Ik heb zelf dat filmpje van die gast die verdwaalt was in de jungle (hierboven ergens gepost) nog niet gezien maar wat ik heb gelezen/gehoord lijkt het me onmogelijk dat ze ruim 6 weken hebben weten te overleven.quote:
Wat ook meewerkt is dat na het begin van de regentijd de rivieren ineens vollopen en het debiet groter wordt. Ik vermoed dat er meer uit het bos gespoeld is / gaat worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, is zeker niet gek. Vaak verzamelt zich ook allerlei "troep" (bladeren, takken, afval, you name it) in bepaalde bochten en op bepaalde stukken. Iig in NL. Hoe dat in een bergbeek/rivier precies werkt (met rotsen/keien erin en een flink verval) weet ik niet, maar ook daar zul je dat hebben (al is het maar door juist verschillende snellere en langzamere stromingen door de keien die in in liggen).
In een grot/afgrond/diepe kuil met takken toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:40 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ja, excact, dat is wat ik ook dacht ja...
Ik begin toch echt steeds meer in een verdwaling te geloven.
Uitputting etc.
En geschuild of iets, en daar de laatste foto's uit laatste wanhoop.
Zeg Mata, zoek jij die boom ff op in Google Maps ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wordt niet gezegd:
encontró en un árbol
Lekker duidelijk, in een boom dus.
Quien guía al grupo es Verísimo Fuentes, un hombre con más de 38 años de vivir por el área
Leider van de groep woont al ruim 38 jaar in het gebied.
Por [El Pianista] se reinició esta búsqueda, antes de que saliera el sol, el día miércoles.
Cuando ya se estaba por regresar, pues se hacía de noche, dos de los miembros del grupo de búsqueda sienten un fuerte, pero agradable, olor a perfume. Parecía un dulce perfume de mujer.
"niveautje" hoor.
Ze roken een lekker, zoet parfum van een vrouw.
Ze gingen pas laat de berg op, geloof nooit dat ze over de Mirador geweest zijn.
Des te vreemder dat op slechts ~3 km van de rugzak nu die nieuwe vondsten zijn gedaan. Met 125 dagen regen en overstromingen is dat wel erg dichtbij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef Rubella het volgende:
[..]
Wat ook meewerkt is dat na het begin van de regentijd de rivieren ineens vollopen en het debiet groter wordt. Ik vermoed dat er meer uit het bos gespoeld is / gaat worden.
Staat mij dus ook bij dat het regenseizoen (en de feitelijke regens) al vrij snel na de vermissing begon.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Op de dag van hun vermissing. Maar niet gedurende de dagen dat ze nog in leven zijn geweest.
In 64 dagen een volkomen kaal bot vind ik zelf al opvallend. In een eerdere link zagen we een lijk 14 dagen buiten lag en dat was volkomen intact alleen opgezwollen (gassen).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar waarom zou dat niet kunnen? In mijn spoilerverhaal (ik zeg NIET dat het zo gegaan is) is er reeds sprake van losse onderdelen.
Het was eerst een K, maar 2 dagen later kwam Kris terug en maakte het werk af.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zeg Mata, zoek jij die boom ff op in Google Maps ?
Ja, daar kerven mensen wel vaker iets in inderdaadquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wordt niet gezegd:
encontró en un árbol
Lekker duidelijk, in een boom dus.
Quien guía al grupo es Verísimo Fuentes, un hombre con más de 38 años de vivir por el área
Leider van de groep woont al ruim 38 jaar in het gebied.
Por [El Pianista] se reinició esta búsqueda, antes de que saliera el sol, el día miércoles.
Cuando ya se estaba por regresar, pues se hacía de noche, dos de los miembros del grupo de búsqueda sienten un fuerte, pero agradable, olor a perfume. Parecía un dulce perfume de mujer.
"niveautje" hoor.
Ze roken een lekker, zoet parfum van een vrouw.
Ze gingen pas laat de berg op, geloof nooit dat ze over de Mirador geweest zijn.
Het gaat niet om het tijdstip maar om de locatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef El_Matador het volgende:
Bone beds zijn helemaal niet gek. En daar zitten soms honderdduizenden jaren tussen.
Je weet wat een bone bed is?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het tijdstip maar om de locatie.
Zijn de flash floods nou in die rivier die we zien op de plaatjes van die kabelbruggen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exactemundo.
Tel daar flash floods bij op die tegen een bocht/de kant van de rivier botsen, waterpeil zakt weer en je hebt veel sediment bij elkaar.
Dat zou gebeurd kunnen zijn met het bekken en de schoen van Lisanne, maar achter een boom blijft vreemd.
En er in ook.. Erin gespoeld, naar bodem gezakt (zware dingen nadat de vaart uit het water was), waterpeil zakt, zware dingen blijven liggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef Rubella het volgende:
[..]
Wat ook meewerkt is dat na het begin van de regentijd de rivieren ineens vollopen en het debiet groter wordt. Ik vermoed dat er meer uit het bos gespoeld is / gaat worden.
Dit is niet verwonderlijk. Ondanks dat een regenwoud erg veel biodiversiteit heeft is de grond er erg arm aan voedingsstoffen. Dit betekent dat als er een nieuwe bron (sorry rot omschrijving) is die snel verwerkt moet worden. Tel daarbij de vochtigheid en de hitte op en je hebt een snelle ontbinding. Als er een gifkikker bij mij in het terra het loodje legt, dan is het volledige dier in amper 2 dagen vergaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In 64 dagen een volkomen kaal bot vind ik zelf al opvallend. In een eerdere link zagen we een lijk 14 dagen buiten lag en dat was volkomen intact alleen opgezwollen (gassen).
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zeg Mata, zoek jij die boom ff op in Google Maps ?
Ik zou het zeker kijken. Het geeft meer beeld vind ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik heb zelf dat filmpje van die gast die verdwaalt was in de jungle (hierboven ergens gepost) nog niet gezien maar wat ik heb gelezen/gehoord lijkt het me onmogelijk dat ze ruim 6 weken hebben weten te overleven.
Eens. Door de overstromingen worden er zaken de kant op gespoeld.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En er in ook.. Erin gespoeld, naar bodem gezakt (zware dingen nadat de vaart uit het water was), waterpeil zakt, zware dingen blijven liggen.
Scherp! dat is dan inderdaad een aparte locatie als je het zo bekijkt. Zo dichtbij zou je dan niet verwachten als er inmiddels zoveel tijd verstreken is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Des te vreemder dat op slechts ~3 km van de rugzak nu die nieuwe vondsten zijn gedaan. Met 125 dagen regen en overstromingen is dat wel erg dichtbij.
Maar goed, ook daarvan weten we de details niet, geen foto's van hoe of wat, etc.
Die dingen komen in secondes, helemaal als je achter een bocht in de rivier zit en het regent, dan hoor je hem niet aankomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:53 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zijn de flash floods nou in die rivier die we zien op de plaatjes van die kabelbruggen?
En iemand een linkje met meer achtergrond over zo'n flash floods? benieuwd hoe onverwachts zoiets komt.
Zat ik net te kijken.quote:Misschien een schuilplaats gehad tussen/bij van die grote rotsen in een stukje drooggevallen rivier?
Stuk van de rotsen zichtbaar op de nachtfoto's van 8 april ? Vergezocht wellicht...maar toch.
Klopt, het is erg globaal en de staat van de lichamen toen zij in het water kwamen speelt ook een rol.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat soort berekeningen veel te simplistisch zijn. Er is software voor, waar je een model mee kan bouwen (heb er nog aan gedacht dat in "mijn" software te doen), maar dan moet je precies de hoeveelheid regen en de droge tijden (+ verdamping/peil laten zakken) ertussen weten, anders is het echt niet goed te berekenen.
Ik niet, niet ik dat klimaat en in de "bushbush" (met diens fauna, en daarmee bedoel ik zeker niet alleen grote aaseters).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In 64 dagen een volkomen kaal bot vind ik zelf al opvallend. In een eerdere link zagen we een lijk 14 dagen buiten lag en dat was volkomen intact alleen opgezwollen (gassen).
Het lijkt mij dus vrij logisch dat je daar compleet gek wordt dwalend in de jungle.Maar daar lijken de meeste mensen hier anders over te denken, die maken er een soort expeditie robin achtig iets van.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:54 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ik zou het zeker kijken. Het geeft meer beeld vind ik.
Die man was na 5 dagen compleet uitgeput, hallucineren, infectie's (de voeten zijn echt eng om te zien, en dat was al op dag 6 of 7), kon nog amper staan en dus lopen, en op 10 dagen al meer dood dan levend.
1 à 2 dagen later en hij had niet meer geleefd.
Ik denk dat de routes checken logischer is. De eerste kabelbrug is de eerste (logische) "aanvaring" met de rivier vanaf de quebradas. Verder stroomopwaarts is volgens mij geen pad.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Klopt, het is erg globaal en de staat van de lichamen toen zij in het water kwamen speelt ook een rol.
Maar globaal zegt het wel iets.
Hoeft niet. Ligt aan het exacte landschap daar (incl ligging/diepte rivieretc)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Scherp! dat is dan inderdaad een aparte locatie als je het zo bekijkt. Zo dichtbij zou je dan niet verwachten als er inmiddels zoveel tijd verstreken is.
Drijvende troep idd. Botten drijven niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, is zeker niet gek. Vaak verzamelt zich ook allerlei "troep" (bladeren, takken, afval, you name it) in bepaalde bochten en op bepaalde stukken. Iig in NL. Hoe dat in een bergbeek/rivier precies werkt (met rotsen/keien erin en een flink verval) weet ik niet, maar ook daar zul je dat hebben (al is het maar door juist verschillende snellere en langzamere stromingen door de keien die in in liggen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |