http://en.wikipedia.org/wiki/Uncontrolled_decompressionquote:Op zondag 27 juli 2014 21:27 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ah, wist ik niet. Maar m'n vraag was meer algemeen bedoeld, of explosieve decompressie op die hoogte meteen bewusteloos zou maken. Dat lijkt iedereen te zeggen maar ik vind niet meteen een bron, en https://en.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines_Flight_243 zat slechts 2 km lager toen ze plots in een convertible vlogen.. iedereen bleef bij bewustzijn.
Ik betwijfel of het vliegtuig echt in stukjes is ontploft is in de lucht, gezien de explosie op de grond.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:46 schreef mrkos het volgende:
Hier een animatie hoe het gegaan is met vlucht MH17 plus uitleg over BUK systeem.
http://nos.nl/video/68004(...)met-vlucht-mh17.html
Ik begrijp niet goed waarom je appels en peren wil vergelijken. Als eerste is er hier een explosie geweest van 7-kg hoog explosief materiaal in de nabijheid van het vliegtuig. Dat veroorzaakt een behoorlijk schokgolf die al dodelijk kan zijn. Dan zijn er de fragmentatie delen die met hoge snelheid door het vliegtuig zijn gegaan. Delen van het vliegtuig die passagiers kunnen raken. De explosieve decompressie, blootstelling aan enorm lage temperaturen. Als jij dan wilt speculeren over de vraag hoe slachtoffers eraan toe zijn ga je gang maar enig nut heeft het niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ach, heb het antwoord voor full vacuum al gevonden: bij een test in 1966 , NASA Houston, van een ruimtepak werd een technicus plots aan volledig vacuum blootgesteld: hij verloor het bewustzijn na 12 a 15 seconden.
Voor een hoogte van 50,000 feet wordt gerekend op "useful consciousness" (bij bewustzijn, en in staat om als piloot te functioneren) van 9 tot 12 seconden.
http://liveuamap.com/quote:Op zondag 27 juli 2014 21:48 schreef tofastTG het volgende:
Zijn er al vordering bekend mbt. Het veroveren van de crashsite.
Wat men eerder toonde was toch dat het toestel in de lucht in 2 brak en de 2 stukken vervolgens op de grond terecht kwamen ? (nog een behoorlijk eind van elkaar zelfs)quote:Op zondag 27 juli 2014 21:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het vliegtuig echt in stukjes is ontploft is in de lucht, gezien de explosie op de grond.
neehee, dat wás mh17 niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat men eerder toonde was toch dat het toestel in de lucht in 2 brak en de 2 stukken vervolgens op de grond terecht kwamen ? (nog een behoorlijk eind van elkaar zelfs)
Je bent Joost niet hè....quote:Op zondag 27 juli 2014 21:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat men eerder toonde was toch dat het toestel in de lucht in 2 brak en de 2 stukken vervolgens op de grond terecht kwamen ? (nog een behoorlijk eind van elkaar zelfs)
Bizar zeg dit zo te kunnen volgen.... lijkt wel op Riskquote:
Ik heb wel paar foto's gezien van slachtoffers, die nauwelijks zichtbare verwondingen hadden.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp niet goed waarom je appels en peren wil vergelijken. Als eerste is er hier een explosie geweest van 7-kg hoog explosief materiaal in de nabijheid van het vliegtuig. Dat veroorzaakt een behoorlijk schokgolf die al dodelijk kan zijn. Dan zijn er de fragmentatie delen die met hoge snelheid door het vliegtuig zijn gegaan. Delen van het vliegtuig die passagiers kunnen raken. De explosieve decompressie, blootstelling aan enorm lage temperaturen. Als jij dan wilt speculeren over de vraag hoe slachtoffers eraan toe zijn ga je gang maar enig nut heeft het niet.
Dit staat er bij de infoquote:
quote:Liveuamap.com is non-profit, vrijwilligers gerund project van burgerlijke journalistiek. Onze missie is om te vertellen over crisis in Oekraïne over de hele wereld. We verzamelen informatie uit open bronnen en zet het op de kaart in het formaat van Reds-vs-Blues conflict.
Wilt u onze missie een vraag te delen, of hebben, mail naar [email protected] of vraag in Twitter @ liveuamap
Ter ondersteuning liveuamap.com je bitcoins kunt doneren aan 1EjYq48gmWN8mRxLtg6bZYyNT5xqZHonAd
quote:Op zondag 27 juli 2014 22:45 schreef yvonne het volgende:
Ik weet dat er hier wat users ook meelefden met de omgekomen dieren. In Hilversum wordt ook aan hun gedacht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoiets had ik met die foto van die gast uit Almere die poseerde met al die afgehakte hoofden. Dacht ook even dat het wel een aardige photoshop wasquote:Op zondag 27 juli 2014 21:11 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
Ik heb er geen spijt van hoor, maar doe het voor mijn gemoedstoestand liever niet. Ik vond het lijk (hoe gruwelijk het ook klinkt) er bijna nep uitzien. Alsof het een pop was.
In de vorige topics zat users gezien die ook oog hadden voor de dieren. De een kijkt graag enge filmpjes/foto's een ander denkt aan de dieren.quote:
Ik beweer ook niet dat het onmogelijk is een distress call uit te zenden, ik geef alleen aan waarom ik om een bron vraag, omdat het daardoor wel onwaarschijnlijker wordt. Dat gecombineerd met de ontkenning van de Maleisische premier maakt mij sceptisch over een eventuele distress call.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zou decompressie hen meteen uitschakelen? Daar ben ik niet zeker van, ken minstens één geval, maar dat was op lagere hoogte; 17,300 feet, waar de "voorruit" zeg maar loskwam en de piloot uit het toestel werd gesleurd. Dat vliegtuig is geland door copiloot, met crew die de piloot aan z'n benen vasthielden, en hij overleefde het.
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_5390
druk op elke hoogte:
grond - 101 kPa
17300 feet - 53 kPa
33000 feet - 27 kPa
Aloha 243: bovenste deel van de fuselage plots weg, op 24,000 feet, één stewardess uit het vliegtuig gezogen, rest overleeft:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines_Flight_243
Ze zijn duidelijk pro-Oekraïens. En soms zijn ze daarbij een beetje te optimistisch. Dan wordt bijv. gemeld dat een plaats heroverd is, terwijl die nog wordt uitgekamd en er daarbij nog gevechten plaatsvinden.quote:
Als de media schrijven dat decompressie op die hoogte meteen bewusteloos maakt, dan wil ik weten of dat klopt. Maakt niet uit of het hier ter sprake komt, of in een topic over Laika de eerste hond in de ruimte.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp niet goed waarom je appels en peren wil vergelijken. Als eerste is er hier een explosie geweest van 7-kg hoog explosief materiaal in de nabijheid van het vliegtuig. Dat veroorzaakt een behoorlijk schokgolf die al dodelijk kan zijn. Dan zijn er de fragmentatie delen die met hoge snelheid door het vliegtuig zijn gegaan. Delen van het vliegtuig die passagiers kunnen raken. De explosieve decompressie, blootstelling aan enorm lage temperaturen. Als jij dan wilt speculeren over de vraag hoe slachtoffers eraan toe zijn ga je gang maar enig nut heeft het niet.
Zijn het alleen aaibare dieren? Of komt er ook een altaar voor de mug?quote:Op zondag 27 juli 2014 22:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
In de vorige topics zat users gezien die ook oog hadden voor de dieren. De een kijkt graag enge filmpjes/foto's een ander denkt aan de dieren.
Mooi. Zeker weten dat er mensen zijn die de hondjes en de vogels belangrijk vinden. Groeten, ook aan Iteejer.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:45 schreef yvonne het volgende:
Ik weet dat er hier wat users ook meelefden met de omgekomen dieren. In Hilversum wordt ook aan hun gedacht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zet je zeiksnor eens af...quote:Op zondag 27 juli 2014 22:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Zijn het alleen aaibare dieren? Of komt er ook een altaar voor de mug?
Vast wel, ik heb er niet veel last van als mensen dingen doen die ik raar zou kunnen vinden.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Het waren honden en vogels.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ze doen.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Vast wel, ik heb er niet veel last van als mensen dingen doen die ik raar zou kunnen vinden.
Doe ik, dank je.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:51 schreef Staal het volgende:
[..]
Mooi. Zeker weten dat er mensen zijn die de hondjes en de vogels belangrijk vinden. Groeten, ook aan Iteejer.
allemaal nep burgemeestersquote:Op zondag 27 juli 2014 21:43 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Burgemeester van Stakhanov wordt opgepakt door Oekraïnse soldaten.
100% eenzijdig zo te zien. Als je die site leest zijn er geen burgers, alleen maar Poetin-terroristen en Russische huurlingen die met bosjes worden afgeslacht door de dappere strijders van het Oekraïense leger. Слава Україні! Героям слава!quote:
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. Ik ga er niet heen maar voor anderen kan het zalvend werken. Ook weer erg vroeg dat ze die datum roepen, straks zitten ze daar dan nog te onderhandelen.quote:ARNHEM - Een concert om de slachtoffers van de vliegramp MH17 te herdenken. In GelreDome. Op 17 september. Daarover gaat Frank Ong-Alok namens de Stichting Faces of MH17 maandag praten met directeur Hèrald van de Bunt van het Gelderse stadion.
Wat lief dat die mensen dat hebben gedaanquote:Op zondag 27 juli 2014 22:45 schreef yvonne het volgende:
Ik weet dat er hier wat users ook meeleefden met de omgekomen dieren. In Hilversum wordt ook aan hun gedacht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me ook heel voorbarig, er moet ook nog een officiële herdenkingsdienst komen.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:57 schreef MangoTree het volgende:
Concert in GelreDome voor slachtoffers MH17'
[..]
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. Ik ga er niet heen maar voor anderen kan het zalvend werken. Ook weer erg vroeg dat ze die datum roepen, straks zitten ze daar dan nog te onderhandelen.
Dat lijkt mee ook ja, zelfs de kerosine is in open lucht ontploftquote:Op zondag 27 juli 2014 21:46 schreef mrkos het volgende:
Hier een animatie hoe het gegaan is met vlucht MH17 plus uitleg over BUK systeem.
Alsof soldaten bewust burgers afslachten.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
100% eenzijdig zo te zien. Als je die site leest zijn er geen burgers, alleen maar Poetin-terroristen en Russische huurlingen die met bosjes worden afgeslacht door de dappere strijders van het Oekraïense leger. Слава Україні! Героям слава!
Vergeet niet dat de Oekraïniërs en Russen gewoonweg harder in het leven staan dan wij. Met wat expliciete stuff of bizarriteiten (bijv. die dudes die zich opdrukken op een 400+ meter-wolkenkrabber in aanbouwquote:Op zondag 27 juli 2014 21:14 schreef mrkos het volgende:
[..]
Maar jij zou het dus ook mooi gaan filmen? En er snachts doorheen lopen? Je weet niet eens waar alles ligt enzo
Moeilijk, ik had een collega die met haar gezin een zwaar ongeluk kreeg waarbij haar dochter overleed.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb wel paar foto's gezien van slachtoffers, die nauwelijks zichtbare verwondingen hadden.
Overigens daarna heb ik geen link meer geopend met slachtoffers, het is hoe dan ook geen prettig gezicht.
Als je een beter map weet, graag!quote:Op zondag 27 juli 2014 22:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
100% eenzijdig zo te zien. Als je die site leest zijn er geen burgers, alleen maar Poetin-terroristen en Russische huurlingen die met bosjes worden afgeslacht door de dappere strijders van het Oekraïense leger. Слава Україні! Героям слава!
Oekraïne werd uitgehongerd door Stalin voor WO2, barstensvol graan, maar dat was voor de steden; er zijn verscheidene hongersnoden geweest. Wat ik begrepen heb is dat in het gebied waar MH17 werd neergeschoten, niet alleen tijdens die hongersnoden, maar ook tijdens WO2 kannibalisme werd gerapporteerd...quote:Op zondag 27 juli 2014 23:02 schreef Falco het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Oekraïniërs en Russen gewoonweg harder in het leven staan dan wij. Met wat expliciete stuff of bizarriteiten (bijv. die dudes die zich opdrukken op een 400+ meter-wolkenkrabber) hebben ze minder moeite.
Komt vast ook door hun ellenlange geschiedenis die niet al te vrolijk is. Wij kennen uit de Tweede Wereldoorlog het drama van Putten, waarbij een half dorp uitgemoord werd. In het Oostfront gebeurde dit echter op structurele basis. Volgens de film Idi i Smotri (aanrader en daarbij ook bijzonder gruwelijk) werden alleen al in Wit-Rusland 628 dorpen met bewoners al compleet tot de grond afgefikt. Neem daarbij ook nog al die shit met het communisme en ik snap wel dat je als bevolking verknipt wordt en dat dat maar door blijft sijpelen in huidige bevolking.
Sorry hoor, maar dit is echt zulke onzin.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:45 schreef yvonne het volgende:
Ik weet dat er hier wat users ook meeleefden met de omgekomen dieren. In Hilversum wordt ook aan hun gedacht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoezo twijfel jij eraan?quote:Op zondag 27 juli 2014 21:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het vliegtuig echt in stukjes is ontploft is in de lucht, gezien de explosie op de grond.
Moeilijk om info over te vinden. Main server in Duitsland lijkt het (maar dat betekent niets). registrar godaddy.com, maar wie er achter zit?quote:
Dat mag jij vinden, anderen vinden het geen onzin. Wat maakt het uit? Heb jij er echt last van danquote:Op zondag 27 juli 2014 23:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is echt zulke onzin.
[..]
In Sint Petersburg was er zelfs een politie-afdeling opgericht, die op jacht was naar kannibalen tijdens het beleg.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oekraïne werd uitgehongerd door Stalin voor WO2, barstensvol graan, maar dat was voor de steden; er zijn verscheidene hongersnoden geweest. Wat ik begrepen heb is dat in het gebied waar MH17 werd neergeschoten, niet alleen tijdens die hongersnoden, maar ook tijdens WO2 kannibalisme werd gerapporteerd...
Mwa, ik heb liever dat je die berichten achterwege laat, het zijn maar een paar dieren. Ik krijg ook altijd het nare gevoel dat mensen die dat doen vaak ook de mensen zijn die tegen hun hond praten alsof die alles kan horenquote:Op zondag 27 juli 2014 23:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, anderen vinden het geen onzin. Wat maakt het uit? Heb jij er echt last van dan
Klopt wrs wel. Maar, als laat ik zeggen niet nabestaande is het niet prettig om dit te zien natuurlijk. Heb het gisteravond gezien door op een link hier te drukken, een eerlijk gezegd tja een diepe indruk maakt het... je gaat je voorstellen hoe het moet zijn geweest in de laatste momenten van de inslag van die raket. 295 mensen aan boord, er zullen ook mensen aan het wandelen zijn, filmpje kijken, keuvelen met de persoon naast je, op de wc zitten, beetje praten met de crew... en dan ineens, binnen seconden, het vliegtuig breekt uit elkaar, je voelt de kou, je wordt weggezogen met stoel en al, je kijkt omlaag in de diepte, geen lucht, ben je dood, allemaal... en lig je na anderhalf minuut in een veld in fucking Oekraïne.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Moeilijk, ik had een collega die met haar gezin een zwaar ongeluk kreeg waarbij haar dochter overleed.
Ze had niets meer van haar dochter gezien alleen haar voetje dat tussen de wrakstukken lag, ze mocht haar verder niet meer zien en dat is haar haar leven bijgebleven.
En toen ik het filmpje en die voet zag met gelakte nagels, dacht ik mteen aan mijn collega.
Ergens is een vader/moeder/man/kind/iemand die deze vrouw kent, en die heel misschien heel veel troost kan halen uit een stuk lichaam.
Als ik te sentimenteel klink je m'en fou.
ik heb in alle jaren dat ik in de zorg zit al zoveel dood meegemaakt dat ik steeds beter ga begrijpen wat troost kan bieden dat kunnen de absurdste dingen zijn ( in andermans ogen dan) Ik vind niks meer absurd.
quote:De eerste berichten over zogenaamde ambulance chasers zijn bij de Vereniging van Slachtoffer Advocaten binnengekomen. De chasers zijn Amerikaanse advocaten die via een contract met de nabestaanden van een ramp een deel van de schadevergoeding willen opstrijken.
Letselschade-advocaat Sander de Lang werd bij eerdere rampen al meerdere keren geconfronteerd met ambulance chasers: "Je kan je klok er op gelijkzetten dat er bij dit soort grote, internationale rampen advocaten vanuit het buitenland zijn die zich op de Nederlandse markt begeven om zoveel mogelijk slachtoffers en nabestaanden te gaan ronselen."
Cowboy's
Dat klinkt een beetje alsof het cowboy's zijn die op bloed afkomen om er geld aan te verdienen. De Lang: "Daar heeft het inderdaad alle schijn van. Ten eerste is het in Amerika zelfs verboden om zo snel na een ramp slachtoffers te gaan benaderen. Bovendien is het voor deze mensen helemaal niet nodig om zich op de Nederlandse markt te begeven."
Nee, dat zegt hij niet uit concurrentieoverwegingen, zegt De Lang. "Zeker niet. Ten eerste hebben de Nederlandse slachtoffers de Amerikanen helemaal niet nodig. En op het moment dat dat wel zo zou zijn, dan zouden ze met gerenommeerde Amerikaanse advocaten in zee moeten gaan en niet met dit soort cowboy's."
Privégegevens achterhalen
Hoe die mensen te werk gaan? "Wat ik zie uit eerdere rampen waar Nederlanders bij betrokken waren - dan noem ik even de Turkish Airlines-ramp uit 2009, de Tripoli-ramp in 2010 en de Costa Concordia - is dat deze mensen privénummers, -adressen en e-mailadressen achterhalen van nabestaanden en slachtoffers. Daar gaan ze dan gericht berichten naar toe sturen. Sterker nog, bij de Turkish Airlines-ramp heb ik meegemaakt dat een cliënt van mij thuis op de bank lag met een gebroken rug en onder de morfine. Plotseling stonden er zes Amerikaanse advocaten voor de deur met een prachtige Powerpoint-presentatie. Op die manier probeerden ze hem in de huiskamer over te halen om een handtekening te zetten."
Nee, de OP is wel mooi zo.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:13 schreef Prospera het volgende:
Is er iemand die deze foto in de OP kan zetten als heilige maagd Maria?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_op_rampplek___.html
Bizar inderdaad. Stomme vraag misschien maar wat betekent DNR (rood) en LNR (roze)? Ik zie niet een legenda of ik kijk er over heen.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bizar zeg dit zo te kunnen volgen.... lijkt wel op Risk
Jammer, het geeft wel de intentie aan van de separatisten.quote:
Donetsk Rebels en Lugansk Rebels?quote:Op zondag 27 juli 2014 23:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Bizar inderdaad. Stomme vraag misschien maar wat betekent DNR (rood) en LNR (roze)? Ik zie niet een legenda of ik kijk er over heen.
Volledig mee eens.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:49 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat het onmogelijk is een distress call uit te zenden, ik geef alleen aan waarom ik om een bron vraag, omdat het daardoor wel onwaarschijnlijker wordt. Dat gecombineerd met de ontkenning van de Maleisische premier maakt mij sceptisch over een eventuele distress call.
Dat zijn de twee provincies die de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen en zich bij Rusland willen voegen als federale staten.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Bizar inderdaad. Stomme vraag misschien maar wat betekent DNR (rood) en LNR (roze)? Ik zie niet een legenda of ik kijk er over heen.
Die gasten in Lugansk hebben natuurlijk ook hun eigen minister-presidentje?quote:Op zondag 27 juli 2014 23:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat zijn de twee provincies die de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen en zich bij Rusland willen voegen als federale staten.
DNR = Donetsk People's Republic / Donetsk National Republic
LNR = Lugansk People's Republic / Lugansk National Republic
Samen met nog wat andere provincies moet dat volgens de Russen uiteindelijk de sattelietstaat Novorossiya (New Russia) opleveren.
Heb je daar een bron voor? Is dat het officiële standpunt van Rusland?quote:Op zondag 27 juli 2014 23:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Samen met nog wat andere provincies moet dat volgens de Russen uiteindelijk de sattelietstaat Novorossiya (New Russia) opleveren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_State_of_Novorossiyaquote:Op zondag 27 juli 2014 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Is dat het officiële standpunt van Rusland?
quote:Op zondag 27 juli 2014 19:11 schreef mrkos het volgende:
Goed... Zonder die site dan... Geloven jullie in een ''false flag''
De term Novorossiya heb ik inderdaad vaker horen vallen.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:27 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat zijn de twee provincies die de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen en zich bij Rusland willen voegen als federale staten.
DNR = Donetsk People's Republic / Donetsk National Republic
LNR = Lugansk People's Republic / Lugansk National Republic
Ze hebben destijds gezamenlijk dit manifest naar buiten gebracht naar de Russische media:quote:Op zondag 27 juli 2014 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was me ontgaan, Donetsk wist ik wel.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:31 schreef agter het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_State_of_Novorossiya
quote:Land, its subsoil, water, flora and fauna, as well as major industrial and financial assets created by "the labor of the people," are public property, and cannot be privately owned. Large property, industrial and financial assets will be owned by the state. Remuneration of each person will be measured by the "usefulness of [one's] work to society"
Dat was het, maar de Oekraïne(Kiev) wilde dat absoluut niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen Rusland is niet socialistisch meer dus.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:35 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze hebben destijds gezamenlijk dit manifest naar buiten gebracht naar de Russische media:
http://www.rogerannis.com/manifesto-of-the-peoples-front-for-the-liberation-of-ukraine-novorossiya-and-transcarpathian-rus/
En Rusland steunt hun om dit doel te bereiken. Door het bijvoorbeeld ook mogelijk te maken om staten zich te laten aansluiten bij Rusland(wat ook de Krim annexatie mogelijk maakte).
Vandaar dat het een sattelietstaat is en niet 'compleet' onderdeel van Rusland. Hoewel ze dat politiek natuurlijk nog niet allemaal op een rijtje hebben. In die Wikipedia link zie je ook hoe groot het gebied wel niet moet worden, zelfs een stukje Moldavie maakt er onderdeel van uit.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen Rusland is niet socialistisch meer dus.
Ja, sws luchtkasteel natuurlijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
Vandaar dat het een sattelietstaat is en niet 'compleet' onderdeel van Rusland. Hoewel ze dat politiek natuurlijk nog niet allemaal op een rijtje hebben. In die Wikipedia link zie je ook hoe groot het gebied wel niet moet worden, zelfs een stukje Moldavie maakt er onderdeel van uit.
Lange training voor nodig mag je met een korrel zout nemen. Als je enkel wil mikken en schieten op het eerste vlegtuig dat je ziet is het vrij eenvoudig. Ze zouden niet zo nuttig zijn mocht je een hoop system checks etc moeten doorlopen voor je kunt vuren.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:46 schreef mrkos het volgende:
http://www.pprune.org/rum(...)near-donetsk-12.htmlquote:Adding to the BUK operations discussion - just three days ago Sergey Kurginyan has promised to the DNR leaders that "a group of specialists has just arrived that will be repairing the Buk launchers taken in Ukraininan military base". This was probably part of the meeting at 7 July where they argued on details of arms deliveries to DNR.
Zou dat een oplossing zijn om het gebied stabiel te krijgen? Ik heb mijn twijfels. Ben benieuw hoe ze het gaan oplossen.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
Vandaar dat het een sattelietstaat is en niet 'compleet' onderdeel van Rusland. Hoewel ze dat politiek natuurlijk nog niet allemaal op een rijtje hebben. In die Wikipedia link zie je ook hoe groot het gebied wel niet moet worden, zelfs een stukje Moldavie maakt er onderdeel van uit.
Oekraine gaat dat nooit toelaten dus dit kan maar twee kanten op gaan. Of Oekraine verslaat de rebellen, maar heeft de komende jaren nog last van terrorisme aan de grens. Of Rusland / Putin grijpt in en stuurt het eigen leger tot aan Kiev om de 'orde' te herstellen.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zou dat een oplossing zijn om het gebied stabiel te krijgen? Ik heb mijn twijfels. Ben benieuw hoe ze het gaan oplossen.
Meestal loste de Sovjetunie een dergelijk probleem op door ergens een zogenaamde autonome republiek van te maken... maar deze lui willen in feite ook de socialistische republiek, en dat is voor zowel Oekraïne als Rusland een brug te ver, vermoed ik...quote:Op zondag 27 juli 2014 23:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zou dat een oplossing zijn om het gebied stabiel te krijgen? Ik heb mijn twijfels. Ben benieuw hoe ze het gaan oplossen.
Transnistrie hoort bij Moldavië. Zal dat land blij mee zijn.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een wereld waarin op veel te veel plekken oorlog en ellende is; wat zo ver weg lijkt maar toch ook zo dichtbij is.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:38 schreef Trebo het volgende:
Dus.. de wagon met persoonlijke spullen staat gewoon onbewaakt midden in een oorlogsgebied.
In wat voor fucking wereld leef ik
Niet weer deze shit hequote:Op zondag 27 juli 2014 23:54 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Een wereld waarin op veel te veel plekken oorlog en ellende is; wat zo ver weg lijkt maar toch ook zo dichtbij is.
Een wereld waarin we verdomde blij moeten zijn met wat we hier hebben, en waar dat elders op de wereld lang niet zo normaal is als dat voor ons soms voelt.
Een Coup d'état om Poetin omver te werpen? Maar hoeveel steun heeft hij in Rusland? Dat is natuurlijk de vraag.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Transnistrie hoort bij Moldavië. Zal dat land blij mee zijn.
En de Baltische staten voelen zich inmiddels ook bedreigd door de hele situatie.
Als het boze oog van Poetin op je valt...
Poetin is nu populairder dan ooit in zijn land.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Een Coup d'état om Poetin omver te werpen? Maar hoeveel steun heeft hij in Rusland? Dat is natuurlijk de vraag.
Kijk, ik stel me neutraal op ook al omdat ik niet als een Rus denk. En na het zien van een uitzending gisteren van nieuwsuur blijkt dat de Russen een groot gevaar op zich af zien komen. Maw het is moeilijk om je in dat volk te verplaatsen als westerling.
Dat is niet zo raar, de separitsten zijn op de vlucht geslagen voor het oprukkende Oekraïense leger.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:38 schreef Trebo het volgende:
Dus.. de wagon met persoonlijke spullen staat gewoon onbewaakt midden in een oorlogsgebied.
In wat voor fucking wereld leef ik
Ja, netjes.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:19 schreef yvonne het volgende:
Goed stuk op de FP
Geopolitiek in een zonnebloemenveld
Mooi stuk.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:19 schreef yvonne het volgende:
Goed stuk op de FP
Geopolitiek in een zonnebloemenveld
Leuk om te lezen, dank.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:12 schreef remlof het volgende:
Goed stuk over Poetin's propaganda: http://www.volkskrant.nl/(...)vliegtuig-neer.dhtml
Alleen wij doorzien over het algemeen westerse propaganda. Helaas de Russen schijnbaar een stuk minder.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, dank.
Jammer dat er geen oog is voor de westerse propaganda en retoriek. Moet zoiets zoeken op dubieuze websites met een eigen programma
Stuur de koning daar naar toe, als er een monument geplaatst wordt in due time. Laat hem met hen praten.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:23 schreef agter het volgende:
[..]
Mooi stuk.
Kunnen we ook iets voor deze mensen betekenen?
Wat voor westerse propaganda mbt deze ramp?quote:Op maandag 28 juli 2014 00:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Alleen wij doorzien over het algemeen westerse propaganda. Helaas de Russen schijnbaar een stuk minder.
Nee, je bent niet de enige.quote:Op zondag 27 juli 2014 21:10 schreef beantherio het volgende:
Zijn er hier nog mensen die ook aardig overstuur zijn van het onnodige en onnoemelijk gewelddadige verlies van zoveel onschuldige mensenlevens?![]()
Het is zo moeilijk om uit deze zaak toch nog iets positiefs te halen. Ik heb me nog nooit zo geraakt gevoeld door een verhaal waar ik feitelijk niets mee van doen heb. Dit hele gebeuren is zo pijnlijk en frustrerend.
Jij bent de auteur?quote:Op maandag 28 juli 2014 00:29 schreef ellevehC86 het volgende:
pffff.......geweldig dat dit stuk zo goed is ontvangen.....adrenaline een niveau of 3 omhoog nu, en dat voor een eerst poging......
Ik heb een conceptartikel geschreven, en deze met Uccie en katophetspek samen gereviewed, dit is namelijk de eerste keer dat iets vanuit mijn toetsenbord wordt gepubliceerd, dus ik had een goede hulp aan de twee bovenstaanden.quote:
Geef mij maar eens voorbeelden dan van de Westerse propaganda.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, dank.
Jammer dat er geen oog is voor de westerse propaganda en retoriek. Moet zoiets zoeken op dubieuze websites met een eigen programma
Brrrrrquote:Op maandag 28 juli 2014 00:12 schreef remlof het volgende:
Goed stuk over Poetin's propaganda: http://www.volkskrant.nl/(...)vliegtuig-neer.dhtml
Oh niet speciaal mbt deze ramp. In het algemeen.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat voor westerse propaganda mbt deze ramp?
Die hele Irak kwestie, het verspreiden van democratie terwijl elke westerling in zijn achterhoofd wel weet waar het om draait. Resources en geld.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:32 schreef Trebo het volgende:
[..]
Geef mij maar eens voorbeelden dan van de Westerse propaganda.
Goed artikel, wij hebben hier thuis ook gedacht aan die dorpelingen, hoe dat voor die mensen geweest moet zijn, en waren soms sceptisch tav het beeld dat op gegeven moment heerste, je hebt dat sentiment, dat wrs bij meer mensen leefde, iig goed verwoord, samen met je collega's. Chapeau.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:32 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb een conceptartikel geschreven, en deze met Uccie en katophetspek samen gereviewed, dit is namelijk de eerste keer dat iets vanuit mijn toetsenbord wordt gepubliceerd, dus ik had een goede hulp aan de twee bovenstaanden.
Mbt deze ramp valt het wel mee, hoewel er wel overhaaste conclusies zijn getrokken, maar dat is nog geen propaganda... Over het algemeen valt de reactie in Nederland ook mee, hoewel vrijwel iedereen wrs wel eens gedacht zal hebben kan het niet voortvarender, en wrs nog steeds...quote:Op maandag 28 juli 2014 00:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Oh niet speciaal mbt deze ramp. In het algemeen.
Dank je Ryan, er zijn ook actieve plannen op de achtergrond om er meer mee te doen, maar eerst wil ik vanavond even genieten van dit moment!quote:Op maandag 28 juli 2014 00:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goed artikel, wij hebben hier thuis ook gedacht aan die dorpelingen, hoe dat voor die mensen geweest moet zijn, en waren soms sceptisch tav het beeld dat op gegeven moment heerste, je hebt dat sentiment, dat wrs bij meer mensen leefde, iig goed verwoord, samen met je collega's. Chapeau.
Mooi stuk iddquote:Op maandag 28 juli 2014 00:12 schreef remlof het volgende:
Ben benieuwd naar die plannen.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:41 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dank je Ryan, er zijn ook actieve plannen op de achtergrond om er meer mee te doen, maar eerst wil ik vanavond even genieten van dit moment!
twitter:stabilizec twitterde op maandag 28-07-2014 om 00:49:29#Снежное Новое фото тягача с '#Бук'ом.17.07.2014, первая половина дня.#MH17 #Boeing777 http://t.co/FfbGbVB44I reageer retweet
Is een net stuk geworden.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:32 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb een conceptartikel geschreven, en deze met Uccie en katophetspek samen gereviewed, dit is namelijk de eerste keer dat iets vanuit mijn toetsenbord wordt gepubliceerd, dus ik had een goede hulp aan de twee bovenstaanden.
Mooi stuk idd. Er stond gister een ingezonden brief in de Volkskrant met dezelfde strekking. Ik moet zelf ook mijn beeld bijstellen. Ik ging ook mee in de veronderstelling dat er geplunderd zou worden etc. Misschien zal dat ook echt wel zo zijn. Maar al die mijnwerkers die geholpen hebben om de lichamen te lokaliseren. De reddingwerkers die iedereen toch maar in die bodybags heeft gekregen en in die koeltrein gelegd.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:41 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dank je Ryan, er zijn ook actieve plannen op de achtergrond om er meer mee te doen, maar eerst wil ik vanavond even genieten van dit moment!
Dat hebben jullie goed gedaan. Ik vind het een mooi stuk over een onderbelicht gedeelte van het vreselijke gebeuren.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:32 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar letters.. is je enter kapot?quote:Op maandag 28 juli 2014 01:17 schreef Reismeis het volgende:
[..]
Mooi stuk idd. Er stond gister een ingezonden brief in de Volkskrant met dezelfde strekking. Ik moet zelf ook mijn beeld bijstellen. Ik ging ook mee in de veronderstelling dat er geplunderd zou worden etc. Misschien zal dat ook echt wel zo zijn. Maar al die mijnwerkers die geholpen hebben om de lichamen te lokaliseren. De reddingwerkers die iedereen toch maar in die bodybags heeft gekregen en in die koeltrein gelegd. Het is allemaal niet hoe we het in NL zouden doen, maar als al die mensen niet zouden hebben geholpen was het nog een stuk langzamer gegaan. En dat is nu overschaduwd door het feit dat die seperatisten zo moeilijk deden en het gebied niet afgezet kon worden. En nu lees ik allemaal verhalen dat de burgemeesters van drie dorpjes in het gebied de paspoorten hebben verzameld om terug te geven aan de mensen die er recht op hebben en het niet in verkeerde handen valt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het echt een nachtmerrie moet zijn om al die stoffelijke overschotten onder ogen te krijgen. Dus diep respect voor deze mensen en ik vind dat we daar idd meer waardering voor moeten hebben.
Interessant, daar is een nummer op zichtbaarquote:Op maandag 28 juli 2014 01:01 schreef .Exe het volgende:
twitter:stabilizec twitterde op maandag 28-07-2014 om 00:49:29#Снежное Новое фото тягача с '#Бук'ом.17.07.2014, первая половина дня.#MH17 #Boeing777 http://t.co/FfbGbVB44I reageer retweet
Sorry, al wat aan gedaan.quote:Op maandag 28 juli 2014 01:18 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar letters.. is je enter kapot?
Idd, je moet je eens proberen voor te stellen hoe het zou voelen als er ineens een lichaam door het dak in je keuken valt. Of als er ineens een aantal lichamen + lichaamsdelen in je moestuin liggen, tussen de groente waarmee je je kinderen te eten moet geven.quote:Op maandag 28 juli 2014 01:17 schreef Reismeis het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het echt een nachtmerrie moet zijn om al die stoffelijke overschotten onder ogen te krijgen. Dus diep respect voor deze mensen en ik vind dat we daar idd meer waardering voor moeten hebben.
Ik heb het de afgelopen week via meerdere beelden aangezien, een beeld die mij bleef hangen was een dorpeling voor dat zonnenbloemenveld die overduidelijk getraumatiseerd was, ik kreeg er zelf een brok in mijn keel van.quote:Op maandag 28 juli 2014 01:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Idd, je moet je eens proberen voor te stellen hoe het zou voelen als er ineens een lichaam door het dak in je keuken valt. Of als er ineens een aantal lichamen + lichaamsdelen in je moestuin liggen, tussen de groente waarmee je je kinderen te eten moet geven.
Zag laatst ook ergens een filmpje waar wat meer met de bewoners werd gesproken, kan het nu niet meer vinden.
quote:Op maandag 28 juli 2014 01:41 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb het de afgelopen week via meerdere beelden aangezien, een beeld die mij bleef hangen was een dorpeling voor dat zonnenbloemenveld die overduidelijk getraumatiseerd was, ik kreeg er zelf een brok in mijn keel van.
Ik werd een half uur geleden gewezen op een artikel in het WSJ, met dergelijke voorbeelden, en we wilenl proberen via Buitenlandse zaken te overtuigen of we iets extra's in symbolische vorm kunnen doen voor de bewoners daar, daar zijn Uccie en ik al sinds afgelopen vrijdag mee bezig, en misschien als er animo voor is, kunnen we Fok-wijd iets betekenen.quote:Op maandag 28 juli 2014 01:47 schreef .Exe het volgende:
[..]Ik ook en wat dacht je van die mensen waar een passagier dwars door hun dak in de slaapkamer is terechtgekomen
Die heb ik dan weer niet gezien.quote:Op maandag 28 juli 2014 01:41 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb het de afgelopen week via meerdere beelden aangezien, een beeld die mij bleef hangen was een dorpeling voor dat zonnenbloemenveld die overduidelijk getraumatiseerd was, ik kreeg er zelf een brok in mijn keel van.
Volgens mij valt daar wel op af te dingen.quote:Op maandag 28 juli 2014 02:34 schreef VacaLoca het volgende:
We waren zo boos over dat separatisten aan de lijken zaten, maar als zij niets hadden ondernomen hadden we niet ruim 200 gekoelde lijken in treinstellen gehad binnen enkele dagen.
Vind kwalijker dat Oekraïne nu oprukt en dat gebied wil innemen, die willen situatie misbruiken om hun slag te slaan en hebben het minste respect voor de 'crime scene'
Edit: Ah dit sentiment wordt hierboven ook al beschreven door anderen.
Vind overigens ook kwalijk dat Rutte niet praktisch was en berging lijken met de separatisten direct besprak, omdat ie ze niet wil erkennen vanwege oa Amerika. Maleisië zette trots even opzij en likte wat bij de separatisten en kregen de zwarte dozen.
- Dat deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel de ICAO als de IATA. (staat zelfs nog steeds in de OP). Oekraine heeft het veilig verklaard, niemand anders heeft die bevoegdheid.quote:Op maandag 28 juli 2014 00:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat voor westerse propaganda mbt deze ramp?
Zowel deze trekker als de kraan die gebruikt werden zijn van dit bedrijf welke in Donetsk gevestigd is.quote:Op maandag 28 juli 2014 01:21 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Interessant, daar is een nummer op zichtbaar
Volgens sommige bronnen zijn het pro-Oekraïense nationalisten die de strijd zijn aangegaan met de pro-Russische separatisten. Oekraïne zou ook hebben aangegeven dat zij geen macht hebben over deze troepen.quote:Op maandag 28 juli 2014 02:34 schreef VacaLoca het volgende:
Vind kwalijker dat Oekraïne nu oprukt en dat gebied wil innemen, die willen situatie misbruiken om hun slag te slaan en hebben het minste respect voor de 'crime scene'
Het was oorlogsgebied, ze hadden geen burgervliegtuigen verwacht, wat bleek uit het gelekte telefoongesprek.quote:Op maandag 28 juli 2014 02:57 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Last but not least hebben we zeer waarschijnlijk deze ramp aan de seperatisten te danken. Het keiharde bewijs moet nog geleverd worden maar het kan haast niet anders. Ook gezien de vele foto's van een terugtrekkend BUK-lanceerinstallatie vlak na de ramp en het feit dat in de dagen ervoor de seperatisten ook andere vliegtuigen neerschoten. Het filmpje van de NOS lijkt het meest aannemelijk. Doordat ze de radar e.d. misten schoten ze op alles wat vloog, wat natuurlijk volslagen idioot is.
Drie dagen eerder een vliegtuig op 6500 meter neergehaald, en Oekraine laat verder vliegen op 10000 meter...quote:ICAO Council President Olumuyiwa Benard Aliu issued a letter on Thursday reminding member states that they were ultimately responsible for ensuring aviation safety in their airspace.
BNW / Vlucht MH17 #4quote:Op maandag 28 juli 2014 04:53 schreef meth1745 het volgende:
...
Standaard oorlogstactiek: hopen dat een neutrale partij door de tegenstander wordt aangevallen.
maar dat wordt allicht als een idiote conspiracy theory gezien...
Goed gevonden.quote:Op maandag 28 juli 2014 03:11 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zowel deze trekker als de kraan die gebruikt werden zijn van dit bedrijf welke in Donetsk gevestigd is.
http://nos.nl/artikel/680170-onderzoekers-niet-naar-rampplek.htmlquote:"Onderzoekers niet naar rampplek"
Toegevoegd: maandag 28 jul 2014, 08:34
Het is niet duidelijk of de Nederlandse onderzoekers in Oekraïne vandaag wel naar de rampplek kunnen. De kans is groot dat er ook vandaag weer gevochten wordt op de toegangswegen naar de plek, zei correspondent David-Jan Godfroid in het NOS Radio 1 Journaal.
Gisteren konden de onderzoekers ook nog niet aan de slag op de rampplek, omdat het Oekraïense regeringsleger en de separatisten daar in de buurt zwaar vochten. Het leger wilde enkele steden ten oosten van Donetsk innemen, maar dat is niet gelukt.
Volgens David-Jan Godfroid is het zeer waarschijnlijk dat het Oekraïense leger daarom vandaag een nieuwe poging doet. En dan is het voor de Nederlanders te gevaarlijk om op pad te gaan.
Het lijkt er nu op dat het regeringsleger Donetsk probeert te omsingelen.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:44 schreef Felixa het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/680170-onderzoekers-niet-naar-rampplek.html
Vandaag waarschijnlijk weer hetzelfde liedje als de afgelopen dagen...
En dat gaat het ook nog wel blijven ook. Vraag me af waarom er dan toch zoveel mensen naar toe worden gestuurd om, netto gezien, uit hun neus te vreten.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:44 schreef Felixa het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/680170-onderzoekers-niet-naar-rampplek.html
Vandaag waarschijnlijk weer hetzelfde liedje als de afgelopen dagen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DNR = Donetsk Nare Rebellen, LNR = Luhansk Nare Rebellenquote:DNR = Volksrepubliek Donetsk, LNR= Volksrepubliek Luhansk?
Sterkte voor jou en je vriendin, lijkt me een loodzwaar beroep, zeker nu.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:34 schreef mrpietje111 het volgende:
Ben gister terug gekomen van vakantie. We zijn 3 weken weggeweest bij familie in Spanje. Toen het ongeluk gebeurde die donderdag de 17e waren we lekker aan het zwemmen. Mn vriendin wist meteen dat ze opgeroepen zou kunnen worden. Zoveel Nederlandse slachtoffers heeft zich niet meer voorgedaan sinds Tenerife. Tegen de avond kreeg ze een telefoontje. Of ze standby kon zijn, ze was misschien nodig. Weekend ging over maar nog niks. Maandag morgen telefoontje. Dat ze dinsdag in de avond aanwezig moest zijn. Alles zou geregeld worden.
En ja hoor. Dinsdagmorgen stond er een Spaanse zwarte overheidswagen met zwaailichten voor de deur voor direct vervoer naar het vliegveld. Snel een kus. Voor mij helaas geen mogelijkheid om eerder terug te komen, we zouden gister beide terug komen.
Denk niet dat ik echt in detail kan treden. Ze is iig werkzaam in de Forensische wereld.
Alhoewel Luhansk dus ondertussen net buiten z'n eigen Volksrepubliek lijkt te vallenquote:Op maandag 28 juli 2014 09:19 schreef .Exe het volgende:
[..]
DNR = Donetsk Nare Rebellen, LNR = Luhansk Nare Rebellen
twitter:marijndt twitterde op maandag 28-07-2014 om 09:22:23Groep van 50 Nederlanders vertrekt nu vanuit Donetsk. Begeleiding door separatisten en OVSE http://t.co/v5sm8OfZOY reageer retweet
Wow sterkte - wist niet dat er bij zulk soort zaken internationale samenwerking is ( als in - zwarte overheidswagen die vervoer verzorgd e.d.)quote:Op maandag 28 juli 2014 08:34 schreef mrpietje111 het volgende:
Ben gister terug gekomen van vakantie. We zijn 3 weken weggeweest bij familie in Spanje. Toen het ongeluk gebeurde die donderdag de 17e waren we lekker aan het zwemmen. Mn vriendin wist meteen dat ze opgeroepen zou kunnen worden. Zoveel Nederlandse slachtoffers heeft zich niet meer voorgedaan sinds Tenerife. Tegen de avond kreeg ze een telefoontje. Of ze standby kon zijn, ze was misschien nodig. Weekend ging over maar nog niks. Maandag morgen telefoontje. Dat ze dinsdag in de avond aanwezig moest zijn. Alles zou geregeld worden.
En ja hoor. Dinsdagmorgen stond er een Spaanse zwarte overheidswagen met zwaailichten voor de deur voor direct vervoer naar het vliegveld. Snel een kus. Voor mij helaas geen mogelijkheid om eerder terug te komen, we zouden gister beide terug komen.
Denk niet dat ik echt in detail kan treden. Ze is iig werkzaam in de Forensische wereld.
Dat is helemaal geen boeiend stuk.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Boeiend stuk over de Russische staatspropaganda. Verplichte kost voor BaajGuardian en SadPanda.
'Andrej weet het zeker: 'Fascisten schoten het vliegtuig neer''
De Volkskrant ontvangt EU-subsidie en de auteur lult uit z'n nek?quote:Op maandag 28 juli 2014 09:47 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen boeiend stuk.
Die auteur valt totaal niet serieus te nemen, gezien het populistisch geneuzel van zijn hand.
Als er iets is wat storend en opruiend optreedt inzake dit onderwerp, is het de buitenlandredactie van de Volkskrant. Maar goed, alles voor een handjevol EU-subsidie.
Het patroon van de volledige buitenlandredactie van Volkskrant is eenvoudig: anti-Rusland. Dat kan geen toeval zijn, althans ik geloof daar niet in. Ergens ontstaat die prikkel, we kunnen erover speculeren waar. Wellicht dat die hele redactie geinstalleerd is door Pieter Broertjes. En wat had die ook alweer voor teksten, recentelijk?quote:Op maandag 28 juli 2014 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Volkskrant ontvangt EU-subsidie en de auteur lult uit z'n nek?
Dat vraagt natuurlijk om een stukje onderbouwing.
Niet als het waar is...quote:Op maandag 28 juli 2014 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dit wel een goede reactie onder het artikel: Geloven dat wij in Nederland een onafhankelijk en kritische pers hebben en ons het gevoel willen geven dat we superieur zijn is ook propaganda!
Heb je ook een link naar een artikel van Carolien Roelants?quote:Op maandag 28 juli 2014 09:47 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen boeiend stuk.
Die auteur valt totaal niet serieus te nemen, gezien het populistisch geneuzel van zijn hand. Patroon van zijn stukken is overduidelijk: 0,0 kritisch, volledig eenzijdige, suggestieve en politiek gekleurde berichtgeving.
Als er iets is wat storend en opruiend optreedt inzake dit onderwerp, is het de buitenlandredactie van de Volkskrant. Maar goed, alles voor een handjevol EU-subsidie.
Aan de andere kant: hulde voor Carolien Roelants van NRC. Die laat zien wat journalistiek en buitenlandcorrespondentie is.
Het is volkomen lachwekkende propaganda. Volkskrant een kwaliteitskrant? De buitenlandredactie doet daar enorm afbreuk aan in ieder geval.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dit wel een goede reactie onder het artikel: Geloven dat wij in Nederland een onafhankelijk en kritische pers hebben en ons het gevoel willen geven dat we superieur zijn is ook propaganda!
Pieter is al een paar jaar geen hoofdredacteur meer van de VK.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:59 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Het patroon van de volledige buitenlandredactie van Volkskrant is eenvoudig: anti-Rusland. Dat kan geen toeval zijn, althans ik geloof daar niet in. Ergens ontstaat die prikkel, we kunnen erover speculeren waar. Wellicht dat die hele redactie geinstalleerd is door Pieter Broertjes. En wat had die ook alweer voor teksten, recentelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |