SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Kingstown op 30-06-2014 15:24:54 ]
Ik ging net een nieuwe voor je maken (om erbovenaan neer te zetten), rest tussen spoilers?.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:17 schreef Kingstown het volgende:
De OP is niet echt actueel meer, dus als iemand zich geroepen voelt....
Thnx! Ik zal eens kijken of het me gaat lukken.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ging net een nieuwe voor je maken (om erbovenaan neer te zetten), rest tussen spoilers?.
quote:Anstoß:
29.06.2014 18:00 Uhr
Stadion:
Estadio Castelao, Fortaleza
Zuschauer:
58817
Spielnote: 2
bei heißen Temperaturen eine taktisch hochinteressante Partie, spielerisch ließen die Holländer lange Zeit viele Wünsche offen, doch am Ende entschädigte der offene Schlagabtausch.
Chancenverhältnis:
6:6
Eckenverhältnis:
10:2
Schiedsrichter:
Pedro Proenca (Portugal) Note 4
hätte auf Elfmeter für Holland entscheiden müssen, als Marquez und Moreno Robben im Strafraum foulten (45.), der Elfmeter in der Nachspielzeit geht in Ordnung.
Spieler des Spiels:
Guillermo Ochoa
Rettete gegen de Vrij (57.), hielt gegen Robben (74.), souverän.
quote:Dit schrijven de buitenlandse kranten over winst van Oranje
Buitenlandse media besteden volop aandacht aan de winst van Oranje tegen Mexico en de plaatsing voor de kwartfinale van het WK. Robben wordt genoemd als beste speler van het Nederlands elftal, ondanks dat hij niet wist te scoren. Ook de late kanteling van de wedstrijd in het voordeel van Nederland komt in elk artikel aan bod.
'Dit WK wordt met de dag dramatischer', schrijft The Guardian over de wedstrijd. 'Twee doelpunten in de laatste zes minuten, waarvan een penalty vlak voor het eindsignaal, brengen Nederland naar de kwartfinales.' Zo ook The New York Times, die een artikel aankondigen met: 'Nederland elimineert Mexico in de laatste minuten.'
The New York Times vindt dat het Nederlands elftal alle lof verdient voor de manier waarop het zich herpakte in de slotfase van de wedstrijd. 'Zeker gezien de zware omstandigheden in de hitte.'
Robben
The Guardian is lovend over Arjen Robben en noemt de Nederlander als belangrijkste speler van zijn team:
'Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar maakten de twee doelpunten, maar niemand was zo belangrijk als Arjen Robben. Hij was degene die naar de rand van het veld rende en met gebalde vuisten in de lucht sprong na het eindsignaal van de scheidsrechter. Hij was het die het meeste had gedaan om de Nederlanders terug in het spel te brengen, terug in het toernooi.'
The New York Times plaatst vraagtekens bij de totstandkoming van de strafschop voor Nederland in de slotfase van de wedstrijd, maar noemt het ook het opvallendste moment: 'Het beslissende doelpunt, een gevolg van een dribbel van Arjen Robben in het strafschopgebied en zijn daaropvolgende val - sommigen zeggen wellicht duik, na een confrontatie met Rafael Márquez, is het meest memorabele moment van de avond.'
Mexico
De Mexicaanse krant La Prensa spreekt over een dramatische nederlaag van Mexico. 'Twee doelpunten in slechts zes minuten leidden tot de voor Mexico schrijnende plaatsing van Nederland voor de kwartfinales van het WK. Nederland beleefde een krachtige comeback met 2-1.'
Het Mexicaanse Uno TV kopt met: 'Afgesloten droom van Mexico in Brazilië 2014.' 'Zo dichtbij en toch zo ver weg van de overwinning. Weer de geesten van de tragedie, een historische gemiste kans voor Mexico', schrijft Uno Tv.
Ook hier worden de acties van Robben besproken, de toon is louter negatief: 'Hij liet een voorstelling theatrale vaardigheden zien en bedroog de scheidsrechter door zich te laten vallen in het strafschopgebied.'
'Robben vertelde Rafa dat zijn actie onterecht was', schrijft La Afición. Waarbij de Mexicaanse krant de uitleg van Robben hoogstwaarschijnlijk verkeerd interpreteert.
Na afloop van de wedstrijd verklaarde Robben dat hij een keer onterecht was gaan liggen en om een strafschop had gevraagd. In de blessuretijd van de eerste helft werd Robben gehaakt, wat onterecht onbestraft bleef. In de tweede helft ging Robben weer onderuit. De Nederlander vroeg vervolgens om een strafschop, maar kreeg deze niet. De derde keer dat Robben neerging, resulteerde in de penalty die Klaas-Jan Huntelaar vervolgens benutte.
Na afloop excuseerde Robben zich tegenover Rafael Márquez voor de tweede keer dat hij neerging.
Bron: Volkskrant
quote:Op maandag 30 juni 2014 14:10 schreef Kreator het volgende:
http://www.reddit.com/r/s(...)therlands_21_mexico/
Veel mexicaanse en amerikaanse reacties. Leuk om te lezen wel. Ze vinden het vooral zuur dat ze zo lang voorstonden en ineens weggespeeld werden. De pingel lees ik maar weinig over. Er wordt veel meer geklaagd over het feit dat Mexico stopte met voetballen toen ze voorkwamen.
quote:–Germany Got_Engineers 1294 punten 19 hours ago
MEXICAN FOOD IS STILL FAR BETTER AND TASTIER THAN DUTCH FOOD!!!
–The Netherlands SirCharlesTupperware 754 punten 19 hours ago
I don't think any of us will disagree with that
–United States mylyfeforIU 36 punten 18 hours ago
what's a popular dutch dish...?
i'm just curious
–The Netherlands SirCharlesTupperware 334 punten 18 hours ago
Ochoa
Voor de spelers snap ik dat. Maar jij bent geen onderdeel van het team. Jij bent gewoon een neutraal iemand die er naar kijkt voor vermaak (of tijdverdrijf).quote:Op maandag 30 juni 2014 16:11 schreef Mark het volgende:
Kan me niets schelen hoe ze ons noemen, liever lelijk eindelijk eens een keer die cup winnen dan sterven in schoonheid zoals gewoonlijk
quote:Op maandag 30 juni 2014 16:21 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Voor de spelers snap ik dat. Maar jij bent geen onderdeel van het team. Jij bent gewoon een neutraal iemand die er naar kijkt voor vermaak (of tijdverdrijf).
Als zij op een hele lelijke manier winnen wil dat nog niet zeggen dat jij ook wint. Je kijkt gewoon een wedstrijd en ziet lelijk spel.
Op de Britten na, die focussen zich ook heel sterk op Robben's 'schwalbe'.quote:Op maandag 30 juni 2014 15:46 schreef Wouterw17 het volgende:
Toch wel grappig dat alleen de Latijns-Amerikaanse kranten het over de penalty hebben en de Europese kranten vooral over de goede comeback van Nederland.
Klopt. In Engeland kotsen ze van schwalbes. Dat is echt het land met de grootste afkeer tegen schwalbes. Bovendien heeft Robben daar een reputatie uit zijn Chelsea-tijd.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op de Britten na, die focussen zich ook heel sterk op Robben's 'schwalbe'.
Liever een gehaat team dat wint dan een geliefd team dat verliest inderdaad.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Laten we hopen dat ze de komende 4 jaar blijven zeuren.
Wtf is ditquote:Op maandag 30 juni 2014 16:21 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Voor de spelers snap ik dat. Maar jij bent geen onderdeel van het team. Jij bent gewoon een neutraal iemand die er naar kijkt voor vermaak (of tijdverdrijf).
Als zij op een hele lelijke manier winnen wil dat nog niet zeggen dat jij ook wint. Je kijkt gewoon een wedstrijd en ziet lelijk spel.
Idd, dan maar een "slechte" naam oid, het gaat om de knikkers en we hebben de afgelopen jaren zelf vaak genoeg aan de verkeerde kant gestaan omdat we zo braaf waren altijd.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Laten we hopen dat ze de komende 4 jaar blijven zeuren.
Gast, jij en ik hebben helemaal 0.0 bijdrage aan het resultaat wat die 23 spelers behalen. Helemaal 0. Jouw juichen; 0.0 effect. Mijn wedstrijd 12 jaar geleden tegen Huntelaar, 0.0 effect,quote:
quote:Op maandag 30 juni 2014 16:53 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Gast, jij en ik hebben helemaal 0.0 bijdrage aan het resultaat wat die 23 spelers behalen. Helemaal 0. Jouw juichen; 0.0 effect. Mijn wedstrijd 12 jaar geleden tegen Huntelaar, 0.0 effect,
Zij gaan winnen of verliezen. Wij niet. Die 23 spelers winnen of verliezen. Niet heel het land.
Ik ga niet juichen als ze de WK titel stelen ala Mourinhou. Als je dat wel doet, ben je idioot bezig en overschat je jezelf.
Vind ik eigenlijk ook.. dat De Jong Xabi Alonso in tweeën wilde schoppen vond ik niet zo erg. Alleen jammer dat we niet wonnen.. een slechte naam krijgen en ook nog verliezen is wat minder leuk.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, dan maar een "slechte" naam oid, het gaat om de knikkers en we hebben de afgelopen jaren zelf vaak genoeg aan de verkeerde kant gestaan omdat we zo braaf waren altijd.
Het mag met mooi voetbal en zonder overtredingen, maar het mag ook met een ontrechte penalty in de finale in blessuretijd, lekker belangrijk.
Het is nu wel weer leuk geweest met je getroll in dit topic lijkt me.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:53 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Gast, jij en ik hebben helemaal 0.0 bijdrage aan het resultaat wat die 23 spelers behalen. Helemaal 0. Jouw juichen; 0.0 effect. Mijn wedstrijd 12 jaar geleden tegen Huntelaar, 0.0 effect,
Zij gaan winnen of verliezen. Wij niet. Die 23 spelers winnen of verliezen. Niet heel het land.
Ik ga niet juichen als ze de WK titel stelen ala Mourinhou. Als je dat wel doet, ben je idioot bezig en overschat je jezelf.
Sorry, valsspelen zit niet in de familiequote:Op maandag 30 juni 2014 16:50 schreef Mark het volgende:
Al slaat Vlaar hem in de laatste seconde met zijn hand in de goal: boeien!
quote:Op maandag 30 juni 2014 16:53 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Oke man.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:53 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Somebody needs to get laid.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:53 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Deze man weetquote:Op maandag 30 juni 2014 16:53 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe meer je wint, hoe meer mensen er over je gaan zeiken. Hoge bomen vangen veel wind enzo. Er wordt nog steeds geluld over die goal van Engeland in 1966 en over de hand van God van Maradonna in 1986. Argentinië is met verschrikkelijk veel geluk doorgekomen in 1990 (anders had Duitsland misschien wel van Brazilië verloren) en als Zidane niet zo stom had gedaan was Frankrijk misschien voor de tweede keer wereldkampioen geworden in 2006. Kortom: winnen hangt af van veel factoren en de winnaar zal altijd kritiek over zich heen krijgen.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:50 schreef Mark het volgende:
Al slaat Vlaar hem in de laatste seconde met zijn hand in de goal: boeien!
Mooiquote:Op maandag 30 juni 2014 17:02 schreef Belladonna80 het volgende:
De Belgische krant 'De Morgen' schrijft het volgende over de wedstrijd van het Nederlands elftal:
[ afbeelding ]
Onder de koperen ploert van Fortaleza componeerde Oranje nieuwe lyriek in een WK met ongelooflijke dimensies. Toen vrijwel elk systeem was afgezworen, resteerde dankzij de geweldige teamgeest het overlevingsmechanisme, gevoegd bij de terugkeer naar aloude waarden van het Nederlandse voetbal: aanvallen, tot het einde toe.
Nederland is kwartfinalist na de wonderbaarlijke ontsnapping tegen Mexico, hoewel de zege (2-1) op zich verdiend was. Voor de derde keer tijdens het WK is een achterstand omgebogen in een zege, hetgeen getuigt van mentale weerbaarheid van de selectie.
Robben, Sneijder en Huntelaar, drie oude cowboys van het voetbal, redden bovendien de huid van bondscoach Louis van Gaal, die ook tegen de niet overdreven sterke Mexicanen vasthield aan zijn verdedigende tactiek, die soms een belediging is voor het getrainde oog.
Ongelooflijk was die knal vol frustratie waarmee Sneijder 1-1 maakte en zijn toernooi in ultimo verhief tot iets moois, in de 88e minuut, na terugleggen door Huntelaar. Gedurfd was die zoveelste solo van danser Robben, in blessuretijd, toen de Mexicanen dreigden te bezwijken onder de druk. Het hart had toen allang gewonnen van het verstand.
[ afbeelding ]
Optelsom
Eindelijk kreeg Robben de door hem begeerde strafschop, na een wat overdreven valletje over het been van Marquez. Laten we het een optelsom noemen. Klaas-Jan Huntelaar, ingevallen voor de tegenvallende Van Persie, benutte de strafschop feilloos en speelde daarmee zijn rol in het sensationale teambuildingsproces van Van Gaal.
Ze huilden, de Mexicanen. Ze huilden, de Nederlanders, in deze na rust zinderende wedstrijd die het mooie van voetbal toonde: nooit opgeven, ook niet bij wisselende kansen. Weer was Oranje bovendien fitter op het eind, zelfs in de verzengende hitte, waarbij de schaduw die na rust over het veld trok verkwikkend moet zijn geweest.
Angst bleek een slechte raadgever, totdat Nederland vlak na rust op achterstand kwam. Ja, toen begonnen ze te voetballen, met steeds meer aanvallers, volgens plan B Van Gaal. Kuijt schoof mee naar voren, Depay viel in voor Verhaegh, Huntelaar kwam. Opnieuw wierp Oranje de schroom van zich af toen het op achterstand stond, en opnieuw slaagde de inhaalrace. Het perspectief lonkt op een plaats in de halve finales. Misschien ging het achteraf gezien te goed in de wedstrijd tegen Spanje, die het Nederlands elftal leerde dat 5-3-2 de maat der dingen is. Tegen mindere tegenstanders volhardt Van Gaal in deze tactiek, waarbij het zinniger lijkt de aanvalskracht vanaf het begin meer te benutten. Maar de winnaar heeft altijd gelijk, zullen we maar zeggen.
Het voetbal was tot de rust matig, net als voorheen. Het veld was ook slecht en het was zo heet ( officieël 29 graden, op een veld tussen de tribunes voelt het veel warmer ) dat het volk op de tribune in de zon de koelte opzicht. En de scheidsrechters misten telkens cruciale momenten. Ja, Nederland werd een strafschop onthouden, bij 0-0, en misschien betaalde dat onrecht zich later uit.
Te veel angst
Maar er was weer te weinig middenveld, te veel angst, te weinig van Van Persie in de cruciale wedstrijd, en geen vorm bij Sneijder. De opbouw was opnieuw stroperig, met af en toe een goede pass van De Vrij. Kansen: nul. Nou ja, eentje, vlak voor rust, toen Van Persie op weg kon naar het doel na Mexicaans balverlies en de bal iets te zacht op de meesprintende Robben speelde.
Robben wist de bal toch mee te nemen, maar kreeg een tik van Moreno op de enkel. Ook Marquez liet zich niet onbetuigd. Het was een dubbele strafschop, bij wijze van spreken, maar scheidsrechter Proenca wuifde de protesten weg.
Mexico is ongeveer zoals Chili, had Van Gaal voorspeld, en dat klopte ongeveer, hoewel Mexico geen echte uitblinkers heeft. De Mexicanen vielen iets meer aan dan Nederland, dat De Jong al na negen minuten moest missen met een blessure. Martins Indi viel in. Het voordeel was dat Blind middenvelder werd. Hij is meer naar voren gericht dan De Jong.
Van Gaal had Janmaat vervangen door Verhaegh, omdat hij een betere opbouw wilde. Daarvan bleek weinig. Verhaegh ruimte het veld toen de aanval over een letterlijk breed front de enige optie was. Giovani dos Santos had kort na rust namelijk onverwacht gescoord. Hij ving de bal op zijn borst op na wegkoppen van Vlaar, hield zich Blind knap van het lijf en schoot schitterend in, waarbij doelman Cillessen niet overtuigde.
Ja, en toen ging Oranje aanvallen. Met passie, met mankracht, vooral in het laatste kwartier, na de drinkpauze. Doelman Ochoa leek zich lange tijd opnieuw tot held des vaderlands te kronen, vooral toen hij op onwaarschijnlijke wijze met de vingertoppen de inzet van De Vrij tegen de paal tikte. Een schot van Sneijder ging via een Mexicaans been net over, hoekschoppen regen zich aaneen, de zoektocht naar een strafschop intensiveerde.
Waarna het Nederlands sprookje zich alsnog voltrok, met dat snoeiharde schot van Sneijder en, nog voordat de verlenging aanbrak, de strafschop van Huntelaar, gevolgd door diens heerlijke wildemansdans om het collectieve geluk te vieren.
[ afbeelding ]
Wat een leuk en positief stukquote:Op maandag 30 juni 2014 17:02 schreef Belladonna80 het volgende:
De Belgische krant 'De Morgen' schrijft het volgende over de wedstrijd van het Nederlands elftal:
Ergens hoop ik dat die Rode Duivels (ook?) doorgaan op een onverdiende strafschop!quote:Op maandag 30 juni 2014 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij de Belgen staat inmiddels het schuim op de bek.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)?show=react#reaction
Jij bent het type mens dat ook de reacties op GeenStijl, nujij en de telegraaf allemaal serieus neemt?quote:Op maandag 30 juni 2014 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:
HLN.be lijkt sowieso elk WK / EK wel te veranderen in een kolkende massa als het op NL gaat. Beetje de Belgische variant van de fok!frontpagequote:Op maandag 30 juni 2014 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier heb ik hardop om moeten lachen!quote:
Wat zou het hilarisch zijn als België morgen doorgaat, vervolgens de sterren van de hemel speelt in de kwartfinale en dan in de halve finale uitgeschakeld wordt door Nederland. Dan kunnen we ons echt dagenlang vermaken met het lezen van Vlaamse internetfora. Met het vorige WK heb ik echt in een deuk gelegen bij het lezen van pagina's vol met gefrustreerde, zure posts over Nederland en dat ze onterecht zo ver zijn gekomen enzo.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 02:22 schreef Rica het volgende:
[..]
Hier heb ik hardop om moeten lachen!![]()
Sumpf-Deutschen!
quote:[–]Germanyzombiepiratefrspace 157 punten 1 dag geleden
Beware of the Swamp Germans, they come in Caravans...
Buzz Killingtonquote:
Zure lui op die site.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:59 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
HLN.be lijkt sowieso elk WK / EK wel te veranderen in een kolkende massa als het op NL gaat. Beetje de Belgische variant van de fok!frontpage
Wij dragen wel degelijk bij aan resultaat. Als er geen publiek was zou er nooit geld zijn om zoiets te bewerkstelligen of anders was het geldverspilling geweest. Dus wij mogen zeker wel mee juichen, wij worden immers aan een crapload van reclames blootgesteld.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:53 schreef Pandarus het volgende:
[..]
http://grantland.com/the-(...)ben-james-rodriguez/quote:Ryan O’Hanlon: “Dirk Kuyt played left wing back. Dirk Kuyt played right full-back. Dirk Kuyt played center forward. Dirk Kuyt won a corner kick that led to a tying goal. Dirk Kuyt ran 6.7 miles. The Netherlands won. And Dirk Kuyt’s essence dissolved up into the atmosphere and down into the ground. The air you breathe, the ground you’re standing on, the non-processed food you eat — it’s all Dirk Kuyt.” —Anonymous, untitled Dutch fable (2014)
Did Dirk Kuyt even play all that well against Mexico? I’m not sure — but as has always seemingly been the case, that he’s even playing is a small triumph. As a 24-year-old, Kuyt scored 36 goals in a season for Feyenoord. Then he became a fan favorite, a maniac outside midfielder for Liverpool. And now, at age 33 and in the Brazilian heat, he’s a wing back for one of the World Cup favorites.
There’s a way to look at his game against Mexico (his 100th cap, no less) and see it as a nice encapsulation of Total Football — one man, draped in orange, playing nearly every position on the entire field. But as Johan Cruyff once said: “I represent the era which proved that attractive football was enjoyable and successful.” Watching Kuyt play is “attractive” the same way your dad riding a mountain bike up a steep driveway might be. The professional personification of everything you were told by all the volunteer parent coaches you had as a kid, Kuyt is the best player in the world at “trying really hard.”
And yet, by having Kuyt on the field — less a Swiss Army knife, and more a really sturdy spoon that you can do anything with if you’re just persistent enough — the Dutch were able to cycle in and out of a number of formations as they shifted Kuyt from left to right to up top, eventually finding a configuration that worked after a first half with zero shots on goal. Maybe he’s not a typical product of that (outdated) Dutch ideal, but after all, Total Football — everyone on the field being able to do anything on the field — is the most extreme version of “There’s no ‘I’ in team,” isn’t it?
Just listen to Cruyff. As he said of Kuyt in 2010: “Someone like that is worth his weight in gold.” Four years later, Kuyt might be worth a tiny bit less; you sweat out a lot of water in 102-degree weather.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Kuyt is the best player in the world at “trying really hard.”
And yet, by having Kuyt on the field — less a Swiss Army knife, and more a really sturdy spoon that you can do anything with if you’re just persistent enough —
Heerlijkquote:Op dinsdag 1 juli 2014 09:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
http://grantland.com/the-(...)ben-james-rodriguez/
quote:Op maandag 30 juni 2014 15:17 schreef Dekatria het volgende:
Ook hier even:
http://www.dailymotion.co(...)ded-highlights_sport
Engels commentaar
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:06 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]
In engelse krant vandaag
Erg treurig inderdaad die opmerking van Vannieuwkerke in de rust.quote:Op woensdag 2 juli 2014 07:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Op Canvas gisteravond tijdens BEL - USA konden ze het maar niet laten om naar NL te refereren...
Wat zit die afgunst daar diep zeg...
Ik vind al die opmerkingen in VI over België ook heel erg treurig. Altijd 100 procent neerbuigend. Maar ik deel je mening hoor, hoop dat het gewoon uit enthousiasme was ofzoquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:24 schreef Spies het volgende:
[..]
Erg treurig inderdaad die opmerking van Vannieuwkerke in de rust.
Of de opmerking van de commentator over Robben toen Ovigli oid het strafschopgebied in dribbelde...quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:24 schreef Spies het volgende:
[..]
Erg treurig inderdaad die opmerking van Vannieuwkerke in de rust.
5-1 NEDERLAND SPANJE, 2-1 BELGIE VERENIGDE STATEN!!!quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Of de opmerking van de commentator over Robben toen Ovigli oid het strafschopgebied in dribbelde...
'Kijk, net als Robben alleen laat hij zich niet vallen over een uitgestrekt been'
Totaal niet relevant....
Het is totaal niet relevant om Robben te benoemen op dat moment.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:35 schreef Halcon het volgende:
Op dit WK is een keer niet vallen, maar doorgaan op een moment dat je zou kunnen vallen, wel een uitzondering. Er wordt een hoop geduikeld.
De Roemeense commentator had het op dat moment ook over Robben.
Als iemand op dit WK zijn actie afmaakt i.p.v. voor de pingel te gaan, dan wordt dat benoemd en is het begrijpelijk dat de vergelijking wordt gemaakt. Deden ze op TVR-1 ook. Dus dat alleen in België die vergelijking wordt gemaakt is onzin.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het is totaal niet relevant om Robben te benoemen op dat moment.
Deden ze op Franse televisie ook alleszins. En als het je niet zint, hoef je toch niet naar Sporza te kijken?quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Het is totaal niet relevant om Robben te benoemen op dat moment.
En toch werd Robben benoemd en niet een Neymar of Thomas Müller.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:40 schreef Lothiriel het volgende:
Had met elke speler die al eens gedoken heeft gekund trouwens.
Ik keek TVR1, jij kennelijk Canvas en Lothiriel kennelijk naar de Franse TV.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Jullie keken tegelijkertijd naar Canvas, Roemeense en Franse tv?
VI is het laatste programma wat je serieus moet nemen. Dat is gewoon allemaal voor de show. Bij de NOS zijn ze altijd lyrisch over de Belgen en dat is wel serieuze televisie.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:25 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind al die opmerkingen in VI over België ook heel erg treurig. Altijd 100 procent neerbuigend. Maar ik deel je mening hoor, hoop dat het gewoon uit enthousiasme was ofzo
Op TVR1 ook. Zie ook de Engelse pers na NL - Mexico. Robben is in allerlei media nu toch even de schwalbekoning. Vandaar dat ze hem noemen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:43 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En toch werd Robben benoemd en niet een Neymar of Thomas Müller.
Wat dacht je van Fred? Die is niet beschimp in de media zoals Robben. Daar werd die Jap zwart gemaakt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op TVR1 ook. Zie ook de Engelse pers na NL - Mexico. Robben is in allerlei media nu toch even de schwalbekoning. Vandaar dat ze hem noemen.
Maakt Neymar er tegen Colombia in de laatste minuut eentje en gaat Brazilië dan door, dan zullen ze Neymar noemen als er weer zoiets voorvalt.
Ik heb wat gewisseld tussen Canvas en Frans TV jaquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Jullie keken tegelijkertijd naar Canvas, Roemeense en Franse tv?
Op de Bulgaar benoemde ze het ook. De afgunst zit vooral tussen de oren van types als PietjeBatemanquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik keek TVR1, jij kennelijk Canvas en Lothiriel kennelijk naar de Franse TV.
En dat is wel jammer want op Canvas laat hij imo wel zien dat hij het spelletje heel goed begrijpt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:55 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Alleen wordt Boskamp nooit serieus aan het woord gelaten omdat hij altijd wel een verspreking maakt..
Zeker hij heeft er ook veel verstand van. Alleen VI is niet echt meer een programma wat serieus over voetbal gaat. Er moet eigenlijk altijd gelachen worden of er komt een reclame - item tussendoor.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:02 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
En dat is wel jammer want op Canvas laat hij imo wel zien dat hij het spelletje heel goed begrijpt.
Daar ben ik me van bewustquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:15 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Zeker hij heeft er ook veel verstand van. Alleen VI is niet echt meer een programma wat serieus over voetbal gaat. Er moet eigenlijk altijd gelachen worden of er komt een reclame - item tussendoor.
NOS, behalve als Co Adriaanse er zitquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:18 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Daar ben ik me van bewustDaarom vind ik VI ook niet echt leuk om naar te kijken, tof voor een kwartiertje maar daarna hervallen ze nogal vaak in dezelfde humor vind ik. Daarentegen vind ik dan Extra Time op Canvas weer véél en véél te saai en humorloos. Graag zou ik een serieus programma zien met een humoristische insteek
quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:23 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Ik kijk bijna elke avond. Maar ik heb nooit gelachen om dat programma. Vind het overigens best wel leuk om naar te kijken maar grappig vind ik het niet.
Ik ook zelden, probeer alleen maar VI-kijkers over te halen om SB op te zetten. Verslagen met Tom en Youri Mulder kan ik meestal wel om lachen, aan alles kan je zien dat 't niet kliktquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:23 schreef Wouterw17 het volgende:
[..]
Ik kijk bijna elke avond. Maar ik heb nooit gelachen om dat programma. Vind het overigens best wel leuk om naar te kijken maar grappig vind ik het niet.
Dat.quote:
Zal ik voor je inschenken? Wil je er een koekje bij misschien?quote:
Post liever wat buitenlands nieuws, schatquote:Op woensdag 2 juli 2014 12:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zal ik voor je inschenken? Wil je er een koekje bij misschien?
Nou, omdat je me een schat vindt dan maar:quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Post liever wat buitenlands nieuws, schatIk geef zelf maar even het goede voorbeeld dan.
http://www.telegraph.co.u(...)w.html?frame=2955722quote:No 6
Holland: 19/25
Skill level: 8/10
Entertainment value: 7/10
Fans: 4/5
*
A winnable quarter-final against Costa Rica awaits, and although they've not quite managed to live up to the promise of the 5-1 Spain demolition, what could? Along the way we've learned that Louis van Gaal is a genius, Robin van Persie can defy gravity and Arjen Robben still struggles with his balance, which he should really get a doctor to look at.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:06 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]
In engelse krant vandaag
quote:Robben bieg oor val in Mexiko-stryd
RIO DE JANEIRO. –Arjen Robben het opsetlik in die eerste helfte geduik, maar dit was nie die geval in die tweede helfte toe sy span die beslissende strafskop en -doel gekry het nie.
Die Nederlandse ster-speler het gister ’n storm ontketen toe hy erken het dat hy in die eerste helfte aspris geval het om ’n strafskop teen Mexiko te melk.
Die Oranje het die wedstryd in die Wêreldbeker-sokkertoernooi se ronde van 16 met 2-1 gewen om sy plek in die kwarteindronde te bespreek.
Wesley Snijder en Klaas-Jan Huntelaar het die Nederlanders se doele aangeteken nadat Mexiko tot in die 87ste minuut nog met 1-0 voor was.
Robben het in beseringstyd soos ’n lap grond toe geval nadat Mexiko se Rafael Márquez in die doelgebied platgetrek is.
Die Portugese skeidsregter het toe na die strafmerk gewys en Huntelaar het die skop verdoel om sy span te laat wen.
Robben het gister erken hy het in die eerste helfte geval om ’n strafskop te probeer kry.
“In die eerste helfte het ek geduik en ek moes dit nie gedoen het nie,” het hy gesê.
“Dit was ’n dom, dom ding (om te doen), maar soms verwag jy dat jy geraak gaan word en dan trek die spelers op die laaste hul been weg.”
Mexiko se afrigter, Miguel Herrera, het gesê Robben moet vir die laaste strafskop gestraf word.
Mexiko is die sesde keer agtereenvolgens tydens die ronde van 16 uit die Wêreldbeker-toernooi geboender.
Nog ’n ’n Latyns-Amerikaanse land wag Saterdag in die kwarteindronde op Nederland nadat Costa Rica Sondagaand met Griekeland afgereken het.
Los Ticos het die strafdoel-stryd met 5-3 gewen nadat die stryd ná gewone- en bykomende tyd gelykop (1-1) geëindig het.
Die twee spanne was kop aan kop met die strafdoele totdat Costa Rica se doelwagter, Keylor Navas, Griekeland se vierde poging – deur Fanis Gekas – uit sy doelhok gehou het.
Michael Umana het die wendoel van die strafmerk vir Costa Rica geskop.
* Die geskorste Uruguaanse doelskieter, Luis Suárez, het Maandagaand in ’n verklaring erken hy het die Italianer Giorgio Chiellini gebyt. Hy het om verskoning gevra en beloof om dit nie weer te doen nie. Dis die derde keer dat hy ’n teenstander gebyt het. – Sapa-AFP
Wat blijft het toch een prachtige taalquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:11 schreef Karina het volgende:
http://www.dieburger.com/(...)-val-in-mexiko-stryd
Redelijk te lezen wel, dit Zuid Afrikaanse artikel:
[..]
[ afbeelding ]
“In die eerste helfte het ek geduik en ek moes dit nie gedoen het nie,” het hy gesê.
Die laatste zin is gewoon Brabants johquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:11 schreef Karina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
was naar aanleiding hiervan benieuwd of ik wat kon vinden.quote:
En een ministukje op Omrop Fryslânquote:WK: Nederlân-Meksiko 2-1
SNEIN 29 JUNY 2014
FORTALEZA – De fuotballers fan it Meksikaanske nasjonaal fuotbalalvetal hawwe it sneintejûn net opret yn ‘e achtstefinale fan it wrâldkampioenskip. Giovanni dos Santos makke nei 49 minuten wol it earste doelpunt, mar de tsjinstanner, de ploech út Nederlân, wie krekt better en skoarde twa doelpunten. Dy waarden makke troch Wesley Sneijder en ynfaller Klaas-Jan Huntelaar.
bron
Ik heb juist het idee dat Gleave een en ander heel goed snapt. Ik vind het een goede analyse.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat Simon Gleave dus niet snapt is dat wij houden van 'the passing game', zoals de Belgen gisteren lieten zien. Spelers die elkaar makkelijk kunnen vinden, zuivere passes, veel kansen.. dat kan niet in iedere wedstrijd helaas, maar zo zie ik Nederland wel het liefste spelen.
Maar waarom? Dat deden we tegen Mexico in de eerste helf best veel maar het leverde vrijwel niets op.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat Simon Gleave dus niet snapt is dat wij houden van 'the passing game', zoals de Belgen gisteren lieten zien. Spelers die elkaar makkelijk kunnen vinden, zuivere passes, veel kansen.. dat kan niet in iedere wedstrijd helaas, maar zo zie ik Nederland wel het liefste spelen.
Doelskieterquote:Op woensdag 2 juli 2014 13:11 schreef Karina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is juist wel een goede analyse. Ik denk dat veel mensen na al die jaren van zaaddodend overspelen bij Barcelona denken dat dominant zijn per se betekent dat je 70% balbezit of meer hebt. Dat is allemaal leuk en aardig maar de kracht van Nederland zit hem in temporiseren. We kunnen momenten van de wedstrijd dominant zijn, we kunnen momenten inzakken en gedegen spelen. We hebben de voetbalintelligentie om dan via geplaatste counters perfect toe te slaan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:05 schreef Pleun2011 het volgende:
http://online.wsj.com/art(...)-go-dutch-1404325468quote:World Cup 2014: Why the U.S. Should Support the Netherlands for the Rest of the World Cup
Historic Bonds Between the Two Countries Should Have the Jankes—er, Yankees—Supporting the Netherlands
Dear American Soccer Fan,
Now that Team USA has exited the World Cup following a truly amazing performance, you may be tempted to stop watching the World Cup altogether as there is no one for whom to cheer.
But there's a remedy: You can throw your support behind another country. And let me be the first to suggest the fine nation of the Netherlands.
Sure, Dutch people may be the object of Dr. Evil's hatred in Austin Powers. But don't write us off. We actually have a lot in common with Americans.
For starters, our flags have the same colors, which means you don't necessarily have to switch fan gear if you switch your support to the Netherlands. Our team may be dressed in Orange, in honor of the Dutch royal family, the House of Orange, but you'll notice little red white and blue flags painted on faces and finger nails of Dutch soccer fans. So keep wearing your bomb pop jerseys and chant your new favorite soccer song: "Hup, Holland, hup."
Like you, the Netherlands has had fights with Belgians and lost. Granted, ours was in the 1830s while yours was just Tuesday. But we both had great defenders who ultimately could not save us from losing. Yours of course is the mighty Tim Howard, blocker of countless shots at his goal. Ours is Jan van Speijk, a Dutch naval officer who when confronted with hostile Belgians decided to blow up his own gunboat in front of the Belgian city of Antwerp.
But it's not just our ultimately futile struggle against Belgians in our past that unites us. Our historic bonds run deep. After all, the Mayflower departed for the new continent from—you guessed it—the Netherlands.
Perhaps it's no coincidence that you mimic some of our age-old policies. For example, as of late, Colorado appears to be turning into a little version of at least part of the Netherlands. (With some notable differences: Our country doesn't have mountains or Maureen Dowd.)
Like the Netherlands or not, I think you can legally claim victory in any case if we win. Your grandparents freed our grandparents 70 years ago, so without you guys there would be no Dutch team. We won't forget that.
We sort of speak the same language. The Netherlands is practically Anglophone, but when we speak we mix in some throat clearing every other sentence to keep up the appearance of having our own language. Here are some quick language essentials that may come in handy with Dutch soccer: "Dat is geen duik" means "that's not a dive."
Just for your convenience, many Dutch soccer players come pre-packaged with easy-to-remember names like "Wesley," "Nigel," "Daley" and, of course, "Memphis."
And before I forget: Linguists say that the word "Yankee" very likely derived from Dutch: Some say the word stems from "Janke," or little Jan, once a common name in the Netherlands and in New Amsterdam. Others say it derived from "Jan-Kees," a common first name. Either way, if you're a Yankee, you're practically Dutch already.
Thank you for your consideration.
Engelsen hebben iets met negativisme tegen Argentinië natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:04 schreef pyl het volgende:
Niet echt een persmoment, maar toch:
Gisteren tijdens de rust van Duitsland - Frankrijk gaf Gary Lineker op de BBC de uitslag van een poll onder de Britse kijkers met als vraag 'wie wordt wereldkampioen?'. Op nummer één kwam Duitsland uit de bus met 20% van de stemmen, Nederland was tweede met 18,3%, Columbia was derde en Brazilië vierde.
De hoge positie van Nederland vond ik opmerkelijk (net zoals het volledig doodzwijgen van bijvoorbeeld Argentinië en België).
En België: is dat een land? Niet het b-team van Nederland dan?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Engelsen hebben iets met negativisme tegen Argentinië natuurlijk.
Ze kijken wel tegen ons op.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:00 schreef gohan16 het volgende:
[..]
En België: is dat een land? Niet het b-team van Nederland dan?
België is dan ook geen favoriet voor de titel. Ik vind het allemaal prima, geen verwachtingen dus kan je ook weinig verkeerd doen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:04 schreef pyl het volgende:
Niet echt een persmoment, maar toch:
Gisteren tijdens de rust van Duitsland - Frankrijk gaf Gary Lineker op de BBC de uitslag van een poll onder de Britse kijkers met als vraag 'wie wordt wereldkampioen?'. Op nummer één kwam Duitsland uit de bus met 20% van de stemmen, Nederland was tweede met 18,3%, Columbia was derde en Brazilië vierde.
De hoge positie van Nederland vond ik opmerkelijk (net zoals het volledig doodzwijgen van bijvoorbeeld Argentinië en België).
Dat is het nadeel van een groot voetballand zijn, als je de kwartfinale haalt ben je meteen een van de topfavorieten.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:56 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
België is dan ook geen favoriet voor de titel. Ik vind het allemaal prima, geen verwachtingen dus kan je ook weinig verkeerd doen.
De keerzijde van de medaille noemt dat hequote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van een groot voetballand zijn, als je de kwartfinale haalt ben je meteen een van de topfavorieten.
Het is namelijk gek dat Nederland opeens favoriet is en Belgie niet, terwijl vooraf veel meer van Belgie werd verwacht
Mocht belgie winnen vanavond, zijn de Belgen wel in 1 keer favoriet om de finale te halen, schat ze hoger in dan Nederlandquote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De keerzijde van de medaille noemt dat he
En ja, dat is misschien enigszins raar, maar de media draaien met de wind alsof ze een windhaantje zijn, dat is algemeen bekend. Daarnaast: Nederland moet tegen Costa Rica; België tegen Argentinië. De kans dat België er vanavond dus uitligt is veel groter dan dat Nederland eruit ligt. Dat maakt de kans op een wereldbeker voor jullie dus momenteel een stuk groter.
Voorafgaand het WK zou ik volmondig ja hebben gezegd, maar momenteel weet ik dat toch niet zo hoor. Robben speelt echt fantastisch & eigenlijk doet de hele verdedigingslinie van NL het gewoon een stuk beter dan verwacht.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Mocht belgie winnen vanavond, zijn de Belgen wel in 1 keer favoriet om de finale te halen, schat ze hoger in dan Nederland
Dat is weer zo op z'n Belgisch. Wij zouden zeggen als je wereldkampioen wil worden moet je van ieder land kunnen winnen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De keerzijde van de medaille noemt dat he
En ja, dat is misschien enigszins raar, maar de media draaien met de wind alsof ze een windhaantje zijn, dat is algemeen bekend. Daarnaast: Nederland moet tegen Costa Rica; België tegen Argentinië. De kans dat België er vanavond dus uitligt is veel groter dan dat Nederland eruit ligt. Dat maakt de kans op een wereldbeker voor jullie dus momenteel een stuk groter.
Link?quote:Op zondag 6 juli 2014 01:42 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Die haat van HLN richting het Nederlandse begint nu toch wel trieste en lachwekkende vormen aan te nemen
Elke vrije trap die Robben meekreeg was m.i. Een zuivere overtreding vanavond, en ze waren niet mals. Als je hem van schwalbes wilt betichten in deze wedstrijd ben je als nieuwsmedium wel erg selectief blind.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:39 schreef dolfg het volgende:
Ach, de Belgen zagen weer alleen maar schwalbes van Arjan en 100 procent strafschoppen voor Costa Rica, wat een nare krant is dat HLN toch
HLNquote:Costa Rica hield na de pauze lange tijd meer dan gelijke tred, Campbell had zelfs een strafschop verdiend na dat duwtje van Martins Indi.
(...)
De Costa Ricanen kregen na Griekenland dus weer verlengingen op het bord, maar vermoeid bleken ze nog lang niet. Vlaar had zelfs een lichte tik in het strafschopgebied nodig om Ureña af te stoppen, maar opnieuw floot Ravshan Irmatov geen elfmeter. En dat terwijl de Oezbeekse ref aan de overzijde elke zweefpartij van Robben met een fout bestrafte, twee maten en twee gewichten toch.
Het was in de herhalingen ook goed zichtbaar dat ie gewoon steeds trappen kreeg, dit als schwalbes bestempelen getuigd gewoon van gefrustreerd calimero gedrag.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:43 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Elke vrije trap die Robben meekreeg was m.i. Een zuivere overtreding vanavond, en ze waren niet mals. Als je hem van schwalbes wilt betichten in deze wedstrijd ben je als nieuwsmedium wel erg selectief blind.
Tja, de Belgen beginnen nu hun ware aard te tonen.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:42 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Die haat van HLN richting het Nederlandse begint nu toch wel trieste en lachwekkende vormen aan te nemen
Een karaktertrek die elke Belg bezit.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het was in de herhalingen ook goed zichtbaar dat ie gewoon steeds trappen kreeg, dit als schwalbes bestempelen getuigd gewoon van gefrustreerd calimero gedrag.
Ha ik dacht al, waar blijft DE Belgenhater van Fok.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tja, de Belgen beginnen nu hun ware aard te tonen.
Groter compliment kan je niet krijgen.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:42 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Hier vonden ze het ook een pingel.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:46 schreef Scorpie het volgende:
2 strafschoppen wtf waar zien die schele belgen dat
Hahahahahahahaquote:Op zondag 6 juli 2014 01:31 schreef affa het volgende:
Twee niet gefloten strafschoppen voor Costa Rica
Beetje de Telegraaf van Belgie dus?quote:Op zondag 6 juli 2014 01:59 schreef Morendo het volgende:
HLN is echt vergelijkbaar met nazi-propaganda. Een zeer onsmakelijk, haatzaaiend, medium.
Voor ons is België niet de maatstaf aller dingen. En we hoeven ons al helemaal niet groot te maken door af te geven op een ander.quote:
Had ik niet van ze verwacht, maar daar lijkt het wel op ja.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:56 schreef Scorpie het volgende:
Die belgen zijn echt tering slechte verliezers
quote:Op zondag 6 juli 2014 01:55 schreef borisz het volgende:
Guardian --> http://www.theguardian.co(...)rld-cup-match-report
Ja, want Costa Rica heeft zulk mooi voetbal laten zien. Echt zonde dat die van het WK zijn verdwenen...quote:Huddieledbetter
06 July 2014 12:00am
Recommend
46
hate this world cup, having watched the poorest England performance in my life in any tournament, i consoled myself that at least the football was good to watch.
Then the knockout stages served up some of the most dire shit on a stick football I've ever seen. There's nothing romantic about this world cup, i wanted Costa Rica to win so much...
Dit dus. Heeft iemand beelden hiervan?quote:Op zondag 6 juli 2014 01:46 schreef Scorpie het volgende:
2 strafschoppen wtf waar zien die schele belgen dat
Dit dus.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:56 schreef Scorpie het volgende:
Die belgen zijn echt tering slechte verliezers
De Belgen waren er zo van overtuigd dat ze een wereldploeg hadden die al sambavoetbal spelend wereldkampioen zou worden. Dan is het heel zuur dat je kansloos wordt uitgeschakeld door een modale Argentijnse ploeg. Dat die "arrogante kezen", dan verder komen, maakt het alleen maar erger.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hahaha, dat HLN. Ik dacht dat dat een reactie was, maar dat is dus in het officiële verslag![]()
![]()
Er zijn ook genoeg Belgen die wel rationeel kunnen nadenken, daarvan zitten er genoeg op Fok.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:04 schreef Lkw het volgende:
[..]
Had ik niet van ze verwacht, maar daar lijkt het wel op ja.
Jammer, jammer.
?quote:Op zondag 6 juli 2014 02:11 schreef Tamabralski het volgende:
betekent dit nu dat Duitsland tot nu toe ook alle wedstrijden zij hebben gespeeld hebben gewonnen?
Dat klopt wel ja. Maar o.a. op TV vind ik ze teleurstellend. Jan Mulder stookt het vuurtje flink op, maar ook Karl Vannieuwkerke vind ik de laatste wedstrijden ergerlijk. Beetje plagen is leuk, maar het moet geen treiteren worden.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg Belgen die wel rationeel kunnen nadenken, daarvan zitten er genoeg op Fok.
Die Vannieuwkerke is dus echt een rat. Jammer dat hij nu naar de Tour gaat.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Maar o.a. op TV vind ik ze teleurstellend. Jan Mulder stookt het vuurtje flink op, maar ook Karl Vannieuwkerke vind ik de laatste wedstrijden ergerlijk. Beetje plagen is leuk, maar het moet geen treiteren worden.
Mulder moet de eerstvolgende keer als in zich in Nederland vertoont dan ook gewoon ingemeerd worden met pek en veren en een briefje op zijn rug geplakt met "daar houden svp", voordat ie voorgoed de Belgische grens wordt overgetrapt.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat klopt wel ja. Maar o.a. op TV vind ik ze teleurstellend. Jan Mulder stookt het vuurtje flink op, maar ook Karl Vannieuwkerke vind ik de laatste wedstrijden ergerlijk. Beetje plagen is leuk, maar het moet geen treiteren worden.
Dit vind ik ook een raar stuk trouwens. "Costa Rica heeft een briljante defensie rondom de keeper opgebouwd"? "Lieten de bal aan de Nederlanders"? Wat voor wedstrijd hebben die lui zitten kijkenquote:Op zondag 6 juli 2014 01:55 schreef borisz het volgende:
Guardian --> http://www.theguardian.co(...)rld-cup-match-report
Ik erger me vooral aan zijn laatdunkende en spottende toontje met betrekking tot Nederland.quote:
heb vanmiddag voor het eerst sporza gekeken voor het potje ArgBel. Vond hem toen ook nogal aanmatigend idd. Zonder woorden terug te nemen na het uiteindelijke verlies.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:19 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik erger me vooral aan zijn laatdunkende en spottende toontje met betrekking tot Nederland.
Die Karl vannieuwkerke die destijds zo ontzettend blij was dat NL verloor van Brazilie in 1998. Kutventquote:Op zondag 6 juli 2014 02:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
De buitenlandse publieke opinie over Nederland is sinds de laatste wedstrijden best wel gekanteld. Interessant om te zien. En Costa Rica wordt aan alle kanten zo geknuffeld dat men vanavond blijkbaar een blinde vlek had voor het anti-voetbal dat ze speelden. Want dat deden ze natuurlijk. 120 minuten lang gokken op strafschoppen met behulp van de buitenspelval.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:18 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Dit vind ik ook een raar stuk trouwens. "Costa Rica heeft een briljante defensie rondom de keeper opgebouwd"? "Lieten de bal aan de Nederlanders"? Wat voor wedstrijd hebben die lui zitten kijken
Na Wuyts en Dutroux is dat inderdaad de grootste smeerlap van België.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:22 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Die Karl vannieuwkerke die destijds zo ontzettend blij was dat NL verloor van Brazilie in 1998. Kutvent
Ook als CRC 2 strafschoppen had moeten hebben, had het 15-2 moeten zijn. Die pech van het missen van al die kansen hadden de Belgen bijv. tegen de VS. Ik lees nergens dat er 110 minuten met 21 man op de helft van CRC is gevoetbald en dat NL gewoon zeer dominant was en dat CRC acteerde als een ploeg als Andorra of Moldaviëquote:Op zondag 6 juli 2014 02:21 schreef m0ridin het volgende:
Tja, als je pech hebt krijg je gewoon een penalty tegen... Niet terecht, maar toch wel een risico. Verder prima dat een ploeg voor de verdediging en penalties gaat, das ook een taktiek. Maar als je er dan alsnog uitvliegt is het volkomen terecht.
Nederland had het eerder moeten beslissen, maar het zat gewoon niet mee vanavond... Verder gewoon pure klasse dat ze het alsnog op deze manier voor elkaar krijgen!
Zozo. Jij mag de man niet erg, Zoveel is duidelijkquote:Op zondag 6 juli 2014 02:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Na Wuyts en Dutroux is dat inderdaad de grootste smeerlap van België.
Vind zeker niet ddat CRC 2 strafschoppen had moeten hebben hoor... Maar je had er zomaar 1 tegen kunnen krijen per ongeluk. Verder gewoon n compleet terechte winnaar (maar je moet t maar wel ff doen,. top dat ze nu gewoon strafschoppen hebben gewonnen ook!)quote:Op zondag 6 juli 2014 02:24 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ook als CRC 2 strafschoppen had moeten hebben, had het 15-2 moeten zijn. Die pech van het missen van al die kansen hadden de Belgen bijv. tegen de VS. Ik lees nergens dat er 110 minuten met 21 man op de helft van CRC is gevoetbald en dat NL gewoon zeer dominant was en dat CRC acteerde als een ploeg als Andorra of Moldavië
Pardon? Ik heb geen overtreding in de 16m gezien, hoor.quote:Op zondag 6 juli 2014 01:48 schreef Knipoogje het volgende:
Het waren op zich wel strafschoppen waard, maar boeien...
Is Costa Rica überhaupt wel 2x in het Nederlandse strafschopgebied geweest? Ik heb ze serieus ook niet gezien dus. Raadselachtig.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:26 schreef DO2 het volgende:
[..]
Pardon? Ik heb geen overtreding in de 16m gezien, hoor.
dit ja.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:27 schreef Morendo het volgende:
Wanneer dat strafschoppen waren dan had Costa Rica de wedstrijd met 7 man moeten eindigen en had de scheidsrechter 42 minuten blessuretijd moeten bijtellen. Get real.
Ja, ze zijn wel 'n paar keer in het strafschopgebied geweest.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Is Costa Rica überhaupt wel 2x in het Nederlandse strafschopgebied geweest? Ik heb ze serieus ook niet gezien dus. Raadselachtig.
Veel haat voor Krul idd., En vooral de Britten zitten weer te vlammen over Robben hoe hij zou "diven"quote:Op zondag 6 juli 2014 02:46 schreef m0ridin het volgende:
Hoop haat voor Krul btw lijkt het... Beetje de tegenstander intimideren, hoe durf je
Op de BBC kwam ook het moment met Vlaar even voorbij. Maar daar werd Oranje verder wel geloofd en natuurlijk ook de move van Van Gaal aan het eind.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:47 schreef -0- het volgende:
Voorlopig zie ik ook werkelijk alleen in de Belgische media over penalty's voor CR gesproken worden.
Volgens mij is zelfs de Costa Ricaanse pers objectiever.
Yup, helemaal mee eens hoor... Maar ik had ook geen enkel probleem met de handsbal van Suarez in de tijd bijvoorbeeld, alles voor de winst.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:50 schreef Dekatria het volgende:
Krul speelde het juist fantastisch. Zo mindfuck je nou met mensen tijdens een penaltyreeks.
Op TVR1 werd het ook aangehaald in de nabeschouwing en riep de commentator het al tijdens de wedstrijd.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Op de BBC kwam ook het moment met Vlaar even voorbij. Maar daar werd Oranje verder wel geloofd en natuurlijk ook de move van Van Gaal aan het eind.
Het tijdrekken en de overtredingen tegen Robben waren in mijn ogen de reden dat iedere vorm van sympathie voor Costa Rica als sneeuw voor de zon verdween. Wat een anti-voetbal. Gelukkig heeft hun tactiek ze uiteindelijk de das om gedaan.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:27 schreef Morendo het volgende:
Wanneer dat strafschoppen waren dan had Costa Rica de wedstrijd met 7 man moeten eindigen en had de scheidsrechter 42 minuten blessuretijd moeten bijtellen. Get real.
Ik moest meteen aan Hans van Breukelen denken bij het EK wat door Oranje werd gewonnen.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:46 schreef m0ridin het volgende:
Hoop haat voor Krul btw lijkt het... Beetje de tegenstander intimideren, hoe durf je
Wat een held is het, alles is geoorloofd en prima gedaan!
'Had ze kunnen geven'. Ja, de scheids had ze kunnen geven als hij een fout had gemaakt. Maar voor een strafschop moet er toch echt een overtreding gemaakt zijn, en die is gewoon niet gemaakt. Een duel waarbij iemand valt hoeft niet te betekenen dat er een overtreding is begaan.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:11 schreef marcodej het volgende:
Het waren geen 100% penalty's, maar als een scheidsrechter op zijn strepen gaat staan kan hij ze geven en dan had je niks te zeggen gehad, als je de herhaling bekijkt.
Ik vond die kale grensrechter droeviger trouwens.
Ik heb geen idee waar HLN het over heeft. Nederland speelde goed, gaf vrijwel niets weg, maar scoorde niet. De penaltyserie werd gewonnen, Nederland is door. Dat s het verhaal van de wedstrijd. In Vlaanderen zien ze blijkbaar spoken.quote:Op zondag 6 juli 2014 02:47 schreef -0- het volgende:
Voorlopig zie ik ook werkelijk alleen in de Belgische media over penalty's voor CR gesproken worden.
Volgens mij is zelfs de Costa Ricaanse pers objectiever.
Zeker niet aangezien ze wel beter kunnen. Ik heb ze in de poulefase veel en veel beter zien spelen.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dat ze met z'n allen op de doellijn gingen liggen tot daar aan toe, maar met op de grond liggen om tijd te rekken verdien je geen respect bij mij.
Idd, die gezichten van die Costa Ricanenquote:Op zondag 6 juli 2014 02:50 schreef Dekatria het volgende:
Krul speelde het juist fantastisch. Zo mindfuck je nou met mensen tijdens een penaltyreeks.
Ah, de fameuze zigeunerzender. Ja, daar werken echte kenners.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op TVR1 werd het ook aangehaald in de nabeschouwing en riep de commentator het al tijdens de wedstrijd.
Wat lul je nou man met die pingels?quote:Op zondag 6 juli 2014 02:26 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Vind zeker niet ddat CRC 2 strafschoppen had moeten hebben hoor... Maar je had er zomaar 1 tegen kunnen krijen per ongeluk. Verder gewoon n compleet terechte winnaar (maar je moet t maar wel ff doen,. top dat ze nu gewoon strafschoppen hebben gewonnen ook!)
quote:My Dutch is shaky, but I could have sworn I saw this Pulp Fiction-esque exchange between van Gaal and his assistant late in extra time:
Louis: "Well, bring out the Gimp."
Assistant: "Gimp's sleeping."
Louis: "Well I guess you'll just have to go wake him up now, won't you?"
Idd niet zeiken, die Costa Ricanen hebben 5 penalty's gehadquote:Op zondag 6 juli 2014 05:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat lul je nou man met die pingels?Hou je muil man, gewoon 0% recht sop een penalty of ook maar de winst.
De grensrechter had nagenoeg áltijd gelijk hoor.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:43 schreef Blik het volgende:
Buitenlandse media vergeten die 100% rode kaart voor de nummer 5 ook gewoon even? En het vele falen van de grensrechter ook
Altijd mooi dat de belgen dan wel moeten benadrukken dat we geluk hebben gehad met een aantal overtredingen, zoals die van Vlaar en BMi. Maar niet de andere kant kunnen belichten
quote:Van Gaal's bringing Krul on was basically him pulling down his trousers and slapping his balls on the table... However Krul's gamesmanship in the shoot out just wasn't on for me.
We zijn echt het nieuwe Duitsland lijkt het. We winnen alles in de laatste fase, strijden tot we erbij neervallen (Robben zelfs letterlijk soms, met zo nu en dan een mooie schwalbe) en iedereen in de wereld misgunt het onsquote:Op zondag 6 juli 2014 08:43 schreef Blik het volgende:
Buitenlandse media vergeten die 100% rode kaart voor de nummer 5 ook gewoon even? En het vele falen van de grensrechter ook
Altijd mooi dat de belgen dan wel moeten benadrukken dat we geluk hebben gehad met een aantal overtredingen, zoals die van Vlaar en BMi. Maar niet de andere kant kunnen belichten
Sowieso al 2 keer niet ( van de 13 keer) waarvan 1 keer vrij cruciaal want Robben kon toen zo doorlopen naar de keeper.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De grensrechter had nagenoeg áltijd gelijk hoor.
Wat een sukkelquote:
De sukkels zijn vooral de mensen die klakkeloos aannemen dat hij dat ook daadwerkelijk heeft gezegd.quote:
Dit, hij was na de wedstrijd zelfs de enige die zei dat Nederland wereldkampioen ging worden. De rest ging voor Duitsland, op Boskamp na natuurlijk.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De sukkels zijn vooral de mensen die klakkeloos aannemen dat hij dat ook daadwerkelijk heeft gezegd.
Lekker belangrijk, je hebt het over een achtergesteld volkje dat niet kan voetballen noch kennis heeft over het spelletje. Lekker laten lullen.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op TVR1 werd het ook aangehaald in de nabeschouwing en riep de commentator het al tijdens de wedstrijd.
Imo had de grensrechter het altijd goed.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Sowieso al 2 keer niet ( van de 13 keer) waarvan 1 keer vrij cruciaal want Robben kon toen zo doorlopen naar de keeper.
En een aantal keer hebben ze bij verdachte situaties niks laten zien. Geeft ook te denken
Precies dat en wat dacht je van Ruiz die net deed of er een blessure was en dus misbruik maakte van het feit dat Sneijder de bal sportief daardooor uitschoot en daardoor een aanval om zeep moest helpen. o wee als Sneijder dat niet had gedaan, dan was de wereld te klein geweest. (want onsportief zo zou men gezegd hebben) De actie van Ruiz is in feite hetzelfde als met bewapende commando's in een ziekenwagen ten aanval gaan. Een oorlogsmisdrijf.. En dan een beetje zeuren over Krul? Laat me niet lachten.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:08 schreef drexciya het volgende:
[..]
Het tijdrekken en de overtredingen tegen Robben waren in mijn ogen de reden dat iedere vorm van sympathie voor Costa Rica als sneeuw voor de zon verdween. Wat een anti-voetbal. Gelukkig heeft hun tactiek ze uiteindelijk de das om gedaan.
WTF!!!!!!!!!!! Robben werd keer op keer onderuit geschopt. De enige reden dat hij nog niet zwaar geblesseerd is dat hij heeft geleerd de ergste moordaanslagen te ontwijken.quote:Weer geen strafschop
De Costa Ricanen kregen na Griekenland dus weer verlengingen op het bord, maar vermoeid bleken ze nog lang niet. Vlaar had zelfs een lichte tik in het strafschopgebied nodig om Ureña af te stoppen, maar opnieuw floot Ravshan Irmatov geen elfmeter. En dat terwijl de Oezbeekse ref aan de overzijde elke zweefpartij van Robben met een fout bestrafte, twee maten en twee gewichten toch
Nou, toch ook wel veel positieve reacties deze keer.quote:Op zondag 6 juli 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ale.dhtml?show=react
Kijk die reactiesWat sneu zeg.
Die grensrechter zat bijna elke keer goed.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:43 schreef Blik het volgende:
quote:Op zondag 6 juli 2014 08:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het leek allemaal wel te kloppen (zo irritant als de pass veel te laat komtquote:Op zondag 6 juli 2014 10:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Imo had de grensrechter het altijd goed.
Viel me ook op. Waarom deed men dit? Ik vind dat het publiek recht heeft om deze fouten te zien. Hoewel een stuk minder beroerd dan de scheids bij BRAzilie -COlombia ga ik er vanuit dat ook dit scheidsrechtersteam ook niet meer terugkeert.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef wdn het volgende:
[..]
Die grensrechter zat bijna elke keer goed.
Controleer het maar.
De keren dat deze grens fout zat kreeg je GEEN herhaling te zien trouwens (was 3 keer als ik goed heb geteld)
Tja. Geen idee.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Viel me ook op. Waarom deed men dit? Ik vind dat het publiek recht heeft om deze fouten te zien. Hoewel een stuk minder beroerd dan de scheids bij BRAzilie -COlombia ga ik er vanuit dat ook dit scheidsrechtersteam ook niet meer terugkeert.
Wat me vooral opviel is dat de doellijntechnologie niet werd toegepast. Deden ze in de 1e ronde bij elke scheet.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Viel me ook op. Waarom deed men dit? Ik vind dat het publiek recht heeft om deze fouten te zien. Hoewel een stuk minder beroerd dan de scheids bij BRAzilie -COlombia ga ik er vanuit dat ook dit scheidsrechtersteam ook niet meer terugkeert.
quote:Op zondag 6 juli 2014 11:18 schreef mymoodfentje het volgende:
http://babb.telegraph.co.(...)y-we-love-dirk-kuyt/
lol
http://www.espnfc.com/blo(...)as-gumption-to-sparequote:Much credit should go to Cillessen too. According to Van Gaal, he wasn't in on the master plan as the coaching staff didn't want to upset his preparations. But even after he had been hauled off moments before the one period of a goalkeeper's life when he knows he can be only a hero and can't possibly be blamed for everything going wrong, he kept his dignity -- apart from a brief lash of a water bottle. His celebrations for his replacement's heroics were genuine and there wasn't a trace of animosity. The hug he shared with Krul afterward was so perfect for the end of a movie that it should have been in slow motion, set to the sound of "Don't You (Forget About Me)" by Simple Minds and then covered with rolling credits.
quote:Op zondag 6 juli 2014 11:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
http://www.espnfc.com/blo(...)as-gumption-to-spare
ff allemaal NEIN voten bij die pollquote:Op zondag 6 juli 2014 11:31 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bild.de/sport/(...)l-36695416.bild.html
Check.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:39 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
ff allemaal NEIN voten bij die poll
quote:Op zondag 6 juli 2014 11:39 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
59-41 nu in het voordeel van ja.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:39 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Volgens mij hoort dat gekut van een keeper er juist gewoon bij met een penaltyserie.... Deden de spelers van Mexico toch ook bij Huntelaar.....quote:Op zondag 6 juli 2014 11:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Check.
Zulke dingen horen natuurlijk gewoon erbij en doet men in elke sport.
Ja, dus "nee, niet oneerlijk"quote:Op zondag 6 juli 2014 11:45 schreef MrStock het volgende:
[..]
Volgens mij hoort dat gekut van een keeper er juist gewoon bij met een penaltyserie.... Deden de spelers van Mexico toch ook bij Huntelaar.....
Ja, ik schreef het scheef neer. Ik plaatste dat ter ondersteuningquote:
Dat de regie van de FIFA de helft van de keren de herhaling niet liet zien als er weer een Nederlander buitenspel gevlagd werd in de helft van die grensrechter zegt genoeg, verschrikkelijk slechte official die we hopelijk nooit meer terug zien.quote:Op zondag 6 juli 2014 08:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat was inderdaad zeer storend, net als die tweede geel. Hij stond al klaar met de kaart in de hand en toen zag hij dat het de tweede geel zou worden en ging de kaart weer in de zak.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:56 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Dat de regie van de FIFA de helft van de keren de herhaling niet liet zien als er weer een Nederlander buitenspel gevlagd werd in de helft van die grensrechter zegt genoeg, verschrikkelijk slechte official die we hopelijk nooit meer terug zien.
Precies! Daarbij hadden ze die aansteller wel even kunnen belonen met een gele kaart.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:57 schreef xFriendx het volgende:
Overigens lees je dan over Krul die onsportief is, maar niemand bij die reacties weet nog Sneijder ter herinneren die toch nog de bal buiten de lijnen trapte toen volgens mij Ruiz als een dooie op het veld lag (en 2 seconden nadat de bal buiten was weer omhoog kwam). Wellicht is dat een minder groot moment dan dat van Krul, maar NL zat toch in een soort van aanval (in de extra tijd?) en toch stoppen ze.
Echt om te janken dat je als CRC zo moet spelen, met tijd rekken (die keeper van ze en die Ruiz) en dan bij de penalty's komen. Gelukkig hadden ze Krul nooit zien aan komen. Daar waren ze echt niet op voorbereid.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:57 schreef xFriendx het volgende:
Overigens lees je dan over Krul die onsportief is, maar niemand bij die reacties weet nog Sneijder ter herinneren die toch nog de bal buiten de lijnen trapte toen volgens mij Ruiz als een dooie op het veld lag (en 2 seconden nadat de bal buiten was weer omhoog kwam). Wellicht is dat een minder groot moment dan dat van Krul, maar NL zat toch in een soort van aanval (in de extra tijd?) en toch stoppen ze.
En intussen spelen alle andere landen zo sportief natuurlijk. Ik heb bij ons volgens mij nog geen bijtende of ruggenwervel-brekende spelers gezien. En over de 2 onterechte penalty's die Spanje en Australië tegen ons meekregen werd ook nauwelijks wat gezegd. Maar over Robben die na 5 keer onbestraft geschopt te zijn zich de 6e keer wat makkelijker laat vallen en dat half toegeeft stonden de voorpagina's vol.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:57 schreef xFriendx het volgende:
Die gezichten van de spelers en de trainer van Costa Rica toen Cillessen er opeens uitgingquote:Op zondag 6 juli 2014 12:17 schreef Shogo het volgende:
[..]
Echt om te janken dat je als CRC zo moet spelen, met tijd rekken (die keeper van ze en die Ruiz) en dan bij de penalty's komen. Gelukkig hadden ze Krul nooit zien aan komen. Daar waren ze echt niet op voorbereid.
3 van de 13, plus die ene herhaling die ze wel hebben laten zien is toch al 4 vd 13 foutquote:Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef wdn het volgende:
[..]
Die grensrechter zat bijna elke keer goed.
Controleer het maar.
De keren dat deze grens fout zat kreeg je GEEN herhaling te zien trouwens (was 3 keer als ik goed heb geteld)
Pikken wij nou ietwat overgevoelig dit soort verhaaltjes uit buitenlandse Telegraaf/FC Update-achtige sites eruit of wordt elk puntje van kritiek bij ons echt wereldwijd zo uitvergroot?quote:Op zondag 6 juli 2014 12:22 schreef Fir3fly het volgende:
Hoort er allemaal bij, maar om dan alleen Krul's intimidatie te noemen... .
Ja die hadden echt wel een WTF moment. Die zijn ook gewoon alle scenario's langs gegaan op hun training die ze konden bedenken maar ik denk dat de keeperswissel van Nederland daar niet bij zat.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:23 schreef erik013 het volgende:
[..]
Die gezichten van de spelers en de trainer van Costa Rica toen Cillessen er opeens uitgingonbetaalbaar.
Hij zou het zo gezegd kunnen hebben, die man neem ik al niet meer serieus sinds het wk van 1998. Het is gewoon een verzuurde belg, gelukkig in de minderheid, maar het is er wel een.quote:Op zondag 6 juli 2014 09:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De sukkels zijn vooral de mensen die klakkeloos aannemen dat hij dat ook daadwerkelijk heeft gezegd.
Hij voorspelde dat Nederland wereldkampioen gaat worden, dus ik kan me voorstellen dat je hem niet serieus neemt.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:27 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
die man neem ik al niet meer serieus sinds het wk van 1998.
Beetje moeilijk te zeggen als ze van de helft geen herhaling laten zienquote:Op zondag 6 juli 2014 08:51 schreef Ambrosius het volgende:
Wat? Die grens had vrijwel altijd gelijk. Costa Ricaanse defensie stond gewoon goed.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:56 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Dat de regie van de FIFA de helft van de keren de herhaling niet liet zien als er weer een Nederlander buitenspel gevlagd werd in de helft van die grensrechter zegt genoeg, verschrikkelijk slechte official die we hopelijk nooit meer terug zien.
is daar beeld van? Vid/pics?quote:Op zondag 6 juli 2014 12:23 schreef erik013 het volgende:
[..]
Die gezichten van de spelers en de trainer van Costa Rica toen Cillessen er opeens uitgingonbetaalbaar.
nou hij zat 2 keer sowieso fout en er zijn 3-4 herhalingen uitgebleven dus feitelijk kun je dan niet zeggen dat hij vrijwel altijd gelijk hadquote:Op zondag 6 juli 2014 12:42 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat? Die grens had vrijwel altijd gelijk. Costa Ricaanse defensie stond gewoon goed.
Wanneer hij gelijk had werd een herhaling getoond. Indien hij er naast zat niet. Dat werkt vertekenend.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:39 schreef --3S-- het volgende:
[..]
Beetje moeilijk te zeggen als ze van de helft geen herhaling laten zien
Eén van die keren dat hij fout zat, stond de speler waar naar gepasst werd niet buitenspel, maar een medespeler op een paar meter afstand wel, daar kan je over discussiëren. Maar goed, ik heb op de BBC gekeken, ik weet niet hoe het Nederlands commentaar was, maar mij is niet één keer een echt verkeerde beslissing opgevallen (en de commentators daar ook niet). Sterker nog, iedere keer dat er gevlagd werd had ik het van te voren verwacht.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:44 schreef Re het volgende:
[..]
nou hij zat 2 keer sowieso fout en er zijn 3-4 herhalingen uitgebleven dus feitelijk kun je dan niet zeggen dat hij vrijwel altijd gelijk had
Nee.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:42 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat? Die grens had vrijwel altijd gelijk. Costa Ricaanse defensie stond gewoon goed.
Dat tijdrekkenquote:Op zondag 6 juli 2014 12:22 schreef Fir3fly het volgende:
Dat gezeik over onsportief spel is onzin natuurlijk, voor de penalties was Costa Rica de hele wedstrijd tijd aan het rekken.
Hoort er allemaal bij, maar om dan alleen Krul's intimidatie te noemen....
het maakt natuurlijk verder ook niet uit, vond het gewoon opvallend dat er heel veel herhalingen uitblevenquote:Op zondag 6 juli 2014 12:47 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Eén van die keren dat hij fout zat, stond de speler waar naar gepasst werd niet buitenspel, maar een medespeler op een paar meter afstand wel, daar kan je over discussiëren. Maar goed, ik heb op de BBC gekeken, ik weet niet hoe het Nederlands commentaar was, maar mij is niet één keer een echt verkeerde beslissing opgevallen (en de commentators daar ook niet). Sterker nog, iedere keer dat er gevlagd werd had ik het van te voren verwacht.
Op mij kwam het niet opzettelijk over omdat ik nooit verrast was door de beslissing, dus heb verder ook niet gelet op of er wel of geen herhaling was.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:50 schreef Re het volgende:
[..]
het maakt natuurlijk verder ook niet uit, vond het gewoon opvallend dat er heel veel herhalingen uitbleven
Was ook geen geel. Ben serieus verbaasd over de negatieve reacties over de scheids, ik vond hem perfect fluiten, totaal niet aan gestoord.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:51 schreef Scorpie het volgende:
Die tweede keer geen geel geven was ook echt beschamendwat de fuck deed deze arbitrage nou
quote:Stop met te zeggen dat de 'Belgen' jaloers zijn, of stop met te zeggen dat België niet tegen sterke ploegen heeft gespeeld. Ja, Nederland heeft tegen Spanje gespeeld, en ja, normaal is dat een wereldploeg maar je kan moeilijk zeggen dat Spanje een moeilijke tegenstander was dit WK. En oke, Nederland was de betere ploeg maar als je eerlijk bent (wat veel mensen niet zijn omdat ze partijdig zijn) moest Costa Rica minstens 1 penalty krijgen. . Nederland blijf met je voeten op de grond.
quote:Het kan best zijn dat Costa Rica niet wilde voetballen, maar wat heeft NL in de 90 minuten laten zien? Het niveau was bedroevend. Costa Rica kan gewoon niet beter, NL wel, maar heeft het de laatste 2 wedstrijden cadeau gekregen. Wie zou de corrupte FIFA kiezen voor de finale: Argentinië of NL?
quote:Proficiat aan oranje! Ik blijf het echter toch erg frappant vinden dat de grote voetballanden op dit tornooi keer op keer scheidsrechterlijk bevoordeeld worden. De avond had er heel anders kunnen uitzien voor de 4 ploegen met een objectieve wedstrijdleiding. Jammer voor het voetbal!
quote:Twee penalties van de Costericanen afgenomen!!!! 22n vrijetrap net buiten de zestienmeter voor Nederland die er geen was. En dit is enkel tijdens de verlengingen. Ik heb niets tegen de Nederlanders, maar G(eni)aal !!!??? ze haadden naar huis gemoeten en die ref zijn buitenverblijf is verzekerd!!!
quote:Twee terechte strafschoppen tegen Oranje niet gefloten. Van Gaal kan fier zijn op zijn scheidsrechter.
'quote:NL heeft enorm veel geluk met de scheidsrechters! World Cup, my ass!
[/quote]quote:[quote]Dank u, scheidsrechter, net als tegen Mexico. Het is te hopen dat deze flutploeg geen wereldkampioen wordt, want dat zou pas schande zijn!
Nederlanders gaan daar nu ook reageren:quote:Op zondag 6 juli 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ale.dhtml?show=react
Kijk die reactiesWat sneu zeg.
quote:Jorusz
Zuur volkje zijn jullie toch, als een echte Calimero vol afgunst kijkend naar grote broer. Had het jullie echt gegund maar door dit soort zure artikelen (vergelijk deze eens met de rest van de media in de wereld) ben ik blij dat jullie niet meer meedoen. Jullie zouden ons wel even uit het toernooi knikkeren...helaas. Jammer
Een van de redenen waarom ik het die Duitsers niet gun.quote:Op zondag 6 juli 2014 11:31 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bild.de/sport/(...)l-36695416.bild.html
Dat was absoluut een (tweede) gele kaart. Je ziet op dit WK echter continu dat spelregels niet worden toegepast om de lieve vrede te bewaren.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:52 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Op mij kwam het niet opzettelijk over omdat ik nooit verrast was door de beslissing, dus heb verder ook niet gelet op of er wel of geen herhaling was.
[..]
Was ook geen geel. Ben serieus verbaasd over de negatieve reacties over de scheids, ik vond hem perfect fluiten, totaal niet aan gestoord.
Vond ik niet. Je kan hem geven, maar was niet nodig. In die redenatie had Costa Rica ook een pingel kunnen krijgen.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat was absoluut een (tweede) gele kaart. Je ziet op dit WK echter continu dat spelregels niet worden toegepast om de lieve vrede te bewaren.
Voor alle soortgelijke overtredingen had die eerder geel gegeven, robben werd gewoon neergemaaid. Dat heb ik in het strafschopgebied niet zien gebeuren, hooguit een klein duwtje. Daar heeft de scheids heel vaak niet voor gefloten gedurende de wedstrijd, voor beide kanten nietquote:Op zondag 6 juli 2014 13:02 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Vond ik niet. Je kan hem geven, maar was niet nodig. In die redenatie had Costa Rica ook een pingel kunnen krijgen.
Media doen volop mee in de oorlogsvoering. Voor Duitsers zijn wij, in hun collectieve gedachten, de kleine broer, die een bedreiging kan worden.quote:Op zondag 6 juli 2014 12:58 schreef Vasion het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom ik het die Duitsers niet gun.
Met opvallend veel transacties uit Kirgiziëquote:Op zondag 6 juli 2014 12:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wanneer hij gelijk had werd een herhaling getoond. Indien hij er naast zat niet. Dat werkt vertekenend.
Ik kan me voorstellen dat er veel is ingezet op de special 'meer dan 10 keer buitenspel voor Nederland'.
Zoals wij Belgie zienquote:Op zondag 6 juli 2014 13:29 schreef OeJ het volgende:
[..]
Media doen volop mee in de oorlogsvoering. Voor Duitsers zijn wij, in hun collectieve gedachten, de kleine broer, die een bedreiging kan worden.
quote:Van Gaal is saving the moment that will cement his genius til the last minute of extra time in the Final against Brazil with the score at one apiece.
Yet again Krul will trot on to the pitch, same old, same old we think....but this time it's the misfiring Van Persie making way...and the football world looks on dumbfounded as Krul rises to nod a last minute Robben corner past the hapless Cesar and apply the coup de grace to Brazil's World Cup dream.
''I always planned for the Tournament to end this way'', quoth the deadpan Van Gaal, before immediately heading off to Manchester and the new challenges ahead, without so much as a backward glance.
Intimidatie naar de strafschopnemersquote:Op zondag 6 juli 2014 13:46 schreef Ezio het volgende:
Wat deed Krul dan eigenlijk dat iederen zo onsportief vindt? Dat is een beetje aan me voorbij gegaan
Op welke manier dan?quote:Op zondag 6 juli 2014 13:46 schreef Ezio het volgende:
Wat deed Krul dan eigenlijk dat iederen zo onsportief vindt? Dat is een beetje aan me voorbij gegaan
Leuk om die posts te volgen, die beteuterde reacties als Krul de tweede penalty tegenhoudtquote:Op zondag 6 juli 2014 13:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Check die misgunners dan ook op dat forum van Manchester City.![]()
Heerlijk die frustie's.
http://forums.bluemoon-mc(...)&t=303186&start=1270
Wat een trieste lui daar zeg.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Heerlijk die frustie's.
De tegenstander uit zijn concentratie halen / uitdagen. Dat hoort erbij. Je kunt beter de boel uitdagen en winnen, dan roomser dan de paus zijn en verliezen.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:46 schreef Ezio het volgende:
Opmerkelijk dat de profi's dit helemaal niet verkeerd vinden, maar dat anderen er over gaan janken. Laten we wel wezen, als een speler een penalty correct neemt ben je kansloos als keeper, dus haal je alles uit de kast om de tegenstander uit zijn concentratie te halen.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
De tegenstander uit zijn concentratie halen / uitdagen. Dat hoort erbij. Je kunt beter de boel uitdagen en winnen, dan roomser dan de paus zijn en verliezen.
En persue bij manU speeltquote:Op zondag 6 juli 2014 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
City fans haten puur omdat van Gaal hierna naar United gaat.
Het is altijd triest dat mensen het op clubvoetbal-niveau naar dit toernooi kijken.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Heerlijk die frustie's.
Er zijn altijd wel mensen die kritiek hebben. Dat laatste klopt. Goed ingeschoten pingel is vrijwel onhoudbaar en Krul had natuurlijk ook naar CRC - Griekenland gekeken.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:19 schreef drexciya het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat de profi's dit helemaal niet verkeerd vinden, maar dat anderen er over gaan janken. Laten we wel wezen, als een speler een penalty correct neemt ben je kansloos als keeper, dus haal je alles uit de kast om de tegenstander uit zijn concentratie te halen.
Is ook omdat Van Gaal trainer wordt van hun aartsrivaalquote:Op zondag 6 juli 2014 13:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Heerlijk die frustie's.
Onzin.quote:Op zondag 6 juli 2014 13:02 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Vond ik niet. Je kan hem geven, maar was niet nodig. In die redenatie had Costa Rica ook een pingel kunnen krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |