Dat is een andere oorlog, de Libanonoorlog, bedoel ik veel slachtoffers.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik lees 4 gesneuvelden.. of is dit een andere oorlog
http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Zomerregens
Ah ja, ik zie het.. 119 volgens wiki.quote:
Eigenlijk wordt daar ook niet echt veel over gerapporteerd ... of mis ik iets ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Meer dan 60 gesneuvelde IDF al.. dat is veel. Niet eerder meegemaakt
Wat ik opvallend vindt is dat er nergens cijfers te vinden zijn over het aantal dode Hamas strijders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Eigenlijk wordt daar ook niet echt veel over gerapporteerd ... of mis ik iets ?
Hoe vallen die doden aan Israelische kant ?
Op den duur krijg je een beeld van hamas die alleen heimelijk wat raketjes afschieten vanuit burgerhuizen, maar wsl doen die dan ook vuurgevechten en straatgevechten ofzo ?
In Israëlische media wel.. o.a. gepantserd voertuig dat op een booby trap rijdt (7 doden), mortieraanval (stuk of 4 doden), aanval via een tunnel op een Israëlische post (5 doden), booby trap in gebouw van UN (3 doden).. tsja, zo gaat het hardquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Denk dat je ze moeilijk uit elkaar kan houden als ze onder het puin vandaan geschraapt worden..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:13 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat ik opvallend vindt is dat er nergens cijfers te vinden zijn over het aantal dode Hamas strijders.
Ik lees alleen maar over burgerdoden maar niets over Hamas militanten.
Hoe zit dat ?
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe vallen die doden aan Israelische kant ?
Op den duur krijg je een beeld van hamas die alleen heimelijk wat raketjes afschieten vanuit burgerhuizen, maar wsl doen die dan ook vuurgevechten en straatgevechten ofzo ?
http://www.timesofisrael.(...)-war-crimes-charges/quote:Hamas leader says IDF soldier kidnapped before truce
Hamas’s Moussa Abu Marzouk says Hamas captured an Israeli soldier. He tells the Turkish Anadolu news agency that the kidnapping took place shortly before the since-collapsed truce went into effect.
Israel says the incident in which the soldier was kidnapped occurred at about 9.30, more than an hour into the supposed truce.
Read more: Gaza truce collapses as rockets hit Israel, fighting breaks out in Rafah | The Times of Israel http://www.timesofisrael.(...)arges/#ixzz398csrYGb
Follow us: @timesofisrael on Twitter | timesofisrael on Facebook
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.
Turken weten alles.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef Taxandria het volgende:
[..]
http://www.timesofisrael.(...)-war-crimes-charges/
Die Turken weten vast al wie er gelijk heeft.
Dat komt vast van een neutrale bronquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
'At 6:00 AM Zionist forces decided to make progress east of Rafah. Immediately, they were ambushed by resistance. Direct clashes took place from distance 0. Resistance could take a Zionist soldier during the clashes and went back to Rafah. Zionist forces reacted by attacking the houses of Palestinians. Tens are killed and hundreds are injured...'
Zo winnen ze nooit de sympathie prijs nee.. smerig tuigquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.
Wederom Hamas dat een laf spelletje speelt.
ok bedanktquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
explosieven in tunnels en huizen, sniper fire, infiltratie via tunnels, mortiervuur.. directe gevechten vermijdt hamas liever omdat ze daar niet in het voordeel zijn.
Nee maar geen enkele bron is nog neutraal te noemen. Is altijd wel iemand die dat zegt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:19 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat komt vast van een neutrale bron
ja klopt, ik zie het nu ook op israelische tvquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik zit CNN te kijken en het schijnt dat Hamas tijdens het staakt het vuren een zelfmoord actie wou uitvoeren, dat is gedeeltelijk gelukt en er is een IDF soldaat ontvoerd.
Sorry spec. Ik maak het binnenkort goed met je.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:09 schreef sp3c het volgende:
ik snap trouwens niet dat xa1pt niet op mijn gesneer in gaat, het is zijn echt wel goede sneren!
dit is helemaal niet de bedoeling, nu zit ik met cynischerob te bakkeleien
ik ga wel weer aan het werk ...
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef Yasmin23 het volgende:
'At 6:00 AM Zionist forces decided to make progress east of Rafah. Immediately, they were ambushed by resistance. Direct clashes took place from distance 0. Resistance could take a Zionist soldier during the clashes and went back to Rafah. Zionist forces reacted by attacking the houses of Palestinians. Tens are killed and hundreds are injured...'
Een bron die gewoon het Israelische leger zegt ipv 'Zionist forces' zou toch al wat beter zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar geen enkele bron is nog neutraal te noemen. Is altijd wel iemand die dat zegt.
Oja daar komt dat antisemitisme natuurlijk vandaag. Het is allemaal tegen de jodenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het conflict is er juist omdat het Joden zijn.
En waar gebeurt dat afkeuren dan?
Haha Hamas twitter accountje...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Een bron die gewoon het Israelische leger zegt ipv 'Zionist forces' zou toch al wat beter zijn.
Zelfs de Israelische TV noemt Hamas gewoon nog steeds Hamas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja voor mij is de Israelische tv ook zo'n bron....
Good for them !quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:27 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Zelfs de Israelische TV noemt Hamas gewoon nog steeds Hamas.
Vertel nou maar wie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Bono Haram? Nope. IRA? Nope. Gewone westerse partijen.
CNN, ook zo'n neutrale bronquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:18 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Vergeet het woordje antisemitisme. Dit gaat over (van oudsher) twee semitische volkeren die twee verschillende kanten opgegaan zijn. De islamitische en joodse, die beide werken volgen die een 'wij' creeren, met een noodzakelijke 'zij'.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oja daar komt dat antisemitisme natuurlijk vandaag. Het is allemaal tegen de joden
Waarheid is hard, de feiten liegen niet, niet alleen CNN meld het, meerdere objectieve partijen.quote:
Dat je hypocriet bent.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zie dat je toch graag aandacht van mij wilt![]()
Dus wat zegt het over mij ?
Dus jij neemt het twitteraccount van Hamas hetzelfde als een Israelische krant zoals bvb Haaretzquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:35 schreef Janneke141 het volgende:
Bronnen zijn neutraal als ze zeggen wat je graag wil horen. Past het beter in het straatje van die ander, dan is het propaganda.
Zo moeilijk is het niet, jongens.
Hamas is een terreurorganisatie, als je echt zo om menselijkheid geeft, dan ga je niet die terreurorganisatie als bron gebruiken. Kom dan echt op voor de mensen in Gaza, dan moet je ook tegen Hamas zijn, anders is het dus hypocriet en selectief te noemen.quote:
Ik heb nergens gezegd dat ik voor Hamas ben. En ik vind Israel ook een terreurstaatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:38 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Hamas is een terreurorganisatie, als je echt zo om menselijkheid geeft, dan ga je niet die terreurorganisatie als bron gebruiken. Kom dan echt op voor de mensen in Gaza, dan moet je ook tegen Hamas zijn, anders is het dus hypocriet en selectief te noemen.
Als je tegen Israëls terreurdaden bent, ben je voor Hamas. Doh!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik voor Hamas ben. En ik vind Israel ook een terreurstaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |