Het is een cirkeltje van haat.. eerst Hamas weg en dan kan er wat veranderen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is meer dat er zulke wanhoop is, geen enkele toekomst dat mensen hier kwetsbaar voor zijn. Beantwoord eens de vraag wie verantwoordelijk is voor de uitzichtloze situatie en de keer op keer collectieve straffen van de burgers daar?
Ja.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Besef jij überhaupt dat er naast Hamas nog andere groeperingen opereren in de Strip? En dat die veel enger en extremistischer zijn?
Eerst de bezetter weg en dan kan er wat veranderen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is een cirkeltje van haat.. eerst Hamas weg en dan kan er wat veranderen.
Leuk dat je zo denkt! Maar helaas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hamas is niet zo eenduidig als jij denkt, er is ook een lijn die bv voor een 2 staten-oplossing is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet logisch. Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken. Wel kunnen er gesprekken op gang komen met de Palestijnen zodra er een wat meer gematigde partij naar voren komt die wel oog heeft voor de Palestijnse bevolking.. Clubs als de Moslimbroederschap..Hamas..en nog veel meer.. weg ermee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Eerst de bezetter weg en dan kan er wat veranderen.
Die zijn er allang geweest, heeft ze geen windeieren gelegd. Kijk naar de westoever, geen agressie vanuit de palestijnen(nou ja, tja), toch verdwijnt het land onder hun kont vandaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet logisch. Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken. Wel kunnen er gesprekken op gang komen met de Palestijnen zodra er een wat meer gematigde partij naar voren komt die wel oog heeft voor de Palestijnse bevolking.. Clubs als de Moslimbroederschap..Hamas..en nog veel meer.. weg ermee.
Waarom dan dat gehamer van 'Hamas dit, Hamas dat'? Hamas staat tegenover dat volk vrij machteloos, als die tijdens een tijdelijke wapenstilstand met een vest met explosieven naar Israël oversteken, hoe moet Hamas dat voorkomen?quote:
Hamas is aan de macht sinds 2006 dacht ik.. in die tijd is het van kwaad tot erger geworden. De methode die jij voorstelt zou misschien over een heel lange periode kunnen werken, maar het geduld van Israël is een beetje op. Ze moeten alleen voorkomen dat er weer zo'n club van gekken aan de macht komt daar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen compleet wanhopig zijn, geen andere uitweg zien dan maar knokken met wat ze hebben en hun leven geven. Los dat eerst op, dan haal je de grond onder de extremisten weg. Alleen maar hamas verzwakken op de manier die nu gebeurd zorgt voor veel meer agressie, hamas is niet het ergste wat daar kan rondlopen, vergeet dat nooit.
Genoeg sterke bezetters die het onderspit hebben gedolven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken.
En het geduld aan de andere kant ? Zij moeten maar geduldig blijven ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hamas is aan de macht sinds 2006 dacht ik.. in die tijd is het van kwaad tot erger geworden. De methode die jij voorstelt zou misschien over een heel lange periode kunnen werken, maar het geduld van Israël is een beetje op. Ze moeten alleen voorkomen dat er weer zo'n club van gekken aan de macht komt daar.
Het helpt ook wel dat Hamas oproept tot geweld zolang Israel hun bezet gebied niet terug geeft natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom dan dat gehamer van 'Hamas dit, Hamas dat'? Hamas staat tegenover dat volk vrij machteloos, als die tijdens een tijdelijke wapenstilstand met een vest met explosieven naar Israël oversteken, hoe moet Hamas dat voorkomen?
Hamas is er sinds wanneer pas?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:
In die tijd is er dan ook nog nooit anders gehandeld door israel, ook niet in relatief rustige periode's. Sinds ze van gaza een kamp hebben gemaakt is het doffe ellende voor ieder die er "gevangen" zit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hamas is aan de macht sinds 2006 dacht ik.. in die tijd is het van kwaad tot erger geworden. De methode die jij voorstelt zou misschien over een heel lange periode kunnen werken, maar het geduld van Israël is een beetje op. Ze moeten alleen voorkomen dat er weer zo'n club van gekken aan de macht komt daar.
De jeugd die dit overleefd en mee maakt zal een ongelooflijke haat voelenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:40 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat het Israel zou lukken om hamas te decimeren, dan is volgens mij de kans groot dat er een andere organisatie opstaat die net zo gewelddadig is (of nog erger). Ik vraag me af of ze er wat mee opschieten.
Mijn bewering kloptquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar stel dat je bewering klopt, dan voert Israël dus ook smerige streken uit juist omdat het Joden zijn?
We kennen de geschiedenis.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:43 schreef Charismatisch het volgende:
Korte geschiedenisles.
How Israel Helped to Spawn Hamas
http://online.wsj.com/news/articles/SB123275572295011847
Zou je ook denken van de negers in USA, maar toch stond er geen haatvolle generatie op waaronder Martin Luther King.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De jeugd die dit overleefd en mee maakt zal een ongelooflijke haat voelen
twitter:mehdirhasan twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 16:32:46"Sources say Israel have threatened to 'level' Gaza if Lt Goldin is not released."http://t.co/Wsrq0c3iOK reageer retweet
twitter:YousefAljamal twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 16:43:06Israel shelled Rafah with 700-1000 shells in 6 hours #GazaUnderAttack reageer retweet
Islam is vrede ja. Je kan een religie niet de schuld geven. Religie dood niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Idioten als Hamas en nog veel meer van die fundamentalisten beschouwen Palestijnse slachtoffers als 'martelaren' die sterven voor een 'hoger doel' Zo werkt dat in die zieke koppen.
Islam = vrede![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |