abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142960952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is meer dat er zulke wanhoop is, geen enkele toekomst dat mensen hier kwetsbaar voor zijn. Beantwoord eens de vraag wie verantwoordelijk is voor de uitzichtloze situatie en de keer op keer collectieve straffen van de burgers daar?
Het is een cirkeltje van haat.. eerst Hamas weg en dan kan er wat veranderen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:33:08 #202
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142960961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Besef jij überhaupt dat er naast Hamas nog andere groeperingen opereren in de Strip? En dat die veel enger en extremistischer zijn?
Ja.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142960963
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Eerst de bezetter weg en dan kan er wat veranderen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:35:15 #205
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142961022
quote:

[..]

Leuk dat je zo denkt! Maar helaas.
pi_142961032
quote:

[..]

Hamas is niet zo eenduidig als jij denkt, er is ook een lijn die bv voor een 2 staten-oplossing is.
En hamas weg dan kan het veranderen, ik denk het niet, ik denk dat als de collectieve straffen stoppen, als er een toekomst opgebouwd kan gaan worden e.d. de harde lijn van hamas vanzelf verliest.
Het probleem is dat mensen compleet wanhopig zijn, geen andere uitweg zien dan maar knokken met wat ze hebben en hun leven geven. Los dat eerst op, dan haal je de grond onder de extremisten weg. Alleen maar hamas verzwakken op de manier die nu gebeurd zorgt voor veel meer agressie, hamas is niet het ergste wat daar kan rondlopen, vergeet dat nooit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961048
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Eerst de bezetter weg en dan kan er wat veranderen.
Dat lijkt me niet logisch. Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken. Wel kunnen er gesprekken op gang komen met de Palestijnen zodra er een wat meer gematigde partij naar voren komt die wel oog heeft voor de Palestijnse bevolking.. Clubs als de Moslimbroederschap..Hamas..en nog veel meer.. weg ermee.
pi_142961073
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet logisch. Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken. Wel kunnen er gesprekken op gang komen met de Palestijnen zodra er een wat meer gematigde partij naar voren komt die wel oog heeft voor de Palestijnse bevolking.. Clubs als de Moslimbroederschap..Hamas..en nog veel meer.. weg ermee.
Die zijn er allang geweest, heeft ze geen windeieren gelegd. Kijk naar de westoever, geen agressie vanuit de palestijnen(nou ja, tja), toch verdwijnt het land onder hun kont vandaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142961087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:33 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ja.
Waarom dan dat gehamer van 'Hamas dit, Hamas dat'? Hamas staat tegenover dat volk vrij machteloos, als die tijdens een tijdelijke wapenstilstand met een vest met explosieven naar Israël oversteken, hoe moet Hamas dat voorkomen?
pleased to meet you
pi_142961110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen compleet wanhopig zijn, geen andere uitweg zien dan maar knokken met wat ze hebben en hun leven geven. Los dat eerst op, dan haal je de grond onder de extremisten weg. Alleen maar hamas verzwakken op de manier die nu gebeurd zorgt voor veel meer agressie, hamas is niet het ergste wat daar kan rondlopen, vergeet dat nooit.
Hamas is aan de macht sinds 2006 dacht ik.. in die tijd is het van kwaad tot erger geworden. De methode die jij voorstelt zou misschien over een heel lange periode kunnen werken, maar het geduld van Israël is een beetje op. Ze moeten alleen voorkomen dat er weer zo'n club van gekken aan de macht komt daar.
pi_142961112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Israel is de sterkste partij en die gaan dus nooit vertrekken.
Genoeg sterke bezetters die het onderspit hebben gedolven.
-
pi_142961137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hamas is aan de macht sinds 2006 dacht ik.. in die tijd is het van kwaad tot erger geworden. De methode die jij voorstelt zou misschien over een heel lange periode kunnen werken, maar het geduld van Israël is een beetje op. Ze moeten alleen voorkomen dat er weer zo'n club van gekken aan de macht komt daar.
En het geduld aan de andere kant ? Zij moeten maar geduldig blijven ?
pi_142961159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarom dan dat gehamer van 'Hamas dit, Hamas dat'? Hamas staat tegenover dat volk vrij machteloos, als die tijdens een tijdelijke wapenstilstand met een vest met explosieven naar Israël oversteken, hoe moet Hamas dat voorkomen?
Het helpt ook wel dat Hamas oproept tot geweld zolang Israel hun bezet gebied niet terug geeft natuurlijk.

O wacht...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:40:38 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142961161
Stel dat het Israel zou lukken om hamas te decimeren, dan is volgens mij de kans groot dat er een andere organisatie opstaat die net zo gewelddadig is (of nog erger). Ik vraag me af of ze er wat mee opschieten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142961173
quote:
Hamas is er sinds wanneer pas?

Zelfde verhaaltje als de bezetting in Libanon in 1982, Hizbullah en Hamas zijn ontstaan als reactie op de Israelische bezetting. Als Hamas wordt uitgeroeid (wat Israel nog nooit is gelukt) dan houdt het gewapende verzet tegen de bezetter echt niet op...er zijn naast Hamas zoveel meer groepen die meevechten in o.a Gaza nu en die eigen leiding hebben, structuren, bronnen van inkomsten om wapens te krijgen etc.

Het probleem is niet Hamas, het probleem is dat Palestijnen niet willen capituleren voor voortdurende bezetting en kolonisatie. Hamas is een detail, totaal onbelangrijk. Laat ze hen uitroeien vandaag, dan zijn er genoeg anderen die gewapend zich blijven verdedigen tegen Israel en niet eenzelfde ideologie als Hamas hebben. Er zijn mensen op deze wereld die liever strijdend sterven dan dat ze zich overgeven aan een militair superieure bezetter die jarenlang nog steeds meer land opslurkt en inneemt (zie 550.000 kolonisten in de Westbank inmiddels). Ik snap dat wij dat niet kunnen vatten vanuit ons comfortabele leventje in NL, maar het is echt zo.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142961199
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

In die tijd is er dan ook nog nooit anders gehandeld door israel, ook niet in relatief rustige periode's. Sinds ze van gaza een kamp hebben gemaakt is het doffe ellende voor ieder die er "gevangen" zit.

Je draait de zaken een beetje erg om hier en daar. Hamas is een direct gevolg van het israelisch handelen, alleen al het feit dat ze machtig zijn geworden hebben ze te danken aan israel. Het lijkt me dan ook meer dan verstandig om niet weer op een nieuwe groep in te zetten die het probleem wel even zal oplossen, want ook die nieuwe groep zal extremer worden als israel zoals altijd gewoon doorgaat met hoe ze doen.
Hamas is een symptoom, niet de oorzaak.
pi_142961213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:40 schreef Janneke141 het volgende:
Stel dat het Israel zou lukken om hamas te decimeren, dan is volgens mij de kans groot dat er een andere organisatie opstaat die net zo gewelddadig is (of nog erger). Ik vraag me af of ze er wat mee opschieten.
De jeugd die dit overleefd en mee maakt zal een ongelooflijke haat voelen
pi_142961250
Korte geschiedenisles.

How Israel Helped to Spawn Hamas
http://online.wsj.com/news/articles/SB123275572295011847
-
pi_142961300
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar stel dat je bewering klopt, dan voert Israël dus ook smerige streken uit juist omdat het Joden zijn?
Mijn bewering klopt
Het conflict is er dus OMDAT het Joden zijn.
Maar daarmee maakt het jouw andere bewering niet waar of onwaar. Bovendien is het verkondigen dat Joden smerige streken zouden leveren onderdeel van de Jodenhaat en oude propaganda om Joden in diskrediet te brengen.
pi_142961306
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:43 schreef Charismatisch het volgende:
Korte geschiedenisles.

How Israel Helped to Spawn Hamas
http://online.wsj.com/news/articles/SB123275572295011847
We kennen de geschiedenis.
Israel heeft Hamas geschapen als politieke instantie. Dat ze de fundamentalistische kant zijn opgegaan kan Israel weinig aan doen dunkt me.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142961323
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De jeugd die dit overleefd en mee maakt zal een ongelooflijke haat voelen
Zou je ook denken van de negers in USA, maar toch stond er geen haatvolle generatie op waaronder Martin Luther King.
pi_142961333
mehdirhasan twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 16:32:46 "Sources say Israel have threatened to 'level' Gaza if Lt Goldin is not released."http://t.co/Wsrq0c3iOK reageer retweet
YousefAljamal twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 16:43:06 Israel shelled Rafah with 700-1000 shells in 6 hours #GazaUnderAttack reageer retweet
-
pi_142961360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Idioten als Hamas en nog veel meer van die fundamentalisten beschouwen Palestijnse slachtoffers als 'martelaren' die sterven voor een 'hoger doel' Zo werkt dat in die zieke koppen.
Islam = vrede :{ :? 8)7
Islam is vrede ja. Je kan een religie niet de schuld geven. Religie dood niet.

Overigens was mijn bericht op aards niveau gericht. Uiteraard ligt het probleem veel complexer. Denk eens na:

"Waarom die obessie die de gehele mensheid heeft met IsraEL" ??
pi_142961368
Zijn er nog officiële berichten van Isis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')