abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143960393
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris

Nieuwe informatie (28 augustus):

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
- deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie boven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort):
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143960437
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143960542
Camerafabrikant: Canon
Cameramodel: Canon PowerShot SX270 HS
Afbeeldingsdatum: 2013-04-01 19:54:00 (geen TZ)
Focuslengte: 4.5 mm
Diafragma: f/3.5
Belichtingstijd: 0.0013 s (1/800)
ISO-equivalent: 400
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Matrix
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
Oriëntatie: Normaal
Kleurruimte: sRGB
GPS-coördinaat: undefined, undefined

http://www.tvn-2.com/Noti(...)ionales/IMG_0508.JPG
pi_143960569
Afbeeldingsdatum: 2013-04-01 18:42:25 (geen TZ)
Belichtingstijd: 0.020 s (1/50)
ISO-equivalent: 800
Geflitst: Nee (gedwongen)

http://www.tvn-2.com/Noti(...)ionales/IMG_0493.JPG
pi_143960584
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:46 schreef StaceySinger het volgende: Afbeeldingsdatum: 2013-04-01 19:54:00 (geen TZ)
De eerste noodoproepen werden gedaan rond 16:00 dus dan werd die foto gemaakt nadat iets misging.
pi_143960597
deze is 7 dagen later gemaakt

Afbeeldingsdatum: 2013-04-08 07:38:12 (geen TZ)
Belichtingstijd: 0.067 s (1/15)
ISO-equivalent: 400
Geflitst: Ja (Automatisch, Rode-ogenmodus)

http://www.tvn-2.com/Noti(...)ionales/IMG_0542.JPG
pi_143960637
Trouwens heeft een local al de plek herkent van die ene foto waarop Kris in die rare houding staat, is al bekend welke locatie dat betreft?
pi_143960649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:47 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

De eerste noodoproepen werden gedaan rond 16:00 dus dan werd die foto gemaakt nadat iets misging.
Nee je moet nog 6 uur van die tijden van die foto's aftrekken.
pi_143960750
geen tz wat betekent dat?

vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:54:43 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143960819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Nee je moet nog 6 uur van die tijden van die foto's aftrekken.
Waarom 6 uur? In onze zomertijd (en dat is op 1 april al) schelen wij 7 uur met Panama. Staat de camera op wintertijd dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143960842
De foto van dat "pad" is gemaakt dus voor de foto van de Quebrada?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:56:04 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143960855
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:55 schreef jackie12 het volgende:
De foto van dat "pad" is gemaakt dus voor de foto van de Quebrada?
Voor de CD/Mirador zelfs begreep ik.
pi_143960873
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:49 schreef Stupidisco het volgende: Nee je moet nog 6 uur van die tijden van die foto's aftrekken.
Oh, tja ik ben niet zo'n techneut. Ben vooral benieuwd op welke tijd je dan uitkwam op die foto met Kris in die rare houding. En of de locatie ervan nog eventueel achterhaald kan worden, daarom ben ik het er ook niet helemaal mee eens dat het niet in het belang van het onderzoek is om die foto's in openbaarheid te brengen, misschien herkennen locals die locatie immers wel. Aan de andere kant brengen recherche's meestal dingen niet naar buiten, als het in hun ogen daderkennis kan bevatten.
pi_143960877
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:52 schreef jackie12 het volgende:
geen tz wat betekent dat?

geen tijdzone ingesteld
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:57:36 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143960905
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:56 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Oh, tja ik ben niet zo'n techneut. Ben vooral benieuwd op welke tijd je dan uitkwam op die foto met Kris in die rare houding. En of de locatie ervan nog eventueel achterhaald kan worden, daarom ben ik het er ook niet helemaal mee eens dat het niet in het belang is om die foto's in openbaarheid te brengen, misschien herkennen locals die locatie immers wel. Aan de andere kant brengen ze meestal dingen niet naar buiten, als het in hun ogen daderkennis kan bevatten.
Die foto komt van Twitter, dus daar hebben we de data (lees: gegevens) niet van
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:57:52 #16
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143960912
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Gorraay op 29-08-2014 18:58:26 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143960920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom 6 uur? In onze zomertijd (en dat is op 1 april al) schelen wij 7 uur met Panama. Staat de camera op wintertijd dan?
Ik denk dat de camera nog op wintertijd stond ja. Zomertijd ging op 29/30 maart in. Dus ik acht het aannemelijk dat ze de tijd in de camera nog niet hadden aangepast naar de zomertijd.

Ik heb zelf geen digitale camera dus geen idee of mensen die wel zo'n ding hebben (en op vakantie zijn) de datum meteen bij de start van de zomertijd zullen aanpassen. Iemand die uit ervaring kan spreken ?
pi_143960928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor de CD/Mirador zelfs begreep ik.
Wat mij opvalt van de foto van de quebrada is dat het mooi weer is, de grond droog en er rechts heel duidelijk een pad ligt

Van de foto 8 dagen later word ik een beetje misselijk. Of door henzelf gemaakt aan het eind van hun latijn
Of door iemand anders hoe dan ook brrrrr
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:59:03 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143960947
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

geen tijdzone ingesteld
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:57 schreef Gorraay het volgende:

[..]

tijdzone?
Dus hoe weten we dan op welke tijd(zone) die camera stond en hoeveel uur je er vanaf moet trekken of bij moet tellen??? :?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:59:25 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143960954
Voor de foto van Kris in de quebrada ziet de uitgebreide EXIF info er zo uit (photographer):

En verder:

pi_143960975
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:59 schreef Perico het volgende:
Voor de foto van Kris in de quebrada ziet de uitgebreide EXIF info er zo uit (photographer):

[ afbeelding ]

En verder:

[ afbeelding ]
Voor mij abacadabra.
Maar wat betekent dit Perico?

Maar even iets heel anders, wie heeft de foto's naar buiten gebracht en waarom??
pi_143961022
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:00 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Voor mij abacadabra.
Maar wat betekent dit Perico?
Dat de foto's op 1 april gemaakt zijn. Meer niet eigenlijk.
pi_143961031
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:00 schreef jackie12 het volgende: Abacadabra.
Dat dat woord nog bestaat _O-
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:04:31 #24
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143961108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:58 schreef jackie12 het volgende:
Maar nu draai ik de boel even om: Wat geeft jullie verdwaalaanhangers het recht om over Hans Kremers te zeggen dat hij aan tunnelvisie leidt?
Hij is daar NB zelf geweest, kent zijn dochter en zegt dat volgens hem je daar niet kunt verdwalen. Maar nee zeggen jullie (misschien van jullie eigen zolderkamer), Hans Kremers leidt aan tunnelvisie en kan niet verkroppen dat zn dochter misschien wel het verkeerde pad heeft genomen.
En de advocaat? Tja die is bevooroordeeld...
En dat is geen roddelen???
Verschil met dat geroddel is dat die roddel totaal nergens op gebaseerd is En die van mij wel!

Iedereen die hier op dit forum zit roddelt. Daarom is het ook een forum.
Dus hou op met je hooghartig gedrag van "ik plaats alleen de foto's als jullie ophouden met roddelen"
bluuuh mag ik een kotszakje?
1: Leer een keer quoten. Dat maakt het leesbaarder.
2: Ik heb nooit gezegd dat iemand een tunnelvisie heeft of dat iemand verdwaald is. Voor de zoveelste keer: draai niet om wat ik schrijf, bv. hier en hier.
3: Lees even terug wat Lavenderr schrijft. Er zijn hier regels :)
pi_143961509
beetje vreemd dat bij de donkere foto de IOS instelling op 400 stond en bij de andere op 800
pi_143961613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:18 schreef StaceySinger het volgende:
beetje vreemd dat bij de donkere foto de IOS instelling op 400 stond en bij de andere op 800
En wat is dat? :?
pi_143961717
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:20 schreef Grijzemassa het volgende:
IOS instelling
Naast de sluitertijd en het diafragma is er nog één element (dat vaak vergeten wordt) op je digitale camera die de belichting beïnvloedt, de foto maakt. Dit is de ISO waarde (in het ‘filmtijdperk’ ook wel bekend als de ASA waarde van een filmrolletje). Als we dan ‘s avonds foto’s wilden gaan maken kochten we een ASA400 rolletje. ASA heet dus ISO in de digitale fotografie en geeft aan hoe snel de sensor reageert op het licht dat door de lens op de sensor valt.

verder http://www.digitalefotogr(...)s/lichtgevoeligheid/
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:24:01 #28
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143961745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 18:58 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik denk dat de camera nog op wintertijd stond ja. Zomertijd ging op 29/30 maart in. Dus ik acht het aannemelijk dat ze de tijd in de camera nog niet hadden aangepast naar de zomertijd.

Ik heb zelf geen digitale camera dus geen idee of mensen die wel zo'n ding hebben (en op vakantie zijn) de datum meteen bij de start van de zomertijd zullen aanpassen. Iemand die uit ervaring kan spreken ?
Op mijn camera wisselen zomer- en wintertijd automatisch maar alleen als er een tijdzone ingesteld is. Die was op deze camera niet ingesteld.
pi_143961786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:24 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op mijn camera wisselen zomer- en wintertijd automatisch maar alleen als er een tijdzone ingesteld is. Die was op deze camera niet ingesteld.
Ok, en zelfde geldt wellicht voor het automatisch aanpassen van het jaar of is dat iets wat je sowieso altijd handmatig moet doen bij een digitale camera?
pi_143961797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Naast de sluitertijd en het diafragma is er nog één element (dat vaak vergeten wordt) op je digitale camera die de belichting beïnvloedt, de foto maakt. Dit is de ISO waarde (in het ‘filmtijdperk’ ook wel bekend als de ASA waarde van een filmrolletje). Als we dan ‘s avonds foto’s wilden gaan maken kochten we een ASA400 rolletje. ASA heet dus ISO in de digitale fotografie en geeft aan hoe snel de sensor reageert op het licht dat door de lens op de sensor valt.

Ja dank je ik googlede het ook maar je had ios i.p.v. iso staan maar bedankt vd uitleg!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:25:57 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143961809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:18 schreef StaceySinger het volgende:
IOS instelling
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dan klopt het toch? ASA400 voor foto's 's-avonds = ISO400 voor foto's 's-avonds?
En daar stond de camera op bij die donkere foto kennelijk..
pi_143961853
Ok, ik worstel de hele dag al met een vraag, dus nou stel ik em maar gewoon hier.

Ik heb dus die post geplaatst van dat medium Cari Roy, en haar reading text. En ja, mediums en readings enzo is allemaal geen exacte wetenschap, dat realiseer ik me donders goed. Nou is er iets in wat zij zegt (meisjes kwamen volgens haar om door "injuries to the neck") wat precies terug komt op een website van FB dmv een handeling en foto daarvan van iemand die hier besproken is, en die daar hele rare foto's over geplaatst heeft, van precies zo'n handeling van zichzelf op een liggend meisje. Is dat hier iets wat ik hier kan laten zien (alleen die foto van FB) of mag dat niet? Ik weet het niet, maar het hele vreemde er aan is gewoon too weird a coincedence. Dus: kan dat, of is dat niet toegestaan omdat die persoon formeel geen verdachte is?
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:28:07 #33
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143961874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:25 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok, en zelfde geldt wellicht voor het automatisch aanpassen van het jaar of is dat iets wat je sowieso altijd handmatig moet doen bij een digitale camera?
Nee, het jaar gaat sowieso automatisch.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:29:13 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143961898
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:24 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat kan dus niet he? Want het komt allemaal wel prachtig overeen met de Nederlandse wintertijd (van wat we weten van hoe laat de foto's genomen zijn uit de 2e EenVandaag reportage). En de camera moet sowieso "een" tijd nemen en die vasthouden lijkt me. Of mis ik iets?
pi_143961962
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Dan klopt het toch? ASA400 voor foto's 's-avonds = ISO400 voor foto's 's-avonds?
En daar stond de camera op bij die donkere foto kennelijk..
nee
namate het donkerder is neem je een hoger getal
overdag bijv 100
en s'nachts 800,1600 of 3200

Je moet dat handmatig instellen
zijn hadden hem staan op 800 overdag en op die donkere foto op 400
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:34:24 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee
overdag bijv 100
In die quote van jou uit die link stond wat ik zei toch?

quote:
Als we dan ‘s avonds foto’s wilden gaan maken kochten we een ASA400 rolletje. ASA heet dus ISO in de digitale fotografie en geeft aan hoe snel de sensor reageert op het licht dat door de lens op de sensor valt.
Maar goed, ik heb verder geen verstand van fotografie (zoals wel duidelijk moge zijn) :P
pi_143962064
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In die quote van jou uit die link stond wat ik zei toch?

[..]

Maar goed, ik heb verder geen verstand van fotografie (zoals wel duidelijk moge zijn) :P
dat was duidelijk ja :7
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:36:01 #38
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143962067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kan dus niet he? Want het komt allemaal wel prachtig overeen met de Nederlandse wintertijd (van wat we weten van hoe laat de foto's genomen zijn uit de 2e EenVandaag reportage). En de camera moet sowieso "een" tijd nemen en die vasthouden lijkt me. Of mis ik iets?
Op mijn camera is het mogelijk om wél een tijd in te stellen maar geen tijdzone. Dan weet de camera precies hoe laat het is maar niet waar hij is :')
pi_143962068
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee
overdag bijv 100

Je moet dat handmatig instellen
zijn hadden hem staan op 800 overdag en op die donkere foto op 400
Handmatig instellen dus...dat is wel apart.
pi_143962097
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:36 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Moet je deze instelling altijd zelf handmatig aanpassen of kan zoiets ook automatisch gaan?
handmatig en je wint dan steeds 1 belichtings stop
bij zonnig weer op 100
bewolkt op 200
in een restaurant op 400

etc etc
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:37:15 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat was duidelijk ja :7
Ja, hebben we dat nu vastgesteld. ^O^

Nu graag de uitleg, want ik vind jouw eerdere uitleg in tegenspraak met de info die je zelf postte..
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:37:49 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962132
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:36 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op mijn camera is het mogelijk om wél een tijd in te stellen maar geen tijdzone. Dan weet de camera precies hoe laat het is maar niet waar hij is :')
Ja, weet ik veel :P

Dank voor je uitleg iig ^O^
pi_143962136
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

handmatig en je wint dan steeds 1 belichtings stop
Dus bij het maken van die foto's is wel degelijk nagedacht en zijn dus handmatig settings aangepast. Toch opvallend.

Met welk doel/idee zou die instelling zijn aangepast vraag je je dan af.
pi_143962241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:37 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dus bij het maken van die foto's is wel degelijk nagedacht en zijn dus handmatig settings aangepast. Toch opvallend.
klopt en ze hebben hem dus voor de nacht verkeerd ingesteld
pi_143962265
Image Quality

Canon PowerShot SX270 HS
produces images of very good quality. It recorded noise-free images at ISO 100, 200 and 400, with some noise and slight colour desaturation at ISO 800. ISO 1600 shows more obvious noise and loss of colour but still remains perfectly usable, and even the faster setting of ISO 3200 doesn't suffer too badly, although we'd avoid using the fastest speed of ISO 6400
pi_143962316
's nachts had hij dus op 1600 of op 3200 moeten staan
pi_143962319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt en ze hebben hem dus voor de nacht verkeerd ingesteld
de foto bij de quebrada staat ook op 400, toch??? Van wie was de camera????
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:43:55 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143962360
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:42 schreef Spocke het volgende:

[..]

de foto bij de quebrada staat ook op 400, toch??? Van wie was de camera????
Van Kris of van Lisanne.
pi_143962422
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Van Kris of van Lisanne.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:46:10 #50
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties