abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143141859
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:48:17 #2
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143141898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik kan anders dat broekje gewoon niet bij die oversteek plaatsen. Dus ik denk dat die op de één of andere manier door een derde daar is gekomen.
Nja ik dus wel. Die is gewoon uitgetrokken, hetzij voor wondverzorging of een beet (stel dat ze op een slang is gaan zitten) of misschien wel om te drogen. Ding lijkt me ook niet prettig zitten, maar das nog wel de minst zwaarwegende reden. Bij die oversteek hebben ze langere tijd gezeten. Misschien is er daar wel iemand overleden. Kris? Haar lichaam wordt uiteindelijk meegenomen in een flashflood, broek lag verder op de oever en is blijven liggen.

Dat ze zelf dat broekje heeft uitgedaan blijft waarschijnlijker dan een verkrachter, zeker ook omdat de knopen weer dicht waren gedaan.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143141945
foot bridge, Pianista Trail

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:49:19 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143141954
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja. Dat weet ik. Ik vraag: "Wisten ze dat die dingen (hoe je ze ook wilt noemen maakt mij niet uit) er waren?" Ja of Nee?
Zo ja.. dan begrijpelijk dat ze doorliepen.
Zo nee, dan veel minder begrijpelijk en komt een derde/vierde eerder als mogelijkheid in beeld.
Je gaat toch niet voor die beekjes/kreekjes doorlopen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143142041
Uit de dierentuin in de OP:

150 soorten slangen komen voor in Panama

o.a.

En de levensgevaarlijke Bushmaster inderdaad:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143142060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:49 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]
In de buurt van de 'paddock' ?
pi_143142093
quote:

[ afbeelding ]
Dat is allemaal nog in Boquete toch? Voor de Mirador?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 6 augustus 2014 @ 21:52:05 #8
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143142103
Nog ff over die docu. Hij is na 10 a 11 dagen dus zo goed als dood. Hallucinaties enzo. Niet meer kunnen staan.. die tijd komt dus wel redelijk overeen met de laatste oproep van K+L.
pi_143142107
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad geen bijzondere bezienswaardigheid.
pi_143142110
quote:

[..]

Ze wisten volgens mij heel weinig van wat hun te wachten stond gedurende die wandeling. De enige informatie die ze hadden was 's morgens op internet opgezocht. Ze hadden zelfs geen schematische routekaart bij zich. Zo een ding die je bij een plaatselijke VVV weleens kunt meenemen.
pi_143142141
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

yep > http://waddalog.wordpress(...)of-the-cloud-forest/
pi_143142158
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:50 schreef El_Matador het volgende:
Wie is hier Bushmaster, die kerel of dat ding wat ie in z'n handen heeft? ;-)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:53:44 #13
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143142183
quote:

[..]

Achteraf is dat dus de eerste domme beslissing... Doorlopen na de top zonder verdere informatie over waar je naartoe gaat
pi_143142187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

pi_143142235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:53 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Achteraf is dat dus de eerste domme beslissing... Doorlopen na de top zonder verdere informatie over waar je naartoe gaat
Maar kan gemaakt zijn omdat het eerste stuk richting de top zo 'vlotjes' was verlopen en ze vroeg waren.
pi_143142242
quote:

[..]

Nee, ik vind niet dat je dat de meiden kan aanrekenen. Ik zou hetzelfde gedaan hebben, zeker als er maar 1 pad is en je anders al om 15:00 terug bent.

Gewoon even kijken wat er verder nog is, je kan altijd nog terug.

pi_143142289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:52 schreef VaLkyRie het volgende:
Nog ff over die docu. Hij is na 10 a 11 dagen dus zo goed als dood. Hallucinaties enzo. Niet meer kunnen staan.. die tijd komt dus wel redelijk overeen met de laatste oproep van K+L.

Iets voor de OP onderaan?

woensdag 6 augustus 2014 @ 21:56:48 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:48 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nja ik dus wel. Die is gewoon uitgetrokken, hetzij voor wondverzorging of een beet (stel dat ze op een slang is gaan zitten) of misschien wel om te drogen. Ding lijkt me ook niet prettig zitten, maar das nog wel de minst zwaarwegende reden. Bij die oversteek hebben ze langere tijd gezeten. Misschien is er daar wel iemand overleden. Kris? Haar lichaam wordt uiteindelijk meegenomen in een flashflood, broek lag verder op de oever en is blijven liggen.

Dat ze zelf dat broekje heeft uitgedaan blijft waarschijnlijker dan een verkrachter, zeker ook omdat de knopen weer dicht waren gedaan.
Of als markering (al is dat wellicht wel ver gezocht). Weet ook niet (meer) waar/hoe dat ding precies gevonden is. Wie nog wel

SPOILER
Maar
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:57:08 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142346
quote:

[ afbeelding ]
Da's vóór de Mirador.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:57:34 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142368
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:Y
pi_143142381
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:50 schreef El_Matador het volgende:
Uit de dierentuin in de OP:

150 soorten slangen komen voor in Panama

o.a.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is voor mij weer bekend terrein. Overigens heeft dat geintje van zojuist mij wel aan het denken gezet. Enige jaren geleden was er Discovery, voordat het een baggerzender werd, een documentaire waar een biologe werd gebeten door een lanspuntslag in Costa Rica. Zelfs al waren ze heel dicht bij de bewoonde wereld was het voor haar toch kantje boord.
Zulke snoepjes komen natuurlijk ook voor in Panama en zijn vrij agressief. Als L&K van een pad afgegaan zijn, dan kan er makkelijk 1 van de 2 door een dergelijke slang gebeten zijn. Ze liggen namelijk te wachten totdat er een prooi voorbijkomt.
pi_143142446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:57 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dit is voor mij weer bekend terrein.
Jij houdt slangen/bent bioloog?

quote:
Overigens heeft dat geintje van zojuist mij wel aan het denken gezet. Enige jaren geleden was er Discovery, voordat het een baggerzender werd, een documentaire waar een biologe werd gebeten door een lanspuntslag in Costa Rica. Zelfs al waren ze heel dicht bij de bewoonde wereld was het voor haar toch kantje boord.
Zulke snoepjes komen natuurlijk ook voor in Panama en zijn vrij agressief. Als L&K van een pad afgegaan zijn, dan kan er makkelijk 1 van de 2 door een dergelijke slang gebeten zijn. Ze liggen namelijk te wachten totdat er een prooi voorbijkomt.
Zonder tegengif, hoe lang zou je het volhouden? Een paar uur, een dag? Geen 7 dagen lijkt me... :X

En anders hebben we nog deze dames:

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:00:38 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142497
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:52 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ze wisten volgens mij heel weinig van wat hun te wachten stond gedurende die wandeling. De enige informatie die ze hadden was 's morgens op internet opgezocht. Ze hadden zelfs geen schematische routekaart bij zich. Zo een ding die je bij een plaatselijke VVV weleens kunt meenemen.
Nou, dan ga je dus ook niet speciaal voor die beekje/kreekjes met hun mini-watervalletjes (lees: op dat stukje ent even wat meer verval) doorlopen ná de Mirador he? ;)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:01:00 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

De slang ;)
pi_143142541
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Zonder tegengif, hoe lang zou je het volhouden? Een paar uur, een dag? Geen 7 dagen lijkt me... :X
Ik heb inderdaad slangen en gifkikkers. Helaas ben ik geen bioloog, maar wel erg geïnteresseerd in flora en fauna. Weet er daardoor ook best iets van af.
Dat is ook de reden dat ik op vakantie meestal in een regenwoud te vinden ben. Iedere gek zijn gebrek, zullen wij maar zeggen.
pi_143142547
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:57 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dit is voor mij weer bekend terrein. Overigens heeft dat geintje van zojuist mij wel aan het denken gezet. Enige jaren geleden was er Discovery, voordat het een baggerzender werd, een documentaire waar een biologe werd gebeten door een lanspuntslag in Costa Rica. Zelfs al waren ze heel dicht bij de bewoonde wereld was het voor haar toch kantje boord.
Goed mogelijk, ze zijn niet allemaal dodelijk, je kan er ook ziek van worden en gaan hallucineren.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:01:59 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142549
quote:

[..]

Ho, wacht, iemand (Ouder1?) suggerreerde dat ze speciaal voor die dingen zouden zijn doorgelopen (na de Miraror dus). Dáár reageer ik op.. ;)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:03:08 #28
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143142591
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of als markering (al is dat wellicht wel ver gezocht). Weet ook niet (meer) waar/hoe dat ding precies gevonden is. Wie nog wel

SPOILER
Maar
Die jeans zijn vrij dichtbij het begin van de rivier gevonden (althans waar K+L de rivier zouden tegenkomen). Vandaar dat ik denk dat ze die broek hebben uitgetrokken daar. Als een van de eerste punten waar ze rusten en hopen gevonden te kunnen worden.
pi_143142603
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:01 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad slangen en gifkikkers.
Cool. ^O^

quote:
Helaas ben ik geen bioloog, maar wel erg geïnteresseerd in flora en fauna. Weet er daardoor ook best iets van af.
Dat is ook de reden dat ik op vakantie meestal in een regenwoud te vinden ben. Iedere gek zijn gebrek, zullen wij maar zeggen.
Ik noem je allerminst gek of gebrek. ;) Ben opgevoed met de meest bizarre dieren (mijn pa was dan wel geen bioloog maar ook zo'n hobbyist als jij, heeft in Blijdorp gewerkt).

Die gifkikkers zijn ook prachtige beesten.

Trouwens, nog de vraag: Zonder tegengif, hoe lang zou je het volhouden? Een paar uur, een dag?

pi_143142644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:03 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Die jeans zijn vrij dichtbij het begin van de rivier gevonden (althans waar K+L de rivier zouden tegenkomen). Vandaar dat ik denk dat ze die broek hebben uitgetrokken daar. Als een van de eerste punten waar ze rusten en hopen gevonden te kunnen worden.
Uittrekken ok, maar knoop dichtdoen is vaag. Behalve als ze erop ging zitten (of zoals in mijn "bizarre" scenario als landmark heeft willen gebruiken).

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:04:33 #31
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143142652
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ho, wacht, iemand (Ouder1?) suggerreerde dat ze speciaal voor die dingen zouden zijn doorgelopen (na de Miraror dus). Dáár reageer ik op.. ;)
Ow ja, was ook niet gericht op jou :P Maar op kris en lisanne. Daar doorlopen is de eerste stap naar ongeluk. De eerste domme beslissing. Vanaf daar gaat het fout :) zo bedoel ik :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:05:15 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:03 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ja, bij de eerste kabelbrug meen ik. Of was het de 2e (@Mata)?
Maar ik bedoel eigenlijk hoe/waar precies aangetroffen (hangend aan een paal van de kabelbrug, op de oever, blijven hangen aan een rots in het water?). Ik weet het niet meer :@
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:06:09 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142722
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uittrekken ok, maar knoop dichtdoen is vaag. Behalve als ze erop ging zitten (of zoals in mijn "bizarre" scenario als landmark heeft willen gebruiken).
Of om te drogen wellicht (op een zondoorstoofde rots)
pi_143142771
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

En anders hebben we nog deze dames:

[ afbeelding ]
Brachepelma /'vogelspin, niks aan de hand. Als je gebeten wordt voelt het als een bijensteek. Niet giftig.
Lanspuntslang is een ander verhaal. Lees de wiki maar eens hieronder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bothrops_asper
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:07:20 #35
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143142774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar ik bedoel eigenlijk hoe/waar precies aangetroffen (hangend aan een paal van de kabelbrug, op de oever, blijven hangen aan een rots in het water?). Ik weet het niet meer :@
Ik weet t ook niet nee. Weet alleen dat ie weer dichtgeknoopt was. Kan een automatisme zijn, ik knoop mn broeken ook dicht als ze in de was gaan bijvoorbeeld, of ophang aan de waslijn. Denk er niet eens over na. Lijkt me plausibeler dan ene verkrachter die de broek weer dichtknoopt. :P
pi_143142854
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Cool. ^O^

[..]

Ik noem je allerminst gek of gebrek. ;) Ben opgevoed met de meest bizarre dieren (mijn pa was dan wel geen bioloog maar ook zo'n hobbyist als jij, heeft in Blijdorp gewerkt).

Die gifkikkers zijn ook prachtige beesten.

Trouwens, nog de vraag: Zonder tegengif, hoe lang zou je het volhouden? Een paar uur, een dag?
Ben bang dat het slechts een paar uur is. Kreng is namelijk behoorlijk giftig.

Mmm, Blijdorp is voor mij erg bekend terrein.
pi_143142875
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan.

De locatie is wel opvallend (maar niet erg specifiek): "bij" de tweede kabelbrug:

Wat is "bij"? Is dat erlangs, is dat dichtbij het water, is dat in het gras ervoor/erna...?

=======================

Bizar/hypocriet:
- Panamese Prutsers tegen gidsen: "Jullie mogen NIET zoeken -terwijl de meiden nog leefden-"
- Gidsen na vondst rugzak: "Fuck jullie, wij gaan zoeken (en vinden)"
- Panamese Prutsers: "Ja, het onderzoek is in de war geschopt omdat alles gevonden is door de lokale gidsen"

:')

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:12:08 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143142985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:07 schreef Rubella het volgende:

[..]

Brachepelma /'vogelspin, niks aan de hand. Als je gebeten wordt voelt het als een bijensteek. Niet giftig.

Off topic:

En toch he, vind ik die vogenspinnen vele malen enger *rilt* :@. Al zijn ze inderdaad helemaal niet zo gevaarlijk, en gaan ze al dood als ze een flinke smak op een harde onder grond maken..

Nou way dat ik ook maar in de buurt wil komen van die beesten *rilt nog harder* :@
Geef mij maar slangen (geen gifslangen), die hou ik zonder problemen/angst vast ^O^

Nu heb ik het uiteraard (en dat besef ik heel best) NIET over slangen in het wild tegenkomen. Weet ik niet genoeg van om te herkennen welke wel en niet giftig zijn (en zelf ongevaarlijke "vermommen" zich graag als gevaarlijk) ;)
pi_143143006
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:07 schreef Rubella het volgende:

[..]

Zijn er geen giftige spinnen dan? Ook wel toch?

Over onze vriend Bothrops asper:

This species is nocturnal and solitary. It is less active in colder and drier periods. B. asper is often found near rivers and streams, basking under the sun during the day and lying still while well camouflaged in leaf litter or under forest cover waiting to ambush prey (including rats and mice) that comes within range during the night.

pi_143143054
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Off topic:

En toch he, vind ik die vogenspinnen vele malen enger *rilt* :@. Al zijn ze inderdaad helemaal niet zo gevaarlijk, en gaan ze al dood als ze een flinke smak op een harde onder grond maken..

Nou way dat ik ook maar in de buurt wil komen van die beesten *rilt nog harder* :@
Geef mij maar slangen (geen gifslangen), die hou ik zonder problemen/angst vast ^O^

Nu heb ik het uiteraard (en dat besef ik heel best) NIET over slangen in het wild tegenkomen. Weet ik niet genoeg van om te herkennen welke wel en niet giftig zijn (en zelf ongevaarlijke "vermommen" zich graag als gevaarlijk) ;)
Ik heb hetzelfde als jij. Insecten (vooral kakkerlakken) en spinnen, nee. Slangen om te zien zijn prachtig.

pi_143143094
quote:

[..]

Dan blijf ik haken op het feit dat ze daar dan niet verdwaald zijn maar de verkeerde kant op het pad volgen. Dat begrijp ik dan echt niet. En als ze dat kan halen lijkt ze mij ook niet ernstig gewond.
En ik blijf zelf vast houden aan het bij elkaar sterven en dus ook redelijk tegelijk. Gewoon omdat het zo onlogisch is dat de resten wél bij elkaar worden gevonden als ze niet bij elkaar stierven.

ik heb nog zo iets.. Wie kan even uitreken hoe ver de resten ná de vondst van de andere resten (excl. tas) gevonden zijn en wat dat in een berekening zou betekenen waar de meiden te water moeten zijn geraakt als dat op de 12e was? Gewoon.. globaal?
pi_143143137
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zijn er geen giftige spinnen dan? Ook wel toch?

Over onze vriend Bothrops asper:

This species is nocturnal and solitary. It is less active in colder and drier periods. B. asper is often found near rivers and streams, basking under the sun during the day and lying still while well camouflaged in leaf litter or under forest cover waiting to ambush prey (including rats and mice) that comes within range during the night.
Dit gaat ernstig off topic, maar goed.
De gevaarlijkste spinnen zijn de kleinste. Een zwarte weduwe is vele malen kleiner dan een vogelspin en tig keer zo giftig.

@Whiskers: je moet inderdaad iets overwinnen om zo een dier voor de eerste keer beet te pakken, maar het went wel.
pi_143143150
quote:

[..]

Het ligt er aan hoe je dat voorgespiegeld wordt lijkt mij.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:16:17 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143166
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan.

De locatie is wel opvallend (maar niet erg specifiek): "bij" de tweede kabelbrug:

[ afbeelding ]

Wat is "bij"? Is dat erlangs, is dat dichtbij het water, is dat in het gras ervoor/erna...?

=======================

Bizar/hypocriet:
- Panamese Prutsers tegen gidsen: "Jullie mogen NIET zoeken -terwijl de meiden nog leefden-"
- Gidsen na vondst rugzak: "Fuck jullie, wij gaan zoeken (en vinden)"
- Panamese Prutsers: "Ja, het onderzoek is in de war geschopt omdat alles gevonden is door de lokale gidsen"

:')
Ah, dan is het dus niet zo dat ik het niet meer weet, maar dat het gwoon niet bekend is gemaakt waar de jeansshort precies is aangetroffen.

Voor de beeldvorming nog even de eerste en tweede kabelbrug in op de kiek:

1e kabelbrug:

2e kabelbrug:

pi_143143213
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:52 schreef Rubella het volgende:

[..]

Heb je daar wat aan als het één pad is?
pi_143143226
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:14 schreef Ouder1 het volgende:
Gewoon omdat het zo onlogisch is dat de resten wél bij elkaar worden gevonden als ze niet bij elkaar stierven.
Ik heb je al proberen uit te leggen dat dat niet onlogisch is.

Al denk ik dat ze bij elkaar gestorven zijn (Kris bij het lichaam van Lisanne die al eerder dood was).

quote:
ik heb nog zo iets.. Wie kan even uitreken hoe ver de resten ná de vondst van de andere resten (excl. tas) gevonden zijn en wat dat in een berekening zou betekenen waar de meiden te water moeten zijn geraakt als dat op de 12e was? Gewoon.. globaal?
1 april = dag 0
Laatste noodoproep = 10 dagen
Rugzak = 72 dagen
Schoen Lisanne + pelvis = 75 dagen
"schoen Kris" = 77 dagen
Nieuwe vondsten = 125 dagen

pi_143143239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:04 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ow ja, was ook niet gericht op jou :P Maar op kris en lisanne. Daar doorlopen is de eerste stap naar ongeluk. De eerste domme beslissing. Vanaf daar gaat het fout :) zo bedoel ik :)
Ik zou zeggen 'ongelukkige' beslissing.
pi_143143261
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ah, dan is het dus niet zo dat ik het niet meer weet, maar dat het gwoon niet bekend is gemaakt waar de jeansshort precies is aangetroffen.

1e kabelbrug:

[ afbeelding ]

2e kabelbrug:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
lijkt heel wat die kabeltjes ,maar het was al 10 dagen extreem droog :7
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:19:01 #49
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143143279
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:15 schreef Rubella het volgende:

[..]

De gevaarlijkste spinnen zijn de kleinste.
Deze hier, daar moet je voor uitkijken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Recluse_spider
Ook verkrijgbaar in Panama.

Ja, ik verzorg al jaren spinnen :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:19:16 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143289
quote:

[..]

Ho, wacht ff...

Hoe kom jij daarbij?
pi_143143323
quote:

[..]

Nou jawel, bij de 2e kabelbrug. Maar exact hoe het daar lag, niet nee.

Er zijn geen foto's gemaakt van de vindplaatsen (of althans niet bekendgemaakt), helaas.

Plinio heeft duizenden rupsen en schoolmeisjes op zijn Facebook staan. Geen foto van waar wat precies.

Alleen de schoen van Lisanne, die lag achter een boom (video met Feliciano, niet gescreencapped).

pi_143143332
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

SPOILER
Maar
In jouw spoiler verhaal moeten ze dan dus ver boven de tweede oversteek in het water zijn gekomen. Kleding spoelt niet stroomopwaarts namelijk.
pi_143143356
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Deze hier, daar moet je voor uitkijken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Recluse_spider
Ook verkrijgbaar in Panama.

Ja, ik verzorg al jaren spinnen :)
Hé een collega terrariaan. Leuk. Ja, dit zijn de echte jongens om bang voor te zijn.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:20:59 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:15 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dit gaat ernstig off topic, maar goed.
De gevaarlijkste spinnen zijn de kleinste. Een zwarte weduwe is vele malen kleiner dan een vogelspin en tig keer zo giftig.

@Whiskers: je moet inderdaad iets overwinnen om zo een dier voor de eerste keer beet te pakken, maar het went wel.
Maar ziet er lang niet zo eng uit... :@ Uiteraard is dat ook het "verneukeratieve" :X

*einde offtopic*
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:21:55 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143407
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb je al proberen uit te leggen dat dat niet onlogisch is.

Al denk ik dat ze bij elkaar gestorven zijn (Kris bij het lichaam van Lisanne die al eerder dood was).

[..]

1 april = dag 0
Rugzak = 72 dagen
"schoen Kris" = 77 dagen
Dat vind ik persoonlijk veel en veel te veel aannames. Sorry
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:22:18 #56
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143143421
Is deze al langsgekomen? Onder de vulkaan, radiodocumentaire (37 min. 30 sec.) door Okke Ornstein, die al dertien jaar in Panama woont. Eerste kwartier is meer inleiding, daarna wordt het interessant, als het over de Panamese onmacht / onwil gaat. Er komt een andere, ter zake kundige en ook in Panama wonende Nederlander aan het woord voor wie een misdaad de meest waarschijnlijke optie is. De nieuwe tijdlijn was nog niet bekend -- uitgezonden op 20 juli.

http://content1b.omroep.n(...)Onder_de_vulkaan.mp3
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143143424
Da's dan geregeld;

Eind maart 2015 geologische/biologische/crime investigation FOK!-expeditie naar Boquete & Bocas.

Deelnemers?

pi_143143439
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat vind ik persoonlijk veel en veel te veel aannames. Sorry
Wat vind je veel te veel aannames?

pi_143143442
quote:

[..]

1e kabelbrug:

[ afbeelding ]

2e kabelbrug:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe hoog zou het water gestaan hebben? en zouden ze er ook lopend (zonder de brug) doorheen gegaan kunnen zijn?
pi_143143488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Hoe hoog zou het water gestaan hebben? en zouden er er ook lopend (zonder de brug) doorheen gegaan kunnen zijn?
Vermoedelijk wel. Het water stond laag. April is het begin van de regentijd. De eerste hoosbuien na ~ 2 weken droogte waren op 4 april.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:24:19 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143507
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:17 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik ook. Nogmaals: dat "de schuld geven" of "verdacht vinden" obv niks hoeft van mij niet zo.
Ik denk eerder aan een ongelukkige samenloop van omsatandigheden. En de meesten van ons (mensen) doet in zijn leven meerdere malen iets "ongelukkigs". Meestal/voor de meesten loopt het echter goed af. En men waant zich dat superieur aan iemand bij wil het helaas wél mis ging.. ;)
pi_143143521
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef Gorraay het volgende:
Is deze al langsgekomen? Onder de vulkaan, radiodocumentaire (37 min. 30 sec.) door Okke Ornstein, die al dertien jaar in Panama woont. Eerste kwartier is meer inleiding, daarna wordt het interessant, als het over de Panamese onmacht / onwil gaat. Er komt een andere, ter zake kundige en ook in Panama wonende Nederlander aan het woord voor wie een misdaad de meest waarschijnlijke optie is. De nieuwe tijdlijn was nog niet bekend -- uitgezonden op 20 juli.

http://content1b.omroep.n(...)Onder_de_vulkaan.mp3
Staat ook al in de OP:

http://www.ornstein.org/o(...)ver-lisanne-en-kris/

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:25:00 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ook toen die jeansshort daar belannde ja? Dan weet jij meer dan ik :)
pi_143143561
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren in hoog struikgewas/lage boomtakken. Werd met een lange stok er uit gehengeld (hing hoger) vanaf het eerste/laatste stukje kabelbrug. Maar ik kan ernaast zitten.
pi_143143596
quote:
12s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef El_Matador het volgende:
Da's dan geregeld;

Eind maart 2015 geologische/biologische/crime investigation FOK!-expeditie naar Boquete & Bocas.

Deelnemers?
Niet te hard roepen, anders zeg ik nog ja ook.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:26:28 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143624
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou jawel, bij de 2e kabelbrug. Maar exact hoe het daar lag, niet nee.

Er zijn geen foto's gemaakt van de vindplaatsen (of althans niet bekendgemaakt), helaas.

Plinio heeft duizenden rupsen en schoolmeisjes op zijn Facebook staan. Geen foto van waar wat precies.

Alleen de schoen van Lisanne, die lag achter een boom (video met Feliciano, niet gescreencapped).
Ja, daar vroeg ik toch juist naar :P Lees anders ff terug ;)

Dat het bij 1 van de kabelbruggen was wist ik nog wel :Y
pi_143143641
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:25 schreef Rubella het volgende:

[..]

Niet te hard roepen, anders zeg ik nog ja ook.
Zolang je niet stiekem een Bothrops asper onder je jas verborgen houdt, heb ik daar geen enkel bezwaar tegen, integendeel. Leer ik een hoop biologie en jij wat geologie. ;)

pi_143143659
Over markering gesproken. Kwam het volgende tegen uit een bericht van half mei:

quote:
El bloque privado de búsqueda encontró en un árbol tallada una letra ‘K’. (¿De Kriss?) La vieron ayer. La marca aparenta tener varios días, y es de unos 4 centímetros de alto.
http://elsiglo.com/cronic(...)/23771963/foto/14322

Ze hebben dus in een boom de letter K (van Kriss?) gegrafeerd gevonden. Nu is die letter vrij zeldzaam in het Spaans, wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Is dat al eerder voorbij gekomen? En is dat al verder uitgezocht? Kan er verder namelijk niets over vinden.
pi_143143681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren in hoog struikgewas/lage boomtakken. Werd met een lange stok er uit gehengeld (hing hoger) vanaf het eerste/laatste stukje kabelbrug. Maar ik kan ernaast zitten.
Ik dacht zelf dat dat kledingstuk uiteindelijk niet van hun bleek te zijn. Maar ik kan er naast zitten.
pi_143143700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:27 schreef ednet94 het volgende:

[..]

Ze hebben dus in een boom de letter K (van Kriss?)in een boom gegrafeerd gevonden. Nu is die letter vrij zeldzaam in het Spaans, wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Is dat al eerder voorbij gekomen? En is dat al verder uitgezocht? Kan er verder namelijk niets over vinden.
Wow, nee. K is niet normaal in het Spaans idd.

Even lezen.

Dit al he:

La Policía de Boquete no movió ni un dedo.

De politie van Boquete stak geen vinger uit.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:28:42 #71
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143143726
quote:
Da's dan geregeld;

Deelnemers?
Ja, daar voel ik wel wat voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:20 schreef Rubella het volgende:

[..]

Hé een collega terrariaan. Leuk.
:)

Ik heb meerdere redenen om een keer naar Panama te gaan ;)

[ Bericht 29% gewijzigd door Domnivoor op 06-08-2014 22:35:48 ]
pi_143143776
quote:

[..]

Ze hebben dus in een boom de letter K (van Kriss?)in een boom gegrafeerd gevonden. Nu is die letter vrij zeldzaam in het Spaans, wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Nieuw voor mij. Nu wil het nog niet zoveel zeggen, er zijn natuurlijk meer hikers die daar voorbij zijn gekomen die wellicht een naam hebben die met de K begint. Maar toch, interessant om meer over te weten.

Je zou je kunnen indenken dat, als ze daar werkelijk 11 dagen (of wellicht langer) hebben rondgezworven er bepaalde sporen zijn achtergelaten.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:31:34 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In jouw spoiler verhaal moeten ze dan dus ver boven de tweede oversteek in het water zijn gekomen. Kleding spoelt niet stroomopwaarts namelijk.
Niks spoelt stroomopwaarts (uiteraard!!). Maar waarom zou dat niet kunnen? In mijn spoilerverhaal (ik zeg NIET dat het zo gegaan is) is er reeds sprake van losse onderdelen.
Die kunnen ver reizen. De ouders willen/wilden zelf dat er gedoken werd inn en nabij het stuwmeer dat iets van 30-35 km de eerst gevonden resten lag..
pi_143143932
Wel een beetje privejournalistiek, maar goed:

Quienes las vieron por el pueblo coinciden en que las chicas eran sumamente hermosas.

Degenen die [de meiden] in het dorp zagen zijn het er over eens dat de meisjes erg knap waren.

pi_143143933
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:22 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ben hem ook aan t kijken, interessant en eng. Wil niet spoileren, maar hij maakt bepaalde dingen mee die ook bij K+L een rol kunnen spelen.

SPOILER

Ik heb de film bekeken, en ik vind het zeer indrukwekkend, ontroerend maar ook..
dat ik denk ik nu pas echt een idee heb wat de jungle is en wat er met je gebeurd als je verdwaald bent.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:33:26 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143143941
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat vind je veel te veel aannames?
Je recente (elke keer wat meer bijgeschaafde scenario). Onder andere dat ze niet bij elkaar gebleven zijn en nog een hoop meer dingen. Ik persoonlijk zie er nl. vooralsnog geen concrete aanwijzingen voor.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:35:02 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143144006
quote:

[..]

Ze hebben dus in een boom de letter K (van Kriss?) gegrafeerd gevonden. Nu is die letter vrij zeldzaam in het Spaans, wordt eigenlijk nooit gebruikt.
Hiermee is het verdwaalscenario nog meer voor de hand gaan liggen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143144015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je recente (elke keer wat meer bijgeschaafde scenario). Onder andere dat ze niet bij elkaar gebleven zijn en nog een hoop meer dingen. Ik persoonlijk zie er nl. vooralsnog geen concrete aanwijzingen voor.
Dat kan, voor mij is het logischer om zo de onlogische keuzes te verklaren.

Maar wat ik uitlegde aan Ouder is niet dat scenario, maar basale fyische geografie/geologie. Rivieren zetten juist zaken af in groepjes.

Bone beds zijn helemaal niet gek. En daar zitten soms honderdduizenden jaren tussen.

pi_143144076
quote:
12s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:33 schreef El_Matador het volgende:
Wel een beetje privejournalistiek, maar goed:

Quienes las vieron por el pueblo coinciden en que las chicas eran sumamente hermosas.

Degenen die [de meiden] in het dorp zagen zijn het er over eens dat de meisjes erg knap waren.
Inderdaad nogal apart ja.

Apart stukje ook over dat geluid wat ze hebben gehoord. Echter begrijp ik dat deze zoektocht ergens begin/half mei was....dus dat kunnen K&L niet meer gewees zijn....
pi_143144084
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar is er nou ook een foto van?
pi_143144085
Op woensdag, de zoektocht begon private blok oplopen binnen en vond iets: fysieke sporen. En stemmen (nogal luid!) Op de bodem van een ravijn werden gehoord.

pi_143144103
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Want?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:37:09 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144105
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Hoe hoog zou het water gestaan hebben? en zouden ze er ook lopend (zonder de brug) doorheen gegaan kunnen zijn?
Ligt er aan wanneer ze er waren, en hoe ze er aan toe waren ;) Het regenseizoen (en de feitelijke regens) begonnen naar ik meen vrij snel na de verdwijning. Maar begin april (rond de 1e dus) was het einde vh droge seizoen, dus het water stond behoorlijk laag.

Heb overigens van Baru begrepen dat dat alleen voor de "rivier" bij 1e kabelbrug geldt. De rivier bij de kabelbrug valt nooit (bijna) droog, maar is altijd goed gevuld.
pi_143144131
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:36 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Inderdaad nogal apart ja.

Apart stukje ook over dat geluid wat ze hebben gehoord. Echter begrijp ik dat deze zoektocht ergens begin/half mei was....dus dat kunnen K&L niet meer gewees zijn....
Staat ook niet waar het is, er wordt gesproken over een auto waar ze ingestapt zouden zijn (maar niet uitgestapt)...

Mwah, is niet zo sterk. En dan blijft er van die K vrees ik ook niet veel over. Feliciano zou die K trouwens moeten kunnen lokaliseren.

Heb het idee dat ze in dit artikel ook tot de Mirador zijn gekomen en niet erachter.

pi_143144158
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:36 schreef StaceySinger het volgende:
Op woensdag, de zoektocht begon private blok oplopen binnen en vond iets: fysieke sporen. En stemmen (nogal luid!) Op de bodem van een ravijn werden gehoord.

Maar dat was begin/half mei dus lijkt me sterk dat dat K&L zijn geweest
pi_143144163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook al vier keer gezegd. Maar blijkbaar zijn logische gedachten minder aannemelijk dan minder voor de hand liggende.
pi_143144169
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heb overigens van Baru begrepen dat dat alleen voor de rivier bij 1e kabelbrug geldt. De rivier bij de 2e kabelbrug valt nooit (bijna) droog, maar is altijd goed gevuld.
(Geo)logisch.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:38:41 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ok, dank je. Mocht je gelijk hebben, dan vraag ik me af hoe het ding daar kwam.
pi_143144203
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:17 schreef El_Matador het volgende:
1 april = dag 0
Rugzak = 72 dagen
Schoen Kris = 77 dagen
Omdat het om een globale berekening gaat:
Tussen overlijden (11 dagen?) (al heftige regen) en vondst bekken (75 dagen) zit dan 64 dagen.
Tussen vondst bekken en de nieuwe resten (125 dagen) zit dan 50 dagen.
In die 50 dagen is ongeveer 4,5 km door de resten afgelegd. Dat is 0.09 km per dag.
Als je dat als richtlijn zou nemen (zeer globaal dus) zouden de lichamen op 5.76 km stroomopwaarts van het bekken te water moeten zijn geraakt.

Waar komen we dan uit op de kaartjes?
pi_143144214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, dank je. Mocht je gelijk hebben, dan vraag ik me af hoe het ding daar kwam.
Dat hengelen was volgens mij een zwart T-shirt wat van een dikke Panamees was, niet van K&L.

pi_143144277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:52 schreef VaLkyRie het volgende:
Ja, excact, dat is wat ik ook dacht ja...
Ik begin toch echt steeds meer in een verdwaling te geloven.
Toen uitputting, kou, honger etc.
En geschuild of iets, en daar de laatste foto's uit laatste wanhoop, kort daarna overleden.

[ Bericht 6% gewijzigd door caracamel68 op 06-08-2014 22:49:01 ]
pi_143144306
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Op de dag van hun vermissing. Maar niet gedurende de dagen dat ze nog in leven zijn geweest.
pi_143144330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat het om een globale berekening gaat:
Tussen overlijden (11 dagen?) (al heftige regen) en vondst bekken (75 dagen) zit dan 64 dagen.
Tussen vondst bekken en de nieuwe resten (125 dagen) zit dan 50 dagen.
In die 50 dagen is ongeveer 4,5 km door de resten afgelegd. Dat is 0.09 km per dag.
Als je dat als richtlijn zou nemen (zeer globaal dus) zouden de lichamen op 5.76 km stroomopwaarts van het bekken te water moeten zijn geraakt.

Waar komen we dan uit op de kaartjes?
Ik vrees dat dat soort berekeningen veel te simplistisch zijn. Er is software voor, waar je een model mee kan bouwen (heb er nog aan gedacht dat in "mijn" software te doen), maar dan moet je precies de hoeveelheid regen en de droge tijden (+ verdamping/peil laten zakken) ertussen weten, anders is het echt niet goed te berekenen.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:41:43 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:30 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Nieuw voor mij. Nu wil het nog niet zoveel zeggen, er zijn natuurlijk meer hikers die daar voorbij zijn gekomen die wellicht een naam hebben die met de K begint. Maar toch, interessant om meer over te weten.

Je zou je kunnen indenken dat, als ze daar werkelijk 11 dagen (of wellicht langer) hebben rondgezworven er bepaalde sporen zijn achtergelaten.
Ze hadden allen (voor zover we weten) geen mes ofzo bij.. Al kan een scherpe steen wellicht ook.

Ben nog ff iets anders aan het doen ook: WAAR precies is die K aangetroffen? Voor of na de Mirador? Wat staat er in het stukje?
pi_143144353

They find clothing that could be theirs. The block of search is abandoned by the police

A blond thread and the tang of some bedroom slippers are some of the proofs that had been found in the first search of the Dutchwomen Lisanne Froon, of 21 years, and Kriss Kremers, of 20.

All of it disappeared mysteriously in hands of the legal representation of Boquete, according to Lisane's family complains.

After days you try them they lost their way, the authorities suspended the search of the girls.

Private search

It is for this reason that relatives decide to put a block together private of search, which has been nosey in the mountain during the past two days.

In that group he finds itself personal of the daily paper The Century, who he made contact to attest to the exploration.

The private detective Martín Ferrara O’Donnell, former PTJ and bodyguard of Guillermo Ford Billy (q.e.p.d.), It has been always in contact with the family, and who has obtained is the proofs, as much the ones that got lost (although he has them filmed), like the ones that now they could get.

Ferrara was who could retrace the journey of the girls during the past day that living persons, the vehicles in which they got on, the name of the guide that was going to guide them on the following day saw them.

Another detective hired by the family is Froon: Emigdio Miranda.

New courts

On Wednesday, the block private of search undertook the mountain works inside and he found something: Physical trails. And they heard voices ( Rather shouts!) To a ravine's bottom.

Who guides the group is Verísimo Fuentes, a man with over 38 years of living for the area, and with a lot of experience in search and rescue.

The police of Boquete did not even move a finger.

They saw them the girls entering the track known as The Pianist, in the north part of Boquete, in Chiriquí.

Over there this search restarted, before go out the sun, the day Wednesday.

When it already was to give back, because it became dark, two of the members of the group of search they feel a fortress, but pleasant, smell to perfume. It seemed woman's sweet perfume.

Fifteen minutes after, all in the group listened to a similar sound to the one of a pain in the neck, beaten opposing view some object. Noise lasted a short while, less than a minute, that in the forest it is an eternity.

When the annoying or boring person stopped sounding, he listened to himself clearly a shout, a very intense voice.

The group became perplexed for some seconds, and next they threw themselves in search of the origin of that call.

Voice seemed to originate from the bottom of a ravine, that it is not a part of the track.

They got to a claret wine. Swim. They decided to walk in the neighborhood and he went when they found a kind of blue coat, with visible signs of tearing apart, and without a sleeve.

This garment could reinforce the idea that young people fell for the ravine and are very wounded, and it could be that you live.

However, Lisane Froom's parents do not recognize their garment.

Official lack of interest?

Right after finding this garment, he decided to leave the place for the hour that he was.

Without that nobody knew who announced them, at the place a National Air-Sea Rest Room's helicopter arrived. When were talked about the findings, they said that they would participate, and they promised that yesterday they would return at the place with the reserved explorers that the family hired.

They never arrived at the place where on Wednesday they committed themselves to pick up the explorers. Even they said that they would send 50 men over to help.

At the last moment of yesterday they said that a strong wind handicapped them to take off.

Antecedent

According to the version that has the Office Of a Government Attorney, girls looked for all day long a guide to go to the track, but they found no one. Those who saw them for the town coincide in which girls were extremely beautiful.

On the following day, when girls were stepping down toward their hostelry, beaten because they did not find guideline, a vehicle stopped and they rose. But the two-wheeler for transportation by animals did not turn to the center of Boquete, rather returned where The Pianist launches the track.

The residents of close sectors confirm to have seen the girls to enter foot, at about 4:45 in the afternoon and saw the vehicle going out but without the girls.

The block private of search found in a tree once a letter was carved K. ( Of Kriss?) They saw her yesterday. The check mark seems to have several days, and it is of around 4 centimeters of height.
pi_143144379
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Maar dat was begin/half mei dus lijkt me sterk dat dat K&L zijn geweest
Het kan
pi_143144403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze hadden allen (voor zover we weten) geen mes ofzo bij.. Al kan een scherpe steen wellicht ook.

Ben nog ff iets anders aan het doen ook: WAAR precies is die K aangetroffen? Voor of na de Mirador? Wat staat er in het stukje?
Wordt niet gezegd:

encontró en un árbol

Lekker duidelijk, in een boom dus. :')

Quien guía al grupo es Verísimo Fuentes, un hombre con más de 38 años de vivir por el área

Leider van de groep woont al ruim 38 jaar in het gebied.

Por [El Pianista] se reinició esta búsqueda, antes de que saliera el sol, el día miércoles.
Cuando ya se estaba por regresar, pues se hacía de noche, dos de los miembros del grupo de búsqueda sienten un fuerte, pero agradable, olor a perfume. Parecía un dulce perfume de mujer.

"niveautje" hoor. :')

Ze roken een lekker, zoet parfum van een vrouw. :')
Ze gingen pas laat de berg op, geloof nooit dat ze over de Mirador geweest zijn.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:45:09 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144516
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan, voor mij is het logischer om zo de onlogische keuzes te verklaren.

Maar wat ik uitlegde aan Ouder is niet dat scenario, maar basale fyische geografie/geologie. Rivieren zetten juist zaken af in groepjes.

Bone beds zijn helemaal niet gek. En daar zitten soms honderdduizenden jaren tussen.
Nee, is zeker niet gek. Vaak verzamelt zich ook allerlei "troep" (bladeren, takken, afval, you name it) in bepaalde bochten en op bepaalde stukken. Iig in NL. Hoe dat in een bergbeek/rivier precies werkt (met rotsen/keien erin en een flink verval) weet ik niet, maar ook daar zul je dat hebben (al is het maar door juist verschillende snellere en langzamere stromingen door de keien die in in liggen).
pi_143144597
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, is zeker niet gek. Vaak verzamelt zich ook allerlei "troep" (bladeren, takken, afval, you name it) in bepaalde bochten en op bepaalde stukken. Iig in NL. Hoe dat in een bergbeek/rivier precies werkt (met rotsen/keien erin en een flink verval) weet ik niet, maar ook daar zul je dat hebben (al is het maar door juist verschillende snellere en langzamere stromingen door de keien die in in liggen).
Exactemundo.

Tel daar flash floods bij op die tegen een bocht/de kant van de rivier botsen, waterpeil zakt weer en je hebt veel sediment bij elkaar.

Dat zou gebeurd kunnen zijn met het bekken en de schoen van Lisanne, maar achter een boom blijft vreemd.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:46:51 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144609
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hengelen was volgens mij een zwart T-shirt wat van een dikke Panamees was, niet van K&L.
Owh, daar heb ik een foto van gezien ja
pi_143144667
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:42 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Het kan
Ik heb zelf dat filmpje van die gast die verdwaalt was in de jungle (hierboven ergens gepost) nog niet gezien maar wat ik heb gelezen/gehoord lijkt het me onmogelijk dat ze ruim 6 weken hebben weten te overleven.
pi_143144685
quote:

[..]

Wat ook meewerkt is dat na het begin van de regentijd de rivieren ineens vollopen en het debiet groter wordt. Ik vermoed dat er meer uit het bos gespoeld is / gaat worden.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:49:08 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:40 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Ja, excact, dat is wat ik ook dacht ja...
Ik begin toch echt steeds meer in een verdwaling te geloven.
Uitputting etc.
En geschuild of iets, en daar de laatste foto's uit laatste wanhoop.
In een grot/afgrond/diepe kuil met takken toch? :+

(Niet lullig bedoeld, moest er wel om grinniken, maar mijn god wat heb jij sinds je van die drie niet zwarte wist dezelfde post ongelofelijk vaak herhaald zeg.. :D )
pi_143144722
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wordt niet gezegd:

encontró en un árbol

Quien guía al grupo es Verísimo Fuentes, un hombre con más de 38 años de vivir por el área

Por [El Pianista] se reinició esta búsqueda, antes de que saliera el sol, el día miércoles.
Cuando ya se estaba por regresar, pues se hacía de noche, dos de los miembros del grupo de búsqueda sienten un fuerte, pero agradable, olor a perfume. Parecía un dulce perfume de mujer.

Ze gingen pas laat de berg op, geloof nooit dat ze over de Mirador geweest zijn.
Zeg Mata, zoek jij die boom ff op in Google Maps ?
pi_143144739
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef Rubella het volgende:

[..]

Wat ook meewerkt is dat na het begin van de regentijd de rivieren ineens vollopen en het debiet groter wordt. Ik vermoed dat er meer uit het bos gespoeld is / gaat worden.
Des te vreemder dat op slechts ~3 km van de rugzak nu die nieuwe vondsten zijn gedaan. Met 125 dagen regen en overstromingen is dat wel erg dichtbij.

Maar goed, ook daarvan weten we de details niet, geen foto's van hoe of wat, etc.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:49:51 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Op de dag van hun vermissing. Maar niet gedurende de dagen dat ze nog in leven zijn geweest.
Staat mij dus ook bij dat het regenseizoen (en de feitelijke regens) al vrij snel na de vermissing begon.
pi_143144756
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar waarom zou dat niet kunnen? In mijn spoilerverhaal (ik zeg NIET dat het zo gegaan is) is er reeds sprake van losse onderdelen.
In 64 dagen een volkomen kaal bot vind ik zelf al opvallend. In een eerdere link zagen we een lijk 14 dagen buiten lag en dat was volkomen intact alleen opgezwollen (gassen).
pi_143144825
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Het was eerst een K, maar 2 dagen later kwam Kris terug en maakte het werk af.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:51:39 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144831
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wordt niet gezegd:

encontró en un árbol

Ja, daar kerven mensen wel vaker iets in inderdaad :D (al snap ik dat jij bedoelt dat ze wel wat specifieker over de locatie van die boom hadden mogen zijn :P )
pi_143144832
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:
Het gaat niet om het tijdstip maar om de locatie.
pi_143144863
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het gaat niet om het tijdstip maar om de locatie.
Je weet wat een bone bed is?

pi_143144918
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exactemundo.

Tel daar flash floods bij op die tegen een bocht/de kant van de rivier botsen, waterpeil zakt weer en je hebt veel sediment bij elkaar.

Dat zou gebeurd kunnen zijn met het bekken en de schoen van Lisanne, maar achter een boom blijft vreemd.
Zijn de flash floods nou in die rivier die we zien op de plaatjes van die kabelbruggen?
En iemand een linkje met meer achtergrond over zo'n flash floods? benieuwd hoe onverwachts zoiets komt.

Misschien een schuilplaats gehad tussen/bij van die grote rotsen in een stukje drooggevallen rivier?
Stuk van de rotsen zichtbaar op de nachtfoto's van 8 april ? Vergezocht wellicht...maar toch.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:54:10 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144933
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef Rubella het volgende:

[..]

En er in ook.. Erin gespoeld, naar bodem gezakt (zware dingen nadat de vaart uit het water was), waterpeil zakt, zware dingen blijven liggen.
pi_143144941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In 64 dagen een volkomen kaal bot vind ik zelf al opvallend. In een eerdere link zagen we een lijk 14 dagen buiten lag en dat was volkomen intact alleen opgezwollen (gassen).
Dit is niet verwonderlijk. Ondanks dat een regenwoud erg veel biodiversiteit heeft is de grond er erg arm aan voedingsstoffen. Dit betekent dat als er een nieuwe bron (sorry rot omschrijving) is die snel verwerkt moet worden. Tel daarbij de vochtigheid en de hitte op en je hebt een snelle ontbinding. Als er een gifkikker bij mij in het terra het loodje legt, dan is het volledige dier in amper 2 dagen vergaan.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:54:32 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143144945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

:D
pi_143144948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik heb zelf dat filmpje van die gast die verdwaalt was in de jungle (hierboven ergens gepost) nog niet gezien maar wat ik heb gelezen/gehoord lijkt het me onmogelijk dat ze ruim 6 weken hebben weten te overleven.
Ik zou het zeker kijken. Het geeft meer beeld vind ik.
De angst, de paniek die die man (eigenlijk al de eerste dag) had nadat hij wist hij verdwaald was.
Die man was na 5 dagen compleet uitgeput, hallucineren, infectie's (de voeten zijn echt eng om te zien, en dat was al op dag 6 of 7), kon nog amper staan en dus lopen, en op 10 dagen al meer dood dan levend.
1 à 2 dagen later en hij had niet meer geleefd.
pi_143144995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En er in ook.. Erin gespoeld, naar bodem gezakt (zware dingen nadat de vaart uit het water was), waterpeil zakt, zware dingen blijven liggen.
Eens. Door de overstromingen worden er zaken de kant op gespoeld.
pi_143145035
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Des te vreemder dat op slechts ~3 km van de rugzak nu die nieuwe vondsten zijn gedaan. Met 125 dagen regen en overstromingen is dat wel erg dichtbij.

Maar goed, ook daarvan weten we de details niet, geen foto's van hoe of wat, etc.
Scherp! dat is dan inderdaad een aparte locatie als je het zo bekijkt. Zo dichtbij zou je dan niet verwachten als er inmiddels zoveel tijd verstreken is.
pi_143145041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zijn de flash floods nou in die rivier die we zien op de plaatjes van die kabelbruggen?
En iemand een linkje met meer achtergrond over zo'n flash floods? benieuwd hoe onverwachts zoiets komt.
Die dingen komen in secondes, helemaal als je achter een bocht in de rivier zit en het regent, dan hoor je hem niet aankomen.

Levensgevaarlijk.

quote:
Misschien een schuilplaats gehad tussen/bij van die grote rotsen in een stukje drooggevallen rivier?
Stuk van de rotsen zichtbaar op de nachtfoto's van 8 april ? Vergezocht wellicht...maar toch.
Zat ik net te kijken.

Die rotsen langs de rivier lijken (nogmaals: lijken) grijzig van kleur, duidelijk niet roodachtig zoals bij de quebradas en zoals gemeld op de foto.

Vraag me wel af hoe betrouwbaar een foto (niet bedoeld om rotsen te fotograferen) midden in de nacht is.

"Rode rotsen". Eh ja, dat kan ook Pa Kremers zijn die een natte rode grot ziet. :')

pi_143145054
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat soort berekeningen veel te simplistisch zijn. Er is software voor, waar je een model mee kan bouwen (heb er nog aan gedacht dat in "mijn" software te doen), maar dan moet je precies de hoeveelheid regen en de droge tijden (+ verdamping/peil laten zakken) ertussen weten, anders is het echt niet goed te berekenen.
Klopt, het is erg globaal en de staat van de lichamen toen zij in het water kwamen speelt ook een rol.
Maar globaal zegt het wel iets.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:56:45 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik niet, niet ik dat klimaat en in de "bushbush" (met diens fauna, en daarmee bedoel ik zeker niet alleen grote aaseters). :N Trouwens experts hebben zich daar al over uitgelaten vlak na de eerste vondsten: kan in een week gebeurd zijn
pi_143145116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:54 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Ik zou het zeker kijken. Het geeft meer beeld vind ik.
Die man was na 5 dagen compleet uitgeput, hallucineren, infectie's (de voeten zijn echt eng om te zien, en dat was al op dag 6 of 7), kon nog amper staan en dus lopen, en op 10 dagen al meer dood dan levend.
1 à 2 dagen later en hij had niet meer geleefd.
Het lijkt mij dus vrij logisch dat je daar compleet gek wordt dwalend in de jungle.Maar daar lijken de meeste mensen hier anders over te denken, die maken er een soort expeditie robin achtig iets van. :P
pi_143145164
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt, het is erg globaal en de staat van de lichamen toen zij in het water kwamen speelt ook een rol.
Ik denk dat de routes checken logischer is. De eerste kabelbrug is de eerste (logische) "aanvaring" met de rivier vanaf de quebradas. Verder stroomopwaarts is volgens mij geen pad.

Dus de 1e kabelbrug is het eerste punt waar de meiden te water geraakt kunnen zijn.

Maar zoals gezegd; dat geloof ik niet met de rugzak. Een rugzak die in een stromende rivier terechtkomt maakt zeer onwaarschijnlijk nog 90 foto's erna en bellen met een smartphone lijkt me ook onmogelijk.

woensdag 6 augustus 2014 @ 22:59:21 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145183
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Scherp! dat is dan inderdaad een aparte locatie als je het zo bekijkt. Zo dichtbij zou je dan niet verwachten als er inmiddels zoveel tijd verstreken is.
Hoeft niet. Ligt aan het exacte landschap daar (incl ligging/diepte rivieretc)
pi_143145224
quote:

[..]

Drijvende troep idd. Botten drijven niet.
pi_143145233
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Het lijkt mij dus vrij logisch dat je daar compleet gek wordt dwalend in de jungle.Maar daar lijken de meeste mensen hier anders over te denken, die maken er een soort expeditie robin achtig iets van. :P
Ik niet. Ik zie die nachtelijke tocht met die 90 "foto's" juist als een tour gericht op een fata morgana, een hallucinatie, iets in de verte denken te zien en daarom midden in de nacht moeten lopen zonder licht (waar die camera voor gebruikt is).

pi_143145258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar lijkt alweer niet betrouwbaar gezien de meest recent gevonden resten eigenlijk heel dichtbij de vorige resten lagen. Toch?
pi_143145260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef Ouder1 het volgende:
Botten drijven niet.
Ah, hoe weet je dat?

pi_143145335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Maar lijkt alweer niet betrouwbaar gezien de meest recent gevonden resten eigenlijk heel dichtbij de vorige resten lagen. Toch?
Die kunnen natuurlijk ook van hogerop komen.

Stel de meiden zijn omgekomen op het hoogst mogelijke punt (de 1e kabelbrug is het meest logische hoogste punt), dan zou het kunnen dat er nog resten stukje bij beetje in de rivier spoelen en dan afgezet worden.

Of in etappes, kan ook. Eerst van Kabelbrug naar punt A, na de nieuwe regens naar punt B en als laatste naar de vindplaats.

pi_143145372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In een grot/afgrond/diepe kuil met takken toch? :+

(Niet lullig bedoeld, moest er wel om grinniken, maar mijn god wat heb jij sinds je van die drie niet zwarte wist dezelfde post ongelofelijk vaak herhaald zeg.. :D )
Kan..niet per definitie in een grot, maar dus wel een lage plek/een dal? waaruit dus de laatste foto's van beneden af aan gefotografeerd een rots en takken te zien zijn.
pi_143145393
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat de routes checken logischer is. De eerste kabelbrug is de eerste (logische) "aanvaring" met de rivier vanaf de quebradas. Verder stroomopwaarts is volgens mij geen pad.

Dus de 1e kabelbrug is het eerste punt waar de meiden te water geraakt kunnen zijn.

Maar zoals gezegd; dat geloof ik niet met de rugzak. Een rugzak die in een stromende rivier terechtkomt maakt zeer onwaarschijnlijk nog 90 foto's erna en bellen met een smartphone lijkt me ook onmogelijk.
Rugzak kan na de 11e te water zijn geraakt. Alleen dat bijvoorbeeld de zonnenbrillen dan onbeschadigd eruit zijn gekomen lijkt onwaarschijnlijk.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:03:56 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145407
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We weten niet wanneer ze bij die eerste kabelbrug zijn gekomen en we weten niet hioe de rivier(en) zich exact (kunnen) gedragen in het regenseizoen. Je zou het gebied daar (inl exacte stroom rivieren + hoe ze waar precies in het landschap liggen voor tientallen kilometers) al jaren gedetailleerd en goed moeten kennen, veel regenseizoenen (waaronder ook de extremen) moeten hebben meegemaakt én dan je ervaring vergelijken met hoe het dit jaar was/is (op verschillende momenten).

Is écht niet te doen vanuit Amsterdam of Bogotá (lees: of afstand en zonder die kennis/ervaring)..
pi_143145421
Als alle gevonden resten van 1 meid zijn, is er wel iets vreemds aan de hand, lijkt me.

Al verwacht ik dat ze van geen van beiden zijn, eerlijk gezegd. Dat het een dood spoor (no pun intended) is.

pi_143145437
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je weet wat een bone bed is?
Yep. Kan jij je die link die ik langgeleden postte over die jongen die in Noorwegen in een kolkende rivier terecht kwam? En hoever zijn lichaam zich verplaatst had voor hij werd gevonden?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:04:52 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145454
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Drijvende troep idd. Botten drijven niet.
Ze hoeven ook helemaal niet te drijven. onder het wateroppervlak is óók stroming.
pi_143145463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Rugzak kan na de 11e te water zijn geraakt. Alleen dat bijvoorbeeld de zonnenbrillen dan onbeschadigd eruit zijn gekomen lijkt onwaarschijnlijk.
Precies, het zijn goedkope brilletjes. En de smartphones zijn ook erg fragiel.

Ik geloof niet in transport door de rivier van de rugzak. Daar ziet de inhoud (en de wilde rivier, hoewel dit verder stroomafwaarts is) er niet naar uit.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:05:30 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145489
quote:

[..]

Zegt NIKS ---> zie mijn recente posts hierover..
pi_143145500
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, hoe weet je dat?
Botten kunnen volgens mij wel drijven. De binnenkant is namelijk gevuld met een sponsachtig materiaal. Dit maakt ze lichter. Als botten massief zouden zijn is ons skelet niet meer mee te slepen. Vooral de platte beenderen (schouderbladen e.d.) kunnen ook door hun vorm makkelijker drijven.
pi_143145543
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stel de meiden zijn omgekomen op het hoogst mogelijke punt (de 1e kabelbrug is het meest logische hoogste punt), dan zou het kunnen dat er nog resten stukje bij beetje in de rivier spoelen en dan afgezet worden.

Of in etappes, kan ook. Eerst van Kabelbrug naar punt A, na de nieuwe regens naar punt B en als laatste naar de vindplaats.
Hmm, dat is ook weer waar inderdaad.

Verdomme, waarom zoeken ze niet met honden daar in het gebied van de kabelbruggen en het gebied van de laatste resten. Kans dat ze dan meer zullen vinden lijkt me groter dan dat ze nu af en toe met een paar man daar wat rondlopen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:07:06 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Niet als het water zo hoog staat dat het boven de rotsen stroomt en de rugzak blijft "drijven" en in een bosje blijft hangen als het water zakt.. Om maar wat te noemen..
pi_143145584
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:04 schreef El_Matador het volgende:
Als alle gevonden resten van 1 meid zijn, is er wel iets vreemds aan de hand, lijkt me.

Al verwacht ik dat ze van geen van beiden zijn, eerlijk gezegd. Dat het een dood spoor (no pun intended) is.
Jij gelooft de DNA match niet zoals ik begrijp? en/of de betrouwbaarheid?
pi_143145589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We weten niet wanneer ze bij die eerste kabelbrug zijn gekomen en we weten niet hioe de rivier(en) zich exact (kunnen) gedragen in het regenseizoen. Je zou het gebied daar (inl exacte stroom rivieren + hoe ze waar precies in het landschap liggen voor tientallen kilometers) al jaren gedetailleerd en goed moeten kennen, veel regenseizoenen (waaronder ook de extremen) moeten hebben meegemaakt én dan je ervaring vergelijken met hoe het dit jaar was/is (op verschillende momenten).

Is écht niet te doen vanuit Amsterdam of Bogotá (lees: of afstand en zonder die kennis/ervaring)..
Precies. Met modellen zou je iets kunnen zeggen, maar de Panamese Prutsers doen daar niet aan. Misschien de UvA (fysische geografie), maar dan nog heb je keiveel data nodig over hoeveelheid regen, verdamping/inklinking/peil laten zakken, de tijdstippen van de regens, de verschillende locaties van regens (in de bergen of lagerop), etc.

Wordt een bijzonder lastig verhaal.

Toch is dat zo'n beetje mijn werk, alleen dan met tientallen miljoenen jaren, veel meer onzekerheden en datapunten onder de grond. *)

pi_143145648
quote:

[..]

Euhh.. Daar is het juist op berekend; dat is de enige data die we hebben namelijk.
pi_143145649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef Rubella het volgende:

[..]

Botten kunnen volgens mij wel drijven. De binnenkant is namelijk gevuld met een sponsachtig materiaal. Dit maakt ze lichter. Als botten massief zouden zijn is ons skelet niet meer mee te slepen. Vooral de platte beenderen (schouderbladen e.d.) kunnen ook door hun vorm makkelijker drijven.
Dat dacht ik ook, maar ben geen expert op botgebied.

Bovendien wat Whiskers zegt. De stroming houdt de botten "drijvend". En het hangt helemaal af van de rivierbedding (hoe diep, hoeveel stenen, etc.).

pi_143145657
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:04 schreef El_Matador het volgende:

De laatst gevonden resten bedoel je?
pi_143145687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:07 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Jij gelooft de DNA match niet zoals ik begrijp? en/of de betrouwbaarheid?
Die is er nog niet. Panama-stad is nog bezig.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:08 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

De laatst gevonden resten bedoel je?
yup

pi_143145736
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stukje bij beetje IN de rivier spoelen? Je bedoelt denk ik afhankelijk van gewicht en omvang afgezet worden door de rivier..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:10:15 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ze kunnen zeker drijven. Heb dat ook wel gezien. Maar dat waren bewerkte botten (dierenbotten na het bereiden van het vlees). En je hebt zeker gelijk dat ze niet massief zijn. Maar verder weet ik het dus niet precies.
pi_143145770
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, het zijn goedkope brilletjes. En de smartphones zijn ook erg fragiel.

Ik geloof niet in transport door de rivier van de rugzak. Daar ziet de inhoud (en de wilde rivier, hoewel dit verder stroomafwaarts is) er niet naar uit.
Blijft jammer dat we niet precies weten hoe/waar en in welke toestand de rugzak is gevonden.
Maar wellicht is de rugzak 'enkel' doorweekt geweest van de vele regen maar is ie verder dus niet verplaatst door de rivier.
pi_143145783
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet als het water zo hoog staat dat het boven de rotsen stroomt en de rugzak blijft "drijven" en in een bosje blijft hangen als het water zakt.. Om maar wat te noemen..
Het punt is dat er maar 1 rots hoeft te zijn om het verhaal te ontkrachten. 1 botsinkje is genoeg.

Om het dus mogelijk te maken moet die rugzak allerlei magische toeren om en over rotsen gemaakt hebben. Die kans is gewoon extreem klein. Uitsluiten kan je het idd niet, maar ik acht de kans echt te klein.

pi_143145803
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zegt NIKS ---> zie mijn recente posts hierover..
Inmiddels gelezen en BEGREPEN.
pi_143145812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Kan..niet per definitie in een grot, maar dus wel een lage plek/een dal? waaruit dus de laatste foto's van beneden af aan gefotografeerd een rots en takken te zien zijn.
Wat dacht je van een berg? En dat een berg hellingen heeft die soms stijl zijn en deels uit rots/steen bestaan? En dat een pad daar soms langs loopt of een schuilplek tegenaan is?
pi_143145838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Stukje bij beetje IN de rivier spoelen? Je bedoelt denk ik afhankelijk van gewicht en omvang afgezet worden door de rivier..
Nee.

Regens bergop spoelen een ontbonden lichaam (dat dus in botjes langs de rivier ligt) stukje bij beetje in de rivier.

Dat is de "erosie". Jij hebt het over de "sedimentatie".

pi_143145843
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar ben geen expert op botgebied.

Bovendien wat Whiskers zegt. De stroming houdt de botten "drijvend". En het hangt helemaal af van de rivierbedding (hoe diep, hoeveel stenen, etc.).
Klopt, ik ben ook geen deskundige op het gebied van botten, maar de biologielessen en logisch nadenken kunnen je al ver brengen.
Maar op een gegeven moment moeten de botten wel zinken, aangezien het sponsachtige weefsel verzadigd met water is. Bot is namelijk wel poreus. Daar helpt geen stroming tegenop.
pi_143145860
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze hoeven ook helemaal niet te drijven. onder het wateroppervlak is óók stroming.
Met meer momentum idd.
pi_143145863
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:10 schreef Stupidisco het volgende:
Maar wellicht is de rugzak 'enkel' doorweekt geweest van de vele regen maar is ie verder dus niet verplaatst door de rivier.
Dat is mijn inschatting idd. Al vanaf 11 juni.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:13:02 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145877
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Met modellen zou je iets kunnen zeggen, maar de Panamese Prutsers doen daar niet aan. Misschien de UvA (fysische geografie), maar dan nog heb je keiveel data nodig over hoeveelheid regen, verdamping/inklinking/peil laten zakken, de tijdstippen van de regens, de verschillende locaties van regens (in de bergen of lagerop), etc.

Wordt een bijzonder lastig verhaal.

Toch is dat zo'n beetje mijn werk, alleen dan met tientallen miljoenen jaren, veel meer onzekerheden en datapunten onder de grond. *)
Dan is het toch best knap van mij dat ik dat besef, als niet-geoloog, of hoe de experts op dat gebied ook mogen heten :P
pi_143145903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:12 schreef Rubella het volgende:
Daar helpt geen stroming tegenop.
Flash floods kunnen hele auto's verplaatsen. Een auto is ook poreus en blijft dat. ;)

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:13:59 #159
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143145923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ho, wacht ff...

Hoe kom jij daarbij?
Nee weet ik niet uiteraard, zo staat t er wel inderdaad. Dat is een onvervalste aanname ;) dat baseer ik op het idee dat de rivier de eerste natuurlijke stop is. Ff wat ruimte, relatief veilig, zicht naar boven. Net als in die docu. Ff geen jungle. Ze moeten keuzes gaan maken nu. Dus time out. Misschien zelfs kiezen voor blijven op die plek als iemand gewond is of gebeten door een slang.

Uiteindelijk leggen ze in de 11 dagen ook niet zoveel kilometers af. Aan 1 stuk door gelopen hebben ze sowieso niet denk ik.
pi_143145961
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, dan zouden we moeten weten of het mogelijk is dat het water daar zo hoog komt.
pi_143145970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan is het toch best knap van mij dat ik dat besef, als niet-geoloog, of hoe de experts op dat gebied ook mogen heten :P
Ik heb me de afgelopen weken alleen maar met FOK! bezig gehouden :') en moet nog wat modelletjes bouwen, dus je bent welkom om te helpen... ;)

pi_143145972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat dacht je van een berg? En dat een berg hellingen heeft die soms stijl zijn en deels uit rots/steen bestaan? En dat een pad daar soms langs loopt of een schuilplek tegenaan is?
Kan. en daar schuilen. Zoals ik de film zojuist bekeken heb is het onlogisch voor mij dat de meisjes nog op dag 11 aan het rondlopen waren. Maar sterk en sterk uitgeput.
De man in het filmpje was een ervaren backpacker, en de meiden niet, kan je nagaan.
pi_143145981
is er dan toch een zendmast aangestraald op 9 april j.l.???? Iemand enig idee??

http://www.boqueteguide.com/?p=11016

Second: Two helicopters have headed up into the mountains to allegedly investigate a weak iPhone signal coming from the Bocas side of the mountains, this according to a local radio station.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:15:25 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146005
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Euhh.. Daar is het juist op berekend; dat is de enige data die we hebben namelijk.
Euhhhh
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kun je dus NIET op afstand en zonder die ervaring (of zonder die data en fatsoenlijke modellen) inschatten :N No way in hell :N
pi_143146046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:14 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ja, dan zouden we moeten weten of het mogelijk is dat het water daar zo hoog komt.
Kan je zien aan de bomen langs de rivier. Tot waar het mos groeit komt het water zeg maar. Mos groeit niet in stromend water. Of althans niet het mos wat je voor die analyse gebruikt.

Dat is natuurlijk in theorie, maar het is een aanwijzing.

pi_143146047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze kunnen zeker drijven. Heb dat ook wel gezien. Maar dat waren bewerkte botten (dierenbotten na het bereiden van het vlees). En je hebt zeker gelijk dat ze niet massief zijn. Maar verder weet ik het dus niet precies.
Oude droge botten zijn poreus en drijven vrij goed. Verse botten zijn zwaar en zinken.
pi_143146049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik ga dat filmpje even kijken
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:16:54 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, bij een overstroming of flash flood worden dingen zowel in als uit de rivier gespoeld.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:16:57 #169
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_143146088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:15 schreef Spocke het volgende:
is er dan toch een zendmast aangestraald op 9 april j.l.???? Iemand enig idee??

Second: Two helicopters have headed up into the mountains to allegedly investigate a weak iPhone signal coming from the Bocas side of the mountains, this according to a local radio station.
Batterij was of op, of de telefoon waren op vliegtuigmodus/uit om batterij te besparen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_143146128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oude droge botten zijn poreus en drijven vrij goed. Verse botten zijn zwaar en zinken.
Die rivier is echt wel krachtig genoeg daar. Zelfs grotere botten worden nog weggespoeld (zie de gevonden beenderen 03/08).

pi_143146144
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee.

Regens bergop spoelen een ontbonden lichaam (dat dus in botjes langs de rivier ligt) stukje bij beetje in de rivier.

Dat is de "erosie". Jij hebt het over de "sedimentatie".
_O-

Moeilijke woorden deren me niet hoor.. Ik ben prima opgeleid.
pi_143146160
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Excuus. Heb ik overheen gelezen. Mijn fout.
pi_143146204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:16 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Batterij was of op, of de telefoon waren op vliegtuigmodus/uit om batterij te besparen.
"I cannot attest any of this is 100% real, but the following has been reported to me in the past few minutes."

En niks over gehoord verder. Zou er niet al te veel waarde aan hechten.

pi_143146241
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O-

He??? echt, adem eens in en uit voor je reageert. :')

pi_143146252
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O-

prima opgevoed niet :W
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:20:46 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146309
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het punt is dat er maar 1 rots hoeft te zijn om het verhaal te ontkrachten. 1 botsinkje is genoeg.

Om het dus mogelijk te maken moet die rugzak allerlei magische toeren om en over rotsen gemaakt hebben. Die kans is gewoon extreem klein. Uitsluiten kan je het idd niet, maar ik acht de kans echt te klein.
Tsja, zelfs al zijn er 20, als dat ding de gunstigste stroming toevallig mee heeft botst het niet ;)
Vergis je niet: per ongeluk lukt van alles wat niet lukt als je er op aanstuurt (en andersom). Waarschijnlijkheid zegt niet altijd alles en je zou nogmaals moeten weten over rivier, landschap, extremen, situatie op exacte tijd dat de rugzak er (eventueel in kwam) en vooral ook (stap 1 nadat je de info van dit jaar in je model.simulatie hebt gestopt): WAAR precies en op welk tijdstip) ;)
pi_143146316
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die dingen komen in secondes, helemaal als je achter een bocht in de rivier zit en het regent, dan hoor je hem niet aankomen.

Levensgevaarlijk.

[..]

Zat ik net te kijken.

Die rotsen langs de rivier lijken (nogmaals: lijken) grijzig van kleur, duidelijk niet roodachtig zoals bij de quebradas en zoals gemeld op de foto.

Vraag me wel af hoe betrouwbaar een foto (niet bedoeld om rotsen te fotograferen) midden in de nacht is.

"Rode rotsen". Eh ja, dat kan ook Pa Kremers zijn die een natte rode grot ziet. :')
Hou eens op met die walgelijke puberale "lolligheid"
pi_143146319
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:16 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik ga dat filmpje even kijken
Duurt een uur ongeveer.
Zeer indrukwekkend, en dit was dus een ervaren backpacker. Toch verdwaald in de jungle.
Deze man voelde op dag 1 al angst in de weet hij verdwaald was. Liep toch door.
Op 11 dagen was hij stervende. Op dag 5 al was hij compleet uitgeput.
Het geeft zeker een idee hoe de meisjes zichzelf gevoeld moeten hebben.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:21:05 #179
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143146331
quote:
Is er dan toch een zendmast aangestraald op 9 april j.l.???? Iemand enig idee??

Wow....
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:21:15 #180
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143146338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:17 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Nja, zoals ik het stel klinkt het misschien wat hard. Alsof het een stel imbecielen zijn. Zo bedoel ik het niet. Maar in essentie kiezen ze op dat moment om 'ff' te improviseren en de jungle in te struinen in een hempje en korte broek zonder enige kennis of hulpmiddelen. Misschien tot op zekere hoogte begrijpelijk, zou het zelf ook gedaan kunnen hebben, maar achteraf is dit die ene foute beslissing waar volgende ongelukkige beslissingen uit voort vloeien. Zoals je zo vaak ziet in dergelijke tragedies.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:21:33 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Inmiddels gelezen en BEGREPEN.
Sorry :* , wou mezelf niet herhalen en alleen even duidelijk verwijzen. Maar kan rot overgekomen zijn :@
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:23:06 #182
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143146451
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Hou eens op met die walgelijke puberale "lolligheid"
Een beetje humor kan geen kwaad, integendeel.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:23:37 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146473
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:13 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nee weet ik niet uiteraard, zo staat t er wel inderdaad. Dat is een onvervalste aanname ;) dat baseer ik op het idee dat de rivier de eerste natuurlijke stop is. Ff wat ruimte, relatief veilig, zicht naar boven. Net als in die docu. Ff geen jungle. Ze moeten keuzes gaan maken nu. Dus time out. Misschien zelfs kiezen voor blijven op die plek als iemand gewond is of gebeten door een slang.

Uiteindelijk leggen ze in de 11 dagen ook niet zoveel kilometers af. Aan 1 stuk door gelopen hebben ze sowieso niet denk ik.
Niet vervelend bedoeld, maar dat blijkt dus niet uit de post waar ik op reageer. een minder opletten iemand/iemand die pas net meeleest kan dat las feit zien ;)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:24:08 #184
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143146492
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:21 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nja, zoals ik het stel klinkt het misschien wat hard. Alsof het een stel imbecielen zijn. Zo bedoel ik het niet. Maar in essentie kiezen ze op dat moment om 'ff' te improviseren en de jungle in te struinen in een hempje en korte broek zonder enige kennis of hulpmiddelen. Misschien tot op zekere hoogte begrijpelijk, zou het zelf ook gedaan kunnen hebben, maar achteraf is dit die ene foute beslissing waar volgende ongelukkige beslissingen uit voort vloeien. Zoals je zo vaak ziet in dergelijke tragedies.
Precisement.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:24:11 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146494
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:14 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ja, en dan kom je weer bij gebied enorm goed kennen etc (heb het al vaak genoeg herhaald) ;)
pi_143146505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vergis je niet: per ongeluk lukt van alles wat niet lukt als je er op aanstuurt (en andersom).
Er is geen aansturing hier, het is de natuur.

quote:
Waarschijnlijkheid zegt niet altijd alles en je zou nogmaals moeten weten over rivier, landschap, extremen, situatie op exacte tijd dat de rugzak er (eventueel in kwam) en vooral ook (stap 1 nadat je de info van dit jaar in je model.simulatie hebt gestopt): WAAR precies en op welk tijdstip) ;)
Dat laatste klopt, maar in de media werd gelijk geroepen dat "de meiden waarschijnlijk van de kabelbrug in de rivier gedonderd waren en die magische rugzak 5 km lager werd afgezet".

Daar reageerde ik op. Dat lijkt me gezien de hoeveelheid rotsen en het tijdstip (toen stond de rivier nog vrij laag; veel uitstekende rotsen dus) vrijwel onmogelijk.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:24:48 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146524
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb me de afgelopen weken alleen maar met FOK! bezig gehouden :') en moet nog wat modelletjes bouwen, dus je bent welkom om te helpen... ;)
Erg lief aangeboden van je, maar ik heb het zelf druk genoeg ;)
pi_143146527
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Euhhhh

[..]

Dat kun je dus NIET op afstand en zonder die ervaring (of zonder die data en fatsoenlijke modellen) inschatten :N No way in hell :N
Nog een keer: globaal. Mag je er van mij 2 kilometer naast zitten. Heb je toch een idee waar ze te water geraakt kunnen zijn.
pi_143146542

pi_143146580
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die rivier is echt wel krachtig genoeg daar. Zelfs grotere botten worden nog weggespoeld (zie de gevonden beenderen 03/08).
Zeg ik wat anders?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:26:18 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146591
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan je zien aan de bomen langs de rivier. Tot waar het mos groeit komt het water zeg maar. Mos groeit niet in stromend water. Of althans niet het mos wat je voor die analyse gebruikt.

Dat is natuurlijk in theorie, maar het is een aanwijzing.
In een nevelwoud? Nat genoeg daar hoor ;)
En zelfs in lager gelegen jungle is er vaak een hoge luchtvochtigheid.
pi_143146634
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een beetje humor kan geen kwaad, integendeel.
Humor over de rug van een vader die zijn kind onder afschuwelijke omstandigheden is verloren?
Humor kan veel kwaad.
Bovendien is jouw humor niet de mijne
Het degradeert dit topic tot ranzig riool-poep-en-plas-jongenskleedkamer-geblaat
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:27:28 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146651
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Karkassen van koeien ook. Maar goed: welke rivier op welk punt precies etc. dat weten we gewoon niet :N
pi_143146674
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nog een keer: globaal. Mag je er van mij 2 kilometer naast zitten. Heb je toch een idee waar ze te water geraakt kunnen zijn.
Daar is het gebied te klein voor t.o.v de onzekerheden in je berekening.

Met "erosie" bedoel ik het "eroderen" (is het niet, maar dichtstbijzijnde woord, vandaar de ") van het lichaam. Dat kan op de kant liggen, buiten het bereik van de rivier en door regens stukje bij beetje in de rivier spoelen.

Rustig ademen. :*

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:28:31 #195
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143146704
Zitten de Kremers ondertussen weer in het vliegtuig? Dan kunnen ze in Panama weer achterover leunen.

Iets anders: ik meen me te herinneren van interpol dat Kris aanstaande zaterdag jarig zou zijn geweest. Ze zou dan 22 zijn geworden.

Een moment om stil bij te staan.
pi_143146725
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In een nevelwoud? Nat genoeg daar hoor ;)
En zelfs in lager gelegen jungle is er vaak een hoge luchtvochtigheid.
Ja, maar wat heeft dat met mijn post te maken?

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:30:14 #197
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143146795
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Humor over de rug van een vader die zijn kind onder afschuwelijke omstandigheden is verloren?
Humor kan veel kwaad.
Het degradeert dit topic tot ranzig riool-poep-en-plas-jongenskleedkamer-geblaat
Overdreven gesteld. Humor kan een belangrijke component bij rouwverwerking zijn.

Kom je wel eens op een begrafenis? Dan weet je dat dat heel vaak een vrolijke boel is.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:30:18 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:18 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Excuus. Heb ik overheen gelezen. Mijn fout.
Nee, Ouder1 maakt de fout te denken dat het van hieruit zonder enige exacte info over landschap/rivieren/etc(meerjaars, en in een groot gebied) te berekenen is of er iets over te zeggen is. En het kan al helemaal niet als je niet weet op welke dag, waar exact onder welke (weers/rivier etc)omstandigheden eea gebeurd zou moeten zijn. Kunnen wij echt niet bepalen :N
pi_143146820
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:27 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Humor kan veel kwaad.
Voeg er maar racisme, seksisme en aan narcistisch grenzende arrogantie aan toe.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:31:13 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143146848
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Wow....
Is niet zo, is al ontkracht.
pi_143146862
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Overdreven gesteld. Humor kan een belangrijke component bij rouwverwerking zijn.

Kom je wel eens op een begrafenis? Dan weet je dat dat heel vaak een vrolijke boel is.
Op de begrafenis van wijlen mijn oma hebben mijn zusje en ik de hele tijd de slappe lach gehad. Ok, toen waren we nog pubers, maar die toffe oma zou het goed begrepen hebben.

Nu weer over rode grotten en kolkende rivieren?

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:31:38 #202
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143146865
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geen antisemitisme dan?
pi_143146881
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met "erosie" bedoel ik het "eroderen" (is het niet, maar dichtstbijzijnde woord, vandaar de ") van het lichaam. Dat kan op de kant liggen, buiten het bereik van de rivier en door regens stukje bij beetje in de rivier spoelen.

Rustig ademen. :*
Grappig.. eerst gil je over een alles vernietigende flood en nu heb je het over regen die zachtjes stukje bij bij beetje afvoert. ;)
pi_143146902
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is niet zo, is al ontkracht.
Ontkracht zou ik het niet willen noemen, maar ik twijfel sterk aan het waarheidsgehalte.

Hoe kan ook een helikopter een iPhonesignaal opvangen?

pi_143146950
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Grappig.. eerst gil je over een alles vernietigende flood en nu heb je het over regen die zachtjes stukje bij bij beetje afvoert. ;)
"Gil". Kan jij niet normaal reageren?

Ja, een flash flood is IN de rivierbedding.
Ik heb het over een lichaam dat hogerop op de kant ligt en zo in stukjes de rivier in spoelt. Dus BUITEN het bereik van de flash flood.

pi_143146961
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, Ouder1 maakt de fout te denken dat het van hieruit zonder enige exacte info over landschap/rivieren/etc(meerjaars, en in een groot gebied) te berekenen is of er iets over te zeggen is. En het kan al helemaal niet als je niet weet op welke dag, waar exact onder welke (weers/rivier etc)omstandigheden eea gebeurd zou moeten zijn. Kunnen wij echt niet bepalen :N
Zo groot is dat gebied (lengte rivier) niet. en nogmaals GLOBAAL, een indicatie is geen exacte wetenschap.
pi_143146997
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zo groot is dat gebied (lengte rivier) niet. en nogmaals GLOBAAL, een indicatie is geen exacte wetenschap.

Waarop je reageerde.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:35:08 #208
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143147031
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ontkracht zou ik het niet willen noemen, maar ik twijfel sterk aan het waarheidsgehalte.

Een normale helikopter kan dat volgens mij ook niet.

Maar het zou wel een goede uitbreiding zijn van de functionaliteit bij vermissingszaken: een mobiele GSM zender in een helikopter, die in staat is GSM signalen op te vangen terwijl hij over een gebied vliegt.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:35:32 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147057
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Dat laatste klopt, maar in de media werd gelijk geroepen dat "de meiden waarschijnlijk van de kabelbrug in de rivier gedonderd waren en die magische rugzak 5 km lager werd afgezet".

Daar reageerde ik op. Dat lijkt me gezien de hoeveelheid rotsen en het tijdstip (toen stond de rivier nog vrij laag; veel uitstekende rotsen dus) vrijwel onmogelijk.
Ongelukkige formulering: als je naboostst en hoopt (en soms zelfs aanstuurt op een scenario, door te manipuleren). Bijv Titanic gebouwd en je wil botsing met ijsberg testen: wat je ook probeert, die botsing lukt niet. Snap je nu een beetje wat ik bedoel?

Je kan 600x een rugzak in het water kiepen op de juiste plek, maar als de situatie net was anders was op het moment dfat het daadwerkelijk gebeurde op je kiept dat ding 5 cm te ver weg of te dicht in het water, of 3 te dicht of te ver op de oever----> Dan gaat er met een beetje pech nooit gebeuren wat er feitelijk en daadwerkelijk gebeurd is toen..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:37:34 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147148
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

En misschien was het wel bij de 2e kabelbrug (bij een rivier) die altijd vol blijft.. Of heel ergens anders. We weten het gewoon NIET. Niks over te zeggen dus, zelfs geen waarschijnlijkheid. We hebben die data en kennis gewoon niet.
pi_143147193
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:21 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Klopt helemaal ja. Maar grote kans dat ze er zo niet eens bij stil gestaan hebben.
Kan me indenken dat je inderdaad na een goed verlopen vlotte hike op het eerste stuk naar de top denkt: Nou dat ging vlot, het is nog vroeg, het is mooi weer, als we nu weer terug zouden gaan dan hebben toch niets anders te doen in Boquete vandaag , laten we nog even een klein stukje verder gaan kijken.

Achteraf gezien een ongelukkige keuze dat je inderdaad vaak ziet bij soortgelijke zaken.
pi_143147221
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sorry :* , wou mezelf niet herhalen en alleen even duidelijk verwijzen. Maar kan rot overgekomen zijn :@
Het zat m met name in het hoofdletter gebruik ;-)
pi_143147225
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Tuurlijk het is rouwverwerking. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Jullie hebben natuurlijk een groot verlies geleden. Zo groot dat je mag grollen over de rug van de nabestaanden.
pi_143147234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je kan 600x een rugzak in het water kiepen op de juiste plek, maar als de situatie net was anders was op het moment dfat het daadwerkelijk gebeurde op je kiept dat ding 5 cm te ver weg of te dicht in het water, of 3 te dicht of te ver op de oever----> Dan gaat er met een beetje pech nooit gebeuren wat er feitelijk en daadwerkelijk gebeurd is toen..
In theorie is het mogelijk, maar hoe langer die rugzak in de rivier ligt, hoe meer kans op schade. Hoe meer rotsen uitsteken hoe meer kans op schade, hoe meer etappes die rugzak aflegt hoe meer kans op schade.

Je vermenigvuldigt zo kans maal kans waardoor je resultante gewoon zo klein wordt.

Wat de media er direct van maakten sluit ik uit. Dat het een paar honderd meter was, alleen bij hoogwater niet.

Maar dan nog heb je het risico dat bij "afzetting" (mind the " ) de rugzak een smak kan maken waardoor nog steeds iets breekt.

Die goedkope zonnebrilletjes breken supersnel, daar is echt niet veel voor nodig. De rugzak was ook geen stevige (zie foto) maar een dun slap dingetje.

Het punt blijft; OM alles puntgaaf te krijgen moet alles precies net goed gaan.

Die rugzak lijkt me in situ, echt.

pi_143147281
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Triest omdat dit een zinnig topic had kunnen zijn
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:40:22 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147284
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, dat hangt heel erg af van de specifieke plek (exacte plek) en tijd. En hoe de rivier dan dan is, hoe die daar in het landschap ligt, en 1 meter verderop, en 10, en 50 etc, of er keien zijn, hoe ver ze onder water liggen, hoe de stroming aan het oppervlak is en in het water (verschillende lagen) etc.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:40:23 #217
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143147286
quote:
Two helicopters have headed up into the mountains to allegedly investigate a weak iPhone signal coming from the Bocas side of the mountains, this according to a local radio station.
quote:
12s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:19 schreef El_Matador het volgende:

"I cannot attest any of this is 100% real, but the following has been reported to me in the past few minutes."

En niks over gehoord verder. Zou er niet al te veel waarde aan hechten.
Oké, maar een bericht van 9 april dat misschien over 8 april gaat... het komt ongeveer overeen met de locatie, iPhone gegevens, en de nachtelijke foto's...
pi_143147310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
We hebben die data en kennis gewoon niet.
Jij niet, ik heb een andere achtergrond. Doen alsof jouw achtergrond net zoveel waard is op dit vlak dan de mijne is onzin.

Ik ga ook jouw kennis over jouw vakgebied niet weglachen als zijnde net zoveel waard als de mijne.

Domnivoor en Rubella neem ik ook serieuzer als ze het over spinnen en slangen hebben dan zeg de gemiddelde FOK!ker (of mezelf).

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:41:07 #219
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143147321
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:39 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Tuurlijk het is rouwverwerking. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Jullie hebben natuurlijk een groot verlies geleden. Zo groot dat je mag grollen over de rug van de nabestaanden.
Een groot verlies, zeker. Verlies van vertrouwen in openbare instanties om een eenvoudige vermissing tot een goed einde te brengen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:41:11 #220
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143147325
5/4/50#143146634]woensdag 6 augustus 2014 23:27[/url] schreef Dr.Schnautzer het volgende:[/b]

[..]

Humor kan veel kwaad.
[/quote]

Ik geloof niet dat mata 'grot' hier bedoelt zoals jij het oppakt. Tenminste, als jij het oppakt zoals ik denk dat je em oppakt. Mata doelt op de grot die pa kremers er ff bij verzon bij 1 vandaag. ;)

En weer ontopic plz
pi_143147361
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In theorie is het mogelijk, maar hoe langer die rugzak in de rivier ligt, hoe meer kans op schade. Hoe meer rotsen uitsteken hoe meer kans op schade, hoe meer etappes die rugzak aflegt hoe meer kans op schade.

Je vermenigvuldigt zo kans maal kans waardoor je resultante gewoon zo klein wordt.

Wat de media er direct van maakten sluit ik uit. Dat het een paar honderd meter was, alleen bij hoogwater niet.

Maar dan nog heb je het risico dat bij "afzetting" (mind the " ) de rugzak een smak kan maken waardoor nog steeds iets breekt.

Die goedkope zonnebrilletjes breken supersnel, daar is echt niet veel voor nodig. De rugzak was ook geen stevige (zie foto) maar een dun slap dingetje.

Lijkt mij ook. De BH's zien er namelijk nog te mooi uit. Als de rugzak lang in het water had gelegen, dan waren ze groezelig en een beetje groen uitgeslagen geweest. Het was nu nog te mooi zwart.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:42:07 #222
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143147390
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Wat is jouw zinnige bijdrage daaraan dan, Schnautzertje?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:42:34 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147421
quote:

[..]

Ontkracht dat er een verbinding geweest zou zijn met de alarmcentrale bedoel ik (duh, geen bereik. Maar goed:officieel ontkracht inmiddels).
pi_143147435
quote:
11s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:40 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

Oké, maar een bericht van 9 april dat misschien over 8 april gaat... het komt ongeveer overeen met de locatie, iPhone gegevens, en de nachtelijke foto's...
- In de EenVandaag video wordt niet gezegd tot wanneer de telefoons gewerkt hebben, was dat nog tot 8 april (die foto's waren 's nachts, niet overdag)
- de zoektocht concentreerde zich rond Boquete, niet in Bocas. Zou nog steeds kunnen dat die heli daar geweest is

Ik vind het niet erg overtuigend, de dag maakt het misschien opvallender, maar ik zou het niet al te serieus nemen.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:43:16 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147466
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Owh, niet? Vertel eens?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:43:58 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143147504
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:41 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik geloof niet dat mata 'grot' hier bedoelt zoals jij het oppakt. Tenminste, als jij het oppakt zoals ik denk dat je em oppakt. Mata doelt op de grot die pa kremers er ff bij verzon bij 1 vandaag.

Klopt, pa Kremers begon zelf over een grot. Zijn vrouw corrigeerde hem, het was meer een rotswand.
pi_143147548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh, niet? Vertel eens?
Het is juist onmogelijk om iets te zeggen juist omdat het gebied zo klein is:

je foutenmarge is groter dan de afstand waarover het gaat.

pi_143147550
quote:

[..]

dacht dat ze na aanleiding van dat zwakke telefoonsignaal zijn gaan zoeken met helicopters.... in de hoop dat.....
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:44:38 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147551
quote:
18s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarop je reageerde.
Zo klein is het niet. En dan nog moet je alle details (rivier/landschap/verzamelplekken afval/keien/stroningen op en onder oppervlak en meerjarige data over regenseizoen) hebben
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:45:39 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147621
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:39 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Het zat m met name in het hoofdletter gebruik ;-)
Dat snap ik ;) Vandaar het woordje "duidelijk" ;)
pi_143147669
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Jammer ook dat (bij dezelfde users) dezelfde stomme discussies steeds weer ontstaan en dezelfde user steeds weer fitties heeft met andere users.
Dat maakt het ook minder zinnig. Maar 1 kant op mogen denken, namelijk die van 1 user, maakt geen zinnig topic. Helaas.
pi_143147680
Toch klopt dat idee van halfdood de fotocamera 's nachts foto's laten maken om aandacht op je te vestigen niet. Want zou jij dan nog, hallucinerend en wel, de tegenwoordigheid van geest hebben om dat ding netjes terug in het hoesje in de rugzak te stoppen? Ik denk het ook niet.

Ik vermoed dat er een eerdere vinder van die rugzak is geweest.
pi_143147712
quote:
11s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:40 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

exact wat ik dacht
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:47:29 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147723
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en het ding kan ook gewoon netjes in struiken blijven hangen.

Ik wil eigenlijk (al een tijdje) niet 100x dezelfde post herhalen, maar we hebben de data gewoon NIET. Niks zinnig over te zeggen
pi_143147726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zo klein is het niet. En dan nog moet je alle details (rivier/landschap/verzamelplekken afval/keien/stroningen op en onder oppervlak en meerjarige data over regenseizoen) hebben
Als je alle onzekerheden bij elkaar neemt wel.

Ik kan ook niet zeggen of olie op plek A 20 miljoen of 20,5 miljoen jaar geleden ontstaan is. Is gewoon te gedetailleerd vergeleken met de onzekerheden.

Hoe kleiner het gebied, hoe minder mogelijk.

Regens, windrichtingen, hellingshoek rivier, extra kleine stroompjes die kunnen ontstaan langs de rivier, een boomstronk die net wat tegenhoudt of juist versnelt, etc. etc.

En dat over 62 dagen in een gebied zonder data.

Is gewoon niet te zeggen als het over een paar km gaat.

pi_143147800
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:46 schreef zwarteweduwe het volgende:
Toch klopt dat idee van halfdood de fotocamera 's nachts foto's laten maken om aandacht op je te vestigen niet. Want zou jij dan nog, hallucinerend en wel, de tegenwoordigheid van geest hebben om dat ding netjes terug in het hoesje in de rugzak te stoppen? Ik denk het ook niet.
Is een goed punt, maar het is niet gezegd dat halfdood betekent dat je niet meer nadenkt over je enige waardevolle spullen.

Een eerdere vinder die midden in de nacht "fotootjes" (en dan zoveel!) gaat maken van een rotswand in een gebied waar nauwelijks mensen wonen, lijkt me echt een verschrikkelijk kleine kans.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:49:17 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147820
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij niet, ik heb een andere achtergrond. Doen alsof jouw achtergrond net zoveel waard is op dit vlak dan de mijne is onzin.

Ik ga ook jouw kennis over jouw vakgebied niet weglachen als zijnde net zoveel waard als de mijne.

Domnivoor en Rubella neem ik ook serieuzer als ze het over spinnen en slangen hebben dan zeg de gemiddelde FOK!ker (of mezelf).
Lul niet. Je beschikt ook helemaal niet over de data die benodigd is.

Jij hebt die data ook niet. Ff geleden gaf je dat gewoon nog netjes toe.
pi_143147847
quote:
Da's dan geregeld;

Deelnemers?
IKKE !!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:50:29 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147882
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:41 schreef VaLkyRie het volgende:
5/4/50#143146634]woensdag 6 augustus 2014 23:27[/url] schreef Dr.Schnautzer het volgende:[/b]

[..]

Humor kan veel kwaad.
Ik geloof niet dat mata 'grot' hier bedoelt zoals jij het oppakt. Tenminste, als jij het oppakt zoals ik denk dat je em oppakt. Mata doelt op de grot die pa kremers er ff bij verzon bij 1 vandaag. ;)

En weer ontopic plz
[/quote]
Dat doet hij wel. Althans; die woordspeling is opzettelijk ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-08-2014 23:56:27 ]
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:51:07 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147909
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- In de EenVandaag video wordt niet gezegd tot wanneer de telefoons gewerkt hebben, was dat nog tot 8 april (die foto's waren 's nachts, niet overdag)
- de zoektocht concentreerde zich rond Boquete, niet in Bocas. Zou nog steeds kunnen dat die heli daar geweest is

Ik vind het niet erg overtuigend, de dag maakt het misschien opvallender, maar ik zou het niet al te serieus nemen.
11 april
pi_143147916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lul niet. Je beschikt ook helemaal niet over de data die benodigd is.

Jij hebt die data ook niet. Ff geleden gaf je dat gewoon nog netjes toe.
Maar wel meer kennis dan jij. Waarom vind jij dat jij net zoveel kan zeggen als ik?

Ik weet wel dat dat op internet de trend is, "iedereen is gelijkwaardig" maar dat is onzin.

Ik ga een automonteur ook niet uitleggen dat ie beter A of B kan doen, ik vertrouw op zijn kennis. Op internet vervagen die grenzen (deels door de anonimiteit) en is ineens iedereen expert.

Ik geef duidelijk aan op welke gebieden ik kennis heb (en dus graag toevoeg), als ik iets niet weet of niet zeker weet vraag ik ernaar (gifslangen, photoshop, automonteurs, etc.).

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:51:47 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147936
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is juist onmogelijk om iets te zeggen juist omdat het gebied zo klein is:

je foutenmarge is groter dan de afstand waarover het gaat.
Nope, jij kijkt alleen naar het (huidige) vindgebied.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:51:52 #243
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143147940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:49 schreef jackie12 het volgende:

[..]

IKKE !!
Nieuwsgierig genoeg ben ik er ook voor ja, laten we vooral wel die gids meenemen ;)
pi_143147952
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:41 schreef Rubella het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. De BH's zien er namelijk nog te mooi uit. Als de rugzak lang in het water had gelegen, dan waren ze groezelig en een beetje groen uitgeslagen geweest. Het was nu nog te mooi zwart.
Zagen er inderdaad nog vrij goed uit voor zover we dat konden beoordelen. Is dat logisch als ze zo lang in zo'n natte/vochtige omgeving hebben gelegen met dagen/weken van regen die over die tas heen zijn gekomen...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:52:19 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143147965
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:44 schreef Spocke het volgende:

[..]

dacht dat ze na aanleiding van dat zwakke telefoonsignaal zijn gaan zoeken met helicopters.... in de hoop dat.....
En dat werd opgepikt door ? Wie?
pi_143147991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

11 april
Nee, ik bedoel dus VOOR die laatste geisoleerde keer.

"In de dagen erna is meermalen 911 geprobeerd te bellen".

Ok, is dat van 1 tot 4 april, van 1 tot 7 of is er tussen 8 en 11 april ook geprobeeerd. Ik interpreteer van niet, maar we weten het niet zeker.

pi_143148005
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nieuwsgierig genoeg ben ik er ook voor ja, laten we vooral wel die gids meenemen ;)
En als eerste een satelliettelefoon. Weet je zeker dat je bereik hebt.
pi_143148019
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:49 schreef jackie12 het volgende:

[..]

IKKE !!
Top! We hebben al een hele crew...

Ik ben vrij dan en reis door Centraal-Amerika (was al het plan voor 1 april 2014). ;)

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:53:17 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Jammer ook dat (bij dezelfde users) dezelfde stomme discussies steeds weer ontstaan en dezelfde user steeds weer fitties heeft met andere users.
Dat maakt het ook minder zinnig. Maar 1 kant op mogen denken, namelijk die van 1 user, maakt geen zinnig topic. Helaas.
Die ene user wordt (iig door mij) ook gewoon tegengesproken hoor. Met argumenten uiteraard.
pi_143148027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En dat werd opgepikt door ? Wie?
dat vraag ik me ook af, ook of het waar is idd
pi_143148047
quote:

[..]

Nope, jij kijkt alleen naar het (huidige) vindgebied.
Ah jij weet waar en hoe ik kijk? Knap zeg!

pi_143148076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:44 schreef Spocke het volgende:

[..]

Zo begreep ik het ook inderdaad.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:55:00 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:46 schreef zwarteweduwe het volgende:

Ik vermoed dat er een eerdere vinder van die rugzak is geweest.
En die ging 3 uur lang om de 2 min foto's maken van niks? Dat is óók niet logisch.

En nee, inheemsen/locals daar zijn niet wereldvreemd of achterlijk. Maar zelfs áls ze dat waren is 3 uur langen in de holst van de nacht op een knopje drukken wat vreemd.
pi_143148145
quote:

[..]

Op een hike wel, een andere keer wil ik het zonder doen. Met GPS, kaart en voorbereiding, maar juist alleen is het tof en kan je het beter inschatten.

De ouders hebben de "fout" (hun keuze) gemaakt dat niet te doen. Ze zijn volledig gebiased die trail gaan lopen. Daarom hebben ze ook eigenlijk geen antwoorden gevonden, alleen maar bevestigd wat ze al in hun hoofd hadden.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:55:59 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148179
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je alle onzekerheden bij elkaar neemt wel.

Ik kan ook niet zeggen of olie op plek A 20 miljoen of 20,5 miljoen jaar geleden ontstaan is. Is gewoon te gedetailleerd vergeleken met de onzekerheden.

Hoe kleiner het gebied, hoe minder mogelijk.

Regens, windrichtingen, hellingshoek rivier, extra kleine stroompjes die kunnen ontstaan langs de rivier, een boomstronk die net wat tegenhoudt of juist versnelt, etc. etc.

En dat over 62 dagen in een gebied zonder data.

Is gewoon niet te zeggen als het over een paar km gaat.
Juist, dan AL niet, laat staan in een groter gebied..
pi_143148181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En die ging 3 uur lang om de 2 min foto's maken van niks? Dat is óók niet logisch.

En nee, inheemsen/locals daar zijn niet wereldvreemd of achterlijk. Maar zelfs áls ze dat waren is 3 uur langen in de holst van de nacht op een knopje drukken wat vreemd.
Dat.

En dan niet in hun huis, nee, bij een rotswand en takken. Van 01:00 tot 04:00.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:56:41 #257
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143148207
quote:

[..]
laten we vooral wel die gids meenemen ;)
Die gids die zomaar in de grond verdween? :')
pi_143148244
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Juist, dan AL niet, laat staan in een groter gebied..
Een groter gebied is juist makkelijker; de onzekerheden worden kleiner dan de globale afstand. Hier is het precies andersom.

Maar goed maakt ook niet uit, dit kleine stuk (km of 5-6) kan je in een paar dagen makkelijk uitkammen met een man of honderd.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:57:16 #259
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143148246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En weer ontopic plz
[/quote]

Dat zou idd ongepast zijn en zou de persoon in kwestie idd naar beneden halen ondanks ook zeer nuttige bijdragen. Maargoed. Blijkbaar zit er bij velen hier oud zeer en liggen bepaalde mensen constant bij elkaar onder de loep. Geen idee verder maar lijkt me niet nodig en contraproductief. Life is too short. /ignore zou ik zeggen
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:58:25 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148312
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar wel meer kennis dan jij. Waarom vind jij dat jij net zoveel kan zeggen als ik?

Ik weet wel dat dat op internet de trend is, "iedereen is gelijkwaardig" maar dat is onzin.

Ik ga een automonteur ook niet uitleggen dat ie beter A of B kan doen, ik vertrouw op zijn kennis. Op internet vervagen die grenzen (deels door de anonimiteit) en is ineens iedereen expert.

Ik geef duidelijk aan op welke gebieden ik kennis heb (en dus graag toevoeg), als ik iets niet weet of niet zeker weet vraag ik ernaar (gifslangen, photoshop, automonteurs, etc.).
En waarom zou ik dat niet kunnen? Net was je het nog helemaal met me eens (niet voldoende data over gebied/ligging rivier(en)/regenseizoenen meerjarig etc) , maar ineens lijkt je ego de kop op te steken ofzo.. :?
pi_143148370
quote:

[..]

11 april
minimaal t/m 11 april ja
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:59:27 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148387
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:52 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zagen er inderdaad nog vrij goed uit voor zover we dat konden beoordelen. Is dat logisch als ze zo lang in zo'n natte/vochtige omgeving hebben gelegen met dagen/weken van regen die over die tas heen zijn gekomen...
Zolang ze nat blijven wel.
pi_143148401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En waarom zou ik dat niet kunnen? Net was je het nog helemaal met me eens (niet voldoende data over gebied/ligging rivier(en)/regenseizoenen meerjarig etc) , maar ineens lijkt je ego de kop op te steken ofzo.. :?
Jij zei "We hebben gewoon de data en kennis niet".

We hebben de data niet.
Jij hebt de kennis niet.
Ik heb een beetje kennis. (ben geen rivierenexpert)

pi_143148463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

minimaal t/m 11 april ja
Maar ervoor, dat is het punt.

Is het:
1-6 april
.
.
.
11 april

of:
1-7 april
.
.
11 april

of:
1-4 april
.
8 april
.
.
11 april

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:01:02 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148492
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah jij weet waar en hoe ik kijk? Knap zeg!
Goed he? :7
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:02:37 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148587
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een groter gebied is juist makkelijker; de onzekerheden worden kleiner dan de globale afstand. Hier is het precies andersom.

Maar goed maakt ook niet uit, dit kleine stuk (km of 5-6) kan je in een paar dagen makkelijk uitkammen met een man of honderd.
Je hebt het het dus het vindgebied (van juni en juli)?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:03:40 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148642
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:57 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Dat zou idd ongepast zijn en zou de persoon in kwestie idd naar beneden halen ondanks ook zeer nuttige bijdragen. Maargoed. Blijkbaar zit er bij velen hier oud zeer en liggen bepaalde mensen constant bij elkaar onder de loep. Geen idee verder maar lijkt me niet nodig en contraproductief. Life is too short. /ignore zou ik zeggen
[/quote]
Is een Mata-ding. Kun je je wel of niet aan ergeren. Veranderen gaat het sowieso niet ;)
pi_143148689
Goed, inhoudelijker dan.

Het broekje. Ligt het meest stroomopwaarts.

- uitgetrokken en te drogen gelegd - vergeten/niet meer kunnen vinden?
- van het (overleden) lichaam gespoeld - lichaam hogerop al omgekomen
- als landmark gebruikt?
- uitgetrokken en op gaan zitten - vergeten/niet meer kunnen vinden?
- ze had het broekje in haar hand bij het oversteken van de rivier en het viel op de grond - niet meer teruggegaan om het op te pikken
- iets anders?

pi_143148729
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dus VOOR die laatste geisoleerde keer.

"In de dagen erna is meermalen 911 geprobeerd te bellen".

Ok, is dat van 1 tot 4 april, van 1 tot 7 of is er tussen 8 en 11 april ook geprobeeerd. Ik interpreteer van niet, maar we weten het niet zeker.
Dat weten we inderdaad niet. Een volledige tijdlijn met de juiste telefoongegevens zou geen overbodige luxe zijn.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:06:09 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148765
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij zei "We hebben gewoon de data en kennis niet".

We hebben de data niet.
Jij hebt de kennis niet.
Ik heb een beetje kennis. (ben geen rivierenexpert)
Lekker boeiend, jij hebt de data zoals je zegt niet, dus je "beetje" kennis kan ook het raam uit :6
En wat ik over rivieren zei was je het roerend mee eens hoor :P
pi_143148809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lekker boeiend, jij hebt de data zoals je zegt niet, dus je "beetje" kennis kan ook het raam uit :6
En wat ik over rivieren zei was je het roerend mee eens hoor :P
:* , het broekje.

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:07:34 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148834
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:04 schreef El_Matador het volgende:
Goed, inhoudelijker dan.

- als landmark gebruikt?
- ze had het broekje in haar hand bij het oversteken van de rivier en het viel op de grond - niet meer teruggegaan om het op te pikken
- iets anders?
Is onmogelijk te zeggen (en dat weet jij ook best).
pi_143148864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja dat ben ik met je eens. Tunnelvisie
pi_143148868
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is onmogelijk te zeggen.
Dus maar niet meer speculeren?

pi_143148871
quote:
Goed, inhoudelijker dan.

- als landmark gebruikt?
- iets anders?
Vrijwillig uitgetrokken en verder gelopen lijkt mij geen optie. Ze had dan nog alleen haar ondergoed / bikinibroekje aan. Nee, je voelt je dan als vrouw te kwetsbaar.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:08:37 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143148897
quote:
De jeansshort. En ja, je beetje "kennis" heb je niks aan zonder die data. Of mijn beetje kennis voldoet ook prima :)
pi_143148915
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Tunnelvisie
Onfatsoenlijk!

SPOILER

pi_143148985
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:57 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

[/quote]Oud zeer? Neuh ik ben nieuw. Ik spreek mensen aan op gedrag dat ik dubieus of misselijkmakend vind.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:10:40 #279
163650 Greys
pi_143149001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De jeansshort. En ja, je beetje "kennis" heb je niks aan zonder die data. Of mijn beetje kennis voldoet ook prima :)
Een jeansshort is ook een broekje...
Mijn god, wat maakt dat gewellesnietes en haantjesgedrag dit topic toch volkomen kut om mee te lezen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143149002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:08 schreef Rubella het volgende:

[..]

Vrijwillig uitgetrokken en verder gelopen lijkt mij geen optie. Ze had dan nog alleen haar ondergoed / bikinibroekje aan. Nee, je voelt je dan als vrouw te kwetsbaar.
Eens.

Toch zijn de niet-stoffelijke resten de grootste aanwijzingen. Vooral omdat ze vreemd zijn.

Heb je een ander idee?

pi_143149012
Padres de Kris Kremers,disconformes por lenta investigación del caso

http://infochiriqui.com/n(...)estigacion-del-caso/
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:11:04 #282
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143149028
quote:
Goed, inhoudelijker dan.

- als landmark gebruikt?
- iets anders?
- Ze trekt haar broekje uit zodat het niet nat wordt, legt het op de kant, en loopt de rivier in om Lisanne te helpen die van de kabelbrug is gedonderd.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:11:40 #283
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143149065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is een Mata-ding. Kun je je wel of niet aan ergeren. Veranderen gaat het sowieso niet ;)
[/quote]

Zoals met veel zaken in t leven, besluit ik maar om me er niet aan te ergeren. Zie dat jij gelukkig ook niet al te lange tenen hebt, scheelt een hoop he ;) dat gehakketak valt me al een tijdje op hier. Ik ken de voorgeschiedenis niet, boeit me ook niet, maar tis wel irritant en t breekt de flow van de discussie steeds. Maarja, tijd om mn grot in te duiken. Laterrrr
pi_143149071
quote:
13s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Mijn god, wat maakt dat gewellesnietes en haantjesgedrag dit topic toch volkomen kut om mee te lezen.
Dat kan ik me goed voorstellen. Ik dacht dat alle meelezers ook meeposten, maar dat is dus niet zo.

Het jeansshortbroekje, licht van kleur, maatje M, merk onbekend...

Wat is jouw idee erover?

pi_143149087
Het wordt tijd dat ik uitlog. Het begint op een studentensoos te lijken en ik heb ook nog een leven buiten het forum. Welterusten allemaal.
pi_143149096
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:11 schreef VaLkyRie het volgende:
Maarja, tijd om mn grot in te duiken. Laterrrr
Rust zacht!

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:12:30 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149127
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus maar niet meer speculeren?
Speculeren mag best, mits óf met een gegronde aanwijzing óf met vermelding dat het nergens op gebaseerd is/een wilde theorie is (als je bijv een niet passend stukje info ergens probeert in te passen).

Zomaar wat kiezen uit de mogelijkheden want "dat past in mijn (film)scenario" of "Ik ken K&L helemaal niet maar ik vind dat hun karakters zo zijn DUS" of zouets nergens op gebaseerds vind ik onzinnig
pi_143149131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vraagje (geen aanval): Waarom zijn de meeste posts van jouw offtopic? Is het onderwerp niet interessant genoeg?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_143149134
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:11 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

- Ze trekt haar broekje uit zodat het niet nat wordt, legt het op de kant, en loopt de rivier in om Lisanne te helpen die van de kabelbrug is gedonderd.
En dan dus vergeten? Niet meer aangetrokken? Broekje niet weer kunnen vinden?

pi_143149190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Speculeren mag best, mits óf met een gegronde aanwijzing óf met vermelding dat het nergens op gebaseerd is/een wilde theorie is (als je bijv een niet passend stukje info ergens probeert in te passen).

Zomaar wat kiezen uit de mogelijkheden want "dat past in mijn (film)scenario" of "Ik ken K&L helemaal niet maar ik vind dat hun karakters zo zijn DUS" of zouets nergens op gebaseerds vind ik onzinnig
Mag je vinden natuurlijk, daarom geen onzinnigheid, maar broekjes.

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:13:37 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149195
quote:
13s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Mijn god, wat reageer jij toch selectief.
En lopen zeiken over haantjesgedrag maar ipv inhoudelijk posten binnen komen vallen meteen sneren uitdelen..
pi_143149211
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:12 schreef Rubella het volgende:
Welterusten allemaal.
Lekker slapen, kikker je van op!

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:15:54 #293
163650 Greys
pi_143149312
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan ik me goed voorstellen. Ik dacht dat alle meelezers ook meeposten, maar dat is dus niet zo.

Het jeansshortbroekje, licht van kleur, maatje M, merk onbekend...

Wat is jouw idee erover?
Ik heb in de reeks af en toe wel wat gepost, maar sporadisch, vooral vragen.
Niet zoveel tijd om het heel gedetailleerd te volgen, maar dan is het des te rot als je dagelijks even alles wilt bijlezen en je door het persoonlijk gemekker moet worstelen ;)

Al jouw net genoemde opties met het broekje zouden kunnen. Ergens kan ik me weinig voorstellen bij de 'vergeten' opties, maar het kan. Natte jeans schuurt als een gek, dus dat ze hem zelf uitgetrokken heeft als het nat was geworden kan ik me wel weer goed voorstellen. Echter, dat laten drogen van jeans duurt doorgaans héél lang, niet iets waar je even een kwartiertje op gaat zitten wachten zeg maar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:17:28 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149378
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:11 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Zoals met veel zaken in t leven, besluit ik maar om me er niet aan te ergeren. Zie dat jij gelukkig ook niet al te lange tenen hebt, scheelt een hoop he ;) dat gehakketak valt me al een tijdje op hier. Ik ken de voorgeschiedenis niet, boeit me ook niet, maar tis wel irritant en t breekt de flow van de discussie steeds. Maarja, tijd om mn grot in te duiken. Laterrrr
[/quote]
Ja, dat is idd jammer. Slaap lekker!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:17:38 #295
163650 Greys
pi_143149385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn god, wat reageer jij toch selectief.
En lopen zeiken over haantjesgedrag maar ipv inhoudelijk posten binnen komen vallen meteen sneren uitdelen..
Daar ga je weer :)
Het IS hier godsgruwelijk irritant om bij te lezen voor mensen die overdag niet de tijd daarvoor hebben. Je zou ook kunnen zeggen 'ja kan ik me wel voorstellen, laten we er allemaal een béétje op letten'. Maar persoonlijk gedoe lijkt voor jou steeds belangrijker. Carry ons, ik negeer je wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:17:50 #296
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143149395
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan dus vergeten? Niet meer aangetrokken? Broekje niet weer kunnen vinden?
En dan zelf ook ten val gekomen, daarbij iets gebroken, en vervolgens niet meer overeind kunnen komen...
(Op dag 11, dus volledig uitgeput/verzwakt etc.)
→ zie Domnivoor-scenario
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:17:58 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149399
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:12 schreef Rubella het volgende:
Het wordt tijd dat ik uitlog. Het begint op een studentensoos te lijken en ik heb ook nog een leven buiten het forum. Welterusten allemaal.
Truste :W
pi_143149403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb in de reeks af en toe wel wat gepost, maar sporadisch, vooral vragen.
Niet zoveel tijd om het heel gedetailleerd te volgen, maar dan is het des te rot als je dagelijks even alles wilt bijlezen en je door het persoonlijk gemekker moet worstelen ;)

Al jouw net genoemde opties met het broekje zouden kunnen. Ergens kan ik me weinig voorstellen bij de 'vergeten' opties, maar het kan. Natte jeans schuurt als een gek, dus dat ze hem zelf uitgetrokken heeft als het nat was geworden kan ik me wel weer goed voorstellen. Echter, dat laten drogen van jeans duurt doorgaans héél lang, niet iets waar je even een kwartiertje op gaat zitten wachten zeg maar.
OK, maakt sense. Zeker in een vochtig gebied.

Vraag blijft dus waarom het broekje daar dan nog ligt. Zou van hogerop kunnen komen, maar dan is het weer toeval dat het net bij de 2e kabelbrug ligt.

"Vergeten" kan, als het 's nachts is dat er iets gebeurd is. Niet meer terug kunnen vinden.

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:18:54 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149435
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:12 schreef eight het volgende:

[..]

Vraagje (geen aanval): Waarom zijn de meeste posts van jouw offtopic? Is het onderwerp niet interessant genoeg?
Hoe kom je daarbij?
pi_143149445
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:17 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

En dan zelf ook ten val gekomen, daarbij iets gebroken, en vervolgens niet meer overeind kunnen komen...
(Op dag 11, dus volledig uitgeput/verzwakt etc.)
→ zie Domnivoor-scenario
Dan denk je dat de rugzak daarheen gespoeld is dus?

pi_143149446
vol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')