abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143145233
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Het lijkt mij dus vrij logisch dat je daar compleet gek wordt dwalend in de jungle.Maar daar lijken de meeste mensen hier anders over te denken, die maken er een soort expeditie robin achtig iets van. :P
Ik niet. Ik zie die nachtelijke tocht met die 90 "foto's" juist als een tour gericht op een fata morgana, een hallucinatie, iets in de verte denken te zien en daarom midden in de nacht moeten lopen zonder licht (waar die camera voor gebruikt is).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143145258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt, het is erg globaal en de staat van de lichamen toen zij in het water kwamen speelt ook een rol.
Maar globaal zegt het wel iets.
Maar lijkt alweer niet betrouwbaar gezien de meest recent gevonden resten eigenlijk heel dichtbij de vorige resten lagen. Toch?
pi_143145260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef Ouder1 het volgende:
Botten drijven niet.
Ah, hoe weet je dat?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143145335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Maar lijkt alweer niet betrouwbaar gezien de meest recent gevonden resten eigenlijk heel dichtbij de vorige resten lagen. Toch?
Die kunnen natuurlijk ook van hogerop komen.

Stel de meiden zijn omgekomen op het hoogst mogelijke punt (de 1e kabelbrug is het meest logische hoogste punt), dan zou het kunnen dat er nog resten stukje bij beetje in de rivier spoelen en dan afgezet worden.

Of in etappes, kan ook. Eerst van Kabelbrug naar punt A, na de nieuwe regens naar punt B en als laatste naar de vindplaats.

pi_143145372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In een grot/afgrond/diepe kuil met takken toch? :+

(Niet lullig bedoeld, moest er wel om grinniken, maar mijn god wat heb jij sinds je van die drie niet zwarte wist dezelfde post ongelofelijk vaak herhaald zeg.. :D )
Kan..niet per definitie in een grot, maar dus wel een lage plek/een dal? waaruit dus de laatste foto's van beneden af aan gefotografeerd een rots en takken te zien zijn.
pi_143145393
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat de routes checken logischer is. De eerste kabelbrug is de eerste (logische) "aanvaring" met de rivier vanaf de quebradas. Verder stroomopwaarts is volgens mij geen pad.

Dus de 1e kabelbrug is het eerste punt waar de meiden te water geraakt kunnen zijn.

Maar zoals gezegd; dat geloof ik niet met de rugzak. Een rugzak die in een stromende rivier terechtkomt maakt zeer onwaarschijnlijk nog 90 foto's erna en bellen met een smartphone lijkt me ook onmogelijk.
Rugzak kan na de 11e te water zijn geraakt. Alleen dat bijvoorbeeld de zonnenbrillen dan onbeschadigd eruit zijn gekomen lijkt onwaarschijnlijk.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:03:56 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145407
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat de routes checken logischer is. De eerste kabelbrug is de eerste (logische) "aanvaring" met de rivier vanaf de quebradas. Verder stroomopwaarts is volgens mij geen pad.

Dus de 1e kabelbrug is het eerste punt waar de meiden te water geraakt kunnen zijn.

Maar zoals gezegd; dat geloof ik niet met de rugzak. Een rugzak die in een stromende rivier terechtkomt maakt zeer onwaarschijnlijk nog 90 foto's erna en bellen met een smartphone lijkt me ook onmogelijk.
We weten niet wanneer ze bij die eerste kabelbrug zijn gekomen en we weten niet hioe de rivier(en) zich exact (kunnen) gedragen in het regenseizoen. Je zou het gebied daar (inl exacte stroom rivieren + hoe ze waar precies in het landschap liggen voor tientallen kilometers) al jaren gedetailleerd en goed moeten kennen, veel regenseizoenen (waaronder ook de extremen) moeten hebben meegemaakt én dan je ervaring vergelijken met hoe het dit jaar was/is (op verschillende momenten).

Is écht niet te doen vanuit Amsterdam of Bogotá (lees: of afstand en zonder die kennis/ervaring)..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143145421
Als alle gevonden resten van 1 meid zijn, is er wel iets vreemds aan de hand, lijkt me.

Al verwacht ik dat ze van geen van beiden zijn, eerlijk gezegd. Dat het een dood spoor (no pun intended) is.

pi_143145437
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je weet wat een bone bed is?
Yep. Kan jij je die link die ik langgeleden postte over die jongen die in Noorwegen in een kolkende rivier terecht kwam? En hoever zijn lichaam zich verplaatst had voor hij werd gevonden?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:04:52 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145454
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Drijvende troep idd. Botten drijven niet.
Ze hoeven ook helemaal niet te drijven. onder het wateroppervlak is óók stroming.
pi_143145463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Rugzak kan na de 11e te water zijn geraakt. Alleen dat bijvoorbeeld de zonnenbrillen dan onbeschadigd eruit zijn gekomen lijkt onwaarschijnlijk.
Precies, het zijn goedkope brilletjes. En de smartphones zijn ook erg fragiel.

Ik geloof niet in transport door de rivier van de rugzak. Daar ziet de inhoud (en de wilde rivier, hoewel dit verder stroomafwaarts is) er niet naar uit.

woensdag 6 augustus 2014 @ 23:05:30 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145489
quote:

[..]

Zegt NIKS ---> zie mijn recente posts hierover..
pi_143145500
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, hoe weet je dat?
Botten kunnen volgens mij wel drijven. De binnenkant is namelijk gevuld met een sponsachtig materiaal. Dit maakt ze lichter. Als botten massief zouden zijn is ons skelet niet meer mee te slepen. Vooral de platte beenderen (schouderbladen e.d.) kunnen ook door hun vorm makkelijker drijven.
pi_143145543
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stel de meiden zijn omgekomen op het hoogst mogelijke punt (de 1e kabelbrug is het meest logische hoogste punt), dan zou het kunnen dat er nog resten stukje bij beetje in de rivier spoelen en dan afgezet worden.

Of in etappes, kan ook. Eerst van Kabelbrug naar punt A, na de nieuwe regens naar punt B en als laatste naar de vindplaats.
Hmm, dat is ook weer waar inderdaad.

Verdomme, waarom zoeken ze niet met honden daar in het gebied van de kabelbruggen en het gebied van de laatste resten. Kans dat ze dan meer zullen vinden lijkt me groter dan dat ze nu af en toe met een paar man daar wat rondlopen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:07:06 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Niet als het water zo hoog staat dat het boven de rotsen stroomt en de rugzak blijft "drijven" en in een bosje blijft hangen als het water zakt.. Om maar wat te noemen..
pi_143145584
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:04 schreef El_Matador het volgende:
Als alle gevonden resten van 1 meid zijn, is er wel iets vreemds aan de hand, lijkt me.

Al verwacht ik dat ze van geen van beiden zijn, eerlijk gezegd. Dat het een dood spoor (no pun intended) is.
Jij gelooft de DNA match niet zoals ik begrijp? en/of de betrouwbaarheid?
pi_143145589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We weten niet wanneer ze bij die eerste kabelbrug zijn gekomen en we weten niet hioe de rivier(en) zich exact (kunnen) gedragen in het regenseizoen. Je zou het gebied daar (inl exacte stroom rivieren + hoe ze waar precies in het landschap liggen voor tientallen kilometers) al jaren gedetailleerd en goed moeten kennen, veel regenseizoenen (waaronder ook de extremen) moeten hebben meegemaakt én dan je ervaring vergelijken met hoe het dit jaar was/is (op verschillende momenten).

Is écht niet te doen vanuit Amsterdam of Bogotá (lees: of afstand en zonder die kennis/ervaring)..
Precies. Met modellen zou je iets kunnen zeggen, maar de Panamese Prutsers doen daar niet aan. Misschien de UvA (fysische geografie), maar dan nog heb je keiveel data nodig over hoeveelheid regen, verdamping/inklinking/peil laten zakken, de tijdstippen van de regens, de verschillende locaties van regens (in de bergen of lagerop), etc.

Wordt een bijzonder lastig verhaal.

Toch is dat zo'n beetje mijn werk, alleen dan met tientallen miljoenen jaren, veel meer onzekerheden en datapunten onder de grond. *)

pi_143145648
quote:

[..]

Euhh.. Daar is het juist op berekend; dat is de enige data die we hebben namelijk.
pi_143145649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef Rubella het volgende:

[..]

Botten kunnen volgens mij wel drijven. De binnenkant is namelijk gevuld met een sponsachtig materiaal. Dit maakt ze lichter. Als botten massief zouden zijn is ons skelet niet meer mee te slepen. Vooral de platte beenderen (schouderbladen e.d.) kunnen ook door hun vorm makkelijker drijven.
Dat dacht ik ook, maar ben geen expert op botgebied.

Bovendien wat Whiskers zegt. De stroming houdt de botten "drijvend". En het hangt helemaal af van de rivierbedding (hoe diep, hoeveel stenen, etc.).

pi_143145657
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:04 schreef El_Matador het volgende:

De laatst gevonden resten bedoel je?
pi_143145687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:07 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Jij gelooft de DNA match niet zoals ik begrijp? en/of de betrouwbaarheid?
Die is er nog niet. Panama-stad is nog bezig.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:08 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

De laatst gevonden resten bedoel je?
yup

pi_143145736
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stukje bij beetje IN de rivier spoelen? Je bedoelt denk ik afhankelijk van gewicht en omvang afgezet worden door de rivier..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:10:15 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143145737
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ze kunnen zeker drijven. Heb dat ook wel gezien. Maar dat waren bewerkte botten (dierenbotten na het bereiden van het vlees). En je hebt zeker gelijk dat ze niet massief zijn. Maar verder weet ik het dus niet precies.
pi_143145770
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, het zijn goedkope brilletjes. En de smartphones zijn ook erg fragiel.

Ik geloof niet in transport door de rivier van de rugzak. Daar ziet de inhoud (en de wilde rivier, hoewel dit verder stroomafwaarts is) er niet naar uit.
Blijft jammer dat we niet precies weten hoe/waar en in welke toestand de rugzak is gevonden.
Maar wellicht is de rugzak 'enkel' doorweekt geweest van de vele regen maar is ie verder dus niet verplaatst door de rivier.
pi_143145783
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet als het water zo hoog staat dat het boven de rotsen stroomt en de rugzak blijft "drijven" en in een bosje blijft hangen als het water zakt.. Om maar wat te noemen..
Het punt is dat er maar 1 rots hoeft te zijn om het verhaal te ontkrachten. 1 botsinkje is genoeg.

Om het dus mogelijk te maken moet die rugzak allerlei magische toeren om en over rotsen gemaakt hebben. Die kans is gewoon extreem klein. Uitsluiten kan je het idd niet, maar ik acht de kans echt te klein.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')