abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:25:01 #101
432454 StayingFan
Niet mopperen, maar opperen!
pi_143814991
quote:
99s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:00 schreef Jezus9 het volgende:
Ik wist trouwens niet dat Feliciano een zoon had, hoe heet die? Hendrik is toch geen Spaanse naam? Neem aan dat dat niet z'n naam was. :7 B-)
Hier kun je de zoon van F, dus H op een foto zien: edit->zie topicpointer-

[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 25-08-2014 22:26:39 ]
pi_143815030
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:08 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Als er geen water in zijn longen zat dan kan een verdrinking inderdaad onmogelijk.
Tsja. Dacht ik ook. Heb ik onderzoek naar gedaan, Kwam ik uit bij: je gelooft het niet:
droog verdrinken (dry drowning) zucht. Zie bij de 4 verdrinking types.

http://www.forensicpathologyonline.com/E-Book/asphyxia/drowning

Degene die zoiets feitelijk vasstelt, is een coroner, een lijkschouwer
Dus zou je denken: waarom wil die moeder van Piki dan niet met Arrocha praten, zodat hij aan dat rapport (lees: feit) kan komen? (dubbel zucht). Geen idee dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 15:32:11 ]
pi_143815068
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef StayingFan het volgende:
Foto Feliciano in een auto

Met deze link kun je F in zijn auto zien. Is dit een Toyota, zoals op dat filmpje? Is het dus dezelfde auto?
lijkt dezelfde kleur wel, toch ?? Nee, is een Toyata idd in die krant, forget it. Of de journalist heeft het mis, je zou het nr bord kunnen koppelen aan een eigenaar, dat dan weer wel.
pi_143815179
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:26 schreef Poekje01 het volgende: Tsja. Dacht ik ook. Heb ik onderzoek naar gedaan, Kwam ik uit bij: je gelooft het niet: droog verdrinken (dry drowning) zucht. Bron: http://www.forensicpathologyonline.com/E-Book/asphyxia/drowning
Heb er zelf geen verstand van maar bij/in de afleveringen van Peter R de Vries werd altijd vermeldt dat iemand niet verdronken kán zijn als er geen water in de longen zit. Ook bij het forensische programma van RTL meldde forensische experts dat, neem aan dat het dan wel klopt.
pi_143815337
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:30 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Heb er zelf geen verstand van maar bij/in de afleveringen van Peter R de Vries werd altijd vermeldt dat iemand niet verdronken kán zijn als er geen water in de longen zit. Ook bij het forensische programma van RTL meldde forensische experts dat, neem aan dat het dan wel klopt.
Ja. Op een gegevens moment ga je een beetje twijfelen, er zijn al zo weinig feiten en wilde ik het ook goed als feit kunnen presenteren en het zeker weten, en idd. heb er zelf ook geen verstand van, dacht ook zeker te weten dat dat niet kon.
pi_143815676
http://kajakroute.nl/2012/04/droog-verdrinken/

10 a 15% verdrinkt door droge verdrinking
Ik zie alleen wel als oorzaak "veel kouder water naar binnen" of het verwijderen van een tube na narcose

met 10 tot 15% vind ik het aannemelijker dat hij niet verdronken is.
Iig als ouder zou ik het tot het uiterste gaan om dat te laten onderzoeken
pi_143815847
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Jezus9 het volgende:
Hoe dan ook: ik blijf het bizar vinden dat die Franse touristen die meiden hoorde gillen en toen 3 mannen zagen niet ondervraagd zijn, weten de ouders eigenlijk van die getuigenissen af? Misschien moeten we die informatie doorspelen via de mail-knop op de site van Kris? Want voor hetzelfde geldt weet het onderzoeksteam er nog niet eens vanaf. Wellicht dat die Franse touristen een dadertekening kunnen maken.
Je hebt de blog van de franstalige toeristen niet helemaal goed gelezen. Ik heb die link toen geplaatst omdat de server van de mail van de site answersforkris niet werkt. Mr. Ping postte daar pas nog over.
De toeristen hebben het gegil niet gehoord, maar kwamen tijdens hun wandeling veel hulpverleners tegen die met een zoekaktie bezig waren. Ze hoorden van een wacht op de controlepost op die trail de reden van de zoekaktie. Nl. dat de dag ervoor was er een hard gegil gehoord van wat leek 2 meisjes. Daarna zag iemand 3 mannen van het pad afkomen.
pi_143815971
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:50 schreef Grijzemassa het volgende: Je hebt de blog van de franstalige toeristen niet helemaal goed gelezen. Ik heb die link toen geplaatst omdat de server van de mail van de site answersforkris niet werkt. Mr. Ping postte daar pas nog over. De toeristen hebben het gegil niet gehoord, maar kwamen tijdens hun wandeling veel hulpverleners tegen die met een zoekaktie bezig waren. Ze hoorden van een wacht op de controlepost op die trail de reden van de zoekaktie. Nl. dat de dag ervoor was er een hard gegil gehoord van wat leek 2 meisjes. Daarna zag iemand 3 mannen van het pad afkomen.
Ik heb de Google Translate-versie wel uitermate goed gelezen, alleen de vertaling zal dan niet helemaal goed zijn, waardoor je geen juiste interpretatie krijgt. Ik kan geen Frans spreken, vandaar waarschijnlijk maar inderdaad je hebt gelijk want iemand die ik ken die het las en wel beter Frans kan spreken wees me ook al erop dat de bewaker het had gehoord en niet de touristen. Thanks voor de opheldering!
pi_143816041
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:53 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ik heb de Google Translate-versie wel uitermate goed gelezen, alleen de vertaling zal dan niet helemaal goed zijn, waardoor je geen juiste interpretatie krijgt. Ik kan geen Frans spreken maar inderdaad iemand die ik ken die het las en wel beter Frans kan spreken wees me ook al erop dat de bewaker het had gehoord en niet de touristen. Thanks voor de opheldering!
Oke, en ik ben het wel met je eens hoor dat het een vreemde zaak is. Veel belangrijke informatie uit de eerste dagen is verloren gegaan, ben ik bang voor.
pi_143816219
oh, 7 augustus inmiddels (alweer 18 dagen geleden) dat het NFI aan het Nederlandse OM
hun onderzoeksresultaten doorgaf, zo zeggen ze daar volgens dit artikel:

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)oor-aan-Panama.dhtml

misschien zit het OM hier nog steeds te wachten op de bel/trace gegevens van een Nederlandse mobiele carrier ....

maar dit?

'We kijken hoeveel spoed erbij is geboden en sturen het binnenkort door,' zegt een woordvoerder.

Vreemd.

[ Bericht 11% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 16:15:09 ]
pi_143816532
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:45 schreef Domnivoor het volgende:
Baru is erg voorzichtig in zijn uitspraken op WS. Hij gelooft maar 25% van wat er in de krant staat en wijst allerlei geruchten af. Hij schrijft bv.

[..]

- bron
Goede post !!

Geen duidelijk antwoord van Baru. Maar P.M. dan, dat verhaal heb ik nooit goed begrepen, die kwamen ze toch ook tegen? Die zei: "Ja, hij wist niet zeker of ie die meisjes op het pad was tegengekomen, ze lijken allemaal zo op elkaar", of zoiets. Wat zei hij er eigenlijk ook weer precies over?

Zou hij dat niet kunnen zijn dan, op die foto?

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 25-08-2014 16:20:17 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:20:41 #112
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143816714
In een inmiddels verdwenen post op WS, werd door Baru een paar dagen geleden cryptisch gesteld dat de ware toedracht van de Osman - K&L zaak schuil ging in de volgende link:

http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm

Dat vond ik wel opmerkelijk.
pi_143816794
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:20 schreef Perico het volgende:
In een inmiddels verdwenen post op WS, werd door Baru een paar dagen geleden cryptisch gesteld dat de ware toedracht van de Osman - K&L zaak schuil ging in de volgende link:

http://www.highonadventure.com/Hoa08apr/Panama/Panama.htm

Dat vond ik wel opmerkelijk.
Katapult?? Kabelbruggen/lachen dat er iemand is overleden?
Gevaarlijke wespen, modder, plaatselijke bevolking?
Anders zou ik niet weten. Wel erg kryptisch.
Is er iemand die dit goed kan vertalen? en dan geen google translate

Wat me wel opvalt en dit moeten de verdwaalaanhangers nu denk ik ook een keer toegeven dat het gebied er niet uitziet alsof je daar dodelijk kunt verdwalen

[ Bericht 3% gewijzigd door jackie12 op 25-08-2014 16:48:13 ]
pi_143817602
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:23 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Of dat die Henry de route na de Mirador kent.
pi_143817830
We zitten nu dus door de inbreng van Poekie met een aantal nieuwe vragen

1- Kenden de "gang" van H. G. kris en Lisanne?
2- indien waar: zijn de meiden op de foto op de telefoon van Osman k&L ?
3- is Osman verdronken of om het leven gebracht?
4- Is het waar dat er omtrent zijn dood 2 jongens zijn opgepakt die elkaar aanwezen?
5- wie vult aan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 25-08-2014 17:00:49 ]
pi_143817898
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:56 schreef jackie12 het volgende:
We zitten nu dus door de inbreng van Poekie met een aantal nieuwe vragen

1- Kenden de "gang" van H. G. kris en Lisanne?
2- indien waar: zijn de meiden op de foto op de telefoon van Osman k&L ?
3- is Osman verdronken of om het leven gebracht?
4- Is het waar dat er omtrent zijn dood 2 jongens zijn opgepakt die elkaar aanwezen?
5- wie vult aan?
Oh ik weet er nog 1
werkte hij zelf ook wel eens als gids?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 25-08-2014 17:01:05 ]
pi_143818040
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Oh ik weet er nog 1
werkte hij zelf ook wel eens als gids?
Hij kent de weg daar in het ieder geval. Waar zit je aan te denken als het gaat om ook echt zelf als gids werken?
Hij ziet er wel gewoon als een gezonde, leuke, normaal opgevoede jongen uit... Maar dat zegt niets natuurlijk.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:13:17 #118
432454 StayingFan
Niet mopperen, maar opperen!
pi_143818284
quote:

[..]

Wat me wel opvalt en dit moeten de verdwaalaanhangers nu denk ik ook een keer toegeven dat het gebied er niet uitziet alsof je daar dodelijk kunt verdwalen
Misschien dat hij doelde op H, die ook een katapult had en dus (dieren of ...) doodde. En dat er wordt gemeld dat er mensen in de rivier omkwamen. Ik vraag me dan af om welk persoon het ging waar F het dan over had.
We kunnen ook achterhalen hoe oud die Henry is. Hij is op het moment dat het geschreven wordt 17 jaar oud, maar ik weet niet wanneer het geschreven is.
pi_143818515
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hij kent de weg daar in het ieder geval. Waar zit je aan te denken als het gaat om ook echt zelf als gids werken?
Hij ziet er wel gewoon als een gezonde, leuke, normaal opgevoede jongen uit... Maar dat zegt niets natuurlijk.
Ik moet wel even oppassen dat mensen mij niet weer gaan verwijten dat ik aan tunnelvisie leidt na mijn scenario over F
Maar als, en ik zeg er bij "als" het verhaal over Osman klopt dan is toch 1+1 =2?
En daar schuilt mijn twijfel dan ook in. Wat weten wij nou hier vanachter onze PC wat de politie niet weet?
Maar mocht het Osman verhaal kloppen dan klopt mijn scenario van A tot Z
pi_143818900
5. is het mogelijk, uit de belgegevens van de lokale Panamese carrier boven tafel te krijgen of er mogelijk vanuit Osman zijn toestel is gebeld/geWhatsapped naar K&L = want dat is dan een feit
6. is het mogelijk, uit de belgegevens van de lokale Panamese carrier boven tafel te krijgen of er vanuit de toestellen van K&L (indien van lokale pre-paid SIM's gebruikt is gemaakt) mogelijk naar Osman of de gangmember is gebeld/geWhatsapped: zo ja:
7. is het mogelijk adhv. het IMEI nr van de SIMkaart van Osman een cross-reference check te doen via de carrier gegevens, waar Osman zich bevond vanaf 31 maart tot 4 april?
8. is het mogelijk adhv de IMEI nrs van de Panamese pre-paid SIMkaarten van K&L een cross-reference check te doen vanuit de carrier gegevens, waar zij zich bevonden vanaf 31 maart tot 11 april? Aan de Pacific of Atlantische kant van de CD?
Vraag 6 tot en met 8 ook in het geval K&L toch in Panama hun Nederlandse SIMkaarten en IMEI nrs gebruikten

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 26-08-2014 00:12:24 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:19:55 #121
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143820225
quote:
Ja, dat vind ik al langer. Zoals Poekje01 eerder al aangaf: dat grote Parc La Amistad herbergt zeker dicht tropisch bos, danwel jungle, met gifslangen, gevaarlijke planten en het risico van insectenbeten, kleine wondjes en natte voeten etc. die een gevaarlijke cocktail kunnen vormen.

Maar rond het pad is het goed te doen, heb je ook de paddocks en doordat het ook nog wel redelijk belopen wordt, is het duidelijk. Het is van origine een verbindingsroute met Bocas del Toro, zonder afslagen, behalve dan als er een boerderij in de buurt is, of verderop indianennederzettingen.

Natuurlijk kan er nog altijd groot plotseling fysiek letsel zijn geweest, maar de aanname dat ze niet meer uit de jungle konden geraken, puur en alleen omdat de juiste route om eruit te ontsnappen te moeilijk zou zijn.. lijkt mij niet het meest waarschijnlijk.

Ook al doe je niet eens aan stenen hopen neerleggen als herkenningspunten, of bomen kerven.. als je al dan niet na lang ronddolen het pad vindt en dan 1 richting blijft oplopen.. dan kom je toch zeker na een hele dag wel ergens langs, dat hint op beschaving. Tenzij het oversteken van de rivieren echt niet lukt als je richting Bocas gaat.

Maarja, de aanname dat ze tenminste de eerste dagen ronddolen, vast van zonsopgang tot ondergang en dan nergens meer echt geraken, in een cirkel, verlamd door paniek... ik vind dat moeilijk te geloven.

Als je al niet helder meer kunt denken, kan het aanhouden van één looprichting je nog wel ergens brengen toch, al dan niet met "trial and error".
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:39:18 #122
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143822801
Dat lijkt me ook. Dagenlang ronddwalen, met een normaal wandeltempo, zonder een spoor van bewoning tegen te komen is onwaarschijnlijk.
Als ze in de paddock het pad waren kwijtgeraakt (wat volgens Baru goed kan) dan zouden ze dat altijd terug kunnen vinden door langs de bosrand te lopen. Die paddock is niet oneindig groot.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143823063
Toevallig net nog een documentaire over de Holloway-zaak gezien, sinds die tijd is dit toch wel weer de eerste zaak die het volk zo bezig houdt. Helaas hebben we nog geen verdachten in beeld, anders zou Peter R. de Vries weer zo'n undercover-actie kunnen doen :7

[ Bericht 13% gewijzigd door Jezus9 op 25-08-2014 19:59:08 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:06:00 #124
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143823822
Ik heb al wel een verdachte in beeld.

[ Bericht 18% gewijzigd door Domnivoor op 25-08-2014 20:12:34 ]
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143824733
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:06 schreef Domnivoor het volgende: Ik heb al wel een verdachte in beeld.
Als dat de dader is dan word de undercover-actie van Peter R. de Vries wel erg saai :7

Nee maar serieus, de eventuele theorie (want jou post acht ik als waarschijnlijk een grap van je maar er zijn mensen die écht in die theorie geloven) dat een dier ze gedood heeft geloof ik niet zo, Baru zei ook dat hij nooit een geval heeft gehoord dat kat-achtige dieren daar mensen vermoorden, dan zouden nu al alle touristen daar foetsie zijn. Maar ze komen allemaal heel en ók uit de jungle. Als heel mens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')