Aan de slag kunnen?quote:Op zondag 7 september 2014 03:42 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Mwah, de aandacht en animo voor dit topic is wel langzaam afgenomen, eerst waren er soms 5# reeksen van dit topic per dag, nu doet 1# reeks er meestal een paar dagen over. Ook logisch uiteraard, er kwamen geen nieuwe aanwijzingen meer, en dan herhalen de oude conclusies, discussies en nieuwsberichten zich. Vandaar dat ik ook hoop dat er Maandag echt eens wat nieuwe info komt waar we echt iets mee kunnen/echt mee aan de slag kunnen.
mm.. goeie vraag, geen idee, ik zoek met je mee, deze is mischien alvast handigquote:Op zondag 7 september 2014 10:15 schreef A_Fortiori het volgende:
Het is hier al weet ik niet hoe vaak besproken, de app-tijdlijn van de telefoon, toch een vraag.
Als ik een app ontvang om bijvoorbeeld 14:15 uur, dan staat er in het appbericht van de verzender altijd een uur eerder, dus 13:15 uur. Lees ik het appje gelijk, dan weet ik dat het verzonden tijdstip niet klopt, want het is op dat moment 14:15 uur.
Ik met de buren de telefoons vergeleken, allebei staan onze tijden op GMT+1+1.
Het komt er op neer, dat ik altijd een uur op moet tellen bij een verzonden app.
Hoe kan dat? Of stel ik een domme vraag?
is intuitie wetenschappelijk bewezen ja of nee?quote:
Zelfde provider?quote:Op zondag 7 september 2014 10:49 schreef A_Fortiori het volgende:
Met de buren hebben we beiden onze Android tegelijkertijd via dezelfde instellingen de tijd gelijk gezet.
Maar nog zie ik in hun verzonden bericht een uur eerder staan.
Dus wij komen er niet uit, maar bedankt voor de links.
Als er sprake is van een dader.quote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend opperde net (al het nieuws lezende) "hmm, die meiden in Panama zijn toch wel ontvoerd ofzo hoor". *tsja, hoe kun je dan dagelijks in de gelegenheid zijn om het alarmnummer te bellen?" *misschien door een stel indianen die niet echt het besef hadden van mobiele telefoons..."
Had er al iemand een scenario uitgedacht met een indiaan als dader? :p
Ga ik tjekken, we hebben wel beiden prepaid. Als ik een app verstuur naar hun en ik kijk in hun scherm, dan klopt mijn verzonden app wel qua verzonden tijdstip.quote:
Helaas denk ook ik aan menselijke roofdieren...quote:Op zondag 7 september 2014 02:16 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Denk ik ook helaas. Alleen de zaak zal niet opgelost zijn tot er écht bewijzen voor worden gevonden.
Indianen zijn gewoon net als jij en ik met de tijd meegegaan hoor. Of denk je dat ze nog steeds op paarden met tomahawks over de heuvels komen om mensen te scalperen?quote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Mijn vriend opperde net (al het nieuws lezende) "hmm, die meiden in Panama zijn toch wel ontvoerd ofzo hoor". *tsja, hoe kun je dan dagelijks in de gelegenheid zijn om het alarmnummer te bellen?" *misschien door een stel indianen die niet echt het besef hadden van mobiele telefoons..."
Om je een realistischer beeld te geven van de indianen in dat gebied, dit is al een wat oudere foto overigensquote:Op zondag 7 september 2014 10:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.quote:Op zondag 7 september 2014 10:59 schreef Grijzemassa het volgende:
De tijd en datum van mijn digitale camera staat nu op 2014 9-4- 9.28 pm en het is nu 7 sept. 10.52 uur
Ik heb de camera 6 jaar geleden gekocht en de tijd/datum nooit aangepast
Volgens mij kun je dus alleen blind gaan op de data van de camera als je ook foto's van de mobiel hebt met data. Dan kun je de tijdstippen van waar ze waren op een bepaald moment naast elkaar leggen.
De stand van de zon boven Panama is tussen 13.00 en 16.00 praktisch gelijk dus daar kun je ook niet echt veel uit opmaken.
O ik refereerde ook helemaal niet aan de deskundigen, meer naar de tijdlijn hier.quote:Op zondag 7 september 2014 11:12 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.
Dat ze tijdstippen naast elkaar kunnen leggen.
Ik doel specifiek op het appje wat Kris verzonden heeft vanaf de Mirador (?) naar haar vriend, wat volgens de vader om 14:00 uur plaatselijke tijd was. Als die vriend in zijn scherm 14:00 ziet staan, kan het dus ook een uur eerder zijn geweest, plaatselijke tijd?
Oh sorry, ik bedoel dus een uur later, nl om 15:00 uur verzondenquote:Op zondag 7 september 2014 11:12 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Ik neem ook aan dat de deskundigen die het onderzoek doen, wel weten wat ze doen.
Dat ze tijdstippen naast elkaar kunnen leggen.
Ik doel specifiek op het appje wat Kris verzonden heeft vanaf de Mirador (?) naar haar vriend, wat volgens de vader om 14:00 uur plaatselijke tijd was. Als die vriend in zijn scherm 14:00 ziet staan, kan het dus ook een uur eerder zijn geweest, plaatselijke tijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |