abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 14:22:43 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_144271079
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

nou lekker al die denigrerende berichten van de mods en admin naar de users hier, een paar dagen geleden waren sommigen hier ook al domme telegraaflezers die je niet serieus moest nemen volgens een mod. Elitair kliekje lijkt wel :r
Dat heb ik niet gezegd .
En verder lees die post van mij waar jij zo over valt nu nog eens rustig, dan zie je dat ik geen enkele user bij naam noem.
  zondag 7 september 2014 @ 14:24:01 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144271116
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

Die persoon van het Filmpje pagina terug heeft zijn lichaam afgestaan aan de wetenschap!
En tja ontbinding van een lichaam is een natuurlijk proces en is verschillend voor Mens of dier, dus snap de relevantie met dit topic dan wel!

misschien spoileren ook niet verstandig met bepaalde foto's sommige mensen willen sommige foto's niet zien, als je een spoiler maakt is hij alsnog als miniatuur bovenaan de pagina zichtbaar, misschien is het dan handiger om alleen de link van de pagina waar het plaatje op staat te maken!
Alleen als je denkt dat het best wel eens schokkend kan zijn.

Is maar een idee hoor ;)
ik hoef dat soort fotos echt niet te zien, dan slaap ik niet meer.
Maar ik heb die fotobalk bovenin dus ook niet ^O^
  zondag 7 september 2014 @ 14:24:49 #153
430880 mig72
De Professional
pi_144271138
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Denk jij dat zware botten door een rivier meegesleurd (dragged) kunnen worden ?
Volgens mij zinkt een bot naar de bodem en blijft dan achter een rots o.i.d. hangen.
En als een bot meegesleurd zou kunnen worden,hoe komt het dan weer op de kant terecht ?
*Ik neem mijn statement terug. Bot heeft een dichtheid (1,75 g/cm3) wat hoger is dan water (1 g/cm3). Dus het zal ZINKEN. Al kan er variatie zijn tussen vers gestorven botten en lang dood zijnde botten.

Maar ik geloof zelf in de dumptheorie (oba moord).

[ Bericht 7% gewijzigd door mig72 op 07-09-2014 14:39:14 ]
pi_144271285
Hoelang duurt het voordat een menselijk lichaam helemaal vergaan is ?

Door het ontbreken van de vitale functies wordt de toevoer van energie naar de cellen stopgezet. Zonder toevoer van energie blijven deze nog korte tijd leven, van enkele minuten voor zenuwcellen tot enkele dagen bij sommige bindweefselcellen. Daarna gaan de cellen dood: de cellulaire dood, waarna het ontbindingsproces begint.

Verrotting van het dode lichaam of dierlijke materiaal wordt veroorzaakt door twee factoren: autolyse, het verteren van weefsels door de eigen interne chemische processen en enzymen in het lichaam; en de aantasting van weefsels door micro-organismen o.a. bacteriën.

Veel bacteriën zitten in het spijsverteringskanaal, die vrij spel krijgen als het afweersysteem wegvalt. De dode cellen worden voedsel voor deze bacteriën, waarbij gassen als CO2, H2S, NH3 en CH4 vrijkomen. De snelheid van het ontbindingsproces hangt sterk af van de omgevingsomstandigheden: hoe warmer en vochtiger, des te sneller. De huid verkleurt in de dagen na overlijden eerst tot groen en na ongeveer 2 weken wordt de huid zwart. De tijd die hiervoor nodig is hangt sterk af van de omgevingstemperatuur. De lichaamstemperatuur, die na het overlijden gedaald was tot de omgevingstemperatuur, begint na enige tijd weer te stijgen door de warmte die bij de afbraakprocessen vrijkomt. Door de geproduceerde gassen zet het lichaam op en kan een waterlijk gaan drijven. De verschillende gassen zorgen tevens voor de typische lijkenlucht.

De haren laten na 5 tot 8 dagen los. Na een week begint het lichaam op te zwellen door de gassen en vorming van het rottingsvocht. Na 2 weken ontstaan de rottingsblaren. De nagels laten 10 dagen na overlijden los.

Uiteindelijk zijn, na enkele weken, de weke delen (organen, huid, ...) verteerd en omgezet in gassen en vloeistoffen en blijft het skelet over. In voor bacteriën ongunstige omstandigheden kan het lichaam mummificeren.

De mate en snelheid waarin en de manier waarop een organisme na de dood verrot, wordt sterk beïnvloed door een aantal factoren, zoals:

blootstelling aan micro-organismen zoals bacteriën, waarbij de
temperatuur en de
vochtigheid een belangrijke rol spelen.
blootstelling aan insecten
blootstelling aan carnivoren
blootstelling aan knaagdieren
grootte en gewicht van het lichaam
balseming (al dan niet)
diepgevroren
bewaring in vloeibare stikstof: cryopreservati
Bronnen:

nl.wikipedia.org/wiki/Verrotting

http://www.goeievraag.be/(...)-duurt-voordat.57323
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144271398
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd .
En verder lees die post van mij waar jij zo over valt nu nog eens rustig, dan zie je dat ik geen enkele user bij naam noem.
Waarom lees je zelf niet eens goed, ik schrijf een mod je doet nu hetzelfde als waar ik van beschuldigd word, nl de schoen zelf aantrekken. Het voelt niet fijn he, als iemand iets schrijft dat een bepaalde suggestie lijkt te zijn, ook al is het niet zo bedoeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 07-09-2014 14:58:05 ]
pi_144271456
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 14:24 schreef mig72 het volgende:

[..]

Aangezien botten een lagere dichtheid hebben dan water zinken ze niet. Ze drijven. Vooral in een stroming.

Maar ik geloof zelf in de dumptheorie (oba moord).
volgens mij zinken botten wel
hoe komt dit skelet dan op de zeebodem terecht ?

a human skeleton lies uncovered on the sea floor.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 7 september 2014 @ 14:37:54 #157
430880 mig72
De Professional
pi_144271553
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

volgens mij zinken botten wel
hoe komt dit skelet dan op de zeebodem terecht ?

a human skeleton lies uncovered on the sea floor.

[ afbeelding ]
Zie mijn edit. Ik was bezig bij te werken toen mijn klote programma crashte.
pi_144271577
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 14:37 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zie mijn edit. Ik was bezig bij te werken toen mijn klote programma crashte.
ok dank je !
  zondag 7 september 2014 @ 14:45:00 #159
430880 mig72
De Professional
pi_144271796
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ok dank je !
Het ligt voornamelijk aan de dichtheidswaardes (dat moest ik ook ff opzoeken) maar vergeet een ding niet:

In een rivierstroming kunnen zware objecten (die dichter zijn dan water) vlotten omdat de stroming een soort van onderkracht levert die de boel omhoogduwt (denk aan vliegtuigvleugels).

Ligt eraan hoe sterk de stroming is.
  zondag 7 september 2014 @ 14:55:36 #160
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144272179
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:33 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Waarom lees je zelf niet eens goed, ik schrijf een mod je doet nu hetzelfde als waar ik van beschuldigd wordt, nl de schoen zelf aantrekken. Het voelt niet fijn he, als iemand iets schrijft dat een bepaalde suggestie lijkt te zijn, ook al is het niet zo bedoeld.
Lavje is DE MOD van BNW waar dit topic staat logisch dat ze zich aangesproken voelt.
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 14:24 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik hoef dat soort fotos echt niet te zien, dan slaap ik niet meer.
Maar ik heb die fotobalk bovenin dus ook niet ^O^
:) Daarom was maar een idee, en hmm kan je dat ook uitschakelen ergens?
ik zie altijd bovenaan een pagina mini foto's staan gespoilerd of niet.

appart :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_144272341
Er was een aardbeving op 1 april, horen we niets meer van?
pi_144272345
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:55 schreef theguyver het volgende:

[..]

Lavje is DE MOD van BNW waar dit topic staat logisch dat ze zich aangesproken voelt.

[..]

ja en ik ben een user en voel me ook aangesproken als er iets in het algemeen wordt gezegd over de users hier. Lood om oud ijzer volgens mij.
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 15:02:11 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_144272381
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:00 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ja en ik ben een user en voel me ook aangesproken als er iets in het algemeen wordt gezegd over de users hier. Lood om oud ijzer volgens mij.
Nou mooi, dan is dat onderwerp weer klaar.
  zondag 7 september 2014 @ 15:03:02 #164
430880 mig72
De Professional
pi_144272403
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:00 schreef Poekje01 het volgende:
Er was een aardbeving op 1 april, horen we niets meer van?
Welke aardbeving?
  zondag 7 september 2014 @ 15:04:08 #165
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144272436
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:55 schreef theguyver het volgende:

[..]

[..]

volgens mij kun je verschillende lay outs kiezen, weet zo niet welke ik heb (zit nu mobiel), maar ik dacht een oudere. Zonder die hippe extra's.
  zondag 7 september 2014 @ 15:05:28 #166
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144272480
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 14:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Er wordt hoogstwaarschijnlijk gesjoemeld met het onderzoek.
of het wordt gesaboteerd, kan ook nog...
pi_144272674
Ik heb weer behoorlijk wat gemist zie ik :7
  zondag 7 september 2014 @ 15:19:28 #168
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144272943
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 14:21 schreef mig72 het volgende:

[..]

Er wordt hoogstwaarschijnlijk gesjoemeld met het onderzoek.
Als de resten verspreid zijn, kun je juist niet verwachten dat ze allemaal tegelijk worden gevonden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144273172
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Als de resten verspreid zijn, kun je juist niet verwachten dat ze allemaal tegelijk worden gevonden.
En toch.. als de laatst gevonden botten vlakbij het bekken lagen, vind ik het bijzonder dat ze niet eerder gevonden zijn.. al is het natuurlijk niet uit te sluiten dat de rivier ze pas later daar heeft afgezet.
  zondag 7 september 2014 @ 15:31:54 #170
430880 mig72
De Professional
pi_144273371
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Zo snel raken ze niet verspreid in een dichte bos.
pi_144274655
Op de twee foto's in de "op" waar Kris dus op die stenen staat houdt ze wat vast in haar hand. Omdat haar vingers gesloten zijn denk ik dat ze wat vast heeft anders zijn je vingers uit elkaar omdat je probeert je evenwicht te bewaren. Is dit een camera of wat anders.
pi_144275016
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:08 schreef schuschuho het volgende:
Op de twee foto's in de "op" waar Kris dus op die stenen staat houdt ze wat vast in haar hand. Omdat haar vingers gesloten zijn denk ik dat ze wat vast heeft anders zijn je vingers uit elkaar omdat je probeert je evenwicht te bewaren. Is dit een camera of wat anders.
In het ieder geval niet de camera want daar is de foto meegemaakt.
pi_144275486
Hier zegt Jildou van Opzeeland in het Radio fragment

De meisjes zijn bij lange na niet tot aan de rivier gekomen. 02.00

http://www.eenvandaag.nl/(...)_verdwijning_panama_
  zondag 7 september 2014 @ 16:33:40 #174
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_144275500
Als ze meerdere dagen langs een rivier hebben geslenterd of gezeten dan moeten ze wel een helikopter langs hebben zien vliegen.
Je gaat met zo'n heli toch het eerst daar langs alle minder beboste rivierbeddingen zoeken.
Hoe frustrerend moet dat geweest zijn voor K&L
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_144275531
Even een vraag (en even voor de duidelijkheid: dit gáát niet over het delen van m'n dromen over deze zaak, moet puur en alleen even weten wat het woord 'badavidas' inhoudt) droomde namelijk dat Lisanne zei 'I want to rest in badavidas' en heb zelf al even Gegoogled, kwam op één of andere Zweedse site over herten en hoge bomen terecht, maar kan me niet voorstellen dat dat ermee bedoeld word. Weet iemand hier toevallig wat 'Badavidas' inhoudt?

En serieuze antwoorden a.u.b... for god's sake!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')