quote:173 Nederlanders omgekomen
Bij de crash met de Boeing 777 van Malaysia Airlines zijn 173 Nederlanders om het leven gekomen. Dat heeft de Maleisische minister van Transport op een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur bekendgemaakt.
Gisteren werd nog gemeld dat 154 Nederlanders bij de crash waren omgekomen. Door de aanpassing naar boven is het nu van 20 passagiers niet zeker welke nationaliteit hebben.
De minister vertelde verder dat de regering veertig extra mensen naar Amsterdam stuurt voor ondersteuning. Zij staan onder meer klaar om hulp te bieden aan de nabestaanden van de slachtoffers.
Onafhankelijk
Malaysia Airlines stuurt een onderzoeksteam naar Oekrane om ter plekke te achterhalen wat er gisteren precies is gebeurd. Dat team bestaat uit 62 man, vertelde de minister. Wat hem betreft gaan de onderzoekers zo snel mogelijk in Oost-Oekrane aan de slag. "Maar hun veiligheid moet dan wel van alle kanten zijn gegarandeerd. Daar wachten we nu op."
De Maleisische regering benadrukt dat voor een onafhankelijk internationaal onderzoek te zijn.
De Transportminister wilde op de persconferentie niet ingaan op de vraag of Maleisi uitgaat van een terreurdaad. "Dat moet het onderzoek eerst uitwijzen", zei hij. "Maar het zou een grote schande zijn als het vliegtuig is neergehaald."
quote:Slachtoffers krijgen een gezicht
Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.
In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.
De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australi.
"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.
De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."
Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.
Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."
Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."
Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
Slachtoffersquote:Senator omgekomen bij vliegramp boven Oekrane
Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekrane, is ook een politicus.
Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek n van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
Dit is wat we nu weten over vlucht MH17:quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
gaan we het aantal keren 'uh' tellen, jongensquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:56 schreef Tourniquet het volgende:
12:00 persconferentie Opstelten
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij ligt er wel de hele week wakker van en jankt al de hele dag?
Want? Zulke ongelukken gebeuren. Moeten we bij elke bus met schoolkinderen ook maar een dag van rouw afroepen ofzo?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:55 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dan zijn sommige mensen, waaronder jij, bijzonder koud.
quote:18 juli 2014 11:54
Rusland heeft op de dag van de vliegramp met de Malaysia Airlines-Boeing radaractiviteit waargenomen van een BUK-raketsysteem dat onder controle stond van Oekrane. De BUK-eenheid stond opgesteld ten zuiden van Donetsk. Dat stelt het Russische ministerie van Defensie vrijdag. (ANP)
Ze doen dit een dag denk ik, daarna is er niks meer aan de hand.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
kan aan mij liggen, maar is het niet wat druk op dat scherm? Die vliegtuigen vliegen hutje mutje op elkaar. Dit kan zo geen maanden doorgaan lijkt me?
Dit dus. Iedereen kan dat lekker op zijn eigen manier doen. En mensen die niet de behoefte voelen om te rouwen, die hoeven dat dan ook niet en zijn er niemand mee tot last. Nationale rouw lijkt me dus nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:56 schreef DeJori het volgende:
Ik wil rouwen dus jij moet dat ook!!1!einz!
Nee, maar ik snap wel dat sommige winkels een tijd dicht ( paar uur ) gaan op een rouwdag. Hoeft niet allemaal, maar ik zou kunnen snappen dat het een daad van respect is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:57 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Jij wil serieus dat alle winkels dichtgaan of begrijp ik het verkeerd?
Alsof het zo ongeorganiseerd gaat...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
kan aan mij liggen, maar is het niet wat druk op dat scherm? Die vliegtuigen vliegen hutje mutje op elkaar. Dit kan zo geen maanden doorgaan lijkt me. voordat we straks botsingen in de lucht hebben?
Wat vind jij, is berichtgeving vanuit Rusland erg betrouwbaar nu?quote:
Sommigen zijn de mensen die wel willen rouwen wel tot last, door de 'rouwers' weg te zetten als overdramatische drama queens. Heel irritant. Beide kanten overigens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit dus. Iedereen kan dat lekker op zijn eigen manier doen. En mensen die niet de behoefte voelen om te rouwen, die hoeven dat dan ook niet en zijn er niemand mee tot last. Nationale rouw lijkt me dus nergens voor nodig.
In de lucht heb je ook nog de 3e dimensie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
kan aan mij liggen, maar is het niet wat druk op dat scherm? Die vliegtuigen vliegen hutje mutje op elkaar. Dit kan zo geen maanden doorgaan lijkt me. voordat we straks botsingen in de lucht hebben?
er zal wel gegooid worden op hoe betrouwbaar nieuws uit rusland isquote:
Tuurlijk hebben de Russen dat. Gister was het nog een Oekrainse jet en daarvoor was Putin het doelwit.quote:
Nee. Dat zeg ik toch niet?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat vind jij, is berichtgeving vanuit Rusland erg betrouwbaar nu?
Wie bepaalt dat? Denk jij dat een eigenaar van een supermarkt gaat zeggen: 'Ik vind het allemaal zo erg wat er in de wereld gebeurt, ik laat het maar even zitten voor vanmiddag.'? Alsof meneer Piekema of meneer Jumbo dat goedkeurt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:58 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Nee, maar ik snap wel dat sommige winkels een tijd dicht ( paar uur ) gaan op een rouwdag. Hoeft niet allemaal, maar ik zou kunnen snappen dat het een daad van respect is.
Dat dat op een forum gebeurt betekent niet dat ze in de kerk de kaarsjesbranders lastig gaan vallen. Het blijft gewoon internet, natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sommigen zijn de mensen die wel willen rouwen wel tot last, door de 'rouwers' weg te zetten als overdramatische drama queens. Heel irritant. Beide kanten overigens.
Bedenk even dat die vliegtuigen niet op schaal met de kaart zijnquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik waardeer hun pogingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben de Russen dat. Gister was het nog een Oekrainse jet en daarvoor was Putin het doelwit.
Snap ik, maar dan nog.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:00 schreef WJMW het volgende:
[..]
Bedenk even dat die vliegtuigen niet op schaal met de kaart zijn.
De verhoudingen kloppen niet dus daar moet je niet naar kijken, vliegtuigen zijn groter dan nederlandquote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
De Russen hebben geen van beide beweerd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben de Russen dat. Gister was het nog een Oekrainse jet en daarvoor was Putin het doelwit.
En hoe betrouwbaar is die grote bondgenoot?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 11:59 schreef wise het volgende:
[..]
er zal wel gegooid worden op hoe betrouwbaar nieuws uit rusland is
Ook goedemorgenquote:
Oh ik wou niks insinueren, ik bedoelde het oprecht. Ik denk dat de Russen best de techniek hebben om zo iets vast te stellen namelijk.quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Korsakovquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Yaaar het volgende:
Die Opstelten kan ik niet naar luisteren, zo onaantrekkelijke stem.
Staan we toch nog een keertje ergens bovenaanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef BlauweTijger het volgende:
173 NL
44 maleisier.
27 aus
12 indo
9 engelsen
4 duiters
4 belgen
3 filipijnen
1canadees
1 new zeelander
ff snel getypt.
Wat ik niet snap is dat veel mensen lijken te denken dat vliegen compleet risicoloos is enzovoorts. Dus sowieso 'het komt dichtbij' is nogal overtrokken wat mij betreft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees steeds de zin 'het komt wel dichtbij' hier voorbij komen. Moest aan voetbal denken. Bal op de paal is dichtbij een doelpunt, maar toch zal dat doelpunt er nooit komen en vervolgens gaat de wedstrijd weer verder. De ervaring van 'het komt wel dichtbij zo' kende ik niet, tot gisteren.
...
Al snel bleek dat ze geluk hadden gehad. Vlucht via Londen i.p.v. rechtstreekse vlucht die ze normaal altijd hebben. Bal op de paal.. life goes on.
Veel verwarring in hectiek omdat media het snel probeert te brengen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Staan we toch nog een keertje ergens bovenaan
Maar serieus : Waar kwamen dan in hemelsnaam de berichten vandaan dat er bijna 25 Amerikanen aan boord waren?Vergist met Australiers?
Premier had al een reactie gegeven als ik mij niet vergis. Klare taal.quote:
23 Amerikanen volgens eerste berichten, werd nergens bevestigd. Was nog in onderzoek. Maar inmiddels moeten er nog zo'n 20 mensen geidentificeerd wordenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar serieus : Waar kwamen dan in hemelsnaam de berichten vandaan dat er bijna 25 Amerikanen aan boord waren?Vergist met Australiers?
Die 26 Amerikanen zijn dus spoken geweest?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef BlauweTijger het volgende:
173 NL
44 maleisier.
27 aus
12 indo
9 engelsen
4 duiters
4 belgen
3 filipijnen
1canadees
1 new zeelander
ff snel getypt.
Dit staat ook op de liveblog:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:01 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh ik wou niks insinueren, ik bedoelde het oprecht. Ik denk dat de Russen best de techniek hebben om zo iets vast te stellen namelijk.
Ik neem niks aan als waar als het niet objectief bevestigd is.quote:18 juli 2014 10:32
Het Buk-luchtdoelraketsysteem waarmee pro-Russische separatisten donderdag mogelijk vlucht MH17 uit de lucht hebben geschoten, zou in de nacht van donderdag op vrijdag naar Rusland zijn gesmokkeld. Dat meldde een adviseur van de Oekraense minister van Binnenlandse Zaken op Facebook, aldus de BBC.
Ja. Of ze zitten bij de 20 ongedentificeerde.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:03 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Die 26 Amerikanen zijn dus spoken geweest?
Berichten waren onbevestigd, waarschijnlijk verkeerd gehoord o.i.d.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Een veel betere reactie dan die van slappe zak Rutte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Premier had al een reactie gegeven als ik mij niet vergis. Klare taal.
Ach, nog altijd veiliger dan in de auto stappen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:02 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat veel mensen lijken te denken dat vliegen compleet risicoloos is enzovoorts. Dus sowieso 'het komt dichtbij' is nogal overtrokken wat mij betreft.
Te lang rondgehangen en vlucht gemist?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar serieus : Waar kwamen dan in hemelsnaam de berichten vandaan dat er bijna 25 Amerikanen aan boord waren?
Maar dat bericht is tekstueel heel anders met zou e.d.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit staat ook op de liveblog:
[..]
Ik neem niks aan als waar als het niet objectief bevestigd is.
Nee, is al oud.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Is dit filmpje van neerschieten trouwens genuine?
Nee, dit is niet degene van het journaal met die vlammende vleugel, dat was een ander toestel.
http://www.liveleak.com/view?i=2fb_1405623415
Wat had Rutte dan moeten zeggen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:04 schreef superniger het volgende:
[..]
Een veel betere reactie dan die van slappe zak Rutte.
Dooddoener #1quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:04 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ach, nog altijd veiliger dan in de auto stappen.
Neequote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat had Rutte dan moeten zeggen?
Had hij het uberhaupt goed kunnen doen ?
Deze act of war veroordelen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Neuh, want dan had hij weer vooruit gelopen op de zaken of was zijn taal te groot voor ons zwakke nietszeggende landje. Altijd zeikerds hier.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dank!quote:
Het gaat puur om de kans om te overlijden in die statistieken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:05 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dooddoener #1
De kans op een ongeluk is kleiner, maar de kans op een dodelijk ongeluk een heel stuk groter.
Ja ik had ff andere dingen te doen... en teruglezen is ook niet echt handig..quote:
Sommigen hadden kennelijk verwacht dat ze wakker zouden worden en op TV zouden zien dat Rusland is verworden tot n grote, rokende hoop as, door toedoen van het Nederlandse leger.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef BlauweTijger het volgende:
Godverdomme .. een docent van me zat aan boord.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef BlauweTijger het volgende:
Godverdomme .. een docent van me zat aan boord.
Allemaal snorremannetjesquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef Hoplahopla het volgende:
Kunnen mensen die beginnen over oorlog uitroepen niet gewoon oprotten? Die snap er blijkbaar niets van.
Die zijn net wakker en zetten het nieuws aan denk ik.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:05 schreef Vlaggenroof het volgende:
Waarom zegt iedereen bijgesteld naar 173? Het was toch al bekend?
Poetin geeft de oekarine de schuld, want het is daar gebeurd, heeft ie wel een puntquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:05 schreef Twiitch het volgende:
Bewijs is al opgeruimd. Zullen er nooit precies achter komen wie dit gedaan heeft denk ik.
Is vanmorgen bijgesteld van 154 naar 173. Niet iedereen zit constant bovenop het nieuws.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:05 schreef Vlaggenroof het volgende:
Waarom zegt iedereen bijgesteld naar 173? Het was toch al bekend?
Natuurlijk doet Poetin dat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef homme7 het volgende:
[..]
Poetin geeft de oekarine de schuld, want het is daar gebeurd, heeft ie wel een punt
Cor.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Weet niet of ie al gepost is maar dit is wel hard:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_vertrek__.html
[ afbeelding ]
Deze zie ik voor het eerstquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[ afbeelding ]
Dus als ik nu naar Belgie ga en daar een bus opblaas is het de schuld van Belgie?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:06 schreef homme7 het volgende:
[..]
Poetin geeft de oekarine de schuld, want het is daar gebeurd, heeft ie wel een punt
Minimaal 23x in elk topicquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien is het handig om eerst even uit te zoeken wat er nou gebeurd is.. Het zou immers een beetje jammer zijn om Rusland de oorlog te verklaren terwijl achteraf bleek dat de piloot was gestikt in een rijstnoedelquote:
Ook een recordquote:
Sterkte manquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef BlauweTijger het volgende:
WhatsApp: ''naam docent'': 'laatst gezien gisteren om 11:35'![]()
Damn dat is wel heftig...Mijn begeleider geweest. Fuck
joh, die mensen praten elkaar maar na en geven af op rusland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Welke act of war? Geef eens verklaring waarom dit een 'act of war' is.
ze hebben wel de verdenking danquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dus als ik nu naar Belgie ga en daar een bus opblaas is het de schuld van Belgie?
Nasty shit. Gek genoeg kan ik dan weer wel sentimenteel worden over datum/tijd uit het verleden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef BlauweTijger het volgende:
Rutte durft nog niet eens over een aanslag te spreken. Want we moeten eerst het onderzoek afwachtenquote:
Gek heh?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Rutte durft nog niet eens over een aanslag te spreken. Want we moeten eerst het onderzoek afwachten
Sterktequote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef BlauweTijger het volgende:
Afgaande op de statistieken is vliegen niet heel erg risicovol.. alleen als het mis gaat dan gaat het ook meteen goed mis.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:02 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat veel mensen lijken te denken dat vliegen compleet risicoloos is enzovoorts. Dus sowieso 'het komt dichtbij' is nogal overtrokken wat mij betreft.
Slim dat hij geen voorbarige uitspraken doet, onze relatie met Rusland is al niet meer zo goed.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Rutte durft nog niet eens over een aanslag te spreken. Want we moeten eerst het onderzoek afwachten
I know, kan altijd proberen dat mensen eens gaan nadenken, maar schijnbaar gebeurd dat echt zeer incidenteel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:08 schreef wise het volgende:
[..]
joh, die mensen praten elkaar maar na en geven af op rusland.
Antwoord krijg je niet, of heel vaag.
Ja eigenlijk wel. De enige die niet over het neerhalen praten, omdat dat nog niet onomstotelijk bewezen is oid?quote:
'Economische sancties'quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef AchJa het volgende:
Nederland wil "stevig" optreden ALS het een aanslag is geweest...![]()
Met wat dan Rutte?
kloptquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef Pakspul het volgende:
[..]
I know, kan altijd proberen dat mensen eens gaan nadenken, maar schijnbaar gebeurd dat echt zeer incidenteel.
Oh, dan heb ik niks gepost.quote:
Wat wil jij dan? Rusland binnen vallen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Politiek correcte antwoorden van een politicus.
GOH!
Wat wil je dan? Dat 'ie gelijk begint over militair ingrijpen omdat Rutte vanaf z'n vakantieadres zo'n goed overzicht heeft over een situatie aan de andere kant van Europa?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Politiek correcte antwoorden van een politicus.
GOH!
Gewoon een brief sturen waarin staat dat we heel erg boos zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef AchJa het volgende:
Met wat dan Rutte?
Ze gaan een brief schrijven waarin wordt verwoord dat ze heel heel heel boos zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef AchJa het volgende:
Met wat dan Rutte?
Rutte : "blablabla buiten proportioneel blablabla afschuwelijk blablabla sorry zeggen blablabla"quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Blester het volgende:
Toch wel benieuwd hoe dat gesprek tussen Rutte en Poetin is gegaan..
http://www.discovery.com/(...)ving-plane-crash.htmquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Afgaande op de statistieken is vliegen niet heel erg risicovol.. alleen als het mis gaat dan gaat het ook meteen goed mis.
Nee? Wat een insinuaties weer he, ik zeg alleen dat het toch normaal is dat een politicus zulke antwoorden geeft, wat verwacht je.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Rusland binnen vallen?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat 'ie gelijk begint over militair ingrijpen omdat Rutte vanaf z'n vakantieadres zo'n goed overzicht heeft over een situatie aan de andere kant van Europa?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Nee? Wat een insinuaties weer he, ik zeg alleen dat het toch normaal is dat een politicus zulke antwoorden geeft, wat verwacht je.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Rutte : "blablabla buiten proportioneel blablabla afschuwelijk blablabla sorry zeggen blablabla"
Putin : "Njet"
Rutte : "ok"
Ik denk dat het er wijs is van Rutte om er gewoon niks over te zeggen. Er is immers helemaal niks bevestigd via officile kanalen. Ik zou me eerder zorgen maken als 'ie inhoudelijk zou reageren op de eerste berichten van journalisten en anderzijds twijfelachtige bronnen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. De enige die niet over het neerhalen praten, omdat dat nog niet onomstotelijk bewezen is oid?
Te laat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ze gaan een brief schrijven waarin wordt verwoord dat ze heel heel heel boos zijn.
Dat zei ik gisteren al.. de eerste de beste Russische bommenwerper die weer eens het luchtruim via de noordzee binnendringt neerschietenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef AchJa het volgende:
Met wat dan Rutte?
Ja, er zijn al meerdere landen die het gewoon als een aanslag benoemen. Er zijn ook alle aanwijzingen voor. Dat je nog geen schuldige aanwijst begrijp ik. Maar je kunt nu toch wel gerust van een aanslag spreken lijkt mij.quote:
Geen afgevaardigden van het koningshuis of regering naar het WK in 2018. Dat zal ze leren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef AchJa het volgende:
Met wat dan Rutte?
Nee, laat hem maar iedereen beschuldigen gebaseerd op nada, dat gaat helpen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:09 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Rusland de oorlog verklaren is lachwekkend. Daarbij wie er ook schuldig is men beroept zich dan op een ongeluk net zoals de VS dat deed met een Iranees passagierstoestel dat afgeschoten werd vanaf een vliegdekschip met een raket. Dat noemde men destijds ook een ongeluk. En dat was het dan ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Misschien is het handig om eerst even uit te zoeken wat er nou gebeurd is.. Het zou immers een beetje jammer zijn om Rusland de oorlog te verklaren terwijl achteraf bleek dat de piloot was gestikt in een rijstnoedel
Ook van die van mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef starla het volgende:
Poeh, ik las gisteren iets over een koppel uit Naarden dat om zou zijn gekomen. Toevallig is een goede vriendin dit jaar vanuit A'dam naar Naarden verhuisd.
Toch maar even gebeld want zag dat zij niet op Whatsapp was geweest gisteren en d'r facebook zei ook niets...
Ze pakte de telefoon op![]()
Pak van m'n hart.
Allemaal landen die er geen ruk mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, er zijn al meerdere landen die het gewoon als een aanslag benoemen. Er zijn ook alle aanwijzingen voor. Dat je nog geen schuldige aanwijst begrijp ik. Maar je kunt nu toch wel gerust van een aanslag spreken lijkt mij.
Je slaat zo een flater. Elke premier/president etc. die het erover heeft, heeft het er ook over. Rutte heeft het erover maar zegt niksquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat het er wijs is van Rutte om er gewoon niks over te zeggen. Er is immers helemaal niks bevestigd via officile kanalen. Ik zou me eerder zorgen maken als 'ie inhoudelijk zou reageren op de eerste berichten van journalisten en anderzijds twijfelachtige bronnen.
Klopt, enige wat dan moet gebeuren is de mensen die de vergissing hebben gemaakt te achterhalen en te berechten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Niet om het n of ander hoor... Maar het is toch al redelijk duidelijk dat het om een vergissing gaat. Dan kan Nederland wel boos gaan doen maar er is eigenlijk niet echt reden toe?
En ook die landen hebben niet de uitkomsten van een objectief onderzoek.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, er zijn al meerdere landen die het gewoon als een aanslag benoemen. Er zijn ook alle aanwijzingen voor. Dat je nog geen schuldige aanwijst begrijp ik. Maar je kunt nu toch wel gerust van een aanslag spreken lijkt mij.
Dit soort wapens verstrekken aan prutsers zou niet echt netjes zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Niet om het n of ander hoor... Maar het is toch al redelijk duidelijk dat het om een vergissing gaat. Dan kan Nederland wel boos gaan doen maar er is eigenlijk niet echt reden toe?
WOW!!!! Heb je geluk gehad zeg.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef starla het volgende:
Poeh, ik las gisteren iets over een koppel uit Naarden dat om zou zijn gekomen. Toevallig is een goede vriendin dit jaar vanuit A'dam naar Naarden verhuisd.
Toch maar even gebeld want zag dat zij niet op Whatsapp was geweest gisteren en d'r facebook zei ook niets...
Ze pakte de telefoon op![]()
Pak van m'n hart.
Allemaal premiers/presidenten die er niks mee te maken hebben, die kunnen best wat forse uitspraken doen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je slaat zo een flater. Elke premier/president etc. die het erover heeft, heeft het er ook over. Rutte heeft het erover maar zegt niks
Dan kan Nederland ook wel vergeten gezien de situatie in de Oekrane...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Klopt, enige wat dan moet gebeuren is de mensen die de vergissing hebben gemaakt te achterhalen en te berechten.
Dat er Fransen aan boord waren hebben ze bevestigd , Amerikanen niet zeker.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee joh, Nederland moet gewoon zeggen 'Oh, een foutje? Geen probleem joh!'quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Doet er niet toe.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Ik vraag me af of jullie ook ook 32 topics vol zouden lullen als het allemaal Ghanese of Afghaanse slachtoffers waren geweest die ergens in Irak o.i.d. uit de lucht werden geknald.
Netjes? Het is een conflict. Daar gelden fatsoensregels niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Dit soort wapens verstrekken aan prutsers zou niet echt netjes zijn.
Nee, dat zouden ze niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Ik vraag me af of jullie ook ook 32 topics vol zouden lullen als het allemaal Ghanese of Afghaanse slachtoffers waren geweest die ergens in Irak o.i.d. uit de lucht werden geknald.
Nee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Rusland heeft er niks mee te maken nee. 27 Australiers dood volgens mij, die hebben er ook niks mee van doenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Allemaal premiers/presidenten die er niks mee te maken hebben, die kunnen best wat forse uitspraken doen.
"Dik pikken we niet!"quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon een brief sturen waarin staat dat we heel erg boos zijn.
En dan? In Rusland wordt 1 knopje ingedrukt en NL is weg!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Frutsel het volgende:
de eerste de beste Russische bommenwerper die weer eens het luchtruim via de noordzee binnendringt neerschieten
Nee. Maakt het wat uit?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
En je punt is... wat precies?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
EN VERGEET AL DIE GEDODE PALESTIJNEN NIET! SCHANDALIGquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Ze kunnen niet anders.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef Blester het volgende:
[..]
Nee joh, Nederland moet gewoon zeggen 'Oh, een foutje? Geen probleem joh!'
Wat denk je zelf?
Nee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
En laat de ironie zijn dat het echt een globetrotter is; elk jaar wel 2 of 3 keer ver weg. Ze was al 2 keer eerder in Kuala Lumpur geweest. 1 keer voor overstap naar Oz.quote:
Alsof die een vliegticket kunnen betalenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Ze noemen het eerst een aanslag en daarna verbeteren ze zichzelf en zeggen dat het een vergissing is. Heel veel mensen onthouden alleen dat het een aanslag is en zien niet dat het een vergissing is geweest, zo kun je mensen manipuleren. Zal echt niet de eerste keer zijn dat de media dit soort praktijken uit haalt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
ik vraag me af waarom je uberhaupt zoiets vraagt? Wat is de meerwaarde, wat wil je bereiken?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
MH370 zat ook vol Nederlanders toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Quincy Garioquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Klopt. Die houden meer van bootreisjes in de middellandse zee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof die een vliegticket kunnen betalen
Het komt zo wel erg dicht bij zeg!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
WOW!!!! Heb je geluk gehad zeg.
Misschien is het in het belang van Rusland handig dat zij hiermee helpen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dan kan Nederland ook wel vergeten gezien de situatie in de Oekrane...
Dat vliegtuig verdween. Logisch dat dat gespreksstof oplevert.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:16 schreef SpecialK het volgende:
[..]
MH370 zat ook vol Nederlanders toch?
Dan gaat Navo regel 5 in werking, wordt Rusland weggevaagd en hebben we dat mooi bereikt en gaan we voor altijd de boeken in als helden, nou goed!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef begaaierd het volgende:
[..]
En dan? In Rusland wordt 1 knopje ingedrukt en NL is weg!
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Haquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Wow. Ik ben vorige week ook door Naarden gereden en ga morgen ook met het vliegtuig op vakantie. Dan komt het toch wel heel dichtbij allemaal.
Een objectief onderzoek gaat er niet eens komen. Het zal altijd ons woord tegen dat van de Russen blijven. De zwarte dozen zijn allang richting Rusland gestuurd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
En ook die landen hebben niet de uitkomsten van een objectief onderzoek.
Een groot verlies voor dronken Nederlandse penii.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:16 schreef riazop het volgende:
3 hockeymeisjes uit Blaricum zate ook op de vlucht....
RIPquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:16 schreef riazop het volgende:
Nu van alles gaan roepen ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een objectief onderzoek gaat er niet eens komen. Het zal altijd ons woord tegen dat van de Russen blijven. De zwarte dozen zijn allang richting Rusland gestuurd.
Wachten op een objectieve en onbetwiste uitkomst over de schuldigen is zinloos.
Rusland heeft er in zoverre niks mee te maken dat het niet in Rusland gebeurd is, er geen Russen bij betrokken zijn. Natuurlijk kunnen die stoere dingen zeggen vanaf de zijlijn, ze spelen immers (nog) niet mee in het politieke speelveld. Als de Oekrainers dat ding hebben geschoten wordt het een nato aangelegenheid waarbij Oekraine aan het kortste eind trekt, als het de separatisten het gaan hebben wordt het een nato aangelegenheid waarbij de separatisten aan het kortste eind trekken. Wat dan ook, de Russen kunnen er verder niks mee doen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Rusland heeft er niks mee te maken nee. 27 Australiers dood volgens mij, die hebben er ook niks mee van doen
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
En ook die landen hebben niet de uitkomsten van een objectief onderzoek.
Dat is jammer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:16 schreef riazop het volgende:
Komt door de crisis...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef superniger het volgende:
[..]
RIP
Zaten wel veel kakkers in het vliegtuig.
Vraag je je dat serieus af? Ik geloof er niks van.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:16 schreef riazop het volgende:
Je moet wel een beetje geld hebben om met Malaysian te vliegen. Het is geen busreis naar Salou.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef superniger het volgende:
[..]
RIP
Zaten wel veel kakkers in het vliegtuig.
Iesj racisme!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:14 schreef roos94 het volgende:
Ongeluk? jij noemt t een ongeluk?quote:
Geloof jij het?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:18 schreef ATan het volgende:
Telefoongesprekken tussen de terroristen over het neerhalen van het vliegtuig:
http://edition.cnn.com/vi(...)phone-convo.cnn.html
Ik had al een paspoort voorbij zien komen ergens van een meisje uit Blaricum, dus lijkt me niet geheel vreemdquote:
Uh oke...quote:
quote:Een Australische familie die bij de ramp met de verdwenen vlucht MH370 van Malaysia Airlines twee familieleden verloor, is donderdag bij de ramp met MH17 opnieuw twee familieleden kwijtgeraakt. (The Independent)
Echt dit soort beelden die mensen van internationale politiek hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Poetin ligt daar lekker op bed met twee maitresses en Rutte maar ratelen aan die telefoon.
Volkskrant.nlquote:12u01
Strafhof Den Haag
Premier Arseni Jatsenjoek van Oekrane wil dat de verantwoordelijken voor het neerschieten van vlucht MH17 van Malaysia Airlines door een internationaal hof in Den Haag worden berecht. 'De verschrikkelijke gebeurtenis van gisteren heeft ons leven veranderd. De Russen zijn te ver gegaan', citeerde Interfax Oekrane de premier. 'Dit is een internationale misdaad waarvoor ze zich voor een internationaal hof in Den Haag moeten verantwoorden.' Voor Jatsenjoek staat het vast dat er een raket is gebruikt om de Boeing 777 uit de lucht te schieten.
Ik meende 108, dit is wat ik snel even kon vindenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:18 schreef Re het volgende:
ik probeer een beetje uit te vinden hoeveel mensen er nu naar dat congres gingen in Melbourne...
Denk je wel dat Nederland wat gaat ondernemen dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Rusland heeft er in zoverre niks mee te maken dat het niet in Rusland gebeurd is, er geen Russen bij betrokken zijn. Natuurlijk kunnen die stoere dingen zeggen vanaf de zijlijn, ze spelen immers (nog) niet mee in het politieke speelveld. Als de Oekrainers dat ding hebben geschoten wordt het een nato aangelegenheid waarbij Oekraine aan het kortste eind trekt, als het de separatisten het gaan hebben wordt het een nato aangelegenheid waarbij de separatisten aan het kortste eind trekken. Wat dan ook, de Russen kunnen er verder niks mee doen.
Australirs dood? Denk je nou echt dat Australi verder ook maar enige betrokkenheid gaat hebben in de afwikkeling van dit alles?
Dubbel verdriet voor de Australirs Irene en George Burrows. Een paar maanden terug hoorden ze dat hun zoon Rodney en zijn vrouw Mary in vlucht MH370 zaten van Malaysia Airlines die nog steeds wordt vermist. Nu verloren ze hun stiefkleindochter Maree Rizk en haar man Albert die in vlucht MH17 zaten die in Oekrane neerstortte.quote:
Dus kunnen we vaststellen dat de grootste factor is "wat levert veel gespreksstof op" ipv de geclaimde "who cares 'bout dem filthy sandniggers" factor.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat vliegtuig verdween. Logisch dat dat gespreksstof oplevert.
Daar er 173 Nederlands in het vliegtuig zaten en het vliegtuig in Nederland vertrokken is, zal Nederland wel enige betrokkenheid hebben in de afwikkeling van het verhaal.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Denk je wel dat Nederland wat gaat ondernemen dan?
Ongeveer 100 uit allerlei landen zo te zien op internet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:18 schreef Re het volgende:
ik probeer een beetje uit te vinden hoeveel mensen er nu naar dat congres gingen in Melbourne...
Het bewijs is er echt wel, de vraag is alleen of het openbaar wordt gemaakt. Alles zal afhangen in hoeverre de VS er belang bij heeft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een objectief onderzoek gaat er niet eens komen. Het zal altijd ons woord tegen dat van de Russen blijven. De zwarte dozen zijn allang richting Rusland gestuurd.
Wachten op een objectieve en onbetwiste uitkomst over de schuldigen is zinloos.
Dat is wel overduidelijk toch? Alsof ze duur militair materieel gaan gebruik om een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten...quote:
Een vliegtuig wat spoorloos verdwijnt. Logisch dat daar veel over wordt gesproken. Ook al hadden er 300 negers in gezeten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus kunnen we vaststellen dat de grootste factor is "wat levert veel gespreksstof op" ipv de geclaimde "who cares 'bout dem filthy sandniggers" factor.
http://nl.urbandictionary(...)%20smallest%20violinquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Uh oke...
Zal wel vrouwenhumor zijn of zo.
Wat een vloek zeg. Ongelofelijkquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:19 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dubbel verdriet voor de Australirs Irene en George Burrows. Een paar maanden terug hoorden ze dat hun zoon Rodney en zijn vrouw Mary in vlucht MH370 zaten van Malaysia Airlines die nog steeds wordt vermist. Nu verloren ze hun stiefkleindochter Maree Rizk en haar man Albert die in vlucht MH17 zaten die in Oekrane neerstortte.
dalijk zijn het oekrainers. Kijkt of hij dan nog zulks onzin uitkraaitquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Volkskrant.nl
Oh boy, wat een mafkezen zijn het ook allemaal.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef Valerie. het volgende:
[..]
http://nl.urbandictionary(...)%20smallest%20violin
Een vergissing maakt het nog geen ongeluk. Als ik per ongeluk de verkeerde persoon doodschiet is het nog steeds geen ongeluk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zouden ze expres een passagierstoestel neer hebben geschoten? Ik denk het niet, namelijk.
Triest dat mensen op zo'n positie politiek bedrijven in een dergelijke situatie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef wise het volgende:
[..]
dalijk zijn het oekrainers. Kijkt of hij dan nog zulks onzin uitkraait
Ik denk dat de afkomst van de inzittenden niet zo gek veel uitmaakt eigenlijk. Toen Korean Air neer ging was de wereld geschokt. Toen Lockerbee gebeurde was de wereld geschokt, toen dat italiaanse vliegtuig neer ging... idem.... dat het Nederlanders zijn genereert misschien ietwat meer topics maar de basislijn is volgens mij consistent hoog bij dit soort shit.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een vliegtuig wat spoorloos verdwijnt. Logisch dat daar veel over wordt gesproken. Ook al hadden er 300 negers in gezeten.
Gesprekken van die piloten misschien?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar wat kunnen die zwarte dozen nou opleveren aan informatie?
Ze bevatten gewoon normale vluchtgegevens, niks bijzonders, en ineens stopt het.
Geluid las ik eerder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze bevatten gewoon normale vluchtgegevens, niks bijzonders, en ineens stopt het.
Ik sluit het niet uit, je kunt niet zomaar een raketsysteem bedienenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:20 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat is wel overduidelijk toch? Alsof ze duur militair materieel gaan gebruik om een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten...
Die kans is 0. Tot dusver hebben de Oekrainers geen vliegtuigen van de seperatisten of de Russen neer gehaald, omdat de seperatisten geen vliegtuigen hebben. Stel dat dit een Russisch vliegtuig was die geraakt was door de Oekrainers dan had Kiev nu een smeulende puinhoop geweest.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:21 schreef wise het volgende:
[..]
dalijk zijn het oekrainers. Kijkt of hij dan nog zulks onzin uitkraait
Wel als je denkt een bewapende inbreker neer te schieten, maar in werkelijkheid je moeder met een tandenborstel in haar hand neerschiet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een vergissing maakt het nog geen ongeluk. Als ik per ongeluk de verkeerde persoon doodschiet is het nog steeds geen ongeluk.
Hear, hear!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een vergissing maakt het nog geen ongeluk. Als ik per ongeluk de verkeerde persoon doodschiet is het nog steeds geen ongeluk.
En alle communicatie is mij verteld. Misschien biedt het duidelijkheidquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Precies dit dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat de afkomst van de inzittenden niet zo gek veel uitmaakt eigenlijk. Toen Korean Air neer ging was de wereld geschokt. Toen Lockerbee gebeurde was de wereld geschokt, toen dat italiaanse vliegtuig neer ging... idem.... dat het Nederlanders zijn genereert misschien ietwat meer topics maar de basislijn is volgens mij consistent hoog bij dit soort shit.
Kan helpen met echt uitsluiten van mechanisch probleem.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Gemakshalve negeren we dan maar dat seperatisten direct aangestuurd en ondersteund worden door de Russische geheime dienst en in feite een Russisch verkapte militie is met zelfs een recruterings kantoor in Moskou naast het kantoor van het Russisch leger..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Rusland heeft er in zoverre niks mee te maken dat het niet in Rusland gebeurd is, er geen Russen bij betrokken zijn. Natuurlijk kunnen die stoere dingen zeggen vanaf de zijlijn, ze spelen immers (nog) niet mee in het politieke speelveld. Als de Oekrainers dat ding hebben geschoten wordt het een nato aangelegenheid waarbij Oekraine aan het kortste eind trekt, als het de separatisten het gaan hebben wordt het een nato aangelegenheid waarbij de separatisten aan het kortste eind trekken. Wat dan ook, de Russen kunnen er verder niks mee doen.
Australirs dood? Denk je nou echt dat Australi verder ook maar enige betrokkenheid gaat hebben in de afwikkeling van dit alles?
Dan schiet je nog steeds bewust.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel als je denkt een bewapende inbreker neer te schieten, maar in werkelijkheid je moeder met een tandenborstel in haar hand neerschiet.
De piloot heette Ho Lee Fuk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Leuk dat men wijst dat er geen persoonsgegevens mogen worden gepost, en in de OP al diverse namen staan.
Hangt van je definitie van "ongeluk" af. Als iets geen ongeluk is, is er sprake van opzet. En ik geloof niet dat ze opzettelijk een passagiersvliegtuig hebben neergeschoten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Uhm, wil je zeggen dat ze dit niet hebben behandeld?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef expans het volgende:
Ik zit nu te kijken naar de NOS, mijn god was is traditionele media zwak zeg.
Hebben ze daar een of andere expert die de helft van de details mist;
- Strelkov die blij beweert nog een AN26 te hebben neergehaald
- Genoeg BUK fotoś gezien op media van seperatisten etc
- Gelekt gesprek door inlichtingendienst van seperatisten die rapporteren over het neerhalen van een vliegtuig en bevestigen dat het gaat om een civiele vliegtuig
etc etc
Volkskrant.nlquote:12u21 Locatie zwarte dozen onbekend
De Oekraense autoriteiten hebben geen officile informatie over de locatie van de zwarte dozen van de neergestorte Boeing 777. Dat verklaarde een woordvoerder van de Oekraense Nationale Veiligheidsraad vandaag tegenover het Oekraense persbureau Interfax-Ukraine. Vandaag werd de tweede zwarte doos gevonden op de rampplek, zo meldden getuigen van persbureau Reuters eerder. De eerste zwarte doos werd gisteren al door rebellen gevonden. Oekrane vreest dat de separatisten de zwarte dozen willen vernietigen, al dan niet op Russisch grondgebied.
Gesprekken in de cockpit, misschien konden ze nog net wat zinnigs gillen of zo.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
o, geluid van de inslag misschien, dat het daarom gaat...
Het is een Maleisisch vliegtuig. Dus zij zijn sowieso eerst verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Daar er 173 Nederlands in het vliegtuig zaten en het vliegtuig in Nederland vertrokken is, zal Nederland wel enige betrokkenheid hebben in de afwikkeling van het verhaal.
We are going down, bliep, bliep, bliep.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gesprekken van die piloten misschien?
dat, maar natuurlijk ook om uit te sluiten dat het een technisch mankement is... ik geloof dat ze aan een seconde aan geluid al heel wat kunnen afleidenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
o, geluid van de inslag misschien, dat het daarom gaat...
Toch is het dan geen moord. En dat is het wel als je doelbewust je moeder neerschiet. Wezenlijk verschil.quote:
Rusland zal op diplomatiek niveau NOOIT toegeven iets te maken te hebben met de separatisten. Dat het wel waar is betekent nog niet dat het dus tot de diplomatieke feiten behoort.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Gemakshalve negeren we dan maar dat seperatisten direct aangestuurd en ondersteund worden door de Russische geheime dienst en in feite een Russisch verkapte militie is met zelfs een recruterings kantoor in Moskou naast het kantoor van het Russisch leger..
Helaas backfired deze politiek nu omdat die militie met Russisch materiaal een kapitale fout heeft gemaakt. Putin zit nu met z'n vingers tussen de deur..
Oorlogsrecht werkt anders.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Een groot verlies voor dronken Nederlandse penii.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef clavier het volgende:
Activist komt met statement na 'onhandige tweet' MH17
Racisme-activist Quinsy Gario - initiatiefnemer van de actie 'Zwarte Piet is racisme' - is in opspraak geraakt op sociale media. Vlak nadat premier Mark Rutte liet weten diep geschokt te zijn door de crash van vlucht MH17, twitterde Gario dat 'witte levens belangrijker zijn dan zwarte'. Die tweet trok de activist later in; vandaag kwam hij met een statement.
Op Twitter krijgt Gario de volle laag en wordt hij onder meer uitgemaakt voor 'racist' en 'krankzinnige aandachtsjunk'. 'Wauw. Allemaal mensen die trippen omdat ik heb 'vertaald' wat Rutte zelf de afgelopen maanden al een paar keer heeft laten zien,' reageert hij. 'Ik maak fouten. Excuses aan de nabestaanden. Laten we in de toekomst zo opkomen voor elke slachtoffer van geweld ongeacht huidskleur.'
Terwijl de hoongeluiden in de richting van Gario stug doorgaan op sociale media, heeft hijzelf een statement op zijn website geplaatst. 'Het empathisch vermogen dat de afgelopen periode totaal ontbrak was er opeens,' zegt hij. Vervolgens vertelt hij over hoe het conflict in de Gazastrook volledig langs de minister-president heen leek te gaan. 'Bruine levens werden niet zo belangrijk gevonden, leek het'.
Empathie
Gario: 'Mijn tweet was onvolledig en onhandig geformuleerd. Het werd als kwetsend richting de nabestaanden ervaren. Daarvoor nogmaals mijn excuses. Zoals ik ook twitterde hoop ik dat men met dezelfde passie die nu richting mij wordt getoond, ook zo kan meeleven met elk slachtoffer van geweld ongeacht huidskleur, geloof of nationaliteit. Wanneer men voor het ene leed wel en het andere leed geen empathie kan tonen, moet je je afvragen hoe dat onderscheid erkend en doorbroken kan worden.'
De activist maakte zich hard voor het afschaffen van Zwarte Piet. Tevens is hij van mening dat de stem van de donkere Nederlander niet wordt gehoord. 'Daar moet iets aan gedaan worden,' liet hij eerder in Pauw & Witteman weten.
[ afbeelding ]
Vandaar ook de groep onderzoekers vanuit Maleisi toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:24 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Het is een Maleisisch vliegtuig. Dus zij zijn sowieso eerst verantwoordelijk.
Vrij veel... er zijn er twee:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Exact ongeveerquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef Confetti het volgende:
Boeing kan exact zien waar de zwarte box ongeveer ligt. Die houden dat echt wel in de gaten.
Zo te zien aan de linkerkant hard op zijn hoofd terecht gekomen toen hij klein wasquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef clavier het volgende:
Racisme-activist Quinsy Gario - initiatiefnemer van de actie 'Zwarte Piet is racisme' - is in opspraak geraakt op sociale media. Vlak nadat premier Mark Rutte liet weten diep geschokt te zijn door de crash van vlucht MH17, twitterde Gario dat 'witte levens belangrijker zijn dan zwarte'. Die tweet trok de activist later in; vandaag kwam hij met een statement.
Op Twitter krijgt Gario de volle laag en wordt hij onder meer uitgemaakt voor 'racist' en 'krankzinnige aandachtsjunk'. 'Wauw. Allemaal mensen die trippen omdat ik heb 'vertaald' wat Rutte zelf de afgelopen maanden al een paar keer heeft laten zien,' reageert hij. 'Ik maak fouten. Excuses aan de nabestaanden. Laten we in de toekomst zo opkomen voor elke slachtoffer van geweld ongeacht huidskleur.'
Terwijl de hoongeluiden in de richting van Gario stug doorgaan op sociale media, heeft hijzelf een statement op zijn website geplaatst. 'Het empathisch vermogen dat de afgelopen periode totaal ontbrak was er opeens,' zegt hij. Vervolgens vertelt hij over hoe het conflict in de Gazastrook volledig langs de minister-president heen leek te gaan. 'Bruine levens werden niet zo belangrijk gevonden, leek het'.
Empathie
Gario: 'Mijn tweet was onvolledig en onhandig geformuleerd. Het werd als kwetsend richting de nabestaanden ervaren. Daarvoor nogmaals mijn excuses. Zoals ik ook twitterde hoop ik dat men met dezelfde passie die nu richting mij wordt getoond, ook zo kan meeleven met elk slachtoffer van geweld ongeacht huidskleur, geloof of nationaliteit. Wanneer men voor het ene leed wel en het andere leed geen empathie kan tonen, moet je je afvragen hoe dat onderscheid erkend en doorbroken kan worden.'
De activist maakte zich hard voor het afschaffen van Zwarte Piet. Tevens is hij van mening dat de stem van de donkere Nederlander niet wordt gehoord. 'Daar moet iets aan gedaan worden,' liet hij eerder in Pauw & Witteman weten.
[ afbeelding ]
Die kerel mag men geen podium meer geven. Wat een vol idioot. Hij verwijt anderen waar hij zelf het beste in is, vuile racist.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef clavier het volgende:
Empathie
[ afbeelding ]
Hoe kan die minister zijnquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:26 schreef Yaaar het volgende:
Hoe kan het dat die man met zo'n stemgeluid een persconferentie kan geven.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel als je denkt een bewapende inbreker neer te schieten, maar in werkelijkheid je moeder met een tandenborstel in haar hand neerschiet.
Een stiefkleindochter..quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:20 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Dat is wel overduidelijk toch? Alsof ze duur militair materieel gaan gebruik om een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten...
Zodra er een mongool op een knop drukt om een raket af te schieten kan je t geen ongeluk meer noemen maar een handeling, of het doelwit verkeerd was is een tweede, maar het neerschieten van een vliegtuig kan je met de beste wil van de wereld geen ongeluk noemen....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zouden ze expres een passagierstoestel neer hebben geschoten? Ik denk het niet, namelijk.
link?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:27 schreef Tallie1982 het volgende:
Ongelofelijk.Er staan zelfs filmpjes op internet van lijken zonder hoofd etc..respectloos
Respectloos van die lijken inderdaad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:27 schreef Tallie1982 het volgende:
Ongelofelijk.Er staan zelfs filmpjes op internet van lijken zonder hoofd etc..respectloos
Exact ongeveeer. Juist ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef Confetti het volgende:
Boeing kan exact zien waar de zwarte box ongeveer ligt. Die houden dat echt wel in de gaten.
Dat is ook geen ongeluk, het is wel per ongeluk een verkeersvliegtuig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:27 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Zodra er een mongool op een knop drukt om een raket af te schieten kan je t geen ongeluk meer noemen maar een handeling, of het doelwit verkeerd was is een tweede, maar het neerschieten van een vliegtuig kan je met de beste wil van de wereld geen ongeluk noemen....
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:28 schreef de_boswachter het volgende:
Deze minister is een schande voor het land.
Ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:26 schreef TheVulture het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)ummer_Cor_Pan__.html
Dit vind ik dan wel weer wat tenenkrommend... maar dat kan ook aan mijn Giel-aversie liggen
Wat een lul.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef clavier het volgende:
4chan.orgquote:
De USA heeft allang de nodige dingen op dat gebied gericht en de data van het vliegtuig gaat alleen vertellen dat het ineens ophield te bestaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:25 schreef Confetti het volgende:
Sinds wanneer..?quote:
Dan had je moeten luisteren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:26 schreef TheVulture het volgende:
http://www.telegraaf.nl/f(...)ummer_Cor_Pan__.html
Dit vind ik dan wel weer wat tenenkrommend... maar dat kan ook aan mijn Giel-aversie liggen
Dan zijn ze toch niet herkenbaar?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:27 schreef Tallie1982 het volgende:
Neuh.. niet echt..quote:
Had je een interactieve presentatie met mooie powerpoint effecten verwacht?quote:
Nee, dat kan jij niet. Ik kan dat prima. Je moet niet denken dat jouw mening de enige juiste is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:27 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Zodra er een mongool op een knop drukt om een raket af te schieten kan je t geen ongeluk meer noemen maar een handeling, of het doelwit verkeerd was is een tweede, maar het neerschieten van een vliegtuig kan je met de beste wil van de wereld geen ongeluk noemen....
Toch wel minimaal uit het hart.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Had je een interactieve presentatie met mooie powerpoint effecten verwacht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |