Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Vind zelf ook dat Israel door moet gaan.. en aan het eind van de rit is Hamas hopelijk weg en kunnen de grenzen weer open naar Egypte. Dat is beter voor de Palestijnse bevolking. De overleden Palestijnen zijn martelarenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Staakt-het-vuren zorgt alleen maar verlenging van bijna precies dezelfde situatie!
Erg naïef gedacht, die burgers zijn niet het doelwit in Gaza, het doelwit is Hamas te verzwakken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
bommen, granaten, heleboel doden
oorlog is niet beter
nooit
wtf
Nou twijfel daar toch echt aan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:19 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Erg naïef gedacht, die burgers zijn niet het doelwit in Gaza, het doelwit is Hamas te verzwakken.
Het gaat er meer om dat je waarschijnlijk niet Palestijns bent, en in je Post History staat dat je nergens anders je zogenaamde menselijkheid toont, maar in dit conflict dan weer net wel dat is hypocriet te noemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Beetje vermoeiend om het te gaan hebben over mijn afkomst niet ?
Houd er dan over op. Als je er op blijft reageren wordt de vicueuze circel niet gebroken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Helemaal mee eens, kinderachtig geneuzel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Ben je nou serieus ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:20 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je waarschijnlijk niet Palestijns bent, en in je Post History staat dat je nergens anders je zogenaamde menselijkheid toont, maar in dit conflict dan weer net wel dat is hypocriet te noemen.
Dus omdat er voldoende andere ellende plaatsvindt in de wereld, is het selectieve verontwaardiging als je als buitenstander je je in deze discussie mengt en je afkeuring uitspreekt tegen Israel? Tenzij je natuurlijk in alle topics even heel hard foei roept.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:17 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Als ze Palestijns was geweest had ik het begrepen, welke andere islam-variant (niet zeggende dat alle Palestijnen alleen maar moslim zijn), had ik het selectieve verontwaardiging gevonden. Nationaliteit en achtergrond doen er wel degelijk toe in deze discussie.
Het is deels Hamas verzwakken en deels vergelding.. er zijn relatief veel IDF-soldaten gesneuveld.. die worden gewroken door Israël. Maar ja, bewijzen is lastig.quote:
Tuurlijk is ie serieus. Je moet bij iedere gebeurtenis in de wereld laten weten wat je ervan vindt, want anders mag jij hier geen mening hebben.quote:
Ja ik zal mijn toon idd gaan verharden en roepen dat de bezetter op moet tyfen (en dan druk ik mij nog zacht uit) Vervolgens word ik dan uitgemaakt voor Jodende hatende isis aanhanger ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, kinderachtig geneuzel.
Maar ontopic: jij komt hier constant het lieve meisje uithangen, dat zegt dat een schuldige aanwijzen geen zin heeft en niets gaat oplossen.
Alleen dat neemt niet weg dat je je ogen moet sluiten voor de feiten en dat is dat Israel aan nederzettingen doet. En daar maar niet mee stopt.
Je hebt gelijk. Zal het niet meer doenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Reageer er nou gewoon niet op.
Wel als je je afkeuring niet uitspreekt over minstens een paar andere plekken waar ook ellende is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Dus omdat er voldoende andere ellende plaatsvindt in de wereld, is het selectieve verontwaardiging als je als buitenstander je je in deze discussie mengt en je afkeuring uitspreekt tegen Israel?
Uh?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik zal mijn toon idd gaan verharden en roepen dat de bezetter op moet tyfen (en dan druk ik mij nog zacht uit) Vervolgens word ik dan uitgemaakt voor Jodende hatende isis aanhanger ...
ja dat onderscheid zal een burger die bomen op zijn kop krijgt ook echt maken iddquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:19 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Erg naïef gedacht, die burgers zijn niet het doelwit in Gaza, het doelwit is Hamas te verzwakken.
Punt is vooral dat in de meeste andere topics nauwelijks discussie is. Niemand zal de misdaden van Boko Haram goed gaan praten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wel als je je afkeuring niet uitspreekt over minstens een paar andere plekken waar ook ellende is.
Zei je al eerder dat dat hier helemaal geen nut heeft aangezien beide kanten gelijk denken te hebben en mogelijke oplossingen gelijk met de grond gelijk worden gemaakt omdat iemand weer wat doet....quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh?
Je mag de feiten gewoon vertellen hoor.
Jaja, maar wat doe je hier dan nog?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zei je al eerder dat dat hier helemaal geen nut heeft aangezien beide kanten gelijk denken te hebben en mogelijke oplossingen gelijk met de grond gelijk worden gemaakt omdat iemand weer wat doet....
Maar de people zijn free en democracy enzo. Amerikanen waren naief om te denken (en dan werd hen verteld door vijanden/rivalen van die regimes natuurlijk...) dat als ze de brutale dictators zouden uitschakelen, men op democratische wijze tot een beter bestuur zou komen. Immers gebeurde dat ook in Europa en Japan na WO2.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Libie en Irak zijn ook compleet gefaald
had je beter kunnen laten voor wat het was
Afkeuren lijkt anders ook niet echt te gebeuren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Punt is vooral dat in de meeste andere topics nauwelijks discussie is. Niemand zal de misdaden van Boko Haram goed gaan praten.
Weet ik veel, de menselijkheid tonen ofzo. Kijken hoe de meningen verdeeld zijn. Wat doe jij hier? Jij zegt dat er geen oplossing is dus ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jaja, maar wat doe je hier dan nog?
Het is heerlijk weer buiten.
Daarom bestaat ook ongeveer 90% van de pro-Gaza demonstranten, zo niet meer, uit moslims, maar achtergrond heeft er niks mee te maken, ga toch fietsen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat er voldoende andere ellende plaatsvindt in de wereld, is het selectieve verontwaardiging als je als buitenstander je je in deze discussie mengt en je afkeuring uitspreekt tegen Israel? Tenzij je natuurlijk in alle topics even heel hard foei roept.
Het lijkt mij dat iemand prima zijn of haar mening mag geven over dit conflict, ongeacht de achtergrond.
Nou, omdat we het er allemaal wel over eens zijn dat Boko Haram een smerige club is die moet worden uitgeroeid.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Afkeuren lijkt anders ook niet echt te gebeuren.
Maar waarom is er dan in de meeste andere topics nauwelijks discussie? Waarom is er juist een discussie wanneer men Joden wel de schuld kan geven?
Zo ken ik er nog wel een paar, kom op zeg, het gaat erom dat de inwoners van Gaza van Hamas afkomen, en daarmee van die boycot en oorlog, simpel, en aangezien Hamas alleen de taal van geweld kent, kan het misschien ook alleen op deze manier.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat onderscheid zal een burger die bomen op zijn kop krijgt ook echt maken idd
oorlog is nooit beter ... het is de definitie van falende politici
moet worden uitgeroeid.?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, omdat we het er allemaal wel over eens zijn dat Boko Haram een smerige club is die moet worden uitgeroeid.
Je zult weinig Boko Haram-apologeten aantreffen op dit forum.
iedereen keurt het afquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar waarom is er dan in de meeste andere topics nauwelijks discussie? Waarom is er juist een discussie wanneer men Joden wel de schuld kan geven?
Ach, ze geven geen tyfus om andere moslims.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Daarom bestaat ook ongeveer 90% van de pro-Gaza demonstranten, zo niet meer, uit moslims, maar achtergrond heeft er niks mee te maken, ga toch fietsen.
Israel moet stoppen met de bezettingen, dat is de oplossing.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weet ik veel, de menselijkheid tonen ofzo. Kijken hoe de meningen verdeeld zijn. Wat doe jij hier? Jij zegt dat er geen oplossing is dus ?
tot op het botquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
moet worden uitgeroeid.?
Boko Haram mag van mij wel verdwijnen ja.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
moet worden uitgeroeid.?
Dat is geen oplossing.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israel moet stoppen met de bezettingen, dat is de oplossing.
Of Rusland.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, ze geven geen tyfus om andere moslims.
In Afrika worden moslims in veelvouden afgeslacht. Boeit allemaal niet.
Tenzij Israël of Amerika, dan komen de jankende figuren even naar buiten.
Niet? Je naam is Yasmin en je bent geen moslim?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:27 schreef Yasmin23 het volgende:
Voordat mensen gaan speculeren. Ik ben geen moslim
Dan moet je je oogkleppen even afzetten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik merk er niet veel van, dus ik zou niet weten hoe je daarbij komt.
waarom zouden ze?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat israel dat niet gaat doen.
nou ik volg die discussies welquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Eens.. wil geen partij kiezen maar dit is wel een opvallend fenomeen. Ben er zelfs van overtuigd dat het in de eerste plaats haat tegen joden is die Nederlandse moslims zo doet steigeren en dat ze helemaal niet zo begaan zijn met de Palestijnen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef waht het volgende:
[..]
Ze geven inderdaad niks om andere moslims, Palestijnen zijn in hun ogen minderwaardig, het gaat hun om het symbool, Palestijnen staan ze binnen hun islamitische culturele wereld nog altijd nader dan Joden, denken ze, het is een cultuurclash die elke keer weer opspeelt, geen oprechte menselijkheid of medelijden met de Palestijnen, symbooldemonstraties veel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is niet de oplossing, want dat is helemaal niet het probleem. Bovendien bezetten de Palestijnen het land.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat israel dat niet gaat doen.
Klopt, je huis kapot zien gaan, kindje onder het puin halen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zouden ze?
hebben ze niet echt een reden toe, geef ze die reden en ze houden er mee op
Ja dacht dat ik dat vooroordeel wel even recht kon zettenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet? Je naam is Yasmin en je bent geen moslim?
WAAAHHHH, mijn rechtse bekrompen wereld valt in elkaar, wat doe je !
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is niet de oplossing, want dat is helemaal niet het probleem. Bovendien bezetten de Palestijnen het land.
Hamas krijgt alleen maar meer draagvlak onder de bevolking als Israël op deze voet door gaat. Het is niet aan Israël om daarvoor in te grijpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:27 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zo ken ik er nog wel een paar, kom op zeg, het gaat erom dat de inwoners van Gaza van Hamas afkomen, en daarmee van die boycot en oorlog, simpel, en aangezien Hamas alleen de taal van geweld kent, kan het misschien ook alleen op deze manier.
Wat moet je er precies van merken? Moet iemand elke dag even in het betreffende topic laten weten hoe erg hij of zij het vindt en hoezeer Boko Haram moet worden uitgeroeid.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou, het hielp wel aardig toen we de nazi's uit Nederland wilden zetten...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
bommen, granaten, heleboel doden
oorlog is niet beter
nooit
wtf
Hoho, we kijken niet toe he..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dacht dat ik dat vooroordeel wel even recht kon zetten
Maar je hebt gelijk Israel moet de bezetting stoppen doen ze niet ... dus gaan we nog jaren zo door... en kijken we allemaal toe
das meer een probleem van de palestijnenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, je huis kapot zien gaan, kindje onder het puin halen.
Wie wil dat nu niet?
Nja dat is nog veel erger..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoho, we kijken niet toe he..
Nee, we geven wapens.
Afkeuren lijkt niet te gebeuren? Grapjasquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
quote:
Interessante stellingname. Want je beweert dat de meesten er zo over denken, maar toch heb ik geen land/regering hetzelfde horen zeggen (dus dat ze uitgeroeid mogen worden).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Boko Haram mag van mij wel verdwijnen ja.
ja want die oorlog zijn we gewoon zelf begonnen, dat heb ik bij geschiedenis geleerdquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nou, het hielp wel aardig toen we de nazi's uit Nederland wilden zetten...
van mij mag een groep terroristen tot op het bot uitgeroeid worden jaquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Interessante stellingname. Want je beweert dat de meesten er zo over denken, maar toch heb ik geen land/regering hetzelfde horen zeggen (dus dat ze uitgeroeid mogen worden).
Ook heb ik nog geen moslim dit horen zeggen.
En ik vind het nu opmerkelijk want volgens jullie mag een groep moslims dus worden uitegroeid (tot op het bot)?
Daarom moet Hamas ook weg.. kunnen ze ook geen draagvlak meer krijgen. Dat nutteloze tuig heeft niets goeds gebrachtquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hamas krijgt alleen maar meer draagvlak onder de bevolking als Israël op deze voet door gaat. Het is niet aan Israël om daarvoor in te grijpen.
Het is aan Israel om Hamas te verzwakken, en dat is het doel van deze oorlog, Israel kan Hamas waarschijnlijk niet verdrijven, maar wel zodanig verzwakken, dat van binnenuit Hamas weggehaald kan worden door welke andere groep dan ook in Gaza.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hamas krijgt alleen maar meer draagvlak onder de bevolking als Israël op deze voet door gaat. Het is niet aan Israël om daarvoor in te grijpen.
Ik vermoed dat de meeste landen zich niet in dat wespennest willen steken. Verder houd ik niet bij wat alle moslims van alles vinden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Interessante stellingname. Want je beweert dat de meesten er zo over denken, maar toch heb ik geen land/regering hetzelfde horen zeggen (dus dat ze uitgeroeid mogen worden).
Ook heb ik nog geen moslim dit horen zeggen.
En ik vind het nu opmerkelijk want volgens jullie mag een groep moslims dus worden uitegroeid (tot op het bot)?
Hamas is een tumor voor de Palestijnse burgers, Israel is die tumor nu aan het weghakken met bijlen en circkelzagen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:34 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Het is aan Israel om Hamas te verzwakken, en dat is het doel van deze oorlog, Israel kan Hamas waarschijnlijk niet verdrijven, maar wel zodanig verzwakken, dat van binnenuit Hamas weggehaald kan worden door welke andere groep dan ook in Gaza.
ISIS steunt ook Gaza.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de meeste landen zich niet in dat wespennest wil steken. Verder houd ik niet bij wat alle moslims van alles vinden.
Een misdadige organisatie als Boko Haram mag wel worden uitgeroeid, ja. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor ISIS.
En nu?quote:
Israel ookquote:
Ze willen er zelfs naartoe om Hamas te helpenquote:
Ok.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel ook
Hamas zijn ze niet zo'n fan van
Maar KoosVogels ziet het verschil nog wel, die kan het onderscheid eenvoudig maken, zucht ook hij weet beter.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:37 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ze willen er zelfs naartoe om Hamas te helpen![]()
Daar zijn de Palestijnen enorm mee geholpen
Volgens heb jij het idee dat ik pro-Hamas ben omdat ik kritisch ben over de beschietingen door Israël.quote:
iedereen kan dat, je moet het wel willenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:38 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Maar KoosVogels ziet het verschil nog wel, die kan het onderscheid eenvoudig maken, zucht ook hij weet beter.
Dus je steunt Israel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens heb jij het dat ik pro-Hamas ben omdat ik kritisch ben over de beschietingen door Israël.
Dat is niet het geval.
Nou, dat betwijfel ik. Het heeft er wel degelijk mee te maken en flink ook.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Afkeuren lijkt niet te gebeuren? Grapjas
En het heeft geen kut met puur de Joden te maken, wel het conflict tussen een land en twee gebieden
Jeps en sommige zullen ook denken dat je ergens met ISIS vlaggetjes aan het zwaaien bentquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens heb jij het idee dat ik pro-Hamas ben omdat ik kritisch ben over de beschietingen door Israël.
Dat is niet het geval.
Zie jij veel verschil tussen Hamas en ISIS?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedereen kan dat, je moet het wel willen
het is niet het een of het anderquote:
Dat is niet aan Israël.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daarom moet Hamas ook weg.. kunnen ze ook geen draagvlak meer krijgen. Dat nutteloze tuig heeft niets goeds gebracht
Ik steun helemaal niemand in dit conflict. Persoonlijk hoop ik op een vreedzame oplossing. En daar draagt deze oorlog in mijn optiek niet aan bij.quote:
Maakt niet uit, he.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want die oorlog zijn we gewoon zelf begonnen, dat heb ik bij geschiedenis geleerd
of nee toch niet
flink wat jaquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:39 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zie jij veel verschil tussen Hamas en ISIS?!
Ben je een soenniet?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jeps en sommige zullen ook denken dat je ergens met ISIS vlaggetjes aan het zwaaien bent
Want de situatie voor deze oorlog was zo rooskleurig?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik steun helemaal niemand in dit conflict. Persoonlijk hoop ik op een vreedzame oplossing. En daar draagt deze oorlog in mijn optiek niet aan bij.
Dus Israël moet er ook met geweld weer uit geholpen worden?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Maakt niet uit, he.
Er was oorlog voor nodig om ze er weer uit te krijgen; babbelen hielp niet echt.
Hoax.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er bestaan meer tinten in de wereld dan zwart en wit.
natuurlijk maakt dat wel uitquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Maakt niet uit, he.
Er was oorlog voor nodig om ze er weer uit te krijgen; babbelen hielp niet echt.
Knap!!quote:
Jazeker wel. Israël heeft, samen met de Palestijnse bevolking, het meeste last van ze. Hoe zou het dan niet aan hen zijn om Hamas te bestrijden?quote:
ik kies gewoon helemaal nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:41 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zeker wel, discussie is zo gepolariseerd, je kan geen kant meer op je moet kiezen.
Fijn dat de besprekingen doorgaanquote:Israel: Gaza ceasefire not over but Hamas guilty of gross violation; Cairo talks will still go ahead - @BBCNews
Rotterdam lag in een nacht ongeveer plat, Gaza ligt niet plat, een heel andere situatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk maakt dat wel uit
Hitler startte een oorlog, dat maakte de situatie voor ons absoluut niet beter
je kunt beargumenteren dat Rotterdam in puin werd geschoten maar het is nu nog lelijker dan het toen was!!
dat hij hem uiteindelijk heeft verloren doet er niet zoveel toe
Hoe lang blijf je nog van die oerdomme vragen stellen? Overigens ken ik dit trechter-techniekje van je wel, maar goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:41 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Want de situatie voor deze oorlog was zo rooskleurig?!
Maar had iemand het wel eerst echt geprobeerd om met de nazi's te gaan pratenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nou, het hielp wel aardig toen we de nazi's uit Nederland wilden zetten...
Dan kiezen anderen voor je, want daar zijn we mee bezig, dat is polarisatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kies gewoon helemaal niet
gebeurt niks
Waar ik op reageerde, en wat het punt was, is dat je zei: oorlog is altijd slechter.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk maakt dat wel uit
Hitler startte een oorlog, dat maakte de situatie voor ons absoluut niet beter
je kunt beargumenteren dat Rotterdam in puin werd geschoten maar het is nu nog lelijker dan het toen was!!
dat hij hem uiteindelijk heeft verloren doet er niet zoveel toe
Rotterdam is 5 dagen lang beschotenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:43 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Rotterdam lag in een nacht ongeveer plat, Gaza ligt niet plat, een heel andere situatie.
Het conflict is er juist omdat het Joden zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Afkeuren lijkt niet te gebeuren? Grapjas
En het heeft geen kut met puur de Joden te maken, wel het conflict tussen een land en twee gebieden
En nogmaals, dat is schijnbaar niet haalbaar, dus waarom zou deze manier dan minder zijn als jouw droombeeld of hoe je het ook wilt noemen daar niet heel waarschijnlijk is in de komende jaren?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe lang blijf je nog van die oerdomme vragen stellen? Overigens ken ik dit trechter-techniekje van je wel, maar goed.
Nee, de situatie voor de oorlog was niet rooskleurig. Maar het is, wederom. dan ook niet zwart/wit. Ik geef de voorkeur aan een situatie waarin beide partijen proberen tot een vreedzame oplossing te komen, zonder wapengekletter.
Palestina is onafhankelijk verklaard. Het is aan de bevolking zelf om Hamas te onttronen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jazeker wel. Israël heeft, samen met de Palestijnse bevolking, het meeste last van ze. Hoe zou het dan niet aan hen zijn om Hamas te bestrijden?
Die indruk heb ik ook.. althans bij de Nederlandse pro gaza demo's.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het conflict is er juist omdat het Joden zijn.
En waar gebeurt dat afkeuren dan?
Zwaarste bombardement toch in een nacht, dat het daarna blijvend beschoten is ok, maar dat doet verder weinig af aan het verhaal dat de stad ongeveer in een nacht plat lag en Gaza nog steeds niet wat dat betreft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Rotterdam is 5 dagen lang beschoten
het is niet mijn argument verder dus mij maakt het niet zo heel veel uit, ik reageer er alleen op
nee onze oorlog duurde 5 jaar, regering en koningshuis zaten in het buitenlandquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:44 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar ik op reageerde, en wat het punt was, is dat je zei: oorlog is altijd slechter.
Nou, neuh. De oorlog was voor ons al afgelopen op 16 mei 1940, er was een 'nieuwe' voor nodig om de Mof het land weer uit te krijgen.
Maar laten we maar weer on-topic gaan.
http://www.timesofisrael.(...)-war-crimes-charges/quote:IDF concerns soldier kidnapped in Rafah
The IDF fears an Israeli soldier may have been kidnapped around 9:30 a.m. in the vicinity of Rafah.
This occurred when gunmen opened fire on IDF troops in the southern Gaza Strip city. The IDF suspects terrorists kidnapped a soldier, and is conducting extensive searches and efforts to resolve the situation.
Read more: Gaza truce collapses as rockets hit Israel, fighting breaks out in Rafah | The Times of Israel http://www.timesofisrael.(...)arges/#ixzz398UqZi4m
Follow us: @timesofisrael on Twitter | timesofisrael on Facebook
Dus omdat de vredesonderhandelingen tot dusver op niets zijn uitgedraaid, moet ik plots mijn pacifistische mening herzien en oorlog omarmen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:45 schreef Taxandria het volgende:
[..]
En nogmaals, dat is schijnbaar niet haalbaar, dus waarom zou deze manier dan minder zijn als jouw droombeeld of hoe je het ook wilt noemen daar niet heel waarschijnlijk is in de komende jaren?!
dit is echt geloofwaardigquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:44 schreef Eagle_99 het volgende:
http://www.presstv.ir/det(...)its-killing-13-kids/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daarvoorquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:46 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zwaarste bombardement toch in een nacht, dat het daarna blijvend beschoten is ok, maar dat doet verder weinig af aan het verhaal dat de stad ongeveer in een nacht plat lag en Gaza nog steeds niet wat dat betreft.
Misschien niet, maar na 163 delen kan ik wat over het hoofd hebben gezien, of vergeten zijnquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
van mij mag een groep terroristen tot op het bot uitgeroeid worden ja
Hamas ook
ben ik nooit heel erg onduidelijk in geweest volgens mij
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:46 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dit is echt geloofwaardigIk geloof bij voorbaat al die crap uit Palestina / Gaza al niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.t o
Of ik ben gewoon heel ongevoelig dat kan ook
Ik ben nieuw hier! play it fair!
Je hoeft van mij niks te omarmen, slechts inzien dat deze oorlog ook datgene kan bereiken wat in de jaren daarvoor niet is gelukt, dat is voldoende.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat de vredesonderhandelingen tot dusver op niets zijn uitgedraaid, moet ik plots mijn pacifistische mening herzien en oorlog omarmen?
Je houdt er nogal je eigen logica op na, merk ik.
of je zit gewoon te gokkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Misschien niet, maar na 163 delen kan ik wat over het hoofd hebben gezien, of vergeten zijn
Nee, omdat er onenigheid is over landsgrenzen en daar van alles uit voortvloeit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Door Duitsers.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarvoor
door Nederlanders voornamelijk maar dat was het punt idd niet dus het doet niet echt heel erg ter zake nee
Oorlog tussen deze twee partijen heeft in het verleden anders ook bar weinig opgeleverd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:47 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Je hoeft van mij niks te omarmen, slechts inzien dat deze oorlog ook datgene kan bereiken wat in de jaren daarvoor niet is gelukt, dat is voldoende.
nee door Nederlandersquote:
helemaal nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou, je gaf me eerder de impressie 'er anders tegenaan te kijken'.
Dit is dan ook niet vergelijkbaar met de operaties in Gaza in de jaren hiervoor dus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oorlog tussen deze twee partijen heeft in het verleden anders ook bar weinig opgeleverd.
En als ik nou vind dat het doel de middelen niet heiligt?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:47 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Je hoeft van mij niks te omarmen, slechts inzien dat deze oorlog ook datgene kan bereiken wat in de jaren daarvoor niet is gelukt, dat is voldoende.
Ja onenigheid over landsgrenzen OMDAT het Joden zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat er onenigheid is over landsgrenzen en daar van alles uit voortvloeit.
Ik ben daar niet van overtuigd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat er onenigheid is over landsgrenzen en daar van alles uit voortvloeit.
Sp3c steunt terroristen. Dat is algemeen bekend op dit forum.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Misschien niet, maar na 163 delen kan ik wat over het hoofd hebben gezien, of vergeten zijn
Dan ben je naïef.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En als ik nou vind dat het doel de middelen niet heiligt?
1:32 P.M. IDF soldier missing in Gaza, feared kidnapped. Gaza militants opened fire at IDF troops operating in the southern Gaza Strip at 9:30 A.M., and it is feared an Israeli soldier has been kidnapped by Gaza militants.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:46 schreef Taxandria het volgende:
Trouwens:
[..]
http://www.timesofisrael.(...)-war-crimes-charges/
Dit is niet zo mooi!!
Het moet gewoon wat harder, bedoel je?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:49 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dit is dan ook niet vergelijkbaar met de operaties in Gaza in de jaren hiervoor dus.
Omdat je er een nogal simplistische visie op nahoudt en alles verdeelt in 2 kampenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou, je gaf me eerder de impressie 'er anders tegenaan te kijken'.
Nou ik houd niet bij wie hier allemaal wel/niet terroristen steunt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sp3c steunt terroristen. Dat is algemeen bekend op dit forum.
Onzin, Israël wil net zomin vrede als Hamas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:50 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik ben daar niet van overtuigd.
Het wordt met name gevoed door jodenhaat.
Er zijn al zoveel mogelijkheden tot vrede geweest, iets wat Israel graag wil.
Als dit waar is kan Hamas het staakt het vuren wel op hun buik schrijven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:50 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
1:32 P.M. IDF soldier missing in Gaza, feared kidnapped. Gaza militants opened fire at IDF troops operating in the southern Gaza Strip at 9:30 A.M., and it is feared an Israeli soldier has been kidnapped by Gaza militants.
The name of the IDF soldier has not been released. His family has been notified.(Gili Cohen)
ha'aretz
![]()
![]()
Dat is jouw "simplistische visie".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat je er een nogal simplistische visie op nahoudt en alles verdeelt in 2 kampen
Ben ik met je eens.. soms is oorlog nodig om aan een onwenselijke situatie een eind te maken. De meeste oorlogen vind ik tamelijk zinloos, maar soms is het noodzaak.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:44 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waar ik op reageerde, en wat het punt was, is dat je zei: oorlog is altijd slechter.
ja maar niet in de dagen voor dat bombardement, het Noordereiland is bv door Nederlanders in brand geschoten omdat we de brug stuk wilde hebbenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:50 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Door Duitsers is Rotterdam plat gegooid, en niet zo'n beetje ook, nog veel foto's.
Daar kan men ook de Joden niet de schuld van geven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:52 schreef Basekid_NZ het volgende:
Dit topic is toch wel een stuk minder volwassen dan bijv het MH17 topic
absoluutquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:50 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Oh, je gaat voor mij bepalen wat voor impressies ik krijg van jou?
Ja, natuurlijk niet omdat ze nu slechts 10% aan grond hebben t.o.v. 40 jaar terug. Nee, het is omdat ze Joods zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:49 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja onenigheid over landsgrenzen OMDAT het Joden zijn.
Ja nu weet ik het weer. Jij was diegene die goed uit zijn nek kon kletsen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut
als je uit je nek kletst dan zeg ik dat je uit je nek kletst
zo ben ik
dat krijg je als je oorlogen verliestquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk niet omdat ze nu slechts 10% aan grond hebben t.o.v. 40 jaar terug.
absoluutquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja nu weet ik het weer. Jij was diegene die goed uit zijn nek kon kletsen.
Veel meer steun van Egypte, Hamas veel zwakker intern en qua steun dan in de jaren hiervoor, de Gazastrook is versplinterd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het moet gewoon wat harder, bedoel je?
Dit, Israel walst er nu overheen, nu niet gaan huilen dat Hamas wordt aangepakt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat krijg je als je oorlogen verliest
beter om ze niet te starten
Dat is dan zijn excuus achteraf geweest, onzinnig, hoe dan ook had ik het over het Duitse bombardement op Rotterdam waarbij de stad voor een groot deel is platgegooid toentertijd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar niet in de dagen voor dat bombardement, het Noordereiland is bv door Nederlanders in brand geschoten omdat we de brug stuk wilde hebben
generaal Student (fallschirmjager) bv schoof zijn morele problemen met het aanstaande tankoffensief door Rotterdam (uiteindelijk een luchtbombardement geworden) bv aan de kant omdat de Hollanders er zelf geen problemen mee leken te hebben
Jij steunt toch ook terroristen? Ik meen te hebben opgevangen dat jij bewonderaar bent van Breivik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou ik houd niet bij wie hier allemaal wel/niet terroristen steunt.
Jammer dat je sarcastisch bent; het was mooi geweest dat je het eindelijk zou begrijpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:53 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, natuurlijk niet omdat ze nu slechts 10% aan grond hebben t.o.v. 40 jaar terug. Nee, het is omdat ze Joods zijn.
Ja stop maar, ik weet al weer wie je was. Je hoeft mij niet nog meer tips te gevenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
absoluut
maar ik heb wel gelijk meestal
wie weet, of ze gebruiken 'm nu al als middel voor onderhandelingen of ze wachten weer een tijdje zoals bij Shalit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:52 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als dit waar is kan Hamas het staakt het vuren wel op hun buik schrijven.
Jij moet wat minder naar al die stemmetjes in je hoofd luisteren. Bovendien zou je je pilletjes innemen als je ze weer hoort. Voor alle mensen het beste dat je dat doet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij steunt toch ook terroristen? Ik meen te hebben opgevangen dat jij bewonderaar bent van Breivik.
Dat heeft Israël in het verleden ook gedaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:52 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als dit waar is kan Hamas het staakt het vuren wel op hun buik schrijven.
je hebt geen flauw ideequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja stop maar, ik weet al weer wie je was. Je hoeft mij niet nog meer tips te geven
Hamas is begonnen met schietenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:57 schreef klawie het volgende:
http://nos.nl/artikel/681737-bestand-gaza-al-voorbij.html
Voor de mensen die beweren dat hamas is begonnen met schieten
Ja? Jij vindt dat ik ook voorstander van oorlog moet zijn?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:58 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Spijtig dat je zo tegen dat gaat aankijken dan.
Overigens is nog maar de vraag of het waar is, Israël heeft eerder ook al eens geweld geïnitieerd op basis van een leugen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat heeft Israël in het verleden ook gedaan.
Ongetwijfeld. Over Calimero gesproken, hoe gaat het met je psychiater?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Calimero begrijpt je waarschijnlijk wel.
Die soldaat moet gewoon rap terugkomen, Israel gaat kei en keihard terugslaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:57 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
wie weet, of ze gebruiken 'm nu al als middel voor onderhandelingen of ze wachten weer een tijdje zoals bij Shalit.
Ik heb nu allang genoeg onzin uit je nek gezien hoor.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt geen flauw idee
ik ben altijd neutraal geweest in deze kwestie, al jarenlang, diegenen die al jarenlang meeposten kunnen dit bevestigen
als jij een andere impressie kreeg dan zit jij niet goed op te letten
Goed, net weer even een intiem momentje gehad op de isoleer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Over Calimero gesproken, hoe gaat het met je psychiater?
In principe hoef je geen voorstander te zijn maar zoals gezegd kan de situatie daar zijn dat je dmv oorlog een bepaald doel dient te bereiken wat beter is als je niet voor oorlog had gekozen. Bijvoorbeeld in 1938 koos men voor vrede terwijl men voor oorlog had moeten kiezen, werd het achteraf toch wel, maar dat laat nog maar eens zien waarom oorlog niet altijd de slechtste optie is dat je dat maar begrijpt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja? Jij vindt dat ik ook voorstander van oorlog moet zijn?
2006quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Meer dan 60 gesneuvelde IDF al.. dat is veel. Niet eerder meegemaakt
Misschien omdat dat stiekem toch leuker isquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom word iedereen hier zo persoonlijk ?
Volgens Hamas inderdaad maar of dat nou zo'n betrouwbare bron isquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Overigens is nog maar de vraag of het waar is, Israël heeft eerder ook al eens geweld geïnitieerd op basis van een leugen.
Meer zelfs.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Toen waren het er niet zoveel, toch..
Nou lekker is dat, moet ik weer een huilende Calimero aanhoren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed, net weer even een intiem momentje gehad op de isoleer.
Ja meneer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:00 schreef Taxandria het volgende:
[..]
In principe hoef je geen voorstander te zijn maar zoals gezegd kan de situatie daar zijn dat je dmv oorlog een bepaald doel dient te bereiken wat beter is als je niet voor oorlog had gekozen. Bijvoorbeeld in 1938 koos men voor vrede terwijl men voor oorlog had moeten kiezen, werd het achteraf toch wel, maar dat laat nog maar eens zien waarom oorlog niet altijd de slechtste optie is dat je dat maar begrijpt.
Nee, ook volgens derden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:01 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Volgens Hamas inderdaad maar of dat nou zo'n betrouwbare bron is![]()
![]()
![]()
.
Sommige zal effe geen namen noemen vinden alles een leugen ookal ondersteun je het en kunnen sommige dingen niet aan en daar door 'pakken' ze jou aanquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom word iedereen hier zo persoonlijk ?
Ik lees 4 gesneuvelden.. of is dit een andere oorlogquote:
Ook bevestigd door heel veel anderequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:01 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Volgens Hamas inderdaad maar of dat nou zo'n betrouwbare bron is![]()
![]()
![]()
.
je gokte dat het onzin was maar kunt het niet aantonen omdat je geen verstand van zaken hebtquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik heb nu allang genoeg onzin uit je nek gezien hoor.
lebanon oorlog van 2006quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik lees 4 gesneuvelden.. of is dit een andere oorlog
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Zomerregens
Maar stel dat je bewering klopt, dan voert Israël dus ook smerige streken uit juist omdat het Joden zijn?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou lekker is dat, moet ik weer een huilende Calimero aanhoren.
Is ook een teken dat je gelijk hebt als ze dat doenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:04 schreef Yasmin23 het volgende:
Het geeft alleen maar aan als je zo persoonlijk word dat je verder geen argumenten meer hebt.
Dat is een andere oorlog, de Libanonoorlog, bedoel ik veel slachtoffers.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik lees 4 gesneuvelden.. of is dit een andere oorlog
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Zomerregens
Ah ja, ik zie het.. 119 volgens wiki.quote:
Eigenlijk wordt daar ook niet echt veel over gerapporteerd ... of mis ik iets ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Meer dan 60 gesneuvelde IDF al.. dat is veel. Niet eerder meegemaakt
Wat ik opvallend vindt is dat er nergens cijfers te vinden zijn over het aantal dode Hamas strijders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt daar ook niet echt veel over gerapporteerd ... of mis ik iets ?
Hoe vallen die doden aan Israelische kant ?
Op den duur krijg je een beeld van hamas die alleen heimelijk wat raketjes afschieten vanuit burgerhuizen, maar wsl doen die dan ook vuurgevechten en straatgevechten ofzo ?
In Israëlische media wel.. o.a. gepantserd voertuig dat op een booby trap rijdt (7 doden), mortieraanval (stuk of 4 doden), aanval via een tunnel op een Israëlische post (5 doden), booby trap in gebouw van UN (3 doden).. tsja, zo gaat het hardquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Denk dat je ze moeilijk uit elkaar kan houden als ze onder het puin vandaan geschraapt worden..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:13 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat ik opvallend vindt is dat er nergens cijfers te vinden zijn over het aantal dode Hamas strijders.
Ik lees alleen maar over burgerdoden maar niets over Hamas militanten.
Hoe zit dat ?
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe vallen die doden aan Israelische kant ?
Op den duur krijg je een beeld van hamas die alleen heimelijk wat raketjes afschieten vanuit burgerhuizen, maar wsl doen die dan ook vuurgevechten en straatgevechten ofzo ?
http://www.timesofisrael.(...)-war-crimes-charges/quote:Hamas leader says IDF soldier kidnapped before truce
Hamas’s Moussa Abu Marzouk says Hamas captured an Israeli soldier. He tells the Turkish Anadolu news agency that the kidnapping took place shortly before the since-collapsed truce went into effect.
Israel says the incident in which the soldier was kidnapped occurred at about 9.30, more than an hour into the supposed truce.
Read more: Gaza truce collapses as rockets hit Israel, fighting breaks out in Rafah | The Times of Israel http://www.timesofisrael.(...)arges/#ixzz398csrYGb
Follow us: @timesofisrael on Twitter | timesofisrael on Facebook
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.
Turken weten alles.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef Taxandria het volgende:
[..]
http://www.timesofisrael.(...)-war-crimes-charges/
Die Turken weten vast al wie er gelijk heeft.
Dat komt vast van een neutrale bronquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
'At 6:00 AM Zionist forces decided to make progress east of Rafah. Immediately, they were ambushed by resistance. Direct clashes took place from distance 0. Resistance could take a Zionist soldier during the clashes and went back to Rafah. Zionist forces reacted by attacking the houses of Palestinians. Tens are killed and hundreds are injured...'
Zo winnen ze nooit de sympathie prijs nee.. smerig tuigquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.
Wederom Hamas dat een laf spelletje speelt.
ok bedanktquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.
Nee maar geen enkele bron is nog neutraal te noemen. Is altijd wel iemand die dat zegt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:19 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat komt vast van een neutrale bron
ja klopt, ik zie het nu ook op israelische tvquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.
Sorry spec. Ik maak het binnenkort goed met je.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:09 schreef sp3c het volgende:
ik snap trouwens niet dat xa1pt niet op mijn gesneer in gaat, het is zijn echt wel goede sneren!
dit is helemaal niet de bedoeling, nu zit ik met cynischerob te bakkeleien
ik ga wel weer aan het werk ...
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
'At 6:00 AM Zionist forces decided to make progress east of Rafah. Immediately, they were ambushed by resistance. Direct clashes took place from distance 0. Resistance could take a Zionist soldier during the clashes and went back to Rafah. Zionist forces reacted by attacking the houses of Palestinians. Tens are killed and hundreds are injured...'
Een bron die gewoon het Israelische leger zegt ipv 'Zionist forces' zou toch al wat beter zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar geen enkele bron is nog neutraal te noemen. Is altijd wel iemand die dat zegt.
Oja daar komt dat antisemitisme natuurlijk vandaag. Het is allemaal tegen de jodenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En waar gebeurt dat afkeuren dan?
Haha Hamas twitter accountje...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Een bron die gewoon het Israelische leger zegt ipv 'Zionist forces' zou toch al wat beter zijn.
Zelfs de Israelische TV noemt Hamas gewoon nog steeds Hamas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja voor mij is de Israelische tv ook zo'n bron....
Good for them !quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:27 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zelfs de Israelische TV noemt Hamas gewoon nog steeds Hamas.
Vertel nou maar wie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Bono Haram? Nope. IRA? Nope. Gewone westerse partijen.
CNN, ook zo'n neutrale bronquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Vergeet het woordje antisemitisme. Dit gaat over (van oudsher) twee semitische volkeren die twee verschillende kanten opgegaan zijn. De islamitische en joodse, die beide werken volgen die een 'wij' creeren, met een noodzakelijke 'zij'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja daar komt dat antisemitisme natuurlijk vandaag. Het is allemaal tegen de joden
Waarheid is hard, de feiten liegen niet, niet alleen CNN meld het, meerdere objectieve partijen.quote:
Dat je hypocriet bent.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zie dat je toch graag aandacht van mij wilt![]()
Dus wat zegt het over mij ?
Dus jij neemt het twitteraccount van Hamas hetzelfde als een Israelische krant zoals bvb Haaretzquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:35 schreef Janneke141 het volgende:
Bronnen zijn neutraal als ze zeggen wat je graag wil horen. Past het beter in het straatje van die ander, dan is het propaganda.
Zo moeilijk is het niet, jongens.
Hamas is een terreurorganisatie, als je echt zo om menselijkheid geeft, dan ga je niet die terreurorganisatie als bron gebruiken. Kom dan echt op voor de mensen in Gaza, dan moet je ook tegen Hamas zijn, anders is het dus hypocriet en selectief te noemen.quote:
Ik heb nergens gezegd dat ik voor Hamas ben. En ik vind Israel ook een terreurstaatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:38 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Hamas is een terreurorganisatie, als je echt zo om menselijkheid geeft, dan ga je niet die terreurorganisatie als bron gebruiken. Kom dan echt op voor de mensen in Gaza, dan moet je ook tegen Hamas zijn, anders is het dus hypocriet en selectief te noemen.
Als je tegen Israëls terreurdaden bent, ben je voor Hamas. Doh!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik voor Hamas ben. En ik vind Israel ook een terreurstaat
Ja dat zal het zijn iddquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je tegen Israëls terreurdaden bent, ben je voor Hamas. Doh!
Waarom gebruik je Hamas hierboven dan als bron?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik voor Hamas ben. En ik vind Israel ook een terreurstaat
Bron bewust weglaten, beetje doorzichtig...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:41 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Waarom gebruik je Hamas hierboven dan als bron?!
Tussen alle Israelische bronnen dacht ik ff snel een tegengeluid te laten zien. Zeg ik dat ik het ergens mee eens ben?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:41 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Waarom gebruik je Hamas hierboven dan als bron?!
Ja, net ook gezien. Leuke titel, terwijl ze zelf al duidelijk maken dar ze niet weten 'wie weer begonnen is'.quote:
nope, dat was de aanhoudende raketbeschietingen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
Lees trouwens net dat Hamas niet verantwoordelijk was voor de dood van die drie Israëlische tieners.
Toch apart, aangezien dat de aanleiding was voor de huidige schermutselingen.
Oud nieuws al gepost, na vandaag zal dat wel anders zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.politico.com/s(...)pid=sf#ixzz396FEycLD
Senate blocks aid to Israel
In the end, the Senate couldn’t even agree to deliver emergency aid to one of the United States’ closest allies.
A last-ditch effort to deliver aid to Israel during its war with Hamas died on the Senate floor, as Republicans blocked the proposal over concerns that it would increase the debt.
After Senate Republicans blocked Democrats’ $2.7 billion border aid package, which also included $225 million for Israel’s Iron Dome missile defense system and $615 million to fight Western wildfires, Senate Majority Leader Harry Reid tried to split off the Israel and wildfire money as a standalone bill, hoping to put aside the dispute over border funding and appeal to Republicans’ deep ties to Israel.
“We’ve all watched as the tiny state of Israel, who is with us on everything, they have had in the last three weeks 3,000 rockets filed into their country,” Reid said. “Secretary of Defense Chuck Hagel asked for $225 million in emergency funding so that Israel’s arsenal as it relates to the Iron Dome could be replenished. It’s clear that is an emergency, and we should be able to agree on that.”
It didn’t work.
Even though GOP leaders had vowed to pass an Israel aid bill in recent days, Republicans rejected Reid’s request. First Senate Minority Whip John Cornyn (R-Texas) objected to Reid’s request for a straight emergency cash infusion for firefighting and Israel. Then Sen. Tom Coburn (R-Okla.) offered an alternative that would deliver money to Israel and the West and offer commensurate spending cuts to international organizations like the United Nations; Reid blocked that.
“Our number one ally — at least in my mind — is under attack. If this isn’t an emergency I don’t know anything that is,” Reid said.
“I want to fund Israel,” replied Coburn. “I also want to make sure our children have a future.”
The stumble on delivering $225 million for Israel’s Iron Dome missile defense system, which is used to shoot down rockets aimed at Israel, infuriated GOP hawks who’d been pushing Reid to break the Israel funding from the border bill.
“It’s an important moment for the Senate and the House to show support for Israel. All I can say that if you don’t see the need to come to Israel’s aid now, and the message that it would send now, it would be a big mistake,” said Sen. Lindsey Graham (R-S.C.). “Any person who thinks that the Iron Dome is unnecessary needs to go to the floor and tell us why, why we don’t need to help Israel right now. They’re asking for our help, they’re our best friend in the region, one of our best friends in the world. “
Er hoeft niets ontkend te worden. Je pogingen de discussie op te delen in 2 kampen slaan gewoon nergens op.quote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
nope, dat was de aanhoudende raketbeschietingen.
quote:Het is al dagen onrustig in het betreffende gebied. Israël en de Palestijnen voeren over en weer luchtaanvallen uit. Aanleiding is de ontvoering van en moord op drie Israëlische tieners die eind juni dood werden gevonden in de door Israël bezette Palestijnse Westelijke Jordaanoever.
Bron
quote:'Israël zegt bestand op'
De wapenstilstand van 72 uur tussen Israël en Hamas die vanochtend om 7 uur is ingegaan, is alweer verleden tijd. Volgens de Israëlische krant Haaretz, die zich baseert op bronnen binnen de veiligheidsdienst, is er ondanks het staak-het-vuren vanmorgen geschoten in de Gazastrook.
Volgens Palestijnse hulpverleners hebben Israëlische tanks het vuur geopend in het zuiden van de Gazastrook. Daarbij zijn zeker 40 doden gevallen, melden de Palestijnse autoriteiten. Israël reageerde naar eigen zeggen op een ernstige schending van het bestand door Hamas.
De beschieting van de stad Rafah in de Gazastrook vond plaats nadat in de morgen een bestand was ingegaan tussen Israël en de Palestijnse strijders in de Gazastrook. Het moest 72 uur stand houden om humanitaire hulp mogelijk te maken.
De Verenigde Naties en de Verenigde Staten hadden grote druk uitgeoefend op de partijen om de wapens tijdelijk neer te leggen. Israël heeft de VN en de VS laten weten dat het bestand is mislukt, meldt al-Arabiya.
Ontvoering
Correspondent Jan Franke sprak met het Israëlische leger over de vroeg afgebroken wapenstilstand. "Zij vertelden dat er vanochtend om half tien nabij Rafah vanuit een tunnel Palestijnse zelfmoordstrijders zijn gestormd. Die hebben zichzelf opgeblazen. Daarbij zijn Israëlische soldaten gewond geraakt en vermoedelijk ook gedood. Dat is het incident waarvan zij zeggen: daarop hebben wij teruggeschoten. Het leger heeft dan ook gezegd dat de wapenstilstand wat hen betreft voorbij is."
Correspondent Jan Franke: "Ontvoering soldaat was één van de grootste angsten van Israël"
Het verhaal gaat dat Hamas een Israëlische soldaat heeft gekidnapt. Dit is volgens Franke een van de grootste angsten in het land. "En iemand van het leger vertelde me inderdaad dat ze sterke vermoedens hebben dat een van hun soldaten is ontvoerd." De militair nam deel aan een actie om gevechtstunnels die Hamas richting Israël heeft gegraven, te verwoesten.
Volgens Franke is de humanitaire situatie in Gaza 'heel erg slecht'. "Het verslechtert met de dag. Sinds het conflict drie weken geleden begon is het aantal Palestijnen dat volledig afhnakelijk is van hulpgoederen van de verenigde naties gestegen tot 250.000. Tel daarbij op dat de stroom- en watervoorziening bijna nergens aanwezig is en je hebt een situatie waarin ziekenhuizen amper kunnen opereren."
Beter lezen, een groep die wel degelijk connecties heeft met Hamas, maar mogelijk niet een opdracht kreeg van de centrale leiding tot deze actie, dat maakt Hamas niet minder verantwoordelijk, hun leden min of meer.quote:
legerwoordvoerders spraken al vanaf het begin van een reactie op aanhoudende raketbeschietingen, evenals alle media in israel. o.a. ha'aretzquote:
Alsnog een wat lullige aanleiding, maar goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:57 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Beter lezen, een groep die wel degelijk connecties heeft met Hamas, maar mogelijk niet een opdracht kreeg van de centrale leiding tot deze actie, dat maakt Hamas niet minder verantwoordelijk, hun leden min of meer.
stop eens met huilen en ga ontopic aubquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:56 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Omdat je weet dat ik gelijk heb, je weet dat je alleen maar met dit conflict bezig bent omdat je anti-westers bent, omdat je wordt meegesleurd door je islamitische omgeving.
Het is ontopic, omdat de agenda van vele posters en zogenaamde demonstranten ontbloot wordt, denken dat hier een zinnige discussie zonder polarisatie kan zijn is naïef.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
stop eens met huilen en ga ontopic aub
de volkskrant heeft het fout.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alsnog een wat lullige aanleiding, maar goed.
Tsja, het conflict laaide wel op nadat die jongens waren gevonden.quote:
klopt, hamas reageerde o.a. op israelische arrestaties van hamas leden en andere palestijnen door raketten af te schieten. toen reageerde israel weer en nu is er oorlog. zoiets.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het conflict laaide wel op nadat die jongens waren gevonden.
Jij beschouwt het hebben van een andere mening al als een provocatie, dus dat wordt lastig.quote:
En Israëlische jongeren staken een Palestijnse tiener levend in de brand.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
klopt, hamas reageerde o.a. op israelische arrestaties van hamas leden en andere palestijnen door raketten af te schieten. toen reageerde israel weer en nu is er oorlog. zoiets.
Ik beschouw het plaatsen van het Hamas-twitter account, zonder bronvermelding of commentaar, en dan zeggen dat al die bronnen gelijk zijn als provocatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij beschouwt het hebben van een andere mening al als een provocatie, dus dat wordt lastig.
Waar zijn die jongeren inmiddels?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Israëlische jongeren staken een Palestijnse tiener levend in de brand.
Gezellige boel.
Wees gerust, ik wil helemaal niemand helpen. Ik kom hier alleen m'n mening geven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik beschouw het plaatsen van het Hamas-twitter account, zonder bronvermelding of commentaar, en dan zeggen dat al die bronnen gelijk zijn als provocatie.
Ik beschouw dat wanneer jij zegt dat je voor menselijkheid bent, mensen in Gaza wilt helpen, maar op geen enkel andere conflict reageert als een provocatie.
Ging het om jou dan?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wees gerust, ik wil helemaal niemand helpen. Ik kom hier alleen m'n mening geven.
Dit is misschien wil aardig leesvoer voor jou. Misschien dat je de zaken dan wat minder eenzijdig bekijkt. Denk het niet, maar goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:07 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Waar zijn die jongeren inmiddels?!
Waar zijn die Palestijnse ontvoerders?!
dat heeft verder niet zo heel veel te maken met deze oorlog.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Israëlische jongeren staken een Palestijnse tiener levend in de brand.
Gezellige boel.
Ik ben ook door jou ook al eens beschuldigd van provoceren. Aanleiding daarvoor was het met jou oneens zijn.quote:
Het ging niet om hem dus wat heeft dat er mee te maken?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee maar Koos heeft wel gelijk in die post.
Nogmaals: Stop dus met zaniken
Dat heeft er alles mee te maken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dat heeft verder niet zo heel veel te maken met deze oorlog.
Is dat raar na zo veel jaar oorlog en gebrek aan doorbraken in vredesakkoorden?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is misschien wil aardig leesvoer voor jou. Misschien dat je de zaken dan wat minder eenzijdig bekijkt. Denk het niet, maar goed.
De Arabierenhaat van een nieuwe generatie Israeli's
Het zit blijkbaar in de mens zelfe dat ze altijd een kant kiezen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Beetje zinloos dat welles-nietes.. wanneer komt er weer een beetje niveau in deze discussie?
Jawel, het voedt de onvrede en haat aan beide kanten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dat heeft verder niet zo heel veel te maken met deze oorlog.
Ja, ik vind dat best raar ja. Of op z'n minst zorgwekkend. Net zoals dat ik de opkomst van de PVV verontrustend vind.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Is dat raar na zo veel jaar oorlog en gebrek aan doorbraken in vredesakkoorden?
Was te verwachten misschien zelfs!
Overigens zie je het in andere delen van de wereld ook moslimhaat!
Dat enkele jaren geleden de PVV de grootste werd bij scholierenverkiezingen zegt iets over de toekomst!
Israel gaat Gaza na vandaag al bezetten, daar is ISIS niet voor nodig. mark my words.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:13 schreef AgLarrr het volgende:
En dit is mogelijk het begin van het einde:
http://www.powned.tv/nieu(...)s_tegen_barbaas.html
Als ISIS en Hamas gezazmenlijk de strijd aangaan dan zal Israel alle (morele) redenen menen te hebben om de hele zwik gewoon te bezetten. Ook het westen zal niet anders kunnen dan te kiezen tegen het kwaad dat ISIS heet.
Edit: als Hamas ook maar iets van verstand heeft zal ze dit proberen te voorkomen.
De westoever is er ook nog.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Israel gaat Gaza na vandaag al bezetten, daar is ISIS niet voor nodig. mark my words.
Ik vind het niet zorgwekkend in Israel, het democratische rechtssysteem en de vele Israelische NGO's en andere humanitaire initiatieven, net zoals Arabieren binnen de Israelische grenzen, zorgen er voor dat dit niet uit de hand gaat lopen, maar het zal vrede lastiger maken dat wel, maar nogmaals de winst van Labour en Yesh Atid is net zo goed gunstig te noemen, en zo'n Lieberman mag dan rechts zijn, hij wil wel zo snel mogelijk vrede.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat best raar ja. Of op z'n minst zorgwekkend. Net zoals dat ik de opkomst van de PVV verontrustend vind.
Klopt ja.. ik was vroeger meer pro Israel, geciviliseerd westers land en een band met Nederland van oudsher.. maar later leer je dat het allemaal niet zo zwart wit ligt.. zeker als je documentaires ziet als '5 broken cameras' Die mensen zitten zo vol haat naar elkaar dat de goedwillenden worden overschreeuwd door de haatzaaiers.. geloof er niet in dat er ooit vrede komt daar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het zit blijkbaar in de mens zelfe dat ze altijd een kant kiezen.
In dit geval is dat gewoon onmogelijk. Het is een beetje kiezen tussen herpes en chlamydia, beide volken zitten zo vol haat dat het gedrag van beiden afschuwelijk is.
Het is natuurlijk op z'n minst ironisch dat de huidige generatie Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik vind het niet zorgwekkend in Israel, het democratische rechtssysteem en de vele Israelische NGO's en andere humanitaire initiatieven, net zoals Arabieren binnen de Israelische grenzen, zorgen er voor dat dit niet uit de hand gaat lopen, maar het zal vrede lastiger maken dat wel, maar nogmaals de winst van Labour en Yesh Atid is net zo goed gunstig te noemen, en zo'n Lieberman mag dan rechts zijn, hij wil wel zo snel mogelijk vrede.
nee, het is een binnenlandse kwestie waar partijen buiten israel geen rol in hebben gespeeld. er valt geen directe link te leggen tussen deze moord en de oorlog die nu aan de gang is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft er alles mee te maken.
Maar goed, ik houd er verder ook over op.
Wat versta jij onder 'uit de hand lopen' dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik vind het niet zorgwekkend in Israel, het democratische rechtssysteem en de vele Israelische NGO's en andere humanitaire initiatieven, net zoals Arabieren binnen de Israelische grenzen, zorgen er voor dat dit niet uit de hand gaat lopen, maar het zal vrede lastiger maken dat wel, maar nogmaals de winst van Labour en Yesh Atid is net zo goed gunstig te noemen, en zo'n Lieberman mag dan rechts zijn, hij wil wel zo snel mogelijk vrede.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |