Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Dat is dan weer onzin.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk op z'n minst ironisch dat de huidige generatie Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgt.
Vervolging om maar een voorbeeld in deze te noemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'uit de hand lopen' dan?
Het is toch zo, Hamas pleegde een bomaanslag schoot met granaten en ontvoerde een soldaat, kon ik moeilijk allemaal in een keer in de TT zetten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
Titel aangepast: Ook al zo vaak gezegd.
We houden de titel gewoon neutraal, klaar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:20 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Het is toch zo, Hamas pleegde een bomaanslag schoot met granaten en ontvoerde een soldaat, kon ik moeilijk allemaal in een keer in de TT zetten.
Wat is onzin? De ironie of de constatering dat veel Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgen?quote:
alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, het voedt de onvrede en haat aan beide kanten.
Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
Wat zijn veel Israeli's??quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is onzin? De ironie of de constatering dat veel Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgen?
Of denk dat wanneer je een joodse achtergrond hebt, je per definitie niet rechts-extremistisch kunt zijn?
Misschien moet je het artikel eens lezen dat ik tien minuten geleden heb gepost.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Wat zijn veel Israeli's??
Wat zijn rechts-extremistische trekjes??
we hebben het nu over de moord op de israelische arabier Mohamed Abu Khdeirquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?
Ik vind dat nogal een vrij causaal verband hoor.
Dat heb ik gedaan, "steeds meer" staat er, hoe wordt dat geconstateerd, wat is rechts-extremistisch, en nogmaals een artikel zegt toch niet alles of wel soms je mag kritisch zijn overigens!!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je het artikel eens lezen dat ik tien minuten geleden heb gepost.
Heb je de opiniepeilingen gezien waar aan wordt gerefereerd?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:26 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, "steeds meer" staat er, hoe wordt dat geconstateerd, wat is rechts-extremistisch, en nogmaals een artikel zegt toch niet alles of wel soms??
Dit incident wordt natuurlijk breder aangehaald dan een opstootje.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
alles voedt de onvrede en haat. een opstootje tussen een palestijn en een israelische settler ook, maar dat heeft verder niks te maken met de huidige escalaties.
Er staat volgens die peiling dat 62% van de jongeren zichzelf zou zien als nationalistisch of rechts, alhoewel je ook nationalistisch en links kan zijn maar dat terzijde, wat zegt dat over extremistisch dan??quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je de opiniepeilingen gezien waar aan wordt gerefereerd?
Of is dat allemaal Hamas-propaganda?
Nationalistisch, rechts in combinatie met een gezonde afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep noemen wij ook wel 'extreem-rechts'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Er staat volgens die peiling dat 62% van de jongeren zichzelf zou zien als nationalistisch of rechts, alhoewel je ook nationalistisch en links kan zijn maar dat terzijde, wat zegt dat over extremistisch dan??
Wat een flauwekul, er staat nationalistisch of rechts, dat is niet hetzelfde als extremistisch. Afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep verzin je er zelf bij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nationalistisch, rechts in combinatie met een gezonde afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep noemen wij ook wel 'extreem-rechts'.
Laat ik het anders stellen: een erg gezonde houding is het niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:30 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, er staat nationalistisch of rechts, dat is niet hetzelfde als extremistisch. Afkeer van een bepaalde bevolkingsgroep verzin je er zelf bij.
In mijn ogen is er weinig mis met een gezonde laag nationalisme, maar de termen zijn vaag, wat betekent het als je rechts bent in Israel, of nationalistisch, dat stoppen in een artikel over extremisme gaat ver, en misschien zijn types als Lieberman wel de politici die een einde kunnen maken aan de patstelling, zie Sharon om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: een erg gezonde houding is het niet.
Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb trouwens net even dat stukje gelezen van Vrij Nederland wat in vorig topic werd geplaatst:
http://www.vn.nl/Archief/(...)ratie-Israeliers.htm
Sorry hoor, maar journalistiek vind ik dit echt een vrij treurig stukje. Ik ben neutraal in deze discussie en absoluut geen pro-Israel ofzo, maar hier probeert men een groeide polarisatie te beschrijven die er schijnbaar 20 jaar niet was, maar faalt daar faliekant in... Duidelijke argumentatie is hier men hier totaal vervreemd van.
Sterker nog, ik zou bijna zeggen dat de auteur van dit stuk bijna zelf uit is op polarisatie.
Onderbouwd?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
Als een opiniepeiling het heeft over rechts of nationalistisch, wat zegt dat dan over extremistisch, niet uitgelegd dus hij suggereert iets maar zonder argumentatie of onderbouwing.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die man zegt gewoon hoe hij het ziet. Hij onderbouwt dat met gesprekken die hij heeft gevoerd en opiniepeilingen die zijn gehouden.
Die gekke spelfout staat er nog steeds in anders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef Frutsel het volgende:
Titel aangepast: Ook al zo vaak gezegd.
Is dat wel een spelfout, vaak gehoord van mensen zonder trema, dat ze dat wilden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
Die gekke spelfout staat er nog steeds in anders.
Het is Israël, niet Israel.
Of geeft dat problemen met mobiele inhoud of zo?
Was toch een staakt het vuren?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:40 schreef UpsideDown het volgende:
Ze zijn weer lekker bezig in Rafah, dodental loopt snel op als ik de media mag geloven.
Die hield niet lang stand.quote:
Met nadruk op "was"...quote:
Die raketten vliegen al jaren dagelijks Israël in..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Is de ontvoering van die 3 gasten niet gewoon de indirecte aanleiding geweest tot het arresteren van diverse Hamas leden, wat er weer tot leidde dat de raketten van Gaza werden afgeschoten, wat uiteindelijk weer leidt tot dit offensief?
Ik vind dat nogal een vrij causaal verband hoor.
Eigen schuld dikke bult, krijg je ervan een staakt het vuren misbruiken om een zelfmoord aanslag te plegen.quote:
Gelukkig is de soldaat gevonden, zodat Hamas geen pressiemiddel heeft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef Nintex het volgende:
Van wat ik kan opmaken uit de berichten zijn er zelfmoordterroristen uit meerdere tunnels gekropen en hebben ze IDF soldaten head-on aangevallen. Vervolgens hebben ze een poging gedaan om een soldaat te ontvoeren. Dat mislukte, de soldaat is gewond, maar wel gevonden.
En maar tegen Israël bitchen..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Eigen schuld dikke bult, krijg je ervan een staakt het vuren misbruiken om een zelfmoord aanslag te plegen.
Ook de VN heeft een keihard statement naar buiten gebracht.
Hamas had zich eraan moeten houden zodat er hulpgoederen het gebied konden worden binnengebracht.
Hamas heeft schijt aan zijn burgerbevolking, dat was al duidelijk maar wordt nu nog meer onderstreept door de actie van vanochtend.
Volgens berichtgeving is het gelukt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef Nintex het volgende:
Van wat ik kan opmaken uit de berichten zijn er zelfmoordterroristen uit meerdere tunnels gekropen en hebben ze IDF soldaten head-on aangevallen. Vervolgens hebben ze een poging gedaan om een soldaat te ontvoeren. Dat mislukte, de soldaat is gewond, maar wel gevonden.
Heb je ook een bron mbt de gevonden soldaat ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef Nintex het volgende:
Hmm... lijkt erop dat ze hem nog niet gevonden hebben en er is een twist...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:56 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Heb je ook een bron mbt de gevonden soldaat ?
twitter:Benhartman twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:49:51Reports the captive #IDF soldier a UK citizen, related to Defense Minister Yaalon #Israel #Gaza reageer retweet
Ze zijn de soldaat met man en macht aan het zoeken, fingers crossed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hmm... lijkt erop dat ze hem nog niet gevonden hebben en er is een twist...twitter:Benhartman twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:49:51Reports the captive #IDF soldier a UK citizen, related to Defense Minister Yaalon #Israel #Gaza reageer retweet
.....quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Charismatisch het volgende:
Horribly Misguided Pro-Israel Art Casts Princess Jasmine As a Terrorist
What's going on in Israel and Palestine is awful and atrocious, but casting beloved Disney characters, especially the two that are middle eastern, as terrorists isn't just mind-boggling, it's racist. I
[ afbeelding ]
http://jezebel.com/horrib(...)ss-jasmin-1613625949
Je hier druk om makenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Charismatisch het volgende:
What's going on in Israel and Palestine is awful and atrocious, but casting beloved Disney characters, especially the two that are middle eastern, as terrorists isn't just mind-boggling, it's racist. I
[ afbeelding ]
ok, en nu?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, en de oude nederzettingen die er al jaren waren en zijn ver voor die overeenkomst?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:02 schreef oksel12 het volgende:
Nee, ik zeg dat de nieuwe nederzettingen een gevolg daarvan zijn.
Immorele expansiepolitiek steun je dus actief en je verwerpt het recht op zelfverdediging van de slachtoffers daarvan. Concreet gezien eis je van de slachtoffers van expansiepolitiek en kolonisatie dat ze capituleren, onderwerpen en hebt het lef dat aan hen proberen te verkopen met de term "vrede". Capitulatie voor bezetting en met de handen op de rug gedwongen zijn je te onderwerpen aan een aggressiefe expansiepolitiek waar men meer en meer land inneemt heeft niets met vrede te maken. Het zou vreemder zijn als de lokale bevolking passief blijkt toekijken hoe hen langzaamaan alles onder voeten wordt weggenomen. Het is zeer logisch dat men zichzelf gewapenderwijs gaat verdedigen tegen kolonisatie.quote:Nee.
Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.quote:Bij Israëlisch artillerievuur in Gaza, zo’n twee uur na het ingaan van het staakt-het-vuren, zijn tientallen Palestijnen gedood. Dat melden Palestijnse bronnen aan persbureau AP. De getallen lopen op dit moment uiteen van 35 tot 50 doden.
Het Witte Huis heeft de actie veroordeeld en noemt het een “barbaarse overtreding van de wapenstilstand”. Regeringswoordvoerder Josh Earnest riep daarnaast Hamas op om de ontvoerde Israëlische soldaat vrij te laten. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, is al in gesprek is met premier Netanyahu over wat er nu moet gebeuren.
Koning Abdullah van Saoedi-Arabië heeft het geweld in Gaza ook veroordeeld:
“We zien het bloed vergoten worden van onze broeders in de Palestijnse gebieden in massamoorden, waarbij niemand wordt gespaard en oorlogsmisdaden gepleegd worden tegen de mensheid.”
Tijdens de gevechten vandaag is naar alle waarschijnlijkheid een Israëlische soldaat gevangengenomen. De vermissing van de militair werd vandaag gemeld te midden van zware gevechten in en rond de stad Rafah in het zuiden van de Gazastrook.
72-uur durende bestand van korte duur
Vanochtend om 07.00 uur ging het 72-uur durende bestand in. Kort voor het bestand waren er nog zware gevechten waarbij 17 Palestijnen omkwamen tijdens een raketaanval in Khan Younis. Het staakt-het-vuren zou worden gebruikt om humanitaire hulp aan inwoners van Gaza te geven en andere zaken die van levensbelang zijn te regelen, zoals het begraven van de doden, het verzorgen van de gewonden en het aanvullen van de voedselvoorraden.
De bedoeling van het bestand was dat de partijen eveneens onderhandelen over een langer bestand. Delegaties namens Israël en de Palestijnen zouden vandaag naar de Egyptische hoofdstad Kairo afreizen waar ze op uitnodiging van Egypte met de regering zouden onderhandelen. Er is al eerder een humanitair staakt-het-vuren geweest de afgelopen weken, maar dat was eveneens van korte duur.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry, die het staakt-het-vuren vannacht met VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon bekendmaakte, waarschuwde overigens meteen al dat er “geen garanties” waren dat het bestand tot een langer bestand zou leiden.
Nja gelijkertijd vullen ze wel de tekorten aan bij het Israelische leger...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Ze gaan er niks tegen doenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zelfs de trouwste bondgenoot van Israel, de VS, noemt het schenden van de wapenstilstand al een barbaarse daad. Dat zegt genoeg lijkt mij.
twitter:AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:37:29Qassam says that the enemy is spreading lies that the resistance broke the ceasefire when it was the enemy occupier that did so. reageer retweet
Nee, ongetwijfeld niet nee. Zelfs als Israel de Palestijnse bevolking in Gaza gewoon massaal zou uitroeien dan nog zie ik de VS niet ingrijpen.quote:
En gelijk hebben ze.quote:
Heb je een bron ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hamas liegt in dit geval.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:AliAbunimah twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 14:37:29Qassam says that the enemy is spreading lies that the resistance broke the ceasefire when it was the enemy occupier that did so. reageer retweet
Uit het artikel, staat op nrc.nl.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:16 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze.
[..]
Heb je een bron ?
Wie is Ali Abunimah? Wat is het nut van deze tweet hier plaatsen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
Daar zou die ontvoerde soldaat zijn, blijkbaar is de IDF met tanks de strijders van Hamas achterna gegaan om de soldaat te zoeken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoppa :
At least 35 dead and 200 injured as Israel shells east Rafah
http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=717369
Zoeken ? Dit is geen zoeken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Daar zou die ontvoerde soldaat zijn, blijkbaar is de IDF met tanks de strijders van Hamas achterna gegaan om de soldaat te zoeken.
Ze hebben het toch over artillerievuur?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Daar zou die ontvoerde soldaat zijn, blijkbaar is de IDF met tanks de strijders van Hamas achterna gegaan om de soldaat te zoeken.
Gaza is niet bepaald een vredige stad of zo. Hamas heeft natuurlijk allerlei strijders zitten in gebouwen die terugschieten als de Israeli's zo'n gebied binnen gaan en hoe verder de IDF in het hol van de leeuw komt, hoe harder ze terugvechten.quote:
De IDF noemt dat de 'Hannibal' strategie, kortom, niet dodelijk 'Friendly fire' op de eigen soldaten is geoorloofd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ze hebben het toch over artillerievuur?
Ik vind het knap als je daarmee de soldaat terug kan vinden.
Dat Gaza geen vredige stad is komt niet alleen door Hamas of andere militanten he. Jij noemt dit zoeken. Ik noem dit wraak nemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:25 schreef Nintex het volgende:
[..]
Gaza is niet bepaald een vredige stad of zo. Hamas heeft natuurlijk allerlei strijders zitten in gebouwen die terugschieten als de Israeli's zo'n gebied binnen gaan en hoe verder de IDF in het hol van de leeuw komt, hoe harder ze terugvechten.
Het is niet alsof Hamas de deur open zet als er een paar IDF soldaten naar binnen marcheren, dat gaat met grof geweld van beide kanten.
Het is best mogelijk dat een groep IDF soldaten, bekenden van de ontvoerde soldaat direct zijn spullen gepakt heeft en achter de vluchtende Hamas strijders is aan gegaan naar de plek waar de tunnel op uitkomt. Op zo'n moment zullen daar wraakgevoelens bij zitten ja.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat Gaza geen vredige stad is komt niet alleen door Hamas of andere militanten he. Jij noemt dit zoeken. Ik noem dit wraak nemen.
Ik bedoel natuurlijk wraak van Israel..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is best mogelijk dat een groep IDF soldaten, bekenden van de ontvoerde soldaat direct zijn spullen gepakt heeft en achter de vluchtende Hamas strijders is aan gegaan naar de plek waar de tunnel op uitkomt. Op zo'n moment zullen daar wraakgevoelens bij zitten ja.
Ook dat kan, zeker omdat het het neefje zou zijn van een of andere hoge pief in het kabinet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk wraak van Israel..
Media en PR zijn nu eenmaal essentieel deel van oorlog.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:24 schreef Yasmin23 het volgende:
There is a reason for this enhancement of the PR skills of Israeli spokesmen. Going by what they say, the playbook they are using is a professional, well-researched and confidential study on how to influence the media and public opinion in America and Europe. Written by the expert Republican pollster and political strategist Dr Frank Luntz, the study was commissioned five years ago by a group called The Israel Project, with offices in the US and Israel, for use by those "who are on the front lines of fighting the media war for Israel".
http://www.independent.co(...)e-facts-9630765.html
Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Media en PR zijn nu eenmaal essentieel deel van oorlog.
Dat Israel dat beter aanpakt dat Hamas (die journalisten bedreigen) zegt verder niets over het conflict zelf.
Dat zou dan ook het meest moreel juiste zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, ongetwijfeld niet nee. Zelfs als Israel de Palestijnse bevolking in Gaza gewoon massaal zou uitroeien dan nog zie ik de VS niet ingrijpen.
Maar Israel van een barbaarse daad beschuldigen zijn voor de VS behoorlijk felle woorden.
Jep..quote:
Wat heeft dat met deze foto te maken?quote:
Wat heeft hamas met onschuldige burgers te maken? Eigen schuld dikke bult ja.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:52 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Eigen schuld dikke bult, krijg je ervan een staakt het vuren misbruiken om een zelfmoord aanslag te plegen.
Ook de VN heeft een keihard statement naar buiten gebracht.
Hamas had zich eraan moeten houden zodat er hulpgoederen het gebied konden worden binnengebracht.
Hamas heeft schijt aan zijn burgerbevolking, dat was al duidelijk maar wordt nu nog meer onderstreept door de actie van vanochtend.
Hiermee beweer je dus dat mensen die met de vinger richting Hamas wijzen worden indoctrineerd door Israel ofzo?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.
Weet ik veel wat daar achter zit. Die mensen die alleen maar kunnen roepen Hamas dit Hamas dat ontkennen volledig de rol van Israel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hiermee beweer je dus dat mensen die met de vinger richting Hamas wijzen worden indoctrineerd door Israel ofzo?
Ach iemand die de terreurdaden goedpraat van Hamas en tevens zegt geen partij te kiezen in dit conflict neem ik echt niet serieus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja wat het wel zegt is dat er niet alleen met de vinger richting Hamas gewezen kan worden. En veel mensen doen dat hier wel.
Ik zie helaas geen vredige oplossing. Hamas is te vergelijken wat mij betreft met de Japanse Kamikaze piloten. Dat stopte pas na 2 nukes. Nu verwacht ik niet dat zoiets extreems nodig is voor Gaza, maar ik denk wel dat Hamas uitgeschakeld moet worden. Het eeuwige probleem is dat Hamas de burgers van Gaza gebruikt, bewust dan wel onbewust als een schild tegen de Israelische aanvallen. Ze verbreken ook keer op keer de cease fires, waardoor ook de bereidheid van Israel om te onderhandelen steeds minder en minder is geworden en de Palestijnen ook steeds minder over houden om mee te onderhandelen, omdat Israel militair veel sterker is. En wanneer je het leger er bij haalt is die heuvel ineens niet meer een stukje Palestijnse boerderij, maar een strategische plek om een uitkijkpost of artilleriekanon neer te zetten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alles aangezien Hamas de baas is in Gaza, en de verantwoordelijkheid draagt over zijn burgers.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:35 schreef Crip het volgende:
[..]
Jep..
[..]
Wat heeft dat met deze foto te maken?
[..]
Wat heeft hamas met onschuldige burgers te maken? Eigen schuld dikke bult ja.
Iedereen ziet dat Hamas een walgelijk spelletje aan het spelen is voor eigen politiek gewin. Sommigen hier concluderen hier echter automatisch uit dat Israel dan ook verder geen blaam treft. Het is voor hun of de schuld van Hamas of de schuld van Israel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hiermee beweer je dus dat mensen die met de vinger richting Hamas wijzen worden indoctrineerd door Israel ofzo?
Volgens mij kan iedereen zien dat Hamas ook vieze spelletjes speelt.
Hoe kan er verwacht worden dat Hamas alles stopt als de bezetting door blijft gaan? Waarom mag tijdens een staak het vuren Israel wel doorgaan met het vernietigen van de tunnels zoals laatst en moet Hamas alles stoppen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik zie helaas geen vredige oplossing. Hamas is te vergelijken wat mij betreft met de Japanse Kamikaze piloten. Dat stopte pas na 2 nukes. Nu verwacht ik niet dat zoiets extreems nodig is voor Gaza, maar ik denk wel dat Hamas uitgeschakeld moet worden. Het eeuwige probleem is dat Hamas de burgers van Gaza gebruikt, bewust dan wel onbewust als een schild tegen de Israelische aanvallen. Ze verbreken ook keer op keer de cease fires, waardoor ook de bereidheid van Israel om te onderhandelen steeds minder en minder is geworden en de Palestijnen ook steeds minder over houden om mee te onderhandelen, omdat Israel militair veel sterker is. En wanneer je het leger er bij haalt is die heuvel ineens niet meer een stukje Palestijnse boerderij, maar een strategische plek om een uitkijkpost of artilleriekanon neer te zetten.
Hamas ontwapenen, vervolgens de IDF terug naar Israel en dan is het probleem 'hopelijk' opgelost, maar Hamas gaat zich niet vrijwillig ontwapenen, integendeel die kopen steeds grotere en sterkere wapens.
Het probleem is de Israëlische bezetting/kolonisatie die veel ouder is dan Hamas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef Nintex het volgende:
Hamas ontwapenen, vervolgens de IDF terug naar Israel en dan is het probleem 'hopelijk' opgelost
Ik heb jou anders ook nog geen beschuldiging zien uiten richting Hamas dus ik neem aan dat je ook jezelf bedoelt..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weet ik veel wat daar achter zit. Die mensen die alleen maar kunnen roepen Hamas dit Hamas dat ontkennen volledig de rol van Israel.
ik praat het nergens goed, ik zeg alleen dat Israel OOK een aandeel heeft. Nog wel groter zelfs.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:40 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ach iemand die de terreurdaden goedpraat van Hamas en tevens zegt geen partij te kiezen in dit conflict neem ik echt niet serieus.
Hamas heeft ook geen andere keus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:41 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Alles aangezien Hamas de baas is in Gaza, en de verantwoordelijkheid draagt over zijn burgers.
Niet dat ze die nemen, bepaald niet nee.
Hoeveel dichterbij is Hamas -met al dat 'vechten'- bij zijn doel gekomen eigenlijk?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe kan er verwacht worden dat Hamas alles stopt als de bezetting door blijft gaan? Waarom mag tijdens een staak het vuren Israel wel doorgaan met het vernietigen van de tunnels zoals laatst en moet Hamas alles stoppen.
Nou als je goed had gelezen in het de vorige reeks had je gezien dat ik het niet eens ben met de manieren waarop Hamas vezet voert voor de Palestijnen. Maar jullie ontkennen totaal dat Hamas een gevolg is van Israel !quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik heb jou anders ook nog geen beschuldiging zien uiten richting Hamas dus ik neem aan dat je ook jezelf bedoelt..
Niet ... Is wel duidelijk toch...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoeveel dichterbij is Hamas -met al dat 'vechten'- bij zijn doel gekomen eigenlijk?
Welke waarde draagt doorgaan nog met zich mee dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet ... Is wel duidelijk toch...
Het niet toegeven aan de bezetter.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:45 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke waarde draagt doorgaan nog met zich mee dan?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
ik praat het nergens goed, ik zeg alleen dat Israel OOK een aandeel heeft. Nog wel groter zelfs.
quote:
Je keurt wat vandaag is gebeurd gewoon goed...quote:
Jij bent echt pro Palestina, dat ontkennen is zinloos zoals je gisteren deed...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het niet toegeven aan de bezetter.
Palestina niet volledig laten annexeren bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:45 schreef LelijKnap het volgende:
Welke waarde draagt doorgaan nog met zich mee dan?
Wie is 'jullie'?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou als je goed had gelezen in het de vorige reeks had je gezien dat ik het niet eens ben met de manieren waarop Hamas vezet voert voor de Palestijnen. Maar jullie ontkennen totaal dat Hamas een gevolg is van Israel !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |