quote:154 Nederlanders omgekomen bij vliegramp in Oekrane
Een Maleisisch vliegtuig dat van Schiphol was vertrokken met 154 Nederlanders aan boord, is donderdag neergestort op Oekraens grondgebied. Alle passagiers zijn omgekomen. Het toestel is neergeschoten.
Het toestel van Malaysia Airlines, een Boeing 777 met zeker 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord, was onderweg naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.
Het toestel is neergeschoten, stelt de Amerikaanse vicepresident Joe Biden volgens Reuters. "Het was geen ongeluk, het is uit de lucht geschoten." Ook de Maleisische premier Najib Razak zegt dat.
Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden eerder dat het vliegtuig boven Oekrane met een luchtdoelraket is beschoten, meldt Wall Street Journal. De afkomst van de raket is onbekend.
De Oekraense regering meldde kort na de ramp al dat het toestel is neergeschoten door de pro-Russische separatisten in het oosten van het land, maar de rebellen ontkennen dat. Het vliegtuig kwam niet ver van de Oost-Oekraense stad Donetsk neer, vijftig kilometer van de grens met Rusland. In die regio wordt de afgelopen weken dagelijks gevochten tussen het Oekraense leger en pro-Russische separatisten.
Noodnummers
De vlucht werd uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM, met vluchtnummers respectievelijk MH17 en KL4103. KLM kan tegenover NU.nl niets bevestigen. Schiphol vangt familieleden van de omgekomen passagiers op.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een noodnummer geopend voor nabestaanden: 0703487770. Ook Malaysia Airlines heeft een informatienummer geopend voor familieleden van slachtoffers: 00 6037 8841234.
Rutte
Volgens premier Mark Rutte gaat het "mogelijk om een van de allerergste luchtrampen uit de Nederlandse geschiedenis".
Hij keerde donderdag onmiddellijk terug van zijn vakantie en landde rond 21.45 uur op Schiphol. Daarna sprak hij de pers toe: "Deze zomerse dag eindigt in alle opzichten gitzwart. Het dramatische nieuws van vandaag is nauwelijks te bevatten. Ik ben geschokt, ik ben er echt kapot van. Heel Nederland is in diepe rouw. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden."
Rutte stelt dat het nu belangrijk is dat er duidelijkheid komt over de oorzaak. De premier gaat naar het crisiscentrum in Den Haag.
Reisorganisaties
Meerdere reisorganisaties hebben bevestigd dat er Nederlanders aan boord waren. Zo hadden 22 passagiers geboekt via D-Reizen. Ook via ANWB Reizen zouden vijftien of zestien personen aan boord zijn gestapt. Het gaat om mensen die geboekt hebben bij Fox Reizen en SNP, dat valt onder ANWB Reizen.
Touroperator WTC.nl gaat uit van tussen de twintig en dertig "Nederlands-sprekenden" die via de site een plaats in het vliegtuig hebben geboekt. Ook reiswebsite ATP.nl stelt dat er vier Nederlanders tickets hadden geboekt voor de vlucht.
Minister Ivo Opstelten (Justitie) verklaarde rond 20.15 uur dat er "veel Nederlanders" onder de slachtoffers zijn. Als alle getallen die de touroperators en ticketservices hebben opgegeven kloppen, zou het gaan om tientallen Nederlanders.
Lichamen
De eerste lichamen van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in Oekrane zijn geborgen. Een woordvoerder van het Oekraense ministerie van Rampenbestrijding stelt dat zeker honderd lichamen op de rampplek zijn gezien. Lichaamsdelen liggen tot op 15 kilometer van de rampplek.
Het toestel lijkt al voor de crash in tween te zijn gebroken. De brokstukken zijn verspreid over een groot gebied.
Pro-Russische separatisten maakten rond 20.30 uur (Nederlandse tijd) bekend dat ze de zwarte doos tussen de wrakstukken hebben gevonden. Eerder verklaarden ze de zwarte doos over te zullen dragen aan Moskou.
Malaysia Airlines erkent dat het het contact met vlucht MH17 rond 15.15 uur (Nederlandse tijd) is verbroken.
Telefoongesprek
Separatisten zouden vlak na het ongeluk hebben gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland. Uit een transcript van het gesprek blijkt dat de separatisten per abuis het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zei een van de separatisten geschrokken.
Als het echt een gesprek was tussen de separatisten en Rusland, dan is duidelijk dat de separatisten het vliegtuig hadden aangezien voor een militair toestel. Op het moment dat de Rus Geranin naar aangetroffen wapens vraagt, reageert Bezler met: "Die zijn er niet. Er zijn civiele items, medische spullen, handdoeken, toiletpapier.
quote:Mogelijk verkeerd toestel geraakt"
Een militaire leider van de separatisten heeft in een tweet met trots verklaard dat de separatisten een Oekraens legervliegtuig uit de lucht hebben geschoten rond de plaats waar de Boeing is gecrasht. NOS-correspondent David-Jan Godfroid meldt dat.
Het bericht werd rond het tijdstip dat het Maleisische vliegtuig van de radar verdween getwitterd.
twitter:ReutersWorld twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
Slachtoffersquote:Londen wil spoedzitting V-raad om vliegtuigcrash
De Britse regering heeft een spoedzitting aangevraagd bij de Veiligheidsraad bij de Verenigde Naties over de vliegtuigcrash in Oekrane. Dat meldden Amerikaanse media.
Inmiddels is bekend dat de veiligheidsraad vrijdagavond in spoed bijeen zal komen
quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Dat vragen ze bij alles. Als je niet iets doet, zeggen ze dat het land zwak is. Gezichtsverlies dit dat.quote:
Kan niet eens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
isaac, jij pakt de OP, pas je dan ook de plaatjes aan?
Dat is wel erg hard.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Niveau hier daalt nog harder dan vlucht MH17
Het door laten etteren is nu geen optie meer. Kijk wat er gebeurde toen de VS niet ingreep in Syrie na Obama's 'red line', overal terroristen clubjes, half Irak onder de voet gelopen. Niets doen stuurt een bepaald signaal de wereld in.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze geen onderzoekers toelaten, dan trek je met de NAVO maar binnen. De VSAmerikaanse media hebben hun mening al klaar en praten al over optreden. Zal dikke crisis zijn in het Pentagon nu...
Zo leer ik nog eens iets over mijn Chinese medemens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat vragen ze bij alles. Als je niet iets doet, zeggen ze dat het land zwak is. Gezichtsverlies dit dat.
Ik zit op iPad,dus kut, maar zou de moeite genomen hebben.quote:
Die geven daar echt niet zoals wij om een individuquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Voor de oplossing van het conflict zou het handig zijn als er ook een Chinees aan boord was, kunnen we met z'n allen tegen n.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij kan er toch andere plaatjes in plempen.
Alleen mods kunnen de OP aanpassen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zit op iPad,dus kut, maar zou de moeite genomen hebben.
jij mag de volgende van mijquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zit op iPad,dus kut, maar zou de moeite genomen hebben.
Normaliter niet, wel als de chinees omgekomen is door buitenlanders. Dan is het groot nieuws.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:33 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Die geven daar echt niet zoals wij om een individu
Obama wilde dolgraag Syrie binnenvallen juist, er was teveel tegenstand van andere landen die verder kijken dan bommen droppen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:32 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het door laten etteren is nu geen optie meer. Kijk wat er gebeurde toen de VS niet ingreep in Syrie na Obama's 'red line', overal terroristen clubjes, half Irak onder de voet gelopen. Niets doen stuurt een bepaald signaal de wereld in.
De Russen snappen een wraakactie om een vliegtuig waarschijnlijk beter dan het steunen van Kiev. Immers hebben ze zelf heel Tsjetenie juichend plat gebombardeerd toen er een appartementencomplex werd opgeblazen in Moskou. En indien ze bijspringen moeten ze toegeven dat zij er eigenlijk achter zitten.
Welnee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:34 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[..]
Alleen mods kunnen de OP aanpassen.
krijg ik straf, als ik het wijzig?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:34 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[..]
Alleen mods kunnen de OP aanpassen.
Nee je kan dat gewoon aanpassen Yvonne stelt dat juist op prijs.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
krijg ik straf, als ik het wijzig?
waarom zou je dat willen? ramptoeristquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:36 schreef fotol het volgende:
Iemand Facebooks gezien van de gecrashte NL'ers ?
Die van Cor is nogal bekend.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:36 schreef fotol het volgende:
Lekker he leedvermaakquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:36 schreef fotol het volgende:
Denk nog wel meer mensen hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee je kan dat gewoon aanpassen Yvonne stelt dat juist op prijs.
probeer maarquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
krijg ik straf, als ik het wijzig?
Vermaak ? wat lul je nou ? Dat jij het als vermaak vindt is een reflectie van je eigen mentale toestand.quote:
Je ziet toch wel het verschil tussen een F16 en een Boeing.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:36 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Check die datum, 3 weken geleden onbegrijpelijk dat er nog gevlogen mocht worden boven die regio en dat het zogenaamd "safe" zou zijn.
Ze dachten dat het het vliegtuig van Putin was.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Je ziet toch wel het verschil tussen een F16 en een Boeing.
waarom moet je het dan weten ?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:38 schreef fotol het volgende:
[..]
Vermaak ? wat lul je nou ? Dat jij het als vermaak vindt is een reflectie van je eigen mentale toestand.
Hey ik vraag niet om persoonlijke details van net omgekomen mensen.. En trouwens dat soort zaken mogen hier niet gedeeld worden ( waar ik het volledig mee eens ben )quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:38 schreef fotol het volgende:
[..]
Vermaak ? wat lul je nou ? Dat jij het als vermaak vindt is een reflectie van je eigen mentale toestand.
Tokkies kijken*quote:
Andere maatschappijen vlogen er ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:
BBC: Qantas had zijn vluchtplannen al aangepast. Malaysia niet.
Dit is weer een fout van MA lijkt me. Het had voorkomen kunnen worden.
Er wordt gezegd dat ze vanwege storm 200km noordelijker vlogenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:
BBC: Qantas had zijn vluchtplannen al aangepast. Malaysia niet.
Dit is weer een fout van MA lijkt me. Het had voorkomen kunnen worden.
Dat is waar, maar een slechte reden verdersquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:40 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Andere maatschappijen vlogen er ook.
quote:
En dat terwijl iedereen de FB pagina van ene ''Cor'' aan het bekijken is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:40 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Hey ik vraag niet om persoonlijke details van net omgekomen mensen.. En trouwens dat soort zaken mogen hier niet gedeeld worden ( waar ik het volledig mee eens ben )
Punt is dat wij, noch de mensen die er over gaan en de veiligheid moeten beoordelen (zelfs na deze vreselijke tragedie) niet weten wie nou precies geschoten heeft en met welke gedachte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Je ziet toch wel het verschil tussen een F16 en een Boeing.
A few months ago. Kijk jij BBC world news.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:40 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat ze vanwege storm 200km noordelijker vlogen
Nee was op de NOS vanavondquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
A few months ago. Kijk jij BBC world news.
Die foto van hem is inmiddels ook al meer dan 13600 keer gedeeld op FBquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:42 schreef fotol het volgende:
[..]
En dat terwijl iedereen de FB pagina van ene ''Cor'' aan het bekijken is.
Ik word toch afgekeurd.quote:
Ok dit is nu. Kijk BBC nu.quote:
nou alleen die dode plaatjes nog even wegquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
ik heb de slachtofferlijst geupdate in de OP!
hoe goed ik ben?!
Niet echt iets om trots op te zijnquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
ik heb de slachtofferlijst geupdate in de OP!
hoe goed ik ben?!
Dat was beetje dom dan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:40 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat ze vanwege storm 200km noordelijker vlogen
volgens de berichten was die route afwijking nog steeds binnen de "safe" zone.quote:
Ze vlogen inderdaad boven de noflyzonequote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
volgens de berichten was die route afwijking nog steeds binnen de "safe" zone.
Bij de polder-crash en tripoli-crash hoorde je na een paar weken niks meer over. Misschien omdat het "maar" ongelukken waren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je dat serieus??
De Bijlmerramp was ook nog jaren later in het nieuws.
Ook die waren beetje dom.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:47 schreef Elan het volgende:
Als dat militaire vliegtuig eerder al op 7km hoogte is neergeschoten dan zullen ze vanaf de grond nu wel gedacht hebben dat hij nog hoger probeerde te vliegen en zo is de fatale vergissing ontstaan..
Is dat zo? Ik kan me geen urgente toespraken herinneren van Beatrix, op die van Apeldoorn na.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:50 schreef Elan het volgende:
Waarom is Wimlex eik nog niet op tv geweest Bea had allang het volk toegesproken
Druk overleg hebben ze daar nu en uiteraard zoveel mogelijk duidelijke bewijsstukken laten verdwijnen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Meh dom gewoon beetje onhandig toch
Wisten zij veel
na de bijlerrampquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me geen urgente toespraken herinneren van Beatrix, op die van Apeldoorn na.
Ik doe met je mee. Kom bier drinken in Colombia dan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:51 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nooit van mijn leven dat ik zal vechten voor de Nederlandse staat. Nooit.
Wist je dat de zwarte doos de kleur oranje heeft? #Funfactquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:
FOX (ja, I know); Oekraiense separatisten hebben de zwarte dozen en brengen ze naar.... Moskou!!
Zit jij dan ook naar FOX te kijken? Schande!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:52 schreef starla het volgende:
Mooi zeg, de zwarte dozen gaan naar Moskou...doei onderzoek
Ik zou graag willen maar heb daar helaas de financile mogelijkheden niet voorquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik doe met je mee. Kom bier drinken in Colombia dan.
Als je in een stadion neerstort vol met Nederlandse supporters dan kunnen de dozen beter zwart zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Wist je dat de zwarte doos de kleur oranje heeft? #Funfact
Die doos zegt op zijn hoogst nog iets van we zijn geraakt door stem in de cockpit en daarna valt alles uit. Of alleen het laatste.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:52 schreef starla het volgende:
Mooi zeg, de zwarte dozen gaan naar Moskou...doei onderzoek
lichting 1997 hier,geef me maar een bezem, ben te oudquote:
Neuh, dat zegt NOS.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Zit jij dan ook naar FOX te kijken? Schande!
Vandaar ook dat Nederland het zo slecht deed op Euro 2012. Om dit soort problemen te voorkomen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:53 schreef starla het volgende:
[..]
Als je in een stadion neerstort vol met Nederlandse supporters dan kunnen de dozen beter zwart zijn.
Prcs.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Vandaar ook dat Nederland het zo slecht deed op Euro 2012. Om dit soort problemen te voorkomen.
Jup. En het zijn er twee; FDR - Flight Data Recorder en CVR - Cockpit Voice Recorder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Wist je dat de zwarte doos de kleur oranje heeft? #Funfact
*Bliep**Bliep**Bliep**Bliep* 'WHAT THE FUCK' *Bliep**Bliep**Bliep**Bliep**Bliep**Bliep**Bliep**Bliep*quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die doos zegt op zijn hoogst nog iets van we zijn geraakt door stem in de cockpit en daarna valt alles uit. Of alleen het laatste.
Klopt, die bedoel ik ook. Het origineel is van 6 juni en staat hier:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:56 schreef Elan het volgende:
Filmpje bij de NOS van dat brandende toestel zal ook wel nep zijn geweest.
Kloptquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:56 schreef Elan het volgende:
Filmpje bij de NOS van dat brandende toestel zal ook wel nep zijn geweest.
Adhv die datarecorders kunnen ze in ieder geval een evt technisch probleem uitsluiten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die doos zegt op zijn hoogst nog iets van we zijn geraakt door stem in de cockpit en daarna valt alles uit. Of alleen het laatste.
benzine besparen door over de oekraine te vliegen, en boven oekraine moesten ze een stuk uitwijken, of het daadwerkelijk een raket is geweest moet nog steeds goed onderzocht worden de VS blaast alweer hoog van de toren maar er is nog niks duidelijk, zie syrie gifgas aanval, dat is geloof ik nog steeds niet duidelijk wie de daders waren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Meh dom gewoon beetje onhandig toch
Wisten zij veel
Tweemotorig vliegtuig zo te zien?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:57 schreef HansHeino het volgende:
[..]
Klopt, die bedoel ik ook. Het origineel is van 6 juni en staat hier:
ik wilquote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik doe met je mee. Kom bier drinken in Colombia dan.
In de USA zitten er nu flink aantal experts alle data die via Boeing binnenkomt en de beelden van de sowieso al op dat gebied gerichte satellieten te bestuderen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Adhv die datarecorders kunnen ze in ieder geval een evt technisch probleem uitsluiten.
Die datarecorders verzamelen allerlei vluchtinfo gedurende de gehele vlucht, dus men kan sowieso achterhalen dat er tot een moment van impact geen vuiltje aan de lucht is geweest, technisch gezien.
Als dat zo is heb je al een halve verklaring te pakken.
Volgens Amerikaanse media is er wel degelijk een raket afgevoerd eerlijk gezegd lijkt elk ander scenario me ook niet denkbaar op dit moment.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
benzine besparen door over de oekraine te vliegen, en boven oekraine moesten ze een stuk uitwijken, of het daadwerkelijk een raket is geweest moet nog steeds goed onderzocht worden de VS blaast alweer hoog van de toren maar er is nog niks duidelijk, zie syrie gifgas aanval, dat is geloof ik nog steeds niet duidelijk wie de daders waren.
vliegtuig is neergestort zo'n 32 km van de Russische grens wat ik ook begreep waren vlakbij ook een 2 tal gevechtsvliegtuigen gespot, het kan in feite alle kanten op.
- alsnog een ongeluk
- Rusland
- Oekraine
- Pro Russen
Nou zeg het maar, beter is verloop van onderzoek afwachten en hopen dat de zwarte doos alsnog of naar Nederland of Maleisie gaat, misschien geeft die wat meer duidelijkheid.
nicequote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer met 'm gedaan in Bogot. In het echt is ie wel cool hoor
Jij ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer met 'm gedaan in Bogot. In het echt is ie wel cool hoor
Een bom aan boord, geplaatst door... tja, wie heeft er het meeste baat bij?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:58 schreef theguyver het volgende:
- alsnog een ongeluk
- Rusland
- Oekraine
- Pro Russen
Je bent welkom.quote:
CNN kwam met beelden van verkeerde vliegtuig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens Amerikaanse media is er wel degelijk een raket afgevoerd eerlijk gezegd lijkt elk ander scenario me ook niet denkbaar op dit moment.
Weer die benzine.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 02:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
benzine besparen door over de oekraine te vliegen, en boven oekraine moesten ze een stuk uitwijken, of het daadwerkelijk een raket is geweest moet nog steeds goed onderzocht worden de VS blaast alweer hoog van de toren maar er is nog niks duidelijk, zie syrie gifgas aanval, dat is geloof ik nog steeds niet duidelijk wie de daders waren.
vliegtuig is neergestort zo'n 32 km van de Russische grens wat ik ook begreep waren vlakbij ook een 2 tal gevechtsvliegtuigen gespot, het kan in feite alle kanten op.
- alsnog een ongeluk
- Rusland
- Oekraine
- Pro Russen
Nou zeg het maar, beter is verloop van onderzoek afwachten en hopen dat de zwarte doos alsnog of naar Nederland of Maleisie gaat, misschien geeft die wat meer duidelijkheid.
Bij de NOS namen ze het lukraak over moest Benno B nog helemaal uitleggenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
CNN kwam met beelden van verkeerde vliegtuig.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:06 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Weer die benzine.
Toch wel euro 95 ongelood toch?
Waar halen ze al die bloemen ineens vandaan zo snel na die crash?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:07 schreef Reki het volgende:
Weet niet of het klopt maar kwam dit plaatje net tegen
[ afbeelding ]
Moest lachenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
De resten zijn direct gevonden, dus ze zijn voorzichtig optimistisch.
Heeft iemand een kraampje opgezet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waar halen ze al die bloemen ineens vandaan zo snel na die crash?
Gast, ben je wel eens in Kiev geweest? Op de Khreshatik koop je zo bloemen hoor.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nou inderdaad, bijzonder verdacht dat ze zomaar aan 100? bosjes bloemen kunnen komen in Kiev.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zou het een Nederlander zijn?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:09 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Heeft iemand een kraampje opgezet.
Goeie handel
De een zijn dood
Alsof die gasten allemaal gaan rouwen om omgekomen Nederlandersquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dit is toch fake johquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:07 schreef Reki het volgende:
Weet niet of het klopt maar kwam dit plaatje net tegen
[ afbeelding ]
Ze zien paar NL paspoorten op internet en gaan dan gelijk massaal bloemen leggen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gast, ben je wel eens in Kiev geweest? Op de Khreshatik koop je zo bloemen hoor.
Bedankt voor de bloemen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:09 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Heeft iemand een kraampje opgezet.
Goeie handel
De een zijn dood
Misschien zijn ze bang dat Nederland een wraakactie gaat houden op het volkquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zien paar NL paspoorten op internet en gaan dan gelijk massaal bloemen leggen?
Ik vind het allemaal iets te spontane actie.
Zit je aluminium hoedje niet te strak Piet?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zien paar NL paspoorten op internet en gaan dan gelijk massaal bloemen leggen?
Lol, Nederland dat actie gaat ondernemenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang dat Nederland een wraakactie gaat houden op het volk
De geheime dienst in Oekrane had ook erg snel een afgeluisterd telefoongesprek.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:14 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Zit je aluminium hoedje niet te strak Piet?
Ja weten die Oekraners veel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:15 schreef eP2e het volgende:
[..]
Lol, Nederland dat actie gaat ondernemen![]()
eerlijk is eerlijk, als iedereen zich wat aantrekt van wat jij vind, zijn er niet genoeg gekkenhuizen om iedereen te plaatsen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waterdicht bewijs dit.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De geheime dienst in Oekrane had ook erg snel een afgeluisterd telefoongesprek.
ONZ is paar deurtjes verderop man.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zou het weer gaan kriebelen bij die moffen?
Grote zus Angela helpt welquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja weten die Oekraners veel.
Zou ook niet verstandig zijn van Nederland, want we worden zo onder de voet gelopen. Moeten we zo nog hulp vragen aan Duitsland ook
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:36:07Russian forces may want to deny shooting down #MH17 jet, but in the same area they've recently shot down other planes http://t.co/yE9zno3kUw
reageer retweet
De wereld is 1 groot gekkenhuis.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:16 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
eerlijk is eerlijk, als iedereen zich wat aantrekt van wat jij vind, zijn er niet genoeg gekkenhuizen om iedereen te plaatsen.
Welke official heeft dat gezegd dan en wanneer?quote:A Malaysia Airlines Boeing 777 with 298 people aboard was shot down by a surface-to-air missile, American officials said.
Je zou verwachten dat ze de hint na twee keer wel snappenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:18 schreef Reki het volgende:
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:36:07Russian forces may want to deny shooting down #MH17 jet, but in the same area they've recently shot down other planes http://t.co/yE9zno3kUw[ afbeelding ] reageer retweet
Dan staan we quitte voor 70 jaar geledenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toch sta ik liever niet in het krijt bij Duitsland.
Nja in de buurt. Dat gebied met die 3 plaatsen is zowat zo groot als nederland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:18 schreef Reki het volgende:
twitter:StateOfUkraine twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:36:07Russian forces may want to deny shooting down #MH17 jet, but in the same area they've recently shot down other planes http://t.co/yE9zno3kUw[ afbeelding ] reageer retweet
Biden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:18 schreef Elan het volgende:
NY Times:
[..]
Welke official heeft dat gezegd dan en wanneer?
We zijn praktisch onderdeel van duitsland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toch sta ik liever niet in het krijt bij Duitsland.
Niet qua cultuur.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:20 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
We zijn praktisch onderdeel van duitsland.
Ik zie de wereld als een groot interessant speelveld om te ontdekken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 3 oktober 2012 23:33 schreef Fopje het volgende:
Ik ben nu gewoon serieus bang dat de worst uit het bakje tot leven in gekomen en een account heeft aangemaakt. Fuck.
Op zaterdag 29 maart 2014 00:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ik mag jou _O_
Dat we een sterke economische band hebben wil niety meteen zeggen dat we praktisch een onderdeel van Duitsland zij. Dan kan je namelijk het omgekeerde ook beweren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:20 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
We zijn praktisch onderdeel van duitsland.
Oekrane is een gemaakt land en hebben onderling ruzie over of ze bij Rusland of Europa willen horen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]Een vliegtuig uit Amsterdam.
Verdacht? Wat is er verdacht aan? Oekraieners zijn geen klootzakken ofzo, die hebben ook gevoel en weten heel goed wat terreur is. Een tijdje geleden kampeerden die helden met -30 op het Onafhankelijkheidsplein.
Dom dat ze die EU steunen, maar goed.
Onzin.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Noord en West Duitsers verschillen niks van Nederlanders.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:22 schreef LompeWorst het volgende:
Duitsland over ramp Maleysie:Voor een 17-jarige een matige grap. Voor een volwassene bijzonder slecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Alle landen zijn toch "gemaakt" ?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Oekrane is een gemaakt land en hebben onderling ruzie over of ze bij Rusland of Europa willen horen.
Beide kampen zijn niet vies van propaganda.
Nah ze houden vol!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:19 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze de hint na twee keer wel snappen
Ja. Grenzen passen zich weleens aan na een oorlog.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Alle landen zijn toch "gemaakt" ?
Onderdeel van is inderdaad een verkeerde bewoording dan. We zijn samen zeg maar. Als je snapt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:22 schreef eP2e het volgende:
[..]
Dat we een sterke economische band hebben wil niety meteen zeggen dat we praktisch een onderdeel van Duitsland zij. Dan kan je namelijk het omgekeerde ook beweren.
Je bent er niet eens geweest?! Ik 3 keer.quote:
Nee, ieder heeft zijn voorkeur.quote:en hebben onderling ruzie over of ze bij Rusland of Europa willen horen.
Dat is wel een heel goed punt, daarom geloof ik ook niks van die onzinnige claims van de een over de ander en wil ik een NLs onderzoek.quote:Beide kampen zijn niet vies van propaganda.
Op die radar vliegt ie nog wel een stukje Rusland inquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:24 schreef ACT-F het volgende:
Zet dit ook maar in de OP:
http://www.flightradar24.com/2014-07-17/13:20/12x/MAS17/3d6095b
Het is een groot land en jij bent maar op paar plekken geweest.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bent er niet eens geweest?! Ik 3 keer.
Die zullen niet zo makkelijk te pakken te zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:32 schreef star_gazer het volgende:
Ongelooflijk dit. Ik vind dat we toch op z'n minst moeten proberen degenen die dit gedaan hebben te pakken en terecht te stellen.
Oh, ik wil absoluut niet beweren dat ik het land ken, maar er helemaal niet geweest zijn is toch wat anders.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is een groot land en jij bent maar op paar plekken geweest.
Je leert een land pas kennen wanneer je er minimaal een jaar rondreist.
Zullen die lijken ooit terugkomen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:35 schreef Leafeon672 het volgende:
Wat zullen de nabestaanden zich machteloos voelen ....
Dat gebeurt bij elke dood.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:35 schreef Leafeon672 het volgende:
Ze weten in ieder geval wie ze de rest van hun leven moeten verachten: Poetin.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:35 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik denk niet dat de nabestaanden de lijken nog willen terugzienquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:36 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Zullen die lijken ooit terugkomen?
Een lege kist begraven worden ze ook niet gelukkig van.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de nabestaanden de lijken nog willen terugzien
Ik heb nooit zo veel waarde gehecht aan het lichaam van een overledene. Dat is de persoon toch niet meer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:37 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Een lege kist begraven worden ze ook niet gelukkig van.
Dus ik denk het wel.
Jij niet, maar anderen misschien welquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb nooit zo veel waarde gehecht aan het lichaam van een overledene. Dat is de persoon toch niet meer.
En al helemaal als het compleet verminkt is.
Jij bent dan ook een zolderkamerFOKker en geen liefhebbende ouder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb nooit zo veel waarde gehecht aan het lichaam van een overledene. Dat is de persoon toch niet meer.
International arrest tegen de leiders van de rebellen. En dan James Bond style ontvoeren die luiquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die zullen niet zo makkelijk te pakken te zijn.
Ik denk dat je er erger aan kapot gaat als je je kind helemaal verminkt ziet liggen in een slechte houding dan als je niks meer ziet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een zolderkamerFOKker en geen liefhebbende ouder.
Denk toch dat je een beter afscheid kunt nemen als er een fatsoenlijke begrafenis is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:38 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een zolderkamerFOKker en geen liefhebbende ouder.
Maar de lijken zullen wel terugkomen lijkt mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:39 schreef LompeWorst het volgende:
[..]
Jij niet, maar anderen misschien wel
Kapot zullen de nabestaanden toch al zijn. Liever je kind willen begraven, hoe verspreid en verminkt ook, dan een lege kist.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik denk dat je er erger aan kapot gaat als je je kind helemaal verminkt ziet liggen in een slechte houding dan als je niks meer ziet.
Je kan altijd nog een herdenkingsceremonie houden, maakt niet zoveel uit of er een lijk bijligt of niet. Gaat uiteindelijk om de persoon en die is er sowieso niet bij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:40 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Denk toch dat je een beter afscheid kunt nemen als er een fatsoenlijke begrafenis is.
Wat ik me afvraag :quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:37 schreef El_Matador het volgende:
Rebels blame Ukranian Government for crash, BBC.
Lijkt me een vreemde beschuldiging, waarom zou de Oekraine dat doen?
Maar die willen natuurlijk gewoon precies weten wat er is gebeurd. Dat weten de nabestaanden van deze ramp natuurlijk al.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kapot zullen de nabestaanden toch al zijn. Liever je kind willen begraven, hoe verspreid en verminkt ook, dan een lege kist.
Zie de meiden in Panama en de wil van de ouders om meer resten te vinden.
Jou niet, anderen wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan altijd nog een herdenkingsceremonie houden, maakt niet zoveel uit of er een lijk bijligt of niet. Gaat uiteindelijk om de persoon en die is er sowieso niet bij.
Er zullen vast wel ex militairen uit leger van Oekrane rondlopen daar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:43 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag :
Hoe kunnen een stelletje "rebellen" een complete luchtdoel batterij bedienen.
Meerdere voertuigen en toch een aantal specialisten.
Best druk zo'n opstelling :
Deze kennis heeft alleen een regulier leger.
Heel juist opgemerkt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:43 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag :
Hoe kunnen een stelletje "rebellen" een complete luchtdoel batterij bedienen.
Meerdere voertuigen en toch een aantal specialisten.
Best druk zo'n opstelling :
Deze kennis heeft alleen een regulier leger.
Nonsens, mensen willen iets afsluiten en iets tastbaars.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan altijd nog een herdenkingsceremonie houden, maakt niet zoveel uit of er een lijk bijligt of niet. Gaat uiteindelijk om de persoon en die is er sowieso niet bij.
Oekrane kent gewoon dienstplicht, dus zullen er inderdaad een kluit rondlopen die met deze systemen in aanraking zijn gekomen. Ik weet bijv. ook nog steeds wat ik op een M109 moet doen al is het 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zullen vast wel ex militairen uit leger van Oekrane rondlopen daar.
Srsly? We weten niks. Er is een vermoeden dat het vliegtuig is neergehaald, maar niets is zeker.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
. Dat weten de nabestaanden van deze ramp natuurlijk al.
Meer in de zin van dat het vliegtuig is neergestort.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Srsly? We weten niks. Er is een vermoeden dat het vliegtuig is neergehaald, maar niets is zeker.
CNN pushte ook gelijk "terrorisme" bij MH370, hebben ze ook niet gerectificeerd erna.
Met 1 voertuig ben je er niet. ?!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zullen vast wel ex militairen uit leger van Oekrane rondlopen daar.
De optimale bezetting zou 10 man zijn met allemaal het juiste specialisme om zo snel mogelijk te reageren op vijandige straaljagers.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:50 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Met 1 voertuig ben je er niet.
Dit hoort er allemaal bij voor er ook maar een raket vertrekt.
[ afbeelding ]
En hier heb je het toch gauw over een mannetje of 10+ wat je nodig hebt, met ieder een hele specifieke taak en specialistische opleiding.
kortom........die vind je niet zo snel in zo'n samenstelling.
Zie je die middelste? Die heeft zijn eigen radar en tracking systeem aan boord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:50 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Met 1 voertuig ben je er niet.
Dit hoort er allemaal bij voor er ook maar een raket vertrekt.
[ afbeelding ]
En hier heb je het toch gauw over een mannetje of 10+ wat je nodig hebt, met ieder een hele specifieke taak en specialistische opleiding.
Zie mijn edit, ik was wat verder aan het lezen hierover.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:55 schreef eP2e het volgende:
[..]
Zie je die middelste? Die heeft zijn eigen radar en tracking systeem aan boord.
Lijkt me niet van nu eigenlijk..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:57 schreef Fapsalon het volgende:
zijn deze beelden echt? kwam ze tegen in de reacties op GeenStijl
Nee, dit is het vrachtvliegtuig waar de lading niet goed vast zat waardoor het stallde.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:57 schreef Fapsalon het volgende:
GeenStijlquote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:57 schreef Fapsalon het volgende:
Wel echt, maar niet van deze ramp.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:57 schreef Fapsalon het volgende:
Als ik het goed heb is de linker een voertuig om te linken, dus om een luchtverdedigingsgrid op te bouwen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:57 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Zie mijn edit, ik was wat verder aan het lezen hierover.
Voertuig links : alleen commandopost en geen radar ?
Kwam ook op de NOS voorbij. Kan inderdaad schieten. Maar zoals die defensie specialist zei dan vuur je op de gok.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:57 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Zie mijn edit, ik was wat verder aan het lezen hierover.
Voertuig links : alleen commandopost en geen radar ?
Dus de launcher kan met zijn aanvalsradar zelfstandig vuren zonder hulp voor de opsporing ?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:01 schreef eP2e het volgende:
[..]
Als ik het goed heb is de linker een voertuig om te linken, dus om een luchtverdedigingsgrid op te bouwen.
Ahh ok , niet gezien.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Kwam ook op de NOS voorbij. Kan inderdaad schieten. Maar zoals die defensie specialist zei dan vuur je op de gok.
Vergeet niet dat de vorige president nogal Russisch gezind was en 3x raden welk deel van de bevolking in het leger op belangrijke posten zat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:50 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Met 1 voertuig ben je er niet. ?!
Dit hoort er allemaal bij.
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mocht het zo zijn dat het toestel inderdaad is neergeschoten, dan kan Schiphol heel wat schadeclaims verwachten.
Daar hebben ze advocaten voor.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mocht het zo zijn dat het toestel inderdaad is neergeschoten, dan kan Schiphol heel wat schadeclaims verwachten.
Schiphol niet, Malaysia Airlines en KLM wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
En iedereen ziet toch dat dat eerste plaatje niet hetzelfde vliegtuig is van deze ramp? Jezus, iedereen die neemt alles wat ergens wordt geplaatst maar gelijk voor waar aan.
Malaysia Airlines zal binnenkort wel snel van naam veranderen denk ik.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:23 schreef Recce het volgende:
[..]
Schiphol niet, Malaysia Airlines en KLM wel.
Ik denk dat het ook harder aankomt omdat het geen ongeluk betreft. Dat merk ik aan mezelf althans.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:24 schreef arachide. het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar ik ben gewoom zo pissig over deze situatie. Om een of andere reden raakt dit soort nieuws me deze keer wel.
Dit moest ik even kwijt
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het zou wat zijn als het je niet pissig zou maken...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:24 schreef arachide. het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar ik ben gewoom zo pissig over deze situatie. Om een of andere reden raakt dit soort nieuws me deze keer wel.
Dit moest ik even kwijt
Nee is van een ongeluk in 2013 in Rusland geloof ik. Dus in die zin wel echt maar niet van deze ramp.quote:
Hier staan er een flink aantal...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:17 schreef Raptor1985 het volgende:
Is er al een lijst met namen van de Nederlandse slachtoffers?
Dankquote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:26 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Hier staan er een flink aantal...
http://www.news.com.au/tr(...)izu68q-1226993206649
Donequote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:26 schreef Recce het volgende:
[..]
Nee en ik hoop dat de poster die ook even weghaalt.
Normaal heb ik iets van "shit, een foutje met enorme gevolgen, een technisch probleem waar men van kan leren en waar luchtvaart dan op zn minst nog van kan leren, maar dit..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:24 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook harder aankomt omdat het geen ongeluk betreft. Dat merk ik aan mezelf althans.
Ik ben niet de persoon die emoties voelt bij alles wat de ver buiten mijn bed show is, dus ik ben verbaasd dat het nu wel zo is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als het je niet pissig zou maken...
Een van de Nederlandse slachtoffers van vlucht MH17 heeft zich zelfs vrijwillig ingezet als onafhankelijke internationale verkiezingswaarnemer in de Oekrane, om er mede op toe te zien dat de verkiezingen democratisch verliepen. Damn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:28 schreef arachide. het volgende:
[..]
Normaal heb ik iets van "shit, een foutje met enorme gevolgen, een technisch probleem waar men van kan leren en waar luchtvaart dan op zn minst nog van kan leren, maar dit..
Dit gaat om bijna 300 mensen die NIKS met die hele oorlog daar te maken hadden. En die zijn nu allemaal dood.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:26 schreef Recce het volgende:
[..]
Nee en ik hoop dat de poster die ook even weghaalt.
Wel domme vraag van mij, realiseer ik me nuquote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:26 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nee is van een ongeluk in 2013 in Rusland geloof ik. Dus in die zin wel echt maar niet van deze ramp.
Tsja..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:30 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ben niet de persoon die emoties voelt bij alles wat de ver buiten mijn bed show is, dus ik ben verbaasd dat het nu wel zo is.
En de oorzaak is meestal waar het de eerste dagen over gaat in de media. Nu is het meteen duidelijk wat er gebeurt is en is het wijzen naar verschillende kampen meteen begonnen. Wie het gedaan heeft lijkt bijna belangrijker dan de mensen die omgekomen zijn. Dat zorgt ook wel voor extra emotie en gevoel denk ik.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:28 schreef arachide. het volgende:
[..]
Normaal heb ik iets van "shit, een foutje met enorme gevolgen, een technisch probleem waar men van kan leren en waar luchtvaart dan op zn minst nog van kan leren, maar dit..
Dit gaat om bijna 300 mensen die NIKS met die hele oorlog daar te maken hadden. En die zijn nu allemaal dood.
Zullen we het er maar op houden dat het al laat is? of vroeg natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
[..]
Wel domme vraag van mij, realiseer ik me nu
Dat vliegtuig lag in miljoenen stukken op de grond bij de beelden
Aardig internationaal gezelschap in dat vliegtuig en er zijn heleboel landen boos nu.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Een van de Nederlandse slachtoffers van vlucht MH17 heeft zich zelfs vrijwillig ingezet als onafhankelijke internationale verkiezingswaarnemer in de Oekrane, om er mede op toe te zien dat de verkiezingen democratisch verliepen. Damn.
In dit geval denk ik echt dat dat onzin is. Het is vooral omdat het geen ongeluk is. Bij een ongeluk zou dat wel zo zijn denk ik.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:32 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Tsja..
als er geen 'Nederlanders' waren betrokken....
Ik denk dat de wetenschap dat er mensen aan boord zaten die ik vaag kende het allemaal tastbaar heeft gemaakt. Normaal is het een foto of een naam, nu zijn het wel echt mensen geworden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:32 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Tsja..
als er geen 'Nederlanders' waren betrokken....
Ik verwacht dat de USA al vrij snel precies kan vertellen van welke plek de eventuele raket kwam.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:33 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
En de oorzaak is meestal waar het de eerste dagen over gaat in de media. Nu is het meteen duidelijk wat er gebeurt is en is het wijzen naar verschillende kampen meteen begonnen. Wie het gedaan heeft lijkt bijna belangrijker dan de mensen die omgekomen zijn. Dat zorgt ook wel voor extra emotie en gevoel denk ik.
Normaal heb je wel veel meer vragen ja. Het enige wat ik me nu afvraag is wat de gevolgen hiervan zullen zijn. Met een beetje pech krijgen we hier echt intense shit van.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:33 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
En de oorzaak is meestal waar het de eerste dagen over gaat in de media. Nu is het meteen duidelijk wat er gebeurt is en is het wijzen naar verschillende kampen meteen begonnen. Wie het gedaan heeft lijkt bijna belangrijker dan de mensen die omgekomen zijn. Dat zorgt ook wel voor extra emotie en gevoel denk ik.
Sterker nog ik denk dat ze dat al weten. Die houden het gebied sinds het begin van het conflict al constant in de gaten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de USA al vrij snel precies kan vertellen van welke plek de eventuele raket kwam.
Ik hoop toch echt zo dat de schuldigen worden gepakt. Maar eens grote oorlog of iets in die richting zie ik niet zo snel gebeuren. Tenzij het verhaal natuurlijk een wel heel bizarre wending krijgt. Maar daar wil ik nog niet over na denken eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:36 schreef arachide. het volgende:
[..]
Normaal heb je wel veel meer vragen ja. Het enige wat ik me nu afvraag is wat de gevolgen hiervan zullen zijn. Met een beetje pech krijgen we hier echt intense shit van.
Denk ik ook, de grote vraag is meer in hoeverre is Rusland erbij betrokken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:37 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Sterker nog ik denk dat ze dat al weten. Die houden het gebied sinds het begin van het conflict al constant in de gaten.
Niet denk ik. Die hebben er geen baat bij. Niemand trouwens.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Denk ik ook, de grote vraag is meer in hoeverre is Rusland erbij betrokken.
Ik ben absoluut geen fan van Rusland. Maar die gaan niet (bewust) een passagiers vliegtuig uit de lucht schieten. Dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Denk ik ook, de grote vraag is meer in hoeverre is Rusland erbij betrokken.
Het zal niet gratis zijn denk ik.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:40 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg mij eigenlijk af wat precies betekent als internationaal gemeenschap het luchtruim van de Oekrane massaal wordt gemeden. verdiend een land geld aan het vliegverkeer over hun land of maakt dit niet zoveel uit.
Volgens mij maakt dat niet uit maar dat weet ik niet 100% zeker. Het geld word vooral verdient met opstijgen en landen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:40 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg mij eigenlijk af wat precies betekent als internationaal gemeenschap het luchtruim van de Oekrane massaal wordt gemeden. verdiend een land geld aan het vliegverkeer over hun land of maakt dit niet zoveel uit.
Ik voel me nu echt een conspiretard, maar er zijn oorlogen om minder begonnen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:38 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt zo dat de schuldigen worden gepakt. Maar eens grote oorlog of iets in die richting zie ik niet zo snel gebeuren. Tenzij het verhaal natuurlijk een wel heel bizarre wending krijgt. Maar daar wil ik nog niet over na denken eigenlijk.
Heb je absoluut gelijk in. Maar ik geloof niet dat ze doelbewust een passagiers toestel hebben neergeschoten. Ik kon me maar een reden bedenken vanmiddag waarom een van de partijen dat zou doen. Maar dat voel ik mij inderdaad ook een conspiracy denker. En daar hou ik niet van.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:42 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik voel me nu echt een conspiretard, maar er zijn oorlogen om minder begonnen.
Die rebellen hebben natuurlijk ook het nodige buitgemaakt en een groot deel ervan heeft ooit in het leger gezeten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:40 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van Rusland. Maar die gaan niet (bewust) een passagiers vliegtuig uit de lucht schieten. Dat kan ik me niet voorstellen.
Ik geloof wel dat er wapens door Rusland geleverd zijn aan de rebellen voor de strijd die ze voeren. Maar geen enkel land kan zich een doelbewuste aanval op een passagiers vliegtuig veroorloven.
Gaat ook absoluut niet gebeuren. Geen idee ook wie er beter van zou worden. Wij zeker niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:46 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Historisch gezien is het een hl slecht idee om oorlog te voeren met Rusland, though.
Eerst flink wat winterkleding hamsteren .quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:46 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Historisch gezien is het een hl slecht idee om oorlog te voeren met Rusland, though.
Ik denk het 2e. Ik las ook ergens dat er inmiddels 2 rebellengroepen zijn die hebben beloofd het terrein van het ongeluk af te sluiten, en in te staan voor de veiligheid van onderzoekers uit elke land, zelfs Oekrane.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die rebellen hebben natuurlijk ook het nodige buitgemaakt en een groot deel ervan heeft ooit in het leger gezeten.
Vraag me af of er wel een leider is met aansturing vanuit Moskou of dat het steeds meer losgeslagen groepen worden met zware wapens?
Tenzij je zin hebt om heel veel levens, tijd en geld kwijt te raken. In dat geval moet je vooral tof gaan doen tegen Rusland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Gaat ook absoluut niet gebeuren. Geen idee ook wie er beter van zou worden. Wij zeker niet.
een oorlog is ook het meest nutteloze wat er is, maarja soms is het doden de enige remediequote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:46 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Die klootzak van een Putin heeft met Obama gebeld, en de premier van Maleisi, maar nog niet met Rutte of W-A. Van mij mag ie stikken in z'n vodka, of een wilde beer tegen komen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:50 schreef arachide. het volgende:
[..]
Tenzij je zin hebt om heel veel levens, tijd en geld kwijt te raken. In dat geval moet je vooral tof gaan doen tegen Rusland.
Maar zo ver zal het waarschijnlijk niet komen. Ik denk wel dat banden voorlopig bekoelen
Mh370 was zo bizarquote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:49 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Het lijkt me enorm lastig om hier consequenties aan te verbinden, hoe tragisch en frustrerend dat ook is
Ik heb een beetje hetzelfde als wat arachide. zei, het doet me echt wat. Deed MH370 trouwens ook, en daar zat een halve Nederlander in...
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:51 schreef BoefB2 het volgende:
Boeing 777, ook wel de MH17, eerste vlucht: 17-7-1997.
17 jaar in dienst.
Bron: http://www.planespotters.(...)alaysia-Airlines.php
Exact 17 jaar later crasht hij op 17-7-2014......
En uiteraard het jaartal: 2+0+1+4=7!
Nieuwsberichtgeving was ook na de klok van 17:00 uur...
Groetjes, aluhoedje
Wie wou je gaan doden, dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
een oorlog is ook het meest nutteloze wat er is, maarja soms is het doden de enige remedie
Nog mazzel dat dit niet meer in het Nederland-Rusland jaar is..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:50 schreef arachide. het volgende:
[..]
Tenzij je zin hebt om heel veel levens, tijd en geld kwijt te raken. In dat geval moet je vooral tof gaan doen tegen Rusland.
Maar zo ver zal het waarschijnlijk niet komen. Ik denk wel dat banden voorlopig bekoelen
Er zijn nogal veel Russen dus dat wordt lastig..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
een oorlog is ook het meest nutteloze wat er is, maarja soms is het doden de enige remedie
Nog zoiets wat ik nu voel: ik, als Nederlander, ben fucking pisssig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:52 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Die klootzak van een Putin heeft met Obama gebeld, en de premier van Maleisi, maar nog niet met Rutte of W-A. Van mij mag ie stikken in z'n vodka, of een wilde beer tegen komen.
Mocht het zo zijn dat de rebellen verantwoordelijk zijn. Kan je als EU natuurlijk wel de volle hulp aan Oekrane toezeggen om ze te verdrijven. Maar dat is natuurlijk nog speculatie.quote:
Ik vind jou vreemd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:53 schreef BoefB2 het volgende:
[..]
First flight, 17. Jul 1997..
Vind je het niet vreemd dan?
Wiens idee was dat ooit?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nog mazzel dat dit niet meer in het Nederland-Rusland jaar is..
Het zal die verdomde Victoria Koblenko wel weer zijn geweest! (Ik geloof dat ze Oekraiens is maar maakt niet uit.)quote:
Het "helpt" voor mij ook wel dat ik niet in Nederland ben/woon. Voel me sinds ik hier woon een stuk meer verbonden aan "Nederlandse" dingen, en meer betrokken. Gek, zoals dat werkt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:54 schreef arachide. het volgende:
[..]
Nog zoiets wat ik nu voel: ik, als Nederlander, ben fucking pisssig.
Wapens uit Rusland regelen gaat nogal makkelijk met de juiste contacten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:48 schreef Raptor1985 het volgende:
. En ik geloof best dat er wapens zijn buitgemaakt, maar ook dat er wapens geleverd zijn door de Russen.
Ik juist sinds ik niet meer in Nederland woon. En hoe verder ik van Nederland af ben, hoe meer verbonden ik me voel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:56 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Het "helpt" voor mij ook wel dat ik niet in Nederland ben/woon. Voel me sinds ik hier woon een stuk meer verbonden aan "Nederlandse" dingen, en meer betrokken. Gek, zoals dat werkt.
Dat zeg ik toch ook? Of ben ik nou gek?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik juist sinds ik niet meer in Nederland woon. En hoe verder ik van Nederland af ben, hoe meer verbonden ik me voel.
Waar woon je dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:56 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Het "helpt" voor mij ook wel dat ik niet in Nederland ben/woon. Voel me sinds ik hier woon een stuk meer verbonden aan "Nederlandse" dingen, en meer betrokken. Gek, zoals dat werkt.
Klopt absoluut. Maar dat de Russen de rebellen steunden op de Krim is wel duidelijk. Het is ook zeker geen bij elkaar geraapt zooitje. Het is gewoon een klein, professioneel leger. Absoluut niet onderschatten. Het zijn zeker niet een paar haatbaarden met wat geweren die maar wat doen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wapens uit Rusland regelen gaat nogal makkelijk met de juiste contacten.
Ik heb vooral buitgemaakt spul gezien op de filmpjes en wat 2e hands spul dat ze in Rusland op de kop getikt hebben.
Grootste probleem is dat er genoeg militair getrainde figuren rond lopen die wel raad weten met het overgenomen spul.
Verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:59 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Of ben ik nou gek?
Tsja en dan hebben die snel hun zin.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:54 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Mocht het zo zijn dat de rebellen verantwoordelijk zijn. Kan je als EU natuurlijk wel de volle hulp aan Oekrane toezeggen om ze te verdrijven. Maar dat is natuurlijk nog speculatie.
Kijk uit hoor, als je binnen een straal van 20,000km van Colombia woont, heb je binnen de minuut een DM van die viezerikquote:
Nee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:59 schreef BoefB2 het volgende:
Nou nogmaals, iemand die wilt reageren op dit?
http://www.planespotters.(...)alaysia-Airlines.php
Erg toevallig..
We hebben dit gesprek al eerder gehadquote:
Fair enoughquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Verkeerd gelezendan hebben we precies hetzelfde ja.
Of je verder gek bent, kan ik zo snel niet beoordelen. Daar zou ik je beter voor moeten kennen
Zelfde continentquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Kijk uit hoor, als je binnen een straal van 20,000km van Colombia woont, heb je binnen de minuut een DM van die viezerik
Niks doen is toch ook geen optie of vind jij van wel?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tsja en dan hebben die snel hun zin.
why doe you life in chigoagoquote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
We hebben dit gesprek al eerder gehadMaar in Chicago (zie onderschrift, ayoo). En al 5 jaar in USA algemeen.
Ah ja, ok ik zit op iPad, kan geen onderschriften zien.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 05:01 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
We hebben dit gesprek al eerder gehadMaar in Chicago (zie onderschrift, ayoo). En al 5 jaar in USA algemeen.
Ik woon gewoon in Nederland, ik denk dat ik gewoon trots ben. Ofzo..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 04:56 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nu wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |