abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142956048
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost - IDF blog

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
pi_142956057
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is natuurlijk op z'n minst ironisch dat de huidige generatie Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgt.
Dat is dan weer onzin.
pi_142956110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'uit de hand lopen' dan?
Vervolging om maar een voorbeeld in deze te noemen.
pi_142956155
Titel aangepast: Ook al zo vaak gezegd.
pi_142956172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
Het is toch zo, Hamas pleegde een bomaanslag schoot met granaten en ontvoerde een soldaat, kon ik moeilijk allemaal in een keer in de TT zetten.
pi_142956191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:20 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Het is toch zo, Hamas pleegde een bomaanslag schoot met granaten en ontvoerde een soldaat, kon ik moeilijk allemaal in een keer in de TT zetten.
We houden de titel gewoon neutraal, klaar.
pi_142956192
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:17 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat is dan weer onzin.
Wat is onzin? De ironie of de constatering dat veel Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgen?

Of denk dat wanneer je een joodse achtergrond hebt, je per definitie niet rechts-extremistisch kunt zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142956225
Indications suggest an Israeli soldier has been taken captive by Palestinian militants in the Gaza Strip, the IDF Spokesman said Friday at noon, hours after a 72-hour humanitarian cease-fire agreed upon by Israel and Hamas collapsed after holding for less than two hours.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.608331
-
pi_142956248
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, het voedt de onvrede en haat aan beide kanten.
alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
pi_142956265
edit: blijf maar gewoon weg met je onzin

[ Bericht 31% gewijzigd door Frutsel op 01-08-2014 14:23:30 ]
pi_142956308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?

Ik vind dat nogal een vrij causaal verband hoor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_142956331
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is onzin? De ironie of de constatering dat veel Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgen?

Of denk dat wanneer je een joodse achtergrond hebt, je per definitie niet rechts-extremistisch kunt zijn?
Wat zijn veel Israeli's??
Wat zijn rechts-extremistische trekjes??
pi_142956362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Wat zijn veel Israeli's??
Wat zijn rechts-extremistische trekjes??
Misschien moet je het artikel eens lezen dat ik tien minuten geleden heb gepost.
pi_142956378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?

we hebben het nu over de moord op de israelische arabier Mohamed Abu Khdeir
pi_142956390
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je het artikel eens lezen dat ik tien minuten geleden heb gepost.
Dat heb ik gedaan, "steeds meer" staat er, hoe wordt dat geconstateerd, wat is rechts-extremistisch, en nogmaals een artikel zegt toch niet alles of wel soms je mag kritisch zijn overigens!!
pi_142956423
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:26 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan, "steeds meer" staat er, hoe wordt dat geconstateerd, wat is rechts-extremistisch, en nogmaals een artikel zegt toch niet alles of wel soms??
Heb je de opiniepeilingen gezien waar aan wordt gerefereerd?

Of is dat allemaal Hamas-propaganda?
pi_142956440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Dit incident wordt natuurlijk breder aangehaald dan een opstootje.
pi_142956526
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je de opiniepeilingen gezien waar aan wordt gerefereerd?

Of is dat allemaal Hamas-propaganda?
Er staat volgens die peiling dat 62% van de jongeren zichzelf zou zien als nationalistisch of rechts, alhoewel je ook nationalistisch en links kan zijn maar dat terzijde, wat zegt dat over extremistisch dan??
pi_142956555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Er staat volgens die peiling dat 62% van de jongeren zichzelf zou zien als nationalistisch of rechts, alhoewel je ook nationalistisch en links kan zijn maar dat terzijde, wat zegt dat over extremistisch dan??
Nationalistisch, rechts in combinatie met een gezonde afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep noemen wij ook wel 'extreem-rechts'.
pi_142956597
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nationalistisch, rechts in combinatie met een gezonde afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep noemen wij ook wel 'extreem-rechts'.
Wat een flauwekul, er staat nationalistisch of rechts, dat is niet hetzelfde als extremistisch. Afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep verzin je er zelf bij.
pi_142956610
Ik heb trouwens net even dat stukje gelezen van Vrij Nederland wat in vorig topic werd geplaatst:

http://www.vn.nl/Archief/(...)ratie-Israeliers.htm

Sorry hoor, maar journalistiek vind ik dit echt een vrij treurig stukje. Ik ben neutraal in deze discussie en absoluut geen pro-Israel ofzo, maar hier probeert men een groeide polarisatie te beschrijven die er schijnbaar 20 jaar niet was, maar faalt daar faliekant in... Duidelijke argumentatie is hier men hier totaal vervreemd van.

Sterker nog, ik zou bijna zeggen dat de auteur van dit stuk bijna zelf uit is op polarisatie.
pi_142956722
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:30 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Wat een flauwekul, er staat nationalistisch of rechts, dat is niet hetzelfde als extremistisch. Afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep verzin je er zelf bij.
Laat ik het anders stellen: een erg gezonde houding is het niet.
pi_142956783
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen: een erg gezonde houding is het niet.
In mijn ogen is er weinig mis met een gezonde laag nationalisme, maar de termen zijn vaag, wat betekent het als je rechts bent in Israel, of nationalistisch, dat stoppen in een artikel over extremisme gaat ver, en misschien zijn types als Lieberman wel de politici die een einde kunnen maken aan de patstelling, zie Sharon om maar een voorbeeld te noemen.
pi_142956800
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb trouwens net even dat stukje gelezen van Vrij Nederland wat in vorig topic werd geplaatst:

http://www.vn.nl/Archief/(...)ratie-Israeliers.htm

Sorry hoor, maar journalistiek vind ik dit echt een vrij treurig stukje. Ik ben neutraal in deze discussie en absoluut geen pro-Israel ofzo, maar hier probeert men een groeide polarisatie te beschrijven die er schijnbaar 20 jaar niet was, maar faalt daar faliekant in... Duidelijke argumentatie is hier men hier totaal vervreemd van.

Sterker nog, ik zou bijna zeggen dat de auteur van dit stuk bijna zelf uit is op polarisatie.
Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
pi_142956855
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
Onderbouwd?

Zijn stelling "Israëlische jongeren worden steeds radicaler" wordt echt nergens goed aangetoond in mijn ogen.
Dan begint ie nog over diverse Facebook pagina's... Ja dan snap je er zelf ook geen reet van natuurlijk.
pi_142956923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als een opiniepeiling het heeft over rechts of nationalistisch, wat zegt dat dan over extremistisch, niet uitgelegd dus hij suggereert iets maar zonder argumentatie of onderbouwing.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:40:49 #27
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142956957
Ze zijn weer lekker bezig in Rafah, dodental loopt snel op als ik de media mag geloven.
Say what?
pi_142957022
Life in Gaza.

pi_142957055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
Die gekke spelfout staat er nog steeds in anders.

Het is Israël, niet Israel.

Of geeft dat problemen met mobiele inhoud of zo?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_142957112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:42 schreef Crip het volgende:
Life in Gaza.

[ afbeelding ]
Fascinerende foto.
pi_142957117
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:43 schreef Karrs het volgende:

[..]

Die gekke spelfout staat er nog steeds in anders.

Het is Israël, niet Israel.

Of geeft dat problemen met mobiele inhoud of zo?
Is dat wel een spelfout, vaak gehoord van mensen zonder trema, dat ze dat wilden.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:44:56 #32
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142957122
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:40 schreef UpsideDown het volgende:
Ze zijn weer lekker bezig in Rafah, dodental loopt snel op als ik de media mag geloven.
Was toch een staakt het vuren?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_142957134
quote:
Life in Gaza.

[ afbeelding ]
Hamas :r
pi_142957179
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:44 schreef Happel het volgende:

[..]

Die hield niet lang stand.
Tussenstand:
Zelfmoordaanslag
Raketaanvallen
Ontvoerde Soldaat
Wederzijdse aanvallen
Israel zoekt naar soldaat in Rafah maar lijkt inmiddels de strijd te hebben gestaakt
Oorlog
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:46:36 #35
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142957184
quote:

[..]

Inderdaad, was, een paar uurtjes. :P
Say what?
pi_142957264
quote:

[..]

Met nadruk op "was"... ;(
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_142957322
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:48 schreef Karrs het volgende:

[..]

Met nadruk op "was"... ;(
Met dank aan Hamas.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142957351
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die raketten vliegen al jaren dagelijks Israël in..

Alleen hoorde je er voor die tijd nooit wat over...
pi_142957370
Van wat ik kan opmaken uit de berichten zijn er zelfmoordterroristen uit meerdere tunnels gekropen en hebben ze IDF soldaten head-on aangevallen. Vervolgens hebben ze een poging gedaan om een soldaat te ontvoeren. Dat mislukte, de soldaat is gewond, maar wel gevonden.
pi_142957371
quote:
Life in Gaza.

[ afbeelding ]
Eigen schuld dikke bult, krijg je ervan een staakt het vuren misbruiken om een zelfmoord aanslag te plegen.
Ook de VN heeft een keihard statement naar buiten gebracht.
Hamas had zich eraan moeten houden zodat er hulpgoederen het gebied konden worden binnengebracht.
Hamas heeft schijt aan zijn burgerbevolking, dat was al duidelijk maar wordt nu nog meer onderstreept door de actie van vanochtend.
pi_142957392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef Nintex het volgende:
Van wat ik kan opmaken uit de berichten zijn er zelfmoordterroristen uit meerdere tunnels gekropen en hebben ze IDF soldaten head-on aangevallen. Vervolgens hebben ze een poging gedaan om een soldaat te ontvoeren. Dat mislukte, de soldaat is gewond, maar wel gevonden.
Gelukkig is de soldaat gevonden, zodat Hamas geen pressiemiddel heeft.
Nu keihard terugslaan.
pi_142957413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Eigen schuld dikke bult, krijg je ervan een staakt het vuren misbruiken om een zelfmoord aanslag te plegen.
Hamas had zich eraan moeten houden zodat er hulpgoederen het gebied konden worden binnengebracht.
Hamas heeft schijt aan zijn burgerbevolking, dat was al duidelijk maar wordt nu nog meer onderstreept door de actie van vanochtend.
En maar tegen Israël bitchen..

Hamas heeft het bloed van de burgers aan de handen, maar dat lijkt voor links moeilijk te verteren...
pi_142957502
quote:
Volgens berichtgeving is het gelukt.
pi_142957526
quote:
Heb je ook een bron mbt de gevonden soldaat ?
pi_142957719
Vreemd he dat dit gebeurd?
pi_142957727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:56 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Heb je ook een bron mbt de gevonden soldaat ?
Hmm... lijkt erop dat ze hem nog niet gevonden hebben en er is een twist...

Benhartman twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:49:51 Reports the captive #IDF soldier a UK citizen, related to Defense Minister Yaalon #Israel #Gaza reageer retweet
pi_142957789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Wat bedoel je ?
pi_142957806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Nintex het volgende:

[..]

Hmm... lijkt erop dat ze hem nog niet gevonden hebben en er is een twist...

Benhartman twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:49:51 Reports the captive #IDF soldier a UK citizen, related to Defense Minister Yaalon #Israel #Gaza reageer retweet
Ze zijn de soldaat met man en macht aan het zoeken, fingers crossed.
pi_142957818
Horribly Misguided Pro-Israel Art Casts Princess Jasmine As a Terrorist

What's going on in Israel and Palestine is awful and atrocious, but casting beloved Disney characters, especially the two that are middle eastern, as terrorists isn't just mind-boggling, it's racist. I

http://jezebel.com/horrib(...)ss-jasmin-1613625949
-
pi_142957828
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:03 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Wat bedoel je ?
Dat Hamas deze dingen doet...
pi_142957865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Charismatisch het volgende:

What's going on in Israel and Palestine is awful and atrocious, but casting beloved Disney characters, especially the two that are middle eastern, as terrorists isn't just mind-boggling, it's racist. I
[ afbeelding ]

.....
pi_142957873
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

ja nogal tijdens een staakt het vuren...
pi_142957893
quote:

[ afbeelding ]

Je hier druk om maken :')
pi_142957894
quote:

[ afbeelding ]

ok, en nu?
pi_142957980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:02 schreef oksel12 het volgende:
Nee, ik zeg dat de nieuwe nederzettingen een gevolg daarvan zijn.
Ja, en de oude nederzettingen die er al jaren waren en zijn ver voor die overeenkomst?

Feitelijk doet de overeenkomst niets af aan het voortduren van de bouw van nederzettingen kan je gewoon vaststellen. Ook doet het opgeven van gewapend verzet doet helemaal niets af aan het voortduren van de kolonisatie en nederettingen. Abbas heeft braaf gewapend verzet opgezegd en juist in "zijn" Westbank bouwt men gretig door, correct?

De eersten die recht op zelfverdediging hebben is niet de bezettende macht, dat is de omgekeerde wereld. Alsof de Duitsers in Nederland "recht op zelfverdediging hebben" en de verzetsstrijders "fout waren". Er is er in dit conflict maar een die veel meer recht heeft op het morele recht van zelfverdediging en dat is niet de bezettende macht die dagelijks doorkoloniseert.
Net zoals de Duitsers met hun expansie naar bijv Oost-Europa geen beroep konden doen op "zelfverdediging" en al helemaal niet als ze de lokale lokale verzetsgroepen "geen partners voor vrede" noemden. Niemand nam en neemt zo'n argumentatie serieus. Als het om het verleden gaat begrijpen we dat, zodra het om Israel gaat gaat men een banaan recht proberen te lullen.

quote:
Nee.
Immorele expansiepolitiek steun je dus actief en je verwerpt het recht op zelfverdediging van de slachtoffers daarvan. Concreet gezien eis je van de slachtoffers van expansiepolitiek en kolonisatie dat ze capituleren, onderwerpen en hebt het lef dat aan hen proberen te verkopen met de term "vrede". Capitulatie voor bezetting en met de handen op de rug gedwongen zijn je te onderwerpen aan een aggressiefe expansiepolitiek waar men meer en meer land inneemt heeft niets met vrede te maken. Het zou vreemder zijn als de lokale bevolking passief blijkt toekijken hoe hen langzaamaan alles onder voeten wordt weggenomen. Het is zeer logisch dat men zichzelf gewapenderwijs gaat verdedigen tegen kolonisatie.

Je staat historisch gezien aan de kant van de Nederlanders die weigerden Indonesie te verlaten en meenden dat men "recht had daar te zijn" en de lokale bevolking die nederzettingen en enclaves van Indo's maar moesten accepteren en elke lokale Indonesier die zich (terecht) tegen de kolonisatie verzette was in jouw argumentatie "een terrorist" en "geen partner voor vrede". In Israel breiden ze die overigens ook nog flink uit elk jaar, en dat al jarenlang en onder verschillende kabinetten.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142958070
quote:
Bij Israëlisch artillerievuur in Gaza, zo’n twee uur na het ingaan van het staakt-het-vuren, zijn tientallen Palestijnen gedood. Dat melden Palestijnse bronnen aan persbureau AP. De getallen lopen op dit moment uiteen van 35 tot 50 doden.

Het Witte Huis heeft de actie veroordeeld en noemt het een “barbaarse overtreding van de wapenstilstand”. Regeringswoordvoerder Josh Earnest riep daarnaast Hamas op om de ontvoerde Israëlische soldaat vrij te laten. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, is al in gesprek is met premier Netanyahu over wat er nu moet gebeuren.

Koning Abdullah van Saoedi-Arabië heeft het geweld in Gaza ook veroordeeld:

“We zien het bloed vergoten worden van onze broeders in de Palestijnse gebieden in massamoorden, waarbij niemand wordt gespaard en oorlogsmisdaden gepleegd worden tegen de mensheid.”

Tijdens de gevechten vandaag is naar alle waarschijnlijkheid een Israëlische soldaat gevangengenomen. De vermissing van de militair werd vandaag gemeld te midden van zware gevechten in en rond de stad Rafah in het zuiden van de Gazastrook.

72-uur durende bestand van korte duur

Vanochtend om 07.00 uur ging het 72-uur durende bestand in. Kort voor het bestand waren er nog zware gevechten waarbij 17 Palestijnen omkwamen tijdens een raketaanval in Khan Younis. Het staakt-het-vuren zou worden gebruikt om humanitaire hulp aan inwoners van Gaza te geven en andere zaken die van levensbelang zijn te regelen, zoals het begraven van de doden, het verzorgen van de gewonden en het aanvullen van de voedselvoorraden.

De bedoeling van het bestand was dat de partijen eveneens onderhandelen over een langer bestand. Delegaties namens Israël en de Palestijnen zouden vandaag naar de Egyptische hoofdstad Kairo afreizen waar ze op uitnodiging van Egypte met de regering zouden onderhandelen. Er is al eerder een humanitair staakt-het-vuren geweest de afgelopen weken, maar dat was eveneens van korte duur.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, die het staakt-het-vuren vannacht met VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon bekendmaakte, waarschuwde overigens meteen al dat er “geen garanties” waren dat het bestand tot een langer bestand zou leiden.
Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.
pi_142958106
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:12 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Nja gelijkertijd vullen ze wel de tekorten aan bij het Israelische leger...
pi_142958116
quote:

[..]

Ze gaan er niks tegen doen
pi_142958196
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:37:29 Qassam says that the enemy is spreading lies that the resistance broke the ceasefire when it was the enemy occupier that did so. reageer retweet
-
pi_142958199
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:13 schreef klawie het volgende:

[..]

Nee, ongetwijfeld niet nee. Zelfs als Israel de Palestijnse bevolking in Gaza gewoon massaal zou uitroeien dan nog zie ik de VS niet ingrijpen.

Maar Israel van een barbaarse daad beschuldigen zijn voor de VS behoorlijk felle woorden.
pi_142958204
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:13 schreef klawie het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze.
quote:

[..]

Heb je een bron ?
pi_142958218
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:37:29 Qassam says that the enemy is spreading lies that the resistance broke the ceasefire when it was the enemy occupier that did so. reageer retweet
Hamas liegt in dit geval.
pi_142958261
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:16 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze.

[..]

Heb je een bron ?
Uit het artikel, staat op nrc.nl.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)huis-barbaarse-daad/
pi_142958278
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
Wie is Ali Abunimah? Wat is het nut van deze tweet hier plaatsen?
pi_142958354
Hoppa :

At least 35 dead and 200 injured as Israel shells east Rafah

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=717369
pi_142958379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoppa :

At least 35 dead and 200 injured as Israel shells east Rafah

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=717369
Daar zou die ontvoerde soldaat zijn, blijkbaar is de IDF met tanks de strijders van Hamas achterna gegaan om de soldaat te zoeken.
pi_142958433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daar zou die ontvoerde soldaat zijn, blijkbaar is de IDF met tanks de strijders van Hamas achterna gegaan om de soldaat te zoeken.
Zoeken ? Dit is geen zoeken.
pi_142958501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ze hebben het toch over artillerievuur?

Ik vind het knap als je daarmee de soldaat terug kan vinden.
pi_142958504
There is a reason for this enhancement of the PR skills of Israeli spokesmen. Going by what they say, the playbook they are using is a professional, well-researched and confidential study on how to influence the media and public opinion in America and Europe. Written by the expert Republican pollster and political strategist Dr Frank Luntz, the study was commissioned five years ago by a group called The Israel Project, with offices in the US and Israel, for use by those "who are on the front lines of fighting the media war for Israel".

http://www.independent.co(...)e-facts-9630765.html
pi_142958516
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zoeken ? Dit is geen zoeken.
Gaza is niet bepaald een vredige stad of zo. Hamas heeft natuurlijk allerlei strijders zitten in gebouwen die terugschieten als de Israeli's zo'n gebied binnen gaan en hoe verder de IDF in het hol van de leeuw komt, hoe harder ze terugvechten.

Het is niet alsof Hamas de deur open zet als er een paar IDF soldaten naar binnen marcheren, dat gaat met grof geweld van beide kanten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:24 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Ze hebben het toch over artillerievuur?

Ik vind het knap als je daarmee de soldaat terug kan vinden.
De IDF noemt dat de 'Hannibal' strategie, kortom, niet dodelijk 'Friendly fire' op de eigen soldaten is geoorloofd.
pi_142958563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:25 schreef Nintex het volgende:

[..]

Gaza is niet bepaald een vredige stad of zo. Hamas heeft natuurlijk allerlei strijders zitten in gebouwen die terugschieten als de Israeli's zo'n gebied binnen gaan en hoe verder de IDF in het hol van de leeuw komt, hoe harder ze terugvechten.

Het is niet alsof Hamas de deur open zet als er een paar IDF soldaten naar binnen marcheren, dat gaat met grof geweld van beide kanten.
Dat Gaza geen vredige stad is komt niet alleen door Hamas of andere militanten he. Jij noemt dit zoeken. Ik noem dit wraak nemen.
pi_142958602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat Gaza geen vredige stad is komt niet alleen door Hamas of andere militanten he. Jij noemt dit zoeken. Ik noem dit wraak nemen.
Het is best mogelijk dat een groep IDF soldaten, bekenden van de ontvoerde soldaat direct zijn spullen gepakt heeft en achter de vluchtende Hamas strijders is aan gegaan naar de plek waar de tunnel op uitkomt. Op zo'n moment zullen daar wraakgevoelens bij zitten ja.
pi_142958625
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:27 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is best mogelijk dat een groep IDF soldaten, bekenden van de ontvoerde soldaat direct zijn spullen gepakt heeft en achter de vluchtende Hamas strijders is aan gegaan naar de plek waar de tunnel op uitkomt. Op zo'n moment zullen daar wraakgevoelens bij zitten ja.
Ik bedoel natuurlijk wraak van Israel..
pi_142958653
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk wraak van Israel..
Ook dat kan, zeker omdat het het neefje zou zijn van een of andere hoge pief in het kabinet.
pi_142958731
A soldier captured alive by Hamas fighters in Gaza, is a British Israeli cousin of Israel's defence minister, Channel 4 News understands.

http://www.channel4.com/n(...)ured-hamas-ceasefire
pi_142958750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:24 schreef Yasmin23 het volgende:
There is a reason for this enhancement of the PR skills of Israeli spokesmen. Going by what they say, the playbook they are using is a professional, well-researched and confidential study on how to influence the media and public opinion in America and Europe. Written by the expert Republican pollster and political strategist Dr Frank Luntz, the study was commissioned five years ago by a group called The Israel Project, with offices in the US and Israel, for use by those "who are on the front lines of fighting the media war for Israel".

http://www.independent.co(...)e-facts-9630765.html
Media en PR zijn nu eenmaal essentieel deel van oorlog.
Dat Israel dat beter aanpakt dat Hamas (die journalisten bedreigen) zegt verder niets over het conflict zelf.
pi_142958809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Media en PR zijn nu eenmaal essentieel deel van oorlog.
Dat Israel dat beter aanpakt dat Hamas (die journalisten bedreigen) zegt verder niets over het conflict zelf.
Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.
pi_142958816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nee, ongetwijfeld niet nee. Zelfs als Israel de Palestijnse bevolking in Gaza gewoon massaal zou uitroeien dan nog zie ik de VS niet ingrijpen.

Maar Israel van een barbaarse daad beschuldigen zijn voor de VS behoorlijk felle woorden.
Dat zou dan ook het meest moreel juiste zijn.
pi_142958880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:44 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Fascinerende foto.
Jep..
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:45 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Hamas :r
Wat heeft dat met deze foto te maken?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Wat heeft hamas met onschuldige burgers te maken? Eigen schuld dikke bult ja.
pi_142958961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.
Hiermee beweer je dus dat mensen die met de vinger richting Hamas wijzen worden indoctrineerd door Israel ofzo?

Volgens mij kan iedereen zien dat Hamas ook vieze spelletjes speelt.
pi_142958994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hiermee beweer je dus dat mensen die met de vinger richting Hamas wijzen worden indoctrineerd door Israel ofzo?
Weet ik veel wat daar achter zit. Die mensen die alleen maar kunnen roepen Hamas dit Hamas dat ontkennen volledig de rol van Israel.
pi_142959003
Israel ook !
pi_142959015
quote:

[..]

Ach iemand die de terreurdaden goedpraat van Hamas en tevens zegt geen partij te kiezen in dit conflict neem ik echt niet serieus.
pi_142959017
quote:

[..]

Ik zie helaas geen vredige oplossing. Hamas is te vergelijken wat mij betreft met de Japanse Kamikaze piloten. Dat stopte pas na 2 nukes. Nu verwacht ik niet dat zoiets extreems nodig is voor Gaza, maar ik denk wel dat Hamas uitgeschakeld moet worden. Het eeuwige probleem is dat Hamas de burgers van Gaza gebruikt, bewust dan wel onbewust als een schild tegen de Israelische aanvallen. Ze verbreken ook keer op keer de cease fires, waardoor ook de bereidheid van Israel om te onderhandelen steeds minder en minder is geworden en de Palestijnen ook steeds minder over houden om mee te onderhandelen, omdat Israel militair veel sterker is. En wanneer je het leger er bij haalt is die heuvel ineens niet meer een stukje Palestijnse boerderij, maar een strategische plek om een uitkijkpost of artilleriekanon neer te zetten.

Hamas ontwapenen, vervolgens de IDF terug naar Israel en dan is het probleem 'hopelijk' opgelost, maar Hamas gaat zich niet vrijwillig ontwapenen, integendeel die kopen steeds grotere en sterkere wapens.
pi_142959074
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:35 schreef Crip het volgende:

[..]

Jep..

[..]

Wat heeft dat met deze foto te maken?

[..]

Wat heeft hamas met onschuldige burgers te maken? Eigen schuld dikke bult ja.
Alles aangezien Hamas de baas is in Gaza, en de verantwoordelijkheid draagt over zijn burgers.
Niet dat ze die nemen, bepaald niet nee.
pi_142959081
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Volgens mij kan iedereen zien dat Hamas ook vieze spelletjes speelt.
Iedereen ziet dat Hamas een walgelijk spelletje aan het spelen is voor eigen politiek gewin. Sommigen hier concluderen hier echter automatisch uit dat Israel dan ook verder geen blaam treft. Het is voor hun of de schuld van Hamas of de schuld van Israel.

Zowel Hamas als Israel zijn gewoon ontzettend fout bezig.
pi_142959082
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zie helaas geen vredige oplossing. Hamas is te vergelijken wat mij betreft met de Japanse Kamikaze piloten. Dat stopte pas na 2 nukes. Nu verwacht ik niet dat zoiets extreems nodig is voor Gaza, maar ik denk wel dat Hamas uitgeschakeld moet worden. Het eeuwige probleem is dat Hamas de burgers van Gaza gebruikt, bewust dan wel onbewust als een schild tegen de Israelische aanvallen. Ze verbreken ook keer op keer de cease fires, waardoor ook de bereidheid van Israel om te onderhandelen steeds minder en minder is geworden en de Palestijnen ook steeds minder over houden om mee te onderhandelen, omdat Israel militair veel sterker is. En wanneer je het leger er bij haalt is die heuvel ineens niet meer een stukje Palestijnse boerderij, maar een strategische plek om een uitkijkpost of artilleriekanon neer te zetten.

Hamas ontwapenen, vervolgens de IDF terug naar Israel en dan is het probleem 'hopelijk' opgelost, maar Hamas gaat zich niet vrijwillig ontwapenen, integendeel die kopen steeds grotere en sterkere wapens.
Hoe kan er verwacht worden dat Hamas alles stopt als de bezetting door blijft gaan? Waarom mag tijdens een staak het vuren Israel wel doorgaan met het vernietigen van de tunnels zoals laatst en moet Hamas alles stoppen.
pi_142959083
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef Nintex het volgende:
Hamas ontwapenen, vervolgens de IDF terug naar Israel en dan is het probleem 'hopelijk' opgelost
Het probleem is de Israëlische bezetting/kolonisatie die veel ouder is dan Hamas.
-
pi_142959087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weet ik veel wat daar achter zit. Die mensen die alleen maar kunnen roepen Hamas dit Hamas dat ontkennen volledig de rol van Israel.
Ik heb jou anders ook nog geen beschuldiging zien uiten richting Hamas dus ik neem aan dat je ook jezelf bedoelt.. :')
pi_142959110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ach iemand die de terreurdaden goedpraat van Hamas en tevens zegt geen partij te kiezen in dit conflict neem ik echt niet serieus.
ik praat het nergens goed, ik zeg alleen dat Israel OOK een aandeel heeft. Nog wel groter zelfs.
pi_142959117
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:41 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Alles aangezien Hamas de baas is in Gaza, en de verantwoordelijkheid draagt over zijn burgers.
Niet dat ze die nemen, bepaald niet nee.
Hamas heeft ook geen andere keus.
pi_142959143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe kan er verwacht worden dat Hamas alles stopt als de bezetting door blijft gaan? Waarom mag tijdens een staak het vuren Israel wel doorgaan met het vernietigen van de tunnels zoals laatst en moet Hamas alles stoppen.
Hoeveel dichterbij is Hamas -met al dat 'vechten'- bij zijn doel gekomen eigenlijk?
pi_142959159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik heb jou anders ook nog geen beschuldiging zien uiten richting Hamas dus ik neem aan dat je ook jezelf bedoelt.. :')
Nou als je goed had gelezen in het de vorige reeks had je gezien dat ik het niet eens ben met de manieren waarop Hamas vezet voert voor de Palestijnen. Maar jullie ontkennen totaal dat Hamas een gevolg is van Israel !
pi_142959175
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoeveel dichterbij is Hamas -met al dat 'vechten'- bij zijn doel gekomen eigenlijk?
Niet ... Is wel duidelijk toch...
pi_142959225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niet ... Is wel duidelijk toch...
Welke waarde draagt doorgaan nog met zich mee dan?
pi_142959244
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het niet toegeven aan de bezetter.
pi_142959278
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

ik praat het nergens goed, ik zeg alleen dat Israel OOK een aandeel heeft. Nog wel groter zelfs.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Yasmin23 het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je keurt wat vandaag is gebeurd gewoon goed...
pi_142959299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het niet toegeven aan de bezetter.
Jij bent echt pro Palestina, dat ontkennen is zinloos zoals je gisteren deed...
pi_142959304
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:45 schreef LelijKnap het volgende:
Palestina niet volledig laten annexeren bijvoorbeeld.
pi_142959321
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou als je goed had gelezen in het de vorige reeks had je gezien dat ik het niet eens ben met de manieren waarop Hamas vezet voert voor de Palestijnen. Maar jullie ontkennen totaal dat Hamas een gevolg is van Israel !
Wie is 'jullie'?
Of denk je werkelijk dat Fok! een pro-Israel site is en jij als een verdwaald persoon in een woestijn aan het schreeuwen bent om gerechtigheid?

Zo kom je wel over namelijk...
Ik vind het wel hilarisch dat je 'ons' (zonder namen te noemen) beschuldigt van teveel naar de media luisteren die worden gestuurd door een zionistische PR-machine, maar jij van achter je bureaustoeltje een prima waarde oordeel kan vellen over de handelingen van het IDF. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')