#289quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. In welke van de 4 topics etc? En wie schreef dat (ergo: was het officieel?)?
Foto-experts? Die verder niks met het onderzoek van doen hebben? Lijkt me niet heel waarschijnlijkquote:
Ik check de ISO-waardes nooit bewust. Weet er wel iets van, maar niet genoeg om er echt wat mee te kunnen. Maar zie wel eens in iPhoto dat ze wisselen, ook kort na elkaar geschoten foto's.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
"Als" de ISO op auto stond -heeft die iets onlogisch gedaan
want dan had hij overdag op de top op 100 moeten staan (bij veel zonlicht)
en s'nachts op 1600 of 3200
dus ze hebben de ISO waardes handmatig ingesteld
Post 289 Ok, dank jequote:
Ik persoonlijk vind jouw uitleg behoorlijk plausibel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik check de ISO-waardes nooit bewust. Weet er wel iets van, maar niet genoeg om er echt wat mee te kunnen. Maar zie wel eens in iPhoto dat ze wisselen, ook kort na elkaar geschoten foto's.
Weet je zeker dat het alleen handmatig moet zijn geweest en niet het toestel zelf wisselende resultaten geeft?
ik wil niet rellen of zoiets, maar op mijn iPad mini 3 van 3 mnd oud, en wipe met mijn vingers (vergroten) zie ik erg duidelijk een witte schedel, net als Grijzemassa, die op zijn rechter zijkant ligt, los, voorkant deze kant op, en 'kijkt' schuin naar voren naar de grond. Ik zie duidelijk de oog- en neusholtesquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die url moet je plakken in "voeg afbeelding toe" in je invoerscherm (plaatje naast het "kettinkje" bovenin) of plaatsen tussen [ [url= ]afbeelding[/url] ]
Resultaat:
[ afbeelding ]
gewoon nuquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Post 289 Ok, dank jeVan welk deel?
Ja, en die kan ik er ook in zien (net als jullie). En ook kan ik die man met dat petje er in zien die sommige anderen zien.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:14 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik wil niet rellen of zoiets, maar op mijn iPad zie ik erg duidelijk een witte schedel, net als Grijzemassa, die op zijn rechter zijkant ligt, los, voorkant deze kant op, en 'kijkt' schuin naar voren naar de grond
De post van Matteo dus?. Daar staat wel "here we can see" etc, maar ik zie niks in die post hoorquote:
als ISO op automatisch staat - zal hij altijd bij veel licht 100 ofzo kiezenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:13 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik check de ISO-waardes nooit bewust. Weet er wel iets van, maar niet genoeg om er echt wat mee te kunnen. Maar zie wel eens in iPhoto dat ze wisselen, ook kort na elkaar geschoten foto's.
Weet je zeker dat het alleen handmatig moet zijn geweest en niet het toestel zelf wisselende resultaten geeft?
And here we can see that they had an extra battery in their backpack.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De post van Matteo dus?. Daar staat wel "here we can see" etc, maar ik zie niks in die post hoor
Ik ben net met mijn Canon Ixus in een kamer gestaan waar geen licht aan stond. Stand op Auto gezet. Hij flitste en de ISO is 250. Ik zag dat ISO stand op HI stond (blijkbaar ooit ingesteld). Toen ISO stand op Auto gezet en die foto werd ISO 200.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
"Als" de ISO op auto stond -heeft die iets onlogisch gedaan
want dan had hij overdag op de top op 100 moeten staan (bij veel zonlicht)
en s'nachts op 1600 of 3200
dus ze hebben de ISO waardes handmatig ingesteld
staat ook op de foto van de gevonden voorwerpenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De post van Matteo dus?. Daar staat wel "here we can see" etc, maar ik zie niks in die post hoor
Ah ok, wil je niet in twijfel trekken. Vraag me alleen af of zo'n simpel toestel altijd het meest logische kiest.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
als ISO op automatisch staat - zal hij altijd bij veel licht 100 ofzo kiezen
en hier stond hij s'nachts op 400 en overdag op 800
totaal onlogisch dus
Ja, dat zeg ik netquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
And here we can see that they had an extra battery in their backpack.
En daar blijf ik ook bij.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en die kan ik er ook in zien (net als jullie). En ook kan ik die man met dat petje er in zien die sommige anderen zien.
En toch blijf ik erbij dat het blaadjes/vegetatie zijn/is.
rechtsonder ligt iequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik netEn waar kun jij dat daadwerkelijk zien in die post dan?
Kijk anders in de Op lijst, Spullen Lisanne en Kris mee op de hike, links, bij het gedeelte Lisanne, foto links onderin, gaat om die foto, een zilverkleurig vierkantje, maar het is een mobiele telefoon batterijquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:20 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
staat ook op de foto van de gevonden voorwerpen
Welke rotswandfoto? Doel je op de donkere foto? Daar zie ik rots als bodem, geen rotswandquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:22 schreef needle het volgende:
Volgens mij is de rots-wand-foto van onderaf genomen (loodrecht naar boven met het toestel boven het hoofd) en is de rotswand te hoog en steil om uit een gat/ravijn te kunnen klimmen. Als je de foto opent op een ipad of telefoon en de foto boven je hoofd houdt krijg je daar een goed beeld van. De vegetatie laat de onderkant van bladeren zien.
Ik kan me ook voorstellen dat je in het donker recht naar boven flitst (en dan automatisch foto's maakt) met enige regelmaat voor langere tijd om op te vallen voor bv luchtverkeer, dit zou al die donkere foto's verklaren, dat is wat ik zelf zou proberen in ieder geval.
Bij de foto van Kris die gebogen staat krijg ik het idee dat ze in een droogstaande rivier staat die onder een bruggetje doorloopt. De zwarte strepen die bovenaan te zien zijn zouden dan een reling kunnen zijn van de bovenliggende brug. Rechtsboven in deze foto is ook een soort grijze horizontale stang te zien.
Dank je! (al herken ik het uiteraard nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
rechtsonder ligt ie
[ afbeelding ]
dan hangen de planten ook op de kop lolquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:25 schreef needle het volgende:
Ja die donkere foto, probeer maar eens te bekijken van onderaf.
Wat bedoel je? Op zijn kop? Dat klopt niet met de plantengroei..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:25 schreef needle het volgende:
Ja die donkere foto, probeer maar eens te bekijken van onderaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |