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb keurig netjes mijn bevindingen in spoiler gezet.
Vooraf aangekondigd dat de mensen die het willen lezen het kunnen lezen.
Wat er vandaag gebeurd is heb ik nog niet eerder gezien, COMPLEET VERWIJDERD.
FOK...fuck jou!!"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
en 12 gedeeld door 1,2 is wat, pak ze beet, ca. 8 uur lopen, toch?quote:Op zondag 7 september 2014 04:01 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Sven Goedbloed over de verdwijning van zijn zus in Costa Rica:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml![]()
Aan de slag kunnen?quote:Op zondag 7 september 2014 03:42 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Mwah, de aandacht en animo voor dit topic is wel langzaam afgenomen, eerst waren er soms 5# reeksen van dit topic per dag, nu doet 1# reeks er meestal een paar dagen over. Ook logisch uiteraard, er kwamen geen nieuwe aanwijzingen meer, en dan herhalen de oude conclusies, discussies en nieuwsberichten zich. Vandaar dat ik ook hoop dat er Maandag echt eens wat nieuwe info komt waar we echt iets mee kunnen/echt mee aan de slag kunnen.![]()
Het is hier al weet ik niet hoe vaak besproken, de app-tijdlijn van de telefoon, toch een vraag.
Als ik een app ontvang om bijvoorbeeld 14:15 uur, dan staat er in het appbericht van de verzender altijd een uur eerder, dus 13:15 uur. Lees ik het appje gelijk, dan weet ik dat het verzonden tijdstip niet klopt, want het is op dat moment 14:15 uur.
Ik met de buren de telefoons vergeleken, allebei staan onze tijden op GMT+1+1.
Het komt er op neer, dat ik altijd een uur op moet tellen bij een verzonden app.
Hoe kan dat? Of stel ik een domme vraag?![]()
Over info terugvinden op een handy, dit is een artikel uit 2009:
http://www.argusoog.org/2(...)bieltje-je-verraden/
Whatsapp berichten:
http://www.whatsappen.nl/whatsapp-help/
Helaas (alhoewel, misschien wel fijn), WhatsApp slaat geen gespreksgeschiedenissen op servers op. In de meeste gevallen kun je verwijderde berichten dus helaas niet herstellen. Alleen bij iPhone (indien gesynchroniseerd met iTunes, iCloud) of Android telefoons is er een mogelijkheid dat je je verloren berichten kunt terughalen.
[ Bericht 51% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 10:59:29 ]![]()
Had een van de 2 een ongeluk, zijn ze verdwaald, of kwamen ze derden tegen en voorvoelden, dit gaat helemaal fout? Over de kracht van intuitie:
http://www.argusoog.org/2(...)en-lang-haar-hebben/![]()
mm.. goeie vraag, geen idee, ik zoek met je mee, deze is mischien alvast handigquote:Op zondag 7 september 2014 10:15 schreef A_Fortiori het volgende:
Het is hier al weet ik niet hoe vaak besproken, de app-tijdlijn van de telefoon, toch een vraag.
Als ik een app ontvang om bijvoorbeeld 14:15 uur, dan staat er in het appbericht van de verzender altijd een uur eerder, dus 13:15 uur. Lees ik het appje gelijk, dan weet ik dat het verzonden tijdstip niet klopt, want het is op dat moment 14:15 uur.
Ik met de buren de telefoons vergeleken, allebei staan onze tijden op GMT+1+1.
Het komt er op neer, dat ik altijd een uur op moet tellen bij een verzonden app.
Hoe kan dat? Of stel ik een domme vraag?
http://www.hoewerktwhatsapp.nl/wat-is-het/![]()
..Whatsapp will sync with its servers:
http://www.wired.com/2014/04/hide-timestamp-in-whatsapp/
antwoord is hier te vinden:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/general/21555253
Om dit op te lossen adviseren we dat je de datum en tijd instelt op "Automatisch" of "Voorzien door netwerk". Met deze instelling stelt je mobiele aanbieder de juiste tijd op je telefoon in. Als de tijd zelfs met deze instelling onjuist wordt weergegeven, is er een probleem met je netwerk. Neem contact op met je mobiele aanbieder om het probleem te verhelpen.![]()
is intuitie wetenschappelijk bewezen ja of nee?quote:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Intuïtie
[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 11:08:21 ]![]()
Mijn vriend opperde net (al het nieuws lezende) "hmm, die meiden in Panama zijn toch wel ontvoerd ofzo hoor". *tsja, hoe kun je dan dagelijks in de gelegenheid zijn om het alarmnummer te bellen?" *misschien door een stel indianen die niet echt het besef hadden van mobiele telefoons..."
Had er al iemand een scenario uitgedacht met een indiaan als dader? :p![]()
antwoord is hier te vinden:
http://www.whatsapp.com/faq/nl/general/21555253
[/quote]
Met de buren hebben we beiden onze Android tegelijkertijd via dezelfde instellingen de tijd gelijk gezet.
Maar nog zie ik in hun verzonden bericht een uur eerder staan.
Dus wij komen er niet uit, maar bedankt voor de links.![]()
Zelfde provider?quote:Op zondag 7 september 2014 10:49 schreef A_Fortiori het volgende:
Met de buren hebben we beiden onze Android tegelijkertijd via dezelfde instellingen de tijd gelijk gezet.
Maar nog zie ik in hun verzonden bericht een uur eerder staan.
Dus wij komen er niet uit, maar bedankt voor de links.![]()
Als er sprake is van een dader.quote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend opperde net (al het nieuws lezende) "hmm, die meiden in Panama zijn toch wel ontvoerd ofzo hoor". *tsja, hoe kun je dan dagelijks in de gelegenheid zijn om het alarmnummer te bellen?" *misschien door een stel indianen die niet echt het besef hadden van mobiele telefoons..."
En nog eens wat info over SIM kaarten...hoe werken ze, wat is een IMSI nr, wat is een HLR, wat heeft het met deze zaak te maken, nou, hoe een SMS en filmpjes worden opgeslagen bv, enz
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=39
http://www.goeievraag.nl/(...)iele-telefoon.372379
[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 11:09:24 ]![]()
Ga ik tjekken, we hebben wel beiden prepaid. Als ik een app verstuur naar hun en ik kijk in hun scherm, dan klopt mijn verzonden app wel qua verzonden tijdstip.quote:
Van de andere contacten die mij apps sturen (dus, verschillende providers), krijg ik ook een uur eerder te zien in het verzonden appje.
Vandaar dat ik dacht, dat het eerst aan mijn toestel lag, maar mijn app die verzonden wordt, toont wel de juiste tijd.![]()
De tijd en datum van mijn digitale camera staat nu op 2014 9-4- 9.28 pm en het is nu 7 sept. 10.52 uur
Ik heb de camera 6 jaar geleden gekocht en de tijd/datum nooit aangepast
Volgens mij kun je dus alleen blind gaan op de data van de camera als je ook foto's van de mobiel hebt met data. Dan kun je de tijdstippen van waar ze waren op een bepaald moment naast elkaar leggen.
De stand van de zon boven Panama is tussen 13.00 en 16.00 praktisch gelijk dus daar kun je ook niet echt veel uit opmaken.![]()
Helaas denk ook ik aan menselijke roofdieren...quote:Op zondag 7 september 2014 02:16 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Denk ik ook helaas. Alleen de zaak zal niet opgelost zijn tot er écht bewijzen voor worden gevonden.![]()
Indianen zijn gewoon net als jij en ik met de tijd meegegaan hoor. Of denk je dat ze nog steeds op paarden met tomahawks over de heuvels komen om mensen te scalperen?quote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Om je een realistischer beeld te geven van de indianen in dat gebied, dit is al een wat oudere foto overigensquote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Had er al iemand een scenario uitgedacht met een indiaan als dader? :p
http://oi61.tinypic.com/1z2jeya.jpg![]()
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.quote:Op zondag 7 september 2014 10:59 schreef Grijzemassa het volgende:
De tijd en datum van mijn digitale camera staat nu op 2014 9-4- 9.28 pm en het is nu 7 sept. 10.52 uur
Ik heb de camera 6 jaar geleden gekocht en de tijd/datum nooit aangepast
Volgens mij kun je dus alleen blind gaan op de data van de camera als je ook foto's van de mobiel hebt met data. Dan kun je de tijdstippen van waar ze waren op een bepaald moment naast elkaar leggen.
De stand van de zon boven Panama is tussen 13.00 en 16.00 praktisch gelijk dus daar kun je ook niet echt veel uit opmaken.
Dat ze tijdstippen naast elkaar kunnen leggen.
Ik doel specifiek op het appje wat Kris verzonden heeft vanaf de Mirador (?) naar haar vriend, wat volgens de vader om 14:00 uur plaatselijke tijd was. Als die vriend in zijn scherm 14:00 ziet staan, kan het dus ook een uur eerder zijn geweest, plaatselijke tijd?![]()
O ik refereerde ook helemaal niet aan de deskundigen, meer naar de tijdlijn hier.quote:Op zondag 7 september 2014 11:12 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.
Ik doel specifiek op het appje wat Kris verzonden heeft vanaf de Mirador (?) naar haar vriend, wat volgens de vader om 14:00 uur plaatselijke tijd was. Als die vriend in zijn scherm 14:00 ziet staan, kan het dus ook een uur eerder zijn geweest, plaatselijke tijd?![]()
Oh sorry, ik bedoel dus een uur later, nl om 15:00 uur verzondenquote:Op zondag 7 september 2014 11:12 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.
Ja maar daar ging mijn post dus helemaal niet overquote:Op zondag 7 september 2014 11:17 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Oh sorry, ik bedoel dus een uur later, nl om 15:00 uur verzonden![]()
![]()
WhatsApp in het buitenland of vanuit het buitenland met iemand in Nederland.
WhatsApp maakt gebruik van dezelfde mobiele dataverbinding die je gebruikt voor het internet en e-mail.
bron: http://www.whatsappen.nl/(...)p-in-het-buitenland/
gaat hier m.i om de internet TMG mail server replicatie dus, en die werken met clocktijden van het internet![]()
Ik schreef gister ook al dat het kaartje met de tijdlijn niet klopt. De afstand van de mirador tot aan de laatste foto, wat 1 uur lopen is, is op het kaartje langer dan de afstand van de laatste foto tot aan de eerste noodoproep, wat 2 tot 2,5 uur lopen is.
Ik denk dat dat komt omdat er op een gegeven moment gezegd werd dat de eerste noodoproep om 15.00 uur gedaan was. Later is de tijd dan weer op 16.30 gezet maar de afstand niet aangepast.
zo krijg je geen goed beeld van hoever ze kunnen zijn doorgelopen voor de eerste noodoproep, moet nl verder zijn dan dit kaartje aangeeft
Misschien kan iemand de afstanden in km. er ook op zetten?
[ Bericht 8% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 11:37:42 ]![]()
Klopt. Ik refereer dat.quote:Op zondag 7 september 2014 11:16 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
O ik refereerde ook helemaal niet aan de deskundigen, meer naar de tijdlijn hier.![]()
Thanks! Mooi dat je het visueel in kaart hebt gebracht.quote:Op zondag 7 september 2014 04:01 schreef Perico het volgende:
[ afbeelding ]
Stel: we gaan ervan uit dat dit hele gebied grondig is onderzocht door de autoriteiten. Speurhonden, helikopter, SYNAPROC, politie, Nederlandse/Panameze autoriteiten; alles wat we hebben door gekregen via de media.
Hoe kan het dan dat een indiaan een week geleden die laatste vondsten van Lisanne Froon heeft gevonden? Hoe kan het dat in dat gebied dat jij in kaart bracht ook andere resten van mensen zijn gevonden?
Ik snap niet dat alle vondsten door locals/Indianen worden gedaan, terwijl er net een zoektocht was gehouden door autoriteiten en die keer op keer aangeven dat er geen spoor was gevonden en aangeven alles te hebben onderzocht.![]()
juist, volgens mij ook liggen al die botten verzameld in zo'n cenote put, waar ze af en toe wat uithalen...quote:Op zondag 7 september 2014 11:24 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Thanks! Mooi dat je het visueel in kaart hebt gebracht.
Stel: we gaan ervan uit dat dit hele gebied grondig is onderzocht door de autoriteiten. Speurhonden, helikopter, SYNAPROC, politie, Nederlandse/Panameze autoriteiten; alles wat we hebben door gekregen via de media.
Hoe kan het dan dat een indiaan een week geleden die laatste vondsten van Lisanne Froon heeft gevonden? Hoe kan het dat in dat gebied dat jij in kaart bracht ook andere resten van mensen zijn gevonden?
Ik snap niet dat alle vondsten door locals/Indianen worden gedaan, terwijl er net een zoektocht was gehouden door autoriteiten en die keer op keer aangeven dat er geen spoor was gevonden en aangeven alles te hebben onderzocht.![]()
Maar dat klinkt toch ook weer te gek voor woorden?quote:Op zondag 7 september 2014 11:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
juist, volgens mij ook liggen al die botten verzameld in zo'n ceynote put, waar ze af en toe wat uithalen...![]()
idd., vind ik zelf ook wel, er wordt ook wel geschreven dat alleen als je er woont, je kleine verschillen in en tussen de vegetatie (kunnen) opvallen, maw dat daarom de indianen dat opmerken, en het water transporteert van alles...quote:Op zondag 7 september 2014 11:29 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Maar dat klinkt toch ook weer te gek voor woorden?
aan de andere kant had ik laatst na heeeel lang zoeken een kaartje gevonden, waar alle Cenotes in Panama opstonden, van een of ander overheidsorgaan, archeologie ed., ik ga t teugzoeken...![]()
In het NOS filmpje (en ik zag het ook ergens anders) wordt er door een gids gezegd dat de rivier vanaf de Mirador 8 uur lopen is. Om 13:00 waren ze op de mirador, om 16:30 deden ze de noodoproep; dat is dus 3 1/2 uur na de mirador en minimaal 4 1/2 uur van de rivier.quote:Op zondag 7 september 2014 11:22 schreef Grijzemassa het volgende:
zo krijg je geen goed beeld van hoever ze kunnen zijn doorgelopen voor de eerste noodoproep, moet nl verder zijn dan dit kaartje aangeeft
Het is dus onmogelijk dat ze die noodoproep bij de rivier gedaan hebben.![]()
Ja, dat had ik gedaan ergens in het begin 60 van deze reeks.quote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Is er een manier om alleen op je eigen posts terug te zoeken? Een tijdje geleden had ik namelijk een link gepost naar een onderzoek over de effecten van rivieren op botten. Maar ik kan het nu uiteraard niet meer terug vinden...
Anyway, daar stond in dat de botten er erg schoon en wit uitkomen, door het schuren van zandkorrels op de oppervlakte van de botten. Lijkt me wel nuttige info om te achterhalen of de botten van deze vrouwen ook daadwerkelijk in de rivier gelegen hebben.![]()
In een corrupt land kun je ook geen eerlijk onderzoek verwachten.quote:Op zondag 7 september 2014 11:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
juist, volgens mij ook liggen al die botten verzameld in zo'n cenote put, waar ze af en toe wat uithalen...![]()
Niet het artikel dat ik bedoelde, maar toch ook interessant: http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false![]()
Als je de eerste keer lang moest zoeken had dat maar opgeslagenquote:Op zondag 7 september 2014 11:39 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
idd., vind ik zelf ook wel, er wordt ook wel geschreven dat alleen als je er woont, je kleine verschillen in en tussen de vegetatie (kunnen) opvallen, maw dat daarom de indianen dat opmerken, en het water transporteert van alles...
aan de andere kant had ik laatst na heeeel lang zoeken een kaartje gevonden, waar alle Cenotes in Panama opstonden, van een of ander overheidsorgaan, archeologie ed., ik ga t teugzoeken...![]()
Oke henkquote:Op zondag 7 september 2014 11:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
In een corrupt land kun je ook geen eerlijk onderzoek verwachten."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Precies! Dat geloof ik graag en zou raar zijn als er zo'n cenote bij betrokken is, maar ik sta open voor allesquote:Op zondag 7 september 2014 11:39 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
idd., vind ik zelf ook wel, er wordt ook wel geschreven dat alleen als je er woont, je kleine verschillen in en tussen de vegetatie (kunnen) opvallen, maw dat daarom de indianen dat opmerken, en het water transporteert van alles...
aan de andere kant had ik laatst na heeeel lang zoeken een kaartje gevonden, waar alle Cenotes in Panama opstonden, van een of ander overheidsorgaan, archeologie ed., ik ga t teugzoeken...Als je kaartje vindt, hoor ik het graag!
![]()
Gisterenavond zag ik een discussie voorbij komen over botbreuken en wel of niet immobiel zijn na een botbreuk. Ik denk dat ik hier maar wat meer duidelijkheid in ga brengen:
Een botbreuk is een verstoring van de normale samenhang van het botweefsel. Voorbeelden van botbreuken: Het volledig breken van een bot waardoor het bot in twee stukken wordt gebroken, verbrijzeling waarbij het bot in meerdere stukken wordt gebroken, een splinter die van het bot los komt, een (haar)scheurtje in het bot waarbij het bot nog wel uit één bot blijft bestaan, een verbuiging van een bot (komt vooral voor bij jonge kinderen), een deuk in een bot.
Alleen bij een botbreuk waarbij het bot in twee of meer delen wordt gebroken en verbuiging is het gebruik van dat lichaamsdeel altijd volledig onmogelijk. In alle andere gevallen komt het voor dat mensen het lichaamsdeel, zij het met pijn/klachten, 'gewoon' gebruiken en belasten.
Mocht het nu gevonden dijbeen echt in twee of meer stukken zijn gebroken én dat zou bij leven zijn gebeurd, dan was L echt volledig immobiel. Zelfs gedragen of gesleept worden is dan door de pijn onmogelijk.
De kans echter dat een dijbeen van een gezond en jong persoon in de jungle/tropisch bos, breekt is nihil. Het is een enorm sterk bot dat alleen breekt bij ongevallen meteen extreem hoge energetische waarde, denk aan motorongevallen, aanrijdingen e.d. Bij ouderen en mensen met botstructuur problemen komen breuken van het dijbeen wel regelmatig voor (dat wordt dan een gebroken heup genoemd).
Dan de vraag over roofdieren en grote aaseters; Daar moeten dan sporen van te vinden zijn op de botten. Heeft een poema bv post mortem dat bot in tweeën gebroken dan moeten er tandsporen en/of klauwsporen op het bot aanwezig zijn.![]()
goede post, dank. Nou precies, maar dan moeten ze die sporen toch zien, net als bij dat bekken van Kris, het is gehalveerd nb.! Dat doet een Jaquar ook niet, die kan wel een gat in een schedel knauwen.quote:Op zondag 7 september 2014 11:58 schreef Ouder1 het volgende:
Gisterenavond zag ik een discussie voorbij komen over botbreuken en wel of niet immobiel zijn na een botbreuk. Ik denk dat ik hier maar wat meer duidelijkheid in ga brengen:
Een botbreuk is een verstoring van de normale samenhang van het botweefsel. Voorbeelden van botbreuken: Het volledig breken van een bot waardoor het bot in twee stukken wordt gebroken, verbrijzeling waarbij het bot in meerdere stukken wordt gebroken, een splinter die van het bot los komt, een (haar)scheurtje in het bot waarbij het bot nog wel uit één bot blijft bestaan, een verbuiging van een bot (komt vooral voor bij jonge kinderen), een deuk in een bot.
Alleen bij een botbreuk waarbij het bot in twee of meer delen wordt gebroken en verbuiging is het gebruik van dat lichaamsdeel altijd volledig onmogelijk. In alle andere gevallen komt het voor dat mensen het lichaamsdeel, zij het met pijn/klachten, 'gewoon' gebruiken en belasten.
Mocht het nu gevonden dijbeen echt in twee of meer stukken zijn gebroken én dat zou bij leven zijn gebeurd, dan was L echt volledig immobiel. Zelfs gedragen of gesleept worden is dan door de pijn onmogelijk.
De kans echter dat een dijbeen van een gezond en jong persoon in de jungle/tropisch bos, breekt is nihil. Het is een enorm sterk bot dat alleen breekt bij ongevallen meteen extreem hoge energetische waarde, denk aan motorongevallen, aanrijdingen e.d. Bij ouderen en mensen met botstructuur problemen komen breuken van het dijbeen wel regelmatig voor (dat wordt dan een gebroken heup genoemd).
Dan de vraag over roofdieren en grote aaseters; Daar moeten dan sporen van te vinden zijn op de botten. Heeft een poema bv post mortem dat bot in tweeën gebroken dan moeten er tandsporen en/of klauwsporen op het bot aanwezig zijn.![]()
heb em al weer, ik had die Indiaanse heilige plaats opgezocht, die grot, vlak bij de rivier Chiriquicito, waar ze die Osman vonden op 5 april. Veel gebied in Panama kende vroeger andere Indianenstammen en gebruiken, dus dat maakt het diffuus:quote:Op zondag 7 september 2014 11:51 schreef mig72 het volgende:
[..]
Als je de eerste keer lang moest zoeken had dat maar opgeslagen
http://www.mayamap.org
moet nog even de naam zoeken, die ik er in opzocht, maar in het gebied rondom Boquete zijn er raakvlakken met de kaart: Casita de Piedra en ik dacht Cierra de Punta
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130114153522.htm
hier iets over het gebruik van Cenotes
http://exploreyucatan.blogspot.nl/
[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 12:41:00 ]![]()
Het bekkenbot is níet gehalveerd, dat bestaat bij leven uit al meerdere delen en wordt bij elkaar gehouden door skeletspieren en ander weefsel. Het deel dat gevonden is bestaat weliswaar uit meerdere botten, maar die zijn met elkaar vergroeid.![]()
wat moeten we hiermee ?quote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
heb em al weer, ik had die Indiaanse heilige plaats opgezocht, die grot, vlak bij de rivier Chiriquicito, waar ze die Osman vonden op 5 april. Veel gebied in Panama kende vroeger andere Indianenstammen en gebruiken, dus dat maakt het diffuus:
moet nog even de naam zoeken, die ik er in opzocht, maar in het gebied rondom Boquete zijn er raakvlakken met de kaart, ik dacht Ciera da punto
http://exploreyucatan.blogspot.nl/"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
kloptquote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef MeloD het volgende:
Het bekkenbot is níet gehalveerd, dat bestaat bij leven uit al meerdere delen en wordt bij elkaar gehouden door skeletspieren en ander weefsel. Het deel dat gevonden is bestaat weliswaar uit meerdere botten, maar die zijn met elkaar vergroeid.
Het bekken bestaat uit vier botten: heiligbeen, staartbeen en het linker en rechter heupbeen. Het linker en rechter heupbeen is opgebouwd uit drie onderling in de puberteit vergroeide botten: het darmbeen, het zitbeen en het schaambeen. Deze drie botten vormen samen het heupbeen en de heupkom."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
In dit artikel staat dat de rugtas gevonden is op 8 uur lopen van Boquete.Maar de rugtas is een stuk verder weg gevonden dan de eerste kabelbrug. Daar is de korte broek van Kris wel gevonden, de afstand van de mirador tot die plek is 6.3 km. Kijk maar in de op, er staat bij dat dat 3 uur lopen is maar ik denk dat het wel wat langer lopen is dan 3 uur. Zo'n 4 a 5 uur lopen tot de eerste kabelbrug dus. Hoe dan ook, de tijdlijn zo als die er nu staat geeft geen goed beeld.quote:Op zondag 7 september 2014 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In het NOS filmpje (en ik zag het ook ergens anders) wordt er door een gids gezegd dat de rivier vanaf de Mirador 8 uur lopen is. Om 13:00 waren ze op de mirador, om 16:30 deden ze de noodoproep; dat is dus 3 1/2 uur na de mirador en minimaal 4 1/2 uur van de rivier.
Het is dus onmogelijk dat ze die noodoproep bij de rivier gedaan hebben.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)anama-gevonden.dhtml![]()
Als het idd een deel van het dijbeen is, dan lijkt het mij het meest waarschijnlijk dat dit post mortem is gebroken. En dan denk ikzelf aan de rivier. Een rivier breekt geen lichamen in stukken maar kan wel botbreuken veroorzaken, zeker als het een woeste rivier is met keien.quote:Op zondag 7 september 2014 12:12 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
goede post, dank. Nou precies, maar dan moeten ze die sporen toch zien, net als bij dat bekken van Kris, het is gehalveerd nb.! Dat doet een Jaquar ook niet, die kan wel een gat in een schedel knauwen.
Bij een ongeval (val bv) in de jungle/tropisch bos zou ik allerhande botbreuken verwachten maar niet van het dijbeen of het bekken. Het sleutelbeen zou mijn eerste gok zijn.
Maar ik zie ook voorbij komen dat het niet om een dijbeen maar om het scheenbeen zou gaan.![]()
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=falsequote:Op zondag 7 september 2014 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een rivier breekt geen lichamen in stukken maar kan wel botbreuken veroorzaken, zeker als het een woeste rivier is met keien.
Volgens dit boek wel, zie pagina 210![]()
Dat gaat over ontbinding en als een lichaam ontbindt houd je idd botten over. Er staat ook letterlijk:quote:Op zondag 7 september 2014 12:33 schreef MeloD het volgende:
[..]
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
Volgens dit boek wel, zie pagina 210De rivier breekt het lichaam niet in stukken, het valt uit elkaar door ontbinding.quote:In order of increasing tissue and bodypart loss.
Overigens zie je ook hier dat het bekken niet snel uit elkaar valt. De volledige ontbinding vind ik nog steeds vreemd.![]()
De rivier verplaatst in de regentijd ook rotsblokken. Als er een rotsblok op het dijbeen is gesmeten, dan zou het wel kunnen breken denk ik zoquote:Op zondag 7 september 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat gaat over ontbinding en als een lichaam ontbindt houd je idd botten over. Er staat ook letterlijk:
[..]
De rivier breekt het lichaam niet in stukken, het valt uit elkaar door ontbinding.![]()
-edit, nee-quote:Op zondag 7 september 2014 12:27 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
heb em al weer, ik had die Indiaanse heilige plaats opgezocht, die grot, vlak bij de rivier Chiriquicito, waar ze die Osman vonden op 5 april. Veel gebied in Panama kende vroeger andere Indianenstammen en gebruiken, dus dat maakt het diffuus:
moet nog even de naam zoeken, die ik er in opzocht, maar in het gebied rondom Boquete zijn er raakvlakken met de kaart: Casita de Piedra en ik dacht Cierra de Punta
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/01/130114153522.htm
http://exploreyucatan.blogspot.nl/
[ Bericht 11% gewijzigd door Lavenderr op 07-09-2014 13:17:27 ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
ja, en? het darmbeen was losgescheurd van het heiligbeen volgens de foto toch?quote:Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt
Het bekken bestaat uit vier botten: heiligbeen, staartbeen en het linker en rechter heupbeen. Het linker en rechter heupbeen is opgebouwd uit drie onderling in de puberteit vergroeide botten: het darmbeen, het zitbeen en het schaambeen. Deze drie botten vormen samen het heupbeen en de heupkom.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bekken_(anatomie)
[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 07-09-2014 12:56:26 ]![]()
Ja. Ik denk datje me niet begrijpt. Ik zeg: Een rivier breekt geen lichamen in stukken (volledige arm incl. intact weefsel als spieren, banden en huid los van de rest van het lichaam) maar breekt wel botten, zeker als het gaat om een wild stromende rivier met keien.quote:Op zondag 7 september 2014 12:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De rivier verplaatst in de regentijd ook rotsblokken. Als er een rotsblok op het dijbeen is gesmeten, dan zou het wel kunnen breken denk ik zo
Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan maken. Denk aan een ongeval waarbij iemand een been breekt; dan zit het been nog wel vast aan het lichaam.
Pas bij ontbinding (wat de rivier zelf niet doet) laten lichaamsdelen los van elkaar.![]()
Dat snap ik wel, maar na maanden heb je toch te maken met een combinatie van elementen die de resten beïnvloeden. Het breken van botten al dan niet in de rivier, aangespoeld aan de oever en dan het ontbindingsproces waarbij weefsel vergaat en botten blijven liggenquote:Op zondag 7 september 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Ik denk datje me niet begrijpt. Ik zeg: Een rivier breekt geen lichamen in stukken (volledige arm incl. intact weefsel als spieren, banden en huid los van de rest van het lichaam) maar breekt wel botten, zeker als het gaat om een wild stromende rivier met keien.
Ik weet niet hoe ik het duidelijker kan maken. Denk aan een ongeval waarbij iemand een been breekt; dan zit het been nog wel vast aan het lichaam.
Pas bij ontbinding (wat de rivier zelf niet doet) laten lichaamsdelen los van elkaar.![]()
oh, sarcastisch bedoeld door deze poster? Nou, ik moet zijn/haar eerste goede post hier zeker nog voorbij zien komen?
Kijk dat ze dood zijn, dat weten we. En dat je mooie kaartjes van de vindplaatsen kan maken, (ja, en daarom zijn ze dus verdwaald) en uren kan ouwehoeren over botgedeelte zus en onderdeel zo (ja, daarom zijn ze dus verdwaald he) en dat gieren zogenaamd een eigen pretpark rondom Boquete hebben, daar zijn we nu ook wel achter, blijkbaar.
En kom je daar hier dan verder mee qua ontrafelen van het waarom? en hoe? hoe reeel is dat je als bot na 5 maanden in een tropisch bos gelegen te hebben nog wat zinnigs gaat laten zien anders dan, ik ben half vergaan?![]()
Waarom qoute je niet even, nu kan ik je iig niet volgen, over welke post(er) gaat dit?quote:Op zondag 7 september 2014 13:04 schreef Poekje01 het volgende:
oh, sarcastisch bedoeld door deze poster? Nou, ik moet zijn/haar eerste goede post hier zeker nog voorbij zien komen?
Kijk dat ze dood zijn, dat weten we. En dat je mooie kaartjes van de vindplaatsen kan maken, (ja, en daarom zijn ze dus verdwaald) en uren kan ouwehoeren over botgedeelte zus en onderdeel zo (ja, daarom zijn ze dus verdwaald he) en dat gieren zogenaamd een eigen pretpark rondom Boquete hebben, daar zijn we nu ook wel achter, blijkbaar.
En kom je daar hier dan verder mee qua ontrafelen van het waarom? en hoe? hoe reeel is dat je als bot na 5 maanden in een tropisch bos gelegen te hebben nog wat zinnigs gaat laten zien anders dan, ik ben half vergaan?![]()
kunnen jullie ff gaan dm en ? dan hebben wij er geen last vanquote:Op zondag 7 september 2014 13:04 schreef Poekje01 het volgende:
En kom je daar hier dan verder mee qua ontrafelen van het waarom? en hoe? hoe reeel is dat je als bot na 5 maanden in een tropisch bos gelegen te hebben nog wat zinnigs gaat laten zien anders dan, ik ben half vergaan?TIA
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ah, goeie voor als jij en Whiskers009 volgende keer de hele nacht aan de gang zijn in deze thread, thnx. voor de tip.quote:Op zondag 7 september 2014 13:09 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kunnen jullie ff gaan dm en ? dan hebben wij er geen last vanTIA
![]()
Ik heb gelachennu kom ik in de hel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Ohquote:Nou ja, nu slaat m'n post op dirk.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Nuttige verwijzing!quote:Op zondag 7 september 2014 12:33 schreef MeloD het volgende:
[..]
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
Volgens dit boek wel, zie pagina 210
Op p. 208: Initial disappearance of soft tissue, exposing underlying bones, occurred in areas thinly covered by soft tissue beginning with the head, hands, and anterior lower legs. For this small sample (11 individuals) disappearance of body parts followed a general sequence: bones of the hands and wrists, bones of the feet and ankles, and mandible and cranium. The lower legs, forearms, and upper arms are the next units to separate from the body.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Het is een même heurquote:
Yvonne je mag Lavenderr wel opslag geven, die draait overurenquote:
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Kom op he, grapje moet kunnen. Nu zit je alles weg te editen omdat een paar overgevoelige huismoeders op de TR-knop hebben geramd, terwijl de grootste shit gewoon in dit topic blijft staan.quote:<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Dat is niet waar. Ik haal genoeg shit weg. Zoals je kunt zien als je hier meeleest.quote:Op zondag 7 september 2014 13:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Kom op he, grapje moet kunnen. Nu zit je alles weg te editen omdat een paar overgevoelige huismoeders op de TR-knop hebben geramd, terwijl de grootste shit gewoon in dit topic blijft staan.![]()
Wat er daadwerkelijk gebeurd is is niet afhankelijk van wat je gelooft. Ik krijg eerder het gevoel dat je geloift wat je zelf wil geloven, onverhinderd door enige feitenkennis.quote:Op zondag 7 september 2014 02:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds niet in een misdaadNiet met de "gegevens" die we nu hebben..
![]()
In die volgorde zouden dan alle resten bij elkaar liggen.quote:Op zondag 7 september 2014 13:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar na maanden heb je toch te maken met een combinatie van elementen die de resten beïnvloeden. Het breken van botten al dan niet in de rivier, aangespoeld aan de oever en dan het ontbindingsproces waarbij weefsel vergaat en botten blijven liggen![]()
Gevonden botten (niet resten van botten want daar hebben we het niet over) kunnen heel veel vertellen. Om te beginnen over het tijdstip van overlijden. Ook over waar ze overleden zijn; hier lijkt alles er op te wijzen dat ze in of bij de rivier zijn overleden. Of ze op dezelfde lek zijn overleden. Of er dieren aan het lichaam hebben gezeten, welke dieren en of dieren ze hebben verplaatst. Ook kunnen botten aanwijzingen geven over hoe iemand is overleden door bv breuken op bepaalde plekken waarvan een goed patholoog soms ook kan zien of dat post mortem was of niet. Als lichamen zijn bewerkt met chemische stoffen (zuur bv) dan is dat op de botten te zien. Als een lichaam in stukken is gehakt of gesneden dan is dat vrijwel altijd aan de botten te zien. enz enzquote:Op zondag 7 september 2014 13:04 schreef Poekje01 het volgende:
Ook skeletdelen kunnen weer verspreid zijn door waterstroming en dieren. We weten ook nog niet of de nieuwe vondsten langs de oever of iets meer landinwaarts gevonden zijn. En in hoe verre de afstanden tussen de vondsten op zo'n manier verklaard kunnen worden. We weten gewoon te weinig om er een conclusie uit te trekken. Maar het roept zeker vragen opquote:Op zondag 7 september 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In die volgorde zouden dan alle resten bij elkaar liggen.![]()
Laat het verspreid langs de rivier liggen bij mij nu de minste vragen oproepen bij deze hele zaak..quote:Op zondag 7 september 2014 13:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ook skeletdelen kunnen weer verspreid zijn door waterstroming en dieren. We weten ook nog niet of de nieuwe vondsten langs de oever of iets meer landinwaarts gevonden zijn. En in hoe verre de afstanden tussen de vondsten op zo'n manier verklaard kunnen worden. We weten gewoon te weinig om er een conclusie uit te trekken. Maar het roept zeker vragen op![]()
Dat tijdstip van overlijden is overigens met hooguit een precies van +/- 14 dagen. Niet echt nuttig bij dit soort zaken.quote:Op zondag 7 september 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gevonden botten (niet resten van botten want daar hebben we het niet over) kunnen heel veel vertellen. Om te beginnen over het tijdstip van overlijden. Ook over waar ze overleden zijn; hier lijkt alles er op te wijzen dat ze in of bij de rivier zijn overleden. Of ze op dezelfde lek zijn overleden. Of er dieren aan het lichaam hebben gezeten, welke dieren en of dieren ze hebben verplaatst. Ook kunnen botten aanwijzingen geven over hoe iemand is overleden door bv breuken op bepaalde plekken waarvan een goed patholoog soms ook kan zien of dat post mortem was of niet. Als lichamen zijn bewerkt met chemische stoffen (zuur bv) dan is dat op de botten te zien. Als een lichaam in stukken is gehakt of gesneden dan is dat vrijwel altijd aan de botten te zien. enz enz
Daarom is het altijd beter om lichasmsweefsel te treffen.![]()
Wat ik wel apart vind is dat men tr's stuurt om foto's van 1 van de meisjes omdat dat respectloos zou zijn maar wel uitgebreid over ontbinding van de stoffelijke resten gaat babbelen. Ik weet niet wat respectlozer is.![]()
o fijn nu lijkt het net alsof dat degenen zijn die de tr's gestuurd hebben.quote:Op zondag 7 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat men tr's stuurt om foto's van 1 van de meisjes omdat dat respectloos zou zijn maar wel uitgebreid over ontbinding van de stoffelijke resten gaat babbelen. Ik weet niet wat respectlozer is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 13:57:57 ]![]()
Wat ik wel apart vind is dat een mod discussies over het moderaten niet op FB doet waar dat hoort.quote:Op zondag 7 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat men tr's stuurt om foto's van 1 van de meisjes omdat dat respectloos zou zijn maar wel uitgebreid over ontbinding van de stoffelijke resten gaat babbelen. Ik weet niet wat respectlozer is.![]()
![]()
Die verspreiding is meestal een proces van.jaren. Wat betreft de rivierstromingen en erosie vooral maar ook de dieren. Dat baseer ik op enig geologisch inzicht. De rivier gaat echt niet met een dusdanige hoge frequentie opzwellen en uitdrogen dat dat meermaals per seizoen is.quote:Op zondag 7 september 2014 13:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ook skeletdelen kunnen weer verspreid zijn door waterstroming en dieren. We weten ook nog niet of de nieuwe vondsten langs de oever of iets meer landinwaarts gevonden zijn. En in hoe verre de afstanden tussen de vondsten op zo'n manier verklaard kunnen worden. We weten gewoon te weinig om er een conclusie uit te trekken. Maar het roept zeker vragen op
Ook dieren zullen niet direct alles afvoeren.![]()
Je weet de FB te vinden?quote:Op zondag 7 september 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat ik wel apart vind is dat een mod discussies over het moderaten niet op FB doet waar dat hoort.![]()
Zwijgen is toestemmen. Dan moet je ook een TR sturen over die ranzige kletspraat in het belang van eerlijkheid.quote:Op zondag 7 september 2014 13:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
o fijn nu lijkt het net alsof dat degenen zijn die de trl's gestuurd hebben.![]()
Als je vindt dat het te ver gaat, knip je toch gewoon. We hebben het hier over omdat er botten gevonden zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb nog nooit een tr gestuurd en ga dat ook niet doen. Bedankt Lavender echt professioneel zo.quote:Op zondag 7 september 2014 13:46 schreef mig72 het volgende:
[..]
Zwijgen is toestemmen. Dan moet je ook een TR sturen over die ranzige kletspraat in het belang van eerlijkheid.
[ Bericht 1% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 13:58:22 ]![]()
Je past en trekt nu zelf de kous aan hoorquote:Op zondag 7 september 2014 13:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een tr gestuurd en ga dat ook niet doen. Bedankt Lavender echt professioneel zo.
Klachten in FB van BNWYvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
ja snap ik maar de opmerking kwam precies midden in mijn discussie met ouder1 over de ontbinding.quote:Op zondag 7 september 2014 14:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je past en trekt nu zelf de kous aan hoor
Klachten in FB van BNW
Ik vind het gewoon idioot dat een mod zulke berichten plaatst![]()
Dat mag je vindenquote:Op zondag 7 september 2014 14:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja snap ik maar de opmerking kwam precies midden in mijn discussie met ouder1 over de ontbinding.
Ik vind het gewoon idioot dat een mod zulke berichten plaatst
Kun je nu verder gaan in fb ajb?Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
wat moet ik in fb? Waar slaat dat op, leg eens uitquote:Op zondag 7 september 2014 14:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat mag je vinden
Kun je nu verder gaan in fb ajb?![]()
FB staat voor Feedback en is een topic in BNW waar je de discussie over hoe een topic verloopt of over hoe er gemodereerd wordt kunt bespreken.quote:Op zondag 7 september 2014 14:05 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
wat moet ik in fb? Waar slaat dat op, leg eens uit
Aangezien Lavender klachten heeft over TR's en de manier waarop de discussie over de botten gevoerd wordt zou ze dat in FB moeten doen. De vraag om daar te gaan discussiëren wordt dus bij de verkeerden gelegd.![]()
O dank je voor de uitleg, ik snapte er al geen hol vanquote:Op zondag 7 september 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
FB staat voor Feedback en is een topic in BNW waar je de discussie over hoe een topic verloopt of over hoe er gemodereerd wordt kunt bespreken.
Aangezien Lavender klachten heeft over TR's en de manier waarop de discussie over de botten gevoerd wordt zou ze dat in FB moeten doen. De vraag om daar te gaan discussiëren wordt dus bij de verkeerden gelegd.![]()
![]()
Gelukkig ben jij er om alles in goede banen te leidenquote:Op zondag 7 september 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
FB staat voor Feedback en is een topic in BNW waar je de discussie over hoe een topic verloopt of over hoe er gemodereerd wordt kunt bespreken.
![]()
Maar dan is het toch ook raar dat ze nu 3 bij elkaar horende botten vinden. Daar is al gezocht, deze botten niet gevonden. Dan is het toch wel heel toevallig dat de rivier deze 3 botten bij elkaar heeft gehouden en dat ze met dezelfde golf zijn aangespoeld.quote:Op zondag 7 september 2014 12:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat gaat over ontbinding en als een lichaam ontbindt houd je idd botten over. Er staat ook letterlijk:
[..]
De rivier breekt het lichaam niet in stukken, het valt uit elkaar door ontbinding.
Overigens zie je ook hier dat het bekken niet snel uit elkaar valt. De volledige ontbinding vind ik nog steeds vreemd.
Iets logischer zou zijn dat ze dan nog met elkaar verbonden zousen zijn, maar water ontbindt snel, en recent gevonden. Terwijl een voet al enige weken geleden is gevonden.![]()
nou lekker al die denigrerende berichten van de mods en admin naar de users hier, een paar dagen geleden waren sommigen hier ook al domme telegraaflezers die je niet serieus moest nemen volgens een mod. Elitair kliekje lijkt welquote:Op zondag 7 september 2014 14:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij er om alles in goede banen te leiden![]()
![]()
Je maakt hier wat grove denkfouten. Ik had niet je hele reactie gelezen. Excuus.quote:Op zondag 7 september 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gevonden botten (niet resten van botten want daar hebben we het niet over) kunnen heel veel vertellen. Om te beginnen over het tijdstip van overlijden. Ook over waar ze overleden zijn; hier lijkt alles er op te wijzen dat ze in of bij de rivier zijn overleden. Of ze op dezelfde lek zijn overleden. Of er dieren aan het lichaam hebben gezeten, welke dieren en of dieren ze hebben verplaatst. Ook kunnen botten aanwijzingen geven over hoe iemand is overleden door bv breuken op bepaalde plekken waarvan een goed patholoog soms ook kan zien of dat post mortem was of niet. Als lichamen zijn bewerkt met chemische stoffen (zuur bv) dan is dat op de botten te zien. Als een lichaam in stukken is gehakt of gesneden dan is dat vrijwel altijd aan de botten te zien. enz enz
Bottenanalyse kan lang niet het soort uitsluitsel geven wat he hier poneert.
Waar ze overleden zijn - nee, gewoon niet. De botten kunnen zijn gedumpt of zoals men hier pleegt te zeggen - door de natuur meegevoerd.
Je kan alleen aan botten zien of er dieren aan hebben gezeten als ze in het botweefsel zelf hebben ingebeten. Dat is ook niet altijd zo, vooral wanneer een dikke laag vlees eraan kleeft. Ook moet het desbetreffende bot zelf worden teruggevonden natuurlijk.
Hoe iemand is overleden - lang niet altijd. Er zijn talloze manieren om te sterven waarbij je botten geen schade oplopen. Er is niet altijd sprake van breuken.
Chemicaliën - als het zwaar bijtende of zurige stoffen zijn lost het bot gewoon op. Niks aan te zien of terugvinden. Ook sommige soorten giffen komen in het bot niet terecht.
Gehakt of gesneden - alleen als het bot zelf wordt getroffen. Je kan iemands halsader snijden (waar ze aan doodgaan) zonder het bot te geraken bijv.
Een patholoog is geen tovenaar. Hij roeit met de riemen die hij hebt.![]()
Je vergeet het hele belangrijke woordje KUNNEN. Het KAN dus maar is niet altijd zo.quote:Op zondag 7 september 2014 14:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je maakt hier wat grove fouten. Ik had niet je hele reactie gelezen.
Waar ze overleden zijn - nee, gewoon niet. De botten kunnen zijn gedumpt of zoals men hier pleegt te zeggen - door de natuur meegevoerd.
Je kan alleen aan botten zien of er dieren aan hebben gezeten als ze in het botweefsel zelf hebben ingebeten. Dat is ook niet altijd zo, vooral wanneer een dikke laag vlees eraan kleeft. Ook moet het desbetreffende bot zelf worden teruggevonden natuurlijk.
Hoe iemand is overleden - lang niet altijd. Er zijn talloze manieren om te sterven waarbij je botten geen schade oplopen. Er is niet altijd sprake van breuken.
Chemicaliën - als het zwaar bijtende of zurige stoffen zijn lost het bot gewoon op. Niks aan te zien of terugvinden. Ook sommige soorten giffen komen in het bot niet terecht.
Gehakt of gesneden - alleen als het bot zelf wordt getroffen. Je kan iemands halsader snijden (waar ze aan doodgaan) zonder het bot te geraken bijv.
Een patholoog is geen tovenaar. Hij roeit met de riemen die hij hebt.
Bij rivieren en stromingen kan je aardig afleiden waar een lichaam of bot vandaan komt als je meerdere factoren kent zoals de tijd dat het in het water ligt, de kracht van de stroming, de verschillende waterstanden in die tijd e.d.![]()
Denk jij dat zware botten door een rivier meegesleurd (dragged) kunnen worden ?quote:Op zondag 7 september 2014 14:15 schreef mig72 het volgende:
[..]
Je maakt hier wat grove fouten. Ik had niet je hele reactie gelezen.
Een patholoog is geen tovenaar. Hij roeit met de riemen die hij hebt.
Volgens mij zinkt een bot naar de bodem en blijft dan achter een rots o.i.d. hangen.
En als een bot meegesleurd zou kunnen worden,hoe komt het dan weer op de kant terecht ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Die persoon van het Filmpje pagina terug heeft zijn lichaam afgestaan aan de wetenschap!quote:Op zondag 7 september 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat men tr's stuurt om foto's van 1 van de meisjes omdat dat respectloos zou zijn maar wel uitgebreid over ontbinding van de stoffelijke resten gaat babbelen. Ik weet niet wat respectlozer is.
En tja ontbinding van een lichaam is een natuurlijk proces en is verschillend voor Mens of dier, dus snap de relevantie met dit topic dan wel!
misschien spoileren ook niet verstandig met bepaalde foto's sommige mensen willen sommige foto's niet zien, als je een spoiler maakt is hij alsnog als miniatuur bovenaan de pagina zichtbaar, misschien is het dan handiger om alleen de link van de pagina waar het plaatje op staat te maken!
Alleen als je denkt dat het best wel eens schokkend kan zijn.
Is maar een idee hoor
Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Er wordt hoogstwaarschijnlijk gesjoemeld met het onderzoek.quote:Op zondag 7 september 2014 14:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Maar dan is het toch ook raar dat ze nu 3 bij elkaar horende botten vinden. Daar is al gezocht, deze botten niet gevonden. Dan is het toch wel heel toevallig dat de rivier deze 3 botten bij elkaar heeft gehouden en dat ze met dezelfde golf zijn aangespoeld.
Iets logischer zou zijn dat ze dan nog met elkaar verbonden zousen zijn, maar water ontbindt snel, en recent gevonden. Terwijl een voet al enige weken geleden is gevonden.![]()
Dat heb ik niet gezegd .quote:Op zondag 7 september 2014 14:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
nou lekker al die denigrerende berichten van de mods en admin naar de users hier, een paar dagen geleden waren sommigen hier ook al domme telegraaflezers die je niet serieus moest nemen volgens een mod. Elitair kliekje lijkt wel
En verder lees die post van mij waar jij zo over valt nu nog eens rustig, dan zie je dat ik geen enkele user bij naam noem.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: