Simplistisch en bovenal behoorlijk domme redenering.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ben voor Palestijnen ja , de onschuldige mensen die als ratten totaal opgesloten zitten. Waar ik niet tegen kan is dat er hier veel mensen , en die weten zelf wie ze zijn. Alleen maar kunnen zeggen dat alle onschuldige doden de schuld zijn van Hamas. Dat is niet zo.
twitter:MaxBlumenthal twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:53:15.@btselem: 4 story apt building in Khan Younis bombed in Israeli airstrike, killing 35, wounding 27, families buried http://t.co/ZlLjddOqjs reageer retweet
Pot verwijt de ketel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:53 schreef Charismatisch het volgende:
Klopt, op de grond wordt IDF in de pan gehakt, veel veiliger om te bombarderen i.p.v. binnen te vallen met troepen.twitter:AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:23:02As I've said from the beginning: "IDF" is terrible at fighting, but excels at slaughtering civilians with expensive machines. reageer retweet
Citeer dan aub de mensen die beweren dat de Gaza slachtoffers 100% schuld zijn van Hamas.quote:
Doe je het weer ! Waarom probeer je mij zo te overtuigen van de slechtheid van Hamas. Heb net toch gezegd dat als zij idd begonnen zijn het ongelooflijk stom was ! Is het daarna gerechtvaardigd voor het IDF om daarna burgers met de grond gelijk te maken ? OOK NIET...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:55 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Simplistisch en bovenal behoorlijk domme redenering.
Die onschuldige burgers waren vandaag gebaat bij een 72 urig durend wapen bestand.
Hamas heeft dit bestand misbruikt om aanslagen te plegen op IDF soldaten, en wie weet wat ze nog meer wouden bereiken.
Daarnaast is een Israelische soldaat ontvoerd, neefje van de minister of defensie.
Wat denk je nou dat Israel zegt, ach boeie maar 2 dooie soldaten en een ontvoerde soldaat ?
Hamas is schuldig door niet om te kijken naar de burgerbevolking, er stonden vandaag vrachten vol hulpgoederen klaar en die bereiken door het gedrag van Hamas gaza niet, wie is daar schuldigaan Israel of Hamas?
Dit betoog is niks waard want er is geen betrouwbare bron wie als eerst het bestand geschonden heeft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:55 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Simplistisch en bovenal behoorlijk domme redenering.
Die onschuldige burgers waren vandaag gebaat bij een 72 urig durend wapen bestand.
Hamas heeft dit bestand misbruikt om aanslagen te plegen op IDF soldaten, en wie weet wat ze nog meer wouden bereiken.
Daarnaast is een Israelische soldaat ontvoerd, neefje van de minister of defensie.
Wat denk je nou dat Israel zegt, ach boeie maar 2 dooie soldaten en een ontvoerde soldaat ?
Hamas is schuldig door niet om te kijken naar de burgerbevolking, er stonden vandaag vrachten vol hulpgoederen klaar en die bereiken door het gedrag van Hamas gaza niet, wie is daar schuldigaan Israel of Hamas?
Niet nodig, het is vrij duidelijk ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Citeer dan aub de mensen die beweren dat de Gaza slachtoffers 100% schuld zijn van Hamas.
...
Dat zal niet bewust zijn gegaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doe je het weer ! Waarom probeer je mij zo te overtuigen van de slechtheid van Hamas. Heb net toch gezegd dat als zij idd begonnen zijn het ongelooflijk stom was ! Is het daarna gerechtvaardigd voor het IDF om daarna burgers met de grond gelijk te maken ? OOK NIET...
VN statement gemist ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dit betoog is niks waard want er is geen betrouwbare bron wie als eerst het bestand geschonden heeft.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet nodig, het is vrij duidelijk ...
Neeeeeeeeeeee natuurlijk niet. We gooien tyfuszooi op een dicht bevolkt gebied en ohhh oops ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat zal niet bewust zijn gegaan.
en de zoveelste terroristische aanval van terreurorganisatie IDFquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:55 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:MaxBlumenthal twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:53:15.@btselem: 4 story apt building in Khan Younis bombed in Israeli airstrike, killing 35, wounding 27, families buried http://t.co/ZlLjddOqjs reageer retweet
Link?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:58 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
VN statement gemist ?
Was op CNN.
Tuurlijk daar verschuilt Hamas zich tussen, en Israel wil Hamas uitschakelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeee natuurlijk niet. We gooien tyfuszooi op een dicht bevolkt gebied en ohhh oops ?
Ik zie het nut er niet van in om hier users met naam te benoemen... Dat jij dat graag wilt zien. Doe het lekker zelfquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je argumentatie is echt van bedroevend niveau. Iets aantonen is onmogelijk voor je.
Zoals ik al zei dat was op tv, het staat je vrij om even te zoeken op cnn.comquote:
Als jij beweert dat 'jullie' allemaal beweren dat het puur de schuld van Hamas is en Israel onschuldig is. maar je zelf geen voorbeeld kan vinden van iemand die dat heeft gezegd weten we inderdaad hoe serieus we je claim moeten nemen. Niet dus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zie het nut er niet van in om hier users met naam te benoemen... Dat jij dat graag wilt zien. Doe het lekker zelf
Er wordt een strijd gevoerd om macht, om internationale steun, om een stuk grond en om vergelding te legitimeren.quote:
Ik heb je naam niet genoemd... dus als jij je aangesproken moet voelen moet je dat lekker doen. Ik heb niet gezegd dat iedereen dat doet...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Als jij beweert dat 'jullie' allemaal beweren dat het puur de schuld van Hamas is maar je zelf geen voorbeeld kan vinden van iemand die dat heeft gezegd weten we inderdaad hoe serieus we je claim moeten nemen. Niet dus.
Ik moet je helaas gelijk geven.. , als Oekraine net zo dichtbevolkt was als Gaza hadden daar ook veel meer burgerslachtoffers gevallen. Het feit dat het zich daar afspeelt aan de Russische grens tussen wat boerderijen en mijnbouw met veel oude schuilkelders uit de koude oorlog scheelt heel veel wat betreft het aantal slachtoffers. En dan nog zorgen 'afzwaaiers' voor genoeg doden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:59 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Tuurlijk daar verschuilt Hamas zich tussen, en Israel wil Hamas uitschakelen.
Dit is oorlog, deal with it hoe erg het ook is.
Dus dat.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:01 schreef De_Ilias het volgende:
Israël goedpraten omdat Hamas "terroristen" zijn vind ik niet sterk, waarom kun je niet En Israël en Hamas afkeuren? De aanvallen van Israël goedpraten is imo sterk een gevalletje van menselijkheid verloren hebben.
Een UN statement kan ik op CNN niet vinden.quote:
Je kunt een zelfmoordactie ook niets anders noemen dan barbarisme.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:03 schreef Charismatisch het volgende:
In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd in dit topic, heeft het Witte Huis het over een barbaarse schending van Hamas en niet Israël... ik had ook niets anders verwacht van het Witte Huis.
Het Witte Huis spreekt van een "barbaarse schending" van het staakt-het-vuren door Hamas.
http://www.nu.nl/midden-o(...)mas-al-vier-uur.html
Er werd een statement voorgelezen, ik heb ook gekeken op de website van cnn, maar kan het niet vinden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een UN statement kan ik op CNN niet vinden.
Wel dit filmpje, van een journalist die concludeert dat Hamas het bestand heeft geschonden.
http://edition.cnn.com/20(...)tml?hpt=hp_inthenews
het zijn beide schendingen, vraag blijft alleen wie er begon.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:03 schreef Charismatisch het volgende:
In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd in dit topic, heeft het Witte Huis het over een barbaarse schending van Hamas en niet Israël... ik had ook niets anders verwacht van het Witte Huis.
Het Witte Huis spreekt van een "barbaarse schending" van het staakt-het-vuren door Hamas.
http://www.nu.nl/midden-o(...)mas-al-vier-uur.html
Zeker, maar dat 'vechten' is geen strijd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er wordt een strijd gevoerd om macht, om internationale steun, om een stuk grond en om vergelding te legitimeren.
Dat tijdens een staakt het vuren ivm humaintaire hulp in Gaza (ook vanuit Israel).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Je kunt een zelfmoordactie ook niets anders noemen dan barbarisme.
Daar krijg je nooit een antwoord op, en hoezo is die vraag relevant?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
het zijn beide schendingen, vraag blijft alleen wie er begon.
twitter:AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 15:08:39"IDF" terrorist arrested in Gaza is British citizen. UK must STOP these radicals going to Palestine http://t.co/RFtncmiKW2 reageer retweet
Nee, ze zijn bedoeld om te smokkelen. Dat dat ook over wapens gaat en mensen ergens krijgen waar ze niet horen te zijn klopt, maar ze zijn niet alleen daarvoor en je mag stellen dat hun hoofddoel anders is. Voedsel, water, medicijnen, dat gaat ook door die tunnels namelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:48 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die tunnels zijn doelbewust bedoeld voor terrorisme en lopen tot in Isrealisch grondgebied.
Ik kan het niet vinden. Maar ik ben blij dat je zo gelooft in de betrouwbare berichtgeving van de VN.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:00 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei dat was op tv, het staat je vrij om even te zoeken op cnn.com
Als we zelfs de Verenigde Naties gaan afdoen als onbetrouwbaar dan kunnen we wel ophouden lijkt me.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden. Maar ik ben blij dat je zo gelooft in de betrouwbare berichtgeving van de VN.
Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ze zijn bedoeld om te smokkelen. Dat dat ook over wapens gaat en mensen ergens krijgen waar ze niet horen te zijn klopt, maar ze zijn niet alleen daarvoor en je mag stellen dat hun hoofddoel anders is. Voedsel, water, medicijnen, dat gaat ook door die tunnels namelijk.
Arg... hoe eenzijdig kan je zijn..?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.
Dat is gewoon een feit, dat dat niet in jou Palestijnse plaatje past, daar kan ik niets aan doen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Arg... hoe eenzijdig kan je zijn..?
Ze worden OOK gebruikt voor andere zaken..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:11 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat is gewoon een feit, dat dat niet in jou Palestijnse plaatje past, daar kan ik niets aan doen.
Dat was vandaag niet nodig meer geweest als ze het bestand niet hadden geschonden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze worden OOK gebruikt voor andere zaken..
Ze worden daar ook voor gebruikt, dat is wat anders als ervoor bedoeld zijn. Zoals gezegd worden ze gebruikt om te smokkelen. Ze worden veel meer gebruikt om spullen in gaza te krijgen dan voor terrorisme(nu even niet, maar in het totaal).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ze zijn bedoeld voor terroristische acties dat bleek vandaag wel weer.
Als ze dat vandaag niet hadden gedaan, was er een bestand geweest van 72 uur.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze worden daar ook voor gebruikt, dat is wat anders als ervoor bedoeld zijn. Zoals gezegd worden ze gebruikt om te smokkelen. Ze worden veel meer gebruikt om spullen in gaza te krijgen dan voor terrorisme(nu even niet, maar in het totaal).
Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:13 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat was vandaag niet nodig meer geweest als ze het bestand niet hadden geschonden.
Nogmaals er stonden vrachtwagens vol medicijnen, water en voedsel te wachten om Gaza binnen te rijden.
Mooi dat het IDF al die tunnels vernietigd.
Edit: met andere woorden dat rechtvaardigd het gebruik voor terroristische acties.
Hamas Propaganda.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Eyewitness to a local radio in Gaza: " Tens of women, children, old people are targeted in Rafah, south of Gaza Strip. Mass displacement of Palestinian families in Gaza. Many people got killed while evacuating their homes seeking a "safer place". I do not exaggerate and I am responsible for my own words, an ethnic cleansing operation is taking place NOW in Rafah. The number of causalities is alerting and shocking, only 80 dead people and 600 injured were brought to poor hospital of Rafah. Yet, Massive number of dead bodies and injuries are still lying in streets. Rafah people were walking in groups when F16 fighter jets NOT armed drones rockets hit them collectively. There are dead bodies whose characteristic have utterly disappeared, not even a single piece of their bodies can be identified. Large area of Rafah neighborhoods - Barazel, Salam, Tel Zo'arb neighborhoods have been totally wiped out and destroyed. Paramedics and civil defense forces are not allowed to recover killed and injured people, some of them were even killed while rescuing people. It is a mass murder, imagine a 1000s of explosives are being dropped on Rafah neighborhoods"
Begrijpt die niet ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.
En alsof dat broodnodige beetje hulp genoeg is zeg, kom op zeg, je begrijpt zelf toch ook wel dat je nu onzin blaat?
Gaza is afhankelijk van Israel, dan moet je vooral met Israel de kachel aanmaken, dat is heel wijs.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet meer nodig, ja, want er is al jaren geen enkel tekort daar, helemaal niet afgesloten dat gebied, geen invoerverbod op vele zaken.
En alsof dat broodnodige beetje hulp genoeg is zeg, kom op zeg, je begrijpt zelf toch ook wel dat je nu onzin blaat?
De VN heeft ook gezegd dat ze duidelijk hebben gecommuniceerd waar de VN school stond die Israel had bebombardeerd en waarbij 16 doden vielen. En dat de VN duidelijk had aangegeven dat er daar GEEN wapens in het gebouw waren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als we zelfs de Verenigde Naties gaan afdoen als onbetrouwbaar dan kunnen we wel ophouden lijkt me.
Wat een gelul in de ruimte. Hamas zijn verkeerd bezig ja, maar dat maakt de misdaden van israel niet goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:15 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als ze dat vandaag niet hadden gedaan, was er een bestand geweest van 72 uur.
Dan hadden ze in Cairo kunnen praten over een mogelijke oplossing.
Wat doet Hamas, ze ontvoeren een Israelische soldaat, heel verstandig allemaal...
Inderdaad.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Dit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
De vraag wie het bestand nu precies als eerste geschonden heeft maar even negerend, door de kidnapping van die Israelische soldaat heeft Hamas nu wel iedere kans om humanitaire hulp op gang te krijgen om zeep geholpen. Hoe je daar ook tegenaan kijkt - dat is een idiote keuze.
Gaza wordt uitgeknepen door israel, al vele jaren. Te weinig water(zeer oneerlijke verdeling), medicijnen die onder het embargo vallen, voedseltekort, geen mogelijkheid tot opbouw van een levensvatbare staat en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:17 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Gaza is afhankelijk van Israel, dan moet je vooral met Israel de kachel aanmaken, dat is heel wijs.
Oorlog is kut en klote.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |