abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141724390
Wat zeggen ze over Oranje? Plaats en volg het hier! ^O^

Artikelen over NED-MEX (Engels):
AP Huntelaar's Late Penalty Gives Dutch 2-1 Win
Chicago Tribune World Cup: Netherlands rally sinks Mexico
Goal.com Dutch courage overshadowed by Robben dive
RTÉ Sport Dutch stun Mexico with last-gasp victory
The Sun Daily Double Dutch late show floors Mexico
Business Standard Netherlands sneaks past Mexico to enter World Cup quarters
Yahoo! World Cup - Dutch break Mexican hearts with late double
FOX! Sports Netherlands roars back to stun Mexico, advances to quarterfinals
Metro.co.uk Double Dutch! Netherlands produce stunning comeback over Mexico to book their place in the World Cup quarter-finals
USA Today The Netherlands survives as Mexico collapses in the final minutes
New Zealand Herald Football: Netherlands steal victory with late goals
Irish Times Dutch strike late twice to cruelly deny Mexico
Independent.ie Dramatic Dutch hold their courage with late rally
Stuff.co.nz Netherlands saved by spot kick
Eurosport Netherlands break Mexican hearts with late double
CNN "Better late than never."

Artikelen over NED-MEX (Duits):
Bild HOLLAND-WAHNSINN
Focus.de Joker Huntelaar kickt Mexiko raus! Holland bejubelt Fünf-Minuten-Wunder
Die Zeit Späte Tore retten Oranje gegen Mexiko
Osnabrücker Zeitung WM 2014: Last-Minute-Sieg für Oranje
Sportal.de Wesley Sneijder und Klaas-Jan Huntelaar drehen das Spiel: Holland steht im Viertelfinale
NZZ Holland mit Schlussspurt im Viertelfinal
Frankfurter Allgemeine Sneijder und Huntelaar retten Holland
Deutsche Welle Niederlande gewinnt Hitzeschlacht
20 Minuten Holland schafft die Wende in den Schlussminuten
Süddeutsche Zeitung Späte Tore retten Oranje gegen Mexiko

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Kingstown op 30-06-2014 15:24:54 ]
  maandag 30 juni 2014 @ 15:17:02 #2
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141724430
De OP is niet echt actueel meer, dus als iemand zich geroepen voelt....
  Redactie Frontpage maandag 30 juni 2014 @ 15:17:38 #4
145738 superworm
is erbij
pi_141724435
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:17 schreef Kingstown het volgende:
De OP is niet echt actueel meer, dus als iemand zich geroepen voelt....
Ik ging net een nieuwe voor je maken (om erbovenaan neer te zetten), rest tussen spoilers?.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 30 juni 2014 @ 15:20:25 #5
145738 superworm
is erbij
pi_141724525
Voor in de OP:

Artikelen over NED-MEX (Engels):
AP Huntelaar's Late Penalty Gives Dutch 2-1 Win
Chicago Tribune World Cup: Netherlands rally sinks Mexico
Goal.com Dutch courage overshadowed by Robben dive
RTÉ Sport Dutch stun Mexico with last-gasp victory
The Sun Daily Double Dutch late show floors Mexico
Business Standard Netherlands sneaks past Mexico to enter World Cup quarters
Yahoo! World Cup - Dutch break Mexican hearts with late double
FOX! Sports Netherlands roars back to stun Mexico, advances to quarterfinals
Metro.co.uk Double Dutch! Netherlands produce stunning comeback over Mexico to book their place in the World Cup quarter-finals
USA Today The Netherlands survives as Mexico collapses in the final minutes
New Zealand Herald Football: Netherlands steal victory with late goals
Irish Times Dutch strike late twice to cruelly deny Mexico
Independent.ie Dramatic Dutch hold their courage with late rally
Stuff.co.nz Netherlands saved by spot kick
Eurosport Netherlands break Mexican hearts with late double
CNN "Better late than never."

Artikelen over NED-MEX (Duits):
Bild HOLLAND-WAHNSINN
Focus.de Joker Huntelaar kickt Mexiko raus! Holland bejubelt Fünf-Minuten-Wunder
Die Zeit Späte Tore retten Oranje gegen Mexiko
Osnabrücker Zeitung WM 2014: Last-Minute-Sieg für Oranje
Sportal.de Wesley Sneijder und Klaas-Jan Huntelaar drehen das Spiel: Holland steht im Viertelfinale
NZZ Holland mit Schlussspurt im Viertelfinal
Frankfurter Allgemeine Sneijder und Huntelaar retten Holland
Deutsche Welle Niederlande gewinnt Hitzeschlacht
20 Minuten Holland schafft die Wende in den Schlussminuten
Süddeutsche Zeitung Späte Tore retten Oranje gegen Mexiko
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 30 juni 2014 @ 15:21:30 #6
145738 superworm
is erbij
pi_141724563
Zal later vandaag of morgen even alle andere artikelen die in dit en vorig topic worden genoemd, in een rijtje zetten om ze ook toe te voegen aan de OP.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_141724608
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:17 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik ging net een nieuwe voor je maken (om erbovenaan neer te zetten), rest tussen spoilers?.
Thnx! Ik zal eens kijken of het me gaat lukken. :P
pi_141724688
Toch wel verfrissend sommige buitenlandse media ipv het 'aan hetzelfde touwtje trekken' van oa de NOS, Telegraaf en de VI.

Zoals deze:
http://bleacherreport.com(...)-turns-the-gameagain

"First, Kuyt was a poor choice at left-wing-back."

Second, Sneijder struggled for the fourth game running.

Louis van Gaal switched to 4-3-3 and won the game for the second time in this tournament, sparking fresh questions over whether he should be starting with the 3-5-2.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pandarus op 30-06-2014 15:34:50 ]
pi_141724789
De Kicker heeft ook het wedstrijdverslag en de beoordelingen klaar van Ned-Mex.
Alle calimero's die riepen dat de buitenlandse media zo afgunstig waren op ons fantastische elftal kunnen ook weer gerust gaan slapen.

quote:
Anstoß:
29.06.2014 18:00 Uhr
Stadion:
Estadio Castelao, Fortaleza
Zuschauer:
58817
Spielnote: 2
bei heißen Temperaturen eine taktisch hochinteressante Partie, spielerisch ließen die Holländer lange Zeit viele Wünsche offen, doch am Ende entschädigte der offene Schlagabtausch.
Chancenverhältnis:
6:6
Eckenverhältnis:
10:2
Schiedsrichter:
Pedro Proenca (Portugal) Note 4
hätte auf Elfmeter für Holland entscheiden müssen, als Marquez und Moreno Robben im Strafraum foulten (45.), der Elfmeter in der Nachspielzeit geht in Ordnung.
Spieler des Spiels:
Guillermo Ochoa
Rettete gegen de Vrij (57.), hielt gegen Robben (74.), souverän.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juni 2014 @ 15:43:59 #10
862 Arcee
Look closer
pi_141725407
quote:
Dit schrijven de buitenlandse kranten over winst van Oranje

Buitenlandse media besteden volop aandacht aan de winst van Oranje tegen Mexico en de plaatsing voor de kwartfinale van het WK. Robben wordt genoemd als beste speler van het Nederlands elftal, ondanks dat hij niet wist te scoren. Ook de late kanteling van de wedstrijd in het voordeel van Nederland komt in elk artikel aan bod.

'Dit WK wordt met de dag dramatischer', schrijft The Guardian over de wedstrijd. 'Twee doelpunten in de laatste zes minuten, waarvan een penalty vlak voor het eindsignaal, brengen Nederland naar de kwartfinales.' Zo ook The New York Times, die een artikel aankondigen met: 'Nederland elimineert Mexico in de laatste minuten.'

The New York Times vindt dat het Nederlands elftal alle lof verdient voor de manier waarop het zich herpakte in de slotfase van de wedstrijd. 'Zeker gezien de zware omstandigheden in de hitte.'

Robben
The Guardian is lovend over Arjen Robben en noemt de Nederlander als belangrijkste speler van zijn team:

'Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar maakten de twee doelpunten, maar niemand was zo belangrijk als Arjen Robben. Hij was degene die naar de rand van het veld rende en met gebalde vuisten in de lucht sprong na het eindsignaal van de scheidsrechter. Hij was het die het meeste had gedaan om de Nederlanders terug in het spel te brengen, terug in het toernooi.'

The New York Times plaatst vraagtekens bij de totstandkoming van de strafschop voor Nederland in de slotfase van de wedstrijd, maar noemt het ook het opvallendste moment: 'Het beslissende doelpunt, een gevolg van een dribbel van Arjen Robben in het strafschopgebied en zijn daaropvolgende val - sommigen zeggen wellicht duik, na een confrontatie met Rafael Márquez, is het meest memorabele moment van de avond.'

Mexico
De Mexicaanse krant La Prensa spreekt over een dramatische nederlaag van Mexico. 'Twee doelpunten in slechts zes minuten leidden tot de voor Mexico schrijnende plaatsing van Nederland voor de kwartfinales van het WK. Nederland beleefde een krachtige comeback met 2-1.'

Het Mexicaanse Uno TV kopt met: 'Afgesloten droom van Mexico in Brazilië 2014.' 'Zo dichtbij en toch zo ver weg van de overwinning. Weer de geesten van de tragedie, een historische gemiste kans voor Mexico', schrijft Uno Tv.

Ook hier worden de acties van Robben besproken, de toon is louter negatief: 'Hij liet een voorstelling theatrale vaardigheden zien en bedroog de scheidsrechter door zich te laten vallen in het strafschopgebied.'

'Robben vertelde Rafa dat zijn actie onterecht was', schrijft La Afición. Waarbij de Mexicaanse krant de uitleg van Robben hoogstwaarschijnlijk verkeerd interpreteert.

Na afloop van de wedstrijd verklaarde Robben dat hij een keer onterecht was gaan liggen en om een strafschop had gevraagd. In de blessuretijd van de eerste helft werd Robben gehaakt, wat onterecht onbestraft bleef. In de tweede helft ging Robben weer onderuit. De Nederlander vroeg vervolgens om een strafschop, maar kreeg deze niet. De derde keer dat Robben neerging, resulteerde in de penalty die Klaas-Jan Huntelaar vervolgens benutte.

Na afloop excuseerde Robben zich tegenover Rafael Márquez voor de tweede keer dat hij neerging.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_141725500
Toch wel grappig dat alleen de Latijns-Amerikaanse kranten het over de penalty hebben en de Europese kranten vooral over de goede comeback van Nederland.
pi_141725633
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:10 schreef Kreator het volgende:
http://www.reddit.com/r/s(...)therlands_21_mexico/

Veel mexicaanse en amerikaanse reacties. Leuk om te lezen wel. Ze vinden het vooral zuur dat ze zo lang voorstonden en ineens weggespeeld werden. De pingel lees ik maar weinig over. Er wordt veel meer geklaagd over het feit dat Mexico stopte met voetballen toen ze voorkwamen.
quote:
–Germany Got_Engineers 1294 punten 19 hours ago
MEXICAN FOOD IS STILL FAR BETTER AND TASTIER THAN DUTCH FOOD!!!

–The Netherlands SirCharlesTupperware 754 punten 19 hours ago
I don't think any of us will disagree with that

–United States mylyfeforIU 36 punten 18 hours ago
what's a popular dutch dish...?
i'm just curious

–The Netherlands SirCharlesTupperware 334 punten 18 hours ago
Ochoa
:')
  Redactie Frontpage maandag 30 juni 2014 @ 16:10:33 #13
145738 superworm
is erbij
pi_141726356
quote:
19s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:49 schreef perro. het volgende:

[..]

[..]

Ze noemen ons 'Swamp Germans' :D :')
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 30 juni 2014 @ 16:11:49 #14
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141726391
Kan me niets schelen hoe ze ons noemen, liever lelijk eindelijk eens een keer die cup winnen dan sterven in schoonheid zoals gewoonlijk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_141726474
Oranje *O*
pi_141726680
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:11 schreef Mark het volgende:
Kan me niets schelen hoe ze ons noemen, liever lelijk eindelijk eens een keer die cup winnen dan sterven in schoonheid zoals gewoonlijk
Voor de spelers snap ik dat. Maar jij bent geen onderdeel van het team. Jij bent gewoon een neutraal iemand die er naar kijkt voor vermaak (of tijdverdrijf).
Als zij op een hele lelijke manier winnen wil dat nog niet zeggen dat jij ook wint. Je kijkt gewoon een wedstrijd en ziet lelijk spel.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:22:29 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141726698
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:21 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Voor de spelers snap ik dat. Maar jij bent geen onderdeel van het team. Jij bent gewoon een neutraal iemand die er naar kijkt voor vermaak (of tijdverdrijf).
Als zij op een hele lelijke manier winnen wil dat nog niet zeggen dat jij ook wint. Je kijkt gewoon een wedstrijd en ziet lelijk spel.
:').

Gast. geef het op, zoveel onzin uit 1 keyboard, het is bijna knap :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_141726702
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:46 schreef Wouterw17 het volgende:
Toch wel grappig dat alleen de Latijns-Amerikaanse kranten het over de penalty hebben en de Europese kranten vooral over de goede comeback van Nederland.
Op de Britten na, die focussen zich ook heel sterk op Robben's 'schwalbe'.
pi_141726734
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Op de Britten na, die focussen zich ook heel sterk op Robben's 'schwalbe'.
Klopt. In Engeland kotsen ze van schwalbes. Dat is echt het land met de grootste afkeer tegen schwalbes. Bovendien heeft Robben daar een reputatie uit zijn Chelsea-tijd.
pi_141726760
Laten we hopen dat ze de komende 4 jaar blijven zeuren.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Frontpage maandag 30 juni 2014 @ 16:46:04 #21
145738 superworm
is erbij
pi_141727356
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Liever een gehaat team dat wint dan een geliefd team dat verliest inderdaad.
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 30 juni 2014 @ 16:47:33 #22
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_141727401
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:21 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Wtf is dit :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2014 @ 16:49:15 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141727443
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Idd, dan maar een "slechte" naam oid, het gaat om de knikkers en we hebben de afgelopen jaren zelf vaak genoeg aan de verkeerde kant gestaan omdat we zo braaf waren altijd.

Het mag met mooi voetbal en zonder overtredingen, maar het mag ook met een ontrechte penalty in de finale in blessuretijd, lekker belangrijk.
Get woke, go broke!
  maandag 30 juni 2014 @ 16:50:26 #24
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141727477
Al slaat Vlaar hem in de laatste seconde met zijn hand in de goal: boeien!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_141727589
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Wtf is dit :')
Gast, jij en ik hebben helemaal 0.0 bijdrage aan het resultaat wat die 23 spelers behalen. Helemaal 0. Jouw juichen; 0.0 effect. Mijn wedstrijd 12 jaar geleden tegen Huntelaar, 0.0 effect,

Zij gaan winnen of verliezen. Wij niet. Die 23 spelers winnen of verliezen. Niet heel het land.

Ik ga niet juichen als ze de WK titel stelen ala Mourinhou. Als je dat wel doet, ben je idioot bezig en overschat je jezelf.
  Moderator / Redactie FP maandag 30 juni 2014 @ 16:54:33 #26
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_141727617
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:53 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Gast, jij en ik hebben helemaal 0.0 bijdrage aan het resultaat wat die 23 spelers behalen. Helemaal 0. Jouw juichen; 0.0 effect. Mijn wedstrijd 12 jaar geleden tegen Huntelaar, 0.0 effect,

Zij gaan winnen of verliezen. Wij niet. Die 23 spelers winnen of verliezen. Niet heel het land.

Ik ga niet juichen als ze de WK titel stelen ala Mourinhou. Als je dat wel doet, ben je idioot bezig en overschat je jezelf.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_141727630
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, dan maar een "slechte" naam oid, het gaat om de knikkers en we hebben de afgelopen jaren zelf vaak genoeg aan de verkeerde kant gestaan omdat we zo braaf waren altijd.

Het mag met mooi voetbal en zonder overtredingen, maar het mag ook met een ontrechte penalty in de finale in blessuretijd, lekker belangrijk.
Vind ik eigenlijk ook.. dat De Jong Xabi Alonso in tweeën wilde schoppen vond ik niet zo erg. Alleen jammer dat we niet wonnen.. een slechte naam krijgen en ook nog verliezen is wat minder leuk.
  maandag 30 juni 2014 @ 16:55:18 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141727636
quote:

[..]

Het is nu wel weer leuk geweest met je getroll in dit topic lijkt me.
Get woke, go broke!
  maandag 30 juni 2014 @ 16:55:33 #29
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_141727646
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:50 schreef Mark het volgende:
Sorry, valsspelen zit niet in de familie O-)
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_141727648
quote:

[..]

maandag 30 juni 2014 @ 16:56:05 #31
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_141727662
quote:

[..]

Oke man.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_141727718
quote:

[..]

Somebody needs to get laid.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 17:00:18 #34
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_141727786
quote:

[..]

Deze man weet _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 30 juni 2014 @ 17:01:43 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_141727831
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:50 schreef Mark het volgende:
Inderdaad. Hoe meer je wint, hoe meer mensen er over je gaan zeiken. Hoge bomen vangen veel wind enzo. Er wordt nog steeds geluld over die goal van Engeland in 1966 en over de hand van God van Maradonna in 1986. Argentinië is met verschrikkelijk veel geluk doorgekomen in 1990 (anders had Duitsland misschien wel van Brazilië verloren) en als Zidane niet zo stom had gedaan was Frankrijk misschien voor de tweede keer wereldkampioen geworden in 2006. Kortom: winnen hangt af van veel factoren en de winnaar zal altijd kritiek over zich heen krijgen.

Bottom line is dat Nederland te vaak het netjes probeert te spelen (niet netjes in de zin van overtredingen, we halen best veel gele en rode kaarten) maar netjes in de zin van geen theater spelen zoals de voltallige Romaans-talige secties. En het resulteerde er altijd in dat we met "opgeheven hoofd" eruit konden gaan, geen onterechte penalties meekregen (deze was geeneens onterecht) maar met lege handen achterbleven. Als je wil winnen, moet je bereid zijn om af en toe vies te spelen en het geluk naar je hand te zetten. Je moet acties maken zoals Suarez in 2010 (niet in 2014 :') ). Want de meest opgeheven hoofden zijn nog altijd wel de hoofden van de spelers die de cup omhoog liften. En zoals Nederland nu speelt, lijkt het er eindelijk eens naar dat we in ieder geval een paar spelers hebben die bereid zijn om tot het gaatje te gaan om ons eindelijk die cup te bezorgen. Nederland verdient een cup, is het veruit het beste land dat nog nooit wereldkampioen is geworden qua prestaties. En het kan mij weinig verrotten hoe we dat doen. De overwinnaar schrijft de geschiedenis.
pi_141727857
De Belgische krant 'De Morgen' schrijft het volgende over de wedstrijd van het Nederlands elftal:

Onder de koperen ploert van Fortaleza componeerde Oranje nieuwe lyriek in een WK met ongelooflijke dimensies. Toen vrijwel elk systeem was afgezworen, resteerde dankzij de geweldige teamgeest het overlevingsmechanisme, gevoegd bij de terugkeer naar aloude waarden van het Nederlandse voetbal: aanvallen, tot het einde toe.

Nederland is kwartfinalist na de wonderbaarlijke ontsnapping tegen Mexico, hoewel de zege (2-1) op zich verdiend was. Voor de derde keer tijdens het WK is een achterstand omgebogen in een zege, hetgeen getuigt van mentale weerbaarheid van de selectie.
Robben, Sneijder en Huntelaar, drie oude cowboys van het voetbal, redden bovendien de huid van bondscoach Louis van Gaal, die ook tegen de niet overdreven sterke Mexicanen vasthield aan zijn verdedigende tactiek, die soms een belediging is voor het getrainde oog.
Ongelooflijk was die knal vol frustratie waarmee Sneijder 1-1 maakte en zijn toernooi in ultimo verhief tot iets moois, in de 88e minuut, na terugleggen door Huntelaar. Gedurfd was die zoveelste solo van danser Robben, in blessuretijd, toen de Mexicanen dreigden te bezwijken onder de druk. Het hart had toen allang gewonnen van het verstand.

Optelsom

Eindelijk kreeg Robben de door hem begeerde strafschop, na een wat overdreven valletje over het been van Marquez. Laten we het een optelsom noemen. Klaas-Jan Huntelaar, ingevallen voor de tegenvallende Van Persie, benutte de strafschop feilloos en speelde daarmee zijn rol in het sensationale teambuildingsproces van Van Gaal.
Ze huilden, de Mexicanen. Ze huilden, de Nederlanders, in deze na rust zinderende wedstrijd die het mooie van voetbal toonde: nooit opgeven, ook niet bij wisselende kansen. Weer was Oranje bovendien fitter op het eind, zelfs in de verzengende hitte, waarbij de schaduw die na rust over het veld trok verkwikkend moet zijn geweest.
Angst bleek een slechte raadgever, totdat Nederland vlak na rust op achterstand kwam. Ja, toen begonnen ze te voetballen, met steeds meer aanvallers, volgens plan B Van Gaal. Kuijt schoof mee naar voren, Depay viel in voor Verhaegh, Huntelaar kwam. Opnieuw wierp Oranje de schroom van zich af toen het op achterstand stond, en opnieuw slaagde de inhaalrace. Het perspectief lonkt op een plaats in de halve finales. Misschien ging het achteraf gezien te goed in de wedstrijd tegen Spanje, die het Nederlands elftal leerde dat 5-3-2 de maat der dingen is. Tegen mindere tegenstanders volhardt Van Gaal in deze tactiek, waarbij het zinniger lijkt de aanvalskracht vanaf het begin meer te benutten. Maar de winnaar heeft altijd gelijk, zullen we maar zeggen.
Het voetbal was tot de rust matig, net als voorheen. Het veld was ook slecht en het was zo heet ( officieël 29 graden, op een veld tussen de tribunes voelt het veel warmer ) dat het volk op de tribune in de zon de koelte opzicht. En de scheidsrechters misten telkens cruciale momenten. Ja, Nederland werd een strafschop onthouden, bij 0-0, en misschien betaalde dat onrecht zich later uit.

Te veel angst

Maar er was weer te weinig middenveld, te veel angst, te weinig van Van Persie in de cruciale wedstrijd, en geen vorm bij Sneijder. De opbouw was opnieuw stroperig, met af en toe een goede pass van De Vrij. Kansen: nul. Nou ja, eentje, vlak voor rust, toen Van Persie op weg kon naar het doel na Mexicaans balverlies en de bal iets te zacht op de meesprintende Robben speelde.
Robben wist de bal toch mee te nemen, maar kreeg een tik van Moreno op de enkel. Ook Marquez liet zich niet onbetuigd. Het was een dubbele strafschop, bij wijze van spreken, maar scheidsrechter Proenca wuifde de protesten weg.
Mexico is ongeveer zoals Chili, had Van Gaal voorspeld, en dat klopte ongeveer, hoewel Mexico geen echte uitblinkers heeft. De Mexicanen vielen iets meer aan dan Nederland, dat De Jong al na negen minuten moest missen met een blessure. Martins Indi viel in. Het voordeel was dat Blind middenvelder werd. Hij is meer naar voren gericht dan De Jong.
Van Gaal had Janmaat vervangen door Verhaegh, omdat hij een betere opbouw wilde. Daarvan bleek weinig. Verhaegh ruimte het veld toen de aanval over een letterlijk breed front de enige optie was. Giovani dos Santos had kort na rust namelijk onverwacht gescoord. Hij ving de bal op zijn borst op na wegkoppen van Vlaar, hield zich Blind knap van het lijf en schoot schitterend in, waarbij doelman Cillessen niet overtuigde.
Ja, en toen ging Oranje aanvallen. Met passie, met mankracht, vooral in het laatste kwartier, na de drinkpauze. Doelman Ochoa leek zich lange tijd opnieuw tot held des vaderlands te kronen, vooral toen hij op onwaarschijnlijke wijze met de vingertoppen de inzet van De Vrij tegen de paal tikte. Een schot van Sneijder ging via een Mexicaans been net over, hoekschoppen regen zich aaneen, de zoektocht naar een strafschop intensiveerde.
Waarna het Nederlands sprookje zich alsnog voltrok, met dat snoeiharde schot van Sneijder en, nog voordat de verlenging aanbrak, de strafschop van Huntelaar, gevolgd door diens heerlijke wildemansdans om het collectieve geluk te vieren.

Redactie Frontpage maandag 30 juni 2014 @ 17:12:34 #37
145738 superworm
is erbij
pi_141728148
Reddit :D

quote:
Around 57% of Brazil is covered by rainforest. The rest is covered by Dirk Kuyt
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 30 juni 2014 @ 17:13:48 #38
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_141728174
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:02 schreef Belladonna80 het volgende:
De Belgische krant 'De Morgen' schrijft het volgende over de wedstrijd van het Nederlands elftal:

[ afbeelding ]

Onder de koperen ploert van Fortaleza componeerde Oranje nieuwe lyriek in een WK met ongelooflijke dimensies. Toen vrijwel elk systeem was afgezworen, resteerde dankzij de geweldige teamgeest het overlevingsmechanisme, gevoegd bij de terugkeer naar aloude waarden van het Nederlandse voetbal: aanvallen, tot het einde toe.

Nederland is kwartfinalist na de wonderbaarlijke ontsnapping tegen Mexico, hoewel de zege (2-1) op zich verdiend was. Voor de derde keer tijdens het WK is een achterstand omgebogen in een zege, hetgeen getuigt van mentale weerbaarheid van de selectie.
Robben, Sneijder en Huntelaar, drie oude cowboys van het voetbal, redden bovendien de huid van bondscoach Louis van Gaal, die ook tegen de niet overdreven sterke Mexicanen vasthield aan zijn verdedigende tactiek, die soms een belediging is voor het getrainde oog.
Ongelooflijk was die knal vol frustratie waarmee Sneijder 1-1 maakte en zijn toernooi in ultimo verhief tot iets moois, in de 88e minuut, na terugleggen door Huntelaar. Gedurfd was die zoveelste solo van danser Robben, in blessuretijd, toen de Mexicanen dreigden te bezwijken onder de druk. Het hart had toen allang gewonnen van het verstand.

[ afbeelding ]

Optelsom

Eindelijk kreeg Robben de door hem begeerde strafschop, na een wat overdreven valletje over het been van Marquez. Laten we het een optelsom noemen. Klaas-Jan Huntelaar, ingevallen voor de tegenvallende Van Persie, benutte de strafschop feilloos en speelde daarmee zijn rol in het sensationale teambuildingsproces van Van Gaal.
Ze huilden, de Mexicanen. Ze huilden, de Nederlanders, in deze na rust zinderende wedstrijd die het mooie van voetbal toonde: nooit opgeven, ook niet bij wisselende kansen. Weer was Oranje bovendien fitter op het eind, zelfs in de verzengende hitte, waarbij de schaduw die na rust over het veld trok verkwikkend moet zijn geweest.
Angst bleek een slechte raadgever, totdat Nederland vlak na rust op achterstand kwam. Ja, toen begonnen ze te voetballen, met steeds meer aanvallers, volgens plan B Van Gaal. Kuijt schoof mee naar voren, Depay viel in voor Verhaegh, Huntelaar kwam. Opnieuw wierp Oranje de schroom van zich af toen het op achterstand stond, en opnieuw slaagde de inhaalrace. Het perspectief lonkt op een plaats in de halve finales. Misschien ging het achteraf gezien te goed in de wedstrijd tegen Spanje, die het Nederlands elftal leerde dat 5-3-2 de maat der dingen is. Tegen mindere tegenstanders volhardt Van Gaal in deze tactiek, waarbij het zinniger lijkt de aanvalskracht vanaf het begin meer te benutten. Maar de winnaar heeft altijd gelijk, zullen we maar zeggen.
Het voetbal was tot de rust matig, net als voorheen. Het veld was ook slecht en het was zo heet ( officieël 29 graden, op een veld tussen de tribunes voelt het veel warmer ) dat het volk op de tribune in de zon de koelte opzicht. En de scheidsrechters misten telkens cruciale momenten. Ja, Nederland werd een strafschop onthouden, bij 0-0, en misschien betaalde dat onrecht zich later uit.

Te veel angst

Maar er was weer te weinig middenveld, te veel angst, te weinig van Van Persie in de cruciale wedstrijd, en geen vorm bij Sneijder. De opbouw was opnieuw stroperig, met af en toe een goede pass van De Vrij. Kansen: nul. Nou ja, eentje, vlak voor rust, toen Van Persie op weg kon naar het doel na Mexicaans balverlies en de bal iets te zacht op de meesprintende Robben speelde.
Robben wist de bal toch mee te nemen, maar kreeg een tik van Moreno op de enkel. Ook Marquez liet zich niet onbetuigd. Het was een dubbele strafschop, bij wijze van spreken, maar scheidsrechter Proenca wuifde de protesten weg.
Mexico is ongeveer zoals Chili, had Van Gaal voorspeld, en dat klopte ongeveer, hoewel Mexico geen echte uitblinkers heeft. De Mexicanen vielen iets meer aan dan Nederland, dat De Jong al na negen minuten moest missen met een blessure. Martins Indi viel in. Het voordeel was dat Blind middenvelder werd. Hij is meer naar voren gericht dan De Jong.
Van Gaal had Janmaat vervangen door Verhaegh, omdat hij een betere opbouw wilde. Daarvan bleek weinig. Verhaegh ruimte het veld toen de aanval over een letterlijk breed front de enige optie was. Giovani dos Santos had kort na rust namelijk onverwacht gescoord. Hij ving de bal op zijn borst op na wegkoppen van Vlaar, hield zich Blind knap van het lijf en schoot schitterend in, waarbij doelman Cillessen niet overtuigde.
Ja, en toen ging Oranje aanvallen. Met passie, met mankracht, vooral in het laatste kwartier, na de drinkpauze. Doelman Ochoa leek zich lange tijd opnieuw tot held des vaderlands te kronen, vooral toen hij op onwaarschijnlijke wijze met de vingertoppen de inzet van De Vrij tegen de paal tikte. Een schot van Sneijder ging via een Mexicaans been net over, hoekschoppen regen zich aaneen, de zoektocht naar een strafschop intensiveerde.
Waarna het Nederlands sprookje zich alsnog voltrok, met dat snoeiharde schot van Sneijder en, nog voordat de verlenging aanbrak, de strafschop van Huntelaar, gevolgd door diens heerlijke wildemansdans om het collectieve geluk te vieren.

[ afbeelding ]
Mooi _O_.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 30 juni 2014 @ 17:21:57 #39
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141728452
Wat een kletspraat lees ik weer hier.
Voor mij is het, net als de penalty van Robben, een optelsom.
Is het niet tijd dat Nederland wereldkampioen word en is het ze niet gegund na al die jaren dat Nederland zoo positief is geweest voot het totaal voetbal?
Zijn wij ook niet genaaid in Argentie (78) en Duitsland (74), wat zelfs BEWEZEN is, maar dit word ook niet terug gedraaid door de FIFA en er word ons ook geen WK titel gegeven ondanks deze feiten?
Laten we gewoon hopen dat Nederland met Costa Rica afrekend en daarna nog veel mooi voetbal zal presenteren tot we WK kampioen worden.
Ik heb gezegd!
  Moderator / Redactie FP maandag 30 juni 2014 @ 17:45:04 #40
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_141729236
Kappen met dat geneuzel. Offtopic gaan doen je maar in een SC.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_141730646
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:02 schreef Belladonna80 het volgende:

Wat een leuk en positief stuk O+
Ja doei.
  maandag 30 juni 2014 @ 18:26:36 #42
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_141730878
Bij de Belgen staat inmiddels het schuim op de bek. :o

http://www.hln.be/hln/nl/(...)?show=react#reaction
pi_141731018
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:26 schreef Van_Poppel het volgende:

Ergens hoop ik dat die Rode Duivels (ook?) doorgaan op een onverdiende strafschop! :') kijken wat 't commentaar dan is! :D
Ja doei.
  maandag 30 juni 2014 @ 18:39:42 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141731453
quote:

Jij bent het type mens dat ook de reacties op GeenStijl, nujij en de telegraaf allemaal serieus neemt?

Dat is niet best dan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 30 juni 2014 @ 19:59:48 #45
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_141735728
quote:

HLN.be lijkt sowieso elk WK / EK wel te veranderen in een kolkende massa als het op NL gaat. Beetje de Belgische variant van de fok!frontpage :')
pi_141753972
van Reddit

[]Portugaltheleftflank 720 points 1 day ago
Robben's wife is so lucky, he goes down so easy and often

[]Australiaone2die 80 points 1 day ago
He has a lethal finish. Maybe she isnt so lucky hah

[]PortugalVodkaHappens 6 points 1 day ago
And he seems strong at coming from behind.

permalinkparent
[]elcapitan520 3 points 1 day ago
Only from the left side

[]Englandcallunu 1 point 1 day ago
He's quite quick too, and always shoots early.

permalinkparent
[]United Statestree-beered 1 point 1 day ago
he's also really fast.

:D _O-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 02:22:39 #47
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_141754047
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:10 schreef superworm het volgende:

[..]

Ze noemen ons 'Swamp Germans' :D :')
Hier heb ik hardop om moeten lachen! :D

Sumpf-Deutschen!

_O-
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_141754196
quote:

Wat zou het hilarisch zijn als België morgen doorgaat, vervolgens de sterren van de hemel speelt in de kwartfinale en dan in de halve finale uitgeschakeld wordt door Nederland. Dan kunnen we ons echt dagenlang vermaken met het lezen van Vlaamse internetfora. Met het vorige WK heb ik echt in een deuk gelegen bij het lezen van pagina's vol met gefrustreerde, zure posts over Nederland en dat ze onterecht zo ver zijn gekomen enzo. _O- Het Nederlands elftal staat in de finale van het WK, maar zelfs dan mag niemand hier zeggen niet zeggen dat Oranje een kans maaakt om te winnen - wat een arrogantie van die diknekken... maar de eerste de beste keer dat België na 20 jaar weer eens mee mag spelen denken ze daar meteen dat ze topfavoriet zijn. :?

Albert Heijn deelt in Nederland wuppies, welpjes of hamsters uit als er een groot toernooi is, maar ik heb begrepen dat je in België bij elke 15 euro boodschappen een halve eierschaal cadeau.

Van mij hadden ze in de groepsfase al roemloos naar huis gemogen, ik heb er echt helemaal niets mee - die irritante Vertonghen alleen is al reden genoeg om ze niets te gunnen, laat staan de aanwezigheid van die PSV-dwerg. :r
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_141754228
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 02:22 schreef Rica het volgende:

[..]

Hier heb ik hardop om moeten lachen! :D

Sumpf-Deutschen!

_O-
quote:
[–]Germanyzombiepiratefrspace 157 punten 1 dag geleden

Beware of the Swamp Germans, they come in Caravans...
:D
  dinsdag 1 juli 2014 @ 03:27:29 #50
117098 Hathor
Effe niet
pi_141754362
quote:
10s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Buzz Killington _O_
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 03:35:39 #51
117098 Hathor
Effe niet
pi_141754381
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:59 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

HLN.be lijkt sowieso elk WK / EK wel te veranderen in een kolkende massa als het op NL gaat. Beetje de Belgische variant van de fok!frontpage :')
Zure lui op die site.
pi_141754470
quote:

[..]

Wij dragen wel degelijk bij aan resultaat. Als er geen publiek was zou er nooit geld zijn om zoiets te bewerkstelligen of anders was het geldverspilling geweest. Dus wij mogen zeker wel mee juichen, wij worden immers aan een crapload van reclames blootgesteld.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:33:03 #53
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141755799
quote:
Ryan O’Hanlon: “Dirk Kuyt played left wing back. Dirk Kuyt played right full-back. Dirk Kuyt played center forward. Dirk Kuyt won a corner kick that led to a tying goal. Dirk Kuyt ran 6.7 miles. The Netherlands won. And Dirk Kuyt’s essence dissolved up into the atmosphere and down into the ground. The air you breathe, the ground you’re standing on, the non-processed food you eat — it’s all Dirk Kuyt.” —Anonymous, untitled Dutch fable (2014)

Did Dirk Kuyt even play all that well against Mexico? I’m not sure — but as has always seemingly been the case, that he’s even playing is a small triumph. As a 24-year-old, Kuyt scored 36 goals in a season for Feyenoord. Then he became a fan favorite, a maniac outside midfielder for Liverpool. And now, at age 33 and in the Brazilian heat, he’s a wing back for one of the World Cup favorites.

There’s a way to look at his game against Mexico (his 100th cap, no less) and see it as a nice encapsulation of Total Football — one man, draped in orange, playing nearly every position on the entire field. But as Johan Cruyff once said: “I represent the era which proved that attractive football was enjoyable and successful.” Watching Kuyt play is “attractive” the same way your dad riding a mountain bike up a steep driveway might be. The professional personification of everything you were told by all the volunteer parent coaches you had as a kid, Kuyt is the best player in the world at “trying really hard.”

And yet, by having Kuyt on the field — less a Swiss Army knife, and more a really sturdy spoon that you can do anything with if you’re just persistent enough — the Dutch were able to cycle in and out of a number of formations as they shifted Kuyt from left to right to up top, eventually finding a configuration that worked after a first half with zero shots on goal. Maybe he’s not a typical product of that (outdated) Dutch ideal, but after all, Total Football — everyone on the field being able to do anything on the field — is the most extreme version of “There’s no ‘I’ in team,” isn’t it?

Just listen to Cruyff. As he said of Kuyt in 2010: “Someone like that is worth his weight in gold.” Four years later, Kuyt might be worth a tiny bit less; you sweat out a lot of water in 102-degree weather.
http://grantland.com/the-(...)ben-james-rodriguez/
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 juli 2014 @ 09:35:42 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_141755838
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:13 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Mooi _O_.
Ja _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_141755849
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Kuyt is the best player in the world at “trying really hard.”

And yet, by having Kuyt on the field — less a Swiss Army knife, and more a really sturdy spoon that you can do anything with if you’re just persistent enough —
_O- :D!
Ja doei.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 juli 2014 @ 09:44:52 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_141755989
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 juli 2014 @ 09:54:31 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_141756134
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 15:17 schreef Dekatria het volgende:
Ook hier even:

http://www.dailymotion.co(...)ded-highlights_sport

Engels commentaar w/
_O_ _O_ :)

pi_141784106

In engelse krant vandaag
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 juli 2014 @ 21:22:33 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_141785051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:06 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]

In engelse krant vandaag
:D _O_

pi_141805575
Op Canvas gisteravond tijdens BEL - USA konden ze het maar niet laten om naar NL te refereren...

Wat zit die afgunst daar diep zeg...
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:24:40 #61
317370 Spies
They're gonna find us
pi_141809357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 07:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Op Canvas gisteravond tijdens BEL - USA konden ze het maar niet laten om naar NL te refereren...

Wat zit die afgunst daar diep zeg...
Erg treurig inderdaad die opmerking van Vannieuwkerke in de rust.
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:25:28 #62
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141809385
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:24 schreef Spies het volgende:

[..]

Ik vind al die opmerkingen in VI over België ook heel erg treurig. Altijd 100 procent neerbuigend. Maar ik deel je mening hoor, hoop dat het gewoon uit enthousiasme was ofzo :')
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_141809610
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:24 schreef Spies het volgende:

[..]

Of de opmerking van de commentator over Robben toen Ovigli oid het strafschopgebied in dribbelde...

'Kijk, net als Robben alleen laat hij zich niet vallen over een uitgestrekt been'

Totaal niet relevant....
pi_141809640
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Of de opmerking van de commentator over Robben toen Ovigli oid het strafschopgebied in dribbelde...

'Kijk, net als Robben alleen laat hij zich niet vallen over een uitgestrekt been'

Totaal niet relevant....
5-1 NEDERLAND SPANJE, 2-1 BELGIE VERENIGDE STATEN!!!

pi_141809663
Op dit WK is een keer niet vallen, maar doorgaan op een moment dat je zou kunnen vallen, wel een uitzondering. Er wordt een hoop geduikeld.

De Roemeense commentator had het op dat moment ook over Robben.
pi_141809696
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:35 schreef Halcon het volgende:
Op dit WK is een keer niet vallen, maar doorgaan op een moment dat je zou kunnen vallen, wel een uitzondering. Er wordt een hoop geduikeld.

De Roemeense commentator had het op dat moment ook over Robben.
Het is totaal niet relevant om Robben te benoemen op dat moment.
pi_141809764
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Als iemand op dit WK zijn actie afmaakt i.p.v. voor de pingel te gaan, dan wordt dat benoemd en is het begrijpelijk dat de vergelijking wordt gemaakt. Deden ze op TVR-1 ook. Dus dat alleen in België die vergelijking wordt gemaakt is onzin.
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:40:02 #68
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141809789
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Deden ze op Franse televisie ook alleszins. En als het je niet zint, hoef je toch niet naar Sporza te kijken? :? Ik vond dat ook niet relevant maar ik snap de vergelijking. Had met elke speler die al eens gedoken heeft gekund trouwens.
- Charlton Heston
pi_141809854
Jullie keken tegelijkertijd naar Canvas, Roemeense en Franse tv?
pi_141809893
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:40 schreef Lothiriel het volgende:
Had met elke speler die al eens gedoken heeft gekund trouwens.
En toch werd Robben benoemd en niet een Neymar of Thomas Müller. :+
pi_141809909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik keek TVR1, jij kennelijk Canvas en Lothiriel kennelijk naar de Franse TV.
pi_141809972
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:25 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik vind al die opmerkingen in VI over België ook heel erg treurig. Altijd 100 procent neerbuigend. Maar ik deel je mening hoor, hoop dat het gewoon uit enthousiasme was ofzo :')
VI is het laatste programma wat je serieus moet nemen. Dat is gewoon allemaal voor de show. Bij de NOS zijn ze altijd lyrisch over de Belgen en dat is wel serieuze televisie.
pi_141809975
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:43 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En toch werd Robben benoemd en niet een Neymar of Thomas Müller. :+
Op TVR1 ook. Zie ook de Engelse pers na NL - Mexico. Robben is in allerlei media nu toch even de schwalbekoning. Vandaar dat ze hem noemen.

Maakt Neymar er tegen Colombia in de laatste minuut eentje en gaat Brazilië dan door, dan zullen ze Neymar noemen als er weer zoiets voorvalt.
pi_141810023
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Op TVR1 ook. Zie ook de Engelse pers na NL - Mexico. Robben is in allerlei media nu toch even de schwalbekoning. Vandaar dat ze hem noemen.

Maakt Neymar er tegen Colombia in de laatste minuut eentje en gaat Brazilië dan door, dan zullen ze Neymar noemen als er weer zoiets voorvalt.
Wat dacht je van Fred? Die is niet beschimp in de media zoals Robben. Daar werd die Jap zwart gemaakt.

Ik heb nog niks schandelijks gelezen over die Portugees van afgelopen zondag.
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:49:49 #75
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141810125
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb wat gewisseld tussen Canvas en Frans TV ja :Y Ik kijk niet graag Sporza als België speelt, commentator doet z'n best maar is me toch te gekleurd in wat hij zegt, als je snapt wat ik bedoel.

Nederlandse wedstrijden kijk ik daarom ook nooit op Nederlandse TV, zelfde verhaal.
- Charlton Heston
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:57:43 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141810428
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik keek TVR1, jij kennelijk Canvas en Lothiriel kennelijk naar de Franse TV.
Op de Bulgaar benoemde ze het ook. De afgunst zit vooral tussen de oren van types als PietjeBateman
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:02:07 #77
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141810549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:55 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Alleen wordt Boskamp nooit serieus aan het woord gelaten omdat hij altijd wel een verspreking maakt.. :')
En dat is wel jammer want op Canvas laat hij imo wel zien dat hij het spelletje heel goed begrijpt.
- Charlton Heston
pi_141810937
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:02 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

En dat is wel jammer want op Canvas laat hij imo wel zien dat hij het spelletje heel goed begrijpt.
Zeker hij heeft er ook veel verstand van. Alleen VI is niet echt meer een programma wat serieus over voetbal gaat. Er moet eigenlijk altijd gelachen worden of er komt een reclame - item tussendoor.
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:18:50 #79
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141811010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:15 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Zeker hij heeft er ook veel verstand van. Alleen VI is niet echt meer een programma wat serieus over voetbal gaat. Er moet eigenlijk altijd gelachen worden of er komt een reclame - item tussendoor.
Daar ben ik me van bewust :P Daarom vind ik VI ook niet echt leuk om naar te kijken, tof voor een kwartiertje maar daarna hervallen ze nogal vaak in dezelfde humor vind ik. Daarentegen vind ik dan Extra Time op Canvas weer véél en véél te saai en humorloos. Graag zou ik een serieus programma zien met een humoristische insteek :)
- Charlton Heston
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:19:56 #80
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_141811035
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:18 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Daar ben ik me van bewust :P Daarom vind ik VI ook niet echt leuk om naar te kijken, tof voor een kwartiertje maar daarna hervallen ze nogal vaak in dezelfde humor vind ik. Daarentegen vind ik dan Extra Time op Canvas weer véél en véél te saai en humorloos. Graag zou ik een serieus programma zien met een humoristische insteek :)
NOS, behalve als Co Adriaanse er zit
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:27:42 #81
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_141811255
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:23 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Ik kijk bijna elke avond. Maar ik heb nooit gelachen om dat programma. Vind het overigens best wel leuk om naar te kijken maar grappig vind ik het niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:23 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Ik kijk bijna elke avond. Maar ik heb nooit gelachen om dat programma. Vind het overigens best wel leuk om naar te kijken maar grappig vind ik het niet.
Ik ook zelden, probeer alleen maar VI-kijkers over te halen om SB op te zetten. Verslagen met Tom en Youri Mulder kan ik meestal wel om lachen, aan alles kan je zien dat 't niet klikt
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:36:44 #82
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_141811549
En weer on topic :P
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 12:37:59 #83
9859 crew  Karina
Woman
pi_141811589
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:36 schreef MPC60 het volgende:
En weer on topic :P
Dat.

Heel leuk de patat friet discussie en VI Oranje en wat nog meer, het lijkt wel een theekransje jongens!

Ja er is wat weg ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_141811641
quote:
99s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:37 schreef Karina het volgende:
Het lijkt wel een theekransje jongens!
Zal ik voor je inschenken? Wil je er een koekje bij misschien?
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 12:40:38 #85
9859 crew  Karina
Woman
pi_141811689
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zal ik voor je inschenken? Wil je er een koekje bij misschien?
Post liever wat buitenlands nieuws, schat ;) Ik geef zelf maar even het goede voorbeeld dan.
niet zo tof doen
pi_141811779
quote:
99s.gif Op woensdag 2 juli 2014 12:40 schreef Karina het volgende:

[..]

Post liever wat buitenlands nieuws, schat ;) Ik geef zelf maar even het goede voorbeeld dan.
Nou, omdat je me een schat vindt dan maar:

quote:
No 6
Holland: 19/25
Skill level: 8/10
Entertainment value: 7/10
Fans: 4/5
*
A winnable quarter-final against Costa Rica awaits, and although they've not quite managed to live up to the promise of the 5-1 Spain demolition, what could? Along the way we've learned that Louis van Gaal is a genius, Robin van Persie can defy gravity and Arjen Robben still struggles with his balance, which he should really get a doctor to look at.
http://www.telegraph.co.u(...)w.html?frame=2955722
  woensdag 2 juli 2014 @ 12:51:51 #87
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_141812071
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 21:06 schreef zeebeschuit het volgende:
[ afbeelding ]

In engelse krant vandaag
_O_
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  Moderator woensdag 2 juli 2014 @ 13:11:33 #88
9859 crew  Karina
Woman
pi_141812763
http://www.dieburger.com/(...)-val-in-mexiko-stryd

Redelijk te lezen wel, dit Zuid Afrikaanse artikel:

quote:
Robben bieg oor val in Mexiko-stryd
RIO DE JANEIRO. –Arjen Robben het opsetlik in die eerste helfte geduik, maar dit was nie die geval in die tweede helfte toe sy span die beslissende strafskop en -doel gekry het nie.

Die Nederlandse ster-speler het gister ’n storm ontketen toe hy erken het dat hy in die eerste helfte aspris geval het om ’n strafskop teen Mexiko te melk.

Die Oranje het die wedstryd in die Wêreldbeker-sokkertoernooi se ronde van 16 met 2-1 gewen om sy plek in die kwarteindronde te bespreek.

Wesley Snijder en Klaas-Jan Huntelaar het die Nederlanders se doele aangeteken nadat Mexi­ko tot in die 87ste minuut nog met 1-0 voor was.

Robben het in beseringstyd soos ’n lap grond toe geval nadat Mexiko se Rafael Márquez in die doelgebied platgetrek is.

Die Portugese skeidsregter het toe na die strafmerk gewys en Huntelaar het die skop verdoel om sy span te laat wen.

Robben het gister erken hy het in die eerste helfte geval om ’n strafskop te probeer kry.

“In die eerste helfte het ek geduik en ek moes dit nie gedoen het nie,” het hy gesê.

“Dit was ’n dom, dom ding (om te doen), maar soms verwag jy dat jy geraak gaan word en dan trek die spelers op die laaste hul been weg.”

Mexiko se afrigter, Miguel Herrera, het gesê Robben moet vir die laaste strafskop gestraf word.

Mexiko is die sesde keer agtereenvolgens tydens die ronde van 16 uit die Wêreldbeker-toernooi geboender.

Nog ’n ’n Latyns-Amerikaanse land wag Saterdag in die kwarteindronde op Nederland nadat Costa Rica Sondagaand met Griekeland afgereken het.

Los Ticos het die strafdoel-stryd met 5-3 gewen nadat die stryd ná gewone- en bykomende tyd gelykop (1-1) geëindig het.

Die twee spanne was kop aan kop met die strafdoele totdat Costa Rica se doelwagter, Keylor Navas, Griekeland se vierde poging – deur Fanis Gekas – uit sy doelhok gehou het.

Michael Umana het die wendoel van die strafmerk vir Costa Rica geskop.

* Die geskorste Uruguaanse doelskieter, Luis Suárez, het Maandagaand in ’n verklaring erken hy het die Italianer Giorgio Chiellini gebyt. Hy het om verskoning gevra en beloof om dit nie weer te doen nie. Dis die derde keer dat hy ’n teenstander gebyt het. – Sapa-AFP

“In die eerste helfte het ek geduik en ek moes dit nie gedoen het nie,” het hy gesê.
niet zo tof doen
pi_141813379
lijkt wel fries
zeven acht vlees vannacht
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:29:19 #90
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141813518
Zuid-Afrikaans :D _O_
- Charlton Heston
pi_141813576
quote:
10s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:29 schreef Lothiriel het volgende:
Zuid-Afrikaans :D _O_
Afrikaans heet het. ;)
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:31:17 #92
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_141813590
quote:
99s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:11 schreef Karina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat blijft het toch een prachtige taal O+

beseringstyd _O_
afrigter _O_
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_141813626
Ik vind 'doelskieter' het mooiste.
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:33:52 #94
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141813688
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Afrikaans heet het. ;)
Oh juist :P
- Charlton Heston
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:34:57 #95
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_141813726
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Die laatste zin is gewoon Brabants joh _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:38:16 #96
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141813869

Uit de Vlaamse krant het Nieuwsblad.
- Charlton Heston
  woensdag 2 juli 2014 @ 13:50:51 #97
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_141814299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 13:25 schreef Rugdopey het volgende:
lijkt wel fries
was naar aanleiding hiervan benieuwd of ik wat kon vinden.

dit was alles :')

quote:
WK: Nederlân-Meksiko 2-1

SNEIN 29 JUNY 2014

FORTALEZA – De fuotballers fan it Meksikaanske nasjonaal fuotbalalvetal hawwe it sneintejûn net opret yn ‘e achtstefinale fan it wrâldkampioenskip. Giovanni dos Santos makke nei 49 minuten wol it earste doelpunt, mar de tsjinstanner, de ploech út Nederlân, wie krekt better en skoarde twa doelpunten. Dy waarden makke troch Wesley Sneijder en ynfaller Klaas-Jan Huntelaar.
bron
En een ministukje op Omrop Fryslân
http://www.omropfryslan.nl/nijs/goed-gefoel-oer-oranje
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_141816538
Hoe dan ook,zolang Oranje blijft winnen zullen wij de buitenlandse sportkaterns blijven vullen.
En wat ze over ons schrijven boeit niet. Dat ze over ons schrijven boeit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 14:49:04 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 2 juli 2014 @ 19:45:19 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_141825748
Engelsman in de Volkskrant :

Volgens @simongleave zijn er meer overeenkomsten dan verschillen tussen het Nederlands elftal van nu en de elftallen van '74, '78, '88 en '98. .

In mijn moederland Engeland houden we van voetbal en we spelen om te winnen, ook al gaat dat laatste ons zoals bekend niet zo goed af.

Hier, in Nederland, is de cultuur een tikje anders. Dat ontdekte ik toen ik hier in 2000 kwam wonen. Het bleek niet alleen om winnen te gaan, gek genoeg - want winnen was ook hier een probleem. Het ging ook nog eens over winnen met stijl. Dat leek me een typisch geval van de zaak onnodig compliceren. Maar Nederland gunde zichzelf maar één manier om te winnen: via de zogenoemde 'Hollandse School', met 4-3-3 als enige correcte speelwijze.

Van deze opvattingen had ik geen weet. Ik herinnerde met het WK van 1974 goed, net als de latere Oranjes van 1978, 1988 en 1998. Van die ploegen genoot ik al voor mijn verhuizing naar Nederland. Niet vanwege de 'Hollandse School', want ik had geen idee wat dat was. Maar vanwege de flexibiliteit waarover die ploegen beschikten. Dat was volgens mij het gemeenschappelijke kenmerk van die jaargangen; de Hollandse School zoals ik die zag. En op dit WK zien we eigenlijk een logisch vervolg op de School met nog steeds fantasie (via Robben), fantastische goals (zoals ook in het verleden), spelers die op verschillende posities spelen en ook nog eens resultaat.

Ik heb misschien daarom wat meer moeite om te begrijpen wat de critici van het Nederlands elftal bedoelen. Ze zeggen dat er geen fantasie meer is, geen aanvallend vermogen, geen spelplezier bij de spelers. Maar waarom laat dat fantasieloze, verdedigende en vreugderemmende elftal dan zulke opgewekte cijfers zien?

Minstens 30 schoten op doel
Op dit WK is Nederland een van slechts 5 landen met minstens 30 schoten op doel; een van 5 met meer dan 20 schoten op doel van binnen de zestien; het land met de meeste goals (12); en ook nog eens het land van memorabele doelpunten zoals die van Robin van Persie en Arjen Robben tegen Spanje. (Probeert u zich een goal van de zogenaamde nieuwe Nederlanders - Duitsland - voor de geest te halen.) Van Persies goal hoort bij de lijst van klassieke doelpunten van Nederland op WK's met de briljante goals van Johan Cruijff (1974), Arie Haan (1978) en Dennis Bergkamp (1998). Kinderen - ook mijn kinderen - proberen de zweefduik van Van Persie na te doen. Robin van Persie en Nederland anno 2014 - nu al onderdeel van het internationale WK-erfgoed.

Het flexibele systeem onder Van Gaal is eigenlijk de perfecte balans tussen aanvallen en verdedigen en haalt het maximale uit een spelersgroep die, Robben en Van Persie uitgezonderd, misschien niet de beste Nederlandse generatie ooit is. (Maar wie weet waar spelers als Stefan de Vrij, Daryl Janmaat en Daley Blind hun carrières vervolgen en hoe we dan tegen hen aankijken.) Deze flexibiliteit, die volgens mij perfect aansluit bij andere flexibele systemen zoals het totaalvoetbal van de jaren zeventig, wordt eigenlijk heel goed op een simpele manier zichtbaar in de Wave visualisaties van Infostrada Sports.

Deze grafische weergaven van wedstrijden laten aan de hand van de aanvallende productie van beide ploegen - denk aan schoten, corners, vrije trappen enz - de fluctuaties van een wedstrijd zien. .

© Infostrada . Spanje (rood) tegen Nederland (blauw)

Tegen Spanje heeft Nederland vrij veel weggegeven, voordat het zelf scoorde. Zonder een briljante redding van Jasper Cillessen net voor Robin van Persies ongelooflijke doelpunt, had Nederland met 2-0 achter gestaan en was de wedstrijd was waarschijnlijk gespeeld. Tegen Australië laat de Wave een vergelijkbaar beeld zien: vrij veel Australische golven/oppervlak en een vrij matige defensieve prestatie.

Tenminste, als je dat vergelijkt met de wedstrijden tegen Chili en Mexico. Zie hoe vlak en plat en saai en suf de aanvallende prestaties van die landen eigenlijk zijn. .

© Infostrada. Nederland (oranje) tegen Chili (wit)
© Infostrada. Nederland (oranje) tegen Mexico (groen)

In 180 minuten voetbal zijn de twee tegenstanders van Nederland samen tot slechts één grote kans gekomen, een vrije kopkans van Chili's (en Twentes) Felipe Gutierrez uit een corner in de 23ste minuut. Dat was ook nog eens een achterwaartse kopbal en dan staat Gutierrez ook niet bekend als kopper - hij miste dan ook doel. Voor Mexico scoorde Giovani Dos Santos uit een afstandsschot. Die bal kan erin gaan. Maar meestal gebeurt dat niet. De critici zeggen nu wel dat Nederland pas na die 1-0 goed begon te voetballen, maar 1. voor de 1-0 was het solide en 2. Nederland kon ook meer aanvallen omdat Mexico dat toestond.

Flexibele tactiek - Kuyt en Blind in minstens drie verschillende posities op het veld; twee aanvallers of met Memphis Depay erbij drie aanvallers - en gouden wissels die leidden tot winnende doelpunten in drie wedstrijden: dit soort dingen passen goed in de Nederlandse traditie zoals ik die ken.

De Hollandse School was altijd al flexibel, maar is in de beeldvorming iets stars en simpels geworden: balbezit en 4-3-3. De critici moeten beseffen dat de manier waarop Nederland nu speelt prima past in de traditie. In 1988 speelde de hogepriester van de Hollandse School, Rinus Michels, een flexibele 4-4-2. In de jaren zeventig speelde diezelfde Michels een systeem dat misschien 4-3-3 genoemd kan worden, maar waar de spelers voortdurend elkaars posities overnamen. En nu is er evenveel fantasie, evenveel flexibiliteit, evenveel kansen en evenveel mooie doelpunten.

Lang leve de Nieuwe Hollandse School (ook al is die niet Heel Nieuw)!

Meer informatie over de Infostrada Wave en hoe het werkt staat hier.

Simon Gleave (@simongleave) is hoofd analyse bij Infostrada Sports

pi_141826461
Wat Simon Gleave dus niet snapt is dat wij houden van 'the passing game', zoals de Belgen gisteren lieten zien. Spelers die elkaar makkelijk kunnen vinden, zuivere passes, veel kansen.. dat kan niet in iedere wedstrijd helaas, maar zo zie ik Nederland wel het liefste spelen.
pi_141827493
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat Simon Gleave dus niet snapt is dat wij houden van 'the passing game', zoals de Belgen gisteren lieten zien. Spelers die elkaar makkelijk kunnen vinden, zuivere passes, veel kansen.. dat kan niet in iedere wedstrijd helaas, maar zo zie ik Nederland wel het liefste spelen.
Ik heb juist het idee dat Gleave een en ander heel goed snapt. Ik vind het een goede analyse.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  woensdag 2 juli 2014 @ 20:37:58 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141827720
quote:
Maar waarom? Dat deden we tegen Mexico in de eerste helf best veel maar het leverde vrijwel niets op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141838166
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Doelskieter _O_
Beseringstyd _O_
het hy gesê _O-
pi_141851980
quote:
Het is juist wel een goede analyse. Ik denk dat veel mensen na al die jaren van zaaddodend overspelen bij Barcelona denken dat dominant zijn per se betekent dat je 70% balbezit of meer hebt. Dat is allemaal leuk en aardig maar de kracht van Nederland zit hem in temporiseren. We kunnen momenten van de wedstrijd dominant zijn, we kunnen momenten inzakken en gedegen spelen. We hebben de voetbalintelligentie om dan via geplaatste counters perfect toe te slaan.

De goal van Robben werd gestart rond de hoek van ons eigen strafschopgebied met een perfecte pass van Sneijder op Robben die nog op eigen helft startte. De goal van Depay werd gemaakt na uitverdedigen van Kongolo en de Jong. En om even terug te gaan in de tijd, de mooiste counter was toen Gio de bal van onze lijn kopte en we direct vanuit de counter scoorden. Met nota bene Gio die over de flank meekwam. En wat te zeggen van een van de mooiste doelpunten? Die van Bergkamp tegen Argentinië. Na een splijtende pass van onze eigen helft van Frank de Boer.

Wat ik wil zeggen is dat onze combinatie van aanvallen en verdedigen onze kracht is. Dat is onze dominantie. Tegenstanders weten niet waar ze tegen voetballen. Zijn ze bovenliggende partij of niet? We kregen Mexico zo ver dat ze geloofden dat ze de bovenliggende partij waren. En zo schakelden we de knop om en kwamen ze niet meer op onze helft. We kregen Spanje zo ver dat ze dachten dat ze al klaar met ons waren. We schakelden de knop om en de rest is geschiedenis. We kregen Chili zo ver dat ze dachten dat ze de touwtjes in handen hadden. Uiteindelijk stappen ze allemaal met een verlies van 't veld.

Kan het beter? Ja. We missen op 't middenveld nog de vernuft om sneller te schakelen. De reden dat we ons temporiseren nog niet geperfectioneerd hebben is omdat we op 't middenveld net wat ontberen. Ik denk dat voor Guus Hiddink daar de sleutel ligt voor een nog beter Nederlands elftal. Maar we hebben allemaal jongens van begin 20 nu, en helaas gaan we afscheid nemen van Robben en van Persie, dus wie weet of ze in 2 jaar klaargestoomd zijn voor 't EK. Ik denk 't niet. Dus nu nog even genieten, dan 2 tot 4 magere jaren en dan weer cashen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 juli 2014 @ 14:20:54 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_141888224
De Amerikaanse krant The Wall Street Journal roept Amerikanen op achter Oranje te gaan staan op het WK voetbal, nu de VS zelf zijn uitgeschakeld. 'Nederlanders hebben namelijk veel gemeen met Amerikanen', aldus het commentaar in het artikel 'Why It's Time for the U.S. to Go Dutch'. 'Om te beginnen hebben onze vlaggen dezelfde kleuren, dus je hoeft je uitdossing niet te veranderen', aldus de krant. .

De oranjegezindheid van The Wall Street Journal komt niet helemaal als een verrassing. De schrijver van de oproep is Almar Latour, die uit Nederland komt.

Hij vertelt de Amerikanen dat Nederland en de VS een geschiedenis delen van nederlagen tegen de Belgen. 'Toegegeven, die van Nederland was in de jaren 30 van de 19e eeuw, terwijl die van de VS dinsdag was. Beide hadden we geweldige verdedigers, die ons uiteindelijk niet van een nederlaag konden redden'.

Latour wijst er ook op dat veel Nederlandse spelers namen hebben die voor Amerikanen makkelijk zijn te onthouden: Wesley, Nigel. Daley en Memphis. Mocht Nederland de titel pakken, dan hebben de Amerikanen volgens de Nederlander hem ook een beetje gewonnen. 'Jullie grootouders hebben onze grootouders bevrijd, dus zonder jullie zou er geen Nederlands elftal zijn'.

De Amerikaanse ambassade in Den Haag reageerde vandaag via Twitter op het artikel: 'Ok, we zijn overtuigd'

vrijdag 4 juli 2014 @ 14:22:35 #106
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_141888289
Home of the brave! _O_
  Redactie Frontpage vrijdag 4 juli 2014 @ 14:24:13 #107
145738 superworm
is erbij
pi_141888356
Leuk artikel idd.

quote:
World Cup 2014: Why the U.S. Should Support the Netherlands for the Rest of the World Cup
Historic Bonds Between the Two Countries Should Have the Jankes—er, Yankees—Supporting the Netherlands

Dear American Soccer Fan,

Now that Team USA has exited the World Cup following a truly amazing performance, you may be tempted to stop watching the World Cup altogether as there is no one for whom to cheer.

But there's a remedy: You can throw your support behind another country. And let me be the first to suggest the fine nation of the Netherlands.

Sure, Dutch people may be the object of Dr. Evil's hatred in Austin Powers. But don't write us off. We actually have a lot in common with Americans.

For starters, our flags have the same colors, which means you don't necessarily have to switch fan gear if you switch your support to the Netherlands. Our team may be dressed in Orange, in honor of the Dutch royal family, the House of Orange, but you'll notice little red white and blue flags painted on faces and finger nails of Dutch soccer fans. So keep wearing your bomb pop jerseys and chant your new favorite soccer song: "Hup, Holland, hup."

Like you, the Netherlands has had fights with Belgians and lost. Granted, ours was in the 1830s while yours was just Tuesday. But we both had great defenders who ultimately could not save us from losing. Yours of course is the mighty Tim Howard, blocker of countless shots at his goal. Ours is Jan van Speijk, a Dutch naval officer who when confronted with hostile Belgians decided to blow up his own gunboat in front of the Belgian city of Antwerp.

But it's not just our ultimately futile struggle against Belgians in our past that unites us. Our historic bonds run deep. After all, the Mayflower departed for the new continent from—you guessed it—the Netherlands.

Perhaps it's no coincidence that you mimic some of our age-old policies. For example, as of late, Colorado appears to be turning into a little version of at least part of the Netherlands. (With some notable differences: Our country doesn't have mountains or Maureen Dowd.)

Like the Netherlands or not, I think you can legally claim victory in any case if we win. Your grandparents freed our grandparents 70 years ago, so without you guys there would be no Dutch team. We won't forget that.

We sort of speak the same language. The Netherlands is practically Anglophone, but when we speak we mix in some throat clearing every other sentence to keep up the appearance of having our own language. Here are some quick language essentials that may come in handy with Dutch soccer: "Dat is geen duik" means "that's not a dive."

Just for your convenience, many Dutch soccer players come pre-packaged with easy-to-remember names like "Wesley," "Nigel," "Daley" and, of course, "Memphis."

And before I forget: Linguists say that the word "Yankee" very likely derived from Dutch: Some say the word stems from "Janke," or little Jan, once a common name in the Netherlands and in New Amsterdam. Others say it derived from "Jan-Kees," a common first name. Either way, if you're a Yankee, you're practically Dutch already.

Thank you for your consideration.
http://online.wsj.com/art(...)-go-dutch-1404325468
op FOK!
op Facebook
op de website
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 juli 2014 @ 19:11:57 #108
7889 tong80
Spleenheup
pi_141898330
Goeie toevoeging Superworm. :)

Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2014 @ 08:43:04 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_141921353
Oranje domineert niet alleen de Nederlandse media. Ook de buitenlandse pers verbaast zich steeds meer over de prestaties op het WK en de nieuwe zakelijkheid in het spel. Een rondje langs de lijn. 'Jullie zijn als wereldkampioen Brazilië in 2002. Geen avontuur, maar een duidelijke taakverdeling.'

Onder aanvoering van Ronaldo greep Brazilië in 2002 de wereldtitel. Dat team en die manier van spelen doet de Braziliaanse journalist Pedro Motta Gueiros denken aan het Oranje van nu. © anp.

Andrea Ramazzotti, Italië. Corriere dello Sport
'In Italië snappen wij één ding niet. Er is kritiek op het spel van Oranje, maar ze hebben gewoon vier keer op rij gewonnen. In Italië zouden wij daar heel anders mee omgaan. Van Gaal heeft een systeem ontwikkeld waarin alle spelers tot hun recht komen. Hij creëert ruimte voor de ervaren aanvallers en zorgt dat de onervaren verdedigers voldoende worden gesteund. De jongens die de finale in 2010 hebben gespeeld, maken nog steeds het verschil. Maar de spelers die mij echt hebben verrast zijn Depay en De Vrij. Grote talenten waar in Italië over wordt gesproken. Al denk ik dat Argentinië de titel pakt, dit is het toernooi van Lionel Messi. Oranje strandt in de halve finale.'

Voorspelling: Nederland wint met 1-0 van Costa Rica

Toru Nakata, Japan. Sports Navigation, Soccer Digest, Footballista. 'Nederland kan de finale bereiken, daar ben ik zeker van. Maar Oranje is nu wel in een andere fase van het WK aanbeland. Tegen Costa Rica zijn jullie de grote favoriet. En als jullie eventueel tegenover België zouden staan in de halve finale, precies hetzelfde. Stel dat Oranje weer de finale bereikt, voor de vierde keer in de historie. Dat zou jullie land ook gemengde gevoelens geven. Het land moet trots zijn op zo'n unieke prestatie, maar nóg een keer verliezen kan echt voor trauma zorgen, toch? Toen Oranje tegen in februari Japan oefende, dacht ik al dat Van Gaal iets moest doen met het systeem. Bij AZ bouwde hij de ploeg om Mounir El Hamdaoui. Nu doet hij dat rond Robben. Dit Oranje lijkt op het AZ van 2008 en eerlijk gezegd geniet ik ervan.'

Voorspelling: Nederland wint met 2-1

Hans-Günter Klemm, Duitsland. Der Kicker
'Ik heb deze week voor Kicker een commentaar geschreven met de titel: Louis van Gaal triomfeert over de romantici. Dat slaat natuurlijk in de eerste plaats op Cruijff. Ik ben zelf verrast dat het WK zo goed uitpakt voor jullie. Van Gaal doet het geweldig, hij heeft steeds de goede keuzes gemaakt en haalt het beste uit dit spelersmateriaal. De discussie over 4-3-3 of 5-3-2, het interessante vind ik dat Van Gaal het aandurft om te schakelen tussen die twee systemen. Juist deze 'Ritmus wechsel' maakt Oranje sterk. Een WK-finale voor Holland? Dat zit er zeker in.'

Voorspelling: Nederland wint met 3-1

Pedro Motta Gueiros, Brazilië. O Globo
'Arjen Robben lijkt me een goedaardige maniak, onvermoeibaar in zijn missie om dit keer te pakken wat hij vier jaar geleden liet liggen. Het Oranje van nu doet me denken aan het Brazilië van 2002, dat ook de lessen van het voorgaande WK gebruikte om compacter en agressiever te worden. Ik zie in dit Nederlands elftal niet de romantiek en het avontuur zoals op eerdere WK's, maar een duidelijke taakverdeling waarin het grootste deel van de ploeg het zware werk opknapt, zodat de meest getalenteerden beslissend kunnen zijn. Het Brazilië van 2002 had Rivaldo, Ronaldo en Ronaldinho Gaúcho die het wantrouwen omzetten in stimulans. In de analogie van nu zijn dat waarschijnlijk Robben, Van Persie en Sneijder. Het meest tastbare beeld daarvan is de 'duikgoal' van Van Persie tegen Spanje. Zoals we in Brazilië zeggen: je ergens aan overgeven is meer dan alleen maar springen, het is een duik in het onbekende, zonder angst om te vallen. De duik van Van Persie betekende ook een verandering van het lot. Wat moeilijk was, mondde uit in trots. Die geweldige goal markeerde niet alleen het optreden van Oranje, maar was na zoveel negatieve voorspellingen ook een omslag in de WK-beleving in Brazilië. Eigenlijk dook iedereen met Van Persie mee en geloofde sinds dat moment weer in de magie van het voetbal.'

Voorspelling: Nederland wint in verlenging met 2-1 (1-1 na negentig minuten)

Stephan Keygnaert, België. Chef voetbal Het Laatste Nieuws
'Ik deel de mening dat Oranje de verantwoordelijkheid draagt om dominant voetbal te spelen. Als uitvinder van het totaalvoetbal met vijf man achterin spelen, dat vloekt een beetje. Maar wat ik wel opvallend vind, is dat er met twee maten wordt gemeten. Ik heb Oranje vier jaar geleden gevolgd in Zuid-Afrika en toen was iedereen veel toleranter over het voetbal van Van Marwijk, terwijl er dat WK draken van wedstrijden werden gespeeld. Toen Nederland onder Van Basten in 2008 fantastisch reactievoetbal speelde, stond iedereen op de banken. Dan is het opmerkelijk dat Van Gaal nu wordt gelyncht.'

Voorspelling: Nederland-Costa Rica 2-0

pi_141924454
Niet echt een persmoment, maar toch:

Gisteren tijdens de rust van Duitsland - Frankrijk gaf Gary Lineker op de BBC de uitslag van een poll onder de Britse kijkers met als vraag 'wie wordt wereldkampioen?'. Op nummer één kwam Duitsland uit de bus met 20% van de stemmen, Nederland was tweede met 18,3%, Columbia was derde en Brazilië vierde.
De hoge positie van Nederland vond ik opmerkelijk (net zoals het volledig doodzwijgen van bijvoorbeeld Argentinië en België).
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2014 @ 12:15:46 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_141924727
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:04 schreef pyl het volgende:

Gisteren tijdens de rust van Duitsland - Frankrijk gaf Gary Lineker op de BBC de uitslag van een poll onder de Britse kijkers met als vraag 'wie wordt wereldkampioen?'. Op nummer één kwam Duitsland uit de bus met 20% van de stemmen, Nederland was tweede met 18,3%, Columbia was derde en Brazilië vierde.
De hoge positie van Nederland vond ik opmerkelijk (net zoals het volledig doodzwijgen van bijvoorbeeld Argentinië en België).
Engelsen hebben iets met negativisme tegen Argentinië natuurlijk.

zaterdag 5 juli 2014 @ 13:00:19 #112
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_141926003
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Engelsen hebben iets met negativisme tegen Argentinië natuurlijk.

En België: is dat een land? Niet het b-team van Nederland dan?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2014 @ 14:53:28 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_141929032
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 13:00 schreef gohan16 het volgende:

[..]

En België: is dat een land? Niet het b-team van Nederland dan?
Ze kijken wel tegen ons op.

On-Belgisch hoor je vaker dan On-Nederlands op dit WK.

zaterdag 5 juli 2014 @ 14:56:30 #114
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141929109
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:04 schreef pyl het volgende:

België is dan ook geen favoriet voor de titel. Ik vind het allemaal prima, geen verwachtingen dus kan je ook weinig verkeerd doen.
- Charlton Heston
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:14:03 #115
62913 Blik
The one and Only!
pi_141929628
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 14:56 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

België is dan ook geen favoriet voor de titel. Ik vind het allemaal prima, geen verwachtingen dus kan je ook weinig verkeerd doen.
Dat is het nadeel van een groot voetballand zijn, als je de kwartfinale haalt ben je meteen een van de topfavorieten.

Het is namelijk gek dat Nederland opeens favoriet is en Belgie niet, terwijl vooraf veel meer van Belgie werd verwacht
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:16:43 #116
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141929717
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is het nadeel van een groot voetballand zijn, als je de kwartfinale haalt ben je meteen een van de topfavorieten.

Het is namelijk gek dat Nederland opeens favoriet is en Belgie niet, terwijl vooraf veel meer van Belgie werd verwacht
De keerzijde van de medaille noemt dat he ;)

En ja, dat is misschien enigszins raar, maar de media draaien met de wind alsof ze een windhaantje zijn, dat is algemeen bekend. Daarnaast: Nederland moet tegen Costa Rica; België tegen Argentinië. De kans dat België er vanavond dus uitligt is veel groter dan dat Nederland eruit ligt. Dat maakt de kans op een wereldbeker voor jullie dus momenteel een stuk groter.
- Charlton Heston
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:18:20 #117
62913 Blik
The one and Only!
pi_141929772
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

En ja, dat is misschien enigszins raar, maar de media draaien met de wind alsof ze een windhaantje zijn, dat is algemeen bekend. Daarnaast: Nederland moet tegen Costa Rica; België tegen Argentinië. De kans dat België er vanavond dus uitligt is veel groter dan dat Nederland eruit ligt. Dat maakt de kans op een wereldbeker voor jullie dus momenteel een stuk groter.
Mocht belgie winnen vanavond, zijn de Belgen wel in 1 keer favoriet om de finale te halen, schat ze hoger in dan Nederland
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:20:45 #118
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141929871
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Mocht belgie winnen vanavond, zijn de Belgen wel in 1 keer favoriet om de finale te halen, schat ze hoger in dan Nederland
Voorafgaand het WK zou ik volmondig ja hebben gezegd, maar momenteel weet ik dat toch niet zo hoor. Robben speelt echt fantastisch & eigenlijk doet de hele verdedigingslinie van NL het gewoon een stuk beter dan verwacht.

Ik denk eerder 50/50. Maar daar denk ik pas liever over na als de kwartfinales achter de rug zijn :)
- Charlton Heston
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 juli 2014 @ 18:31:36 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_141936670
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat is weer zo op z'n Belgisch. Wij zouden zeggen als je wereldkampioen wil worden moet je van ieder land kunnen winnen.

pi_141955652

[ Bericht 78% gewijzigd door affa op 06-07-2014 01:31:27 ]
pi_141955921
Geniale Van Gaal leidt Oranje via penalty's naar halve finale

Twee niet gefloten strafschoppen voor Costa Rica, drie ballen tegen de paal namens Oranje en... de branie van Louis Van Gaal. Die bijzondere cocktail leidde er uiteindelijk toe dat Nederland woensdag in de halve finale Argentinië in de ogen kijkt. Welke bondscoach zou het immers ook maar aandurven om vlak voor de beslissende penaltyreeks zijn doelman te vervangen? Tim Krul bleek de verlosser, want hij redde de elfmeters van Ruiz en Ureña. Na 120 minuten stond de magere 0-0 nog op het bord, ondanks het steriele overwicht van onze noorderburen. De partij zelf bleek geen hoogvlieger, enkel in het laatste kwartier en op het einde van de verlengingen viel er spektakel te beleven.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-halve-finale.dhtml
  zondag 6 juli 2014 @ 01:39:49 #122
10721 dolfg
RegiZeur
pi_141956234
Ach, de Belgen zagen weer alleen maar schwalbes van Arjan en 100 procent strafschoppen voor Costa Rica, wat een nare krant is dat HLN toch
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_141956297
Die haat van HLN richting het Nederlandse begint nu toch wel trieste en lachwekkende vormen aan te nemen _O-
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zondag 6 juli 2014 @ 01:43:24 #124
117098 Hathor
Effe niet
pi_141956338
Over dat woord Yankees doen verschillende theorien de ronde. Ik heb voornamelijk deze onthouden...Jan was een veel voorkomende naam in die tijd, en Hollanders eten uiteraard graag kaas. De Engelsen kwamen toen met iets van een semi spottende bijnaam Jan- cheese, waaruit uiteindelijk Yankees werd geboren.

Maar er zullen vast wel meer theorien zijn nog.
  zondag 6 juli 2014 @ 01:43:35 #125
117098 Hathor
Effe niet
pi_141956342
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:42 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Die haat van HLN richting het Nederlandse begint nu toch wel trieste en lachwekkende vormen aan te nemen _O-
Link?
pi_141956344
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:39 schreef dolfg het volgende:
Ach, de Belgen zagen weer alleen maar schwalbes van Arjan en 100 procent strafschoppen voor Costa Rica, wat een nare krant is dat HLN toch
Elke vrije trap die Robben meekreeg was m.i. Een zuivere overtreding vanavond, en ze waren niet mals. Als je hem van schwalbes wilt betichten in deze wedstrijd ben je als nieuwsmedium wel erg selectief blind.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  zondag 6 juli 2014 @ 01:45:10 #127
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141956398
100 procent strafschoppen, WTF :')
pi_141956411
quote:
Costa Rica hield na de pauze lange tijd meer dan gelijke tred, Campbell had zelfs een strafschop verdiend na dat duwtje van Martins Indi.
(...)
De Costa Ricanen kregen na Griekenland dus weer verlengingen op het bord, maar vermoeid bleken ze nog lang niet. Vlaar had zelfs een lichte tik in het strafschopgebied nodig om Ureña af te stoppen, maar opnieuw floot Ravshan Irmatov geen elfmeter. En dat terwijl de Oezbeekse ref aan de overzijde elke zweefpartij van Robben met een fout bestrafte, twee maten en twee gewichten toch.
HLN :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_141956460
2 strafschoppen wtf waar zien die schele belgen dat _O-
pi_141956534
Het waren op zich wel strafschoppen waard, maar boeien... Wij schoten 3x op de paal. Was het 3-2 voor ons geweest.

En van de 13x buitenspel toch nog zeker 2 onterecht...
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 6 juli 2014 @ 01:51:50 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_141956655
quote:
3s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:43 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Elke vrije trap die Robben meekreeg was m.i. Een zuivere overtreding vanavond, en ze waren niet mals. Als je hem van schwalbes wilt betichten in deze wedstrijd ben je als nieuwsmedium wel erg selectief blind.
Het was in de herhalingen ook goed zichtbaar dat ie gewoon steeds trappen kreeg, dit als schwalbes bestempelen getuigd gewoon van gefrustreerd calimero gedrag.
  zondag 6 juli 2014 @ 01:53:14 #132
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141956694
De druiven zijn bij de Belgen wel erg zuur.
  zondag 6 juli 2014 @ 01:53:49 #133
311468 Van_Poppel
pi_141956717
quote:
Tja, de Belgen beginnen nu hun ware aard te tonen. :{
  zondag 6 juli 2014 @ 01:54:00 #134
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_141956721
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het was in de herhalingen ook goed zichtbaar dat ie gewoon steeds trappen kreeg, dit als schwalbes bestempelen getuigd gewoon van gefrustreerd calimero gedrag.
Een karaktertrek die elke Belg bezit.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 6 juli 2014 @ 01:54:29 #135
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_141956738
Wat zijn die Belgen zuur!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 6 juli 2014 @ 01:54:36 #136
117098 Hathor
Effe niet
pi_141956742
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:53 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Tja, de Belgen beginnen nu hun ware aard te tonen. :{
Ha ik dacht al, waar blijft DE Belgenhater van Fok. :')
pi_141956748
quote:
Groter compliment kan je niet krijgen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 juli 2014 @ 01:55:35 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_141956772
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_141956801
Die belgen zijn echt tering slechte verliezers :')
pi_141956872
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:46 schreef Scorpie het volgende:
Hier vonden ze het ook een pingel.
  Forum Admin zondag 6 juli 2014 @ 01:58:44 #141
35723 crew  GGMM
pi_141956877
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:31 schreef affa het volgende:
Twee niet gefloten strafschoppen voor Costa Rica
Hahahahahahaha :D
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 6 juli 2014 @ 01:59:28 #142
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141956901
HLN is echt vergelijkbaar met nazi-propaganda. Een zeer onsmakelijk, haatzaaiend, medium.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_141956960
Bedoelen ze daar niet de twee gestopte penaltys mee dan?
  zondag 6 juli 2014 @ 02:01:12 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_141956961
quote:
9s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:59 schreef Morendo het volgende:
HLN is echt vergelijkbaar met nazi-propaganda. Een zeer onsmakelijk, haatzaaiend, medium.
Beetje de Telegraaf van Belgie dus?
pi_141956968
Hahaha, dat HLN. Ik dacht dat dat een reactie was, maar dat is dus in het officiële verslag :') :') :')
  Forum Admin zondag 6 juli 2014 @ 02:01:53 #146
35723 crew  GGMM
pi_141956979

Klootzakken. :r
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:04:04 #147
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141957061
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Beetje de Telegraaf van Belgie dus?
Voor ons is België niet de maatstaf aller dingen. En we hoeven ons al helemaal niet groot te maken door af te geven op een ander.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:04:23 #148
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141957068
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:56 schreef Scorpie het volgende:
Had ik niet van ze verwacht, maar daar lijkt het wel op ja.
Jammer, jammer.
Stop the world, I want to get out.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:04:31 #149
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_141957075
quote:
quote:
Huddieledbetter

06 July 2014 12:00am
Recommend
46

hate this world cup, having watched the poorest England performance in my life in any tournament, i consoled myself that at least the football was good to watch.
Then the knockout stages served up some of the most dire shit on a stick football I've ever seen. There's nothing romantic about this world cup, i wanted Costa Rica to win so much...
Ja, want Costa Rica heeft zulk mooi voetbal laten zien. Echt zonde dat die van het WK zijn verdwenen... :')
pi_141957111
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:46 schreef Scorpie het volgende:
Dit dus. Heeft iemand beelden hiervan? :7
  zondag 6 juli 2014 @ 02:06:24 #151
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_141957139
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:56 schreef Scorpie het volgende:
Dit dus.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:07:57 #152
311468 Van_Poppel
pi_141957196
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hahaha, dat HLN. Ik dacht dat dat een reactie was, maar dat is dus in het officiële verslag :') :') :')
De Belgen waren er zo van overtuigd dat ze een wereldploeg hadden die al sambavoetbal spelend wereldkampioen zou worden. Dan is het heel zuur dat je kansloos wordt uitgeschakeld door een modale Argentijnse ploeg. Dat die "arrogante kezen", dan verder komen, maakt het alleen maar erger.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:08:19 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_141957208
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:04 schreef Lkw het volgende:

[..]

Had ik niet van ze verwacht, maar daar lijkt het wel op ja.
Jammer, jammer.
Er zijn ook genoeg Belgen die wel rationeel kunnen nadenken, daarvan zitten er genoeg op Fok.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:11:13 #154
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_141957278
betekent dit nu dat Duitsland tot nu toe ook alle wedstrijden zij hebben gespeeld hebben gewonnen?
pi_141957285
Het waren geen 100% penalty's, maar als een scheidsrechter op zijn strepen gaat staan kan hij ze geven en dan had je niks te zeggen gehad, als je de herhaling bekijkt.

Ik vond die kale grensrechter droeviger trouwens.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 6 juli 2014 @ 02:11:57 #156
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_141957299
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:11 schreef Tamabralski het volgende:
betekent dit nu dat Duitsland tot nu toe ook alle wedstrijden zij hebben gespeeld hebben gewonnen?
?
  zondag 6 juli 2014 @ 02:12:02 #157
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141957301
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg Belgen die wel rationeel kunnen nadenken, daarvan zitten er genoeg op Fok.
Dat klopt wel ja. Maar o.a. op TV vind ik ze teleurstellend. Jan Mulder stookt het vuurtje flink op, maar ook Karl Vannieuwkerke vind ik de laatste wedstrijden ergerlijk. Beetje plagen is leuk, maar het moet geen treiteren worden.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:13:49 #158
311468 Van_Poppel
pi_141957354
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:12 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat klopt wel ja. Maar o.a. op TV vind ik ze teleurstellend. Jan Mulder stookt het vuurtje flink op, maar ook Karl Vannieuwkerke vind ik de laatste wedstrijden ergerlijk. Beetje plagen is leuk, maar het moet geen treiteren worden.
Die Vannieuwkerke is dus echt een rat. Jammer dat hij nu naar de Tour gaat. -O-
pi_141957370
Wanneer moesten die twee penalty's voor CR gegeven worden dan, ik heb er namelijk nul gezien. Waar slaat dit op.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:14:35 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_141957377
quote:

[..]

Mulder moet de eerstvolgende keer als in zich in Nederland vertoont dan ook gewoon ingemeerd worden met pek en veren en een briefje op zijn rug geplakt met "daar houden svp", voordat ie voorgoed de Belgische grens wordt overgetrapt.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:14:47 #161
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_141957384
Wat beweerde Vannieuwkerke dan?
- Six Feet Under
  zondag 6 juli 2014 @ 02:18:45 #162
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_141957511
quote:
Dit vind ik ook een raar stuk trouwens. "Costa Rica heeft een briljante defensie rondom de keeper opgebouwd"? "Lieten de bal aan de Nederlanders"? Wat voor wedstrijd hebben die lui zitten kijken 8)7
- Six Feet Under
  zondag 6 juli 2014 @ 02:19:32 #163
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141957536
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:14 schreef outtayourleague het volgende:
Ik erger me vooral aan zijn laatdunkende en spottende toontje met betrekking tot Nederland.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:20:33 #164
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_141957564
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:19 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ik erger me vooral aan zijn laatdunkende en spottende toontje met betrekking tot Nederland.
heb vanmiddag voor het eerst sporza gekeken voor het potje ArgBel. Vond hem toen ook nogal aanmatigend idd. Zonder woorden terug te nemen na het uiteindelijke verlies.
- Six Feet Under
pi_141957585
Tja, als je pech hebt krijg je gewoon een penalty tegen... Niet terecht, maar toch wel een risico. Verder prima dat een ploeg voor de verdediging en penalties gaat, das ook een taktiek. Maar als je er dan alsnog uitvliegt is het volkomen terecht.

Nederland had het eerder moeten beslissen, maar het zat gewoon niet mee vanavond... Verder gewoon pure klasse dat ze het alsnog op deze manier voor elkaar krijgen!
  zondag 6 juli 2014 @ 02:22:05 #166
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_141957611
quote:

[..]

Die Karl vannieuwkerke die destijds zo ontzettend blij was dat NL verloor van Brazilie in 1998. Kutvent :r
  zondag 6 juli 2014 @ 02:22:50 #167
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141957631
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:18 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dit vind ik ook een raar stuk trouwens. "Costa Rica heeft een briljante defensie rondom de keeper opgebouwd"? "Lieten de bal aan de Nederlanders"? Wat voor wedstrijd hebben die lui zitten kijken 8)7
De buitenlandse publieke opinie over Nederland is sinds de laatste wedstrijden best wel gekanteld. Interessant om te zien. En Costa Rica wordt aan alle kanten zo geknuffeld dat men vanavond blijkbaar een blinde vlek had voor het anti-voetbal dat ze speelden. Want dat deden ze natuurlijk. 120 minuten lang gokken op strafschoppen met behulp van de buitenspelval.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:23:42 #168
311468 Van_Poppel
pi_141957647
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:22 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

[..]

Die Karl vannieuwkerke die destijds zo ontzettend blij was dat NL verloor van Brazilie in 1998. Kutvent :r
Na Wuyts en Dutroux is dat inderdaad de grootste smeerlap van België. ^O^
  zondag 6 juli 2014 @ 02:24:47 #169
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_141957671
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:21 schreef m0ridin het volgende:
Tja, als je pech hebt krijg je gewoon een penalty tegen... Niet terecht, maar toch wel een risico. Verder prima dat een ploeg voor de verdediging en penalties gaat, das ook een taktiek. Maar als je er dan alsnog uitvliegt is het volkomen terecht.

Nederland had het eerder moeten beslissen, maar het zat gewoon niet mee vanavond... Verder gewoon pure klasse dat ze het alsnog op deze manier voor elkaar krijgen!
Ook als CRC 2 strafschoppen had moeten hebben, had het 15-2 moeten zijn. Die pech van het missen van al die kansen hadden de Belgen bijv. tegen de VS. Ik lees nergens dat er 110 minuten met 21 man op de helft van CRC is gevoetbald en dat NL gewoon zeer dominant was en dat CRC acteerde als een ploeg als Andorra of Moldavië
- Six Feet Under
  zondag 6 juli 2014 @ 02:25:34 #170
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141957690
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Na Wuyts en Dutroux is dat inderdaad de grootste smeerlap van België. ^O^
Zozo. Jij mag de man niet erg, Zoveel is duidelijk :)
pi_141957703
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:24 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Ook als CRC 2 strafschoppen had moeten hebben, had het 15-2 moeten zijn. Die pech van het missen van al die kansen hadden de Belgen bijv. tegen de VS. Ik lees nergens dat er 110 minuten met 21 man op de helft van CRC is gevoetbald en dat NL gewoon zeer dominant was en dat CRC acteerde als een ploeg als Andorra of Moldavië
Vind zeker niet ddat CRC 2 strafschoppen had moeten hebben hoor... Maar je had er zomaar 1 tegen kunnen krijen per ongeluk. Verder gewoon n compleet terechte winnaar (maar je moet t maar wel ff doen,. top dat ze nu gewoon strafschoppen hebben gewonnen ook!)
  zondag 6 juli 2014 @ 02:26:32 #172
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_141957713
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 01:48 schreef Knipoogje het volgende:
Het waren op zich wel strafschoppen waard, maar boeien...
Pardon? Ik heb geen overtreding in de 16m gezien, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 6 juli 2014 @ 02:27:19 #173
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141957737
Wanneer dat strafschoppen waren dan had Costa Rica de wedstrijd met 7 man moeten eindigen en had de scheidsrechter 42 minuten blessuretijd moeten bijtellen. Get real. :')
  zondag 6 juli 2014 @ 02:27:47 #174
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_141957750
quote:
15s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:26 schreef DO2 het volgende:

[..]

Pardon? Ik heb geen overtreding in de 16m gezien, hoor.
Is Costa Rica überhaupt wel 2x in het Nederlandse strafschopgebied geweest? Ik heb ze serieus ook niet gezien dus. Raadselachtig.
  zondag 6 juli 2014 @ 02:27:56 #175
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_141957757
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:27 schreef Morendo het volgende:
Wanneer dat strafschoppen waren dan had Costa Rica de wedstrijd met 7 man moeten eindigen en had de scheidsrechter 42 minuten blessuretijd moeten bijtellen. Get real. :')
dit ja.
- Six Feet Under
  zondag 6 juli 2014 @ 02:32:39 #176
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_141957886
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:27 schreef Lkw het volgende:

[..]

Is Costa Rica überhaupt wel 2x in het Nederlandse strafschopgebied geweest? Ik heb ze serieus ook niet gezien dus. Raadselachtig.
Ja, ze zijn wel 'n paar keer in het strafschopgebied geweest.
Maar er is nooit een moment geweest dat ze aanspraak maakten op een penalty.

Ben benieuwd of iemand beelden kan tonen die anders doen vermoeden.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  zondag 6 juli 2014 @ 02:39:00 #177
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141958011
Een keer was Vlaar wat onhandig. Voor dat lichte vergrijp zou gefloten kunnen worden, maar verder kan ik me een tweede onthouden pingel niet herinneren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_141958173
Hoop haat voor Krul btw lijkt het... Beetje de tegenstander intimideren, hoe durf je :D

Wat een held is het, alles is geoorloofd en prima gedaan!
pi_141958189
Voorlopig zie ik ook werkelijk alleen in de Belgische media over penalty's voor CR gesproken worden.
Volgens mij is zelfs de Costa Ricaanse pers objectiever.
pi_141958218
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:46 schreef m0ridin het volgende:
Hoop haat voor Krul btw lijkt het... Beetje de tegenstander intimideren, hoe durf je :D
Veel haat voor Krul idd., En vooral de Britten zitten weer te vlammen over Robben hoe hij zou "diven" :')
Maar ik heb volgens mij toch echt geen enkele Schwalbe gezien van hem vanavond, Costa Rica was gewoon als een stel kanibalen op hem aan het inhakken..
  Moderator zondag 6 juli 2014 @ 02:49:16 #181
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_141958233
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:47 schreef -0- het volgende:
Voorlopig zie ik ook werkelijk alleen in de Belgische media over penalty's voor CR gesproken worden.
Op de BBC kwam ook het moment met Vlaar even voorbij. Maar daar werd Oranje verder wel geloofd en natuurlijk ook de move van Van Gaal aan het eind.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_141958240
Ach, veel populair napraten "Ach, Robben duikt continu... blah blah blah".

Uiteindelijk een terechte overwinning, moeizaam maar terecht (en ik kan het Costa Rica niet kwalijk nemen dat ze het op deze manier hebben aangepakt, het liep bijna goed af, maar dan niet achteraf gaan janken...)
  zondag 6 juli 2014 @ 02:50:02 #183
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_141958246
Krul speelde het juist fantastisch. Zo mindfuck je nou met mensen tijdens een penaltyreeks.
pi_141958268
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:50 schreef Dekatria het volgende:
Krul speelde het juist fantastisch. Zo mindfuck je nou met mensen tijdens een penaltyreeks.
Yup, helemaal mee eens hoor... Maar ik had ook geen enkel probleem met de handsbal van Suarez in de tijd bijvoorbeeld, alles voor de winst.
  Redactie Frontpage zondag 6 juli 2014 @ 03:05:12 #185
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_141958559
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:49 schreef Mike het volgende:

[..]

Op de BBC kwam ook het moment met Vlaar even voorbij. Maar daar werd Oranje verder wel geloofd en natuurlijk ook de move van Van Gaal aan het eind.
Op TVR1 werd het ook aangehaald in de nabeschouwing en riep de commentator het al tijdens de wedstrijd.
pi_141958578
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:27 schreef Morendo het volgende:
Het tijdrekken en de overtredingen tegen Robben waren in mijn ogen de reden dat iedere vorm van sympathie voor Costa Rica als sneeuw voor de zon verdween. Wat een anti-voetbal. Gelukkig heeft hun tactiek ze uiteindelijk de das om gedaan.
pi_141958599
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:46 schreef m0ridin het volgende:

Wat een held is het, alles is geoorloofd en prima gedaan!
Ik moest meteen aan Hans van Breukelen denken bij het EK wat door Oranje werd gewonnen.
pi_141958647
Dat ze met z'n allen op de doellijn gingen liggen tot daar aan toe, maar met op de grond liggen om tijd te rekken verdien je geen respect bij mij.
  zondag 6 juli 2014 @ 03:14:32 #190
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141958703
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:11 schreef marcodej het volgende:
Het waren geen 100% penalty's, maar als een scheidsrechter op zijn strepen gaat staan kan hij ze geven en dan had je niks te zeggen gehad, als je de herhaling bekijkt.

Ik vond die kale grensrechter droeviger trouwens.
'Had ze kunnen geven'. Ja, de scheids had ze kunnen geven als hij een fout had gemaakt. Maar voor een strafschop moet er toch echt een overtreding gemaakt zijn, en die is gewoon niet gemaakt. Een duel waarbij iemand valt hoeft niet te betekenen dat er een overtreding is begaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_141959012
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:47 schreef -0- het volgende:
Ik heb geen idee waar HLN het over heeft. Nederland speelde goed, gaf vrijwel niets weg, maar scoorde niet. De penaltyserie werd gewonnen, Nederland is door. Dat s het verhaal van de wedstrijd. In Vlaanderen zien ze blijkbaar spoken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_141959035
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 03:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dat ze met z'n allen op de doellijn gingen liggen tot daar aan toe, maar met op de grond liggen om tijd te rekken verdien je geen respect bij mij.
Zeker niet aangezien ze wel beter kunnen. Ik heb ze in de poulefase veel en veel beter zien spelen.
Aan de andere kant: ze hebben op deze manier bijna Nederland uit kunnen schakelen, als ze volop de aanval gingen had het in de rust 3-0 voor Nederland gestaan.
pi_141959051
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:50 schreef Dekatria het volgende:
Idd, die gezichten van die Costa Ricanen :D _O-
  zondag 6 juli 2014 @ 03:39:33 #194
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141959073
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 03:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Op TVR1 werd het ook aangehaald in de nabeschouwing en riep de commentator het al tijdens de wedstrijd.
Ah, de fameuze zigeunerzender. Ja, daar werken echte kenners.
pi_141959898
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:26 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Vind zeker niet ddat CRC 2 strafschoppen had moeten hebben hoor... Maar je had er zomaar 1 tegen kunnen krijen per ongeluk. Verder gewoon n compleet terechte winnaar (maar je moet t maar wel ff doen,. top dat ze nu gewoon strafschoppen hebben gewonnen ook!)
Wat lul je nou man met die pingels? :') Hou je muil man, gewoon 0% recht sop een penalty of ook maar de winst.
  zondag 6 juli 2014 @ 05:39:38 #196
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_141960030
Lol, op reddit over Krul in http://www.reddit.com/r/s(...)y_every_single_time/

quote:
My Dutch is shaky, but I could have sworn I saw this Pulp Fiction-esque exchange between van Gaal and his assistant late in extra time:
Louis: "Well, bring out the Gimp."
Assistant: "Gimp's sleeping."
Louis: "Well I guess you'll just have to go wake him up now, won't you?"
  zondag 6 juli 2014 @ 07:39:17 #197
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_141960462
Heerlijk al die gefrustreerde Belgen.
Costa Rica die 2 penalties zou verdienen ... my ass.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_141960479
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 05:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Wat lul je nou man met die pingels? :') Hou je muil man, gewoon 0% recht sop een penalty of ook maar de winst.
Idd niet zeiken, die Costa Ricanen hebben 5 penalty's gehad ;)
  zondag 6 juli 2014 @ 08:43:45 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_141960719
Buitenlandse media vergeten die 100% rode kaart voor de nummer 5 ook gewoon even? En het vele falen van de grensrechter ook

Altijd mooi dat de belgen dan wel moeten benadrukken dat we geluk hebben gehad met een aantal overtredingen, zoals die van Vlaar en BMi. Maar niet de andere kant kunnen belichten
  zondag 6 juli 2014 @ 08:51:27 #200
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_141960753
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:43 schreef Blik het volgende:
Buitenlandse media vergeten die 100% rode kaart voor de nummer 5 ook gewoon even? En het vele falen van de grensrechter ook

Altijd mooi dat de belgen dan wel moeten benadrukken dat we geluk hebben gehad met een aantal overtredingen, zoals die van Vlaar en BMi. Maar niet de andere kant kunnen belichten
De grensrechter had nagenoeg áltijd gelijk hoor.
sig verwijderd door FA
pi_141960754
Guardian comment:

quote:
Van Gaal's bringing Krul on was basically him pulling down his trousers and slapping his balls on the table... However Krul's gamesmanship in the shoot out just wasn't on for me.
_O-
pi_141960770
quote:

We zijn echt het nieuwe Duitsland lijkt het. We winnen alles in de laatste fase, strijden tot we erbij neervallen (Robben zelfs letterlijk soms, met zo nu en dan een mooie schwalbe) en iedereen in de wereld misgunt het ons :D Nou ja, hadden ze ons voor al het mooie voetbal in het verleden maar een keer een WK-beker moeten laten winnen. Nu doen we het maar een keer anders ;)
  zondag 6 juli 2014 @ 08:57:27 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_141960779
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Sowieso al 2 keer niet ( van de 13 keer) waarvan 1 keer vrij cruciaal want Robben kon toen zo doorlopen naar de keeper.

En een aantal keer hebben ze bij verdachte situaties niks laten zien. Geeft ook te denken
pi_141960788
Reclame van Inshared. _O_
pi_141960909
  zondag 6 juli 2014 @ 09:26:26 #206
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_141960941
Wat een zure kop :r
Vervelende stoepboer!
pi_141961004
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2014 02:14 schreef outtayourleague het volgende:
Dat Nederland wereldkampioen gaat worden.
pi_141961009
Het is niet zijn quote, lees ik nu.
  zondag 6 juli 2014 @ 09:51:05 #209
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141961166
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:21 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een sukkel :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_141961190
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat een sukkel :')
De sukkels zijn vooral de mensen die klakkeloos aannemen dat hij dat ook daadwerkelijk heeft gezegd.
pi_141961227
Haha die zure Belgjes met hun gewauwel over 2 strafschoppen :')

zondag 6 juli 2014 @ 10:00:12 #212
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_141961239
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:54 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De sukkels zijn vooral de mensen die klakkeloos aannemen dat hij dat ook daadwerkelijk heeft gezegd.
Dit, hij was na de wedstrijd zelfs de enige die zei dat Nederland wereldkampioen ging worden. De rest ging voor Duitsland, op Boskamp na natuurlijk.
sig verwijderd door FA
pi_141961272
Van een paar verdwaalde belgen hier mag je het wel verwachten, maar het zet kennelijk ontzettend dip daar bij de Belgen haha _O-

Logisch dat ze gisteren ook niet van een fatsoenlijk voetballand konden winnen als hun koppen constant gericht waren naar wat Nederland doet.
pi_141961291
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 03:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, je hebt het over een achtergesteld volkje dat niet kan voetballen noch kennis heeft over het spelletje. Lekker laten lullen.
pi_141961388
In de Waalse media zie ik zo gauw niks terug van die rancune tegenover Nederland.

Le Soir: Les Pays-Bas rejoignent les demi-finales en changeant de gardien avant... les tirs au but
La Dernière Heure: Krul, van Gaal: le changement le plus fou de l'Histoire
RTBF: Des Pays-Bas inefficaces brisent le rêve du Costa Rica aux tirs au but met zo te zien ook positieve reacties onder het artikel

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2014 10:16:13 ]
pi_141961669
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Sowieso al 2 keer niet ( van de 13 keer) waarvan 1 keer vrij cruciaal want Robben kon toen zo doorlopen naar de keeper.

En een aantal keer hebben ze bij verdachte situaties niks laten zien. Geeft ook te denken
Imo had de grensrechter het altijd goed.
  zondag 6 juli 2014 @ 10:48:42 #217
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_141961805
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 03:08 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het tijdrekken en de overtredingen tegen Robben waren in mijn ogen de reden dat iedere vorm van sympathie voor Costa Rica als sneeuw voor de zon verdween. Wat een anti-voetbal. Gelukkig heeft hun tactiek ze uiteindelijk de das om gedaan.
Precies dat en wat dacht je van Ruiz die net deed of er een blessure was en dus misbruik maakte van het feit dat Sneijder de bal sportief daardooor uitschoot en daardoor een aanval om zeep moest helpen. o wee als Sneijder dat niet had gedaan, dan was de wereld te klein geweest. (want onsportief zo zou men gezegd hebben) De actie van Ruiz is in feite hetzelfde als met bewapende commando's in een ziekenwagen ten aanval gaan. Een oorlogsmisdrijf.. En dan een beetje zeuren over Krul? Laat me niet lachten.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:02:15 #219
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_141962085
Ik zie daar vooral respect. Ik zie hier veel zurigheid richting de Belgen. Het is logisch dat ze het daar even lastig hebben. Ik had ze een halve finale gegund...maar hun huidige generatie heeft meer toekomst dan de onze.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:06:35 #220
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_141962164
haha , kijk dit stukje uit HLN:
quote:
Weer geen strafschop
De Costa Ricanen kregen na Griekenland dus weer verlengingen op het bord, maar vermoeid bleken ze nog lang niet. Vlaar had zelfs een lichte tik in het strafschopgebied nodig om Ureña af te stoppen, maar opnieuw floot Ravshan Irmatov geen elfmeter. En dat terwijl de Oezbeekse ref aan de overzijde elke zweefpartij van Robben met een fout bestrafte, twee maten en twee gewichten toch
WTF!!!!!!!!!!! Robben werd keer op keer onderuit geschopt. De enige reden dat hij nog niet zwaar geblesseerd is dat hij heeft geleerd de ergste moordaanslagen te ontwijken.
pi_141962167
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ale.dhtml?show=react

Kijk die reacties :') Wat sneu zeg.
Nou, toch ook wel veel positieve reacties deze keer.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:08:49 #222
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_141962206
quote:

Die grensrechter zat bijna elke keer goed.
Controleer het maar.
De keren dat deze grens fout zat kreeg je GEEN herhaling te zien trouwens (was 3 keer als ik goed heb geteld)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  zondag 6 juli 2014 @ 11:10:12 #223
297168 Kikopuz
I like goats
pi_141962233
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:39 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Imo had de grensrechter het altijd goed.
Het leek allemaal wel te kloppen (zo irritant als de pass veel te laat komt :( ), maar ik zag toch een of twee momenten die net niet buitenspel waren. Althans zo leek het.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:11:31 #224
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_141962252
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef wdn het volgende:

[..]

Controleer het maar.
De keren dat deze grens fout zat kreeg je GEEN herhaling te zien trouwens (was 3 keer als ik goed heb geteld)
Viel me ook op. Waarom deed men dit? Ik vind dat het publiek recht heeft om deze fouten te zien. Hoewel een stuk minder beroerd dan de scheids bij BRAzilie -COlombia ga ik er vanuit dat ook dit scheidsrechtersteam ook niet meer terugkeert.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:13:17 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_141962282
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Viel me ook op. Waarom deed men dit? Ik vind dat het publiek recht heeft om deze fouten te zien. Hoewel een stuk minder beroerd dan de scheids bij BRAzilie -COlombia ga ik er vanuit dat ook dit scheidsrechtersteam ook niet meer terugkeert.
Tja. Geen idee.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_141962328
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:11 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Wat me vooral opviel is dat de doellijntechnologie niet werd toegepast. Deden ze in de 1e ronde bij elke scheet.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:18:12 #227
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_141962381
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 6 juli 2014 @ 11:26:10 #228
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_141962546
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zondag 6 juli 2014 @ 11:28:44 #229
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_141962604
quote:
Much credit should go to Cillessen too. According to Van Gaal, he wasn't in on the master plan as the coaching staff didn't want to upset his preparations. But even after he had been hauled off moments before the one period of a goalkeeper's life when he knows he can be only a hero and can't possibly be blamed for everything going wrong, he kept his dignity -- apart from a brief lash of a water bottle. His celebrations for his replacement's heroics were genuine and there wasn't a trace of animosity. The hug he shared with Krul afterward was so perfect for the end of a movie that it should have been in slow motion, set to the sound of "Don't You (Forget About Me)" by Simple Minds and then covered with rolling credits.
http://www.espnfc.com/blo(...)as-gumption-to-spare
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 juli 2014 @ 11:31:28 #231
92686 crew  borisz
Keurmeester
  zondag 6 juli 2014 @ 11:39:31 #232
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_141962854
quote:
ff allemaal NEIN voten bij die poll
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_141962959
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:39 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Check. :)

Zulke dingen horen natuurlijk gewoon erbij en doet men in elke sport.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 juli 2014 @ 11:45:11 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_141962983
quote:

[..]

quote:

[..]

59-41 nu in het voordeel van ja.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 6 juli 2014 @ 11:45:20 #235
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_141962992
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Check. :)

Zulke dingen horen natuurlijk gewoon erbij en doet men in elke sport.
Volgens mij hoort dat gekut van een keeper er juist gewoon bij met een penaltyserie.... Deden de spelers van Mexico toch ook bij Huntelaar.....
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_141963030
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:45 schreef MrStock het volgende:

[..]

Volgens mij hoort dat gekut van een keeper er juist gewoon bij met een penaltyserie.... Deden de spelers van Mexico toch ook bij Huntelaar.....
Ja, dus "nee, niet oneerlijk" ;)
pi_141963110
Wat Krul deed is misschien niet sportief, maar als een scheids het toelaat dan gaat hij er gewoon mee door natuurlijk.. en terecht. Ben juist blij met zo'n boef als Krul. In het verleden zijn al te vaak penaltyseries verprutst door brave koorknapen die het niet nodig vonden om op penalty's te oefenen.
  zondag 6 juli 2014 @ 11:52:46 #238
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_141963211
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dus "nee, niet oneerlijk" ;)
Ja, ik schreef het scheef neer. Ik plaatste dat ter ondersteuning ;) Ik was het dus met jou eens :P
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_141963280
quote:

[..]

Dat de regie van de FIFA de helft van de keren de herhaling niet liet zien als er weer een Nederlander buitenspel gevlagd werd in de helft van die grensrechter zegt genoeg, verschrikkelijk slechte official die we hopelijk nooit meer terug zien.
pi_141963308
Overigens lees je dan over Krul die onsportief is, maar niemand bij die reacties weet nog Sneijder ter herinneren die toch nog de bal buiten de lijnen trapte toen volgens mij Ruiz als een dooie op het veld lag (en 2 seconden nadat de bal buiten was weer omhoog kwam). Wellicht is dat een minder groot moment dan dat van Krul, maar NL zat toch in een soort van aanval (in de extra tijd?) en toch stoppen ze.
pi_141963551
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:56 schreef 1shot1kill het volgende:

[..]

Dat de regie van de FIFA de helft van de keren de herhaling niet liet zien als er weer een Nederlander buitenspel gevlagd werd in de helft van die grensrechter zegt genoeg, verschrikkelijk slechte official die we hopelijk nooit meer terug zien.
Dat was inderdaad zeer storend, net als die tweede geel. Hij stond al klaar met de kaart in de hand en toen zag hij dat het de tweede geel zou worden en ging de kaart weer in de zak.

Er werd gewoon weg slecht gefloten
pi_141963698
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:57 schreef xFriendx het volgende:
Overigens lees je dan over Krul die onsportief is, maar niemand bij die reacties weet nog Sneijder ter herinneren die toch nog de bal buiten de lijnen trapte toen volgens mij Ruiz als een dooie op het veld lag (en 2 seconden nadat de bal buiten was weer omhoog kwam). Wellicht is dat een minder groot moment dan dat van Krul, maar NL zat toch in een soort van aanval (in de extra tijd?) en toch stoppen ze.
Precies! Daarbij hadden ze die aansteller wel even kunnen belonen met een gele kaart.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zondag 6 juli 2014 @ 12:17:20 #243
13148 Shogo
Psycho...
pi_141963742
quote:
Echt om te janken dat je als CRC zo moet spelen, met tijd rekken (die keeper van ze en die Ruiz) en dan bij de penalty's komen. Gelukkig hadden ze Krul nooit zien aan komen. Daar waren ze echt niet op voorbereid.
pi_141963873
quote:
En intussen spelen alle andere landen zo sportief natuurlijk. Ik heb bij ons volgens mij nog geen bijtende of ruggenwervel-brekende spelers gezien. En over de 2 onterechte penalty's die Spanje en Australië tegen ons meekregen werd ook nauwelijks wat gezegd. Maar over Robben die na 5 keer onbestraft geschopt te zijn zich de 6e keer wat makkelijker laat vallen en dat half toegeeft stonden de voorpagina's vol. :')
  zondag 6 juli 2014 @ 12:22:55 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_141963879
Dat gezeik over onsportief spel is onzin natuurlijk, voor de penalties was Costa Rica de hele wedstrijd tijd aan het rekken.

Hoort er allemaal bij, maar om dan alleen Krul's intimidatie te noemen... :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_141963899
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:17 schreef Shogo het volgende:

[..]

Echt om te janken dat je als CRC zo moet spelen, met tijd rekken (die keeper van ze en die Ruiz) en dan bij de penalty's komen. Gelukkig hadden ze Krul nooit zien aan komen. Daar waren ze echt niet op voorbereid.
Die gezichten van de spelers en de trainer van Costa Rica toen Cillessen er opeens uitging _O- onbetaalbaar.
  zondag 6 juli 2014 @ 12:25:21 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_141963936
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:08 schreef wdn het volgende:

[..]

Controleer het maar.
3 van de 13, plus die ene herhaling die ze wel hebben laten zien is toch al 4 vd 13 fout
pi_141963943
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:22 schreef Fir3fly het volgende:

Hoort er allemaal bij, maar om dan alleen Krul's intimidatie te noemen... .
Pikken wij nou ietwat overgevoelig dit soort verhaaltjes uit buitenlandse Telegraaf/FC Update-achtige sites eruit of wordt elk puntje van kritiek bij ons echt wereldwijd zo uitvergroot?
  zondag 6 juli 2014 @ 12:26:31 #249
13148 Shogo
Psycho...
pi_141963966
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:23 schreef erik013 het volgende:

[..]

Die gezichten van de spelers en de trainer van Costa Rica toen Cillessen er opeens uitging _O- onbetaalbaar.
Ja die hadden echt wel een WTF moment. Die zijn ook gewoon alle scenario's langs gegaan op hun training die ze konden bedenken maar ik denk dat de keeperswissel van Nederland daar niet bij zat.
  zondag 6 juli 2014 @ 12:27:45 #250
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_141963996
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 09:54 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij zou het zo gezegd kunnen hebben, die man neem ik al niet meer serieus sinds het wk van 1998. Het is gewoon een verzuurde belg, gelukkig in de minderheid, maar het is er wel een.
pi_141964117
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:27 schreef The_Big_Lebowski het volgende:

die man neem ik al niet meer serieus sinds het wk van 1998.
Hij voorspelde dat Nederland wereldkampioen gaat worden, dus ik kan me voorstellen dat je hem niet serieus neemt.
pi_141964319
quote:
Beetje moeilijk te zeggen als ze van de helft geen herhaling laten zien :P
pi_141964400
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:56 schreef 1shot1kill het volgende:

[..]

Wat? Die grens had vrijwel altijd gelijk. Costa Ricaanse defensie stond gewoon goed.
  Boks-Chick zondag 6 juli 2014 @ 12:43:54 #254
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_141964439
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:23 schreef erik013 het volgende:

[..]

is daar beeld van? Vid/pics?
lolwut
  zondag 6 juli 2014 @ 12:44:31 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141964456
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:42 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Wat? Die grens had vrijwel altijd gelijk. Costa Ricaanse defensie stond gewoon goed.
nou hij zat 2 keer sowieso fout en er zijn 3-4 herhalingen uitgebleven dus feitelijk kun je dan niet zeggen dat hij vrijwel altijd gelijk had
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 6 juli 2014 @ 12:45:12 #256
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141964471
quote:
2s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:39 schreef --3S-- het volgende:

[..]

Beetje moeilijk te zeggen als ze van de helft geen herhaling laten zien :P
Wanneer hij gelijk had werd een herhaling getoond. Indien hij er naast zat niet. Dat werkt vertekenend.

Ik kan me voorstellen dat er veel is ingezet op de special 'meer dan 10 keer buitenspel voor Nederland'.
  zondag 6 juli 2014 @ 12:45:59 #258
13148 Shogo
Psycho...
pi_141964491
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:43 schreef BrandX het volgende:

[..]

pi_141964531
quote:
3s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:44 schreef Re het volgende:

[..]

nou hij zat 2 keer sowieso fout en er zijn 3-4 herhalingen uitgebleven dus feitelijk kun je dan niet zeggen dat hij vrijwel altijd gelijk had
Eén van die keren dat hij fout zat, stond de speler waar naar gepasst werd niet buitenspel, maar een medespeler op een paar meter afstand wel, daar kan je over discussiëren. Maar goed, ik heb op de BBC gekeken, ik weet niet hoe het Nederlands commentaar was, maar mij is niet één keer een echt verkeerde beslissing opgevallen (en de commentators daar ook niet). Sterker nog, iedere keer dat er gevlagd werd had ik het van te voren verwacht.
pi_141964593
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:42 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Nee.
pi_141964617
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee.
Ok.
pi_141964624
quote:
14s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:22 schreef Fir3fly het volgende:
Dat gezeik over onsportief spel is onzin natuurlijk, voor de penalties was Costa Rica de hele wedstrijd tijd aan het rekken.

Hoort er allemaal bij, maar om dan alleen Krul's intimidatie te noemen... :{.
Dat tijdrekken :')

Die vijftien blessures van de keeper :')

Het spontaan omvallen van Ruiz :')
  zondag 6 juli 2014 @ 12:50:53 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141964632
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:47 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Eén van die keren dat hij fout zat, stond de speler waar naar gepasst werd niet buitenspel, maar een medespeler op een paar meter afstand wel, daar kan je over discussiëren. Maar goed, ik heb op de BBC gekeken, ik weet niet hoe het Nederlands commentaar was, maar mij is niet één keer een echt verkeerde beslissing opgevallen (en de commentators daar ook niet). Sterker nog, iedere keer dat er gevlagd werd had ik het van te voren verwacht.
het maakt natuurlijk verder ook niet uit, vond het gewoon opvallend dat er heel veel herhalingen uitbleven
pi_141964662
Die tweede keer geen geel geven was ook echt beschamend :D wat de fuck deed deze arbitrage nou :D
pi_141964674
quote:
3s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:50 schreef Re het volgende:

[..]

het maakt natuurlijk verder ook niet uit, vond het gewoon opvallend dat er heel veel herhalingen uitbleven
Op mij kwam het niet opzettelijk over omdat ik nooit verrast was door de beslissing, dus heb verder ook niet gelet op of er wel of geen herhaling was.

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:51 schreef Scorpie het volgende:
Die tweede keer geen geel geven was ook echt beschamend :D wat de fuck deed deze arbitrage nou :D
Was ook geen geel. Ben serieus verbaasd over de negatieve reacties over de scheids, ik vond hem perfect fluiten, totaal niet aan gestoord.
  zondag 6 juli 2014 @ 12:55:26 #266
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141964782
quote:
Stop met te zeggen dat de 'Belgen' jaloers zijn, of stop met te zeggen dat België niet tegen sterke ploegen heeft gespeeld. Ja, Nederland heeft tegen Spanje gespeeld, en ja, normaal is dat een wereldploeg maar je kan moeilijk zeggen dat Spanje een moeilijke tegenstander was dit WK. En oke, Nederland was de betere ploeg maar als je eerlijk bent (wat veel mensen niet zijn omdat ze partijdig zijn) moest Costa Rica minstens 1 penalty krijgen. . Nederland blijf met je voeten op de grond.
quote:
Het kan best zijn dat Costa Rica niet wilde voetballen, maar wat heeft NL in de 90 minuten laten zien? Het niveau was bedroevend. Costa Rica kan gewoon niet beter, NL wel, maar heeft het de laatste 2 wedstrijden cadeau gekregen. Wie zou de corrupte FIFA kiezen voor de finale: Argentinië of NL?
quote:
Proficiat aan oranje! Ik blijf het echter toch erg frappant vinden dat de grote voetballanden op dit tornooi keer op keer scheidsrechterlijk bevoordeeld worden. De avond had er heel anders kunnen uitzien voor de 4 ploegen met een objectieve wedstrijdleiding. Jammer voor het voetbal!
quote:
Twee penalties van de Costericanen afgenomen!!!! 22n vrijetrap net buiten de zestienmeter voor Nederland die er geen was. En dit is enkel tijdens de verlengingen. Ik heb niets tegen de Nederlanders, maar G(eni)aal !!!??? ze haadden naar huis gemoeten en die ref zijn buitenverblijf is verzekerd!!!
quote:
Twee terechte strafschoppen tegen Oranje niet gefloten. Van Gaal kan fier zijn op zijn scheidsrechter.
quote:
NL heeft enorm veel geluk met de scheidsrechters! World Cup, my ass!
'
quote:
[quote]Dank u, scheidsrechter, net als tegen Mexico. Het is te hopen dat deze flutploeg geen wereldkampioen wordt, want dat zou pas schande zijn!
[/quote]

Een bloemlezing uit comments op het artikel van HLN. Het is of je in een dierentuin rond loopt. Wat een paradijsvogels in Vlaanderen.

Dat CR penalty's had moeten is nu al uitgegroeid tot een idée fixe. Verbazingwekkend hoe snel propaganda werkt op domme, met haat gevulde, mensen.
pi_141964846
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ale.dhtml?show=react

Kijk die reacties :') Wat sneu zeg.
Nederlanders gaan daar nu ook reageren:

quote:
Jorusz

Zuur volkje zijn jullie toch, als een echte Calimero vol afgunst kijkend naar grote broer. Had het jullie echt gegund maar door dit soort zure artikelen (vergelijk deze eens met de rest van de media in de wereld) ben ik blij dat jullie niet meer meedoen. Jullie zouden ons wel even uit het toernooi knikkeren...helaas. Jammer
_O_
Copthorne 2.0
pi_141964852
Hoe diepe afgunst moet je wel niet hebben om zoiets te typen :')
pi_141964887
quote:
Een van de redenen waarom ik het die Duitsers niet gun.
  zondag 6 juli 2014 @ 12:59:10 #270
198365 Morendo
The Real Deal
pi_141964898
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:52 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Op mij kwam het niet opzettelijk over omdat ik nooit verrast was door de beslissing, dus heb verder ook niet gelet op of er wel of geen herhaling was.

[..]

Was ook geen geel. Ben serieus verbaasd over de negatieve reacties over de scheids, ik vond hem perfect fluiten, totaal niet aan gestoord.
Dat was absoluut een (tweede) gele kaart. Je ziet op dit WK echter continu dat spelregels niet worden toegepast om de lieve vrede te bewaren.
pi_141964940
De Belgen hebben op het gebied van voetbal een minderwaardigheidscomplex t.o.v. Nederland van hier tot Tokio. En Nederlanders zijn als de dood dat België het op een eindtoernooi beter doet dan Nederland of nog erger; eerder wereldkampioen wordt dan Nederland.

Vandaar die zure reacties van de Belgen en de grote monden van de Nederlanders.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_141965003
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat was absoluut een (tweede) gele kaart. Je ziet op dit WK echter continu dat spelregels niet worden toegepast om de lieve vrede te bewaren.
Vond ik niet. Je kan hem geven, maar was niet nodig. In die redenatie had Costa Rica ook een pingel kunnen krijgen.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:02:51 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141965024
buitenlandse media topic
pi_141965380
Heeft iemand al Costa Ricaanse mediaverslagen gevonden?
Ben wel benieuwd of die ook over niet gekregen penalty´s spreken. (Ik vermoed van niet)
pi_141965547
quote:

[..]

Nog niet gezien, maar zal vast wel ergens terug te kijken zijn :D
  zondag 6 juli 2014 @ 13:22:24 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_141965594
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:02 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Vond ik niet. Je kan hem geven, maar was niet nodig. In die redenatie had Costa Rica ook een pingel kunnen krijgen.
Voor alle soortgelijke overtredingen had die eerder geel gegeven, robben werd gewoon neergemaaid. Dat heb ik in het strafschopgebied niet zien gebeuren, hooguit een klein duwtje. Daar heeft de scheids heel vaak niet voor gefloten gedurende de wedstrijd, voor beide kanten niet
pi_141965779
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:58 schreef Vasion het volgende:

[..]

Een van de redenen waarom ik het die Duitsers niet gun.
Media doen volop mee in de oorlogsvoering. Voor Duitsers zijn wij, in hun collectieve gedachten, de kleine broer, die een bedreiging kan worden.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:34:17 #278
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141965896
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wanneer hij gelijk had werd een herhaling getoond. Indien hij er naast zat niet. Dat werkt vertekenend.

Ik kan me voorstellen dat er veel is ingezet op de special 'meer dan 10 keer buitenspel voor Nederland'.
Met opvallend veel transacties uit Kirgizië :')
pi_141965925
quote:
19s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:29 schreef OeJ het volgende:

[..]

Media doen volop mee in de oorlogsvoering. Voor Duitsers zijn wij, in hun collectieve gedachten, de kleine broer, die een bedreiging kan worden.
Zoals wij Belgie zien :)
pi_141965960
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:35 schreef k3vil het volgende:

[..]

Zoals wij Belgie zien :)
Precies.
pi_141966110
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:45 schreef Shogo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Clarence als 4e man _O_
pi_141966138
Commentaar uit de Guardian:

quote:
Van Gaal is saving the moment that will cement his genius til the last minute of extra time in the Final against Brazil with the score at one apiece.

Yet again Krul will trot on to the pitch, same old, same old we think....but this time it's the misfiring Van Persie making way...and the football world looks on dumbfounded as Krul rises to nod a last minute Robben corner past the hapless Cesar and apply the coup de grace to Brazil's World Cup dream.

''I always planned for the Tournament to end this way'', quoth the deadpan Van Gaal, before immediately heading off to Manchester and the new challenges ahead, without so much as a backward glance.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_141966173
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:42 schreef Knipoogje het volgende:
Commentaar uit de Guardian:

[..]

Hahaha het zou zo kunnen :)
  zondag 6 juli 2014 @ 13:46:01 #284
265154 Ezio
Koekert
pi_141966222
Wat deed Krul dan eigenlijk dat iederen zo onsportief vindt? Dat is een beetje aan me voorbij gegaan :@
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
pi_141966239
quote:
10s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:46 schreef Ezio het volgende:
Wat deed Krul dan eigenlijk dat iederen zo onsportief vindt? Dat is een beetje aan me voorbij gegaan :@
Intimidatie naar de strafschopnemers
  zondag 6 juli 2014 @ 13:47:18 #286
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141966262
Check die misgunners dan ook op dat forum van Manchester City. :') _O- Heerlijk die frustie's.

http://forums.bluemoon-mc(...)&t=303186&start=1270
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:57:22 #288
265154 Ezio
Koekert
pi_141966506
quote:
Op welke manier dan?
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
  zondag 6 juli 2014 @ 13:58:13 #289
265154 Ezio
Koekert
pi_141966540
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Check die misgunners dan ook op dat forum van Manchester City. :') _O- Heerlijk die frustie's.

Leuk om die posts te volgen, die beteuterde reacties als Krul de tweede penalty tegenhoudt :')
  zondag 6 juli 2014 @ 14:00:52 #291
117098 Hathor
Effe niet
pi_141966634
quote:

Wat een trieste lui daar zeg. :')
pi_141966642
quote:

[..]

Hier in elk geval het gezicht van de coach van Costa Rica :D

pi_141966654
quote:
De tegenstander uit zijn concentratie halen / uitdagen. Dat hoort erbij. Je kunt beter de boel uitdagen en winnen, dan roomser dan de paus zijn en verliezen.
  Moderator zondag 6 juli 2014 @ 14:07:11 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_141966850
grappig dat iedereen het hier zo raar vind dat men in het buitenland voor costa rica was, terwijl wij hier in nederland ook altijd voor de underdog zijn, helemaal in zo'n wedstrijd waar er niet gescoord wordt dan is men bijna altijd voor het team met het minste balbezit en kleine kansjes :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_141967013
City fans haten puur omdat van Gaal hierna naar United gaat.
pi_141967221
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

De tegenstander uit zijn concentratie halen / uitdagen. Dat hoort erbij. Je kunt beter de boel uitdagen en winnen, dan roomser dan de paus zijn en verliezen.
Opmerkelijk dat de profi's dit helemaal niet verkeerd vinden, maar dat anderen er over gaan janken. Laten we wel wezen, als een speler een penalty correct neemt ben je kansloos als keeper, dus haal je alles uit de kast om de tegenstander uit zijn concentratie te halen.
  zondag 6 juli 2014 @ 14:23:44 #297
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_141967355
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
City fans haten puur omdat van Gaal hierna naar United gaat.
En persue bij manU speelt
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_141967426
quote:

Het is altijd triest dat mensen het op clubvoetbal-niveau naar dit toernooi kijken.
pi_141967461
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:19 schreef drexciya het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat de profi's dit helemaal niet verkeerd vinden, maar dat anderen er over gaan janken. Laten we wel wezen, als een speler een penalty correct neemt ben je kansloos als keeper, dus haal je alles uit de kast om de tegenstander uit zijn concentratie te halen.
Er zijn altijd wel mensen die kritiek hebben. Dat laatste klopt. Goed ingeschoten pingel is vrijwel onhoudbaar en Krul had natuurlijk ook naar CRC - Griekenland gekeken.
pi_141967576
quote:

Is ook omdat Van Gaal trainer wordt van hun aartsrivaal :D

Erg heftig
  zondag 6 juli 2014 @ 14:34:49 #301
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141967604
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 13:02 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Onzin.

Diaz schoffelde Robben onderuit met 0,0 intentie om de bal te spelen. Dat is gewoon geel. Die 'penalty' van Costa Rica was gewoon een duel waarbij iemand per ongeluk viel zonder dat er een overtreding begaan werd.

Mensen hier denken altijd als mensen vallen, de situatie meteen vergelijkbaar is ofzo. 8)7 Onzin, het gaat om de overtreding die wel of niet werd begaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')