abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142799135
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:32 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik heb een conceptartikel geschreven, en deze met Uccie en katophetspek samen gereviewed, dit is namelijk de eerste keer dat iets vanuit mijn toetsenbord wordt gepubliceerd, dus ik had een goede hulp aan de twee bovenstaanden. :)
Goed artikel, wij hebben hier thuis ook gedacht aan die dorpelingen, hoe dat voor die mensen geweest moet zijn, en waren soms sceptisch tav het beeld dat op gegeven moment heerste, je hebt dat sentiment, dat wrs bij meer mensen leefde, iig goed verwoord, samen met je collega's. Chapeau.
I´m back.
pi_142799176
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oh niet speciaal mbt deze ramp. In het algemeen.
Mbt deze ramp valt het wel mee, hoewel er wel overhaaste conclusies zijn getrokken, maar dat is nog geen propaganda... Over het algemeen valt de reactie in Nederland ook mee, hoewel vrijwel iedereen wrs wel eens gedacht zal hebben kan het niet voortvarender, en wrs nog steeds...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 28-07-2014 00:56:46 ]
I´m back.
pi_142799258
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goed artikel, wij hebben hier thuis ook gedacht aan die dorpelingen, hoe dat voor die mensen geweest moet zijn, en waren soms sceptisch tav het beeld dat op gegeven moment heerste, je hebt dat sentiment, dat wrs bij meer mensen leefde, iig goed verwoord, samen met je collega's. Chapeau.
Dank je Ryan, er zijn ook actieve plannen op de achtergrond om er meer mee te doen, maar eerst wil ik vanavond even genieten van dit moment! :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  maandag 28 juli 2014 @ 00:49:53 #254
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_142799508
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:12 schreef remlof het volgende:
Goed stuk over Poetin's propaganda: http://www.volkskrant.nl/(...)vliegtuig-neer.dhtml
Mooi stuk idd ^O^

Alleen (wederom) sommige reacties eronder :N
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_142799661
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:41 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dank je Ryan, er zijn ook actieve plannen op de achtergrond om er meer mee te doen, maar eerst wil ik vanavond even genieten van dit moment! :)
Ben benieuwd naar die plannen.
I´m back.
  maandag 28 juli 2014 @ 01:01:36 #256
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142799784
stabilizec twitterde op maandag 28-07-2014 om 00:49:29 #Снежное Новое фото тягача с '#Бук'ом.17.07.2014, первая половина дня.#MH17 #Boeing777 http://t.co/FfbGbVB44I reageer retweet
  maandag 28 juli 2014 @ 01:10:54 #257
345170 Roger_Epiales
pi_142800015
quote:

[..]

Ik heb een conceptartikel geschreven, en deze met Uccie en katophetspek samen gereviewed, dit is namelijk de eerste keer dat iets vanuit mijn toetsenbord wordt gepubliceerd, dus ik had een goede hulp aan de twee bovenstaanden. :)
Is een net stuk geworden. ^O^
Mooi dat er eens wat licht geworpen wordt op de menselijke kant van de plaatselijke bewoners.

Petje af.
Feel free to insult me.
pi_142800209
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:41 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mooi stuk idd. Er stond gister een ingezonden brief in de Volkskrant met dezelfde strekking. Ik moet zelf ook mijn beeld bijstellen. Ik ging ook mee in de veronderstelling dat er geplunderd zou worden etc. Misschien zal dat ook echt wel zo zijn. Maar al die mijnwerkers die geholpen hebben om de lichamen te lokaliseren. De reddingwerkers die iedereen toch maar in die bodybags heeft gekregen en in die koeltrein gelegd.

Het is allemaal niet hoe we het in NL zouden doen, maar als al die mensen niet zouden hebben geholpen was het nog een stuk langzamer gegaan. En dat is nu overschaduwd door het feit dat die seperatisten zo moeilijk deden en het gebied niet afgezet kon worden. En nu lees ik allemaal verhalen dat de burgemeesters van drie dorpjes in het gebied de paspoorten hebben verzameld om terug te geven aan de mensen die er recht op hebben en het niet in verkeerde handen valt.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het echt een nachtmerrie moet zijn om al die stoffelijke overschotten onder ogen te krijgen. Dus diep respect voor deze mensen en ik vind dat we daar idd meer waardering voor moeten hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reismeis op 28-07-2014 01:22:44 ]
pi_142800225
quote:

[..]

Dat hebben jullie goed gedaan. Ik vind het een mooi stuk over een onderbelicht gedeelte van het vreselijke gebeuren.
Woord.
pi_142800228
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:17 schreef Reismeis het volgende:

[..]

Mooi stuk idd. Er stond gister een ingezonden brief in de Volkskrant met dezelfde strekking. Ik moet zelf ook mijn beeld bijstellen. Ik ging ook mee in de veronderstelling dat er geplunderd zou worden etc. Misschien zal dat ook echt wel zo zijn. Maar al die mijnwerkers die geholpen hebben om de lichamen te lokaliseren. De reddingwerkers die iedereen toch maar in die bodybags heeft gekregen en in die koeltrein gelegd. Het is allemaal niet hoe we het in NL zouden doen, maar als al die mensen niet zouden hebben geholpen was het nog een stuk langzamer gegaan. En dat is nu overschaduwd door het feit dat die seperatisten zo moeilijk deden en het gebied niet afgezet kon worden. En nu lees ik allemaal verhalen dat de burgemeesters van drie dorpjes in het gebied de paspoorten hebben verzameld om terug te geven aan de mensen die er recht op hebben en het niet in verkeerde handen valt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het echt een nachtmerrie moet zijn om al die stoffelijke overschotten onder ogen te krijgen. Dus diep respect voor deze mensen en ik vind dat we daar idd meer waardering voor moeten hebben.
Ik zie alleen maar letters.. is je enter kapot?
pi_142800323
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:01 schreef .Exe het volgende:
stabilizec twitterde op maandag 28-07-2014 om 00:49:29 #Снежное Новое фото тягача с '#Бук'ом.17.07.2014, первая половина дня.#MH17 #Boeing777 http://t.co/FfbGbVB44I reageer retweet
Interessant, daar is een nummer op zichtbaar
Woord.
pi_142800365
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:18 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar letters.. is je enter kapot?
Sorry, al wat aan gedaan.
pi_142800580
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:23 schreef Reismeis het volgende:

[..]

Sorry, al wat aan gedaan.
Leest een stuk beter
  maandag 28 juli 2014 @ 01:38:08 #264
345170 Roger_Epiales
pi_142800794
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:17 schreef Reismeis het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het echt een nachtmerrie moet zijn om al die stoffelijke overschotten onder ogen te krijgen. Dus diep respect voor deze mensen en ik vind dat we daar idd meer waardering voor moeten hebben.
Idd, je moet je eens proberen voor te stellen hoe het zou voelen als er ineens een lichaam door het dak in je keuken valt. Of als er ineens een aantal lichamen + lichaamsdelen in je moestuin liggen, tussen de groente waarmee je je kinderen te eten moet geven.

Zag laatst ook ergens een filmpje waar wat meer met de bewoners werd gesproken, kan het nu niet meer vinden.
Feel free to insult me.
pi_142800850
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:38 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Idd, je moet je eens proberen voor te stellen hoe het zou voelen als er ineens een lichaam door het dak in je keuken valt. Of als er ineens een aantal lichamen + lichaamsdelen in je moestuin liggen, tussen de groente waarmee je je kinderen te eten moet geven.

Zag laatst ook ergens een filmpje waar wat meer met de bewoners werd gesproken, kan het nu niet meer vinden.
Ik heb het de afgelopen week via meerdere beelden aangezien, een beeld die mij bleef hangen was een dorpeling voor dat zonnenbloemenveld die overduidelijk getraumatiseerd was, ik kreeg er zelf een brok in mijn keel van.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_142800973
Ik zie het journaal nu, klotezooi in Donetsk...
I´m back.
  maandag 28 juli 2014 @ 01:47:37 #267
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142800974
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:41 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik heb het de afgelopen week via meerdere beelden aangezien, een beeld die mij bleef hangen was een dorpeling voor dat zonnenbloemenveld die overduidelijk getraumatiseerd was, ik kreeg er zelf een brok in mijn keel van.
:Y Ik ook en wat dacht je van die mensen waar een passagier dwars door hun dak in de slaapkamer is terechtgekomen ;(
pi_142801056
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:47 schreef .Exe het volgende:

[..]

:Y Ik ook en wat dacht je van die mensen waar een passagier dwars door hun dak in de slaapkamer is terechtgekomen ;(
Ik werd een half uur geleden gewezen op een artikel in het WSJ, met dergelijke voorbeelden, en we wilenl proberen via Buitenlandse zaken te overtuigen of we iets extra's in symbolische vorm kunnen doen voor de bewoners daar, daar zijn Uccie en ik al sinds afgelopen vrijdag mee bezig, en misschien als er animo voor is, kunnen we Fok-wijd iets betekenen.
  maandag 28 juli 2014 @ 01:54:38 #269
345170 Roger_Epiales
pi_142801080
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:41 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Die heb ik dan weer niet gezien.
Wel hoe een leidster van een weeshuis daar in de buurt vertelde hoe de kinderen reageerden toen er lichamen uit de lucht vielen. Komt ook wel binnen.
Misschien dat het bij nieuwsuur was ofzo.
Feel free to insult me.
pi_142801694
We waren zo boos over dat separatisten aan de lijken zaten, maar als zij niets hadden ondernomen hadden we niet ruim 200 gekoelde lijken in treinstellen gehad binnen enkele dagen.

Vind kwalijker dat Oekraïne nu oprukt en dat gebied wil innemen, die willen situatie misbruiken om hun slag te slaan en hebben het minste respect voor de 'crime scene'

Edit: Ah dit sentiment wordt hierboven ook al beschreven door anderen.

Vind overigens ook kwalijk dat Rutte niet praktisch was en berging lijken met de separatisten direct besprak, omdat ie ze niet wil erkennen vanwege oa Amerika. Maleisië zette trots even opzij en likte wat bij de separatisten en kregen de zwarte dozen.
pi_142801943
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 02:34 schreef VacaLoca het volgende:
We waren zo boos over dat separatisten aan de lijken zaten, maar als zij niets hadden ondernomen hadden we niet ruim 200 gekoelde lijken in treinstellen gehad binnen enkele dagen.

Vind kwalijker dat Oekraïne nu oprukt en dat gebied wil innemen, die willen situatie misbruiken om hun slag te slaan en hebben het minste respect voor de 'crime scene'

Edit: Ah dit sentiment wordt hierboven ook al beschreven door anderen.

Vind overigens ook kwalijk dat Rutte niet praktisch was en berging lijken met de separatisten direct besprak, omdat ie ze niet wil erkennen vanwege oa Amerika. Maleisië zette trots even opzij en likte wat bij de separatisten en kregen de zwarte dozen.
Volgens mij valt daar wel op af te dingen.

Het valt niet hard te maken dat zonder de seperatisten de stoffelijke overschotten sneller gehad zouden hebben. Ik heb veel te veel gelezen over obstructies, nog voor de troepen van Oekraine zo vlak bij de rampplek waren. Vooral in het begin was er geen coordinatie. De ene groep kon akkoord geven en de andere groep kon het daar weer niet mee eens zijn, soms ook omdat ze al of niet nuchter waren.
De zwarte dozen zouden oorspronkelijk eerst richting Rusland gaan maar die weigerde. Toen werd een tijdje beweerd dat ze niet gevonden waren. Pas nadat dat filmpje opdook waarbij je duidelijk iemand met de zwarte doos zag lopen kon het wel. De overdracht was een rare vertoning met veel wapengekletter en geintimideer.
Ik heb het gevoel dat als het gebied destijds onder gezag van Oekraine stond het toch een stuk sneller had gekund. Als je op de map van liveuamap kijkt zie je ook dat ze het rampgebied niet betreden (vooralsnog).

Last but not least hebben we zeer waarschijnlijk deze ramp aan de seperatisten te danken. Het keiharde bewijs moet nog geleverd worden maar het kan haast niet anders. Ook gezien de vele foto's van een terugtrekkend BUK-lanceerinstallatie vlak na de ramp en het feit dat in de dagen ervoor de seperatisten ook andere vliegtuigen neerschoten. Het filmpje van de NOS lijkt het meest aannemelijk. Doordat ze de radar e.d. misten schoten ze op alles wat vloog, wat natuurlijk volslagen idioot is.
pi_142802028
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 00:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat voor westerse propaganda mbt deze ramp?
- Dat deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel de ICAO als de IATA. (staat zelfs nog steeds in de OP). Oekraine heeft het veilig verklaard, niemand anders heeft die bevoegdheid.
- BUK geleverd door Rusland, alsnog geen bewijs voor.
- Rebellen namen lichamen weg; rebellen lieten lichamen liggen: in beide gevallen kritiek.
- dronken rebellen
- knoeien met black boxes.

propaganda over Rusland:
artikels, uitzendingen over de aanslagen in 1999 of over de opkomst van Putin halen altijd de complottheorie aan dat Putin's FSB de aanslagen heeft uitgevoerd. Stel je voor dat we dat zouden doen over 9/11 of Boston.
Alle info in de westerse pers komt van een kleine groep dissidente journalisten, die altijd kritiek leveren, mensen die al decennia hun brood verdienen met het verkopen van kritiek op putin aan westerse media. Als men in een artikel over Rusland de mening van een Russisch journalist vraagt, is het altijd iemand uit die kleine groep anti-Putin schrijvers.

Wetten aanklagen die ook in een tiental staten van de VS te vinden zijn.
Wetten die ook voorgesteld zijn in de meeste oosteuropese landen (over homo propaganda)
NGOs die weigeren de foreign agent wet na te leven. zogenaamd stigmatiserend. De VS heeft ook een foreign agent wet.
Verzwijgen dat ook journalisten van staatsmedia vermoord zijn, vaak bij onderzoek naar georganiseerde misdaad, corruptie etc. De staatsmedia die zogenaamd slechts berichten wat het kremlin voorschrijft.
Pussy Riot, meer artikels over dan de spice girls in heel hun carriere.
pi_142802091
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 01:21 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Interessant, daar is een nummer op zichtbaar
Zowel deze trekker als de kraan die gebruikt werden zijn van dit bedrijf welke in Donetsk gevestigd is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  † In Memoriam † maandag 28 juli 2014 @ 03:16:54 #274
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_142802142
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 02:34 schreef VacaLoca het volgende:

Volgens sommige bronnen zijn het pro-Oekraïense nationalisten die de strijd zijn aangegaan met de pro-Russische separatisten. Oekraïne zou ook hebben aangegeven dat zij geen macht hebben over deze troepen.
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
  maandag 28 juli 2014 @ 04:11:24 #275
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_142802408
wat een puinhoop. een godswonder dat we nog iets te identificeren hebben over weten te brengen naar Hilversum.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')