Geen dieren in de hemelquote:Op maandag 1 september 2014 01:15 schreef Insomnia_ het volgende:
Omdat een dier in den beginnen al niet naar een hemel gaat.
Dan wil ik niet naar de hemel, geen dieren in de hemel = geen bacon.quote:
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. En zover ik weet is de algehele consensus van niet. Verder weet ik te weinig over de materie om er veel zinnigs over te stellen, zeker in KLB op FOK!.quote:Op maandag 1 september 2014 01:16 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat gebeurd er dan met de ziel van een dier? Of hebben dieren geen ziel?
Ik geloof sowieso niet in een ziel dus ook niet dat dieren er een hebben.quote:Op maandag 1 september 2014 01:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. En zover ik weet is de algehele consensus van niet. Verder weet ik te weinig over de materie om er veel zinnigs over te stellen, zeker in KLB op FOK!.
Daarom ga ik er ook niet te veel tijd en energie in te steken.quote:Op maandag 1 september 2014 01:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof sowieso niet in een ziel dus ook niet dat dieren er een hebben.
Want als je niet in hetzelfde geloofd kan er ook geen uitleg worden gegeven over waar iemand in geloofd?quote:Op maandag 1 september 2014 01:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Daarom ga ik er ook niet te veel tijd en energie in te steken.
Zeker midden in de nacht heb ik daar niet altijd behoefte aan. Daarbij zijn discussies tussen theisten en atheisten sowieso niet erg vaak van topniveau op FOK!.quote:Op maandag 1 september 2014 01:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want als je niet in hetzelfde geloofd kan er ook geen uitleg worden gegeven over waar iemand in geloofd?
Vreemde wijze van discussiëren.
Oké, slaap lekker alvast.quote:Op maandag 1 september 2014 01:26 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zeker midden in de nacht heb ik daar niet altijd behoefte aan. Daarbij zijn discussies tussen theisten en atheisten sowieso niet erg vaak van topniveau op FOK!.
En zoals ik al zei, ik ben te weinig gebrek met de materie om er iets zinnigs over te zeggen.
christenen moeten vrede met allen najagen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 23:00 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Veel atheïsten zijn juist het tegenovergestelde. Zoveel mogelijk je best doen om van de wereld een betere plek te maken aangezien er geen God is die het zelf doet.
Dit komt omdat de claim van geloven verzonnen is door en voor mensen.quote:Op maandag 1 september 2014 01:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat durf ik ten zeerste te betwijfelen. En zover ik weet is de algehele consensus van niet. Verder weet ik te weinig over de materie om er veel zinnigs over te stellen, zeker in KLB op FOK!.
Omdat een ongelovige het bestaan van zijn schepper ontkent, wanneer je zegt dat je er niet in gelooft omdat er te weinig bewijs is. dan heb je duidelijk nooit een boek opengeslagen.quote:Op maandag 1 september 2014 01:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je echt geloofd dat mensen die altijd goed hebben geleefd, een ander nooit kwaad hebben gedaan maar naar de hel gaan omdat ze simpelweg niet geloven in een God, dan zou ik me doodschamen om gelovig te zijn.
jou voorouderen geloofden zeker ook niet dat de aarde rond was,quote:Op maandag 1 september 2014 01:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof sowieso niet in een ziel dus ook niet dat dieren er een hebben.
Hoe kun je vragen dat iemand iets gelooft waar je geen bewijs voor hebt? Dat is onredelijk en kun je van niemand verwachten.quote:Op maandag 1 september 2014 11:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
Een discussie met een atheïst slaat nergens op, omdat ze nergens voor open staan. Want een atheïst zegt dat god niet bestaat terwijl ze het niet kunnen bewijzen.
Je mag geloven wat je wil, maar als je wil dat anderen in jouw verhaal meegaan, dan zul je met bewijzen moeten komen. Je kunt niet verwachten dat iemand jouw geloof overneemt enkel op basis van het feit dat jij het gelooft.quote:Een gelovige kan het ook niet bewijzen en daar komt het woord geloven dus vandaan.
Ja lekker reëel voorbeeld. Een kabouter die met zijn vuist op de aarde slaat die hoor je niet eens, dus daar schiet de mensheid ook niks mee op.quote:
Ik heb zelfs de bijbel gelezen, toch is het voor mij alles behalve overtuigend.quote:Op maandag 1 september 2014 11:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
Omdat een ongelovige het bestaan van zijn schepper ontkent, wanneer je zegt dat je er niet in gelooft omdat er te weinig bewijs is. dan heb je duidelijk nooit een boek opengeslagen.
Is dat niet de pot verwijt de ketel....quote:Een discussie met een atheïst slaat nergens op, omdat ze nergens voor open staan. Want een atheïst zegt dat god niet bestaat terwijl ze het niet kunnen bewijzen.
Een gelovige kan het ook niet bewijzen en daar komt het woord geloven dus vandaan.
Is het niet oneerlijk voor de mensen die de verkeerde God hebben gekozen?quote:Maar wat zou het nut zijn als god nu opeens zijn vuist op de aarde slaat en zegt van hier ben ik, dan is iedereen opeens gelovig en zullen de mensen die dan leven stinkend hun best doen.
Wat dan weer oneerlijk is voor de mensen die vroeger geleefd hebben?
Gelukkig is bewezen dat de aarde rond is, er is nog niet bewezen dat er een ziel is, wordt dat ooit bewezen dan zal ik er geloven.quote:Op maandag 1 september 2014 11:55 schreef Chillings het volgende:
[..]
jou voorouderen geloofden zeker ook niet dat de aarde rond was,
Ik begrijp sowieso niet hoe een boek dat door mensen is geschreven het bewijs kan bevatten dat er een god is.quote:Op maandag 1 september 2014 12:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de bijbel gelezen, toch is het voor mij alles behalve overtuigend.
Zonder gelovigen waren er geen atheïsten geweest. Dus je hebt het in principe allemaal aan je eigen domme geloof te danken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Als je nergens in gelooft, hoe kun je in moraliteit geloven? Hoe kun je verkrachting, moord, diefstal, of mishandeling verbieden en demoniseren, zonder jouw moraliteit aan anderen op te dringen? Waarom respecteren jullie andermans geloof niet en dringen jullie jouw eigen visie op als de enige juiste?
bla bla bla bla
Klacht: Atheïsten zijn de plaag van de samenleving
Inderdaad, en daarnaast het boek later nog eens veranderen naar meer hedendaagse standaarden, hoe betrouwbaar was de eerste versie dan?quote:Op maandag 1 september 2014 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet hoe een boek dat door mensen is geschreven het bewijs kan bevatten dat er een god is.
de evolutie dat we van apen afstammen? daar is geen hard bewijs voor.quote:Op maandag 1 september 2014 12:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de bijbel gelezen, toch is het voor mij alles behalve overtuigend.
[..]
Is dat niet de pot verwijt de ketel....
Er is zo ontzettend veel bewijs voor bv evolutie en veel gelovigen weigeren dat te geloven.
[..]
Is het niet oneerlijk voor de mensen die de verkeerde God hebben gekozen?
Gemeenschappelijke voorouders. Geen enkele evolutionist met verstand van zaken zegt dat we van apen afstammen.quote:Op maandag 1 september 2014 12:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
de evolutie dat we van apen afstammen? daar is geen hard bewijs voor.
Dat is puur speculatie doordat de aap op de mens lijkt.
ipv de bijbel kan je beter de quran lezen, dat is het onveranderde woord van god.
We stammen ook niet van de apen af, we hebben gemeenschappelijke voorouders..quote:Op maandag 1 september 2014 12:54 schreef Chillings het volgende:
[..]
de evolutie dat we van apen afstammen? daar is geen hard bewijs voor.
Dat is puur speculatie doordat de aap op de mens lijkt.
ipv de bijbel kan je beter de quran lezen, dat is het onveranderde woord van god.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |