Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Helaas niet voor dit conflict.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor elk probleem is een oplossing.
Ook. Dan maar een van de twee groepen verplaatsenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helaas niet voor dit conflict.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor elk probleem is een oplossing.
Er zijn genoeg oplossingen, alleen het realiseren ervan lukt nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Helaas niet voor dit conflict.
Ahja.. de Palestijnen worden al bezet, laten we ze ook nog eens serieus verdrijven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook. Dan maar een van de twee groepen verplaatsen
Dan zijn het dus geen oplossingen he.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Er zijn genoeg oplossingen, alleen het realiseren ervan lukt niet
xD theunderdog xDquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan zijn het dus geen oplossingen he.
Nee de Israeli'squote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja.. de Palestijnen worden al bezet, laten we ze ook nog eens serieus verdrijven.
![]()
Nou er zijn terroristen dus laat je dit soort dingen vliegen met bommen. Je had het over oplossingen...quote:
Ja maar naar mijn mening zijn er twee de terrorist dus ...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:33 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nou er zijn terroristen dus laat je dit soort dingen vliegen met bommen. Je had het over oplossingen...
Precies, dit conflict is ook nog maar enkele weekjes bezig.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja kom op , dit kan serieus niet nog jarenlang zo doorgaan. Voor elk probleem is er een oplossing
Nee alleen degene die begint heeft schuld, de gene die zich moet gaan verdedigen kan niet anders dan terugslaan, en hard en meedogenloos anders stopt het nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Snap ook serieus niet hoezo je dat vraagt na wat ik gezegd heb. Er zijn twee partijen bij die conflict betrokken. Twee hebben er schuld. Is het toch logisch dat ik hoop dat met beide partijen gesproken kan worden ?
Nee het is al idioot lang bezig... Betekent niet dat we het dan maar gewoon door moeten laten gaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, dit conflict is ook nog maar enkele weekjes bezig.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee alleen degene die begint heeft schuld, de gene die zich moet gaan verdedigen kan niet anders dan terugslaan, en hard en meedogenloos anders stopt het niet
Wie zijn wij?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee het is al idioot lang bezig... Betekent niet dat we het dan maar gewoon door moeten laten gaan.
Nja weet ik veel. Alle mogelijke oplossingen worden hier ook van de kaart geveegd. Sancties kunnen niet vanwege de onderlinge belangen. Een van de twee verplaatsen is onmogelijk dus hoe moet ik nou weten wat de oplossing is ? Als jullie het hier ook niet weten ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wie zijn wij?
Ik vind je echt heel schattig hoor, je wil tot een betere wereld is erg aandoenlijk. Maar kom dan eens met serieuze oplossingen.
Er is geen oplossing.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja weet ik veel. Alle mogelijke oplossingen worden hier ook van de kaart geveegd. Sancties kunnen niet vanwege de onderlinge belangen. Een van de twee verplaatsen is onmogelijk dus hoe moet ik nou weten wat de oplossing is ? Als jullie het hier ook niet weten ?
Care... ken hem niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:40 schreef Brum_brum het volgende:
Weet iemand hoe het met dat Israëlische kind gaat die van zijn fiets was geschoten?
Helaas hadden ze die nog niet in 1920.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:33 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nou er zijn terroristen dus laat je dit soort dingen vliegen met bommen. Je had het over oplossingen...
'Change from within'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja weet ik veel. Alle mogelijke oplossingen worden hier ook van de kaart geveegd. Sancties kunnen niet vanwege de onderlinge belangen. Een van de twee verplaatsen is onmogelijk dus hoe moet ik nou weten wat de oplossing is ? Als jullie het hier ook niet weten ?
Nja dat is dus verrot. En dat is ook opgeven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is geen oplossing.
Dat is nu net het punt en dat komt voornamelijk door de onderlingen belangen en de macht van Israël en de VS.
De wereld is het over algemeen kut meid.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dat is dus verrot. En dat is ook opgeven.
Helaas hebben de Palestijnen niet hard en meedogenloos genoeg teruggeslagen. En de Britten die indertijd het mandaat hadden, ook niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee alleen degene die begint heeft schuld, de gene die zich moet gaan verdedigen kan niet anders dan terugslaan, en hard en meedogenloos anders stopt het niet
Ja en dat is omdat we dat allemaal accepteren. Het kan anders. Niet alles kan perfect en vreedzaam zijn maar dit soort idioot grote conflicten kan wel veranderen. de tweede wereld oorlog is ook gestopt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De wereld is het over algemeen kut meid.
Spijtig, maar waar.
Je opa had vast een imposante tweede wereld oorlog memorabilia collectie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Helaas hebben de Palestijnen niet hard en meedogenloos genoeg teruggeslagen. En de Britten die indertijd het mandaat hadden, ook niet.
Britten...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Helaas hebben de Palestijnen niet hard en meedogenloos genoeg teruggeslagen. En de Britten die indertijd het mandaat hadden, ook niet.
"Grosso modo is het leven een aaneengesloten bof:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De wereld is het over algemeen kut meid.
Spijtig, maar waar.
Nee, het kan niet anders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en dat is omdat we dat allemaal accepteren. Het kan anders. Niet alles kan perfect en vreedzaam zijn maar dit soort idioot grote conflicten kan wel veranderen. de tweede wereld oorlog is ook gestopt.
Krijgen de Palestijnen ook zwangerschapsverlof?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
"Grosso modo is het leven een aaneengesloten bof:
je krijgt een doodgeboren kindje, maar toch zwangerschapsverlof.
Of je moet je broer begraven bij het strand van Saint Tropez.
Dus dat valt mee."
Dat zal wel, waarom fokken ze anders zoveel kinderen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Krijgen de Palestijnen ook zwangerschapsverlof?
Ieren werden zelfs als slaaf afgevoerd van hun eiland door moslims. Daarnaast waren ze als slaaf in Amerika ook nog eens veel minder waard dan negers. Als een volk geen baas is dan zijn het de Ieren wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Britten...![]()
Beetje kloten met het bazen volk de Ieren.
Het kan wel anders ! Als maar genoeg mensen willen en gaan inzien dat we zo niet ver gaan komenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, het kan niet anders.
Onderlinge conflicten zoals je zelf al zo mooi zei. Voor de een zijn dood, voor de ander zijn brood.
Omdat seks gruwelijk lekker is?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal wel, waarom fokken ze anders zoveel kinderen?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het kan wel anders ! Als maar genoeg mensen willen en gaan inzien dat we zo niet ver gaan komen
Als je je kinderen op pad laat gaan om tegen tanks te vechten met stenen moet je wel een paar backups hebben voor de familienaam.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nadenken is niet jouw forte?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:44 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je opa had vast een imposante tweede wereld oorlog memorabilia collectie.
Pfff je weet dat ik gelijk heb. Ik snap ook dat jij inziet dat de wereld niet zo makkelijk werkt maar toch.quote:
Ieren zijn per definitie baas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:47 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ieren werden zelfs als slaaf afgevoerd van hun eiland door moslims. Daarnaast waren ze als slaaf in Amerika ook nog eens veel minder waard dan negers. Als een volk geen baas is dan zijn het de Ieren wel.
Zozo.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Pfff je weet dat ik gelijk heb. Ik snap ook dat jij inziet dat de wereld niet zo makkelijk werkt maar toch.
Nu nog een smoesje voor het doorfokken van de joodse orthodoxen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:47 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als je je kinderen op pad laat gaan om tegen tanks te vechten met stenen moet je wel een paar backups hebben voor de familienaam.
Dat je er uberhaubt nog op in gaatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nu nog een smoesje voor het doorfokken van de joodse orthodoxen.
Die sukkels kunnen dat niet, in de lucht schieten welquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
moet van Allah, vraag maar eens in Africa waaaromquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze net zoals alle gelovigen hun kinderen mishandelen en indoctrineren?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je plaatje doet het niet .... Anyway ik vind dat jij opgeeft en ik wil niet dat dat gebeurtquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat wil je dat ik zeg?
Ik zeg dat er geen oplossingen zijn, jij zegt van wel.
Ik krijg nu echt dit idee een beetje: [ afbeelding ]
hetzelfde als de islam mensen, meer gelovigen graag, dus Allah en Jezus willen hetquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je plaatje doet het niet .... Anyway ik vind dat jij opgeeft en ik wil niet dat dat gebeurt
Dus dat , daarom ga ik ook slapen. En hopen dat het bestand morgen niet wordt verbroken zodat ze tijd hebben om de slachtoffers onder het puin vandaan te halen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wie niet op dit moment?
Het is 1 fucking 54 .
Slaap lekker.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat , daarom ga ik ook slapen. En hopen dat het bestand morgen niet wordt verbroken zodat ze tijd hebben om de slachtoffers onder het puin vandaan te halen.
jij ookquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Slaap lekker.
En ja, ik hoop met je mee.
Dat moge waar zijn. Maar:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Omdat ze net zoals alle gelovigen hun kinderen mishandelen en indoctrineren?
Alleen zijn Allah en Jezus niet relevant voor joden. Overigens heb ik niet het idee dat Jezus op die manier meer gelovigen wilde fokken. Hij was zelf niet eens getrouwd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hetzelfde als de islam mensen, meer gelovigen graag, dus Allah en Jezus willen het
Nogmaals.. seks is lekkaahhhhquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moge waar zijn. Maar:
Dat is geen reden om door te fokken.
Dus geef eens antwoord op mijn vraag: Wat is het smoesje voor het doorfokken van orthodoxe joden? Jij gaf een zogenaamde reden voor het zogenaamde doorfokken van Gazanen. Dus nu omgekeerd.
quote:Hamas video exposes IDF blunder in deadly border infiltration
Five soldiers were killed in the raid by Hamas militants, a rare event in which the Israeli army did not tell a clear story quickly.
Hamas has been using Monday’s attack on a guard tower near Gaza to highlight its alleged victory over the Israel Defense Forces in this month’s fighting. The aftermath of the incident also reflects a rare shortcoming by the IDF Spokesman’s Office during the war.
Hamas’ video of the attack that killed five soldiers shows the militants entering the IDF position and shooting the soldiers at close range — an image repeatedly shown on Arab television networks. This is the type of psychological warfare Hezbollah began waging against the IDF as far back as the 1990s in southern Lebanon.
While the incident at Nahal Oz was indeed a serious tactical error, it doesn’t reflect the way things are going in Operation Protective Edge. Still, the evidence in the video and conversations with senior IDF officers raise questions about the defense on the Gaza border, the performance of the force that was attacked and the way the aftermath was handled.
One problem is the tunnel failure. Three weeks into the fighting, Israel is still vulnerable to an attack on the home front; Hamas has infiltrated into Israel five times via tunnels dug under the perimeter fence.
The tunnel from which these militants emerged had been detected days before based on intelligence, but only one of the tunnel’s branches had been discovered, and the Hamas men used a different branch. In addition to Israel’s knowledge gaps about the tunnels, it’s clear Hamas can still inflict losses, even at this advanced stage of the fighting.
Another problem concerns Israel’s defensive deployment. Critics mention the manning of the pillbox guard tower, which, as a lone structure in an open area, could have been targeted even from within Gaza — by anti-tank missiles, for example.
Even if it was deemed necessary to station people there, this should have been part of an array of lookouts and positions covering one another. The militants’ penetrating of the position shows that such mutual coverage, if at all achieved, wasn't effective.
Another problem is operational discipline. The video reveals disturbing facts about the routine in the pillbox. Such a position has two sections; the battle level on top and the living quarters on the bottom. The soldiers in the living quarters are usually allowed to sleep while the others man the upper part in shifts.
In the video we see that the entrance gate to the compound was either open or was opened very easily by the militants in a manner not shown. The Hamas men entered the compound's courtyard undetected. They surprised the soldiers and shot the five men in both the courtyard and the living quarters.
The IDF reported that one of the militants was either killed or wounded — the details are still unclear — by fire from two soldiers on the upper level, which prevented the Hamas men from snatching any bodies. The video clearly shows that discipline at the position was not properly enforced, and it’s not clear whether the soldiers on guard duty were on full alert.
The IDF’s early reports in the media were incomplete and incorrect. The incident occurred on Monday afternoon and only partial details were cleared for publication that evening. The number of casualties could not be published, for example, even though journalists knew how many men had been killed. This was simply standard operating procedure to let the families be informed.
But some of the broadcasts, relying on early briefings by military sources, portrayed the incident as a foiling of a terror attack on the kibbutz. The next morning the IDF reported that the soldiers had been killed by a rocket-propelled grenade and that one of the militants was killed while trying to snatch a body.
The video tells a different story. The Hamas men did not kill the soldiers from a distance but entered the compound and shot them at close range; no firing of a rocket-propelled grenade can be seen at all. It’s also clear that the militants had planned to storm the position from the start and were not en route to the nearby kibbutz to massacre civilians.
While it’s true that the IDF spokesman’s reports are made during combat and errors can occur, during this operation the spokesman’s office has proved very reliable and hasn’t hesitated to correct mistakes. The video shows that in this incident at least, the details provided by the military were partial at best and misleading at worst.
This has not been typical of the IDF in this war, and it’s vital that it not repeat. A glitch in credibility hurts the army on one of its most important fronts: maintaining the public’s confidence.
Haaretz
Voor alle 5 soldaten: RIP.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:07 schreef Aloulou het volgende:
Meer informatie over de wijze waarop Hamas-strijders Israel infiltreerden via een tunnel en een Israelische grenspost aanvielen waarbij vijf IDF-soldaten omkwamen.
Hier de video gefilmd door de strijders: http://nos.nl/video/680986-hamas-infiltreert-israel.html
[..]
/carequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:16 schreef jamesdeen het volgende:
Fallen Soldiers of Operation Protective Edge
Ja. Net als voor die vijf kinderen op het strand.quote:
Good.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:16 schreef jamesdeen het volgende:
Wow, kijk het verschil.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:16 schreef jamesdeen het volgende:
Moeten wij nu huilen om mensen die vrouwen en kinderen hebben afgeslacht, duizenden hebben verwond en getraumatiseerd?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:16 schreef jamesdeen het volgende:
Het waren helden, beschermers van het Israëlische volk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 03:37 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Moeten wij nu huilen om mensen die vrouwen en kinderen hebben afgeslacht, duizenden hebben verwond en getraumatiseerd?
Jij bent de enige die boerderij termen nodig heeft om kinderen van moslims en joden te beschrijven hoor.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moge waar zijn. Maar:
Dat is geen reden om door te fokken.
Dus geef eens antwoord op mijn vraag: Wat is het smoesje voor het doorfokken van orthodoxe joden? Jij gaf een zogenaamde reden voor het zogenaamde doorfokken van Gazanen. Dus nu omgekeerd.
Nee. Maar het is een behoorlijk lange lijst en ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal duizenden mensen hebben verwond. Als dat het geval zou zijn dan was de oorlog nu voorbij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 03:37 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Moeten wij nu huilen om mensen die vrouwen en kinderen hebben afgeslacht, duizenden hebben verwond en getraumatiseerd?
Zie altijd zo veel legervrouwen bij het Israëlische leger. Doen die de afwas?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:16 schreef jamesdeen het volgende:
quote:Het is hier dood en verderf, het is echt on-voor-stelbaar'
Van Uitert fotografeerde in Irak, Afghanistan, Rwanda, Oekraïne en Syrië. 'Maar dit is heftiger dan ik dacht,' vertelt ze via een slechte telefonische verbinding vanuit Gaza.
Bommen, bommen, bommen...
'Ik heb er geen woorden voor. Constant bommen, bommen, bommen... Vannacht vlogen er drones, raketten, straaljagers over ons heen. Het is gewoon niet te behappen. Ik heb de hele dag lijken voorbij zien komen.'
De fotografe bezocht onder meer een schoolgebouw van de Verenigde Naties in Jebalia dat is beschoten door rupsvoertuigen, waarbij veertig mensen de dood zouden hebben gevonden. 'Overal zaten er gaten in de muren, het was één grote chaos. Ook in het schoolbord zaten grote gaten. Er lagen plassen opgedroogd bloed en kinderschoentjes. Wat mij vooral raakt zijn de onschuldige burgers die hier worden gedood. Jonge jongens, kinderen, gisteren is er een Palestijnse journalist gedood. Het is echt lukraak.'
Veel lijken onder het puin
Wat er nog over was van het meubilair uit het schoolgebouw was buiten gezet, vertelt ze. 'Daar moesten mensen dan maar gaan zitten. Steeds meer kinderen hier worden ziek. Er liggen nog heel veel lijken en dode dieren in het puin. Honden, katten, ezels.'
Volgens nieuwsberichten vielen er bij een bombardement op een markt in Gaza-Stad zeventig doden. Naar eigen zeggen zag ze zeker zo'n dertig lichamen voorbij komen. 'Daar zat in elk geval één kindje bij, gewikkeld in een laken, helemaal onder het bloed,'
Bij een bezoek aan het Al Shifa Ziekenhuis zag Van Uitert hoe zwaar gehavende lichamen werden binnengebracht. 'Een ambulancebroeder zat er helemaal doorheen nadat hij vijftien lichamen van de luchtaanval op de groentemarkt in Gaza had uitgeladen. Je zag ook mensen volledig flippen. Die moesten met zes man worden tegengehouden.'
Tijdelijke wapenstilstand
Vanmorgen om 07:00 uur Nederlandse tijd is de tijdelijke wapenstand die Israël en Hamas gisteravond overeenkwamen, ingegaan. Het bestand moet zeker drie dagen gaan duren. Delegaties van beide partijen gaan daarnaast in de Egyptische hoofdstad Caïro onderhandelen over een permanent staakt-het-vuren.
Vlak voor het ingaan van de wapenstilstand zijn nog acht Palestijnen gedood door Israëlisch tankgeschut in Khan Younès, in het zuiden van de Gazastrook. Dat heeft de woordvoerder van de lokale hulpdiensten, al-Qodra, bevestigd.
Die proberen ze uit de frontlinie te laten. Naast de afwas is er ook nog een heel logistiek gebeuren achter een kanon voordat die kan gaan knallen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:14 schreef Happel het volgende:
[..]
Zie altijd zo veel legervrouwen bij het Israëlische leger. Doen die de afwas?
Gewoon neukvoer voor de soldaten dus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:36 schreef sp3c het volgende:
veel van de dames zijn instructeur voor het een of ander, over het algemeen non combat functies iig
Is Staff Sergeant de laagste rang in het leger ofzo?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 02:16 schreef jamesdeen het volgende:
Omdat:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 06:51 schreef LelijKnap het volgende:
De,neuk, US senate blocks aid to Israel?
Oorlogsmisdadigers en kinder moordenaars past beter bij de Israëlische bevolking.Alles wat ze in de tweede wereldoorlog is overkomen doen ze nu al jaren bij de Palastijnen. Ze vergassen ze nog net niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 03:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het waren helden, beschermers van het Israëlische volk.
Ze vermoorden niet specifiek onschuldige kinderen maar er vallen nou eenmaal slachtoffers in een oorlog.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:42 schreef tipiewan het volgende:
[..]
Oorlogsmisdadigers en kinder moordenaars past beter bij de Israëlische bevolking.Alles wat ze in de tweede wereldoorlog is overkomen doen ze nu al jaren bij de Palastijnen. Ze vergassen ze nog net niet.
Een vergelijking met WOII slaat inderdaad net ergens op, maar burgerslachtoffers simpelweg afdoen als colleteral damage, gaat ook weer nergens over.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:46 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ze vermoorden niet specifiek onschuldige kinderen maar er vallen nou eenmaal slachtoffers in een oorlog.
Wat een idiote vergelijking...
Ja, Israël is er natuurlijk op uit om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken en voornamelijk kinderen....quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een vergelijking met WOII slaat inderdaad net ergens op, maar burgerslachtoffers simpelweg afdoen als colleteral damage, gaat ook weer nergens over.
Uhuh, dat is ook wel te zien aan hun beschaving, vervallen steden, nauwelijks welvaart, slechte voorzieningen, krakkemikkige huizen, geen ruimte voor entertainment of iets als ontspanning.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:42 schreef tipiewan het volgende:
[..]
Oorlogsmisdadigers en kinder moordenaars past beter bij de Israëlische bevolking.Alles wat ze in de tweede wereldoorlog is overkomen doen ze nu al jaren bij de Palastijnen. Ze vergassen ze nog net niet.
Ja, dat schrijf ik ook echt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, Israël is er natuurlijk op uit om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken en voornamelijk kinderen....
Kom dan niet met die debiele inkoppers. Hoepel zelf lekker een end op met je gelul.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat schrijf ik ook echt.
Hoepel toch een eind op man.
Schiet anders gelijk effe in een kramp als iemand het waagt zich genuanceerd uit te laten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:52 schreef Tem het volgende:
[..]
Kom dan niet met die debiele inkoppers. Hoepel zelf lekker een end op met je gelul.
Wat zijn het dan? Waarom zou Israël specifiek burgers doden?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een vergelijking met WOII slaat inderdaad net ergens op, maar burgerslachtoffers simpelweg afdoen als colleteral damage, gaat ook weer nergens over.
Hoezo kan je het niet vergelijken. Palastijnen wonen in een gebied met een hek eromheen (kamp). Palestijnse bevolking word uitgehongerd en afgesloten van de buitenwereld. En ze worden willekeurig vermoord.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik schiet niet in een kramp. Jij geef gewoon antwoord op dezelfde manier als jij doet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Schiet anders gelijk effe in een kramp als iemand het waagt zich genuanceerd uit te laten.
Het zal niet specifiek zijn, maar blijkbaar geeft de IDF weinig om een burgerdode meer of minder.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:54 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wat zijn het dan? Waarom zou Israël specifiek burgers doden?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:42 schreef tipiewan het volgende:
[..]
WOII, MH17...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:50 schreef tipiewan het volgende:
Ze bombarderen VN scholen waarvan de locaties bekend zijn bij het leger spelende kinderen op een strand en doden zo honderden onschuldige burgers. Sorry maar dit is imo net zo erg al niet erger dan het neerschieten van mh17.
Nee ze kijken met popcorn in de hand hoe mensen gebombardeerd worden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, dat is ook wel te zien aan hun beschaving, vervallen steden, nauwelijks welvaart, slechte voorzieningen, krakkemikkige huizen, geen ruimte voor entertainment of iets als ontspanning.
Puur en alleen gericht op moorden en uitroeien dat Israel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er idd uit als een volk dat de HELE FUCKING DAG bezig is met het afmaken van anderen idd.
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Specularium op 01-08-2014 10:20:12 ]
Burgerdoden zijn simpelweg niet te voorkomen in een gebied als Gaza.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal niet specifiek zijn, maar blijkbaar geeft de IDF weinig om een burgerdode meer of minder.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:54 schreef tipiewan het volgende:
Palestijnse bevolking word uitgehongerd
Palestijnen hebben recht op zelfverdediging?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:02 schreef oksel12 het volgende:
Gaza is welvarender dan Egypte. Als Hamas het geld nou aan Gaza had besteed in plaats van wapens zou het 'nog' een stuk beter zijn.
Tsja, dan moet je je afvragen of de gebruikte tactiek wel de beste is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Burgerdoden zijn simpelweg niet te voorkomen in een gebied als Gaza.
Er wonen 5046/km2 op de Gaza strook en in Gaza stad zelf zijn de dichtheden nog hoger.
Sja, als jij je hele leven elke dag bang moet zijn voor luchtaanvallen en je regering doet eindelijk eens iets om de terroristen aan te pakken kan ik me prima voorstellen dat je er blij mee bent.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:02 schreef tipiewan het volgende:
[..]
Nee ze kijken met popcorn in de hand hoe mensen gebombardeerd worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tuurlijk wel, dat geeft negatieve publiciteit aan Israël.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal niet specifiek zijn, maar blijkbaar geeft de IDF weinig om een burgerdode meer of minder.
Andersom nog minder denk ikquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook niet helpt is dat veel jonge Israëlische soldaten gewoonweg geen fuck geven om het leven van een Arabier.
nee, daar doen ze het gewoon onderling en niemand geeft een neuk idd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:05 schreef Pleun2011 het volgende:
In Syrië schijnen ook nogal wat burgerdoden te zijn.. meer dan 170.000.. Waarom hoor ik daar nooit wat over.. o, wacht, geen joden om de schuld te geven.
Tsja, hullie.quote:
Idd, daarom zijn er zelfs hier in het welingelichte nederland nog mensen die aan de kant van Hamas staan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dat geeft negatieve publiciteit aan Israël.
Volgens Hamas zijn hun menselijke schilden effectief.
Tegen Hamas, niet tegen Israël. De leiders in Palestina willen geen vrede met Israël.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Palestijnen hebben recht op zelfverdediging?
"Sja, als jij hele leven elke dag meer nederzettingen er nog steeds bij ziet komen en bezetting en verzetsgroepen doen eindelijk iets om de bezetters aan te pakken kan ik me prima voorstellen dat je er blij mee bent, je moet jezelf immers verdedigen".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:05 schreef HeatWave het volgende:
Sja, als jij je hele leven elke dag bang moet zijn voor luchtaanvallen en je regering doet eindelijk eens iets om de terroristen aan te pakken kan ik me prima voorstellen dat je er blij mee bent.
Met spul wordt raketten bedoelt, geen mensenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:04 schreef tipiewan het volgende:
[..]
Zijn dat ook geen mensen? Je lijkt wel een Duitser uit1940
Wat een kansloos volk hier!
Ja, dat zijn mensen. NSB'ers waren ook mensen, net als SS'ers, Taliban leden enz.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:04 schreef tipiewan het volgende:
[..]
Zijn dat ook geen mensen? Je lijkt wel een Duitser uit1940
Wat een kansloos volk hier!
Nou ja, dat idee zullen ze in de Gazastrook idd vast hebben, en ze denken vast gelijk te hebben, dus ja, ze zullen er precies zo over denken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"Sja, als jij hele leven elke dag meer nederzettingen er nog steeds bij ziet komen en bezetting en verzetsgroepen doen eindelijk iets om de bezetters aan te pakken kan ik me prima voorstellen dat je er blij mee bent, je moet jezelf immers verdedigen".
Zoiets?
En dan gaat het bij die Israëliërs om een oorlog tegen het terrorisme terwijl het bij 9/11 ging om het doden van onschuldige burgers..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:02 schreef tipiewan het volgende:
[..]
Nee ze kijken met popcorn in de hand hoe mensen gebombardeerd worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hamas bouwt geen nederzettingen op Palestijns grond. Het zou juist opmerkelijker zijn als door de voortdurende kolonisatie en nederzettingen men weigert tot zelfverdediging over te gaan, denk je niet?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:07 schreef oksel12 het volgende:
Tegen Hamas, niet tegen Israël. De leiders in Palestina willen geen vrede met Israël.
Die mensen snappen gewoon echt niet hoe diep de haat jegens het westen is. Ze denken aan hun kant te staan, maar ze haten je gewoon net zo hard omdat je hier woont hoor.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:11 schreef oksel12 het volgende:
[..]
En dan gaat het bij die Israëliërs om een oorlog tegen het terrorisme terwijl het bij 9/11 ging om het doden van onschuldige burgers..
quote:Erdogan noemt Israël fascistisch
Toegevoegd: vrijdag 1 aug 2014, 10:06
De Turkse premier Erdogan verwijt Israël "een Hitler-achtige vorm van fascisme". In een toespraak in het oosten van Turkije over de Gazastrook zei de premier dat de volkerenmoord van Israël herinnert aan die van Hitler.
Erdogan, die op campagne is voor de presidentsverkiezingen, zei dat "de kreten van de gedode Palestijnse kinderen niet onbeantwoord zullen blijven".
"Israël overtreft Hitler"
Twee weken geleden zei Erdogan dat Israël bij het militaire offensief in de Gazastrook gruwelijkheden begaat die Hitler in de schaduw stellen. "De Joden zijn gevlucht voor Hitler wegens de Holocaust, maar nu heeft de terreurstaat Israël met zijn wreedheden in de Gazastrook Hitler overtroffen", zei Erdogan toen.
Erdogan zei erbij dat de ergernis en afschuw van Turkije zich richten tegen de onderdrukker Israël en niet tegen het Joodse volk. Het was toen ook al niet de eerste keer dat de Turkse premier hard uithaalde naar Israël.
Een hond die heeft voorkomen dat je vriendjes een dorp opblazen is meer waard dan alle bouwers van de tunnel bij elkaar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hondenleven is meer waard dan een Palestijn? Of om in jouw woorden te praten, Palestijns kind
Is een dooddoener. Israel en sympathisanten ervan kunnen niet verwachten dat Israel én aggressief doorkoloniseert én dat de slachtoffers daarvan dan niet naar zelfverdediging grijpen. Men heeft het recht op zelfverdediging tot de dag dat Israel alle kolonisatiepolitiek stopt. Op die dag heeft Israel recht van spreken. Tot die dag mogen ze blij zijn dat ze bepaalde delen van de wereld als bezettende macht zand in de ogen strooien door voortdurend meer land te stelen en alsnog te doen alsof men zichzelf "verdedigt".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:10 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, dat idee zullen ze in de Gazastrook idd vast hebben, en ze denken vast gelijk te hebben, dus ja, ze zullen er precies zo over denken.
Je snapt dat oorlog voortkomt uit het oneens zijn met elkaar?.
Sja, uiteraard weer geschonden door Palestijnen, verrassendquote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, uiteraard weer geschonden door Palestijnen, verrassend.
quote:De vraag is of het staakt-het-vuren stand zal houden. Twee uur na het ingaan van het bestand zouden nog vier Palestijnen zijn gedood door Israëlisch tankvuur ten oosten van Rafah, in het zuiden van de Gazastrook. Bij de beschieting raakten ook vijftien Palestijnen gewond.
Hoe ben je daar zo zeker van? Tot nu toe zijn alle Hamas spullen in VN scholen gevonden bij inspecties van leegstaande scholen. Voordat een school als schuilplaats wordt aangeduid wordt deze ook geinspecteerd.quote:
Je vriendjes? Welke je?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:17 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een hond die heeft voorkomen dat je vriendjes een dorp opblazen is meer waard dan alle bouwers van de tunnel bij elkaar.
quote:Zeker vier Palestijnen gedood ondanks bestand
Zeker vier Palestijnen zijn gedood door een Israëlische tank, ondanks het tijdelijke bestand dat vrijdagochtend om 7.00 uur inging.
Dat melden overheidsfunctionarissen in de Gazastrook volgens persbureau AP. Sommige media, waaronder al-Arabiya, spreken van acht doden. Het Israëlische leger meldt dat de tank vuurde als reactie op een Palestijnse aanval.
In verschillende Israëlische steden klonken de luchtalarmen weer na het voorval in de Gazastrook.
De Verenigde Naties (VN) en de Verenigde Staten (VS) meldden donderdagavond dat Israël en Hamas het eens waren geworden over een tijdelijk en onvoorwaardelijk bestand van 72 uur in de Gazastrook. VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon en de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry lieten dat een gezamenlijke verklaring weten.
Vlak voor het bestand werd er nog hevig gevochten. Volgens AP kwamen bij een Israëlische luchtaanval zeventien Palestijnen om het leven.
Door: NU.nl/ANP
Top dat die man dat nooit heeft gezien. Helaas zijn er nog genoeg youtube filmpjes van mensen die naast het ziekenhuis met vuurwerk spelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:25 schreef Charismatisch het volgende:
Jeremy Bowen's Gaza notebook: I saw no evidence of Hamas using Palestinians as human shields
http://www.newstatesman.c(...)g-palestinians-human
Je jij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vriendjes? Welke je?
En worden er tegenwoordig ook al dorpen opgeblazen joh door die Palestijnen? Kapot moeten, allemaal
http://blogs.news.com.au/(...)ry_of_their_reports/quote:HAMAS is not just targeting Israeli civilians, threatening Gazans and using them as humans shields.
It has another terror tactic: intimidating foreign journalists…
Reporter Peter Stefanovic, of the Nine Network’s news, stationed in Gaza, received a surge of abuse and threats when he tweeted that he had seen rockets fired into Israel from near his hotel, in a civilian area…
John Reed, a reporter for Britain’s Financial Times, tweeted about seeing “two rockets fired toward Israel from near al-Shifa hospital (the largest in Gaza), even as more bombing victims were brought in”. He was also subject to threats and abuse.
The Wall Street Journal’s reporter Nick Casey fell foul of Hamas by reporting that Shifa hospital was Hamas’s control centre. On July 21, Casey posted a photo on Twitter of a chief Hamas spokesman being interviewed from a room in Shifa hospital in front of a makeshift backdrop of a photo of a destroyed house… Almost immediately, Casey received a flood of online threats. Two days later, the tweet was deleted…
French-Palestinian journalist Radjaa Abu Dagga wrote that he was forcibly blocked from leaving Gaza and detained and interrogated by members of Hamas’s al-Qassam Brigade at a room in Shifa hospital next to the emergency room. His account of his treatment, in the French newspaper Liberation, also has since been taken down from the paper’s website at Dagga’s request…
Italian reporter Gabriele Barbati tweeted on Tuesday: “Out of #Gaza far from #Hamas retaliation: misfired rocket killed children today in Shati. Witness: militants rushed and cleared debris.”
He was referring to a strike on Monday at al-Shati refugee camp which, together with a near-simultaneous hit on Shifa hospital, killed 10 people, including a number of children.
Israel vehemently denied responsibility and said it had proof via photos and radar that misfired Islamic Jihad rockets had caused the deaths.
In his tweet, Barbati backed up the Israeli version (the fast clean-up suggests a cover-up) — and implied that he would not have been free to say this had he been in Gaza.
Het Israëlische leger meldt dat de tank vuurde als reactie op een Palestijnse aanval.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het Israëlische leger meldt dat de tank vuurde als reactie op een Palestijnse aanval.
quote:Govt spokesman: serious incident on border in Kerem Shalom resulting in number of Israeli casualties and artillery fired in response
Dat kun je - in tegenstelling tot de kinderen die door Israël gedood worden - geen opzet noemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef Mylene het volgende:
Nog maar een keer over human shields, van journalisten.
[ afbeelding ]
Allemaal collaborateurs van een nazi regime jwt...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef Mylene het volgende:
Nog maar een keer over human shields, van journalisten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
http://blogs.news.com.au/(...)ry_of_their_reports/
vergelijkbare situatie lijkt mequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kun je - in tegenstelling tot de kinderen die door Israël gedood worden - geen opzet noemen.
Je hebt gelijk. Ik ontvoer zo vaak journalisten en dan blijk ik plots in een ziekenhuis te wandelen zonder het door te hebben. Oepsie. Naast de operatiekamer is een plek die wel normaal is om mensen te intimideren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kun je - in tegenstelling tot de kinderen die door Israël gedood worden - geen opzet noemen.
quote:To the Zionist trolls who continue bringing up their top four most absurd arguments to justify these latest atrocities:
1) "Hamas fired 1,394 rockets at Israel!"
How many rockets, missiles, tank shells, cluster bombs, white phosphorous bombs, bullets, cannons and grenades has Israel unleashed on the Palestinians? It's a sad situation and only reflective of the evident bias when you can count to the 3rd decimal point the number of Hamas projectiles but be completely clueless about Israel's arsenal.
2) "Israel is defending itself. What would you do if someone was firing rockets at your country?!"
A: If I occupied a people, placed a crippling trade and economic embargo on them, placed them under siege, humiliated them daily via military and police checkpoints, controlled their water and electricity, constructed apartheid "Jewish-only roads", shot their children, bombed their schools, mosques and businsses, illegally seized their lands, destroyed their crops, demolished their homes, threw thousands of them in dungeons and treated them like sub-humans and they fired rockets at me - I would probably stop doing all of the above.
Secondly, Israel has been mass murdering the Palestinians for over 60 years - long before any rockets were fired and long before Hamas was even in existence. So this is nothing but a fallacy designed to deflect the reality of the situation and mislead others. Finally, Israel's indiscriminate use of heavy weaponry in civilian areas is a war crime, not self defense.
3) "This is Hamas's fault, they use human shields. Israel doesn't target civilians!"
A: Excuse me, when you launch an unbridled, indiscriminate attack from warships, fighter jets, tanks, artillery and helicopters on a CIVILIAN AREA - what do you expect to find there - breakdancing hobbits? When you attack civilian areas, you kill civilians. It's not Advanced Chinese Mathematics.
Gaza is the most densley populated place on earth. It's an open air prison. So when Israel fires into these areas it is going to kill and maim people every time.
Secondly, according to the Israeli Human Rights group, Beit Selem which tracks both Israel and Palestinian deaths, dozens of children as young as 4 years old were killed with gunshot wounds to the HEAD AND CHEST. Not to mention the videos coming through showing snipers killing rescuers. Bombing ambulances and hospitals also has to be the most cowardly thing a military could do. So I'm afraid this "doesn't target civilians" statement doesn't hold up the facts.
4) "Israel is the most moral and humane army in the world. Who else calls/texts people and drops leaflets warning them to evacuate before a pending attack?"
I love this one.
"Please be notified in 5 minutes, we are going to destroy your home."
In other words, Israel publicly announces to thousands of civilians their full intent to perpetrate yet another war crime and you're asking us to somehow acknowledge this as some type of humane gesture? The gall.
How about a rapist or murderer "notify" their victims by sending them text messages/leaflets that they're coming shortly to rape and murder them - does it make it any less perverse? If this is the level of desperation Zionists and their sympathisers have stooped to, then it's little wonder public opinion is God willing, starting to turn against them.
As for "evacuating"...
Have you seen a map of Gaza? If so, could you please explain to me where the Palestinians are supposed to "evacuate" to? To the north and east, they are blocked by Israeli walls and military checkpoints. To the south is Egypt's closed crossing thanks to Israel's slave, Sissy. To the west is the Mediterranean Sea. So what do they do, swim for it and hope they can make it to Cyprus or Turkey before Israel "defends itself" again and machine guns them all in the water?
Go to a UN shelter? Wait, they tried that already TWICE - once in Qana, Lebanon and once in Gaza a few years ago and Israel "defended itself" by bombing the shelters massacring a total of 352 civilians. Add to this, Israel's naval and air forces who have killed thousands of people are constantly patrolling the areas. They are surrounded from every imaginable direction and you sit from the comfort of your sofa sipping $8 coffee then froth at the mouth demanding they evacuate.
Have a nice day.
twitter:tomgara twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 03:39:19Incredible pic captures a bomb about to blow up a house in Gaza (Max Becherer/Polaris Images) http://t.co/G5SfYCW2n4 http://t.co/Lt7zagc8jW reageer retweet
Allemaal onschuldige mensen met hamasvlaggen voor hun huis.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:41 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]twitter:tomgara twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 03:39:19Incredible pic captures a bomb about to blow up a house in Gaza (Max Becherer/Polaris Images) http://t.co/G5SfYCW2n4 http://t.co/Lt7zagc8jW reageer retweet
staat dat er?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het IDF gooit er alleen maar 'misfires' uit?
Daar heb je volkomen gelijk in .Maar dat komt niet door je joden. Dat komt omdat er geen belangen voor het westens in het geding komen. Maar is niet minder erg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:05 schreef Pleun2011 het volgende:
In Syrië schijnen ook nogal wat burgerdoden te zijn.. meer dan 170.000.. Waarom hoor ik daar nooit wat over.. o, wacht, geen joden om de schuld te geven.
Hoe is dat dan precies vergelijkbaar?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
staat dat er?
als we elkaar woorden in de mond gaan leggen dan kan dit nog een heel leuk topic worden want ik garandeer je dat ik meer fantasie heb dan jullie allemaal bij elkaar ...
Nee, maar Hamas onderdrukt wel christenen, 'gematigde' moslims en homo's. In tegenstelling tot Israël waar die groepen vrijheid hebben, niet perfect maar duizend maal beter dan onder het Hamas bewind of een ander land in het M-O.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hamas bouwt geen nederzettingen op Palestijns grond. Het zou juist opmerkelijker zijn als door de voortdurende kolonisatie en nederzettingen men weigert tot zelfverdediging over te gaan, denk je niet?
Inmiddels 500.000 kolonisten in de Westbank he, dat je het effe weet. En Abbas blijft geweld afweren, dit is opmerkelijker dan dat men overgaat tot keiharde zelfverdediging. Recht op zelfverdediging gaat eerder voor Palestijnen dan Israeliers op zolang men doorgaat met het doorbouwen van nederzettingen en expansie. Hamas is ontstaan als reactie daarop, niet andersom. Laten we dat effe goed in onze oren knopen. Net zoals in Zuid-Libanon als reactie op de bezetting Hizbullah is ontstaan, en niet andersom.
Hamas is niet de enige strijdgroep overigens, als men hen uitschakelt is het probleem niet opgelost. Zolang men doorgaat met koloniseren blijven er begrijpelijkerwijs groepen die het recht op zelfverdediging in handen nemen en aanhang en sympathie hebben.
quote:Militants open fire at settlement near Nablus
NABLUS (Ma'an) -- Palestinian fighters opened fire on an Israeli settlement near Nablus early Thursday, in the latest in a string of armed attacks on Israeli settlements and checkpoints across the West Bank in the last two weeks.
Palestinian security sources told Ma'an that armed assailants opened fire on Shavei Shomron, located at a major junction on the main road leading north from Nablus.
Israeli forces shot back live fire, with no injuries reported on either side.
An Israeli military spokeswoman said she were not familiar with the incident.
In the last two weeks, armed attacks on Israeli military sites and settlements in the West Bank have increased amid the Israeli assault on Gaza, which has killed nearly 1,400 Palestinians.
On Tuesday, Palestinians opened fire and injured an Israeli soldier in Qublan, also near Nablus.
About 550,000 Israelis live in settlements across the West Bank and East Jerusalem on lands largely confiscated from local Palestinian communities.
Under international law, all settlements in occupied territory are illegal.
Maannews.net
beiden accepteren Palestijnse burgerslachtoffers bij hun actiesquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe is dat dan precies vergelijkbaar?
Waarom die vergelijking? En is Syrië in oorlog met een ander land ja?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:05 schreef Pleun2011 het volgende:
De nederzettingen zijn er pas sinds de overeenkomst tussen Fatah en Hamas? Daarvoor werd er helemaal niet gretig doorgekoloniseerd?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:46 schreef oksel12 het volgende:
De nieuwe nederzettingen zijn een reactie op de nieuwe samenwerking tussen Fatah en Hamas.
Het is veel simpeler: zolang er nederzettingen zijn en bijkomen (al ver voor de Fatah/Hamas overeenkomst) heeft de lokale bevolking recht op zelfverdediging. De bezettende macht die doorkoloniseert gaat geen enkele "zelfverdediging" voor op, dan moet je het beestje bij de naam noemen en gewoon zeggen dat men recht heeft hun bezetting en expansie met militair geweld af te dwingen.quote:In een door Israël gedaan vredesvoorstel staat de ontmanteling van nederzettingen maar daar was de PLO tegen.
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.607384quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Hoe ben je daar zo zeker van? Tot nu toe zijn alle Hamas spullen in VN scholen gevonden bij inspecties van leegstaande scholen. Voordat een school als schuilplaats wordt aangeduid wordt deze ook geinspecteerd.
Zelfs het IDF heeft nooit aangegeven dat in de scholen waarin mensen aan het schuilen waren die ze hebben geraakt wapens lagen.
Waar zijn de moslims die demonstreren vanwege Syrië?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:44 schreef tipiewan het volgende:
[..]
Daar heb je volkomen gelijk in .Maar dat komt niet door je joden. Dat komt omdat er geen belangen voor het westens in het geding komen. Maar is niet minder erg.
Fixed that for you.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:26 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Top dat die man dat nooit heeft gezien. Helaas zijn er nog genoeg youtube IDF filmpjes van mensen die naast het ziekenhuis met vuurwerk spelen.
Of luister eens wat deze meneer er over te zeggen heeft:quote:The Israeli authorities claim that Hamas and Palestinian armed groups use Palestinian civilians in Gaza as “human shields”. Does Amnesty International have any evidence that this has occurred during the current hostilities?
Amnesty International is monitoring and investigating such reports, but does not have evidence at this point that Palestinian civilians have been intentionally used by Hamas or Palestinian armed groups during the current hostilities to “shield” specific locations or military personnel or equipment from Israeli attacks. In previous conflicts Amnesty International has documented that Palestinian armed groups have stored munitions in and fired indiscriminate rockets from residential areas in the Gaza Strip in violation of international humanitarian law. Reports have also emerged during the current conflict of Hamas urging residents to ignore Israeli warnings to evacuate. However, these calls may have been motivated by a desire to minimize panic and displacement, in any case, such statements are not the same as directing specific civilians to remain in their homes as “human shields” for fighters, munitions, or military equipment. Under international humanitarian law even if “human shields” are being used Israel’s obligations to protect these civilians would still apply.
Ik vind de UN toch iets betrouwbaarder:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:53 schreef oksel12 het volgende:
[..]
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.607384
twitter:markperrydc twitterde op vrijdag 01-08-2014 om 07:10:09I'm confused: first #Israel said they would destroy #Hamas, then they said they would "disarm" them, now they're calling the CF a "victory" reageer retweet
Nee, ik zeg dat de nieuwe nederzettingen een gevolg daarvan zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:53 schreef Aloulou het volgende:
De nederzettingen zijn er pas sinds de overeenkomst tussen Fatah en Hamas? Daarvoor werd er helemaal niet gretig doorgekoloniseerd?
Nee. Dan is er nog minder druk op de Palestijnen om vrede te willen.quote:Jij bent ook van mening dat de nederzettingen direct ontmantelt moet worden toch? Zonder maar en watjes vooraf?
Dezelfde VN die een rapport schreef waarin Libië werd geprezen om haar 'mensenrechten', vanwege de oorlog is besloten het rapport in de prullenbak te gooien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:58 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik vind de UN toch iets betrouwbaarder:
http://online.wsj.com/art(...)6?mod=wsj_india_main
Zelfs Hamas zelf zegt dat ze menselijke schilden gebruiken;quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef Joanne35 het volgende:
Of luister eens wat deze meneer er over te zeggen heeft:
Ik wist niet dat moslims een ras waren! Het zijn gewetenloze beesten, dat bewijzen ze iedere dag weer door een in hun woorden nazi staat een casus belli te geven. Een oorlog waarvan ze van tevoren weten dat ze die niet gaan winnen en honderden opgeblazen kinderen op gaat leveren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Fixed that for you.
De suggestie dat Hamas een stelletje gewetenloze beesten is die hun eigen volk, hun eigen vrouwen en kinderen, opofferen alsof die niets waard zijn is uitermate racistisch en gaat ook voorbij aan het feit dat Gaza nogal dichtbevolkt is en er nu eenmaal geen jungle is waar je je met je wapens kunt verstoppen.
De suggestie dat de Palestijnen geen moer zouden geven om hun eigen bevolking is niet nieuw, ook in de koloniale tijd werden volken in het middenoosten hier ten onrechte al van beschuldigd. Het is allemaal propaganda en bedoeld om de vijand te dehumaniseren. Lees b.v. 'The Conquest of the Middle East' van Robert Fisk maar eens, die gaat ook uitgebreid in op dit soort tactieken die meer dan een eeuw geleden al door de Engelsen werden gebruikt om geweld tegenover de bevolking recht te praten.
Dit is b.v. wat Amnesty er over te zeggen heeft. Let vooral op het laatste zinnetje:
[..]
Of luister eens wat deze meneer er over te zeggen heeft:
weer thuis denk ik, je kunt moeilijk blijven staan tot het afgelopen isquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Waar zijn de moslims die demonstreren vanwege Syrië?
De meeste joden en moslims in de Levant behoren tot hetzelfde "ras".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:17 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik wist niet dat moslims een ras waren! Het zijn gewetenloze beesten, dat bewijzen ze iedere dag weer door een in hun woorden nazi staat een casus belli te geven. Een oorlog waarvan ze van tevoren weten dat ze die niet gaan winnen en honderden opgeblazen kinderen op gaat leveren.
die is natuurlijk bang dat ze anders weer terugkomen met zijn allenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:17 schreef oksel12 het volgende:
Iemand vroeg in dit topic wat het standpunt van Rusland/Poetin is:
Putin: 'I support the struggle of Israel' http://www.israelnational(...)/182754#.U9ta8xbvWpo
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
weer thuis denk ik, je kunt moeilijk blijven staan tot het afgelopen is
Je meent het.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef Kirov het volgende:
[..]
De meeste joden en moslims in de Levant behoren tot hetzelfde "ras".
Thanks for proving my point.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:17 schreef Brum_brum het volgende:
Ik wist niet dat moslims een ras waren! Het zijn gewetenloze beesten, dat bewijzen ze iedere dag weer door een in hun woorden nazi staat een casus belli te geven. Een oorlog waarvan ze van tevoren weten dat ze die niet gaan winnen en honderden opgeblazen kinderen op gaat leveren.
quote:The Israelis did not go into Gaza to kill children. But, as Jon Snow implied in his passionate video this week, they went in knowing that they would kill children because it is impossible in that crowded, chaotic territory to pursue their foes without massive collateral damage.
Goh, je gaat als leger een guerilla/urbangevecht aan en je geeft van te voren aan dat onschuldige slachtoffers niet te vermijden zijn. Raar zeg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:24 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Thanks for proving my point.
Over dat "weten dat het honderden opgeblazen kinderen gaan opleveren" heeft The Guardian vandaag trouwens nog iets te melden:
[..]
Dus je zegt hier eigenlijk dat je een vuile racist bent die Palestijnen als minderwaardig ziet?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:24 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Over dat "weten dat het honderden opgeblazen kinderen gaan opleveren" heeft The Guardian vandaag trouwens nog iets te melden:
[..]
Hamas wist het, Israel wist het, Hamas begint als nog, Israel doet het. Klaar, einde verhaal. Knal gewoon een echte bom op die teringzooi opdat niemand overblijft om koters te baren die in een debiel conflict opgroeien met het haat en angst.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:24 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
[..]
Lees de rest van het artikel dan ook even:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:25 schreef HeatWave het volgende:
Goh, je gaat als leger een guerilla/urbangevecht aan en je geeft van te voren aan dat onschuldige slachtoffers niet te vermijden zijn.
Israël zoekt steeds doelbewust het conflict op en doet er alles aan om vredesinitiatieven te ondermijnen. Ze komen dus echt niet weg met hun 'collateral damage' bullshit verhaal.quote:The more fundamental reason why Israel went in is not related to what Hamas or Israel has done, but to what Israel has left undone. The distinguished Israeli writer David Grossman, addressing himself to Israeli leaders, asks: “How could you have wasted the years since the last conflict without initiating dialogue, without even making the slightest gesture toward dialogue with Hamas, without attempting to change our explosive reality? Why, for these past few years, has Israel avoided judicious negotiations with the moderate and more conversable sectors of the Palestinian people … Why have you ignored, for 12 years, the Arab League initiative that could have enlisted moderate Arab states with the power to impose, perhaps, a compromise on Hamas?” If you want peace, prepare for war, says the Roman proverb. But here it is the opposite: if you want to avoid war, prepare for peace. The Netanyahu government is paying the price for having sedulously avoided real negotiations with the Palestinians through a long series of subterfuges and distractions culminating in the recent barren passage that, over many months, wore down even the ever- patient and optimistic John Kerry.
Aanhalingstekens keer oneindig ja. Deze holle term (tov de menselijk soort) is naast religie een vd meest debiele factoren welke segmentatie oplevert.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef Kirov het volgende:
[..]
De meeste joden en moslims in de Levant behoren tot hetzelfde "ras".
Ik weet wel waarom. Omdat Netanyahu gewoon een gigantische klootzak is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Lees de rest van het artikel dan ook even:
[..]
Israël zoekt steeds doelbewust het conflict op en doet er alles aan om vredesinitiatieven te ondermijnen. Ze komen dus echt niet weg met hun 'collateral damage' bullshit verhaal.
Jammer alleen dat je nu alleen in militaire opties denkt..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:34 schreef Nintex het volgende:
Stel dat Israel daar die tunnels had gelaten voor wat het is en Hamas volgend jaar door die tunnels komt kruipen met een grote macht om dood en verderf te zaaien in Israel? Is dat moreel juist om te laten gebeuren? Stel dat de Iron Dome even buiten werking is en Hamas op dat moment een paar honderd raketten de muur over knalt en Tel Aviv in brand staat. Is dat een beter scenario?
Je gaat een belangrijk scenario voorbij: stel dat Israël nu eens stopt met het koloniseren van Palestina?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:34 schreef Nintex het volgende:
Stel dat Israel daar die tunnels had gelaten voor wat het is en Hamas volgend jaar door die tunnels komt kruipen met een grote macht om dood en verderf te zaaien in Israel? Is dat moreel juist om te laten gebeuren? Stel dat de Iron Dome even buiten werking is en Hamas op dat moment een paar honderd raketten de muur over knalt en Tel Aviv in brand staat. Is dat een beter scenario?
Tegenstanders van Israël zien moslims als untermenschen die te dom zijn voor echt dodelijk geweld. Ik denk niet dat je iemand overtuigd die dodelijk geweld puur gericht tegen burgers goedpraatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:34 schreef Nintex het volgende:
Als je meer wilt weten over het morele dilemma van een leger dan kun je kijken naar de documentaire over Robert McNamara (The Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara) waarin hij uitlegt over welke afwegingen gemaakt zijn door hem en anderen in WO2, de Koude Oorlog en de Vietnam oorlog.
Je moet je zelf namelijk sterk afvragen hoe de wereld eruit ziet als Israel niet Hamas terug aanvalt of als je niet ingrijpt in Syrie. We hebben de afgelopen weken al gezien met ISIS en de Oekrainse seperatisten wat het resultaat kan zijn als je niet je militaire opties benut.
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:37 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je nu alleen in militaire opties denkt..
Stel dat Israël wel met de Palestijnen om tafel was gaan en blijven zitten...
Goeie stroman.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:37 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Tegenstanders van Israël zien moslims als untermenschen die te dom zijn voor echt dodelijk geweld.
Die raketten die Hamas de afgelopen maanden heeft geschoten zijn daar niet zomaar verschenen. Die hebben ze maanden, zo niet jaren opgespaard. De propaganda op op de TV om de kinderen te indoctrineren is ook gewoon door gegaan. Hoe kun je met iemand onderhandelen die geen enkel teken geeft dat ze willen onderhandelen in hun daden?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:37 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je nu alleen in militaire opties denkt..
Stel dat Israël wel met de Palestijnen om tafel was gaan en blijven zitten...
daar vroeg je dan ook niet naar he slimmerikquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:20 schreef oksel12 het volgende:
[..]![]()
Er zijn nooit demonstraties geweest buiten Syrië die ook maar een beetje vergelijkbaar zijn qua grootte met de demonstraties vanwege Israël/Palestina.
Jij noemde het ontvoeren van een journalist en hem intimideren in het ziekenhuis naast een operatie kamer net geen opzet. Je geeft nog niet eens de verantwoordelijkheid van een blanke kleuter aan volwassen moslims. Hoe is dat niet racistisch?quote:
hij had het over die raketten die per ongeluk in palestijnse gebouwen terecht kwamen, dat was niet zo heel lastig te begrijpenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:43 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jij noemde het ontvoeren van een journalist en hem intimideren in het ziekenhuis naast een operatie kamer net geen opzet. Je geeft nog niet eens de verantwoordelijkheid van een blanke kleuter aan volwassen moslims. Hoe is dat niet racistisch?
zie je?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:46 schreef homme7 het volgende:
HAMAS is dat domme aggressieve buurjochie dat zo nu en dan eens flink voor zijn kloten geschopt moet worden , zodat ie weer een tijdje de wonden kan likken agressie opbouwen en geld sparen voor een nieuwe benzinebom
Hij had het over het gebruiken van menselijke schilden door Hamas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij had het over die raketten die per ongeluk in palestijnse gebouwen terecht kwamen, dat was niet zo heel lastig te begrijpen
met racisme heeft het natuurlijk geen fluit te maken
Haal die rode waas voor je ogen eens weg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:43 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jij noemde het ontvoeren van een journalist en hem intimideren in het ziekenhuis naast een operatie kamer net geen opzet. Je geeft nog niet eens de verantwoordelijkheid van een blanke kleuter aan volwassen moslims.
In deze wereld ben je nooitceen buitenstaander. Het westen heeft belang bij een sterk Israel en dus ben ik pro-Israel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap persoonlijk niet hoe je als buitenstaander zo sterk een kant kunt kiezen in dit conflict.
En is dat wezenlijk anders dan wat Israël doet? Je kan een bezet volk moeilijk kwalijk nemen dat ze zich bewapenen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:42 schreef Nintex het volgende:
Die raketten die Hamas de afgelopen maanden heeft geschoten zijn daar niet zomaar verschenen. Die hebben ze maanden, zo niet jaren opgespaard.
Ook dat is in Israël niet anders.quote:De propaganda op op de TV om de kinderen te indoctrineren is ook gewoon door gegaan.
En net op het moment dat Hamas en Fatah de strijdbijl begraven begint Israël een nieuwe oorlog.quote:Vergeet ook niet dat ze 2/3 jaar verloren zijn, omdat de Palestijnen met een burgeroorlog bezig waren.
hoe heeft het westen daar nu weer belang bij?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In deze wereld ben je nooitceen buitenstaander. Het westen heeft belang bij een sterk Israel en dus ben ik pro-Israel.
Er is nauwelijks een persoonlijk belang.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In deze wereld ben je nooitceen buitenstaander. Het westen heeft belang bij een sterk Israel en dus ben ik pro-Israel.
De underdog is altijd leuk om voor te juichen. Daarnaast is Hamas gewoon een terroristische organisatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ik snap persoonlijk niet hoe je als buitenstaander zo sterk een kant kunt kiezen in dit conflict.
Zie Palestijnen ook eens als blanke mensen en dan verdwijnt mijn waas vanzelf.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Haal die rode waas voor je ogen eens weg.
We financieren ze, ergo er moet belang in zitten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe heeft het westen daar nu weer belang bij?
we hebben er niet meer belang bij dan bij een zwak Israel gok ik
moet nietquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We financieren ze, ergo er moet belang in zitten.
Noem je Israël nou de underdog?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:52 schreef Kirov het volgende:
[..]
De underdog is altijd leuk om voor te juichen. Daarnaast is Hamas gewoon een terroristische organisatie.
Ik weet niet of dat Arabierenhaat zoals dat artikel beschrijft wel helemaal klopt. In de AMA van een Israëlische soldaat op Reddit zei die gast dat er ook genoeg mensen zijn de dit doen om onder de dienstplicht uit te komen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:52 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
En is dat wezenlijk anders dan wat Israël doet? Je kan een bezet volk moeilijk kwalijk nemen dat ze zich bewapenen.
[..]
Ook dat is in Israël niet anders.
[..]
[..]
En net op het moment dat Hamas en Fatah de strijdbijl begraven begint Israël een nieuwe oorlog.
How convenient
Voor iemand die niet van nutteloze discussies houdt ben je wel aardig aan het provoceren en stoken de hele tijd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem je Israël nou de underdog?
Koos leeft van nutteloze discussiesquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:54 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Voor iemand die niet van nutteloze discussies houdt ben je wel aardig aan het provoceren en stoken de hele tijd.
Ik ken er mensen, ken mensen die er gewoond hebben voor hun werk (journalisten) en heb een vakantiefling met een Israelische soldate gehad. Verder ken ik wat Joodse mensen hier in Amsterdam etc.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In het hele plaatje wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem je Israël nou de underdog?
Dit forum leeft van nutteloze discussie.quote:
truequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit forum leeft van nutteloze discussie.
Wat nou als je toevallig ook Palestijnse mensen had gekent ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ken er mensen, ken mensen die er gewoond hebben voor hun werk (journalisten) en heb een vakantiefling met een Israelische soldate gehad. Verder ken ik wat Joodse mensen hier in Amsterdam etc.
Dus ja, voor mij is de keuze ook gewoon vrij eenvoudig en gebaseerd op echte verhalen.
De tijden dat Israël onder de voet dreigde te worden gelopen door zijn buren, zijn voorbij.quote:
Absoluut.quote:
dat zal afhangen van die 'echte' verhalenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat nou als je toevallig ook Palestijnse mensen had gekent ?
Das waar, maar de miljardenstroom die via de vs blijft stromen kan toch niet enkel door die machtige lobby stand houden?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:54 schreef sp3c het volgende:
we financieren de palestijnen overigens ook maar die investeringen schiet Israel dan weer kapot
we gooien wel meer geld over de balk
Amerika is gebaat bij vrede in het Midden Oostenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Das waar, maar de miljardenstroom die via de vs blijft stromen kan toch niet enkel door die machtige lobby stand houden?
Was gebaat*.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
Amerika is gebaat bij vrede in het Midden Oosten
dit geld komt deels voor uit afspraken die voor dat doel gemaakt zijn, de halve regio krijgt geld van ze
Geen idee, maar het is niet alleen hierop gebaseerd natuurlijk, de feiten spreken voor mij voor zich verder.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat nou als je toevallig ook Palestijnse mensen had gekent ?
is gebaatquote:
Omdat het een beetje rustig lijkt? Israel heeft geluk dat Egypte nu weer een militaire dictatuur heeft, dat Assad in het zadel lijkt te blijven zitten en dat ze met Jordanië beste vriendjes zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De tijden dat Israël onder de voet dreigde te worden gelopen door zijn buren, zijn voorbij.
In de huidige situatie kan je Israël met de beste wil van de wereld geen underdog noemen.
Nee maar die kunnen je ook klote verhalen vertellen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is niet alleen hierop gebaseerd natuurlijk, de feiten spreken voor mij voor zich verder.
Maar palestijnen kom je niet zovaak tegen in korte rokjes op een terras in Amsterdam.
In games overigens wel. Schijtirritant volk dat continue 'Allah is one' loopt te spammen met een ping van 150.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is niet alleen hierop gebaseerd natuurlijk, de feiten spreken voor mij voor zich verder.
Maar palestijnen kom je niet zovaak tegen in korte rokjes op een terras in Amsterdam.
Jon Snow knows nothing.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:24 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
[..]
dat van Assad heeft niet zoveel met geluk te maken, ze hebben zelf een dikke vinger in de pap als het gaat om het prolongeren van die burgeroorlogquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:00 schreef Kirov het volgende:
[..]
Omdat het een beetje rustig lijkt? Israel heeft geluk dat Egypte nu weer een militaire dictatuur heeft, dat Assad in het zadel lijkt te blijven zitten en dat ze met Jordanië beste vriendjes zijn.
Alles kan ja. Maar zodra iemand gezellig bij mij komt zitten te vertellen dat ze zo trots zijn dat ze de hele dag raketten op israel afschieten is het gesprek snel over.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar die kunnen je ook klote verhalen vertellen.
Dus de momentele chaos in het M-O hadden ze niet voor zien en deels per ongeluk zelf veroorzaakt?quote:
Wat nou als die toevallige Palestijn dat niet zo zeggen? Niet iedereen is haatdragend..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alles kan ja. Maar zodra iemand gezellig bij mij komt zitten te vertellen dat ze zo trots zijn dat ze de hele dag raketten op israel afschieten is het gesprek snel over.
Als jij vertelt dat je daardoor verplicht in het leger moet als meisje en dan hoe het er aan toegaat, dan heb je een gesprek. En ze was niet haatdragend, gewoon voornamelijk bang voor dr familie.
lijkt me evidentquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dus de momentele chaos in het M-O hadden ze niet voor zien en deels per ongeluk zelf veroorzaakt?
Is dat zo? Afgezien dat Hezbollah zichzelf de dood in jaagt in Syrië hebben ze er volgens mij niet zo veel baat bij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat van Assad heeft niet zoveel met geluk te maken, ze hebben zelf een dikke vinger in de pap als het gaat om het prolongeren van die burgeroorlog
Das gewoon speculeren over iets dat niet is gebeurd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat nou als die toevallige Palestijn dat niet zo zeggen? Niet iedereen is haatdragend..
tuurlijk wel, Assad is geen fan van Israel, Syrie is nooit van geweest van Israel en omdat ze zichzelf aan stukken scheuren heeft Israel er heel weinig last van momenteelquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:04 schreef Kirov het volgende:
[..]
Is dat zo? Afgezien dat Hezbollah zichzelf de dood in jaagt in Syrië hebben ze er volgens mij niet zo veel baat bij.
Ah, plaatjes posten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, dat is ook wel te zien aan hun beschaving, vervallen steden, nauwelijks welvaart, slechte voorzieningen, krakkemikkige huizen, geen ruimte voor entertainment of iets als ontspanning.
Puur en alleen gericht op moorden en uitroeien dat Israel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er idd uit als een volk dat de HELE FUCKING DAG bezig is met het afmaken van anderen idd.
Je begon er zelf over... Zowiezo is het per toeval dat je Israelische mensen kent... Aan de andere kant zijn ook mensen. En dat is het probleem. De menselijkheid wordt vergeten...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das gewoon speculeren over iets dat niet is gebeurd.
Ook voor ik haar leerde kennen was ik al pro Israel hoor. Vriend van me is er een jaar geweest, tijd van zijn leven gehad, leuke, vriendelijke mensen overal.
Nee, leugens verzinnen is geweldig sterkquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, plaatjes posten.
![]()
![]()
Topargumentatie.
En als een Israëlische soldaat met trots vertelt dat hij Arabieren heeft afgeknald?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alles kan ja. Maar zodra iemand gezellig bij mij komt zitten te vertellen dat ze zo trots zijn dat ze de hele dag raketten op israel afschieten is het gesprek snel over.
Zo'n toeval is dat niet in Amsterdam hoor, heb ook op school gezeten met een Joodse tweeling bijv.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je begon er zelf over... Zowiezo is het per toeval dat je Israelische mensen kent... Aan de andere kant zijn ook mensen. En dat is het probleem. De menselijkheid wordt vergeten...
waarom niet?quote:
Dat komt omdat ze doorgaans wat meer ervaren soldaten sturen naar Gaza. Onder Staff Sergeant staan de Sergeant > Corporaal > soldaat (private). Je wordt gepromoveerd op basis van de tijd die je dient.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Is Staff Sergeant de laagste rang in het leger ofzo?
Zie nergens een Private staan.
Dat hoeft van mij dus ook niet. Leek me evident.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En als een Israëlische soldaat met trots vertelt dat hij Arabieren heeft afgeknald?
Nee! Gister dacht iemand al dat ik Turks of Marokkaans ben. Mijn mening is niet gebaseerd op een nationaliteit of afkomst of religie. Maar omdat ik gewoon een mens ben.quote:
Waarom post je dan niet in het topic over Boko Haram?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee! Gister dacht iemand al dat ik Turks of Marokkaans ben. Mijn mening is niet gebaseerd op een nationaliteit of afkomst of religie. Maar omdat ik gewoon een mens ben.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-verslag-vanuit-gazaquote:Een verslaggever van de Franse nieuwszender France24 staat ineens midden in het nieuws dat hij probeert te verslaan. Tijdens een live-verslag vanuit de Gazastrook wordt achter zijn rug een raket afgeschoten.
Correspondent Gallagher Fenwick doet live verslag van het conflict tussen Israël en Hamas als er achter hem een raket op Israël wordt afgeschoten. Dat gebeurde gisterenavond.
Fenwick is ongedeerd, maar maakt zich wel uit de voeten. "Meestal volgt er binnen een paar minuten een vergelding op dit soort acties", zegt hij nog.
Kan niet overal gaan posten , weet niet overal wat van af? Wat doe jij dan hier ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Waarom post je dan niet in het topic over Boko Haram?
Of over ISIS?
Of al die andere conflicten in de wereld??
Knappe dooddoener.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Of over ISIS?
Kap eens met die onzinnige stromannen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Zie Palestijnen ook eens als blanke mensen en dan verdwijnt mijn waas vanzelf.
Gister dacht al iemand dat ik vanwege mijn naam ook vast dacht dat die maylasian toestel uit de lucht was geschoten door Israeli's ... ff serieus ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef sp3c het volgende:
ga nu niet weer op de persoonlijke tour he
Ik dacht dat je zo menselijk was, maar je maakt je alleen druk om een conflict waarbij relatief gezien zeer weinig slachtoffers vallen, beetje selectieve verontwaardiging vind je niet of??quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan niet overal gaan posten , weet niet overal wat van af? Wat doe jij dan hier ?
En ja dat is ook erg. De hele tijd die domme argumenten van waarom zeg je daar niks over en daar etc.
In plaats van je woorden terug nemen gewoon all in gaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kap eens met die onzinnige stromannen.
Waarom post jij niet in het PTA-forum?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Of over ISIS?
En weer wil jij niet begrijpen dat Israel de bezetter is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:13 schreef Yasmin23 het volgende:
En weeeeeeeeeeeer discussie over wie de schuldige is.
Fucked up dat het bestand alweer geschonden is. Hoopte serieus dat het goed zou gaan.
Zolang ook buiten Israel/Palestina mensen alleen maar met een vinger naar een partij kunnen wijzen stopt het niet.
PTA?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom post jij niet in het PTA-forum?
Quote anders eens de posts waar je zo bad op gaatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:11 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In plaats van je woorden terug nemen gewoon all in gaan.
Snap niet zo waarom je je zo op mij richt. Je weet niet wat ik denk dus hoef je ook geen dingen aan te nemen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:11 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik dacht dat je zo menselijk was, maar je maakt je alleen druk om een conflict waarbij relatief gezien zeer weinig slachtoffers vallen, beetje selectieve verontwaardiging vind je niet of??
Ja, maar DAT doen ze niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Palestijnen hebben recht op zelfverdediging?
Wat ik vooral zie, is dat jij iedereen die niet aansluit bij jouw pro-Israelische polonaise de mond probeert te snoeren met dergelijke dooddoeners.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:11 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Jij houdt ook van nutteloze discussies in andere topics ik weet het![]()
.
Begrijp ik wel.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En weer wil jij niet begrijpen dat Israel de bezetter is.
Da's waar, Egypte is een ander verhaal omdat daar stabiliteit wel gewenst is en omdat dat niet gelukt is. Maar Libie, Irak, Gaza, Syrie, etc zijn heel andere verhalen, landen waar de VS zich ook veel nadrukkelijker mee bemoeit heeft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
het is bekend dat ze met de rebellen in bed lagen voordat die helemaal allah is ackbar gingen
dat doen ze niet omdat ze zo graag een vrij en vrolijk Syrie willen zien
edit: ownee wacht ik haal 2 dingen door elkaar nu
Amerika heeft dik ingezet op stabiliteit in een aantal landen (Egypte bv) waar het nu helemaal losgaat
dan is er iets niet helemaal goed gegaan
Maar denk je niet dat op dit moment voor de mensen in Gaza misschien een oorlog ook beter is?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Snap niet zo waarom je je zo op mij richt. Je weet niet wat ik denk dus hoef je ook geen dingen aan te nemen.
Reden waarom ik hier zit is omdat er alleen met vingers gewezen kan worden en de mensen totaal worden vergeten. Bij groepen zoals ISIS of Boko Haram is het compleet duidelijk dat die afschuwelijk zijn.
Libie en Irak zijn ook compleet gefaaldquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Da's waar, Egypte is een ander verhaal omdat daar stabiliteit wel gewenst is en omdat dat niet gelukt is. Maar Libie, Irak, Gaza, Syrie, etc zijn heel andere verhalen, landen waar de VS zich ook veel nadrukkelijker mee bemoeit heeft.
Dus dat!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik vooral zie, is dat jij iedereen die niet aansluit bij jouw pro-Israelische polonaise de mond probeert te snoeren met dergelijke dooddoeners.
Yasmin is Palestijn en zo niet, dan moet ze maar eens in andere topics gaan posten. Ik stel wat Israel-kritische vragen en dat wordt direct beschouwd als stoken en 'nutteloos' discussie voeren.
Misschien moet je wat doen aan je houding.
Welke leugens?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, leugens verzinnen is geweldig sterk.
nee dat denk ik niet neequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:14 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat op dit moment voor de mensen in Gaza misschien een oorlog ook beter is?
Oh nee hoor, je stelt gewoon domme vragen, had me niet uitgemaakt of ze Israel-kritisch waren in jouw ogen of niet dat is iets heel anders!!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik vooral zie, is dat jij iedereen die niet aansluit bij jouw pro-Israelische polonaise de mond probeert te snoeren met dergelijke dooddoeners.
Yasmin is Palestijn en zo niet, dan moet ze maar eens in andere topics gaan posten. Ik stel wat Israel-kritische vragen en dat wordt direct beschouwd als stoken en 'nutteloos' discussie voeren.
Misschien moet je wat doen aan je houding.
Nee dat denk ik niet! Oorlog is per definitie beter.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:14 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat op dit moment voor de mensen in Gaza misschien een oorlog ook beter is?
Ja, maar het ging ons* LelijKnap om de intentie...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Libie en Irak zijn ook compleet gefaald
had je beter kunnen laten voor wat het was
Is ook niet zo.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En weer wil jij niet begrijpen dat Israel de bezetter is.
eigenlijk welquote:
Marokkaans natuurlijkquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mijn naam is idd niet Nederlands. Voor de rest hoeft er niet naar me nationaliteit gevraagd te worden.
Ik denk dat je slecht bedoelt, maar soms kan het doel de middelen heiligen, denk je niet, immers in Gaza wordt het tijd dat Hamas wordt verdreven, en dat kan alleen door ze te verzwakken!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet! Oorlog is per definitie beter.
En waarom is de achtergrond van een user relevant in deze discussie?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Oh nee hoor, je stelt gewoon domme vragen, had me niet uitgemaakt of ze Israel-kritisch waren in jouw ogen of niet dat is iets heel anders!!
wellesquote:
de intentie is de situatie zo houden dat je/we er goedkoop olie kunnen kopenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, maar het ging ons* LelijKnap om de intentie...
soms joods zijn?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom is de achtergrond van een user relevant in deze discussie?
We gaan toch ook niet vragen of jij soms joods bent.
Als ze Palestijns was geweest had ik het begrepen, welke andere islam-variant (niet zeggende dat alle Palestijnen alleen maar moslim zijn), had ik het selectieve verontwaardiging gevonden. Nationaliteit en achtergrond doen er wel degelijk toe in deze discussie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom is de achtergrond van een user relevant in deze discussie?
We gaan toch ook niet vragen of jij soms joods bent.
... and not a single fuck was given that day.quote:
bommen, granaten, heleboel dodenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Staakt-het-vuren zorgt alleen maar verlenging van bijna precies dezelfde situatie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |