ongelovige varkenquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is nooit vrede geweest op aarde.
Inderdaad, sinds Mohammed is het een en al pais en vree op aard.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:57 schreef Klaploper het volgende:
[..]
nee hoor want toen jezus de baas was was er nog veel oorlog en moord maar toen kwam mohammed en toen was het pas vrede
Ik respecteer, als atheïst of pastafari zijnde, ieders mening/opvatting, mits ze mijne ook respecteren. En een aantal gelovigen heeft daar zeer veel moeite mee, die blijven door zeuren over hoe superieur ze zijn en weten van geen ophouden, totdat je ze op hun nummer zet. Maar dan zijn ze weer op hun teentjes getrapt vermits zij dat dan opeens te grof vinden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 23:09 schreef HCFeestbeest het volgende:
Ga aub weg.
Kunnen we niet gewoon elkaars opvattingen respecteren, ookal zijn we het er niet mee eens?
Waarom zou moraal verbonden moeten zijn met ergens in geloven?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Als je nergens in gelooft, hoe kun je in moraliteit geloven? Hoe kun je verkrachting, moord, diefstal, of mishandeling verbieden en demoniseren, zonder jouw moraliteit aan anderen op te dringen? Waarom respecteren jullie andermans geloof niet en dringen jullie jouw eigen visie op als de enige juiste?
Evolutie. Simpel, kijk om je heen en je ziet alles evolueren. Nou zal jij wel zeggen dat de mensen al eeuwen hetzelfde zijn, en dus evolutie niet bestaat, maar de mens heeft het apparaat uitgevonden waar ik nu op zit te tiepen. 25 jaar geleden moest ik dit op een papier schrijven met pen, in envelop douwen en naar de bus lopen voorzien van postzegel. Ja dat is ook evolutie.quote:Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn? Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
Als ik het nieuws zo volg heb ik 't idee dat slechte mensen beter worden beloond dat goeie mensen.. Zorggraaiers met mega oprot premie's etc.. En ik maar werken voor een hongerloontje.quote:Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Tja, op een gegeven moment is het lichaam op en dan ga je dood.. Persoonlijk hoop ik dat re-incarnatie toch bestaat, want dan kan ik nog een rondje in draaimolen des levens.quote:Hoe verklaar je dat we allemaal op een gegeven dag gaan sterven en dat noemand het geringste idee heeft van wat er komen gaat?
Dank voor het compliment.quote:Klacht: Atheïsten zijn de plaag van de samenleving
Pastafari'squote:Op zondag 31 augustus 2014 09:26 schreef MichaelScott het volgende:
Niet geloven in Zijne Noedeligheid
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Eigenlijk is dit gewoon een wet van oorzaak en gevolg. Karma heeft te maken met reïncarnatie. Ik kan je wat lectuur aanbevelen, indien je daar interesse in hebt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Ehm...tja...quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:22 schreef Dominusquinonolet het volgende:
Terechte klacht11!!!1!1!!
Veel atheïsten zijn minstens even dogmatisch als orthodox-gelovigen. Maar intussen voelen ze zich wel superieur. Ik zorg er altijd voor dat ik niet met dergelijke dogmatici hoef om te gaan, anders erger ik me rot aan hun domheid.
http://rt.com/news/atheists-more-intelligent-religious-433/quote:Religious people are likely to be less intelligent than their atheist counterparts, a study claims. The analysis, which looked at almost a century of data, found a negative correlation between high IQs and religiosity.
Dat je de staatspropaganda van een uiterst matig zender als Russia Today (RT) werkelijk als argument gebruikt is veelzeggendquote:Op zondag 31 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ehm...tja...
[..]
http://rt.com/news/atheists-more-intelligent-religious-433/
Dat je onbewezen teksten uit een sprookjesboek als waarheid gebruikt is veelzeggendquote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef Dominusquinonolet het volgende:
Dat je de staatspropaganda van het uiterst matige zender Russia Today (RT) werkelijk als argument gebruikt is veelzeggend
Ha, de koning van de drogredenen. Dat heb ik allemaal nooit gezegd. Lees even terug svp.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat je onbewezen teksten uit een sprookjesboek als waarheid gebruikt is veelzeggend
RT is gewoon een perfecte zender die één kant van het verhaal laat zien. Ze doen dit echter in hoge kwaliteit. Gewoon na RT even wat NU.nl lezen, heb je ook meteen de andere kant van het verhaal.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Dat je de staatspropaganda van een uiterst matig zender als Russia Today (RT) werkelijk als argument gebruikt is veelzeggend
Russia Today.quote:Op zondag 31 augustus 2014 11:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ehm...tja...
[..]
http://rt.com/news/atheists-more-intelligent-religious-433/
Als je even wat verder kijkt, staat daar ook waar dat onderzoek vandaan komt, RT rapporteert het alleen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:39 schreef Dominusquinonolet het volgende:
[..]
Dat je de staatspropaganda van een uiterst matig zender als Russia Today (RT) werkelijk als argument gebruikt is veelzeggend
Wij waren er inderdaad niet bij toen het universum ontstond, en er zit inderdaad een logica in dit alles. Alleen schrijven religieuzen dit wel heel makkelijk toe aan een god als ze er zelf niets van begrijpen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn? Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
de moraliteit zit in ons wezen, omdat we het evenbeeld van God zijn. Veel van die slechte dingen komen door de duivel en kornuiten die verleiding tot slechte dingen tot ons influisteren, het is aan onze wil om ernaar te handelen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 19:32 schreef mig72 het volgende:
Als je nergens in gelooft, hoe kun je in moraliteit geloven? Hoe kun je verkrachting, moord, diefstal, of mishandeling verbieden en demoniseren, zonder jouw moraliteit aan anderen op te dringen? Waarom respecteren jullie andermans geloof niet en dringen jullie jouw eigen visie op als de enige juiste?
Hoe ga je voorbij aan het feit dat het universum, de zon, de sterren, en planeten door geen mens gecreëerd kunnen zijn? Hoe ga je voorbij aan het feit dat alles in de wereld, ook het ontstaan en functioneren van bovenstaande, schijnt met een bepaalde reden, en logica te gebeuren?
Hoe verklaar je dat goede mensen en daden doorgaans beloond worden en slechte mensen en daden bestraft (wet van karma)?
Hoe verklaar je dat we allemaal op een gegeven dag gaan sterven en dat noemand het geringste idee heeft van wat er komen gaat?
Klacht: Atheïsten zijn de plaag van de samenleving
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |