ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Een jaar geleden heeft er ook een V250 in Groningen gestaan. Dat was ook wel een vreemd gezicht. Moest een stel af laten rangeren en kwam op 7B binnen (bij uitzondering dat we daar stoppen). Dubbel feest dus!
Ja, in Engeland. En de enige manier om ze open te krijgen is om het raam aan een leren riempje te laten zakken en van binnenuit de buitendeurklink te bedienen. Aan de binnenkant zit geen open-mechanisme of any kind.
Er zijn inderdaad verschillende methodes. Het kan ook wel sneller, maar dat is ook duurder. Het kan ook wel langzamer, maar goedkoper wordt het niet. Het kan ook nog langzamer EN duurder. Hangt er vanaf wanneer je gaat, en idd of je korting krijgt of niet.
Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef Dr_Flash het volgende: Er zijn inderdaad verschillende methodes. Het kan ook wel sneller, maar dat is ook duurder. Het kan ook wel langzamer, maar goedkoper wordt het niet. Het kan ook nog langzamer EN duurder. Hangt er vanaf wanneer je gaat, en idd of je korting krijgt of niet.
morgen, het liefst rond 10:00 uur aankomen en dan rond een uur of 20:00 weer naar huis
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
ICK had een soort draaideuren. Die knalden ook zo mooi keihard dicht. En ze waren vaak al te openen als de trein nog reed, lekker efficiënt uitstappen .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
morgen, het liefst rond 10:00 uur aankomen en dan rond een uur of 20:00 weer naar huis
De eerst mogelijk aankomsttijd is 10:51, maar dan ben je bijna 5 uur onderweg. Als je genoegen neemt met om 11.04u aankomen moet je om 8:08 vertrekken.
Laatst mogelijke vertrek is 20:56, je bent dan om 23:52 terug in Utrecht. Een uur eerder is ook mogelijk.
Totaalprijs is ¤92,40
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als rozijnen liggen te wellen Maar het recept krenten vermeldt Hebben die rozijnen dan Zinloos geweld?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 2 augustus 2014 11:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende: In Buitenpost hebben we ooit ook zoiets gehad. Persoon zit in het spoor. We gingen planmatig roestrijden door de overloopwissels, dus de trein wisselt vlak voor de persoon door naar het andere spoor, en na hem weer terug. Ik vermoed dat hij er sindsdien van overtuigd is dat treinen kunnen sturen...
ICK had een soort draaideuren. Die knalden ook zo mooi keihard dicht. En ze waren vaak al te openen als de trein nog reed, lekker efficiënt uitstappen .
Ja, en dr zat altijd zo een raar 'vloertje' aan die deur die beneden afdekte, ik heb me altijd afgevraagd of in een volle ICK niet ooit eens de tenen van iemand daarmee geamputeerd zijn.
Konden, maar daar moest je flink je best voor doen. Andere kant van dit verhaal: Je kon met open deuren vertrekken en eenmaal boven de 5 km/h klapten ze zonder enige vorm van waarschuwing of demping dicht. Serieus hard dicht.
Konden, maar daar moest je flink je best voor doen. Andere kant van dit verhaal: Je kon met open deuren vertrekken en eenmaal boven de 5 km/h klapten ze zonder enige vorm van waarschuwing of demping dicht. Serieus hard dicht.
de SGMm heeft van binnen een geel paneel tegen de muren. oude SGM wanddecoratie zit er nog gewoon onder, het geel is er opgeplakt. afgelopen week zat ik in een SGMm waar een heel stuk van dat gele paneel was afgebroken. daardoor was het oude wit met blauw weer zichtbaar
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 1 augustus 2014 21:50 schreef Bitlord het volgende: Een actueel beeld over de deplorabele situatie van de Albanese Spoorwegen, waar we het laatst hier over hadden:
Tof, bedankt voor de link! Ik werd in april knettergek van dat land, maar het begint toch wel weer te kriebelen om terug die kant op te gaan na het zien van dit, zeker als ik weer zie hoe lief die mensen zijn.
Tof, bedankt voor de link! Ik werd in april knettergek van dat land, maar het begint toch wel weer te kriebelen om terug die kant op te gaan na het zien van dit, zeker als ik weer zie hoe lief die mensen zijn.
Fffuck wat vet zeg Nu wil ik ook naar Albanië
Je zou hopen dat die Max hier ook eens langs kwam om zijn verhaal te vertellen
Op zondag 3 augustus 2014 14:38 schreef Dr_Flash het volgende: Tering hee. Is er wat te doen in Deventer soms? Drie keer zo veel volk op het station als in een doordeweekse ochtendspits
Deventer Boekenmarkt volgens de site van de plaatselijke VVV, 'de grootste van Europa'
Op zondag 3 augustus 2014 14:38 schreef Dr_Flash het volgende: Tering hee. Is er wat te doen in Deventer soms? Drie keer zo veel volk op het station als in een doordeweekse ochtendspits
Op zondag 3 augustus 2014 16:07 schreef zeefje het volgende: Zeeland leuk per treim? Volgens mij rijdt er in Zeeland alleen de ic van Lelystad-Vlissingen of Nog meer?
Meer niet inderdaad dan de IC, ik heb het ooit als moetje gedaan om alles in Nederland te berijden, maar ik Heb geen idee of er wat boeiend te beleven is..
Op zondag 3 augustus 2014 16:07 schreef zeefje het volgende: Zeeland leuk per treim? Volgens mij rijdt er in Zeeland alleen de ic van Lelystad-Vlissingen of Nog meer?
Er rijdt nog wat cargo van/naar Antwerpen, maar dat zul je wel niet bedoelen
Goederenmeuk naar de Sloehaven en vanuit België naar Terneuzen.
Voor de rest heb je vanuit Goes nog de SGB. Dat is een museumlijntje naar Borssele/Baarland
Meer niet inderdaad dan de IC, ik heb het ooit als moetje gedaan om alles in Nederland te berijden, maar ik Heb geen idee of er wat boeiend te beleven is..
Zeeland is leuk. Maar geen idee per trein Ik kom nooit verder dan boz met die ic
Op zondag 3 augustus 2014 16:19 schreef zeefje het volgende: Ik lees hier wel meer over museumlijntjes maar is dat een trein die naar musea gaat of
Nee, dat is dan een spoorlijn die normaal niet meer gebruikt wordt, bijvoorbeeld de VSM-lijn tussen Dieren en Apeldoorn. Er zijn clubs die zo'n stuk spoor in eigendom hebben en het onderhouden, en er zo nu en dan bijvoorbeeld een stoomtrein overheen laten rijden.
BoZ? Bgn? Ik ken het alleen maar als Kutkrabbenstad
Zeeland is trouwens wel mooi met de trein hoor, over de dijken enzo. Maar uitstappen in Middelburg want Vlissingen is lelijk en kut en pauper en moet onderhand eens in de zee verdwijnen.
Als je uiterlijk 30 september bij DB een InterRail Global Pass boekt krijg je 15% korting op de aanschafprijs. Hierbij maakt het verder niet uit welke Pass je koopt.
Voorwaarden: - Aanschaf: 15% korting vanaf nu t/m 30 september. - Reizen: eerste geldigheidsdag tussen 15-09-2014 en 29-12-2014
Prijzen van de verschillende passen:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
+--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+ | | InterRail Jugendliche | InterRail Erwachsene | InterRail Senioren | +--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+ | 5 Tage innerhalb von 10 Tagen | 156 Euro (2. Klasse) | 239 Euro (2. Klasse) | 215 Euro (2. Klasse) | | | - | 375 Euro (1. Klasse) | 337 Euro (1. Klasse) | +--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+ | 10 Tage innerhalb von 22 Tagen | 229 Euro (2. Klasse) | 339 Euro (2. Klasse) | 306 Euro (2. Klasse) | | | | 534 Euro (1. Klasse) | 480 Euro (1. Klasse) | +--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+ | 15 Tage | 265 Euro (2. Klasse) | 376 Euro (2. Klasse) | 338 Euro (2. Klasse) | | | | 590 Euro (1. Klasse) | 532 Euro (1. Klasse) | +--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+ | 22 Tage | 293 Euro (2. Klasse) | 439 Euro (2. Klasse) | 396 Euro (2. Klasse) | | | | 690 Euro (1. Klasse) | 622 Euro (1. Klasse) | +--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+ | 1 Monat | 376 Euro (2. Klasse) | 568 Euro (2. Klasse) | 512 Euro (2. Klasse) | | | | 893 Euro (1. Klasse) | 804 Euro (1. Klasse) | +--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+
[ Bericht 45% gewijzigd door James1988 op 03-08-2014 22:13:19 ]
Stoomloc MIJSM 21 by Durk Houtsma., on Flickr Sinds enige weken staat in Marrum een tweede loc geparkeerd voor het oude stationsgebouw, die echter nog in zeer desolate staat geparkeerd staat, en nog een uiterlijke opknapbeurt zou gaan krijgen.
De MIJSM staat voor de Marrumer IJzeren Spoorweg Maatschappij, wat eigenlijk nooit zo bestaan heeft, maar juist zo bedacht is door de initiatiefnemers als "lokale spoorwegmaatschappij" weer iets te laten lijken.
Deze locomotief is in 1914 gebouwd in Keulen voor de Köln-Frechten-Benzelrather Eisenbahn (KFBE), en is in 1969 buiten dienst gesteld en bij de Kölner Eisenbahnclub (KEC) terechtgekomen, waarna het nog van 1986 tot 1989 bij de Museumsbahn Paderborn is verbleven, en tot 2014 bij het Eisenbahnmuseum Dieringhausen. Heden staat deze stoomloc bij het station van Marrum-Westernijkerk, en zal ter zijner tijd nog optisch worden opgeknapt.
De oplettende kijker ziet hier nog een locomotief staan. Dat is de Sik 320, die hier al wat langer bivakkeert, en na een gele huisstijl hier in de groene huisstijl is gebracht. Deze Sik is nog rijvaardig, en heeft bij het plaatsen van de stoomloc zelfs nog de loc op zijn plek gesleept, want de dieplader kon de loc niet ver genoeg afladen ivm het perron.
Voorwaarden: - Aanschaf: 15% korting vanaf nu t/m 30 september. - Reizen: eerste geldigheidsdag tussen 15-09-2014 en 29-12-2014
Deze korting geldt niet alleen bij DB, maar die nazomerse korting krijg je bij alle verkooppunten, dus ook gewoon de Treinreiswinkel oid als het goed is.
Je ziet weer veel treinen met tekst. Teken dat er een materieeltekort is.
Of een schoonmaakpersoneeltekort. Materieeltekort is er namelijk niet in de ZOMERVAKANTIE natuurlijk. Ik weet niet hoeveel man onze snijbloemenmagnaat er inmiddels uitgeflikkerd heeft, maar het gaat duidelijk de verkeerde kant op. Zie ook de behandeling van GtbV's. Aan alles kun je het gewoon zien.
To travel with a discounted pass, you must select a start date on or after 15 September, 2014. Je kunt de ingangsdatum invullen tijdens de betaalprocedure. If you would like to start your trip on or before 14 September, you can order a standard pass.
Op zondag 3 augustus 2014 22:23 schreef greavy het volgende: Ja, want de pagina is in het Engels, maar men ziet dat je uit Nederland komt. Een volledig Nederlandse vertaling heeft men weer niet
Deze korting geldt niet alleen bij DB, maar die nazomerse korting krijg je bij alle verkooppunten, dus ook gewoon de Treinreiswinkel oid als het goed is.
Ja zo is de theorie. NS Hispeedinternational doet er natuurlijk niet aan mee in de praktijk.
Het is serieus gefaal, want het nieuwsbericht is vanaf het (sub)domein nl.interrail.eu aangeroepen, maar het nieuwsbericht is vervolgens alleen beschikbaar met de Engelse taal, waarbij door de Nederlandse landkeuze juist weer een deel wordt vertaald. Bagger ingericht zegmaar.
Ik heb het vermoeden dat het bericht dat jij hebt gevonden afkomstig is van de stagingomgeving van InterRail (gezien het /sdstage/-gedeelte in het adres). Een staging-omgeving is een soort testomgeving, die eigenlijk niet bedoeld is voor mensen die niet aan de site werken.
Ik zie nu dat de datum van het bericht dat greavy heeft gevonden op 5 augustus staat, dat verklaart wel waarom het niet op de echte website te vinden is.
Op zondag 3 augustus 2014 22:57 schreef greavy het volgende: Ohja, dat zie ik nu ook. Dinsdag staat het dus overal op het publieke web van Interrail, zullen we maar hopen?
Minder dan twee treinen per dag. Dagelijks naar New York en drie keer per week naar Los Angeles, maar het station van New Orleans heeft wel dit mooie Pullmanrijtuig staan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
"In verband met op last van de politie" (sic) rijdt de sprinter naar Apeldoorn niet. Er is blijkbaar achter Deventer wat gebeurd, want als Intercity naar het westen kwam, veel te vroeg ook, een virm zesje. En ondanks dat er volgens omroep tot Amersfoort geen HC aan boord is, rijdt er tenminste wat
Al ben ik waarschijnlijk de enige aan boord die weet wat een HC is, maar dat terzijde
Op maandag 4 augustus 2014 07:34 schreef Dr_Flash het volgende: "In verband met op last van de politie" (sic) rijdt de sprinter naar Apeldoorn niet. Er is blijkbaar achter Deventer wat gebeurd, want als Intercity naar het westen kwam, veel te vroeg ook, een virm zesje. En ondanks dat er volgens omroep tot Amersfoort geen HC aan boord is, rijdt er tenminste wat
Al ben ik waarschijnlijk de enige aan boord die weet wat een HC is, maar dat terzijde
Ik hoor inmiddels wat klachten dat er toch wel erg krappe treintjes rijden vanaf Rotterdam (bij de werkzaamheden) even gespiekt, en er reed in elk geval een 4tje VIRM vanaf Rotterdam naar Amsterdam om 8.22, en een 4tje VIRM naar vlissingen om 8.12
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op maandag 4 augustus 2014 08:51 schreef _serial_ het volgende: Ik hoor inmiddels wat klachten dat er toch wel erg krappe treintjes rijden vanaf Rotterdam (bij de werkzaamheden) even gespiekt, en er reed in elk geval een 4tje VIRM vanaf Rotterdam naar Amsterdam om 8.22, en een 4tje VIRM naar vlissingen om 8.12
Het is inderdaad weer een teringbende. Er rijdt zelfs een solo (!!!) ICM4 naar Lelydorp, en werd te Roosendaal niet uitgewisseld .... Ook vandaag veel losse VIRM'en, weinig echt verlengd (6 van de 11 treinen).
Ook het weekend was het een oude vertrouwde bende qua materieelinzet: 2 van de 11 treinen, en dan nog presteren de treinen korter dan gepland te laten rijden. Men reed zelfs met losse VIRM4 en VIRM6'en, maar ook VIRM8 en VIRM10 kwam er voorbij, terwijl alles integraal VIRM12 gepland was.
Ook het weekend was het een oude vertrouwde bende qua materieelinzet: 2 van de 11 treinen, en dan nog presteren de treinen korter dan gepland te laten rijden. Men reed zelfs met losse VIRM4 en VIRM6'en, maar ook VIRM8 en VIRM10 kwam er voorbij, terwijl alles integraal VIRM12 gepland was.
Klopt, ik heb dit weekend 2x gependeld tussen Dordrecht en Rotterdam, 1x was het een 6je en 1x een 4tje, op dat tijdstip ging het welliswaar, maar het hield niet echt over.
Als je de helft van de treinen laat rijden, lijkt het mij geen rakkettechniek om deze te koppelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
De HELFT? Veel minder dan de helft. De PLANNING was VIRM12 (en een enkel vroeg/laat treintje VIRM10), maar zeer weinig treinen hebben zich hieraan gehouden. En de bijsturing? Die hebben niks bijgestuurd.
Op maandag 4 augustus 2014 09:15 schreef greavy het volgende: De HELFT? Veel minder dan de helft. De PLANNING was VIRM12 (en een enkel vroeg/laat treintje VIRM10), maar zeer weinig treinen hebben zich hieraan gehouden. En de bijsturing? Die hebben niks bijgestuurd.
Eens ! En dan is het nu nog maandag, met iets minder reizigers, ik hou mijn hart vast voor de avondspits, en dinsdag....
Vandaag waren de treinen anders gepland als het weekend, want er rijden 2 IC's en 2 sprinters per uur extra. Maar uiteraard, ook deze inzet komt slecht overeen met de planning. Zoals we uiteraard gewend zijn van de NS.
Op maandag 4 augustus 2014 09:15 schreef greavy het volgende: De HELFT? Veel minder dan de helft. De PLANNING was VIRM12 (en een enkel vroeg/laat treintje VIRM10), maar zeer weinig treinen hebben zich hieraan gehouden. En de bijsturing? Die hebben niks bijgestuurd.
De bijsturing krijgt geen directe melding als de lengte van trein x niet overeenkomt met de geplande lengte van trein x hoor.. Dat gaat allemaal via HC's of andere mensen..
Als men het plant, en vanaf de allereerste trein die je laat rijden die dag gaat het al mis, dan doet men iets niet goed. Wat voor verstoring er ook geweest moge zijn, dat is hierin geen excuus. Dat men even een uurtje geen treinen tussen Dordrecht en Rotterdam kon rijden vanwege een stroomstoring, dat hoeft niet te betekenen dat je treinen te kort laat rijden, want die treinen hadden om 7 uur ook al op lengte moeten zijn.
Zeker als er maar 2 van de 11 treinen rijden, is het tegenover de reiziger niet uit te leggen dat men te korte treinen laat rijden. Dan is het ook te idioot dat NS zich achter een verstoring gaat verschuilen, of welke andere kutsmoes dan ook maar bedenkt om een krappe 30% van de benodigde capaciteit aan te bieden.
DOVETAIL GAMES ANNOUNCES TRAIN SIMULATOR 2015 FOR SEPTEMBER 18
Dovetail Games, publisher and developer of the leading train simulation game Train Simulator, has today announced the next installment in the series. In the development of Train Simulator 2015 (TS2015), Dovetail Games has worked closely with train builders Hitachi Rail Europe Ltd to include a highly accurate recreation of their new Class 800/801 trains.
As part of the Intercity Express Programme (IEP) Hitachi Rail Europe will provide new electric and bi-mode trains for the Great Western Main Line and East Coast Main Line. These are expected to go into passenger service in 2018, but thanks to Train Simulator 2015, rail fans can get behind the controls and start driving them right away.
“We’re delighted to be working with Dovetail Games and excited to see how they have brought the Class 800/801 to life in their software.” Said Andy Barr, Chief Operating Officer from Hitachi Rail Europe, “As leaders in innovation we’re always looking for partners that share our passion for design and technology and we can’t wait to see how Train Simulator 2015 users enjoy the experience of driving our train.”
Ja leuk. Eerst TS 2015 aanschaffen voor een euro of 30. En dan voor elke trein die je daar ziet nog eens 30 euro per stuk. 35 euro voor de speciale liverei edities. Afzetterige kutreeks, heel dat Train Simulator.
Op maandag 4 augustus 2014 09:13 schreef greavy het volgende: Ja, klopt. 2 ipv 4 sprinters. Dat zijn al 2 van de 5 opgeheven treinen. ICd rijdt niet, en de Benelux niet.
De 1900 (Den Haag - Venlo) rijdt ook niet tussen Dordrecht en Den Haag.
De alternatieve dienstregeling van de Thalys is ook een leuke. Via Roosendaal, maar dan in een nóg trager pad dan de Benelux.
Dat geeft wel opmerkelijke reisadviezen in de reisplanner: Rotterdam-Antwerpen is het snelste als je met de Thalys naar Roosendaal reist en dan overstap op de IC...
Oja, ik zie het. Vage dienstregeling ja. De ene richting:
9328 Amsterdam Centraal 08.18 9328 Schiphol 08.34 08.35 9328 Rotterdam Centraal 09.02 09.09 9328 Roosendaal 09.48 09.59 9328 Antwerpen-Centraal 10.31 10.33 9328 Brussel-Zuid/Midi 11.08 11.13 9328 Paris-Nord 12.35 Logisch dattie zo traag is dus, want hij staat 11 minuten in Roosendaal, maar eerst al 7 in Rotterdam, zodat in Roosendaal de Benelux even voor kan piepen.
Terug lijkt hij wél over de HSL te gaan, want daar kan men gewoon via de fly-over op spoor 1/2 bij Blaak komen.
[ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 04-08-2014 12:07:50 ]
Op zondag 3 augustus 2014 20:35 schreef Dr_Flash het volgende: Heel zeeland is geen klote te beleven. Ik moet nog steeds dat stoomlijntje daar een keer doen maar het is gewoon zo ellendig ver weg...
quote:
Vanaf station Vlissingen zit je op de boulevard en het strand. Middelburg is een leuke stad.
Op maandag 4 augustus 2014 12:01 schreef greavy het volgende: Terug lijkt hij wél over de HSL te gaan, want daar kan men gewoon via de fly-over op spoor 1/2 bij Blaak komen.
Er liggen op de HSL net voor de flyover overloopwissels volgens sporenplan. Richting Antwerpen via de flyover en overloopwissels zal dan wel niet kunnen omdat er te lang links gereden moet worden?
Vanuit Rotterdam naar Antwerpen wordt problematisch, want je moet direct na Rotterdam Zuid al helemaal naar links (terwijl je over spoor 2 rijdt), en dan hinder je al het verkeer richting Rotterdam. Vervolgens kan je in de tunnel bij Barendrecht terugwisselen. Op de HSL is het géén probleem, want alleen de Thalys rijdt daar. Het probleem zit hem dus rondom Rotterdam Zuid/stadion. Ik denk dat het gewoon erg lastig is in te leggen, want je komt daar gegarandeerd een trein tegen.
Spoor 3/4 liggen eruit tussen Zuid en Centraal, alles gaat dus over spoor 1 Dordrecht > Rotterdam en spoor 2 Rotterdam > Dordrecht.
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende: Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
Volgens sporenplan.nl kan dat inderdaad niet, maar had het wel moeten kunnen om 'm verkeerd spoor de HSL op te sturen, want iets voorbij Rotterdam zouden overloopwissels moeten liggen.
Het kan wel, maar dan moet je t/m de Barendrecht-tunnel op het verkeerde spoor rijden, en daar de overloopwissels gebruiken. Het grootste probleem is dat je tussen Rotterdam Zuid en de fly-over op het meeste linkse spoor moet rijden, maar daar rijden al de nog rijdende treinen. Je hebt gegarandeerd daar dus conflicten met de IC's.
Op maandag 4 augustus 2014 10:55 schreef Ireyon het volgende: Ja leuk. Eerst TS 2015 aanschaffen voor een euro of 30. En dan voor elke trein die je daar ziet nog eens 30 euro per stuk. 35 euro voor de speciale liverei edities. Afzetterige kutreeks, heel dat Train Simulator.
Niet wachten tot de Steam-sale.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende: Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
"Willen jullie meer of minder wissels?" - "Minder! Minder! Minder!"
Je zegt het alsof omgeleid worden via Roosendaal nadelig is. Die toon van jou staat me niet zo aan.
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hè, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende: Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hè, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Hmm, goede vraag. Ik ben geneigd om te zeggen "door de verbouwing zijn er niet genoeg vrije sporen in Breda voor de keeractie," maar de ICd rijdt niet tussen Rotterdam en Breda. Keren zou dus op zich moeten kunnen op spoor 4.
Waarschijnlijk heeft men berekend dat doorrijden via Roosendaal (inclusief stop) net wat sneller is dan het ommetje via Breda. Dat, of het past niet in België. Wellicht zou de Thalys dan achter de Noorderkempenboemel komen te hangen en daardoor z'n pad door de tunnel in Brussel missen.
Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende: Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hè, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Geen ruimte momenteel in het station voor nog een kerende trein.
Oh wacht, James weet het beter .
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane ) maar we waren perfect op tijd in Den Haag
Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane ) maar we waren perfect op tijd in Den Haag
Achtbaan die is aangesloten op het hoofdspoor. Lekker zwaaien, zwieren en door een looping gaan in een VIRM.
Lol. Vergeet de Tilburgse kermis, bij de Schommelboot Experience mojje weze.
Een zesje heeft 3 tractiemotoreninstallaties inderdaad.
Ik zat een keer in een viertje (met 2 motoren installaties) waarvan er onderweg eentje was uitgevallen. Met dikke vertraging (minstens +10) kwamen we aan in Utrecht (eerstvolgende station) en daar werd de trein (die onderweg was naar Schiphol) opgeheven.
Reden: er was te weinig tractievermogen over om de rit te mogen doen, daarvoor is minimaal iets van 66% tractie vereist en daar zat de trein dus onder.
[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 04-08-2014 22:09:20 ]
Waarschijnlijk heeft men berekend dat doorrijden via Roosendaal (inclusief stop) net wat sneller is dan het ommetje via Breda. Dat, of het past niet in België. Wellicht zou de Thalys dan achter de Noorderkempenboemel komen te hangen en daardoor z'n pad door de tunnel in Brussel missen.
Die boemel bereikt Antwerpen tien minuten vóór de Thalys daar aan hoort te komen. Dat moet het probleem niet zijn. En zelfs als je daar wel achteraan moet hoeft dat nog geen groot probleem te zijn.
Ter vergelijking: ik zat vrijdag nog in een Thalys die op het Belgische deel van de HSL niet harder reed dan 180, maar toch stipt op tijd in Antwerpen arriveerde...
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla bla
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun
Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda.
Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla bla
Al die bogen worden ook vrijwel nooit gebruikt. Alleen als er weer ergens gezeik is. En dan kunnen ze er dus inderdaad niet rijden.
Hee weet je, je kunt als NS, prorail of whatever ook gewoon ZEGGEN dat je het niet wilt
Hallo, leg maar aan die hanzelijn of die HSL, maar wij hebben er jeuk aan om er overheen te rijden
Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda.
Voor zover ik weet word dat ding alleen gebruikt door Speno, Infraspeed & Eurailscout..
Op maandag 4 augustus 2014 21:17 schreef ReisT het volgende: Thalys heeft weleens vaker via Breda gereden (als ze niet via Rotterdam konden) ging dat dan niet via die boog?!
Dat is Utrecht - den Bosch - Breda - Antwerpen, het gaat nu over het stukje Zevenbergschen Hoek - Prinsenbeek - Breda.
Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane ) maar we waren perfect op tijd in Den Haag
Zes motoren, drie tractie-installaties. Per aangedreven as één motor.
Voor de viertjes: vier motoren, twee tractie-installaties.
Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef Ajaxfan het volgende: Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef Ajaxfan het volgende: Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie
Vage kuthaspels daar bij de planners. Want pas 6 minuten na aankomst van de Thalys vertrekt de Benelux naar België, en daar weer 5 minuten achteraan gaat de Thalys. Men had toch kunnen plannen dat de Thalys vóór de Benny kwam?
Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.
Op de Dijksgracht mag men niet sleutelen, en ze hebben nog geen andere locatie ook.
Vandaag teruggekomen uit Parijs. Eerste keer Thalys viel me tegen, vooral het treinstel op de heenreis leek al minstens 15 jaar niet opgeknapt en het landschap is extreem saai. Al met al toch een leuke ervaring, maar ik prefereer de ICE.
De metro's in Parijs zonder bestuurder waren wel fascinerend, is hiervoor potentie op het spoor of is dit te ingewikkeld?
Weinig last gehad van de werkzaamheden vandaag. De Thalys was gewoon op tijd en de aansluitingen in Rotterdam en Dordrecht waren krap maar haalbaar, waardoor het 0 vertraging heeft opgeleverd
Mocht je in de buurt van Vancouver zijn is dit een leuk ritje voor een paar dollar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Las ik het nou goed dat dit treinstel eigenlijk nog eigendom is van Ontario maar daar alleen gestald is eigenlijk?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Tussen Schiedam C. en Delft rijden geen treinen door een aanrijding. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen. Reizigers tussen Rotterdam C. en Den Haag C. reizen via Gouda.
Gezien de oplossingstijd geen aanrijding met een persoon (gelukkig), maar waarmee dan wel?
Vage kuthaspels daar bij de planners. Want pas 6 minuten na aankomst van de Thalys vertrekt de Benelux naar België, en daar weer 5 minuten achteraan gaat de Thalys. Men had toch kunnen plannen dat de Thalys vóór de Benny kwam?
Dat kan niet want beide treinen stoppen op hetzelfde spoor in Antwerpen waar de Benny als eerste hoort te vertrekken.
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Op dinsdag 5 augustus 2014 12:26 schreef Ireyon het volgende: Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Nee, dat is niet mogelijk, met dank aan de firma DUO
Waarom niet? Je moet tegenwoordig toch gewoon een persoonlijke kaart hebben voor een studentenproduct? Volgens mij is de persoonlijke kaart van NS gewoon één van de vele die door de vervoersbedrijven in omloop gebracht zijn.
Op dinsdag 5 augustus 2014 12:26 schreef Ireyon het volgende: Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Beste manier om te kijken of het werkt is overigens: gewoon proberen. Maar de NS-kaart is een 'gewone' persoonlijke kaart, dus waarom het niet zou werken... Of zou ik het ook niet kunnen zetten op de persoonlijke chipkaart die ik van de provincie heb dan?
Nee, dat is niet mogelijk, met dank aan de firma DUO
Dat snap ik niet.
- Ik heb een Studentenreisproduct - Mijn huidige persoonlijke OV-Chipkaart verloopt binnen 6 weken.
A) Ik kan een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanschaffen via OV-Chipkaart.nl voor ¤7,50 B) Ik kan een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanschaffen via NS.nl voor ¤2,-
- De kaarten van zowel optie A als B zijn identieke producten, namelijk Persoonlijke OV-Chipkaarten.
- Mijn Studentenreisproduct kan wel op de nieuwe kaart van optie A worden gezet. - Mijn Studentenreisproduct kan niet op de nieuwe kaart van optie B worden gezet.
Ik kon bij het aanvragen wel aangeven dat ik al een kaart had, gewoon naar de automaat lopen en SOV stond erop. Zou dus niet weten waarom dit niet zou kunnen
Hm, hoe maak ik de NS-site nu weer wijs dat ik geld terug wil vanwege vertraging op Middelburg-Rijswijk via Den Haag HS... Ik kan alleen Middelburg-Den Haag HS aanvragen en Den Haag HS-Rijswijk.
Deelname aan de actie staat open voor iedereen die een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanschaft. Deelname is niet mogelijk als u een vervangende OV-chipkaart wilt aanschaffen. Het is namelijk niet mogelijk om uw bestaande reisproducten over te zetten op deze OV-chipkaart.
Iemand die andere ervaringen heeft wellicht ?
Op dinsdag 5 augustus 2014 12:53 schreef dcm360 het volgende: Hm, hoe maak ik de NS-site nu weer wijs dat ik geld terug wil vanwege vertraging op Middelburg-Rijswijk via Den Haag HS... Ik kan alleen Middelburg-Den Haag HS aanvragen en Den Haag HS-Rijswijk.
Heb je uitgecheckt op Den Haag HS ?
Uiteraard, want ik reis het laatste stukje terug naar mijn vertrekstation. Als ik de NS-site overigens nu zo lees mag ik gewoon lekker ouderwets een papieren formulier opsturen.
Tja, de vertraging was op Middelburg-HS, waardoor de overstap op HS niet meer kon (ook echt pas opgelopen na vertrek uit Delft, anders had ik daar wel overgestapt).
Op dinsdag 5 augustus 2014 13:09 schreef dcm360 het volgende: Tja, de vertraging was op Middelburg-HS, waardoor de overstap op HS niet meer kon (ook echt pas opgelopen na vertrek uit Delft, anders had ik daar wel overgestapt).
Die reisroute had je sowieso niet mogen nemen want je reist je vertrek- of aankomststation voorbij.
Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft. Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst.
Op dinsdag 5 augustus 2014 13:12 schreef dcm360 het volgende: Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft. Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst.
Jammer voor je. Ik zou niet weten waarom dit van NS uit gezien in aanmerking zou moeten komen voor GtbV
Op dinsdag 5 augustus 2014 13:12 schreef dcm360 het volgende: Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft. Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst.
Overigens reis ik altijd naar Rijswijk met de tram vanuit Den Haag HS, tot nu toe is dat altijd sneller geweest
Deelname aan de actie staat open voor iedereen die een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanschaft. Deelname is niet mogelijk als u een vervangende OV-chipkaart wilt aanschaffen. Het is namelijk niet mogelijk om uw bestaande reisproducten over te zetten op deze OV-chipkaart.
Alleen is een "vervangende OV-chipkaart" bedoeld voor wanneer je kaart defect, verloren of gestolen is. Of het ook zo gaat als je kaart verloopt wordt hier niet duidelijk.
Op dinsdag 5 augustus 2014 12:57 schreef dcm360 het volgende: Uiteraard, want ik reis het laatste stukje terug naar mijn vertrekstation. Als ik de NS-site overigens nu zo lees mag ik gewoon lekker ouderwets een papieren formulier opsturen.
Gewoon papier invullen inderdaad
Op de Dijksgracht mag men niet sleutelen, en ze hebben nog geen andere locatie ook.
Is echt jammer. Amersfoort zit al vol en andere locaties zijn er momenteel niet. Op zich zou Lelydorp Opstel wel een redelijke locatie zijn om aan museummeuk te werken.
Dat kan. Met de actie van NS bestel je inderdaad gewoon een persoonlijke OV-chipkaart. Het enige verschil met de kaarten die je via OV-chipkaart.nl bestelt, afgezien van de prijs, is het plaatje op de voorkant.
Maar jij wil een nieuwe kaart na verlopen van je oude kaart, zie ik, en ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.
DEN DOLDER - Een trein is maandagavond ter hoogte van station Den Dolder beschadigd geraakt nadat onbekenden een glasplaat tegen het voertuig hadden gegooid. Volgens de politie was de schade dusdanig dat de trein niet verder kon rijden. Niemand raakte gewond.
Het ging om de intercity Leeuwarden naar Utrecht die net uit Amersfoort was vertrokken. De trein strandde tussen Den Dolder en Bilthoven. Voor de passagiers werd vervangend vervoer geregeld. Aanvankelijk werd gemeld dat er een aanrijding was geweest met een persoon. Uit onderzoek bleek dat er was gegooid met een glasplaat afkomstig van het perron van station Den Dolder. De politie is op zoek naar getuigen om te achterhalen wie verantwoordelijk is voor het vandalisme.
Gezien de oplossingstijd geen aanrijding met een persoon (gelukkig), maar waarmee dan wel?
Hallo
Ik kan het mysterie waarmee de Sprinter deze ochtend in botsing kwam denk ik oplossen...ik was een van de vele reizigers in de trein. Sprinter van 08:47 vanuit R'dam CS.
Trein stopte nogal abrupt zo'n 200-300 meter denk ik van station Delft Zuid. Eerst dacht ik dat er misschien iemand aan de noodrem had gehangen..maar dan is het echt een noodstop...al vrij snel kwam de conducteur met de mededeling dat de trein een hond had aangereden... Tussen Schiedam en Delft Zuid is een natuurgebied met veel fietsers, wandelaars, etc..het is ook wel eens voorgekomen dat er een koe of schaap bij de rails liepen en er stapvoets gereden moest worden.. Conducteur en machinist zijn naar buiten gegaan om de hond -die het niet had overleefd - af te dekken, daarna in conclaaf met de verkeersleiding wat te doen...uiteindelijk met een vertraging van ongeveer 30 minuten weer richting Den Haag gekacheld. Conducteur was goed met de communicatie en hield ons uitgereid op de hoogte qua acties en vertraging.
Geen idee eigenlijk wat er nu met het honden kadaver is gebeurd..laten liggen of zouden ze het hebben meegenomen uiteindelijk om het door de Dieren ambulance te laten afvoeren ?
FRANCE: Société du Grand Paris approved ¤3·49bn for the Grand Paris project last month. The investment will go towards construction of Lines 16 between Noisy-Champs and Saint-Denis-Pleyel, as well as Line 17 South from Le Bourget RER station to Triangle-de-Gonesse and Line 14 North from Mairie de Saint-Ouen to Saint-Denis-Pleyel.
The 29 km of underground automated metro lines would include nine stations, including seven interchanges with RER, metro or tram lines. Rolling stock will be funded separately, with a decision expected in late 2015.
A public inquiry will be held later this year, with construction due to start in 2016. Lines 16 and 17 would open in 2023.
Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende: Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Klopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende: Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen?
hier in DH doet de dierenambulance de afvoer van kadavers (b.v. allerlei gevogelte dat door botsing met OV dood is) voor de gemeente, dus opzich is het geen hele gekke gedachte imho..
Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen?
Vaak is het melding van machinist 'dood dier in spoor' en die wordt door aannemer verwijderd. Of ze wel of niet mogen vaststellen of wat er met de rest wordt gedaan weet ik niet..
Hmm als je erop googeld krijg je alleen een dode pdf
Kan kloppen, want dat document is dus verplaatst naar de plek waar GlennQuagmire naar linkte. En het is nu een Excelsheet, wat makkelijk te filteren is
ProRail is bezig om zoveel mogelijk documenten achter een vervoerdersportal te plaatsen, het zal niet lang meer duren voor de perronlengtes daar ook naar toe zijn. Want.. [vul zelf wat leuks in].
Op dinsdag 5 augustus 2014 19:24 schreef Ireyon het volgende: Heh, grappig dat dezelfde perrons in AB en BA richting verschillende lengtes hebben
Kan te maken hebben met de plaatsing van seinen en wissels.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2014 19:25 schreef b2py het volgende: ProRail is bezig om zoveel mogelijk documenten achter een vervoerdersportal te plaatsen, het zal niet lang meer duren voor de perronlengtes daar ook naar toe zijn. Want.. [vul zelf wat leuks in].
Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.
De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft.
Op dinsdag 5 augustus 2014 19:29 schreef b2py het volgende: Want Network Rail heeft veel last van klagende bewoners omdat die het er wel opzetten? Ik vind het erg raar in ieder geval..
Het is en blijft Nederland, waar we rekening houden met iedereen die zich mogelijk benadeeld voelt...
Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.
De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft.
Op dinsdag 5 augustus 2014 19:30 schreef icloud het volgende: Wisten jullie trouwens al dat er volgend jaar waarschijnlijk een prive thalys naar zuid limburg komt?
Op dinsdag 5 augustus 2014 19:38 schreef Kansenjongere het volgende: Het lijkt me dat Wilma en de rechter daarin volkomen gelijk hebben, ProRail is immers geen bestuursorgaan.
Dat hele prorail moeten ze eens afschaffen, ik volg nu al weken de raadsvergaderingen van een gemeenteraad die ten einde raad is.
Prorail weigert een evenementen trein(thalys) in te plannen op een stukje van een paar kilometer, op het laatste stuk rijd maar een trein per uur.
De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race.
De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race.
Maar dat vind prorail geen goed idee
Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt?
Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt?
Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is.
Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is.
Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen.
Het kan best zijn dat ze het daarop willen laten struikelen, want het ding kan er niet blijven staan zonder de dienstregeling te hinderen en zou door moeten rijden naar Heerlen.
Als de bobo's terug willen wordt het helemaal een drama volgens de normen, want instappen kan immers alleen via perron 1. Dan moet de trein het hele stuk tussen Heerlen en Maastricht links rijden en dat mag niet
Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen.
Het kan best zijn dat ze het daarop willen laten struikelen, want het ding kan er niet blijven staan zonder de dienstregeling te hinderen en zou door moeten rijden naar Heerlen.
Als de bobo's terug willen wordt het helemaal een drama volgens de normen, want instappen kan immers alleen via perron 1. Dan moet de trein het hele stuk tussen Heerlen en Maastricht links rijden en dat mag niet
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
We zijn niet ver meer van de dag dat reizigers preventief gefouilleerd worden. Op meetlinten en duimstokken. Voor een geodriehoek moet je een ontheffing aanvragen. Nee die kan niet "Bij je studentenreisproduct op de kaart gezet worden"
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
Je kunt vanaf spoor 1 alleen linkerspoor terug naar Maastricht. Of je moet achter de inrijder vanuit Schin op Geul kop gaan maken en dan over spoor 2 terugrijden.
Op dinsdag 5 augustus 2014 20:08 schreef dennistd het volgende: Als je graag een complete stremming van het baanvak voor een week door onderzoek van ILenT wilt hebben moet je dat doen ja
Je bedoeld vanwege de overweg, tja dat is een probleem.
Zag vanochtend gewoon een Thalys uiterst rechts bij R'dam Stadion (ri zuiden) rijden. Ook mijn trein terug vanmiddag naar Dordt ging gewoon rechts rijden na de tunnel....dus kan me niet voorstellen dat de Thalys via conventioneel spoor naar R'daal ging.