Zeker, maar dat 'vechten' is geen strijd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt een strijd gevoerd om macht, om internationale steun, om een stuk grond en om vergelding te legitimeren.
Dat tijdens een staakt het vuren ivm humaintaire hulp in Gaza (ook vanuit Israel).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je kunt een zelfmoordactie ook niets anders noemen dan barbarisme.
Daar krijg je nooit een antwoord op, en hoezo is die vraag relevant?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
het zijn beide schendingen, vraag blijft alleen wie er begon.
twitter:AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:08:39"IDF" terrorist arrested in Gaza is British citizen. UK must STOP these radicals going to Palestine http://t.co/RFtncmiKW2 reageer retweet
Nee, ze zijn bedoeld om te smokkelen. Dat dat ook over wapens gaat en mensen ergens krijgen waar ze niet horen te zijn klopt, maar ze zijn niet alleen daarvoor en je mag stellen dat hun hoofddoel anders is. Voedsel, water, medicijnen, dat gaat ook door die tunnels namelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:48 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die tunnels zijn doelbewust bedoeld voor terrorisme en lopen tot in Isrealisch grondgebied.
Ik kan het niet vinden. Maar ik ben blij dat je zo gelooft in de betrouwbare berichtgeving van de VN.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:00 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei dat was op tv, het staat je vrij om even te zoeken op cnn.com
Als we zelfs de Verenigde Naties gaan afdoen als onbetrouwbaar dan kunnen we wel ophouden lijkt me.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden. Maar ik ben blij dat je zo gelooft in de betrouwbare berichtgeving van de VN.
Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ze zijn bedoeld om te smokkelen. Dat dat ook over wapens gaat en mensen ergens krijgen waar ze niet horen te zijn klopt, maar ze zijn niet alleen daarvoor en je mag stellen dat hun hoofddoel anders is. Voedsel, water, medicijnen, dat gaat ook door die tunnels namelijk.
Arg... hoe eenzijdig kan je zijn..?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.
Dat is gewoon een feit, dat dat niet in jou Palestijnse plaatje past, daar kan ik niets aan doen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Arg... hoe eenzijdig kan je zijn..?
Ze worden OOK gebruikt voor andere zaken..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:11 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat is gewoon een feit, dat dat niet in jou Palestijnse plaatje past, daar kan ik niets aan doen.
Dat was vandaag niet nodig meer geweest als ze het bestand niet hadden geschonden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze worden OOK gebruikt voor andere zaken..
Ze worden daar ook voor gebruikt, dat is wat anders als ervoor bedoeld zijn. Zoals gezegd worden ze gebruikt om te smokkelen. Ze worden veel meer gebruikt om spullen in gaza te krijgen dan voor terrorisme(nu even niet, maar in het totaal).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.
Als ze dat vandaag niet hadden gedaan, was er een bestand geweest van 72 uur.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze worden daar ook voor gebruikt, dat is wat anders als ervoor bedoeld zijn. Zoals gezegd worden ze gebruikt om te smokkelen. Ze worden veel meer gebruikt om spullen in gaza te krijgen dan voor terrorisme(nu even niet, maar in het totaal).
Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:13 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat was vandaag niet nodig meer geweest als ze het bestand niet hadden geschonden.
Nogmaals er stonden vrachtwagens vol medicijnen, water en voedsel te wachten om Gaza binnen te rijden.
Mooi dat het IDF al die tunnels vernietigd.
Edit: met andere woorden dat rechtvaardigd het gebruik voor terroristische acties.
Hamas Propaganda.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Eyewitness to a local radio in Gaza: " Tens of women, children, old people are targeted in Rafah, south of Gaza Strip. Mass displacement of Palestinian families in Gaza. Many people got killed while evacuating their homes seeking a "safer place". I do not exaggerate and I am responsible for my own words, an ethnic cleansing operation is taking place NOW in Rafah. The number of causalities is alerting and shocking, only 80 dead people and 600 injured were brought to poor hospital of Rafah. Yet, Massive number of dead bodies and injuries are still lying in streets. Rafah people were walking in groups when F16 fighter jets NOT armed drones rockets hit them collectively. There are dead bodies whose characteristic have utterly disappeared, not even a single piece of their bodies can be identified. Large area of Rafah neighborhoods - Barazel, Salam, Tel Zo'arb neighborhoods have been totally wiped out and destroyed. Paramedics and civil defense forces are not allowed to recover killed and injured people, some of them were even killed while rescuing people. It is a mass murder, imagine a 1000s of explosives are being dropped on Rafah neighborhoods"
Begrijpt die niet ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.
En alsof dat broodnodige beetje hulp genoeg is zeg, kom op zeg, je begrijpt zelf toch ook wel dat je nu onzin blaat?
Gaza is afhankelijk van Israel, dan moet je vooral met Israel de kachel aanmaken, dat is heel wijs.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.
En alsof dat broodnodige beetje hulp genoeg is zeg, kom op zeg, je begrijpt zelf toch ook wel dat je nu onzin blaat?
De VN heeft ook gezegd dat ze duidelijk hebben gecommuniceerd waar de VN school stond die Israel had bebombardeerd en waarbij 16 doden vielen. En dat de VN duidelijk had aangegeven dat er daar GEEN wapens in het gebouw waren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als we zelfs de Verenigde Naties gaan afdoen als onbetrouwbaar dan kunnen we wel ophouden lijkt me.
Wat een gelul in de ruimte. Hamas zijn verkeerd bezig ja, maar dat maakt de misdaden van israel niet goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:15 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als ze dat vandaag niet hadden gedaan, was er een bestand geweest van 72 uur.
Dan hadden ze in Cairo kunnen praten over een mogelijke oplossing.
Wat doet Hamas, ze ontvoeren een Israelische soldaat, heel verstandig allemaal...
Inderdaad.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Dit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Gaza wordt uitgeknepen door israel, al vele jaren. Te weinig water(zeer oneerlijke verdeling), medicijnen die onder het embargo vallen, voedseltekort, geen mogelijkheid tot opbouw van een levensvatbare staat en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Gaza is afhankelijk van Israel, dan moet je vooral met Israel de kachel aanmaken, dat is heel wijs.
Oorlog is kut en klote.
Laten we vooral Facebook als betrouwbare bron gebruiken ja.quote:
De haat van de Israeliers jegens de Palestijnen is er net zo goed. En het is niet zo raar om een haat te ontwikkelen als net je hele familie door een Israelische bom om het leven is gekomen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wat vind men belangrijk? De haat voor de vijand of liefde voor je familie? Wat dit betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren. De haat voor de vijand is zo groot dat het uitstijgt boven de liefde voor de famile. Maw: men is bereidt hun liefde voor familie/ naasten op te geven omdat de haat voor de vijand sterker is.
Ik zie dit bij (Muslim) vrienden op Facebook. En ze komen uit alle hoeken van de wereld behalve Israel/ Palestine zelf en hun hele facebook wall hangt vol met Israel haat. Zo ken ik een man (rond de 60 jaar) afkomstig uit Somalie maar al een aantal jaartjes in NL. Je zou zeggen dat hij zich druk maakt om andere zaken. Immers, in zijn land gaat het niet zo goed. Maar schijn bedricht : zijn hele facebook incl zijn gedachten gaat over : haat haat en nog eens haat jegens Israel. Uiteraard is hij Muslim en voelen zij zich aangetrokken met wat er in Gaza gebeurd. Ze zien (via media) de velen onschuldige slachtoffers. Het is dus een logische verklaring. Net zoals Christenen zich bezig houden met Syrische Christenen die ook afgeslacht worden. Maar wat mij dan opvalt is waarom zoveel sympatie voor Gaza? Omdat ze Muslim zijn? En waarom niet voor het lijden van Muslim(broeders) in Syrie? Ik heb hem (en andere vrienden) nog geen 1 plaatje of tekst zien plaatsen omtrent hierover. Waarom? Wat maakt de slachtoffers van geweld in Gaza 'erger' of wat Israel doet 'heftiger' dan wat er in andere zeer onstabiele landen gebeurd met honderd duizenden onschuldige slachtoffers.
Wat me opvalt is de honderden foto's van dode kindjes uit Gaza wat ze laten zien. De Palestijnen laten dit graag zien maar ook de Muslims over de gehele wereld. Ik zie al dat zoiets in NL gebeurd. Mijn moeder verliest haar jongste zoon en ze toont hem (met een manier wat je bijna trots? noemt) aan de camera's. De eerste reactie is toch verdriet en het kind meenemen en erom rouwen? Ik zou het afschuwelijk vinden als mijn kind 'gebruikt' wordt en zo voor de gehele wereld tentoongesteldt wordt. Hetzelfde dat Nederland commentaar had dat Ukrainse bewoners waar de lijken van de slachtoffers van MH17 in hun tuinen belanden de paspoorten laten zien (gelukkig nog niet de lijken optillen en aan de omgeving en de wereld laten zien). Dat doet toch pijn? Wat je ziet op de foto's is natuurlijk pijn en enorme verdriet maar hun verdriet wordt overwonnen door haat. En daarom sharen of delen ze ten koste van slachtoffers (ze gaan letterlijk over lijken) hun haat jegens de vijand. Die is namelijk veel groter waardoor de liefde en pijn weggedrukt wordt. Verder een heel normaal reactie daar niet van, maar het valt me op dat het bij de Muslims in het algemeen niet gaat om de slachtofffers maar de haat jegens , in dit geval, Israel. Indien het om de slachtoffers was geweest had ik wel honderd duizenden foto's gezien van vermoorde (Muslim in landen als Syria en de rest van MO en afrika) of wat te denken van Muslim genocide in Bosnie?? Nooit Afrikaanse of Arabische Muslims daar iets over gehoord. Geen demonstraties niks.
En dat is de reden waarom Muslims over de hele wereld verbonden zijn met Gaza en hier ontzettend ( terecht onterecht is aan de lezer de keuze ) geschrokken en boos over zijn namelijk: de gezamenlijk haat jegens de gezamelijke vijand. En die vijand is Israel.
En dat is de verbinding tussen Muslims uit Somalia en Muslims uit Iran : de haat voor de vijand. Dus niet zozeer de slachtoffers. En dat maakt dat Muslims overal begaan zijn met Gaza en niet uit bvb Syria of Mali of Centraal Azie.
Steeds de user proberen neer te halen ? En hoezo kan facebook geen betrouwbare bron zijn?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Laten we vooral Facebook als betrouwbare bron gebruiken ja.
Dan is het einde zoek.
Focus je gewoon eens op de feiten die gebeuren in plaats van steeds proberen de user neer te halen.
Mensen die zichzelf opblazen zijn niet rationeel meer te noemen.. het zijn niet meer dan tunnelratten. Hamas weet precies hoe Israël reageert op zo'n actie: met een bombardement ter vergelding, bij gebrek aan een zichtbare vijand. Dat valt niet goed te praten, maar ondertussen vraag je je af waarom de bevolking nog niet in opstand is gekomen tegen Hamas. Die ratten behartigen overduidelijk niet de belangen van de Palestijnse bevolking.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
Israel weet ook dat zo lang ze door blijven gaan met de bezetting dit soort dingen zullen gebeuren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mensen die zichzelf opblazen zijn niet rationeel meer te noemen.. het zijn niet meer dan tunnelratten. Hamas weet precies hoe Israël reageert op zo'n actie: met een bombardement ter vergelding, bij gebrek aan een zichtbare vijand. Dat valt niet goed te praten, maar ondertussen vraag je je af waarom de bevolking nog niet in opstand is gekomen tegen Hamas. Die ratten behartigen overduidelijk niet de belangen van de Palestijnse bevolking.
Misschien behartigen ze wel de belangen van de Palestijnse bevolking. Wat weet jij nou van hen af, niks.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:23 schreef Pleun2011 het volgende:
maar ondertussen vraag je je af waarom de bevolking nog niet in opstand is gekomen tegen Hamas. Die ratten behartigen overduidelijk niet de belangen van de Palestijnse bevolking.
Idioten als Hamas en nog veel meer van die fundamentalisten beschouwen Palestijnse slachtoffers als 'martelaren' die sterven voor een 'hoger doel' Zo werkt dat in die zieke koppen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:19 schreef Shokirbek85 het volgende:
Wat vind men belangrijk? De haat voor de vijand of liefde voor je familie? Wat dit betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren. De haat voor de vijand is zo groot dat het uitstijgt boven de liefde voor de famile. Maw: men is bereidt hun liefde voor familie/ naasten op te geven omdat de haat voor de vijand sterker is.
Hamas heeft het 72-urige staakt-het-vuren niet als eerste geschonden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:13 schreef JayDeeNow het volgende:
Dat was vandaag niet nodig meer geweest als ze het bestand niet hadden geschonden.
Zionisme = vredequote:
Ze zullen ongetwijfeld van zichzelf vinden dat ze dat doen. Maar ik zie met de beste wil van de wereld niet in hoe hun acties in het voordeel zouden kunnen zijn van de Palestijnse burgerbevolking die gewoon in rust wil leven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Misschien behartigen ze wel de belangen van de Palestijnse bevolking. Wat weet jij nou van hen af, niks.
Het is meer dat er zulke wanhoop is, geen enkele toekomst dat mensen hier kwetsbaar voor zijn. Beantwoord eens de vraag wie verantwoordelijk is voor de uitzichtloze situatie en de keer op keer collectieve straffen van de burgers daar?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Idioten als Hamas en nog veel meer van die fundamentalisten beschouwen Palestijnse slachtoffers als 'martelaren' die sterven voor een 'hoger doel' Zo werkt dat in die zieke koppen.
Islam = vrede![]()
![]()
Ja, maar dan is het toch een cirkeltje.. de Palestijnen weten namelijk ook wat er zal gebeuren bij de zoveelste laffe aanval van Hamas.. BOEM BOEM BOEM.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Israel weet ook dat zo lang ze door blijven gaan met de bezetting dit soort dingen zullen gebeuren.
Dit vind ik een grappige post..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Misschien behartigen ze wel de belangen van de Palestijnse bevolking. Wat weet jij nou van hen af, niks.
Een groot deel van de Palestijnen hebben op Hamas gestemd.. de Palestijnse burgerbevolking vormt niet één blok.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:27 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zullen ongetwijfeld van zichzelf vinden dat ze dat doen. Maar ik zie met de beste wil van de wereld niet in hoe hun acties in het voordeel zouden kunnen zijn van de Palestijnse burgerbevolking die gewoon in rust wil leven.
Besef jij überhaupt dat er naast Hamas nog andere groeperingen opereren in de Strip? En dat die veel enger en extremistischer zijn?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:15 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als ze dat vandaag niet hadden gedaan, was er een bestand geweest van 72 uur.
Dan hadden ze in Cairo kunnen praten over een mogelijke oplossing.
Wat doet Hamas, ze ontvoeren een Israelische soldaat, heel verstandig allemaal...
Dus dat ! Het is een circel ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het toch een cirkeltje.. de Palestijnen weten namelijk ook wat er zal gebeuren bij de zoveelste laffe aanval van Hamas.. BOEM BOEM BOEM.
Hamas doet dan ook meer dan alleen raketjes afvuren op israel. Dat is het verrotte hierin, door die afsluiting en die nare embargo's zijn mensen vaak afhankelijk van wat (oa) hamas naar binnen smokkelt. Dat maakt dat hamas voor de burgers daar ook een andere kant heeft dan alleen maar gewelddadig. Ook zijn er verschillende lijnen binnen hamas, lang niet zo extreem allemaal.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Een groot deel van de Palestijnen hebben op Hamas gestemd.. de Palestijnse burgerbevolking vormt niet één blok.
Was laatst een mooi artikel over (op de normaal niet zo goede huffington post).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb het niet over andere religies of ideologieën, die kan je niet op 1 hoop gooien. Ik ben van mening dat een religie op zichzelf niet fout is, maar dat de Islam er anno 2014 wel bovenuit steekt als het gaat om gewelddadige en gestoorde rafelrandjes..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zionisme = vrede![]()
![]()
Christendom = vrede![]()
![]()
Kapitalisme = vrede![]()
![]()
Jodendom = vrede![]()
![]()
Communisme = vrede![]()
![]()
Boeiend dat jij dat vindt, het verzet tegen de Israëlische bezetting en kolonisatie zal doorgaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb het niet over andere religies of ideologieën, die kan je niet op 1 hoop gooien. Ik ben van mening dat een religie op zichzelf niet fout is, maar dat de Islam er anno 2014 wel bovenuit steekt als het gaat om gewelddadige en gestoorde rafelrandjes..
100% waar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over andere religies of ideologieën, die kan je niet op 1 hoop gooien. Ik ben van mening dat een religie op zichzelf niet fout is, maar dat de Islam er anno 2014 wel bovenuit steekt als het gaat om gewelddadige en gestoorde rafelrandjes..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |