abonnement Unibet Coolblue
pi_142956048
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit



• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost - IDF blog

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
pi_142956057
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk op z'n minst ironisch dat de huidige generatie Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgt.
Dat is dan weer onzin.
pi_142956110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'uit de hand lopen' dan?
Vervolging om maar een voorbeeld in deze te noemen.
pi_142956155
Titel aangepast: Ook al zo vaak gezegd.
pi_142956172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
Titel aangepast: Ook al zo vaak gezegd.
Het is toch zo, Hamas pleegde een bomaanslag schoot met granaten en ontvoerde een soldaat, kon ik moeilijk allemaal in een keer in de TT zetten.
pi_142956191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:20 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Het is toch zo, Hamas pleegde een bomaanslag schoot met granaten en ontvoerde een soldaat, kon ik moeilijk allemaal in een keer in de TT zetten.
We houden de titel gewoon neutraal, klaar.
pi_142956192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:17 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat is dan weer onzin.
Wat is onzin? De ironie of de constatering dat veel Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgen?

Of denk dat wanneer je een joodse achtergrond hebt, je per definitie niet rechts-extremistisch kunt zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142956225
Indications suggest an Israeli soldier has been taken captive by Palestinian militants in the Gaza Strip, the IDF Spokesman said Friday at noon, hours after a 72-hour humanitarian cease-fire agreed upon by Israel and Hamas collapsed after holding for less than two hours.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.608331
-
pi_142956248
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, het voedt de onvrede en haat aan beide kanten.
alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
pi_142956265
edit: blijf maar gewoon weg met je onzin

[ Bericht 31% gewijzigd door Frutsel op 01-08-2014 14:23:30 ]
pi_142956308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?

Ik vind dat nogal een vrij causaal verband hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142956331
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is onzin? De ironie of de constatering dat veel Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgen?

Of denk dat wanneer je een joodse achtergrond hebt, je per definitie niet rechts-extremistisch kunt zijn?
Wat zijn veel Israeli's??
Wat zijn rechts-extremistische trekjes??
pi_142956362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Wat zijn veel Israeli's??
Wat zijn rechts-extremistische trekjes??
Misschien moet je het artikel eens lezen dat ik tien minuten geleden heb gepost.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142956378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?

Ik vind dat nogal een vrij causaal verband hoor.
we hebben het nu over de moord op de israelische arabier Mohamed Abu Khdeir
pi_142956390
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel eens lezen dat ik tien minuten geleden heb gepost.
Dat heb ik gedaan, "steeds meer" staat er, hoe wordt dat geconstateerd, wat is rechts-extremistisch, en nogmaals een artikel zegt toch niet alles of wel soms je mag kritisch zijn overigens!!
pi_142956423
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:26 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan, "steeds meer" staat er, hoe wordt dat geconstateerd, wat is rechts-extremistisch, en nogmaals een artikel zegt toch niet alles of wel soms??
Heb je de opiniepeilingen gezien waar aan wordt gerefereerd?

Of is dat allemaal Hamas-propaganda?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142956440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
Dit incident wordt natuurlijk breder aangehaald dan een opstootje.
pi_142956526
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je de opiniepeilingen gezien waar aan wordt gerefereerd?

Of is dat allemaal Hamas-propaganda?
Er staat volgens die peiling dat 62% van de jongeren zichzelf zou zien als nationalistisch of rechts, alhoewel je ook nationalistisch en links kan zijn maar dat terzijde, wat zegt dat over extremistisch dan??
pi_142956555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Er staat volgens die peiling dat 62% van de jongeren zichzelf zou zien als nationalistisch of rechts, alhoewel je ook nationalistisch en links kan zijn maar dat terzijde, wat zegt dat over extremistisch dan??
Nationalistisch, rechts in combinatie met een gezonde afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep noemen wij ook wel 'extreem-rechts'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142956597
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nationalistisch, rechts in combinatie met een gezonde afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep noemen wij ook wel 'extreem-rechts'.
Wat een flauwekul, er staat nationalistisch of rechts, dat is niet hetzelfde als extremistisch. Afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep verzin je er zelf bij.
pi_142956610
Ik heb trouwens net even dat stukje gelezen van Vrij Nederland wat in vorig topic werd geplaatst:

http://www.vn.nl/Archief/(...)ratie-Israeliers.htm

Sorry hoor, maar journalistiek vind ik dit echt een vrij treurig stukje. Ik ben neutraal in deze discussie en absoluut geen pro-Israel ofzo, maar hier probeert men een groeide polarisatie te beschrijven die er schijnbaar 20 jaar niet was, maar faalt daar faliekant in... Duidelijke argumentatie is hier men hier totaal vervreemd van.

Sterker nog, ik zou bijna zeggen dat de auteur van dit stuk bijna zelf uit is op polarisatie.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142956722
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:30 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Wat een flauwekul, er staat nationalistisch of rechts, dat is niet hetzelfde als extremistisch. Afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep verzin je er zelf bij.
Laat ik het anders stellen: een erg gezonde houding is het niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142956783
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen: een erg gezonde houding is het niet.
In mijn ogen is er weinig mis met een gezonde laag nationalisme, maar de termen zijn vaag, wat betekent het als je rechts bent in Israel, of nationalistisch, dat stoppen in een artikel over extremisme gaat ver, en misschien zijn types als Lieberman wel de politici die een einde kunnen maken aan de patstelling, zie Sharon om maar een voorbeeld te noemen.
pi_142956800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb trouwens net even dat stukje gelezen van Vrij Nederland wat in vorig topic werd geplaatst:

http://www.vn.nl/Archief/(...)ratie-Israeliers.htm

Sorry hoor, maar journalistiek vind ik dit echt een vrij treurig stukje. Ik ben neutraal in deze discussie en absoluut geen pro-Israel ofzo, maar hier probeert men een groeide polarisatie te beschrijven die er schijnbaar 20 jaar niet was, maar faalt daar faliekant in... Duidelijke argumentatie is hier men hier totaal vervreemd van.

Sterker nog, ik zou bijna zeggen dat de auteur van dit stuk bijna zelf uit is op polarisatie.
Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142956855
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
Onderbouwd?

Zijn stelling "Israëlische jongeren worden steeds radicaler" wordt echt nergens goed aangetoond in mijn ogen.
Dan begint ie nog over diverse Facebook pagina's... Ja dan snap je er zelf ook geen reet van natuurlijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142956923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
Als een opiniepeiling het heeft over rechts of nationalistisch, wat zegt dat dan over extremistisch, niet uitgelegd dus hij suggereert iets maar zonder argumentatie of onderbouwing.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:40:49 #27
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142956957
Ze zijn weer lekker bezig in Rafah, dodental loopt snel op als ik de media mag geloven.
Say what?
pi_142957022
Life in Gaza.

pi_142957055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
Titel aangepast: Ook al zo vaak gezegd.
Die gekke spelfout staat er nog steeds in anders.

Het is Israël, niet Israel.

Of geeft dat problemen met mobiele inhoud of zo?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_142957112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:42 schreef Crip het volgende:
Life in Gaza.

[ afbeelding ]
Fascinerende foto.
pi_142957117
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:43 schreef Karrs het volgende:

[..]

Die gekke spelfout staat er nog steeds in anders.

Het is Israël, niet Israel.

Of geeft dat problemen met mobiele inhoud of zo?
Is dat wel een spelfout, vaak gehoord van mensen zonder trema, dat ze dat wilden.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:44:56 #32
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142957122
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:40 schreef UpsideDown het volgende:
Ze zijn weer lekker bezig in Rafah, dodental loopt snel op als ik de media mag geloven.
Was toch een staakt het vuren?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_142957134
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:42 schreef Crip het volgende:
Life in Gaza.

[ afbeelding ]
Hamas :r
pi_142957179
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:44 schreef Happel het volgende:

[..]

Was toch een staakt het vuren?
Die hield niet lang stand.
Tussenstand:
Zelfmoordaanslag
Raketaanvallen
Ontvoerde Soldaat
Wederzijdse aanvallen
Israel zoekt naar soldaat in Rafah maar lijkt inmiddels de strijd te hebben gestaakt
Oorlog
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:46:36 #35
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142957184
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:44 schreef Happel het volgende:

[..]

Was toch een staakt het vuren?
Inderdaad, was, een paar uurtjes. :P
Say what?
pi_142957264
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:44 schreef Happel het volgende:

[..]

Was toch een staakt het vuren?
Met nadruk op "was"... ;(
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_142957322
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:48 schreef Karrs het volgende:

[..]

Met nadruk op "was"... ;(
Met dank aan Hamas.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142957351
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?

Ik vind dat nogal een vrij causaal verband hoor.
Die raketten vliegen al jaren dagelijks Israël in..

Alleen hoorde je er voor die tijd nooit wat over...
pi_142957370
Van wat ik kan opmaken uit de berichten zijn er zelfmoordterroristen uit meerdere tunnels gekropen en hebben ze IDF soldaten head-on aangevallen. Vervolgens hebben ze een poging gedaan om een soldaat te ontvoeren. Dat mislukte, de soldaat is gewond, maar wel gevonden.
pi_142957371
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:42 schreef Crip het volgende:
Life in Gaza.

[ afbeelding ]
Eigen schuld dikke bult, krijg je ervan een staakt het vuren misbruiken om een zelfmoord aanslag te plegen.
Ook de VN heeft een keihard statement naar buiten gebracht.
Hamas had zich eraan moeten houden zodat er hulpgoederen het gebied konden worden binnengebracht.
Hamas heeft schijt aan zijn burgerbevolking, dat was al duidelijk maar wordt nu nog meer onderstreept door de actie van vanochtend.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142957392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef Nintex het volgende:
Van wat ik kan opmaken uit de berichten zijn er zelfmoordterroristen uit meerdere tunnels gekropen en hebben ze IDF soldaten head-on aangevallen. Vervolgens hebben ze een poging gedaan om een soldaat te ontvoeren. Dat mislukte, de soldaat is gewond, maar wel gevonden.
Gelukkig is de soldaat gevonden, zodat Hamas geen pressiemiddel heeft.
Nu keihard terugslaan.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142957413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Eigen schuld dikke bult, krijg je ervan een staakt het vuren misbruiken om een zelfmoord aanslag te plegen.
Ook de VN heeft een keihard statement naar buiten gebracht.
Hamas had zich eraan moeten houden zodat er hulpgoederen het gebied konden worden binnengebracht.
Hamas heeft schijt aan zijn burgerbevolking, dat was al duidelijk maar wordt nu nog meer onderstreept door de actie van vanochtend.
En maar tegen Israël bitchen..

Hamas heeft het bloed van de burgers aan de handen, maar dat lijkt voor links moeilijk te verteren...
pi_142957502
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef Nintex het volgende:
Van wat ik kan opmaken uit de berichten zijn er zelfmoordterroristen uit meerdere tunnels gekropen en hebben ze IDF soldaten head-on aangevallen. Vervolgens hebben ze een poging gedaan om een soldaat te ontvoeren. Dat mislukte, de soldaat is gewond, maar wel gevonden.
Volgens berichtgeving is het gelukt.
pi_142957526
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef Nintex het volgende:
Van wat ik kan opmaken uit de berichten zijn er zelfmoordterroristen uit meerdere tunnels gekropen en hebben ze IDF soldaten head-on aangevallen. Vervolgens hebben ze een poging gedaan om een soldaat te ontvoeren. Dat mislukte, de soldaat is gewond, maar wel gevonden.
Heb je ook een bron mbt de gevonden soldaat ?
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142957719
Vreemd he dat dit gebeurd?
pi_142957727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:56 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Heb je ook een bron mbt de gevonden soldaat ?
Hmm... lijkt erop dat ze hem nog niet gevonden hebben en er is een twist...

Benhartman twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:49:51 Reports the captive #IDF soldier a UK citizen, related to Defense Minister Yaalon #Israel #Gaza reageer retweet
pi_142957789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Vreemd he dat dit gebeurd?
Wat bedoel je ?
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142957806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hmm... lijkt erop dat ze hem nog niet gevonden hebben en er is een twist...

Benhartman twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:49:51 Reports the captive #IDF soldier a UK citizen, related to Defense Minister Yaalon #Israel #Gaza reageer retweet
Ze zijn de soldaat met man en macht aan het zoeken, fingers crossed.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142957818
Horribly Misguided Pro-Israel Art Casts Princess Jasmine As a Terrorist

What's going on in Israel and Palestine is awful and atrocious, but casting beloved Disney characters, especially the two that are middle eastern, as terrorists isn't just mind-boggling, it's racist. I


http://jezebel.com/horrib(...)ss-jasmin-1613625949
-
pi_142957828
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:03 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Wat bedoel je ?
Dat Hamas deze dingen doet...
pi_142957865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Charismatisch het volgende:
Horribly Misguided Pro-Israel Art Casts Princess Jasmine As a Terrorist

What's going on in Israel and Palestine is awful and atrocious, but casting beloved Disney characters, especially the two that are middle eastern, as terrorists isn't just mind-boggling, it's racist. I
[ afbeelding ]

http://jezebel.com/horrib(...)ss-jasmin-1613625949
.....
pi_142957873
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat Hamas deze dingen doet...
ja nogal tijdens een staakt het vuren...
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142957893
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Charismatisch het volgende:
Horribly Misguided Pro-Israel Art Casts Princess Jasmine As a Terrorist

What's going on in Israel and Palestine is awful and atrocious, but casting beloved Disney characters, especially the two that are middle eastern, as terrorists isn't just mind-boggling, it's racist. I
[ afbeelding ]

http://jezebel.com/horrib(...)ss-jasmin-1613625949
Je hier druk om maken :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142957894
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Charismatisch het volgende:
Horribly Misguided Pro-Israel Art Casts Princess Jasmine As a Terrorist

What's going on in Israel and Palestine is awful and atrocious, but casting beloved Disney characters, especially the two that are middle eastern, as terrorists isn't just mind-boggling, it's racist. I
[ afbeelding ]

http://jezebel.com/horrib(...)ss-jasmin-1613625949
ok, en nu?
pi_142957980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:02 schreef oksel12 het volgende:
Nee, ik zeg dat de nieuwe nederzettingen een gevolg daarvan zijn.
Ja, en de oude nederzettingen die er al jaren waren en zijn ver voor die overeenkomst?

Feitelijk doet de overeenkomst niets af aan het voortduren van de bouw van nederzettingen kan je gewoon vaststellen. Ook doet het opgeven van gewapend verzet doet helemaal niets af aan het voortduren van de kolonisatie en nederettingen. Abbas heeft braaf gewapend verzet opgezegd en juist in "zijn" Westbank bouwt men gretig door, correct?

De eersten die recht op zelfverdediging hebben is niet de bezettende macht, dat is de omgekeerde wereld. Alsof de Duitsers in Nederland "recht op zelfverdediging hebben" en de verzetsstrijders "fout waren". Er is er in dit conflict maar een die veel meer recht heeft op het morele recht van zelfverdediging en dat is niet de bezettende macht die dagelijks doorkoloniseert.
Net zoals de Duitsers met hun expansie naar bijv Oost-Europa geen beroep konden doen op "zelfverdediging" en al helemaal niet als ze de lokale lokale verzetsgroepen "geen partners voor vrede" noemden. Niemand nam en neemt zo'n argumentatie serieus. Als het om het verleden gaat begrijpen we dat, zodra het om Israel gaat gaat men een banaan recht proberen te lullen.

quote:
Nee.
Immorele expansiepolitiek steun je dus actief en je verwerpt het recht op zelfverdediging van de slachtoffers daarvan. Concreet gezien eis je van de slachtoffers van expansiepolitiek en kolonisatie dat ze capituleren, onderwerpen en hebt het lef dat aan hen proberen te verkopen met de term "vrede". Capitulatie voor bezetting en met de handen op de rug gedwongen zijn je te onderwerpen aan een aggressiefe expansiepolitiek waar men meer en meer land inneemt heeft niets met vrede te maken. Het zou vreemder zijn als de lokale bevolking passief blijkt toekijken hoe hen langzaamaan alles onder voeten wordt weggenomen. Het is zeer logisch dat men zichzelf gewapenderwijs gaat verdedigen tegen kolonisatie.

Je staat historisch gezien aan de kant van de Nederlanders die weigerden Indonesie te verlaten en meenden dat men "recht had daar te zijn" en de lokale bevolking die nederzettingen en enclaves van Indo's maar moesten accepteren en elke lokale Indonesier die zich (terecht) tegen de kolonisatie verzette was in jouw argumentatie "een terrorist" en "geen partner voor vrede". In Israel breiden ze die overigens ook nog flink uit elk jaar, en dat al jarenlang en onder verschillende kabinetten.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142958070
quote:
Bij Israëlisch artillerievuur in Gaza, zo’n twee uur na het ingaan van het staakt-het-vuren, zijn tientallen Palestijnen gedood. Dat melden Palestijnse bronnen aan persbureau AP. De getallen lopen op dit moment uiteen van 35 tot 50 doden.

Het Witte Huis heeft de actie veroordeeld en noemt het een “barbaarse overtreding van de wapenstilstand”. Regeringswoordvoerder Josh Earnest riep daarnaast Hamas op om de ontvoerde Israëlische soldaat vrij te laten. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, is al in gesprek is met premier Netanyahu over wat er nu moet gebeuren.

Koning Abdullah van Saoedi-Arabië heeft het geweld in Gaza ook veroordeeld:

“We zien het bloed vergoten worden van onze broeders in de Palestijnse gebieden in massamoorden, waarbij niemand wordt gespaard en oorlogsmisdaden gepleegd worden tegen de mensheid.”

Tijdens de gevechten vandaag is naar alle waarschijnlijkheid een Israëlische soldaat gevangengenomen. De vermissing van de militair werd vandaag gemeld te midden van zware gevechten in en rond de stad Rafah in het zuiden van de Gazastrook.

72-uur durende bestand van korte duur

Vanochtend om 07.00 uur ging het 72-uur durende bestand in. Kort voor het bestand waren er nog zware gevechten waarbij 17 Palestijnen omkwamen tijdens een raketaanval in Khan Younis. Het staakt-het-vuren zou worden gebruikt om humanitaire hulp aan inwoners van Gaza te geven en andere zaken die van levensbelang zijn te regelen, zoals het begraven van de doden, het verzorgen van de gewonden en het aanvullen van de voedselvoorraden.

De bedoeling van het bestand was dat de partijen eveneens onderhandelen over een langer bestand. Delegaties namens Israël en de Palestijnen zouden vandaag naar de Egyptische hoofdstad Kairo afreizen waar ze op uitnodiging van Egypte met de regering zouden onderhandelen. Er is al eerder een humanitair staakt-het-vuren geweest de afgelopen weken, maar dat was eveneens van korte duur.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, die het staakt-het-vuren vannacht met VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon bekendmaakte, waarschuwde overigens meteen al dat er “geen garanties” waren dat het bestand tot een langer bestand zou leiden.
Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.
pi_142958106
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Nja gelijkertijd vullen ze wel de tekorten aan bij het Israelische leger...
pi_142958116
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Ze gaan er niks tegen doen
pi_142958196
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:37:29 Qassam says that the enemy is spreading lies that the resistance broke the ceasefire when it was the enemy occupier that did so. reageer retweet
-
pi_142958199
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:13 schreef klawie het volgende:

[..]

Ze gaan er niks tegen doen
Nee, ongetwijfeld niet nee. Zelfs als Israel de Palestijnse bevolking in Gaza gewoon massaal zou uitroeien dan nog zie ik de VS niet ingrijpen.

Maar Israel van een barbaarse daad beschuldigen zijn voor de VS behoorlijk felle woorden.
pi_142958204
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:13 schreef klawie het volgende:

[..]

Ze gaan er niks tegen doen
En gelijk hebben ze.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Heb je een bron ?
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142958218
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:37:29 Qassam says that the enemy is spreading lies that the resistance broke the ceasefire when it was the enemy occupier that did so. reageer retweet
Hamas liegt in dit geval.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142958261
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:16 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze.

[..]

Heb je een bron ?
Uit het artikel, staat op nrc.nl.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)huis-barbaarse-daad/
pi_142958278
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:37:29 Qassam says that the enemy is spreading lies that the resistance broke the ceasefire when it was the enemy occupier that did so. reageer retweet
Wie is Ali Abunimah? Wat is het nut van deze tweet hier plaatsen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142958354
Hoppa :

At least 35 dead and 200 injured as Israel shells east Rafah

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=717369
pi_142958379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoppa :

At least 35 dead and 200 injured as Israel shells east Rafah

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=717369
Daar zou die ontvoerde soldaat zijn, blijkbaar is de IDF met tanks de strijders van Hamas achterna gegaan om de soldaat te zoeken.
pi_142958433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daar zou die ontvoerde soldaat zijn, blijkbaar is de IDF met tanks de strijders van Hamas achterna gegaan om de soldaat te zoeken.
Zoeken ? Dit is geen zoeken.
pi_142958501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daar zou die ontvoerde soldaat zijn, blijkbaar is de IDF met tanks de strijders van Hamas achterna gegaan om de soldaat te zoeken.
Ze hebben het toch over artillerievuur?

Ik vind het knap als je daarmee de soldaat terug kan vinden.
pi_142958504
There is a reason for this enhancement of the PR skills of Israeli spokesmen. Going by what they say, the playbook they are using is a professional, well-researched and confidential study on how to influence the media and public opinion in America and Europe. Written by the expert Republican pollster and political strategist Dr Frank Luntz, the study was commissioned five years ago by a group called The Israel Project, with offices in the US and Israel, for use by those "who are on the front lines of fighting the media war for Israel".

http://www.independent.co(...)e-facts-9630765.html
pi_142958516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zoeken ? Dit is geen zoeken.
Gaza is niet bepaald een vredige stad of zo. Hamas heeft natuurlijk allerlei strijders zitten in gebouwen die terugschieten als de Israeli's zo'n gebied binnen gaan en hoe verder de IDF in het hol van de leeuw komt, hoe harder ze terugvechten.

Het is niet alsof Hamas de deur open zet als er een paar IDF soldaten naar binnen marcheren, dat gaat met grof geweld van beide kanten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ze hebben het toch over artillerievuur?

Ik vind het knap als je daarmee de soldaat terug kan vinden.
De IDF noemt dat de 'Hannibal' strategie, kortom, niet dodelijk 'Friendly fire' op de eigen soldaten is geoorloofd.
pi_142958563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:25 schreef Nintex het volgende:

[..]

Gaza is niet bepaald een vredige stad of zo. Hamas heeft natuurlijk allerlei strijders zitten in gebouwen die terugschieten als de Israeli's zo'n gebied binnen gaan en hoe verder de IDF in het hol van de leeuw komt, hoe harder ze terugvechten.

Het is niet alsof Hamas de deur open zet als er een paar IDF soldaten naar binnen marcheren, dat gaat met grof geweld van beide kanten.
Dat Gaza geen vredige stad is komt niet alleen door Hamas of andere militanten he. Jij noemt dit zoeken. Ik noem dit wraak nemen.
pi_142958602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat Gaza geen vredige stad is komt niet alleen door Hamas of andere militanten he. Jij noemt dit zoeken. Ik noem dit wraak nemen.
Het is best mogelijk dat een groep IDF soldaten, bekenden van de ontvoerde soldaat direct zijn spullen gepakt heeft en achter de vluchtende Hamas strijders is aan gegaan naar de plek waar de tunnel op uitkomt. Op zo'n moment zullen daar wraakgevoelens bij zitten ja.
pi_142958625
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:27 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is best mogelijk dat een groep IDF soldaten, bekenden van de ontvoerde soldaat direct zijn spullen gepakt heeft en achter de vluchtende Hamas strijders is aan gegaan naar de plek waar de tunnel op uitkomt. Op zo'n moment zullen daar wraakgevoelens bij zitten ja.
Ik bedoel natuurlijk wraak van Israel..
pi_142958653
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk wraak van Israel..
Ook dat kan, zeker omdat het het neefje zou zijn van een of andere hoge pief in het kabinet.
pi_142958731
A soldier captured alive by Hamas fighters in Gaza, is a British Israeli cousin of Israel's defence minister, Channel 4 News understands.

http://www.channel4.com/n(...)ured-hamas-ceasefire
pi_142958750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:24 schreef Yasmin23 het volgende:
There is a reason for this enhancement of the PR skills of Israeli spokesmen. Going by what they say, the playbook they are using is a professional, well-researched and confidential study on how to influence the media and public opinion in America and Europe. Written by the expert Republican pollster and political strategist Dr Frank Luntz, the study was commissioned five years ago by a group called The Israel Project, with offices in the US and Israel, for use by those "who are on the front lines of fighting the media war for Israel".

http://www.independent.co(...)e-facts-9630765.html
Media en PR zijn nu eenmaal essentieel deel van oorlog.
Dat Israel dat beter aanpakt dat Hamas (die journalisten bedreigen) zegt verder niets over het conflict zelf.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142958809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Media en PR zijn nu eenmaal essentieel deel van oorlog.
Dat Israel dat beter aanpakt dat Hamas (die journalisten bedreigen) zegt verder niets over het conflict zelf.
Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.
pi_142958816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nee, ongetwijfeld niet nee. Zelfs als Israel de Palestijnse bevolking in Gaza gewoon massaal zou uitroeien dan nog zie ik de VS niet ingrijpen.

Maar Israel van een barbaarse daad beschuldigen zijn voor de VS behoorlijk felle woorden.
Dat zou dan ook het meest moreel juiste zijn.
pi_142958880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:44 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Fascinerende foto.
Jep..
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:45 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Hamas :r
Wat heeft dat met deze foto te maken?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Eigen schuld dikke bult, krijg je ervan een staakt het vuren misbruiken om een zelfmoord aanslag te plegen.
Ook de VN heeft een keihard statement naar buiten gebracht.
Hamas had zich eraan moeten houden zodat er hulpgoederen het gebied konden worden binnengebracht.
Hamas heeft schijt aan zijn burgerbevolking, dat was al duidelijk maar wordt nu nog meer onderstreept door de actie van vanochtend.
Wat heeft hamas met onschuldige burgers te maken? Eigen schuld dikke bult ja.
pi_142958961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.
Hiermee beweer je dus dat mensen die met de vinger richting Hamas wijzen worden indoctrineerd door Israel ofzo?

Volgens mij kan iedereen zien dat Hamas ook vieze spelletjes speelt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142958994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hiermee beweer je dus dat mensen die met de vinger richting Hamas wijzen worden indoctrineerd door Israel ofzo?
Weet ik veel wat daar achter zit. Die mensen die alleen maar kunnen roepen Hamas dit Hamas dat ontkennen volledig de rol van Israel.
pi_142959003
Israel ook !
pi_142959015
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.
Ach iemand die de terreurdaden goedpraat van Hamas en tevens zegt geen partij te kiezen in dit conflict neem ik echt niet serieus.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959017
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.
Ik zie helaas geen vredige oplossing. Hamas is te vergelijken wat mij betreft met de Japanse Kamikaze piloten. Dat stopte pas na 2 nukes. Nu verwacht ik niet dat zoiets extreems nodig is voor Gaza, maar ik denk wel dat Hamas uitgeschakeld moet worden. Het eeuwige probleem is dat Hamas de burgers van Gaza gebruikt, bewust dan wel onbewust als een schild tegen de Israelische aanvallen. Ze verbreken ook keer op keer de cease fires, waardoor ook de bereidheid van Israel om te onderhandelen steeds minder en minder is geworden en de Palestijnen ook steeds minder over houden om mee te onderhandelen, omdat Israel militair veel sterker is. En wanneer je het leger er bij haalt is die heuvel ineens niet meer een stukje Palestijnse boerderij, maar een strategische plek om een uitkijkpost of artilleriekanon neer te zetten.

Hamas ontwapenen, vervolgens de IDF terug naar Israel en dan is het probleem 'hopelijk' opgelost, maar Hamas gaat zich niet vrijwillig ontwapenen, integendeel die kopen steeds grotere en sterkere wapens.
pi_142959074
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:35 schreef Crip het volgende:

[..]

Jep..

[..]

Wat heeft dat met deze foto te maken?

[..]

Wat heeft hamas met onschuldige burgers te maken? Eigen schuld dikke bult ja.
Alles aangezien Hamas de baas is in Gaza, en de verantwoordelijkheid draagt over zijn burgers.
Niet dat ze die nemen, bepaald niet nee.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959081
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hiermee beweer je dus dat mensen die met de vinger richting Hamas wijzen worden indoctrineerd door Israel ofzo?

Volgens mij kan iedereen zien dat Hamas ook vieze spelletjes speelt.
Iedereen ziet dat Hamas een walgelijk spelletje aan het spelen is voor eigen politiek gewin. Sommigen hier concluderen hier echter automatisch uit dat Israel dan ook verder geen blaam treft. Het is voor hun of de schuld van Hamas of de schuld van Israel.

Zowel Hamas als Israel zijn gewoon ontzettend fout bezig.
pi_142959082
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zie helaas geen vredige oplossing. Hamas is te vergelijken wat mij betreft met de Japanse Kamikaze piloten. Dat stopte pas na 2 nukes. Nu verwacht ik niet dat zoiets extreems nodig is voor Gaza, maar ik denk wel dat Hamas uitgeschakeld moet worden. Het eeuwige probleem is dat Hamas de burgers van Gaza gebruikt, bewust dan wel onbewust als een schild tegen de Israelische aanvallen. Ze verbreken ook keer op keer de cease fires, waardoor ook de bereidheid van Israel om te onderhandelen steeds minder en minder is geworden en de Palestijnen ook steeds minder over houden om mee te onderhandelen, omdat Israel militair veel sterker is. En wanneer je het leger er bij haalt is die heuvel ineens niet meer een stukje Palestijnse boerderij, maar een strategische plek om een uitkijkpost of artilleriekanon neer te zetten.

Hamas ontwapenen, vervolgens de IDF terug naar Israel en dan is het probleem 'hopelijk' opgelost, maar Hamas gaat zich niet vrijwillig ontwapenen, integendeel die kopen steeds grotere en sterkere wapens.
Hoe kan er verwacht worden dat Hamas alles stopt als de bezetting door blijft gaan? Waarom mag tijdens een staak het vuren Israel wel doorgaan met het vernietigen van de tunnels zoals laatst en moet Hamas alles stoppen.
pi_142959083
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef Nintex het volgende:
Hamas ontwapenen, vervolgens de IDF terug naar Israel en dan is het probleem 'hopelijk' opgelost
Het probleem is de Israëlische bezetting/kolonisatie die veel ouder is dan Hamas.
-
pi_142959087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weet ik veel wat daar achter zit. Die mensen die alleen maar kunnen roepen Hamas dit Hamas dat ontkennen volledig de rol van Israel.
Ik heb jou anders ook nog geen beschuldiging zien uiten richting Hamas dus ik neem aan dat je ook jezelf bedoelt.. :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142959110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ach iemand die de terreurdaden goedpraat van Hamas en tevens zegt geen partij te kiezen in dit conflict neem ik echt niet serieus.
ik praat het nergens goed, ik zeg alleen dat Israel OOK een aandeel heeft. Nog wel groter zelfs.
pi_142959117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:41 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Alles aangezien Hamas de baas is in Gaza, en de verantwoordelijkheid draagt over zijn burgers.
Niet dat ze die nemen, bepaald niet nee.
Hamas heeft ook geen andere keus.
pi_142959143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe kan er verwacht worden dat Hamas alles stopt als de bezetting door blijft gaan? Waarom mag tijdens een staak het vuren Israel wel doorgaan met het vernietigen van de tunnels zoals laatst en moet Hamas alles stoppen.
Hoeveel dichterbij is Hamas -met al dat 'vechten'- bij zijn doel gekomen eigenlijk?
pi_142959159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik heb jou anders ook nog geen beschuldiging zien uiten richting Hamas dus ik neem aan dat je ook jezelf bedoelt.. :')
Nou als je goed had gelezen in het de vorige reeks had je gezien dat ik het niet eens ben met de manieren waarop Hamas vezet voert voor de Palestijnen. Maar jullie ontkennen totaal dat Hamas een gevolg is van Israel !
pi_142959175
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoeveel dichterbij is Hamas -met al dat 'vechten'- bij zijn doel gekomen eigenlijk?
Niet ... Is wel duidelijk toch...
pi_142959225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niet ... Is wel duidelijk toch...
Welke waarde draagt doorgaan nog met zich mee dan?
pi_142959244
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke waarde draagt doorgaan nog met zich mee dan?
Het niet toegeven aan de bezetter.
pi_142959278
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

ik praat het nergens goed, ik zeg alleen dat Israel OOK een aandeel heeft. Nog wel groter zelfs.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Vreemd he dat dit gebeurd?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat Hamas deze dingen doet...
Je keurt wat vandaag is gebeurd gewoon goed...
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het niet toegeven aan de bezetter.
Jij bent echt pro Palestina, dat ontkennen is zinloos zoals je gisteren deed...
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959304
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:45 schreef LelijKnap het volgende:
Welke waarde draagt doorgaan nog met zich mee dan?
Palestina niet volledig laten annexeren bijvoorbeeld.
pi_142959321
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou als je goed had gelezen in het de vorige reeks had je gezien dat ik het niet eens ben met de manieren waarop Hamas vezet voert voor de Palestijnen. Maar jullie ontkennen totaal dat Hamas een gevolg is van Israel !
Wie is 'jullie'?
Of denk je werkelijk dat Fok! een pro-Israel site is en jij als een verdwaald persoon in een woestijn aan het schreeuwen bent om gerechtigheid?

Zo kom je wel over namelijk...
Ik vind het wel hilarisch dat je 'ons' (zonder namen te noemen) beschuldigt van teveel naar de media luisteren die worden gestuurd door een zionistische PR-machine, maar jij van achter je bureaustoeltje een prima waarde oordeel kan vellen over de handelingen van het IDF. :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142959329
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe kan er verwacht worden dat Hamas alles stopt als de bezetting door blijft gaan? Waarom mag tijdens een staak het vuren Israel wel doorgaan met het vernietigen van de tunnels zoals laatst en moet Hamas alles stoppen.
Die tunnels zijn doelbewust bedoeld voor terrorisme en lopen tot in Isrealisch grondgebied. Het is ook een voorwaarde om Israel aan de tafel te krijgen. Hamas snapt niet (of juist wel en wil dat saboteren) dat als Israel eenmaal aan die onderhandelingstafel zit ze concessies zullen moeten doen naar de Palestijnen. Laat ze maar lekker betalen voor die kapot geschoten wijken, gebouwen etc. in Gaza. Sleep ze maar voor de VN veiligheidsraad en doe maar eens inspecties om te zien of de IDF inderdaad geen clustermunitie en / of witte fosfor gebruikt.

Echter kun je daar niet aan beginnen, zolang het vechten niet stopt. Het vechten moet eerst stoppen, zodat de bal niet meer in de handen is van de militante tak van Hamas en de IDF. Een IDF generaal kan nu naar Netanyahu toegaan, hem nog een stuk of 10 tunnels aanwijzen en zeggen: "We moeten doorgaan, we zijn net ook al aangevallen door zo'n tunnel!" en wie is Netanyahu dan om die generaal ongelijk te geven?
pi_142959336
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:47 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

[..]

Nee dat doe ik dus niet. Dat maak jij er van. Mij verbaasd het niet. Is het stom dat ze dit hebben gedaan als kan worden vastgesteld dat Hamas is begonnen ? Natuurlijk aangezien ze zich daarmee ongeloofelijk in de vingers snijden.

[..]

Je keurt wat vandaag is gebeurd gewoon goed...
Nee dat doe ik dus niet. Dat maak jij er van. Mij verbaasd het niet. Is het stom dat ze dit hebben gedaan als kan worden vastgesteld dat Hamas is begonnen ? Natuurlijk aangezien ze zich daarmee ongelooflijk in de vingers snijden.
pi_142959361
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoeveel dichterbij is Hamas -met al dat 'vechten'- bij zijn doel gekomen eigenlijk?
Welke doelen heeft Israel precies bereikt tot nu toe?
pi_142959369
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Palestina niet volledig laten annexeren bijvoorbeeld.
Dat wordt hiermee bereikt?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:49:37 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142959378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Welke doelen heeft Israel precies bereikt tot nu toe?
1400 dode (potentiële) terroristen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:49:57 #106
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142959389
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat wordt hiermee bereikt?
Nee want Gaza gaat worden bezet na vandaag.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959405
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat wordt hiermee bereikt?
Onder andere. Je niet verdedigen tegen de bezetter zou inhouden dat de bezetter volledig over ze heenwalsen.
pi_142959418
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Welke doelen heeft Israel precies bereikt tot nu toe?
Geen idee, weet ook niet welke ze gezet hebben.
pi_142959431
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

1400 dode (potentiële) terroristen.
Ben je nu serieus?
pi_142959446
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:47 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Jij bent echt pro Palestina, dat ontkennen is zinloos zoals je gisteren deed...
Ik ben voor Palestijnen ja , de onschuldige mensen die als ratten totaal opgesloten zitten. Waar ik niet tegen kan is dat er hier veel mensen , en die weten zelf wie ze zijn. Alleen maar kunnen zeggen dat alle onschuldige doden de schuld zijn van Hamas. Dat is niet zo.
pi_142959456
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

1400 dode (potentiële) terroristen.
Je vergeet de terroristen die ze hebben laten opstaan.
pi_142959458
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:24:47 Israel's indiscriminate massacre in Rafah today was likely an attempt to kill the captured "IDF" militant along with Palestinians. reageer retweet
-
pi_142959465
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onder andere. Je niet verdedigen tegen de bezetter zou inhouden dat de bezetter volledig over ze heenwalsen.
Jij noemt afgeslacht worden 'jezelf verdedigen'?
pi_142959498
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:51 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij noemt afgeslacht worden 'jezelf verdedigen'?
Het is niet bepaald een eerlijke strijd nee.
  Moderator vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:52:56 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142959509
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:41 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Iedereen ziet dat Hamas een walgelijk spelletje aan het spelen is voor eigen politiek gewin. Sommigen hier concluderen hier echter automatisch uit dat Israel dan ook verder geen blaam treft. Het is voor hun of de schuld van Hamas of de schuld van Israel.

Zowel Hamas als Israel zijn gewoon ontzettend fout bezig.
zelfs dat laatste ben ik het eigenlijk niet zo mee eens

beide partijen vechten wat smerig maar echt superfout vind ik het niet eens atm ... worden iig geen discotheken meer opgeblazen enzo

beetje jammer als je er woont maar goed, life is like a box of chocoletes ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_142959519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Die tunnels zijn doelbewust bedoeld voor terrorisme en lopen tot in Isrealisch grondgebied. Het is ook een voorwaarde om Israel aan de tafel te krijgen. Hamas snapt niet (of juist wel en wil dat saboteren) dat als Israel eenmaal aan die onderhandelingstafel zit ze concessies zullen moeten doen naar de Palestijnen. Laat ze maar lekker betalen voor die kapot geschoten wijken, gebouwen etc. in Gaza. Sleep ze maar voor de VN veiligheidsraad en doe maar eens inspecties om te zien of de IDF inderdaad geen clustermunitie en / of witte fosfor gebruikt.

Echter kun je daar niet aan beginnen, zolang het vechten niet stopt. Het vechten moet eerst stoppen, zodat de bal niet meer in de handen is van de militante tak van Hamas en de IDF. Een IDF generaal kan nu naar Netanyahu toegaan, hem nog een stuk of 10 tunnels aanwijzen en zeggen: "We moeten doorgaan, we zijn net ook al aangevallen door zo'n tunnel!" en wie is Netanyahu dan om die generaal ongelijk te geven?
Israel heeft eisen en zo heeft Hamas ook eisen , die bij voorbaat ook van tafel worden geveegd.
En het vechten moet idd stoppen. Zonder meer. Gaat veelste ver dit
pi_142959529
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben voor Palestijnen ja , de onschuldige mensen die als ratten totaal opgesloten zitten. Waar ik niet tegen kan is dat er hier veel mensen , en die weten zelf wie ze zijn. Alleen maar kunnen zeggen dat alle onschuldige doden de schuld zijn van Hamas. Dat is niet zo.
Je hebt ook een quote button he.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142959551
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:23:02 As I've said from the beginning: "IDF" is terrible at fighting, but excels at slaughtering civilians with expensive machines. reageer retweet
Klopt, op de grond wordt IDF in de pan gehakt, veel veiliger om te bombarderen i.p.v. binnen te vallen met troepen.
-
pi_142959555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je hebt ook een quote button he.
No shit...
pi_142959572
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet bepaald een eerlijke strijd nee.
Het is geen strijd.
pi_142959585
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is geen strijd.
Wat is het dan wel ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:55:02 #122
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142959601
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben voor Palestijnen ja , de onschuldige mensen die als ratten totaal opgesloten zitten. Waar ik niet tegen kan is dat er hier veel mensen , en die weten zelf wie ze zijn. Alleen maar kunnen zeggen dat alle onschuldige doden de schuld zijn van Hamas. Dat is niet zo.
Simplistisch en bovenal behoorlijk domme redenering.
Die onschuldige burgers waren vandaag gebaat bij een 72 urig durend wapen bestand.
Hamas heeft dit bestand misbruikt om aanslagen te plegen op IDF soldaten, en wie weet wat ze nog meer wouden bereiken.
Daarnaast is een Israelische soldaat ontvoerd, neefje van de minister of defensie.
Wat denk je nou dat Israel zegt, ach boeie maar 2 dooie soldaten en een ontvoerde soldaat ?
Hamas is schuldig door niet om te kijken naar de burgerbevolking, er stonden vandaag vrachten vol hulpgoederen klaar en die bereiken door het gedrag van Hamas gaza niet, wie is daar schuldigaan Israel of Hamas?
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959604
MaxBlumenthal twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:53:15 .@btselem: 4 story apt building in Khan Younis bombed in Israeli airstrike, killing 35, wounding 27, families buried http://t.co/ZlLjddOqjs reageer retweet
-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:55:48 #124
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142959629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:53 schreef Charismatisch het volgende:
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:23:02 As I've said from the beginning: "IDF" is terrible at fighting, but excels at slaughtering civilians with expensive machines. reageer retweet
Klopt, op de grond wordt IDF in de pan gehakt, veel veiliger om te bombarderen i.p.v. binnen te vallen met troepen.
Pot verwijt de ketel.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat is het dan wel ?
Vergelding
Afslachting
Corrigering
Vernedering

Kies er maar een of twee.
pi_142959667
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

No shit...
Citeer dan aub de mensen die beweren dat de Gaza slachtoffers 100% schuld zijn van Hamas.

...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142959668
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:55 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Simplistisch en bovenal behoorlijk domme redenering.
Die onschuldige burgers waren vandaag gebaat bij een 72 urig durend wapen bestand.
Hamas heeft dit bestand misbruikt om aanslagen te plegen op IDF soldaten, en wie weet wat ze nog meer wouden bereiken.
Daarnaast is een Israelische soldaat ontvoerd, neefje van de minister of defensie.
Wat denk je nou dat Israel zegt, ach boeie maar 2 dooie soldaten en een ontvoerde soldaat ?
Hamas is schuldig door niet om te kijken naar de burgerbevolking, er stonden vandaag vrachten vol hulpgoederen klaar en die bereiken door het gedrag van Hamas gaza niet, wie is daar schuldigaan Israel of Hamas?
Doe je het weer ! Waarom probeer je mij zo te overtuigen van de slechtheid van Hamas. Heb net toch gezegd dat als zij idd begonnen zijn het ongelooflijk stom was ! Is het daarna gerechtvaardigd voor het IDF om daarna burgers met de grond gelijk te maken ? OOK NIET...
pi_142959669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:55 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Simplistisch en bovenal behoorlijk domme redenering.
Die onschuldige burgers waren vandaag gebaat bij een 72 urig durend wapen bestand.
Hamas heeft dit bestand misbruikt om aanslagen te plegen op IDF soldaten, en wie weet wat ze nog meer wouden bereiken.
Daarnaast is een Israelische soldaat ontvoerd, neefje van de minister of defensie.
Wat denk je nou dat Israel zegt, ach boeie maar 2 dooie soldaten en een ontvoerde soldaat ?
Hamas is schuldig door niet om te kijken naar de burgerbevolking, er stonden vandaag vrachten vol hulpgoederen klaar en die bereiken door het gedrag van Hamas gaza niet, wie is daar schuldigaan Israel of Hamas?
Dit betoog is niks waard want er is geen betrouwbare bron wie als eerst het bestand geschonden heeft.
pi_142959703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:56 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Citeer dan aub de mensen die beweren dat de Gaza slachtoffers 100% schuld zijn van Hamas.

...
Niet nodig, het is vrij duidelijk ...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:57:45 #130
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142959708
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Doe je het weer ! Waarom probeer je mij zo te overtuigen van de slechtheid van Hamas. Heb net toch gezegd dat als zij idd begonnen zijn het ongelooflijk stom was ! Is het daarna gerechtvaardigd voor het IDF om daarna burgers met de grond gelijk te maken ? OOK NIET...
Dat zal niet bewust zijn gegaan.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:58:06 #131
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142959721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:56 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dit betoog is niks waard want er is geen betrouwbare bron wie als eerst het bestand geschonden heeft.
VN statement gemist ?
Was op CNN.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niet nodig, het is vrij duidelijk ...
:')

Je argumentatie is echt van bedroevend niveau. Iets aantonen is onmogelijk voor je.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142959739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dat zal niet bewust zijn gegaan.
Neeeeeeeeeeee natuurlijk niet. We gooien tyfuszooi op een dicht bevolkt gebied en ohhh oops ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:58:40 #134
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142959745
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:55 schreef Charismatisch het volgende:
MaxBlumenthal twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:53:15 .@btselem: 4 story apt building in Khan Younis bombed in Israeli airstrike, killing 35, wounding 27, families buried http://t.co/ZlLjddOqjs reageer retweet
en de zoveelste terroristische aanval van terreurorganisatie IDF :r
pi_142959763
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:58 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

VN statement gemist ?
Was op CNN.
Link?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:59:19 #136
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142959772
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeee natuurlijk niet. We gooien tyfuszooi op een dicht bevolkt gebied en ohhh oops ?
Tuurlijk daar verschuilt Hamas zich tussen, en Israel wil Hamas uitschakelen.
Dit is oorlog, deal with it hoe erg het ook is.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959778
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

:')

Je argumentatie is echt van bedroevend niveau. Iets aantonen is onmogelijk voor je.
Ik zie het nut er niet van in om hier users met naam te benoemen... Dat jij dat graag wilt zien. Doe het lekker zelf
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:00:23 #138
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142959813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Link?
Zoals ik al zei dat was op tv, het staat je vrij om even te zoeken op cnn.com
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142959831
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zie het nut er niet van in om hier users met naam te benoemen... Dat jij dat graag wilt zien. Doe het lekker zelf
Als jij beweert dat 'jullie' allemaal beweren dat het puur de schuld van Hamas is en Israel onschuldig is. maar je zelf geen voorbeeld kan vinden van iemand die dat heeft gezegd weten we inderdaad hoe serieus we je claim moeten nemen. Niet dus.

En dan ons proberen te overtuigen dat het allemaal een PR stunt is van Israel. _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142959846
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is geen strijd.
Er wordt een strijd gevoerd om macht, om internationale steun, om een stuk grond en om vergelding te legitimeren.
pi_142959850
Israël goedpraten omdat Hamas "terroristen" zijn vind ik niet sterk, waarom kun je niet En Israël en Hamas afkeuren? De aanvallen van Israël goedpraten is imo sterk een gevalletje van menselijkheid verloren hebben.
pi_142959865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:01 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als jij beweert dat 'jullie' allemaal beweren dat het puur de schuld van Hamas is maar je zelf geen voorbeeld kan vinden van iemand die dat heeft gezegd weten we inderdaad hoe serieus we je claim moeten nemen. Niet dus.
Ik heb je naam niet genoemd... dus als jij je aangesproken moet voelen moet je dat lekker doen. Ik heb niet gezegd dat iedereen dat doet...
pi_142959886
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:59 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Tuurlijk daar verschuilt Hamas zich tussen, en Israel wil Hamas uitschakelen.
Dit is oorlog, deal with it hoe erg het ook is.
Ik moet je helaas gelijk geven.. , als Oekraine net zo dichtbevolkt was als Gaza hadden daar ook veel meer burgerslachtoffers gevallen. Het feit dat het zich daar afspeelt aan de Russische grens tussen wat boerderijen en mijnbouw met veel oude schuilkelders uit de koude oorlog scheelt heel veel wat betreft het aantal slachtoffers. En dan nog zorgen 'afzwaaiers' voor genoeg doden.
pi_142959887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:01 schreef De_Ilias het volgende:
Israël goedpraten omdat Hamas "terroristen" zijn vind ik niet sterk, waarom kun je niet En Israël en Hamas afkeuren? De aanvallen van Israël goedpraten is imo sterk een gevalletje van menselijkheid verloren hebben.
Dus dat.
pi_142959920
In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd in dit topic, heeft het Witte Huis het over een barbaarse schending van Hamas en niet Israël... ik had ook niets anders verwacht van het Witte Huis.

Het Witte Huis spreekt van een "barbaarse schending" van het staakt-het-vuren door Hamas.
http://www.nu.nl/midden-o(...)mas-al-vier-uur.html
-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:03:53 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142959932
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Link?
Een UN statement kan ik op CNN niet vinden.

Wel dit filmpje, van een journalist die concludeert dat Hamas het bestand heeft geschonden.
http://edition.cnn.com/20(...)tml?hpt=hp_inthenews
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142959961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:03 schreef Charismatisch het volgende:
In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd in dit topic, heeft het Witte Huis het over een barbaarse schending van Hamas en niet Israël... ik had ook niets anders verwacht van het Witte Huis.

Het Witte Huis spreekt van een "barbaarse schending" van het staakt-het-vuren door Hamas.
http://www.nu.nl/midden-o(...)mas-al-vier-uur.html
Je kunt een zelfmoordactie ook niets anders noemen dan barbarisme.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:05:10 #148
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142959998
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een UN statement kan ik op CNN niet vinden.

Wel dit filmpje, van een journalist die concludeert dat Hamas het bestand heeft geschonden.
http://edition.cnn.com/20(...)tml?hpt=hp_inthenews
Er werd een statement voorgelezen, ik heb ook gekeken op de website van cnn, maar kan het niet vinden.
Ook op de vn site staat het statement nog niet, maar dat kan nog komen.
Ik heb het in ieder geval niet gelogen :)
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960003
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:03 schreef Charismatisch het volgende:
In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd in dit topic, heeft het Witte Huis het over een barbaarse schending van Hamas en niet Israël... ik had ook niets anders verwacht van het Witte Huis.

Het Witte Huis spreekt van een "barbaarse schending" van het staakt-het-vuren door Hamas.
http://www.nu.nl/midden-o(...)mas-al-vier-uur.html
het zijn beide schendingen, vraag blijft alleen wie er begon.
pi_142960039
Als mijn gehele familie vermoord zou worden zou ik ook rare dingen doen denk ik. Een ieder van ons denk ik wel.
pi_142960050
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er wordt een strijd gevoerd om macht, om internationale steun, om een stuk grond en om vergelding te legitimeren.
Zeker, maar dat 'vechten' is geen strijd.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:07:28 #152
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960073
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:04 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je kunt een zelfmoordactie ook niets anders noemen dan barbarisme.
Dat tijdens een staakt het vuren ivm humaintaire hulp in Gaza (ook vanuit Israel).
Hamas heeft moedwillig misbruik gemaakt van het staakt het vuren om zoveel mogelijk slachtoffers te maken in Israel met zelfmoord terroristen.
Helaas voor Hamas is dat maar gedeeltelijk gelukt, ze hebben nog snel een IDF soldaat ontvoerd en zijn gevlucht.
Vervolgens zijn er raketten afgevuurd en mortier granaten, en daar heeft Israel op geantwoord en het bestand opgezegd.
Logisch en groot gelijk.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960081
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:05 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

het zijn beide schendingen, vraag blijft alleen wie er begon.
Daar krijg je nooit een antwoord op, en hoezo is die vraag relevant?
pi_142960113
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:08:39 "IDF" terrorist arrested in Gaza is British citizen. UK must STOP these radicals going to Palestine http://t.co/RFtncmiKW2 reageer retweet
-
pi_142960121
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Die tunnels zijn doelbewust bedoeld voor terrorisme en lopen tot in Isrealisch grondgebied.
Nee, ze zijn bedoeld om te smokkelen. Dat dat ook over wapens gaat en mensen ergens krijgen waar ze niet horen te zijn klopt, maar ze zijn niet alleen daarvoor en je mag stellen dat hun hoofddoel anders is. Voedsel, water, medicijnen, dat gaat ook door die tunnels namelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142960147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:00 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Zoals ik al zei dat was op tv, het staat je vrij om even te zoeken op cnn.com
Ik kan het niet vinden. Maar ik ben blij dat je zo gelooft in de betrouwbare berichtgeving van de VN.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:09:47 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142960174
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ik kan het niet vinden. Maar ik ben blij dat je zo gelooft in de betrouwbare berichtgeving van de VN.
Als we zelfs de Verenigde Naties gaan afdoen als onbetrouwbaar dan kunnen we wel ophouden lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:09:56 #158
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960185
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, ze zijn bedoeld om te smokkelen. Dat dat ook over wapens gaat en mensen ergens krijgen waar ze niet horen te zijn klopt, maar ze zijn niet alleen daarvoor en je mag stellen dat hun hoofddoel anders is. Voedsel, water, medicijnen, dat gaat ook door die tunnels namelijk.
Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960196
Al die zionisten in dit topic die de acties van Israel proberen te rechtvaardigen. Beide partijen zijn gewoon even fout bezig.
pi_142960208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.
Arg... hoe eenzijdig kan je zijn..?
pi_142960232
Barbarisme? De barbaren van weleer waren vele male humaner. Ipv conflicten decennia in stand houden zoals de moraliatische wereldgemeenschap dat doet, was het toen gewoon afgelopen na een oorlog (of twee). Assimileren, vluchten of iedereen dood. Nieuwe grond voor nieuwe koters.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:11:16 #162
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Arg... hoe eenzijdig kan je zijn..?
Dat is gewoon een feit, dat dat niet in jou Palestijnse plaatje past, daar kan ik niets aan doen.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:11 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dat is gewoon een feit, dat dat niet in jou Palestijnse plaatje past, daar kan ik niets aan doen.
Ze worden OOK gebruikt voor andere zaken..
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:13:32 #164
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960331
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze worden OOK gebruikt voor andere zaken..
Dat was vandaag niet nodig meer geweest als ze het bestand niet hadden geschonden.
Nogmaals er stonden vrachtwagens vol medicijnen, water en voedsel te wachten om Gaza binnen te rijden.
Mooi dat het IDF al die tunnels vernietigd.
Edit: met andere woorden dat rechtvaardigd het gebruik voor terroristische acties.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.
Ze worden daar ook voor gebruikt, dat is wat anders als ervoor bedoeld zijn. Zoals gezegd worden ze gebruikt om te smokkelen. Ze worden veel meer gebruikt om spullen in gaza te krijgen dan voor terrorisme(nu even niet, maar in het totaal).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142960372
Eyewitness to a local radio in Gaza: " Tens of women, children, old people are targeted in Rafah, south of Gaza Strip. Mass displacement of Palestinian families in Gaza. Many people got killed while evacuating their homes seeking a "safer place". I do not exaggerate and I am responsible for my own words, an ethnic cleansing operation is taking place NOW in Rafah. The number of causalities is alerting and shocking, only 80 dead people and 600 injured were brought to poor hospital of Rafah. Yet, Massive number of dead bodies and injuries are still lying in streets. Rafah people were walking in groups when F16 fighter jets NOT armed drones rockets hit them collectively. There are dead bodies whose characteristic have utterly disappeared, not even a single piece of their bodies can be identified. Large area of Rafah neighborhoods - Barazel, Salam, Tel Zo'arb neighborhoods have been totally wiped out and destroyed. Paramedics and civil defense forces are not allowed to recover killed and injured people, some of them were even killed while rescuing people. It is a mass murder, imagine a 1000s of explosives are being dropped on Rafah neighborhoods"
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:15:32 #168
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze worden daar ook voor gebruikt, dat is wat anders als ervoor bedoeld zijn. Zoals gezegd worden ze gebruikt om te smokkelen. Ze worden veel meer gebruikt om spullen in gaza te krijgen dan voor terrorisme(nu even niet, maar in het totaal).
Als ze dat vandaag niet hadden gedaan, was er een bestand geweest van 72 uur.
Dan hadden ze in Cairo kunnen praten over een mogelijke oplossing.
Wat doet Hamas, ze ontvoeren een Israelische soldaat, heel verstandig allemaal...
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:13 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dat was vandaag niet nodig meer geweest als ze het bestand niet hadden geschonden.
Nogmaals er stonden vrachtwagens vol medicijnen, water en voedsel te wachten om Gaza binnen te rijden.
Mooi dat het IDF al die tunnels vernietigd.
Edit: met andere woorden dat rechtvaardigd het gebruik voor terroristische acties.
Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.
En alsof dat broodnodige beetje hulp genoeg is zeg, kom op zeg, je begrijpt zelf toch ook wel dat je nu onzin blaat?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:16:22 #170
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Eyewitness to a local radio in Gaza: " Tens of women, children, old people are targeted in Rafah, south of Gaza Strip. Mass displacement of Palestinian families in Gaza. Many people got killed while evacuating their homes seeking a "safer place". I do not exaggerate and I am responsible for my own words, an ethnic cleansing operation is taking place NOW in Rafah. The number of causalities is alerting and shocking, only 80 dead people and 600 injured were brought to poor hospital of Rafah. Yet, Massive number of dead bodies and injuries are still lying in streets. Rafah people were walking in groups when F16 fighter jets NOT armed drones rockets hit them collectively. There are dead bodies whose characteristic have utterly disappeared, not even a single piece of their bodies can be identified. Large area of Rafah neighborhoods - Barazel, Salam, Tel Zo'arb neighborhoods have been totally wiped out and destroyed. Paramedics and civil defense forces are not allowed to recover killed and injured people, some of them were even killed while rescuing people. It is a mass murder, imagine a 1000s of explosives are being dropped on Rafah neighborhoods"
Hamas Propaganda.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960422
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.
En alsof dat broodnodige beetje hulp genoeg is zeg, kom op zeg, je begrijpt zelf toch ook wel dat je nu onzin blaat?
Begrijpt die niet ...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:17:10 #172
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960441
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.
En alsof dat broodnodige beetje hulp genoeg is zeg, kom op zeg, je begrijpt zelf toch ook wel dat je nu onzin blaat?
Gaza is afhankelijk van Israel, dan moet je vooral met Israel de kachel aanmaken, dat is heel wijs.
Oorlog is kut en klote.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960444
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:16 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Hamas Propaganda.
....

Dit is dus zon user.
pi_142960453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als we zelfs de Verenigde Naties gaan afdoen als onbetrouwbaar dan kunnen we wel ophouden lijkt me.
De VN heeft ook gezegd dat ze duidelijk hebben gecommuniceerd waar de VN school stond die Israel had bebombardeerd en waarbij 16 doden vielen. En dat de VN duidelijk had aangegeven dat er daar GEEN wapens in het gebouw waren.

“When they are in control of the school they can [be assured] that it is free of weapons and no one with arms is allowed in the school,” Alsud een VN official.

Dus ik neem dus aan dat JayDeeNow deze berichtgeving ook gewoon voor waar aanneemt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:17:40 #175
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142960463
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142960472
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:15 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Als ze dat vandaag niet hadden gedaan, was er een bestand geweest van 72 uur.
Dan hadden ze in Cairo kunnen praten over een mogelijke oplossing.
Wat doet Hamas, ze ontvoeren een Israelische soldaat, heel verstandig allemaal...
Wat een gelul in de ruimte. Hamas zijn verkeerd bezig ja, maar dat maakt de misdaden van israel niet goed.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142960492
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Inderdaad.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:18:40 #178
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Dit.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960530
Wat vind men belangrijk? De haat voor de vijand of liefde voor je familie? Wat dit betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren. De haat voor de vijand is zo groot dat het uitstijgt boven de liefde voor de famile. Maw: men is bereidt hun liefde voor familie/ naasten op te geven omdat de haat voor de vijand sterker is.

Ik zie dit bij (Muslim) vrienden op Facebook. En ze komen uit alle hoeken van de wereld behalve Israel/ Palestine zelf en hun hele facebook wall hangt vol met Israel haat. Zo ken ik een man (rond de 60 jaar) afkomstig uit Somalie maar al een aantal jaartjes in NL. Je zou zeggen dat hij zich druk maakt om andere zaken. Immers, in zijn land gaat het niet zo goed. Maar schijn bedriecht : zijn hele facebook incl zijn gedachten gaat over : haat haat en nog eens haat jegens Israel. Uiteraard is hij Muslim en voelen zij zich aangetrokken met wat er in Gaza gebeurd. Ze zien (via media) de velen onschuldige slachtoffers. Het is dus een logische verklaring. Net zoals Christenen zich bezig houden met Syrische Christenen die ook afgeslacht worden. Maar wat mij dan opvalt is waarom zoveel sympatie voor Gaza? Omdat ze Muslim zijn? En waarom niet voor het lijden van Muslim(broeders) in Syrie? Ik heb hem (en andere vrienden) nog geen 1 plaatje of tekst zien plaatsen omtrent hierover. Waarom? Wat maakt de slachtoffers van geweld in Gaza 'erger' of wat Israel doet 'heftiger' dan wat er in andere zeer onstabiele landen gebeurd met honderd duizenden onschuldige slachtoffers.

Wat me opvalt is de honderden foto's van dode kindjes uit Gaza wat ze laten zien. De Palestijnen laten dit graag zien maar ook de Muslims over de gehele wereld. Ik zie al dat zoiets in NL gebeurd. Mijn moeder verliest haar jongste zoon en ze toont hem (met een manier wat je bijna trots? noemt) aan de camera's. De eerste reactie is toch verdriet en het kind meenemen en erom rouwen? Ik zou het afschuwelijk vinden als mijn kind 'gebruikt' wordt en zo voor de gehele wereld tentoongesteldt wordt. Hetzelfde dat Nederland commentaar had dat Ukrainse bewoners waar de lijken van de slachtoffers van MH17 in hun tuinen belanden de paspoorten laten zien (gelukkig nog niet de lijken optillen en aan de omgeving en de wereld laten zien). Dat doet toch pijn? Wat je ziet op de foto's is natuurlijk pijn en enorme verdriet maar hun verdriet wordt overwonnen door haat. En daarom sharen of delen ze ten koste van slachtoffers (ze gaan letterlijk over lijken) hun haat jegens de vijand. Die is namelijk veel groter waardoor de liefde en pijn weggedrukt wordt. Verder een heel normaal reactie daar niet van, maar het valt me op dat het bij de Muslims in het algemeen niet gaat om de slachtofffers maar de haat jegens , in dit geval, Israel. Indien het om de slachtoffers was geweest had ik wel honderd duizenden foto's gezien van vermoorde (Muslim in landen als Syria en de rest van MO en afrika) of wat te denken van Muslim genocide in Bosnie?? Nooit Afrikaanse of Arabische Muslims daar iets over gehoord. Geen demonstraties niks.

En dat is de reden waarom Muslims over de hele wereld verbonden zijn met Gaza en hier ontzettend ( terecht onterecht is aan de lezer de keuze ) geschrokken en boos over zijn namelijk: de gezamenlijk haat jegens de gezamelijke vijand. En die vijand is Israel.

En dat is de verbinding tussen Muslims uit Somalia en Muslims uit Iran : de haat voor de vijand. Dus niet zozeer de slachtoffers. En dat maakt dat Muslims overal begaan zijn met Gaza en niet uit bvb Syria of Mali of Centraal Azie.
pi_142960536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Gaza is afhankelijk van Israel, dan moet je vooral met Israel de kachel aanmaken, dat is heel wijs.
Oorlog is kut en klote.
Gaza wordt uitgeknepen door israel, al vele jaren. Te weinig water(zeer oneerlijke verdeling), medicijnen die onder het embargo vallen, voedseltekort, geen mogelijkheid tot opbouw van een levensvatbare staat en ga zo maar door.
Die tunnels zijn in de eerste instantie in het leven geroepen om broodnodige spullen daar binnen te krijgen, ze worden ook gebruikt voor het smokkelen van wapens, maar dat is niet hun hoofddoel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142960545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

....

Dit is dus zon user.
Laten we vooral Facebook als betrouwbare bron gebruiken ja.
Dan is het einde zoek.

Focus je gewoon eens op de feiten die gebeuren in plaats van steeds proberen de user neer te halen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142960637
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wat vind men belangrijk? De haat voor de vijand of liefde voor je familie? Wat dit betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren. De haat voor de vijand is zo groot dat het uitstijgt boven de liefde voor de famile. Maw: men is bereidt hun liefde voor familie/ naasten op te geven omdat de haat voor de vijand sterker is.

Ik zie dit bij (Muslim) vrienden op Facebook. En ze komen uit alle hoeken van de wereld behalve Israel/ Palestine zelf en hun hele facebook wall hangt vol met Israel haat. Zo ken ik een man (rond de 60 jaar) afkomstig uit Somalie maar al een aantal jaartjes in NL. Je zou zeggen dat hij zich druk maakt om andere zaken. Immers, in zijn land gaat het niet zo goed. Maar schijn bedricht : zijn hele facebook incl zijn gedachten gaat over : haat haat en nog eens haat jegens Israel. Uiteraard is hij Muslim en voelen zij zich aangetrokken met wat er in Gaza gebeurd. Ze zien (via media) de velen onschuldige slachtoffers. Het is dus een logische verklaring. Net zoals Christenen zich bezig houden met Syrische Christenen die ook afgeslacht worden. Maar wat mij dan opvalt is waarom zoveel sympatie voor Gaza? Omdat ze Muslim zijn? En waarom niet voor het lijden van Muslim(broeders) in Syrie? Ik heb hem (en andere vrienden) nog geen 1 plaatje of tekst zien plaatsen omtrent hierover. Waarom? Wat maakt de slachtoffers van geweld in Gaza 'erger' of wat Israel doet 'heftiger' dan wat er in andere zeer onstabiele landen gebeurd met honderd duizenden onschuldige slachtoffers.

Wat me opvalt is de honderden foto's van dode kindjes uit Gaza wat ze laten zien. De Palestijnen laten dit graag zien maar ook de Muslims over de gehele wereld. Ik zie al dat zoiets in NL gebeurd. Mijn moeder verliest haar jongste zoon en ze toont hem (met een manier wat je bijna trots? noemt) aan de camera's. De eerste reactie is toch verdriet en het kind meenemen en erom rouwen? Ik zou het afschuwelijk vinden als mijn kind 'gebruikt' wordt en zo voor de gehele wereld tentoongesteldt wordt. Hetzelfde dat Nederland commentaar had dat Ukrainse bewoners waar de lijken van de slachtoffers van MH17 in hun tuinen belanden de paspoorten laten zien (gelukkig nog niet de lijken optillen en aan de omgeving en de wereld laten zien). Dat doet toch pijn? Wat je ziet op de foto's is natuurlijk pijn en enorme verdriet maar hun verdriet wordt overwonnen door haat. En daarom sharen of delen ze ten koste van slachtoffers (ze gaan letterlijk over lijken) hun haat jegens de vijand. Die is namelijk veel groter waardoor de liefde en pijn weggedrukt wordt. Verder een heel normaal reactie daar niet van, maar het valt me op dat het bij de Muslims in het algemeen niet gaat om de slachtofffers maar de haat jegens , in dit geval, Israel. Indien het om de slachtoffers was geweest had ik wel honderd duizenden foto's gezien van vermoorde (Muslim in landen als Syria en de rest van MO en afrika) of wat te denken van Muslim genocide in Bosnie?? Nooit Afrikaanse of Arabische Muslims daar iets over gehoord. Geen demonstraties niks.

En dat is de reden waarom Muslims over de hele wereld verbonden zijn met Gaza en hier ontzettend ( terecht onterecht is aan de lezer de keuze ) geschrokken en boos over zijn namelijk: de gezamenlijk haat jegens de gezamelijke vijand. En die vijand is Israel.

En dat is de verbinding tussen Muslims uit Somalia en Muslims uit Iran : de haat voor de vijand. Dus niet zozeer de slachtoffers. En dat maakt dat Muslims overal begaan zijn met Gaza en niet uit bvb Syria of Mali of Centraal Azie.
De haat van de Israeliers jegens de Palestijnen is er net zo goed. En het is niet zo raar om een haat te ontwikkelen als net je hele familie door een Israelische bom om het leven is gekomen.

Het probleem is dat haat met haat bestreden wordt, en dan kom je in een vicieuze cirkel terecht.
pi_142960638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Laten we vooral Facebook als betrouwbare bron gebruiken ja.
Dan is het einde zoek.

Focus je gewoon eens op de feiten die gebeuren in plaats van steeds proberen de user neer te halen.

Steeds de user proberen neer te halen ? En hoezo kan facebook geen betrouwbare bron zijn?

De feiten zijn dat er veelste veel slachtoffers vallen en dat Hamas en Israel verantwoordelijk voor zijn. Hoe moeilijk kan het zijn ?
pi_142960666
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Mensen die zichzelf opblazen zijn niet rationeel meer te noemen.. het zijn niet meer dan tunnelratten. Hamas weet precies hoe Israël reageert op zo'n actie: met een bombardement ter vergelding, bij gebrek aan een zichtbare vijand. Dat valt niet goed te praten, maar ondertussen vraag je je af waarom de bevolking nog niet in opstand is gekomen tegen Hamas. Die ratten behartigen overduidelijk niet de belangen van de Palestijnse bevolking.
pi_142960696
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mensen die zichzelf opblazen zijn niet rationeel meer te noemen.. het zijn niet meer dan tunnelratten. Hamas weet precies hoe Israël reageert op zo'n actie: met een bombardement ter vergelding, bij gebrek aan een zichtbare vijand. Dat valt niet goed te praten, maar ondertussen vraag je je af waarom de bevolking nog niet in opstand is gekomen tegen Hamas. Die ratten behartigen overduidelijk niet de belangen van de Palestijnse bevolking.
Israel weet ook dat zo lang ze door blijven gaan met de bezetting dit soort dingen zullen gebeuren.
pi_142960706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:23 schreef Pleun2011 het volgende:
maar ondertussen vraag je je af waarom de bevolking nog niet in opstand is gekomen tegen Hamas. Die ratten behartigen overduidelijk niet de belangen van de Palestijnse bevolking.
Misschien behartigen ze wel de belangen van de Palestijnse bevolking. Wat weet jij nou van hen af, niks.
-
pi_142960720
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wat vind men belangrijk? De haat voor de vijand of liefde voor je familie? Wat dit betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren. De haat voor de vijand is zo groot dat het uitstijgt boven de liefde voor de famile. Maw: men is bereidt hun liefde voor familie/ naasten op te geven omdat de haat voor de vijand sterker is.

Idioten als Hamas en nog veel meer van die fundamentalisten beschouwen Palestijnse slachtoffers als 'martelaren' die sterven voor een 'hoger doel' Zo werkt dat in die zieke koppen.
Islam = vrede :{ :? 8)7
pi_142960771
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:13 schreef JayDeeNow het volgende:
Dat was vandaag niet nodig meer geweest als ze het bestand niet hadden geschonden.
Hamas heeft het 72-urige staakt-het-vuren niet als eerste geschonden.

Israel dacht dat tunnels kapotmaken in Rafah (Gaza) niet tot het bestand behoorde en ging na het bestand daar nog flink mee door. En zo was er tot nog geen 3 uur na het bestand alweer stront aan de knikker, zeker toen er Hamas-strijders uit een van de tunnels in Rafah kwamen. Die hebben vervolgens een IDF-soldaat gevangengenomen in Rafah (Gaza...waar die IDF-er sowieso niet had moeten zijn na het bestand).

Maar goed, het maakt ook allemaal niet zoveel uit. Men gaat terug naar de status-quo, elkaar afmaken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142960774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Islam = vrede :{ :? 8)7
Zionisme = vrede :{ :? 8)7
Christendom = vrede :{ :? 8)7
Kapitalisme = vrede :{ :? 8)7
Jodendom = vrede :{ :? 8)7
Communisme = vrede :{ :? 8)7
-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:27:22 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142960786
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:24 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Misschien behartigen ze wel de belangen van de Palestijnse bevolking. Wat weet jij nou van hen af, niks.
Ze zullen ongetwijfeld van zichzelf vinden dat ze dat doen. Maar ik zie met de beste wil van de wereld niet in hoe hun acties in het voordeel zouden kunnen zijn van de Palestijnse burgerbevolking die gewoon in rust wil leven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142960794
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Idioten als Hamas en nog veel meer van die fundamentalisten beschouwen Palestijnse slachtoffers als 'martelaren' die sterven voor een 'hoger doel' Zo werkt dat in die zieke koppen.
Islam = vrede :{ :? 8)7
Het is meer dat er zulke wanhoop is, geen enkele toekomst dat mensen hier kwetsbaar voor zijn. Beantwoord eens de vraag wie verantwoordelijk is voor de uitzichtloze situatie en de keer op keer collectieve straffen van de burgers daar?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142960813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Israel weet ook dat zo lang ze door blijven gaan met de bezetting dit soort dingen zullen gebeuren.
Ja, maar dan is het toch een cirkeltje.. de Palestijnen weten namelijk ook wat er zal gebeuren bij de zoveelste laffe aanval van Hamas.. BOEM BOEM BOEM.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:24 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Misschien behartigen ze wel de belangen van de Palestijnse bevolking. Wat weet jij nou van hen af, niks.
Dit vind ik een grappige post..
pi_142960816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:27 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zullen ongetwijfeld van zichzelf vinden dat ze dat doen. Maar ik zie met de beste wil van de wereld niet in hoe hun acties in het voordeel zouden kunnen zijn van de Palestijnse burgerbevolking die gewoon in rust wil leven.
Een groot deel van de Palestijnen hebben op Hamas gestemd.. de Palestijnse burgerbevolking vormt niet één blok.
-
pi_142960841
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:15 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Als ze dat vandaag niet hadden gedaan, was er een bestand geweest van 72 uur.
Dan hadden ze in Cairo kunnen praten over een mogelijke oplossing.
Wat doet Hamas, ze ontvoeren een Israelische soldaat, heel verstandig allemaal...
Besef jij überhaupt dat er naast Hamas nog andere groeperingen opereren in de Strip? En dat die veel enger en extremistischer zijn?
pleased to meet you
pi_142960845
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja, maar dan is het toch een cirkeltje.. de Palestijnen weten namelijk ook wat er zal gebeuren bij de zoveelste laffe aanval van Hamas.. BOEM BOEM BOEM.

Dus dat ! Het is een circel ...
pi_142960875
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:28 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Een groot deel van de Palestijnen hebben op Hamas gestemd.. de Palestijnse burgerbevolking vormt niet één blok.
Hamas doet dan ook meer dan alleen raketjes afvuren op israel. Dat is het verrotte hierin, door die afsluiting en die nare embargo's zijn mensen vaak afhankelijk van wat (oa) hamas naar binnen smokkelt. Dat maakt dat hamas voor de burgers daar ook een andere kant heeft dan alleen maar gewelddadig. Ook zijn er verschillende lijnen binnen hamas, lang niet zo extreem allemaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142960902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Was laatst een mooi artikel over (op de normaal niet zo goede huffington post).
Dat beide partijen domme keuzes maken vanwege religieus extremisme (nederzettingen - geen 2 staten oplossing willen, etc.)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142960925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Zionisme = vrede :{ :? 8)7
Christendom = vrede :{ :? 8)7
Kapitalisme = vrede :{ :? 8)7
Jodendom = vrede :{ :? 8)7
Communisme = vrede :{ :? 8)7
Ik heb het niet over andere religies of ideologieën, die kan je niet op 1 hoop gooien. Ik ben van mening dat een religie op zichzelf niet fout is, maar dat de Islam er anno 2014 wel bovenuit steekt als het gaat om gewelddadige en gestoorde rafelrandjes..
pi_142960944
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb het niet over andere religies of ideologieën, die kan je niet op 1 hoop gooien. Ik ben van mening dat een religie op zichzelf niet fout is, maar dat de Islam er anno 2014 wel bovenuit steekt als het gaat om gewelddadige en gestoorde rafelrandjes..
Boeiend dat jij dat vindt, het verzet tegen de Israëlische bezetting en kolonisatie zal doorgaan.
-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:32:39 #200
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960951
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over andere religies of ideologieën, die kan je niet op 1 hoop gooien. Ik ben van mening dat een religie op zichzelf niet fout is, maar dat de Islam er anno 2014 wel bovenuit steekt als het gaat om gewelddadige en gestoorde rafelrandjes..
100% waar.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is meer dat er zulke wanhoop is, geen enkele toekomst dat mensen hier kwetsbaar voor zijn. Beantwoord eens de vraag wie verantwoordelijk is voor de uitzichtloze situatie en de keer op keer collectieve straffen van de burgers daar?
Het is een cirkeltje van haat.. eerst Hamas weg en dan kan er wat veranderen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:33:08 #202
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Besef jij überhaupt dat er naast Hamas nog andere groeperingen opereren in de Strip? En dat die veel enger en extremistischer zijn?
Ja.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is een cirkeltje van haat.. eerst Hamas weg en dan kan er wat veranderen.
Eerst de bezetter weg en dan kan er wat veranderen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:35:15 #205
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142961022
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is een cirkeltje van haat.. eerst Hamas weg en dan kan er wat veranderen.
Leuk dat je zo denkt! Maar helaas.
pi_142961032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is een cirkeltje van haat.. eerst Hamas weg en dan kan er wat veranderen.
Hamas is niet zo eenduidig als jij denkt, er is ook een lijn die bv voor een 2 staten-oplossing is.
En hamas weg dan kan het veranderen, ik denk het niet, ik denk dat als de collectieve straffen stoppen, als er een toekomst opgebouwd kan gaan worden e.d. de harde lijn van hamas vanzelf verliest.
Het probleem is dat mensen compleet wanhopig zijn, geen andere uitweg zien dan maar knokken met wat ze hebben en hun leven geven. Los dat eerst op, dan haal je de grond onder de extremisten weg. Alleen maar hamas verzwakken op de manier die nu gebeurd zorgt voor veel meer agressie, hamas is niet het ergste wat daar kan rondlopen, vergeet dat nooit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961048
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Eerst de bezetter weg en dan kan er wat veranderen.
Dat lijkt me niet logisch. Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken. Wel kunnen er gesprekken op gang komen met de Palestijnen zodra er een wat meer gematigde partij naar voren komt die wel oog heeft voor de Palestijnse bevolking.. Clubs als de Moslimbroederschap..Hamas..en nog veel meer.. weg ermee.
pi_142961073
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet logisch. Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken. Wel kunnen er gesprekken op gang komen met de Palestijnen zodra er een wat meer gematigde partij naar voren komt die wel oog heeft voor de Palestijnse bevolking.. Clubs als de Moslimbroederschap..Hamas..en nog veel meer.. weg ermee.
Die zijn er allang geweest, heeft ze geen windeieren gelegd. Kijk naar de westoever, geen agressie vanuit de palestijnen(nou ja, tja), toch verdwijnt het land onder hun kont vandaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:33 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ja.
Waarom dan dat gehamer van 'Hamas dit, Hamas dat'? Hamas staat tegenover dat volk vrij machteloos, als die tijdens een tijdelijke wapenstilstand met een vest met explosieven naar Israël oversteken, hoe moet Hamas dat voorkomen?
pleased to meet you
pi_142961110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen compleet wanhopig zijn, geen andere uitweg zien dan maar knokken met wat ze hebben en hun leven geven. Los dat eerst op, dan haal je de grond onder de extremisten weg. Alleen maar hamas verzwakken op de manier die nu gebeurd zorgt voor veel meer agressie, hamas is niet het ergste wat daar kan rondlopen, vergeet dat nooit.
Hamas is aan de macht sinds 2006 dacht ik.. in die tijd is het van kwaad tot erger geworden. De methode die jij voorstelt zou misschien over een heel lange periode kunnen werken, maar het geduld van Israël is een beetje op. Ze moeten alleen voorkomen dat er weer zo'n club van gekken aan de macht komt daar.
pi_142961112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken.
Genoeg sterke bezetters die het onderspit hebben gedolven.
-
pi_142961137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hamas is aan de macht sinds 2006 dacht ik.. in die tijd is het van kwaad tot erger geworden. De methode die jij voorstelt zou misschien over een heel lange periode kunnen werken, maar het geduld van Israël is een beetje op. Ze moeten alleen voorkomen dat er weer zo'n club van gekken aan de macht komt daar.
En het geduld aan de andere kant ? Zij moeten maar geduldig blijven ?
pi_142961159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarom dan dat gehamer van 'Hamas dit, Hamas dat'? Hamas staat tegenover dat volk vrij machteloos, als die tijdens een tijdelijke wapenstilstand met een vest met explosieven naar Israël oversteken, hoe moet Hamas dat voorkomen?
Het helpt ook wel dat Hamas oproept tot geweld zolang Israel hun bezet gebied niet terug geeft natuurlijk.

O wacht...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:40:38 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142961161
Stel dat het Israel zou lukken om hamas te decimeren, dan is volgens mij de kans groot dat er een andere organisatie opstaat die net zo gewelddadig is (of nog erger). Ik vraag me af of ze er wat mee opschieten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142961173
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is een cirkeltje van haat.. eerst Hamas weg en dan kan er wat veranderen.
Hamas is er sinds wanneer pas?

Zelfde verhaaltje als de bezetting in Libanon in 1982, Hizbullah en Hamas zijn ontstaan als reactie op de Israelische bezetting. Als Hamas wordt uitgeroeid (wat Israel nog nooit is gelukt) dan houdt het gewapende verzet tegen de bezetter echt niet op...er zijn naast Hamas zoveel meer groepen die meevechten in o.a Gaza nu en die eigen leiding hebben, structuren, bronnen van inkomsten om wapens te krijgen etc.

Het probleem is niet Hamas, het probleem is dat Palestijnen niet willen capituleren voor voortdurende bezetting en kolonisatie. Hamas is een detail, totaal onbelangrijk. Laat ze hen uitroeien vandaag, dan zijn er genoeg anderen die gewapend zich blijven verdedigen tegen Israel en niet eenzelfde ideologie als Hamas hebben. Er zijn mensen op deze wereld die liever strijdend sterven dan dat ze zich overgeven aan een militair superieure bezetter die jarenlang nog steeds meer land opslurkt en inneemt (zie 550.000 kolonisten in de Westbank inmiddels). Ik snap dat wij dat niet kunnen vatten vanuit ons comfortabele leventje in NL, maar het is echt zo.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142961199
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hamas is aan de macht sinds 2006 dacht ik.. in die tijd is het van kwaad tot erger geworden. De methode die jij voorstelt zou misschien over een heel lange periode kunnen werken, maar het geduld van Israël is een beetje op. Ze moeten alleen voorkomen dat er weer zo'n club van gekken aan de macht komt daar.
In die tijd is er dan ook nog nooit anders gehandeld door israel, ook niet in relatief rustige periode's. Sinds ze van gaza een kamp hebben gemaakt is het doffe ellende voor ieder die er "gevangen" zit.

Je draait de zaken een beetje erg om hier en daar. Hamas is een direct gevolg van het israelisch handelen, alleen al het feit dat ze machtig zijn geworden hebben ze te danken aan israel. Het lijkt me dan ook meer dan verstandig om niet weer op een nieuwe groep in te zetten die het probleem wel even zal oplossen, want ook die nieuwe groep zal extremer worden als israel zoals altijd gewoon doorgaat met hoe ze doen.
Hamas is een symptoom, niet de oorzaak.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:40 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat het Israel zou lukken om hamas te decimeren, dan is volgens mij de kans groot dat er een andere organisatie opstaat die net zo gewelddadig is (of nog erger). Ik vraag me af of ze er wat mee opschieten.
De jeugd die dit overleefd en mee maakt zal een ongelooflijke haat voelen
pi_142961250
Korte geschiedenisles.

How Israel Helped to Spawn Hamas
http://online.wsj.com/news/articles/SB123275572295011847
-
pi_142961300
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar stel dat je bewering klopt, dan voert Israël dus ook smerige streken uit juist omdat het Joden zijn?
Mijn bewering klopt
Het conflict is er dus OMDAT het Joden zijn.
Maar daarmee maakt het jouw andere bewering niet waar of onwaar. Bovendien is het verkondigen dat Joden smerige streken zouden leveren onderdeel van de Jodenhaat en oude propaganda om Joden in diskrediet te brengen.
pi_142961306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:43 schreef Charismatisch het volgende:
Korte geschiedenisles.

How Israel Helped to Spawn Hamas
http://online.wsj.com/news/articles/SB123275572295011847
We kennen de geschiedenis.
Israel heeft Hamas geschapen als politieke instantie. Dat ze de fundamentalistische kant zijn opgegaan kan Israel weinig aan doen dunkt me.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142961323
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De jeugd die dit overleefd en mee maakt zal een ongelooflijke haat voelen
Zou je ook denken van de negers in USA, maar toch stond er geen haatvolle generatie op waaronder Martin Luther King.
pi_142961333
mehdirhasan twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 16:32:46 "Sources say Israel have threatened to 'level' Gaza if Lt Goldin is not released."http://t.co/Wsrq0c3iOK reageer retweet
YousefAljamal twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 16:43:06 Israel shelled Rafah with 700-1000 shells in 6 hours #GazaUnderAttack reageer retweet
-
pi_142961360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Idioten als Hamas en nog veel meer van die fundamentalisten beschouwen Palestijnse slachtoffers als 'martelaren' die sterven voor een 'hoger doel' Zo werkt dat in die zieke koppen.
Islam = vrede :{ :? 8)7
Islam is vrede ja. Je kan een religie niet de schuld geven. Religie dood niet.

Overigens was mijn bericht op aards niveau gericht. Uiteraard ligt het probleem veel complexer. Denk eens na:

"Waarom die obessie die de gehele mensheid heeft met IsraEL" ??
pi_142961368
Zijn er nog officiële berichten van Isis?
pi_142961371
matthewchampion twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:15:25 I already know more about the captured Israeli soldier than any of the other victims in Gaza reageer retweet
-
pi_142961410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Zou je ook denken van de negers in USA, maar toch stond er geen haatvolle generatie op waaronder Martin Luther King.
Nou dat is mooi. Hoop dat hetzelfde geld voor de Palestijnse jeugd
pi_142961444
Journalist Fred Ekblad reports on twitter that he is in the media tent outside all shifa hospital and a dr got a call from Israel saying we will bomb your hospital. As he is a reporter citing two other members of press this can stand til further verified.

Toevoeging: CONFIRMED second source confirms evacuation of al Shifra hospital following bombing threat.

https://www.facebook.com/naomi.wolf.author?fref=nf
pi_142961496
Ik hoop dat dat niet gebeurd !
pi_142961528
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

We kennen de geschiedenis.
Israel heeft Hamas geschapen als politieke instantie. Dat ze de fundamentalistische kant zijn opgegaan kan Israel weinig aan doen dunkt me.
Daar kunnen ze heel erg veel aan doen. Het is niet alsof israel een schatje is in zijn handelen.
Hoeveel mensen hadden hamas gesteund als het leven gewoon lekker zijn gangetje ging denk je? Zonder bang te hoeven zijn dat je je land kwijt raakt, zonder ellende over water die belachelijk oneerlijk verdeeld is en ga zo maar door?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Daar kunnen ze heel erg veel aan doen. Het is niet alsof israel een schatje is in zijn handelen.
Hoeveel mensen hadden hamas gesteund als het leven gewoon lekker zijn gangetje ging denk je? Zonder bang te hoeven zijn dat je je land kwijt raakt, zonder ellende over water die belachelijk oneerlijk verdeeld is en ga zo maar door?
Dat klopt ja.. het conflict wordt al sinds mensenheugenis gegijzeld door voornamelijk religieuze stijfkoppen en haatzaaiers.. heb voor beiden niet zoveel sympathie, alleen voor de mensen die er niks mee te maken hebben maar wel alles kwijt raken. Het conflict had allang opgelost kunnen zijn wanneer er door beiden puur rationeel en menselijk zou worden gehandeld. Dat is een utopie.. irrationele idiote religieuze opvattingen en machtspolitiek zullen het altijd winnen.
pi_142961667
mehdirhasan twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:01:49 Even if the Israeli 'human shield' claim were true, the whole point of a human shield is that 'good guys' don't KILL the human shield. #gaza reageer retweet
rachshabi twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:40:58 'The only way not to kill children would be not to go in [to #Gaza} at all' - Guardian editorial http://t.co/UzW73kc9fB reageer retweet
-
pi_142961672
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou dat is mooi. Hoop dat hetzelfde geld voor de Palestijnse jeugd
Gaat oer het algemeen niet gebeuren. Daar waar de negers over het algemeen vergevingsgezind waren, waren ze ook Christelijk. Daar waar de negers over het algemeen militant waren, waren ze ook Islamitisch.
pi_142961719
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Daar kunnen ze heel erg veel aan doen. Het is niet alsof israel een schatje is in zijn handelen.
Hoeveel mensen hadden hamas gesteund als het leven gewoon lekker zijn gangetje ging denk je? Zonder bang te hoeven zijn dat je je land kwijt raakt, zonder ellende over water die belachelijk oneerlijk verdeeld is en ga zo maar door?
Wat is dit nou voor een post?
Ik zeg reageer alleen op het feit dat je moeilijk Israël de schuld kan geven van het ontstaan van een terroristische organisatie die ze zelf als politieke instelling hebben opgericht.

Dat jij opeens over de oorlogsvoering van Israel is een hele andere discussie _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142961726
Dr Abuwarda tweets that all of al shifa hospital advanced surgical units have been evacuated. 'This may be my last tweet. Pray for us. ' Louisa below posts that after this her contacts at al shifa went silent.

https://www.facebook.com/naomi.wolf.author?fref=nf

Wat een hel !
pi_142961735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:56 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat klopt ja.. het conflict wordt al sinds mensenheugenis gegijzeld door voornamelijk religieuze stijfkoppen en haatzaaiers.. heb voor beiden niet zoveel sympathie, alleen voor de mensen die er niks mee te maken hebben maar wel alles kwijt raken. Het conflict had allang opgelost kunnen zijn wanneer er door beiden puur rationeel en menselijk zou worden gehandeld. Dat is een utopie.. irrationele idiote religieuze opvattingen en machtspolitiek zullen het altijd winnen.
Helemaal mee eens, aan beide kanten geld dat de harde lijnen bepalen hoe het loopt en de gewone mensen aan beide kanten betalen de prijs.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961748
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor een post?
Ik zeg reageer alleen op het feit dat je moeilijk Israël de schuld kan geven van het ontstaan van een terroristische organisatie die ze zelf als politieke instelling hebben opgericht.

Dat jij opeens over de oorlogsvoering van Israel is een hele andere discussie _O-
Nee je zei dat het niet de schuld van Israel is dat Hamas toen zo extreem is geworden.
pi_142961767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:57 schreef Charismatisch het volgende:
mehdirhasan twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:01:49 Even if the Israeli 'human shield' claim were true, the whole point of a human shield is that 'good guys' don't KILL the human shield. #gaza reageer retweet
rachshabi twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:40:58 'The only way not to kill children would be not to go in [to #Gaza} at all' - Guardian editorial http://t.co/UzW73kc9fB reageer retweet
Als Israël zou stoppen zou Hamas winnen en gaat er niks veranderen.. denk dat ze doorgaan tot Hamas er genoeg van heeft.
pi_142961769
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:47 schreef Shokirbek85 het volgende:
Islam is vrede ja. Je kan een religie niet de schuld geven. Religie dood niet.
Politieke stromingen ook niet. Toch geeft men Nationaal-Socialisme graag de schuld van WOII.
quote:
Overigens was mijn bericht op aards niveau gericht. Uiteraard ligt het probleem veel complexer. Denk eens na:

"Waarom die obessie die de gehele mensheid heeft met IsraEL" ??
Nou, vertel eens.
pi_142961808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor een post?
Ik zeg reageer alleen op het feit dat je moeilijk Israël de schuld kan geven van het ontstaan van een terroristische organisatie die ze zelf als politieke instelling hebben opgericht.

Dat jij opeens over de oorlogsvoering van Israel is een hele andere discussie _O-
De extremere kant die hamas is opgegaan is een gevolg van het handelen van israel, heb het niet eens over oorlogsvoering in die tekst, maar over de dagelijkse gang van zaken(bv de zeer ongunstige waterverdeling voor de palestijnen, wat een groot pijnpunt is, net zoals het landjepik iedere keer).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961837
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als Israël zou stoppen zou Hamas winnen en gaat er niks veranderen.. denk dat ze doorgaan tot Hamas er genoeg van heeft.
Hamas wil gerust vechten tot de laatste Palestijn.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_142961863
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

je gokte dat het onzin was maar kunt het niet aantonen omdat je geen verstand van zaken hebt

is niet erg
Ik heb van jou, in mijn reacties naar mij toe, nog niet kunnen concluderen dat jij het vermogen hebt om mij te begrijpen en je dus ook niet kan oordelen of ik wel/geen verstand van zaken heb. Schattig hoor, dat je denkt dat je dat wel kan.
pi_142961865
mehdirhasan twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:42:20 Given #gaza, and the US resupply of Israeli arms & ammo, is it finally time for Obama to give back that Nobel Peace Prize? #justasking reageer retweet
-
pi_142961872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Hamas wil gerust vechten tot de laatste Palestijn.
En daarna offeren ze een ander wel/niet-bestaand volk.
pi_142961884
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Hamas wil gerust vechten tot de laatste Palestijn.
Dan heel Gaza maar plat.. Israel zal waarschijnlijk pas stoppen als ze onder druk worden gezet door USA.
pi_142961892
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dan heel Gaza maar plat.. Israel zal waarschijnlijk pas stoppen als ze onder druk worden gezet door USA.
Zijn ze al fiks mee op weg zo te zien.... Alleen zo jammer dat het leeuwendeel van de slachtoffers geen hamas is. Laten we eerlijk zijn, ook zij geven geen donder om de burgers.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961899
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als Israël zou stoppen zou Hamas winnen en gaat er niks veranderen.. denk dat ze doorgaan tot Hamas er genoeg van heeft.
Hamas wint juist naar mate het conflict langer duurt en er meer burgerslachtoffers vallen. Volgens mij wordt Hamas alleen maar populairder in de Gaza bij deze ellende.
pi_142961900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee je zei dat het niet de schuld van Israel is dat Hamas toen zo extreem is geworden.
Dat artikel beweerde dat Israel het monster Hamas had gecreëerd.

Terwijl Israel Hamas heeft gecreeërd als politiek enticiteit voor het Palestijnse volk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142961925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Zijn ze al fiks mee op weg zo te zien.... Alleen zo jammer dat het leeuwendeel van de slachtoffers geen hamas is. Laten we eerlijk zijn, ook zij geven geen donder om de burgers.
Ze denken waarschijnlijk aan de lange termijn.. net zoals de geallieerden er in WO II geen enkel moreel bezwaar tegen hadden om complete Duitse steden weg te vagen om Hitler weg te krijgen.
pi_142961929
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat artikel beweerde dat Israel het monster Hamas had gecreëerd.

Terwijl Israel Hamas heeft gecreeërd als politiek enticiteit voor het Palestijnse volk.
Klopt en als tegengewicht tegen de strijdende partijen van toen. Alleen heeft het handelen van israel ervoor gezorgd dat hamas is wat het nu is, een vrij verdeelde organisatie waarvan we vooral de harde lijn in de media krijgen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:04 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hamas wint juist naar mate het conflict langer duurt en er meer burgerslachtoffers vallen. Volgens mij wordt Hamas alleen maar populairder in de Gaza bij deze ellende.
Dan zijn de Palestijnse burgers blind.. Hoop dat Hamas dit niet overleeft, het heeft inderdaad allemaal niet zoveel zin als die organisatie straks nog bestaat.
pi_142961963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ze denken waarschijnlijk aan de lange termijn.. net zoals de geallieerden er in WO II geen enkel moreel bezwaar tegen hadden om complete Duitse steden weg te vagen om Hitler weg te krijgen.
Ze denken aan alle extra ruimte de ze krijgen als ze gaza leegvegen bedoel je, want dat is wat ze aan het doen zijn zo'n beetje. Of ze hopen dat iran wat duidelijker ingrijpt zodat ze daar ook weer "reden" hebben voor een aanval.
Op de lange termijn komt hier ook alleen maar ellende van, mensen worden hier niet minder wanhopig van namelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961973
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Zijn ze al fiks mee op weg zo te zien.... Alleen zo jammer dat het leeuwendeel van de slachtoffers geen hamas is. Laten we eerlijk zijn, ook zij geven geen donder om de burgers.
En het is walgelijk en onbegrijpbaar dat de grenzen dicht worden gehouden !
pi_142961983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dan zijn de Palestijnse burgers blind.. Hoop dat Hamas dit niet overleeft, het heeft inderdaad allemaal niet zoveel zin als die organisatie straks nog bestaat.
Ook de niet zo harde lijn niet die voor een 2-staten oplossing is?
En hoezo zijn die burgers blind, wat doet israel dan om ze anders te laten denken, niets stopt het werkelijke probleem van landjepik namelijk tot nu toe.
Leuk dat vingertje naar hamas, maar hamas is niet zo eenduidig als jij hier doet voorkomen en israel is geen schatje.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142962092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook de niet zo harde lijn niet die voor een 2-staten oplossing is?
En hoezo zijn die burgers blind, wat doet israel dan om ze anders te laten denken, niets stopt het werkelijke probleem van landjepik namelijk tot nu toe.
Leuk dat vingertje naar hamas, maar hamas is niet zo eenduidig als jij hier doet voorkomen en israel is geen schatje.
Waarschijnlijk val ik in herhaling maar hoewel het klopt wat je zegt ben ik er op dit moment van overtuigd dat er op korte termijn alleen iets verandert als Hamas wordt verslagen. In 2006 en 2009 stopten de Israeli's er voortijdig mee en toen bereikten ze daar niks mee. Nu willen ze er gewoon definitief een einde aan maken.. die tunnels en raketten. Daarna zien we wel weer verder.
pi_142962210
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk val ik in herhaling maar hoewel het klopt wat je zegt ben ik er op dit moment van overtuigd dat er op korte termijn alleen iets verandert als Hamas wordt verslagen. In 2006 en 2009 stopten de Israeli's er voortijdig mee en toen bereikten ze daar niks mee. Nu willen ze er gewoon definitief een einde aan maken.. die tunnels en raketten. Daarna zien we wel weer verder.
Hamas verslaan zal niets veranderen, er zullen andere groepen opstaan. Nogmaals hamas is een symptoom, niet de oorzaak. Dit conflict is niet begonnen bij het ontstaan van hamas als verzet, het zal er ook niet eindigen als hamas wordt uitgeschakeld.

De burgers die overblijven zullen alleen maar meer te lijden hebben zonder de tunnels en zelfs zonder hamas is dat zo, want hamas doet heel wat meer dan alleen knokken.

Het enige wat iets kan veranderen in dit conflict is als israel stopt met collectieve straffen, er een eerlijke waterverdeling komt, landjepik iig stopt(wat teruggave zou redelijker zijn) en de hermetische aflsuiting van gaza versoepeld wordt waardoor burgers de kans gaan krijgen een toekomst op te bouwen.

De reden dat hamas daar zoveel voet aan de grond heeft is dat mensen geen uitzicht hebben, er is geen normaal leven mogelijk daar.
Kijk maar naar de westbank, perfect is het nog niet, maar het is al een heel stuk beter allemaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142962235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Hamas verslaan zal niets veranderen, er zullen andere groepen opstaan. Nogmaals hamas is een symptoom, niet de oorzaak. Dit conflict is niet begonnen bij het ontstaan van hamas als verzet, het zal er ook niet eindigen als hamas wordt uitgeschakeld.

De burgers die overblijven zullen alleen maar meer te lijden hebben zonder de tunnels en zelfs zonder hamas is dat zo, want hamas doet heel wat meer dan alleen knokken.

Het enige wat iets kan veranderen in dit conflict is als israel stopt met collectieve straffen, er een eerlijke waterverdeling komt, landjepik iig stopt(wat teruggave zou redelijker zijn) en de hermetische aflsuiting van gaza versoepeld wordt waardoor burgers de kans gaan krijgen een toekomst op te bouwen.

De reden dat hamas daar zoveel voet aan de grond heeft is dat mensen geen uitzicht hebben, er is geen normaal leven mogelijk daar.
Nja niemand stopt Israel.
pi_142962252
Mark Regev, World's Best Known Spinner, In An Unwinnable War Of Words
'Propagandist', 'apologist', a 'masochist' spouting 'verbal pornography' and 'poisonous bile'. There is even a Facebook group 'I want to punch Mark Regev very hard'.
http://www.huffingtonpost(...)8.html?utm_hp_ref=tw
-
pi_142962256
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja niemand stopt Israel.
Tot nu toe niet, ik hoop dat dat veranderd en dat er een vredesmacht tussen die partijen in komt te staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142962277
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Tot nu toe niet, ik hoop dat dat veranderd en dat er een vredesmacht tussen die partijen in komt te staan.
Wie dan ? Ik begin echt de hoop op te geven.
pi_142962287
Jezus Christus zal degene zijn die Israël zal stoppen, je kan me een retard vinden maar dat geloof ik wel.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:21:44 #263
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142962307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Hamas verslaan zal niets veranderen, er zullen andere groepen opstaan. Nogmaals hamas is een symptoom, niet de oorzaak. Dit conflict is niet begonnen bij het ontstaan van hamas als verzet, het zal er ook niet eindigen als hamas wordt uitgeschakeld.

De burgers die overblijven zullen alleen maar meer te lijden hebben zonder de tunnels en zelfs zonder hamas is dat zo, want hamas doet heel wat meer dan alleen knokken.

Het enige wat iets kan veranderen in dit conflict is als israel stopt met collectieve straffen, er een eerlijke waterverdeling komt, landjepik iig stopt(wat teruggave zou redelijker zijn) en de hermetische aflsuiting van gaza versoepeld wordt waardoor burgers de kans gaan krijgen een toekomst op te bouwen.

De reden dat hamas daar zoveel voet aan de grond heeft is dat mensen geen uitzicht hebben, er is geen normaal leven mogelijk daar.
Kijk maar naar de westbank, perfect is het nog niet, maar het is al een heel stuk beter allemaal.
In westbank heerst ook een apartheidsregime, de Palestijnen zijn daar minderwaardigheden en er worden voortdurend nederzettingen gebouwd waardoor er agglomeraties aan het ontstaan zijn. Zo super veel beter is het niet.
pi_142962325
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:21 schreef De_Ilias het volgende:
Jezus Christus zal degene zijn die Israël zal stoppen, je kan me een retard vinden maar dat geloof ik wel.
Nou dan mag die snel komen !
pi_142962329
-
pi_142962331
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wie dan ? Ik begin echt de hoop op te geven.
Ben bang dat dat alleen kan werken als er een gemengde macht komt vanuit europa en het midden oosten. Maar ook die kibbelen liever onder elkaar dan dat ze dit en andere zaken echt stoppen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142962342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:08 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Abbas heeft braaf gewapend verzet opgezegd en juist in "zijn" Westbank bouwt men gretig door, correct?
Dat klopt. Zoals ik hiervoor al zei, Fatah wil nog steeds geen vrede op goede voorwaarden. Israël heeft vredesvoorstellen gedaan maar die weigert Fatah.
De nederzettingen zijn een drukmiddel.

quote:
De eersten die recht op zelfverdediging hebben is niet de bezettende macht, dat is de omgekeerde wereld. Alsof de Duitsers in Nederland "recht op zelfverdediging hebben" en de verzetsstrijders "fout waren". Er is er in dit conflict maar een die veel meer recht heeft op het morele recht van zelfverdediging en dat is niet de bezettende macht die dagelijks doorkoloniseert.
Israël heeft recht op zelfverdediging tegen de raketten van Hamas en andere terroristen.
Israël heeft het gebied van de nederzettingen verkregen tijdens de Zesdaagse Oorlog die gestart werd door de Arabieren en niet Israël, eigen schuld dus.

quote:
Net zoals de Duitsers met hun expansie naar bijv Oost-Europa geen beroep konden doen op "zelfverdediging" en al helemaal niet als ze de lokale lokale verzetsgroepen "geen partners voor vrede" noemden.
Absurde vergelijking, Duitsland begon de oorlog door de gebieden in te nemen. Israël verkreeg de gebieden dankzij een oorlog die door de Arabieren werd gestart.
Het blijven ook de Arabieren die het verdelingsplan van de VN verwierpen en begonnen te vechten.

quote:
Immorele expansiepolitiek steun je dus actief en je verwerpt het recht op zelfverdediging van de slachtoffers daarvan.
Het gebied is verkregen in een door de Arabieren begonnen oorlog en de ontmanteling van de nederzettingen is voorgesteld in een vredesvoorstel van Israël.
pi_142962356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben bang dat dat alleen kan werken als er een gemengde macht komt vanuit europa en het midden oosten. Maar ook die kibbelen liever onder elkaar dan dat ze dit en andere zaken echt stoppen.
Nja dat gaat vandaag niet gebeuren.
pi_142962370
mehdirhasan twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 13:08:43 Regardless of where you stand on I-P conflict, not sure how anyone can say a soldier in conflict zone is 'kidnapped' rather than 'captured'. reageer retweet
bungdan twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 12:52:57 Anyone who thought there was a meaningful "ceasefire" with the IDF allowed to keep operating in Gaza well... think again. reageer retweet
-
pi_142962372
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:21 schreef De_Ilias het volgende:
Jezus Christus zal degene zijn die Israël zal stoppen, je kan me een retard vinden maar dat geloof ik wel.
Hoezo Jezus Christus?
pi_142962373
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:21 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

In westbank heerst ook een apartheidsregime, de Palestijnen zijn daar minderwaardigheden en er worden voortdurend nederzettingen gebouwd waardoor er agglomeraties aan het ontstaan zijn. Zo super veel beter is het niet.
Het is veel minder agressief vanuit de palestijnen, dat is wat ik ermee bedoel(dat mensen veel minder geneigd zijn zo'n extreme groep te ondersteunen als er nog een beetje een normaal leven mogelijk is). Dat zelfs dat dus niet werkt, dat isreal gewoon door blijft gaan klopt helemaal. Dus de oplossing zit niet in hamas weg, maar in israel die ophoudt met hun gare gedoe.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142962380
Het is echt uitzichtloos :'(
pi_142962456
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hoezo Jezus Christus?
Hij zal ons verlossen van de anti-Christ, dat is duidelijk een Zionist.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:26:35 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142962477
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Alleen zijn Allah en Jezus niet relevant voor joden. Overigens heb ik niet het idee dat Jezus op die manier meer gelovigen wilde fokken. Hij was zelf niet eens getrouwd.
nou op de biblebelt zijn toch veel godsvruchtige gezinnen met 7 en meer kinderen hoor, en de paus wil niks met condooms te maken hebben en ook geen abortus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_142962480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Hij zal ons verlossen van de anti-Christ, dat is duidelijk een Zionist.
En wanneer gebeurt dat ?
pi_142962504
Advocaat Haroon Raza doet aangifte tegen Israëlgangers

Door advocaat Haroon Raza uit Rotterdam is er aangifte gedaan tegen Israëlgangers, waaronder Seraphina Verhofstadt-Makker, en ronselaars van de zionistische stichting Sar-el uit Amsterdam.

Voor degenen die ook aangifte willen doen tegen Israëlgangers en Sar-el zijn er dankzij advocaat Haroon Raza twee versies beschikbaar gekomen welke hieronder kunnen worden overgenomen, er hoeft alleen nog maar de naam en geboortedatum op ingevuld te worden (klik op de link voor de zeer informatieve lijst aan Israëlische misdaden tegen de menselijkheid).
http://polderdawahcentrum(...)tegen-israelgangers/
-
pi_142962505
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En wanneer gebeurt dat ?
Einde der tijden, volgens de Islamitische maar ook de Christelijke overleveringen.
pi_142962509
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Hij zal ons verlossen van de anti-Christ, dat is duidelijk een Zionist.
Kan je hem vragen een beetje op te schieten dan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142962516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:27 schreef Charismatisch het volgende:
Advocaat Haroon Raza doet aangifte tegen Israëlgangers

Door advocaat Haroon Raza uit Rotterdam is er aangifte gedaan tegen Israëlgangers, waaronder Seraphina Verhofstadt-Makker, en ronselaars van de zionistische stichting Sar-el uit Amsterdam.

Voor degenen die ook aangifte willen doen tegen Israëlgangers en Sar-el zijn er dankzij advocaat Haroon Raza twee versies beschikbaar gekomen welke hieronder kunnen worden overgenomen, er hoeft alleen nog maar de naam en geboortedatum op ingevuld te worden (klik op de link voor de zeer informatieve lijst aan Israëlische misdaden tegen de menselijkheid).
http://polderdawahcentrum(...)tegen-israelgangers/
Ik las het al op facebook, echt top van die gozer.
pi_142962543
Wat als ik morgen Gaza-ganger ga worden? Ben ik dan strafbaar?
pi_142962545
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:27 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Einde der tijden, volgens de Islamitische maar ook de Christelijke overleveringen.
Maar dat betekent ook het einde voor de niet gelovigen toch ?
pi_142962563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Tot nu toe niet, ik hoop dat dat veranderd en dat er een vredesmacht tussen die partijen in komt te staan.
Dat is in al die jaren niet gebeurd dus waarom nu wel? Vind het iets te idealistisch.. Israel is helaas te sterk en heeft altijd de steun van Amerika. Als het conflict zou bestaan uit 2 gelijkwaardige partijen dan was het waarschijnlijk allang opgelost.
pi_142962579
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:27 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Einde der tijden, volgens de Islamitische maar ook de Christelijke overleveringen.
Dat roepen ze al eeuwen.
pi_142962601
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dat betekent ook het einde voor de niet gelovigen toch ?
Volgens de Islam kan een ongelove geen berouw meer tonen als de zon vanuit het westen zal opkomen. (einde der tijden dus)
pi_142962629
Jezus Christus


De Anti-Christ


Jezus :')
pi_142962632
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Het is echt uitzichtloos :'(
Klopt.. daarom had ik dit keer in eerste instantie ook iets van: ze zoeken het maar uit.. not this shit again. Maar ik zit potverdorie toch weer flink erover te posten hier op Fok.. 8)7
pi_142962633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Volgens de Islam kan een ongelove geen berouw meer tonen als de zon vanuit het westen zal opkomen. (einde der tijden dus)
Ja dus ga ik er ook aan ?
  Forum Admin vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:31:44 #288
232445 crew  Specularium
pi_142962634
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat roepen ze al eeuwen.
Is gewoon een kutexcuus om maar nergens iets aan te doen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:31:53 #289
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142962639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:27 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Einde der tijden, volgens de Islamitische maar ook de Christelijke overleveringen.
Ja tegen die tijd is het alweer te laat.
Mag wel wat opschieten.
pi_142962656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Volgens de Islam kan een ongelove geen berouw meer tonen als de zon vanuit het westen zal opkomen. (einde der tijden dus)
Het grappigste daaraan is dat de uitdrukking als de zon opkomt in het westen niet de betekenis heeft dat het ooit zal gaan gebeuren ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142962665
En als er nu weer een Judas is die jezus verraad, wat dan! _O-
pi_142962706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:30 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Volgens de Islam kan een ongelove geen berouw meer tonen als de zon vanuit het westen zal opkomen. (einde der tijden dus)
Ik heb veel moslims geholpen in mijn leven dus ik hoop dat Allah een oogje toeknijpt als het zo ver is..
pi_142962714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dus ga ik er ook aan ?
Als je niet snel in God gaat geloven ga je eraan ja, maar dat zou voor jou als ongelovige niet iets uitmaken want je erkent Gods wezen niet en je zult het toch allemaal sprookjes vinden. Als het je wel iets deed en aangesproken zou voelen dan zou dat betekenen dat je stiekem toch wel gelooft, toch?
pi_142962722
quote:
Netanyahu: onderwijs in Gaza onder de maat

De Israëlische premier Netanyahu heeft de noodklok geluid over de staat van het onderwijs in Gaza. Hij hekelt onder meer de slechte staat van schoolgebouwen, het dramatische voedselaanbod en het schokkende spijbelpercentage. De premier pleit voor een keiharde aanpak van de problemen.

Het Israëlische ministerie van onderwijs signaleert de laatste weken dat steeds meer leerlingen thuisblijven. Netanyahu: “Dat heeft desastreuze gevolgen voor de ontwikkeling van deze kinderen.’ De premier wil extra onderwijsinspecteurs in de Palestijnse gebieden om spijbelaars alsnog in de schoolbanken te krijgen.”

Het erbarmelijke voedselaanbod verdient ook aandacht, meent Netanyahu. Daarbij wijst hij op de verantwoordelijkheid van ouders in de Palestijnse gebieden: “Veel Palestijnse kinderen eten op dit moment ongezond of helemaal niet. Het kan echt niet dat ouders hun kinderen zonder ontbijt naar school sturen.” Netanyahu wijst daarnaast op de doorgeschoten toetscultuur: ‘Overal in Gaza zie je kinderen als kip zonder kop over straat rennen. De constante druk hangt ze als een zwaard van Damocles boven het hoofd.”

De overvolle klaslokalen zijn volgens Netanyahu op dit moment het grootste probleem: “Er is een enorm tekort aan schoolgebouwen. En wanneer je de erbarmelijke staat van de scholen ziet die er wel zijn, dan schrik je. Het lijken soms wel ruïnes.”

Israël heeft de staat van het onderwijs in de Palestijnse gebieden tot nationale prioriteit benoemd. Om zijn bedoelingen kracht bij te zetten heeft Netanyahu zelfs het leger ingezet. Het IDF patrouilleert extra rondom de Gazastrook op zoek naar leerlingen met een rugzakje. De problemen gaan de premier aan het hart: “De jeugd heeft de toekomst. Zo ga je niet met je toekomst om.”

bron
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_142962732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:33 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Als je niet snel in God gaat geloven ga je eraan ja, maar dat zou voor jou als ongelovige niet iets uitmaken want je erkent Gods wezen niet en je zult het toch allemaal sprookjes vinden. Als het je wel iets deed en aangesproken zou voelen dan zou dat betekenen dat je stiekem toch wel gelooft, toch?
Nee het doet me niet zoveel, maar heb interesse in hoe jij dat ziet :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:35:10 #296
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142962745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:34 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Speld _O-
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142962746
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:34 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Ah dat verklaart de bombardementen op scholen.. Dat was gewoon de onderwijsinspectie die langs kwam
pi_142962749
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee het doet me niet zoveel, maar heb interesse in hoe jij dat ziet :)
Ah oke op die manier, you're welcome.
pi_142962763
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:34 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

I rofled..... _O-
pi_142962769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:25 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Hij zal ons verlossen van de anti-Christ, dat is duidelijk een Zionist.
Interessante beleving, want wie bedoel je met ons?

De Anti-Christ is anti-Jezus Christus, anti-Christenen, anti Vader van Jezus Christus.
Dus wie denk je dat Jezus Christus zal komen verlossen? De Vader van Jezus Christus volgens Hemzelf was de God van de Joden. Lijkt mij dus logisch dat wanneer Jezus Christus zou komen, Hij juist Israël gaat beschermen i.p.v. stoppen. En hoe kom je erbij om de eindconclusie te trekken dat de anti-Christ juist een Zionist is?
pi_142962772
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:35 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ah oke op die manier, you're welcome.
Ik ben niet gelovig, maar wel nieuwsgierig :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')