Dat is een andere oorlog, de Libanonoorlog, bedoel ik veel slachtoffers.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik lees 4 gesneuvelden.. of is dit een andere oorlog
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Zomerregens
Ah ja, ik zie het.. 119 volgens wiki.quote:
Eigenlijk wordt daar ook niet echt veel over gerapporteerd ... of mis ik iets ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Meer dan 60 gesneuvelde IDF al.. dat is veel. Niet eerder meegemaakt
Wat ik opvallend vindt is dat er nergens cijfers te vinden zijn over het aantal dode Hamas strijders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt daar ook niet echt veel over gerapporteerd ... of mis ik iets ?
Hoe vallen die doden aan Israelische kant ?
Op den duur krijg je een beeld van hamas die alleen heimelijk wat raketjes afschieten vanuit burgerhuizen, maar wsl doen die dan ook vuurgevechten en straatgevechten ofzo ?
In Israëlische media wel.. o.a. gepantserd voertuig dat op een booby trap rijdt (7 doden), mortieraanval (stuk of 4 doden), aanval via een tunnel op een Israëlische post (5 doden), booby trap in gebouw van UN (3 doden).. tsja, zo gaat het hardquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Denk dat je ze moeilijk uit elkaar kan houden als ze onder het puin vandaan geschraapt worden..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:13 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat ik opvallend vindt is dat er nergens cijfers te vinden zijn over het aantal dode Hamas strijders.
Ik lees alleen maar over burgerdoden maar niets over Hamas militanten.
Hoe zit dat ?
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe vallen die doden aan Israelische kant ?
Op den duur krijg je een beeld van hamas die alleen heimelijk wat raketjes afschieten vanuit burgerhuizen, maar wsl doen die dan ook vuurgevechten en straatgevechten ofzo ?
http://www.timesofisrael.(...)-war-crimes-charges/quote:Hamas leader says IDF soldier kidnapped before truce
Hamas’s Moussa Abu Marzouk says Hamas captured an Israeli soldier. He tells the Turkish Anadolu news agency that the kidnapping took place shortly before the since-collapsed truce went into effect.
Israel says the incident in which the soldier was kidnapped occurred at about 9.30, more than an hour into the supposed truce.
Read more: Gaza truce collapses as rockets hit Israel, fighting breaks out in Rafah | The Times of Israel http://www.timesofisrael.(...)arges/#ixzz398csrYGb
Follow us: @timesofisrael on Twitter | timesofisrael on Facebook
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.
Turken weten alles.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef Taxandria het volgende:
[..]
http://www.timesofisrael.(...)-war-crimes-charges/
Die Turken weten vast al wie er gelijk heeft.
Dat komt vast van een neutrale bronquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
'At 6:00 AM Zionist forces decided to make progress east of Rafah. Immediately, they were ambushed by resistance. Direct clashes took place from distance 0. Resistance could take a Zionist soldier during the clashes and went back to Rafah. Zionist forces reacted by attacking the houses of Palestinians. Tens are killed and hundreds are injured...'
Zo winnen ze nooit de sympathie prijs nee.. smerig tuigquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.
Wederom Hamas dat een laf spelletje speelt.
ok bedanktquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.
Nee maar geen enkele bron is nog neutraal te noemen. Is altijd wel iemand die dat zegt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:19 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat komt vast van een neutrale bron
ja klopt, ik zie het nu ook op israelische tvquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.
Sorry spec. Ik maak het binnenkort goed met je.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:09 schreef sp3c het volgende:
ik snap trouwens niet dat xa1pt niet op mijn gesneer in gaat, het is zijn echt wel goede sneren!
dit is helemaal niet de bedoeling, nu zit ik met cynischerob te bakkeleien
ik ga wel weer aan het werk ...
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
'At 6:00 AM Zionist forces decided to make progress east of Rafah. Immediately, they were ambushed by resistance. Direct clashes took place from distance 0. Resistance could take a Zionist soldier during the clashes and went back to Rafah. Zionist forces reacted by attacking the houses of Palestinians. Tens are killed and hundreds are injured...'
Een bron die gewoon het Israelische leger zegt ipv 'Zionist forces' zou toch al wat beter zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar geen enkele bron is nog neutraal te noemen. Is altijd wel iemand die dat zegt.
Oja daar komt dat antisemitisme natuurlijk vandaag. Het is allemaal tegen de jodenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het conflict is er juist omdat het Joden zijn.
En waar gebeurt dat afkeuren dan?
Haha Hamas twitter accountje...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Een bron die gewoon het Israelische leger zegt ipv 'Zionist forces' zou toch al wat beter zijn.
Zelfs de Israelische TV noemt Hamas gewoon nog steeds Hamas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja voor mij is de Israelische tv ook zo'n bron....
Good for them !quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:27 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zelfs de Israelische TV noemt Hamas gewoon nog steeds Hamas.
Vertel nou maar wie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Bono Haram? Nope. IRA? Nope. Gewone westerse partijen.
CNN, ook zo'n neutrale bronquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Vergeet het woordje antisemitisme. Dit gaat over (van oudsher) twee semitische volkeren die twee verschillende kanten opgegaan zijn. De islamitische en joodse, die beide werken volgen die een 'wij' creeren, met een noodzakelijke 'zij'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja daar komt dat antisemitisme natuurlijk vandaag. Het is allemaal tegen de joden
Waarheid is hard, de feiten liegen niet, niet alleen CNN meld het, meerdere objectieve partijen.quote:
Dat je hypocriet bent.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zie dat je toch graag aandacht van mij wilt![]()
Dus wat zegt het over mij ?
Dus jij neemt het twitteraccount van Hamas hetzelfde als een Israelische krant zoals bvb Haaretzquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:35 schreef Janneke141 het volgende:
Bronnen zijn neutraal als ze zeggen wat je graag wil horen. Past het beter in het straatje van die ander, dan is het propaganda.
Zo moeilijk is het niet, jongens.
Hamas is een terreurorganisatie, als je echt zo om menselijkheid geeft, dan ga je niet die terreurorganisatie als bron gebruiken. Kom dan echt op voor de mensen in Gaza, dan moet je ook tegen Hamas zijn, anders is het dus hypocriet en selectief te noemen.quote:
Ik heb nergens gezegd dat ik voor Hamas ben. En ik vind Israel ook een terreurstaatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:38 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Hamas is een terreurorganisatie, als je echt zo om menselijkheid geeft, dan ga je niet die terreurorganisatie als bron gebruiken. Kom dan echt op voor de mensen in Gaza, dan moet je ook tegen Hamas zijn, anders is het dus hypocriet en selectief te noemen.
Als je tegen Israëls terreurdaden bent, ben je voor Hamas. Doh!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik voor Hamas ben. En ik vind Israel ook een terreurstaat
Ja dat zal het zijn iddquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je tegen Israëls terreurdaden bent, ben je voor Hamas. Doh!
Waarom gebruik je Hamas hierboven dan als bron?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik voor Hamas ben. En ik vind Israel ook een terreurstaat
Bron bewust weglaten, beetje doorzichtig...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:41 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Waarom gebruik je Hamas hierboven dan als bron?!
Tussen alle Israelische bronnen dacht ik ff snel een tegengeluid te laten zien. Zeg ik dat ik het ergens mee eens ben?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:41 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Waarom gebruik je Hamas hierboven dan als bron?!
Ja, net ook gezien. Leuke titel, terwijl ze zelf al duidelijk maken dar ze niet weten 'wie weer begonnen is'.quote:
nope, dat was de aanhoudende raketbeschietingen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
Lees trouwens net dat Hamas niet verantwoordelijk was voor de dood van die drie Israëlische tieners.
Toch apart, aangezien dat de aanleiding was voor de huidige schermutselingen.
Oud nieuws al gepost, na vandaag zal dat wel anders zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.politico.com/s(...)pid=sf#ixzz396FEycLD
Senate blocks aid to Israel
In the end, the Senate couldn’t even agree to deliver emergency aid to one of the United States’ closest allies.
A last-ditch effort to deliver aid to Israel during its war with Hamas died on the Senate floor, as Republicans blocked the proposal over concerns that it would increase the debt.
After Senate Republicans blocked Democrats’ $2.7 billion border aid package, which also included $225 million for Israel’s Iron Dome missile defense system and $615 million to fight Western wildfires, Senate Majority Leader Harry Reid tried to split off the Israel and wildfire money as a standalone bill, hoping to put aside the dispute over border funding and appeal to Republicans’ deep ties to Israel.
“We’ve all watched as the tiny state of Israel, who is with us on everything, they have had in the last three weeks 3,000 rockets filed into their country,” Reid said. “Secretary of Defense Chuck Hagel asked for $225 million in emergency funding so that Israel’s arsenal as it relates to the Iron Dome could be replenished. It’s clear that is an emergency, and we should be able to agree on that.”
It didn’t work.
Even though GOP leaders had vowed to pass an Israel aid bill in recent days, Republicans rejected Reid’s request. First Senate Minority Whip John Cornyn (R-Texas) objected to Reid’s request for a straight emergency cash infusion for firefighting and Israel. Then Sen. Tom Coburn (R-Okla.) offered an alternative that would deliver money to Israel and the West and offer commensurate spending cuts to international organizations like the United Nations; Reid blocked that.
“Our number one ally — at least in my mind — is under attack. If this isn’t an emergency I don’t know anything that is,” Reid said.
“I want to fund Israel,” replied Coburn. “I also want to make sure our children have a future.”
The stumble on delivering $225 million for Israel’s Iron Dome missile defense system, which is used to shoot down rockets aimed at Israel, infuriated GOP hawks who’d been pushing Reid to break the Israel funding from the border bill.
“It’s an important moment for the Senate and the House to show support for Israel. All I can say that if you don’t see the need to come to Israel’s aid now, and the message that it would send now, it would be a big mistake,” said Sen. Lindsey Graham (R-S.C.). “Any person who thinks that the Iron Dome is unnecessary needs to go to the floor and tell us why, why we don’t need to help Israel right now. They’re asking for our help, they’re our best friend in the region, one of our best friends in the world. “
Er hoeft niets ontkend te worden. Je pogingen de discussie op te delen in 2 kampen slaan gewoon nergens op.quote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
nope, dat was de aanhoudende raketbeschietingen.
quote:Het is al dagen onrustig in het betreffende gebied. Israël en de Palestijnen voeren over en weer luchtaanvallen uit. Aanleiding is de ontvoering van en moord op drie Israëlische tieners die eind juni dood werden gevonden in de door Israël bezette Palestijnse Westelijke Jordaanoever.
Bron
quote:'Israël zegt bestand op'
De wapenstilstand van 72 uur tussen Israël en Hamas die vanochtend om 7 uur is ingegaan, is alweer verleden tijd. Volgens de Israëlische krant Haaretz, die zich baseert op bronnen binnen de veiligheidsdienst, is er ondanks het staak-het-vuren vanmorgen geschoten in de Gazastrook.
Volgens Palestijnse hulpverleners hebben Israëlische tanks het vuur geopend in het zuiden van de Gazastrook. Daarbij zijn zeker 40 doden gevallen, melden de Palestijnse autoriteiten. Israël reageerde naar eigen zeggen op een ernstige schending van het bestand door Hamas.
De beschieting van de stad Rafah in de Gazastrook vond plaats nadat in de morgen een bestand was ingegaan tussen Israël en de Palestijnse strijders in de Gazastrook. Het moest 72 uur stand houden om humanitaire hulp mogelijk te maken.
De Verenigde Naties en de Verenigde Staten hadden grote druk uitgeoefend op de partijen om de wapens tijdelijk neer te leggen. Israël heeft de VN en de VS laten weten dat het bestand is mislukt, meldt al-Arabiya.
Ontvoering
Correspondent Jan Franke sprak met het Israëlische leger over de vroeg afgebroken wapenstilstand. "Zij vertelden dat er vanochtend om half tien nabij Rafah vanuit een tunnel Palestijnse zelfmoordstrijders zijn gestormd. Die hebben zichzelf opgeblazen. Daarbij zijn Israëlische soldaten gewond geraakt en vermoedelijk ook gedood. Dat is het incident waarvan zij zeggen: daarop hebben wij teruggeschoten. Het leger heeft dan ook gezegd dat de wapenstilstand wat hen betreft voorbij is."
Correspondent Jan Franke: "Ontvoering soldaat was één van de grootste angsten van Israël"
Het verhaal gaat dat Hamas een Israëlische soldaat heeft gekidnapt. Dit is volgens Franke een van de grootste angsten in het land. "En iemand van het leger vertelde me inderdaad dat ze sterke vermoedens hebben dat een van hun soldaten is ontvoerd." De militair nam deel aan een actie om gevechtstunnels die Hamas richting Israël heeft gegraven, te verwoesten.
Volgens Franke is de humanitaire situatie in Gaza 'heel erg slecht'. "Het verslechtert met de dag. Sinds het conflict drie weken geleden begon is het aantal Palestijnen dat volledig afhnakelijk is van hulpgoederen van de verenigde naties gestegen tot 250.000. Tel daarbij op dat de stroom- en watervoorziening bijna nergens aanwezig is en je hebt een situatie waarin ziekenhuizen amper kunnen opereren."
Beter lezen, een groep die wel degelijk connecties heeft met Hamas, maar mogelijk niet een opdracht kreeg van de centrale leiding tot deze actie, dat maakt Hamas niet minder verantwoordelijk, hun leden min of meer.quote:
legerwoordvoerders spraken al vanaf het begin van een reactie op aanhoudende raketbeschietingen, evenals alle media in israel. o.a. ha'aretzquote:
Alsnog een wat lullige aanleiding, maar goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:57 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Beter lezen, een groep die wel degelijk connecties heeft met Hamas, maar mogelijk niet een opdracht kreeg van de centrale leiding tot deze actie, dat maakt Hamas niet minder verantwoordelijk, hun leden min of meer.
stop eens met huilen en ga ontopic aubquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:56 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Omdat je weet dat ik gelijk heb, je weet dat je alleen maar met dit conflict bezig bent omdat je anti-westers bent, omdat je wordt meegesleurd door je islamitische omgeving.
Het is ontopic, omdat de agenda van vele posters en zogenaamde demonstranten ontbloot wordt, denken dat hier een zinnige discussie zonder polarisatie kan zijn is naïef.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
stop eens met huilen en ga ontopic aub
de volkskrant heeft het fout.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alsnog een wat lullige aanleiding, maar goed.
Tsja, het conflict laaide wel op nadat die jongens waren gevonden.quote:
klopt, hamas reageerde o.a. op israelische arrestaties van hamas leden en andere palestijnen door raketten af te schieten. toen reageerde israel weer en nu is er oorlog. zoiets.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het conflict laaide wel op nadat die jongens waren gevonden.
Jij beschouwt het hebben van een andere mening al als een provocatie, dus dat wordt lastig.quote:
En Israëlische jongeren staken een Palestijnse tiener levend in de brand.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:05 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
klopt, hamas reageerde o.a. op israelische arrestaties van hamas leden en andere palestijnen door raketten af te schieten. toen reageerde israel weer en nu is er oorlog. zoiets.
Ik beschouw het plaatsen van het Hamas-twitter account, zonder bronvermelding of commentaar, en dan zeggen dat al die bronnen gelijk zijn als provocatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij beschouwt het hebben van een andere mening al als een provocatie, dus dat wordt lastig.
Waar zijn die jongeren inmiddels?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Israëlische jongeren staken een Palestijnse tiener levend in de brand.
Gezellige boel.
Wees gerust, ik wil helemaal niemand helpen. Ik kom hier alleen m'n mening geven.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik beschouw het plaatsen van het Hamas-twitter account, zonder bronvermelding of commentaar, en dan zeggen dat al die bronnen gelijk zijn als provocatie.
Ik beschouw dat wanneer jij zegt dat je voor menselijkheid bent, mensen in Gaza wilt helpen, maar op geen enkel andere conflict reageert als een provocatie.
Ging het om jou dan?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wees gerust, ik wil helemaal niemand helpen. Ik kom hier alleen m'n mening geven.
Dit is misschien wil aardig leesvoer voor jou. Misschien dat je de zaken dan wat minder eenzijdig bekijkt. Denk het niet, maar goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:07 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Waar zijn die jongeren inmiddels?!
Waar zijn die Palestijnse ontvoerders?!
dat heeft verder niet zo heel veel te maken met deze oorlog.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En Israëlische jongeren staken een Palestijnse tiener levend in de brand.
Gezellige boel.
Ik ben ook door jou ook al eens beschuldigd van provoceren. Aanleiding daarvoor was het met jou oneens zijn.quote:
Het ging niet om hem dus wat heeft dat er mee te maken?!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee maar Koos heeft wel gelijk in die post.
Nogmaals: Stop dus met zaniken
Dat heeft er alles mee te maken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dat heeft verder niet zo heel veel te maken met deze oorlog.
Is dat raar na zo veel jaar oorlog en gebrek aan doorbraken in vredesakkoorden?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is misschien wil aardig leesvoer voor jou. Misschien dat je de zaken dan wat minder eenzijdig bekijkt. Denk het niet, maar goed.
De Arabierenhaat van een nieuwe generatie Israeli's
Het zit blijkbaar in de mens zelfe dat ze altijd een kant kiezen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Beetje zinloos dat welles-nietes.. wanneer komt er weer een beetje niveau in deze discussie?
Jawel, het voedt de onvrede en haat aan beide kanten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:09 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
dat heeft verder niet zo heel veel te maken met deze oorlog.
Ja, ik vind dat best raar ja. Of op z'n minst zorgwekkend. Net zoals dat ik de opkomst van de PVV verontrustend vind.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Is dat raar na zo veel jaar oorlog en gebrek aan doorbraken in vredesakkoorden?
Was te verwachten misschien zelfs!
Overigens zie je het in andere delen van de wereld ook moslimhaat!
Dat enkele jaren geleden de PVV de grootste werd bij scholierenverkiezingen zegt iets over de toekomst!
Israel gaat Gaza na vandaag al bezetten, daar is ISIS niet voor nodig. mark my words.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:13 schreef AgLarrr het volgende:
En dit is mogelijk het begin van het einde:
http://www.powned.tv/nieu(...)s_tegen_barbaas.html
Als ISIS en Hamas gezazmenlijk de strijd aangaan dan zal Israel alle (morele) redenen menen te hebben om de hele zwik gewoon te bezetten. Ook het westen zal niet anders kunnen dan te kiezen tegen het kwaad dat ISIS heet.
Edit: als Hamas ook maar iets van verstand heeft zal ze dit proberen te voorkomen.
De westoever is er ook nog.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Israel gaat Gaza na vandaag al bezetten, daar is ISIS niet voor nodig. mark my words.
Ik vind het niet zorgwekkend in Israel, het democratische rechtssysteem en de vele Israelische NGO's en andere humanitaire initiatieven, net zoals Arabieren binnen de Israelische grenzen, zorgen er voor dat dit niet uit de hand gaat lopen, maar het zal vrede lastiger maken dat wel, maar nogmaals de winst van Labour en Yesh Atid is net zo goed gunstig te noemen, en zo'n Lieberman mag dan rechts zijn, hij wil wel zo snel mogelijk vrede.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat best raar ja. Of op z'n minst zorgwekkend. Net zoals dat ik de opkomst van de PVV verontrustend vind.
Klopt ja.. ik was vroeger meer pro Israel, geciviliseerd westers land en een band met Nederland van oudsher.. maar later leer je dat het allemaal niet zo zwart wit ligt.. zeker als je documentaires ziet als '5 broken cameras' Die mensen zitten zo vol haat naar elkaar dat de goedwillenden worden overschreeuwd door de haatzaaiers.. geloof er niet in dat er ooit vrede komt daar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het zit blijkbaar in de mens zelfe dat ze altijd een kant kiezen.
In dit geval is dat gewoon onmogelijk. Het is een beetje kiezen tussen herpes en chlamydia, beide volken zitten zo vol haat dat het gedrag van beiden afschuwelijk is.
Het is natuurlijk op z'n minst ironisch dat de huidige generatie Israeli's rechts-extremistische trekjes krijgt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Ik vind het niet zorgwekkend in Israel, het democratische rechtssysteem en de vele Israelische NGO's en andere humanitaire initiatieven, net zoals Arabieren binnen de Israelische grenzen, zorgen er voor dat dit niet uit de hand gaat lopen, maar het zal vrede lastiger maken dat wel, maar nogmaals de winst van Labour en Yesh Atid is net zo goed gunstig te noemen, en zo'n Lieberman mag dan rechts zijn, hij wil wel zo snel mogelijk vrede.
nee, het is een binnenlandse kwestie waar partijen buiten israel geen rol in hebben gespeeld. er valt geen directe link te leggen tussen deze moord en de oorlog die nu aan de gang is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heeft er alles mee te maken.
Maar goed, ik houd er verder ook over op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |