Nee, dat zou nogal makkelijk zijn, we zijn hier uiteindelijk om te leren.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:00 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Veel atheïsten zijn juist het tegenovergestelde. Zoveel mogelijk je best doen om van de wereld een betere plek te maken aangezien er geen God is die het zelf doet.
Dus al die kinderen de met kanker die doodgaan nog voordat ze op de basisschool zitten, die miljoenen mensen in afrika die omkomen van de honger, oorlogen, verkrachtingen etc zijn er uiteindelijk puur zodat we een idee krijgen hoe we een goed leven moeten leiden?quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:35 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Nee, dat zou nogal makkelijk zijn, we zijn hier uiteindelijk om te leren.
Ja, dat is een proces van reïncarnatie. Een mens heeft talloze levens op aarde. Zolang we fouten maken, keren we terug naar de Aarde.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:44 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Dus al die kinderen de met kanker die doodgaan nog voordat ze op de basisschool zitten, die miljoenen mensen in afrika die omkomen van de honger, oorlogen, verkrachtingen etc zijn er uiteindelijk zodat we een idee krijgen hoe we een goed leven moeten leiden?
Hoe kan het dan dat het aantal mensen op aarde zo sterkt groeit als een deel van de mensen die doodgaan reïncarneert en een deel naar de de Hemel gaat?quote:Op maandag 1 september 2014 00:04 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Ja, dat is een proces van reïncarnatie. Een mens heeft talloze levens op aarde. Zolang we fouten maken, keren we terug naar de Aarde.
Je gaat er nogal diep op in en ik wil niet ongeloofwaardig overkomen. Er bestaat een (geestes)wereld van het onbewuste waar een ziel wacht om aangetrokken te worden wanneer twee mensen geslachtsgemeenschap hebben. Alsook zijn er nog andere planeten waar mensen leven en die reïncarneren ook om naar de aarde te komen, welke de eindplaneet is in ons universum.quote:Op maandag 1 september 2014 00:07 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat het aantal mensen op aarde zo sterkt groeit als een deel van de mensen die doodgaan reïncarneert en een deel naar de de Hemel gaat?
maar iemand anders zei dat we allemaal kikkers waren in een kikkeruniversum en dat sit een hologram was. WAT IS NU WAARquote:Op maandag 1 september 2014 00:17 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Je gaat er nogal diep op in en ik wil niet ongeloofwaardig overkomen. Er bestaat een (geestes)wereld van het onbewuste waar een ziel wacht om aangetrokken te worden wanneer twee mensen geslachtsgemeenschap hebben. Alsook zijn er nog andere planeten waar mensen leven en die reïncarneren ook om naar de aarde te komen, welke de eindplaneet is in ons universum.
stoer manquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:40 schreef Klaploper het volgende:
Als ik god ooit tegen zou komen zou ik op zijn hoofd diarreeën. Ik leef al jaren exclusief op Indiaas voer opdat ik zeker weet dat ik aan de billenplas ben mocht ik god ooit tegenkomen.
Als je echt geloofd dat mensen die altijd goed hebben geleefd, een ander nooit kwaad hebben gedaan maar naar de hel gaan omdat ze simpelweg niet geloven in een God, dan zou ik me doodschamen om gelovig te zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 00:54 schreef Chillings het volgende:
dit soort discussies leiden nergens toe, het enige wat te zeggen valt is er zijn twee opties vanuit ieder zijn standpunt:
A : als de atheisten gelijk hebben, dan zullen we het nooit weten omdat we niet meer zullen bestaan
B : als de gelovigen gelijk hebben, zullen de atheisten eeuwig gaan branden.
Gelovigen zijn zwaar in het voordeel.
Therequote:
Definieer goed.quote:Op maandag 1 september 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:
Als je echt geloofd dat mensen die altijd goed hebben geleefd,
Inderdaad. Waarom zou een God straffen voor het gebruiken van logica? Als dat zo zou zijn was ik liever niet eens geboren.quote:Op maandag 1 september 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je echt geloofd dat mensen die altijd goed hebben geleefd, een ander nooit kwaad hebben gedaan maar naar de hel gaan omdat ze simpelweg niet geloven in een God, dan zou ik me doodschamen om gelovig te zijn.
Goed dat ze een andere persoon nooit bewust kwaad hebben gedaan. Nooit hebben gemoord, verkracht, gestolen enz. uit eigen gewin in plaats van uit noodzaak.quote:
Goed volgens de definitie van de bijbel, want zo zal men, volgens de religekkies, beoordeeld worden.quote:
quote:Op maandag 1 september 2014 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat dieren helemaal niets geloven of denken.
Natuurlijk kunnen dieren wel denken, anders zouden ze ook niks kunnen leren.quote:Op maandag 1 september 2014 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat dieren helemaal niets geloven of denken.
Omdat een dier in den beginnen al niet naar een hemel gaat.quote:Op maandag 1 september 2014 01:10 schreef GhpH het volgende:
[..]dieren kunnen wel denken.. alleen niet filosoferen. Maar waarom zou een God dan alleen de mens laten geloven?
Wat gebeurd er dan met de ziel van een dier? Of hebben dieren geen ziel?quote:Op maandag 1 september 2014 01:15 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Omdat een dier in den beginnen al niet naar een hemel gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |