Dank je.quote:
Dit topic doet ze idd vast besluiten hun werkwijze te wijzigenquote:Op maandag 23 juni 2014 12:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Misschien niet origineel maar wel nodig, gezien een aantal posts bij moslims in andere topics.
Het was ook een klacht, niet noodzakelijk een ont-bekeringstopic. Al zou dat laatste wel beter voor de mensheid zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:36 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dit topic doet ze idd vast besluiten hun werkwijze te wijzigen
Valt allemaal wel mee. En dit zien we elke week weer langskomen... komt verder vaak weinig structureel iets uit, ontaard vaak meer in gebash op religies.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het was ook een klacht, niet noodzakelijk een ont-bekeringstopic. Al zou dat laatste wel beter voor de mensheid zijn.
Optyfen vieze aapquote:Op maandag 23 juni 2014 12:38 schreef corehype het volgende:
TS brandt lekker in de hel
Ga maar lekker tegen een boom knallen met alcohol op
Eet varkensvlees met aids
Met gebash op religie is ook niks mis.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:38 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Valt allemaal wel mee. En dit zien we elke week weer langskomen... komt verder vaak weinig structureel iets uit, ontaard vaak meer in gebash op religies.
-quote:
Nee dat heeft iemand uit je familie alquote:
Ondanks dat ik zelf ook geen religie bezig vind ik dat je best respect mag hebben voor mensen die dat wel doenquote:Op maandag 23 juni 2014 12:39 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Met gebash op religie is ook niks mis.
Wat was het ook alweer, religie van de vrede en de tolerantie he?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:38 schreef corehype het volgende:
TS brandt lekker in de hel
Ga maar lekker tegen een boom knallen met alcohol op
Eet varkensvlees met aids
Daar verschillen we dan van mening. Ik denk dat het geloven in een onwankelbare waarheid waar in jouw optiek iedereen zich aan moet onderwerpen extreem gevaarlijk is.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ondanks dat ik zelf ook geen religie bezig vind ik dat je best respect mag hebben voor mensen die dat wel doen
Ik niet eigenlijk, klachten tegen religie zijn altijd terecht.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:42 schreef GrumpyCat het volgende:
Ik voel een ongelofelijke backfire aankomen
Die backfire is er alleen als jij kan bewijzen dat god bestaat. Wens ik je veel succes mee.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:42 schreef GrumpyCat het volgende:
Ik voel een ongelofelijke backfire aankomen
Eens, maar daarom mag je wel respect hebben voor mensen hun indeling van hun levenquote:Op maandag 23 juni 2014 12:42 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Daar verschillen we dan van mening. Ik denk dat het geloven in een onwankelbare waarheid waar in jouw optiek iedereen zich aan moet onderwerpen extreem gevaarlijk is.
Wat is deze?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:44 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Die backfire is er alleen als jij kan bewijzen dat god bestaat. Wens ik je veel succes mee.
Respect voor mensen die iets wat in essentie levensgevaarlijk is in stand houden? Ik zou niet weten waarom.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Eens, maar daarom mag je wel respect hebben voor mensen hun indeling van hun leven
Maakt je geen haar beter dan diegenen over wie je het hebt.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:45 schreef JimmyDean het volgende:
Vaak weten ze niet beter door opvoeding/indoctrinatie maar dat maakt nog niet dat ik respect voor een onzinnig ideologie of leefwijze moet hebben.
Behalve dan dat het inderdaad onzinnig is.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:46 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Maakt je geen haar beter dan diegenen over wie je het hebt.
Mensen met een psychose worden ook geholpen om van hun waanbeelden af te komen. Waarom religieuzen niet?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ondanks dat ik zelf ook geen religie bezig vind ik dat je best respect mag hebben voor mensen die dat wel doen
Dat is de conclusie die jij trekt, maar niet de conclusie die zij trekken. Zegt eerder wat over jouw interpretatie- en inlevingsvermogen dan over hen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Behalve dan dat het inderdaad onzinnig is.
Het is moeilijk om te bewijzen dat iets er niet is (bewijs jij maar dat kabouters niet bestaan), maar een van de beste argumenten vind ik zelf dat het universum en de mensheid precies zo werkt als het zou werken als je aanneemt dat er geen god is. Alles zou precies hetzelfde gaan en de hele aanname 'God' is onnodig.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:46 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Bewijs even dat er geen God bestaat.
Alleen mentaal gehandicapten komen met dit argument.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:46 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Nee, mentaal gehandicapten komen met drogredenen. Zoals jij dus.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:50 schreef pervertedhermit het volgende:
[..]
Alleen mentaal gehandicapten komen met dit argument.
Oh dus omdat iemand ergens niet in gelooft wat niet bewezen is is diegene mentaal gehandicapt?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:50 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nee, mentaal gehandicapten komen met drogredenen. Zoals jij dus.
Religie is ofwel waar, ofwel onzinnig. Aangezien er 0,0 argumenten zijn voor de eerste mogelijheid en meerdere argumenten voor de laatste trek ik inderdaad die conclusie.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:49 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Dat is de conclusie die jij trekt, maar niet de conclusie die zij trekken. Zegt eerder wat over jouw interpretatie- en inlevingsvermogen dan over hen.
Nee, iemand die anderen mentaal gehandicapt noemt om hun argumenten, maar er niet verder op ingaat. Daar wijs ik even, lekker hypocriet natuurlijk, op dezelfde manier naar terug.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Oh dus omdat iemand ergens niet in gelooft wat niet bewezen is is diegene mentaal gehandicapt?
Religie is niet per sé onzinnig, ook al is het misschien niet waar. Dat het niet of wel waar is kan je niet bewijzen, dus zul je je argumenten uit het tweede punt moeten halen. Is religie onzinnig? Sommigen zeggen van wel, anderen van niet. Zo wordt er binnen een religie bijvoorbeeld veel voor de armen binnen deze religie gedaan. Het dient dus als een sociaal vangnet. Vind je dat onzin?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Religie is ofwel waar, ofwel onzinnig. Aangezien er 0,0 argumenten zijn voor de eerste mogelijheid en meerdere argumenten voor de laatste trek ik inderdaad die conclusie.
Hoe moet hij er verder op ingaan dan? Het is aan de religieuzen om het te bewijzen.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:56 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nee, iemand die anderen mentaal gehandicapt noemt om hun argumenten, maar er niet verder op ingaat. Daar wijs ik even, lekker hypocriet natuurlijk, op dezelfde manier naar terug.
Die sociale toestand eromheen vind ik geen argument, het gaat erom of de kern waar is of niet. Of religie meer goed dan slecht toevoegt in de wereld is een andere discussie. Ik denk dat er geen argumenten zijn om aan te nemen dat er een god is en om dan wel je hele leven aan die aanname te onderwerpen vind ik onzinnig.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:57 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Religie is niet per sé onzinnig, ook al is het misschien niet waar. Dat het niet of wel waar is kan je niet bewijzen, dus zul je je argumenten uit het tweede punt moeten halen. Is religie onzinnig? Sommigen zeggen van wel, anderen van niet. Zo wordt er binnen een religie bijvoorbeeld veel voor de armen binnen deze religie gedaan. Het dient dus als een sociaal vangnet. Vind je dat onzin?
Wat een achterlijkheid. Mensen en dus ook moslims hebben het recht te geloven. Begrijp ook niet waarom het je niet aanstaat en wat het je überhaupt boeit waarin wij geloven?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:30 schreef JimmyDean het volgende:
Of gelovigen in het algemeen maar moslims zijn hier toch wel het ergst in. Omdat ze geloven (tegen alle bewijzen in) dat een eeuwenoud boek de waarheid bevat doen ze de meest idiote dingen en behandelen ze mensen met een andere opvatting op een wanstaltige wijze.
Klacht: religieuzen
Ja, maar als we het zo stellen is het aan de non-religieuzen om te bewijzen dat God niet bestaat. En dat kan voor zover nog niet (beide kanten). Dus kan je dat beter accepteren in een discussie, en over het nut van religie praten.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:59 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hoe moet hij er verder op ingaan dan? Het is aan de religieuzen om het te bewijzen.
Je 2e zin is nou precies waarom je dat wel zou moeten respecteren. Zo zijn zij opgegroeid, en ze weten niet anders. Ieder zijn ding.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Respect voor mensen die iets wat in essentie levensgevaarlijk is in stand houden? Ik zou niet weten waarom.
Vaak weten ze niet beter door opvoeding/indoctrinatie maar dat maakt nog niet dat ik respect voor een onzinnig ideologie of leefwijze moet hebben.
Maar je moet toch wel accepteren dat je niet kan bewijzen dat God bestaat en ook niet kan bewijzen dat hij wel bestaat? Wat een domme discussie krijg je dan...quote:Op maandag 23 juni 2014 12:59 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Die sociale toestand eromheen vind ik geen argument, het gaat erom of de kern waar is of niet. Of religie meer goed dan slecht toevoegt in de wereld is een andere discussie. Ik denk dat er geen argumenten zijn om aan te nemen dat er een god is en om dan wel je hele leven aan die aanname te onderwerpen vind ik onzinnig.
Geesteszieken vergelijken met levenskeuzesquote:Op maandag 23 juni 2014 12:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Mensen met een psychose worden ook geholpen om van hun waanbeelden af te komen. Waarom religieuzen niet?
Ja precies, een enorme groep mensen kortzichtig noemen maar zelf niet veel verder komen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je 2e zin is nou precies waarom je dat wel zou moeten respecteren. Zo zijn zij opgegroeid, en ze weten niet anders. Ieder zijn ding.
Kortzichtigheid ten top dit.
Zo kun je voor alles een excuus verzinnen. 'Bewijs maar dat het niet zo is.'quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Ja, maar als we het zo stellen is het aan de non-religieuzen om te bewijzen dat God niet bestaat. En dat kan voor zover nog niet (beide kanten). Dus kan je dat beter accepteren in een discussie, en over het nut van religie praten.
quote:Op maandag 23 juni 2014 12:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dank je.
Misschien niet origineel maar wel nodig, gezien een aantal posts bij moslims in andere topics.
Het recht heb je natuurlijk maar ik heb dus ook het recht om het te bekritiseren. Het boeit me omdat ik denk dat religie, vooral de islam, kwalijke gevolgen heeft voor de mensheid en omdat ik het vrij treurig vind dat hele volksstammen achter een zogenaamd heilig boek aanlopen zonder enig bewijs daarvoor te hebben.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat een achterlijkheid. Mensen en dus ook moslims hebben het recht te geloven. Begrijp ook niet waarom het je niet aanstaat en wat het je überhaupt boeit waarin wij geloven?
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:01 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Geesteszieken vergelijken met levenskeuzes
Wat is het nou?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zo zijn zij opgegroeid, en ze weten niet anders.
Het gaat er niet om wie of wat wel bestaat, het gaat er om waar in iemand gelooft.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:54 schreef JimmyDean het volgende:
Ik nodig iedereen uit, vooral moslims, om een goed argument voor het bestaan van god te geven.
Niet als ze vervolgens, met het heilige boek in de hand, in een gebouw vliegen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:02 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wie of wat wel bestaat, het gaat er om waar in iemand gelooft.
Of dit nu God is, Allah of het spaghettimonster... leven en laten leven
Wat wil je nu precies dan met deze opmerking?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:01 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Ja precies, een enorme groep mensen kortzichtig noemen maar zelf niet veel verder komen.
Ik kan wel degelijk bewijzen dat er geen god is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:01 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Maar je moet toch wel accepteren dat je niet kan bewijzen dat God bestaat en ook niet kan bewijzen dat hij wel bestaat? Wat een domme discussie krijg je dan...
Een levenskeuze, genomen door de voorvaderen. Wat snap je niet?quote:
Ja, dat is het probleem zeg ik toch.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:01 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zo kun je voor alles een excuus verzinnen. 'Bewijs maar dat het niet zo is.'
waarom. Het zijn allemaal pleuris idioten die in iets geloven waar geen direct bewijs van is hoe kanje daar respect voor hebben. Heb ik niet, ik vind het sukkels.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat zijn de extremisten.. je hebt ook niet gelovige extremisten.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:03 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Niet als ze vervolgens, met het heilige boek in de hand, in een gebouw vliegen.
Volgens mij staan wij aan dezelfde kant hoor.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat wil je nu precies dan met deze opmerking?
Als jij je zo beter en verheven voelt boven mensen met religie dan negeer je dat toch lekker en ben jij de grotere man?
Ik heb nog nooit iemand gezien die, omdat hij een atheistische humanist is, anderen dood.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:04 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat zijn de extremisten.. je hebt ook niet gelovige extremisten.
Dan begreep ik je opmerking wellicht niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:04 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Volgens mij staan wij aan dezelfde kant hoor.
Volgens mij is er net weer 1 op vrije voeten.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:04 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand gezien die, omdat hij een atheistische humanist is, anderen dood.
Sorry ik was even vergeten dat dit fok was en niet de echte wereld. Ik ga weer.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:04 schreef spierbal het volgende:
[..]
waarom. Het zijn allemaal pleuris idioten die in iets geloven waar geen direct bewijs van is hoe kanje daar respect voor hebben. Heb ik niet, ik vind het sukkels.
Bewijs even dat er geen Goddelijke scheet was waaruit wij zijn ontstaan.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:46 schreef aspirantspierbundel het volgende:
[..]
Deze verklaring raakt kant noch wal, gelovigen worden nergens voor aangeklaagd namelijk. Ze hebben het recht te geloven, iemand heeft niet het recht om te moorden.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef Fanest het volgende:
Die situatie zou uiteraard absurd zijn, dan kan je net zo goed iemand bij de rechtbank aanklagen en zeggen van 'Bewijs jij maar op empirische wijze dat jij niet op 23 september 2004 Dirk hebt vermoord.' Hier valt uiteraard niet tegen in te gaan omdat de meeste mensen geen bewijsmateriaal meer hebben van hun activiteiten van bijna 10 jaar geleden.
Ik heb er zeker last van dat 2/3e van de wereldbevolking achter een heilig boek aanloopt. Het houd namelijk in dat die mensen niet meer zelf kritisch denken en ook niet zelf alle verantwoordelijkheid voor hun acties nemen. Als god het wil, moet ik het doen. Dat maakt alle gelovigen in essentie irrationeel en potentieel gevaarlijk.quote:Vraag me alleen af waarom jij er mee zit dat er mensen zijn die achter een heilig boek aanlopen? Heb jij er last van? Lig jij er nachten wakker van?
Zo een beetje heel het midden-oosten heeft er last van.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dat recht ontneem ik je dan ook niet. Sterker nog, ik juich het kritisch denken juist een warm hart toe.
Vraag me alleen af waarom jij er mee zit dat er mensen zijn die achter een heilig boek aanlopen? Heb jij er last van? Lig jij er nachten wakker van?
Ik heb er last van wanneer mensen mij storen en proberen te converteren naar hun geloof. Ik heb er ook last van wanneer gelovigen bij het minste gering al beroep doen op 'discrimatie en godslastering' wanneer iemand andere ideeën heeft, maar tegelijkertijd iedereen die tegen hun geloof ingaat letterlijk ofwel figuurlijk vermoorden.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Heb jij er last van? Lig jij er nachten wakker van?
Het voorbeeld dat ik gaf heeft niets met moord te maken, daarnaast ben ik inderdaad van mening dat iedereen het recht heeft om te gelovigen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:08 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Deze verklaring raakt kant noch wal, gelovigen worden nergens voor aangeklaagd namelijk. Ze hebben het recht te geloven, iemand heeft niet het recht om te moorden.
Op welke wijze heb je er last van? Behalve dan dat die mensen ' niet kritisch nadenken'? Overigens ook een rare stelling. Alsof moslims geen kritisch denkvermogen hebben? En als ze die al niet hebben, wat maakt jou dat verder uit?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:08 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik heb er zeker last van dat 2/3e van de wereldbevolking achter een heilig boek aanloopt. Het houd namelijk in dat die mensen niet meer zelf kritisch denken en ook niet zelf alle verantwoordelijkheid voor hun acties nemen. Als god het wil, moet ik het doen. Dat maakt alle gelovigen in essentie irrationeel en potentieel gevaarlijk.
Woon jij in het Midden-Oosten? Heb jij wat te maken met de bevolking aldaar? Nogmaals, wat boeit het jou dat ze geloven in Allah en de Koran?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zo een beetje heel het midden-oosten heeft er last van.
Alleen binnen de kaders van Islam hebben ze kritisch denkvermogen. Dat vind ik erg gevaarlijk om dat er duizenden voorbeelden zijn waarin dit tot geweld leidt.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Op welke wijze heb je er last van? Behalve dan dat die mensen ' niet kritisch nadenken'? Overigens ook een rare stelling. Alsof moslims geen kritisch denkvermogen hebben? En als ze die al niet hebben, wat maakt jou dat verder uit?
Misschien is het een idee om wat zorgvuldigheid te betrachten.
Ben je nou serieus?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Woon jij in het Midden-Oosten? Heb jij wat te maken met de bevolking aldaar? Nogmaals, wat boeit het jou dat ze geloven in Allah en de Koran?
Grappig. Heb namelijk een leuk weetje, jij bent niet de enige die zich soms stoort aan gelovigen, welk geloof dan ook. Ook ik als moslima stoor me soms aan het vingerwijzen van moslims hier in Marokko.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:09 schreef Fanest het volgende:
[..]
Ik heb er last van wanneer mensen mij storen en proberen te converteren naar hun geloof. Ik heb er ook last van wanneer gelovigen bij het minste gering al beroep doen op 'discrimatie en godslastering' wanneer iemand andere ideeën heeft, maar tegelijkertijd iedereen die tegen hun geloof ingaat letterlijk ofwel figuurlijk vermoorden.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:11 schreef Fanest het volgende:
Het voorbeeld dat ik gaf heeft niets met moord te maken
Oh ja joh?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:06 schreef Fanest het volgende: 'Bewijs jij maar op empirische wijze dat jij niet op 23 september 2004 Dirk hebt vermoord.'
Je spreekt jezelf enorm tegen. De aanklager is de ongelovige, niet de gelovige. De gelovige hoeft niemand aan te klagen, want hij doet gewoon waar hij recht op heeft. Maar de ongelovige vindt dat hij daar geen recht op heeft, dus is de ongelovige de aanklager.quote:daarnaast ben ik inderdaad van mening dat iedereen het recht heeft om te gelovigen.
Ik wilde alleen duidelijk dat mensen niet echt tegenbewijzen kunnen geven tegen een aanklacht. Het is aan de aanklager om te bewijzen. Ik wilde geen verband brengen tussen moord en geloof in dit voorbeeld.
Het grootste probleem is dat ze God als excuus gebruiken voor een actie die ze zelf willen ondernemen, 'want God wil het!'quote:Op maandag 23 juni 2014 13:08 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik heb er zeker last van dat 2/3e van de wereldbevolking achter een heilig boek aanloopt. Het houd namelijk in dat die mensen niet meer zelf kritisch denken en ook niet zelf alle verantwoordelijkheid voor hun acties nemen. Als god het wil, moet ik het doen. Dat maakt alle gelovigen in essentie irrationeel en potentieel gevaarlijk.
De islam is inderdaad knip en klaar over bepaalde zaken, maar laat ook genoeg ruimte over voor interpretatie en het denkvermogen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Alleen binnen de kaders van Islam hebben ze kritisch denkvermogen. Dat vind ik erg gevaarlijk om dat er duizenden voorbeelden zijn waarin dit tot geweld leidt.
Disclaimer bij mijn OP: ik doel hier op religieuzen die hun respectievelijk heilige boek compleet als waarheid zien. Dus niet de water-bij-de-wijn religieuzen die eigenlijk gewoon humanisten met een sausje zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Grappig. Heb namelijk een leuk weetje, jij bent niet de enige die zich soms stoort aan gelovigen, welk geloof dan ook. Ook ik als moslima stoor me soms aan het vingerwijzen van moslims hier in Marokko.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Krulletjes het volgende:
Hoe verklaar jij de mens dan? Heb jij de mens gemaakt? Heb jij de wereld gemaakt? Heb jij dieren gemaakt? Ben jij diegene die ervoor zorgt dat wij elke dag kunnen eten en drinken? Of wacht nee, jij gelooft zeker dat de aap dat doet? De ongelovige heeft een grote mond over de gelovige, maar komen zelf nooit met feiten.
Evolutie is bewezen, het feit dat jij dat niet beseft geeft al aan hoe gevaarlijk en beperkend religie kan zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Krulletjes het volgende:
Hoe verklaar jij de mens dan? Heb jij de mens gemaakt? Heb jij de wereld gemaakt? Heb jij dieren gemaakt? Ben jij diegene die ervoor zorgt dat wij elke dag kunnen eten en drinken? Of wacht nee, jij gelooft zeker dat de aap dat doet? De ongelovige heeft een grote mond over de gelovige, maar komen zelf nooit met feiten.
Ja, bloedserieus. Ik vraag me af waar jij last van hebt? Zelfs ik die in Marokko woon heb geen last van het conflict in het Midden-Oosten. Laat staan, jij in het verre Europa...quote:
Net als sommige nazi's. En sommige communisten. En de mensen die met drones op mensen schieten omdat ze een gevaar voor Amerika zijn. Zullen altijd mensen zijn die zich ergens achter verstoppen en de verantwoordelijkheid afschuiven. Daar moet je wat tegen doen. Niet tegen het geloof zelf.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:14 schreef Fanest het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat ze God als excuus gebruiken voor een actie die ze zelf willen ondernemen, 'want God wil het!'
Disclaimer: ik zie de koran als de waarheid. De enige waarheid.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:16 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Disclaimer bij mijn OP: ik doel hier op religieuzen die hun respectievelijk heilige boek compleet als waarheid zien. Dus niet de water-bij-de-wijn religieuzen die eigenlijk gewoon humanisten met een sausje zijn.
Dus moslimterroristen plegen aanslagen om hun 'geschiedenis en cultuur'? Vandaar dus dat ze 'Allah is groot' riepen voor ze de twin towers in vlogen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De islam is inderdaad knip en klaar over bepaalde zaken, maar laat ook genoeg ruimte over voor interpretatie en het denkvermogen.
Geweld heeft niks te maken met het gebrek aan kritisch denken in de islam. Meer aan allerlei sociale zaken in combinatie met geschiedenis en cultuur.
Sorry, ik ben niet zo egoïstisch als jij. Ik ben voor gelijkheid van de mens, religie is het daar over het algemeen niet mee eens.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, bloedserieus. Ik vraag me af waar jij last van hebt? Zelfs ik die in Marokko woon heb geen last van het conflict in het Midden-Oosten. Laat staan, jij in het verre Europa...
Dan val jij dus helemaal onder mijn OP.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Disclaimer: ik zie de koran als de waarheid. De enige waarheid.
Je overduidelijk hebt het niet begrepen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:14 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
[..]
Oh ja joh?
[..]
Je spreekt jezelf enorm tegen. De aanklager is de ongelovige, niet de gelovige. De gelovige hoeft niemand aan te klagen, want hij doet gewoon waar hij recht op heeft. Maar de ongelovige vindt dat hij daar geen recht op heeft, dus is de ongelovige de aanklager.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Krulletjes het volgende:
Die doen het alleen om een secundaire ideologie, niet omdat ze atheist zijn. En uiteraard moet je daar wat aan doen, ik ben tegen alle totalitaire ideologieën.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Net als sommige nazi's. En sommige communisten. En de mensen die met drones op mensen schieten omdat ze een gevaar voor Amerika zijn. Zullen altijd mensen zijn die zich ergens achter verstoppen en de verantwoordelijkheid afschuiven. Daar moet je wat tegen doen. Niet tegen het geloof zelf.
Zo zouden ze inderdaad genoemd moeten worden. Moslimterroristen. of Christenterroristen. Of Zionistenterroristen. Of mensen die anderen doodmaken met het ideaal van een vrije wereld. Want die zijn er ook. Deel van, niet het geheel.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:17 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dus moslimterroristen plegen aanslagen om hun 'geschiedenis en cultuur'? Vandaar dus dat ze 'Allah is groot' riepen voor ze de twin towers in vlogen.
Voelde me ook al aangesproken. Ben dan wel religieus, maar heb een gezond verstand en kan prima kritisch nadenken. Zo kan het dus ook.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:18 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dan val jij dus helemaal onder mijn OP.
Nee, maar Jodenterroristen is zo'n kutwoord. Bekt niet lekker. En de meeste radicale Joden zijn wel zionisten ja.quote:
Maar wel binnen de kaders van de Koran, als jij geloofd dat dat de waarheid is geef je dus je eigen kritisch nadenken uit handen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Voelde me ook al aangesproken. Ben dan wel religieus, maar heb een gezond verstand en kan prima kritisch nadenken. Zo kan het dus ook.
Wat heeft dit met egoïsme te maken? En wat maakt jou minder egoïst? Doneer jij geld? Help jij al die arme vluchtelingen? Doe niet zo hypocriet wil je. Ik weet wel zeker dat jij 1 van de velen bent die weer steen en been klaagt als Nederland volstroomt met Syrische vluchtelingen. En ondertussen mij een egoïst noemen. Grapjas.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:18 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Sorry, ik ben niet zo egoïstisch als jij. Ik ben voor gelijkheid van de mens, religie is het daar over het algemeen niet mee eens.
Ongelovelijk dat mensen zo onwetend kunnen zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:15 schreef Krulletjes het volgende:
Waarom doe je nou de hele tijd alsof de ongelovigen worden aangeklaagd? Dat is helemaal niet het geval. Daarom klopt je vergelijking niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:18 schreef Fanest het volgende:
[..]
Je overduidelijk hebt het niet begrepen.
Even een ander voorbeeld waarmee ik precies hetzelfde bedoel.
Stel dat Dirk wordt aangeklaagd voor het illegaal downloaden van muziek, terwijl hij weet dat hij dit niet heeft gedaan. Hij komt naar de rechtbank en de rechter zegt tegen hem 'Dirk, bewijs maar dat jij niet deze muziek hebt gedownload.'
Hiermee personificeer ik niemand, het is enkel bedoeld om aan te tonen hoe absurd het is dat mensen een tegenbewijs moeten leveren. Hetzelfde krijg je als gelovigen zeggen 'Bewijs maar dat God niet bestaat, kan je niet hé!'
Vind wel dat je te makkelijk eroverheen stapt dat religie een grote inspiratiebron voor terroristen is. Of dat nu Moslims, Christenen of Joden of weetikveel zijn, dat maakt me niet uit. Ik neem hier vooral moslims als voorbeeld om dat die op dit moment het ergst zijn. 500 jaar geleden had dit topic 'Rooms Katholieken' geheten.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:20 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Nee, maar Jodenterroristen is zo'n kutwoord. Bekt niet lekker. En de meeste radicale Joden zijn wel zionisten ja.
Afhankelijk van het onderwerp ja. Islam behelst niet alle levensvragen. Als ik bijvoorbeeld over politiek discussieer kan ik mijn kritisch denkvermogen erop loslaten zonder dat ik gebonden ben aan de islamitische kaders.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Maar wel binnen de kaders van de Koran, als jij geloofd dat dat de waarheid is geef je dus je eigen kritisch nadenken uit handen.
Maar hoe denk je dan over Christenen of Joden? Kies je daar voor een redelijke benadering of neem je over wat de Koran daarover zegt?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Afhankelijk van het onderwerp ja. Islam behelst niet alle levensvragen. Als ik bijvoorbeeld over politiek discussieer kan ik mijn kritisch denkvermogen erop loslaten zonder dat ik gebonden ben aan de islamitische kaders.
Dat klopt, dat is zeker waar. Religie kan inderdaad als bron voor geweld dienen. Maar dat betekent niet dat er ook veel goeds uit voortkomt. En ik vind, dat jij daar op jouw beurt weer makkelijk overheen stapt. Daar ben je eerder in het gesprek al vrij simpel overheengestapt, omdat je het naar eigen zeggen wou hebben over:quote:Op maandag 23 juni 2014 13:22 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Vind wel dat je te makkelijk eroverheen stapt dat religie een grote inspiratiebron voor terroristen is. Of dat nu Moslims, Christenen of Joden of weetikveel zijn, dat maakt me niet uit. Ik neem hier vooral moslims als voorbeeld om dat die op dit moment het ergst zijn. 500 jaar geleden had dit topic 'Rooms Katholieken' geheten.
Maar dan verzand je in dit soort gesprekken. Daar heb je helemaal niets aan.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:59 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Die sociale toestand eromheen vind ik geen argument, het gaat erom of de kern waar is of niet. Of religie meer goed dan slecht toevoegt in de wereld is een andere discussie. Ik denk dat er geen argumenten zijn om aan te nemen dat er een god is en om dan wel je hele leven aan die aanname te onderwerpen vind ik onzinnig.
Het gebeurt wel degelijk dat ongelovigen het verwijt krijgen dat ze niet kunnen bewijzen dat er geen God bestaat. Ik heb meermaals meegemaakt, in deze topic zelfs al.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:22 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Waarom doe je nou de hele tijd alsof de ongelovigen worden aangeklaagd? Dat is helemaal niet het geval. Daarom klopt je vergelijking niet.
Joden en christenen zijn mijn broeders en zusters. Ik sluit liever een vriendschap met een Jood dan met een atheïst.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:24 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Maar hoe denk je dan over Christenen of Joden? Kies je daar voor een redelijke benadering of neem je over wat de Koran daarover zegt?
Mensen geloven in God. Maar als er dan andere mensen gaan zeggen 'bewijs maar eens dat er een God is!', dan wordt de eerste groep toch aangevallen? Waarom mogen die mensen nou niet lekker geloven wat ze willen?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:25 schreef Fanest het volgende:
[..]
Het gebeurt wel degelijk dat ongelovigen het verwijt krijgen dat ze niet kunnen bewijzen dat er geen God bestaat. Ik heb meermaals meegemaakt, in deze topic zelfs al.
[..]quote:
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik sluit liever een vriendschap met een Jood dan met een atheïst.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt, dat is zeker waar. Religie kan inderdaad als bron voor geweld dienen. Maar dat betekent niet dat er ook veel goeds uit voortkomt. En ik vind, dat jij daar op jouw beurt weer makkelijk overheen stapt. Daar ben je eerder in het gesprek al vrij simpel overheengestapt, omdat je het naar eigen zeggen wou hebben over:
[..]
Maar dan verzand je in dit soort gesprekken. Daar heb je helemaal niets aan.
Nee. Dat kan niemand bewijzen. Daarom geloof je ook. Het is een aanname die je maakt. Maar dat doet er toch helemaal niet toe in praktische zin?quote:Oorspronkelijk wilde ik het vooral hebben over of religieuzen inderdaad kunnen bewijzen of god bestaat. Ik zou nog steeds graag daar een reactie op willen van een gelovige. Ik heb me verder wat laten afleiden door andere posts vrees ik. Om even kort op je punt in te gaan: ik denk dat de mens geevolueerd is tot een sociaal wezen en dat religie daar in de zin van gemeenschap toe kan bijdrage maar dat sociale handelingen los staan van religie.
Dat lijkt me ook:quote:Op maandag 23 juni 2014 13:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Joden en christenen zijn mijn broeders en zusters. Ik sluit liever een vriendschap met een Jood dan met een atheïst.
Naar mijn weten was de profeet bevriend met zijn joodse buurman en heeft zelfs gezegd dat hij mocht hij komen te overleden een deel van zijn erfenis zou nalaten aan de joodse buurman.
Je helpt je zuster in deze discussie in elk geval niet. Ik zie in elk geval een duidelijk verschil tussen moslims in deze discussie en gelukking neemt maghreb nog de moeite een normaal gesprek aan te gaan.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:29 schreef voederbietel het volgende:
Kom op vrijdag naar de Moskee en we klappen je met alle broeders tegelijk.
Jawel want het is een vrijheidsbeperkende, en rationeel beperkende, aanname die de mensheid niet verder brengt.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:29 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
[..]
Nee. Dat kan niemand bewijzen. Daarom geloof je ook. Het is een aanname die je maakt. Maar dat doet er toch helemaal niet toe in praktische zin?
Met alle respect, maar een vers knippen en plakken maakt je niet geloofwaardig. Ken je de context? Ooit gehoord van nasikh wa mansukh, tafseer, tarigh el koran...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:29 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook:
Soera 47:4 : Wanneer gijlieden dus een ontmoeting hebt met hen, die ongelovig zijn, houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht, bindt hen dan in boeien. Dan daarna of begenadiging of loskoping, totdat de strijd zijn geweld heeft neergelegd. Aldus. En zo Allah wilde, zou Hij zichzelf tegen hen helpen, maar het is om ulieden met elkander te beproeven. En zij die gedood zijn op de weg Allah's, hun daden zal Hij niet teloor doen gaan.
Welke discussie en hoe moet er normaal ingegaan worden op je stellingen, waarmee je niks anders doet dan jezelf voor schut zetten?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je helpt je zuster in deze discussie in elk geval niet. Ik zie in elk geval een duidelijk verschil tussen moslims in deze discussie en gelukking neemt maghreb nog de moeite een normaal gesprek aan te gaan.
Ga een aap neucken ofzo, daar stam jij toch vanafquote:Op maandag 23 juni 2014 12:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer, religie van de vrede en de tolerantie he?
Altijd goed te merken met types als jij.
Genoeg communisten en fascisten die anderen graag naar de andere wereld helpen vanwege hun Goddeloze gedachte goed.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:04 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand gezien die, omdat hij een atheistische humanist is, anderen dood.
Het probleem is is dat gelovigen graag hun wettelijke basis en acties willen vestigen op onbewezen theorieën in hun heilige boek, dit gebeurt weliswaar nauwelijks meer in Europa maar nog wel veelvuldig in landen waar de Islam de staatsgodsdienst is. Zelfde geldt in zeer Christelijke landen. Dit is zonder twijfel gevaarlijk, ik hoop niet dat ik hier voorbeelden voor hoef te geven.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:27 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
Mensen geloven in God. Maar als er dan andere mensen gaan zeggen 'bewijs maar eens dat er een God is!', dan wordt de eerste groep toch aangevallen? Waarom mogen die mensen nou niet lekker geloven wat ze willen?
Omdat jullie denken dat daar veel slechts uit komt.
Maar die richting gaan we helemaal niet op in de discussie. Want het is veel makkelijker om gewoon te hameren op het feit dat niemand kan bewijzen dat God bestaat of niet. Maar dat doet er helemaal niet toe voor de huidige situatie?!
Je negeert mijn vragen. Dat laat al weer zien dat je niet met feiten kan komen. We hebben het hier niet over de evolutie, hoe verklaar jij de mens? De eerste mens op aarde? Toen was er nog geen sprake van evolutie. Nogmaals heb jij de wereld gemaakt? Geef hier nou is een duidelijke verklaring voor. Als je zo zeker bent dat god niet bestaat, dan heb je vast en zeker goed nagedacht over alles.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:16 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Evolutie is bewezen, het feit dat jij dat niet beseft geeft al aan hoe gevaarlijk en beperkend religie kan zijn.
Niet goddeloos per se, eerder contra revolutionairquote:Op maandag 23 juni 2014 13:32 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Genoeg communisten en fascisten die anderen graag naar de andere wereld helpen vanwege hun Goddeloze gedachte goed.
Maar niet omdat ze atheist zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:32 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Genoeg communisten en fascisten die anderen graag naar de andere wereld helpen vanwege hun Goddeloze gedachte goed.
Klopt, en jij ook ook al ben je dusdanig geindoctrineerd om de keiharde feiten gewoon te ontkennen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:32 schreef corehype het volgende:
[..]
Ga een aap neucken ofzo, daar stam jij toch vanaf
Is het lekker, zo'n apenkutje?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, en jij ook ook al ben je dusdanig geindoctrineerd om de keiharde feiten gewoon te ontkennen.
Oke, ik zal de islamverzen maar hierbij latenquote:Op maandag 23 juni 2014 13:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Met alle respect, maar een vers knippen en plakken maakt je niet geloofwaardig. Ken je de context? Ooit gehoord van nasikh wa mansukh, tafseer, tarigh el koran...
Als jij over koran en islamwetenschap wil discussiëren zal je toch echt met wat meer kennis moeten komen. Zo kan ik je niet serieus nemen. Al helemaal niet als je daarbij ook nog geen woord Arabisch spreekt.
Ja, weet jij uiteraard niet want je bent vroom moslim en hebt nog nooit een kutje gezien.quote:
Hier is een prima verklaring voor. Deze vindt je in het vakgebied van entropie, de stijgende entropie van het heelal heeft als gevolg dat anorganische moleculen kunnen binden tot organische moleculen, op voorwaarde dat de entropie buiten dit proces stijgt (Tweede Hoofdwet thermodynamica). Deze organische moleculen zijn de bouwstenen van het leven, en vormen door miljoenen jaren door toeval uiteindelijk de eerste eencellige organismen. Vanaf dit moment zit je in het vakgebied van de evolutie, die wat makkelijker te begrijpen is als je nooit natuur/scheikunde hebt gehad.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:33 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Je negeert mijn vragen. Dat laat al weer zien dat je niet met feiten kan komen. We hebben het hier niet over de evolutie, hoe verklaar jij de mens? De eerste mens op aarde? Toen was er nog geen sprake van evolutie. Nogmaals heb jij de wereld gemaakt? Geef hier nou is een duidelijke verklaring voor. Als je zo zeker bent dat god niet bestaat, dan heb je vast en zeker goed nagedacht over alles.
Ik snap niet zo goed waarom jij religie probeert te benaderen door naar fysiek bewijs te zoeken.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Oke, ik zal de islamverzen maar hierbij laten
Ik wil je overigens niet beledigen o.i.d. ik ben alleen benieuwd waarom jij de Koran geloofd terwijl er geen bewijzen voor zijn en terwijl er toch ook dingen in staan waar je je vraagtekens bij kunt zetten.
Oh het was serieus?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:33 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Je negeert mijn vragen. Dat laat al weer zien dat je niet met feiten kan komen. We hebben het hier niet over de evolutie, hoe verklaar jij de mens? De eerste mens op aarde? Toen was er nog geen sprake van evolutie. Nogmaals heb jij de wereld gemaakt? Geef hier nou is een duidelijke verklaring voor. Als je zo zeker bent dat god niet bestaat, dan heb je vast en zeker goed nagedacht over alles.
quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik wil je overigens niet beledigen o.i.d. ik ben alleen benieuwd waarom jij de Koran geloofd terwijl er geen bewijzen voor zijn en terwijl er toch ook dingen in staan waar je je vraagtekens bij kunt zetten.
Zie het niet als een belediging. Ik zeg slechts dat de Koran niet een kwestie van knippen en plakken is. Binnen de studie islam heb je een hele onderdeel koranwetenschap waar men jaren mee bezig is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoeft niet fysiek te zijn, elk bewijs is goed voor mij, als het maar logisch beredeneerbaar is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:36 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom jij religie probeert te benaderen door naar fysiek bewijs te zoeken.
Ja.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Alsof ISIS oid. moordt omdat ze islamitisch zijn.
Mensen zien iets wat niet verklaarbaar is in hun perceptie en zoeken daar een verhaal bij wat groter is dan hunzelf zodat ze het in de basis niet hoeven te begrijpen. In feite doe jij exact hetzelfde met je benadering naar religie. Je begrijpt het niet vanuit je eigen perceptie en benaderd het dus wetenschappelijk omdat je het dan niet meer hoeft te begrijpen, het bestaat immers niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoeft niet fysiek te zijn, elk bewijs is goed voor mij, als het maar logisch beredeneerbaar is.
Het lijkt me dan een vrij paradoxaal probleem waarin geen enkele oplossing mogelijk is, een idee kun je immers niet vermoorden.quote:
Zolang je niet impliceert dat het op de een of andere manier 'nobel' is om een vriendschap met een jood als acceptabel te zien en te prefereren boven een vriendschap met een atheïst.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn voorkeuren, of is dat per definitie fout?
God of the gaps dus? De wetenschappelijke benadering is niet om dingen te negeren maar er een natuurlijke verklaring voor te zoeken, door kritisch naar bewijzen te kijken. Die kritische houding mis ik bij religieuzen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:39 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Mensen zien iets wat niet verklaarbaar is in hun perceptie en zoeken daar een verhaal bij wat groter is dan hunzelf zodat ze het in de basis niet hoeven te begrijpen. In feite doe jij exact hetzelfde met je benadering naar religie. Je begrijpt het niet vanuit je eigen perceptie en benaderd het dus wetenschappelijk omdat je het dan niet meer hoeft te begrijpen, het bestaat immers niet.
Geen idee wat je bedoelt, maar ik ben uberhaubt geen voorstander van totalitaire ideologien, of die nu religieus zijn of niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:41 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Nee, omdat mensen iets anders geloven dan zij. Meer zeg ik niet. De rest is aan jou.
Zodat je het niet hoeft op te zoeken:quote:Op maandag 23 juni 2014 13:36 schreef Fanest het volgende:
[..]
Hier is een prima verklaring voor. Deze vindt je in het vakgebied van entropie, de stijgende entropie van het heelal heeft als gevolg dat anorganische moleculen kunnen binden tot organische moleculen, op voorwaarde dat de entropie buiten dit proces stijgt (Tweede Hoofdwet thermodynamica). Deze organische moleculen zijn de bouwstenen van het leven, en vormen door miljoenen jaren door toeval uiteindelijk de eerste eencellige organismen. Vanaf dit moment zit je in het vakgebied van de evolutie, die wat makkelijker te begrijpen is als je nooit natuur/scheikunde hebt gehad.
Wetenschap is exact hetzelfde. Enkel zijn wonderen vervangen door wetenschappelijke doorbraken en religieuzebeleving vervangen door significantie.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:41 schreef JimmyDean het volgende:
God of the gaps dus? De wetenschappelijke benadering is niet om dingen te negeren maar er een natuurlijke verklaring voor te zoeken, door kritisch naar bewijzen te kijken. Die kritische houding mis ik bij religieuzen.
Vanuit mijn perceptie is dat er niet. Vanuit een ander z'n perceptie wel. Ik kies er voor, omdat ik het ontstaan van de mens niet zelf kan begrijpen, te geloven in de evolutietheorie. Niet omdat het in mijn ogen een feit is en dus een logisch gevolg is van een serie indrukken.quote:Noem trouwens eens een voorbeeld van iets dat niet verklaard kan worden anders dan door religie?
Ik denk dat het dan wijs is je terug te trekken uit deze discussie.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:42 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Geen idee wat je bedoelt, maar ik ben uberhaubt geen voorstander van totalitaire ideologien, of die nu religieus zijn of niet.
Hoe kom je hier nu bij? Wetenschap onderzoekt dingen kritisch en heeft onderbouwingen en bewijzen nodig voor ze een theorie aanneemt, religie heeft enkel een theorie en geen bewijzen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wetenschap is exact hetzelfde. Enkel zijn wonderen vervangen door wetenschappelijke doorbraken en religieuzebeleving vervangen door significantie.
[..]
Vanuit mijn perceptie is dat er niet. Vanuit een ander z'n perceptie wel. Ik kies er voor, omdat ik het ontstaan van de mens niet zelf kan begrijpen, te geloven in de evolutietheorie. Niet omdat het in mijn ogen een feit is en dus een logisch gevolg is van een serie indrukken.
Onder de gordelquote:Op maandag 23 juni 2014 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, weet jij uiteraard niet want je bent vroom moslim en hebt nog nooit een kutje gezien.
Daar zie ik vooralsnog geen reden toe.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:45 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan wijs is je terug te trekken uit deze discussie.
Das wel vaker met kutjes jaquote:
Wetenschap is een spel waarbij de spelregels gesteld zijn door de deelnemers. Knap hoor, wetenschap.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nu bij? Wetenschap onderzoekt dingen kritisch en heeft onderbouwingen en bewijzen nodig voor ze een theorie aanneemt, religie heeft enkel een theorie en geen bewijzen.
Waarom verbaast je dat? Kan je niet bevatten dat er mensen zijn die de wereld anders zien dan jij?quote:De evolutietheorie is een zeer duidelijk bewezen model, en het verbaasd me hoe veel mensen dat hier glashard ontkennen.
Je bent wel aardig bezig jouw wereldbeeld op iedereen te drukken niet?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:46 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Daar zie ik vooralsnog geen reden toe.
Wetenschap is gestoeld op bewijs, als jij dat een oneerlijke spelregel vind is de discussie dus over want ook voor mij geld dat je eerst bewijs, fysiek of logisch, moet hebben alvorens je een theorie opstelt. En als die theorie dan onderbouwd is met bewijs vind ik het vrij vreemd dat je die theorie blijft ontkennen of, zoals blijkt uit de reacties hier, er helemaal niet bekend mee bent.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wetenschap is een spel waarbij de spelregels gesteld zijn door de deelnemers. Knap hoor, wetenschap.
[..]
Waarom verbaasd je dat? Kan je niet bevatten dat er mensen zijn die de wereld anders zijn dan jij?
Het enige wat jij doet is one-liners uitkramen om vervolgens anderen te verwijten dat ze bezig zijn te forceren.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je bent wel aardig bezig jouw wereldbeeld op iedereen te drukken niet?
Wat is bewijs? Een serie metingen, die je zelf bedenkt, op een serie proeven, die je zelf opstelt, en een statistische conclusie, waarbij je de benadering afstemt op je doel?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:48 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wetenschap is gestoeld op bewijs, als jij dat een oneerlijke spelregel vind is de discussie dus over want ook voor mij geld dat je eerst bewijs, fysiek of logisch, moet hebben alvorens je een theorie opstelt. En als die theorie dan onderbouwd is met bewijs vind ik het vrij vreemd dat je die theorie blijft ontkennen of, zoals blijkt uit de reacties hier, er helemaal niet bekend mee bent.
Je doet nogal wat beweringen hier. Bewijs is voor mij iets dat waargenomen wordt en waar een duidelijke conclusie uit valt af te leiden. lijkt me toch wel een vrij breedgedeelde omschrijving...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat is bewijs? Een serie metingen, die je zelf bedenkt, op een serie proeven, die je zelf opstelt, en een statistische conclusie, waarbij je de benadering afstemt op je doel?
Waarom, als wetenschap niks meer dat logica is, is het al vaker voorgekomen dat wetenschappers het niet bij het juiste eind hadden?
Omdat een theorie falsificibaar is, soms nemen wetenscappers een theorie aan wanneer het zeer waarschijnlijk lijkt. Als de theorie niet blijkt te kloppen en een andere theorie wel bewezen is, dan hadden de wetenschappers het dus bij het verkeerde eind.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat is bewijs? Een serie metingen, die je zelf bedenkt, op een serie proeven, die je zelf opstelt, en een statistische conclusie, waarbij je de benadering afstemt op je doel?
Waarom, als wetenschap niks meer dat logica is, is het al vaker voorgekomen dat wetenschappers het niet bij het juiste eind hadden?
Een extremistische Moslim vermoord een Christen omdat hij in een andere God/ander idee gelooft als hij in de naam van Allah deze daad verricht.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:42 schreef JimmyDean het volgende:
Geen idee wat je bedoelt, maar ik ben uberhaubt geen voorstander van totalitaire ideologien, of die nu religieus zijn of niet.
Waarnemingen zijn subjectief pur sang en conclusies zijn perceptie met vooraf gestelde logica.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:51 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je doet nogal wat beweringen hier. Bewijs is voor mij iets dat waargenomen wordt en waar een duidelijke conclusie uit valt af te leiden. lijkt me toch wel een vrij breedgedeelde omschrijving...
Dit in tegenstelling tot religies?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:53 schreef Fanest het volgende:
[..]
Omdat een theorie falsificibaar is, soms nemen wetenscappers een theorie aan wanneer het zeer waarschijnlijk lijkt. Als de theorie niet blijkt te kloppen en een andere theorie wel bewezen is, dan hadden de wetenschappers het dus bij het verkeerde eind.
Ik heb je tweede vraag net beantwoord.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarnemingen zijn subjectief pur sang en conclusies zijn perceptie met vooraf gestelde logica.
Maar zou je die tweede vraag nog even kunnen beantwoorden?
Waarvoor dank.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:54 schreef Fanest het volgende:
[..]
Ik heb je tweede vraag net beantwoord.
Ik zeg toch ook nergens dat alleen religie gevaarlijk is. Er zijn genoeg vreemde, totalitaire en extremistische ideologien waar ik me eveneens tegen verzet. Maar dat neemt niet weg dat religie daar wel een onderdeel van is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:53 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Een extremistische Moslim vermoord een Christen omdat hij in een andere God/ander idee gelooft als hij in de naam van Allah deze daad verricht.
Een extremistische communist vermoord iemand die in het kapitalisme gelooft, omdat deze een ander idee aanhangt en gelooft dat een maatschappij op een andere manier moet worden ingericht.
Het hangt dus niet van een ideologie af of er een God in zit, de ja of de nee. Je kunt ook in naam van het volk moorden, omdat je in hen gelooft.
Ja, omdat wetenschappers het een theorie noemen, en aanvaarden dat het niet per se waar is, wanneer het niet bewezen is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:54 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot religies?
Ja, religies zijn aan een absolute, onveranderbare, waarheid gebonden. Dus zelfs als alle bewijzen zeggen dat het niet klopt moet de gelovige het blijven verdedigen. Dit is ook het probleem met religie.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:54 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dit in tegenstelling tot religies?
De religieuze mensen die ik ken zijn over het algemeen meer twijfelachtig over hun wereldbeeld dan de gemiddelde atheïst eigenlijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:56 schreef Fanest het volgende:
[..]
Ja, omdat wetenschappers het een theorie noemen, en aanvaarden dat het niet per se waar is, wanneer het niet bewezen is.
Religieuzen daarentegen nemen een onbewezen theorie als 100% waarheid aan, en dulden geen enkele bewering of bewijs die er tegenin gaat.
Maar je ziet hierin echt totaal geen gelijkenis met wetenschap?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:56 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ja, religies zijn aan een absolute, onveranderbare, waarheid gebonden. Dus zelfs als alle bewijzen zeggen dat het niet klopt moet de gelovige het blijven verdedigen. Dit is ook het probleem met religie.
Waarschijnlijk omdat ze merken dat er dingen niet kloppen, maar als je 100% de koran volgt is er geen mogelijheid tot twijfel.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:57 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De religieuze mensen die ik ken zijn over het algemeen meer twijfelachtig over hun wereldbeeld dan de gemiddelde atheïst eigenlijk.
Ach, ik had het kunnen verwachten dat je hier weer geen eigen antwoord op hebt. Met je grote bek over een biologieboek, wie the fuck heeft dat boek geschreven? In een biologieboek hebben ze ook geen conclusies, ze maken er een leuk verhaaltje van omdat ze zelf schijten voor de waarheid. Dit is de waarheid: Allah is the creator. Allah is the protector. Allah is the forgiver.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:36 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Oh het was serieus?
Anders begin je even met het lezen van een laagdrempelig wikipedia artikel: https://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution en sla je daarna een biologieboek open.
bron?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:58 schreef Krulletjes het volgende:
Dit is de waarheid: Allah is the creator. Allah is the protector. Allah is the forgiver.
Nee, er is geen enkele waarheid in de wetenschap die niet door bewijzen wordt ondersteunt. Als bewijzen tegen een theorie zijn, wordt de theorie verworpen. Dit is de wetenschappelijke methode.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:57 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Maar je ziet hierin echt totaal geen gelijkenis met wetenschap?
Logisch, omdat relieuze mensen hun wereldbeeld baseren op geloof en onbewezen theorieën, en atheïsten hun wereldbeeld baseren op bewezen stellingen en natuurwetten. Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigd dat de mens is voortgekomen uit evolutie, evolutie is bewezen dus ben ik niet twijfelachtig.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:57 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De religieuze mensen die ik ken zijn over het algemeen meer twijfelachtig over hun wereldbeeld dan de gemiddelde atheïst eigenlijk.
Maar gezien de overgrote meerderheid van gematige huiskamer gelovigen, hoe kun je religie dan onder een vreemde, totalitaire en extremistische ideologie scharen?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:55 schreef JimmyDean het volgende:
Ik zeg toch ook nergens dat alleen religie gevaarlijk is. Er zijn genoeg vreemde, totalitaire en extremistische ideologien waar ik me eveneens tegen verzet. Maar dat neemt niet weg dat religie daar wel een onderdeel van is.
Ik denk dat deze troll genoeg heeft gegeten voor vananvond. Nog even een toetje en dan naar bed.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:58 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Ach, ik had het kunnen verwachten dat je hier weer geen eigen antwoord op hebt. Met je grote bek over een biologieboek, wie the fuck heeft dat boek geschreven? In een biologieboek hebben ze ook geen conclusies, ze maken er een leuk verhaaltje van omdat ze zelf schijten voor de waarheid. Dit is de waarheid: Allah is the creator. Allah is the protector. Allah is the forgiver.
Nu is het wel weer leuk geweest.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:58 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Ach, ik had het kunnen verwachten dat je hier weer geen eigen antwoord op hebt. Met je grote bek over een biologieboek, wie the fuck heeft dat boek geschreven? In een biologieboek hebben ze ook geen conclusies, ze maken er een leuk verhaaltje van omdat ze zelf schijten voor de waarheid. Dit is de waarheid: Allah is the creator. Allah is the protector. Allah is the forgiver.
Sorry, ik ben niet persoonlijk bij onze evolutie geweest dus ik moet mijn antwoord op anderen baseren. Ik begrijp dat jij wel over bovennatuurlijke informatie over ons ontstaan beschikt.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:58 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Waarom worden er dan dingen voor 'waar' aangenomen die later 'niet-waar' bleken te zijn?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:59 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, er is geen enkele waarheid in de wetenschap die niet door bewijzen wordt ondersteunt. Als bewijzen tegen een theorie zijn, wordt de theorie verworpen. Dit is de wetenschappelijke methode.
Omdat ze redelijkheid afleggen tegenover geloof, wat ze potentieel gevaarlijk maakt.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:59 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Maar gezien de overgrote meerderheid van gematige huiskamer gelovigen, hoe kun je religie dan onder een vreemde, totalitaire en extremistische ideologie scharen?
Volgens mij heeft Fanest dit net beantwoord.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom worden er dan dingen voor 'waar' aangenomen die later 'niet-waar' bleken te zijn?
Omdat ze zeer logisch zijn en gebaseerd zijn op bewezen feiten. Overigens worden ze nooit voor waar aangezien, voor wetenschappelijke doeleinden gaat men er soms vanuit dat een theorie klopt is, maar men houdt hier altijd rekening met het feit dat de theorie niet bewezen is.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom worden er dan dingen voor 'waar' aangenomen die later 'niet-waar' bleken te zijn?
Los van de religieuze beleving, welke natuurlijk niet te bewijzen valt, net zo als jou overtuiging over evolutie, zijn de meeste religies wel degelijk historisch te bewijzen. Alles daar omheen is een religieuze theorie, welke verworpen kan worden als blijkt dat deze niet klopt, hetgeen nog nooit gebeurd is.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:59 schreef Fanest het volgende:
[..]
Logisch, omdat relieuze mensen hun wereldbeeld baseren op geloof en onbewezen theorieën, en atheïsten hun wereldbeeld baseren op bewezen stellingen en natuurwetten.
Ik ben blij dat je je daar comfortabel in voelt.quote:Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigd dat de mens is voortgekomen uit evolutie, evolutie is bewezen dus ben ik niet twijfelachtig.
"Help uw naasten" en "vergeef mijn zonden" vind ik dan ook een zeer onredelijk gedachtegoed in deze neoliberale wereld. Ieder voor zich en schuldigen moeten gestraft worden zodat ze weten hoe slecht ze zijn als mens.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:01 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Omdat ze redelijkheid afleggen tegenover geloof, wat ze potentieel gevaarlijk maakt.
viese nerdjequote:Op maandag 23 juni 2014 14:03 schreef Fanest het volgende:
[..]
Alleen jammer dat fotonen voor de gewone mens niet individueel te onderscheiden zijn.
Het gaat niet om comfortabel, het gaat om wat de waarheid is.quote:Ik ben blij dat je je daar comfortabel in voelt.
quote:
Je weet zelf welke drogredeneringen je hier gebruikt.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:03 schreef hoink581 het volgende:
[..]
"Help uw naasten" en "vergeef mijn zonden" vind ik dan ook een zeer onredelijk gedachtegoed in deze neoliberale wereld. Ieder voor zich en schuldigen moeten gestraft worden zodat ze weten hoe slecht ze zijn als mens.
Begin nou niet over De Waarheid.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:03 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het gaat niet om comfortabel, het gaat om wat de waarheid is.
Bewijs die waarheid nou een keer dan.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Begin nou niet over De Waarheid.
Nee.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Broeder deadprez, had je de foto van m'n kat gezien in de sc?
http://www.dewaarheid.nu/quote:Op maandag 23 juni 2014 14:05 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Bewijs die waarheid nou een keer dan.
Evolutie is een waarheid, het is bewezen. Niet op wiskundige wijze zoals de Stelling van Pythagoras, maar wel op empirische wijze.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Begin nou niet over De Waarheid.
Klopt, ik hoop dat je ook in ziet waarom ik deze overdrijving gebruik.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:05 schreef JimmyDean het volgende:
Je weet zelf welke drogredeneringen je hier gebruikt.
Dat bepaal jij? Moslims zullen de wereld uiteindelijk overnemen. De islam raakt steeds meer mensen terwijl jullie je ogen blijven sluiten.quote:
Precies waarom ik dit topic nodig vond.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Dat bepaal jij? Moslims zullen de wereld uiteindelijk overnemen. De islam raakt steeds meer mensen terwijl jullie je ogen blijven sluiten.
quote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef Krulletjes het volgende:
Dat bepaal jij? Moslims zullen de wereld uiteindelijk overnemen. De islam raakt steeds meer mensen terwijl jullie je ogen blijven sluiten.
Dat is Haram he.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:16 schreef Krulletjes het volgende:
Dit klinkt misschien raar maar het enige waar ik echt blij van word is drugs en alcohol. Dit zijn zoals ik zelf ook wel snap natuurlijk geen hobby's.
Raken met granaatscherven jaquote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Net als dat alle religies per facto op empirische wijze bewezen zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef Fanest het volgende:
[..]
Evolutie is een waarheid, het is bewezen. Niet op wiskundige wijze zoals de Stelling van Pythagoras, maar wel op empirische wijze.
Wut!?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Net als dat alle religies per facto op empirische wijze bewezen zijn.
De moslims moorden elkaar uit in het Midden-Oosten, ik heb nu een erg grote zin om een verband te leggen met natuurlijke selectiequote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Tfoe, je als collectief bezighouden met aardse werelddominatie terwijl je die tijd ook had kunnen investeren in bidden tot Allah en de quran lezen.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:06 schreef Krulletjes het volgende:
[..]
Moslimbroeders tegen moslimbroeders nota bene, gelukkig dat ze nog af en toe aan liefdadigheid doen.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:07 schreef Fanest het volgende:
[..]
De moslims moorden elkaar uit in het Midden-Oosten, ik heb nu een erg grote zin om een verband te leggen met natuurlijke selectie
Ik heb het idee dat er meer is dan mijzelf.quote:
Oke... ik heb het idee dat god niet bestaat.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er meer is dan mijzelf.
Heb ik dit idee?
Ja.
Empirisch bewezen.
Je hebt net empirisch bewezen dat je het idee zelf hebt, je hebt niet bewezen dat er meer is dan jijzelf.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heb ik dit idee?
Ja.
Empirisch bewezen.
Ja, alles is een vorm van perceptie, hierin is niks per definitie waar, snap niet zo goed waarom je dat niet wilt (of misschien wel kunt) accepteren.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:09 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Oke... ik heb het idee dat islam niet bestaat.
Empirisch bewezen.
Zie je het probleem?
Ik snap oprecht niet wat je hiermee bewezen denkt te hebbenquote:Op maandag 23 juni 2014 14:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Heb ik dit idee?
Ja.
Empirisch bewezen.
Dat gaat niet op. Of er is een god, of er is geen god. Het kan niet allebei waar zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:10 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ja, alles is een vorm van perceptie, hierin is niks per definitie waar, snap niet zo goed waarom je dat niet wilt (of misschien wel kunt) accepteren.
We zijn nog nooit getuige geweest van de meeste wetenschappelijk bewezen "feiten". Daarom doen we proeven waarmee we denken iets te benaderen. We stellen correlaties tussen dingen die we niet kunnen meten en dingen die we wel kunnen meten. Daardoor meten we niet wat we willen weten maar hetgeen waar wij van uitgaan het dichts in de buurt komt. Vervolgens noemen we dit bewijs, omdat het anders een beetje voor de kat z'n kut geweest zou zijn.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:10 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet wat je hiermee bewezen denkt te hebben
Waarom niet? Je stelt zelf dat een god per definitie niet fysiek kan zijn. Dan kunnen er voor mij wel 200 goden zijn en voor jou niet, het is immers maar een idee.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:11 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat gaat niet op. Of er is een god, of er is geen god. Het kan niet allebei waar zijn.
Als je god ziet als een concept van bijvoorbeeld 'liefde' o.i.d. wel, maar niet als je een god hebt die bijvoorbeeld de aarde gemaakt heeft en die ingrijpt in de wereld.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom niet? Je stelt zelf dat een god per definitie niet fysiek kan zijn. Dan kunnen er voor mij wel 200 goden zijn en voor jou niet, het is immers maar een idee.
Wie zegt dat ik dat niet doe? Bemoei jij je nou maar gewoon met jezelf.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:08 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Tfoe, je als collectief bezighouden met aardse werelddominatie terwijl je die tijd ook had kunnen investeren in bidden tot Allah en de quran lezen.
Waarom zijn we dan niet getuige geweest van de meeste wetenschappelijke bewijzen? Deze snap ik niet helemaal. Getuige geweest zijn hoeft niet per se betekenen dat je iets direct waarneemt met je zintuigen, simpelweg omdat dit in veruit de meeste gevallen niet kan. Ik kan niet met mijn ogen zien dat een koolstofatoom 6 protonen heeft.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:12 schreef voederbietel het volgende:
[..]
We zijn nog nooit getuige geweest van de meeste wetenschappelijk bewezen "feiten". Daarom doen we proeven waarmee we denken iets te benaderen. We stellen correlaties tussen dingen die we niet kunnen meten en dingen die we wel kunnen meten. Daardoor meten we niet wat we willen weten maar hetgeen waar wij van uitgaan het dichts in de buurt komt. Vervolgens noemen we dit bewijs, omdat het anders een beetje voor de kat z'n kut geweest zou zijn.
Hoe vaak heb jij de afgelopen week een aap zien evolueren in een mens?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:17 schreef Fanest het volgende:
[..]
Waarom zijn we dan niet getuige geweest van de meeste wetenschappelijke bewijzen? Deze snap ik niet helemaal. Getuige geweest zijn hoeft niet per se betekenen dat je iets direct waarneemt met je zintuigen, simpelweg omdat dit in veruit de meeste gevallen niet kan. Ik kan niet met mijn ogen zien dat een koolstofatoom 6 protonen heeft.
We kunnen evolutiepatronen en bijvoorbeeld de Big Bang overigens wel degelijk waarnemen.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:17 schreef Fanest het volgende:
[..]
Waarom zijn we dan niet getuige geweest van de meeste wetenschappelijke bewijzen? Deze snap ik niet helemaal. Getuige geweest zijn hoeft niet per se betekenen dat je iets direct waarneemt met je zintuigen, simpelweg omdat dit in veruit de meeste gevallen niet kan. Ik kan niet met mijn ogen zien dat een koolstofatoom 6 protonen heeft.
Die uitspraak bewijst al dat jij niet goed op de hoogte bent van evolutie.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:17 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij de afgelopen week een aap zien evolueren in een mens?
Mijn antwoord zit in mijn vorige post.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:17 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij de afgelopen week een aap zien evolueren in een mens?
Nee, we kunnen de, welke wij vermoeden, gevolgen van de Big Bang waarnemen. Misschien is dat wat wij meten wel een gevolg van de Schepping.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:18 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
We kunnen evolutiepatronen en bijvoorbeeld de Big Bang overigens wel degelijk waarnemen.
Zeker wel, maar niet op primitieve wijze zonder enige vorm van technologie, waar voederbietel op duidt.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:18 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
We kunnen evolutiepatronen en bijvoorbeeld de Big Bang overigens wel degelijk waarnemen.
Ja, en dus meten we the next best thing. En dus meten we vaak niet wat we zouden willen meten simpelweg omdat dat niet kan. Wat we vervolgens gaan meten is een kwestie van perceptie. Wow. Haast religie.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:18 schreef Fanest het volgende:
[..]
Mijn antwoord zit in mijn vorige post.
Ik kan niet bewijzen dat de Big Bang niet 'geschapen' is, maar het werkt prima zonder die aanname.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, we kunnen de, welke wij vermoeden, gevolgen van de Big Bang waarnemen. Misschien is dat wat wij meten wel een gevolg van de Schepping.
Door middel van correlaties inderdaad, welke we zelf opstellen.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:19 schreef Fanest het volgende:
[..]
Zeker wel, maar niet op primitieve wijze zonder enige vorm van technologie, waar voederbietel op duidt.
Dit staat los van je statement van net, over dat het puur hebben van een idee iets met empirisch bewijs te maken heeft?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:12 schreef voederbietel het volgende:
[..]
We zijn nog nooit getuige geweest van de meeste wetenschappelijk bewezen "feiten". Daarom doen we proeven waarmee we denken iets te benaderen. We stellen correlaties tussen dingen die we niet kunnen meten en dingen die we wel kunnen meten. Daardoor meten we niet wat we willen weten maar hetgeen waar wij van uitgaan het dichts in de buurt komt. Vervolgens noemen we dit bewijs, omdat het anders een beetje voor de kat z'n kut geweest zou zijn.
Het kan niet waar zijn als je het in beide stellingen over hetzelfde concept van God hebt. Omdat logica. En als je het beiden over een compleet ander idee hebt, dan gaat de discussie al niet meer over hetzelfde subject.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom niet? Je stelt zelf dat een god per definitie niet fysiek kan zijn. Dan kunnen er voor mij wel 200 goden zijn en voor jou niet, het is immers maar een idee.
Dat bedoel ik niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:20 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik kan niet bewijzen dat de Big Bang niet 'geschapen' is, maar het werkt prima zonder die aanname.
Uitdijend heelal, roodverschuiving etc.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet.
We meten ruis in de ruimte en verbinden daar aan dat het logisch gevolg is van een Big Bang. Wat is daar het bewijs voor dan?
Zit jij mensen hier nou jouw atheïstische denkbeelden op te dringen?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Uitdijend heelal, roodverschuiving etc.
Dat staat er geenszins los van. Ik heb een idee en bedenken een proef die dat idee kan onderbouwen. Of dat nou een religieuze of een wetenschappelijk grondslag heeft staat wat mij betreft volledig buiten kijf.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:20 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Dit staat los van je statement van net, over dat het puur hebben van een idee iets met empirisch bewijs te maken heeft?
Jaja, daar heb je gelijk in, bah.quote:Het kan niet waar zijn als je het in beide stellingen over hetzelfde concept van God hebt. Omdat logica. En als je het beiden over een compleet ander idee hebt, dan gaat de discussie al niet meer over hetzelfde subject.
De Big Bang is een theorie op basis van de algemene relativiteitstheorie, het is niet bewezen, maar wel zeer aannemelijk omdat het voortvloeit op eerdere aannemelijke theorieën. Evolutie is wel bewezen.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet.
We meten ruis in de ruimte en verbinden daar aan dat het logisch gevolg is van een Big Bang. Wat is daar het bewijs voor dan?
Nee, ik bied enkel een, deugdelijker, alternatief aanquote:Op maandag 23 juni 2014 14:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zit jij mensen hier nou jouw atheïstische denkbeelden op te dringen?
In mijn ogen is het uitdijend heelal een logisch gevolg van de rustdag op zondag. De roodverschuiving is een logisch gevolg van die btich Eva die van de appel snoepte.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Uitdijend heelal, roodverschuiving etc.
quote:Op maandag 23 juni 2014 14:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In mijn ogen is het uitdijend heelal een logisch gevolg van de rustdag op zondag. De roodverschuiving is een logisch gevolg van die btich Eva die van de appel snoepte.
Hoe ironisch.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:23 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, ik bied enkel een, deugdelijker, alternatief aan
Was niet een van de sluitposten van de relativiteitstheorie dat er niks sneller kon gaan dan licht?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:23 schreef Fanest het volgende:
[..]
De Big Bang is een theorie op basis van de algemene relativiteitstheorie, het is niet bewezen, maar wel zeer aannemelijk omdat het voortvloeit op eerdere aannemelijke theorieën. Evolutie is wel bewezen.
De speciale relativiteitstheorie stelt inderdaad dat de lichtsnelheid de maximale snelheid is ja, maar daar ga ik nu niet uitgebreid over in.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Was niet een van de sluitposten van de relativiteitstheorie dat er niks sneller kon gaan dan licht?
Omdat het een gat in je theorie is?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:25 schreef Fanest het volgende:
[..]
De speciale relativiteitstheorie stelt inderdaad dat de lichtsnelheid de maximale snelheid is ja, maar daar ga ik nu niet uitgebreid over in.
Omdat jij zoals ik nu zie niet de nodige basiskennis van natuurkunde bezit om de diepere betekenis van tijd, licht en massa te begrijpen. Dit zou mij dus onnodig veel energie kosten.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Omdat het een gat in je theorie is?
'je' theoriequote:Op maandag 23 juni 2014 14:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Omdat het een gat in je theorie is?
Ja bohoh, dit is te simpel.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef Fanest het volgende:
[..]
Omdat jij zoals ik nu zie niet de nodige basiskennis van natuurkunde bezit om de diepere betekenis van tijd, licht en massa te begrijpen. Dit zou mij dus onnodig veel energie kosten.
Dit dus.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
'je' theorie![]()
Het probleem is dat religieuzen niet gewoon kunnen accepteren dat er wellicht dingen zijn die we nu nog niet kunnen verklaren omdat de wetenschap of techniek nog niet zover zijn. Daarom doen jullie een aanname (god) die alle onverklaarde gaten mag opvullen.
Je gedraagt je precies als het volk waar je zo'n hekel aan zegt te hebben.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:26 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Kom liever met argumenten in plaats van zulke halfslachtige opmerkingen.
Dus eigenlijk is een wetenschappelijke theorie de wetenschappelijke equivalent van een religie?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
'je' theorie![]()
Het probleem is dat religieuzen niet gewoon kunnen accepteren dat er wellicht dingen zijn die we nu nog niet kunnen verklaren omdat de wetenschap of techniek nog niet zover zijn. Daarom doen jullie een aanname (god) die alle onverklaarde gaten mag opvullen.
Beslist niet, ik vraag enkel van iedereen rationeel na te denken.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
Je gedraagt je precies als het volk waar je zo'n hekel aan zegt te hebben.
Nee, wetenschap durft te zeggen dat men dingen (nog) niet kan verklaren.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is een wetenschappelijke theorie de wetenschappelijke equivalent van een religie?
Bewijs?quote:Op maandag 23 juni 2014 14:31 schreef BlauweTijger het volgende:
God heeft het universum gemaakt, de hemel en de aarde. Opdat hij zag dat het perfect was.
En daar was pak en em beet 2000 jaar geleden niets mis mee, maar anno 2014 zou je misschien wel eens kunnen inzien dat ze het toen allemaal niet zo goed snapten toen ze God bedachten.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
'je' theorie![]()
Je gaat serieus om bewijs vragen?quote:
Nee, religie durft te zeggen dat men dingen (nog) niet kan verklaren.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, wetenschap durft te zeggen dat men dingen (nog) niet kan verklaren.
Ik denk dat deze troll hier genoeg heeft gegeten voor vandaag.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, religie durft te zeggen dat men dingen (nog) niet kan verklaren.
Je hebt gewoon een bord voor je kop.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:33 schreef Fanest het volgende:
[..]
Ik denk dat deze troll hier genoeg heeft gegeten voor vandaag.
Was inderdaad leuk!quote:Op maandag 23 juni 2014 14:33 schreef JimmyDean het volgende:
Oke, dat was een leuke discussie. Nu ga ik maar eens wat zinnigs doen.
Ik snap dat je nog honger hebt, maar op is op.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een bord voor je kop.
Ik ben geenszins religieus, maar ben niet verzand in m'n eigen denkbeelden.
Oké man.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:34 schreef Fanest het volgende:
[..]
Ik snap dat je nog honger hebt, maar op is op.
Voordat ze een rotschop naar de hel krijgen ja.quote:
72 maagden gaan aan ze voorbij. Ik hou m'n opties liever open.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:35 schreef deadprez het volgende:
[..]
Voordat ze een rotschop naar de hel krijgen ja.
'Ik geloof niet in God, maar ik ga wel in Boeddhisme geloven zodat ik kan rationaliseren dat ik opnieuw en langer kan leven en niet naar de hel hoef'quote:Op maandag 23 juni 2014 16:32 schreef HeatWave het volgende:
"ik mag nu ff niet eten en drinken"
"dit beest is lekker maar ik mag het niet eten"
"Ik mag je geen hand geven want dat mag niet van mijn denkbeeldige vriendje"
Uhuh, veel beter
Tenzij die religie mensen een sharia willen invoeren waarop alcohol, muziek etc verboden worden. Dan heeft het niet te maken met respect, maar een persoonlijke aanval, ergo ze willen me de dingen afpakken waar ik van hou.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:41 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Muil houden over boeddhisme.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:01 schreef corehype het volgende:
[..]
'Ik geloof niet in God, maar ik ga wel in Boeddhisme geloven zodat ik kan rationaliseren dat ik opnieuw en langer kan leven en niet naar de hel hoef'
Gelukkig is dat niet zo'n groot deel, zeker in Nederland niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:47 schreef Spongeboss het volgende:
Tenzij die religie mensen een sharia willen invoeren waarop alcohol, muziek etc verboden worden. Dan heeft het niet te maken met respect, maar een persoonlijke aanval, ergo ze willen me de dingen afpakken waar ik van hou.
Maar het is wel zorgelijk dat zulke lui in Nederland zouden kunnen zitten, of dat er mensen zijn die een mooi plateau zijn om een grote meute zo ver te krijgen mee te doen. Geen zin om een Godwin te pullen maar dat moet maar in deze zaak, in Duitsland was ook niet iedereen een nazi totdat Hitler er kwam.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:50 schreef deadprez het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet zo'n groot deel, zeker in Nederland niet.
Daar heb je ook zeker gelijk in, dat soort groeperingen zijn zeker gevaarlijk en er moet voor gezorgd worden dat ze niet te veel invloed krijgen, maar men moet niet vergeten dat een groot deel van de moslimbevolking ook helemaal niks te maken wil hebben met dit soort groeperingen en waarschijnlijk ook helemaal niet zo vatbaar is voor de indoctrinatie van dit soort rare groepen. Zoals je al zegt misbruiken ze de religie voor hun eigen agenda en ik ga er vanuit dat de meeste moslims dat ook zullen zien.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:52 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Maar het is wel zorgelijk dat zulke lui in Nederland zouden kunnen zitten, of dat er mensen zijn die een mooi plateau zijn om een grote meute zo ver te krijgen mee te doen. Geen zin om een Godwin te pullen maar dat moet maar in deze zaak, in Duitsland was ook niet iedereen een nazi totdat Hitler er kwam.
Het is niet de religie die zo eng is, maar organisaties als ISIS die kindsoldaten en andere religieuze tot hun hand kunnen omzetten, op een Duitse documentaire zeiden ze dat een slecht geleerde imam nog de grond gelijk zou vegen met ISIS etc, wat zij doen is de koran omzetten en manipuleren tot hun eigen agenda. En dan wordt het eng, als ze mensen kunnen indoctrineren.
Dat is te hopen dat de meeste het zullen zien, ik verwijt het imams in Nederland wel dat ze zich niet goed uitspreken. Als ze nu eens zouden praten over zulke wanpraktijken maar het is daar zo ingewikkeld dat het niet eens meer om geloof gaat. Met al die bevolkingsgroepen, en politiek gedoe.... Ze willen Assad weg hebben dus dan is ISIS prima, maar daarna zal ISIS een monster worden dat veel moslims dat niet inzien....quote:Op maandag 23 juni 2014 17:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
Daar heb je ook zeker gelijk in, dat soort groeperingen zijn zeker gevaarlijk en er moet voor gezorgd worden dat ze niet te veel invloed krijgen, maar men moet niet vergeten dat een groot deel van de moslimbevolking ook helemaal niks te maken wil hebben met dit soort groeperingen en waarschijnlijk ook helemaal niet zo vatbaar is voor de indoctrinatie van dit soort rare groepen. Zoals je al zegt misbruiken ze de religie voor hun eigen agenda en ik ga er vanuit dat de meeste moslims dat ook zullen zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |