foutjequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:01 schreef Domnivoor het volgende:
Ze kwamen midden op de dag op de Mirador, stonden daar in de open lucht en in de volle zon. Daar hebben ze dus de camera op 400 ISO gezet, en dat vervolgens niet meer veranderd.
{offtopic} Super 8.. Kodachrome... hele mooie kleurenfilm.. nog tot 2005 mee gefilmd. Maar 15 euro, voor 4 minuten 10 sec. aan film, pas 2-3 weken later terug uit Zwitserland.. dure hobby.quote:
Zo zie ik t ookquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:07 schreef Grijzemassa het volgende:
De foto is dus gemaakt op een horizontale grond, aangezien de vegetatie recht omhoog groeit. Het is dan geen rotswand vanuit een vreemde positie gezien. Er is ook veel erosie wat doet vermoeden dat er regelmatig water stroomt. Verder vind ik het lijken op de rand van een afgrond. Wie ziet er meer of anders?
lijkt wel een dames horlogequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:07 schreef Grijzemassa het volgende:
De foto is dus gemaakt op een horizontale grond, aangezien de vegetatie recht omhoog groeit. Het is dan geen rotswand vanuit een vreemde positie gezien. Er is ook veel erosie wat doet vermoeden dat er regelmatig water stroomt. Verder vind ik het lijken op de rand van een afgrond. Wie ziet er meer of anders?
Ik zie een verticale rotswand aangezien de vegetatie recht omhoog groeitquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:07 schreef Grijzemassa het volgende:
nee, ik bedoel precies daar een stukje naar boven..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:12 schreef Rowlf het volgende:
Als ik eroplos associeer met mijn aluhoedje op, dan zeg ik:
Een ouderwetsche (insuline-)spuit? Een mes, een op z'n kop liggende revolver?
Maar het is waarschijnlijk een takje.
"ik kan aan dit gesteente natuurlijk niet zien waar de foto gemaakt is, maar het lijkt me:quote:
Zou idd kunnen. Of het is gewoon niets.quote:
De allereerste associatie was bij mij ook een spuit.. denk je weer aan de vee-inentingen. Maar wat Stacey zegt, daarna dacht ik ook aan een dameshorloge, of een armband.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:12 schreef Rowlf het volgende:
Als ik eroplos associeer met mijn aluhoedje op, dan zeg ik:
Een ouderwetsche (insuline-)spuit? Een mes, een op z'n kop liggende revolver?
Maar het is waarschijnlijk een takje.
De rand van een afgrond, de rand waar een wat steil naam beneden gaat, de oever(rand) van een grivier, de rand van een greppel. Kan vanalles zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:07 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik zie dat echt niet, sorryquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:14 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik zie een verticale rotswand aangezien de vegetatie recht omhoog groeitAchter de rotswand een steile helling waar je nog meer vegetatie ziet als je het lichter maakt.
Volgens mij is de foto vanuit een rivierbedding schuin omhoog gemaakt. Ik kan er uiteraard naast zitten.
Jij hebt het over de foto van de gebogen Kris nu?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:20 schreef ToniB het volgende:
Ik zie een man met een petje licht shirt in het midden. Vooal als je de foto oplicht.
Ik vraag me af of men het niet over verschillende foto's heeft eigenlijkquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:48 schreef Lavenderr het volgende:
Iedereen ziet er wat anders in.
Ik denk dat men er soms ook graag wat in wíl zien. Meer dan het is.
Dat idee heb ik ook.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of men het niet over verschillende foto's heeft eigenlijk
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook.
Heb vandaag al zoveel dingen voorbij zien komen. Van mannen met een cowboyhoed tot honden aan toe.
nee ik heb het over die donkere foto met op de voorgrond die rotsblokken en dan in het midden ongeveer lijkt het alsof daar iemand loopt met een petje op en een licht shirt. Hij lijkt veel lager te lopen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij hebt het over de foto van de gebogen Kris nu?
De rest ook? Want ik denk aan die donkere foto...
Als je zelf niet op WS zit (een account hebt en ingelogd bent) kun je de foto's daar niet zien meen ik..quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:32 schreef Domnivoor het volgende:
Kijk even op websleuth. Daar heeft iemand die foto helder gemaakt:
http://www.websleuths.com(...)-1-Apr-2014-4/page12
Zo lijkt het toch meer op een afgrond...
Nee hoorquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:54 schreef ToniB het volgende:
[..]
nee ik heb het over die donkere foto met op de voorgrond die rotsblokken en dan in het midden ongeveer lijkt het alsof daar iemand loopt met een petje op en een licht shirt. Hij lijkt veel lager te lopen.
Die moet je eerst op zo'n "deel je foto's-ding" (kan ff nu niet op namen van die dingen komen) op internet zettenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:56 schreef Grijzemassa het volgende:
Hoe krijg je in hemelsnaam een foto van je pc hier op?
dit bedoel je ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:54 schreef ToniB het volgende:
[..]
nee ik heb het over die donkere foto met op de voorgrond die rotsblokken en dan in het midden ongeveer lijkt het alsof daar iemand loopt met een petje op en een licht shirt. Hij lijkt veel lager te lopen.
o bedankt!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die moet je eerst op zo'n "deel je foto's-ding" (kan ff nu niet op namen van die dingen komen) op internet zetten
En vandaar kun je die hier zetten (url foto kopiëren)..
ja...thanx!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit bedoel je ?
[ afbeelding ]
ja dat lijkt een man met een petje op ofzo ? wel een heel stuk lager denk ikquote:
Zijn gewoon blaadjes/vegetatie.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit bedoel je ?
[ afbeelding ]
Als je de witte vlek nog verder uit vergroot is het net een mensenschedelquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja dat lijkt een man met een petje op ofzo ? wel een heel stuk lager denk ik
nee hij heeft gelijkquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn gewoon blaadjes/vegetatie.
Ja zie je hem? beetje rechts van de foto ik zie daar echt iemand lopen/staanquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit bedoel je ?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:05 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ja zie je hem? beetje rechts van de foto ik zie daar echt iemand lopen/staan
die loopt wel een meter of 5 a 6 dieperquote:
Nee, dat is gewoon vegetatie.quote:
quote:
je moet echt een heel goed Grafisch beeldscherm hebben om dit goed te kunnen zienquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[ afbeelding ]
ik zie hier dus wat anders in, als je alleen naar de witte vlek kijkt
ik zit achter een normale laptopquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:16 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je moet echt een heel goed Grafisch beeldscherm hebben om dit goed te kunnen zien
ik heb een 30 inch gekalibreerd Apple schermquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ik zit achter een normale laptop
lijkt op jouw scherm die witte vlek dan niet op een mensenschedel die een beetje schuin ligt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik heb een 30 inch Apple scherm
en als hij een licht shirt draag verklaart dat die witte vlek / het terugkaatsen van het licht is anders dan van de rest van de vegetatie. Maar Stacey jij hebt daar geloof ik meer verstand van. Ik wilde er alleen maar op wijzen en hoe meer ogen hoe beter en het klopt dat iedereen er wat anders in ziet maar we zijn hier toch om de mogelijkheden uit te sluiten en eventuele missers te ontdekken>quote:
ik zie het goed hoor het is een man die een meter of 10 verder en veel dieper staatquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
lijkt op jouw scherm die witte vlek dan niet op een mensenschedel die een beetje schuin ligt?
over z'n linker schouder hangt ook een tas - geen rugzakquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:21 schreef ToniB het volgende:
[..]
en als hij een licht shirt draag verklaart dat die witte vlek / het terugkaatsen van het licht is anders dan van de rest van de vegetatie. Maar Stacey jij hebt daar geloof ik meer verstand van. Ik wilde er alleen maar op wijzen en hoe meer ogen hoe beter en het klopt dat iedereen er wat anders in ziet maar we zijn hier toch om de mogelijkheden uit te sluiten en eventuele missers te ontdekken>
ja dat zie ik ook...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
over z'n linker schouder hangt ook een tas - geen rugzak ofzo
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
over z'n linker schouder hangt ook een tas - geen rugzak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh???quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:22 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
over z'n linker schouder hangt ook een tas - geen rugzak
Ik vind het echt helemaal nergens op lijken. Gewoon blaadjes.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
lijkt op jouw scherm die witte vlek dan niet op een mensenschedel die een beetje schuin ligt?
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:25 schreef Rowlf het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
zal ze wel opgevallen zijn maar wie het is is niet te zienquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Huh???
Zoals ik zei heb een Acer uit het jaar 0
Ik ga niet zeggen dat ik het niet geloof maar hoe kan het dat dat niet is opgevallen door de onderzoekers die waarschijnlijk een 1000 inch beeldscherm hebben
Ik heb de foto op mijn lappie vergroot en belichting aangepast. Dan springt het echt naar voren.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het echt helemaal nergens op lijken. Gewoon blaadjes.
Dus na 8 dagen maken de meiden een foto waar volgens jou/jullie iemand opstaat maar ze roepen niet effe "hellup" ? En dat zullen de onderzoekers ook wel opgevallen zijn?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:28 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zal ze wel opgevallen zijn maar wie het is is niet te zien
bij laag water stikt het daar ook van de illegale goudzoekers
Foto uploaden en dan hier even een linkje dumpen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:29 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb de foto op mijn lappie vergroot en belichting aangepast. Dan springt het echt naar voren.
Maar die foto krijg ik hier niet op, dan moet ik het weer te veel verkleinen
uploaden naar wat, want hier lukt dat dus nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Foto uploaden en dan hier even een linkje dumpen?
dan ga je naar http://tinypic.com/quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
uploaden naar wat, want hier lukt dat dus niet
Preciesquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
http://imgur.com/quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
uploaden naar wat, want hier lukt dat dus niet
Ik zie het ook, op 27 inch.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:16 schreef StaceySinger het volgende:
je moet echt een heel goed Grafisch beeldscherm hebben om dit goed te kunnen zien
er staat een man en ik denk dat hij op een telefoon kijkt ofzo
kijk als je een lullig laptopje hebt van 600 euro zie je het denk ik nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik zie het ook, op 27 inch..... Dit neigt niet meer naar gezichtsbedrog, de contouren van een man met pet zijn zichtbaar:
[ afbeelding ]
Beetje arrogant om het zo te zeggen natuurlijk. De een ziet er wel iets in, de ander ziet er niet iets in. Dat ligt niet per definitie aan het beeldscherm dat je voor je neus hebt staan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk als je een lullig laptopje hebt van 600 euro zie je het denk ik niet
je moet echt een grafisch beeldscherm hebben
Owh, ik zie het er wel in hoorquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk als je een lullig laptopje hebt van 600 euro zie je het denk ik niet
je moet echt een grafisch beeldscherm hebben
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Beetje arrogant om het zo te zeggen natuurlijk. De een ziet er wel iets in, de ander ziet er niet iets in. Dat ligt niet per definitief aan het beeldscherm dat je voor je neus hebt staan.
Er zijn ook mensen die een afbeelding van jezus in hun bord spaghetti denken te zien.
Die url moet je plakken in "voeg afbeelding toe" in je invoerscherm (plaatje naast het "kettinkje" bovenin) of plaatsen tussen [img] [/img]quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:39 schreef Grijzemassa het volgende:
http://oi61.tinypic.com/jsp0z5.jpg nou kijken of dit lukt dan
ik zie z'n oor zelfsquote:
dit bedoel je ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef schuschuho het volgende:
http://www.tvn-2.com/Noti(...)ionales/IMG_0542.JPG
Als je deze foto op je pc vergroot naar 400% en dan helemaal naar links onder gaat....ligt een been met schoen!
Truequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Beetje arrogant om het zo te zeggen natuurlijk. De een ziet er wel iets in, de ander ziet er niet iets in. Dat ligt niet per definitief aan het beeldscherm dat je voor je neus hebt staan.
Er zijn ook mensen die een afbeelding van jezus in hun bord spaghetti denken te zien.
Verrek... ik zie wat je bedoelt! Het lijkt op een been met een wandelschoen en gekruiste veters.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef schuschuho het volgende:
Als je deze foto op je pc vergroot naar 400% en dan helemaal naar links onder gaat....ligt een been met schoen!
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die url moet je plakken in "voeg afbeelding toe" in je invoerscherm (plaatje naast het "kettinkje" bovenin) of plaatsen tussen [ [url= ]afbeelding[/url] ]
Resultaat:
[ afbeelding ]
ja over dat been ben ik ook niet zeker- maar die schoen lijk wel verrekt veel op een wandelschoenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Verrek... ik zie wat je bedoelt! Het lijkt op een been met een wandelschoen en gekruiste veters.
Maar toch hou ik het op een vreemdgevormde tak.
heb je wel gelijk in >Maar als je mee wil praten moet je wel goeie spullen hebben zeker op beeldgebied - er komen hier ook mensen die op een smartphone meekijkenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Beetje arrogant om het zo te zeggen natuurlijk. De een ziet er wel iets in, de ander ziet er niet iets in. Dat ligt niet per definitie aan het beeldscherm dat je voor je neus hebt staan.
Owh? Moet dat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
heb je wel gelijk in >Maar als je mee wil praten moet je wel goeie spullen hebben zeker op beeldgebied - er komen hier ook mensen die op een smartphone meekijken
hahaquote:
ze hadden zelfs een reserve batterij bij zichquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:01 schreef ToniB het volgende:
waarom zou je in de nacht je camera gebruiken? Misschien hebben ze iets gehoord (gekraakt van takken?) en niet willen roepen om hulp....kon ook een roofdier zijn .....en daarom de camera gebruikt om af te schrikken. Was de batterij bijna leeg? Konden ze daarom maar op drie foto's de flits gebruiken?
Ik heb al jaren Canon toestellen (powershot, ixus). Als die op auto stand staan bepaalt ie zelf ISO waarde. Soms flitst dat ding zelfs overdag terwijl het gewoon zonnig en helder is, snap nooit goed waarom. Als je hem op de andere standen zet (M, P, scenes) past ie zelf de ISO stand aan op basis van wat je hebt gekozen. Bijv. vuurwerk bepaalde ISO stand en strand, sport of sneeuw een andere. Ook kan je idd handmatig een ISO stand bepalen. Ik doe dat eigenlijk nooit omdat ik gewoon een simpele fotograaf ben. Ik zet hooguit de auto flits uit als ik het onzin vind dat ie gaat flitsen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:41 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
overdag op 100 en s'nacht's op 1600 of 3200
dat moet handmatig ja
Owh? Staat dat vast? Mag ik even een linkje? Want dat heb ik gemistquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:02 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ze hadden zelfs een reserve batterij bij zich
ws > they had an extra battery in their backpack.quote:
Die blijven objectief kijken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:43 schreef jackie12 het volgende:
Vraag me toch echt af waarom jullie wel en waarom de experts (waarschijnlijk) niets hebben gezien
holy fuck, een groen uitgeslagen been, schrik me helemaal de t...!!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:41 schreef schuschuho het volgende:
Zou ik ook doen als uberleek. Sterker nog: ik heb al jaren een (inmiddels dus stokoude) digitale camera (Olympus, was duur ook nog toen!!) maar hoe het ding nou echt werkt? Gebruik 'm amper/nooit. En als ik een foto krijg ben ik bij wijze van spreken al happy:quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:02 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb al jaren Canon toestellen (powershot, ixus). Als die op auto stand staan bepaalt ie zelf ISO waarde. Soms flitst dat ding zelfs overdag terwijl het gewoon zonnig en helder is, snap nooit goed waarom. Als je hem op de andere standen zet (M, P, scenes) past ie zelf de ISO stand aan op basis van wat je hebt gekozen. Bijv. vuurwerk bepaalde ISO stand en strand, sport of sneeuw een andere. Ook kan je idd handmatig een ISO stand bepalen. Ik doe dat eigenlijk nooit omdat ik gewoon een simpele fotograaf ben. Ik zet hooguit de auto flits uit als ik het onzin vind dat ie gaat flitsen.
Weet niet hoe zij hem gebruikt hebben, en kon het niet goed uit die gegevens lezen of ie op bepaalde stand (auto, M, scenes) heeft gestaan, maar mijn ervaring is dat in de auto stand er wel eens ISO of flits wordt gekozen die helemaal niet geschikt is voor de omstandigheden. En je even opnieuw moet beginnen voor wel een goede logische foto.
Zeg niet dat het niets betekent die verschillen in ISO-waardes. Maar het hoeft ook niet wel wat te betekenen. Als ze net zo'n fotograaf als ik zijn, zetten ze dat ding op auto en bepaalt ie alles zelf.
Ok. In welke van de 4 topics etc? En wie schreef dat (ergo: was het officieel?)?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:06 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ws > they had an extra battery in their backpack.
"Als" de ISO op auto stond -heeft die iets onlogisch gedaanquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:02 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb al jaren Canon toestellen (powershot, ixus). Als die op auto stand staan bepaalt ie zelf ISO waarde. Soms flitst dat ding zelfs overdag terwijl het gewoon zonnig en helder is, snap nooit goed waarom. Als je hem op de andere standen zet (M, P, scenes) past ie zelf de ISO stand aan op basis van wat je hebt gekozen. Bijv. vuurwerk bepaalde ISO stand en strand, sport of sneeuw een andere. Ook kan je idd handmatig een ISO stand bepalen. Ik doe dat eigenlijk nooit omdat ik gewoon een simpele fotograaf ben. Ik zet hooguit de auto flits uit als ik het onzin vind dat ie gaat flitsen.
Weet niet hoe zij hem gebruikt hebben, en kon het niet goed uit die gegevens lezen of ie op bepaalde stand (auto, M, scenes) heeft gestaan, maar mijn ervaring is dat in de auto stand er wel eens ISO of flits wordt gekozen die helemaal niet geschikt is voor de omstandigheden. En je even opnieuw moet beginnen voor wel een goede logische foto.
Zeg niet dat het niets betekent die verschillen in ISO-waardes. Maar het hoeft ook niet wel wat te betekenen. Als ze net zo'n fotograaf als ik zijn, zetten ze dat ding op auto en bepaalt ie alles zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |