abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143960393
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris

Nieuwe informatie (28 augustus):

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
- deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie boven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort):
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143960437
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143960542
Camerafabrikant: Canon
Cameramodel: Canon PowerShot SX270 HS
Afbeeldingsdatum: 2013-04-01 19:54:00 (geen TZ)
Focuslengte: 4.5 mm
Diafragma: f/3.5
Belichtingstijd: 0.0013 s (1/800)
ISO-equivalent: 400
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Matrix
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
Oriëntatie: Normaal
Kleurruimte: sRGB
GPS-coördinaat: undefined, undefined

http://www.tvn-2.com/Noti(...)ionales/IMG_0508.JPG
pi_143960569
Afbeeldingsdatum: 2013-04-01 18:42:25 (geen TZ)
Belichtingstijd: 0.020 s (1/50)
ISO-equivalent: 800

http://www.tvn-2.com/Noti(...)ionales/IMG_0493.JPG
pi_143960584
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:46 schreef StaceySinger het volgende: Afbeeldingsdatum: 2013-04-01 19:54:00 (geen TZ)
De eerste noodoproepen werden gedaan rond 16:00 dus dan werd die foto gemaakt nadat iets misging.
pi_143960597
deze is 7 dagen later gemaakt

Afbeeldingsdatum: 2013-04-08 07:38:12 (geen TZ)
Belichtingstijd: 0.067 s (1/15)
Geflitst: Ja (Automatisch, Rode-ogenmodus)

http://www.tvn-2.com/Noti(...)ionales/IMG_0542.JPG
pi_143960637
Trouwens heeft een local al de plek herkent van die ene foto waarop Kris in die rare houding staat, is al bekend welke locatie dat betreft?
pi_143960649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:47 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

De eerste noodoproepen werden gedaan rond 16:00 dus dan werd die foto gemaakt nadat iets misging.
Nee je moet nog 6 uur van die tijden van die foto's aftrekken.
pi_143960750
geen tz wat betekent dat?

vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:54:43 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143960819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Nee je moet nog 6 uur van die tijden van die foto's aftrekken.
Waarom 6 uur? In onze zomertijd (en dat is op 1 april al) schelen wij 7 uur met Panama. Staat de camera op wintertijd dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143960842
De foto van dat "pad" is gemaakt dus voor de foto van de Quebrada?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:56:04 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143960855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:55 schreef jackie12 het volgende:
De foto van dat "pad" is gemaakt dus voor de foto van de Quebrada?
Voor de CD/Mirador zelfs begreep ik.
pi_143960873
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef Stupidisco het volgende: Nee je moet nog 6 uur van die tijden van die foto's aftrekken.
Oh, tja ik ben niet zo'n techneut. Ben vooral benieuwd op welke tijd je dan uitkwam op die foto met Kris in die rare houding. En of de locatie ervan nog eventueel achterhaald kan worden, daarom ben ik het er ook niet helemaal mee eens dat het niet in het belang van het onderzoek is om die foto's in openbaarheid te brengen, misschien herkennen locals die locatie immers wel. Aan de andere kant brengen recherche's meestal dingen niet naar buiten, als het in hun ogen daderkennis kan bevatten.
pi_143960877
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:52 schreef jackie12 het volgende:
geen tz wat betekent dat?

geen tijdzone ingesteld
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:57:36 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143960905
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:56 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Oh, tja ik ben niet zo'n techneut. Ben vooral benieuwd op welke tijd je dan uitkwam op die foto met Kris in die rare houding. En of de locatie ervan nog eventueel achterhaald kan worden, daarom ben ik het er ook niet helemaal mee eens dat het niet in het belang is om die foto's in openbaarheid te brengen, misschien herkennen locals die locatie immers wel. Aan de andere kant brengen ze meestal dingen niet naar buiten, als het in hun ogen daderkennis kan bevatten.
Die foto komt van Twitter, dus daar hebben we de data (lees: gegevens) niet van
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:57:52 #16
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143960912
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Gorraay op 29-08-2014 18:58:26 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143960920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom 6 uur? In onze zomertijd (en dat is op 1 april al) schelen wij 7 uur met Panama. Staat de camera op wintertijd dan?
Ik denk dat de camera nog op wintertijd stond ja. Zomertijd ging op 29/30 maart in. Dus ik acht het aannemelijk dat ze de tijd in de camera nog niet hadden aangepast naar de zomertijd.

Ik heb zelf geen digitale camera dus geen idee of mensen die wel zo'n ding hebben (en op vakantie zijn) de datum meteen bij de start van de zomertijd zullen aanpassen. Iemand die uit ervaring kan spreken ?
pi_143960928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor de CD/Mirador zelfs begreep ik.
Wat mij opvalt van de foto van de quebrada is dat het mooi weer is, de grond droog en er rechts heel duidelijk een pad ligt

Van de foto 8 dagen later word ik een beetje misselijk. Of door henzelf gemaakt aan het eind van hun latijn
Of door iemand anders hoe dan ook brrrrr
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:59:03 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143960947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

geen tijdzone ingesteld
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:57 schreef Gorraay het volgende:

[..]

tijdzone?
Dus hoe weten we dan op welke tijd(zone) die camera stond en hoeveel uur je er vanaf moet trekken of bij moet tellen??? :?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:59:25 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143960954
Voor de foto van Kris in de quebrada ziet de uitgebreide EXIF info er zo uit (photographer):

En verder:

pi_143960975
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:59 schreef Perico het volgende:
Voor de foto van Kris in de quebrada ziet de uitgebreide EXIF info er zo uit (photographer):

[ afbeelding ]

En verder:

[ afbeelding ]
Voor mij abacadabra.
Maar wat betekent dit Perico?

Maar even iets heel anders, wie heeft de foto's naar buiten gebracht en waarom??
pi_143961022
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:00 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Voor mij abacadabra.
Maar wat betekent dit Perico?
Dat de foto's op 1 april gemaakt zijn. Meer niet eigenlijk.
pi_143961031
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:00 schreef jackie12 het volgende: Abacadabra.
Dat dat woord nog bestaat _O-
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:04:31 #24
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143961108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:58 schreef jackie12 het volgende:
Maar nu draai ik de boel even om: Wat geeft jullie verdwaalaanhangers het recht om over Hans Kremers te zeggen dat hij aan tunnelvisie leidt?
Hij is daar NB zelf geweest, kent zijn dochter en zegt dat volgens hem je daar niet kunt verdwalen. Maar nee zeggen jullie (misschien van jullie eigen zolderkamer), Hans Kremers leidt aan tunnelvisie en kan niet verkroppen dat zn dochter misschien wel het verkeerde pad heeft genomen.
En de advocaat? Tja die is bevooroordeeld...
En dat is geen roddelen???
Verschil met dat geroddel is dat die roddel totaal nergens op gebaseerd is En die van mij wel!

Iedereen die hier op dit forum zit roddelt. Daarom is het ook een forum.
Dus hou op met je hooghartig gedrag van "ik plaats alleen de foto's als jullie ophouden met roddelen"
bluuuh mag ik een kotszakje?
1: Leer een keer quoten. Dat maakt het leesbaarder.
2: Ik heb nooit gezegd dat iemand een tunnelvisie heeft of dat iemand verdwaald is. Voor de zoveelste keer: draai niet om wat ik schrijf, bv. hier en hier.
3: Lees even terug wat Lavenderr schrijft. Er zijn hier regels :)
pi_143961509
beetje vreemd dat bij de donkere foto de IOS instelling op 400 stond en bij de andere op 800
pi_143961613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:18 schreef StaceySinger het volgende:
beetje vreemd dat bij de donkere foto de IOS instelling op 400 stond en bij de andere op 800
En wat is dat? :?
pi_143961717
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:20 schreef Grijzemassa het volgende:
IOS instelling
Naast de sluitertijd en het diafragma is er nog één element (dat vaak vergeten wordt) op je digitale camera die de belichting beïnvloedt, de foto maakt. Dit is de ISO waarde (in het ‘filmtijdperk’ ook wel bekend als de ASA waarde van een filmrolletje). Als we dan ‘s avonds foto’s wilden gaan maken kochten we een ASA400 rolletje. ASA heet dus ISO in de digitale fotografie en geeft aan hoe snel de sensor reageert op het licht dat door de lens op de sensor valt.

verder http://www.digitalefotogr(...)s/lichtgevoeligheid/
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:24:01 #28
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143961745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:58 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik denk dat de camera nog op wintertijd stond ja. Zomertijd ging op 29/30 maart in. Dus ik acht het aannemelijk dat ze de tijd in de camera nog niet hadden aangepast naar de zomertijd.

Ik heb zelf geen digitale camera dus geen idee of mensen die wel zo'n ding hebben (en op vakantie zijn) de datum meteen bij de start van de zomertijd zullen aanpassen. Iemand die uit ervaring kan spreken ?
Op mijn camera wisselen zomer- en wintertijd automatisch maar alleen als er een tijdzone ingesteld is. Die was op deze camera niet ingesteld.
pi_143961786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:24 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op mijn camera wisselen zomer- en wintertijd automatisch maar alleen als er een tijdzone ingesteld is. Die was op deze camera niet ingesteld.
Ok, en zelfde geldt wellicht voor het automatisch aanpassen van het jaar of is dat iets wat je sowieso altijd handmatig moet doen bij een digitale camera?
pi_143961797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Naast de sluitertijd en het diafragma is er nog één element (dat vaak vergeten wordt) op je digitale camera die de belichting beïnvloedt, de foto maakt. Dit is de ISO waarde (in het ‘filmtijdperk’ ook wel bekend als de ASA waarde van een filmrolletje). Als we dan ‘s avonds foto’s wilden gaan maken kochten we een ASA400 rolletje. ASA heet dus ISO in de digitale fotografie en geeft aan hoe snel de sensor reageert op het licht dat door de lens op de sensor valt.

Ja dank je ik googlede het ook maar je had ios i.p.v. iso staan maar bedankt vd uitleg!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:25:57 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143961809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:18 schreef StaceySinger het volgende:
IOS instelling
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dan klopt het toch? ASA400 voor foto's 's-avonds = ISO400 voor foto's 's-avonds?
En daar stond de camera op bij die donkere foto kennelijk..
pi_143961853
Ok, ik worstel de hele dag al met een vraag, dus nou stel ik em maar gewoon hier.

Ik heb dus die post geplaatst van dat medium Cari Roy, en haar reading text. En ja, mediums en readings enzo is allemaal geen exacte wetenschap, dat realiseer ik me donders goed. Nou is er iets in wat zij zegt (meisjes kwamen volgens haar om door "injuries to the neck") wat precies terug komt op een website van FB dmv een handeling en foto daarvan van iemand die hier besproken is, en die daar hele rare foto's over geplaatst heeft, van precies zo'n handeling van zichzelf op een liggend meisje. Is dat hier iets wat ik hier kan laten zien (alleen die foto van FB) of mag dat niet? Ik weet het niet, maar het hele vreemde er aan is gewoon too weird a coincedence. Dus: kan dat, of is dat niet toegestaan omdat die persoon formeel geen verdachte is?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:28:07 #33
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143961874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:25 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok, en zelfde geldt wellicht voor het automatisch aanpassen van het jaar of is dat iets wat je sowieso altijd handmatig moet doen bij een digitale camera?
Nee, het jaar gaat sowieso automatisch.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:29:13 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143961898
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:24 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat kan dus niet he? Want het komt allemaal wel prachtig overeen met de Nederlandse wintertijd (van wat we weten van hoe laat de foto's genomen zijn uit de 2e EenVandaag reportage). En de camera moet sowieso "een" tijd nemen en die vasthouden lijkt me. Of mis ik iets?
pi_143961962
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Dan klopt het toch? ASA400 voor foto's 's-avonds = ISO400 voor foto's 's-avonds?
En daar stond de camera op bij die donkere foto kennelijk..
nee
namate het donkerder is neem je een hoger getal
overdag bijv 100
en s'nachts 800,1600 of 3200

Je moet dat handmatig instellen
zijn hadden hem staan op 800 overdag en op die donkere foto op 400
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:34:24 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee
overdag bijv 100
In die quote van jou uit die link stond wat ik zei toch?

quote:
Als we dan ‘s avonds foto’s wilden gaan maken kochten we een ASA400 rolletje. ASA heet dus ISO in de digitale fotografie en geeft aan hoe snel de sensor reageert op het licht dat door de lens op de sensor valt.
Maar goed, ik heb verder geen verstand van fotografie (zoals wel duidelijk moge zijn) :P
pi_143962064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In die quote van jou uit die link stond wat ik zei toch?

[..]

Maar goed, ik heb verder geen verstand van fotografie (zoals wel duidelijk moge zijn) :P
dat was duidelijk ja :7
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:36:01 #38
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143962067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kan dus niet he? Want het komt allemaal wel prachtig overeen met de Nederlandse wintertijd (van wat we weten van hoe laat de foto's genomen zijn uit de 2e EenVandaag reportage). En de camera moet sowieso "een" tijd nemen en die vasthouden lijkt me. Of mis ik iets?
Op mijn camera is het mogelijk om wél een tijd in te stellen maar geen tijdzone. Dan weet de camera precies hoe laat het is maar niet waar hij is :')
pi_143962068
quote:

[..]

nee
overdag bijv 100

Handmatig instellen dus...dat is wel apart.
pi_143962097
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:36 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Moet je deze instelling altijd zelf handmatig aanpassen of kan zoiets ook automatisch gaan?
handmatig en je wint dan steeds 1 belichtings stop
bij zonnig weer op 100
bewolkt op 200
in een restaurant op 400

etc etc
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:37:15 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat was duidelijk ja :7
Ja, hebben we dat nu vastgesteld. ^O^

Nu graag de uitleg, want ik vind jouw eerdere uitleg in tegenspraak met de info die je zelf postte..
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:37:49 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962132
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:36 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op mijn camera is het mogelijk om wél een tijd in te stellen maar geen tijdzone. Dan weet de camera precies hoe laat het is maar niet waar hij is :')
Ja, weet ik veel :P

Dank voor je uitleg iig ^O^
pi_143962136
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

handmatig en je wint dan steeds 1 belichtings stop
Dus bij het maken van die foto's is wel degelijk nagedacht en zijn dus handmatig settings aangepast. Toch opvallend.

Met welk doel/idee zou die instelling zijn aangepast vraag je je dan af.
pi_143962241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:37 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dus bij het maken van die foto's is wel degelijk nagedacht en zijn dus handmatig settings aangepast. Toch opvallend.
klopt en ze hebben hem dus voor de nacht verkeerd ingesteld
pi_143962265
Image Quality

Canon PowerShot SX270 HS
produces images of very good quality. It recorded noise-free images at ISO 100, 200 and 400, with some noise and slight colour desaturation at ISO 800. ISO 1600 shows more obvious noise and loss of colour but still remains perfectly usable, and even the faster setting of ISO 3200 doesn't suffer too badly, although we'd avoid using the fastest speed of ISO 6400
pi_143962316
's nachts had hij dus op 1600 of op 3200 moeten staan
pi_143962319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt en ze hebben hem dus voor de nacht verkeerd ingesteld
de foto bij de quebrada staat ook op 400, toch??? Van wie was de camera????
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:43:55 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962360
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:42 schreef Spocke het volgende:

[..]

de foto bij de quebrada staat ook op 400, toch??? Van wie was de camera????
Van Kris of van Lisanne.
pi_143962422
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Van Kris of van Lisanne.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:46:10 #50
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143962442
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:42 schreef StaceySinger het volgende:
's nachts had hij dus op 1600 of op 3200 moeten staan
Als je goede foto's wil maken. Vraag is of dat het doel was.

Valt er een reden te bedenken waarom je de ISO juist lager zou zetten?
Minder batterij gebruik? al zal dat minimaal zijn bij zo'n setting lijkt me.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:48:12 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962499
Even iets heel anders; een commentaar onder dit bericht:

quote:
Para los que leen esta noticia....soy de área de Boquete y tengo negocios de turismo...pienso que es muy irresponsable salir y decir que el sendero no es para que se pierda una persona...un abogado que no conoce el área y que no tiene idea de lo que es ir a la montaña, no puede declarar que no es peligroso...es conocido por la gente del área que es unos de los senderos muy peligrosos, lo dicen los guías que son los especialistas en montaña...yo solo les puede asegurar con hechos que el año pasado se me extraviaron unos alemanes en el área, menos de 24 horas, cuando volvieron al pueblo estaban a punto de desfallecer...los ayudo a salir de la montaña un indigena..
Google Translate:

quote:
Voor degenen die dit nieuws te lezen .... Ik ben Boquete gebied en toeristische bedrijven hebben ... Ik denk dat het zeer onverantwoord om uit te gaan en te zeggen dat het pad is niet voor een persoon om te missen ... een advocaat die weet gebied en heeft geen idee wat er gaande is op de berg, kan niet verklaren dat het veilig is ... wordt bekend bij de inwoners van het gebied, dat is een van de zeer gevaarlijke paden, ze zeggen dat de gidsen die zijn specialisten berg ... Ik kan ze veilig met feiten die vorig jaar liep ik een aantal Duitsers in het gebied, minder dan 24 uur, toen ze terugkeerden naar het dorp waren op het punt om flauw ... ik hen te helpen uit de berg een Indian ..
quote:
For those who read this news .... I am Boquete area and tourism businesses have ... I think it's very irresponsible to go out and say that the path is not for a person to miss ... a lawyer who knows area and has no idea what is going to the mountain, can not declare that it is safe ... is known by the people of the area that is one of the very dangerous paths, they say the guides who are specialists mountain ... I just can secure them with facts that last year I wandered some Germans in the area, less than 24 hours, when they returned to the village were about to faint ... I help them out of the mountain a Indian ..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-08-2014 19:54:40 ]
pi_143962502
quote:
het lijkt of je de isowaarde automatisch kunt instellen!!!
pi_143962653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:48 schreef Spocke het volgende:

[..]

het lijkt of je de isowaarde automatisch kunt instellen!!!
ISO-waarde instellen (PowerShot SX270 HS/PowerShot SX280 HS)

http://nl.canon.be/Suppor(...)ailid=tcm:43-1041303

1. Druk op de aan-uitknop om de camera in te schakelen.

2. Druk op de knop <FUNC./SET> (Functie/Instellen) ().

3. Het volgende scherm wordt weergegeven.

Druk op de knoppen <><> of draai aan het <keuzewiel> om [ISO Speed/ISO-waarde] () te kiezen.
Druk op <FUNC. /SET> (FUNCTIE/INSTELLEN) () of draai aan het keuzewiel <> om de instellingen voor [ISO speed/ISO-waarde] weer te geven.

4. Kies de gewenste [ISO Speed/ISO-waarde].

Druk op de knoppen <><> of draai aan het <keuzewiel> om de gewenste [ISO Speed/ISO-waarde]* te selecteren.
Wanneer u klaar bent met selecteren, drukt u op de knop <FUNC./SET> (Functie/Instellen) ().
* Selecteer de juiste [ISO Speed/ISO-waarde] voor de opnameomstandigheden.
Als het waarschuwingspictogram voor bewegingsonscherpte () wordt weergegeven wanneer u de <ontspanknop> half indrukt, kunt u het beste de ISO-waarde telkens een beetje verhogen, bijvoorbeeld [ISO 100], [ISO 200] enzovoort, en de [ISO Speed/ISO-waarde] instellen wanneer het waarschuwingspictogram voor bewegingsonscherpte (G0035839||3]]) verdwijnt.
Richtlijnen voor het wijzigen van de ISO-waarde
De ISO-speed (ISO-waarde) wordt automatisch aangepast aan de opnamemodus en opnameomstandigheden.
Laag

High Voor opnamen buiten met mooi weer.
Voor opnamen met bewolkte weersomstandigheden of bij schemering.
Voor het maken van avondopnamen op opnamen in donkere ruimtes.

5. Als het volgende pictogram wordt weergegeven, is de instelling voltooid (bij instelling van [ISO Speed/ISO-waarde] op 400).

OPMERKING
Als de camera is ingesteld op (), kunt u de automatisch ingestelde ISO-waarde bekijken door de ontspanknop half in te drukken.
pi_143962699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:53 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ISO-waarde instellen (PowerShot SX270 HS/PowerShot SX280 HS)

http://nl.canon.be/Suppor(...)ailid=tcm:43-1041303
thanks,daar was ik net.... vandaar

http://nl.canon.be/Images/G0154772_tcm43-1041298.gif
pi_143962741
Kan de camera niet gewoon op automatische stand hebben gestaan? Of zou de ISO dan anders geweest moeten zijn? (Ik ben ook fotografie-leek)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:56:04 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962753
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:45 schreef Spocke het volgende:

[..]

Wat is daar :? aan?
pi_143962765
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:55 schreef Saarah het volgende:
Kan de camera niet gewoon op automatische stand hebben gestaan? Of zou de ISO dan anders geweest moeten zijn? (Ik ben ook fotografie-leek)
kan ja maar dan is het dus vreemd dat hij overdag op 800 stond
en dat moet handmatig gebeurd zijn
pi_143962782
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is daar :? aan?
je stelde mijn vraag nogmaals.....???
pi_143962844
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

vandaar ook mijn vraag van wie de camera was..... en wie de foto van het "pad" heeft gemaakt.... Die dus blijkbaar wel wist wat iso is......

Goed ontdekt!!!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:59:54 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:57 schreef Spocke het volgende:

[..]

je stelde mijn vraag nogmaals.....???
Je bedoelde van wie van de meiden? Maar dat schreef je niet...
Je stelde je vraag zo algemeen dat ik hem dus ook zo beantwoordde ;).
pi_143962879
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je bedoelde van wie van de meiden? Maar dat schreef je niet...
Je stelde je vraag zo algemeen dat ik hem dus ook zo beantwoorrde ;).
oh, oke
pi_143962925
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:59 schreef Spocke het volgende:

[..]

vandaar ook mijn vraag van wie de camera was..... en wie de foto van het "pad" heeft gemaakt.... Die dus blijkbaar wel wist wat iso is......

Goed ontdekt!!!
ja het kan zijn dat iemand Expres die instelling op 400 heeft gezet dan krijg je allemaal onderbelichte (donkere) foto's (als het vrij donker is )
pi_143963131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja het kan zijn dat iemand Expres die instelling op 400 heeft gezet dan krijg je allemaal onderbelichte (donkere) foto's (als het vrij donker is )
en de foto waar k. bukt.... heb je daar ook gegevens uit kunnen halen???
pi_143963156
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:09 schreef Spocke het volgende:

[..]

en de foto waar k. bukt.... heb je daar ook gegevens uit kunnen halen???
nee dat is het vreemde > daar zijn alle gegevens gewist
en dat kan alleen met speciale software
pi_143963390
op WS staat een donkere foto in post 265, met rotsen er op, lijkt bij een afgrond of een plateau genomen, had ik die nou al hier gezien, dacht het niet?
pi_143963424
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:16 schreef Poekje01 het volgende:
op WS staat een donkere foto in post 265, met rotsen er op, lijkt bij een afgrond of een plateau genomen, had ik die nou al hier gezien, dacht het niet?
die staat hier in post #6
pi_143963818
quote:

[..]

nee
overdag bijv 100

Ja wauw, no shit. 's Avonds is er geflitst. De camera berekent de benodigde sluitertijd met een bepaalde (vanaf max) flitsduur. Als de flits niet lang genoeg is, dan gaat pas de sluitertijd omhoog.

Dit is echt spoken zien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

8)7

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 20:27:41 ]
pi_143963904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:26 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ja wauw, no shit. 's Avonds is er geflitst. De camera berekent de benodigde sluitertijd met een bepaalde (vanaf max) flitsduur. Als de flits niet lang genoeg is, dan gaat pas de sluitertijd omhoog.

Dit is echt spoken zien.

[..]

8)7
gaat over de ISO instelling
pi_143963948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gaat over de Iso instelling
Of je nu je sluitertijd langer maakt of de lichtgevoeligheid (ISO) van de sensor verhoogt, dat maakt niet uit. (Behalve dat je een bak ruis krijgt bij een hogere ISO)

Er is niets raars aan geflitst ISO400 bij nacht en ISO800 overdag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 20:30:40 ]
pi_143964014
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:29 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Of je nu je sluitertijd langer maakt of de lichtgevoeligheid (ISO) van de sensor verhoogt, dat maakt niet uit. (Behalve dat je een bak ruis krijgt bij een hogere ISO)
ja en waarom staat s'avonds de instelling op 400 en overdag op 800 ?
pi_143964118
Kan die donkere foto genomen zijn (ik gok) bovenop de rotsen bij

www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/rock-climbing/

aan de Pacific zijde bij Piedra de Lino Rock, of moet het perse voorbij de CD aan de Caribische kant zijn?

zie op 3 na onderste foto, omhoog kijkend langs die abseil wand?
pi_143964180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:29 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Er is niets raars aan geflitst ISO400 bij nacht en ISO800 overdag.
er is overdag helemaal niet geflitst
Geflitst: Nee

pi_143964241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja en waarom staat s'avonds de instelling op 400 en overdag op 800 ?
De camera schat, gokt en berekent wat de beste foto oplevert. Er staat niets vast.

Met de EXIF info uit deze foto's heeft de fotograaf in de foto waar kris een aparte houding aanneemt op 9m gestaan. Dan neem ik even aan dat er op 4.5mm focal lengt is geschoten. Dat lijkt de standaard (groothoek) instelling te zijn.
pi_143964315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:36 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

De camera schat, gokt en berekent wat de beste foto oplevert. Er staat niets vast.

Met de EXIF info uit deze foto's heeft de fotograaf in de foto waar kris een aparte houding aanneemt op 9m gestaan. Dan neem ik even aan dat er op 4.5mm focal lengt is geschoten. Dat lijkt de standaard (groothoek) instelling te zijn.
we hebben het nu over hele andere foto's :7
pi_143964358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

we hebben het nu over hele andere foto's :7
Ik zou eens lezen wat er staat. Je begrijpt er vrij weinig van.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

er is overdag helemaal niet geflitst
Geflitst: Nee

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 20:39:43 ]
pi_143964392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:38 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

heb jij de fotovakschool gedaan of ik ?
pi_143964412
quote:

[..]

nee
overdag bijv 100

Ik weet waar de aan en uitknop zit van mn computer verder ben ik totaal niet technisch.

Kun je mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat het inhoudt dat de camera overdag op 800 stond (moest dus eigenlijk bv 100 zijn?) en op die latere foto 's nachts op 400 (moest dus bv 800 zijn?)

Gaat dit automatisch of moet je er echt verstand van hebben om dat te doen?
pi_143964489
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

heb jij de fotovakschool gedaan of ik ?
Ik iig niet. Als jij dat wel gedaan hebt zou je onbegrip het alleen maar treuriger maken.
No offence verder, maar dit gaat nergens over. :?
pi_143964498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:40 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik weet waar de aan en uitknop zit van mn computer verder ben ik totaal niet technisch.

Kun je mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat het inhoudt dat de camera overdag op 800 stond (moest dus eigenlijk bv 100 zijn?) en op die latere foto 's nachts op 400 (moest dus bv 800 zijn?)

Gaat dit automatisch of moet je er echt verstand van hebben om dat te doen?
overdag op 100 en s'nacht's op 1600 of 3200
dat moet handmatig ja
pi_143964590
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:33 schreef Poekje01 het volgende:
Kan die donkere foto genomen zijn (ik gok) bovenop de rotsen bij

www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/rock-climbing/

aan de Pacific zijde bij Piedra de Lino Rock, of moet het perse voorbij de CD aan de Caribische kant zijn?

zie op 3 na onderste foto, omhoog kijkend langs die abseil wand?
De structuur van de grond/rotsen lijkt veel op elkaar. Alleen op de donkere foto zie je dat de planten gewoon omhoog groeien, ze groeien natuurlijk altijd naar het licht. Daar maak ik uit op dat het geen schuine wand is maar vlakke grond. Het kan ook op de rand van een afgrond oid zijn.
pi_143964647
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat moet handmatig ja
Stop nou eens met dat geleuter.

http://www.canon.nl/For_H(...)/PowerShot_SX270_HS/
quote:
ISO-gevoeligheid* AUTO, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400
pi_143964749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:45 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

haha
hieruit blijkt dat je er geen flikker van snapt
als hij op auto zou staan zou hij hem overdag op 100 zetten en s'nachts op 3200 of op 6400
pi_143964750
quote:

[..]

dat moet handmatig ja
Oke. Vind jij het raar dat die waardes niet goed zijn ingesteld?
Als je mij bv zo'n camera in mn handen zou drukken zou ik ook niet weten hoe wat te doen.
Ja, op t knopje drukken om een foto te maken maar verder niet

Hypothese -als de rest van de foto's van hun vakantie wel goed gemaakt zijn en deze niet dan zouden ze dus gemaakt kunnen zijn door iemand die er geen verstand van heeft?
En las ik nou net iets over dat er iets is gewist?

Jij hebt er duidelijk verstand van Stacey. Ben benieuwd naar jouw bevindingen
pi_143964765
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:45 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar kun jij uitleggen hoe de datum en tijd wel zou kloppen maar het jaar niet?
pi_143964825
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De structuur van de grond/rotsen lijkt veel op elkaar. Alleen op de donkere foto zie je dat de planten gewoon omhoog groeien, ze groeien natuurlijk altijd naar het licht. Daar maak ik uit op dat het geen schuine wand is maar vlakke grond. Het kan dan ook op de rand van een afgrond oid zijn.
oh, even voor de zekerheid, ik bedoel bovenop die abseil wand, waar je dan vanaf naar beneden moet abseilen, maar die je nu op de website, vanaf onder naar boven ziet?
pi_143964993
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:49 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

oh, even voor de zekerheid, ik bedoel bovenop die abseil wand, waar je dan vanaf naar beneden moet abseilen, maar die je nu op de website, vanaf onder naar boven ziet?
Ja derde van onder toch? Daar hangen ze toch al in de touwen en is de foto van onder hun genomen of zie ik dat verkeerd? Maar nogmaals, de structuur lijkt er veel op!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:52:19 #88
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143964999
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:47 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar kun jij uitleggen hoe de datum en tijd wel zou kloppen maar het jaar niet?
De default-datum van de camera is bv. 1-1-2013.
Kris of Lisanne heeft wel de datum en de (Nederlandse) tijd ingesteld maar niet het jaartal. Dat blijft dan op 2013 staan.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:53:08 #89
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143965042
Dit zijn de EXIF waardes van de drie originele foto's (pad voor de Mirador, Kris in quebrada, foto van 8 april) die ik uitlees met Opanda Power Exif:

De ISO speed rating is 800 op het pad, en 400 bij de andere twee.

De exposure time is drie keer anders.
pi_143965066
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De default-datum van de camera is bv. 1-1-2013.
Kris of Lisanne heeft wel de datum en de (Nederlandse) tijd ingesteld maar niet het jaartal. Dat blijft dan op 2013 staan.
Oke dank je ik had eerder gelezen dat het jaartal altijd vanzelf meeliep. Maar dat hoeft dus niet?
pi_143965138
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:53 schreef Perico het volgende:
Dit zijn de EXIF waardes van de drie originele foto's (pad voor de Mirador, Kris in quebrada, foto van 8 april) die ik uitlees met Opanda Power Exif:

[ afbeelding ]

Is hier iets raars aan Perico?
pi_143965201
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

haha
hieruit blijkt dat je er geen flikker van snapt
als hij op auto zou staan zou hij hem overdag op 100 zetten en s'nachts op 3200 of op 6400
Dat ligt maar net aan de hoeveelheid licht, diafragma en (beschikbare -> trillen -> stabilisatie) sluitertijd. Maar je wilt het niet begrijpen kennelijk. Lekker 's avonds op vakantie op ISO6400 vol gaan inflitsen joh. :W

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:47 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Gewoon over het hoofd gezien misschien. Mogelijk reset hij de datum bij het vervangen van batterijen. Dan begint hij bij het jaartal dat de cam op de markt is gekomen.

quote:
Brandpuntsafstand 4,5 - 90,0 mm (35mm-equivalent: 25 - 500 mm)
Ah daar ging mijn berekening verkeerd. Ik had de Full Frame (35mm) brandpuntsafstand genomen. Afstand zal zo'n 10m zijn geweest. :7

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 21:00:16 ]
pi_143965378
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:53 schreef Perico het volgende:

[ afbeelding ]

ja tussen
18:46:59 en 19:54:00 is de ISO waarde dus ook anders ingesteld
pi_143965407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:52 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja derde van onder toch? Daar hangen ze toch al in de touwen en is de foto van onder hun genomen of zie ik dat verkeerd? Maar nogmaals, de structuur lijkt er veel op!
ja, maar ik bedoel, je moet toch eerst bovenop die rots staan voordat je abseilt naar beneden toe?
Zou daar, dus, bovenop, die rots, bovenop dat rotsplateau die foto genomen kunnen zijn? Ik bedoel hoeveel van die rotsen zijn er aan de Caribbean zijde , met deze structuur?
pi_143965409
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:55 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de hoeveelheid licht, diafragma en (beschikbare -> trillen -> stabilisatie) sluitertijd. Maar je wilt het niet begrijpen kennelijk. Lekker 's avonds op vakantie op ISO6400 vol gaan inflitsen joh. :W

[..]

Gewoon over het hoofd gezien misschien. Mogelijk reset hij de datum bij het vervangen van batterijen. Dan begint hij bij het jaartal dat de cam op de markt is gekomen.
zwam jij ff ergens anders verder kleuter :7
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:00:12 #96
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143965423
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:55 schreef jackie12 het volgende:
Is hier iets raars aan Perico?
Dat laat ik graag aan de experts over Jackie :)

Ik moest er vroeger erg op letten, toen ik nog met 8 mm filmde... die film was 40 ISO.. dat was goed, als er veel daglicht was.. of je moest een lamp van 750 watt voor erbij hebben.
pi_143965450
Ik heb een beetje het gevoel dat ik met allemaal Russen aan tafel zit die allemaal hele interessante dingen bespreken maar waar ik helemaal niks van snap omdat ik de taal niet spreek.

Kan iemand mij uitleggen of er iets raars is aan het gebruik van de camera en/of er iets gewist is?
pi_143965477
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik moest er vroeger erg op letten, toen ik nog met 8 mm filmde... die film was 40 ISO.. dat was goed, als er veel daglicht was.. of je moest een lamp van 750 watt voor erbij hebben.
Zelfs dit begrijp ik al niet hahaha!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:01:21 #99
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143965488
Ze kwamen midden op de dag op de Mirador, stonden daar in de open lucht en in de volle zon. Daar hebben ze dus de camera op 400 ISO gezet, en dat vervolgens niet meer veranderd.
pi_143965497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:00 schreef Perico het volgende:

[..]

dubbel 8 nog ? of super 8 ? :7
pi_143965747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:01 schreef Domnivoor het volgende:
Ze kwamen midden op de dag op de Mirador, stonden daar in de open lucht en in de volle zon. Daar hebben ze dus de camera op 400 ISO gezet, en dat vervolgens niet meer veranderd.
foutje
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:05:43 #102
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143965772
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:01 schreef StaceySinger het volgende:
dubbel 8 nog ? of super 8 ? :7
{offtopic} Super 8.. Kodachrome... hele mooie kleurenfilm.. nog tot 2005 mee gefilmd. Maar 15 euro, voor 4 minuten 10 sec. aan film, pas 2-3 weken later terug uit Zwitserland.. dure hobby.

{ontopic} Op de donkere foto lijkt er vooraan iets op de rots te liggen.. als je inzoomt is het een voorwerp, met een vierkantje in het midden... heeft iemand ideeen?
pi_143965909
De foto is dus gemaakt op een horizontale grond, aangezien de vegetatie recht omhoog groeit. Het is dan geen rotswand vanuit een vreemde positie gezien. Er is ook veel erosie wat doet vermoeden dat er regelmatig water stroomt. Verder vind ik het lijken op de rand van een afgrond. Wie ziet er meer of anders?
pi_143965956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:07 schreef Grijzemassa het volgende:
De foto is dus gemaakt op een horizontale grond, aangezien de vegetatie recht omhoog groeit. Het is dan geen rotswand vanuit een vreemde positie gezien. Er is ook veel erosie wat doet vermoeden dat er regelmatig water stroomt. Verder vind ik het lijken op de rand van een afgrond. Wie ziet er meer of anders?
Zo zie ik t ook

Mata waar ben je??!
pi_143965973
quote:
lijkt wel een dames horloge
pi_143966122
sorry , heb het beter bekeken, als ik de foto vergroot op de ipad zit er op driekwart boven in het midden, boven die gleuf, nog iets, wat oplicht, waardoor die afgrond niet aan de lnkerkant kan zitten volgens mij..

het lijkt wel of er iets ligt, een zak ofzo, wit, het loopt daar door, weer grond
pi_143966171
Als ik eroplos associeer met mijn aluhoedje op, dan zeg ik:

Een ouderwetsche (insuline-)spuit? Een mes, een op z'n kop liggende revolver?

Maar het is waarschijnlijk een takje.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:14:00 #108
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143966270
quote:
Ik zie een verticale rotswand aangezien de vegetatie recht omhoog groeit ;) Achter de rotswand een steile helling waar je nog meer vegetatie ziet als je het lichter maakt.
Volgens mij is de foto vanuit een rivierbedding schuin omhoog gemaakt. Ik kan er uiteraard naast zitten.
pi_143966306
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:12 schreef Rowlf het volgende:

nee, ik bedoel precies daar een stukje naar boven..
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:16:50 #110
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143966449
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:08 schreef jackie12 het volgende:

Mata waar ben je??!
"ik kan aan dit gesteente natuurlijk niet zien waar de foto gemaakt is, maar het lijkt me:
- geen grot
- op een redelijk open stuk"
pi_143966497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

lijkt wel een dames horloge
Zou idd kunnen. Of het is gewoon niets.
Op mijn Acer computer uit 1887 lijkt het net alsof er een paadje loopt van links naar rechts.
Denk dat deze foto's door de allerbeste experts al zijn onderzocht en kan me niet voorstellen dat wij er iets op ontdekken wat de experts al niet ontdekt zouden hebben.

Maar om een lang verhaal kort te maken:
Na de nachtfoto hebben ze dus alles weer netjes in hun rugzak gedaan en is ie uiteindelijk geklemd tussen rotsen gevonden.
pi_143966618
Ik zie een man met een petje licht shirt in het midden. Vooal als je de foto oplicht.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:24:27 #113
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143966873
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:12 schreef Rowlf het volgende:

De allereerste associatie was bij mij ook een spuit.. denk je weer aan de vee-inentingen. Maar wat Stacey zegt, daarna dacht ik ook aan een dameshorloge, of een armband.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:32:00 #114
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143967216
Kijk even op websleuth. Daar heeft iemand die foto helder gemaakt:

http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-4/page12

Zo lijkt het toch meer op een afgrond...
pi_143967381
Iets links van het midden, op ong. 80% hoogte vd foto zie je een witte vlek Ik heb m vergroot en zie iets bijzonders maar het lukt me niet de foto hier op te krijgen Kan iemand dat doen?
pi_143967694
wat zegt de schaduw van de blaadjes rechts op de foto... Valt daar wat zinnigs over te zeggen???
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:46:16 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143967848
quote:
De rand van een afgrond, de rand waar een wat steil naam beneden gaat, de oever(rand) van een grivier, de rand van een greppel. Kan vanalles zijn.

Maar de rotsen zijn idd de grond. Dat dacht ik meteen al en heb ik her en der ook nagevraagd aan andere en die waren het er mee eens.

Ok, in eerste instantie op een kleine foto en na een eerste snelle blik dacht ik even aan zandgrond met een bandenspoor/bandensporen, maar dat het "grond" was en niet "wand" was me wel meteen duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-08-2014 21:51:30 ]
pi_143967883
Het lijkt me in ieder geval niet alsof ze de aandacht van vliegtuigen wilden trekken of de flits gebruikten om het pad te belichten :N
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:46:52 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143967884
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:14 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik zie een verticale rotswand aangezien de vegetatie recht omhoog groeit ;) Achter de rotswand een steile helling waar je nog meer vegetatie ziet als je het lichter maakt.
Volgens mij is de foto vanuit een rivierbedding schuin omhoog gemaakt. Ik kan er uiteraard naast zitten.
Ik zie dat echt niet, sorry :N
pi_143967974
Iedereen ziet er wat anders in.
Ik denk dat men er soms ook graag wat in wíl zien. Meer dan het is.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:49:12 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143968016
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:20 schreef ToniB het volgende:
Ik zie een man met een petje licht shirt in het midden. Vooal als je de foto oplicht.
Jij hebt het over de foto van de gebogen Kris nu?

De rest ook? Want ik denk aan die donkere foto...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:50:39 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143968098
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:48 schreef Lavenderr het volgende:
Iedereen ziet er wat anders in.
Ik denk dat men er soms ook graag wat in wíl zien. Meer dan het is.
Ik vraag me af of men het niet over verschillende foto's heeft eigenlijk :D
pi_143968198
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of men het niet over verschillende foto's heeft eigenlijk :D
Dat idee heb ik ook.
Heb vandaag al zoveel dingen voorbij zien komen. Van mannen met een cowboyhoed tot honden aan toe.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:54:04 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143968280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook.
Heb vandaag al zoveel dingen voorbij zien komen. Van mannen met een cowboyhoed tot honden aan toe.
:D Ja, dat was de "gebogen Kris"-foto. Die bracht de fantasie van sommigen nogal op hol (in mijn ogen en niet rot/persoonlijk bedoeld naar iemand) :P
pi_143968318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij hebt het over de foto van de gebogen Kris nu?

De rest ook? Want ik denk aan die donkere foto...
nee ik heb het over die donkere foto met op de voorgrond die rotsblokken en dan in het midden ongeveer lijkt het alsof daar iemand loopt met een petje op en een licht shirt. Hij lijkt veel lager te lopen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:55:36 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143968370
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:32 schreef Domnivoor het volgende:
Kijk even op websleuth. Daar heeft iemand die foto helder gemaakt:

http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-4/page12

Zo lijkt het toch meer op een afgrond...
Als je zelf niet op WS zit (een account hebt en ingelogd bent) kun je de foto's daar niet zien meen ik.. ;)
pi_143968398
Hoe krijg je in hemelsnaam een foto van je pc hier op?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:56:25 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143968415
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:54 schreef ToniB het volgende:

[..]

nee ik heb het over die donkere foto met op de voorgrond die rotsblokken en dan in het midden ongeveer lijkt het alsof daar iemand loopt met een petje op en een licht shirt. Hij lijkt veel lager te lopen.
Nee hoor :N Niets van te zien op de opgelichte foto's :N
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:58:05 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143968495
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Hoe krijg je in hemelsnaam een foto van je pc hier op?
Die moet je eerst op zo'n "deel je foto's-ding" (kan ff nu niet op namen van die dingen komen) op internet zetten

En vandaar kun je die hier zetten (url foto kopiëren), op "voeg afbeelding toe" klikken, url plakken en dan op ok. En daarna op invoeren drukken (van je post)
pi_143968528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:54 schreef ToniB het volgende:

[..]

dit bedoel je ?

pi_143968540
Nou dan zeg ik het maar zo, die witte vlek
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die moet je eerst op zo'n "deel je foto's-ding" (kan ff nu niet op namen van die dingen komen) op internet zetten

En vandaar kun je die hier zetten (url foto kopiëren)..
o bedankt!
pi_143968584
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:58 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit bedoel je ?

[ afbeelding ]
ja...thanx!
pi_143968648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 21:59 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ja...thanx!
ja dat lijkt een man met een petje op ofzo ? wel een heel stuk lager denk ik
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:02:14 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143968745
quote:

[..]

dit bedoel je ?

[ afbeelding ]
Zijn gewoon blaadjes/vegetatie.
pi_143968752
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:00 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja dat lijkt een man met een petje op ofzo ? wel een heel stuk lager denk ik
Als je de witte vlek nog verder uit vergroot is het net een mensenschedel
pi_143968871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zijn gewoon blaadjes/vegetatie.
nee hij heeft gelijk
pi_143968886
quote:

[..]

dit bedoel je ?

[ afbeelding ]
Ja zie je hem? beetje rechts van de foto ik zie daar echt iemand lopen/staan
pi_143968916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:05 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ja zie je hem? beetje rechts van de foto ik zie daar echt iemand lopen/staan
pi_143968956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja !
pi_143969054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:06 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ja !
die loopt wel een meter of 5 a 6 dieper
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:10:01 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143969175
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee hij heeft gelijk
Nee, dat is gewoon vegetatie.

Ergo: jij vind het één en ik het ander. Laten we dat respecteren: let's agree to disagree ;)
pi_143969198
zou kunnen toch?
pi_143969238
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:10 schreef ToniB het volgende:
zou kunnen toch?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:12:23 #144
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143969307
Mjah, het blijkt dat als je de originele foto van Kris van de Twitpic met de lage resolutie wat wilt bewerken.. (ik heb hier volop schaduweffect toegevoegd).

Dan doen de huidkleurige pixels in de cirkel ter hoogte van Kris nooit mee... die veranderen nooit als je de waardes aanpast, qua schaduw/licht etc. Lijkt alsof ze vervuild zijn en er niet thuishoren

Ook valt de blauwachtige kleur in de tweede cirkel op.
pi_143969393
432384.jpg

ik zie hier dus wat anders in, als je alleen naar de witte vlek kijkt
pi_143969514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[ afbeelding ]

ik zie hier dus wat anders in, als je alleen naar de witte vlek kijkt
je moet echt een heel goed Grafisch beeldscherm hebben om dit goed te kunnen zien
er staat een man en ik denk dat hij op een telefoon kijkt ofzo
pi_143969599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

je moet echt een heel goed Grafisch beeldscherm hebben om dit goed te kunnen zien
ik zit achter een normale laptop
pi_143969629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:18 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ik zit achter een normale laptop
ik heb een 30 inch gekalibreerd Apple scherm :7
pi_143969691
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik heb een 30 inch Apple scherm :7
lijkt op jouw scherm die witte vlek dan niet op een mensenschedel die een beetje schuin ligt?
pi_143969735
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
en als hij een licht shirt draag verklaart dat die witte vlek / het terugkaatsen van het licht is anders dan van de rest van de vegetatie. Maar Stacey jij hebt daar geloof ik meer verstand van. Ik wilde er alleen maar op wijzen en hoe meer ogen hoe beter en het klopt dat iedereen er wat anders in ziet maar we zijn hier toch om de mogelijkheden uit te sluiten en eventuele missers te ontdekken>
pi_143969755
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:20 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

lijkt op jouw scherm die witte vlek dan niet op een mensenschedel die een beetje schuin ligt?
ik zie het goed hoor het is een man die een meter of 10 verder en veel dieper staat
in een soort geul ofzo
pi_143969819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:21 schreef ToniB het volgende:

[..]

en als hij een licht shirt draag verklaart dat die witte vlek / het terugkaatsen van het licht is anders dan van de rest van de vegetatie. Maar Stacey jij hebt daar geloof ik meer verstand van. Ik wilde er alleen maar op wijzen en hoe meer ogen hoe beter en het klopt dat iedereen er wat anders in ziet maar we zijn hier toch om de mogelijkheden uit te sluiten en eventuele missers te ontdekken>
over z'n linker schouder hangt ook een tas - geen rugzak
pi_143969895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

over z'n linker schouder hangt ook een tas - geen rugzak ofzo
ja dat zie ik ook...
pi_143969952
quote:

[..]

SPOILER
pi_143969979
quote:

[..]

Huh???

Zoals ik zei heb een Acer uit het jaar 0
Ik ga niet zeggen dat ik het niet geloof maar hoe kan het dat dat niet is opgevallen door de onderzoekers die waarschijnlijk een 1000 inch beeldscherm hebben
pi_143970007
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:20 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik vind het echt helemaal nergens op lijken. Gewoon blaadjes.
pi_143970076
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:25 schreef Rowlf het volgende:

[..]

SPOILER
_O- _O-
pi_143970112
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:25 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Huh???

Zoals ik zei heb een Acer uit het jaar 0
Ik ga niet zeggen dat ik het niet geloof maar hoe kan het dat dat niet is opgevallen door de onderzoekers die waarschijnlijk een 1000 inch beeldscherm hebben
zal ze wel opgevallen zijn maar wie het is is niet te zien
bij laag water stikt het daar ook van de illegale goudzoekers
pi_143970161
wel die zagen toen ook niet toen die twee broertjes uit zeist waren vermist dat ze de hele verkeerde auto in beeld hadden! Luister de politie maakt zat fouten dus dat kan hier ook. wij zijn tenslotte allemaal maar mens.
pi_143970168
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb de foto op mijn lappie vergroot en belichting aangepast. Dan springt het echt naar voren.
Maar die foto krijg ik hier niet op, dan moet ik het weer te veel verkleinen
pi_143970267
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zal ze wel opgevallen zijn maar wie het is is niet te zien
bij laag water stikt het daar ook van de illegale goudzoekers
Dus na 8 dagen maken de meiden een foto waar volgens jou/jullie iemand opstaat maar ze roepen niet effe "hellup" ? En dat zullen de onderzoekers ook wel opgevallen zijn?
Of worden we hier flink vernaggeld.....
pi_143970334
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:29 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik heb de foto op mijn lappie vergroot en belichting aangepast. Dan springt het echt naar voren.
Maar die foto krijg ik hier niet op, dan moet ik het weer te veel verkleinen
Foto uploaden en dan hier even een linkje dumpen?
pi_143970377
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Foto uploaden en dan hier even een linkje dumpen?
uploaden naar wat, want hier lukt dat dus niet
pi_143970484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

dan ga je naar http://tinypic.com/
maakt een account aan
en je kan foto's uploaden
dan neem je de IMG link en die post je hier
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:35:14 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143970511
quote:

[..]

Precies :Y
pi_143970567
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

http://imgur.com/
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:38:31 #167
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143970703
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:16 schreef StaceySinger het volgende:

er staat een man en ik denk dat hij op een telefoon kijkt ofzo
Ik zie het ook, op 27 inch. ;) .... Dit neigt niet meer naar gezichtsbedrog, de contouren van een man met pet zijn zichtbaar:

pi_143970728
quote:

[..]

kijk als je een lullig laptopje hebt van 600 euro zie je het denk ik niet
je moet echt een grafisch beeldscherm hebben
pi_143970768
http://oi61.tinypic.com/jsp0z5.jpg nou kijken of dit lukt dan
pi_143970783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik zie het ook, op 27 inch. ;) .... Dit neigt niet meer naar gezichtsbedrog, de contouren van een man met pet zijn zichtbaar:

[ afbeelding ]
:Y
pi_143970831
Het is mijns inziens gewoon een onderdeel van de vegetatie. Aan alle kanten eromheen (ook erboven en rechts ervan) is ook gebladerte te zien, met name als je de foto zo licht mogelijk maakt.
Jammer dat sommige lieden hun fantasie (doelbewust) als waarheid verkondigen.
pi_143970833
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Beetje arrogant om het zo te zeggen natuurlijk. De een ziet er wel iets in, de ander ziet er niet iets in. Dat ligt niet per definitie aan het beeldscherm dat je voor je neus hebt staan.

Er zijn ook mensen die een afbeelding van jezus in hun bord spaghetti denken te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stupidisco op 29-08-2014 22:52:14 ]
pi_143970880
Als je deze foto op je pc vergroot naar 400% en dan helemaal naar links onder gaat....ligt een been met schoen!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:41:57 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143970882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Owh, ik zie het er wel in hoor :Y Kan die schedel er ook prima in zien als ik mijn best doe. Maar als ik objectief kijk zie ik gewoon blaadjes/vegetatie.

Zelfde als met die eerdere foto van "gebogen Kris": men ziet ineens de bizarste dingen in de foto. Snap ik wel, want men wil nu eindelijk weer eens een aanwijzing. Maar als ik objectief kijk zie ik die rarae dingen gewoon niet...
pi_143970890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Beetje arrogant om het zo te zeggen natuurlijk. De een ziet er wel iets in, de ander ziet er niet iets in. Dat ligt niet per definitief aan het beeldscherm dat je voor je neus hebt staan.

Er zijn ook mensen die een afbeelding van jezus in hun bord spaghetti denken te zien.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:42:15 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143970895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:39 schreef Grijzemassa het volgende:
http://oi61.tinypic.com/jsp0z5.jpg nou kijken of dit lukt dan
Die url moet je plakken in "voeg afbeelding toe" in je invoerscherm (plaatje naast het "kettinkje" bovenin) of plaatsen tussen [img] [/img] ;)

Resultaat:

pi_143970939
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:40 schreef ToniB het volgende:

[..]

:Y
ik zie z'n oor zelfs :7
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:43:32 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143970949
-Foutje, moest in mijn post hiervoor-
pi_143970960
Heb het hier nog nooit zo spannend gevonden
het tromgeroffel kan ik bijna horen !

4 mensen met goede schermen die menen iets te kunnen zien.
Vraag me toch echt af waarom jullie wel en waarom de experts (waarschijnlijk) niets hebben gezien
pi_143971130
Experts? Die zien nooit wat!
pi_143971239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef schuschuho het volgende:
Als je deze foto op je pc vergroot naar 400% en dan helemaal naar links onder gaat....ligt een been met schoen!
dit bedoel je ?

vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:50:46 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143971313
quote:

[..]

Beetje arrogant om het zo te zeggen natuurlijk. De een ziet er wel iets in, de ander ziet er niet iets in. Dat ligt niet per definitief aan het beeldscherm dat je voor je neus hebt staan.

True :Y

En zoals gezegd: ik kan er wel in zien wat men er in meent te zien, maar mijn persoonlijke mening blijft vooralsnog dat het vegetatie is
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:54:00 #183
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143971442
quote:
Verrek... ik zie wat je bedoelt! Het lijkt op een been met een wandelschoen en gekruiste veters.

Maar toch hou ik het op een vreemdgevormde tak.
pi_143971455
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die url moet je plakken in "voeg afbeelding toe" in je invoerscherm (plaatje naast het "kettinkje" bovenin) of plaatsen tussen [ [url= ]afbeelding[/url] ] ;)

Resultaat:

[ afbeelding ]
pi_143971588
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:54 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Verrek... ik zie wat je bedoelt! Het lijkt op een been met een wandelschoen en gekruiste veters.

Maar toch hou ik het op een vreemdgevormde tak.
ja over dat been ben ik ook niet zeker- maar die schoen lijk wel verrekt veel op een wandelschoen :7
pi_143971706
quote:

[..]

Beetje arrogant om het zo te zeggen natuurlijk. De een ziet er wel iets in, de ander ziet er niet iets in. Dat ligt niet per definitie aan het beeldscherm dat je voor je neus hebt staan.

heb je wel gelijk in >Maar als je mee wil praten moet je wel goeie spullen hebben zeker op beeldgebied - er komen hier ook mensen die op een smartphone meekijken
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:59:47 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143971741
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

heb je wel gelijk in >Maar als je mee wil praten moet je wel goeie spullen hebben zeker op beeldgebied - er komen hier ook mensen die op een smartphone meekijken
Owh? Moet dat? -O-
pi_143971821
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh? Moet dat? -O-
haha
pi_143971835
waarom zou je in de nacht je camera gebruiken? Misschien hebben ze iets gehoord (gekraakt van takken?) en niet willen roepen om hulp....kon ook een roofdier zijn .....en daarom de camera gebruikt om af te schrikken. Was de batterij bijna leeg? Konden ze daarom maar op drie foto's de flits gebruiken?
pi_143971871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:01 schreef ToniB het volgende:
waarom zou je in de nacht je camera gebruiken? Misschien hebben ze iets gehoord (gekraakt van takken?) en niet willen roepen om hulp....kon ook een roofdier zijn .....en daarom de camera gebruikt om af te schrikken. Was de batterij bijna leeg? Konden ze daarom maar op drie foto's de flits gebruiken?
ze hadden zelfs een reserve batterij bij zich
pi_143971879
quote:

[..]

dat moet handmatig ja
Ik heb al jaren Canon toestellen (powershot, ixus). Als die op auto stand staan bepaalt ie zelf ISO waarde. Soms flitst dat ding zelfs overdag terwijl het gewoon zonnig en helder is, snap nooit goed waarom. Als je hem op de andere standen zet (M, P, scenes) past ie zelf de ISO stand aan op basis van wat je hebt gekozen. Bijv. vuurwerk bepaalde ISO stand en strand, sport of sneeuw een andere. Ook kan je idd handmatig een ISO stand bepalen. Ik doe dat eigenlijk nooit omdat ik gewoon een simpele fotograaf ben. Ik zet hooguit de auto flits uit als ik het onzin vind dat ie gaat flitsen.

Weet niet hoe zij hem gebruikt hebben, en kon het niet goed uit die gegevens lezen of ie op bepaalde stand (auto, M, scenes) heeft gestaan, maar mijn ervaring is dat in de auto stand er wel eens ISO of flits wordt gekozen die helemaal niet geschikt is voor de omstandigheden. En je even opnieuw moet beginnen voor wel een goede logische foto.

Zeg niet dat het niets betekent die verschillen in ISO-waardes. Maar het hoeft ook niet wel wat te betekenen. Als ze net zo'n fotograaf als ik zijn, zetten ze dat ding op auto en bepaalt ie alles zelf.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:04:42 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143971962
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:02 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ze hadden zelfs een reserve batterij bij zich
Owh? Staat dat vast? Mag ik even een linkje? Want dat heb ik gemist :@
Overigens kunnen reserve-batterijen ook leeg in 10 dagen ;)
pi_143972026
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh?
ws > they had an extra battery in their backpack.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:07:00 #194
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_143972080
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:43 schreef jackie12 het volgende:

Vraag me toch echt af waarom jullie wel en waarom de experts (waarschijnlijk) niets hebben gezien
Die blijven objectief kijken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143972150
zijn die andere donkere foto's ook ergens te vinden en kan je dan daarop aflezen of de flits is gebruikt?
pi_143972155
quote:
holy fuck, een groen uitgeslagen been, schrik me helemaal de t...!!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:08:25 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143972163
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:02 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik heb al jaren Canon toestellen (powershot, ixus). Als die op auto stand staan bepaalt ie zelf ISO waarde. Soms flitst dat ding zelfs overdag terwijl het gewoon zonnig en helder is, snap nooit goed waarom. Als je hem op de andere standen zet (M, P, scenes) past ie zelf de ISO stand aan op basis van wat je hebt gekozen. Bijv. vuurwerk bepaalde ISO stand en strand, sport of sneeuw een andere. Ook kan je idd handmatig een ISO stand bepalen. Ik doe dat eigenlijk nooit omdat ik gewoon een simpele fotograaf ben. Ik zet hooguit de auto flits uit als ik het onzin vind dat ie gaat flitsen.

Weet niet hoe zij hem gebruikt hebben, en kon het niet goed uit die gegevens lezen of ie op bepaalde stand (auto, M, scenes) heeft gestaan, maar mijn ervaring is dat in de auto stand er wel eens ISO of flits wordt gekozen die helemaal niet geschikt is voor de omstandigheden. En je even opnieuw moet beginnen voor wel een goede logische foto.

Zeg niet dat het niets betekent die verschillen in ISO-waardes. Maar het hoeft ook niet wel wat te betekenen. Als ze net zo'n fotograaf als ik zijn, zetten ze dat ding op auto en bepaalt ie alles zelf.
Zou ik ook doen als uberleek. Sterker nog: ik heb al jaren een (inmiddels dus stokoude) digitale camera (Olympus, was duur ook nog toen!!) maar hoe het ding nou echt werkt? Gebruik 'm amper/nooit. En als ik een foto krijg ben ik bij wijze van spreken al happy: *O* "hij doet het " *O*
pi_143972196
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:07 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Die blijven objectief kijken.
of hebben ook last van tunnelvisie
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:09:19 #199
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143972221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ws > they had an extra battery in their backpack.
Ok. In welke van de 4 topics etc? En wie schreef dat (ergo: was het officieel?)?
pi_143972307
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:02 schreef NedKelly het volgende:

[..]

"Als" de ISO op auto stond -heeft die iets onlogisch gedaan
want dan had hij overdag op de top op 100 moeten staan (bij veel zonlicht)
en s'nachts op 1600 of 3200
dus ze hebben de ISO waardes handmatig ingesteld
pi_143972319
Ik schrok zelf ook van dat "been". Dat zou betekenen dat de ander er naast zit/ligt en die foto maakt.
pi_143972370
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok. In welke van de 4 topics etc? En wie schreef dat (ergo: was het officieel?)?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:13:02 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143972430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:08 schreef ToniB het volgende:

[..]

of hebben ook last van tunnelvisie
Foto-experts? Die verder niks met het onderzoek van doen hebben? Lijkt me niet heel waarschijnlijk :N Want waar hadden ze die tunnelvisie moeten opdoen?En ik neem aan dat zij zakelijk en technisch naar de foto's kijken. En veeeeel betere apparatuur en software hebben dan wie danook hier..

Ok, nu klink ik wat arrogant terwijl ik een uberleek ben (zoals ik al toegaf). Maar ik zie niks raars in die foto's tenzij ik erg mijn best doe en iets anders maak van blaadjes/vegetatie.
pi_143972452
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:10 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik check de ISO-waardes nooit bewust. Weet er wel iets van, maar niet genoeg om er echt wat mee te kunnen. Maar zie wel eens in iPhoto dat ze wisselen, ook kort na elkaar geschoten foto's.
Weet je zeker dat het alleen handmatig moet zijn geweest en niet het toestel zelf wisselende resultaten geeft?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:13:39 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143972458
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Post 289 Ok, dank je ^O^ Van welk deel?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:14:26 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143972497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik check de ISO-waardes nooit bewust. Weet er wel iets van, maar niet genoeg om er echt wat mee te kunnen. Maar zie wel eens in iPhoto dat ze wisselen, ook kort na elkaar geschoten foto's.
Weet je zeker dat het alleen handmatig moet zijn geweest en niet het toestel zelf wisselende resultaten geeft?
Ik persoonlijk vind jouw uitleg behoorlijk plausibel.
pi_143972522
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die url moet je plakken in "voeg afbeelding toe" in je invoerscherm (plaatje naast het "kettinkje" bovenin) of plaatsen tussen [ [url= ]afbeelding[/url] ] ;)

Resultaat:

[ afbeelding ]
ik wil niet rellen of zoiets, maar op mijn iPad mini 3 van 3 mnd oud, en wipe met mijn vingers (vergroten) zie ik erg duidelijk een witte schedel, net als Grijzemassa, die op zijn rechter zijkant ligt, los, voorkant deze kant op, en 'kijkt' schuin naar voren naar de grond. Ik zie duidelijk de oog- en neusholtes
pi_143972571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Post 289 Ok, dank je ^O^ Van welk deel?
gewoon nu
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:16:17 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143972628
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:14 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ik wil niet rellen of zoiets, maar op mijn iPad zie ik erg duidelijk een witte schedel, net als Grijzemassa, die op zijn rechter zijkant ligt, los, voorkant deze kant op, en 'kijkt' schuin naar voren naar de grond
Ja, en die kan ik er ook in zien (net als jullie). En ook kan ik die man met dat petje er in zien die sommige anderen zien.

En toch blijf ik erbij dat het blaadjes/vegetatie zijn/is.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:17:54 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143972712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gewoon nu
De post van Matteo dus?. Daar staat wel "here we can see" etc, maar ik zie niks in die post hoor :N
pi_143972716
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef NedKelly het volgende:

[..]

als ISO op automatisch staat - zal hij altijd bij veel licht 100 ofzo kiezen
en hier stond hij s'nachts op 400 en overdag op 800
totaal onlogisch dus
pi_143972748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De post van Matteo dus?. Daar staat wel "here we can see" etc, maar ik zie niks in die post hoor :N
And here we can see that they had an extra battery in their backpack.
pi_143972780
quote:

[..]

Ik ben net met mijn Canon Ixus in een kamer gestaan waar geen licht aan stond. Stand op Auto gezet. Hij flitste en de ISO is 250. Ik zag dat ISO stand op HI stond (blijkbaar ooit ingesteld). Toen ISO stand op Auto gezet en die foto werd ISO 200.

Het zegt mij niet zoveel, maar misschien kan jij er wat mee.
Jou zeggen die ISO waardes wat, maar die meiden misschien net zo weinig als ik (en heb blijkbaar mijn toestel niet goed ingesteld staan).
pi_143972830
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

staat ook op de foto van de gevonden voorwerpen
pi_143972841
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:17 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

als ISO op automatisch staat - zal hij altijd bij veel licht 100 ofzo kiezen
en hier stond hij s'nachts op 400 en overdag op 800
totaal onlogisch dus
Ah ok, wil je niet in twijfel trekken. Vraag me alleen af of zo'n simpel toestel altijd het meest logische kiest.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:20:26 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143972846
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

And here we can see that they had an extra battery in their backpack.
Ja, dat zeg ik net :P En waar kun jij dat daadwerkelijk zien in die post dan?
pi_143972934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, en die kan ik er ook in zien (net als jullie). En ook kan ik die man met dat petje er in zien die sommige anderen zien.

En toch blijf ik erbij dat het blaadjes/vegetatie zijn/is.
En daar blijf ik ook bij.
In de wolken kan ik ook wel eens olifanten en draken zien, maar het blijven wolken.
pi_143972957
Volgens mij is de rots-wand-foto van onderaf genomen (loodrecht naar boven met het toestel boven het hoofd) en is de rotswand te hoog en steil om uit een gat/ravijn te kunnen klimmen. Als je de foto opent op een ipad of telefoon en de foto boven je hoofd houdt krijg je daar een goed beeld van. De vegetatie laat de onderkant van bladeren zien.

Ik kan me ook voorstellen dat je in het donker recht naar boven flitst (en dan automatisch foto's maakt) met enige regelmaat voor langere tijd om op te vallen voor bv luchtverkeer, dit zou al die donkere foto's verklaren, dat is wat ik zelf zou proberen in ieder geval.

Bij de foto van Kris die gebogen staat krijg ik het idee dat ze in een droogstaande rivier staat die onder een bruggetje doorloopt. De zwarte strepen die bovenaan te zien zijn zouden dan een reling kunnen zijn van de bovenliggende brug. Rechtsboven in deze foto is ook een soort grijze horizontale stang te zien.
pi_143972979
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik net :P En waar kun jij dat daadwerkelijk zien in die post dan?
rechtsonder ligt ie

pi_143972992
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

staat ook op de foto van de gevonden voorwerpen
Kijk anders in de Op lijst, Spullen Lisanne en Kris mee op de hike, links, bij het gedeelte Lisanne, foto links onderin, gaat om die foto, een zilverkleurig vierkantje, maar het is een mobiele telefoon batterij

oh, sorry, dubbele actie.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:23:14 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143973000
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:22 schreef needle het volgende:
Volgens mij is de rots-wand-foto van onderaf genomen (loodrecht naar boven met het toestel boven het hoofd) en is de rotswand te hoog en steil om uit een gat/ravijn te kunnen klimmen. Als je de foto opent op een ipad of telefoon en de foto boven je hoofd houdt krijg je daar een goed beeld van. De vegetatie laat de onderkant van bladeren zien.

Ik kan me ook voorstellen dat je in het donker recht naar boven flitst (en dan automatisch foto's maakt) met enige regelmaat voor langere tijd om op te vallen voor bv luchtverkeer, dit zou al die donkere foto's verklaren, dat is wat ik zelf zou proberen in ieder geval.

Bij de foto van Kris die gebogen staat krijg ik het idee dat ze in een droogstaande rivier staat die onder een bruggetje doorloopt. De zwarte strepen die bovenaan te zien zijn zouden dan een reling kunnen zijn van de bovenliggende brug. Rechtsboven in deze foto is ook een soort grijze horizontale stang te zien.
Welke rotswandfoto? Doel je op de donkere foto? Daar zie ik rots als bodem, geen rotswand :N
pi_143973099
Ja die donkere foto, probeer maar eens te bekijken van onderaf.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:25:42 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143973117
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

rechtsonder ligt ie

[ afbeelding ]
Dank je! (al herken ik het uiteraard niet :@ , maar wat meer dan een user die wat beweert is top! )
pi_143973221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:25 schreef needle het volgende:
dan hangen de planten ook op de kop lol
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:28:40 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143973284
quote:
Wat bedoel je? Op zijn kop? Dat klopt niet met de plantengroei..
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:29:22 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143973317
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:23 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Kijk anders in de Op lijst, Spullen Lisanne en Kris mee op de hike, links, bij het gedeelte Lisanne, foto links onderin, gaat om die foto, een zilverkleurig vierkantje, maar het is een mobiele telefoon batterij

oh, sorry, dubbele actie.
Kijk, dat bedoel ik dus, ik heb werkelijk waar geen idee hoe die dingen er uit moeten zien :@
pi_143973365
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank je! (al herken ik het uiteraard niet :@ , maar wat meer dan een user die wat beweert is top! )
herstel, als ik kijk op WS in post 289 idd, staat daar een duidelijk fotootje van de camera, met bijbehorende batterij, het gaat bij die rugzak vondst idd. om een platte camera batterij, weblink staat er ook bij waar het vandaan komt:

http://www.ephotozine.com(...)-hs-2_1363819951.jpg
pi_143973504
Beeldscherm boven je hoofd, alsof je van onderaf kijkt, en nee de planten staan dan niet op zijn kop, je kijkt tegen de onderkant van de bladeren aan, niet tegen de bovenkant van de bladeren.
pi_143973572
quote:
Ik zie wat je bedoelt, vooral als je de foto een kwartslag draait gewoon op je pc. Dan kijk je omhoog langs een rotswand en zie je de onderkant van de bladeren en daarboven een donkere lucht!
pi_143973608
Juist! Dat bedoel ik.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:36:48 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143973664
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:30 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

herstel, als ik kijk op WS in post 289 idd, staat daar een duidelijk fotootje van de camera, met bijbehorende batterij, het gaat bij die rugzak vondst idd. om een platte camera batterij, weblink staat er ook bij waar het vandaan komt:

http://www.ephotozine.com(...)-hs-2_1363819951.jpg

Dat witte ding? Maar jij kunt zien dat dat ding op de foto van de rugzak die extra batterij is en niet een mobieltjes batterij die er uit is gehaald (uit de mobiel)?

En leuk dat in post #289 op WS die camera + batterij staat, maar dan had Matteo er ook de foto van de inhoud vd rugzak bij moeten doen doen 9gezien zijn letterlijke tekst)..
pi_143973781
Wat een gezeur over die camera. Ik heb een flutding en er totaal geen verstand van maar hij maakt prachtige foto's. En nu verder wat zien jullie in/op de foto's?
pi_143973973
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:19 schreef NedKelly het volgende:
k ben net met mijn Canon Ixus in een kamer gestaan waar geen licht aan stond. Stand op Auto gezet. Hij flitste en de ISO is 250. Ik zag dat ISO stand op HI stond (blijkbaar ooit ingesteld). Toen ISO stand op Auto gezet en die foto werd ISO 200.

Het zegt mij niet zoveel, maar misschien kan jij er wat mee.
Jou zeggen die ISO waardes wat, maar die meiden misschien net zo weinig als ik (en heb blijkbaar mijn toestel niet goed ingesteld staan).
Hoi StaceySinger. Schijn nog even je technische fotovakschool kennis over het experiment van NedKelly. Ik zit helemaal klem. Wie moet ik nu geloven?!? xoxo

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 23:44:18 ]
pi_143973980

zo dus ziet het er heel anders uit
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:44:50 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:34 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik zie wat je bedoelt, vooral als je de foto een kwartslag draait gewoon op je pc. Dan kijk je omhoog langs een rotswand en zie je de onderkant van de bladeren en daarboven een donkere lucht!
Post die geroteerde foto eens als je wil? Dank alvast!
pi_143974110
Zo is het ook een wand, en dan nog boven je hoofd houden zodat je de foto ziet zoals hij in mijn ogen gemaakt is, met het toestel boven het hoofd gehouden met gestrekte armen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:47:36 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[ afbeelding ]

zo dus ziet het er heel anders uit
Dank ^O^

Maar volgens mij moet hij écht zoals hij oorspronkelijk gepost is. Met de rotsen als grond.
Anders klopt de vegetatie echt niet (en helemaal niet in de opgelichte foto).
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:49:46 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974300
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:46 schreef needle het volgende:
Zo is het ook een wand, en dan nog boven je hoofd houden zodat je de foto ziet zoals hij in mijn ogen gemaakt is, met het toestel boven het hoofd gehouden met gestrekte armen.
Dan zou je 'm nog een kwartslag moeten draaien (in totaal 180 graden dus). Maar volgens mij klopt dat niet met de vegetatie, en al helemaal niet in de opgelichte versie(s) van de foto.. Iemand die dat kan posten? 180 graden gedraaide opgelichte foto?

Dank alvast! :*

Ja, ik ben een sukkel met dit soort dingen: zoals iedereen bij wie ik de afgelopen dagen in dm dingen mbt de foto's heb gevraagd kan beamen :@ :@ :@
pi_143974404
De sleuven die je op de rots ziet zijn ontstaan door het inslijten van water, water kan alleen van boven naar beneden stromen dus moeten de sleuven verticaal lopen. Kan water zijn van regen of van bovengelegen stroompje, riviertje o.i.d. wat langs de rotswand loopt in het regenseizoen.
pi_143974494
Zoals de foto de eerste keer geplaatst was is hij volgens mij goed, alleen boven je hoofd houden en omhoog kijken.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:53:31 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:51 schreef needle het volgende:
De sleuven die je op de rots ziet zijn ontstaan door het inslijten van water, water kan alleen van boven naar beneden stromen dus moeten de sleuven verticaal lopen. Kan water zijn van regen of van bovengelegen stroompje, riviertje o.i.d. wat langs de rotswand loopt in het regenseizoen.
Onzin! Er moet uiteraard enig verval zijn, maar dat is meer dan voldoende. Verticaal hoeft niet :N
pi_143974523
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:54:07 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:53 schreef needle het volgende:
Zoals de foto de eerste keer geplaatst was is hij volgens mij goed, alleen boven je hoofd houden en omhoog kijken.
Dan is het voor mij overtuigend de boden en niet een rotswand..
pi_143974548
Is dat donkere gedeelte aan de rechteronderkant van de donkere foto (zoals ie oorspronkelijk geplaatst is) niet een kleine kuil met water. (plas water ?)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:54:46 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974569
quote:
Dank :*

Dat is 'm dus niet (lees: dat kan dus niet)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:55:37 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974605
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:54 schreef Stupidisco het volgende:
Is dat donkere gedeelte aan de rechteronderkant van de donkere foto (zoals ie oorspronkelijk geplaatst is) niet een kleine kuil met water. (plas water ?)
Kan (werd eerder ook al gesuggereerd op WS) :Y Maar heel veel kan ;)
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:55:56 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974622
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En weer 180 graden terug? Dan lijkt het geen wand meer toch?
pi_143974652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En weer 180 graden terug?
maar die hadden we toch al :?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:58:02 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974725
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:56 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

maar die hadden we toch al :?
Weet ik wel ;) Zie toevoeging..
Dan is het voor mij dus gewoon rotsbodem en geen rotswand :N
pi_143974787
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:53 schreef needle het volgende:
lig jij in een stapelbed ? :O
pi_143974843

als ik toch bezig ben
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:01:29 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974880
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou ja,met heel veel pijn en moeite kun je er zo een overhangende klif ik zien die iemand fotografeert terwijl hij/zij op zijn/haar rug op de bodem ligt.

Maar volgens mij klopt dat niet met de vegetatie in de opgelichte foto(s).. Iemand die die ff in 4 standen kan posten?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:01:58 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143974906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[ afbeelding ]

als ik toch bezig ben
Top ^O^ :*

Als dat met de armen omhoog is.. Dan staat men wel erg dicht bij die rotswand met het bovenlijf achterover...

Nah, ik hou het bij rotsbodem..
pi_143975055
Ik twijfel nu toch sterk. Je ziet van die kleine planten de onderkant van de bladeren.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:05:26 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143975080
Of iemand legt me f uit hoe ik dat roteren doe ^O^ \

Dan kan ik het zelf *O*
pi_143975173
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Of iemand legt me f uit hoe ik dat roteren doe ^O^ \

Dan kan ik het zelf *O*
als ik een foto op mijn laptop open met windows fotogallery dan kan ik hem roteren
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:08:11 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143975194
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:04 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik twijfel nu toch sterk. Je ziet van die kleine planten de onderkant van de bladeren.
Ik snap wat je bedoelt. Maar volgens mij moet je om die foto te maken dan met je onderlijf tegen een/die rotswand staan en je bovenlijf behoorlijk ver achterover buigen...

Nah :N

Of iemand die het ff kan testen met een muur met een hangplant eraan en in wat verschillende houdingen foto's maken :P
pi_143975199
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:08:59 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143975219
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:07 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

als ik een foto op mijn laptop open met windows fotogallery dan kan ik hem roteren
Ik ga altijd via "mijn computer" etc ----> directorystructuur
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:10:52 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143975284
Off-topic

Het is al weer zaterdag.. -O-
Kan de vrijdagavond niet 48 uur duren?? Dan heb je nog wat aan je weekend *O*

/Off topic
pi_143975300
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ga altijd via "mijn computer" etc ----> directorystructuur
ik doe rechtermuisknop en dan krijg je allemaal keuzes
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:13:11 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143975386
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ik doe rechtermuisknop en dan krijg je allemaal keuzes
Dank voor de tip ^O^
pi_143975824
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:04 schreef Grijzemassa het volgende:
Scherp hoor. De rots/vloer lijkt ook vrij van zand. Op een helling is dat was makkelijker in verband met schoonspoelen door regenwater. Rechts zit er een donkerder stuk wat nat lijkt, dat zou het weer voor een vloer door kunnen laten gaan.

zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:27:26 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143975884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:25 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Scherp hoor. De rots/vloer lijkt ook vrij van zand. Op een helling is dat was makkelijker in verband met schoonspoelen door regenwater. Rechts zit er een donkerder stuk wat nat lijkt, dat zou het weer voor een vloer door kunnen laten gaan.

[ afbeelding ]
Tsja, ik zie die "vloer". Maar dank voor je plaatje ^O^
pi_143976238
Hebben we de nagel al gehad? En wat is daar rechts allemaal gaande voor stroompjes en troep. :P

pi_143976295
http://i.imgur.com/HbsWzHj.jpg
Ik zei toch dat het een been was! En degene die de foto maakt ligt er naast. Ze maakt dus een foto van haar overvaller die weg loopt.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:40:45 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143976349
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:39 schreef schuschuho het volgende:
http://i.imgur.com/HbsWzHj.jpg
Ik zei toch dat het een been was! En degene die de foto maakt ligt er naast. Ze maakt dus een foto van haar overvaller die weg loopt.
Tsja, ik zal wel gek zijn, maar ik zie deze echt niet :N
pi_143976355
Na 9-11 zagen mensen een jezusafbeelding in de rookpluimen, anderen zagen een doodshoofd en het gros zag .... niets.

Foto lijkt me een rots van onderaf gefotografeerd. De fotograaf zou op de rug kunnen liggen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:41:38 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143976375
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tsja, ik zal wel gek zijn, maar ik zie deze echt niet :N Als je het op de foto zelf niet ziet, waafrom zo "gek" doen?

Uiteraard zie ik het wel als ik wil, maar waarom willen jullie her en der inzoomen en "rare' dingen zien in een normale foto??
pi_143976455
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Na 9-11 zagen mensen een jezusafbeelding in de rookpluimen, anderen zagen een doodshoofd en het gros zag .... niets.

Foto lijkt me een rots van onderaf gefotografeerd. De fotograaf zou op de rug kunnen liggen.
dat lijkt mij ook
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:46:12 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143976510
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

dat lijkt mij ook
Dik gedrukte: eens :Y

Rest: oneens, sorry
pi_143976598
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

Uiteraard zie ik het wel als ik wil, maar waarom willen jullie her en der inzoomen en "rare' dingen zien in een normale foto??
Twee meisjes die in een jungle bij nacht / heel erg laat in de avond een foto maken zonder duidelijk onderwerp. Ik hoef niet perse iets te zien en ben ook niet van de aluhoetterij. Maar een normale foto is het niet. Maar ik ga er wel mee nokken, word er helemaal naar van.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:52:04 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143976679
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:49 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Twee meisjes die in een jungle bij nacht / heel erg laat in de avond een foto maken zonder duidelijk onderwerp. Ik hoef niet perse iets te zien en ben ook niet van de aluhoetterij. Maar een normale foto is het niet. Maar ik ga er wel mee nokken, word er helemaal naar van.
Ok, waarom is een ander ding. Daar ging het nu niet over.. Maar spoken zien in elke foto vind ik persoonlijk wat overdreven En nee, dat is NIET als sneer bedoelt naar jou of anderen. Ik heb gewoon een andere mening. Punt. Moet kunnen toch?
pi_143976695
Het is een afschuwelijke foto, dat zeker
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:54:43 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143976745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:52 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Het is een afschuwelijke foto, dat zeker
Ben ik zo ongevoelig/zakelijk dan? En welke foto precies?
pi_143976863
Die laatste foto, het is hun laatste foto, dat maakt het afschuwelijk. Vind ik tenminste
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:59:52 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143976893
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:59 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Die laatste foto, het is hun laatste foto, dat maakt het afschuwelijk. Vind ik tenminste
Welke laatste? Die donkere? Wie zegt dat DIE de laatste is (van de 90)? En ze staan er niet eens op..
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:03:11 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143977009
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:58 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

In Panama hebben ze geen zomer- en wintertijd, dus ze hadden geen reden een tijdsaanpassing te doen.

Die foto van 8 april lijkt me bij een punt te zijn waar een diepte is, dus kans dat er geflitst is om te voorkomen dat ze naar beneden zou(den) vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143977015
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, waarom is een ander ding. Daar ging het nu niet over.. Maar spoken zien in elke foto vind ik persoonlijk wat overdreven En nee, dat is NIET als sneer bedoelt naar jou of anderen. Ik heb gewoon een andere mening. Punt. Moet kunnen toch?
Jahoor natuurlijk. Maar stellig niets zien kan hetzelfde worden opgevat als stellig wel iets zien. Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik beweer amper wat. Vind het alleen interessant om te zien op hoeveel manieren je een foto kan interpreteren. Ik ervaar iedere keer dat een foto als onwennig overkomt, doordat ik geen perspectief kan plaatsen. Dat heb ik ook als ik een foto maak van een ravijn en die later terug kijk. Dan kan ik ook amper inschatten wat exact de vorm en diepte is. Dusja ff beetje anklooie. :P
pi_143977038
Meerdere mensen die "iets" zien in of op de foto hebben beter apparatuur dan ik dus wie ik ben ik om daar over te twijfelen. Kan er door mn Acertje gewoon geen eerlijke mening op geven.

Waar ik het absoluut NIET op vind lijken is dat het lijkt alsof de meiden de camera gebruikten om
- het pad te verlichten
- aandacht te trekken van overvliegende helikopters/vliegtuigen

Dus wat was de reden dat ze wel die foto's maakten?

- er staat idd echt bewijs op met de daders of andere dingen(wat ik niet kan zien op mijn computer)
- het zijn zoals ik al eerder zei flauwekul foto's gemaakt door de dader(s) om de instanties te doen laten geloven dat de meiden verdwaald waren zelfs 10 dagen na hun verdwijning.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:04:44 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977063
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

In Panama hebben ze geen zomer- en wintertijd
, dus ze hadden geen reden een tijdsaanpassing te doen.
Dat klopt. Maar die reden hadden ze wel: NL kent nl wél zomertijd..
pi_143977107
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welke laatste? Die donkere? Wie zegt dat DIE de laatste is (van de 90)? En ze staan er niet eens op..
Nou Whisker, je zegt volgens mij voor het eerst iets waar ik het mee eens ben
90 foto's maken maar niet 1 van jezelf of van je vriendin...
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:06:29 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977126
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:03 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Jahoor natuurlijk. Maar stellig niets zien kan hetzelfde worden opgevat als stellig wel iets zien. Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik beweer amper wat. Vind het alleen interessant om te zien op hoeveel manieren je een foto kan interpreteren. Ik ervaar iedere keer dat een foto als onwennig overkomt, doordat ik geen perspectief kan plaatsen. Dat heb ik ook als ik een foto maak van een ravijn en die later terug kijk. Dan kan ik ook amper inschatten wat exact de vorm en diepte is. Dusja ff beetje anklooie. :P
Ik beweer ook niks. Geen uitgewerkte theorie of niks :P Geef gewoon mijn mening ;)
pi_143977134
quote:

[..]

omdat die donkere foto's en de foto van de rots (volgens mij waren het er drie) de laatste waren in de reeks.
pi_143977168
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:03 schreef jackie12 het volgende:
Meerdere mensen die "iets" zien in of op de foto hebben beter apparatuur dan ik dus wie ik ben ik om daar over te twijfelen. Kan er door mn Acertje gewoon geen eerlijke mening op geven.

Waar ik het absoluut NIET op vind lijken is dat het lijkt alsof de meiden de camera gebruikten om
- het pad te verlichten
- aandacht te trekken van overvliegende helikopters/vliegtuigen

Dus wat was de reden dat ze wel die foto's maakten?

- er staat idd echt bewijs op met de daders of andere dingen(wat ik niet kan zien op mijn computer)
- het zijn zoals ik al eerder zei flauwekul foto's gemaakt door de dader(s) om de instanties te doen laten geloven dat de meiden verdwaald waren zelfs 10 dagen na hun verdwijning.
Je kan je afvragen of ze na al die dagen met weinig of geen voeding en slaap nog helder dachten
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:08:04 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:06 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nou Whisker, je zegt volgens mij voor het eerst iets waar ik het mee eens ben
90 foto's maken maar niet 1 van jezelf of van je vriendin...
Ik heet WhiskerS ;)
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:08:48 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977205
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

omdat die donkere foto's en de foto van de rots (volgens mij waren het er drie) de laatste waren in de reeks.
Ok. Misschien kijk ik er te zakelijk naar dan..
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:08:52 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143977209
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar die reden hadden ze wel: NL kent nl wél zomertijd..
Alsof je in het buitenland bijhoudt wanneer hier de zomertijd ingaat.... als je de tijd in je camera al niet instelt op de lokale tijd (altijd handig als je de foto's nog eens terug wilt kijken immers), dan neem je waarschijnlijk ook de moeite niet om zomer- en wintertijd aan te passen, en zeker niet als je al niet eens in het land bent van die zomer- en wintertijd... als je je überhaupt al bewust bent van het feit dat de tijd aangepast wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143977211
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:07 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Je kan je afvragen of ze na al die dagen met weinig of geen voeding en slaap nog helder dachten
Jij weer !

Nou Schnautzer, in ieder geval nog helder genoeg om na de foto alles weer keurig in de rugzak te doen!!!!

Je bent het steevast altijd oneens met iedereen die iets ander denkt dan verdwalen.
Maar blij dat je er weer bent. Houdt me scherp
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:10:02 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977244
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof je in het buitenland bijhoudt wanneer hier de zomertijd ingaat.... als je de tijd in je camera al niet instelt op de lokale tijd (altijd handig als je de foto's nog eens terug wilt kijken immers), dan neem je waarschijnlijk ook de moeite niet om zomer- en wintertijd aan te passen, en zeker niet als je al niet eens in het land bent van die zomer- en wintertijd... als je je überhaupt al bewust bent van het feit dat de tijd aangepast wordt.
Alsof ze daar al maanden zaten.. Maar je kunt gelijk hebben..
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:11:22 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977286
En mensen: zullen we het vriendelijk en zakelijk houden? En niet gaan sneren of erger?
pi_143977425
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik beweer ook niks. Geen uitgewerkte theorie of niks :P Geef gewoon mijn mening ;)
Nou top. Tik 'em aan. :P

ZT/WT: Ik kijk daar zelf echt nooit naar. In de auto valt het pas op als ze weer goed lopen. :D
pi_143977468
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
En mensen: zullen we het vriendelijk en zakelijk houden? En niet gaan sneren of erger?
Ok sorry zal je naam voortaan goed schrijven WhiskerS :Y
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:17:00 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977473
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:15 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

ZT/WT: Ik kijk daar zelf echt nooit naar. In de auto valt het pas op als ze weer goed lopen. :D
Ik zal wel te moe zijn om je sarcasme op waarde te schatten nu :D
pi_143977493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Jij weer !

Nou Schnautzer, in ieder geval nog helder genoeg om na de foto alles weer keurig in de rugzak te doen!!!!

Je bent het steevast altijd oneens met iedereen die iets ander denkt dan verdwalen.
Maar blij dat je er weer bent. Houdt me scherp
jij denkt dat een fotocamera opbergen betekent dat je ze nog allemaal prima op een rijtje hebt?
pi_143977494
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zal wel te moe zijn om je sarcasme op waarde te schatten nu :D
Mijn sarcasme?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:17:39 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143977501
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:15 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dit, je kijkt er wel naar of je kijkt er niet naar....

Ik kijk er wel naar trouwens, en bij mij loopt de klok van de auto geen dag verkeerd (wel consequent een paar minuten voor :+ )
Overigens zou ik bij een langer verblijf in het buitenland, zeker op zoveel tijdzones afstand van NL, de tijd in de camera ook gewoon aanpassen naar de lokale tijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:17:46 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977504
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:16 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ok sorry zal je naam voortaan goed schrijven WhiskerS :Y
^O^
pi_143977515
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heet WhiskerS ;)
Valt nog mee, hij had er ook Whiskas van kunnen maken
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:18:59 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143977530
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:17 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Mijn sarcasme?
Ok, ok: te moe om je post(s0 op welke waarde dan ook te schatten :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:20:20 #301
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143977564
quote:
De foto van Kris in de quebrada is IMG_508.

De donkere foto is IMG_542.

Ervoor en erna zullen dus nog genoeg zwarte foto's genomen zijn ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')