Ik zou eens lezen wat er staat. Je begrijpt er vrij weinig van.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:37 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
we hebben het nu over hele andere foto's
Ik zou eens lezen wat er staat. Je begrijpt er vrij weinig van.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er is overdag helemaal niet geflitst
Geflitst: Nee
Afbeeldingsdatum: 2013-04-01 19:54:00 (geen TZ)
Focuslengte: 4.5 mm
Diafragma: f/3.5
Belichtingstijd: 0.0013 s (1/800)
ISO-equivalent: 400
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Matrix
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
Oriëntatie: Normaal
Kleurruimte: sRGB
GPS-coördinaat: undefined, undefined
http://www.tvn-2.com/Noti(...)ionales/IMG_0508.JPG
heb jij de fotovakschool gedaan of ik ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:38 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Ik zou eens lezen wat er staat. Je begrijpt er vrij weinig van.
Ik weet waar de aan en uitknop zit van mn computer verder ben ik totaal niet technisch.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee
namate het donkerder is neem je een hoger getal
overdag bijv 100
en s'nachts 800,1600 of 3200
Je moet dat handmatig instellen
zijn hadden hem staan op 800 overdag en op die donkere foto op 400
Ik iig niet. Als jij dat wel gedaan hebt zou je onbegrip het alleen maar treuriger maken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
heb jij de fotovakschool gedaan of ik ?
overdag op 100 en s'nacht's op 1600 of 3200quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:40 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik weet waar de aan en uitknop zit van mn computer verder ben ik totaal niet technisch.
Kun je mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat het inhoudt dat de camera overdag op 800 stond (moest dus eigenlijk bv 100 zijn?) en op die latere foto 's nachts op 400 (moest dus bv 800 zijn?)
Gaat dit automatisch of moet je er echt verstand van hebben om dat te doen?
De structuur van de grond/rotsen lijkt veel op elkaar. Alleen op de donkere foto zie je dat de planten gewoon omhoog groeien, ze groeien natuurlijk altijd naar het licht. Daar maak ik uit op dat het geen schuine wand is maar vlakke grond. Het kan ook op de rand van een afgrond oid zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:33 schreef Poekje01 het volgende:
Kan die donkere foto genomen zijn (ik gok) bovenop de rotsen bij
www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/rock-climbing/
aan de Pacific zijde bij Piedra de Lino Rock, of moet het perse voorbij de CD aan de Caribische kant zijn?
zie op 3 na onderste foto, omhoog kijkend langs die abseil wand?
Stop nou eens met dat geleuter.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:41 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
overdag op 100 en s'nacht's op 1600 of 3200
dat moet handmatig ja
quote:ISO-gevoeligheid* AUTO, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400
hahaquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:45 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Stop nou eens met dat geleuter.
http://www.canon.nl/For_H(...)/PowerShot_SX270_HS/
[..]
Oke. Vind jij het raar dat die waardes niet goed zijn ingesteld?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:41 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
overdag op 100 en s'nacht's op 1600 of 3200
dat moet handmatig ja
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar kun jij uitleggen hoe de datum en tijd wel zou kloppen maar het jaar niet?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:45 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Stop nou eens met dat geleuter.
http://www.canon.nl/For_H(...)/PowerShot_SX270_HS/
[..]
oh, even voor de zekerheid, ik bedoel bovenop die abseil wand, waar je dan vanaf naar beneden moet abseilen, maar die je nu op de website, vanaf onder naar boven ziet?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:44 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De structuur van de grond/rotsen lijkt veel op elkaar. Alleen op de donkere foto zie je dat de planten gewoon omhoog groeien, ze groeien natuurlijk altijd naar het licht. Daar maak ik uit op dat het geen schuine wand is maar vlakke grond. Het kan dan ook op de rand van een afgrond oid zijn.
Ja derde van onder toch? Daar hangen ze toch al in de touwen en is de foto van onder hun genomen of zie ik dat verkeerd? Maar nogmaals, de structuur lijkt er veel op!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
oh, even voor de zekerheid, ik bedoel bovenop die abseil wand, waar je dan vanaf naar beneden moet abseilen, maar die je nu op de website, vanaf onder naar boven ziet?
De default-datum van de camera is bv. 1-1-2013.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar kun jij uitleggen hoe de datum en tijd wel zou kloppen maar het jaar niet?
Oke dank je ik had eerder gelezen dat het jaartal altijd vanzelf meeliep. Maar dat hoeft dus niet?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De default-datum van de camera is bv. 1-1-2013.
Kris of Lisanne heeft wel de datum en de (Nederlandse) tijd ingesteld maar niet het jaartal. Dat blijft dan op 2013 staan.
Is hier iets raars aan Perico?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:53 schreef Perico het volgende:
Dit zijn de EXIF waardes van de drie originele foto's (pad voor de Mirador, Kris in quebrada, foto van 8 april) die ik uitlees met Opanda Power Exif:
[ afbeelding ]
De ISO speed rating is 800 op het pad, en 400 bij de andere twee.
De exposure time is drie keer anders.
Dat ligt maar net aan de hoeveelheid licht, diafragma en (beschikbare -> trillen -> stabilisatie) sluitertijd. Maar je wilt het niet begrijpen kennelijk. Lekker 's avonds op vakantie op ISO6400 vol gaan inflitsen joh.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
haha
hieruit blijkt dat je er geen flikker van snapt
als hij op auto zou staan zou hij hem overdag op 100 zetten en s'nachts op 3200 of op 6400
Gewoon over het hoofd gezien misschien. Mogelijk reset hij de datum bij het vervangen van batterijen. Dan begint hij bij het jaartal dat de cam op de markt is gekomen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar kun jij uitleggen hoe de datum en tijd wel zou kloppen maar het jaar niet?
Ah daar ging mijn berekening verkeerd. Ik had de Full Frame (35mm) brandpuntsafstand genomen. Afstand zal zo'n 10m zijn geweest.quote:Brandpuntsafstand 4,5 - 90,0 mm (35mm-equivalent: 25 - 500 mm)
ja tussenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:53 schreef Perico het volgende:
Dit zijn de EXIF waardes van de drie originele foto's (pad voor de Mirador, Kris in quebrada, foto van 8 april) die ik uitlees met Opanda Power Exif:
[ afbeelding ]
De ISO speed rating is 800 op het pad, en 400 bij de andere twee.
De exposure time is drie keer anders.
ja, maar ik bedoel, je moet toch eerst bovenop die rots staan voordat je abseilt naar beneden toe?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:52 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja derde van onder toch? Daar hangen ze toch al in de touwen en is de foto van onder hun genomen of zie ik dat verkeerd? Maar nogmaals, de structuur lijkt er veel op!
zwam jij ff ergens anders verder kleuterquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:55 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de hoeveelheid licht, diafragma en (beschikbare -> trillen -> stabilisatie) sluitertijd. Maar je wilt het niet begrijpen kennelijk. Lekker 's avonds op vakantie op ISO6400 vol gaan inflitsen joh.
[..]
Gewoon over het hoofd gezien misschien. Mogelijk reset hij de datum bij het vervangen van batterijen. Dan begint hij bij het jaartal dat de cam op de markt is gekomen.
Dat laat ik graag aan de experts over Jackiequote:
Zelfs dit begrijp ik al niet hahaha!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:00 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat laat ik graag aan de experts over Jackie
Ik moest er vroeger erg op letten, toen ik nog met 8 mm filmde... die film was 40 ISO.. dat was goed, als er veel daglicht was.. of je moest een lamp van 750 watt voor erbij hebben.
dubbel 8 nog ? of super 8 ?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 21:00 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat laat ik graag aan de experts over Jackie
Ik moest er vroeger erg op letten, toen ik nog met 8 mm filmde... die film was 40 ISO.. dat was goed, als er veel daglicht was.. of je moest een lamp van 750 watt voor erbij hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |