Religie is ontstaan door menselijke waarden te formaliseren. Religie is dus afhankelijk van moraal, niet andersom.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Als je nergens in gelooft, hoe kun je in moraliteit geloven?
Omdat je vindt dat je mensen moet respecteren, daar heb ik geen fantasie-figuur voor nodig om me dat te verplichten, dat komt uit mezelf.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Als je nergens in gelooft, hoe kun je in moraliteit geloven?
Verkondig je nu dat ik verkrachting enz. moet gedogen als dit bij andermans geloof hoort ?quote:Hoe kun je verkrachting, moord, diefstal, of mishandeling verbieden en demoniseren, zonder jouw moraliteit aan anderen op te dringen? Waarom respecteren jullie andermans geloof niet en dringen jullie jouw eigen visie op als de enige juiste?
Dat ga ik niet, maar ik fantaseer er ook geen Godje bij om het dan maar gemaakt te hebben.quote:Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn?
Die logica zijn de natuurwetten, die van de fysica, en natuurlijke gebeurtenissen zoals de evolutie.quote:Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
De werkelijkheid is dat goede mensen vaak stank voor dank krijgen, en de slechte profiteren van hun misdaden.quote:Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Het grootste deel van de mensenschendingen uit de geschiedenis is georganiseerd geweest, dan wel gerechtvaardigd, vanuit een of ander geloof.quote:Klacht: Atheïsten zijn de plaag van de samenleving
Enige goede redenatie in dit topic.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:35 schreef Cosmo. het volgende:
Als er een god was dan had hij je nooit zulke kuttopics laten maken.
quote:
Dat dit soort dingen gebeuren is altijd mijn grootste reden geweest om niet in God te geloven. De wereld is gewoon te oneerlijk voor het bestaan van een God.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
verkrachting, moord, diefstal, of mishandeling
Het wordt gewoon weer hetzelfde als voordat je geboren was. Je maakt niks mee maar het is ook niet alsof je iets mist.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Hoe verklaar je dat we allemaal op een gegeven dag gaan sterven en dat noemand het geringste idee heeft van wat er komen gaat?
dierenquote:
kut megole hebbe nie eens hersensenquote:
en dus geen bewustzijnquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:28 schreef Klaploper het volgende:
[..]
kut megole hebbe nie eens hersensen
zekersquote:
nee hoor want toen jezus de baas was was er nog veel oorlog en moord maar toen kwam mohammed en toen was het pas vredequote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:45 schreef snakelady het volgende:
Wat veel gelovigen vergeten is dat socialiteit en moraliteit al bestonden voor dat de bijbel er was.
Het is dus niet dat de bijbel het heeft verzonnen, het bestond daar voor ook al, er waren al vele sociale maatschappijen, de bijbel heeft ze alleen opgeschreven en vervolgens eigen gemaakt plus nog wat extra regels voor zichzelf.
Dus stellen dat er zonder geloof geen moraal zou zijn is onzin, het bestaat al sinds de mensheid bestaat!
Er is nooit vrede geweest op aarde.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef Klaploper het volgende:
[..]
nee hoor want toen jezus de baas was was er nog veel oorlog en moord maar toen kwam mohammed en toen was het pas vrede
ongelovige varkenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is nooit vrede geweest op aarde.
Inderdaad, sinds Mohammed is het een en al pais en vree op aard.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef Klaploper het volgende:
[..]
nee hoor want toen jezus de baas was was er nog veel oorlog en moord maar toen kwam mohammed en toen was het pas vrede
Ik respecteer, als atheïst of pastafari zijnde, ieders mening/opvatting, mits ze mijne ook respecteren. En een aantal gelovigen heeft daar zeer veel moeite mee, die blijven door zeuren over hoe superieur ze zijn en weten van geen ophouden, totdat je ze op hun nummer zet. Maar dan zijn ze weer op hun teentjes getrapt vermits zij dat dan opeens te grof vinden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:09 schreef HCFeestbeest het volgende:
Ga aub weg.
Kunnen we niet gewoon elkaars opvattingen respecteren, ookal zijn we het er niet mee eens?
Waarom zou moraal verbonden moeten zijn met ergens in geloven?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Als je nergens in gelooft, hoe kun je in moraliteit geloven? Hoe kun je verkrachting, moord, diefstal, of mishandeling verbieden en demoniseren, zonder jouw moraliteit aan anderen op te dringen? Waarom respecteren jullie andermans geloof niet en dringen jullie jouw eigen visie op als de enige juiste?
Evolutie. Simpel, kijk om je heen en je ziet alles evolueren. Nou zal jij wel zeggen dat de mensen al eeuwen hetzelfde zijn, en dus evolutie niet bestaat, maar de mens heeft het apparaat uitgevonden waar ik nu op zit te tiepen. 25 jaar geleden moest ik dit op een papier schrijven met pen, in envelop douwen en naar de bus lopen voorzien van postzegel. Ja dat is ook evolutie.quote:Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn? Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
Als ik het nieuws zo volg heb ik 't idee dat slechte mensen beter worden beloond dat goeie mensen.. Zorggraaiers met mega oprot premie's etc.. En ik maar werken voor een hongerloontje.quote:Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Tja, op een gegeven moment is het lichaam op en dan ga je dood.. Persoonlijk hoop ik dat re-incarnatie toch bestaat, want dan kan ik nog een rondje in draaimolen des levens.quote:Hoe verklaar je dat we allemaal op een gegeven dag gaan sterven en dat noemand het geringste idee heeft van wat er komen gaat?
Dank voor het compliment.quote:Klacht: Atheïsten zijn de plaag van de samenleving
Pastafari'squote:Op zondag 31 augustus 2014 09:26 schreef MichaelScott het volgende:
Niet geloven in Zijne Noedeligheid
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Eigenlijk is dit gewoon een wet van oorzaak en gevolg. Karma heeft te maken met reïncarnatie. Ik kan je wat lectuur aanbevelen, indien je daar interesse in hebt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Ehm...tja...quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:22 schreef Dominusquinonolet het volgende:
Terechte klacht11!!!1!1!!
Veel atheïsten zijn minstens even dogmatisch als orthodox-gelovigen. Maar intussen voelen ze zich wel superieur. Ik zorg er altijd voor dat ik niet met dergelijke dogmatici hoef om te gaan, anders erger ik me rot aan hun domheid.
http://rt.com/news/atheists-more-intelligent-religious-433/quote:Religious people are likely to be less intelligent than their atheist counterparts, a study claims. The analysis, which looked at almost a century of data, found a negative correlation between high IQs and religiosity.
Dat je de staatspropaganda van een uiterst matig zender als Russia Today (RT) werkelijk als argument gebruikt is veelzeggendquote:Op zondag 31 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ehm...tja...
[..]
http://rt.com/news/atheists-more-intelligent-religious-433/
Dat je onbewezen teksten uit een sprookjesboek als waarheid gebruikt is veelzeggendquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef Dominusquinonolet het volgende:
Dat je de staatspropaganda van het uiterst matige zender Russia Today (RT) werkelijk als argument gebruikt is veelzeggend
Ha, de koning van de drogredenen. Dat heb ik allemaal nooit gezegd. Lees even terug svp.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat je onbewezen teksten uit een sprookjesboek als waarheid gebruikt is veelzeggend
RT is gewoon een perfecte zender die één kant van het verhaal laat zien. Ze doen dit echter in hoge kwaliteit. Gewoon na RT even wat NU.nl lezen, heb je ook meteen de andere kant van het verhaal.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Dat je de staatspropaganda van een uiterst matig zender als Russia Today (RT) werkelijk als argument gebruikt is veelzeggend
Russia Today.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ehm...tja...
[..]
http://rt.com/news/atheists-more-intelligent-religious-433/
Als je even wat verder kijkt, staat daar ook waar dat onderzoek vandaan komt, RT rapporteert het alleen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Dat je de staatspropaganda van een uiterst matig zender als Russia Today (RT) werkelijk als argument gebruikt is veelzeggend
Wij waren er inderdaad niet bij toen het universum ontstond, en er zit inderdaad een logica in dit alles. Alleen schrijven religieuzen dit wel heel makkelijk toe aan een god als ze er zelf niets van begrijpen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn? Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
de moraliteit zit in ons wezen, omdat we het evenbeeld van God zijn. Veel van die slechte dingen komen door de duivel en kornuiten die verleiding tot slechte dingen tot ons influisteren, het is aan onze wil om ernaar te handelen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Als je nergens in gelooft, hoe kun je in moraliteit geloven? Hoe kun je verkrachting, moord, diefstal, of mishandeling verbieden en demoniseren, zonder jouw moraliteit aan anderen op te dringen? Waarom respecteren jullie andermans geloof niet en dringen jullie jouw eigen visie op als de enige juiste?
Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn? Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Hoe verklaar je dat we allemaal op een gegeven dag gaan sterven en dat noemand het geringste idee heeft van wat er komen gaat?
Klacht: Atheïsten zijn de plaag van de samenleving
RT rapporteert het alleen, het komt natuurlijk niet van hun vandaan.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Of een van de duizenden andere?quote:First, intelligent people are less likely to conform and, thus, are more likely to resist religious dogma. Second, intelligent people tend to adopt an analytic (as opposed to intuitive) thinking style, which has been shown to undermine religious beliefs. Third, several functions of religiosity, including compensatory control, self-regulation, self-enhancement, and secure attachment, are also conferred by intelligence. Intelligent people may therefore have less need for religious beliefs and practices.
Dat is niet zo'n sterk argument, want computers zijn ook een product van een hogere macht, namelijk wijzelf, de mens. Je kunt gelovigen beter overtuigen door te laten zien dat complexe structuren ook kunnen ontstaan door evolutie en natuurlijke selectie. Niet alles hoeft van te voren bedacht te zijn, er hoeft geen plan achter te zitten. Overigens is informatica hier ook een mooi voorbeeld van, want geen van de zaken die we tegenwoordig normaal vinden (het internet, websites, e-mail, tablets, smartphones, laptops etc.) zijn van te voren bedacht toen men halverwege de 20e eeuw begon met het fabriceren van computers. Dat is allemaal zo gegroeid door nieuwe ontwikkelingen op vorige ontwikkelingen te stapelen, net zoals de natuur zichzelf organiseert zonder dat iemand de regie heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:30 schreef Henno het volgende:
[..]
Mijn computer is complex en werkt goed, dus tja dat moet wel een product zijn geweest van een hogere macht.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:11 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
RT is gewoon een perfecte zender die één kant van het verhaal laat zien. Ze doen dit echter in hoge kwaliteit. Gewoon na RT even wat NU.nl lezen, heb je ook meteen de andere kant van het verhaal.
Overigens is de Science categorie van RT gewoon goed. Als je geen propaganda wil horen over politiek, dan zijn hun Science artikelen altijd uitgebreid en gedetailleerd.
quote:
Kinders toch, RT is vergelijkbaar met FOX of de Telegraaf. En zelfs in het artikel zelf staat dat het onderzoek wellicht niet representatief is. En een goed nieuwszender dat 1 kant van t verhaal laat zien??quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:24 schreef Henno het volgende:
[..]
Als je even wat verder kijkt, staat daar ook waar dat onderzoek vandaan komt, RT rapporteert het alleen.
Nee. Nog altijd 1 kant van het verhaal. In dit geval is zelfs RT (dat dingen matig weergeeft) beter, best triest.quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
RT rapporteert het alleen, het komt natuurlijk niet van hun vandaan.
Deze beter dan?
http://psr.sagepub.com/co(...)88868313497266.short
[..]
Of een van de duizenden andere?
https://www.google.nl/sea(...)%E2%80%9D&aqs=chrome..69i57j69i64.349j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
Maar dat betekend niet dat het onderzoek niet waar is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:37 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kinders toch, RT is vergelijkbaar met FOX of de Telegraaf. En zelfs in het artikel zelf staat dat het onderzoek wellicht niet representatief is. En een goed nieuwszender dat 1 kant van t verhaal laat zien??
Er staat meerdere wetenschappelijke bronnen tussen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:40 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Nee. Nog altijd 1 kant van het verhaal. In dit geval is zelfs RT (dat dingen matig weergeeft) beter, best triest.
Nee? Betekend dat het niet? OF laten ze horen wat men zou willen horen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat betekend niet dat het onderzoek niet waar is.![]()
Ze rapporteren het alleen, net als iedere andere nieuwssite.
Ik laat je ook andere betrouwbare bronnen zien alleen die negeer je voor het gemak.
Waar staat dat ik gelovig ben? Je gebruikt drogredenen (woorden in de mond leggen) om niet in je water van onzin te verdrinken..quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er staat meerdere wetenschappelijke bronnen tussen.
Dat is dus het probleem met gelovigen, je laat ze bewijs zien maar weigeren het te geloven of het te lezen.
Je blijft nu doorgaan over RT terwijl dat er compleet los van staat.
Het zijn wetenschappelijke onderzoeken, 63 tezamen in een looptijd van meerdere jaren.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:46 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Nee? Betekend dat het niet? OF laten ze horen wat men zou willen horen?![]()
Bovendien wijkt deze falende discussie een beetje af van mn punt. Dat dogmatici zowel onder Orthodoxen als Atheïsten zijn te vinden, en ik dogmatici mijd omwille van hun domheid, en daar blijf ik bij.
En dat was dus precies NIET het punt dat ik maakte.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het zijn wetenschappelijke onderzoeken,63 tezamen in een looptijd van meerdere jaren.
Dat is nu eenmaal wat er uit is gekomen.
De enige die nu dom over komt ben jij, en het wijkt dus niet af van de discussie aangezien ik aan toon dat atheïsten over het algemeen gemiddeld genomen juist intelligenter zijn dan gelovige mensen.
Sorry als ik aannam dat je gelovig bent, dat kwam nogal naar voren in je negatieve gevoelens jegens ongelovigen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:49 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Waar staat dat ik gelovig ben? Je gebruikt drogredenen (woorden in de mond leggen) om niet in je water van onzin te verdrinken..
'Haat' naar ------>DOGMATICI<-----. Dat is het punt dat ik nu al tig keer poog te maken. En die zijn in beide kampen te vinden. Dat is het punt. Niets meer, Niets minder.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Sorry als ik aannam dat je gelovig bent, dat kwam nogal naar voren in je negatieve gevoelens jegens ongelovigen.
Als je niet gelovig bent waarom dan zo'n haat naar andere niet gelovigen toe?
Als je in de veronderstelling bent dat atheisten allemaal dogmatiserende randdebielen zijn kan ik je uit een droom helpen, uiteraard zijn er extremen, maar de meerderheid ziet atheist zijn puur en alleen als niet in een of meerdere Goden te geloven.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:56 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
'Haat' naar ------>DOGMATICI<-----. Dat is het punt dat ik nu al tig keer poog te maken. En die zijn in beide kampen te vinden. Dat is het punt. Niets meer, Niets minder.
Neeeeee. Hou nou eens op met woorden in de mond leggen. Ik zeg helemaal niet dat ze allemaal dogmatisch zijn. Enkel dat ze in beide kampen te vinden zijn. (capslock voor duidelijkheid): DAT IS HET PUNT. NIETS ANDERS.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je in de veronderstelling bent dat atheisten allemaal dogmatiserende randdebielen zijn kan ik je uit een droom helpen, uiteraard zijn er extremen, maar de meerderheid ziet atheist zijn puur en alleen als niet in een of meerdere Goden te geloven.
Je hebt zelf dit getypt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 15:59 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Neeeeee. Hou nou eens op met woorden in de mond leggen. Ik zeg helemaal niet dat ze allemaal dogmatisch zijn. Enkel dat ze in beide kampen te vinden zijn. (capslock voor duidelijkheid): DAT IS HET PUNT. NIETS ANDERS.
Veel (aanzienrijk, in overvloed, legio )is bij mij iets heel anders dan ''dat ze er te vinden zijn''quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:22 schreef Dominusquinonolet het volgende:
Terechte klacht11!!!1!1!!
Veel atheïsten zijn minstens even dogmatisch als orthodox-gelovigen. Maar intussen voelen ze zich wel superieur. Ik zorg er altijd voor dat ik niet met dergelijke dogmatici hoef om te gaan, anders erger ik me rot aan hun domheid.
Ja, er staat toch dat ik met DERGELIJKE DOGMATICI niet wens om te gaan??? En je kan er ook uit halen dat ze in beide kampen te vinden zijn. Tering zeg.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je hebt zelf dit getypt.
[..]
Veel is bij mij iets heel anders dan ''dat ze er te vinden zijn''
Misschien helpt het dus als je zelf herinnert wat je hebt getypt.
Alsof de wetenschap de geest al helemaal doorgrond heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:08 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik krijg honger van al dat gepraat over noedels/pasta en varkens.![]()
Voor ik het vergeet; Onterechte klacht; theïsten zijn gewoon geestesziek. Ik ook, maar daar ben ik van op de hoogte en ik durf het toe te geven, dat is een stuk minder gevaarlijk.
Oh, en dit idd.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:10 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Alsof de wetenschap de geest al helemaal doorgrond heeft.
Je had je ook anders kunnen verwoorden, dan was het geheel duidelijker geweest.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:05 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Ja, er staat toch dat ik met DERGELIJKE DOGMATICI niet wens om te gaan??? En je kan er ook uit halen dat ze in beide kampen te vinden zijn. Tering zeg.
Wie claimt dat dan? Een ieder die meer dan 5 minuten objectief naar een theïstisch geloof kijkt, kan de absolute overtuiging in de gegeven "waarheid" zonder moeite als waan identificeren.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:10 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Alsof de wetenschap de geest al helemaal doorgrond heeft.
Waarom ben je ziek dan? Heb je geen remmingen? Laat je je leiden door je lustgevoelens? Heb je moeite om je te beheersen? Vind je je bestaan nihilistisch?quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:15 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Wie claimt dat dan? Een ieder die meer dan 5 minuten objectief naar een theïstisch geloof kijkt, kan de absolute overtuiging in de gegeven "waarheid" zonder moeite als waan identificeren.
Opsodemieteren met je kutgeloofquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Nihilistisch is weer zo'n zwaar begrip, Als solipsist hou ik er een andere filosofie op na, ben er alleen nog niet geheel van overtuigd.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:28 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Waarom ben je ziek dan? Heb je geen remmingen? Laat je je leiden door je lustgevoelens? Heb je moeite om je te beheersen? Vind je je bestaan nihilistisch?
Ok, je zit op medicatie wrs?quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:58 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nihilistisch is weer zo'n zwaar begrip, Als solipsist hou ik er een andere filosofie op na, ben er alleen nog niet geheel van overtuigd.
Overigens, nee, nee en neen.
Ik heb/had buitengewone waarnemingen en gedachtes. Ik ben er van op de hoogte dat deze geen onderdeel van de werkelijkheid zijn, maar ik erken het.
Nein man, liever gestoord dan onder zeil. Heb het wel geprobeerd, maar ik ben gezonder zonder medicatie. Een psycholoog die polshoogte houd is voldoende.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:06 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Ok, je zit op medicatie wrs?
Dat is al positief. Verder veel succes met je filosofische zoektocht.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:08 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nein man, liever gestoord dan onder zeil. Heb het wel geprobeerd, maar ik ben gezonder zonder medicatie. Een psycholoog die polshoogte houd is voldoende.
heb ik ook, ik hoor stemmen als geluid en als gedachten, ik erken ze als demonen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:58 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nihilistisch is weer zo'n zwaar begrip, Als solipsist hou ik er een andere filosofie op na, ben er alleen nog niet geheel van overtuigd.
Overigens, nee, nee en neen.
Ik heb/had buitengewone waarnemingen en gedachtes. Ik ben er van op de hoogte dat deze geen onderdeel van de werkelijkheid zijn, maar ik erken het.
Ik heb god en satan zelf horen praten, en toen nam ik maar medicatie, omdat ik erkende dat het in mijn hoofd was.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:26 schreef Manke het volgende:
[..]
heb ik ook, ik hoor stemmen als geluid en als gedachten, ik erken ze als demonen.
In welke vorm neem jij waar?
welke medicatie kreeg je en hoe ben je er van afgekomen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik heb god en satan zelf horen praten, en toen nam ik maar medicatie, omdat ik erkende dat het in mijn hoofd was.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
En ditquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Religie is ontstaan door menselijke waarden te formaliseren. Religie is dus afhankelijk van moraal, niet andersom.
Gelovigen zijn dom.
Dit is echt zo fucking ironisch en hypocrietquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Waarom respecteren jullie andermans geloof niet en dringen jullie jouw eigen visie op als de enige juiste?
Klinkt meer als een deel van de atheïsten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 01:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik respecteer, als atheïst of pastafari zijnde, ieders mening/opvatting, mits ze mijne ook respecteren. En een aantal gelovigen heeft daar zeer veel moeite mee, die blijven door zeuren over hoe superieur ze zijn en weten van geen ophouden, totdat je ze op hun nummer zet. Maar dan zijn ze weer op hun teentjes getrapt vermits zij dat dan opeens te grof vinden.
Je moet niet praten over iets wat je niet kan spellenquote:Op zondag 31 augustus 2014 16:31 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Opsodemieteren met je kutgeloof
Moslims
Cristenen
Atheisten
Je moet geen zinnen typen als je er geen punt achter zet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:53 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je moet niet praten over iets wat je niet kan spellen
Je moet geen woorden met een hoofdletter schrijven als ze niet het eerste woord zijn van een zin.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:54 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Je moet geen zinnen typen als je er geen punt achter zet.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:56 schreef HCFeestbeest het volgende:
Je moet geen woorden met een hoofdletter schrijven als ze niet het eerste woord zijn van een zin.
quote:Gr gr. de KLB Keizer
Het verband ontgaat me enigszins. Ik ben niet gelovig, en mijn ouders ook niet. Dat betekent dan toch niet dat ik geen normen of waarden bezit? Ik weet heus wel dat moord en diefstal verkeerd zijn, daar heb ik geen 10 geboden voor nodig, of een extrinsieke motivatie zoals vrees voor de Dag des Oordeels. Overigens is het absoluut niet zo dat ik mijn visie aan anderen opdring.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Daar ga ik helemaal niet aan voorbij. Maar jij trekt de conclusie dat alles wat niet door de mens geschapen is, dan wel door een God geschapen moet zijn, dus dat het of het een of het ander is, en dat er geen derde mogelijkheid bestaat. Voor wat God betreft is het precies omgekeerd: niet God schiep de mensen, maar de mensen schiepen een God, om te kunnen verklaren wat ze niet begrepen en om hoop uit te putten (het leven is kut, maar straks kom je in de hemel).quote:Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn? Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
Dat hoef ik niet te verklaren, want dat is pertinent onjuist. Alleen bij Kuifje en Suske & Wiske overwint steevast het goede, en wordt het kwade bestraft. En ken legio mensen in mijn omgeving die de goedheid zelve zijn, en aan wie desondanks allerlei ellende is overkomen. En ik ken de grootste schoften die er zijn, die in een dikke auto rondrijden en in een villa wonen.quote:Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Ben je serieus? Je sterft omdat je lichaam op een gegeven moment versleten is, of door een ziekte, ongeluk of misdrijf. Dat niemand weet wat er hierna komt is logisch, omdat je niet uit de dood kunt terugkeren om te vertellen hoe het was. Mijn persoonlijke overtuiging is overigens dat er na de dood helemaal niks meer is. Je bent dood, het is over, het is voorbij, er is NIETS meer.quote:Hoe verklaar je dat we allemaal op een gegeven dag gaan sterven en dat noemand het geringste idee heeft van wat er komen gaat?
Ik denk dat dat laatste voor gelovigen heel erg moeilijk te bevatten is en dat de reden is dat ze iets zoeken zodat ze toch nog weten dat er "iets" is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het verband ontgaat me enigszins. Ik ben niet gelovig, en mijn ouders ook niet. Dat betekent dan toch niet dat ik geen normen of waarden bezit? Ik weet heus wel dat moord en diefstal verkeerd zijn, daar heb ik geen 10 geboden voor nodig, of een extrinsieke motivatie zoals vrees voor de Dag des Oordeels. Overigens is het absoluut niet zo dat ik mijn visie aan anderen opdring.
[..]
Daar ga ik helemaal niet aan voorbij. Maar jij trekt de conclusie dat alles wat niet door de mens geschapen is, dan wel door een God geschapen moet zijn, dus dat het of het een of het ander is, en dat er geen derde mogelijkheid bestaat. Voor wat God betreft is het precies omgekeerd: niet God schiep de mensen, maar de mensen schiepen een God, om te kunnen verklaren wat ze niet begrepen en om hoop uit te putten (het leven is kut, maar straks kom je in de hemel).
[..]
Dat hoef ik niet te verklaren, want dat is pertinent onjuist. Alleen bij Kuifje en Suske & Wiske overwint steevast het goede, en wordt het kwade bestraft. En ken legio mensen in mijn omgeving die de goedheid zelve zijn, en aan wie desondanks allerlei ellende is overkomen. En ik ken de grootste schoften die er zijn, die in een dikke auto rondrijden en in een villa wonen.
[..]
Ben je serieus? Je sterft omdat je lichaam op een gegeven moment versleten is, of door een ziekte, ongeluk of misdrijf. Dat niemand weet wat er hierna komt is logisch, omdat je niet uit de dood kunt terugkeren om te vertellen hoe het was. Mijn persoonlijke overtuiging is overigens dat er na de dood helemaal niks meer is. Je bent dood, het is over, het is voorbij, er is NIETS meer.
Waar heb ik dat dan precies gedaan?quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:56 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Je moet geen woorden met een hoofdletter schrijven als ze niet het eerste woord zijn van een zin.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:21 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Waar heb ik dat dan precies gedaan?
quote:Moslims
Cristenen
Atheisten
Dat moet gewoon met hoofdletter.quote:
Atheïsten niet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 22:26 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Dat moet gewoon met hoofdletter.
Gelukkig begint morgen de bassisschool weer voor jou.
Veel atheïsten zijn juist het tegenovergestelde. Zoveel mogelijk je best doen om van de wereld een betere plek te maken aangezien er geen God is die het zelf doet.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:28 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Vind je je bestaan nihilistisch?
Nee, dat zou nogal makkelijk zijn, we zijn hier uiteindelijk om te leren.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:00 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Veel atheïsten zijn juist het tegenovergestelde. Zoveel mogelijk je best doen om van de wereld een betere plek te maken aangezien er geen God is die het zelf doet.
Dus al die kinderen de met kanker die doodgaan nog voordat ze op de basisschool zitten, die miljoenen mensen in afrika die omkomen van de honger, oorlogen, verkrachtingen etc zijn er uiteindelijk puur zodat we een idee krijgen hoe we een goed leven moeten leiden?quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:35 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Nee, dat zou nogal makkelijk zijn, we zijn hier uiteindelijk om te leren.
Ja, dat is een proces van reïncarnatie. Een mens heeft talloze levens op aarde. Zolang we fouten maken, keren we terug naar de Aarde.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:44 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Dus al die kinderen de met kanker die doodgaan nog voordat ze op de basisschool zitten, die miljoenen mensen in afrika die omkomen van de honger, oorlogen, verkrachtingen etc zijn er uiteindelijk zodat we een idee krijgen hoe we een goed leven moeten leiden?
Hoe kan het dan dat het aantal mensen op aarde zo sterkt groeit als een deel van de mensen die doodgaan reïncarneert en een deel naar de de Hemel gaat?quote:Op maandag 1 september 2014 00:04 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Ja, dat is een proces van reïncarnatie. Een mens heeft talloze levens op aarde. Zolang we fouten maken, keren we terug naar de Aarde.
Je gaat er nogal diep op in en ik wil niet ongeloofwaardig overkomen. Er bestaat een (geestes)wereld van het onbewuste waar een ziel wacht om aangetrokken te worden wanneer twee mensen geslachtsgemeenschap hebben. Alsook zijn er nog andere planeten waar mensen leven en die reïncarneren ook om naar de aarde te komen, welke de eindplaneet is in ons universum.quote:Op maandag 1 september 2014 00:07 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat het aantal mensen op aarde zo sterkt groeit als een deel van de mensen die doodgaan reïncarneert en een deel naar de de Hemel gaat?
maar iemand anders zei dat we allemaal kikkers waren in een kikkeruniversum en dat sit een hologram was. WAT IS NU WAARquote:Op maandag 1 september 2014 00:17 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Je gaat er nogal diep op in en ik wil niet ongeloofwaardig overkomen. Er bestaat een (geestes)wereld van het onbewuste waar een ziel wacht om aangetrokken te worden wanneer twee mensen geslachtsgemeenschap hebben. Alsook zijn er nog andere planeten waar mensen leven en die reïncarneren ook om naar de aarde te komen, welke de eindplaneet is in ons universum.
stoer manquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:40 schreef Klaploper het volgende:
Als ik god ooit tegen zou komen zou ik op zijn hoofd diarreeën. Ik leef al jaren exclusief op Indiaas voer opdat ik zeker weet dat ik aan de billenplas ben mocht ik god ooit tegenkomen.
Als je echt geloofd dat mensen die altijd goed hebben geleefd, een ander nooit kwaad hebben gedaan maar naar de hel gaan omdat ze simpelweg niet geloven in een God, dan zou ik me doodschamen om gelovig te zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 00:54 schreef Chillings het volgende:
dit soort discussies leiden nergens toe, het enige wat te zeggen valt is er zijn twee opties vanuit ieder zijn standpunt:
A : als de atheisten gelijk hebben, dan zullen we het nooit weten omdat we niet meer zullen bestaan
B : als de gelovigen gelijk hebben, zullen de atheisten eeuwig gaan branden.
Gelovigen zijn zwaar in het voordeel.
Therequote:
Definieer goed.quote:Op maandag 1 september 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:
Als je echt geloofd dat mensen die altijd goed hebben geleefd,
Inderdaad. Waarom zou een God straffen voor het gebruiken van logica? Als dat zo zou zijn was ik liever niet eens geboren.quote:Op maandag 1 september 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je echt geloofd dat mensen die altijd goed hebben geleefd, een ander nooit kwaad hebben gedaan maar naar de hel gaan omdat ze simpelweg niet geloven in een God, dan zou ik me doodschamen om gelovig te zijn.
Goed dat ze een andere persoon nooit bewust kwaad hebben gedaan. Nooit hebben gemoord, verkracht, gestolen enz. uit eigen gewin in plaats van uit noodzaak.quote:
Goed volgens de definitie van de bijbel, want zo zal men, volgens de religekkies, beoordeeld worden.quote:
quote:Op maandag 1 september 2014 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat dieren helemaal niets geloven of denken.
Natuurlijk kunnen dieren wel denken, anders zouden ze ook niks kunnen leren.quote:Op maandag 1 september 2014 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat dieren helemaal niets geloven of denken.
Omdat een dier in den beginnen al niet naar een hemel gaat.quote:Op maandag 1 september 2014 01:10 schreef GhpH het volgende:
[..]dieren kunnen wel denken.. alleen niet filosoferen. Maar waarom zou een God dan alleen de mens laten geloven?
Wat gebeurd er dan met de ziel van een dier? Of hebben dieren geen ziel?quote:Op maandag 1 september 2014 01:15 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat een dier in den beginnen al niet naar een hemel gaat.
Geen dieren in de hemelquote:Op maandag 1 september 2014 01:15 schreef Insomnia_ het volgende:
Omdat een dier in den beginnen al niet naar een hemel gaat.
Dan wil ik niet naar de hemel, geen dieren in de hemel = geen bacon.quote:
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. En zover ik weet is de algehele consensus van niet. Verder weet ik te weinig over de materie om er veel zinnigs over te stellen, zeker in KLB op FOK!.quote:Op maandag 1 september 2014 01:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat gebeurd er dan met de ziel van een dier? Of hebben dieren geen ziel?
Ik geloof sowieso niet in een ziel dus ook niet dat dieren er een hebben.quote:Op maandag 1 september 2014 01:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. En zover ik weet is de algehele consensus van niet. Verder weet ik te weinig over de materie om er veel zinnigs over te stellen, zeker in KLB op FOK!.
Daarom ga ik er ook niet te veel tijd en energie in te steken.quote:Op maandag 1 september 2014 01:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof sowieso niet in een ziel dus ook niet dat dieren er een hebben.
Want als je niet in hetzelfde geloofd kan er ook geen uitleg worden gegeven over waar iemand in geloofd?quote:Op maandag 1 september 2014 01:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daarom ga ik er ook niet te veel tijd en energie in te steken.
Zeker midden in de nacht heb ik daar niet altijd behoefte aan. Daarbij zijn discussies tussen theisten en atheisten sowieso niet erg vaak van topniveau op FOK!.quote:Op maandag 1 september 2014 01:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want als je niet in hetzelfde geloofd kan er ook geen uitleg worden gegeven over waar iemand in geloofd?
Vreemde wijze van discussiëren.
Oké, slaap lekker alvast.quote:Op maandag 1 september 2014 01:26 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zeker midden in de nacht heb ik daar niet altijd behoefte aan. Daarbij zijn discussies tussen theisten en atheisten sowieso niet erg vaak van topniveau op FOK!.
En zoals ik al zei, ik ben te weinig gebrek met de materie om er iets zinnigs over te zeggen.
christenen moeten vrede met allen najagen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:00 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Veel atheïsten zijn juist het tegenovergestelde. Zoveel mogelijk je best doen om van de wereld een betere plek te maken aangezien er geen God is die het zelf doet.
Dit komt omdat de claim van geloven verzonnen is door en voor mensen.quote:Op maandag 1 september 2014 01:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. En zover ik weet is de algehele consensus van niet. Verder weet ik te weinig over de materie om er veel zinnigs over te stellen, zeker in KLB op FOK!.
Omdat een ongelovige het bestaan van zijn schepper ontkent, wanneer je zegt dat je er niet in gelooft omdat er te weinig bewijs is. dan heb je duidelijk nooit een boek opengeslagen.quote:Op maandag 1 september 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je echt geloofd dat mensen die altijd goed hebben geleefd, een ander nooit kwaad hebben gedaan maar naar de hel gaan omdat ze simpelweg niet geloven in een God, dan zou ik me doodschamen om gelovig te zijn.
jou voorouderen geloofden zeker ook niet dat de aarde rond was,quote:Op maandag 1 september 2014 01:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof sowieso niet in een ziel dus ook niet dat dieren er een hebben.
Hoe kun je vragen dat iemand iets gelooft waar je geen bewijs voor hebt? Dat is onredelijk en kun je van niemand verwachten.quote:Op maandag 1 september 2014 11:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
Een discussie met een atheïst slaat nergens op, omdat ze nergens voor open staan. Want een atheïst zegt dat god niet bestaat terwijl ze het niet kunnen bewijzen.
Je mag geloven wat je wil, maar als je wil dat anderen in jouw verhaal meegaan, dan zul je met bewijzen moeten komen. Je kunt niet verwachten dat iemand jouw geloof overneemt enkel op basis van het feit dat jij het gelooft.quote:Een gelovige kan het ook niet bewijzen en daar komt het woord geloven dus vandaan.
Ja lekker reëel voorbeeld. Een kabouter die met zijn vuist op de aarde slaat die hoor je niet eens, dus daar schiet de mensheid ook niks mee op.quote:
Ik heb zelfs de bijbel gelezen, toch is het voor mij alles behalve overtuigend.quote:Op maandag 1 september 2014 11:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
Omdat een ongelovige het bestaan van zijn schepper ontkent, wanneer je zegt dat je er niet in gelooft omdat er te weinig bewijs is. dan heb je duidelijk nooit een boek opengeslagen.
Is dat niet de pot verwijt de ketel....quote:Een discussie met een atheïst slaat nergens op, omdat ze nergens voor open staan. Want een atheïst zegt dat god niet bestaat terwijl ze het niet kunnen bewijzen.
Een gelovige kan het ook niet bewijzen en daar komt het woord geloven dus vandaan.
Is het niet oneerlijk voor de mensen die de verkeerde God hebben gekozen?quote:Maar wat zou het nut zijn als god nu opeens zijn vuist op de aarde slaat en zegt van hier ben ik, dan is iedereen opeens gelovig en zullen de mensen die dan leven stinkend hun best doen.
Wat dan weer oneerlijk is voor de mensen die vroeger geleefd hebben?
Gelukkig is bewezen dat de aarde rond is, er is nog niet bewezen dat er een ziel is, wordt dat ooit bewezen dan zal ik er geloven.quote:Op maandag 1 september 2014 11:55 schreef Chillings het volgende:
[..]
jou voorouderen geloofden zeker ook niet dat de aarde rond was,
Ik begrijp sowieso niet hoe een boek dat door mensen is geschreven het bewijs kan bevatten dat er een god is.quote:Op maandag 1 september 2014 12:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de bijbel gelezen, toch is het voor mij alles behalve overtuigend.
Zonder gelovigen waren er geen atheïsten geweest. Dus je hebt het in principe allemaal aan je eigen domme geloof te danken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
bla bla bla bla
Inderdaad, en daarnaast het boek later nog eens veranderen naar meer hedendaagse standaarden, hoe betrouwbaar was de eerste versie dan?quote:Op maandag 1 september 2014 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet hoe een boek dat door mensen is geschreven het bewijs kan bevatten dat er een god is.
de evolutie dat we van apen afstammen? daar is geen hard bewijs voor.quote:Op maandag 1 september 2014 12:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de bijbel gelezen, toch is het voor mij alles behalve overtuigend.
[..]
Is dat niet de pot verwijt de ketel....
Er is zo ontzettend veel bewijs voor bv evolutie en veel gelovigen weigeren dat te geloven.
[..]
Is het niet oneerlijk voor de mensen die de verkeerde God hebben gekozen?
Gemeenschappelijke voorouders. Geen enkele evolutionist met verstand van zaken zegt dat we van apen afstammen.quote:Op maandag 1 september 2014 12:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
de evolutie dat we van apen afstammen? daar is geen hard bewijs voor.
Dat is puur speculatie doordat de aap op de mens lijkt.
ipv de bijbel kan je beter de quran lezen, dat is het onveranderde woord van god.
We stammen ook niet van de apen af, we hebben gemeenschappelijke voorouders..quote:Op maandag 1 september 2014 12:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
de evolutie dat we van apen afstammen? daar is geen hard bewijs voor.
Dat is puur speculatie doordat de aap op de mens lijkt.
ipv de bijbel kan je beter de quran lezen, dat is het onveranderde woord van god.
Wat kom je dan met je evolutie, een mens is gewoon een mens.quote:Op maandag 1 september 2014 13:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
We stammen ook niet van de apen af, we hebben gemeenschappelijke voorouders..
Omdat anderen zeggen dat het zo is? Geef eens een argument los van dat waarom je dat zou denken?quote:Op maandag 1 september 2014 13:08 schreef Chillings het volgende:
[..]
Wat kom je dan met je evolutie, een mens is gewoon een mens.
Nergens in de geschiedenis waren mensen dieren, we hadden altijd een bewustzijn.
Evolutie heeft dan ook niks met de mens alleen te maken, we maken er alleen deel uit.quote:Op maandag 1 september 2014 13:08 schreef Chillings het volgende:
[..]
Nergens in de geschiedenis waren mensen dieren, we hadden altijd een bewustzijn.
Een "hemel" gecreëerd door iets of iemand met zulke "normen en waarden" zal voor mij ook nooit een hemel (als in: een fijne plek) kunnen zijnquote:Op maandag 1 september 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat lopen er toch debielen rond op deze aardequote:Op maandag 1 september 2014 13:08 schreef Chillings het volgende:
[..]
Inderdaad!quote:Op maandag 1 september 2014 13:16 schreef Forbry het volgende:
[..]
Een "hemel" gecreëerd door iets of iemand met zulke "normen en waarden" zal voor mij ook nooit een hemel (als in: een fijne plek) kunnen zijn
Hoogstwaarschijnlijk zouden we de gemeenschappelijke voorouder van mens en mensaap wel een aap noemen.quote:Op maandag 1 september 2014 13:03 schreef snakelady het volgende:
We stammen ook niet van de apen af, we hebben gemeenschappelijke voorouders..
Voor niemand, alleen het gros van de gelovigen lijkt dat zelf nog niet door te hebben.quote:Op maandag 1 september 2014 13:16 schreef Forbry het volgende:
Een "hemel" gecreëerd door iets of iemand met zulke "normen en waarden" zal voor mij ook nooit een hemel (als in: een fijne plek) kunnen zijn
wat bewijst evolutie nou dan precies? aanpassingen juist.quote:Op maandag 1 september 2014 13:11 schreef Klaploper het volgende:
Ik kan naar het lab gaan en onderzoek doen naar genen en zo een hele lijn maken van organismen die steeds ingewikkelder worden. Als je weet hoe voortplanting werkt is evolutie een logisch gevolg.
Jouw mening kan ik niet toetsen, enkel overnemen van anderen en een paar boekjes.
Hoe kan van een god zo een "goed" geordend universum ontstaan?quote:Op maandag 1 september 2014 13:24 schreef Chillings het volgende:
[..]
wat bewijst evolutie nou dan precies? aanpassingen juist.
Als jij in een koude kamer gaat staan dan heb je er na een tijd niet zoveel last meer van als eerst.
zo zijn de mensen en dieren gecreëerd, net als dat jou huid zich weer hersteld na een wond.
De evolutie theorie over dat een vis in de zee dat opeens een met 4 poten lopende dier op land is geworden is het domste wat ik ooit heb gehoord.
Dat is hetzelfde als zeggen dat jij en ik in theorie over miljoenen jaren water kunnen innemen en hieruit zuurstof kunnen uithalen.
Het beste bewijs voor het bestaan van een schepper, is de big bang.
Hoe kan van een knal zo een goed geordend universum ontstaan.
Dat zou best kunnen inderdaad, dat waterverhaal.quote:Op maandag 1 september 2014 13:24 schreef Chillings het volgende:
[..]
Als jij in een koude kamer gaat staan dan heb je er na een tijd niet zoveel last meer van als eerst.
zo zijn de mensen en dieren gecreëerd, net als dat jou huid zich weer hersteld na een wond.
De evolutie theorie over dat een vis in de zee dat opeens een met 4 poten lopende dier op land is geworden is het domste wat ik ooit heb gehoord.
Dat is hetzelfde als zeggen dat jij en ik in theorie over miljoenen jaren water kunnen innemen en hieruit zuurstof kunnen uithalen.
normen en waarden zijn subjectief.quote:Op maandag 1 september 2014 13:16 schreef Forbry het volgende:
[..]
kijk hoe perfect het zonnestelsel is, de aarde zit op de goede plek en alles beweegt op de zelfde snelheid en draait op dezelfde snelheid.quote:Op maandag 1 september 2014 13:27 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hoe kan van een god zo een "goed" geordend universum ontstaan?
Ja, en?quote:Op maandag 1 september 2014 13:29 schreef Chillings het volgende:
[..]
kijk hoe perfect het zonnestelsel is, de aarde zit op de goede plek en alles beweegt op de zelfde snelheid en draait op dezelfde snelheid.
elk jaar duurt ongeveer 365 dagen en elke dag 24 uur
Een tovenaar die water in wijn kan veranderen is ook niet redelijk geloofwaardig.quote:Op maandag 1 september 2014 13:24 schreef Chillings het volgende:
Ik vind het universum anders helemaal niet goed geordend. Was het goed geordend dan hadden we wel een redelijk universele afstand tussen planeten, sterren en andere ruimterotsen.quote:Het beste bewijs voor het bestaan van een schepper, is de big bang.
Ja, en? (eerder een behoorlijk argument tégen geloofquote:Op maandag 1 september 2014 13:27 schreef Chillings het volgende:
[..]
normen en waarden zijn subjectief.
Dan kan je net zo goed zeggen dat een docent een slecht persoon is omdat hij je een laag cijfer geeft voor een examen dat jij slecht maakt terwijl jij je best had gedaan om te leren.
Iets wat het hele universum heeft gemaakt, zal dan vast ook wel invloed hebben op evolutie.quote:Op maandag 1 september 2014 13:27 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen inderdaad, dat waterverhaal.
En hoe is een vraag een bewijs?
Dat is dus niet waar, waar jij het over hebt is intelligent design, dat dieren zich aanpassen aan hun omgeving.quote:Op maandag 1 september 2014 13:24 schreef Chillings het volgende:
[..]
oke zal ik je dan maar een emmer met verschillende kleuren verf geven, en dat jij het dan op de muur gooit. Wat is de kans dat jij daarmee de mona lisa zal creeren?quote:
Dat indelen van de tijd hebben we gewoon zelf gedaan hoor. Onze grote vriend Julius Ceasar heeft dat aan ons uitgelegd, en 7k jaar geleden deden we het al aan de hand van de maan. Maar toen bestond de wereld zeker nog niet?quote:Op maandag 1 september 2014 13:29 schreef Chillings het volgende:
[..]
kijk hoe perfect het zonnestelsel is, de aarde zit op de goede plek en alles beweegt op de zelfde snelheid en draait op dezelfde snelheid.
elk jaar duurt ongeveer 365 dagen en elke dag 24 uur
Zoals welke wetenschappelijke feiten?quote:Op maandag 1 september 2014 13:34 schreef Chillings het volgende:
[..]
Iets wat het hele universum heeft gemaakt, zal dan vast ook wel invloed hebben op evolutie.
Ik nodig je uit om je wat meer te verdiepen in de quran, en meer onderzoek te doen naar wetenschappelijke feiten die erin staan. Want uiteindelijk is het jou mening dat 1 of andere gozer uit de woestijn met een baard met 0 kennis van wetenschap een boek zou hebben geschreven.
Hoe kunnen er dan zoveel wetenschappelijke feiten in dat boek staan als die feiten pas honderden jaren later aan het licht zijn gekomen.
de planeet is perfect, bijna 99% van meteorieten bereikt de aarde niet eens.quote:Op maandag 1 september 2014 13:29 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Een tovenaar die water in wijn kan veranderen is ook niet redelijk geloofwaardig.
[..]
Ik vind het universum anders helemaal niet goed geordend. Was het goed geordend dan hadden we wel een redelijk universele afstand tussen planeten, sterren en andere ruimterotsen.
Chaos is wat onze planeet, en ons gemaakt heeft.
welke winst? welke macht?quote:Op maandag 1 september 2014 13:31 schreef Bredemug het volgende:
Religie kan alleen werken als het een oneindig relatie heeft met de wetenschap. Dat noemen ze dan spiritualiteit in zijn pure vorm.
En dat bestaat helaas niet. Wat we nu hebben is geen religie maar een bedrijf, en bedrijven zoals islam, christendom etc willen alleen winst maken over de rug van anderen of macht hebben over de rug van anderen. Het is nou eenmaal booming om misbruik te maken van mensen die geen capaciteit hebben om voor zichzelf te denken.
Als je dit niet begrijpt als christenen, moslim, jood dan ben je echt te dom om te poepen.
Jij bekijkt alles net verkeerd om, de aarde is niet perfect gemaakt voor ons om op te leven.quote:Op maandag 1 september 2014 13:36 schreef Chillings het volgende:
[..]
de planeet is perfect, bijna 99% van meteorieten bereikt de aarde niet eens.
En de temperatuur is om van te leven, precies genoeg zuurstof om van te leven en niet dood te gaan door overschot.
wat wil je nog meer,
de rotatie van de aarde duurt altijd even lang, en de baan van de aarde om de zon duurt altijd even lang.quote:Op maandag 1 september 2014 13:35 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dat indelen van de tijd hebben we gewoon zelf gedaan hoor. Onze grote vriend Julius Ceasar heeft dat aan ons uitgelegd, en 7k jaar geleden deden we het al aan de hand van de maan. Maar toen bestond de wereld zeker nog niet?
Sorry, maar aan dit soort zinloze teksten/vragen ga ik echt geen tijd en energie verspillen.quote:Op maandag 1 september 2014 13:35 schreef Chillings het volgende:
[..]
oke zal ik je dan maar een emmer met verschillende kleuren verf geven, en dat jij het dan op de muur gooit. Wat is de kans dat jij daarmee de mona lisa zal creeren?
http://lmgtfy.com/?q=Quran+scientific+factsquote:Op maandag 1 september 2014 13:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals welke wetenschappelijke feiten?
Tijdmeting is door de mens uitgevonden.quote:Op maandag 1 september 2014 13:40 schreef Chillings het volgende:
[..]
de rotatie van de aarde duurt altijd even lang, en de baan van de aarde om de zon duurt altijd even lang.
Ik snap niet wat je bedoelt, j
In een oneindige ruimtetijd is die kans oneindig groot.quote:Op maandag 1 september 2014 13:35 schreef Chillings het volgende:
oke zal ik je dan maar een emmer met verschillende kleuren verf geven, en dat jij het dan op de muur gooit. Wat is de kans dat jij daarmee de mona lisa zal creeren?
Het moraalbesef is niet aan een godheid op te hangen, maar meer een groepsproces. + ik dring niemand iets op, maar ik ben dan ook geen hardcore atheïst.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Het universum is ontstaan uit de 'big bang', en alles is daaruit voortgekomen. Niets wijst erop dat daar een menselijke dan wel goddelijke interventie voor nodig was om de big bang te bewerkstelligen.quote:Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn? Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
Is dat zo? Volgens mij is karma net zoiets als astrologie.quote:Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Geen verklaring voor nodig, of je gelooft of niet, sterven zul je. Wat er daarna komt is pas later relevant.quote:Hoe verklaar je dat we allemaal op een gegeven dag gaan sterven en dat noemand het geringste idee heeft van wat er komen gaat?
Je lult uit je nek en ik reageer op een trolltopic.quote:Klacht: Atheïsten zijn de plaag van de samenleving
ja tijdmeting, maar alles duurt even lang. dat bedoel ik -.-quote:Op maandag 1 september 2014 13:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Tijdmeting is door de mens uitgevonden.
Natuurlijk heeft tijd altijd al bestaan, maar uren, minuten, secondes enz, zijn uitvindingen van de mens.
Oh en van deze zou ik echt krom liggen, als het (in mijn ogen eerder het tegenovergestelde) niet zo intens treurig was...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Wij noemen het seizoenen, omdat dat voor ons makkelijker is, als het zo zou zijn dat wanneer de winter begint het meteen die dag begint te sneeuwen en het stopt met sneeuwen wanneer de winter over is zou ik je gelijk geven.quote:Op maandag 1 september 2014 13:44 schreef Chillings het volgende:
[..]
ja tijdmeting, maar alles duurt even lang. dat bedoel ik -.-
er zit een systeem achter, hoe kunnen er elk jaar 4 seizoenen zijn is dit toeval
Seizoenen zijn het gevolg van de baan van onze planeet om onze ster. Alle planeten doen dat en hebben dus seizoenen.quote:Op maandag 1 september 2014 13:44 schreef Chillings het volgende:
[..]
er zit een systeem achter, hoe kunnen er elk jaar 4 seizoenen zijn is dit toeval
Ik wil je over 4.8 biljoen jaar nog wel eens horen, als onze zon evolueert. Kijken hoe perfect de planeet er dan bijligt.quote:Op maandag 1 september 2014 13:36 schreef Chillings het volgende:
[..]
En de temperatuur is om van te leven, precies genoeg zuurstof om van te leven en niet dood te gaan door overschot.
wat wil je nog meer,
We made the sky a protective ceiling. And yet they are turning away from Our signs! [21:32]quote:Op maandag 1 september 2014 13:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wij noemen het seizoenen, omdat dat voor ons makkelijker is, als het zo zou zijn dat wanneer de winter begint het meteen die dag begint te sneeuwen en het stopt met sneeuwen wanneer de winter over is zou ik je gelijk geven.
Wat betreft scientific facts in the quran
''We made every living thing from water? Will they not believe?
Ehm tja, dat is weinig wetenschappelijk, al sinds de mensheid bestaat beseffen we ons dat we zonder water dood gaan.
En dat is er maar eentje als voorbeeld, ik kom er geen een tegen wat echt aangeeft dat de quran al zaken wist voor andere het wisten en dat dat bewijs is van een God.
Je begrijpt toch ook wel dat op een planeet die niet de omstandigheden heeft om leven te kunnen herbergen er geen organismen zijn die zich deze vragen stellen?quote:Op maandag 1 september 2014 13:36 schreef Chillings het volgende:
[..]
wat wil je nog meer,
En dat is wetenschappelijk?quote:Op maandag 1 september 2014 13:50 schreef Chillings het volgende:
[..]
We made the sky a protective ceiling. And yet they are turning away from Our signs! [21:32]
quote:Op maandag 1 september 2014 13:51 schreef Chillings het volgende:
We shall send those who reject Our revelations to the (Hell) Fire. When their skins have been burned away, We shall replace them with new ones so that they may continue to feel the pain: God is Almighty, All-Wise. [4:56]
Dit heeft niks met wetenschap te maken, alles met geloof!quote:Op maandag 1 september 2014 13:52 schreef Chillings het volgende:
“Have not those who disbelieved known that the heavens and the earth were one connected entity, then We separated them?...” (Quran 21:30)
je kan hieruit opmaken dat pijn alleen door de huid wordt gevoelt, hoe kan een persoon uit het eeuw 5 dit wetenquote:Op maandag 1 september 2014 13:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dat is wetenschappelijk?
[..]
Dit heeft niks met wetenschap te maken, alles met geloof!
(Dit soort) gelovigen hebben (heeft) maar één "argument" (en dat is dan dus ook meteen hun zogenaamde bewijs): ze snappen niet hoe/waarom de dingen zijn zoals ze zijn, dús er zit een god achter.quote:Op maandag 1 september 2014 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Seizoenen zijn het gevolg van de baan van onze planeet om onze ster. Alle planeten doen dat en hebben dus seizoenen.
Hoe bewijst dat dat god bestaat?
Pijn wordt niet alleen door de huid gevoeld, je kan ook inwendig pijn hebben.quote:Op maandag 1 september 2014 13:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
je kan hieruit opmaken dat pijn alleen door de huid wordt gevoelt, hoe kan een persoon uit het eeuw 5 dit weten
Het is allemaal wel heel erg open voor interpretatie.....quote:Op maandag 1 september 2014 13:54 schreef Chillings het volgende:
En hoe kon deze zelfde persoon weten dat de lucht boven hem eigenlijk beschermt van: meteorieten, uv straling; zon
dat is een ander verhaal, wanneer ik jou op een brandende stapel leg dan voel je nadat je huid eraf is gebrand weinig meer.quote:Op maandag 1 september 2014 13:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Pijn wordt niet alleen door de huid gevoeld, je kan ook inwendig pijn hebben.
En waarom zouden mensen in de 5e eeuw deze kennis niet kunnen hebben? Ik denk dat dat ver voor de jaartelling dit al empirisch vastgesteld is.quote:Op maandag 1 september 2014 13:56 schreef Chillings het volgende:
[..]
dat is een ander verhaal, wanneer ik jou op een brandende stapel leg dan voel je nadat je huid eraf is gebrand weinig meer.
Dat klopt, maar dat is voornamelijk door de shock en omdat bij 3de graads brandwonden de zenuwen verbrand zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 13:56 schreef Chillings het volgende:
[..]
dat is een ander verhaal, wanneer ik jou op een brandende stapel leg dan voel je nadat je huid eraf is gebrand weinig meer.
En jij aanbid een dergelijke zak met stront?quote:Op maandag 1 september 2014 13:51 schreef Chillings het volgende:
We shall send those who reject Our revelations to the (Hell) Fire. When their skins have been burned away, We shall replace them with new ones so that they may continue to feel the pain: God is Almighty, All-Wise. [4:56]
Er zijn ergere manieren van pijn. Waarom heeft die (wijze) God dat niet uitgekozen?quote:Op maandag 1 september 2014 13:56 schreef Chillings het volgende:
[..]
Uiteraard. Sterker nog, voordat mensen bestonden, was geen enkel dier een mens.quote:Op maandag 1 september 2014 13:08 schreef Chillings het volgende:
[..]
Nergens in de geschiedenis waren mensen dieren
Volgens mij hebben mijn vader en moeder mij gecreëerd.quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Chillings het volgende:
O You jinn and men, if you can penetrate zones of the heavens and the Earth, then penetrate! You will never penetrate them except with (the) power (of science).
Niemand geloofde dat de mens naar boven kon, god moedigt dit zelfs aan.
Jullie gebruiken alles wat god zelf heeft geschapen als argument tegen hem, god heeft zelf de wetenschap gecreëerd en stimuleert iedereen om meer kennis te hebben van alles om zich heen.
wanneer iemand een wetenschappelijk feit probeert te gebruiken om de nietigheid van god te bewijzen dan zie ik dit zo:
wanneer een vader ( god ) voor zijn kleuter een kauwgombal-automaat ( wetenschap ) maakt, en deze in zijn slaapkamer legt.
Wanneer de vader terugkomt en zegt tegen de zoon dat hij de automaat voor hem gemaakt gheeft, dan zal de zoon dit natuurlijk ontkennen en zeggen dat deze al bestond en onafhankelijk is van de vader.
zo zie ik atheisten dus ook, ze zijn blind in het hart en blind in de ogen. arrogant als ze zijn en zeggen dat ze een goed persoon zijn?
jouw schepper heeft jou gecreeerd en jij ontkent zijn bestaan. triest
De reactie van dat kindje is toch juist de reactie die een gelovige zou geven? Dat kind zou zijn vader normaal gesproken gewoon geloven, behalve als hij gehersenspoeld is (zoals opgroeien in een religieus gezin) of gewoon niet zo'n helder licht is.quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Chillings het volgende:
wanneer een vader ( god ) voor zijn kleuter een kauwgombal-automaat ( wetenschap ) maakt, en deze in zijn slaapkamer legt.
Wanneer de vader terugkomt en zegt tegen de zoon dat hij de automaat voor hem gemaakt gheeft, dan zal de zoon dit natuurlijk ontkennen en zeggen dat deze al bestond en onafhankelijk is van de vader.
zo zie ik atheisten dus ook, ze zijn blind in het hart en blind in de ogen. arrogant als ze zijn en zeggen dat ze een goed persoon zijn?
Zonder je heilige boekje ben je nergens.quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Chillings het volgende:
O You jinn and men, if you can penetrate zones of the heavens and the Earth, then penetrate! You will never penetrate them except with (the) power (of science).
Jullie gebruiken alles wat god zelf heeft geschapen als argument tegen hem, god heeft zelf de wetenschap gecreëerd en stimuleert iedereen om meer kennis te hebben van alles om zich heen.
wanneer iemand een wetenschappelijk feit probeert te gebruiken om de nietigheid van god te bewijzen dan zie ik dit zo:
Waarom hebben zo veel gelovigen dan een hekel aan homo's? Terwijl wetenschap heeft bewezen dat ze zo geboren zijn, het geen keuze is en de hersenen de oorzaak zijn?quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Chillings het volgende:
god heeft dat in gang gezet, wanneer jij je vuile kleren in de wasmachine doet dan weet je toch ook dat iemand dit stuk techniek heeft gemaakt zodat jij ervan kan profiteren.quote:Op maandag 1 september 2014 14:08 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Volgens mij hebben mijn vader en moeder mij gecreëerd.
Zie je nu zelf niet in dat je geen steekhoudende argumenten geeft, maar enkel drogredenen?quote:Op maandag 1 september 2014 14:10 schreef Chillings het volgende:
[..]
god heeft dat in gang gezet, wanneer jij je vuile kleren in de wasmachine doet dan weet je toch ook dat iemand dit stuk techniek heeft gemaakt zodat jij ervan kan profiteren.
Of heeft de wasmachine zichzelf gecreëerd?
waar is dat wetenschappelijk bewezen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom hebben zo veel gelovigen dan een hekel aan homo's? Terwijl wetenschap heeft bewezen dat ze zo geboren zijn, het geen keuze is en de hersenen de oorzaak zijn?
Miele is zo trots op hun wasmachines dat ze zelf hun naam erop plakken. God is de grote afwezige. Voor hetzelfde geld waren het de elfjes die het hele zwikje in gang hebben gezet.quote:Op maandag 1 september 2014 14:10 schreef Chillings het volgende:
[..]
god heeft dat in gang gezet, wanneer jij je vuile kleren in de wasmachine doet dan weet je toch ook dat iemand dit stuk techniek heeft gemaakt zodat jij ervan kan profiteren.
Of heeft de wasmachine zichzelf gecreëerd?
quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Chillings het volgende:
quote:Op maandag 1 september 2014 13:42 schreef Forbry het volgende:
(...)
Tot nu toe bleken alle dingen die in het verleden ook al aan goden werden toegeschreven, na verklaard te kunnen worden, totaal niet bij goden vandaan te komen.
(...)
Waar en wanneer heeft god dat gezegd?quote:Op maandag 1 september 2014 14:13 schreef Chillings het volgende:
[..]
waar is dat wetenschappelijk bewezen.
en tevens is het hekel aan homo's een cultereel probleem.
God zal zijn schepping nooit haten als die zijn best doet voor hen. Als homo moet je dan je lusten bedwingen en vergiffenis vragen.
als dat zo is heb ik ook geen steekhoudende? argumenten van jou gehoord, alles wat jij zegt is zogenaamd van de wetenschap.quote:Op maandag 1 september 2014 14:12 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Zie je nu zelf niet in dat je geen steekhoudende argumenten geeft, maar enkel drogredenen?
Nee, dat is juist het mooie van de wetenschappelijke methode: omdat testmethoden en resultaten worden gepubliceerd, is het voor iedereen mogelijk proeven te herhalen om de uitkomsten te controleren. Dat houdt de zaak zuiver.quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef Chillings het volgende:
[..]
De wetenschap kan net zo goed corrupt zijn als dat je eigen regering dat is.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:13 schreef Chillings het volgende:
[..]
God zal zijn schepping nooit haten als die zijn best doet voor hen. Als homo moet je dan je lusten bedwingen en vergiffenis vragen.
Surely Allah loves those who turn much (to Him), and He loves those who purify themselves.quote:Op maandag 1 september 2014 14:14 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Waar en wanneer heeft god dat gezegd?
De hersenen van een homo komen meer overeen met de hersenen van het andere geslacht dan van zijn of haar eigen geslacht.quote:Op maandag 1 september 2014 14:13 schreef Chillings het volgende:
[..]
"Actually there is more money in religion than in Rock 'n Roll" - Bonoquote:
hoe wou jij testen of er nou een evolutie isquote:Op maandag 1 september 2014 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het mooie van de wetenschappelijke methode: omdat testmethoden en resultaten worden gepubliceerd, is het voor iedereen mogelijk proeven te herhalen om de uitkomsten te controleren. Dat houdt de zaak zuiver.
En wetenschap is altijd in beweging, het corrigeert zichzelf wel waar nodig.quote:Op maandag 1 september 2014 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het mooie van de wetenschappelijke methode: omdat testmethoden en resultaten worden gepubliceerd, is het voor iedereen mogelijk proeven te herhalen om de uitkomsten te controleren. Dat houdt de zaak zuiver.
Een van de belangrijkste eigenschappen van wetenschap is dat het herschreven kan worden. Dat zie je niet terug in een geloof.quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef Chillings het volgende:
De wetenschap kan net zo goed corrupt zijn als dat je eigen regering dat is. Alles draait om geld en dat is nu juist het probleem met de wereld.
Geloof is het enigste wat niet om geld draait, en dat willen sommige machtige personen niet en proberen dus met slappe wetenschappelijke feiten te komen die je niet 100% kan bewijzen.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef Chillings het volgende:
[..] Alles draait om geld en dat is nu juist het probleem met de wereld.
Geloof is het enigste wat niet om geld draait, en dat willen sommige machtige personen niet en proberen dus met slappe wetenschappelijke feiten te komen die je niet 100% kan bewijzen.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef Chillings het volgende:
[..]
Geloof is het enigste wat niet om geld draait
als wetenschap zou almachtig is, waarom is de halve oceaan nog niet onderzocht.quote:Op maandag 1 september 2014 14:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
En wetenschap is altijd in beweging, het corrigeert zichzelf wel waar nodig.
nogmaals ik sta los van het christendom en jodendom, deze religies zijn corrupt geworden door veranderingen van de mens.quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ooit van de Katholieke Kerk gehoord?
Om jou dwars te zitten.quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef Chillings het volgende:
[..]
als wetenschap zou almachtig is, waarom is de halve oceaan nog niet onderzocht.
maar weten ze wel dat we apen waren 2 miljoen jaar geleden.
BS
Sorry dat ik het zeg, maar je bent niet goed snik. Je mag van mij best geloven, je kan denken dat wij ongelijk hebben, maar alles wat je hier in het topic neerpoept slaat gewoon nergens op. Zoek eens op wikipedia naar drogredenen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef Chillings het volgende:
[..]
als wetenschap zou almachtig is, waarom is de halve oceaan nog niet onderzocht.
maar weten ze wel dat we apen waren 2 miljoen jaar geleden.
BS
Dat is ook maar overlevering van een openbaring aan 1 persoon. Net zoveel waarde als ik opschrijf "God verklaarde aan mij dat hij nooit bestaan heeft".quote:Op maandag 1 september 2014 14:17 schreef Chillings het volgende:
[..]
Surely Allah loves those who turn much (to Him), and He loves those who purify themselves.
—Quran , Sura 02 (Al-Baqara), ayah 222[5]
Als jij als homo zijnde jezelf in bewang kan houden is er geen probleem.
niks is zeker, daarom heet het ook geloof.quote:Op maandag 1 september 2014 14:19 schreef Klaploper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Geloof is een grote scam voor geld.
Ik probeer geloof trouwens niet te ontkrachten. Ik probeer jou te laten inzien dat jouw 'argumenten' TOTAAL NIET laten zien dat god moet bestaan.
Nee, dat zou een logisch gevolg zijn met de staat van wetenschap op dat moment, of een goede gok. Als je het op dezelfde manier zou beargumenteren als je in dit topic doet, denk ik dat mensen je nog steeds dom zouden vinden.quote:Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef Chillings het volgende:
[..]
Dan wil ik die mensen vragen, zou je mij ook niet intelligent hebben genoemd als ik een eeuw geleden had gezegd dat er iemand gaat lopen op de maan
daarentegen is zowaat de hele wetenschap gekomen uit de arabische wereld, maar hier hoor je natuurlijk niets over en bij geschiedenis schenken ze hier 0,0 tijd aan maar wanneer het aankomt op wie twerkt er nou het beste is het een hele hypequote:Op maandag 1 september 2014 14:22 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar je bent niet goed snik. Je mag van mij best geloven, je kan denken dat wij ongelijk hebben, maar alles wat je hier in het topic neerpoept slaat gewoon nergens op. Zoek eens op wikipedia naar drogredenen.
Alsof dat ook maar iets te maken heeft met het al dan niet bestaan van een god.quote:Op maandag 1 september 2014 14:29 schreef Chillings het volgende:
[..]
daarentegen is zowaat de hele wetenschap gekomen uit de arabische wereld, maar hier hoor je natuurlijk niets over en bij geschiedenis schenken ze hier 0,0 tijd aan maar wanneer het aankomt op wie twerkt er nou het beste is het een hele hype
Ik vraag me af wie er nou echt gehersenpoeld worden jij of ik?
Twerken is geen product van de wetenschap. Ik geloof dat dit ergens in een hadith beschreven stond.quote:Op maandag 1 september 2014 14:29 schreef Chillings het volgende:
[..]
daarentegen is zowaat de hele wetenschap gekomen uit de arabische wereld, maar hier hoor je natuurlijk niets over en bij geschiedenis schenken ze hier 0,0 tijd aan maar wanneer het aankomt op wie twerkt er nou het beste is het een hele hype
Nee daar zit geen systeem achter, en vroeger duurde ook niet alles even lang. Dagen worden bijvoorbeeld steeds langer, 600 miljoen jaren geleden duurde een dag ongeveer 22 uur en zaten er ongeveer 400 dagen in een jaar.quote:Op maandag 1 september 2014 13:44 schreef Chillings het volgende:
[..]
ja tijdmeting, maar alles duurt even lang. dat bedoel ik -.-
Hoewel dat verders niks met geloof te maken heeft. Nu lopen Arabische landen nog achter op wetenschappelijk gebied.quote:Op maandag 1 september 2014 14:29 schreef Chillings het volgende:
[..]
http://www.meforum.org/30(...)world-lag-in-sciencequote:Decline in science resulted from many factors, including the erosion of large-scale agriculture and irrigation systems, the Mongol and other Central Asian invasions, political instability, and the rise of religious intolerance. In particular, the great theologian Abu Hamid Muhammad al-Ghazali (1059-1111) used the tools of the philosophers to undermine philosophical and scientific inquiry.
Het Islamitische gouden tijdperk is een historische periode die duurde van circa 750 tot 1257quote:Op maandag 1 september 2014 14:31 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar iets te maken heeft met het al dan niet bestaan van een god.
Of we hebben te maken met één of andere schepper in training, die behoorlijk faalt ("all-wise" and "all-mighty"... laat me niet lachen) of het is gewoon een sadist in hart en nieren. Either way, echt vrolijk word ik niet van hem/haar/het, terwijl ik dat van (de) wetenschap juist wel word.quote:Op maandag 1 september 2014 13:59 schreef highender het volgende:
[..]
En jij aanbid een dergelijke zak met stront?
Nee zo zat het niet echt, kennis zoals bijvoorbeeld wiskunde kwam verder uit het oosten (en westen) en werd verder ontwikkeld. De quran had daar niet zoveel mee te maken, handel en (verlichte) despoten wel.quote:Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef Chillings het volgende:
[..]
Het Islamitische gouden tijdperk is een historische periode die duurde van circa 750 tot 1257
net na de openbaring van de quran, belangerijke feiten kwamen aan het licht door de quran hierdoor kwam er een boost in de wetenschap.
God openbaarde zich aan mij, nu voor een tweede keer "Zweedse gehaktballetjes zijn het werk van de duivel"quote:Op maandag 1 september 2014 14:42 schreef GhpH het volgende:
Hoi ik loop even achter in dit topic. Is er al bewijs geleverd voor een God?
shit.quote:Op maandag 1 september 2014 14:47 schreef Pharkus het volgende:
[..]
God openbaarde zich aan mij, nu voor een tweede keer "Zweedse gehaktballetjes zijn het werk van de duivel"
Ik ook.quote:Op maandag 1 september 2014 14:47 schreef HardMetal het volgende:
Gadver, weer zo'n figuur met zijn moraal uit een boekje, onder dreiging van hel en verdoemenis in de pas lopen....
Ik heb 1000x meer respect voor mensen die een fatsoenlijke moraal hebben, zonder dreigementen van hel en verdoemenis.
Pfff.... een beetje op scheppen met een opgelegde moraal.
Je doet alsof dat geheim gehouden wordt, terwijl dat totaal niet zo is. Dat heeft meer metbjouw scholing te maken.quote:Op maandag 1 september 2014 14:37 schreef Chillings het volgende:
[..]
Het Islamitische gouden tijdperk is een historische periode die duurde van circa 750 tot 1257
net na de openbaring van de quran, belangerijke feiten kwamen aan het licht door de quran hierdoor kwam er een boost in de wetenschap.
Daar weet je niets van, omdat jou bronnen de media zijn.
En ra ra laat dat nou eens de nummer 1 vijand van het geloof zijn.
En wat is daar precies het nut van dan?quote:Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef Chillings het volgende:
[..]
niks is zeker, daarom heet het ook geloof.
Als je op een 100% zekere wetenschappelijke manier het bestaan van god zou kunnen bewijzen door middel van zicht geur etc. Wat zou dan het nut van de aarde zijn, de bedoeling hier is dat we getest worden op onze goedheid en vanuit hier worden beoordeeld naar welke hel en hemel je gaat.
De islam is de grootste religie in de wereld ( in praktijk is dit het christendom, maar mensen die alleen kerst vieren en zichzelf christen noemen neem ik niet serieus.)
Zoveel mensen zijn bekeerd naar de Islam, iedereen probeert hier te zeggen dat je niet intelligent ben als je in een almachtig wezen gelooft dat alles onder controle heeft.
Dan wil ik die mensen vragen, zou je mij ook niet intelligent hebben genoemd als ik een eeuw geleden had gezegd dat er iemand gaat lopen op de maan
De hemel is een natuurlijke evolutie van de mens. Het is het 'hoger gaan', iets wat elke mens zou moeten ambiëren.quote:Op maandag 1 september 2014 15:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
En wat is daar precies het nut van dan?
Waarom? en hoger gaan is niet per definitie vooruitgang.quote:Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
De hemel is een natuurlijke evolutie van de mens. Het is het 'hoger gaan', iets wat elke mens zou moeten ambiëren.
Waarom zouden we dat? Wat is het nut daarvan precies?quote:Op maandag 1 september 2014 16:01 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
De hemel is een natuurlijke evolutie van de mens. Het is het 'hoger gaan', iets wat elke mens zou moeten ambiëren.
Vond het sowieso een nogal slecht verzonnen voorbeeld/metafoorquote:Op maandag 1 september 2014 14:09 schreef Klaploper het volgende:
[..]
De reactie van dat kindje is toch juist de reactie die een gelovige zou geven? Dat kind zou zijn vader normaal gesproken gewoon geloven, behalve als hij gehersenspoeld is (zoals opgroeien in een religieus gezin) of gewoon niet zo'n helder licht is.
Ben het volledig met je eens.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Terug tot God te komen.quote:Op maandag 1 september 2014 16:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat? Wat is het nut daarvan precies?
Hiermee ben ik voor je gezwicht en zal je voortaan aanbidden.quote:Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ben het volledig met je eens.
Ik ben trouwens voor mijn eigen geloof. Het gaat er hierbij om dat iedereen mij aanbid. Elke dag probeer ik mensen te vinden die hiervoor zwichten. Lukt soms best goed. Natuurlijk zijn er betere dagen en slechtere dagen. Zo heeft God mij verteld dat ik over 10 jaar aan de top sta. Ik moest hier een beetje bij lachen, maar hij bevestigde dit een aantal keer door mij een orgasme in mijn slaap te geven. Wauw. Nu geloof ik ook.
Mooi en en wat is dáár dan het nut van?quote:Op maandag 1 september 2014 16:16 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Terug tot God te komen.
Wellicht zal jij dan ook het genot van orgasmes ervaren.quote:Op maandag 1 september 2014 16:18 schreef Bassen het volgende:
[..]
Hiermee ben ik voor je gezwicht en zal je voortaan aanbidden.
Zal indien van toepassing daar morgen verslag van doen, och wat zal ik toch lekker slapen vannacht.quote:Op maandag 1 september 2014 16:19 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Wellicht zal jij dan ook het genot van orgasmes ervaren.
Tamashii klínkt in ieder geval al wel lief/vrolijkquote:Op maandag 1 september 2014 16:11 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ben het volledig met je eens.
Ik ben trouwens voor mijn eigen geloof. Het gaat er hierbij om dat iedereen mij aanbid. Elke dag probeer ik mensen te vinden die hiervoor zwichten. Lukt soms best goed. Natuurlijk zijn er betere dagen en slechtere dagen. Zo heeft God mij verteld dat ik over 10 jaar aan de top sta. Ik moest hier een beetje bij lachen, maar hij bevestigde dit een aantal keer door mij een orgasme in mijn slaap te geven. Wauw. Nu geloof ik ook.
Tsja, ik probeer niet te beweren dat god niet bestaat. Ik denk dat 'hij' niet bestaat, maar het zou best kunnen. Ik acht het alleen niet waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 september 2014 16:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Vond het sowieso een nogal slecht verzonnen voorbeeld/metafoor, maar idd... volgens mij zou juist een gelovige zo (achterlijk) reageren.
(ja, sorry... heel soms reageer ik wat "kris kras").
Dan ben je één met God en heb je als mens bewust de goddelijke status bereikt, wat uiteindelijk het doel is van het mens-zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 16:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mooi en en wat is dáár dan het nut van?
Klopt. Dat ben ik ook echt. Ik geef mijn volgelingen allemaal liefde en andere mooie dingen. Ik zeg altijd, je moet genieten van het leven Anne, je weet maar nooit wanneer het eindigt.quote:Op maandag 1 september 2014 16:21 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tamashii klínkt in ieder geval al wel lief/vrolijk
Nope, zie ook daar nog steeds het nut niet van in.quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Dan ben je één met God en heb je als mens bewust de goddelijke status bereikt, wat uiteindelijk het doel is van het mens-zijn.
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Dan ben je één met God en heb je als mens bewust de goddelijke status bereikt, wat uiteindelijk het doel is van het mens-zijn.
Dus toch polytheïsme? En 'goddelijke status', ben je dan ook almachtig en alwijs?quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Hier hetzelfde hoor. Ik ben in principe (net als de meeste atheïsten eigenlijk denk ik) een agnost. Ik acht het bestaan van god alleen erg onwaarschijnlijk. Bovendien, als hij/zij/het bestaat vind ik hem/haar/het niet bepaald leuk.quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Tsja, ik probeer niet te beweren dat god niet bestaat. Ik denk dat 'hij' niet bestaat, maar het zou best kunnen. Ik acht het alleen niet waarschijnlijk.
Maar de stelligheid waarmee deze user zijn citaatjes neerplempt, vind ik meer op onwetendheid duiden. Iemand die zegt dat hij in (een) god gelooft omdat het een gevoel is respecteer ik. Deze user denkt dat geschriften bewijzen zijn.
Alwetend.quote:Op maandag 1 september 2014 16:34 schreef highender het volgende:
[..]
Dus toch polytheïsme? En 'goddelijke status', ben je dan ook almachtig en alwijs?
En dan ben je alwetend... wat dan?quote:
quote:Op maandag 1 september 2014 16:22 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Klopt. Dat ben ik ook echt. Ik geef mijn volgelingen allemaal liefde en andere mooie dingen. Ik zeg altijd, je moet genieten van het leven Anne, je weet maar nooit wanneer het eindigt.
laat maar zitten, doe maar verder leuk ofzoquote:Op maandag 1 september 2014 16:44 schreef Forbry het volgende:
[..]
En dan ben je alwetend... wat dan?
Ik zal ophouden, denk dat mijn punt nu ook wel duidelijk is.quote:Op maandag 1 september 2014 16:47 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
laat maar zitten, doe maar verder leuk ofzo
Precies. Ga maar eens naar een stammetje ergens in het regenwoud en zeg dat ze mogen doen wat ze willen, zolang ze geen anderen kwaad doen. Dan gaan ze vrolijk verder zoals ze al deden.quote:Op maandag 1 september 2014 16:44 schreef Forbry het volgende:
[..]
En dan ben je alwetend... wat dan?
[..]![]()
Sowieso, ik snap dat nooit... als mensen dan toch een geloof verzinnen, waarom dan geen leuk geloof? Wat dat aangaat weten de boeddhisten er nog wel íets van te maken...
(Maar goed, een leuk geloof werkt niet onderdrukkend genoeg natuurlijk).
De draak steken met iemand is natuurlijk makkelijker dan er serieus op in gaan.quote:Op maandag 1 september 2014 16:48 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik zal ophouden, denk dat mijn punt nu ook wel duidelijk is.
Ik probeer(de) niet de draak met je te steken. Ik probeer(de) een punt te maken. Niet t.o.v. jou of andere gelovigen als persoon, maar t.o.v. jullie argumentatie.quote:Op maandag 1 september 2014 16:53 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
De draak steken met iemand is natuurlijk makkelijker dan er serieus op in gaan.
quote:Op maandag 1 september 2014 14:26 schreef Chillings het volgende:
[..]
niks is zeker, daarom heet het ook geloof.
Als je op een 100% zekere wetenschappelijke manier het bestaan van god zou kunnen bewijzen door middel van zicht geur etc. Wat zou dan het nut van de aarde zijn, de bedoeling hier is dat we getest worden op onze goedheid en vanuit hier worden beoordeeld naar welke hel en hemel je gaat.
(…)
Ik vind jouw reacties anders ook twijfelachtig. Het is moeilijk om te geloven dat iemand die helder na kan denken de opvattingen heeft die jij hebt.quote:Op maandag 1 september 2014 16:53 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
De draak steken met iemand is natuurlijk makkelijker dan er serieus op in gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |