abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141827493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat Simon Gleave dus niet snapt is dat wij houden van 'the passing game', zoals de Belgen gisteren lieten zien. Spelers die elkaar makkelijk kunnen vinden, zuivere passes, veel kansen.. dat kan niet in iedere wedstrijd helaas, maar zo zie ik Nederland wel het liefste spelen.
Ik heb juist het idee dat Gleave een en ander heel goed snapt. Ik vind het een goede analyse.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  woensdag 2 juli 2014 @ 20:37:58 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141827720
quote:
Wat Simon Gleave dus niet snapt is dat wij houden van 'the passing game', zoals de Belgen gisteren lieten zien. Spelers die elkaar makkelijk kunnen vinden, zuivere passes, veel kansen.. dat kan niet in iedere wedstrijd helaas, maar zo zie ik Nederland wel het liefste spelen.
Maar waarom? Dat deden we tegen Mexico in de eerste helf best veel maar het leverde vrijwel niets op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141838166
quote:
99s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:11 schreef Karina het volgende:
http://www.dieburger.com/(...)-val-in-mexiko-stryd

Redelijk te lezen wel, dit Zuid Afrikaanse artikel:

[..]

[ afbeelding ]

“In die eerste helfte het ek geduik en ek moes dit nie gedoen het nie,” het hy gesê.
:D
Doelskieter _O_
Beseringstyd _O_
het hy gesê _O-
pi_141851980
quote:
Het is juist wel een goede analyse. Ik denk dat veel mensen na al die jaren van zaaddodend overspelen bij Barcelona denken dat dominant zijn per se betekent dat je 70% balbezit of meer hebt. Dat is allemaal leuk en aardig maar de kracht van Nederland zit hem in temporiseren. We kunnen momenten van de wedstrijd dominant zijn, we kunnen momenten inzakken en gedegen spelen. We hebben de voetbalintelligentie om dan via geplaatste counters perfect toe te slaan.

De goal van Robben werd gestart rond de hoek van ons eigen strafschopgebied met een perfecte pass van Sneijder op Robben die nog op eigen helft startte. De goal van Depay werd gemaakt na uitverdedigen van Kongolo en de Jong. En om even terug te gaan in de tijd, de mooiste counter was toen Gio de bal van onze lijn kopte en we direct vanuit de counter scoorden. Met nota bene Gio die over de flank meekwam. En wat te zeggen van een van de mooiste doelpunten? Die van Bergkamp tegen Argentinië. Na een splijtende pass van onze eigen helft van Frank de Boer.

Wat ik wil zeggen is dat onze combinatie van aanvallen en verdedigen onze kracht is. Dat is onze dominantie. Tegenstanders weten niet waar ze tegen voetballen. Zijn ze bovenliggende partij of niet? We kregen Mexico zo ver dat ze geloofden dat ze de bovenliggende partij waren. En zo schakelden we de knop om en kwamen ze niet meer op onze helft. We kregen Spanje zo ver dat ze dachten dat ze al klaar met ons waren. We schakelden de knop om en de rest is geschiedenis. We kregen Chili zo ver dat ze dachten dat ze de touwtjes in handen hadden. Uiteindelijk stappen ze allemaal met een verlies van 't veld.

Kan het beter? Ja. We missen op 't middenveld nog de vernuft om sneller te schakelen. De reden dat we ons temporiseren nog niet geperfectioneerd hebben is omdat we op 't middenveld net wat ontberen. Ik denk dat voor Guus Hiddink daar de sleutel ligt voor een nog beter Nederlands elftal. Maar we hebben allemaal jongens van begin 20 nu, en helaas gaan we afscheid nemen van Robben en van Persie, dus wie weet of ze in 2 jaar klaargestoomd zijn voor 't EK. Ik denk 't niet. Dus nu nog even genieten, dan 2 tot 4 magere jaren en dan weer cashen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 juli 2014 @ 14:20:54 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_141888224
De Amerikaanse krant The Wall Street Journal roept Amerikanen op achter Oranje te gaan staan op het WK voetbal, nu de VS zelf zijn uitgeschakeld. 'Nederlanders hebben namelijk veel gemeen met Amerikanen', aldus het commentaar in het artikel 'Why It's Time for the U.S. to Go Dutch'. 'Om te beginnen hebben onze vlaggen dezelfde kleuren, dus je hoeft je uitdossing niet te veranderen', aldus de krant. .

De oranjegezindheid van The Wall Street Journal komt niet helemaal als een verrassing. De schrijver van de oproep is Almar Latour, die uit Nederland komt.

Hij vertelt de Amerikanen dat Nederland en de VS een geschiedenis delen van nederlagen tegen de Belgen. 'Toegegeven, die van Nederland was in de jaren 30 van de 19e eeuw, terwijl die van de VS dinsdag was. Beide hadden we geweldige verdedigers, die ons uiteindelijk niet van een nederlaag konden redden'.

Latour wijst er ook op dat veel Nederlandse spelers namen hebben die voor Amerikanen makkelijk zijn te onthouden: Wesley, Nigel. Daley en Memphis. Mocht Nederland de titel pakken, dan hebben de Amerikanen volgens de Nederlander hem ook een beetje gewonnen. 'Jullie grootouders hebben onze grootouders bevrijd, dus zonder jullie zou er geen Nederlands elftal zijn'.

De Amerikaanse ambassade in Den Haag reageerde vandaag via Twitter op het artikel: 'Ok, we zijn overtuigd'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:22:35 #106
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_141888289
Home of the brave! _O_
  Redactie Frontpage vrijdag 4 juli 2014 @ 14:24:13 #107
145738 superworm
is erbij
pi_141888356
Leuk artikel idd.

quote:
World Cup 2014: Why the U.S. Should Support the Netherlands for the Rest of the World Cup
Historic Bonds Between the Two Countries Should Have the Jankes—er, Yankees—Supporting the Netherlands

Dear American Soccer Fan,

Now that Team USA has exited the World Cup following a truly amazing performance, you may be tempted to stop watching the World Cup altogether as there is no one for whom to cheer.

But there's a remedy: You can throw your support behind another country. And let me be the first to suggest the fine nation of the Netherlands.

Sure, Dutch people may be the object of Dr. Evil's hatred in Austin Powers. But don't write us off. We actually have a lot in common with Americans.

For starters, our flags have the same colors, which means you don't necessarily have to switch fan gear if you switch your support to the Netherlands. Our team may be dressed in Orange, in honor of the Dutch royal family, the House of Orange, but you'll notice little red white and blue flags painted on faces and finger nails of Dutch soccer fans. So keep wearing your bomb pop jerseys and chant your new favorite soccer song: "Hup, Holland, hup."

Like you, the Netherlands has had fights with Belgians and lost. Granted, ours was in the 1830s while yours was just Tuesday. But we both had great defenders who ultimately could not save us from losing. Yours of course is the mighty Tim Howard, blocker of countless shots at his goal. Ours is Jan van Speijk, a Dutch naval officer who when confronted with hostile Belgians decided to blow up his own gunboat in front of the Belgian city of Antwerp.

But it's not just our ultimately futile struggle against Belgians in our past that unites us. Our historic bonds run deep. After all, the Mayflower departed for the new continent from—you guessed it—the Netherlands.

Perhaps it's no coincidence that you mimic some of our age-old policies. For example, as of late, Colorado appears to be turning into a little version of at least part of the Netherlands. (With some notable differences: Our country doesn't have mountains or Maureen Dowd.)

Like the Netherlands or not, I think you can legally claim victory in any case if we win. Your grandparents freed our grandparents 70 years ago, so without you guys there would be no Dutch team. We won't forget that.

We sort of speak the same language. The Netherlands is practically Anglophone, but when we speak we mix in some throat clearing every other sentence to keep up the appearance of having our own language. Here are some quick language essentials that may come in handy with Dutch soccer: "Dat is geen duik" means "that's not a dive."

Just for your convenience, many Dutch soccer players come pre-packaged with easy-to-remember names like "Wesley," "Nigel," "Daley" and, of course, "Memphis."

And before I forget: Linguists say that the word "Yankee" very likely derived from Dutch: Some say the word stems from "Janke," or little Jan, once a common name in the Netherlands and in New Amsterdam. Others say it derived from "Jan-Kees," a common first name. Either way, if you're a Yankee, you're practically Dutch already.

Thank you for your consideration.
http://online.wsj.com/art(...)-go-dutch-1404325468
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 juli 2014 @ 19:11:57 #108
7889 tong80
Spleenheup
pi_141898330
Goeie toevoeging Superworm. :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2014 @ 08:43:04 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_141921353
Oranje domineert niet alleen de Nederlandse media. Ook de buitenlandse pers verbaast zich steeds meer over de prestaties op het WK en de nieuwe zakelijkheid in het spel. Een rondje langs de lijn. 'Jullie zijn als wereldkampioen Brazilië in 2002. Geen avontuur, maar een duidelijke taakverdeling.'

Onder aanvoering van Ronaldo greep Brazilië in 2002 de wereldtitel. Dat team en die manier van spelen doet de Braziliaanse journalist Pedro Motta Gueiros denken aan het Oranje van nu. © anp.

Andrea Ramazzotti, Italië. Corriere dello Sport
'In Italië snappen wij één ding niet. Er is kritiek op het spel van Oranje, maar ze hebben gewoon vier keer op rij gewonnen. In Italië zouden wij daar heel anders mee omgaan. Van Gaal heeft een systeem ontwikkeld waarin alle spelers tot hun recht komen. Hij creëert ruimte voor de ervaren aanvallers en zorgt dat de onervaren verdedigers voldoende worden gesteund. De jongens die de finale in 2010 hebben gespeeld, maken nog steeds het verschil. Maar de spelers die mij echt hebben verrast zijn Depay en De Vrij. Grote talenten waar in Italië over wordt gesproken. Al denk ik dat Argentinië de titel pakt, dit is het toernooi van Lionel Messi. Oranje strandt in de halve finale.'

Voorspelling: Nederland wint met 1-0 van Costa Rica

Toru Nakata, Japan. Sports Navigation, Soccer Digest, Footballista. 'Nederland kan de finale bereiken, daar ben ik zeker van. Maar Oranje is nu wel in een andere fase van het WK aanbeland. Tegen Costa Rica zijn jullie de grote favoriet. En als jullie eventueel tegenover België zouden staan in de halve finale, precies hetzelfde. Stel dat Oranje weer de finale bereikt, voor de vierde keer in de historie. Dat zou jullie land ook gemengde gevoelens geven. Het land moet trots zijn op zo'n unieke prestatie, maar nóg een keer verliezen kan echt voor trauma zorgen, toch? Toen Oranje tegen in februari Japan oefende, dacht ik al dat Van Gaal iets moest doen met het systeem. Bij AZ bouwde hij de ploeg om Mounir El Hamdaoui. Nu doet hij dat rond Robben. Dit Oranje lijkt op het AZ van 2008 en eerlijk gezegd geniet ik ervan.'

Voorspelling: Nederland wint met 2-1

Hans-Günter Klemm, Duitsland. Der Kicker
'Ik heb deze week voor Kicker een commentaar geschreven met de titel: Louis van Gaal triomfeert over de romantici. Dat slaat natuurlijk in de eerste plaats op Cruijff. Ik ben zelf verrast dat het WK zo goed uitpakt voor jullie. Van Gaal doet het geweldig, hij heeft steeds de goede keuzes gemaakt en haalt het beste uit dit spelersmateriaal. De discussie over 4-3-3 of 5-3-2, het interessante vind ik dat Van Gaal het aandurft om te schakelen tussen die twee systemen. Juist deze 'Ritmus wechsel' maakt Oranje sterk. Een WK-finale voor Holland? Dat zit er zeker in.'

Voorspelling: Nederland wint met 3-1

Pedro Motta Gueiros, Brazilië. O Globo
'Arjen Robben lijkt me een goedaardige maniak, onvermoeibaar in zijn missie om dit keer te pakken wat hij vier jaar geleden liet liggen. Het Oranje van nu doet me denken aan het Brazilië van 2002, dat ook de lessen van het voorgaande WK gebruikte om compacter en agressiever te worden. Ik zie in dit Nederlands elftal niet de romantiek en het avontuur zoals op eerdere WK's, maar een duidelijke taakverdeling waarin het grootste deel van de ploeg het zware werk opknapt, zodat de meest getalenteerden beslissend kunnen zijn. Het Brazilië van 2002 had Rivaldo, Ronaldo en Ronaldinho Gaúcho die het wantrouwen omzetten in stimulans. In de analogie van nu zijn dat waarschijnlijk Robben, Van Persie en Sneijder. Het meest tastbare beeld daarvan is de 'duikgoal' van Van Persie tegen Spanje. Zoals we in Brazilië zeggen: je ergens aan overgeven is meer dan alleen maar springen, het is een duik in het onbekende, zonder angst om te vallen. De duik van Van Persie betekende ook een verandering van het lot. Wat moeilijk was, mondde uit in trots. Die geweldige goal markeerde niet alleen het optreden van Oranje, maar was na zoveel negatieve voorspellingen ook een omslag in de WK-beleving in Brazilië. Eigenlijk dook iedereen met Van Persie mee en geloofde sinds dat moment weer in de magie van het voetbal.'

Voorspelling: Nederland wint in verlenging met 2-1 (1-1 na negentig minuten)

Stephan Keygnaert, België. Chef voetbal Het Laatste Nieuws
'Ik deel de mening dat Oranje de verantwoordelijkheid draagt om dominant voetbal te spelen. Als uitvinder van het totaalvoetbal met vijf man achterin spelen, dat vloekt een beetje. Maar wat ik wel opvallend vind, is dat er met twee maten wordt gemeten. Ik heb Oranje vier jaar geleden gevolgd in Zuid-Afrika en toen was iedereen veel toleranter over het voetbal van Van Marwijk, terwijl er dat WK draken van wedstrijden werden gespeeld. Toen Nederland onder Van Basten in 2008 fantastisch reactievoetbal speelde, stond iedereen op de banken. Dan is het opmerkelijk dat Van Gaal nu wordt gelyncht.'

Voorspelling: Nederland-Costa Rica 2-0

pi_141924454
Niet echt een persmoment, maar toch:

Gisteren tijdens de rust van Duitsland - Frankrijk gaf Gary Lineker op de BBC de uitslag van een poll onder de Britse kijkers met als vraag 'wie wordt wereldkampioen?'. Op nummer één kwam Duitsland uit de bus met 20% van de stemmen, Nederland was tweede met 18,3%, Columbia was derde en Brazilië vierde.
De hoge positie van Nederland vond ik opmerkelijk (net zoals het volledig doodzwijgen van bijvoorbeeld Argentinië en België).
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2014 @ 12:15:46 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_141924727
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:04 schreef pyl het volgende:

Gisteren tijdens de rust van Duitsland - Frankrijk gaf Gary Lineker op de BBC de uitslag van een poll onder de Britse kijkers met als vraag 'wie wordt wereldkampioen?'. Op nummer één kwam Duitsland uit de bus met 20% van de stemmen, Nederland was tweede met 18,3%, Columbia was derde en Brazilië vierde.
De hoge positie van Nederland vond ik opmerkelijk (net zoals het volledig doodzwijgen van bijvoorbeeld Argentinië en België).
Engelsen hebben iets met negativisme tegen Argentinië natuurlijk.

zaterdag 5 juli 2014 @ 13:00:19 #112
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_141926003
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Engelsen hebben iets met negativisme tegen Argentinië natuurlijk.

En België: is dat een land? Niet het b-team van Nederland dan?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2014 @ 14:53:28 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_141929032
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 13:00 schreef gohan16 het volgende:

[..]

En België: is dat een land? Niet het b-team van Nederland dan?
Ze kijken wel tegen ons op.

On-Belgisch hoor je vaker dan On-Nederlands op dit WK.

zaterdag 5 juli 2014 @ 14:56:30 #114
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141929109
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:04 schreef pyl het volgende:

België is dan ook geen favoriet voor de titel. Ik vind het allemaal prima, geen verwachtingen dus kan je ook weinig verkeerd doen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:14:03 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_141929628
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 14:56 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

België is dan ook geen favoriet voor de titel. Ik vind het allemaal prima, geen verwachtingen dus kan je ook weinig verkeerd doen.
Dat is het nadeel van een groot voetballand zijn, als je de kwartfinale haalt ben je meteen een van de topfavorieten.

Het is namelijk gek dat Nederland opeens favoriet is en Belgie niet, terwijl vooraf veel meer van Belgie werd verwacht
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:16:43 #116
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141929717
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is het nadeel van een groot voetballand zijn, als je de kwartfinale haalt ben je meteen een van de topfavorieten.

Het is namelijk gek dat Nederland opeens favoriet is en Belgie niet, terwijl vooraf veel meer van Belgie werd verwacht
De keerzijde van de medaille noemt dat he ;)

En ja, dat is misschien enigszins raar, maar de media draaien met de wind alsof ze een windhaantje zijn, dat is algemeen bekend. Daarnaast: Nederland moet tegen Costa Rica; België tegen Argentinië. De kans dat België er vanavond dus uitligt is veel groter dan dat Nederland eruit ligt. Dat maakt de kans op een wereldbeker voor jullie dus momenteel een stuk groter.
- Charlton Heston
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:18:20 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_141929772
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

En ja, dat is misschien enigszins raar, maar de media draaien met de wind alsof ze een windhaantje zijn, dat is algemeen bekend. Daarnaast: Nederland moet tegen Costa Rica; België tegen Argentinië. De kans dat België er vanavond dus uitligt is veel groter dan dat Nederland eruit ligt. Dat maakt de kans op een wereldbeker voor jullie dus momenteel een stuk groter.
Mocht belgie winnen vanavond, zijn de Belgen wel in 1 keer favoriet om de finale te halen, schat ze hoger in dan Nederland
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:20:45 #118
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141929871
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Mocht belgie winnen vanavond, zijn de Belgen wel in 1 keer favoriet om de finale te halen, schat ze hoger in dan Nederland
Voorafgaand het WK zou ik volmondig ja hebben gezegd, maar momenteel weet ik dat toch niet zo hoor. Robben speelt echt fantastisch & eigenlijk doet de hele verdedigingslinie van NL het gewoon een stuk beter dan verwacht.

Ik denk eerder 50/50. Maar daar denk ik pas liever over na als de kwartfinales achter de rug zijn :)
- Charlton Heston
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2014 @ 18:31:36 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_141936670
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat is weer zo op z'n Belgisch. Wij zouden zeggen als je wereldkampioen wil worden moet je van ieder land kunnen winnen.

pi_141955652

[ Bericht 78% gewijzigd door affa op 06-07-2014 01:31:27 ]
pi_141955921
Geniale Van Gaal leidt Oranje via penalty's naar halve finale

Twee niet gefloten strafschoppen voor Costa Rica, drie ballen tegen de paal namens Oranje en... de branie van Louis Van Gaal. Die bijzondere cocktail leidde er uiteindelijk toe dat Nederland woensdag in de halve finale Argentinië in de ogen kijkt. Welke bondscoach zou het immers ook maar aandurven om vlak voor de beslissende penaltyreeks zijn doelman te vervangen? Tim Krul bleek de verlosser, want hij redde de elfmeters van Ruiz en Ureña. Na 120 minuten stond de magere 0-0 nog op het bord, ondanks het steriele overwicht van onze noorderburen. De partij zelf bleek geen hoogvlieger, enkel in het laatste kwartier en op het einde van de verlengingen viel er spektakel te beleven.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-halve-finale.dhtml
  zondag 6 juli 2014 @ 01:39:49 #122
10721 dolfg
RegiZeur
pi_141956234
Ach, de Belgen zagen weer alleen maar schwalbes van Arjan en 100 procent strafschoppen voor Costa Rica, wat een nare krant is dat HLN toch
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_141956297
Die haat van HLN richting het Nederlandse begint nu toch wel trieste en lachwekkende vormen aan te nemen _O-
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zondag 6 juli 2014 @ 01:43:24 #124
117098 Hathor
Effe niet
pi_141956338
Over dat woord Yankees doen verschillende theorien de ronde. Ik heb voornamelijk deze onthouden...Jan was een veel voorkomende naam in die tijd, en Hollanders eten uiteraard graag kaas. De Engelsen kwamen toen met iets van een semi spottende bijnaam Jan- cheese, waaruit uiteindelijk Yankees werd geboren.

Maar er zullen vast wel meer theorien zijn nog.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 6 juli 2014 @ 01:43:35 #125
117098 Hathor
Effe niet
pi_141956342
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:42 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Die haat van HLN richting het Nederlandse begint nu toch wel trieste en lachwekkende vormen aan te nemen _O-
Link?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')